vineri, martie 29, 2024

Discursul normativ la romani. Nu certati poporul!

Doare! Nu cumva să-i spui poporului cum ar trebui să fie şi cum îl vezi tu că este de fapt. Poporul, ştie mai bine cum să facă. O repetă întruna şi derbedeul ală care cu acest discurs şi-a băgat televiziunea în Parlament. Nu că ar fi singurul… Poporul este intangibil, necriticabil, depozitarul unei înţelepciuni milenare bazată pe suferinţă şi răbdare. Poporul ştie ce e mai bine, să nu cumva să i se spună că habar nu are pe ce lume trăieşte şi că s-ar cuveni să facă efortul de afla acest lucru.

Şi mare atenţie! Nu-i spune poporului ce să facă. Adică este o obrăznicie ca tu, Premier, să-i spui săteanului care a înfundat cârciuma, în loc să-şi desfunde drumurile şi curtea, că ar trebui să facă alminteri. Şi chiar aşa, săteanului? Săteanului Român? Neinspirat.

Nu certa poporul! Asta este maxima în politica românească. „Bă, voi ăştia de la dreapta, prea le ştiţi pe toate voi. Ne spuneţi voi ce să facem şi ce să nu facem. Ce ne tot trimiteţi atâta la muncă că muncim şi noi dar în ritmul nostru. Ce o tot daţi cu responsabilitatea individuală?”

“Noi poporul avem nişte resorturi interne aşa, mai delicate, noi nu ascultăm ce zic politicienii, noi îi simţim şi mergem cu ăia mai omenoşi, mai aşa ca noi, mai din popor. Cu ăia care ne arată compasiune şi empatie.„

Am crezut întodeuana că politicianul, ca lider ce se vrea, trebuie să şi formeze şi să militeze autentic pentru viziunea pe care o are şi nu doar să-i spună poporului ceea ce vrea să audă după ce a consultat raportele de după focus-grupuri de la sociologii pe care i-a angajat pentru a a-i spune ce şi cum gândeşte poporul. Dacă nu vine cu propria sa viziune de societate, cum îşi mai îndeplineşte poliitcianul funcţia de elită, de lider, de om care ar trebui să aducă o valoare adăugată poporului?

Bine, înţeleg şi eu că nu poţi să vii cu viziuni radical diferite (sau utopiste) de societate şi că într-o bună măsură trebuie să te pliezi pe aşteptările acesteia. Şi acesta este primul lucru pe care îl înveţi la un curs de lideship, că liderul va fi întodeauna acela pe care „pică” mai bine pe „imaginea” societăţii despre cum trebuie să fie liderul. În cazul nostru neapărat bărbat, creştin ortodox, etnic român, cu educaţie bazată pe diplomă şi nu pe achiziţii educaţionale reale (ăştia par alunecoşi), de la oraş şi cu rădăcini la ţară. Şi care să zică ca poporul.

Dar dacă te rezumi la a le spune oamenilor doar ceea ce vor să audă atunci eşti doar un politruc, un demagog ieftin, unul care urmăreşte puterea de dragul puterii, un rafinat mainpulator fără orizont şi cauză, un cocoţat în căutare de glorie şi de viaţă bună. Aşa, ca fostul preşedinte interimar.

Pentru mine e suficient şi unul sau una care să promoveze şi prin faptă doar: decenţa, responsabilitatea, munca, iniţiativa personală, integritatea ca ingrediente de proiect de societate. Chestile astea nasoale cu care se asociază dreapta. Nici nu vreau mai mult. Dar astea au nevoie de un discurs normativ. Iar politicianul (când nu e ministru şi nu are instrumente reale de politică publică la dispozitie) nu poate fi formator decât dacă poate fi şi normativ.

„Iar voi ăştia de la dreapta dacă vreţi ca lumea să vă înţeleagă, hai mergeţi în comunităţi şi dezvoltaţi programe educaţionale”. Mulţi au mers în comunităţi, au înţelesc că nu se poate altfel. Doar în campanie, ce-i drept. Până şi Theodor Baconschi s-a dat jos din turnul lui de fildeş şi a bătul Iaşul cu pasul.

“Între timp noi ăştialalţi ne facem trusturi de presă în care alternăm emisiunile scârboase (gen Capatos şi alte cvasipornografii) cu manipulări grosolane de genul Gândea şi Ciutacu. Şi noi formăm, dar aşa la stânga, mai în felul nostru. Şi evident, că Secretara lui Dragnea, la stânga, figură din popor, tânără şi frumoasă ca fetele de la Capatos şi de la alţii, câştigă cu 75%. Pentru că poporul are întodeauna dreptate. Poporul format de noi ăştia cu trusturi, ce-i drept, dar deh, tot popor rămâne. Iar dacă-l certaţi o faceţi pe barba voastră.”

Şi închei citându-l pe Dragos Aligica, fost coaborator al site-ului nostru. A spus-o mai bine decât aş pute-o face eu: “Nu e însa prima data când un popor ia o decizie colectivă ce ridica semne de întrebare serioase cu privire la viitorul sau, sau mai bine zis la capacităţile sale colective de a-şi administra cu succes viitorul.” Iar manualele de istorie şi de geografie îi stau mărturie.

Distribuie acest articol

71 COMENTARII

  1. @Ciucu

    Ati „certat”, cumva, electoratul si atunci cand acesta a ales PDL (cu tot cu Udrea, Videanu, Berceanu si alte mutre sinistre din acest partid) in 2008, sau atunci cand l-a reales pe penalul (cu dosare penale) Basescu in 2009? Sau „certati” electoratul numai atunci cand acesta alege in dezacord cu preferintele dvs.?!

      • Eu unul nu aș certa poporul pentru că l-a ales pe Băsescu în locul lui Năstase; s-a demonstrat că atunci a ales bine; nici când l-a ales pe Băsescu în locul lui Vântu (pardon, Geoană; nu e clar nici până acum cine a candidat atunci de fapt). Să existe o alternativă mai ok; deocamdată telespectatorii decid pentru toată lumea, pentru că lumea care nu se zgâiește la televizor și care gândește de capul ei era prea ocupată să meargă să voteze.

      • da ciprian? ai „certat poporul” in 2009 cind l-au ales pe „penalul” basescu? de ce nu ma mir?

        2. despre articol si atitudinea – „poporul e prost, nu ai ce face”, este cea ma paguboasa atitudine posibila. sa strimbi scirbit si superior din nas, este acelasi lucru cu a te spala pe miine dupa ce ai ai facut rahatul praf. in loc sa te gindesti ce ai putea tu face mai bine (si ard are foarte multe la ce se gindi!), ridici nasul si pleci scirbit. dupa ce ca nu iti faci treaba, tot tu esti ala scandalizat. romanii au de lucrat la popor, dar pina acolo au cel mai mult de lucrat la „elite”.

        (in fine, ciprian, de la tine ma asteptam, stii cum e cu prostul fudul, dpa m-a suprins neplacut)

        un exemlu de cum ar trebui pusa problema (detalii aici http://inliniedreapta.net/monitorul-neoficial/sorin-ionita-e-poporul-defect-sau-elita-stupida/#comment-74435 )

        “trebuie sa incepem sa explicam oamenilor ce inseamna guvern limitat, ce e responsabilitatea fiscala, ce e suveranitatea individuala, piata puternica, securitate nationala. si trebuie sa fim in stare sa ducem acest mesaj la fiecare persoana din sua si sa ii facem sa inteleaga de ce aceste lucruri le folosesc, pina la nivel personal. trebuie sa fie persional! trebuie sa vorbesti cu angajatii tai, trebuie sa le explici ce se intimpla cu sistemul de taxare, sa le spui ce se va intimpla cu legea sanatatii, sa explici de ce afacerile mici sint importante etc… iei aceste chestiuni foarte complexe si trebuie sa le explici intr-un mod foarte simplu pentru ca orice american sa le poata intelege. prea des vorbim in termeni grandiosi, discursuri care suna ca un avion de vinatoare in trecere pentru cei mai multi oameni din america. in armata, daca esti comandant ti se pune asta: trebuie sa poti vorbi cu joe si jane six pack . nu facem treaba buna cind vorbim cu joe si jane six pack (six pack e un carton de 6 beri, in romania e vorba de grataragiul mediu ). vorbim bine la conferinte, dar nu facem o treaba buna in a traduce acest mesaj eficient pentru toata tara. ”

        • Nu Costin, ma refeream la Udrea. Presedintele nu este un penal. Dar am reactionat negativ canda pus-o pe fica-sa in PE.

          In rest, e o chestiune de opinii. Uite, eu cred ca prosti sunt extremisitii, fie ei si de dreapta.

          Iar tu imi spui mie cum este sa ii explic „poporului”. Tu, mie? Afla ca ca asta ma ocup de 10 ani. Am fost timp indelungat in comunitati sarce de toate etniile de care tu nici n-ai auzit, am batut tara si scolile ei (peste vreo 100) cu pasul, am descifrat chichitele legislative si politicile Bruxelles-ului, Bucurestiului si Chisinaului tocmai pentru a le aduce in atentia oamenilor si a le explica. Si dupa fortele si resursele mele am reusit intr-o buna masura. In rest, tu dai lectii dar nu faci nimic mai mult.

          Tu spui „trebuie sa explicam oamenilor”. Eu spun am explicat oamenilor si voi continua sa o fac.

          Ca unul care aspiri sa te faci remarcat te bagi aici si acum in seama cu mine de pe o pozitie populista. Este ceea ce eu aleg sa nu fac. Niciodata, nici macar daca voi intra in politica nu voi fi populist. Voi spune ce cred, cand cred. Si apropo… eu nu ridic nasul scarbit, nu sunt pasiv si nu spun ca oamenii sunt prosti. Aici eu vorbesc doar despre un alt fel de a te raporta la oameni, un fel mai sincer, fiind mai normativ.. Dar fiecare intelege ce vrea, la fel cum si tu intelegi doar ce vrei. Dar nu-mi atribui ce nu-mi apartine.

    • Pai si care ar fi acele dosare penale? De curiozitate. Desigur, nu cele imaginate de latrina 3. Cam care ar fi?
      P.S. Sa nu incepi loaza cu flota iarasi. Ca aici nu sunt cititori ca pe latrine cu iq-ul ca limba la pantofi.

      • ah , va felicit pentru ,,loaza ” , ma calca pe nervi dosarul flota …dar revenind la democratie …parca la baza nu aveau drept de vot : cei ce furau , erau prinsi cu minciuna , prea tineri , prea saraci , inculti (!) , femei , betivi , …daca s-ar reveni ?! femeile au drept de vot , dar sa fie exclusi , cei cu diplome false( :) ) , dosare penale , candidati la Senat numai peste 50 ani ( si sa nu mi scoateti povestea cu ,,valoarea anilor … ca era fictiune ! ) , cu liceu si loc de munca , fara betivi si curvari ( ha!) … poate s-ar lumina ceva …

        • Mda, si pe mine ma calca pe nervi chestia aia cu flota reiterata la nesfarsit.
          In alta ordine de idei, daca ar fi cum ziceti, nu stiu daca procentul din populatie cu drept de vot ar avea doua cifre si daca am avea pe cine alege.

  2. „Nu cumva să-i spui poporului cum ar trebui să fie şi cum îl vezi tu că este de fapt. ”
    Intrebarea este: cine-i spune?!
    Trebuie sa-i spuna un LIDER, adica un om credibil si onest, care nu poate fi terfelit prin paginile presei in timp ce le face teorie goala oamenilor.
    NU avem deloc astfel de lideri, dimpotriva.
    Asta-i buba Romaniei, Traian Basescu parea a fi in 2004 acel LIDER care va reusi sa mobilizeze romanii spre marea schimbare.
    NU a reusit, dimpotriva.
    Rezultatul il vedem azi.
    Dezastru.

    • @costica

      „Traian Basescu parea a fi in 2004 acel LIDER care…”

      Mda. In tara orbilor, chiorul este imparat. Sau presedinte.

    • Costica, asta e, gloata de atunci, care a adus dezastrul pomenit de tine, in marea-ti intelepciune, precum si gloata de acum, despre care, peste o vreme se va spune ca a dezintegrat Romania, nu vor fi trase la raspundere. Gloata, politicos numita popor, n-a platit niciodata propriile greseli. Ea a supravietuit, a urit, a mitingit, a facut greve, a cerut pomeni, a votat trisori, turnatori ordinari, amante, etc.

      Vorba lui Dumnezeu: v-am adus munca si piine.
      – Multumim, piinea e de ajuns.

      Sa vedem cind ii va ramine dumicatul in git.

      • @madame: fals, „gloata” a platit si plateste tot timpul! Si fiasco-ul numit autostrada Transilvania, si salile de sport sau frunzele elenei udrea, pana si vizitele lui basescu la Bruxelles tot „gloata” asta „proasta” le plateste. Cata vreme nu intelegi motivele pentru care pierzi si te rezumi doar a-i blama pe altii nu vei progresa vreodata!

        • E doar jumătate de răspuns, jumătatea ta de adevăr. Ar fi trebuit să-mi dai exemple începînd cu anii ´90 că să pot fi de acord cu tine, ca să ataci linia mea: gloată sunt și votanții PDL și votanții USL, în ani electorali diferiți, cu motivații diferite. Și nu, gloatele nu plătesc, fiindcă se văd ca întreg. Dacă i-ai pune pe cei 4.500.000 să plăteasca, financiar vorbind, mizeriile cuplului tragi-comic Ponta-Antonescu, doar pe ei, s-ar mai gîndi la vot, așa cum, dacă i-ai pune să plătească nemazilirea lui Băsescu la referendum pe cei care, ori nu l-au urît destul ori s-au anfișat, refișat și contra-anfișat de existența lui, s-ar gîndi și ei de trei ori dacă să-l cofreze chiar sau doar sa-l demită. Dar, se plătește la comun, pentru greșelile gloatei din trecut și de acum. Și la comun inseamnaƒ toți plătitorii, cei reali, iar bugetul statului e marele buzunar și dreptul politicienilor, fie roșii, galbeni, albaștrii sau țunțurlii cu pene curcubeu.

          Vlad Mixici scria nuanțat, desigur, despre mahala. O fi mai corect politic.

    • „…care nu poate fi terfelit prin paginile presei…”
      Exista vreo fiinta umana, UNA SINGURA, care sa fie pe placul presei???

  3. Desigur decizii greșite există cu duiumul în istorie. Ele se pot judeca după zeci de ani. Înainte de această marjă de siguranță „judecata” e simplă propagandă.

    Alegerile se câștigă cu mesaje convingătoare, prin captarea atenției și încrederii. Dacă nu poți face așa ceva, zici că electoratul e prost. Caz concret: un nene avea grajdiul îngropat în zăpadă, a reușit să sape un tunel să nu îi moară caii de sete și de foame. Elitele bucureștene să mirau că nu pune caii la căruță să care zăpadă. „E leneș dom’le, e leneș”.

    • CSOP a publicat profilul votantului USL din 9 dec. Peste 55 de ani, max 20% cu macar liceu. Te las Isaila sa faci orice consideratie. PS. O sugestie: o fi acest votant ULTRASENSIBIL la o promosiune de marire IMEDIATA si SUBSTANTIALA de pensie? dar de ajutor social? dar de subventionarea caldurii? exista vreuna din asta in limbajul unui politician alsacian?

  4. Domnule Ciucu, nu va suparati, imi spuneti si mie ce studii aveti ca nu va gasesc cv-ul pe nicaieri.
    Cat despre popor… tin sa va spun ca 11 milioane de romani nu au fost la vot(ma numar si eu printre ei) pentru ca nu au avut o oferta care sa merite a fi votata. Sustin ca electoratul roman s-a mai maturizat si nu mai voteaza orice.
    Ca sa intelegeti mai bine cum sta treaba cu poporul roman va recomand sa cititi:
    1. Daniel Barbu „Politica pentru barbari”
    2. Lucian Boia ” De ce e Romania altfel”
    Daca ati citit pana acum aceste carti inseamna ca nu le-ati inteles. Altfel nu imi explic cum puteti scrie asemenea articole.

    • Nu ma supar. Stiinte Politicie si Politici publice. Dar va rog, nu ma judecati doar pe baza formarii initiale.

      „Sustin ca electoratul roman s-a mai maturizat si nu mai voteaza orice.”. Domnule, asta este buna. Nu mai voteaza orice, are preferinte elevate: Secretara lui Dragnea (peste 70%), Becali, Voiculescu si cu usurinta pot sa continui. Am de unde. In fine, fiecare cu gusturile lui acuma.

      • Singurul lucru care mă deranjează pe mine e că nu numiți politicieni controversați din toate taberele politice. Puteți alătura Secretarei dlui Dragnea, lui Becali și lui Voiculescu pe Dan Diaconescu, pe Roberta Anastase, pe Adriean Videanu, pe Elena Udrea, pe Elena Băsescu etc. După ce faceți lotul (cât de cât) complet, voi fi mulțumit și voi crede că sunteți imparțial.

        • Am cred o duzina de articole in care ii numesc si pe ticalosii de la PDL si ARD. Chiar in anteriorul o mentionez pe Elena Udrea. Uite, mai spun inca o data ca ea si ceilalti pomeniti de dvs. sunt niste nasoli. E bine mai bine?

          Un extras sdin articolul anterior: „P.S. Şi ca să vedeţi că soarta vostră stă fix în vârful ştampilei noastre, vă demonstrăm că cel mai bine cotat candidat al vostru va fi de aceeaşi factură cu populiştii, mondenii şi parveniţii care ni’s nouă dragi. Şi vedeţi, nu suntem misogini, este o doamnă…” Este vorba despre Elena Udrea.

          • Sincer, nu v-am citit toate articolele, dar, dacă sunteți și veți fi echidistant, o să vă citesc cu plăcere toate articolele.
            Dat fiind că USL e acum cu ciocul mai mare, o să tolerez o „ușoară” înclinare a balanței dacă doriți, adică să numiți 6 nasoli de la USL și 2 de la PDL.
            O zi bună!

        • @florin Poporul l-a ales pe Voiculescu cu 70%, IN DAUNA dlui Craciun. Eu m-as fi asteptat ca DOMNUL CRACIUN sa fie ales prin ovatii. Restul te lasa sa comentezi. EU ma duc la o limonada sa-mi ia gustul amar din gura si din suflet.

      • USL si PPDD fac campanie de 2 ani de zile. Dar pe mine scorul USL si PPDD nu ma impresioneaza, impreuna au aproape 6 milioane. In 1990 FSN avea 9.353.006.
        Votul pentru Becali, Voiculescu, Dragnea fost politic, noi astia mai cu pretentii nu am avut ce sa votam(cazul meu). Dumneavoastra oare ati fi invins-o pe secretara lui Dragnea? Aveti idee cine a candidat de la ARD contra secretarei, contra lui Becali, Dragnea. Contra lui Voiculescu stiu, au trimis un tanar antreprenor sa se bata cu marele oligarh neocomunist. Pai acolo domnul meu trebuia sa fie razboi total. Domnul Blaga de ce nu l-a infruntat pe Voiculescu?

    • „Sustin ca electoratul roman s-a mai maturizat si nu mai voteaza orice.”

      Mai e mult pana acolo. Nu va imbatati cu apa rece. In sectorul 4 Iulian Craciun (cautati pe net sa vedem cine este) a pierdut la foarte mare distanta in fata lui Dan Voiculescu. La fel Gabriel Biris in fata lui Ludovic Orban in sectorul 1. Cautati pe net sumar ca sa vedeti diferenta de calibru intre cei doi: unul cu activitate profesionala de 15 ani in fiscalitate si taxe, angajat la mai multe case mari de avocatura, acum lucreaza la propria companie de avocatura, celalalt practic fara meserie (Ludovic Orban e inginer, pentru cine nu stie, a profesat ingineria fix 3 ani, intre 1988 si 1991, luat de pe wikipedia, asta e tot ce a lucrat acest om in afara de a face politica)

      Deci, pe mine ma plezneste rasul cand citesc afirmatia de mai sus. Lista celor intrati astazi in parlament e horrorin multe parti: Ion Stan e cu un picior in puscarie, a fost votat major. Micky Spaga are condamnare definitiva pe probleme de coruptie (cu suspendare), a fost votat. Ridzi, celebra Ridzi, a intrat pe listele PPDD in parlament. Secretara lui Dragnea e bomboana pe coliva.

      Cum ziceati?
      „Sustin ca electoratul roman s-a mai maturizat si nu mai voteaza orice.”

      Ntzz, mai e mult pana departe.

      • Sustin ca Iulian Craciun nu avea nici o sansa in fata lui Voiculescu. Lupta dintre Craciun si Voiculescu se aseamana cu lupta dintre finlandezi si sovietici din 1940. Au luptat finlandezii bine dar au pierdut. Impotriva lui Voiculescu trebuia un candidat care sa declanseze un razboi total. Cu spaga electorala, cu calomnii, cu batai,cu amenintari, cu tot tacamul… fara mila. Voiculescu nu trebuia sa ia peste 50%.

  5. Stanga?! Dreapta?!
    Nu vad ce amestec are in text, ideologia. Doar daca nu vreti cumva sa subliniati ca cei de dreapta sunt responsabili, iar cei de stanga mint. Se poate, dar o fac mai ales atunci cand se dau a fi de dreapta.

    Cat despre popor, este acelasi popor care avea dreptate in 2007, in 2008, in 2009 sau in iulie 2012. Ca mai sunt exceptii care in loc sa desfunde curtea, infunda crasma, e drept. Dar unul cu adevarat de dreapta nu extrapoleaza niciodata: se presupune ca judeca individual. Si niciodata pe aparente: daca dupa 5 ore de lopata, si-a permis si sateanul ala roman o pauza de dilatat capilarele?!

  6. Eu accept că poporul alege (cetățenii aleg) politicieni, nu programe politice, pe impresii uneori (deseori) îndoielnice. Dar nu poporul ia decizii.
    E ca și cum ați da vina pe cititorii dvs că nu scrieți articole bune sau, ca să fim corecți, e ca și cum ar fi meritul cititorilor că dvs scrieți articole foarte bune.
    Poporul nostru are multe hibe, poate seamănă prea mult cu animalul care trage la căruță, dar nu poporul ține frâul în mână.

    • Pai acel popor condus de cineva cu fraul nu e popor ci turma.
      Ai vazut vreodata un stol de randunici ? Cine le tine fraul?
      Isi cunoaste fiecare dintre ele ruta. Zboara impreuna doar pentru ca
      sunt prin „dat”, fiinte sociale.
      Voi asteptati ca altcineva sa stie traseul (ca la alpinism pe Hymalaia)
      ca serpasii, iar voi sa va tineti dupa acela ca sa atingeti piscul?

      Pai acea escalada este o joaca (un capriciu) nu o necesitate efectiva.
      Ati dat usl-ului volanul, precum niste tineri care se intorc de la discoteca,
      beți, si celui mai beat dintre ei si celui mai iresponsabil (fara habar de
      reguli). Cu diferenta ca in cazul asta „bmw”-ul nu e o limuzina cu 5 locuri
      ci ditamai taraboanta de „autobuz national”.
      Cand om lua-o pe prapastie la vale, mai vorbim.

      PS. Basescu, PDL-ul nu vor gandi in locul vostru niciodata. Asta doar
      socialistul (nascut asa) o poate (are nesimtirea) face.
      Oamenii nu sunt oi, iar Basescu sau PDL nu se vor constitui niciodata
      in cioban al vostru. Il aveti pe Becali.
      Basescu, PDL este pentru ceea ce ar fi trebuit sa stiti (si sa fiti) parteneri
      (ceea ce inseamna in adevaratul sens al cuvantului „actionar”.
      Oricare dintre cei alesi prin vot (inclusiv Udrea) merita de atatea ori mai
      mult respect cate advarate voturi are.
      Voturile date PD au fost voturi adevarate, voturi curate, pornite din inima,
      si nu din cele urate, pornite mai ales din ura.
      Udrea este cu atat mai peste voi cu cat a primit voturi (atat cat a primit) in
      ciuda atator batjocuri la care a-ti supus-o.
      PD a rabdat si va rabda demn umilirile voastre, in nadejdea ca in vreo zi
      va va veni minte la cap si vom reincepe urcarea.
      Nu sunte-ti de certat, dar de plans, sunte-ti.

      • @vida clara, Comparațiile dintre oameni și animale nu fac cinste animalelor.
        Nu am condus niciodată băut și beau foarte puțin și foarte rar, iar la discotecă n-am mai fost din 2007.
        USL-ul și Becali nu sunt ai mei, iar Băsescu și PDL-ul nu sunt ai tăi. Folosești cuvinte nepotrivite pentru o luptă politică: umilire, voturi curate, adevărate.
        Mintea e mereu în cap. Chiar și atunci când greșește. Așa cum l-am votat pe Băsescu în 2004, tot așa nu l-am votat în 2009, cu inima strânsă și dezamăgit pentru că cel care era în funcție mi-a spulberat așteptările. Nicio frântură de viziune a viitorului României nu-mi place. Oamenii politici de la noi au o slabă capacitate creativă, dar toți au papagalul la ei și ne umplu de vorbe frumoase.
        De plâns suntem cu toții, dar nu pe criterii politice. Nu înțeleg cum poate un partid să-i fie drag unui om, să investești afecțiune într-o instituție politică. În afară de familie (natură și artă), nimic nu mi-e drag.
        O zi bună!

        • @florin dia.
          Zici tu:
          „Nu înțeleg cum poate un partid să-i fie drag unui om, să investești afecțiune într-o instituție politică. În afară de familie (natură și artă), nimic nu mi-e drag.”
          Tu stii din ce ai dedus ca ar fi vreun partid care sa-mi fie drag. Un partid (ca orice nu este
          persoana fizica ci persoana juridica) in spaniola se zice ca este „de existencia ideal”
          (adica mai pe romaneste, ceva abstract)
          Eu, referindu-ma la peisajul romanesc, nu gasesc la Partidul Democrat mai mult de 40%
          din ceea ce caut (dar nu gasesc la nimeni altcineva ceva din ceea ce caut).
          La Partidul Popular spaniol regasesc cam tot cam 40/% din ceea ce caut, iar la PPE vreo
          50.
          Mult mai mult (poate vreo 80%) regasesc in „Obiectivism”-ul promovat de Ayn Rand dar cum
          nu am un loc de intalnire (un partid) cu asa „asemanatori mie” frecventez ceea ce este.
          Sunt prea prieten cu notiunile de „abstract” si „concret” pentru a-mi fi mie drag ceva care
          sa apartina abstractului.
          Daca prietenii i-as putea alege, asa cum alegi cumparaturile, as lua din raft Basescu (la
          pachet cu toata familia, Blaga, Berceanu, Udrea, Roberta Anastase, Cezar Preda, Ioan
          Oltean. De la raftul asta as lua, dar de la celelalte (fara sa am ceva cu ele) nu doar ca nu sunt ceea ce eu caut ci … imi vin impotriva.

  7. 0. Acest articol este expresia invinsilor, care nu stiu sa isi accepte soarta, si, incearca, subtil, sa spuna ca poporul e prost, dar nu e asa. Voi, cei care faceti politica in Romania sunteti prosti, pentru ca nu stiti sa luati decizia corecta. Atat ARD cat USL si PPDD, va construiti strategiile in pauza de toaleta, pentru ca in timpul serviciului va maimutariti si ratoiti intre voi.

    1. Fir-ar ei de idioti, tampiti, nebuni, pupincuristi, flamanzi, aroganti, ciumegi si ciocoi, care nu stiti sa alegeti ce e bine pentru voi, si ca respingeti adevarul promovat de dreapta. Dar, surpriza, democratia (in Romania se considera ca ARD este democratic, iar USL comunist) nu este sursa adevarului, iar daca aveti niscai inteligenta in creieras, o sa imi dati dreptate.

    2. Politica este un joc in care trebuie sa stii sa atragi, sa seduci poporul, cu scopul de a obtine legitimitate, apoi pentru a-ti impune ideologia. ARD nu a reusit acest lucru, pentru ca ei nu inteleg si nici nu stiu sa aplice puterea soft. In contrast, USL si PPDD, comunistii si analfabeti, stiu cum sa o foloseasca. Ei sunt constienti ca omul, in general, trebuie sa se identifice cu ceva, iar ei, ca partide politice, au oferit acel ceva.

    3. Politica nationala si internationala, este un joc, in care cel care stie sa observe comportamentul mediului in care se joaca, castiga intotdeauna. Ei isi dau seama ca mijloacele folosite pentru a-ti atinge scopul, nu sunt date de natura, ci pot fi construite, si odata construite ele au 3 caracterisitiŁ maleabilitate, mobilitate si adaptabilitate.

    4. Scopul omului care vrea sa locuiasca intr-o casa cu 5 etaje, mansarda, piscina, teren de golf, si intr-o tara democratica (sic!) nu este cu nimic mai important fata de scopul omului care vrea sa traiasca intr-un copac, coliba sau pestera.

    5. Educatia poporului este facuta in functie de educatia celui care e ales sa conduca poporul. Un popor prost, un guvern prost si, invers, un lider prost, legi si strategii proaste, rezulta cu un popor prost.

    • Eu nu sunt invins pentru ca nu am candidat. Cei care au facut-o nu ar scrie niciodata un astfel de articol atat din mandrie cat si din calcule care tin de viitor.

      Sa raspund la punctele 2 si 3 pt. ca probabil ati citit doar titlul si situ ca doare. Cu copy/paste din articol:

      ” […] Dar dacă te rezumi la a le spune oamenilor doar ceea ce vor să audă atunci eşti doar un politruc, un demagog ieftin, unul care urmăreşte puterea de dragul puterii, un rafinat mainpulator fără orizont şi cauză, un cocoţat în căutare de glorie şi de viaţă bună. […]”

      • Va contrazic. Am citit articolul, pe de-a intregul. Si nu ma doare, pentru ca m-am vaccinat.
        Si dublu copy paste + varianta imbunatatita:

        „4. Scopul omului care vrea sa locuiasca intr-o casa cu 5 etaje, mansarda, piscina, teren de golf, si intr-o tara democratica, care vrea sa fie responsabil, sa lucreze (sic!) nu este cu nimic mai important fata de scopul omului care vrea sa traiasca intr-un copac, coliba sau pestera si sa nu faca nimic”.

    • Esti cu pluta, casian.
      Ceea ce nu este cu Natura este „impotriva-Naturii”.
      Rolul conducatorului nu este de a „seduce poporul”. Asta o face lupul, ca sa
      manance oaia.
      Sunt convins ca stii mai multa fizica decat mine (eu sun sofer). Presedintele
      unei tari are marja (in conducere) cat are roata de la o roaba atunci cand
      „poporul” (tu, eu, sau oricare dintre noi) „duce” acea roaba.
      Mai mult e de inteles cand (copil fiind) joci „roaba”.
      „Poporul” duce subiectul” de picioare si ii imprima inertia pe care o vrea (razand
      si glumind, pentru ca aceea e joaca) iar „roata de la roaba” cauta pe unde sa puna
      mana (ca sa nu se umple de gainati, sa nu se intepe, si nici sa nu cada in nas).
      Cine intelege altfel, asteapta sa-i pice o para malaiata care nu ii va cadea vreodata.
      Eu zic sa-ti mai revizuiesti harta. Esti pe un drum care se infunda.
      Eu zic sa te reintorci macar pana la „Aventurile lui Tom Sawyer”. Ai acolo un exemplu
      , o analogie, a ceea ce inseamna sa alegi rau drumul (aceea cu sfarsitul lui „Joe
      Indianul”. Mark Twain nu a scris povesti, ci filozofii. Si nu doar el.

    • @cassian. Punctele 0-3 seamana excelent cu cele spuse de nazisti la Nurnberg. De ce le vrem si azi? sau national-socialismul (pardon, liberal-socialismul) e la moda fiind singurul care atrage electoratul din RO? PS. CSOP dixit: dintre votantii USL nici 20% nu au liceul, iar alegatorul mediu USL este de peste 55 de ani. Unde este TOT POPORUL? daca nu numeric macar ca structura?

      • Ptr toti:

        Mai, mai, cati inteligenti sunt pe platfoma online. Numai ad hominem vad aici. Si, e grav. Cik sunt dus cu pluta. Da, e adevarat, dar, din fericire ptr mine, am vasle foarte bune, chiar noi, ma pot intoarce oricand spre mal. Si credeti-ma ca petrec foarte mult timp pe mal.

        Tot ce am scris se refera la campania electorala actuala, adica 9 decembrie 2012.

        1. Partidele politice aflate in criza economica, si nu reusesc sa o rezolve, la alegeri, pleaca de la conducere si vine unul socialist, care joaca dupa cum canta poporul. Vrem puterea, ii seducem cu cele mai dulci vise, in cazul nostru, cik rezolvam criza economica si efectele ei.

        2. Cik punctele 0-3 naziste. Pe bune? Eu va contrazic. Se refera la „ARD si-a construit strategiile in pauza de toaleta”. In acest caz, rezultatele sunt… ghiciti d-voastra.

        2.1 Foarte important democratia nu este sursa adevarului.

        3. In campania electorala: Politica este un joc in care trebuie sa stii sa atragi, sa seduci poporul, cu scopul de a obtine legitimitate, apoi pentru a-ti impune ideologia. Restul la punctul 2.

        Copy paste + varianta imbunatatia:

        „4. Campania electorala este un joc, in care cel care stie sa observe comportamentul mediului in care se joaca, castiga intotdeauna. Ei isi dau seama ca mijloacele folosite pentru a-ti atinge scopul, nu sunt date de natura, ci pot fi construite, si odata construite ele au 3 caracteristici maleabilitate, mobilitate si adaptabilitate.”

        Toate partidele au facut acest lucru. ARD: Ponta Prostu’ si Com. de Plagiatori; USL: am dat banii la pensionari, va scapam de criza, basescu e tradatorul tarii si e de vina pentru saracia romanilor, iar PPDD: ciocoii sunt de vina, dar nu-i nimic, ca va dau eu bani si locuri de munca.

        Observa cineva ca USL si PPDD folosesc un discurs care implica nevoile cetateanului? mai putin nevoia basescu. In schimb ARD se ia de Ponta si…..cam atat. Cetateanul nu exista ptr ARD.

        Va place, nu va place, ati pierdut. Dar nu-i nimic. Se spune ca oamenii inteligenti reusesc sa construiasca mijloace pentru a-si atinge scopul. Va opreste cineva sau ceva sa o faceti? Si cand o sa aveti puterea, ce o sa faceti?

        In ce priveste votul, majoritatea decide, asa spune democratia. Ca sunt 10 oameni din 100000 care voteaza, nu conteaza, se considera majoritate. Daca vreti sa schimbati ceva, miscati-va fundu’ la vot si, cei care se considera supusi, puteti schimba acest lucru. Daca nu va miscati fundu’, atunci taceti din gura si inghititi.

        Eu cred ca dupa infrangerea de duminica, trebuie sa renuntam la a pisa ochii si a ne sufla mucii pe contributors.ro si alte site-uri si sa acceptam soarta.

        Va las un punct, pe care se pare ca nu il observati, e cel mai important dintre toate:

        „4. Scopul omului care vrea sa locuiasca intr-o casa cu 5 etaje, mansarda, piscina, teren de golf, si intr-o tara democratica (sic!) nu este cu nimic mai important fata de scopul omului care vrea sa traiasca intr-un copac, coliba sau pestera.”

        • Intre Societate si Galera (referitor la vasle) este o sinonimie perfecta.
          Dand tu la vasla intr-o directie asincronica celorlalte iesi la mal doar daca se
          intampla sa te scoata ceilalti.
          Asta cu barca care o spui tu este ca si cum ar fi vorba de a te plimba cu barca pe
          o piscina de pe un vas de croaziera care are piscina.
          Acolo da, poti iesi la mal cand vrei (daca ai „muschi”) dar pana la mal, mal e.
          Poate sa-l gaseasca Ponta, dar si el ca si tine cred ca viata de pe vasul asta de
          croaziera este ceea ce de fapt trebuie sa caute.
          Ce spui tu (ca poti sa iesi la mal cand vrei) este pentru ca intelegi ce este Viata
          privind-o prin prisma celor 60-70 de ani cat traieste o fiinta umana.
          Asta este o realitate sociala, omule, o conventie intre noi fiintele umana, o realitate
          paralela cu realitatea de fapt.
          In asta sunte-ti pierduti voi, majoritatea. Felul in care vezi Viata este egal cu a te urca
          cat mai sus pe catargul corabiei care se scufunda.

  8. Parafrazand eu acel ” fiecare culege fruct a ceea ce seamana” cu „fiecaruia, cand trage
    lini si socoteste, ii rezulta ceea ce efectiv (si aritmetic) a adunat”.
    Poporul acesta este indobitocit (prin auto-indobitocire). Spunand cuvintele asa, cei
    din casa „spanzuratului” vor fi primii care se vor simti atinsi cand readuci pe tapet
    (chiar si) cuvantul „funie”.
    Este la fel cu aceea de a spune unei femei „bolnave” de dieta ca este „grasa”.
    Daca in plan fizic, poti lasa un cantar „prin zona” si omul se cantareste singur, stie
    ce inaltime are, cati ani si isi poate determina singur cat de aproape sau de departe
    este de „normal” in plan psihic este ceva mai greu ( se cere mult creier transpirat)
    sa sapi dupa tot soiul de etaloane, dupa tot soiul de oglinzi care refuza sa te arate cum
    ai vrea sa fii (oricat te-ai coafa, oricat te-ai machia) si se comporta ca un aparat de
    masurat inaltimea.
    Este adevarat ca poti, spre a minti cantarul, sa-ti pui o carte, doua, sau un teanc, sub
    picioare. Dar stii ca atunci cand te dai jos (de pe cantar) nu pe el l-ai pacalit, nu pe
    ceilalti ci doar, pe tine.

    Poporul nu e (motiv) sa-l certe nimeni omule. Ce sa certi pe unul care a condus prost
    si s-a facut praf cu masina omorandu-si mama, tata, nevasta si copii si scapand
    doar el? Cearta ii mai trebuie?

    Doar acela care crede ca votul lui nu e pentru el insusi, ci pentru altul, acela care
    vede in vot un bici pentru unul din boii din jug, sau o lingura de miere pentru celalalt,
    poate sa se supere ca magarul pe samar.

    Poporul este pentru ca esti (si atat cat esti). Cand nu mai esti, desi se numeste la
    fel, nu mai este aceeasi.
    Ca „Steaua”, ca „Dinamo”. Sunt aceleasi ca in anii 60. Dar mai sunt aceleasi?

    „Virtualul” a bagat omenirea (care umbla prin ceata) intr-o ceata infinit mai densa.
    S-a produs o defazare intre „concret” si „abstract” pe care „Homo” nu o poate
    gestiona mai inainte de a deveni „Homo sapiens” (evolutia lui Darwin o
    intelege cine o aplica in acelasi timp, pastrand proportia pentru fiecare dintre
    cele doua concepte) pe specie si pe el insusi.
    In timp ce specia nu o mai ia de la capat, inauntrul ei fiecare nou-nascut „repeta
    faza”. „Homo” ne nastem toti. „Homo sapiens” doar daca ne auto-evoluam.
    „Homo” crestem cu paine, cu peste, cu ciorbita, cu un mic, cu o bere, dar „homo
    sapiens” doar cu „painea (hrana)” interminabila din care Isus putea sa rupa
    si sa sature nu doar 5000 de oameni ci … la infinit. Acea paine care, mai pe
    romaneste se numeste „cunoastere”(a evidentei /a adevarului = evidence/ingl;
    evidencia/sp).
    Ca „homo” crestem (putem pune o distanta intre propriile talpi si propriul creier)
    de aprox 2 metri (ba chiar un pic mai sus).
    Ca „Homo sapiens” ne putem creste (putem pune o distanta intre propriile talpi
    si propriul creier), pana la plafonul de nori, pe care generalmente il numim
    (il numeam, pana prin anii 70) „cer”. Cresterea asta (cea la care se referea Isus)
    este analogica „telescoparii” sau mai nou (tehnologic) „zoom”-ului.
    Si asa mai departe …..

    Basescu nu este primul (si nici ultimul) David, aruncat leilor.
    „Homo” are nevoie sa-l arunce acolo pentru a se convinge el (homo) pe el
    insusi ca „David” e tot „homo” ca si el.
    Numai ca leii ii pot manca lui David doar carnea, nu si sufletul.
    Sufletul, atat Basescu cat si ceilalti „homo sapiens” (asemanatori lui) si la
    dat deja, de cand sunt si cat vor fi, speciei.
    ( a nu se confunda „suflul” cu „sufletul”)

  9. De pe Facebook

    Zexe tux spune:

    „Am aflat care este cel mai votat politician roman, mandria lui Antonescu si a partidului sau istoric. Cu un procent de 87%, Marina Almajan […]. Diferenta de pana la 100% era plecata la munca, in Spania, ca sa-i sustina financiar pe votanti.”

    • Mda, continuati cu „tara care e sustinuta doar de capsunari, restu-s trantori” si mirati-va in continuare de ce primiti raspunsuri ostile!
      News-flash: se munceste, chiar zdravan, si in tara! Poate ati fost ocupat cu studiul dreptei si n-ati aflat!

      • Newsflash: O foarte buna parte din bugetul Romaniei in ultimii ani s-a bazat pe remitente.

        Nu vedeti ca nu ma intereseaza faptul ca am comentarii negative? Sunt normale. Am introdus o disonanta. Eram constient de acest lucru si le asteptam, mi le asum. De aceea am inceput articoulul cu propozitia eliptica „Doare.”

        Primul pas pentru a genera o schimbare este acela de a constientiza ca ai nevoie de o schimbare.

        • O mare parte din „popor”, mai ales cei tineri (viitorul adica), nu a votat pentru ca NU MAI VREA SA JOACE JOCUL.

          Poti sa spui ca sint de dreapta, pentru ca nu mai identifica statul cu tara, se descurca fara stat, atit cit pot. Dar poti sa spui ca sint si de stinga, pentru ca, multi dintre ei, sint la curent cu ce se vorbeste in lume, adica pe net.

          Astea sint doar caracterizari facute de diversele propagande, pentru ca in realitate ei nu sint nici de stinga, nici de dreapta, dar probabil sint cam nemultumiti, tinerii, nu prea e loc pentru ei. Comparate cu idee sinucigasa ca in lume nu mai e loc pentru tineri, niste biete rezultate electorale din pixelul Romania sint absolut irelevante.

          Dar dvs continuati cu ideea ca poporul e prost si elitele sint neintelese, probabil ca e o chestiune de virsta (mentala).

  10. Înțeleg că avem o problemă cu poporul care votează într-un fel.

    Mă întreb însă, cum să ne poziționăm față de poporul care nu merge la vot. Sunt ei vrednici de laudă? Au reușit de data asta să dea un semnal de alarmă? Să forțeze ”dreapta” să se reformeze? Cu ce preț?

  11. „Am crezut întodeuana că politicianul, ca lider ce se vrea, trebuie să şi formeze şi să militeze autentic pentru viziunea pe care o are şi nu doar să-i spună poporului ceea ce vrea să audă după ce a consultat raportele de după focus-grupuri de la sociologii pe care i-a angajat pentru a a-i spune ce şi cum gândeşte poporul.”
    Ma indoiesc. Asta pentru ca minciuna nu este doar instrumentul principal de comunicare al politicianului sau partidelor politice, ci si al intregului sau aparat sau minisistem de propaganda, intr-o astfel de structura fiind inclus si autorul articolului.
    “Noi poporul avem nişte resorturi interne aşa, mai delicate, noi nu ascultăm ce zic politicienii, noi îi simţim şi mergem cu ăia mai omenoşi, mai aşa ca noi, mai din popor. Cu ăia care ne arată compasiune şi empatie.„
    Cred ca folositi termenii de compasiune si empatie gresit, explicabil poate prin aceea ca pretindeti ca exprimati un punct de vedere al „poporului”, dar totusi eu cred ca aceste lucruri va sunt intr-o anumita masura neclare sau doar vreti sa aruncati anumite lucruri in derizoriu . In ceea ce priveste „compasiunea” si „empatia” din potitica, nu este vorba doar de minciuna si demagogie ci si de dispret, ura, rautate etc., oarecum sofisticate si structurate, in sensul de premeditare, deci vorbim de lucruri grave sau foarte grave.
    Vin cu doua exemple din ograda ARD-ului: „teleormanizarea” lui MRU si opinia lui Neamtu, ca nu ar mai vrea sa traiasca daca ar fi in varsta si nu ar mai putea sa munceasca. Nu neg capacitatea celor doi de a emite adevaruri, dar se vede ca sunt turbati, daca nu chiar buni de balamuc.

    • E usor sa spui lucrurile astea din spatele anonimatului, nu-i asa?

      Fac parte dintr-o structura/sistem care minte? Ce stiti dvs. despre mine si activitatea mea profesionala? Cum va permiteti sa spuneti aceste lucruri cu o asemenea usurinta. Eu ma spetesc zilnic impreuna cu colegii mei sa producem solutii de guvernare cat mai bune (niciunul dintre raportele noastre nu trateaza politica de partid ci diferite teme de gevernare), facem asta cu resurse proprii, fara a lua vreun ban de la vreunul din guverne. Ne prezentam onorabil in relatiile cu cei din afara si dvs. combatem prosta guvernare si coruptia indiferent de culoarea politca si dvs. va permiteti, asa, intr-o doara, ca anonim sa spuneti ca fac pare dintr-o strucura care are ca instrument minciuna?

      Sa va fie rusine pentru lasitate si usurinta de a pune etichete fara a va asuma identitatea reala.

      • Bine, renunt la chestia excesiv de agresiva cum ca autorul ar fi parte dintr-o structura care functioneaza pe baza de minciuna. Nu stiu cine este d- Ciucu si nici nu sunt curios sa aflu (la fel si despre CRPE), recunosc ca am avut doar in vedere doar continutul articolului si orientarea Contributors.

        Imi cer scuze DACA am gresit.

        Asa este, sunt anonim (posibil, numai pentru d-l Ciucu) si nu am in prezent motiv sa renunt la acest statut.

        Pe de alta parte, ar trebui ca dumneavostra si colegii de opinie sa reduceti, macar temporar, ritmul si intensitatea amar frustrata a unor astfel de articole, vorbesc serios, poate dauna in fel si chip (vedeti, am evitat sa va recomand solutia propusa de nu stiu ce primvicepresedinte PDL sau ARD) – si aproape ca iar v-am inclus in structurile de la care a pornit discutia…

  12. Domnule Ciucu
    Vad ca afirmatia mea „Sustin ca electoratul roman s-a mai maturizat si nu mai voteaza orice” creeaza polemica.
    Intai trebuie sa spun ca la vot s-au prezentat mai mult votantii USL(peste 4 mil), deci scoruri de peste de 60% mi se par normale. Asta nu inseamna ca cei care nu s-au dus la vot sunt „prosti”. Mai bine nu te duci decat sa pui stampila pe Becali.
    Oamenii nu voteaza cv-uri. In orasul meu natal, pana asta primavara aveam un primar in functie de 16 ani(PSD). Contracandidatul sau era un antreprenor fara studii superioare si cu o condamnare pentru ca a dat spaga sa ia Bacul( cazul de Podu Turcului). Plus ca a candidat din partea Aliantei pentru Bacau. Dar omul a fost destept si-a pregatit campania din timp, a facut donatii, a ajutat batranii, tinerii, a fost mai aproape de oameni, le-a dat speranta, a parut vectorul schimbarii. A folosit si campanii de presa murdare si calomnii…tot tacamul. Rezultatul: cand USL spulbera totul in judetul Bacau respectivul a castigat. Si eu l-am votat.
    Intrebarea: Ce conteaza CV-ul sau discursul?
    Inteleg ca ati facut Stiinte Politice. Banuiesc ca stiti ce inseamna comunicare politica, marketing electoral.

  13. Domnule Ciucu, ati initiat un dialog interesant.
    N-ar fi rau sa o luam de la inceput cu definitia partidului politic.
    DEX 1986, MDN 2000 – Grupare relativ organizată și stabilă care exprimă sintetic și reprezintă interesele unui anumit grup social, căutând să le apere și să le promoveze împotriva altora și luptând pentru cucerirea sau menținerea dominației politice.
    DEX 1996 – Grupare de oameni uniți prin comunitatea concepțiilor politice, ideologice, a intereselor sociale.
    Asadar asociere de persoane particulare si/sau organizatii care isi urmaresc interesele lor. Mijloacele folosite pentru preluarea puterii ( politice, administrative, judecatoresti, economice etc ) le cunoastem din istorie : alegeri libere, frauda, amenintari, mita, atentate, lovituri de stat, razboaie civile, etc.
    Noi am avut alegeri parlamentare iar cei ce le-au pierdut se simt frustrati si dau vina pe electorat pentru esec.
    Cat a fost la guvernare PDL-ul a urmarit aproape exclusiv interesul membrilor lui si ale clientilor lor ( rude, creditori, corporatii, etc ) care de cele mai multe ori sunt contrare interesului public. Cum poate vota electoratul pe cineva care are interese contrare cu ale lor ?
    Imi vin acum in minte cateva exemple care, desi pot parea stupide, pot fi relevante pentru modul de guvernare PDL : interzicerea vanzarii becurilor cu incandescenta ( desi pare un lucru minor a afectat pe toata lumea; motivarea interzicerii comercializarii lor a fost ca sunt ineficiente, chiar daca cel ce consuma plateste; urmand acest rationament n-ar trebui oare sa interzicem SUV-uri, avioanele personale, iluminatul de sarbatori etc ? ), asigurarea obligatorie a locuintei pentru un pachet de riscuri la care majoritatea locuitorilor nu sunt expusi, promovarea comportamentelor care pana acum cativa ani erau considerate legal perversiuni iar acum sunt prezentate drept diversitate ( imensa majoritate a oamenilor continua sa le considere perversiuni, inca nu s-au smintit ), incercarea de impunere a vaccinarii la copii cu tot felul de vaccinuri nenecesare si din care unele fac mai mult rau, promovarea in administratie si in conducerea companiilor de stat a unor indivizi proveniti din diverse structuri care au de obcei interese contrare interesului public ( partide, servicii secrete, masonerie, multinationale, etc ).
    Se pot gasi mii de exemple din care sa reiasa ca PDL a avut de cele mai multe ori interese contrare interesului public si in acest caz este firesc sa nu fie votati.
    Nu cautati explicatia in alta parte ( antene, manipulare, prostie, vreme, mita, etc ).
    In ceea ce priveste incercarea de a muta miza pe teme mari ca Est vs Vest, NATO si UE vs Rusia a fost lamentabila; se pare ca „poporul” pricepe mai bine cum stau lucrurile decat „politicienii”, „analistii”, „ziaristii”.
    Va astept si cu alte teme, este interesant, succes.

  14. 1. Poporul nu e nici prost si nici destept. Poporul e pur si simplu suveran. Asta este democratia…
    2. Poporul daca greseste macar o face „pe banii lui”. Politicienii care pretind ca detin adevarul nu.
    3. Poporul greseste grav mult mai rar decat cred unii. Nu stiu la ce exemple „istorice si geografice (?)” face Aligica referire in articolul lui dar stiu ca exemplul cel mai uzual dat de toti semidoctii, Hitler, nu a castigat niciodata majoritatea in alegeri Nici macar cu Hitler cancelar, Goebbels ministru de interne si SA-ul oficializat ca „politie locala”, NSDAP-ul nu a obtinut majoritatea parlamentara in Reichstag.
    4. Sunt absolut de acord ca un politician nu trebuie sa isi ajusteze convingerile in functie de optiunile majoritare ale populatiei. Asta inseamna populism. Insa daca poporul nu impartaseste credintele politicianului asta nu inseamna ca politicianul poate sa considere poporul prost. Poate doar sa incerce sa il convinga si atat. Nu reuseste? Asta e viata…

    • LOL! Poporul suveran! Mai ales cind a votat reducerea numarului de hoti cu patalama la 300 si s-a trezit cu aproape 600 de lacuste hramesite, din care trei sferturi rosii!

      Unii chiar nu trebuie sa sa straduie sa fie amuzanti. E naturelul lor.

  15. „decenţa, responsabilitatea, munca, iniţiativa personală, integritatea ca ingrediente de proiect de societate. Chestile astea nasoale cu care se asociază dreapta.” – mai sa fie. Stinga nu le asocieaza, nu le reclama si ea ? Haida-de.

    Eu inteleg ca nu-ti convine cum a votat boboru (nici mie nu-mi convine, dar ce sa fac …). Insa a-ti tipa frustrarea e neproductiv.

    1/ PDL-ul a avut puterea. ce-a facut cu ea ? un vax. Boborului ii era sila cind il vedeau pe Videanu ca dadea lectii de economie; nu a fost in guvern? acolo de ce nu era asa destept?

    2/ Prioritatile PDL-ului trebuiau sa fie altele (justitie, educatie, sanatate). Daca Funeriu a facut ceva, a fost prea tirziu (reforma trebuia facuta imediat ce au ajuns la putere, nu dupa ). La fel la justitie. Impotenta, intirzierile si lenea se platesc.
    Recunoste ca stategia economica a PDL a fost naspa (poti intreba pe cineva mai competent in ale economiei)

    3/ TB si PDL au enervat. Au enervat prin exact acelasi tip de discurs ca al tau: „stim noi ce e mai bine”. Realitatea este ca nu stiau (fiindca sintem condusi de 20 de ani de zile de tradatori de tara, penali si curvele lor). Iar daca stiau, trebuiau sa actioneze si sa-si tina gura inchisa.
    Adica nu te duci la unul si ii spui: atentie ca o sa te nenorocesc ca sa-ti mearga mai bine intr-un final apoteotic. Il nenorocesti scurt si apoi, daca te intreaba, dai vina pe soarta. Daca outcome-ul este cel dorit, o sa-ti zica ca a fost bine. Daca nu, nu e vina ta.

    • Că Băsescu s-a dovedit cam îngrămădit ,,, Se întâmplă. Mult mai mare rușinea este pentru cei care l-au urmat. Adică au dus o politică proastă comunicată cu ură, cu o strategie de comunicare și mai proastă. Nu au schimbat nimic în asistența socială, dar urlau din tot bojocii împotriva supradimensionării ei în statul din U.E. cu cel mai mic procent de PIB alocat asistenței sociale (și cu cea mi proastă gestiune) (Letonia are probleme cu pensionarii sovietici ruși)

      Până la dreptacii lui Băseascu eu credeam că într-o democrație trebuie să fie și dreapta și stânga. Acei dreptaci, în frunte cu Aligică spun că numai dreapta e bună. Foarte bine, România preferă democrația.

  16. Sunt de acord ca exista lichelism in politica. In PDL, PNL, PSD, PC iar mai nou in PPDD. Oameni care au promis ceva in campanii electorale si apoi nu s-au tinut de cuvant fata de electorat. De fapt daca cautam informatii despre fiecaare membru marcant dintr-un partid politic o sa observam ca aproape toti au pendulat prin toate partidele. Traseismul in politica romaneasca nu-i o gluma si nici o utopie, e o realitate. Da, sunt de acord cu astea si cred ca electoratul poate fi momit cu anumite promisiuni electorale astfel incat sa-l voteze pe X in dauna lui Y, chiar daca X nu se va tine ulterior de cuvant, a fost votat fiindca mesajul lui a fost primit mai bine de electorat. Ceea ce nu inteleg sub nici o forma este cum sa pui stampila de vot pe niste persoane care sunt condamnate penal, care sunt in cercetari penale, care au probleme cu justitia in suspiciuni de savarsirea unor infractiuni??? Ce fel de popor suntem noi? Daca alesii sunt cei mai buni dintre noi, daca ei reprezinta ceea ce este definitoriu pentru majoritatea poporului roman, sa cred ca poporul roman este format din penali, becali, udre si diaconesti??? Sau ca Romania este o Australie de inceputuri?

  17. „Doare! Nu cumva să-i spui poporului cum ar trebui să fie şi cum îl vezi tu că este de fapt. ”
    Pentru alegerile din 2012, si pt. urmatorii 4 ani, prea tarziu „certati poporu”

    Asteptam insa ca toata lumea sa declare ziua de 10.12.2012 ca fiind prima zi de lupta in transee, in batalia ce va urma in viitorii 4 ani.Imi pusesem deja si casca, armasem cu glont pe teava … si am asteptat. Asss!

    Si cand ce sa vezi? La TV, un mititel, o bericia, o tuiculita, o unguroaica foc, la negocierile cu psdeii… asa se dreg baietii obositi dupa ce pierdura . Jenant .Nicidenumirea nu mai e de dreapta

  18. ruptura in argumentatie sta in faptul ca depinde cine-i transmite poporului lectiile astea de virtuozitate. hai sa spunem ca transcedem politicul in popism, si ca menirea politicianului nu ar fi doar sa se asigure ca administreaza sau emite legi care sa imbunatateasca soarta alegatorilor (a poporului, pe scurt). mesajul asta ‘educativ’ nu poate sa’l transmita oricine, doar cineva cu un extrem de mare capital de incredere. poate doar basescu ar fi putut s-o faca la un moment dat, pe la inceput, dar si-a pierdut credibilitatea pe parcurs. valorile ar fi bine sa fie inoculate in familie, de scoala si de societate in general, nu e rolul politicienilor sa dea sfaturi ‘parintesti’, si mai ales nu la televizor. dar cel mai mult conteaza felul in care e perceput cel ce o face.

  19. Domnule Ciucu, va apreciez ca sunteti consecvent valorilor si crezurilor dumneavoastra. Ce va rog eu este sa incercati sa intelegeti ca daca certi „poporul” nu obtii nimic, din contra. Tot ceea ce spuneti poate fi adevarat si este in mare parte, dar nu asa se procedeaza cu masele. Nu e ca in raporturile dintre persoane. Si asta, v-am mai spus, de cand lumea si pamantul si este valabil oriunde in lume. Bineinteles ca liderii politici autentici trebuie sa traga dupa ei poporul si nu doar sa-i asculte dorintele si sa se plieze pe ele. Populismul (sa spui si sa faci ceea ce vor masele) este reteta catastrofei sigure. Ideile si parerile maselor se vor grupa intoteauna catre cel mai mic numitor comun. Ele (masele) pot exprima ceea ce nu le convine, ceea ce isi doresc nu ce ar trebui sa fie facut pentru asta. Repet, cu masele nu se relationeaza in acelasi mod in care o facem cu persoanele. Nu poti sa tragi masele in sus certandu-le, ci mobilizandu-le, dandu-le incredere. Despre asta e vorba din punctul meu de vedere. Despre eficienta. Si mai cred ca nici nu este cuviincios sa faci astfel de aprecieri in masa, fiindca oamenii sunt multi si diferiti. Aprecierile dumneavoastra ca analiza proprie nu numai ca este buna, ci si absolut necesara. Modul in care se rezolva lucrurile este insa diferit. Despre asta este vorba si sper ca intelegeti.

    • Referitor la afirmatia domnului Aligica vreau sa spun ca democratia (alegerea facuta de tot poporul) nu este in sine reteta eficientei si nici nu poate fi. Pentru ca alegerile democratice sa fie cele bune este nevoie de politicieni adevarati (inteligenti, dispusi la sacrificiu personal, puternici, etc.) care sa poata sa-i convinga pe alegatori si sa-i indrume sa aleaga calea cea mai buna. Nu trebuie sa aveti asteptari de la populatie. Aceasta este un dat care nu poate fi schimbat decat in perioade de timp foarte mari. El trebuie cunocut foarte bine si actionat in raport cu aceste realitati.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Ciprian Ciucu
Ciprian Ciucuhttp://www.crpe.ro
Consilier in Consiliul General al Municipiului București / Fost președinte al Consiliului Național de Integritate (2015-2016) / Membru fondator al Centrului Roman de Politici Europene

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro