Home » Opinie » Citesti:

Fii amabil cu un Gringo

AG Weinberger decembrie 3, 2016 Opinie
5 comentarii 1,079 Vizualizari

Amabilitatea lipsește cu desăvîrșire… iar mitocănia și mojicia sunt prezente la orice pas și în orice situație… toate merg într-o direcție inversă față de restul lumii… De ce oare – mă întreb stoic și derutat.
Libertate… hm… Zici? Exprimare și o trăire liber desăvîrșită? Ce greșeală, ce capcană! Atît de nedeterminată și neidentificabilă a devenit țara în care m-am născut… Cu cîteva zeci de ani înainte era cu totul altfel… țara mea avea o șansă, era contemporană cu lumea mare și era deschisă în oportunități tuturor celor care erau pregătiți într-un fel sau altul să se aventureze în ele. Percepția mea obiectivă și nepărtinită este permisă de însuși faptul că m-am născut diferit de majoritarii care populează aceste teritorii pe care împart – în mod egal, legal și constituțional, cu cei printre care trăiesc.
Asimilare sau integrare? I don’t think so, my friend…
Nu am de ce… Am alte valori, am o altă educație și am alte limbi în care plîng, lucrez, iubesc și sper… Am o altă direcție spre care mă îndrept și un alt tip de scenariu al existenței mele… Sunt din alt film, pur și simplu…
În rîndul populației printre care trăiesc, însăși iubirea a devenit falsă și compromisă… să nu mai vorbesc de principiile existențiale și esențiale pe care se clădește tot Universul – atît vizibil cît și cel de neînțeles. Totul pare să fie diluat și facil aici, acum…
Observ multe lucruri și am soluții la unele din probleme, dar nimeni nu va da crezare unui minoritar fără vreo putere executivă. Iar la puterea executivă – printr-un joc pervers al ironiei, au acces tocmai persoanele împotriva cărora s-a inventat puterea executivă. Totul e pe dos și nefiresc aici…
Am multe de spus, dar… nu pot vorbi nici măcar despre lucruri banale, cum ar fi kitschul sau prostul gust atît de des întîlnit în discursul cotidian, foarte puțini ar înțelege oricum… dintre aceștia doar un număr restrîns de interlocutori ar avea decența să recunoască că pricep ceea ce vorbesc sau scriu… în rest am de a face cu un auditoriu retard, care nu înțelege o iotă din limba pe care o folosesc cu grijă și cu mult respect… uneori chiar cu mai multă considerație și admirație ca vorbitorii nativi de limba română. Nu pot vorbi nici despre rătăcirea facilă în propriile închipuiri ale unor ’colegi’ de breaslă (care breaslă? mă întreb) care cu un tupeu și ambiție înduioșătoare ’oferă’ Măritului Onorabil
produse de o ’calitate’ îndoielnică, nu pot vorbi despre fascismul indolenței – poate cea mai periculoasă formă al facismului, pentru că nici măcar ideologie nu are… prin urmare nu am nici măcar șansa de a polemiza și de a mă confrunta cu argumentele și fundamentele care ar trebui să stea la baza oricărui ism de orice natură. Nu pot vorbi despre prostia vulgului, nu pot vorbi despre minciuna milenară pe care majoritarii își clădesc existența dăruindu-se dominației fricii și a beznei facile – nu pot vorbi deschis despre nimic.
Iar dacă cumva dintr-un puseu caraghios de iluminare și nevoie de adevăr fundamental aș atinge problematica lipsei dimensiunii istorice a populației majoritare printre care mi s-a dat sa trăiesc și chestiunile care derivă din acest deziderat – voi fi linșat pe loc…
Doar pentru ca sunt minoritar… pe lîngă asta îmi mai și permit să fiu de referință în ceea ce fac și să domin relaxat din vârful piramidei pe care am construit-o în beneficiul tuturor. Iar în loc să pot primi cu brațele deschise pe toți cei ce doresc să întărească și să dezvolte piramida, mă găsesc privindu-i pe ceilalți, cum se întrec să depună eforturi să erodeze și să dărâme tot ce am construit, doar pentru că ei nu acceptă ca în țara lor un minoritar să fie primul în ceva și se simt amenintați în propria lor textură existențială întunecată, bucurîndu-se sub ploile propriilor blesteme.
Un minoritar nu are nevoie de majoritari să-și desăvîrșească chemarea… Doar majoritarii au nevoie de minoritari să-și poată îndeplini milostia mult râvnită și autodestulatoare… It’s good to be a Gringo…

Ai informatii despre tema de mai sus? Poti contribui la o mai buna intelegere a subiectului? Scrie articolul tau si trimite-l la editor[at]contributors.ro



Currently there are "5 comments" on this Article:

  1. Dan spune:

    Respect , man.
    Doar pentru ca esti minoritar nu trebuie sa te simti “mai” nasol. Eu sunt majoritar si simt exact acelasi lucru ca si tine.
    Keep up the good work. Ce se aude cu Acadeaua ?

  2. dorin valeriu spune:

    Cata nefericire ! Ce-i de facut ?

  3. Otto Waldmann spune:

    Stimate AG, dintr-o empatie pur lingvistic locativa ma avint in comantariu. Vaz o stare de tristete mai curind de obirsie Werteriana, sper cu un deznodamind mai fericit. Din nefericire lumea ASTA – de fapt singura pe care o avem – nu a fost rinduita cum ca ne-ar datora fericire pina la intimul de ultima instanta. Pe dinsul il facem noi cu minutele astea doua pe baza pricipiului ca niminea nu ni-l datoreaza. Sugerez o doza imensa de optimism practic fara nici un motiv, asa de-a dracu. Observatile critice ar trebuii ajustate la principiul ca totul evolueaza, se schimba, iar schimbarea inseamna ca trecutul a fost si s-a termenat. Prezentul este cu totul alt individ si se merita sa facem cunostinta cu el si sa il acceptam pe simplul motiv, din n ou, ca un altul i.e. alternative nu exista.

    • Otto Waldmann spune:

      Apropos, vulgaritatea exista chiar inainte de conceptul comunicativ lingvistic si cind acesta a aparut s-a bazat mai intii pe simplicitati hyper agresive. Sofisticarea expresiva o gasim argasita mai curind la elite, implicit vulgul a existat ab originae. Libertatea curenta aproape absoluta de comunicare permite oricui, inclusiv respinagatorului vernacular, sa se manifeste dupe cum vrea muschii lui. Retorica pretentioasa s-a adaptat necesarmente si astfel virful piramidei se vede nevoit sa nu mai ignore oripilantul din necesitati cel putin electoral-democratice, altminteri baza piramidei poate stinge lumina si sa se mute cu casa lasind virful total orfan si practic la pamint.

  4. Kurt spune:

    După lupte seculare…. Declarația de război 1916 București

    ….. … Libertate… hm… Zici? Exprimare și o trăire liber desăvîrșită? Ce greșeală, ce capcană! Atît de nedeterminată și neidentificabilă a devenit țara în care m-am născut… Cu cîteva zeci de ani înainte era cu totul altfel… țara mea avea o șansă, era contemporană cu lumea mare și era deschisă în oportunități tuturor celor care erau pregătiți într-un fel sau altul să se aventureze în ele. Percepția mea obiectivă și nepărtinită este permisă de însuși faptul că m-am născut diferit de majoritarii care populează aceste teritorii pe care împart – în mod egal, legal și constituțional, cu cei printre care trăiesc.
    Asimilare sau integrare? I… „……

    O sută de ani confruntare și război au distrus milioane de vieți omenești. O sută de ani coliziune au deformat și au amputat comunități pe un continet și o lume întreagă. Secolul 20 e plin de violență și cruzime. Azi avem parte în UE de pace și vecinătete ceva mai relaxată, productivă decît în trecutul recent. Conflictele de interese sunt starea de normalitate în democrație. Nu dispar conflictele de interese, păreri, credințe, preferințe, etc. Parlamentul și opinia pubică sunt spațiul în care se dezbat părerile, se formulează conflictele. Rezolvarea e un termen politic: compromisul, temporar. Cum e situația 2016 în a patra puterae în stat: presa liberă, mediile radio-TV, internet? Incredere în publicistica românească 1990-2007-2016? Ce e de văzut? Ce nu e rezolvat? Minoritățile? Ce rămîne de făcut?

    Secolul 20 înseamnă eliminare, exterminare, confruntare. Politic, cultural s-a polarizat mult în acei 100 de ani 1914-1916- 2016. Cele două totalitarisme au dus la măceluri fără precedent. Si totuși au rămas în amintire: Pablo Picasso, Albert Einstein, Albert Schweizer, Franz Kafka, Hannah Arendt, etc. Cultura izvoreste individual ca și celălalte interacțiuni în comunitate. In era digitală avem de ales dintr-un patrimoniu universal printr-un clic. Sunt mai multe de descoperit 2016, individual și ca comunitate.

    ….. “… Am alte valori, am o altă educație și am alte limbi în care plîng, lucrez, iubesc și sper… Am o altă direcție spre care mă îndrept și un alt tip de scenariu al existenței mele… Sunt din alt film, pur și simplu………” …..

    Sărbătorim 300 de ani Leibnitz (ș-ia pus intrebări… a căutat… ).
    Privilegiul tinereții e curiozitatea nemarginită, totul e nou. Nerăbdarea înseamnă un ritm mărit, permanent în căutare. Azi acest continent, în mare parte asociat în UE, are ceva comun cu acel continent european înainte de 1900 / 1914, încrezător în viitor, în plină ascensiune tehnică- economică, încă fără spaima sau viziunea unor confruntări catastrofale.

    Catastrofa 1914-1916-1918 și 1939-1945 a răsturnat ordinea veche. Statele naționale create 1918 (Polonia, Yugoslavia, Cehoslovacia, România) au devenit autoritare, xenofobe și naționaliste ( Hannah Arendt scrie despre atacurile statului național după 1918 și represiunea minorităților.. politica de eliminare…). Individual după 1945 în occident- Vestul continentului și după 1989 în centrul-sudestic al continentului s-a trecut la o comunitate mai tolerantă și mai permeabilă.
    Lipseste azi ceva în UE în cele 28 de state partenere? Individual era digitală oferă posibilitatea accesului la un patrimoniu universal, indiferent de limba (literară, scrisă) maternă. Umbra otravită a secolului 20, naționalismul etnocentrist și intoleranța apasă încă greu pe amintirile multora cu biografia frîntă în secolul 20. Tinerii în UE 2016 se pot asocia individual sau colectiv după preferințele lor, cu un clic, Facebook. Limba maternă individuală nu mai poate fi cenzurată, deformată sau amputată. In spatiul public UE/continent există exemple atrăgătoare cu multilinguism, pluralism: Elveția (patru limbi ofociale de stat), Belgia (trei limbi oficiale de stat), Italia, Spania, Bundesrepublik D. (limbi regionale sau locale în sfera publică). Cele mai multe metropole /regiuni sunt multilinguiste: Londra (primarul e fiul unui imigrant), Amsterdam (peste 200 limbi), Paris, NY, etc. UE prevede ca regiunile cu tradiția, mentalitatea pluralistă și locuitorii multilinguiști să fie o parte constituantă a statelor partenere în UE. In occident – Nord- Vestul UE statele partenere descentralizate au conflicte interne mai reduse 2016 în comparație cu statele centralizate cu etnonaționalism ca în secolul 20 (Polonia PIS, Ungaria V.Orban, Slovacia Fico, Front National- Franța, etc.). Individual relațiile între citoyenii cu dublă cetățenie în UE, cea din regiunea natală și cea a UE, sunt mai libere decît în oricare altă epocă a ultimelor 3000 de ani de pe continentul nostru.

    …. „… Iar dacă cumva dintr-un puseu caraghios de iluminare și nevoie de adevăr fundamental aș atinge problematica lipsei dimensiunii istorice a populației majoritare printre care mi s-a dat sa trăiesc și chestiunile care derivă din acest deziderat – voi fi linșat pe loc…
    Doar pentru ca sunt minoritar… … „……

    România europeană are de ales 1916. Inapoi în confruntările și violența secolului 20
    ( România atacă 1912 Bulgaria, Declarația de război 1916 București, soldați treceți Prutul 1941….) sau orientarea în UE spre o comunitate pluralistă, cosmopolită și tolerantă. Multilinguistă (patrimoniul literar 1918-1939- 1989-2016 : în care / cîte limbi se prezintă 12018 la Buchmesse Leipzig?/ Vexierspiegel Securitate – Rumänische Autoren im Visier des kommunistischen Geheimdienstes“,Verlag Friedrich Pustet. Jocul periculos al securității. Scrritori români în focarul securității ….. prin eliminarea om cu om o limbă literară a fost reprimată și eliminată în naționanalcomunismul ceaușist … sunt prezentate documente din dosarele de securitate ale lui Franz Hodjak/scriitor- editura Dacia Cluj, Peter Motzan/profesor de germanistică Cluj, Gerhardt Csejka/ redactor Neue Literatur Bucuresti, Richard Wagner /poet Timișoara, Johann Lippet/scriitor Timișoara, Rolf Bossert /redactor literar București, William Totok, etc. … Leagănul respirației, Pe treptele vîntului… Patria mea a fost un sîmbure de măr, Viena Banat…..)?

    Tinerii generației Google – Smartfone 2016 au acces la un patrimoniu universal, pot fi UP TO DATE cu multe din cea ce doresc individual, JUST IN TIME. In științele avansate, tehnică, cultură,etc., accesul e ușurat prin intermediul limbii universale de azi: engleza. Traducerile sunt o posibilitate de comunicare „literară” care cere talent, migală și timp. Mai multe traduceri în România europeană 2016? Nu toți au posibilitatea de a cunoaște bine limbi moderne, engleza (franceza, spaniola, germana..). Nu e o problemă dacă sfera publică în comunitatea românească de azi prezintă părerile necenzurat pluralist, formulează conflictele de interese pentru a fi dezbătute „civilizat” și supuse votului în parlament ( .. urgențele.. democrația originală… ). Incercare și eroare ( K. R. Popper…. teoria falsificării … LSE…).

    UE are un tel major: pacea și diminuarea efectului granițelor de tot felul. UE oferă posibilitatea ca statele partenere să-si bazeze relațiile cu vecinii pe granițe deschise, permeabile, practic invizibile, fără tendințe de separare, fără îngrădire. Pluralitate, toleranța, multilinguism sunt o realitate în cele mai multe metropople/regiuni ale UE 2016. Suntem departe de acel secol 20 plin de violență și cruzime (România Mare s-a definit prin constituție 1923 – contrar Declarației de la Alba Iulia 1918- ca stat național UNITAR (etnic?) centralizat. Coliziunea și eliminarea au devenit politica de stat ale regimurilor de la București 1919-1939- 1989, cu urmări dezastruoase 1941-1989 in economie, cultură: eliminarea evreilor, sașilor, șvabilor, a 1,5 milioane citoyeni din locurile natale… ).

    Care sunt aspirațiile, speranțele citoyenilor, tinerilor de azi, individuale și ca comunitate?
    România are de ales 2016.



Comenteaza:







Do NOT fill this !

Autor

AG Weinberger


AG Weinberger

Muzician, promotor al blues-ului american în România, chitarist, cântăreț, producător și realizator de emisiuni radio. În 1986 și-a început cariera de solist blues, î... Citeste mai departe


E randul tau

Dear Radu, Thanks for your interesting comment but who are you? I am quite open about who I am, ...

de: Rupert Wolfe Murray

la "Happy New Year ROMANIA"

Cauta articole

ianuarie 2017
Lu Ma Mi Jo Vi Du
« Dec    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Valentin Naumescu – Marile schimbari. Crize si perspective in politica internationala. Editie bibliofila

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro

MIHAI MACI – Cel de-al doilea volum din Colectia Contributors.ro

"Atunci când abdică de la menirea ei, școala nu e o simplă instituție inerțială, ci una deformatoare. Și nu deformează doar spatele copiilor, ci, în primul rând, sufletele lor. Elevul care învață că poate obține note mari cu referate de pe internet e adultul de mâine care va plagia fără remușcări, cel care-și copiază temele în pauză va alege întotdeauna scurtătura, iar cel care promovează cu intervenții va ști că la baza reușitei stă nu cunoașterea, ci cunoștințele. Luate indi­vidual, lucrurile acestea pot părea mărunte, însă cumulate, ele dau măsura deformării lumii în care trăim și aruncă o umbră grea asupra viitorului pe care ni-l dorim altfel." - Mihai Maci

(An essay by Vladimir Tismaneanu and Marius Stan)