joi, martie 28, 2024

Soluțiile dreptei

Despre unitatea dreptei se vorbește din 1990 încoace. Despre nevoia înnoirii, așijderea.

Există un public radical, dornic să audă exclusiv mesajul anti-sistem.
Există un electorat realist, format din oameni cu bani, dornici să audă mesajul gradualist și pragmatic.
Există, în sfârșit, o tradiție politică post-decembristă care spune că niciodată stânga n-a fost dislocată de un singur partid al dreptei. Doar alianțele au avut de câștigat în fața PDSR sau PSD.

În ecuația dreptei românești intră și Noua Republică: un partid care s-a născut la firul ierbii, în răspăr cu scepticismul culturii noastre valahe. Noua Republică nu s-a născut dintr-o dizidență, nici dintr-o matrice veche. Dacă ar fi contat doar alegerile din 2012, atunci am fi optat – ca alții, poate – pentru fuziunea cu structuri pre-existente, chiar dacă moarte în registrul partidelor. Lumea dâmbovițeană e plină de forme fără fond. Născută spontan, prin agregarea de energii coagulate de mediul online, Noua Republică a coborât în stradă ca un experiment democratic real, la firul ierbii. Nu de sus în jos, ci de jos în sus.

Un rafinat comentator al vieții publice românești, dl Dan Tapalagă se întreabă “pe cine reprezintă” liderii viitoarei Alianțe de centru-dreapta. “Mă tem că, sub aceste sigle, se reprezintă, deocamdată, pe ei înșiși”. Dl Tapalagă continuă inventarierea “obstacolelor majore” ale alianței forțelor de dreapta evidențiind ceea ce consideră a fi “greșeala fundamentală a noii construcții”, si anume “alcătuirea ei de sus in jos”.
Aceste afirmații surprind cu atât mai mult cu cât ziariști apropiați de Hotnews.Ro cunosc episoade critice din istoria Noii Republici. Legitimitatea democratică se obține prin apelul la proceduri costisitoare – ca timp, ca bani, ca energie personală.  De aici, o aparentă lentoare a naşterii unui partid. Transformarea unei mișcări vii, cetățenești, într-o structură juridico-politică presupune decantarea vocațiilor, identificarea liderilor locali, comunicare internă și organizare.

După numeroase Adunări Naționale ale unor grupuri de inițiativă locale, Noua Republică și-a găzduit Congresul de înființare în data de 23 iunie 2012. Atunci, peste 200 de delegați ai filialelor Noua Republică din țară și diaspora și-au ales conducerea: Președinția (compusă din președinte, prim-vicepreședinte, 4 vicepreședinți și 5 membri) și Consiliul Executiv National. Alegerile interne au continuat în perioada imediat următoare la nivelul conducerilor filialelor județene PNR. Până astăzi au fost constituite oficial 23 de filiale județene (inclusiv o filiala Diaspora), din cele peste 50 de organizații teritoriale ale Noii Republici. Procesul continuă cu înființarea filialelor locale, al căror număr crește săptămânal.Toți liderii naționali sau locali ai NR au fost validați de competiții democratice interne, reflectate de presă. Democrația participativă lasă loc, după fiecare alegere, democrației reprezentative.

Partidul Noua Republică se sprijină pe mii de cetățeni activi și este creditat cu intenția de vot a câtorva sute de mii de cetățeni (vezi sondajul CSOP). Poate cifrele nu sunt spectaculoase, dar ar fi jignitor pentru foarte mulți concetățeni să nesocotim acest bazin.
“Problemele de legitimitate” politică rămân valabile pentru orice partid care n-a trecut prin alegerile parlamentare. Problemele de legitimitate morală sunt, însă, mai stringente pentru partidele care au tolerat cartelizarea parlamentului României.

Dl Tapalagă deplânge “alcătuirea Alianței de sus in jos”, afirmând în același timp: “pare tot mai greu de imaginat că deciziile într-un partid sau alianță politică să fie adoptate ca acum zece, doua-zeci de ani, in urma unor negocieri închise, întinse pe o luna de zile, care exclud orice participare a simplilor membri de partid (daca exista cu adevărat)”…

Decizia membrilor NR de susţinere a unei alianțe a fost luată la capătul unor dezbateri aprinse. În zilele de 18 şi 19 august 2012, în localitatea Lerești (jud. Arges), Adunarea Generală a partidului (care a inclus reprezentanţii tuturor filialelor) a mandatat Preşedinţia NR să iniţieze discuții punctuale privind aspectele etice, electorale şi guvernamentale care vizează Alianţa de centru-dreapta (mai multe detalii aici).

Un partid se deosebeşte de un simplu ONG prin faptul că îşi asumă decizii riscante.  Într-o Românie ameninţată de consolidarea stângii, NR caută dialogul cu toate forţele responsabile, capabile să genereze o viziune alternativă.

Dl Tapalagă deplânge absenţa unor lideri “gata sa-si sacrifice câțiva ani pentru o idee, pentru o viziune”, a unor “oameni determinați să construiască partide noi, sa recruteze competente, acceptând loteria politică a succesului sau rateului”. Ce altceva sunt Adrian Papahagi, Mihnea Vasilache, Ioan Stanomir, Augustin Ofițeru, Valeriu Todirașcu, Corneliu Berari și mulți alții, cunoscuţi sau necunoscuţi? Fără să fie răsfăţaţi de presă, ei și-au suspendat carierele profesionale pentru a participa la refondarea politicii româneşti.

Idealismul nostru e uneori luat peste picior. Referinţa la „punctul 8 de la Timișoara” sau lustraţie, limitarea mandatelor primarilor şi preşedinţilor de consilii judeţene, reforma constituţională, ca şi apelul sistematic la un Cod de integritate aplicat după principiul curților cu juri, sunt elemente de identitate pentru NR.
Într-un timp al neîncrederii generalizate, într-o politică a interesului personal perpetuată iresponsabil de USL, după ani de dezamăgiri electorale, cinismul pare prima opţiune. În realitate, dezgustul, lehamitea şi pasivitatea sunt parte din strategia coordonată de maeştrii restauraţiei.

Problema sunt ei. Dreapta unită (deşi nu oricum) e parte din soluţie.

Distribuie acest articol

50 COMENTARII

  1. Sunt gata să pariez pe domnia voastră și pe figuri proaspete, de croiala tânărului filolog Papahagi. Viața politică românească are o nevoie acută de noutate terapeutică, de o alternativă consistentă la znamenia USL. Mă tem însă că o antantă electorală cu PDL-ul e neinspirată. Sub blazonul unei Drepte verosimile nu mai pot înflori și surâde pervers personaje de tip Udrea, Boureanu sau Videanu. Știu, acolo sunt și Sever Voinescu, Cristi Preda, Baconschi… Însă într-o rețetă bună nu poți strecura, printre ingredientele adecvate, și oareșice doze de rânced și putrid. E destrămător și sinucigaș. Cred că acest proiect al elitelor de dreapta ar trebui să spună NU! strigoilor fostei administrații Boc și tuturor democrat-liberalilor ce se fac vinovați de picajul partidului și de ascensiunea USL-ului în prima jumătate a acestui aglomerat an.

  2. Cate locuri in Parlamentul Romaniei credeti ca va obtine Noua Republica la alegerile parlamentare din toamna asta ?
    Cate procente credeti ca va obtine alianta de dreapta formata alaturi de PDL, MRU si PNTCDul lui Pavelescu?
    Pe ce va bazati raspunsul?
    Care vor fi actiunile in cazul in care vati obtine mai putin?

  3. Puteti petici mult si bine republica nasita de sovietici acum 65 de ani, rezultatele vor fi aceleasi, ma refer de ce am avzut in ultimii 23 de ani. Sistemul republican nu functioneaza in Romania. Cum de altminteri nu a functionat nici in Spania, desi intentiile au fost bune si manate din dorinta reformei unei societati incremenite in trecut la acea vreme. Romanii nu au traditie republicana, intotdeauna presedintele va fi legat de o formatiune politica care il va propulsa la putere, prin urmare incapabil sa fie impartial si sa reprezinte un adevarat arbitru si moderator al vietii politice. Restaurarea Monarhiei Constitutionale pe principiile Constitutiei de la 1923 este singura cale prin care Romania isi poate recapata demnitatea si avea sansa unui nou start politic, sa speram sanatos. Un articol cu vorbe frumoase, ma tem ca realitatea le va infirma.

  4. Au fost alegeri locale. Ce performante ati realizat? Citi primari a reusit NR. Dar consilieri locali? Dar judeteni?
    Desi ziceti ca sunteti tinar si umblat faceti un partid ca si PCR, cu filiale judetene, locale, cu sedii, telefoane, calculatoare si altele, care va maninca si putinul ce-l aveti.
    Cite intilniri cu oamenii ati avut? Unde? Cite comune ati luat la picior?
    Citi oameni de valoare ati convins sa isi lase jobul (ceva adevarat, serios) si sa candideze?

    „Fără să fie răsfăţaţi de presă, ei și-au suspendat carierele profesionale pentru a participa la refondarea politicii româneşti.”
    E buna ca si gluma. Isi cauta cariera in politica.
    V-ati dat mina 4 entitati in ideea de a va cauta cariera la PDL.
    Si va veti autopropune candidati prin diferite colturi de tara. Sub sigla PDL…
    Daca e cineva de admirat este Nicusor Dan care a avut curajul sa infrunte electoratul.
    Nici macar nu l-ati sustinut.
    Nu sunteti de dreapta, sunteti tot „de ciolan”. Sau poate da, sunteti de dreapta, ca sunteti dreptaci, apucati „ciolanul” cu dreapta.
    Daca sunteti intr-adevar porniti sa refondati politica romaneasca de ce sa va aliati cu PDL?

    • Cand papa nu a avut succes cu cruciadele a inventat cruciada copiilor (cei fara prihana..). Evident au fost macelariti. Il pot admira (intelectual pe N.Dan). Nu a intrat nici in Consiliul General. Si chiar daca ar fi intrat, cu ce putea modifica talharescul buget al lui Oprescu de ieri??? Daca era mai putin intransigent, daca se alia cu altii, daca el si vreo cativa erau alesi nu ne era mai bine noua bucurestenilor? Martirii crestini sunt de admirat, ii vedem in calendarul bisericesc, dar nu conduc nici administratia de bloc, nici de orasel nici de tara (primum vivere, deinde philosophari).

  5. Da, dar eu am citit si comentariile din linkul furnizat. Sunt ametitor de multe. Iar in politica romaneasca, cand intr-un partid adunarea generala (sau ce nume pompos ar avea) decide ca singurul lider carismatic sa o reprezinte (doh) in relatie cu singura structura politica de „dreapta muntanta romaneasca” care conteaza (PDL-ul), atunci nu e democratie participativa nici reprezentativa ci totalitara (am decis ca voi trebuie sa-mi spuneti sa decid). Aceasta democratie este aplicata cu scces de toate partidele, nu numai romanesti, din europa, mai putin Partidul Piratilor care rerezinta singura structura politica europeana „de jos in sus”. NR nu schimba nimic in politica romaneasca, criteriile de integritate (singurul plus adus coalitiei de dreapta de NR) fiind moarte din fasa in fata interesului de partid (integritatea e o chestiune atat de relativa in politica….). In schimb, in politica, naivitatea este taxata crunt. Am observat conflictul cu Udrea si am remarcat lovituri pe care nici Antena nu s-a catidisit sa le dea, pentru ca Udrea e un om politic mort. Am remarcat lipsa de respect. Niciodata nu va castiga cel cu bata, domnule Neamtu. Veti fi surprins, dar Blaga va trage sfori mult dupa disparitia dumneavoastra din scena. Domnul Tapalaga avea dreptate, pentru ca, asa cum scrieti si dumneavoastra, e la curent cu procesul decizional din NR. Considerati articolul un semnal de alarma ca stati in varful unei piramide putrede si nu o palma.

  6. Orice critica este binevenita. Doare, dar face bine, Iar Dan Tapalaga stie ce spune! Este o perioada grea pentru un partid nou ca Noua republica. Are un singur argument, Mihai Neamtu, si atit. Suntem tentati sa nu mai credem nimic. Va fi un partid de nivel europeean?, nu stim, nu credem. Va fi un partid fara corupti, fara baroni, fara puscariabili?, nu stim, nu credem, Va aplica criteriile de integritate?, nu credem. Nu este vizibil, nu are notorietate, nu lanseaza teme care sa prinda media. Vrea sa fie un partid de intelectuali?, nu va fi nici un partid. Vrea sa obtina votul nostru? (pozitiv, nu negativ de tipul „alegem raul mai mic”), are nevoie de 10 – 20 de „Mihai Neamtu”. Noi nu ne grabim, asteptam si speram …2012 2014…2018…. si daca nu pentru noi. macar pentru copii nostrii.

  7. dle Neamtu,
    dar fara atacuri la adresa dictatorului si a Elenei Udrea sa stiti ca nu aveti succes.
    Trebuie lovit in ei cu sete.
    Asa va vreau.

  8. Dreapta -stanga, la romani.
    Mai intai „salutari domnule Neamtu”.
    Am auzit vorbindu-se de Noua Republica si mi-ati dat ocazia sa parcurg cateva randuri.
    Eu as zice ca sunt PD-ist, de orientare politica. Nu gaseam nimic similar gandurilor
    mele pana nu s-a infiripat partidul asta.
    Dar, eu nu sunt „fan”, ca sa tin neconditionat cu vreuna din echipe. Pe mine ma
    intereseaza „stilul de joc”, fantezia,, coechipier-ismul.
    In politica ma intereseaza „democratia”. Sa ajungem la ea. Eu stiu drumul, dar caut
    asociati, pentru ca e o expeditie lunga, al naibii de lunga, si daca nu pleci la
    drum inconjurat de asociati precum se inconjurase „Harap Alb” (pe la noi) sau
    Yull Brinner (pe la ei) in „Cei 7 magnifici”, cheltui energia fara rost.
    Caut asociati care sa-l stie si ei, sa nu mergem impreuna din alt motiv decat acela
    ca „unde-s doi, puterea creste” si nu sa mearga vreunul, ca orbul dupa mine, sau
    eu ca orbul dupa altul.
    Ma rog, eu stau aici, si examinez.
    Dupa parerea mea, deocamdata sunt doua curente. Unul cu fatza spre democratie (PDL)
    iar celelalte ( vorbesc de cele „consacrate” pana acum de alegerile parlamentare), cu
    spatele spre inainte, ca niste colectivisti in camioane cu prelata, care vad groapa in
    care a dat camionul de-abia post si nu ante-factum.
    Deocamdata, dupa cum vad eu lucrurile, Romania inca bajbaie carei stari (oranduiri)
    sociale sa se ancoreze. Deocamdata suntem in sclavagism-feudalism si ne bulucim
    inspre trei „zone” neocupate (inca): 1) comunism; 2) democratie; 3) monarhie (ordinea
    este … alfabetica).
    De-abia dupa aia, daca o fi „democratie” sau „monarhie” se vor alege „stanga” si
    „dreapta” politica, iar daca e comunism, ce sa se mai aleaga, ca acolo e una si …
    vai de ea.
    E buna, in viziunea mea, gruparea asta politica pe care a-ti facut-o, pe termen scurt,
    o grupare a oamenilor care tind spre altceva decat comunismul.
    Sa speram ca nu o sa patiti ca armata cruciata la Belgrad, pentru ca e intotdeauna
    destul de ineficienta unirea fortelor intre un rac, o broasca si o stiuca.
    Noroc ca … si in coltul celalalt al ringului e tot o struto-camila.
    Om vedea. Deocamdata va urez, drum bun pe benzile statiei asteia de ..sortare.

  9. Domnu Neamtu,
    respectele mele pentru eforturile dvs. cateva opinii daca imi permiteti:
    1. Vreti sa castigati, nu mai pupati condurul PDL… O sa va atrofiati acolo in alianta. Sunt destui care va simpatizeaza. Si care vor o alta optiune la USL si PDL. Nu PPDD.
    2. „Ce altceva sunt Adrian Papahagi, Mihnea Vasilache, Ioan Stanomir, Augustin Ofițeru, Valeriu Todirașcu, Corneliu Berari și mulți alții, cunoscuţi sau necunoscuţi?” – Slujitori de Basescu

  10. D-le Neamtu,

    Sper ca cineva din conglomeratul de centru- dreapta cu care ne momiti (si e normal, ca multi pofteam, dupa 50+23 ani de stanga, sa mai fie si dreapta puternica pe-aici!), deci sper ca cineva pe care-l apreciati si in care va incredeti sa va atraga atentia ca DEJA nu sunteti considerat , dvs. adica NR, o entitate autonoma: majoritatea electoratului nu va uita scenele cam ridicole din seara referendumului, la anuntarea cifrelor, cand dupa o coregrafie (regie?!) neinspirata, ieseati pe rand sa salutati simpatizantii, pe fereastra aia meschina, ca niste prizonieri…Dvs, Monica Macovei, Ungurenii, etc. „Oamenii lui Basescu”- n-o sa scapati de asta niciodata, va va slei energia depusa sa ne explicati ca nu e tocmai asa…Cred ca ar fi trebuit evitata la inceput aceasta evidenta situatie de…satelit. Iar ulterior, muuuult dupa, pe motive de regasiri ideologice si de coincidenta de proiecte, va apropiati de cine credeati dvs ca era oportun… Si logic, va aliati politic. Ati optat insa pt. o cronologie bizara a expunerii publice (in varianta sa cea mai jalnica si destructiva, televizoristica!) si asta ma face sceptic pe mine, care nu-s dintre deja celebrii 7,4 mil si care VA ASTEPTAM (NU PE DVS PERSONAL, CI O ASTFEL DE MISCARE) CU TERIBILA NERABDARE. Va dati seama ce spun cei 7,4 mil, da?!

    Si nici figura asta de stil cu „firul ierbii” nu da neaparat bine…Nu sugereaza exclusiv prospetime si lipsa de trecut ramuros, mijloace nimimale, etc; te duce cu gandul si la…”asa jos?!”, bazal, rudimentar, fara forta, usor de calcat in picioare. E prea ambiguu, zau!

    In rest, parca ne-ati facut o dare de seama de la…Congresul Partidului (nu intelegeti frisonul nostru, al celor mai batrani ca dvs!…), cu cifrele adiacente si v-ati cam certat cu dl. Tapalaga…

    Cam putin…V-am auzit si v-am citit si mult mai consistent. Mai asteptam. Ca sa nu votam curand iar DOAR CONTRA cuiva (USL, acum), ci si PENTRU careva…Dati-ne sansa asta, va rugam!
    De peste 20 ani votez, fara nicio absenta (ma rog, fara 29 iulie si fara meciul Vadim -Iliescu) exclusiv impotriva FSN / PDSR /PSD / USL, etc. Niciodata n-am pus stampila aia cu speranta pe vreunii, in sensul ca m-ar fi convins. Trebuia doar ca votul meu sa mai slabesca pe ceilalti, detestabili in opinia mea si tragand rau de tot tara in jos…

    Mai aveti vreo 2 luni sa ma convingeti sa merg la vot nu doar pt. ca mi-am jurat sa votez impotriva a tot ce-a derivat / deriva dinspre Iliescu, pana mor, ci sa votez si cu speranta ca „Da, baietii astia ar putea avea bune intentii, stiinta sa le aplice, proiecte viabile si par ca se RESPONSABILIZEAZA”.

      • stimabile domn vlaston,

        si argumentele demagogice sunt argumente. insa cu astfel de argumente, „da cei 11 milioane” nu faceti decat sa decredibilizati miscarea pe care doriti sa o sustineti si este dreptul dumneavoastra sa o sustineti. un astfel de argument nu poate fi luat in seama de un om inteligent si critic, si judecand cel putin dupa retorica, acestia sunt cei carora va adresati, ca ceilalti 7,4 milioane sunt la limita analfabetismului si oricum mononeuronali.

      • D-le Vlaston,
        Referirea la cei 7,4 mil, era ironica, voia sa sublinieze redundanta tampa a acestei intrebari care ni se tot pune de cateva saptamani…
        Eu, ca unul din cei 11 mil restanti, un anonim tot mai fara fara speranta, am vrut sa-i semnalez d-lui Neamtu (pe care il urmaresc cu placere) ca daca noi, apartinand acestor 11 mil, suntem frapati de niste lucruri, sigur „nemuritoarele” 7,4 mil vor fi aprig manipulate in acest sens…

        Imi pare rau ca n-am reusit sa exprim ce doream.

        Si mai rau imi pare ca dl. Neamtu nu raspunde unor comentarii mai articulate/interesante ale articolului sau (al meu e banal). Nu putem decat sa speram, fara urma de ironie zic asta, ca e intr-adevar f. ocupat cu toate cele ce vor reusi sa ne mai ostoiasca si pe noi, variile subcategorii ale celor 11 mil…

      • Asa, asa !! Conform argumentelor Dvs, altfel daca cei 11 milioane ar fi venit la vot(adica au fost categoric impotriva demiterii, prin neparticipare !!!) am fi avut 100% participare !!!
        Cand ati vazut Dvs asta in Romania ?!
        In vremea lui Ceausescu !!!!!!!!
        Sau, la toamna vom avea 100% ?!
        Vor veni aia 11 milioane la toamna ?!
        Sau, daca nu vor veni la toamna (si vom avea iar ~50% participare la vot), ne veti explica DE CE nu au venit ?!!!!!!!!!!!!!!
        Vorbe goale……

      • Nu stim ce spun „cei 11 milioane”. Despre „unii” (cuvantul cheie!) stim ca au boicotat. Nu stim cati sunt cei care au boicotat. Asta poate fi o problema. Orice linie de argumentatie cu „cei 11 milioane” este slaba.
        Domnule Vlaston, va apreciez intentiile si perseverenta, dar e nevoie de argumente mai puternice care sa nu fie usor demontabile.

      • „Există un public radical, dornic să audă exclusiv mesajul anti-sistem.”

        Iar acest auditoriu isi urmareste cu aviditate actorul principal din sceneta impotriva „sistemului ticalosit”; Dar asta nu inseamna ca partidele ce graviteaza in jurul marelui actor primesc automat voturile spectatorilor lui [inca] fideli. Asta e deja o problema mare a dreptei care’si asteapta solutia, anume faptul ca’si imagineaza ca Basescu poate functiona ca locomotiva a dreptei la nesfarsit, asa ca se considera scutita de mesajele „radicale”; aici este si prima eroare a guvernarii Boc: nu a fost suficient de anti-sistem [adica reformista] si nici nu a stiut cum sa puna in scena micile sale actiuni si tentative de reforma ca glorioase momente ale luptei impotriva structurilor birocratice care sugruma statul si societatea; nici Boc nici MRU nu au fost capabili macar sa ne pacaleasca frumos, darmite de vreo politica solida de dreapta; solutia consta in cautarea, slefuirea si propulsarea pe scena publica a unui/unor nou personaj/e virulent anti-sistem, cu lipici la mase [un Hancu ar fi tare bun, numa ca omu nu prea e dotat cu magneti].

        „Există un electorat realist, format din oameni cu bani, dornici să audă mesajul gradualist și pragmatic.”
        aici indraznesc sa ma incadrez io. asta pentru ca mi se pare de domeniul evidentei ca „terapia prin soc” aplicata unui neam atat de lovit la nivel mental de comunism poate fi fatala; gradualizarea reformelor este necesara; dar, poate ca dumneavoastra va refereati la altceva, nu la program de guvernare, ci la construirea noului-vechi „pol de dreapta”. Caz in care drumurile noastre se despart: ceea ce vedeti dumneavoastra ca mostra de pragmatism, eu si probabil mare parte din cei 11 milioane de care vorbea domnul Vlaston consideram a fi un act disperat si compromitator in contradictie flagranta cu principiul gradualizarii pe care tot dumneavoastra il mentionati. Alierea cu PDL nu este deloc in beneficiul dreptei din simplu motiv ca acest partid a dovedit cu varf si indesat ca este de centru-stanga, nu de dreapta; in plus este populat la varf cu indivizi iremediabil discreditati chiar de faptele lor, iar in europarlament a plasat oameni ce se remarca printr-o extraordinara obedienta fata de Centrala birocratica a UE [cu exceptia partiala a domnului Ungureanu, Traian]. Asocierea fara a tine cont de valori si principii nu este parte din solutie, ci din problema. Cu totii ati consimtit asupra iluziei Basescu care pasamite va va tine la suprafata, si, in loc sa rezolvati problema de la punctul 1 -cea a liderilor antisistem- ca parte a gradualizarii constructiei politice, v’ati predat fara sa fi reusit avansul doctrinar nici macar intr’un singur punct; am citit Manifestul si cu siguranta continutul sau ideologic este de centru-stanga, nicidecum de centru-dreapta, cum pretindeti. Nu este nicio referire la desfiintarea monopolurilor de stat, la reforma administrativa radicala, la natiune si raportul din suveranitate si integrare, la libertatea economica, la limitarea defictelor si capacitatii guvernamentale de antrenare in sarabanda creditelor, etc. Efectiv, eu nu stiu ce ati obtinut din aceasta asociere, nu’mi rezulta din documentul publicat. Daca este o alianta strict electorala, mi’ar fi placut ca macar la acest nivel sa avem si noi, publicul, acces la informatii care ne privesc direct. Nu poti sa vorbesti de transparentizare institutionala si in acelasi timp sa ocultezi conditiile in care s’a acceptat aderarea la aceasta Alianta. Pana la urma nu am auzit nimic din pragmatismul la care asteptam: aveati o mare sansa de a construi o alianta veritabila de dreapta profitind de extraordinara oportunitate a prabusirii partidului de stanga cu pretentii de dreapta concomitent cu derapajele antidemocratice ale celeilalte stangi, cea extremista si fascistoida…era un moment nemaipomenit pe care puteati sa’l speculati si mie mi se pare ca deja l’ati irosit. Electoratul de dreapta e satul de surogate si nu vreti sa pricepeti aceasta situatie, inca traiti cu impresia ca sintem la fel de inepti si de toleranti ca in urma cu 4 ani si ca vom inghiti la nesfarsit populismul neprincipial, relativist, autovictimizant cu care ne’au imbatat pedelistii atata vreme.

        „Există, în sfârșit, o tradiție politică post-decembristă care spune că niciodată stânga n-a fost dislocată de un singur partid al dreptei. Doar alianțele au avut de câștigat în fața PDSR sau PSD.”
        Nu. Nu exista nicio traditie, ci doar o realitate trista a atomizarii si desprinderii elitelor politice si intelectuale de bazinul electoral cu nazuinte de dreapta, traditia „fa’te frate cu dracul” este o plasmuire de’a dumneavoastra, ridicola si nociva prin defetismul pe care’l implica. Nu sinteti deloc convins de fortele proprii si de capacitatea dumneavoastra de a ridica un partid veritabil de dreapta si este tare pacat ca impartasiti cu noi aceste sentimente. Imi pare ca nici nu simtiti cite milioane de romani asteapta o echipa de lideri energici care sa atace strict pe chestiuni doctrinare, iara nu personale, partidele guvernamentale si sistemul economiei etatizate si socializate; referendumul asta pare ca nu v’a luminat in nicio privinta desi s’a dezbatut indelung in spatiu virtual: optiunea majoritara nu a fost pro-basescu, nicidecum pro-pdl, ci anti-sistem. Pe acest sentiment dominant trebuia sa va claditi dumneavoastra imaginea partidului -reformist, innoitor,idealist, principial, pe elanul antisistem trebuia sa va croiti propriul drum in plin referendum pentru ca atunci am fi fost dispusi sa va ascultam ca expresie a convingerilor si valorilor noastre calcate in picioare de o intreaga clasa politica. Din pacate finalitatea actiunilor dumneavostra se pare ca a fost si este „dislocarea stangii”, nicidecum cristalizarea si mediatizarea convingerilor de dreapta in randul unui potential electorat al dreptei. Se pare ca aceasta dislocare a ajuns sa fie cautata cu atata verva incat nu va sfiiti s’o incercati prin „imbratisare” cu aripa moderata a stangii, acel pdl distrus din interior de traseism si inconsistenta ideologica. Ca un puiut infricosat v’ati lasat imbratisat de aceasta closca zdrentuita, cu rosul la iveala, si de sub aripa ei ocrotitoare ne chemati la vot in numele pragmatismului. apai…sa va puneti pofta’n cui, ca pe noi traditiile false, imorale si obscene prin imperecherea impotriva firii, nu ne mai atrag.

  11. O alianta de dreapta nu poate fi alcatuita decat de sus in jos: nu promite nimic celor de la baza decat ca se vor putea mandri cu elitele.

  12. Pe acest tip de abordare si discurs luatii intre 1 si 3%, sub pragul de acces in Parlamentul actual, adica asa cum e desenat el in Constitutia lui Iorgovan. Asta e o predictie in respar cu firul ierbiii. Succes!

  13. Faptul ca dv va considerati de dreapta, ori de centru-dreapta, iar altii se auto-proclama de centru-stinga sau stinga mie nu-mi spune nimic.

    Daca vreti sa aveti o sansa la votul meu, enumerati cele 4-5 lucruri – cele mai importante – pe care le veti face dupa ce ajungeti la guvernare. Fiecare intr-o propozitie simpla, nu in fraze interminabile, pline de inflorituri si metafore:
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.

    Nu mai multe. 4-5 ajung. Ca in America. Dar lucruri concrete, nu gargariseli de genul „vom promova nu stiu ce”, „vom incuraja”, „sintem pentru” etc. Si fara citate din filosofi si poeti.

    De exemplu:
    1. Desfiintez, imediat, urmatoarele ministere cu retelele lor de directii judetene cu tot: agricultura, turism, tineret… (si mai sint vreo 7-8 care merita acelasi tratament).
    2. Reduc TVA cu x procente, scopul fiind eliminarea ei in 3-4 ani, impozitul pe salariu cu y procente (taxarea muncii e o hotie care ar trebui eradicata), cel pe profit cu z procente si elimin urmatoarele 20-30-40 de taxe.
    3. Statul nu se mai amesteca in relatiile patron-salariat. Fara salariu/concediu minim garantat, fara drepturi pentru salariati transformate in obligatii pentru intreprinzatori.
    4. Voi functiona cu deficit bugetar 0 (zero). Adica voi cheltui atit cit voi avea.
    5. Voi modifica constitutia astfel incit oamenii sa aiba dreptul sa detina arme de foc. Nu te poti numi om liber daca ti se interzice lucrul asta. De cind e lumea, numai sclavii, puscariasii, nebunii si prizonierii de razboi nu aveau dreptul asta. Uitati-va la Romania: toti parlamentarii au arme (legal, ca ei au dreptul). Si mai au arme cei carora nu le pasa de lege. Cei multi, cei care respecta legea, sint dezarmati si oricind la cheremul celor inarmati (politicieni si gangsteri). O mina de golani au incalecat 20 de milioane de fraieri.

    Sigur, nu v-ar vota nici 1% daca ati iesi cu astfel de propuneri pentru ca, printre romani, mentalitatea de sclav (sluga), supus umil dar parșiv al unui stat care „ii da” una-alta sau il calca in picioare cind are chef, e deja pietrificata in ADN. Dar, daca chiar sinteti de dreapta si partidul pe care il aveti in spate nu e doar un simplu vehicul care sa va propulseze in lumea politicienilor cu lefuri mari si venituri reale (imposibil de justificat legal) de zeci de ori mai mari decit lefurile, atunci ar trebui sa va pronuntati, indiferent de consecinte.

    Nu ma trimiteti, va rog, la platforme-program, doctrine si nu mai stiu ce alte dokomente veti fi avind pe site, ca nu citesc asa ceva.

    • Subscriu. Articolul se numeste „Solutiile dreptei”, dar cred ca e doar teaser. Singura fraza care poate trece drept solutie este „reforma constitutionala” care e rizibil de general formulata.

    • Asta înseamnă:
      1. ieșirea din sistemul EUROPEAN de subvenții agricole
      2. elimanarea TVA înseamnă elimină ieșirea din procesul de unificare a sistemului fiscal EUROPEAN
      3. anti-EUROPEAN
      4. fără infrastructură și educație suntem condamnați
      5. armele de foc sunt ultimele llucruri care ne lipsesc. Pentru a permite așa ceva justiția ar trebui să funcționeze brici.
      Acestea sunt puncte „americane”, care de fapt sunt balcanice în vechiul Regat, și în Ardeal-Banat – regiuni de tradiție europeană – nu sunt acceptate. Adică nu sunt acceptate exact acolo unde este electorat de dreapta.

      Altfel aveți dreptate, e nevoie de puncte concrete.

  14. Domnule Neamţu, aş susţine NR dacă aţi limita numărul de mandate şi la viceprimari. De exemplu, în Alba Iulia primar e Mircea Hava din 1991, de când a fost numit de la centru, cu excepţia unui mandat (1992-1996), cât a fost viceprimar. Omul e certat cu legea, a furat cât a putut, a ruinat oraşul şi, abia recent, a „restaurat” cetatea Vauban într-un stil, evident, balcanic.

    Mai aveţi o problemă: deşi văd că sunteţi pornit pe ideea curăţării administraţiei publice de corupţie, sunteţi prea fixat pe problemele sistemului public şi numai pe un slogan anti-corupţie. Doresc să ştiu, fiindcă aveţi un economist foarte bun în domnul Vasilache, ce strategii aveţi în legătură rolul statului în economie, redimensionarea acestuia şi eficientizarea cheltuielilor. Mai mult, ce veţi face în legătură cu mediul privat?

    Dar voi pune toate întrebările pe care le am într-un singur paragraf: cum s-ar rezolva problema debirocratizării, descentralizării, transparentizării, eficientizării sistemului public? Se va menţine aceeaşi salarizare în stil comunist? Cum s-ar transpune în practică o acordare meritocratică? Ce se va întâmpla cu companiile de stat? Se va menţine acelaşi stat sau îşi va reduce influenţa în economie? Cum? Va mai face investiţii? Unde şi care îi sunt ţintele? Sunt incluse IMM-urile? Se poate relaxa fiscalitatea, lărgind bazinul impozabil, şi reducând sumele absolute/punctele procentuale? Cât de mult? Ce facem cu educaţia şi cu sănătatea? Cu cultura, care are buget mai mic decât cultele şi serviciile secrete luate separat? Nu mai întreb de Constituţie şi de reorganizare administrativă.

    Şi, vă rog, pentru că vorbiţi de „dreapta”, ce facem cu foştii proprietari care trebuie despăgubiţi? Aici nu pot fi de acord cu dl. Ungureanu care, prim-ministru fiind, nu a tranşat suficient de rapid propunerea aberantă legată de plata a numai 15% din valorile proprietăţilor în tranşe:
    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-12021824-eroare-sacrificarea-proprietarilor.htm

    Mulţumesc şi aştept răspuns!

  15. Dle Neamtu, o sa va votez alianta, dar sa stiti ca o alianta formata din partide de buzunar mi se pare o prostie. Vor exista certuri datorita orgoliilor, vom vedea CDR-ul all over again. As prefera sa intrati in PDL si sa incepeti de jos sa incercati sa va faceti util in partid. E adevarat, sunt multe uscaturi in PDL (mai multe decat oameni de soi) dar aveti rabdare. O alianta de partide nu va putea oferi un viitor dreptei Romanesti si Romaniei in general pe termen mediu si lung. Cum vedeti dumneavoastra viitorul dupa alegeri??? indiferent daca castigati sau nu? Concret, ce veti face? Vreti sa dispara PDL-ul si sa ramana doar NR? Aceasta alianta este o mare aberatie si as fi preferat mult mai mult sa votez cu un PDL partial compromis decat cu o adunatura de partide care se vor sparge si vor fragmenta mai mult spatiul politic si asa distrus.

    • Nu e bine o fuziune cu PDL dintr-un motiv simplu – Noua Republica impun in statutul lor principii de DERAPTA clare, pe cand cei din PDL le cam aburesc. NR e singurul partid la care am vazut in statut limitarea interventiei statului si lupta pentru impozite minimale. Tot aici am speranta ca se va pune pe prim plan INDIVIDUL si nu STATUL. Crearea de noi partide cu concepte noi si clare de fapt vor impinge ca partidele mari sa adopte acele concepte atunci cand vor observa ca au adeziuni, altfel nu se poate schimba un partid. atunci cand platforma PDL-ului va semana cu cea a NR atunci se merita o fuziune.

  16. Spre deosebire de colegul de mai sus eu nu spun ca voi vota alianta. Nici macar nu spun ca voi vota. Dupa acest referendum nu mai exista siguranta ca alegerile vor putea fi tinute sub control din punct de vedere al corectitudinii, acesta e motivul. S-a fraudat de ordinul a milioane de voturi si am vazut doar 3 arestati. Vom vedea.
    In ceea ce priveste solutiile dreptei, cred ca a durat mult prea mult coagularea. Dubios de mult. Inca mai astept o dreapta puternica si credibila dupa dezamagirea crunta pregatita de PNL si de PDL. Nici astazi nu inteleg de ce, dupa castigarea alegerilor in 2004, cand s-a vazut ce asteapta romanii, dreapta s-a sinucis. Oare chiar va trai aceasta dreapta noua?

  17. Domnule Neamtu, spuneti
    ” Decizia membrilor NR de susţinere a unei alianțe a fost luată la capătul unor dezbateri aprinse. În zilele de 18 şi 19 august 2012″
    si ne trimiteti la un document pe 5 puncte pe care il voi rezuma aici:

    1. Mandatam presedintele NR sa negocieze cu alianta.
    2. Propunem comisie de integritate
    3. Mandatam presedintele NR sa fie presedinte al aliantei.
    4. Ne pastram identitatea.
    5. Cerem ca membrii aliantei sa adopte pozitii comune (intre ei ? sau ei pe ale noastre?)
    6. Mandatam presedintele NR sa semneze.

    Daca acesta este produsul a 2 zile de „dezbateri aprinse”, starea organizationala a NR este mai grava decat ma asteptam. Inafara de partea cu comisia de integritate, restul punctelor sunt un formalism golit de orice continut.
    Cam ca si acest articol despre solutiile dreptei, nu-i asa?

  18. D-le Neamtu,
    E bine ca ati dat acest raspuns. In ce priveste articolul d-lui. Dan Tapalaga eu zic sa luati partea utila a lui. V-a explicat clar cum receptam noi la nivel de public ceea ce se intampla. Si receptam exact asa cum a descris dl. Tapalaga. Eu de exemplu habar nu avea ca NR si-a facut alegeri internet, ca a tinut acea adunare la Arges in care presedintele NR a primit un mandat de negociere cu alte forte de dreapta samd. Si sa stiti ca uraresc presa de dreapta: hotnews, evs, adevarul, romania libera si B1, dar nicaieri nu s-a facut vorbire de asa ceva.

    Deci din punctul asta de vedere cred ca aveti o problema. Si problema este de nevizibilitate. Trebuie sa faceti ceva pentru ca astfel de actiuni sa fie cunoscute de electoratul cu afinitati pentru NR. Si stiti foarte bine ca media joaca un rol foarte important. Deci in afara de internet trebuie sa vedeti cum faceti sa apareti mai mult si mai des in media cu actiunile dvs.

    Ar fi foarte important de asemenea ca si alte figuri sa apara in media, ca sa stim si noi cine e NR, ce cadre are. Pana acum eu in afara de dvs. nu stiu pe nimeni din NR. Stiu ca fusese Biris la dvs. dar apoi a plecat la ICCD. Cine sunt ceilati. Ce profesii au? Ce carierea au in spate? Ce ar putea face in politica prin prisma realizarilor de pana acum in viata persoanala. Asta as vrea sa stiu.

    Si in final daca imi permiteti un sfat. Apreciez foarte mult moralitatea, elocventa, dictia, cultura vasta si discursul clar si coerent pe care il aveti. Aveti totusi grija la o perceptie care incepe sa se formeze tot mai mult cu privire la dvs. din partea publicului si anume a unei tendinte spre aroganta. Stiu ca nu e cazul si e doar o perceptie nefundaentata, dar e o capcana la care trebuie sa fiti atent si sa o contracarati masurat si rational in discursurile si aparitiile dvs. media. Poate un consilier bun de comunicare n-ar strica. In politica sunt foarte importanti. ;-)

    @ pt cei care cred ca alianta cu PDL e gresita:
    N-ati inteles nimic despre politica. Toate aceste partide mici de dreapta incepand cu NR, PNTCD si ICCD n-ar avea sanse nici macar sa intre in parlament daca n-ar intra in acea alianta cu PDL. Pentru ca adresandu-se unor nise de public n-ar obtine nici unul mai mult de 5% din voturi. Uitati-va de cati ani si cata media investeste Dan Diaconescu in partidul lui si abia daca va obtine 10%. Credeti ca cei doi lideri ai USL degeaba stau cu capul plecat si asculta necartind ordinele varanului Felix? Au inteles demult ca in politica fara o media care sa-ti faca propaganda agresiva esti mort. Nu existi. Deci mai faceti-va temele d-lor inainte de a critica si de a cauta cai verzi pe pereti – a se citi sfinti si ingeri in politica.

    • @ Adi Rus

      Sfătoșenia domniei voastre ezită între comic și sâcâitor. Aveți, pare-se, un soi de oltenească voluptate de a patrula gascon printre neștiutori și de a urechea didactic asistența. Înțeleg că domnia voastră ați priceput cum stă treaba cu politica și că nu mai aveți dubii, întrebări și perplexități în zona asta. Sunteți edificat și gata oricând să livrați expertiză. În fapt, la ce bun atâta hermeneutică, efort analitic ori scrupul axiologic când e limpede (pentru cunoscători, mă-nțelegi…) că politica poate fi concentrată adagial cam așa: « Fă-te frate cu dracu până treci puntea. » ?

      Ei bine, domnule Rus, în inocența mea în materie de pragmatică politică (de rit valah), mă încăpățânez, iată, să refuz paradigma clasică a coalițiilor electorale. M-am săturat de convivialități perverse, de intelectuali cumsecade întovărășiți politic cu derbedei onctuoși, țoape agresive și netrebnici volubili. Cum să-i aduci laolaltă, în același chenar, pe Baconschi și pe Igaș, pe carnasierul Boureanu și pe cordialul Paleologu? Pe sfârâiacul Prigoană și pe cărturarul Preda? Nu vi s-a aplecat de atâta pragmatism irespirabil? Și nu-mi vorbiți, vă rog, de feerii bolânde cu sfinți și îngeri. Nu tânjesc după angelofanii în Parlament sau pe la Guvern. Spun doar că nu poți construi o Dreaptă nouă, o alternativă credibilă la nefastul metis USL însoțindu-te cu un PD-L echivoc, de tristă amintire.

      • D-le Vali,
        Ce pot sa va raspund in fata atacurilor la persoana de natura sovina pe care le comiteti? Ma lasa rece, nu sunt absolut deloc impresionat si nici nu o sa va raspund cu aceeasi moneda. Va urez succes in idealismul dvs. votati cu orice formatiune vi se pare virgina dpdv moral si politic, dar sa nu va mirati dupa aceea daca formatiunea respectiva nu va intra in parlament. Sau np, votati USL daca alianta de dreapta care include PDL-ul nu va satisface. Ah si ca sa va curm o curiozitate – nu sunt oltean, ci ardelean 100%.

  19. Domnule Neamtu,

    Scrieti cu miez. … dar v-am vazut la TV.
    Polemizati intr-o octava ametitoare (si mimica adecvata) cu cineva de la USL.
    Acest tip de discurs nu se diferentiaza de cel proferat de actuala clasa politica.
    Dvs v-ar inspira incredere?

    Cu bine,

    • Dl Neamtu afiseaza la TV si pe net un robespierrism deloc convingator cat timp orice tentativa a Dumnealui de a iesi din linia aliatei de dreapta va atinge PDLul.
      Deja atacul la Elena Udrea s-a lovit de reactia lui Blaga si a Dnei Macovei…
      Nu m-ar mira deloc sa-l vad fara nici o reactie data viitoare cand PDL va sustine pe liste nume ca Elena Udrea sau Roberta Anastase la parlamentare…. sau la viitoarele alegeri europarlamentare un nou mandat pentru EBA!!!!!!
      Ma indoiesc eu ca Dl Neamtu va iesi cu vreo reactie anti-Basescu practic, numele sus-mentionate fiind sustinute in fapt de Traian Basescu…..
      Vorbe mari si goale pana ajung la putere…. ca si PDLul si Traian Bassescu pe care i-am votat in 2004 !!!
      Vorbe goale…..

  20. Domnule Neamtu,

    Considerand initiativa Dvs. ca o alternativa la actualele formatiuni politice din Romania, m-am abonat la “newsletters-urile” Noii Republici inca din septembrie anul trecut!

    Un e-mail datat Ianuarie 2012 si distribuit tuturor abonatilor la aceste “newsletters” m-a pus pe ganduri si apoi m-a convins ca si NR se confunda cu celelalte partide! Iata mai jos transcrierea acelui e-mail:

    “Comunicarea in NR

    Am primit un email interesant. Intrucat textul era foarte lung am operat o selectie.

    Adaug intrebarile mele:

    – Care este modul in care au fost folositi banii stransi in contul Asociatiei A.I.C.I. ? Dar al “cotizatiilor” de pana acum?

    – Se vor emite chitante pentru banii primiti de la membri si simpatizanti in lunile Octombrie – Decembrie 2011?

    – De ce este platit un Director cu peste 1000 Euro si acesti bani nu sunt trecuti in buget? De ce nu putem cunoaste cele doua persoane care-l platesc? Se platesc taxe si impozite pentru acesti bani?

    – De ce a fost indepartat cenzorul Asociatiei Noua Republica, cel care la Brasov a avut o interventie legata si de transparenta banilor in cadrul miscarii? De ce rationamentul care a stat la indepartarea acestuia, care doar a trimis un email, nu s-a aplicat si lui AL, cel care in pelegrinarile prin tara a colportat acele stiri? Mai mult, AL, membru PDL, a fost numit in GIN.

    – De ce nu s-a raspuns la toate cele scrise in emailul lui MB, mai ales ca unele erau spuse de Mihail Neamtu?

    – De ce daca miscarea este la nivel central sub controlul unei singure persoane i se mai spune grassroot?

    – De ce nu sunt clare pozitia si intentiile vis-a-vis de PDL?

    Acest email este destinal abonatilor Noua Republica, in numele transparentei!
    Eugen

    ———- Forwarded message ———-
    From:
    Date: 2012/1/5
    Subject: Un text analiza …
    To:

    Un text de la sfarsitul anului trecut. Tinem aproape.



    3.2 () Membri miscarii sunt atrasi mai ales de speranta pe care o reprezinta Noua Republica. Satui de politicieni actuali doresc cu tarie altceva.
    Sunt deja dispusi sa treaca cu vederea puterea de vot in GIN a liderului, in GIN sunt necesare peste 3/4 din numarul de voturi pentru a trece peste votul lui Mihail Neamtu, pe motiv ca aceasta regula s-ar aplica doar pentru chestiuni stategice (de facto este pentru orice chestiune).

    Un alt aspect tolerat este legat de finantarea miscarii. Detaliile intrarilor si mai ales ale iesirilor de bani sunt cunoscute doar de cativa, majoritatea membrilor miscarii permit lipsa de transparenta in aceasta privinta.


    Numarul de 80 membri platitori participanti la Conferinta de la Sibiu (17 Dec. 2011) este mai mare decat al celor care au participat la Brasov. Acestia se constitue intr-un nucleu dur al celor aproximativ 270 de membri (per total: adeziuni inclusiv online ~1800, abonati newsletter ~2400) ai miscarii. Accesul la televiziuni (B1Tv in principal) permite atragerea de noi membri si sustinatori.



    7.3 (Pericolul extern, dusmanul intern) Convingerea membrilor miscarii de existenta unui pericol extern (PDL) care incearca sa controleze miscarea a prins cu usurinta. Intern acesta corespunde unui dusman constituit din membri PDL inscrisi in Noua Republica. Un numar de aparatori ai miscarii sunt dispusi a urma pana in panzele albe liderul, fara prea multe intrebari sau rationamente.

    Manevra este cu atat mai reusita cu cat chestiunea membrilor PDL din Noua Republica este in coada de peste, neclaritate acceptata in cadrul miscarii.
    Ca exemple de ambiguitate: NB, un bun profesionist in drept, numit in GIN in 02 Decembrie 2011 data la care era Vicepresedinte PDL Filiala Sector 5; solicitarea unor simpli membri PDL (CA) de a demisiona imediat din acest partid combinata cu trecerea cu vederea pentru altii (Alex Lupu), ambii cu cotizatii neplatite de ani de zile; CL (Asociatia A.I.C.I.) un profesionist in comunicare, care are ca principal client politic un baron local – GF
    Ca o observatie, cartea nou aparuta a d-lui GF contine unele idei si exprimari apropiate de cele ale Noii Republici, bune exemple ale discursului unui lup-baron deghizat in blana de oaie.

    Terenul este pregatit in cadrul miscarii pentru alti dusmani interni. …


    8.5 () In ciuda luarilor de pozitii publice contra PDL, Noua Republica se va putea alatura acestui partid inainte de campania pentru alegerile legislative. Atacurile la adresa PDL sunt usoare si pot fi “reparate” in timp, mai ales ca accesul la mai multe televiziuni (B1Tv, TVRInfo) va facilita aceasta. Alaturarea se va putea face sub umbrela Miscarii Populare inregistrate in acest an. Majoritatea membrilor actuali si viitori vor marsa la discursurile generaliste din Noua Republica si se vor alatura astfel votantilor PDL.

    8.6 () O alta posibilitate va fi alaturarea de PDL dupa alegeri, prin cei alesi la locale si parlamentare. Acestia vor putea vota in linie cu PDL, local si mai ales parlamentar. Un aspect important va fi modul de desemnare al candidatilor in viitorul partid Noua Republica. Viitorul Statut va prevedea cel mai probabil votul direct in cadrul partidului, candidatii insa vor fi decisi de un numar mic de persoane din jurul liderului Mihail Neamtu. Scenariul alesilor Noua Republica care voteaza in linie cu PDL este in acest moment mai putin probabil decat precedentul, putand insa avea mai multe sanse daca Noua Republica se va pozitiona (pseudo-)contra PDL pana la alegeri. Miscarea fiind de facto sub controlul unei singure persoane, Mihail Neamtu, trecerea de la ‘contra PDL’ la ‘in linie cu PDL’ se va realiza la momentul si in conditiile dorite de acesta.


    9.4 () Foarte probabila este schimbarea modalitatii de vot in GIN. Se va trece la majoritate simpla de ochii lumii, deciziile care conteaza fiind luate insa de o singura persoana. Va fi activata in curand o structura politica cu reprezentanti ai organizatiilor locale, care aminteste de statuletele care isi trimiteau repezentantul intr-o capitala, ce se va intalnii lunar. GIN, redenumita structura executiva, cu intalniri saptamanale, va fi cea care va conduce iar in cadrul ei liderul.”

    Deci…ce spuneti Dl. Neamtu?

  21. Fiţi cu ochii pe Traian Băsescu săptămâna viitoare, vă va face o surpriză: îşi va face o ieşire din scenă la care nu cred că multă lume se aşteaptă. Atunci veţi avea câmpul liber în faţă, domnilor politicieni (câmpul de bătaie) şi fie ca cel mai bun să învingă, în decembrie. Cele trei luni îl vor eroda pe Victor Ponta îndeajuns pentru a fi dreapta politică luată în considerare, dar va trebui să vă jucaţi foarte abil cărţile, pentru că putem observa cum stânga nu concepe altceva decât cucerirea întregii puteri. Sper să îi învingeţi cu propriile lor arme.

  22. Domnule Neamtu,
    Stim ca Hotnews este un canal de comunicare important dar nu atat de important incat sa deturneze geneza unei miscari politice. In fond, Noua Republica se doreste o solutie la nemultumirile votantilor si nu o replica a PDL. Ceea ce nu stie dl. Tapalaga (e firesc, nu scria pe biletelul de la Blaga) este ca in momentele de confuzie sociala, solutia vine de sus in jos prin asumarea de catre motorul politic altfel, o solutie de jos in sus se numeste rascoala si asta e tot ce ne mai lipsea. Aceasta asumare se face prin identificarea nevoilor sociale si adaptarea mecanismelor statului la situatia curenta. Nu sta in puterea nimanui sa rezolve printr-un miracol problemele sociale dar, se pot relaxa presiuni sociale, se poate reduce risipa, coruptia si, poate cel mai important, comunicarea sociala. Aici aveti mult de munca iar toate eforturile din ultima vreme sunt naruite de insistenta ilogica si suspecta a unor membri din conducerea NR de a eticheta votantii anti Basescu ca fiind spalati pe creier. Stim ca ratiunea este masura sanatatii mintale iar logica exercitiul ratiunii; cand nu ti-a dat Dumnezeu nici una nici alta te mai ascunzi dupa bunul simt. Aici inteleg eforturile multor romani de a-si trimite copii la un liceu in strainatate :-). Revenind, cea mai mare greseala a guvernarii PDL a fost dispretul fatis fata de romani. Reprosul permanent care a insotit fiecare initiativa legislativa a fost lipsa consultarii publice si aici nu ma refer la partide cat la organizatii profesionale, ONG-uri independente, sindicate. Avem cazul dlui Funeriu care refuza orice dare de seama publica iar cu presa prietena aborda evenimente mai vechi de 3 luni la maniera „acum v-ati dat seama ca am avut dreptate?”. Oricat i-ar placea colegului d-voastra din conducerea NR (cel cu spalatii pe creier) asta e o atitudine de dispret fata de romani. Nu repetati greselile PDL, nu asumati perdantii PDL si veti avea succes garantat!

  23. „și mulți alții, cunoscuţi sau necunoscuţi?”
    Prea multi necunoscuti. Mai sunt 3 luni. Acele sute de mii de ‘potentiali’ sustinatori pe care ii vedeti in sondajele CSOP vor fi irosite daca NR (si restul..) nu-si transeaza mai repede problemele administrative ca sa poata intra in logica de campanie electorala. E nevoie de ~40 candidati doar in Bucuresti. Are aceasta alianta 40 de candidati? Va candida Mihail Neamtu cot la cot cu Vasile Blaga si/sau Elena Udrea? Cum va afla alegatorul roman de existenta candidatului 39?
    Cititi-l pe Dan Tapalaga, dar nu va pierdeti vremea raspunzand criticilor domniei sale. Este genul de critica din care nu aveti decat de castigat. El nu face altceva decat sa va atraga atentia asupra slabiciunilor dvs, asa cum sunt percepute din exterior. Daca se poate, raspundeti cu fapte, nu cu vorbe.

  24. Dreapta trebuie sa explice foarte clar electoratului ce a insemnat si ce inseamna criza economica mondiala.
    Dreapta trebuie sa explice ca PDL-ul a luat cele mai bune masuri pentru a scoate tara din recesiune si pentru a o readuce pe crestere economica. Electoratul nu trebuie sa mai confunde efectele crizei economice mondiale, cu efectele guvernarii PDL.
    Dreapta trebuie sa explice ca masurile de austeritate au fost singura optiune pentru a evita intrarea in faliment.
    Dreapta trebuie sa explice ca PDL-ul nu a avut de ales intre a reduce, timp de 6 luni, salariile bugetarilor cu 25% si a nu le reduce, ci intre a le reduce cu 50% pentru citiva ani si a le reduce cu 25% pentru 6 luni.
    Dreapta trebuie sa explice ca in usl sunt de zece ori mai multi corupti decit in PDL, iar cei din usl au furat de o mie de ori mai mult decit cei din PDL.
    Dreapta trebuie sa explice electoratului ca Presedintele a cistigat, prin alegeri, un mandat de cinci ani, indiferent daca se bucura de sustinerea majoritatii alegatorilor pe toata durata mandatului, sau nu.
    Dreapta trebuie sa explice ca Presedintele nu a incalcat in niciun fel constitutia, deci nu putea fi suspendat si nici nu putea fi organizat un referendum pe aceasta tema.
    Dreapta trebuie sa prezinte dovezile ca Referendumul a fost masiv fraudat de banditii din usl cu cel putin doua sau trei milioane de voturi.
    Dreapta trebuie sa arate ca cei care au votat DA la Referendum au fost, in marea lor majoritate, imbecili, indobitociti de minciunile, calomniile, dezinformarile, intoxicarile si manipularile banditilor din usl si de la televiziunile infractorilor Felix, SOV si DDD. La Referendum nu se punea problema daca alegatorii s-au saturat de Presedinte, ci doar daca acesta a incalcat grav constitutia. In mod normal, cei care au votat DA, ar fi trebuit sa precizeze si ce articole din constitutie ar fi incalcat Presedintele. Voturile celor care nu ar fi stiut sau ar fi scris timpenii, ar fi trebuit sa fie anulate. In acest caz, ar fi fost ZERO voturi valabile pentru DA.
    Raportul real este de circa 7.000.000 in favoarea Presedintelui (cei care au votat NU, plus cei circa 3.000.000 care au boicotat, plus cei circa 3.000.000 care nu au putut vota, din diverse motive, de exemplu pentru ca nu au fost in tara), contra maximum 4.000.000 impotriva (din cele 7.500.000 trebuie scazute cele 2.000.000 sau 3.000.000 de voturi false, introduse in urne prin frauda de infractorii din usl, trebuie scazute voturile multiple, trebuie scazute voturile date contra bani, trebuie scazute voturile minorilor, detinutilor si dementilor) impotriva Presedintelui.
    Diferentele intre cele doua tabere sunt fundamentale. Sustinatorii Presedintelui sunt, in general, oamenii cinstiti si inteligenti, care muncesc, gindesc, citesc, scriu, isi vad de treaba. Acestia nu pot fi manipulati, cumparati, platiti, inselati de banditii din usl.
    Cei care sunt impotriva Presedintelui sunt, in general, cei mai timpiti cetateni (cei fara carte, fara scoala, fara minte, fara creier, care poti fi usor manipulati, pacaliti, cumparati), hotii, coruptii, infractorii, derbedeii, huliganii, persoanele carora nu le place sa munceasca si vor sa primeasca pomeni de la stat.
    Persoanele care il sustin pe Presedinte ii cunosc defectele, lipsurile, erorile, dar stiu ca alternativa o constituie acum niste derbedei, niste repetenti, niste plagiatori, niste chiulangii, niste nulitati aflate in solda marilor corupti si marilor infractori, care au devalizat tara.
    Presedintele ales a salvat tara de la faliment, de la dezastru, de la colaps economic, de la incetare de plati, a scos tara din recesiune si a readus-o pe crestere economica, intr-o perioada extrem de grea, de criza economica mondiala. Presedintele ales a declansat si a sustinut lupta impotriva coruptiei. Presedintele nu i-a lasat pe hoti sa fure si a refuzat sa le inchida dosarele lor penale. De aceea, s-au coalizat toti hotii, toti coruptii, toti infractorii, toti escrocii, toti banditii si toate lichelele impotriva Presedintelui.
    Dreapta trebuie sa explice ca Presedintele a ramas acum singurul pilon de sprijin al democratiei si al statului de drept.
    Dreapta trebuie sa ceara ca toti pucistii si complicii lor sa fie urgent arestati pentru lovitura de stat si pentru fraudarea masiva a referendumului.

  25. Dreapta trebuie sa explice ca Presedintele a cistigat, prin alegeri, un mandat de cinci ani, indiferent daca se bucura de sustinerea majoritatii alegatorilor pe toata durata mandatului, sau nu.
    Dreapta trebuie sa explice ca Presedintele nu a incalcat in niciun fel constitutia, deci nu putea fi suspendat si nici nu putea fi organizat un referendum pe aceasta tema.
    Referendumul a fost masiv fraudat de banditii din usl cu cel putin doua sau trei milioane de voturi.
    Cei care au votat DA au fost, in marea lor majoritate, imbecili, indobitociti de minciunile, calomniile, dezinformarile, intoxicarile si manipularile banditilor din usl si de la televiziunile infractorilor Felix, SOV si DDD. La referendum nu se punea problema daca alegatorii s-au saturat de Presedinte, ci doar daca acesta a incalcat grav constitutia. In mod normal, cei care au votat DA, ar fi trebuit sa precizeze si ce articole din constitutie ar fi incalcat Presedintele. Voturile celor care nu ar fi stiut sau ar fi scris timpenii, ar fi trebuit sa fie anulate. In acest caz, ar fi fost ZERO voturi valabile pentru DA.
    Raportul real este de circa 7.000.000 in favoarea Presedintelui (cei care au votat NU, plus cei circa 3.000.000 care au boicotat, plus cei circa 3.000.000 care nu au putut vota, din diverse motive, de exemplu pentru ca nu au fost in tara), contra maximum 4.000.000 impotriva (din cele 7.500.000 trebuie scazute cele 2.000.000 sau 3.000.000 de voturi false, introduse in urne prin frauda de infractorii din usl, trebuie scazute voturile multiple, trebuie scazute voturile date contra bani, trebuie scazute voturile minorilor, detinutilor si dementilor) impotriva Presedintelui.
    Diferentele intre cele doua tabere sunt fundamentale. Sustinatorii Presedintelui sunt, in general, oamenii cinstiti si inteligenti, care muncesc, gindesc, citesc, scriu, isi vad de treaba. Acestia nu pot fi manipulati, cumparati, platiti, inselati de banditii din usl.
    Cei care sunt impotriva Presedintelui sunt, in general, cei mai timpiti cetateni (cei fara carte, fara scoala, fara minte, fara creier, care poti fi usor manipulati, pacaliti, cumparati), hotii, coruptii, infractorii, derbedeii, huliganii, persoanele carora nu le place sa munceasca si vor sa primeasca pomeni de la stat.
    Persoanele care il sustin pe Presedinte ii cunosc defectele, lipsurile, erorile, dar stiu ca alternativa o constituie acum niste derbedei, niste repetenti, niste plagiatori, niste chiulangii, niste nulitati aflate in solda marilor corupti si marilor infractori, care au devalizat tara.
    Dreapta trebuie sa explice ca Presedintele ales a salvat tara de la faliment, de la dezastru, de la colaps economic, de la incetare de plati, a scos tara din recesiune si a readus-o pe crestere economica, intr-o perioada extrem de grea, de criza economica mondiala. Presedintele ales a declansat si a sustinut lupta impotriva coruptiei. Presedintele nu i-a lasat pe hoti sa fure si a refuzat sa le inchida dosarele lor penale. De aceea, s-au coalizat toti hotii, toti coruptii, toti infractorii, toti escrocii, toti banditii si toate lichelele impotriva Presedintelui.
    Presedintele a ramas acum singurul pilon de sprijin al democratiei si al statului de drept.
    Toti pucistii si complicii lor trebuie sa fie urgent arestati pentru lovitura de stat si pentru fraudarea masiva a referendumului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Mihail Neamtu
Mihail Neamtuhttp://FB/mihailgeorgeneamtu
Intelectual public și antreprenor român. Între 2012 și 2015, a fost președintele partidului Noua Republică. Doctor al Universității din Londra (2008). Ultima publicație: Credință și rațiune. Dialoguri, contradicții, împăcări, București, 2013.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro