joi, martie 28, 2024

Cum i-a marit Tariceanu salariul lui MRU fara sa il intrebe pe pastorul Gadea. Blasfemie !

Redactat de @Cetatean – Referitor la alegatiile proferate de Mihai Gadea intr-o emisiune de « demascare » de la Antena 3 in care se « demonstra » ca fostul Premier Mihai Razvan Ungureanu, « si-a marit  salariul in 2007 » (stirea preluata de ziarele varanice suna astfel : «  Înainte de a pleca din funcţie, Ungureanu schimbă Hotărârea de Guvern  pentru majorarea salariului pentru funcţia pe care urma să o ocupe. Este vorba despre postul pe care acesta urma să şi-l reia, la SECI, şi care fusese suspendat în perioada în care acesta a fost ministru al Afacerilor Externe în Guvernul Tăriceanu. Ordonanţa prevedea majorarea salariului pentru postul respectiv cu suma de 2.508 euro »)

Credem de cuviinta sa facem urmatoarele precizari pentru uzul juralistilor cumparati de turnatorul Dan Voiculescu la bucata (sau la vagon) si tinuti cu chirie pe perioada determinata in casele patronului:

1. In perioada 2004-2008, postul de Premier al Romaniei a fot detinut de domnul Calin Popescu Tariceanu. Toate ordonantele de urgenta si hotararile de guvern mentionate de pseudo-jurnalistul Mihai Gadea (respectiv OUG nr.10/2007 si HG nr.185/2007) au fost semnate de Primul Ministru al Romaniei de la acea vreme, care poarta responsabilitatea politica, juridica si morala pentru toate actele semnate in exercitiul functiei. Prin urmare, „fostul Premier MRU” nu avea cum sa isi mareasca singur salariul, pentru simplu fapt ca in anul 2007 de la venirea lui IIsus Hristos pe pamant inca nu era Premier (decat daca se prezuma ca posibila calatoria din viitor inspre trecut).

2. Nivelul de salarizare al reprezentantului Romaniei la SECI (Iniţiativa de Cooperare în Sud-Estul Europei) a fost stabilit initial prin Hotararea Guvernului nr. 1237/2002, hotarare semnata de Adrian Nastase Insusi in calitate de Prim Ministru si care prevedea, la art. 1 si 2 urmatoarele:

„1) Incepand cu data de 16 noiembrie 2002 domnul Mihai Razvan Ungureanu, diplomat in Ministerul Afacerilor Externe al Romaniei, se numeste in biroul de conducere al Initiativei de Cooperare in Sud-Estul Europei (SECI), cu sediul la Viena.

2) Pe perioada misiunii in strainatate salariul in valuta pentru reprezentantul roman pe langa SECI se stabileste prin aplicarea unui coeficient de ierarhizare de 8,00, calculat asupra nivelului salariului in valuta stabilit pentru functia de portar, conform Hotararii Guvernului nr. 837/1995 cu privire la criteriile de salarizare in valuta si celelalte drepturi in valuta si in lei ale personalului trimis in misiune permanenta in strainatate, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare”. SURSA

3. Pe data de 20 februarie 2007 Premierul Romaniei Calin Popescu Tariceanu semneaza HG nr. 185/2007 (SURSA) prin care decidea ca domnul Mihai Razvan Ungureanu sa fie insotit in misiunea sa de doi asistenti diplomatici si un asistent administrativ. Salarizarea domnului Mihai Razvan Ungureanu si a celor 3 asistenti este stabilita prin trimitere la  Anexa 4 din Legea 495/2004 (SURSA ) , in care se stabilea coeficientul salarial de ierarhizare (pentru urmatoarele persoane : ambasador, emisar special pentru zonele de conflict armat, emisar SECI) la valoarea de 4,20 din salariul portarului. Domnul Mihai Razvan Ungureanu contra-semna, in calitate de Ministru al Afacerilor Externe.

Prin urmare, coeficientul de ierarhizare al domnului Mihai Razvan Ungureanu era diminuat de la 8 la 4,20.

4.Tot pe data de 20 februarie 2007, realizand ca acest coeficient de 4,20 din Anexa nr. 4 a Legea 495/2004 era prea mic in comparatie  cu responsabilitatile politice si diplomatice domnului Mihai Razvan Ungureanu, Premierul Romaniei Calin Popescu Tariceanu semneaza o Ordonanta de Urgenta (OUG nr. 10/2007) prin care modifica Anexa 4 din Legea 495/2004 si readuce coeficientul de ierarhizare inapoi la cifra 8 (asa cum stabilise in anul 2002 Premierul Adrian Nastase), incadrand totodata si adjunctii domnului Ungureanu la pozitia 14 din Anexa nr.4  a legii 495/2004 (in calitate de asistenti administrativi al reprezentantului special SECI), cu un coeficient de ierarhizare de 1,70. Domnul Ungureanu contrasemneaza, din nou. Sursa

Prin urmare, Domnul Mihai Razvan Ungureanu nu „si-a marit singur salariul”, nefiind in anul 2007 Premier al Romaniei. Mai mult, a contra-semnat in calitate de Ministru de Externe atat o Hotararea de Guvern de diminuare a salariului, cat si o Ordonanta de Urgenta de revenire a salariului la coeficientul stabilit de Adrian Nastase.

Responsabilitatea politica, juridica si morala pentru mentinerea salariului domnului Ungureanu la coeficientul stabilit de Adrian Nastase ii revine in exlcusivitate domnului Calin Popescu Tariceanu, care a semnat OUG nr. 10/2007, motivand astfel aceasta Ordonanta:

„Avand in vedere importanta asigurarii unui nivel optim de reprezentare al diplomatului roman delegat la Initiativa de Cooperare in Sud-Estul Europei, tinand cont de atributiile reprezentantului special la Initiativa de Cooperare in Sud-Estul Europei (Southeast European Cooperative Initiative – SECI), care vizeaza contacte la nivel inalt in state membre ale Uniunii Europene si la Comisia Europeana, precum si in statele din Europa de Sud-Est, coordonarea si interactiunea cu statele participante SECI, consultarea Comisiei Europene, Organizatiei pentru Securitate si Cooperare in Europa (OSCE), Comisiei Economice ONU pentru Europa (CEE/ONU) si altor institutii subregionale, regionale si internationale, si de faptul ca aceste actiuni sunt complementare activitatilor Comisiei Europene in regiune in domeniul justitie si afaceri interne, precum si in evaluarea indeplinirii prevederilor acordurilor de stabilizare si asociere, sunt indeplinite conditiile legale privind urgenta si caracterul extraordinar al reglementarii conform art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta”.

Epilog la o „dezvaluire” cum numai la Antena 3 se poate vedea

Pe data de 12 iunie 2007 (la 4 luni de la publicarea OUG nr. 10/2007), Parlamentul Romaniei adopta Legea nr. 157/2007 de respingere a OUG 10/2007.  Salariul domnului  Mihai Razvan Ungureanu, stabilit de Adrian Nastase si de Calin Popescu Tariceanu la un coeficient de ierarizare de 8 este diminuat definitiv la 4,20 (deci la jumatate)  iar cei 3 asistenti, lipsiti de incadrarea corespunzatoare la pozitia nr. 14 a Anexei 4 din Legii 495/2004, au fost rasplatiti, probabil, cu un coeficient inferior. Sursa

Sa iti fie rusine, Calin Popescu Tariceanu! Orice Ordonanta de Urgenta, inainte de a fi publicata in Monitorul Oficial, trebuia aprobata de Domnu’ Gadea si de Antena 3! Victor Ponta a invatat mai repede acest lucru.

Distribuie acest articol

18 COMENTARII

  1. Dragi compatrioti, Stimate dle @ Cetatean,

    Trebuie sa fim de partea adevarului, chiar si atunci cind nu ne convine.

    Din punct de vedere legislativ (si moral), conteaza cine a INITIAT acea HG.

    Deci, autorul acestui articol trebuie sa demonstreze ca fostul premier, pe vremea cind era ministru de Externe demisionar, nu a avut el insusi INITIATIVA maririi propriului salariu.

    Din faptul ca HG-ul a fost semnat de Tariceanu NU decurge ca Tariceanu a fost INITIATORUL.

    Iata ce spune legea:

    http://www.sgg.ro/docs/File/UPP/doc/proceduri_legislative-Nicolae_Iliuta.pdf

    Potrivit prevederilor Regulamentului aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.50/2005, au dreptul să iniţieze proiecte de acte normative, în conformitate cu atribuţiile şi cu domeniul lor de activitate, următoarele autorităţi publice:

    • Cred ca ai comentat la articolul gresit. Aici e vorba de o scadere, nu de o marire. Sau ti-ai depasit norma zilnica de citit dupa ce ai trecut de titlu?

    • Inteleg din ceea ce spuneti ca MRU, din postura de ministru DEMISIONAR a avut o initiativa de marire a propriului salariu, iar Tariceanu, PM la vremea respectiva, s-a conformat si a dat o HG cu acest continut?
      Dar de ce era „demisionar” MRU? Ati putea sa ma lamuriti cu aceasta informatie?

      • Mih:
        Pentru ca doi cetateni romani fusesera rapiti, numai retin exact unde, Irak, Iran si ministrul de externe l-a informat pronto pe presedinte, omitand total sa-si informeze seful direct, adica pe premierul Tariceanu. Acesta ofuscat, si pe buna dreptate, l-a sfatuit sa demisioneze si drept premiu pentru purtarea-i defenta fata de el, initiaza actul prin care ii dubleaza salariul la noul post.Logic, nu?

    • Sigur, de dragul adevarului chiar daca nu ne convine, nu?
      Pai de ce sa ne ducem doar la initiator? Functie de simpatii si antipatii mergem pe traseul legii sau ordonantei si gasim tapul ispasitor convenabil.
      Daca premierul e Tariceanu si suntem de-ai lui, mergem la initator. Daca si initiatorul e de-al nostru cautam prin comisiile juridice care si-au dat avizul. Si in final, cine a promulgat legea, eh?
      Si viceversa pentru ordonantele lui Boc si legile majoritatii trecute.
      Aici cu majoritatea parlamentara e si mai interesant, ca sunt contestate legi date de fosta majoritate desi in parlament sunt exact aceiasi oameni. Doar ca si-au mai invartit scaunele intre ei.

  2. Revin, s-a pierdut o parte din interbentia mea:

    Potrivit prevederilor Regulamentului aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.50/2005, au dreptul să iniţieze proiecte de acte normative, în conformitate cu atribuţiile şi cu domeniul lor de activitate, următoarele autorităţi publice:

  3. Și acum nu ar trebui ca domnul Gâdea (și echipa) să își ceară scuze public în emisiunea dânsului? Se va întâmpla asta, oare?

  4. @) Cine e INITIATORUL HG-ului

    În scopul reducerii numărului de ordonanţe de urgenţă emise de Guvern, Regulamentul aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.50/2005 prevede următoarea procedură:
    – proiectele de ordonanţă de urgenţă sunt avizate, de către ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul, din punctul de vedere al oportunităţii promovării acestora, în sensul motivării situaţiilor extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, aşa cum prevede art.115 alin.(4) din Constituţia României, republicată;
    – avizul de oportunitate trebuie obţinut de către iniţiator, în prealabil începerii procedurii de avizare;
    – în cazul în care avizul de oportunitate este favorabil cu amendamente, iniţiatorul va putea transmite proiectul de ordonanţă de urgenţă pe circuitul de avizare numai după refacerea acestuia conform avizului;
    – în situaţia în care avizul de oportunitate este nefavorabil, proiectul de ordonanţă de urgenţă va fi refăcut sub forma unui proiect de lege şi va fi promovat ca atare;
    – dacă autoritatea care a elaborat proiectul de ordonanţă de urgenţă susţine necesitatea promovării lui în această formă, chiar după obţinerea unui aviz de oportunitate nefavorabil, proiectul este luat în discuţie în cadrul şedinţei Guvernului, unde se adoptă o hotărâre finală.

    La secretariatul general al guvernului se gaseste – daca a existat – si avizul de oportunitate al acelei ordonante. Din acel aviz se poate vedea cine a initiat proiectul de HG. In principiu, Primul Ministru nu poate initia el insusi HG-uri, ele trebuie sa vina dinspre ministere.

  5. Draga domnule „initiator”: si noi, ca cetateni votanti, am „initiat” o schimbare a parlamentului in 2009, la referendum. Noi am votat, noi am auzit, ca daca n-a fost nimeni dispus sa faca legea (a fost o incercare slaba a unor liberali) noi am ramas cu initiativa. Aici raspunderea (morala, legala, de care vreti dvs) a cui e? Nu zice la constitutie, taman la inceput, la articolul 2 ca „Suveranitatea naţională aparţine poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice şi corecte, precum şi prin referendum.” Si s-a sinchisit careva de suveranitatea asta? La noi se respecta ce referendumuri ne plac; alea care nu ne plac nu le respectam, ca, deh, ne fac rau la lingurica…
    Bottom line: raspunderea unei OUG e a celui care semneaza, in acest caz a primului ministru, chiar daca semneaza ca „primarul”. Si chiar daca merge cu OUG-uri folosind ideile altora.

    • stimabile gogu,

      acea bascalie de referendum din 2009 a fost in primul rand o smecherie electorala a tovarasului basescu si in al doilea rand un referendum „consultativ”, motiv pentru care chiar initiatorul nu a mai pedalat pe el atat timp cat a avut chiar si majoritatea in parlament. acum si-au adus aminte de el, dar intr-un context diferit fara sa explice diferenta – un referendum ca cel din 2009 are alte reguli de aplicare ca unul de demitere al presedintelui!

      daca s-ar face numaratoare corecta a populatiei si s-ar trece la ajustarile listelor electorale, s-ar reduce automat si locurile in parlament. avem acum o situatie usor stupida – avem circumscriptii pe baza unor persoane care nu mai au domiciliul in romania, si pentru care in strainatate fiind se mai infiinteaza si locuri pentru reprezentarea diasporei. pai pe astia ii punem de doua ori in parlament: odata in circumscriptia electorala din tara, unde nu mai sunt, si odata in circumscriptia din strainatate unde chiar sunt?
      oare ne mai facem bine? sau am trecut definitiv in domeniul patologicului, caci imi aduc aminte ca prin 2002-2003 se vehicula o stire ca aproximativ 30% din populatie au o problema cu capul.

      • „Consultativ” nu inseamna ca nu este obligatoriu (altfel de ce mai facem rerefendum?) ci ca ramane la latitudinea parlamentului modalitatea de punere in fapt. Am auzit aceasta explicatie de la dna Iulia Motoc de la CCR.

        • stimabila doamna pensionara,

          in concluzie, majoritatea parlamentara detinuta de pd-l pe parcursul a trei ani si jumatate nu a considerat necesara transpunerea acestei consultatii populare in masuri legislative. actuala majoritate nu mai are voie legal sa faca nimic, caci nu mai pot fi respectate termenele pana la urmatoarele alegeri parlamentare. dupa aceea vom vedea ce se intampla.

          personal consider in constructia actuala parlamentul unicameral pur si simplu o imbecilitate. reducerea numarului de parlamentari mi se pare corecta, caci reflecta implicit si scaderea populatiei, iar o mai clara separare a atributiilor celor doua camere o consider imperios necesara.
          de asemenea mi se pare imperios necesara schimbarea constitutiei, cel putin in cele doua aspecte fundamentale pe care le-am sustinut pe parcursul mai multor interventii ale mele pe acest forum si anume inviolabilitatea absoluta a legii fundamentale, caci actualmente este prin constitutie insasi doar relativa, si separarea absoluta a puterilor in stat, caci tot prin constitutie actualmente este relativa.

  6. Si, stimate autor, sa nu uitam o alta celebra ,,facatura” a Antenelor, cea in care sotia sefului SIE era (si a fost si in calitate de sotie a premierului) stipendata copios de o companie straina OMV ! Opss, parca asta s-a confirmat, chiar MRU a recunoscut aceasta,,facatura” ! Dar, nu va lasati, poate demontati si facatua acesta ;)

    • Loda,
      a nu ai incetat cu soparlele. Ai primit o extra prima de la prefect :) Si dai si lupta si lupta si dai!

      Cine a vorbit de doamna Ungureanu si unde a recunoscut MRU ceea ce zici tu. Tot parsiva ai ramas!!

    • Vezi, e bine sa incerci de mai multe ori. Ai repetat cuvantul „facatura” pana ti-a iesit corect: fara ghilimele. Asa e corect, pt ca e o facatura a Antenelor. Bravo!

    • stimata Loda, de ce nu ne spuneti TOATE informatiile? de ce nu spuneti ca a prestat servicii de consultanta medicala pentru OMV AG Viena?
      de ce nu spuneti ca aceste servicii au fost INAINTE ca Ungureanu sa fie premier?
      opsss pt ca nu avti toate indicatiile de la partid? sau pt ca ati invatat lectiile de manipularfe de la felix?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Theophyle
Theophylehttp://politeia.org.ro/
Teophyle este autorul blogului Politeía (http://politeia.org.ro/).

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro