marți, martie 19, 2024

PNL și președintele Iohannis au înregistrat ieri un inimaginabil dezastru de imagine

Greu de prevăzut și aproape inimaginabile proporțiile dezastrului de imagine înregistrat ieri atât de președintele Klaus Werner Iohannis cât și de PNL.
Indiferent de cât de real sau de nereal ar fi partizanatul Curții Constituționale, rămâne aprecierea acesteia că președintele a greșit și a încălcat prevederile mai multor articole din Constituția României atunci când i-a încredințat mandatul formării noului Executiv d-lui Ludovic Orban. Conform CCR, dl. Orban nu putea și nici nu intenționa să probeze din start capacitatea de a avea asigurată o majoritate parlamentară de natură să-i susțină formula guvernamentală. Ieri seară, dl. Valer Dorneanu a declarat că CCR a dezavuat prin decizia luată dorința premierului de a nu fi votat de Parlament. Oricum ar sta lucrurile, e clar că umilința la care este supus dl. Klaus Iohannis este una fără precedent.
Încă și mai grav e faptul că Șeful Statului nu și-a luat nici cea mai elementară măsură de prevedere, că s-a comportat de parcă ar fi căutat cu lumânarea punerea la colț, că a dat semne că nu ar fi învățat nimic din comportamentul ostil al CCR de pe toată durata anteriorului său mandat de președinte. Dl. Iohannis pare a nu se fi mulțumit doar cu atât, ci parcă și-a dat toată silința ca nu doar el să fie pus la colț în văzul lumii, al țării și al comunității internaționale, ci, odată cu el și dl. Ludovic Orban, și întreg PNL.
De fapt, ceea ce a reușit acum președintele interimar al PSD, dl. Marcel Ciolacu, reprezintă un veritabil trofeu la care predecesorii lui în funcție, dl. Liviu Nicolae Dragnea și d-na Viorica Dăncilă, nici măcar nu puteau să aspire. Decizia CCR este chiar mai usturătoare și, cred, mai plină de consecințe și practice, și morale decât o hotărâre de suspendare din funcție a președintelui și decât căderea ca urmare a unei moțiuni de cenzură a guvernului monocolor PNL Decizia de ieri a CCR desăvârșește operațiunea de legare la mâini și la picioare a PNL și a președintelui Iohannis. Practic nu doar că o astfel de decizie creează premisele ca dl. Ludovic Orban să nu mai poată fi desemnat premier, ci blochează orice șansă a liberalilor de a mai păstra puterea. PNL va mai putea rămâne la butoane doar cu prețul cantonării la condiția de guvern interimar a actualului Executiv. Și aceasta pentru simplul motiv că este aproape imposibil de imaginat ca dl. Orban sau oricine altcineva din partid ar putea avea vreo șansă de a dovedi că ar putea alcătui o majoritate parlamentară cât de cât credibilă. Împotriva PNL se situează PSD, UDMR, Pro România, Minoritățile și, probabil, ALDE.
Ticăloșia PSD a atins ieri cote inimaginabile. Cum dl. Marcel Ciolacu care, după toate cele întâmplate luni, are asigurată alegerea în funcția de președinte al PSD, a declarat că nici măcar nu se pune problema ca partidul lui să mai facă vreo propunere de prim-ministru, cum PNL se va dovedi cu mare dificultate capabil să își asigure majoritatea parlamentară reclamată de decizia CCR, nu mai rămân decât două soluții. Prima însemnând condamnarea la interimat a actualului guvern până după alegeri, cu toate consecințele aferente, cea de-a doua apelul la un guvern tehnocrat. Zilele următoare vor lămuri în parte situația.
Deocamdată un lucru este cert. Despre alegeri anticipate nici nu mai poate fi vorba. Oricât de mult ar fi vrut asta și oricât s-ar fi iluzionat în acest sens președintele Klaus Iohannis. Deși, după cum s-a putut vedea ieri seară, dl. Iohannis pare să se dezvrăjească.
Comentariu apărut concomitent pe site-ul contributors.ro și pe blogurile adevărul.ro

Distribuie acest articol

24 COMENTARII

  1. Pai ce sa ii faci .. chiar daca ii zici pe nemteste Führerprinzip romanescului Muschii mei minte nu are! .. hachita personala nu face parte din parlamentarismul european!!!

    • „hachita personala nu face parte din parlamentarismul european…”

      …Cu atât mai puțin o Curte constituțională aservită unui partid care se află în slujba cleptocrației.

  2. Așa se întîmplă atunci cînd ești prost. Ai serviciile, ai bocul tău și procurorii tăi, ai reevaluat toți traseiștii pe care puteai să-i racolezi, dar n-ai zegrean și nici vreo maimuță vișinie din CCR agățată cu dosare pe caz de trafic de capre sau rochii cu paiete primite de nevastă de la finu’, cum a avut nea Greblă, deci rețeta băsească prin care constituția scapă de viol fiindcă duci cu ea muncă de lămurire să stea liniștită și să nu se mai zbată, a picat. De la Șică nu-s pretenții, l-a furat maneaua și a dat-o în improvizații, dar Iohannis a pierdut cea mai mare ocazie pe care o avea ca să tacă și să urmărească cu atenție și îngrijorare.

  3. Vreau sa reluam discuția ca toți „politicienii” sunt la fel. Și sunt. De aceea avem tractorist în… Peste tot. Se vor revolta spirite? Da. Pentru ca toți „politicienii” sunt mânați de interesul personal. Și asta este apartinica. Toți vor sa se îmbogățească și sa fure cât mai mult. Ar trebui sa alcătuim un guvern ce colegii noștri din Lituania. Ar trebui sa dam afara toate persoanele fără experienta. Angajam polițiști din Danemarca. Și tot nu se va sfârși. Suntem predispuși la corupție de când ne naștem. Ii vom corupe și pe ei. Toți politicienii sunt la fel: vor binele poporului dar trebuie sa le între bani în conturi. Au fost politicieni care au furat cu nerușinare și nu li s-a întâmplat nimic. Bulgaria a început sa o ia de la început și sa vadă ce s-a întâmplat cu privatizările în 30 de ani. Și eu vreau asta doar ca.. S-au prescris. Prima grija a celor care au azi bani și a viitorului partid de guvernământ a fost sa elimine legea ilicitului. Și asa am ajuns aici.

  4. Vorbind despre imagine: ce ziceti de imaginea CCR care s-a pronuntat nu pe sesizarea lui Ciolacu cum ca Orban nu poate fi desemnat premier pentru ca a fost destituit prin motiune de cenzura, ci pe o impresie a d-lui Dorneanu ca Orban nu are sanse sa coaguleze o majoritate (ca si cum votul si negocierile ar fi inutile) si pe declaratii care sunt facute in spatiul public, declaratii al caror scop nu este musai cel explicit.
    Mai ramanea ca d-l Dorneanu sa-l mustre pe Ciolacu ca nu a scris ce trebuia in sesizarea aceea si l-a facut pe dansul sa-si dea cu parerea, impotriva prerogativelor sale.
    Nu ar fi in orice caz, caderea CCR sa analizeze si sa interpreteze declaratii politice, dat fiind ca CCR nu face politica (constitutional).
    CCR a intervenit voluntar in procesul electoral blocand procedura de alegeri anticipate printr-o autosesizare, in situatia cand, de facto, nu exista o majoritate coagulata iar Ciolacu s-a pronuntat ferm ca nici nu va propune un premier.
    Practic, singura cale de a debloca situatia pe termen scurt a fost inchisa de CCR si ne duce catre un guvern provizoriu, lipsit de marea majoritate a prerogativelor pana la alegerile la termen.

      • CCR s-a bazat pe declaratii politice, care au aceeasi valoare juridica ca si declaratiile repetate si sustinute vehement despre intentia de a boicota procedura, ale liderilor PSD. Ca urmare nici nu s-a mai ajuns acolo … cu ajutorul CCR.
        Deci CCR face politica. Are acest drept?
        Chiar a schimbat si motivatia fata de motivatia din sesizare, pentru ca aceasta, evident, nu era sustenabila. Si ca sa fie clar pentru tot omul, seful CCR s-a prezentat la un post de televiziune ca sa explice cu cuvinte mai simple, ca sesizarea nu ar fi fost intemeiata asa cum a fost formulata de PSD, dar cu o mana de ajutor a trecut.
        Nu spun ca Orban nu a procedat prosteste. Dar un guvern prost trebuie sa cada la vot, in parlament.
        Caci prin vot au fost alesi si cei 600 de parlamentari, dintre care mai bine de trei sferturi nu ar trece testul de inteligenta daca asa s-ar pune problema. Ei au fost votati dupa mintea si priceperea si vointa alegatorilor, ce sa facem!?
        Ce trebuie sa pute face este ca atunci cand constatam ca ne-am inselat si ca lucrurile au luat-o razna, sa ne putem revalua, nu sa asteptam musai date fixe.

  5. Nici presedintele, nici premierul nu au suferit vreo lovitura de imagine.
    CCR a dovedit, inca o data, ca este compusa din niste ticalosi, aflati in slujba mafiei psd.
    CCR a dat inca o decizie aberanta, ilegala, netemeinica si neconstitutionala, la fel cu cea prin care a cerut revocarea exceptionalei Sefe a DNA, la fel cu cea prin care dovezile obtinute de procurori cu sprijinul Serviciilor Secrete ale tarii trebuie sa fie eliminate, la fel cu cele privind protocoalele dintre institutiile statului sau despre completurile de 3 si de 5 judecatori.
    In aceste conditii, presedintele este indreptatit sa suspende Constitutia, sa dizolve parlamentul, sa-i revoce pe judecatorii de la CCR si sa convoace alegeri generale anticipate.
    CCR-ul nu poate modifica Constitutia.
    Constitutia prevede posibilitatea dizolvarii parlamentului, in cazul ca doua incercari consecutive de investire a unui guvern sunt respinse de parlament.
    Daca ne luam dupa decizia aberanta a CCR, nu se poate ajunge niciodata la aceasta situatie, pentru ca presedintele nu are voie sa desemneze decat un premier care poate forma o majoritate, care sa-l voteze in parlament.
    Daca in parlament exista o asemenea majoritate, iar presedintele refuza sa numeasca un premier din aceasta majoritate, CCR are dreptate, dar daca nu exista o asemenea majoritate, cum este cazul acum, se ajunge la un blocaj.
    Deci, in cazul de fata, presedintele nu a gresit nominalizandu-l pe Orban, iar CCR trebuia sa oblige palamentarii sa se prezinte la votul de investire.

    • Dar cine-i, dom-le, președintele ăsta de are el – cu de la sine putere (sau de la dv?) – drept să suspende Constituția?!
      Constituția spune că prim-ministrul propus trebuie să aibă în spate o majoritate care să-i permită să meargă în Parlament ca să ceară votul de învestitură plenului, nu spune că trebuie să aibă majoritatea necesară învestirii (Parlamentul poate foarte bine să refuze persoana în cauză ceea ce poate determina ca, la a doua respingere, Președintele să poată – nu e obligat – dizolva Parlamentul); însă scopul procedurii este învestirea unui Guvern, nu dizolvarea Parlamentului.
      CCR a procedat corect în acest caz chiar dacă vouă – celor care analizați exclusiv pe baza preferințelor personale – vi se pare altfel.

      • @leo :
        Presedintele a constatat ca mafia psd a pus stapanire pe tara si o tine ostatica, folosindu-se de o hiba din Constitutie si de niste judecatori corupti sau santajabili, numiti de mafia psd la CCR si aflati in slujba mafiei.
        Daca in parlament sunt, sa zicem, trei partide politice, cu interese divergente, care detin fiecare circa 30% din totalul parlamentarilor, plus doua mici partide, care detin fiecare circa 5%, niciun premier desemnat nu va putea constitui o majoritate. Se ajunge astfel intr-un blocaj care trebuie depasit.
        Presedintele a mai constatat ca in mai toate structurile statului (conducerea senatului, conducerea camerei deputatilor, CCR, CSM, ICCJ, Curtile de Apel, Judecatorii, CNA, TVR, CNCD) mafia psd si-a plantat oameni, care blocheaza orice reforma, orice incercare a aduce tara pe calea cea buna.
        In situatii exceptionale, presedintele este indreptatit sa ia masuri exceptionale, pentru salvarea tarii.

  6. Decizia CCR nu schimba cu nimic prerogativele presedintelui de a desemna un premier ce are ca sarcina formarea unei majoritati parlamentare . Decizia CCR nu se refera la desemnarea unei mojoritati verbal dovedite. Presedintele poate pune in continuare premier pe cine doreste . Diferenta aratata de decizia CCR , este doar modalitatea expresa a noului premier desemnat de a aborda desemnarea , ca factor pozitiv , prin incercarea si cererea adresata parlamentului de a fi votat si nu de a nu fi votat ,asa cum din nefericire s-a exprimat premierul desemnat la zi .
    Singura influenta politica a acestei decizii a CCR este imposibilitatea de a mai produce alegeri parlamentare anticipate si suprapuse in marja de timp de pina la alegerile locale .Putem astfel spune ca Presedintele si PNL au ratat (cu largul concurs al premierului desemnat voit sau nu )cele doua proceduri numite : alegeri locale in doua tururi de scrutin si alegeri parlamentare anticipate . Ce urmeaza ? Variantele sunt deja pe masa presedintelui ce imi pare(fara a avea vreo certitudine ) a se detasa de hotaririle din interiorul PNLsi de a ramane in spatiul constitutional ce ii este rezervat . Din tot acest joc se pare ca presedintele iese cel mai sifonat ,asta daca nu cumva aduce o solutie miraculoasa in zilele imediat urmatoare .Cistigator din aceasta ecuatie pare a fi USR ce evident va prelua un procent (sa vedem care este acesta )din electoratul PNL. PSD nu poate sa mai creasca, nu are practic de unde acumula voturi ,cel mult poate sa ramanina undeva in marja lui actuala deja exprimata prin voturile din anul 2019 . Este insa posibil ca votantii actuali ai PNL sa isi radicalizeze votul si sa nu doreasca a se muta niciunde (oricum ar fi este ultima reduta ),dar daca lucrurile continua in sensul ruperii tandemului Orban -Iohannis se va ajunge in situatia din 2016 cind cei de dreapta fiind au renuntat a mai vota nemaiavind in acel moment pe cine .Cred ca PNL prin vocea premierului L.O. a aratat deja noul dusman (cu ghilimele de rigoare )in persoana CCR . De urmarit insa ce va face presedintele – cu toate ca a cazut cumva in aceasta capcana -. Chiar nu vad nici o iesire favorabila presedintelui din acest joc , dar poate ma insel in tot ceea ce zic si mintea imi joaca o festa greu de suportat (asta doar la nivel personal ).Certitudinea este insa una singura -spusele premierului desemnat -NU MA VOTATI- au facut posibila aceasta interpretare constitutionala (mai mult de imagine decit de modificare a formulei de numire ). Fiecare dintre actorii politici vor gasi in continuare si vor arata propriul lor vinovat .Totusi sint obligat de propria intelegere ,poate falsa , sa spun si sa arat ridicolul acestei situatii politice , graba cu care totul a fost pus in scena ,graba ce a aratat erori (vezi folosirea unui text de lege abrogat de CCR , ce a fost considerat in functie )de natura juridica si nu in ultimul rind ,concluzia ca CCR este posibil(este o probabilitate nicidecum un adevar de nezdruncinat ) sa fi fost folosit intr-o intelegere comuna ce a dus si duce fara tagada ,ca efect final ,la pastrarea tuturor privilegiilor apartenetei la un mandat de parlamentar si la eliminarea vointei populare exprimata in procente de vot referitoare la iminente modificari girate chiar de presedintele tarii prin declaratii clare (chiar daca ele au imbracat o forma doar de dorinta personala ).Sa urmarim in continuare .

  7. Domnule Profesor

    Dumneavoastra ati citit sau ati vazut scanat actul de ANULARE/DESFINTARE USL ? de ce intreb ? deoarece Partile Isi Respecta Angajamentele din Acel Act cu Sfintenie !

  8. Asta se intampla cand un presedinte ales cu 70% din voturi in noiembrie se crede monarh cu atributii depline si are impresia ca poate interpreta legile si Constitutia tara dupa bunul plac, in scopul dizolvarii unui Parlament ”ilegitim”. Si face toate astea sub sloganul ”Romaniei normale”, fiind protejat de toate serviciile si ambasadorii straini.

    Ieri Klaus a fost trezit la realitate. Sper ca in perioada care urmeaza sa se trezeasca la realitate si poporul roman si sa voteze in consecinta la cele 2 serii de alegeri pe care le vom avea anul acesta.

  9. Treaba cu guvernul tehnocrat este verificata cu guvernul Ciolos ! Indiferent ca Iohannis ar pune de data asta unul mai putin „Julien”decat Julien, rezultatele ar fi aceleasi : majoritatea din PSD din Parlament ar dicta tot !

    PS. E o vorba care le va sta in gat toata viata penelistilor incepand cu parlamentarele de anul acesta : „Pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti” !

    • o chestiune legata de aceasta Vulpe de Pericei este faptul ca sta scai de blana lu barna..nu e ciudat ? acum se arata Zorro ca vrea la guvernare, nu cred ca l a intrebat pe barna in prealabil…nu e ciudata Vulpea ?

  10. Curtea Constitutionala si-a depasit atributiile: judeca conflicte politice in loc sa solutioneze conflicte juridice de natura constitutionala. Spre deosebire de Curtea Constitutionala din Romania, Tribunalul Constitutional din Germania nu se amesteca in politica si nu solutioneaza conflicte politice
    Potrivit Constitutiei, Curtea Constitutionala solutioneaza conflicte juridice de natura constitutionala. In exercitarea acestei prerogative, potrivit jurisprudentei sale, Curtea Constitutionala are urmatoarele obligatii:
    a. să verifice dacă există o situație conflictuală între două autorități publice, de natură a crea blocaje instituționale, care nu pot fi înlăturate în alt mod;
    b. în ipoteza constatării existenței unei situații conflictuale între două autorități publice, să verifice dacă aceasta rezidă, în mod direct, din textul Constituției
    c. să constate că aceste conditii au caracter cumulativ și nicidecum alternativ, neîndeplinirea vreuneia dintre ele fiind, ab initio, o cauză de respingere a sesizării.
    Prin nominalizarea domnului Ludovic Orban de catre Presedintele Romaniei ca si premier desemnat nu s-a creat un conflict juridic de natura constitutionala.
    Nu exista un conflict juridic intre Parlament si Presedinte. Presedintele Romaniei, potrivit prerogativelor constitutionale expres mentionate in art 103 alin 1 din Constitutie, a desemnat un CANDIDAT la functia de prim- ministru.
    MAJORITATILE politice se verifica si se realizeaza prin vot in Parlament, nu prin declaratii politice. Pe de alta parte, nu ne aflam intr-un blocaj constitutional: Parlamentul este obligat sa dea un vot pozitiv sau negativ Programului si listei guvernului.
    Suntem intr-un conflict politic determinat de boicotarea de catre PSD a votului in Parlament cu privire la Guvern. Situatia conflictuala poate fi inlaturata imediat prin derularea in Parlament a sedintei comune a Camerei Deputatilor si Senatului cu privire la votul de incredere asupra Guvernului. Curtea si aici greseste fundamental: Parlamentul acorda sau nu votul de incredere Programului de guvernare si listei membrilor guvernului, nu premierului desemnat ( art. 103 alin 2 si 3).
    – In concluzie, nu ne aflam in prezenta unui conflict juridic de natura constitutionala. Prin decizia de ieri, Curtea Constitutionala isi depaseste atributiile constitutionale si solutioneaza conflicte politice!! Este un precedent extrem de periculos atunci cand “ gardianul Constitutiei” intr-un stat de drept (Curtea Constitutionala) isi depaseste atributiile, incalca Legea fundamentala si se amesteca partinitor in jocul politic. Conflictele politice, in orice democratie, se solutioneaza prin mijloace politice . Pana la urma, actorii politici raspund in fata electoratului pentru actiunile sau inactiunile lor, nu persoanele numite de catre actorii politici.

  11. „Conform CCR, dl. Orban nu putea și nici nu intenționa să probeze din start capacitatea de a avea asigurată o majoritate parlamentară de natură să-i susțină formula guvernamentală.”

    Conform CCR dl Orban putea, iar ceea ce intenționa doar Dumnezeu și dl Orban știu (cred că nu ghicim gândurile dacă nu ne numim Melissa, ori Vanessa și nici proces de intenție nu facem).

    https://republica.ro/presedintele-ccr-valer-dorneanu-revine-cu-explicatii-dupa-decizia-de-azi-znu-stiu-de-unde-s-a-inteles

  12. Se ceartă ticăloșii cu proștii: bine zis. Și arbitrează șulfe bătrâne.
    Apoi se vor căuta niște paravane tehnocrate.
    Cred că până la urmă se vor înțelege: își vor împărți primăriile punând candidați-bidon acolo unde trebuie să câștige ceilalți și-i vor lăsa pe mai departe în off-side pe useriști și pe independenți. Dup-aia mai văd ei, după locale. Mai vine o inundație, un virus, un nou ambasador american, mai apare un atentat terorist, ceva acolo, pentru entertainment. Și-n toamnă ne vom uita la secția de votare ca vițeii la poarta nouă și la 1 Euro de 5,5 RON.

  13. He!, he!– am citat dintr-o clasica in viata– tocmai s-a jucat un nou set din meciul „ba pe-a ma-tii’ dintre” Ciuma rosie” si „Holera galbena” ! ! !
    Si precum ne-ati tras-o voi cu demiterea Veoricai, v-am intors-o noi cu legarea la maini si labe a lui Sica si Klau-sica !
    Ce mai tura-vura; mult popcorn si bere sa avem, caci The Show must go on !

  14. Asa este cand te crezi jupan absolut si te inconjori de yes-mani. Dorinta asta de a-si pune repede, repede „parlamentul lui” il va costa mult pe Johanis. Romanii deja au inceput sa-si dea seama ca nu sunt in stare sa guverneze si ca sunt veritabilii „crescatori de euro”. Valul de 25 de ordonante date „noaptea ca hoti” a desavarsit dezastrul. Daca o tin tot asa este posibil sa vedem iar PSD castigator in toamna

    • Vise Taica ! Vise !
      P$D nu câștiga peste 15 % pondere la toate alegerile 2020 !
      In 2024 P$D nu mai pupa Parlamentul !

  15. ”Unde ești tuȚepeș doamne ca punând mâna pe ei să-i împarți în două cete în smintiți și în mișei ”?????? Numai atunci se va opri obiceiul celor care odată ajunși pe scaunele acelea înalte de a lua pentru el și pentru cei apropiați bunuri aparținând statului considerându-se îndreptățiți a le lua fără să dea socoteală nimănui.Numai în România democrată se poate întâmpla așa ceva,nicăieri în lume nu se poate.HAIDEȚI SĂ ÎL GĂSIM PE ȚEPEȘ VODĂ.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Mircea Morariu
Mircea Morariu
Critic de teatru. Doctor în filologie din 1994 cu teza „L’effet de spectacle de Diderot à Ionesco” şi, în prezent, profesor universitar de Literatură franceză la Facultatea de Litere a Universităţii din Oradea. Dublu laureat al Premiului UNITER pentru critică de teatru (2009 şi 2013)

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro