joi, martie 28, 2024

Petiţie către anti-băsiştii lucizi

În martie 2011, Mircea Ivănescu îmi spunea: „Se repetă anii ’40. Eu n-o să trăiesc să văd asta, dar pot să-ţi descriu pas cu pas ce se va întâmpla”. Ei bine, abuzurile din ultima vreme asupra statului de drept confirmă deja, tot pas cu pas, sumbrele predicţii ale marelui poet.

Fireşte, CCR mai are încă a se pronunţa asupra legalităţii acţiunilor USL de săptămâna trecută. Însă, chiar admiţând că se va ajunge cum-necum la referendum, mai există două şanse care pot face ca derapajul înspre Unrechtsstaat să intre sub control şi să fie corectat. Prima priveşte reacţia Occidentului – atât Uniunea Europeană, cât şi S.U.A. au sancţionat deja ferm Blitzkrieg-ul USL cu statul de drept din România (ştiu, e o formulă deja uzată aceasta a Blitzkrieg-ului, practic toate analizele şi editorialele o folosesc; cum însă, după ştiinţa mea, am fost primul care a folosit-o, chiar într-un text de pe Contributors, pot s-o repet liniştit). Victor Ponta e chemat să dea explicaţii la Bruxelles, la Berlin, la Paris. Până şi socialiştii europeni s-au speriat de brutalitatea puciului USL, care a gândit şi executat în 2012 o preluare a puterii cu un scenariu şi o tehnică à la 1917. Or, Europei nu-i place să-şi reviziteze traumele. Şi, sper din toată inima, nici nouă.

Apoi, a doua şansă nu vine din afară, ci chiar din interiorul nostru. Există încă resursele de onestitate şi de raţiune care pot corecta derapajul. M-am bucurat să văd că destui adversari ireductibili ai preşedintelui Băsescu şi ai PDL au reacţionat imediat la abuzurile cu pricina. Aici e speranţa mea cea mai mare – oamenii lucizi înţeleg că ce se întâmplă e mai important chiar decât poziţionarea politică pro sau contra Băsescu.

Tocmai de asta, dragi adversari lucizi ai lui Traian Băsescu şi ai PDL-ului, în voi îmi stă speranţa. A vota pentru demiterea lui Traian Băsescu înseamnă a cauţiona tot ce a făcut USL până acum. Înseamnă, adică, a admite ieşirea din zona statului de drept. Or, sunt sigur că vreţi sancţionarea lui Traian Băsescu – însă conform regulilor instituţionale ale Rechtsstaat-ului. Susţinătorii radicali ai USL-ului repetă mantra eliminării cu orice preţ a lui Traian Băsescu. Dacă însă preţul acesta înseamnă violarea Constituţiei, violarea regulamentului Camerelor, încălcarea deciziilor CCR – atunci mă tem că preţul e România însăşi. Adică România aceea pe care o vrem cu toţii, indiferent de orientarea noastră politică: un stat de drept cu instituţii puternice şi funcţionale. Sau, şi mai scurt: preţul suntem noi înşine. Cu viitorul nostru cu tot.

Să nu ne amăgim, dragi anti-băsişti: din ziua în care Băsescu pleacă de la Cotroceni altfel decât prin mijloace perfect constituţionale, s-a zis cu acea Românie. Tot ce s-a întâmplat în acest iulie va deveni scheletul nostru din dulap, crima la care toţi am fost părtaşi, trauma noastră comună. Fără să vreau să fiu prăpăstios, cred că va fi nevoie de zeci de ani până să exorcizăm trauma asta. Ne va bântui nu doar imaginarul politic, dar şi realul cotidian. Zi de zi, PSD şi PNL vor trebui să suporte blamul public de a-şi fi eliminat un adversar prin mijloace neconstituţionale. Chiar presupunând că se vor comporta, începând cu 30 iulie, ca două partide absolut ireproşabile (ceea ce implică un uriaş exerciţiu de imaginaţie, având în vedere ce sunt dispuse să facă pentru a prelua puterea – ce sunt atunci dispuse să facă pentru a o menţine?…), PSD şi PNL vor fi, în ochii românilor lucizi şi ai Occidentului, partidele care au ucis statul de drept. Păcat mortal, indiferent cât de malefic ar fi fost adversarul eliminat.

Aşadar, în luciditatea voastră îmi e speranţa. Sancţionaţi-l pe Traian Băsescu; însă numai atunci când mijloacele sunt perfect constituţionale. N-o faceţi acum, când e evident că USL a încălcat Constituţia pentru a-şi elimina adversarul. Refuzaţi să intraţi în rolul pe care USL încearcă să vi-l distribuie – acela de cauţionator al manevrelor lor anticonstituţionale. Pentru că, dacă veţi vota aşa cum vor ei, vor spune: „iată, poporul a fost de acord cu ce am făcut”. Or, vreau să cred că nu suntem un popor de anticonstituţionalişti. Ci un stat de drept, cu cetăţeni care ştiu că, atunci când Constituţia şi instituţiile fundamentale sunt ameninţate, totul se prăbuşeşte.

Daţi-ne tuturor şansa acestui stat de drept. Votaţi împotriva încălcării reale a Constituţiei, nu împotriva celei prezumtive, pentru a putea apoi trage pe oricine la răspundere în interiorul statului de drept.

Pentru că altfel, vorba lui Mircea Ivănescu, anii ’40 ne aşteaptă. Şi nu e sigur că vom mai avea vreodată un alt ’89.

Aşa că nu-mi rămâne decât să vă rog de-a dreptul: dragi anti-băsişti lucizi, iubiţi-ne. Daţi-ne şi nouă, şi vouă şansa refacerii statului de drept. Puteţi face asta prin votul vostru, oricât de à contre coeur ar trebui să-l daţi. În fond, şi noi, şi voi detestăm aceleaşi lucruri – minciuna, hoţia, impostura. Dar pe ură, cum spune alt poet exemplar (Claudiu Komartin), nu se poate construi nimic. Haideţi mai bine să construim România ca stat de drept pe iubirea noastră lucidă.

Iar dacă ne veţi iubi, peste o lună România va fi un stat de drept. Şi aşa va rămâne. Căci iubirea nu dă greş – ne asigură un text inatacabil. Aşa cum ar trebui să fie Constituţia, nu-i aşa?

Distribuie acest articol

83 COMENTARII

  1. dle Vincu – nu exista „basim” decit in creierele de galinaceu ale gunoaielor de la antene
    deci cine, dupa dvs, intra la categoria „anti-basist lucid”?

    mi-e foarte greu sa-mi dau seama.

    • Există, să ştiţi – şi nu sunt chiar puţini.
      Iată, de pildă, promptitudinea cu care Carmen Muşat şi Ovidiu Şimonca, directorul şi redactorul-şef al „Observatorului cultural” (revistă anti-Băsescu şi anti-PDL), au reacţionat chiar în paginile revistei pe care o conduc la aberaţiile & abuzurile recente.
      Iată, apoi, că e posibil ca Vasile Ernu, unul dintre liderii CriticAtac, platformă stângistă, să trimită scrisori deschise dezaprobatoare lui Victor Ponta.
      Iată că e posibil ca Florin Iaru, critic acut al PDL, să ceară printre primii pe Facebook demisia lui Victor Ponta ân momentul în care plagiatul a fost devoalat.
      Şi mai sunt exemple.
      În plus, vorbesc şi de oamenii fără vizibilitate mediatică dezamăgiţi de un USL în care au crezut – îi întâlnesc relativ frecvent.
      Mai e speranţă, credeţi-mă.

      • Nu inteleg: vorbiti despre oameni care au un IQ putin mai mare ? Problema cea mare e ca nici USL (cu Ponta) nici PDL (cu Basescu) nu reprezinta ceea ce ar fi trebuit sa fie.

        Cit despre faptul ca mai e o speranta, va contrazic: rezultatul referendumului va fi clar defavorabil lui Basescu. In lipsa unor noi scandaluri groase (nu subtirele, gen plagiat, ca poporul nu intelege), speranta d-voastra este 0%, chiar daca voturile noastre vor sanctiona comportamentul USL.

  2. Ma tem, ca fi-vom foarte putini cei ce ne calcam pe inima. Este greu sa pretinzi unor oameni indobitociti decenii si care s-au trezit in plin consumerism, cu emisiuni gen can-can, dar fara a fi beneficiat de alte decenii inainte de construire a unei democratii, fara respect pentru o Constitutie (aceeasi de secole! in unele cazuri) si liberi, demni, drepti de decenii pentru ca asa au fost educati – de la rezistenta anti-nazista din Germania, da, a existat si asa ceva, pana la cei care au pornit la construirea unei tari noi pe un continet nou – trecand prin toate celelalte state predominant catolice si protestante – cu o biserica ortodoxa duplicitara, deci o societate educata de decenii pe sa ni se dea, fara sacrificii in numele unui ideal, fie el religios, fie el de alta natura, este greu sa le ceri sa inteleaga asa-ceva.

  3. Tinere, evident ca voi vota impotriva demiterii lui Base – si nu de dragul lui. Dar nu-mi cere sa iubesc un individ pro-ceva, e putin melodramatic apelul tau. Iubirea da gres de multe ori, prefer sa-mi folosesc ratiunea (na!).

    Din pacate:
    1. In marea masa a prostiei din Romanica, e degeaba. Romania nu are cum fi un stat de drept fiindca nu are un sistem de educatie pus la punct (statul de drept poate fi realizat numai cu cetateni nu cu oi). Ever.
    2. Numai o revolta cu singe ii va invata pe conducatorii nostri ca intind prea mult coarda (un alt 89). Uite un scenariu: USL la conducere, inflatie, plata datoriilor externe, aparat de stat redus si somaj in crestere, leul la 5.5-6/EUR, instabilitate politica dupa distrugerea PDL (fiindca banul e ochiul dracului), totul in lipsa puseului de emigratie => se creeaza premisele unei bombe.

      • Din pacate nu cred ca ne-a ajuns. Revolutia din 89 a fost facuta sub obladuirea lui Ilici (sau confiscata). Prin urmare, adevarata revolutie anticomunista nu s-a produs la noi.

        • sîngele si hei-rup-ismul pot fi eficiente in filme (pentru ca tin multi spectatori cu ochii pe ecran), dar nu au puterea de a schimba lumea reala.

          în lumea reala, fiecare gîndeste cu capul lui. în lumea reala, gîndurile trec dintr-un cap în cap mai ceva ca virusii dintr-un corp în altul. în lumea reala fiecare face dupa cum gîndeste. în lumea reala sîntem împreuna (adica societatea este posibila) pentru ca cei mai multi dintre indivizi gîndesc mai mult sau mai putin la fel o sumedenie de lucruri.

          în lumea reala, imensa majoritate a indivizilor nu-si pot schimba fundamental felul de a gîndi (si de a face) dupa ce au vazut o pata de sînge (la televizor), dupa ce unii dintre ei au fost luati la bataie sau dupa ce cîtiva dintre ei au murit din cauza prostiei sau a nebuniei altora.

          pe de alta parte, spre deosebire de dvs, eu cred ca gîndim foarte diferit fata de cum gîndeam noi însine în urma cu 10-15 ani. de exemplu, atunci ni se parea normal sa ne luam un concediu medical pentru a merge la tara la cules de cartofi. pe cînd acum… pe de o parte ne gîndim de doua ori la riscul de a frauda sistemul, iar pe de alta parte culesul cartofilor nu ni se mai pare chiar atît de interesant…

  4. Treaba cu taierile de pensii si salarii atarna greu. Stiti ca dragostea trece prin stomac!
    Romanii proletari au invatat in comunism sa primeasca bani pe munca relativa, apartamente si securitatea in casa. Mamaligarul roman va vota acum. I s-a luat pensia si indemnizatia, nu libertatea !
    Daca toti cei care platesc impozite in Romania ar pleca din tara, ar ramane toti mamaligarii, tiganii si asistatii sociali fara asistenta, pensii si fara mamaliga ! Daca am pleca toti odata ! Dar asta e ipotetic…

    • E asa fiindca bugetarii din administratie sunt mult prea multi.Si ce fac? mai mult incurca cetatenii si firmele, asta stie toata lumea.
      Dar care pensii au fost taiate?

    • Daca toti cei care platesc impozite in Romania ar pleca din tara, ar ramane toti mamaligarii, tiganii si asistatii sociali fara asistenta, pensii si fara mamaliga ! Daca am pleca toti odata ! Dar asta e ipotetic…

      Pai chestia asta a inceput sa se intample de ani buni, nu e nevoie sa plece toti odata.
      Romania a pierdut, in ultimii 8 ani, cca. 3 milioane de cetateni muncitori, seriosi, oameni cu personalitate, care si-au facut un rost, prin munca lor, in alta parte. Unii, din ce in ce mai putini, mai vin cate o data prin tara. Dupa lovitura de stat vor pleca altii, si nu putini, asa cum s-a intamplat in 1990 dupa mineriada bunicului celor de azi. Raman cei pe care i-ai pomenit.
      Asistam, desi multi nu realizeaza si este normal lucrul acesta, la sfarsitul unei natiuni.

  5. Pt antibasistii lucizi .
    As mai adauga ca daca acum Basescu e reconfirmat asta nu inseamna ca nu puteti sa-l dati jos dupa alegeri ,prin mijloace perfect constitutionale (cu motivatie indoielnica dar … cine se mai uita la spiritul constitutiei acum ) . Doar doua persoane vor avea de suferit – cateva luni – una care e deja la inchisoare si alta care urma sa intre acolo , stiti voi despre cine vorbesc .

    Btw si eu as fi de acord cu plecare presedintelui la anul ca nu vreau sa se scuze Ponta in 2014 ca el i-a incurcat maretele planuri si din cauza lui a ajuns cu Romania in Congo in loc de Germania . Basescu stie si el asta , de-aia si-a propus de multisor demisia la pachet cu respectarea referendumului 300. Ce simplu ar fi fost …

    • Gamma, daca Basescu este confirmat presedinte la referendum atunci guvernul va pica. Asa spune legea. Si nu cred ca va rata Basescu asta. Si Ponta stie foarte bine asta, de asta tot modifica legile peste noapte ca sa fie in favoarea sa. Nu este chiar asa simplu.

      • Nu e adevarat , vezi 2007 . De asemenea sunt uimit de cat de putina legislatie cunosc votantii , cand am incercat sa discut lovitura de stat cu unul din amicii mei el mi-a raspuns ceva de genul ,” neh , o sa dizolve Basescu parlamentul mai intai ” . Si vorbim de un tip foarte inteligent , doar ca nu s-a obosit sa invete nimic din cum functioneaza politica .

        Declaratiile lui Ponta si Crin nu se pun la socoteala , e de ajuns invocarea precedentului „Imi dau demisia in 5 minute ” si gata , au scapat .

      • nici vorba. Nici parlamentul nici guvernul nu sufera consecinte. In Austria, de ex, daca referendumul e respins, parlamentul e automat demis.

      • Ce treaba are Guvernul cu referendumul? Vorbesc strict legal, nu despre ceea ce se intampla acum. In mod normal, Parlamentul e cel ce decide suspendarea, prin urmare Parlamentul ar trebui sa traga ponoasele. Doar ca nu se poate dizolva la mai putin de 6 luni inaintea alegerilor. Problema rezolvata.

  6. Prin votul împotriva lui Băsescu eu văd o soluție de revenire la statul de drept, la depășirea blocajului politic.

    După eventuala demitere a lui Băsescu, USL nu va mai avea nicio justificare pentru proastă guvernare și pentru abuzuri. Dacă după 29 iulie va continua să sară calul, atunci îi vom îndepărta și pe ei de la putere, prin vot.

    • Si, avand in vedere modul in care inlaturarea a avut loc, si precedentul creat, USL nu vor avea nici o porblema sa se tina la putere cat vor ei prin orice metode vor ei. Felicitari. Legitimeaza tu lovitura de stat si vei trai intr-o tara asa cum o vrei. Eu am plecat.

      • Încercați să judecați lucrurile în perspectivă și cu propriul cap, nu prin prisma propagandei portocalii care încearcă să mobilizeze electoratul prin isteria cu „lovitura de stat”, mogulii, rușii, etc.

        • Precedentul este foarte important pt. ca oamenii mari gandesc in automatisme. Odata ce a trecut momentul 2007 cu o suspendare abuziva fara argumente constitutionale, momentul 2012 a fost mult mai usor. Odata ce guv. Ponta a ignorat pe fata decizia Curtii Constitutionale si a plecat la Bruxelles, urmatoarele dati a fost deja rutina.
          Problema in cazurile amintite nu este disputa Basescu-Ponta sau PDL-USL. Din partea mea duca-se toti la cosul de gunoi al istoriei. Problema este ca orice partid va lua puterea de acum incolo se va folosi de aceleasi metode neconstitutionale de a acapara tot. Dupa care va instaura pe fatza caracterul optional al legii pentru inner circle. Iar daca poporul legitimeaza lucrul asta prin vot, atunci este nasol.

        • Uite ca noi incercam sa vedem evenimentele inclusiv prin ochii presei si declaratiilor oficialilor externi care zic asa: cade Base, ziceti pa la tot ce ati visat. Cu un popor de cea mai joasa speta (daca lovitura de forta va fi aplaudata prin vot pe 29 iulie) nu vrem sa avem de-a face. Spalati-va pe cap cu USL-ul.

          Deci, tu mergi la vot, mai draga, sa pui umarul la paralizarea completa a justitiei.

    • crezi ca atunci va mai conta vreun vot? va fi doar un simulacru…cred ca Mircea Ivanescu avea dreptate…halucinanta aceasta executie, n as fi crezut ca in 2012 poate exista in europa…
      si sunt sigura ca justitia isi va (re)rupe gatul in anii care vin…
      de cateva zile, nu stiu de ce, ma gandesc doar la procurorul Panait…

    • Corect. Si firesc. Confruntarea cu votul popular, la referendum, este un exercitiu de democratie, iar hotararea cu care USL a demolat barierele pe care Basescu & PDL le-au construit pentru a bloca incercarile de suspendare este opozabila consecventei cu care tabara portocalie a construit toate aceste bariere in timpul in care a fost la putere. Nu-i amuzant ca marele „jucator”, care declara sforaitor cum ca pentru el „intoarcerea la popor” este esentiala, tocmai incearca sa evite o asemenea confruntare?

      • Incearca sa vezi si padurea, nu doar copacul.
        Daca sa zicem la referendum se voteaza impotriva demiterii, cine schimba inapoi avocatul poporului si presedintii camerelor parlamentului? Cine trimite monitorul oficial inapoi sub tutela parlamentului? Cine introduce reprezentanti PDL in CA al TVR (si nu e singura institutie decapitata)? Nu te mai minti singur, ei deja si-au facut jocul, apeleaza la popor doar cand nu mai au decat de luat certificatul de buna purtare.

    • Nici măcar un vot 100 % în favoarea demiterii lui Băsescu nu poate anula şi justifica abuzurile USL împotriva Constituţiei şi a statului de drept. Credeţi că ar fi reacţionat aşa de dur Angela Merkel dacă nu ar fi fost convinsă ce se întâmplă în România e un derapaj din cale afară de grav?!
      Şi cred că ar merita să vă întrebaţi ce sunt dispuşi să facă pentru a nu pierde puterea nişte oameni care au făcut atâtea abuzuri pentru a o obţine.
      Mult mai simplu ar fi să refuzaţi să faceţi jocul USL acum. După 29 iulie va fi prea târziu.

      • 1. Merkel să se ocupe de Germania.
        2. Eu văd la ce se pretează Băsescu/PDL, acum când pierd puterea: propaganda masivă defavorabilă României pe care o fac pe toate canalele externe.

        A fost corect când Băsescu a desemnat premier de la formațiunea de pe locul 2 în alegerile din 2004?
        A fost corectă schimbarea președinților camerelor în 2005?
        A fost corectă schimbarea la legea CCR făcută de PDL?
        A fost corectă schimbarea legii referendumului, astfel încât un președinte ales cu 50%+1 din cei prezenți să fie demis cu 50%+1 din întreg electoratul?
        A fost corectă crearea unei majorități prezidențiale prin racolarea de parlamentari și înființarea UNPR?
        A fost corectă programarea unui referendum concomitent cu alegerile prezidențiale pe o temă (uninominalul) prin care Băsescu și-a creat un avantaj față de ceilalți candidați?

        Dacă toate acestea au fost legale, corecte și constituționale, atunci și ceea ce se întâmplă în aceste zile este la fel.

        • Aveti dreptate dar pina in 2007 nu eram in UE deci pe nemti ii durea undeva de cacao-ul de pe Dimbovita. In momentul in care esti in UE. trebuie sa respecti niste reguli, totusi. Zic si eu …

        • cand o sa aveti un strop de timp sa cititi, dle pam-pam, veti observa cu certitudine ca modificarea legii referendumului din timpul guvernarii Boc nu a facut altceva decat sa aduca articolul referitor la referendumul pentru demiterea presedintelui la forma initiala. Adica cea de dinainte de modificarea operata de aceeasi majoritate PSD+PNL in 2007, in timpul campaniei pentru referendumul de demitere a presedintelui

        • Au fost legale si constitutionale , mai putin „corecte” . Acum sunt „corecte” dar neconstitutionale si ilegale .

          Exercitiu . In USA Obamescu castiga un mandat de 4 ani cu 52 % . Trec 5 luni si mai are doar 45% sustinere . E „corect” sa fie demis ? Da , in viziunea USL .

        • Incerc cu greu sa raman on-topic intr-o interventie la spusele D-lui pampam. Gasesc ca este clar in articol ca nu este vorba de Basescu ci de principiile statului de drept si de felul cum sunt reflectate de o masa de oameni, cu bunele-relele-IQ lor. Dar sa mimezi capacitatea de sinteza intr-o expunere cu expresii echivalente cu ” treci la colt, Germanie si vezi-ti de ale tale” si cu enumerari de jumatati de adevaruri, e insuportabil! Tehnici de manipulare ieftina cu reducere la absurd prin falsa egalizare a gravitatii. Aveti ceva impotriva legii de castigare a referendumului de suspendare cu 50%+1 din masa de alegatori, identic cu oricare primar ales democratic?

        • Nu era fraza mai nesuferita la securisti si Ceausescu decit aia cu neamestecul. Tovarase pam o astfel de reactie nu face decit sa arate provenienta dumitale sociala.

  7. NU EXISTĂ JUSTIFICARE PENTRU UN ABUZ, NU EXISTĂ SCUZĂ PENTRU ”SĂRIT CALUL”
    CINE NU REACȚIONEAZĂ LA UN ABUZ, NU ARE SCUZĂ, ORICÂT ÎNCERCĂ

    Cândva pastorul luteran Martin Niemöller scria:
    “La început naziştii au venit să-i ridice pe comunişti
    Și eu nu am strigat în apărarea lor pentru că nu sunt comunist,
    Apoi au venit după evrei,
    Și eu nu am strigat pentru ca nu sunt evreu.
    Au venit apoi pentru sindicalişti şi catolici
    Și nici atunci nu am strigat pentru că nu sunt nici sindicalist și nici catolic.
    Când au venit după mine,
    Nu mai era nimeni în jurul meu să se ridice în apărarea mea.”

    • Corect!
      Aceste cuvinte pline de miez sunt un dus rece!
      Cineva trebuie sa explice pe intelesul celor care nu inteleg, sau nu vor sa inteleaga, in ce rahat intra tara noastra, mai bine spus a intrat.
      In aceste sapatamani am pierdut ENORM ca imagine!
      Cei care au rate in euro poate se vor gandi pana la vot ce trebuie sa faca…
      Acesta este doar inceputul. Da! Inceputul…
      Nu mai vorbesc de costurile referendumului. Ne dadeau banii afara din casa!

      Raspunsul dat de Ponta doamnei Merkel – este naucitor! Am trait sa o vad si pe asta.
      Iar de Marga? Rusine! A iesit si bunicul Ilici azi… sa traga un somn… somnul ratiunii!

      Am trecut de faza Caragiale… suntem iar IN SANTURILE ISTORIEI!

  8. USL condus(sforarit) din spate de Dan Voiculescu ne ia de prosti spunand simplu ca fara Basescu va fi mai bine si lor le vor creste aripioare de ingeri.Ei bine se pare ca USL-isti l-au citit pe Hitler care spunea: ”masele sunt efeminate si stupide numai emotia si frica le poate controla”.Nu poti incalca Constitutia”,castrand” Curtea Constitutionala,incalcand regulamentele celor 2 camere ale Parlamentului,doar pentru ca Basescu nu mai are sustinere populara si PDL a pierdut la locale.Doar nazistii si comunistii au procedat identic cu USL si stim unde au ajuns.Un abuz mic azi deschide calea pentru altele maine.Ordinea constitutionala ar trebui restabilita de acolo de unde s-a inceput altfel orice este posibil si nu trebuie sa ne mire.
    Invocarea referendumului de catre USL-isti, unde poporul se va exprima, este neproductiva pentru ca la referendum s-a ajuns prin incalcarea Constitutiei,prin abuz.

  9. nici pro nici contra. Dar daca parlamentul -in iluminarea sa- decide ca legislatura actuala se prelungeste cu cinci ani, ca numai doua partide sunt permise in RO, ca surzii nu pot vota in zile cu sot, ca suntem in stare de rzaboi cu Papua, ca Hot-News este suspendat pe trei ani etc , VREAU SA POT CONTESTA!!! cu OUG date de acesti FASCISTI nu se mai poate contesta nimic. Daca Basescu garanteaza ca CCR isi recapata rolul de filtru al nazbatiilor de la guvern sau parlament VIVAT Basescu, jos USL!

  10. Orice vot pentru suspendarea preşedintelui ales democratic, prin vot, de către cetăţenii României este un vot pentru legitimarea dictaturii.

  11. „NU EXISTĂ JUSTIFICARE PENTRU UN ABUZ, NU EXISTĂ SCUZĂ PENTRU ”SĂRIT CALUL”
    CINE NU REACȚIONEAZĂ LA UN ABUZ, NU ARE SCUZĂ, ORICÂT ÎNCERCĂ”
    Aha… pot sa intreb de Anastase…celebra numaratoare ? De votul pentru CCR cand prima data a iesit Valer Dorneanu si s-a revotat pana a iesit cine a vrut PDL-ul ? De zecile de OUG neconstitutionale ale specialistului in Constitutie Boc ? Nu stiu, sincer, am impresia ca voi traiti intr-o lume paralela… Tot ce se intampla acum era previzibil demult, dar aroganta, nesimtirea si tupeul fostei conduceri vad ca nu are limite… Ce nu intelegeti voi e ca lumea e atat de satula de PDL si de Base incat nu mai conteaza cum pleaca, numai sa plece… si toate istericalele astea patetice cu lovituri de stat, vaicareli la marile porti…ca sunt mai multe acum… nu fac decat sa accentueze penibilul in care baltesc…E evident ca Base e pa, indiferent de ce se mai intampla…mai departe, daca astia care urmeaza sar calul, vor fi si ei pa…

  12. 1) OK, sa presupunem ca votam CONTRA demiterii lui Traian Basescu.
    2) Revenim la ce ?! Ca Nu vad deloc o „coabitare” intre Basescu si USL, chiar si numai pentru cele cateva luni, desi cred ca in toamna tot cu USL ne vom pricopsi.
    Ce va urma pentru Romania?
    Cum vedeti statul de drept dupa toata astea ?
    Cum vedeti Romania cu Basescu ramas la Cotroceni alaturi de guvernarea USL?
    Eu nu vad deloc revenirea PDL si a dreptei romanesti(mai bine zis a celorlalti)!
    Cum va fi Romania, ce va fi pentru romani?!

  13. Draga Radu, o tara care poate crede ca Basescu e ultima speranta a democratiei, ca acesta e ultimul ei aparator, nici nu mai merita salvata.

    • Draga Mircea, citeste inca o data articolul si interventiile D-lui Radu V. (Sunteti cumva rude?). Propune (D-ta) tu un alt personaj care sa fi tinut, atat de la sacrificiu, cu dintii de democratizare. Padurea se ascunde in spatele copacilor doar pentru mintile „slabute” si, as completa, needucate. Glilimelele vin de la invatatorul tau (D-tale).

      • Draga Cristi Ned, mai minte slabuta si needucata fiind, nu cred in personaje unice, de neinlocuit, fara de care tara o ia la vale. De obicei, nu ma bag in polemici cu oameni care jignesc, dar am o singura rugaminte la tine. Arunca o privire, te rog, la secventele acestea de pe youtube (nu-i vreo manipulare, nu-s de pe Antene, ci doar niste secvente care vorbesc de la sine):

        http://www.youtube.com/watch?v=RSixiUdLKdU

        si raspunde-mi simplu, cu da sau nu, daca protagonistul din imagine reprezinta pentru tine salvatorul democratiei in Romania. Atit vreau sa stiu. Da sau nu. Multumesc anticipat.

    • Foarte adevarat, dar suntem in fata unui asalt mai obscen si mai grav decat orice nemernicie de-a lui Basescu, iar el nu va mai sta decat 2 ani. Dar problema ridicata de dumneavostraeste foarte importanta si ori se rezolva urgent, ori se alege praful.

    • 2011- antenele-haznalele vuiau la turatie inalta, as fi putut spune maxima, folosind cei mai bine confirmati detergenti pentru spalarea pe creier a masei de votanti. Orice poti sa spui, silogisme, trolluri, ochelari de cal dar chiar iti place sa te faci ca nu intelegi? Cand s-a instaurat USL cu programul sau?

  14. Eu as vrea sa stiu cum va fi Romania din nou un stat de drept daca presedintele nu e demis, tinand cont ca toate actiunile neconstitutionale si anti-democratice s-au desfasurat cu el in functie. Tocmai aici e problema la care nimeni nu are un raspuns – ce se intampla dupa referendum, cand indiferent de rezultat USL are aceeasi putere discretionara ca acum.

  15. Ok! M-ati convins! Am devenit un anti-basist lucid! Dar….

    1.0 Basescu va fi reconfirmat in functie, actualul guvern va trebui sa-si dea demisia…va trebui ales alt guvern..in acel moment actualii USL-isti fosti PDL-isti precum si UNPR, minoritati, UDMR (cei care au adus la putere USL in aceasta primavara) vor trece din nou in barca PDL. Un nou guvern PDL cot la cot cu Dl. Basecu.

    2.0 Alegeri parlamentare in toamna/iarna:

    2.1 Castiga PDL! Vor urma inca doi ani de pace si prosperitate pentru poporul roman condus de PDL si Dl. Basescu!
    2.2 Castiga USL! Numai de pace si prosperitate nu va avea parte poporul roman, tinand cont de faptul ca USL si Dl. Basescu numai la aceasta pace si prosperitate se vor gandi in luptele pe care le vor duce pentru pentru a arata cine e mai tare!

    3.0 Alegeri prezidentiale in 2014! Tragedie: Cred ca scenariul din 2000 cand a trebuit sa-l votam pe Iliescu pentru a nu-l avea presedinte pe CVT, nu se va mai repeta si s-ar putea sa avem o surpriza vazandu-l pe DD la Cotroceni!

    4.0 In continuare scenariul devine apocaliptic, asa ca nu voi mai continua!

    Si parca nu mai sunt asa de lucid, intrebandu-ma pentru a nu stiu cata oara:de ce parlamentarii PDL au parasit partidul si pe Traian Basescu trecand in barca USL, facand posibila existenta actualei stari de fapt din Romania? Ma intreb cu toate ca stiu raspunsul: ciolanul!

    Dvs. faceti un apel la anti-basisti lucizi sa ce? Sa repare gresala/tradarea celor care au parasit PDL in situatie de criza pentru partid si Traian Basescu? Oare cati dintre anti-basisti vor deveni lucizi?

    Si daca traian Basescu va fi demis in urma referendumului de care „hoti si pomanagii” (l-am citata pe Dl. Vlaston) acest lucru se va intampla nu pentru ce a facut ci pentru ce nu a facut din angajamentele asumate si care la referendumul din 2007 si la alegerile din 2009 i-au dat castig de cauza!

    Si va fi demis pentru ca:

    1.0 Nu a starpit coruptia!
    2.0 Nu a luat pozitie impotriva baronilor locali ai PDL care s-au luptat din rasputeri sa ajunga la nivelul baronilor locali ai PSD din timpul guvernarii Nastase!
    3.0 A considerat ca personaje ca EU, RB, AV ii vor fi alaturi si-l vor ajuta la starpirea coruptiei!
    4.0 „A ciuruit” considerand acest lucru „un fleac” 5000000 de romani care nu l-au votat in 2009!
    5.0 Nu a fost presedintele tuturor romanilor ci numai al simpatizantilor PDL!
    6.0 Nu a fost apolitic (ma refer la imixtiunile in activitatea PDL)
    70. Si-a permis sa catalogheze o femeie ca „tiganca imputit”!
    8.0 Si-a permis sa catalogheze un ziarist ca „ga…ar”
    9.0. Nu a s-a constituit (conform fisei postului) ca un mediator activ relativ la conflictele aparute in sfera politica/publica a Romaniei, ba mai mult, a generat Domnia sa insaiconflicte (marea majoritate artificiale)..pentru a demonstra ce?

    Pentru toate acestea…pentru ca a inselat increderea acordata in 2004 si 2007, Dl. Traian Basescu ar putea fi demis pe 29 Iulie (Oooops….se pare ca nu mai sunt un anti-basescu lucid)!

    Si daca va fi demis, vina principala nu va fi a „hotilor si pomanagiilor” (il citez din nou pe Dl. Vlaston) ci a unora „si mai hoti si mai pomanagii” (i-am denumit pe parlamentarii PDL care au trecut in tabara USL) care au facut ca aceasta situatie sa fie posibila!

    O seara buna in continuare!

  16. domnule drag, vorbiti de incalcarea constitutiei de parca acum ar fi prima data, si basescu & co nu au comis niciodata asa ceva :) mi se pare ca sunteti simpatic de superficial
    Vorbiti de cautionarea a ce a facut USL pana acum, si pe buna dreptate… dar daca il votam pe basescu nu mai cautionam (inca o data) ce a facut el si regimul lui atatia ani?

    Cam cat de prosti putem arata daca il iertam iar si iar si iar prostiti de campaniile lui de rahat in care nu stie decat sa arate defectele celorlalti, dar nu vorbeste niciodata despre atuurile lui?

    M-am bucurat sincer cand am vazut, in sfarsit, dupa cateva saptamani deja, o parere sanatoasa exprimata pe net, cea a lui pam-pam.
    Ambele parti sunt proaste, asta e clar, dar ar trebui sa le dam sansa sa arate ce stit/pot cand nu ii incurca nimeni, ca sa nu se mai poata scuza ca le-au pus ceilalti bete-n roate. Din punctul meu de vedere Base si compania au aratat ce pot nederanjati. Mie nu mi-a placut. Eu i-as incerca si pe ceilalti acum.

  17. Daca recunoasteti greselile si derapajele lui T.B. si ale PDL-ului, si daca le regretati sincer, votez impotriva demiterii.
    p.s. votez oricum pentru echilibrul puterii si respectarea spiritului Constitutiei nu pentru de dragul lui T.B., dar as fi mult mai increzator daca v-ati recunoaste marile greseli.

  18. Mircea *EXACT –Punct ochit – punct lovit ! ….acum am aflat , plina de uimire, ca cea ce am trait de aprox. 8 ani incoace, era democratie !.!!!!!

    • Probabil vi se pare ca ceea ce s-a asezat in Romania incepand cu 6 Martie 1946 a fost democratie?! Ca dictatura nu tin minte sa se fi numit pe vremea aceea. Parlament, negocieri, raiul politic sugerat de presedintele american. Sufragiu universal care-va-sa-zica. Vad ca avansati sugestii usurele si menite sa orbeasca pe necititi. Sunteti multi, D-lor! Deci de 8 ani la noi este orice dar nu democratie. Mai bine te-ai uita in oglinda (iertati-mi apelativul familiar).

  19. ‘Suspendarea se bazeaza pe abuzuri’. Asta trebuie spus clar si raspicat. Pt ca au fost incalcate proceduri, au fost blocate institutii etc etc, suspendarea lui Basescu e o lovitura parlamentara de stat. Ei il suspenda pe Basescu, dar au suspendat pt asta institutii, proceduri etc. Asta face din batalia asta nu una pt Basescu, ci una pt fundamentele democratiei si statului de drept.

  20. Domnule Radu Vancu, va scriu din postura unuia dintre cei pe care dvs. ii numiti antibasisti, nu stiu cat de lucid sau nu, dar categoric nu ma consider ca fiind ceea ce d-l Vlaston numea mai deunazi a fi cei ce nu-l agreeaza azi pe actualul presedinte, adica hoti, pomanagii sau plagiatori. Plec de la premisa ca apelul dvs e sincer, e urmarea unei nevoi de dialog, si m-as bucura sa imi acordati aceleasi premise. Nu-mi place deloc ce se intampla acum in tara, nu-mi place sa vad ca razboiul dus in numele democratiei se poarta cu lovituri sub centura, cu armele adversarului, cu schimbarea regulilor in timpul jocului. Dezavuez multe din actiunile actualei puteri, in special atacul impotriva I.C.R. L-am votat pe Traian Basescu in 2004, am crezut in el, desi teama de privirea aceea rea din ochiul sau nu m-a parasit niciodata. Am ales atunci raul cel mai mic. Nu ma simt comod azi sa vad cum multi din oamenii pe care-i pretuiesc si de care am fost pe aceeasi parte a baricadei, cum se spune, din 1990, sunt azi alaturi de presedinte si ceea ce ei numesc dreapta politica, iar eu in aceeasi tabara cu Ion Iliescu de exemplu, ca sa nu continui cu lista. Traian Basescu face parte din acea categorie de oameni pe care Dumnezeu i-a daruit cu har. Si el stie asta! Traian Basescu are vocatie de lider, poate sa atraga mase de oameni in sprijinul unei idei, poate sa le ceara celorlalti sacrificiul in numele unor idealuri marete. Desi e un mincinos patologic, Traian Basescu crede intotdeauna ceea ce spune. Calca pe cadavre fara sa tremure, si arunca oamenii de care nu mai are nevoie ca pe niste jucarii stricate. Cuprins de paranoia puterii, are momente de actiune febrila si altele in care cade intr-un blocaj puternic dominat fiind de teama fata de dusmanul absolut. Traian Basescu isi trage seva din mentinerea unei permanente stari conflictuale si isi inventeaza proprii dusmani (vezi cazul doctorului Arafat) in lipsa carora ratiunea sa de a fi inceteaza. Ar mai fi multe de spus, dar in linii mari v-am expus cateva din motivele pentru care nu as mai putea sa-i acord votul meu de incredere actualului presedinte. Nu vreau insa sa inchei pe aceste pozitii ireconciliabile, si va proun sa analizati o varianta ce s-ar putea naste tocmai in aceste vremuri tulburi si lipsite de speranta. Sa ne uitam cu totii la singura institutie ramasa nealterata, sa profitam de actuala stare de lucruri in care oamenii sunt dezgustati de partidele politice, sa revenim pe aceeasi parte a baricadei si sa sustinem impreuna monarhia. Daca ratam si momentul asta pe care eu cel putin il consider deosebit de prielnic, nu stiu cand ne vom mai intalni cu unul asemanator. Ce ziceti?

    • Domnule Florin Vlad, răspunsul dumneavoastră, atât de sincer şi de clar, arată că aveam dreptate să cred că mai există speranţe. Posibilitatea dialogului – iată ce sper că n-o să pierdem definitiv.
      Cţt despre reinstaurarea monarhiei – zău că nu ştiu cum ar putea fi făcută. Tehnic, vreau să spun. Fireşte că m-aş simţi reprezentat mai bine de Rege decţt de oricare dintre politicienii actuali, dar nu ştiu cum ar putea dobândi utopia asta consistenţa realităţii.

      • @ Radu Vancu Primul pas, e sa incepem sa credem ca acest lucru e posibil. Pasul doi, sa lasam disesiunile la o parte, sa acceptam ca suntem diferiti unii de altii, si sa luam aceasta idee ca liant al convingerilor noastre. Pasul trei, fiecare acolo unde se afla sa-i convinga pe cei din jurul sau ca merita sa se implice in sprijinul acestei idei, mai precis, sa constituim o masa critica de care oamenii politici sa tina cont. Dupa cum vedeti, nu trebuie sa asteptam nimic de la nimeni, depinde doar de noi in ce masura suntem sau nu capabili sa sustinem acest proiect. Incerc de mult timp sa-i conving pe cei de langa mine ca responsabilitatea asupra bunei guvernari e inainte de toate a noastra. Incerc sa ma fac auzit si inteles cand spun ca ce fac politicienii e treaba lor, ce trebuie sa faca ei, e treaba noastra. Cand vom avea curajul sa intelegem ca noi si nu ei suntem adevaratii stapani ai acestei tari, ideile noastre vor fi desirabile. Iar daca proiectul e greu, cu atat mai frumoasa va fi reusita sa . Iar daca nu reusim in incercarea noastra, stim ca nu am stat deoparte. Tot ce conteaza e frumusetea drumului si grija de a lasa mostenire credinta ca drumul trebuie facut! Simplu nu? Trebuie doar sa credem in noi!

        • domnule Florin Vlad, incerc sa va intreb pe dvs pentru ca pareti atat convins, cat si capabil de un rationament logic si argumentat: de ce ar fi mai buna monarhia in romania decat actualul sistem? Sau decat alt sistem, de exemplu: republica parlamentara. Sau republica prezidentiala, ca in SUA. Cu alte cuvinte: care suint avantajele monarhiei fata de TOATE celelalte sisteme?
          Va multumesc

    • Cu Duda? Glumiti!
      Poate daca divorteza Principesa Margareta si prin referendum stabilim pe cine sa ia de sot.

      • Nu glumesc, chiar vorbesc serios. Chiar numai si pentru o zi, Regele trebuie sa se intoarca pe tronul lui Carol I. Trebuie sa facem asta pentru a ne putea uita in ochii copiilor nostri. E in joc demnitatea noastra. Putem sa dam vina oricat pe rusi sau pe comunisti pentru ce s-a intamplat in trecut, putem sa dam vina azi, asa cum sugerati dvs., pe Duda, dar nu vom scapa de responsabilitate. In general, putem sa dam intotdeauna vina pe ceilalti pentru incapacitatea noastra de a ne asuma realitatea. Putem incerca sa-i pacalim pe toti, si unii dintre noi chiar reusesc asta. Nu vom putea insa niciodata sa ne pacalim pe noi insine, pentru ca noi vom sti ca la baza nereusitelor noastre nu a stat niciodata taria celorlalti, ci lipsa noastra de incredere in propriile noastre puteri.

  21. E cam „wishful thinking”… USL a mers atat de departe incat chiar daca Obama si toata Europa ar zice ceva impotriva lor, nu se mai pot intoarce din drum. Cum spunea si dl Aligica, vor face orice ca referendumul sa-l demita pe dl Basescu, indiferent ce frauda va fi nevoie sa faca: au ajuns, cum se spune, la „the point of no return”. Insa nu va fi nevoie de fraude mari: dl Basescu va fi demis aproape sigur; cei care vom vota impotriva suntem mai putini. E un joc inteligent: USL asa se legitimizeaza, prin demiterea dlui Basescu. Modul in care s-a ajuns aici va fi uitat. Mizeriile de la ministerul educatiei (nu merita sa-l scriu cu litere mari…), schimbarile din parlament si ordonantele de urgenta netrecute pe la CCR vor fi amintire. Cel putin in tara; afara vom mai vedea. E o batalie dura intre pro- si anti- austeritate (sau, daca vreti, stanga-dreapta) la nivel european, nu doar in Romania.
    Eu sunt generatia celor care au facut revolutia si, sincer sa fiu, m-am saturat de trait timpuri interesante… Am sperat si eu ca, odata cu intrarea in UE, o sa traiesc timpuri normale, cu griji de zi cu zi, familie, slujba, bere cu prieteni, concediu, alea-alea. Ei bine, m-am inselat…

  22. Chiar dacă investitorii străini și cancelariile vestice și-au exprimat în mod explicit îngrijorarea față de acțiunile Puterii, deprecierea sistematică a leului – care a pierdut 3% în fața euro în doar o săptămână – și imaginea compromisă a României, sunt din vina lui Traian Băsescu. Așa gândește premierul Victor Ponta: „Tot acest atac mizerabil al lui Traian Băsescu şi al PDL de a merge la toţi prietenii lor şi a se plânge bineînţeles că ne-a afectat (…) Poziţiile iresponsabile ale democrat-liberalilor şi ale lui Traian Băsescu au o influenţă negativă asupra cursului de schimb (…) După ce au tăiat salariile şi pensiile, acum vor să strice şi ratele de la bancă. Ăsta e stilul lui Traian Băsescu şi al PDL – să distrugă tot ce pot ei dacă nu mai sunt ei la butoane. O să lăsăm în urmă opt ani de calomnii, de şantaj şi să pornim împreună pe un drum pe care să construim tot ceea ce s-a distrus în această perioadă”, a mai spus premierul.

    Citiţi mai mult: Paradoxul Ponta: Tot Băsescu e de vină pentru că leul se duce de-a dura – Politica > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/paradoxul-ponta-tot-basescu-e-de-vina-pentru-ca-leul-se-duce-de-a-dura-991211.html#ixzz209KN4eyo
    EVZ.ro

  23. Dle Autor,. Eu Va propun sa proiectati un sistem diferit de vot in care cei luminati ca dvoastra sa aiba o pondere Mai Mare a votului decit cei cu IQ Mai mic. Pana atunci il suspendam, ok?

  24. Stimate domnule Radu Vancu.

    Voi vota pentru demiterea presedintelui Basescu pentru ca personajul imi pare un mult mai mare pericol pentru democratie decat acest USL care acum forteaza procedurile ca sa il aduca in fata electoratului.

    Argumentele cu „lovitura de stat” nu ma impresioneaza. Loviturile de stat se dau cu tancurile sau cu multimea. Fortajul actual il consider perfect legitim. Ma doare-n cot ca guvernul prin tertipuri legislative ocoleste Curtea Constitutionala unde Basescu si-a plantat inamovilbili niste sclavusi obedienti care n-au fost in viata lor macar o zi judecatori. Aia e „ïnstanta neutra” de care sa ma stresez eu? Fosti parlamentari PDL-isti pusi de Basescu si PDL pe noua ani sa le asigure spatele si sa ii mentina la putere? N-am cum…

    Cand guvernul marioneta lui Basescu isi batea joc de sute sau mii de hotarari judecatoresti definitive pe care le amana de la plata la pastele cailor aia nu era lovitura de stat si nesocotirea puterii judcatoresti nu? Lovitura de stat e acuma ca e in joc scaunul lui Basescu nu cand era vorba de banii oamenilor, aia dai dracu, noi aici pe contributors tare il mai iubim pe chior…

    Inchei prin a te asigura ca statul de drept si democratia nu sunt in nici un pericol. Stai linistit USL-ul sunt prea multi si prea dusmani intre ei ca sa sugrume tarisoara sub dictatura comuna. Or sa se certe inevitabil cand nu or sa mai aiba dusman, asa e viata cand lupul moare cainii se lupta intre ei. Mult, mult mai periculoasa a fost era Basescu cand vointa unui singur om conta in tot si-n toate. Nu cred in despoti luminati dar cred in schimb ca puterea prea multa intr-o singura mana ia mintile. De aia CoolBase cel pe care multimea il adora in 2006 s-a transformat in pseudo-Cuza asta de acum obsedat sa reformeze tara chiar daca ea nu vrea

  25. Domnule Vancu, ati intarziat mult cu acest apel de aparare a Constitutiei Romaniei.

    Articolul 1, alineatul 3:
    „România este stat de drept, democratic şi social, în care demnitatea omului, drepturile şi libertăţile cetăţenilor, libera dezvoltare a personalităţii umane, dreptatea şi pluralismul politic reprezintă valori supreme, în spiritul tradiţiilor democratice ale poporului român şi idealurilor Revoluţiei din decembrie 1989, şi sunt garantate. ”

    Deci, stat de drept. si stat social. In acelasi articol al Constiutiei, in acelasi alineat.
    Presedintele Romaniei a jurat sa respecte Constitutia.

    Va expun aici doar cateva elemente din campania anticonstitutionala prezidentiala, sustinuta nu doar prin discurs, ci si prin actiune:

    1. 10 septembrie 2011 la scoala de vara UNPR:
    „Lumea, naţiunile, politicile au nevoie şi de viziuunea de centru-stânga, dar şi ea, ca şi opţiunile de dreapta, trebuie adaptate realităţilor de azi şi realităţilor viitorului. Este opinia mea, statul social a falimentat. Statul social a fost un instrument de luptă politică a sistemului capitalist împotriva sistemului comunist. O luptă politică care a fost necesară până acum 20 de ani, din păcate politicienii din lumea civilizată nu au ştiut când să oprească această teorie, au mers cu ea înainte până când au supraîndatorat statele”, a spus Băsescu.
    „Statul social până la urmă a ajuns să acopere un tip de corupţie a politicienilor din toată lumea civilizată.”

    2.17 aprilie 2011
    „Cum poţi să faci un stat social dacă economia, şi scuzaţi-mă că o spun, chiar poporul are performanţe limitate? Muncim 8 ore, când vom învăţa să nu mai lăsăm 3 milioane de hectare nemuncite. Că nu vin miniştrii să are pământul, nici să-l cultive.”

    3. 18 ianuarie 2011
    „Criza ne-a arătat că statul social nu poate funcţiona, în Româna, în înţelesul pe care noi l-am dat expresiei stat social”. Va trebui, dacă avem forţă s-o facem, să definim ce înseamnă stat social, aici, la noi, în Carpaţi”, a explicat şefului statului.
    El a adăugat că, nici Europa nu mai poate rezista în sintagma de „stat social”, aşa cum ea a fost aplicată până acum, în statele vechi ale Uniunii Europene.”

    A promulgat un Cod al muncii care nu respecta nici conventii ale Organizatiei Internationale a Muncii, nici directive europene privind timpul de munca si timpul de repaus.
    A incurajat si promulgat legi care incalca Conventia drepturilor si libertatilor fundamentale UE si Carta sociala europeana revizuita.
    Chiar ca a distrus statul social care incepuse sa se infiripe si la noi. Acel stat social care este proclamat in acelasi articol de Constitutie cu statul de drept.

    Unde erati anul trecut, domnule Vancu?
    Niciun alt sef de stat sau de guvern din Europa nu a facut ce a facut acest om.

    Statul social este proclamat si in Constitutia RFG, art.20.
    „Article 20
    [Constitutional principles – Right of resistance]
    (1) The Federal Republic of Germany is a democratic and social
    federal state.
    (2) All state authority is derived from the people. It shall be exercised
    by the people through elections and other votes and
    through specifi c legislative, executive and judicial bodies.
    (3) The legislature shall be bound by the constitutional order,
    the executive and the judiciary by law and justice.
    (4) All Germans shall have the right to resist any person seeking
    to abolish this constitutional order, if no other remedy
    is available.”

    https://www.btg-bestellservice.de/pdf/80201000.pdf

    Niciun cancelar german si niciun presedinte federal nu si-au permis ceea ce si-a permis presedintele roman in ultimii 2 ani.
    Sub pretextul austeritatii nu este voie sa se demoleze un stalp constitutional al statului!
    Si ati tacut. Toti. Floarea intelectualitatii romane a tacut.
    „Oamenii indobitociti ” – dupa cum scrie aici o cititoare a dvs. – va intreaba: acest ideal de ce nu l-ati aparat?

    Violarea Constitutiei a inceput de mult si la cel mai inalt nivel. Dar acel viol v-a placut pentru ca nu va atingea personal. Ati asistat, ati privit doar de pe margine. Ati admirat vigoarea agresorului si ati dispretuit slabiciunile victimei.
    Vi se pare viol ce se petrece acum? Altora li se pare doar ca politia a incercuit violatorul. In asemenea situatii se mai intampla si ceva busculade.

  26. Pe noi ne indemnati sa votam contra demiterii, incercand sa ne explicati cum democratia este apanajul PDL si al lui Traian Basescu iar ceea ce ne asteapta vezi Doamne cu USL este iadul pe pamant!!
    Ce spuneti acum despre Declaratia lui Graham Watson, liderul liberalilor democrati din PE, care acuza „ipocrizia” liderilor din UE privind evenimentele din Romania ?!
    Noi ce sa mai intelegem ??!!!
    Puteti face un comentariu la aceasta Declaratie publicata ACUM pe HotNews ??!!!
    Va rog, multumesc.

    „Graham Watson, liderul grupului Liberal Democrat din PE, acuza Partidul Popular European de ipocrizie in tema Romaniei
    de Ionut Baias EurActiv.ro
    Luni, 9 iulie 2012, 22:01 Actualitate | Politic

    Comentand asupra parerilor exprimate de lideri de frunte ai Partidului Popular European cu privire la evolutiile din Romania, Sir Graham Watson, seful liberal democratilor europeni ii acuza pe populari ca folosesc o dubla masura atunci cand vine vorba de guvernele sai liderii de dreapta si acuza o lovitura de stat in cazul socialistilor si liberalilor din Romaniei.

    „Oare nu PPE este acelasi partid care l-a sprijinit Berlusconi, cand acesta a incalcat toate normele politice si constitutionale din Italia? Nu este acelasi PPE care-l sprijin acum pe Borissov si Saakasvili in dauna normelor democratice din tarile lor? Si nu deputatii europeni ai Partidul Popular European l-au primit pe Viktor Orban cu aplauze la Strasbourg in ciuda masurilor anti-constitutionale luate de acesta?”, a declarat sir Watson.

    Acesta mai spune ca PPE a tacut atunci cand Traian Basescu a schimbat legea din Romania pentru ca un referendum s anu poata fi validat decata daca a fost votat de 50% din electorat, fata de 50% din cei care au votat. „Pentru a restaura democratia este necesar acum sa se schimbe din nou legea”, spune liderul liberal democratilor europeni.”

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-12752328-graham-watson-liderul-grupului-liberal-democrat-din-acuza-partidul-popular-european-ipocrizie-tema-romaniei.htm

  27. Draga Radu, cum iti suna acum: Parlamentul Romaniei, prin vot majoritar, si Curtea Constitutionala au dat o lovitura de stat? :) Lucid vorbind.

    • Dragi anti-basisti, pana unde ati merge pentru a-l demite pe Basescu? Inteleg ca incalcarea Constitutiei nu este o problema. Sa marim putin miza. Ati da 10% din salariu in fiecare luna pentru asta (chiar daca pe fata se va numi „inflatie”)? Ati da putin din resursele Romaniei pentru asta (gaze de sist pentru un general american, de exemplu)? Dar 3,5 milioane de lei pentru 10 infochioscuri cu site-ul primariei sectorului 3, neinvestigate de nici un procuror?
      Ati bate (la modul fizic) pe cineva care convinge 10 oameni sa voteze contra demiterii?
      Dar de ucis, ati ucide, pentru demiterea lui Basescu?
      Care ar fi limita acceptabila pentru a-l demite pe Basescu? Eu credeam ca oamenii lucizi pun limita la respectarea Constitutiei si deciziilor CCR. Inteleg de la voi ca nu e asa. Unde este, deci, limita?

    • pai cum se numeste cand una dintre puteri incearca sa le subordoneze pe celelalte 2 din stat? in acest caz vorbim de parlament :)
      Ce a facut Hitler in 33 a fost sau nu lovitura de stat?

  28. pt numitul mircea: imi cer scuze adm. ca sunt silit sa ma departez de topic si sa raspund unuia care se simte cu musca pe caciula. Dupa un copac, stiu ca nu e originala comparatia si ar trebui sa folosesc alte semne de punctuatie, nu poti ascunde ideile. Da sau Nu? Mai incercati sau mai aveti rabdare. Stiu ca s-au proferat amenintari cu interogatorii. Poate, poate veti avea ocazia.

    • Draga Radu, spune(-ti) cinstit, nu te simti un pic jenat ca te afli de aceeasi baricada cu oameni care au mintea acestui cristined?!

  29. Stimate domnule Vancu,

    Fals, nu și nu. Demiterea celui din întâmplare președinte e constituțională- a decis CCR. Dispariția definitivă a domniei sale de pe scena politică va fi salutară pentru statul de drept din România. PS:Nu există anti-băsiști ci doar oameni care s-au plictisit de dictatură și de ”suntem cu toți urmașii lui Traian”. dvs. sunteți urmașul lui ”Traian” ???

    • domnule, CCR a respins sesizarea, pentru ca in momentul judecarii legea nu ii permitea sa se pronunte. Nu a decis deloc ca suspendarea este constitutionala sau nu.
      A decis ca, conform legii in vigoare, nu se poate pronunta. Mai cititi, va rog

  30. Interesant apelul dar am o nedumerire: in martie 2011 USL nu exista inca.

    Altfel, ma bucur ca un partizan al domnului presedinte Basescu nu considera „pomanagii” (coleul dvs Vlaston) sau „indobitociti” (a se vedea celelalte comentarii de aici) pe cei care au alta parere.

    Nu voi vota impotriva demiterii domnului Basescu deoarece:

    – in toamna anului 2009 a refuzat sa-l desemneze ca premier pe dl. Johannis, reprezentantul noii majoritati parlamentare.

    – a cautat sa distruga PSD (prin crearea UNPR) si PNL (prin scindarile succesive de la PLD apoi prin racolari la bucata). Mai grav e faptul ca nu a reusit prin asta sa creeze un partid mai bun. Dovada PDL este azi o adunatura cu nimic mai buna decat celelalte partide.

    – nu a reusit sa „schimbe clasa politica”. La PDL sunt „tot aia”, Vasile Blaga si compania.

    – „functionarea justitiei” inseamna transformarea DNA intr-un fel de Procuratura altoita cu Directia Cercetari Penale a securitatii care terorizeaza avocatii si instantele

    Nu voi vota nici pentru demiterea lui deoarece cred ca Presedintele Romaniei nu trebuie demis inainte de finalizarea mandatului, daca nu sunt circumstante extraordinare (en Watergate ori ele nu sunt probate acum).

    Nu cred in promisiunile USL. Pur si simplu nu au cum sa le indeplineasca.

    Si apoi, ce este de fapt Romania azi? O semi colonie UE. (oricat s-ar infoia V Ponta), unde prea putin conteaza cine e la Cotroceni sau la Victoria. Nu e neaparat un lucru rau. Vedem peste Prut in Moldova sau Ucraina ce inseamna sa fii semi-colonie ruseasca…

  31. Domnule Radu Vancu ,

    Sunt in totalImi acord cu ceea ce spuneti , insa iermit sa va sugerez sa scrieti un nou articol strict pentru oamenii lucizi . Ce vreau sa spun este faptul ca unor oameni lucizi (inteligenti , cu spirit analitic si rationali) trebuie sa va adresati sintetic , cu idei clare si fara prea multa emotivitate .

    In ideea de mai sus as sugera un articol care sa fie un fel de analiza SWOT , de exemplu http://www.mcgogoo.ro/candidatul-crin-antonescu-analiza.html

    In continuare , defapt trebuie lamurita o problema foarte importanta: defapt romanii lucizi (si nu doar cei anti-basisti) trebuie sa aleaga intre Basescu si Dan Voiculescu .

    O analiza obiectiva si fara sentimente releva faptul ca noi defapt va trebui sa alegem intre cei noi , nu neaparat daca il demitem pe Basescu sau nu .

    Cand l-am auzit pe Voiculescu la inceputul lunii Mai spunand cand va fi demis presedintele , cu termene si etape am zambit , dar mai apoi ramas siderat de faptul ca planul lui era chiar aplicat punct cu punct si foarte meticulos.

  32. spuneti: ”am fost primul care a folosit-o, chiar într-un text de pe Contributors, pot s-o repet liniştit,”

    si eu pot spune linistit ca am folosit cuvintul Blitzkrieg cu o seara inainte pe facebook.
    Chiar m-am socat cind l-am vazut a doua dimineata ca titlul de articol la dvs.
    presupun ca a fost telepatie, caci se poate verifica ca eu am afisat pentru prima data dieses Wort.
    :)

  33. ” Radu Vancu” incepe sa fie o marca pe Contributor’s si imi insusesc chintesenta articolului : „dragi anti-băsişti lucizi, iubiţi-ne”. Suna bine pentru ca este paradoxala : lucizii nu pot iubi , ei sunt doar deschisi la argumente; in plus cum poti sa ceri cuiva sa te iubeasca daca nu-i oferi ceva ( bineinteles, Radu Vancu ne ofera un stil minunat si o idee perfect echilibrata de ce ,astazi , trebuie sa fim toti „basisti”) . Vreau ca dl.Ponta sa ma iubeasca dar ce i-as putea oferi ? Sustinerea in ceea ce face ? Probabil are o multime de latrai in jur . Pe mine insumi ? Are, deja, o Tara la dispozitie . Dar daca am face o cheta nationala si am achizitiona ultimul racnet de masina de curse, cu nenumarati cilindri , fitoasa , lucioasa ,tunoasa, credeti ca dl.Ponta ar rezista sa nu ne iubeasca ?Se mai baga cineva?

    • Nu-i doresc pe USL-isti mai ales pe PSD-isti. Nu am uitat ce au facut in trecut.
      Dar de Basescu si de gasca lui de nescolati, curve de centura, hoti cu condamnari penale ajunsi in functii de conducere in institutiile statului si care nesocotesc sectorul privat care i-a alimentat cu bani, vreau sa scap. USL-ul daca ar lua niste minime masuri pt. a incuraja sectorul privat ar putea fi salvarea (atat cat pot ei) a acestei tari. Sa se uite in masurile economice cerute de Dan Diaconescu (Da ati citit bine) si sa plagieze cateva: plata TVA la incasarea facturii, punerea pe picior de egalitate a statului cu firmele contributoarela buget, adica atunci cand statul trebuie sa restituie TVA sau alte datorii catre firme sa o faca in acelasi interval de timp in care cere ca firmele sa-i plateasca lui.
      Da, nu mai vreau un Basescu ipocrit si mincinos care una spune la TV si cu totul altceva face: vezi taierea pensiilor nesimtite: in fapt le-a marit mult, pt. ca are nevoie de judecatori, militieni si jandarmi. Nu a construit nimic in tara asta ba dimpotriva a bagat strambe la toti cei care au vrut sa faca ceva: vezi guvernarea Tariceanu care a fost cea mai buna pt. popor de la 89 incoace, in conditiile in care Basescu nu l-a ajutat cu nimic dimpotriva l-a agasat tot timpul.
      Acest Basescu sa ne conduca in continuare ? Nu a construit o relatie externa: la toate intalnirile la nivel inalt el era tratat si se comporta ca un caine vagabond: nimeni nu-l baga in seama si asta din cauza pregatirii lui de marinar incult si prost educat. Structurile statale mafiote pe care le blama atata in campania electorala au disparut ca prin farmec dupa ce a ajuns presedinte. Ba a mai creat o sumedenie de institutii mafiote care-ti iau banii si pentru asta te mai si plimba de te ia dracu, nu fac nimic altceva decat sa-si dea salarii uriase, niste nescolati. ACESTA SA-MI FIE PRESEDINTE IN CONTINUARE ? NUUUUUU !

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Radu Vancu
Radu Vancu
Radu Vancu (n. 1978, Sibiu), poet, prozator, eseist și traducător. Profesor dr. habil. la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu. Redactor-șef al revistei "Transilvania". Fost președinte al PEN România (2019-2023). Redactor al revistei „Poesis internațional”. Membru al Grupului pentru Dialog Social. A publicat peste 20 de cărți, în toate genurile literare, pentru care a obținut câteva dintre cele mai importante premii naționale. A tradus din Ezra Pound ("Opera poetică", volumele I și II, Humanitas; ediție îngrijită de H.-R. Patapievici), din William Butler Yeats (tot pentru editura Humanitas) și din John Berryman ("Cântece vis", Casa de editură Max Blecher, 2013). A editat, singur sau în colaborare cu Mircea Ivănescu, Marius Chivu și Claudiu Komartin, antologii literare pe diverse teme. A îngrijit ediții din opera lui Alexandru Macedonski, Emil Brumaru și Alexandru Mușina. Ultima carte publicată este "Kaddish" (Casa de editură Max Blecher, 2023).

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro