vineri, martie 29, 2024

Scenariul presedintelui Traian Basescu pentru Conventia PD-L


Recunosc sau  nu recunosc public, delegatii la Conventia PD-L vor resimti din plin umbra lui Traian Basescu proiectata pe tavanul si peretii salii in care se tine Conventia. Veghind ca un Big-Brother asupra lor. Asta in cazul ca nu va fi prezent chiar fizic alaturi de delegatii la Conventie.

Interesele lui Traian Basescu

Daca vrea sa ramana in istorie, Traian Basescu trebuie sa duca pana la capat procesul de reformare a statului roman. Cum pentru asta are nevoie de colaborarea guvernului pana in 2014, nu va pregeta niciun efort pentru a-si asigura si in 2012 un premier si un guvern partenere.

Majoritatea populatiei a inteles demersul sau. De aceea n-am asistat la demonstratii mamut ca in alte tari, la greve generale, pana si liderii de sindicat au cam disparut din peisaj, atunci cand nu s-au dus la puscarie, intelegand ca nu pot scoate lumea in strada.  Populatia este mai inteleapta, comparativ cu politicienii, motivati mai degraba de obiective electorale. Nici nu e greu de inteles ca de unde nu e, nici Dumnezeu nu poate da. Dar tot nu-si poate explica cum „boierii” economiei, „baronii” aflati in fruntea companiilor de stat rezista  pe functii, bine mersi, atata timp.

Interesele PD-L

Sa ramana la putere dupa 2012, sa profite de o eventuala revigorare economica si de recunostinta populatiei. Dupa suturile si injuraturile pe care si le-a luat in actuala legislatura ar fi o recompensa binevenita. Cum poate ajunge la acest deziderat? Mergand pe mana lui Traian Basescu, pentru care 2014 e un punct terminus, nu poate fi banuit de calcule politicianiste servindu-i propria cariera.

Interesele lui Emil Boc

Sa conduca partidul la victorie in 2012. Eventual sa redevina premier, pe cai mari, intr-o noua legislatura. Pentru asta are nevoie sa se ocupe de partid, cu norma intreaga, sa construiasca noul program de guvernare, sa introduca criteriile de integritate propuse de grupul Macovei, pentru a demonstra alegatorilor ca pastoreste un partid mai curat si mai cinstit. Dupa ce lista penalilor din PD-L a adus un imens deserviciu partidului, punandu-l pe acelasi palier cu celelalte partide din spectrul politic, curatirea partidului de membri trimisi in judecata este vitala pentru recredibilizarea PD-L.

Interesele lui Vasile Blaga

Sa scape de eticheta de sef al vechii garzi din PD-L, care se opune schimbarii si reformarii partidului. In cazul pierderii presedintiei partidului sa reobtina influenta si putere, destul de dificil dupa ce a jucat la totul sau nimic. Daca pune deasupra intereselor personale unitatea partidului, poate obtine, impreuna cu Videanu si Berceanu, roluri in coordonarea comisiilor de specialitate, pentru elaborarea documentelor viitoarelor campanii. Dar nu in forurile de decizie ale partidului.

Interesele romanilor

Reforma sa mearga pana la capat. Clasa politica, inclusiv  PD-L, sa se reformeze si ea, mai ales ca nu prea mai e de furat. Sa creasca productivitatea si atractivitatea economiei, sa beneficieze de o infrastructura  apropiata de standarde europene, de sisteme de educatie si sanatate performante si eficiente.

Scenariul Lui Traian Basescu

Cum poate sa-si implineasca planul? Primul pas l-a facut cand i-a acordat sprijinul candidatului Emil Boc, in absenta caruia  actualul presedinte al PD-L ar fi trecut la „fosti”. Mesajul a fost corect inteles. Berceanu, Videanu, Gheorghe Falca, Cristian Poteras, Seculici,  pentru a-i numi pe cei mai cunoscuti, au tras imediat pe dreapta. N-au mai candidat pentru nicio functie in conducerea partidului

Este posibil ca delegatii la Conventie sa-l voteze pe Blaga, riscand un razboi pe fata cu Traian Basescu? M-as mira. Cine ar conduce guvernul in cazul castigarii presedintiei PD-L de catre Blaga? Boc, si asa uzat, n-ar mai avea credibilitatea necesara dupa ce a pierdut sefia partidului. Cine l-ar mai asculta?

Asa ca tot la mana presedintelui ajung. Si ei stiu foarte bine acest lucru. Cu un premier care sa asculte doar de presedinte si nu de partid, trantit repetat prin motiuni de cenzura, s-ar instala o criza politica care ar pune capac eforturilor de iesire din criza economica. Si ar amplifica disperarea alegatorilor si repulsia fata de politicieni, existenta oricum, pana la cote de neimaginat. Care ar duce PD-L in neantul politicii.

Pentru a-i proteja pe Boc si PD-L de erodarea pe care ti-o da guvernarea, presedintele are in plan  pasul doi: demisia lui Boc imediat dupa ce devine presedintele PD-L si instalarea unui guvern tehnocrat, condus, cel mai probabil, de Mihai Tanasescu. Ca doar nu i-a acordat lui Boc sustinerea asa, gratis, fara nicio preconditie!  Este prea versat sa faca un astfel de cadou doar de ochi frumosi.

Mihai Tanasescu stie cel mai bine evolutia macroeconomica a Romaniei din ultimii ani, stie ce masuri trebuie luate in continuare pentru consolidarea stabilitatii si refacerii echilibrelor structurale, stie si cat au contat masurile guvernului Boc pentru iesirea Romaniei din prapastia in care o bagase guvernarea Tariceanu. Ultimele sale declaratii sugereaza ca ar fi batut deja palma cu presedintele. Cat despre ministri tehnocrati, e suficient sa-i amintim pe Mircea Miclea, Ionut Popescu, Cristian Popa, Calin Georgescu si atatia altii.

Mihai Tanasescu a asigurat echilibrele structurale din timpul guvernarii Nastase, ceeace, sa recunoastem, nu e putin lucru. A lasat in 2004 un deficit bugetar de 1,5%  si 800.000 de bugetari. Ca acum PSD il  reneaga, e treaba lor, dar asta nu-i scade meritele.

Doar ca Emil Boc pare ca nu se lasa dus de la guvernare. Intr-un interviu acordat luni in Evenimentul Zilei, spune ca va lucra doua norme, ca presedinte de partid si premier. (Sau poate a zis-o doar pentru urechile votantilor sai de la Conventie).  Va accepta PD-L sa se duca la subsolul sondajelor, doar pentru ca Boc spera sa ne umplem buzunarele cu iluziile  politicii sale economice? Putin probabil.  Mai degraba Emil Boc vrea sa ne arate ce om de sacrificiu este pana la capat.

Daca ar castiga Vasile Blaga, ar mai fi valabil un astfel de aranjament? Nu cumva acesta a fost marul discordiei intre el si presedintele Basescu? Faptul ca Blaga isi dorea un guvern politic in continuare, condus, bunaoara de un membru al tripletei? Greu de spus.

PD-L si actuala coalitie, condusa de Emil Boc, va sprijini din umbra activitatea guvernului tehnocrat, care are nevoie de sustinere  parlamentara si politica, pentru a nu pica la motiuni de cenzura.

Avantajele unui guvern tehnocrat

  • Se evita pomenile si mita electorale inainte de alegeri.
  • PD-L nu va trebui sa faca cu propria mana treburile murdare: reduceri, taieri de venituri, concedieri, inchideri de regii de stat, eliminarile de subventii convenite cu FMI. Castanele vor fi scoase din focul reformei de catre tehnocrati, care pot fi injurati mult si bine, doar nu participa la viitoarele alegeri. Altfel, deconturile le va plati PD-L.
  • Campania va fi mai curata si mai cinstita, fara acuzele opozitiei de furt si cumparare de voturi, prin alocari bugetare preferentiale.
  • Se va curata administratia centrala si locala, regiile autonome, de clientela politica, reprofesionalizarea acestor functii prin concursuri fiind mai usor de realizat de catre un guvern tehnocrat. Vom functiona pentru prima oara dupa 1990 fara algoritmul politic care a nenorocit o tara intreaga.
  • Alegatorii mai uita taierile si amputarile de salarii si venituri impuse de guvernul Boc. Ca sa nu mai vorbim despre posibilitatea reizbucnirii crizei.
  • O schimbare de „ritm” si de pozitionare a PD-L fata de raporturile de forte din politica este benefica, pentru un nou drum, o noua deschidere in evolutia partidului, spre recredibilizare, odata cu schimbarea garzii la conducere. Iar Boc poate declara, nonsalant, ca l-au obligat colegii sa demisioneze.

Chiar si asa, cu protejarea partidului in viitorul an de guvernare, PD-L tot nu va strange in 2012 mai mult de 25% din optiunile electoratului. UNPR nu  stie daca va face 5% pentru a intra in parlament, UDMR va fi prezent la apel cu 5-6%, dar tot nu este suficient pentru a invinge USL si a-i refuza cererea de incredintare a functiei de premier. Trebuie gasita o solutie pentru inca 10-15% din voturi. Solutia s-ar putea numi „Alba ca Zapada” (sau „Lebada Neagra”). Sau, pana la urma, intreaga solutie!

Alegerile pentru primaria de la Baia Mare constituie un avertisment sever pentru PD-L, prin scorul atins de propriul candidat, 15% si procentul urias de absenteism, 70%. Acelasi lucru se va intampla si in 2012, la nivelul intregii tari, daca nu se schimba ceva in politica PD-L. Iar fuga  parlamentarilor din coalitia de guvernare spre alte zari, pe masura ce se apropie alegerile, trebuie avuta in vedere in mod serios.

In acest weekend se va derula un moment important pentru politica romaneasca. Miza o reprezinta alegerile din 2012, revenirea sau nu la putere a USL si posibila intoarcere in istorie prin renuntarea la reformarea si modernizarea statului roman.

PS. Nu sunt prezicator sau confident de incredere al vreunei persoane sus puse. Imi place jocul de puzzle politic si  ma confrunt cu cititorii mei pe chestiunile la ordinea zilei. Daca am gresit in predictii, asta e. Ma vor urechea cititorii. Imi asum riscul.

Distribuie acest articol

80 COMENTARII

  1. Sunt doua semne ca se va intampla curand ceva cu guvernul: la Min muncii a fost numit un interimar, deci in curand va fi o remaniere mai ampla in care se va definitiva si noul ministru al muncii iar recent presedintele a declarat ca nu mai are incredere in politicieni, semn ca va pune un prim ministru tehnocrat. De aici si pana la Tanasescu este insa o cale foarte lunga!

      • Domnule Vlaston,

        Sunteti un mare idealist, va incadrati in categoria pe care Fanus Neagu a definit-o candva cand nu existau politicieni: Frumosii nebuni ai Marilor Orase…din pacate epoca lor a trecut; acum, cei care n-au fost in stare de nimic nici inainte de Revolutie si nici dupa, sunt politicieni adica doar profitori, si isi ascund interesele in spatele celui mai tare dintre ei; acum e epoca lui Basescu cu haita lui, dar sunt disperati ca vor pierde prada si va trebui sa se mute cuminti in spatele altuia ca sa mai apuce cate ceva…In rest, sperati degeaba…Chestia cu modernizarea e marota lui Basescu, alta placa nu mai poate pune, doar ca lumea vede abia acum cat e de ipocrit, el care a fost crescut si urcat in functii de cei pe care acum ii acuza, Iliescu si Roman, fara de care era un NIMENI, ceea ce va redeveni dupa 2014….Trist e ca a parjolit totul cat a stat la putere, lasa statului datorii imense si, cel mai grav, a facut ca oamenii sa nu mai aiba incredere in nimic…Singura adevarata speranta e Restaurarea monarhiei, si abia atunci va exista ceva STABIL in Romania. NIHIL SINE DEO!

        • Care lasa datorii, pai nu el a cerut taierea de pensii si salarii sa nu mai facem datorii pt. consum? Punandu-si pensionarii si bugetarii in cap? ca daca nu se taiau, acum eram in locul Greciei, cu o datorie dubla.

        • UPDATE

          Urmarind comentariile imi pare rau ca n-am inventariat si

          Armele lui Basescu

          1. Acordul cu FMI. Ruperea acestui acord, din cauza parlamentului, ne-ar creste dobanzile la imprumuturi pana la cote inacceptabile

          2. Haosul creat de trantirea repetata a unor guverne de tehnocrati ar crea o dezordine ce s-ar sparge tot in capul clasei politice, in particular al PD-L.

          3. Un alt partid, Alba ca Zapada, blagoslovit de Basescu (Plecarea lui Lazaroiu are legatura?)

          4. Informatiile pe care le are de la servicii.

          5. Numeste premierul

        • monarhia este o parte a soluitiei.
          monarhia romana este constitutionala.
          deci, tot politicienii, palavramentul va face legea.
          am sperat ca o sa avem o curatire naturala a clasei politice.
          dar, ponta, antenescu…tineret, mandria tzarii !
          generatia tanara invatza si chiar isi intrece maiestrii.
          singura solutie, un electorat serios, activ.
          aici, a patra puterea ar avea mult de spus si de facut / mobilizarea generala a cetateanului, stimularea spiritului civic, cetatenesc.
          de presa vorbeam….

  2. 1. traian basescu nu a reformat nimic, nici in vorbe, nici in realitate (spun asta ca unul care oricum il vede pe basescu cu cel putin o clasa mai sus decat orice politician roman). pe cale de consecinta, nici guvernul condus de el.
    2. ”Majoritatea populatiei a inteles demersul sau.” adevarat dar nu in sensul argumentatiei autorului, care e falsa, ci in sensul punctului 1

      • Nu vrea nimeni nici o reforma. Asta cu „reforma” mie incepe sa imi semene cu povestea care era inainte de ’90 cu faurirea societatii socialiste multilateral dezvoltata, o chestie care nu are nici o finalitate. Deja avem 21 de ani de „reforme” si este clar ca ne infundam pe zi ce trece in mocirla.
        Este drept, natura umana ne face sa pastram speranta in continuare…

      • Iarasi replica asta de doi bani?! Atunci cine? Doar n-o sa spuneti ca PSD sau PNL.

        In ultimii doi ani, nici PDL, nici PNL si nici PSD n-au facut reforma. Nu pentru ca n-ar fi fost necesar, ci pentru ca n-au avut interes.
        Interesul pentru reforma si vanturarea acestui obiectiv exista doar de cand e PD-L doar cu UDMT la guvernare. Inainte de decembrie 2009 nu s-a suflat un cuvintel despre asa-zisa reforama, ci s-au facut in continuare pomeni electorale. Iar opozitia nu a spus niciodata ca nu e necesara reforma, ci doar ca ceea ce avem nu e reforma.

        Ce a fost reformator in legile din ultimii doi ani? Ca sa continue reforma trebuie macar sa o inceapa. Sa astupe gaurile pe unde barca ia apa. Deocamdata inca se arunca lestul peste bord. Atât! Iar asta ar face-o ORICINE ajunge acum la guvernare. Pentru ca nu are alta solutie:Doar dv spuneti ca de unde nu e nici Dumnezeu nu cere!

        • Domne, asta cu oricine ar fi la guvernare ar face la fel… nu tine. Ca doar vorbeai mai inainte de PDL (nu si PSD?) in 2009 cand aruncau in stanga si in dreapta cu „pomeni electorale”! Tot timpul de poate si altfel… sau nu ne amintim de PNL in 2007-2008? Ce, aia nu trebuiau sa stranga cureaua? Aia nu trebuiau sa faca reduceri de personal si de cheltuieli? Ca doar au avut deficit de 5% in plin boom economic… Cum au reusit? Pai ce, uitarati de privatizarea Petrom-ului pe 2 lei? BCR? Companiile energetice?

          • mi s-a pierdut un raspuns pe undeva. ma rog. nu mai revin decat cu a spune ca acest ”atunci cine?” nu e decat un sofism. daca pesedeul sau peneleul n-au facut reforma nu inseamna ca o face pedeleul

            • O face un guvern tehnocrat. De fapt o continua. ca nici haosul creat de daramarea succesiva a mai multor guverne nu este de acceptat, politic vorbind. Si asta le va pune Basescu in fata. Plus Alba ca Zapada.

  3. Cred ca aveti dreptate domnule Vlaston. Mai mult decit atit, sper sa aveti dreptate. Pentru mine, intparcerea USL la putere in 2012 ar putea insemna un viitor sumbru cu consecinte nefaste poate chiar ireversibile. Ani de zile am sperat sa pot alege in cunostinta de cauza, adica, sa stiu ce au facut astia si ce au facut ceilalti la guvernare. In mod cert nu voi vota inca pozitiv, ci tot negativ. Voi vota iarasi raul cel mai mic. Nu pentru mine, desi sunt un nationalist roman, ci pentru copiii nostri sunt foarte interesat de ce se va intimpla in 2012.

  4. pe scurt, cîteva observații (am încercat să le plantez și pe fb, dar nu merge :D ):
    1. boc șef de partid, dar fără guvern, nu cred că va avea autoritatea să reformeze partidul.
    2. ultima „redută” pentru traian băsescu este modificarea constituției. pentru asta, trebuie să bată palma cu cel puțin un partid de opoziție.
    3. nu cred că ăsta este interesul lui blaga, ci locurile eligibile la viitoarele alegeri.
    4. greu de cîștigat alegerile în 2012. pentru asta, e nevoie și de ruperea opoziției, dacă se va rupe.
    5. se tot discută de avertismentul din baia mare. au mai fost alegeri locale parţiale cu prezență foarte redusă la vot, deci nu e prima oară. iar baia mare este mai degrabă un fief liberal. anghel, fostul primar, a avut o imagine foarte bună acolo, în ciuda problemelor cu legea.

  5. 1. Cu un buget de stat care are venituri de circa 30 miliarde de euro anual, nu e cam hazardat sa spuneti ca „nu prea mai e de furat”?

    2. Ce pozitie va avea PDL daca vom avea un guvern de tehnocrati? il va ataca public? Va scrasni din dinti si il va sustine in parlament? Alte masuri nepopulare vor fi atribuite cui?

    • @claudiu. Inaine de a arunca vorbe: 1. cat din buget se duce la pensii (ce se fura de acolo?)? 2. cat se duce la sanatate? 3. cat se duce laajutoare sociale, la subvenie de caldura, de CFR, de trramvai, de metrou, de… de.. ? 4. cat se duce pt. acoperirea deficitelor primariilor (TOATE)? 5. cat se duce pe dobanzi la toate imprumuturile si obligatiuni? 6. cat e cheltuiala curenta (salarii, apa, lumina, canalizare, hartie…)? 7. cat e cheltuiala cu investitii ce implica bani europeni (ce se fura de acolo?) CE MAI RAMANE????? cam 1-2% care sunt relativ discretionari (declaratie Vladescu)

      • Asa, si?
        -Din fondul de sanatate, nu se fac achizitii? Acolo nu e loc de furat?
        -La CET-uri, tramvai, metro etc, nu se fac achizitii? Acolo nu e loc de furat?
        -Deficitul primariilor, nu are la baza achizitii? Acolo nu e loc de furat?
        -La cheltuiala curenta, nu e loc de furat?

    • buget 2012 la viza la Bruxelles, iar din 2013 buget la aprobare la Bruxelles. Deci ce se fura? Mai curand intreaba-te cum va da pomeni USL, odata ce deficitul va fi aspru controlat!

  6. In editorialul ei de azi Alina MP observa pe buna dreptate ca procentul celor care vin la vot in RO este reprezentat azi doar de cei cu interes direct. Interesul lor direct se observa in Ro la tot pasul: stat clientelar, jaf din buget, lipsa de infrastructura, analfabetism general si cultural, etc. In ce ma priveste acestia sunt activul de partid, asistatii si retarzii. E adevarat ca la ultimii interesul direct nu e definit, dar respectivii chiar exista.

    Lista dvs. e un frumos exercitiu de wishfull thinking, din care nu cred ca va se pune in practica nici jumatate. Incerc sa concep si eu una, mai jos. Visez si eu ca un partid rational si responsabil (PLD?) va avea astfel de lucruri in program.

    Cand voi fi eu convins ca se misca ceva in Ro (e.g.):
    – se desfiinteaza toate consiliile de administratie, si se revine la institutia administratorului unic, cea din vremea CDR, desemnat si acela transparent, conform cu ce se intentioneaza de-abia acum cu FMI -ul
    – cota unica de impozitare „dura”, aceeasi peste tot, fara progresivitati (gen a nu stiu cata proprietate) si all inclusive, adica sa fie un fel de obligatie finala catre stat, colectabila integral la sursa, si mai departe sa o imparta statul cat merge si unde, conform unui program de guvernare a celor de la putere
    – desfiintarea unilaterala a granitelor cu Ungaria si Bulgaria („adica suntem parteneri sau nu”)
    – si, nu in cele din urma, eliminarea oricaror cheltuieli religioase din banul public si scoaterea religiei din scolile publice

    De-abia apoi mai vorbim …

    • @ shinobi ,
      zici tu: „In editorialul ei de azi Alina MP observa pe buna dreptate ca procentul celor care vin la vot in RO este reprezentat azi doar de cei cu interes direct”.
      Eu te contrazic pe tine si pe dna Mungiu cu realitatea pe care o cunosc: nici eu si nici multi cunoscuti de-ai mei (si ca noi exista destui in toata tara), nu avem niciun interes direct, ci doar moral.
      De exemplu, nu stiu daca as vota PDL-ul daca in opozitie nu ar fi adunaturi ca USL-asii.
      Dna Mungiu are prea multa otrava in inteligenta-i.

  7. De doua chestii ma leg si eu

    Mai intai ati zis despre Basescu si demersurile sale:
    „Majoritatea populatiei a inteles demersul sau.”

    Majoritatea a inteles, sunt de acord, dar nu a fost convinsa. E o oarecare diferenta. Sunt de acord ca marea majoritate recunoaste printre dinti „da, chestiile astea trebuiau facute” (si am discutat cu destui oameni, inclusiv afectati de masurile de austeritate), dar aceiasi oameni tot printre dinti zic „da, dar pe astia de au taiat nu ii mai votam vreodata, au taiat de la noi, dar de la ei nu”.

    Adica treaba a fost facuta doar pe jumatate. Nu sunt demonstratii masive pe strada si lumea strange din dinti. E drept ca si opozitia a performat mizerabil in directia asta, dupa asa masuri de austeritate au convins 25% din populatie sa ii voteze si nu au reusit nici macar un miting cat de cat mai reusit. Nu au reusit sa convinga nici ei, nu au oameni credibili, iar programul alternativa este inexistent.

    Dar rezultatele raman: PDL are 15% intentie de vot, iar o mare parte dintre votanti (60%) nu are chef sa mai mearga la vot. In multe privinte, trebusoara asta inceputa de Basescu a fost compromisa de jumatati de masura, de o politizare excesiva a administratiei a la PSD si de o comunicare mizerabila.

    Si doi:
    Ati prezentat numai AVANTAJELE unui guvern tehnocrat. Unde e si sectiunea de dezavantaje?

    Eu zic asa: un guvern tehnocrat, cu oameni capabili, credibili si mai corecti decat ce am avut pana acum, ar fi un avantaj pentru tara NUMAI DACA Basescu reuseste sa convinga majoritatea actuala sa il sustina cu adevarat in Parlament, nu doar de fatada. Asta o sa fie cam greu, caci se vor subtia banii care curg de la Guvern cu dedicatie catre administratiile locale si agentiile conduse de „ai nostri”. Basescu trebuie iarasi sa danseze pe sarma: sa arate morcovul majoritatii PDL-UDMR-UNPR (ceva frimituri acum, o halca mai consistenta dupa 2012) si batul: iesirea de la guvernare chiar inainte de 2012. Pentru PDL inseamna un procent mizerabil la alegeri, pierderea puterii in mode generalizat. Pentru UNPR disparitia ca partid cu siguranta. Pentru UDMR acelasi pericol, dar mai redus.

    E un joc complicat chiar si pentru Basescu. Sunt sanse sa nu iasa.

    Daca nu iese, atunci Boc sau un alt premier politic PDL va conduce guvernul pana in 2012. PDL se va plafona la 20%, iar USL o sa prea guvernarea in 2012, fara doar si poate.

    Daca iese figura cu premierul tehnocat si cu ceva membri tehnocrati cu greutate si cu sustinerea in Parlament, situatia se va mai complica, electoral vorbind. USL pleaca tot cu sansa intai la alegereile din 2012, dar situatia e clar mai complicata si mai greu de anticipat.

    Cam asa vad eu lucrurile.

    • Am scris, cu trantiri repetate ale guvernului prin faulturi de cenzura s-ar instaura haosul care ar starni revolta populatiei impotriva intregii clase politice. De asta cred ca un guvern tehnocrat va rezista.

      • Si ce ar insemna „revolta impotriva clasei politice”, mai mult decat revolta si scarba de azi? In continuare va exista un sistem politic (doar daca nu desfiintam parlamentul si trecem la monarhia absoluta, ceea ce e greu de crezut), ca atare mereu vor exista politicieni. Politicienii de acum.

        Aveti exemplul Baia Mare: in ciuda traseismului, in ciuda unei prezente absolut minime la vot (efectele scarbei extreme fata de politica), tot un politician a ajuns la putere. Ba chiar cel mai traseist.

        Nu, politicienilor de azi nu le e frica de „revolta impotriva clasei politice”. Dimpotriva, se vor simti mai bine atunci cand la vot se vor prezenta numai retarzii si asistatii: isi vor putea face calculele mai precis.

  8. Se vorbeste intorcandu-se pe toate partile despre interesul opozitiei in ceea ce priveste apropiatul congres PDL. Sustinerea de care pare sa dea dovada USL pentru tabara Blaga este atat directa, facuta de liderii USL cat si prin intermediul falagei media.

    Acum, ca i-ar avantaja pe USL-isti sa castige Blaga este doar o supozitie. Daca Blaga ar fi un competitor mai puternic decat Boc, de ce am crede ca USL si-ar dori cu adevarat ca acesta sa castige? In afara de asta, tot mai multi au observat ceea ce si eu am scris aici cu ceva timp in urma, faptul ca dupa o scurta repriza de critici in presa pro-USL tripleta BVB a fost clar menajata. Luand in considerare recentele dezvaluiri din interiorul Intact cu privire la santajul practicat, putem usor deduce ca BVB este gata de negociere cu USL, fiind dispusi sa ofere linistea si accesul USL la resurse si asigurand o proptea de sprijin pentru acestia chiar din curtea lui Traian Basescu. Mai mult de atat, episodul “Javra ordinara” realizat de MAI inca nu a fost explicat, faimosul raport care ar fi trebuit sa faca asta esuand in anumite sertare …

    Parerea mea este ca USL il prefera la sefia PDL pe Blaga pentru ca acesta nu “ataca sub centura” (dupa considerentele USL) asa cum Traian Basescu face tot mai des in ultima vreme. In lupta politica, Blaga nu are curajul de a depasi anumite limite pentru a isi atinge scopul. Este usor de batut tocmai pentru ca nu iese din tiparul cu care liderii USL sunt obisuiti si pe care acestia il domina. O confruntare cu Blaga este ca un meci la matineu pentru oricare lider USL. In schimb, conducerea lui Boc asigura accesul lui Traian Basescu la deciziile PDL. Iar modul de actiune al acestuia este total neconventional, greu de combatut din moment ce foloseste la maximum tehnici precum “glontul de argint”, dezvaluiri iesite din tiparul codului cu care politicienii nostrii s-au obisnuit, executarea pana si a vechilor aliati atata timp cat acestia au facut greseli, etc. Nu degeaba se plangeau unii ca atata timp cat numele tau are o pata pe el datorita unei greseli din trecut oricat de mica, prietenia cu Traian Basescu este mai periculoasa decat dusmania cu Hrebenciuc … Imi amintesc exact scena in care Toma Caragiu jucand rolul superiorului de militie sfatuieste agentul de la circulatie care tocmai oprise masina in care circula, sa verifice daca colegul sau de la volan nu a consumat bauturi alcoolice pentru ca lui i se pare ca miroase, desi soferul respectiv facea parte din echipa sa.

    In concluzie, Blaga este un lider PDL mult mai usor de combatut, cu care este mai usor de convietuit, si care va bloca PDL la un scor de maxim 15 % in sondaje. Boc, prin supunerea de care da dovada fata de Traian Basescu, poate sa prabuseasca PDL mai jos de 15 %, dar spaima USL este ca il poate si urca inapoi la 30 % cum a fost odata …

  9. Eu unul nu cred ca un guvern de tehnocrati ar fi mai bun decat guvernul actual si nu cred ca ar putea lua in continuare masuri dure intrucat nu vor fi sustinuti politic in momentul luarii deciziei si la o eventuala motiune de cenzura. Sa zicem ca un guvern tehnocrat ar lua decizia sa taie din pensii prin asumarea raspunderii si opozitia depune motiune de cenzura, credeti ca vreun partid din parlament ar vota contra motiunii doar de dragul tehnocratilor? Ei au votat de bine de rau niste masuri dure doar fiindca au fost ei la guvernare si au avut acces la bani publici cu care si-au alimentat conturile prin afaceri in mare parte cu statul. Si dupa aia care ar fi tehnocratul ala care sa-si sacrifice cariera intrucat o sa fie facut ferfenita in presa si media comunistilor care este zic eu de minim 80 la suta din total, o sa fie facut in toate felurile, ca a luat painea de la gura sarmanilor bugetari si cate si mai cate. Doar Isarescu ar putea face asta fiindca este respectat de toata lumea dar in mod sigur ar fi terfelit si el si nu i-ar pica prea bine. Dupa cum ati vazut el a si refuzat acest post si sunt sigur ca motivele au fost cele pe care vi le-am spus, miza debarcarii PDL si a lui Basescu de catre comunisti este prea mare si probabil s-ar fi pus contra multora, inclusiv a rusilor, si in mod sigur l-ar fi costat acest lucru.

  10. „PD-L nu va trebui sa faca cu propria mana treburile murdare:… ”
    Pai si in parlament cine va vota toate aceste masuri propuse de … tehnocrati? nu tot PDL-istii???? Sa fim seriosi … cine vrea asa ceva din PDL? Sa voteze in parlament alte aberatii si in acc timp sa nu participe la impartirea bucatelor? Deci nu.
    SI am mai spus si ma repet: Daca cei din PDL cred ca au facut bine populatiei cu reforma lor atunci sa-si duca crucea pana la capat si sa conduca Romania cu Boc pana in Octombrie 2012! Daca ei cred ca au facut bine … sa nu fuga acum si sa se ascuda in spatele tehnocratilor, doar vor castiga alegerile nu? Daca populatie simte ca ii este bine (Asa cum sugerati in articol, ca nu se revolta) inseamna ca vor vota PDL cu 50% in 2012. De ce ii indemnati la fuga de raspundere dl Vlaston?

        • Exista un program cu FMI in care apar chestiuni extrem de dure, legate de sectorul economic de stat. Nu le poate implementa un guvern politic, fara sa se sinucida electoral. Un ex: reducarea ajutoarelor de la 54 la 9. Si altele. Cu un guvern tehnocrat, clientela cam pleaca de la macelarie.

          • Domnule SV, naivitatea d-voastra este magnifica! Cu ce ii doare pe cei care fac parte din clientele politica faptul ca se reduc ajutoarele de stat ? Raspuns: cu nimic. Ei vor proiecte care nu folosesc la nimic, vor sa faca parte din comisiile de licitatii, vor sa vinda la suprapret. Banii taiati dintr-o parte vor fi folositi in alta parte, si nu pe ce trebuie.

            • da, dar mai exista si sanctiunea disparitiei din scena politica. Pe care Boc, Basescu si altii, posibil Blaga, n-o accepta. Si atunci actioneaza in interesul pastrarii PD-L pe esichier. Care impune si asemenea sacrificii. Pe termen mai lung sau mai scurt. Acceptam sau murim. Credeti ca nu-si dau seama? cei din frunte nu sunt toti sinucigasi.
              Am citit ca Boagiu cere anchetarea licitatiilor lui Berceanu. Se merge sus de tot

          • Pfff ….

            Frazele de genul asta ma lasa perplex: „se merge sus de tot!”. Parca va vad cu un oarece aer de conspirator spunind asta pe *acel* ton si facindu-mi cu ochiul, complice. Sa fim seriosi.

  11. Relaxati-va. USL va pica sub 50% curand. Iar daca nu apare un alt partid, PDL va trece de 30%. Probabil ca UDMR va decide cu cine face alianta.
    Daca aveti indoieli, uitati-va votul din Baia Mare si la V Socaciu. Cum era unul din cantecele lui „Fa-ma Doamne prost …”

  12. Stiamte Domnule Vlaston,

    Sunt intrutotul de acord cu dumneavoastra. Analiza este pertinenta si corecta. Romania va merge in sus numai in conditiile parteneriatului Boc-Basescu. Basescu, intr-adevar, nu mai are ce pierde. Dar, va ramane in istorie daca va reforma si moderniza Romania. Si, sunt convins, ca o va face.

  13. Da!!
    Ti-ai corectat mult, domnule Vlaston , din vechiile opinii. Parca, parca te apropii de ceea ce s-ar putea numi un „analist politic” cu capul pe umeri si cu picioarele pe pamant. Se pare ca ai inceput sa intelegi ca nu d-ta faci politica,ci altii ,si nu dupa propriile pareri si iluzii , ci dupa realitati complexe, de facto.

  14. Un alt exercitiu de naivitate crasa, daca nu vorbim deja de tentativa de manipulare. Prea multe povesti, prea multe promisiuni. Suntem la „jocuri si concursuri” asa cum este de fapt si in alte parti mai „civilizate” dar la noi, fiind la inceput si bani mai putini decat in alte locuri, pana si jocurile astea sunt mai vizibile si mai primitive, conform cu masa de votanti….

  15. parerea mea,

    DA, este foarte posibil ca delegatii la Conventie sa-l voteze pe Blaga, riscand un razboi pe fata cu Traian Basescu !!!

    si nu va mirati pentru ca semne in aceasta directie am tot vazut in ultimele luni….

  16. De ce „mi se rupe” de alegerile din PD …

    Pentru ca nici una dintre „tabere” nu are vreun plan legat de bunastarea pe termen lung si dezvoltarea Romaniei ci doar de „autostrada ramanerii la guvernare”.

    Pentru ca singura diferenta dintre Boc si Blaga este de inaltime.

    Pentru ca oricare dintre cei doi va iesi presedinte de partid, guvernul va fi facut tot sub ocarmuirea lui Traian Basescu (cu PM membru de partid, tehnocrat sau de orice fel), un lider anost si fara viziune care va „manca” din istoria Romaniei inca 3-4 ani de pomana de acum incolo.

    Pentru ca PD rateaza sansa unica de a mima macar reforma interna si de a alege un presedinte „proaspat” (cum e Paleologu) spre deosebire de celelate partide care au rotit echipele de conducere neperformante si cu imaginea terfelita.

    Pentru ca „reformarea Romaniei” la PD este egala cu reducerea cheltuielilor bugetare (prin orice mijloace posibile) si cu nimic mai mult.

    Si in general pentru ca nu are legatura tot circul asta (cu Albe ca Zapada, cu Lebede Negre, cu „reformisti”, cu BVB) cu nici unul dintre cetatenii Romaniei (altii decat cei direct implicati).

  17. Chiar daca PDL il va alege pe Boc presedinte care in 6 lumi se va da de trei ori peste cap si va reforma partidul. Chiar daca PDL printr un miracol va recupera voturile pierdute tot nu va reusi sa in mai mult de 30%-35%
    Nu are timp .Nu are suflu.
    In aceste conditii chiar daca va cistiga alegerile nu va aveea cu cine sa formeze o majoritate parlamentara.Alianta PSD-PNL nu se va destrama atita timp cit nu exista o amenintare reala -adica un partid sau o asociere de partide care asociata cu PDL sa dea majoritatea.
    In aceste conditii cred ca nu mai este interesant ce se intimpla in PDL ci ce sprijin poate proimi PDL din afara pentru a forma o majoritate.
    Cred ca suntem orbiti de ideea -PDL ul sa iasa bine ca in rest le aranjeaza Basescu pe toate.
    S ar putea ca de data asta sa nu mai reuseasca. si in aceste conditii ce se intimpla acum in PDL devine irelevant pentru alegerile din 2012.

  18. Imi place chestia cu poporul intelept, care nu iese in strada. Nu, domnule, nu iese in strada nu fiindca a inteles ca nu este de unde, dimpotriva, se vede zilnic unde pleaca banii. Nu s-a iesit in strada fiindca nu asteptam nimic de la o putere care nu discuta cu poporul. Probabil vom iesi doar sa-i schimbam, nicidecum sa le cerem.

  19. Visezi prea roz, mon cher !!!!! Basescu nu a facut nici o REFORMA ! Dumneata nu vezi ce haos este in toata economia???? Doar esti gazetar cu experienta! Orice reforma este ceva organizat, cu masuri elaborate. Ori „reforma ” Basasu-Boc -s-a facut in cel mai simplist mod: Taiem de la compatriotii nostri, nu ne intereseaza ca vor trai mai prost, banii lor ii vrem ! Pentru ce ii vreau ei acesti bani??? Ca nu se vede nimic ce au facut nici cu cei 30 miliarde imprumutati( cea mai mare datorie din iostoria Romaniei in numai 2 ani) !! Asa ca nu ne mai aburi cu scenarii si un viitor roz cu PDL la guvernare inca 4 ani…adica pana in 216???…Vai mama noastra daca asa va fi !
    Eu sper ca Tanasascu nu va fi asa de prost sa conduca un guvern sub Basescu. Basescu nu-l va lasa sa faca ce vrea. CINISMUL Dvs de a va bucura ca nu-i vom mai injura pe PDL-isti este macabru…adica sa-i injuram si pe ultimii intelectuali pe care ii mai avem?? Cat de PDL-ist esti Domnule !!!

  20. „Recunosc sau nu recunosc public, delegatii la Conventia PD-L vor resimti din plin umbra lui Traian Basescu proiectata pe tavanul si peretii salii in care se tine Conventia. Veghind ca un Big-Brother asupra lor. Asta in cazul ca nu va fi prezent chiar fizic alaturi de delegatii la Conventie” – Cat adevar! Parca la fel plutea si umbra tatucului iliescu pe la congresele PDSR! In rest nimic nou sub soare! De exemplu:
    Interesele lui Traian Basescu: de fapt e unul singur, sa se protejeze (dupa ce nu mai e presedinte poate fi anchetat ca orice muritor) si dupa 2014. Interesele PD-L: sa ramana la putere (la banul public!) cat mai mult timp. Interesele lui Emil Boc: persoana e prea penibila pentru a emite vreo pretentie. Dupa ce va cadea de la putere nu se va mai auzi de ea. Deocamdata e o marioneta folositoare de scos castane din foc. Interesele lui Vasile Blaga: probabil se crede prezidentiabil in 2014. Interesele romanilor: sunt oricum diferite de cele ale astora enumerati mai sus. Scenariul Lui Traian Basescu: o tine pe EU in planul 2 cu Boc la inaintare. Avantajele unui guvern tehnocrat: niciunul! Nu exista guvern tehnocrat, asta e o gogorita imensa, orice guvern raspunde POLITIC in fata parlamentului (pentru ca asa e democratic). Legat de afirmatia „In acest weekend se va derula un moment important pentru politica romaneasca. Miza o reprezinta alegerile din 2012, revenirea sau nu la putere a USL si posibila intoarcere in istorie prin renuntarea la reformarea si modernizarea statului roman” as putea reformula astfel: „la acest sfarsit de saptamana se va derula inca un moment oarecare pentru politica romaneasca. Miza o reprezinta alegerile din 2012, ramanerea sau nu la putere a actualei mafii sau venirea la putere a alteia resapate, continuarea reformei reformarii la vechea reforma si postmodernizarii statului roman.” Precum zicea Eminescu: „alte masti, aceiasi piesa”.

  21. Chiar daca Romania ar intra in faliment ca Argentina dupa alegeri, romanii ar iesi la vot iar partidul care ar castiga ar fi acela care ar reusi sa termine cu furtul si coruptia. PDL-ul a facut ceea ce ar fi facut si alt partid aflat la putere pentru ca ne duceam de rapa. Poate in alt mod dar cu acelasi rezultat(impus). Asta nu face nici un partid. Si de aici absenteism, lehamite, nenincredere in toata clasa politica.

  22. Interesul lui Basescu >
    1. sa devina premier dupa 2014
    2. sa aibe PDL-ul la giuvernare si in parlament ca sa poata fi protejat dupa 2014 de cine ar incerca sa il traga la raspundere penal (flota, legaturi cu securitatea, case+bani , eba, etc)
    3. sa „digere” impreuna cu haita Udrea-Videanu- Mircea basescu si altii miliardele de euro furate in 2009-2014
    4. sa conduca inca 20 PDL – care la rindul lui va deveni „partid unic” calare pe guvernare inc 20 de ani
    Interesul lui emil boc>
    1. sa iis pastreze functia
    2. sa fie un si mai bun lacheu si coada de topor pt Base&Co
    Interesul PDL >
    1. sa continue sa paraziteze institutiile statului si robinetele cu bani
    2. sa isi protejeze membrii de partid „care trebuie” de orice raspundere penala pe viitor
    3. sa penetreze si sa conduca tara la toate „butoanele”, dupa principiul „o lume noua, nu voua”
    4. sa acumuleze 90% din finantele si sursele de bani a tarii in mina a nu mai mult de 300-400 de persoane/’firme/corporatii
    5. sa fie „la putere” urmatorii 20 de ani, pt a-si consolida pozitia de „unic partid”
    Interesul rominilor>
    SA SCAPE DEFINITIV DIN TARA ASTA BOLNAVA

    • @ Alexandru 12:09. Cred ca enumerarea de mai sus se aplica si daca inlocuiesti Basescu cu Antonescu, PDL cu USL si Ponta cu Boc. Cam asa se vede de la mine.

  23. Cel mai competent sef de stat pina acum s-a dovedit a fi Traian Basescu.Am propus un sondaj unui ziar dar nu s-a realizat.As fi vrut sa se faca o departajare intre cei 3 sefi de stat de pina acum.Sa spuna cei care ar vota,pe care din cei 3 l-ar vota in nou.Pe Iliescu,pe Contantinescu sau pe Basescu.Un domn comenta ca nu a sesizat nicio reforma a statului.Saceri numai sefului statului sa faca reformarea statului fara Parlament si Guvern,vorbesc de anii 2005 – 2010,mi se pare cel putin incorect.Tariceanu,Geoana,Voiculescu si trusturile presa care ii servesc n-au vrut si nici nu vor reformarea statului.Antonescu si cu Ponta au declarat de nenumarate ori ca daca ajung la putere,vor abroga toate actele normative emise de guvernul Boc.Asta inseamna ca se va reveni la pensiile uriase,fara contributie,la salarii uriase la bugetari,fara munca,la vechiul sistem de invatamint care ne-a facut de ris atitia ani.la vechiul sistem sanitar care consuma 90% din fonduri pentru salarii,etc.Asta ne asteapta daca cistiga alegerile USL.Usl ca sa cistige are nevoie de milogi si asta vom deveni daca ei cistiga.

  24. Nu-i mai alege nici dracu’. Daca o sa aiba 10% sa zica merci. PDL-ul a dezamagit la fel de mult cum a dezamagit PNL-ul sau PNTcd-ul. Iar imaginea nu i-o va spala niciun guvern tehnocrat.

    Plecati de la premisa ca „nu prea mai e de furat”. Ba mai e, nu va faceti griji. Furam in continuare fiindca se aduna la datoria externa. Dupa ei, intotdeauna potopul.

    Naivitati. Sperante. „Numai Speranta, cea cu aripi slabe, ramase inchisa in cutie ….”

  25. Pt nea Costel

    „Traian Băsescu nu a fost niciodată un personaj dedublat, nu a fost dr. Jekyll şi mr. Hyde ai politicii româneşti. A fost, simplu, farsorul cel mai seducător, pentru că întruchipează deopotrivă mitocănia şi şmecheria periferiei. Te minte cu neruşinare, făcându-te între timp la buzunar, fără să i se mişte vreun muşchi pe faţă. Devine expresiv ca un cioclu doar când anunţă o nouă tragedie pentru români sau când, asemenea unui clovn hâd, îl apucă hăhăitul spasmodic la auzul propriei glume grosolane. După ce ai avut de-a face cu el, eşti mai sărac şi mai umilit. Cum periferia domină numeric centrul, plus trădarea intelectualilor care au validat mişeleşte „un pseudo-Cezar care de fapt e însuşi Mamona”, s-a creat premisa recunoaşterii populare într-o democraţie de tip Vacanţa Mare. La suprafaţă – manelismul politic Traian Băsescu cu şpriţ şi dansuri din buric, dedesubt – bani mulţi şi putere ameţitoare.

    Fiind un rău viguros, Traian Băsescu a fost revelatorul trădărilor, meschinăriilor şi neputinţelor româneşti. Răscolind murdăria din subsolurile societăţii, a favorizat aducerea la suprafaţă a mizeriilor şi a făcut purulente bubele ascunse. Pare a fi şi singurul beneficiu care va rămâne după el. Preşedintele-jucător a fost şi rămâne doar un preşedinte-impostor pus pe harţă şi jaf şi care din joacă a falimentat o ţară, a flămânzit un popor. A jucat destinul ţării la ruleta istoriei personale, mizând totul pe blond. Crimele sale sunt cu premeditare, chiar dacă lasă să se-nţeleagă că ştie ce spune, dar habar n-are ce face. Disipează vinovăţia democratizând eroarea şi proasta guvernare, cu scopul de a arunca propria culpă în cârca unei conduceri colective reprezentate de Guvern şi de Parlament, la modul general, de clasa politică manipulată de moguli.

    După modelul preşedintelui, guvernarea a prefăcut minciuna, nedreptatea şi jaful în principii călăuzitoare. Devenit captiv camarilei lui Traian Băsescu, statul român şi-a modificat personalitatea şi comportamentul după chipul strâmb al stăpânului. Vedem un Cotroceni în permanent delir, la Palatul Victoria, un Gâgă întors cu cheia, iar pe intelectualii de serviciu ai puterii cum se chinuie să-şi ridice propriile statui la televiziunea publică. Spectacol sinistru al unei puteri monstruoase şi caraghioase în acelaşi timp. Totodată, cei care nu s-au lăsat mânjiţi cu portocaliu nu reuşesc decât să supravieţuiască. Aşa a ajuns pesimistul să spună „Mai rău nu se poate!”, iar optimistul să-i răspundă „Ba se poate!”

    Până de curând n-am putut să-mi explic ce i-a împins pe români, în urmă cu un veac şi jumătate, să aducă şi să accepte un domn străin. Experienţa trăită în epoca Băsescu mă face să cred că atunci, ca şi acum, au fost suficiente motive. Doar că acum, altfel decât atunci, domnitorii nu se mai importă. Este suficientă binecuvântarea ce-o primeşte cel care se-nchină in directia din care bate vantul, pentru a ajunge vătaf peste feuda românească.

    Băsescu e o pacoste pentru România, s-au lămurit cei mai mulţi.Problema e cine vine după? Are cine să-l înlocuiască, există un lider credibil şi capabil de a guverna altfel? În pofida faptului că Traian Băsescu a coborât standardul de preşedinte atât de jos, încât cetăţeanul s-ar mulţumi cu oricine numai să se vadă scăpat de pacostea hăhăitoare, nici un nume-alternativă nu stârneşte cu adevărat entuziasmul. Asta îi dă posibilitatea lui Traian Băsescu să-şi pregătească succesorul în care se va reîncarna. Cu banii strânşi din furăciuni, cu serviciile Serviciilor şi sprijinul retelelor criminalitatii transnationale, românii vor fi determinaţi să aleagă iarăşi răul cel mai mic, bucurându-se că trăiesc în democraţie, proslăvind economia de piaţă. Abia după alegeri vor constata că „răul cel mai mic” creşte uluitor de repede.”

  26. Am fost astazi la o farmacie mereu aglomerata pentru ca, desi mai sunt vreo 3 alte farmacii pe langa ea, are o politica de preturi de-adreptul debordanta. Erau vreo trei cozi, una mai mare ca alta. La coada la care m-am asezat, eu si sotia, erau un domn cam la 35-40 de ani si apoi inca 4 pensionari dupa care urmam noi. Pe un scaun statea o alta pensionara in asteptare. Unul dintre pensionarii de la coada urla ceva impotriva lui Udrea, Turcan si Anastase, pomenind de curve, etc. Avea un discurs leit cu a lui Ponta, care mai nou infiereaza femeile din PDL. Pensionara de pe scaun il aproba spunand ceva de faptul ca nu are cu ce sa se imbrace, s.a.m.d. Scurt, am intervenit si l-am intrebat pe domnul pensionar daca nu cumva situatia actual i se datoreaza lui Iliescu, cu care a votat vreo 12 ani si care a inceput cu stangul spre stanga. Pur si simplu a innebunit. A inceput o dezbatere politica de toata frumusetea, pana a intervenit o doamna farmacista care ne-a rugat sa facem politica in alta parte. Ceea ce vreau insa sa spun este ca din toata aceasta coada, doar doua persoane l-au sustinut pe pensionarul care era portavocea Antenei3 , restul, inclusiv un domn care a venit sa aprovizioneze farmacia erau de partea lui Traian Basescu.
    Ma intreb oare, daca intr-un loc in care marea majoritate sunt pensionari, adeptii lui Traian Basescu sunt majoritari, cum vor fi viitoarele alegeri?
    Baieti, jocurile sunt facute, Traian Basescu castiga din nou!!!

    • Pacat ca pierde Romania…

      Apropo … de vreo 7 ani de zile nu mai e presedinte Iliescu. Argumentul tau e la fel de relevant ca si faptul ca Romania a fost condusa de Ceausescu pana in 1989. Vesnica incercare de a arunca vina in alta curte …

    • Esti cumva Andrei Marian??? Si eu am fost la farmacie si ce sa vezi , timp de 30 minute, la coda care era, toti bombaneau impotriva lui Boc si Basescu. Nu era nici un sustinator al celor doua figuri triste.Este ca ma crezi????Sa vedem din 01.06.2011 ce vor face pensionarii, huliti acum de tine Marian, daca medicamentele nu vor mai fi compensate? Cred ca esti la curent cu aceasta propunere a americanului cu pantofii rupti in talpa! si cu Basescu si Boc care ii raspund americanului: Sa traiti…asa vom face…dar mai vrem bani de la voi . Romanii au de unde plati…da-i in colo!

  27. Foarte multe aberatii pe fiecare alineat. Din toate, atrag atentia asupra uneia dintre cele mai mari…aberatii: Majoritatea nu a inteles nici un demers a lui basescu. Majoritatea sunt romani. Iar lipsa de reactie a populatiei este una dintre caracteristicile esentiale. La fel a fost si cand fura PSD-ul, la fel e si acum cand ciordeste PDL-ul. Si sunt sigur ca la fel ar fi in orice situatie. Esti om mare ba. Scrii niste prostii… Da daca te platesc astia, e si asta un ban castigat pana la urma. Fiecare se descurca cum poate la noi..

  28. Pasul 1. Fapte:
    a. in 2008, PNL a „realizat” un deficit de 5%, dar rezervel strategice au crescut.
    b. in 2008, Parlamentul, desi Guvernul a atentionat, a marit lefurile profesorilor, iar Presedintele a promulgat legea.
    c. la refuzul aplicarii ei de catre Executiv, PD-L a declarat ca imediat ce va ajunge la guvernare va mari salariile.

    Conculzii partiale:
    i) PD-L mintea la data respectiva, promitand mariri.
    ii) Daca ar fi fost la guvernare, att PDL sau PSD ar fi procedat, din motive electorale, exact la fel ca si Tariceanu. Desi acesta atentiona ca nu mai sunt bani, ei o tineau una si buna: ca sunt!
    iii) PD-L nu a prezentat vreun program alternativ la guvernare si nici nu a clamat ca sunt necesare reduceri de personal. Rezulta ca nici ei nu le-ar fi initiat atunci.

    2. Fapte:
    a) Dupa castigarea puterii in 2009, impreuna cu PSD, PDL a format guvernul. Timp de 9 luni a fost cearta intre parteneri, pentru ocuparea diferitelor posturi in administratie.
    b) S-a afirmat tot timpul ca ne va ocoli criza.
    c) S-a initiat un prim acord cu FMI, iar banii au fost folositi pentru capitalizarea bancilor (in majoritate grecesti), fiind rugate sa nu scoata valuta din Romania !!!
    d) Dupa iesirea de la guvernare a PSD, PDL a marit pensiile cu 2% si a acordat prime bugetarilor.
    e) Rezervele strategice au fost mentinute la nivelul din 2008.
    e) Atat personalul bugetar cat si cheltuielile de la buget au crescut in 2009.

    Concluzii partiale:
    i) Dupa cum s-a constat ulterior, desi PDL cunostea situatia grea a bugetului, nu a ezitat ca in anul alegerilor prezidetiale sa faca pomeni electorale.
    ii) De asemenea, nu a prezentat nici un fel de program privind reforma statului.

    Pasul 3. Fapte:
    a) Dupa castigarea alegerilor prezidentiale, premierul se retrage din prim-plan, iar Basescu anunta masuri de austeritate.
    b) Ca urmare se sisteaza constructia autostrazilor, se opreste proiectul e-Romania, iar banii astfel salvati se deturneaza catre Ministerul Dezvoltarii Rgionale, creandu-se un sistem centralizat de plati, inclusiv pentru nevoile locale.
    c) Alte transe de la FMI sunt ,cica, deversate la fondul de pensii. In conditiile cand salariile bugetarilor au fost reduse cu 25% iar pensiile recalculate si impozitate, e mai probabil ca banii au luat directia MTDR.
    d) Opozitia organizeaza demonstratii si critica guvernul. Acesta se apara sustinand ca opozitia n-are niciun plan, iar afirmatiile lor nu sunt sustenabile.
    e) Puterea trece, prin asumarea raspunderii, cateva legi a caror element comun este de a conferi puterii centrale tot mai multe parghii in administrarea finantelor locale, prin inchiderea scolilor si a spitalelor, a.i. necesarul bugetului local sa fie diminuat.

    Concluzii partiale:
    i) ca si PDL in 2008, PSD si PNL nu au nici un plan de reforma
    ii) ca si PDL in 2008, opozitia de azi critica masurile guvernului sustinand ca sunt bani pentru marirea salariilor
    iii) ca si PDL in 2008, promite ca va mari salariile si pensiile.

    Concluzie generala:
    Toti cei aflati in opozitie procedeaza la fel, cat sunt in opozitie. Cand ajung la guvernare, in functie de circumstante, procedeaza la fel.
    Exista totusi o diferenta: opozantii de azi nu mai au sponsori, asa cum a avut PD-L. In perioada sa de glorie, PDL pornea cu sanse mari pentzru alegerile din 2008-2009 si si-a atras cam tot ce insemnau grupuri de interese pentru a-i sustine. (va amintiti megademonstratiile portocalii). In acelasi timp PSD facea datorii, iar PNL se multumea cu mittinguri insignifiante.
    Rezulta ca, prin blocarea clientelismului guvernamental, s-ar putea salva niste bani pentru investitii. Foarte putini, dar mai bine decat deloc.

  29. Scenariu interesant, plauzibil. Eu cred totusi ca Basascu nu poate sa nu se gandeasca si la epoca „post B”,amanunt neluat in seama de cei care vad mai „scurt”. Notorietatea este atu-ul principal atunci cand candideaza la o functie eligibila. Buna sau rea, Antonescu, Ponta, Geoana sau Nastase o au. Notorietatea se construieste in timp. Desi Iliescu era detestat de multi, lui Constantinescu i-au trebuit vre-o patru-cinci ani pentru a-si construi o baza solida, o recunoastere si o acceptare ca alternativa. In tot jocul de acum, credeti ca Basescu nu are in vedere si acest lucru ? Pana la alegerile parlamentare mai sunt aproape doi ani, multe se mai pot intampla…

  30. D-le Vlaston, de ce oare trebuie sa schimbam tot in tara aceea doar de dragul de a-l tine pe Basescu „bulibasa”? Incercati sa faceti o retrospectiva cu toate actiunile plitice si administrative ale lui Basescu si veti constata ca acest personaj a „pakistanizat” Romania. Eu cred ca singura solutie sanatoasa pentru Romania este indepartarea lui Basescu a securistilor si coruptilor din jurul lui cat mai repede posibil.

  31. „Majoritatea populatiei a inteles demersul sau. De aceea n-am asistat la demonstratii mamut ca in alte tari”
    Asta-i bancul anului! :D :D :D
    Majoritatea populatiei, domnule Vlayton il in jura de mama focului pe basescu!
    Poate n-ar strica sa mai coborati nitel din turnul de fildes portocaliu la nivelul omului de rand!
    Singurul motiv pentru care „n-am asistat la demonstratii mamut”este indolenta nativa a romanilor, nu vreo incredere deosebita in „conducerea luminata” de la Cotroceni.
    Nu va mai imbatati cu apa rece, majoritatea romanilor a inteles cu totul altceva din aceasta „reforma” : perpetuarea sistemului clientelar, doar culoarea s-a schimbat, atribuirea de contracte pe criterii de partid, doar partidul s-a schimbat, s.a.m.d.
    „Mareata reforma” pe care o clamati s-a rezumat in a indatora tara pentru urmatorii 50 de ani intru umplerea buzunarelor „apropiatilor”

      • V-am mai spus, iesiti pe strada! Eventual initiati o discutie, preferabil intr-o piata, frecventata de pensionari poate, in care sa laudati masurile intelepte luate de basescu! ;)
        „Presupunand ca vrea asta”, bine spus!
        Pana acum, in 20 de ani de activitate politica basescu a fost excelent la dat din gura si facut promisiuni, la rezultate cam zero!

  32. Traim intr-o democratie care presupune in primul rand alternanta si schimbarea politica. Aceasta este singura cale de a se pastra o democratie, altfel o sa aratam ca Belarus. Nu avem nevoie ca partidele sa stea o vesnicie la guvernare. Politica si partidele trebuie sa se primeneasca sa mai scape de otrepele care prin coruptie reusesc sa isi construiasca o mafie cum avem ghinionul sa avem acum. Traind cu frica schimbarii si a legii reusim sa construim o „tara ca afara”. Deaceea trebuie lasat pdl-ul sa moara pentru ca este drumul pe care si l-au ales cu buna stiinta. Mierea este dulce si nu se ia prea usor de pe degete deaceea trebuie ca pdl sa stea un timp pe bara ca sa se curete. Trambita domnului Vlaston suna fals si pe langa democratie aducandu-ne aminte de vremurile ceausiste si ale partidului unic. Noi astia mai tineri ne dorim schimbarea pentru ca este singura cale de intarire a democratiei. Sa ne luam dupa statele mari si sa riscam jucand tot timpul pe cartea schimbarii. Legea si puterile in stat se vor intari numai prin schimbare. Nu conteaza directia pentru ca democratia permite derapaje ca acesta in care suntem acum, dupa care se poate prin schimbare sa revina Parlamentul la rolul sau.

  33. Nu revenirea proaspatului pdl. Schimbarea inseamna venirea unui partid la guvernare prin vot democratic! Daca acesta este USL atunci, acela sa fie oricum fomistii de acum ar fi bine sa stea pe bara ca habar n-au de democratie!!!!

  34. Expertii aia sunt la fel de neutri ca INS-ul! :D
    „Productia la hectar” va spune ceva?
    Si pe vreme raposatului statistic o duceam excelent, la nivelul strazii o duceam prost!

    • i.n.s-ul nu mai este de multa vreme altceva decat o sinecura de functii pt cei catarati, vremelnic, in scaune mult prea inalte fata de nivelul lor de pregatire si de responsabilitate.
      Pentru a lamuri definitiv „profesionalismul” i.n.s. e suficient sa se releve adevarul formulelor caduce, datand din „iepoca-de-aur” si bazate pe medii artimetice. Dincolo de faptul ca-n facultatile „de stat” cu profil economic se pune accent pe memorarea formulelor (deja caduce) si nicidecum pe utilizarea acestora si a „combinatiilor” care se pot face) ar mai fi de precizat doar ca astfel de formule (bazate pe medii aritmetice) se mai utilizeaza doar in „ieconomii” subdezvoltate taman pt a masca decalajele rezultate dintr-o abordare profesionista a statisticii. Respectiv, aceea care se bazeaza pe formule cu medii ponderate ale caror rezultate sunt cu mult mai aproape de realitate.
      Pe de alta parte, ar mai fi de facut o precizare: i.n.s-ul din rss tzigania obtine „rezultate” folosind formule caduce aplicate pe date furnizate din B2 de catre „mediul privat”. Singurele cifre care au ceva corespondent in realul economic sunt cele de la bnr si doar acelea care deriva din cumularea balantelor provenite de la bancile comerciale. In rest…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Stefan Vlaston
Stefan Vlastonhttp://stefan-vlaston.blogspot.com/
Candidat din partea ARD la Camera Deputatilor la alegerile din decembrie 2012 Profesor de liceu, director de liceu in perioada 1990-2008, Presedintele asociatiei EDU CER- Educatie si Cercetare. Preocupari in domeniul politicilor educationale, in privinta calitatii educatiei, a managementului educational. Contributii in media scrisa si audiovizuala, pe temele privind educatia, formarea profesionala si cercetarea.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro