sâmbătă, martie 30, 2024

Bucureşti, Sectorul 2: Salubrizarea şi bancurile cu miliţieni

Întrebare: de câţi miliţieni e nevoie să schimbe un bec

Răspuns: de şase. Unul ţine becul în mână şi se urcă pe masă, patru ţin masa fiecare de câte un picior şi o învârt, iar al şaselea ţine de şase.

Analizând situaţia contractului de salubrizare încheiat de Primăria Sectorului 2, acest banc mi-a revenit în memorie.

Contractul de salubrizare a Sectorului 2 a fost încheiat în 1999 între Primăria Municipiului București și Supercom SA, având numărul 1128/25.10.1999. În 2001, Primăria Sectorului 2 preia drepturile și obligațiile Primăriei Municipiului București. Durata contractului era de 5 ani, astfel că în 25.10.2004 contractul ar fi trebuit să se încheie. Suntem în 2018 și același contract este bine mersi în vigoare și produce efecte, deși mai multe instituții publice au constatat nelegalitatea prelungirii contractului.

De câte instituţii publice e nevoie ca să respecte Primăria Sectorului 2 legea?

Să numărăm.

1. ANRMAP

„Raportul de control al ANRMAP, încheiat în data de 21.05.2008 la sediul Primăriei Sectorului 2 Bucureşti, se constată faptul că, în conformitate cu legislaţia incidentă în materie, în vigoare la această dată (OUG nr.60/2001, Legea nr.326/2001, OG nr.87/2001, OG nr.71/2002, HG nr.955/2004), “Primăria Sector 2 Bucureşti, în calitate de parte contractantă, avea obligaţia de a reorganiza serviciile de salubrizare, în modalităţile şi conform procedurilor impuse de actele normative”. De asemenea, se precizează faptul că ”în nicio situaţie contractul nu mai putea fi prelungit” în condiţiile legislaţiei în vigoare la acea dată, cu atât mai mult cu cât în cazul rezilierii unilaterale a contractului, autoritatea contractantă era exonerată de raspundere prin clauza de forţă majoră prevăzută în contract.”

„Conform autorităţii abilitate să se pronunţe cu privire la interpretarea şi aplicarea reglementărilor incidente în materie de achiziţii publice, Primăria Sectorului 2 avea obligaţia de a nu mai prelungi contractul nr. 1128/25.10.1999 peste termenul de valabilitate de 5 ani stipulat în contract, iar la momentul intrării în vigoare a OUG nr.34/2006, autoritatea publică locală competentă avea obligaţia de a derula contractul până la sfârşitul anului 2006, cu obligaţia corelativă ca în paralel să declanşeze procedurile de atribuire a unui nou contract de delegare a gestiunii serviciului prin licitaţie publică, în conformitate cu prevederile OUG nr.34/2006.”

2. Consiliul Concurenței

„Art.1. În temeiul art.26 lit. b) din Legea concurenţei nr.21/1996, republicată, se constată încălcarea art.9 alin. (1) din aceiaşi lege, de către:[…]

(3) Consiliul Local al Sectorului 2 şi Primarul Sectorului 2 prin încheierea actului aditional nr.11/21.10.2004 prin care s-a prelungit durata contractului nr. 1128/25.10.1999 pentru încă 5 ani, respectiv până la data de 25.10.2009 (data expirării duratei iniţiale fiind 25.10.2004 ).”

„Art.3. Se dispun următoarele măsuri de restabilire a mediului concurenţial pentru fiecare dintre cele şase sectoare ale municipiului Bucureşti, în cazul în care se optează pentru delegarea gestiunii serviciului public de salubrizare: […]

(2) Consiliul Local al Sectorului 2 şi Primarul Sectorului 2, în solidar cu Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi Primarul General al municipiului Bucureşti vor asigura manifestarea concurenţei prin delegarea gestiunii serviciului public de salubrizare în baza unei licitatii publice, prin care să se asigure transparenţa şi egalitatea de tratament între agenţii economici interesaţi să intre pe această piaţă;”

3. Prefectul

„Art.6. În temeiul art.26 lit. k) şi m) din Legea concurenţei nr.21/1996, republicată, se solicită intervenţia instituţiei prefectului, având în vedere calitatea acestuia de reprezentant al Guvernului pe plan local precum şi atribuţiile sale privind serviciile publice din unitatile administrativ-teritoriale, în vederea preîntâmpinării apariţiei şi în alte judeţe ale ţării a unor practici anticoncurenţiale similare celor identificate în municipiul Bucureşti”

4. ANRSC

„Art.7. Se solicită implicarea activă a autorităţilor cu atribuţii de reglementare şi supraveghere în domeniul salubrizării (ANRSC), respectiv în materia achiziţiilor publice (ANRMAP), prin monitorizarea şi supravegherea strictă a procedurii de delegare a gestiunii serviciului public de salubrizare în concordanţă cu prevederile legale incidente în domeniul serviciului public de salubrizare a localităţilor.”

5. Curtea de Apel Bucureşti

„Art.8. În cazul în care organele administraţiei publice locale prevăzute la art.3 nu se conformează prezentei decizii, Consiliul Concurenţei, în conformitate cu prevederile art.9 alin.(3) din Legea concurenţei nr.21/1996, republicată, se va adresa Curţii de Apel Bucureşti.”

„Obligă pârâţii Primăriile sector 2, 3, 4 şi 6, respectiv Consiliile locale sector 2, 3, 4 şi 6 ca, în termen de maximum 3 luni de la rămânerea irevocabilă a prezentei hotărâri, să elaboreze, respectiv să aprobe caietele de sarcini şi regulamentele serviciului public de salubrizare. Obligă pârâţii Consiliile locale 2, 3, 4 şi 6 ca, în termen de o lună de la adoptarea documentelor mai sus menţionate, să opteze pentru modalitatea de gestiune a serviciului public de salubrizare. Obligă pârâţii Primăriile sector 2, 3, 4 şi 6, respectiv Consiliile locale 2, 3, 4 şi 6 ca, în ipoteza opţiunii pentru delegarea de gestiune, în termen de maximum 3 luni de adoptarea HCL privind delegarea gestiunii să întocmească documentaţia de achiziţie publică şi să demareze procedura de achiziţie publică, potrivit legii, în vederea atribuirii şi încheierii contractelor de delegare a gestiunii. Dispune încetarea contractelor de delegare a gestiunii serviciului public de salubrizare/prestări servicii salubrizare pentru sectoarele 2, 3, 4 şi 6 şi a actelor adiţionale la acestea, la data încheierii noilor contracte de delegare a gestiunii, urmare a derulării procedurilor de achiziţie mai sus menţionate.”

din sentinţa civilă nr. 2774/28.10.2015

6. Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie

Decizia civilă nr. 4371/2011:

„Reglementarea în vigoare la data prelungirii duratei contractului din 25 octombrie 1999 prin actul adiţional din 21 octombrie 2004 a prevăzut în mod neechivoc obligaţia organizării de licitaţie pentru operaţiunile de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor.

Încălcarea acestei obligaţii de către Primăria sectorului 2 a fost de altfel constatată şi în raportul de control întocmit la 21 mai 2008 de Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, raport care nu a fost contestat de către recurenţi şi care a fost avut în vedere la emiterea deciziei din 13 noiembrie 2009 a Consiliului Concurenţei.”

În loc de concluzie

Şase instituţii publice au încercat, cu mai mult sau mai puţin interes și cu mai mult sau mai puţin succes, să determine Primăria Sectorului 2 să organizeze licitaţie pentru atribuirea legală a celui mai mare contract al Primăriei din anul 2001 până în prezent.

Termenul de trei luni stabilit de către Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a expirat astăzi, 14 septembrie. Departe de mine să susţin că cele şase insituţii publice ar fi miliţienii din banc sau din realitate. Nu pot însă să nu remarc că în pofida risipei de resurse umane, miliţienii nu aveau nevoie de 10 ani să monteze un bec. În cazul contractului de salubritate, becul Primăriei de Sector rămâne stins și fără licitație, indiferent de lege şi de câte instituţii publice se străduie să-l aprindă.

Distribuie acest articol

8 COMENTARII

  1. Pai cine sint legea in Romania? CCR si Tudorel smecherul care impreuna interpreteaza si schimba orice lege dupa placul hotilor cu plic mai mare. Rezultat: peste 200000 de cetateni activi au fugit din tara anul trecut.

  2. Pentru a schimba un bec e nevoie de 10 militieni…
    Unul sta pe masa cu becul in mana…
    Patru militieni invart masa…
    Alti patru militieni se tin de mana si se rotesc in jurul mesei in sens invers fata de primii patru pentru ca acestia sa nu ameteasca…
    Cu voia dvs. mai adaugam unul sa tina de sase…
    Total 10…

  3. Mai precis Supercom SA – spalatoria de serviciu a Primariei sector 2 – continua sa functioneze ca anexa a premariei…

    daca ne uitam la CA si profitul si datoriile firmei vedem ca dupa anii electorali sunt marcati de cifre de afaceri mai mari dar cu profituri diminuate substantial si cu datorii in crestere…

    patronul- un apropriat de UNPR – adicalea apropiat de fostul primar al sectorului 2 – tovarasul Ontanu care a detinut fonctia pret de 4 (patru) mandate… greu oameni buni cu un asemenea premar si cu o asemenea firma….Nihil Sine Deo

  4. Problema din alte vremuri:
    Un ARO 243 cu 4 militieni la bord se rastoarna intr-o prapastie.
    Intrebare:
    Cate victme rezulta?
    Raspuns:
    8, dupa cum urmeaza: 4 la accident si 4 la reconstituire.

    Daca vrei sa te bage in seama atatea autoritati, trebuie sa calci legea temeinic si repetata ca sa fie de exemplu tuturor. Altfel, trece neobservat

  5. oarecum off topic; in intreg Bucurestiul au disparut recipientele de colectare selectiva a deseurilor de aproape un an. Cum de nu observa nimeni, cum de nu se intreprinde nimic?

    • Se observă faptul că dispar recipientele.

      Responsabilitatea colectării selective revine primăriilor de sector. În sectorul 2, cât timp primarul alege să încalce legea cu privire la licitație, e greu de convins că trebuie să respecte legislația cu privire la colectarea selectivă.

  6. Continuați să ne țineți la curent, USR. Este poate singura modalitate să ne țineți „în priză”, astfel încît să nu uităm că va trebui să fim prezenți la vot, mai mulți, dățile viitoare!

  7. Gunoiul ingroapa in prezent Sectorul 2 – Saci de gunoi sunt aruncati in preajma (cca 5-15m) de Sectiile de politie si stradal in intersectii principale sau secundare si din 10 in 10 metri langa stalpii de electricitate sau copaci.

    Promiscuitatea (prostitutia) este tranzactionata si prestata public (si) intre 8-16 in parcul din fata primariei si in intersectia de la Obor (de exemplu in zona de acces spre sos Stefan cel Mare). Din acest punct de vedere cea mai penibila situatie a fost, in perioada verii…. Timiditatea politistilor locali care se retrageau spre zona de circulatie pietonilor si a mamicilor cu carucioare pentru a nu se afla in imediata proximitate a desfasurarii prestatiei (in aer liber, din cauza caldurii, sau cu usa deschisa a masinii… ).

    Sunteti consilier in Consiliul PS2?
    Daca NU – scuzati confuzia. Brava pentru #rezistenta!

    Daca DA – Eu nu #rezist, ori daca #rezist o fac si eu mai selectiv.
    Domnule Consilier… ce ziceti daca v-ati utiliza putin si pentru servicii de interes public …. salubritate / degajarea de gunoiul public cat si pentru (eventual) relocarea intr-o zona mai putin centrala a prestatiei publice din zona Obor (zona I+II)?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Adrian Alexandru
Adrian Alexandru
Consilier local Sector 2 din partea USR, din 2016. De profesie, informatician.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro