joi, martie 28, 2024

Crima de la Otopeni sau cum îmi datorează mie 50 de euro comisarul şef Roşoagă

Acum un an şi jumătate, după o păţanie personală pe Otopeni, puneam pariu pe 50 de euro cu comisarul şef Dan Roşoagă, şeful Poliţiei Transporturi de atunci (poate şi azi, n-am verificat), că mafia interlopilor din aeroport e mai tare decât Poliţia, SRI, bodyguarzii privaţi şi toţi ceilalţi care mai mişună de sanchi pe acolo, înarmaţi până în dinţi. După ce inevitabilul s-a produs – adică unul dintre şuţii cunoscuţi, filmaţi continuu pe camerele de supraveghere şi protejaţi de autorităţi pentru diverse activităţi profitabile, a ucis-o pe japoneza Yurika Masuno –, e cazul ca d-l comisar şef să onoreze masa. Aveţi mai jos povestea mea din decembrie 2010 ca să judecaţi singuri dacă îmi merit banii sau nu1.

Aeroportul internaţional încă nu e gata de intrat în spaţiul Schengen. Dar gaşca de taximetrişti piraţi şi tupeişti care îşi fac veacul zi şi noapte în terminalul Sosiri de la Otopeni, băgătorii de seamă ai firmei Romprest care se învârt pe acolo şi, deasupra tuturor, agenţii Poliţiei Transporturi, pitiţi în subsol şi urmărind totul pe camere de supraveghere, sunt gata de mult. Oamenii de afaceri străini sunt aş­teptaţi cu drag la o ţeapă românească, într-o at­mos­feră interlopă pe care n-o mai găseşti nici la aeroporturile din Bel­grad sau Sarajevo.

Afacerea e bine unsă: firma Romprest afi­şează un puhoi de oameni prost calificaţi, în veste reflectorizante, ca să dea impresia că totul e sub control, dar aceştia nu văd, nu pricep, n-au atribuţii; oamenii ae­ro­portului îi urmăresc ca zbirii doar pe ta­ximetriştii autorizaţi, nu pe ăia nea­u­to­rizaţi; iar Poliţia Transporturi se plânge că n-are instrument legal să intervină.

Se câştigă bine din afacerea asta, între 50 şi 100 de euro la un drum, pentru câte un fraier de afacerist austriac neatent în ce maşină se suie sau en­gle­zoaice în vârstă care nu fac deosebirea între RON şi eu­ro. La capătul cursei, când se anunţă preţul real, se face enforcement cu ares­­tarea ba­gajelor şi a lap­to­pului, în ideea că străinul care ia ţeapă e prea ocupat ca să reclame. Din încasări, se face chetă prin in­ter­mediul Mecanicului, unul dintre co­or­donatorii reţelei de băieţi un­suroşi ce ştie bine tabla împărţirii cu au­torităţile. Cam 50 de euro pe zi de cap, din ce se aude.

Şi, cum e omul când are bani, la un mo­ment dat, vrea şi puţin amuzament, să treacă vremea mai uşor, în special în nopţile lungi de aşteptare. Aşa că inşii mai fluieră după o damă, mai fac bancuri în gu­ra mare, mai înjură câte un călător care le ignoră avansurile. La un moment dat l-au luat cu „mister, mister“ pe Radu Ber­ceanu, când era ministru, că era cu spa­tele şi nu l-au recunoscut. Omul s-a ofus­cat şi a strigat cu glas mare că gata, ter­mină cu ţigănia de la Otopeni. Lucru care s-a şi întâmplat – o săptămână, după care lucrurile au revenit la normal, semn că atâta poate la noi un membru al gu­ver­nului, iar mai mult nu. După o săptămână, şpaga bate ordinul, fie el şi de ministru.

Zilele trecute, că tot întârziase avionul şi-mi sărise somnul, am făcut următorul experiment, în urma avansurilor agresive de la unul dintre cei trei aflaţi la agăţat în terminal: am apelat la autorităţi. După obişnuita cârâială ipocrită de jumăte de oră, în care toţi se făceau că nu pricep (că nu ştim a cui e competenţa, că nu ştim cum îl cheamă pe şeful, că nu ştim unde e poliţia şi cine trebuie s-o cheme), apar în fine cei doi agenţi de serviciu. S-au făcut că-i caută pe împricinaţi, care fireşte că se evaporaseră, şi mi-au zis: „Vai, ce bine că ne-aţi sesizat, lăsaţi-ne un nume, un telefon, ne ocupăm“.

Şi s-au ocupat, în felul lor. După două zile mă întorceam din altă călătorie. La ieşire, aceiaşi băieţi, care m-au identificat rapid ca fiind „omul cu scandalul de data tre­cută“, numai că de astă dată îmi ştiau şi numele. Pe care eu nu-l dădusem decât po­liţiştilor. Deci m-am dus la biroul Po­liţiei, care am constatat că se află într-un subsol al terminalului Plecări, dar nu ca să depun plângere (nu-s nebun, ar fi tre­buit să dau toate datele din buletin şi n-am vrut să mă trezesc cu Mecanicul la uşă), ci doar să mă conving de un lucru. Într-adevăr, lângă televizorul unde po­li­ţiştii „fără instrument legal“ se uită la meci, există camere de supraveghere pe care se văd perfect, în timp real, băieţii ce prestează activităţi ilegale.

Când are el interes, Big Brother func­ţio­nează: un şofer autorizat mi-a spus că fu­sese amendat pentru că s-a dat jos din maşină şi a mers la toaletă. Într-un obi­ectiv de maximă securitate precum Ae­ro­portul Otopeni, este ridicol să te cheme Po­liţie şi să pretinzi că n-ai lege şi metode să elimini o activitate ilegală şi o sursă de turbulenţă şi deranj, la care te zgâieşti 24 din 24 pe cameră. Dacă mie mi-a luat doar o oră să mă prind de toate detaliile de mai sus, nici lor n-ar trebui să le ia mai mult de o zi să elimine problema, cu instrumente strict legale, flagrante în civil etc. Şi, în plus, să afle cum a ajuns iden­titatea mea la rackeţi.

Sigur, cazul în sine e un fleac. Dar este exact genul de fleac ce se multiplică de sute de ori la scara României, în văzul cetăţenilor, decredibilizând Poliţia ca instituţie. Zilele viitoare, am iar un drum de făcut. Pun pariu cu d-l comisar şef Ro­şoagă că, la întoarcere, băieţii lu’ Me­ca­ni­cul & comp vor fi tot acolo, la prestat, în terminalul Sosiri internaţionale, iar su­bor­donaţii săi tot în subsol, la butoane. Pariu pe 50 de euro. //

Nota:

1. Cf. Evenimentul Zilei, 7 decembrie 2010.

Articol aparut in revista 22

Distribuie acest articol

40 COMENTARII

  1. Iti vei primi cei 50 de EUR, ca omul e „jucator”. Si, in mod sigur nu-i vei mai vedea pe Mecanicu` & Co, caci vei fi „redirectionat” catre Aeroporturile din Bacau, Cluj, Tg. Mures, sau Budapesta. Pariu pe cei 50 de euro?:)

  2. Domnulle Ionita,

    Sinteti de o naivitate induiosatoare – ati facut pariu cu insusi seful banditilor. Experienta fiecaruia + Soljenitin ne aminteste-explica cum militia era mama hotilor, ca parte a intregului sistem bazat pe acest principiu. Infractorii erau protejati pentru a tine sub presiune oamenii cinstiti, atit in libertate cit si in puscariile comuniste. Eventual recititi si „Memoriile unui cafegiu”. Cita vreme s-a schimbat doar eticheta singura noutate ar fi datul cu „cashcheta” de pamint.

    • Stimate domn,cunoașteți personal persoana despre care spuneți acest lucru???
      În baza la ce afirmați că este „tatăl hoților”?
      Sau scrieți comentarii ce trebuiesc să dea bine???

      • Care trolanski te-ai activat mă în doo’jdoi, 10 ani mai tîrziu, cînd e clar și pt țața Leana din Văscăuți în ce țară de bandiți trăim? Lucrezi la Romaero, cumva?

  3. Ce e mai trist e ca pentru spagute de astea, care reprezinta sute de mii sau cat vor fi, se duce … si imagine, si siguranta si chef de a mai (re)veni. E plina tara de rahaturi de astea, de mici vanzari meschine, de mici spagute (comparat, desigur, cu efectele pierderilor uriase pe care le produc).

  4. Solutia este foarte simpla. Desfiintarea sistemului de soferi „autorizati”. Cand fiecare taximetrist din Bucuresti va putea sta sa ia clienti la Otopeni, fara sa fie gonit de Politie, care e mana in mina cu rechinii, sistemul se va regla de la sine.
    Plus ca firmele care chiar vor sa faca o afecre ar putea sa inchirieze un office in aeroport cu functionara care stie limbi straine si sa distribuie tichete catre masinile firmei aflate in aeroport, eventul cu tarif fix cum se intampla in tarile civilizate.
    Toata povestera este un exemplu cum interventia autoritatilor in administrarea unei probleme (accesul taxiurilor la aeroport) reprezinta o adevarata calamitate, soldata cu victime umane. Autorii morali ai crimei sunt sefii aeroportului si toti cei care intretin acest sistem stupid de autorizare a taxiurilor. Acestia ar trebui arestati impreuna cu ucigasul ca persoane care au favorizat infractorul. Iar in spate , este criminalul nr. 1, Statul Roman, care trebuie desfiintat.

  5. Diseara ajung pe Otopeni, dupa 12 noaptea cand sunt convins ca baietii lu’ Mecanicu’ sunt la treaba. Va spun maine cum a fost :)

    • Azi noapte la 1 eram pe Otopeni, curat lacrima, nici un interlop, nici in parcare afara. Cand luam bagajul, un baiat isi comanda taxi direct… deci nu prea ai ce sa faci daca asta e dorinta clientului. Nu stiu insa unde vine taxiul, pentru cam inteles ca nu prea te lasa politia sa te apropii de terminal cu taxiul gol. Nu cred ca tine nici smecheria sa mergi la plecari cu masina goala.

      Dar hai sa zic ce-am aflat „pe surse”: Cica balaurii astia care stau pe la Otopeni, te iau cursa cu 3.5 RON si normal ca la final se face o suma frumusica. Daca NU CERI bonul, el nu opreste ceasul, si dupa ce pleci foloseste nu stiu ce cuartz in spate la aparat cu care il reseteaza la pretul de pornire. Deci o cursa pe ceas de xx RON se transforma pe loc in 3.5 RON, nice :). Asadar, daca luati taxiul de la Otopeni, sau in alta imprejurare, CERETI bonul!

      Am flat si ce este „maimutza”: un dispozitiv care impulsioneaza ceasul, dispozitivul cica poate fi cuplat la orice, spre exemplu cand semnalizezi ceasul poate baga mai mult, sau cand esti in viteza a doua, ce vreau sa spun este ca soferul arata perfect normal, nu actioneaza nici un buton suspect, dat treaba e interconectata „transparent”, nice again :)

      Cat despre atentionarile din aeroport, vax ablina, sunt niste table amarate (dupa care trebuie sa te uti ca sa le vezi) si cateva spun si in engleza, cu font mic, care sunt posibilitatile de transport. E clar ca asa mesaje nu sar in ochi la nici un strain!! Cum naiba se face ca daca e sa-ti vanda nu stiu ce prostii iti baga in ochi un afis cat roata carulu, dar daca e sa te informeze despre asa ceva, nu sunt in stare?

  6. V-as ruga sa nu renuntati si sa faceti in continuare presiuni. Aveti o putere mai mare, fie ea si din pix / tastatura, decat mine un simplu calator. De fiecare data ma iau si eu de acei oameni. Merg sa trag de manecuta pe un asa zis responsabil, dar la atat se rezuma totul – sa ii arat cine m-a abordat. Mai departe, aceeasi problema este in Gara de Nord !!

  7. Cum, Domnule ionita, sustineti astfel de lucruri daunatoare tarii. Primul Ministru ne asigura ca suntem perfectiunea tehnica in domeniul supravegherii. Abia acum se vede ipocrizia celor care cred ca daca am cumparat un calculator si am pus in fata lui un analfabet avem un post de lucru performant ce va produce rezultate uimitoare. Cata dreptate au autoritatile EU, injurate de tot felul de politicieni locali unsurosi si nespalati, cand spun ca numai tehnica nu e suficienta. Isi apara in fond tarile lor de o tara corupta si incompetenta ce se doreste pazitoarea portii esteice de intrare in Europa. Nici macar nu ne trezim sa luam masuri (dar oare putem – o clasa politica iremediabil si profund corupta, un invatamant ce produce imbecili cu diplome – garantia unui viitor ratat, o coruptie endemica devenita mod de viata, o justitie schioapa – nu oarba ci doar foarte lenta in a ajunge pe hoti din urma. Un tablou jalnic ce aduce la exasperare pe din ce in ce mai putinii (aici premierul plagiator are dreptate: Romanii sunt foarte putini, diverse alte specimene s-au inmultit) naivi ce mai cred in posibilitatea renasterii unei natiuni bazata pe valori solide. O vremelnica speranta a fost intrarea in UE si credinta ca vor fi impuse valorile europene. Dar criza si „smecheria” noastra au facut pierduta si aceasta sansa. E o singura sansa sa scapi de lumea pestilentiala a Otopeniului – o data plecat sa nu mai revii.

    • Ca-s analfabeti in fata calculatoarelor nu-i nimic; ce te faci cu analfabetii din parlament, guvern, banci si viata de toate zilele?

  8. Din fericire, eu nu sunt decat un amarat si desuet provincial, si, pentru zona din Romania in care locuiesc, geografic vorbind, Budapesta este mult mai aproape de mine decat Bucurestiul. Asa ca, atunci cand trebuie sa iau avionul spre Occident, il iau din Budapesta. Fiindca din punct de vedere financiar ies mult mai bine decat daca as merge in Bucuresti si as lua avionul de acolo spre vest. (din cauza distantelor geografice).
    Asa ca, provincial fiind, nu am de-a face cu bucurestenii „smecheri de smecheri, manca-ti-as” de la Otopeni.Din partea mea, n-au decat ca directorul aeroportului impreuna cu toti sefuletii de acolo sa stea la iesirea din aeroport si, sub amenintarea bulanului, sa ia spaga de la toti calatorii si eventual sa le buzunareasca pe femeile singure care ajung acolo! :)))))))))))) Oricum, sincer vorbind, cat timp spaguta merge de la sine si banutul se „produce”, cui ii pasa?

  9. Cum a zis Chiţac dupa `89: politia e timida.
    Politia noastra, din unele sectoare, este melitie in toata regula, fara „mai putin bataie”.

  10. Exista o neputinta reala in acest popor roman, aceea in a fi cu-adevarat ineficient pe toate planurile:personale,sociale,economice,culturale,morale,estetice,politice ,etc.Aceasta neputinta isi are radacinile adanc infiltrate intr-o acuta lipsa de educatie.Raul generat de anii multi de indoctrinare comunista nu-l vom putea inlatura decat printr-o schimbare majora de mentalitate,iar pentru asta e nevoie de multa educatie.Ce e educatia ,cine,cum si prin ce mijloace s-o faca? Subiectul nu e pe lista de preocupari a guvernantilor nostri.Deci, atentie maxima !Nu lasati „jegul” sa creasca mai mult decat este. Situatie similara cu cea din aeroportul Otopeni,o gasesti in Gara de Nord-Bucuresti si in toata tara asta de smecheri,borfasi, puturosi,analfabeti si handicapati prefacuti .

  11. Simplu: saracia naste coruptie. Oricat am vrea noi sa ne legam de idealisme. Politistii din Otopeni isi iau spaga, la randul lor dau spaga mai sus la seful care ii tine in functie si asa mai departe. Asta e Romania. Si scara asta a spagii merge pana la cele mai inalte nivele din politica, trecand chiar si de ministri.

    Ce e de facut? Am mai spus-o tot aici: modelul Georgia. Dat afara toti politstii intr-o zi. Organizat concurs draconic a doua zi si reangajat doar o treime din ei la loc – cei mai competenti. Triplat salariile (cu banii ramasi de la celelalte doua treimi concediate) si ridicat pedepsele pentru coruptie de 10 ori. Adica ok, iti dau bani dar daca te prind te-am ars de nu te mai vezi. Eventual pe langa asta si un sistem mai vigilent de monitorizare la nivele superioare (sefi, servicii secrete, cei care preiau plangerile de la cetateni, etc.)

    Asa, daca ii tinem pe politisti cu 16 mil. salariu puteti sa-l aduceti pe cel mai mare sfant ca dupa o vreme si el se converteste. Il convertesc baietii Mecanicului momindu-l cu spagi. Daca ar avea macar 30 de mil. salar si ar sti ca risca sa piarda totul daca e prins, sigur nu l-ar tenta asa mult o spaga de 50 de euro, dar in conditiile date, se intampla ce se vede. Asta-i viata: saracia naste coruptie.

  12. Hai, domnu’ Sorin, autoritatile in drept „s-au sesizat sub aspectul savarsirii infractiunii” de aia-aia, si solutia este ca si „implementata”: l-am vazut eu la televizor (ah, ce bine este sa te uiti la televizor…) pe un nene secretar de stat la Transporturi, cum ca este ca si cumparat un software ce va citi placutele de inmatriculare auto de pe aeroport si, gata, Mecanicul si ai lui sunt ca si terminati. Vedeti ce simplu este? Un software ca lumea ne lipsea si ii lipsea lui Rosoaga in primul rand, e drept ca fata de urgenta situatiei, Europa, Japonia, etc. sunt cu ochii pe noi, asa ca nu este timp de licitatie, stim noi o firma care are deja solutia si ne-o da ieftin… Ce mai conteaza cateva sute de mii de euro, cand ambasadorul Japoniei, ma-ntelegi…

  13. În Oradea, hoţii de buzunare sunt pe-o mână cu controlorii de bilete din mijloacele de transport în comun. Îi vezi salutându-se prieteneşte.
    Nu m-ar mira să aflu că provin din acelaşi anturaj.

    Pariez că nimeni din conducerea regiei locale de transport în comun nu are ştiinţă de aşa ceva…
    N-ar fi greu să bănuiesc replica autorităţilor (citez din articol): „Vai, ce bine că ne-aţi sesizat, lăsaţi-ne un nume, un telefon, ne ocupăm“…

  14. De aproximativ 8 ani lucrez in Bucuresti, si s-a nimerit doar la multinationale, deci colegi straini.
    Unii au norocul sa aibe colegi romani cumsecade care ii iau de la aeroport, altii au contracte cu firme de taxi( dar din pacate trebuie sa coboare la „ceas”) sa poata lua masina.

    Cum in ultimele luni am calatorit mai mult si m-am confruntat direct cu problema asta am facut plangere la Consiliiul Concurentei, deoarece cred ca e dreptul meu ca o data ce am chemat un taxi de la o anumita firma, sa ma poata lua de la iesirea din aeroport, si nu sute de metri mai incolo.

    Raspunsul oficial:

    Ca urmare a adesei dvs. transmisă şi înregistrată la Consiliului Concurenţei cu
    numărul RG 3607 din data de 13.03.2012, prin care ne semnalaţi anumite aspecte
    în asigurarea serviciilor de taximetrie pentru aeroportul Otopeni, vă comunicăm
    următoarele:

    Consiliul Concurenţei este autoritatea administrativă autonomă în domeniul
    concurenţei, care pune în aplicare Legea concurenţei nr.21/1996, republicată, cu
    modificările şi completările ulterioare1 (denumită în continuare Legea concurenţei).

    Autoritatea română de concurenţă are ca atribuţii, printre altele, supravegherea
    modificărilor comportamentale ale întreprinderilor active pe o anumită piaţă, în scopul
    împiedicării apariţiei şi manifestării oricăror practici anticoncurentiale, sub forma
    înţelegerilor între firme sau a exercitării, de către o întreprindere, a unui abuz de
    poziţie dominantă pe o anumită piaţă. De asemenea, sunt vizate şi acele acţiuni ale
    autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice centrale sau locale, în măsura în care
    acestea, prin deciziile emise sau prin reglementările adoptate, intervin în operaţiuni de
    piaţă, influenţând direct sau indirect concurenţa.

    Potrivit Legii concurenţei, preţurile produselor şi tarifele serviciilor şi lucrărilor
    se determină în mod liber prin concurenţă, pe baza cererii şi ofertei. Există însă unele
    activităţi economice pentru care preţurile şi tarifele sunt reglementate prin legi speciale,
    aflate în competenţa altor autorităţi.

    Piaţa serviciilor de transport în regim de taxi este reglementată de legislaţia
    specifică, respectiv Legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi de închiriere,
    cu modificările şi completările ulterioare. În ceea ce priveste serviciile publice de
    transport persoane în regim de taxi, acestea sunt recunoscute ca servicii de utilitate
    publică, fiind organizate de către autorităţile administraţiei publice locale din raza
    administrativ teritorială respectivă. Aceste servicii se desfăşoară sub controlul,
    conducerea şi coordonarea autorităţilor publice locale, de către trasportatori autorizaţi.

    prin Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului nr. 75/2010, publicată în Monitorul Oficial nr. 459 din
    06.07.2010, aprobată prin Legea 149/2011 (publicată în MO 490 din 11.07.2011)

    Consiliul Concurenţei
    Piaţa Presei Libere nr.1
    Cod poştal: 013701
    Sector 1, Bucureşti

    http://www.consiliulconcurentei.ro

    CONSILIUL CONCURENŢEI

    În consecinţă, autorităţile locale sunt cele care emit reglementările, inclusiv cele privind
    numărul de autorizaţii şi nivelul tarifelor maximale.

    Potrivit Normelor2 elaborate de Ministerul Transporturilor în aplicarea
    prevederilor Sectiunii 21 referitoare la transportul public în regim de taxi la şi de
    la aeroporturi, fiecare administraţie aeroportuară trebuie să organizeze această
    activitate astfel încât să asigure transportul permanent de persoane între
    localităţile de autorizare a transportatorilor autorizaţi şi aeroport.

    Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti SA (CNAB), care cuprinde Aeroportul
    Internaţional Henri Coandă (AIHC) şi Aeroportul Internaţional Aurel Vlaicu, a elaborat
    Regulamentul pentru desfăşurarea transporturilor de persoane în regim de taxi3, care
    pune în aplicare noile modificari legislative aduse Legii 38/2003. Potrivit acestuia,
    activitatea de taximetrie pe aeroportul Otopeni poate fi efectuată de către orice
    transportator care deţine autorizatie emisă de autorităţile publice locale din
    Bucuresti şi judeţul Ilfov şi care îndeplineşte anumite condiţii minime.

    În ceea ce priveşte tarifele operatorilor de taxi (companii sau persoane fizice
    autorizate) facem menţiunea că autorităţile publice locale sunt cele care aprobă tarifele
    de distanţă maximale care pot fi practicate de către aceştia. De exemplu, în Bucureşti,
    prin HCGM 91/20084, pentru serviciul public de transport persoane in regim de taxi a
    fost aprobat un tarif maximal de 3,5 lei/km, inclusiv TVA.

    În ceea ce priveşte opinia Consiliului Concurenţei privind proiectele de modificare
    a Legii taximetriei, acesta poate fi consultată pe site-ul instituţiei5.
    În încheiere vă informăm că autoritatea română de concurenţă va continua
    să monitorizeze piaţa serviciilor de taximetrie, în vederea depistării unor indicii
    suplimentare care să evidenţieze o eventuală înţelegere privind fixarea tarifelor.
    Reamintim în acest context, investigaţiile desfăşurate autoritatea de concurenţă pe
    pieţele locale din Constanţa, Timişoara, Baia Mare şi Târgu Mureş, unde a constatat
    încălcarea regulilor în domeniul concurenţei şi a amendat6 companiile implicate în
    înţelegeri de tip cartel.
    Cu stimă,

    Simona BARBU

    Purtător de Cuvânt

    • Cred ca ai apelat la autoritate gresita. Trebuia sa contactezi Protectia Consumatorului. Telefoanele ei gratuita trebuie sa fie afisate la fiecare provider de servicii.

  15. Hai sa zic si eu una. O sa incerc sa fiu scurt.

    Ma intorc pe Otopeni. Iau carut pun bagaj jos pun punga cu parfum si ciocolata sus.
    Vorbind la tel ma indepartez de carut iau bagaj uit punga. NU iesisem din aeroport.
    Ma uit in spate si nu mia vad nici carut nici punga.

    Caut politia… apare cu greu o „duduie” in uniforma.
    vorbeste prin statie cu cei ce se uita la camere. le ia cam 20 min.
    dupa care baga o gogoasa geniala:
    V-am identificat dar nu se vede punga pe carut si nici cine a luat carutul. Camerele sunt prea sus.

    Aici am ramas siderat. Tanti nu mai zicea nimic.

    Eu ma gandeam:
    Ok eu am pierdut un parfum si o ciocolata dar… e cel mai mare aeroport al tarii.
    Daca se intampla ceva ce vad ei pe camerele alea????

    Vazand ca eu nu zic nimic si nici nu plec tanti ma intraba asa intr-o doara.
    Doriti sa depuneti plangere?

    DA! zic eu fara ezitare.

    Ea ofteaza adanc si zice haideti cu mine.
    Ajungem probabil in acelasi birou obosit cu fisete metalice din anii 70. Nu era niciun meci de data asta.
    Si ma apuc sa scriu dupa dictarea ei. (Apropo, cred ca asta e un moment de extaz pt orice politist. Sa scrie cineva dupa dictarea lui si nu invers. Poezia o stie pe derost inclusiv semnele de punctuatie)

    Intre timp prin birou se mai tot plimba un sefulet de la Romprest care joaca teatru ca „intra in angajati”

    Cam pe la sfarsitul cererii apare sefuletul de la Romprest care imi zice cam codit dar totusi bucuros ca au gasit punga.
    -Un lucrator a gasit-o si o aducea aici dar nu avea statie si de aia a durat asa de mult.
    vine punga

    si mai codit zice:

    -Stiti avem o mica problema….si vad punga de bomboane desfacuta si mancata un sfert.

    Sunt intrebat daca vreau sa mai continui plangerea.
    Zic ca nu. (Acum parcaimi pare rau)
    Si plec acasa.

    Zbor placut

  16. Mare atentie la valizele cu fermoar, incuiate cu lacat d-ala mic sau cu urechile fermoarului bagate in chestia aia cu cifru!
    Lasi bagajul la check-in, pleaca pe banda aia, trece prin scannerul ala mare (nu ala mic de la hand luggage), Gogu de la scanner distinge Olympus-ul din valiza, ii trimite numarul bagajului prin SMS lu’ Mitica la subsol (ma rog, la parter in cazul OTP), Mitica e specialist in deschis fermoare, iti executa Olympus-ul si-ti si inchide fermoarul inapoi, zici ca nimic nu s-a intamplat.
    Si ajungi in Barcelona unde faci poze cu telefonul.

  17. Bravo! Un articol exceptional! Uite de asta vreau sa plec definitiv din tara si sa nu mai aud nimic de Romania. Nu se poate face nimic aici. Oricat ai incerca sa dai o mana de ajutor la civilizarea gloatei de inapoiati, DEGEABA! Nu are niciun efect! Politia Romana e ZERO barat. Poate sa plece acasa. Niste ordinari in uniforme.

    • Eu va spun ca Romania merge prost si din cauza unora ca voi. Romania trebuie condusa de elite care observ ca in realitate dau bir cu fugitii in loc sa lupte. De asta avem pe cine avem drept sef pe orice sector al societatii. Manelisti si corupti. Sau poate nu credeti ca asta este rolul celor ce vor sa fie intelectuali.

  18. aveti dreptate. mi-am adus aminte de articol. as vrea foarte mult ca, de data asta, opinia publica sa nu mai scape din vedere subiectul pana nu se rezolva situatia.

    si o parere, ca simplu calator si ne-specialist. cred ca trebuie sa acceptam ideea ca strategia folosita pana acum (politie, firme de paza) nu a mers, iar daca nu a mers pana acum, probabil ca nu o sa mearga nici de acum inainte. capacitatile politiei si administratiei sunt limitate. pana una alta trebuie sa le acceptam limitele si sa nu le cerem imposibilul. trebuie sa incercam sa folosim mai eficient putinul de care sunt in stare. este total neproductiv sa incercam sa rezolvam problema cerand in continuare politiei sa ii tina la distanta pe smenari, adica sa refuze in mod constant, luna de luna, an de an, spaga. nu o sa se intample lucrul asta indiferent cati politicieni se implica si ce efective si resurse aloca aeroportului.

    cel mai important lucru nu este tinerea la distanta a hotilor de catre oamenii legii, ci spargerea modelului economic „extractiv” de care beneficiaza. smenarii sunt de ani de zile acolo in primul rand pentru ca reusesc sa tina concurenta la distanta prin metode de tip mafiot. ultima data cand am fost in tara (anul asta) am aflat ca poti chema taxi-uri de firma la otopeni sosiri, dar nu au voie sa astepte clienti fara comanda. asa nu o sa scapam de smenarii din aeroport niciodata. politia si autoritatile trebuie sa sprijine intrarea pe piata a altor agenti economici, macar o perioada, pana cand acestia se pot apara si singuri. o continua lupta „eroica” impotriva spagii e pierduta din start, dar de un heirupism de cateva luni cred ca sunt in stare autoritatile, mai ales daca se poate castiga ceva capital politic din asta (hai Ponta, baga mare, fa si ceva bun).

    turistul trebuie sa vada, cum se da jos din aeroport, reclamele unor firme de trasport serioase. cum iese de la controlul vamal, trebuie sa vada si standurile acelor firme de trasport si angajatii lor civilizati si politicosi, cum este peste tot in lume. ar fi bun un tarif fix pana in centrul bucurestiului, afisat mare si clar, numere de telefon, si masini care sa astepte calatorii imediat afara. poate cer eu prea mult, dar macar un afis mare cu numerele de telefon ale firmelor de transport si preturile aproximative pana in centru tot ar rezolva o parte din problema.

  19. Vă invit să reflectaţi la o soluţie care poate rezolva o mare parte din probleme. Pentru că tot vă adresaţi prieteneşte comisarilor.
    Soluţie MultiInstituţională.
    Transport în comun pentru turişti.
    O linie rapidă rezervată aeroportului din Otopeni (până la construirea terminalului de metro) cu autobuze la 10 minute (evident program-număr pasaj calculat şi în funcţie de frecvenţa sosirii avioanelor şi trecerii prin vamă), modificate corespunzător pentru a prelua volumul de bagaje(rackuri la mijloc) şi cu staţie de îmbarcare la terminalul de sosire a avioanelor din străinătate. Traseul trebuie astfel ales încât să transporte în mai puţin de 20 de minute către două puncte nodale de intrare în Metro. Eventual rezervată o bandă rapidă de circulaţie. Cu 2-3 echipaje de poliţie de poliţie rutieră staţionare(dar cu acces la o maşină) pe shift care să fluideze circulaţia în terminal la locul de sosire şi 2 echipaje pe traseu pentru intervenţie- decongestionare trafic. Îmbarcarea condiţionată ori de un preţ mai ridcat(descurajarea hoţilor de buzunare) ori prezentarea biletului de avion. Cere colaborarea RATB, Primăriei şi Poliţiei precum şi a Metro-ului.

    • Fiind departe de ţară şi nefamiliarizat cu Bucureşti-ul(două excursii) am dat o căutare pe Google Earth. Staţia Aurel Vlaicu pare cea mai aproape geografic ca şi distanţă de Otopeni. Întâmplător sau nu plasând omuleţul care permite vizualizarea locurilor….ceea ce apare în prim plan este o suprapondere de taxiuri galbene în peisaj în faţa Staţiei de Metro. Nici un autobuz. Dacă Primăria e incapabilă să încaseze banii direcţi de la turişti neoferind servicii, privaţii sunt cu câţiva paşi înainte. Ar trebui reglementate şi semnalizate segmentele de stradă destinate îmbarcării debarcării clienţilor de taxi şi cele transportului prin autobuz.

  20. Pun shi eu pariu pe 50 €, ca nici in 50 de ani in Romania nimic nu se va schimba. Multzumesc lui Dumnezeu, ca am scapat din acest iad al coruptziei generalizate.

  21. Bravo Sorine…..ia vezi ca la fel se intampla si cu lucrarile pe DN1, la Posada…si de acolo poti afla lucruri interesante…
    Sau poti merge mai departe sa vezi de ce nu se fac pasarele peste DN1 la Comarnic si Busteni…

  22. Pai esti jurnalist, investigheaza cine este si ce face Politia Locala (fosta politie comunitara, fostii gardieni publici).
    O cloaca, o adunatura de „terminati” care n-au nici o treaba cu ce ar trebui sa fie Politia.
    Poate afli cati sunt, cati bani toaca de la buget si ce e mai important: CU CE SE OCUPA POLITIA LOCALA?

  23. S-a schimbat un director. E un lucru bun? E un lucru rău?
    Până la următoarea crimă legată de Aeroport, vom trăi cu impresia că s-a schimbat un sistem.
    E doar un joc de glezne, unde o întâmplare nefericită e utilizată subtil pentru a înlătura un inadaptat politic. Instituţional şi organizaţional,în rezultate..aşteptăm(oare degeaba) un progres.

    • Corect!

      Ca in totdeauna s-a ales solutia rapida – demiterea directorului.

      Idem si la fel cu schema prezentata in articol cand ” l-au agatat pe Berceanu”.

      Si cred ca este si mai grav, cred ca s-a sarit din lac in put.
      Mult succes!

      P.S. Se pare ca Ro nu mai este mereu suprinzatoare, si-a intrat in mana, repeta sabloanele ei!

  24. „Prostitutia” desi suna feminin este bi-sexuala.
    Nu toate prostituatele sunt „curve” (dupa cum, si reciproca).
    Fiinta umana care nu-si prostitueaza sufletul, nu este curva, nici macar atunci cand
    ajunge la a-si inchiria (inclusiv vinde) corpul.
    Transportul (transporturile) este una dintre cele mai vechi activitati umane. Poate ca,
    prima.
    Este un lucru la care ne pricepem toti.
    A fost un pic de buimaceala cand s-a trecut de la „mersul pe jos” la „auto” dar
    azi, aproape ca toata lumea se pricepe si la utilizarea acestei proteze numita
    „auto-vehicul”.
    Firul asta al „soferiei” la prima despicare se separa in „domestic” si „industrial” (ca sa
    nu ii zic „profesional” pentru ca acest concept introduce in ecuatie „echivocul”).
    Societatea insa, ca si in cazul prostitutiei sexuale, nu isi doreste sa iasa din ceata, nu
    isi doreste o asezare sub lupa legala de forma si de fond, ci doar de forma.
    Cine nu a auzit de „campul muncii”? Daca Societatea (deci „inclusiv tu”) chiar doreste
    stapanirea ( in sens de „tinere sub control”) „campului muncii” o poate face.
    Depinde insa de cat esti „tu”, de sincer fata de „tine”.
    „Transportul” este o „munca” care se desfasoara pe o suprafata” industriala” care
    interfereaza ca niciuna alta cu cea „domestica”. Doar prostitutia feminina mai
    dispune de o suprafata de lucru amestecata de o asemenea anvergura.
    Intrarea si iesirea in „sut” se poate face azi, relativ simplu.
    „Card” bionic de munca cu „lector de card” instalat fiecarui actor ( individ uman cu 18 ani
    impliniti) la domiciliul legal.
    Pe poarta de acces a „fabricii” nu se intra fara cardul asta, la purtator. Indiferent daca
    se „intra”, inauntru sau afara.
    Adica indiferent daca intri intr-un obiectiv NASSA sau mergi la cules de ciuperci, sau
    pur si simplu, ca Niculaies, „cu oile”.
    De aici trebuie inceput, pentru a se ajunge la suprafata unde aparent a ajuns deja acea
    Societate in care activeaza domnul Dan Rosoaga,la paritate cu dl Sorin Ionita (doar ca
    unul lucreaza ceva, iar celalalt, altceva).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Sorin Ionita
Sorin Ionitahttp://www.expertforum.ro
Paleo-liberal (adica din soiul cel vechi) Partener fondator la EFOR (www.expertforum.ro) think tank independent Citeste si preda teorii ale dezvoltarii si sectorului public Consultant pe reforma institutionala si descentralizare in Europa de Est si Balcani

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro