joi, martie 28, 2024

Fantasmele lui Victor Ponta. Adio functia de premier

Un lucru bun tot face Victor Ponta. Nu ascunde ce gandeste, ce-i in cap e si in gura. Sau pe blog.

Iata ce scria mai zilele trecute:

„Se anticipeaza ca Presedintele va incerca sa impuna o coalitie care sa ii cuprinda si pe conservatorii de pe locul doi, si va avea obiectii la desemnarea unui social democrat ca premier. Se prevede o instabilitate politica marcata de confruntari deschise intre Presedinte si fortele de dreapta, pe de o parte, si coalitia de stanga, pe de alta parte”.

Victor Ponta vede o asemanare cu alegerile din decembrie de la noi, notand „coincidentele” cu „scenariile prefigurate deja pentru alegerile din Romania”  si subliniind ca presedinta lituaniana, doamna Dalia Grybauskaite, este sustinuta tot de PPE.

Spaimele, fantasmele lui Victor Ponta pornesc de la posibilitatea ca presedintele Basescu sa nu-l desemneze premier, indiferent de scorul de la alegeri. Eventual, sa desemneze un alt social-democrat, sau un lider al unei aripi ce s-ar rupe din PNL, partid cu un indelungat exercitiu al aripilor si ruperilor de ultim moment.

Posibilitatea aceasta ii intuneca mintile lui Victor Ponta, abia daca mai poate dormi noaptea. Sa vezi puterea atat de aproape si totusi, sa nu fii sigur de ea. Iar totul sa stea la mana unui om, presedintele Basescu, pe care l-a demonizat o vara intreaga.

Cum eventualitatea unei noi suspendari a presedintelui mai persista doar in minti exaltate, de tipul Voiculescu sau Ghise, dupa „palmele” diplomatice pe care le-au capatat de la oficialii europeni si americani, dupa amenintarea ca nu vede un euro/dolar pentru pensii si salarii, viitorul politic al lui Victor Ponta sta in decizia lui Basescu. Exact de ce i-a fost mai frica.

De asta si bazaie zilnic. „Preşedintele Traian Băsescu va respecta votul românilor de la alegerile parlamentare, pentru că România nu e o dictatură sud-americană, iar dacă USL va obţine majoritatea absolută el va fi premier în continuare”.

Fals. Presedintele Basescu poate respecta votul popular si fara sa fie el premier. Ci altcineva de la majoritate.

Crin Antonescu sare si el cu gura. A declarat, sâmbătă, la Bistriţa, că „situaţia în care preşedintele Traian Băsescu nu-l va desemna din nou premier pe Victor Ponta ar însemna un „comportament deviant” din punct de vedere politic din partea şefului statului”. Deviant, nedeviant, dar nu-l obliga Constitutia la nimic. Doar daca un partid, nu o coalitie, ar lua peste 50%. Si nici atunci nu-l obliga sa nominalizez o anume persoana, propusa de partid.

Ponta a decazut intr-atata ca s-a milogit si de  presedintele Frantei, Hollande, sa intervina pe langa Basescu sa-l numeasca pe el premier. Gurile rele spun ca presedintele Frantei i-a amintit de plagiat, de atacurile la statul de drept de asta vara, care au scandalizat o lume intreaga.

E dispus sa-si puna si cenusa in cap. Intr-un interviu acordat Wall Street Journal, Victor Ponta a admis că a făcut greşeli în gestionarea crizei politice din vară, în contextul în care nivelul investiţiilor străine s-a diminuat, economia a înregistrat scăderi, iar Uniunea Europeană şi Statele Unite au denunţat riscuri la adresa statului de drept.

„După alegeri, nimeni nu îşi poate permite o nouă criză. Cred că preşedintele va rămâne în funcţie, guvernul va avea susţinerea noului parlament şi vom avea multe lucruri de făcut anul viitor”

Prea tarziu.

Este absolut incceptabil ca presedintele Basescu sa-i incredinteze lui Ponta un nou mandat, indiferent de scorul din alegeri. A si spus-o. Va desemna mandatul de premier unui lider despre care stie sigur ca va servi interesul national. Despre Ponta stie deja sigur ca nu serveste interesul national.

Iata si  motivele.

  • Plagiatul, constatat si stampilat de lumea stiintifica romaneasca si mondiala, nu-l recomanda ca un exemplu pentru milioane de tineri, elevi sau studenti.
  • Atacul la fundamentele statului de drept de asta vara, atac respins de Curtea Constitutionala.
  • Relatiile execrabile pe care le are cu oficialii europeni si americani, consecinta a lipsei de intuitie si experienta politica. (iar a avut Iliescu dreptate, „carlan fara minte).
  • Oprirea tuturor investitiilor guvernamentale si realocarea resurselor financiare spre ajutoare sociale  si mita electorala.
  • Cresterea inflatiei, oprirea investitiilor straine, scaderea interesului antreprenorilor straini pentru economia romaneasca.
  • Restauratia din educatie
  • Proiectele de subordonare a justitiei, inclusiv prin modificarea Constitutiei, deja anuntate.
  • Mentinerea unor cercetati penal si/sau incompatibili,  in Guvern si Parlament

Si multe altele.

Asa cum l-am cunoscut cu totii pe Traian Basescu, mai degraba isi taie o mana, decat sa semneze decretul de nominalizare in functia de premier pentru Victor Ponta, cu motivatiile de mai sus si altele.

Asa ca, Victore, ar trebui sa accepti deja ca pentru tine jocurile sunt incheiate. Nu suntem Burkina Faso, nici vreo tara bananiera sau africana.

Trebuie doar sa stii  sa pierzi cu demnitate.

Nota Editor: STEFAN VLASTON CANDIDEAZA DIN PARTEA ARD LA CAMERA DEPUTATILOR LA ALEGERILE DIN DECEBRIE 2012. ARTICOLUL DE MAI SUS TREBUIE CITIT CU ACEASTA REZERVA

Distribuie acest articol

170 COMENTARII

  1. 2012 Decembrie va aduce un nou inceput!

    RIP Ponta!

    P.S. Cred ca il va trage dupa el si pe adormitul – Sleep well – daca se poate sa NU il mai vad in Parlament! Keep my fingers crossed!

    • niciun feed-back mai bun decât numărul foarte mare de postări la acest articol!
      (aproape că) nici nu mai contează câte sunt pro sau contra, important e că, vorba lui Camus, „cette histoire nous concerne tous”.
      Şi un pdv strict personal: cred că e cazul şi timpul să lăsăm patimile politice deoparte. Asta a fost una din ţintele actualei puteri, să instituie o ordine maniheistă, dacă nu eşti cu usl, eşti băsist şi invers. Dar cred că mai avem două săptămâni de importantă reflecţie asupra a ceea ce ne dorim nu pentru binele imediat. Pentru mine, usl este iliescu. iliescu este culpa eternă pentru viaţă. A unor oameni frumoşi, copii, adolescenţi, studenţi, muncitori etc., cu toţii nişte naivi care au murit fără să ştie pentru ce. Daţi o căutere pe google la lista morţilor din 89. Nu seara, că n-o să mai prea puteţi adormi. Îmi pare rău că uităm aşa de repede.
      Deci: pdl e aşa cum, cu dezamăgire, îl vedem că e. Dacă votăm usl, votăm crima, incompetenţa, poliţele de plătit, periculosul amatorism politic, nechibzuita (sau poate programata) orientare spre est. Hai să vedem ce ne dorim pentru bătrâneţea noastră şi pentru viaţa copiilor noştri.
      PS: nu mi-aş fi dorit nimic mai mult, în plan politic, decât o dreaptă coerentă, organizată, clară şi demnă. Dacă n-o avem, asta nu înseamnă s-o „sancţionăm” votând usl.

      • Daca vrem sa construim o dreapta coerenta este nevoie de timp si dedicatie.
        Oamenii trebuie sa reziste la presiunea de neoprit in fata buldozerului USL-ist.

        USL a incercat sa manipuleze oamenii aflati in mizierie, cu probleme, aproape lipsiti de sansa.

        Nu i-a iesit miscarea si oamenii au vazut ca pentru a progresa nu se poate decat prin a munci, a invata si a nu fura, pentru ca furtul din banii publici si presiunea anveloparii blocurilor si a asfaltarii si reasfaltarilor aduce doar bani in pusculitele USL-ul si nu in cele a celor aflati in nevoie.

        Pentru a ii ridica pe cei aflati in nevoie trebuie sa se consolideze statul de drept, economia reala care sa produca bunastare si bani, sa angreneze cat mai multi oameni in activitati generatoare de venituri corecte si numai dupa aceea sa se poate redistrubui corect la a aceea patura, mult mai redusa, de oameni aflati in nevoie.

        Mizeria din vara si toamna aceasta au fost cea mai adevarata demonstratie a incapabilitatii COMUNISTILOR si a urmasilor ei.

        RIP!

        PS. pe pagina RFI este un sondaj de opinie legat de posibila/imposibila reinscaunare a lui POnta. 67% nu vad posibila revenirea lui Ponta ca PM. Poporul vorbeste, si este partea de popor mai apropiata de valorile stangii…

  2. Nici nu cred ca trebuie sa ajungem sa vorbim despre interesul national.Eventual indirect.Pana acolo nu poate fi depasit plagiatul.Cu plagiat cu tot poate fi presedintele plagiatoriatorilor al psd ,al cui il vrea.Daca dnul Basescu (in situatia in care ciorba usl ia 51%) ii da mandatul lui ponta inseamna ca gireaza furtul intelectual ca sfideaza morala ,etica,orice urma de bun simt .Are dilema scorurilor lui din sondaje dar tot cred ca isi poate pune linistit functia in joc pentru asta.Linistit pentru ca sunt pe lumea asta cateva lucruri care nu se pot negocia nici chiar de catre politicieni.

  3. In Romania coalitia majoritara se face in jurul premierului.
    Dle Vlaston, aveti dreptate , Ponta simte si aude zanganitul catuselor…:)
    Nu numai ca nu va mai fi numit prim ministru, dar nici parlamentar nu cred ca va mai fi: o sa-l bata Dan Diaconescu!
    Mai mult decat atat, eu cred ca nu conteaza ce scor va avea USL, premierul il va propune tot PDL , care va fi cel mai numeros partid in Parlament. Si va veni cu propunere de ‘premier de interes national”: Ungureanu, Rus, Johanis, Tariceanu sau poate …Raed Arafat…:)
    Daca nu trece, a doua oara va fi numita Monica Macovei…:) Nu cred ca cei 600 de noi parlamentari isi vor permite luxul unei noi campanii…mai ales ca nu mai sunt siguri ca ies din nou , la cat de aleatoriu este sistemul electoral romanesc…:)
    probabil ca asta ar fi varianta ideala…pana in martie , Curtea Suprema are timp sa dea sentinta definitiva si sa-l trimita pe Voiculescu langa amicii sai ( vantu si nastase) .Sa vedeti cum va arata antena 3 atunci, uitati cum s-a schimba realitatea de cand patronul este la Jilava…:) CIca vantul a invatat un nou cantec…: Ghita…te astept diseara aici la portitza…:)

      • Protestele aparute cu ocazia suspendarii lui Basescu in vara au fost legitime. Daca insa poporul roman incredinteaza prin alegeri libere guvernarea USL iar presedintele refuza sa numeasca premierul propus de formatiunea castigatoare atunci s-ar putea ca multi din cei care l-au sustinut pe Basescu in vara sa ajunga la concluzia ca singura solutie pentru iesirea din blocajul politic este destituirea acestuia din urma.

        Intr-un regim semiprezidential (care are pana la urma are ca arhetip a V-a republica franceza) infrangerea majoritatii prezidentiale in alegeri parlamentare are ca si consecinta normala, fireasca, reducerea majora a influentei presedintelui in treburile executivului, in special in politica interna.

    • Cine este dictatorul, ca nu inteleg? Antonescu este singurul care are apucaturi tiranice la el in partid (in alta parte n-are loc sa le manifesteze) dar nu cred ca el are vreun rol in propunerea Prim Ministrului ci Presedintele, cel ales acum 3 ani pt un mandat de 5 ani.

  4. Nu mai e nicio speranta cu dvs., d-le Vlaston.
    Cinci din ultimele dvs. sase articole il au pe Ponta pana si-n titlu, daramite-n continut. De curiozitate, care/cand a fost ultimul dvs. articol in care NU l-ati pomenit pe impricinuit?
    Dvs. CHIAR nu realizati ca faceti, de fapt, un rau aliantei pe care o reprezentati – exact cum Liderul Fondator o sa ingroape NR inainte de-a se naste bine? Nu v-a spus nimeni chestia asta, n-aveti pe-acolo niste sociologi, politologi, piaristi ceva??? Conducerea aia cu multe cefe n-are un plan coerent, v-a dat pur si simplu drumul in lume – candidatilor – si v-a spus doar „mergeti, baieti, pe unde vreti si spuneti si voi ce credeti de cuviinta”???
    Dvs. ori nu realizati, ori nu va pasa cine va sunt cititorii aici si, in sens mai larg, alegatorii.
    Criticandu-l pe Ponta (si USL, desi in ultima vreme pareti sa fi facut o adevarat fixatie pe Victorash) pana la lehamite nu realizati nimic aici, pe Contributors, unde cred ca mai nimeni n-ar vota Ponta/USL. Nu aveti ce obtine nici de la nucleul dur al sustinatorilor ARD.
    In schimb ii puneti pe ganduri pe cei care ezita, pentru ca ati ajuns exact ca postacii aia care in afara de „jos Basescu” nu au nimic altceva de spus. Sugerati ca nu aveti niciun plan, nicio solutie, nimic altceva decat „jos Ponta”.
    Pe Ponta & USL ii stie toata lumea, aici nu-s surprize. Surprizele (placute) ar fi trebuit sa vina de la ARD, de la aia 75% oameni noi. Si, curat surpriza – aia 75% oameni noi (printre care si dvs.) sunt la fel, spun aceleasi lucruri si n-au nicio idee in plus fata de cei 25% vechi. Asta-i mesajul transmis de diluviul de „analize” pe care-l revarsati aici.
    Or, un astfel de mesaj poate n-o sa indrepte catre USL voturile nehotaratilor, dar cu siguranta o sa ia de la ARD voturile acelora scarbiti de politicanul roman caruia nu-i sta mintea decat la ciolan, si care se gandesc tot mai serios daca sa mearga sau nu la vot.
    Nu potentialii votabnti USL sunt cei care n-or sa mai vina la vot – ci taman unii din potentialii votanti ARD
    Sunt lucruri elementare si atat de evidente incat nici macar dvs. nu se poate sa va fi scapat…
    Asa incat ma intreb – dvs. chiar tineti cu ARD???

    • Stati putin, de ce considerati ca analiza dv. e corecta? S-ar putea sa nu fie.

      Cand Ponta @co revarsa torente de imprecatii impotriva ARD, vreti sa tacem din gura, sa ne ocupam de frumusetile iernii? haida de. O sa mei fie multe articole, cine nu le gusta, le evita.

      • Dacă ați ști să citiți un sondaj care evaluează părerea oamenilor despre politicieni ați vedea că analiza este una corectă. Miza alegerilor, acum, o constituie votanții nemulțumiți și de USL și de ARD. Exact ca la alegerile locale unde USL a câștigat mai mult decât s-a așteptat oricine pentru că acești votanți, mă rog, mare parte dintre ei, au ajuns la concluzia că răul mai mare este ARD pentru că, după pierderea puterii nu este în stare să vină cu nimic nou.
        Iar referitor la analiză, zău că nu are rost să vă bateți capul câtă vreme nu aveți noțiuni elementare despre cum ar trebui să funcționeze o democrație.

        • @george. Ceva Maskirovka tovarase? Exista ARD la locale? Un instructor de partid mai istetz n-aveti???? ca asta de acum e tembel rau de tot.

          • eu nu-s george. Mai mult, nu văd de ce trebuie să fie cineva neapărat fan ARD. Dar dacă tot vorbim de existența ARD-ului ar fi bine dacă am fi un pic cu picioarele pe pământ și am vedea că nu prea este diferență între PDL și ARD.

      • Consider ca analiza mea e corecta din acelasi motiv din care dvs. considerati ca ale dvs. sunt corecte si aproape oricine altcineva posteaza ceva aici considera ca are dreptate – pentru ca altfel nu ne-am mai osteni sa le scriem.
        Nici macar atat lucru nu va este limpede si totusi va doriti parlamentar???
        Dar sa lasam asta. Va propun urmatorul exercitiu, ca tot vorbea cineva mai jos de pariuri, un exercitiu care face abstractie de Ponta – pentru ca, repet, eu cred ca mai rau loviti de strategia dvs. de lupta electorala vor fi taman ARD, nu Pontausl.
        Alegerile sunt peste exact doua saptamani. Aveti (Noua Republica adica), chiar si asa, cam pe sest, patru candidati in Bucuresti. Haideti sa vedem cate voturi o sa obtineti, toti la un loc.
        Eu pariez ca n-o sa obtineti nici macar cele 67.000 obtinute in vara de Nicusor Dan de unul singur, fara sprijin mediatic (de felul celui pe care-l aveti dvs. aici), fara suport politic (ba chiar dimpotriva), fara bani etc.
        Acela a fost, pentru mine cel putin, singurul licar de speranta in desertul politichiei romanesti din acest an, singura alternativa veritabila si nu doar reciclata/revopsita/redenumita.
        Si poate ca o sa mai fie de doi lei speranta. De la el si poate si de la altii. In opinia mea, dvs. si Liderul ati ratat deja sansa asta.

      • La mecanismul prin care, linşându-l mediatic pe Băsescu, Antenele nu au reuşit decât efectul invers, să îl readucă în simpatia boborului, v-aţi gândit? Are dreptate Prostul Satului. Şi nu o face cu răutate sau cu cine ştie ce gând ascuns. Aş spune că din contră….

        • M-ai „citit” foarte bine, Emil.
          Sentimentele sunt mai degraba de exasperare, dezamagire, furie neputincioasa si chiar disperare.
          Am o varsta, nu chiar atat de frumoasa ca a d-lui Vlaston, dar nici foarte departe.
          Sa plec, e prea tarziu si oricum as lua amaraciunea cu mine.
          De asteptat, nu mai am prea mult timp de asteptare si, dupa cum se vede treaba, oricum astept degeaba.
          Sa ma implic, cum ar zice dl. Vlaston, cu cine si la ce bun? Cu Neamtu, ca sa-mi dea un branci pe scari asa cum le-a dat tuturor celor care i s-a nazarit lui ca i-ar primejdui visele de marire? Cu dl. Vlaston, care se vadeste de-a dreptul autist?
          Cu altii de la ARD, care sunt precum vaslasii lui Odiseu, cu ceara in urechi, vaslind spre pierzanie fericiti si nepasatori la tot ce li se striga de pe margine?

            • Va referiti la dvs. insiva, d-le Vlaston???
              Indicati-mi un singur articol recent de-al dvs. (adica sa zicem doar din ultima suta) in care:
              1) ati facut o afirmatie cat de cat importanta, semnificativa;
              2) ati fost intampinat cu opinii contrare;
              3) ati acceptat opinia celuilalt.

              Un singur exemplu, hai, ca nu-i greu… sau este???
              Aaa, da, am uitat, dvs. scrieti foarte multe articole, sigur au fost si multe astfel de situatii, dar, nu-i asa, nu va amintiti acum unul anume, n-aveti timp, daca ma intereseaza n-am decat sa caut singur etc., etc., etc.
              Asa ma gandeam si eu.
              QED.

  5. Stimate domnule Profesor,

    Haideți să nu-l mai căutați de Deux et machina pentru că el nu există în țărișoara noastră. Sunt sigur că dl.Băsescu mai are încuibărite cel puțin 3-5 cârtițe la nivel înalt în PSD și 3-5 cârtițe la același nivel în PNL. Problema e că nu se poate- pentru că nu mai suntem în 2008 și pentru că o majoritate confortabilă USL va îndepărta chiar și pe cei șovăielnici de un pact cu Diavolul. N-am mari simpatii pentru dl. Ponta dar nici față de dl.Berlusconi sau dna. Merkel n-am mari simpatii- mi se par exact de aceeași nivel. Cât despre chestiunea cu plagiatul- e extrem, extrem de discutabilă. Și dl. Ponta- dacă a fost la viața lui un procuror bun- și dacă e cât de cât bărbat – va urmări și în gaură de șoarece pe cei care i-au pus la cale mânăria.
    Relații execrabile ? Hmmmm. Cu PP-iștii, la nivelul lor de cultură și civilizație nu prea poți să ai decât relații execrabile- dacă ești un adevărat European. Cred că se învârte în mormânt De Gaulle și cu Jean Monnet și Adenauer la calitatea umană execrabilă a unei Merkel, Barosso sau Redding. Asta e- exact mediocritatea și ratarea PD-Liștilor noștri le regăsim și afară- unde nici una din persoanele care populează acest club nu inspiră nici cea mai mică încredere. Din fericire, tidal wave-ul socialist început cu Hollande va cam spăla adunătura asta de gunoaie de pe fața politicii Europene. .
    Lăsați și treaba cu investițiile străine- pentru că cei care le-au oprit au fost PD-Liștii. Nokia, Nokia, Nokia vă spune ceva ? Și indiferența totală a dlui. Boc față de conțăranii săi ? O să avem suficiente investiții străine când vom scăpa de micii regi ai asfaltului puși de Berceanu și Udrea și când lucrările de infrastructură vor fi date doar firmelor străine care au valoare- nu rataților gen Cășuneanu sau Popoviciu.
    Idem investițiile guvernamentale. Ca viitor om politic- vă doresc succes- ce ați vota ? Niște investiții care nu aduc profit și nu vor întoarce banii investiți (vedeți telegondolele și domeniile schiabile ale dnei. Udrea) sau asigurarea de ajutoare sociale pentru vecinii dvs. ? Fără ezitare eu aș merge pe a 2-a variantă.

    • @andrei george. Deci revista Nature e manarie, FAZ manarie, comisia cu 7 academicieni e manarie, senatul UB manarie? nu cumva Liviu Pop e manaria? si teza lui Ponta? Dar am o intrebare simpla pe care i-am pus-o si alcuiva, intrebare la care vreau doar un DA/NU drept raspuns. Daca Basescu refuza desemnarea pe motiv de plagiat si se declanseaza o suspendare, votati DA? sau NU? Sunteti capabil de un raspuns simplu ???

      • Dle. PD-List cinic și rău,

        Ce-are vaca cu vacanța ? Dacă nu mă înșel, discutam ce se întâmplă dacă dl.Băsescu- gubernatorul guberniei Românika- nu îl va pune prim -ministru pe dl.Ponta. 1000 de minți luminate vor râde 1000 de zile și cu șezutul dacă analfabetul de Băsescu va folosi această motivație. Cât despre întrebări, nu văd nici un fel de motiv să mă obligați dvs. să răspund la întrebările dvs.

    • @andrei george

      Sinteti mancrutizat la extrem! Adica plagiatul pe care il vede orice alfabetizat caruia i se defineste plagiatul ca „preluare identica dintr- alta lucrare”, este discutabil in opinia dvs. Probabil in sensul ca Ponta n-a plagiat, deoarece NU EL A REDACTAT LUCRAREA, ci vreun sclav universitar (scalvia universitara este mai acuta ca oricind).
      Este mincinos, josnic, lipsit de caracter, si singura lui activitate de cind este PM este „sa i-o traga lui Basescu”! (chiar cu pretul ca tara sa se duca de ripa), lucru cu care se lauda constant. Da, clasa politica NU ARE ONOARE, DA Ponta este un vajnic component al ei. Ne meritam soarta cu 52% de Andre George!

      • Nu, dle. Pinno, mancrutizați (m-ați lovit aici puternic cu acest termen- sunt convins că l-ați deprins la orele de educație PD-Listă) sunt cei care habar n-au cu ce se mănâncă un doctorat dar vorbesc ca să se dea bine pe lângă ăia mai marii și mai deștepții- care au lansat o chestie de genul ”are nevastă și copil- nu e homosexual- e alb la față- nu e țigan- ce să-i găsim noi dlui. Ponta ?”.
        Eu personal sunt plictisit și dezgustat de astfel de cioflingari de mâna a 2-a. Mai discutăm după ce vă dați- și vă luați un doctorat în cel mai onest mod. Oricum, ca și PD-Listului mic , cinic și urât din comentariul anterior vă spun că este un lucru irelevant la culme atâta vreme cât nu suntem o țară de savanți sau de academicieni- ci o țară cu burta goală și cu pantalonii rupți, condusă de un guvernator analfabet.

        • stimate domn andrei george,
          nu-mi place să fac confesiuni, dar numai dv. trebuie să vă spun că îmi iese părul prin căciulă, cum zice românul, scriindu-mi teza de doctorat, cu miile de scrupule, cu toate constrângerile care ţin de deontologie.
          mi se întoarece stomacul pe dos când văd rictusul pontian lărgit pe ecran. dacă n-aş fi un amărât de bugetar, aş face gestul patetic de a arunca tv-ul pe geam, dar nu e cazul. noroc că nu prea am vreme să-l deschid.
          nu zice nimeni că trebuie să ai doctoratul ca să faci politică, dar, dacă mai ai o brumă de onoare în tine şi-şi dă seama până şi un modest şef de scară că ai plagiat, du-te, nene, nu mai compromite sutele de dr. şi drd. din ţara asta. nu-ţi fă „comiţii şi comitete” care să te scoată curat. nu-ţi lua o abramburică să-ţi cânte în strună.
          de ce îi place românului să fie luat de prost???

      • Ha ha ha! Ce imi place cand toti semidoctii (persoanele de fata se exclud evident…) cu pretentii de eruditi isi dau si ei cu parerea despre ceea ce este acela un doctorat.

        Tot felul de politruci care mai de care mai cunoscator si tot felul de semianalfabeti deplang starea deprolabila in care a ajuns mediul academic. Vai vai dar ce tragedie. Daca chiar si EBA a protestat saracuta impotriva necinsititului Ponta atunci cu adevarat trebuie sa fie ceva serios.

        Scopul principal al unei teze de doctorat este acela de a aduce o contributie originala in domeniul sau. Plagiatul intervine atunci cand acele contributii pretinse a fi originale sunt preluate de la alti autori si prezentate drept inventii proprii.

        Daca Ponta a prezentat ideile altora drept contributiile sale originale atunci e plagiat. Daca nu, imi pare rau sa va anunt domnule Dr. Ing. Academician Honoris Causa Pinoo ca NU ESTE plagiat, indiferent de cat de mult din lucrarea aceea este copy/paste.

        Singurii care pot face aprecieri asupra unui plagiat sunt expertii din domeniul respectiv. Si nu orice troglodit absolvent de 4 clase primare ce traieste cu impresia ca daca a invatat sa citeasca poate aprecia calitatea unor lucrari stiintifice precum un doctorat.

        • e nevoie de experti in domeniu cand vorbim despre valoarea unei lucrari, atunci e nevoie de experti. plagiatul poate fi observat de orice copil de gimnaziu, te uiti la cele 2 lucrari si observi ca sunt identice eventual cu mici modificari nesemnificative de frazare. ideea asta ca e nevoie de experti ca sa detectezi un plagiat este aruncata cu disperare de uslasi, bunul simt spune altceva.

          • @imparaturosu

            Majestate regala… De dragul logicii si al argumentarii e bine sa citesti comentariul caruia vrei sa ii raspunzi si sa incerci sa combati ceea ce spune autorul acestuia.

            Ceea ce a facut alteta ta regala aici a fost urmatoarea: (a) citeste comentariu, (b) raspunde cu replica repetata ad nauseam preluata de la masina de propaganda PDL.

            Puteam la fel de bine sa vorbesc despre beneficiile tratamentului de propolis in raport cu tratamentul cu comprese cu otet iar raspunsul dumitale ar fi fost exact acelasi.

            Mai incearca te rog.

        • chiar nu contează ce spune eba.
          când prezinţi ideile altora, ai DATORIA să precizezi sursa, pentru că le-ai folosit într-un scop – să argumentezi, să nuanţezi sau să demontezi un pdv/o teorie. chiar dacă nu le subsumezi unei pretinse contribuţii personale în cercetare, ele rămân ale altcuiva. şi asta trebuie să arate cu transparenţă şi onestitate o lucrare de ţinută academică.
          Nu mai e cazul să adaug că mai sunt şi alte reguli, de ex. cât se poate întinde un citat, care este regimul notelor de subsol şamd….
          dv aţi văzut paralela între „teza” lui ponta şi sursele bibliografice, pe net? nu prea cred, altfel n-aţi mai fi avut această intervenţie.

          • (1) Autorul a precizat sursele in bibliografie si le-a citat. Deci insinuarea dumneavoastra cum ca acesta ar fi preluat material fara sa il citeze pe autor este o minciuna.

            (2) Din cate imi dau seama singura dumneavoastra abilitare in domeniul Dreptului este aceea ca puteti citi un text scris si ca il puteti compara cu altul. Ori, dupa cum am spus si mai sus, pentru a aprecia daca textul preluat integral din alte lucrari este preluat cu „onestitate” trebuie sa aveti habar despre ceea ce se scrie acolo.

            (3) Pentru simplificare: (a) Teza trebuia sa aduca contributii originale relevante in domeniu. (b) Autorul nu trebuie sa preia contributiile altora si sa le prezinte ca fiind ale sale. (c) Autorul trebuie indice sursele pe care acesta le-a folosit.

            Daca (a), (b), (c) sunt indeplinite atunci autorul NU A PLAGIAT.

  6. Uluitor!
    Negarea de care da dovada masina de propaganda pdl-ista este uluitoare! Oamenii astia inca isi mai inchipuie ca vor mai ajunge cumva la putere! Oau! Trist si amuzant!

    Grijile voastre ar trebui sa fie altele. Nu va mai faceti voi grija cine ajunge prim-ministru! Preocuparea voastra principala trebuie sa fie: cum sa intram in Parlament si cum sa nu intram la puscarie.

    Cu siguranta USL-ul va lua peste 50%! Cu siguranta securistul il va nominaliza pe Ponta premier! Daca marinarului ii vor veni idei s-ar putea ca la urmatoarea suspendare sa nu mai scape. Chiar asa de nesimtiti si de tupeisti nu veti fi! Basescu pozeaza intr-un barbat curajos dar un las abject de cea mai joasa speta.

    Mizati pe apatia romanilor dar s-ar putea sa aveti surprize neplacute. Romanii nu protesteaza foarte des, si nu sunt agresivi. Dar cand ajung la capatul rabdarilor se lasa cu executii (ultima a fost in 89, urmatoarea sper sa fie intr-un viitor cat mai indepartat). Si nicio armata de securisti, nicio armata de postaci, nicio armata de sri-sti infliltrati, nicio armata de „teroristi” lunetisti nu mai poate opri furia acestui popor prea batjocorit si prea dispretuit de tagma jefuitorilor pe care cu atat de mult zel ii sustineti domnule Vlaston.

    • Nu-l va nominaliza, ca nu-l obliga Constitutia. Deci? Si nu va mai obositi sa ne purtati de grija, putem si singuri. Si e posibil ca USL sa nu ajunga la guvernare, Acum are 45%. V-am vandut secretul!

      • Punem pariu ca dv. d-le Vlaston nu luati mai mult de 3%, in Militari? Va mai scriu dupa alegeri! Astept sa mai scrieti si dupa si sa ne explicati, tot asa, academic ce rau e Ponta si cum duce tara de rapa!

  7. Domnilor, o să mă prefac acum că nu-mi mai amintesc DE CE a ajuns „cârlanul fără minte” PM.
    Vă rog să-mi împrospătaţi memoria :)

        • Pentru a continua povestea trebuie sa spun ca Basescu a incercat sa inteleaga poporul roman si dorintele sale.

          Adica daca a constatat ca USL este majoritar si isi doreste puterea inainte de alegerile parlamentare, a dat-o, dar a cerut respectarea legalitatii. Nu s-a intamplat, de unde s-a concluzionat ca sub USL dispare statul de drept si avem numai „pohta ce am pohtit” ceea ce stiam de pe vremea lui 4case, mentorul prea maretului plagiator…

          Ponta „vazandu-se in boabe” a incercat aplicarea agendei ascunse…

          Aici natiunea s-a prins si n-a validat referendumul din 29 Iulie 2012.
          Totusi cei vinovati de intreaga minciuna si de fortarea notei nu „odihnesc” acolo unde sta mandru 4case…De ce? De ce incercam sa cocolosim pe cei care au gresit?

          Ceea ce urmeaza in 9 dec, 2012 este extrem de important.

          USL-ul o sa incerce toate metodele.
          Mona Pivniceru tocmai ne-a aratat cat de „onest” a selectat pretendentii la noile pozitii vacante, si inca o data, pentru ca a mai trebuit, s-a confirmat ca UE a avut dreptate cand a tipat la lipsa de transparenta a procedurilor.

          Ceea ce mai ramane de spus este vocea natiunii care ar trebui sa se exprime liber prin vot…
          Oare ce o sa vorbeasca EA?

          ARD sa intuiesc rezultatele, miza nu este politica, ci mai degraba una legata de prosperitatea economica si de libertate…
          Miza asta este pentru fraierii care voteaza…

          So, what you wanna do? Daca imi este permis sa va intreb…

  8. Pai daca posibilitatea sa nu mai fie premier ii intuneca asa de rau mintile lui Ponta, de-si pune cenusa in cap prin Wall Street Journal, eu zic ca e un lucru bun. Daca intunecat devine rezonabil, atunci sa-l ferim de iluminare.

    Nu prea mi-e clar insa cum poate stabili Basescu, mai bine decat alegatorii, care sunt interesele si prioritatile acestora. Astfel incat sa desemneze un alt candidat de premier decat cel pe care acestia l-ar dori implicit. USL a anuntat oficial cine ar fi viitorul premier, iar in cazul obtinerii majoritatii absolute in urma scrutinului din decembrie, evidenta n-ar mai putea fi negata de nimeni. Gaselnita cu diferenta intre coalitie si partid cu majoritate absoluta ar putea fi reclamata la CCR. Cum Constitutia are drept scop major ca tara sa fie guvernata, iar executivul sa fie sustinut de o majoritate parlamentara, nu are importanta forma juridica a acesteia. In cazul ca totusi CCR ar certifica varianta lui Basescu, atunci dupa balbaielile din vara si modificarile nefondate aduse legii referendumului, CCR si-ar pierde si bruma de credibilitate pe care presupun ca o mai are. Asta ar fi sansa judecatorilor curtii sa-si spele pacatele.

    Ce posibilitati i-ar mai ramane atunci presedintelui?
    Vlaston opineaza: Fals. Presedintele Basescu poate respecta votul popular si fara sa fie el (Victor Ponta – n.m.) premier. Ci altcineva de la majoritate.
    Aha, deci totusi majoritate! Dar daca majoritatea asta e decisiva, atunci cum ar putea Basescu sa impuna un alt candidat la functia de premier?
    a. sa-l propuna, de exemplu, pe Corlatean. Dar acesta poate sa refuze nominalizarea. Sau oricine alcineva.
    b. Sa zicem ca-l convinge in particular sa accepte. Validarea in Parlament devine insa nesigura. S-ar putea desigur arunca vina pentru o noua criza administrativa asupra majoritatii parlamentare, a.i. in cazul anticipatelor acestia sa piarda ceva procente. Exista insa si solutia excluderii lui Corlatean din PSD sau, dupa modelul brevetat de Stolojan, Corlatean sa acuze subit probleme de sanatate, iar decizia sa revina la Cotroceni si jocul se reia.
    c. USL sa accepte ca altcineva de la majoritate sa fie premier. Sefii USL raman insa Ponta si Antonescu, iar noul premier confruntat cu problemele tarii poate fi usor mentinut dependent de majoritatea parlamentara prin voia coliderilor ei. Am avea la guvern un Boc de-al lui Ponta, ceea ce este aproape acelasi lucru. Ba chiar in perspectiva alegerilor din 2014 e o varianta preferabila: in cazul neindeplinirii nazuintelor populatiei ar putea fi demonizat premierul papusa pe post de acar Paun. Doar a fost numit de Basescu, decia fost dirijat de acesta.

    Singurul motiv pentru care Basescu ar putea respinge, oricat de mult, candidatura lui Ponta este plagiatul. Motiv suficient pentru mine, dar, asa cum spuenam, un rezultata la urne ce ar oferi majoritatea parlamentara USL, ar insemna si o „gratiere”a pesedistului din acest punct de vedere.

    • Ei lasati, sunt multi de la USL care N-AR REFUZA nominalizarea, sa nu ne iluzionam. Si nu ignorati pozitia UE si SUA care dau banii de pensii si salarii bugetare. Cum de uita toata lumea chestia asta?

      • Or fi multi care n-ar refuza nominalizarea, dar dupa ce asta s-a savarsit, rolul presedintelui se cam incheie. Nominalizatul depinde de majoritatea aia parlamentara. Am luat in calcul si acest lucru mai sus.

        SUA si UE vor da bani indiferent cine e la guvernare. Desigur, au si ei preferati, dar daca alegatorul romanesc ii voteaza pe altii, nu-i vor pedepsi tocmai pe acestia prin limitarea resurselor financiare. USL inca nu e Hamas si nici Antonescu nu e Assad.

            • Am citit, dar luati in considerare orgoliul nemasurat al lui Ponta. Pierde sefia guvernului, posibil a PSD, devine un nimeni. Fara banii din buget, pe care sa-i dirijeze unde vrea el, nu mai valoreaza nimic. De ce credeti ca un alt premier ar asculta de Ponta? Cu mainile pana la cot in borcanul bugetar, toata suflarea psd-ista ar asulta de el, nu de Ponta.

            • Chiar adversarii lui Ponta, sustin ca in spatele sau se afla Felix si Ilici. Mijloacele uniia si influenta celuilalt inca nu sunt de neglijat. Inainte de validarea parlamentara, Ponta are suficient timp sa-si verifice aliatul. Tot el ii va aproba bugetul si consolidarile ulterioare.
              Ca Basescu sa propuna pe altcineva, sa zicem Frunzaverde, iar acesta sa nu asculte de Ponta, atunci respectivul trebuia sa fie santajabil (chiar si dumnevoastra urmariti mai mult defectele!). Dar daca e santajabil, atunci santajul poate fi facut si de Ponta. Se va incerca insa o defazare a acestuia, a.i. sa nu aibe posibilitatea controlului in timp util. De asta cred ca a fost taraganat la Justitie numirea unui nou ministru, prin lipsa de cvorum la CSM, acum prin respingerea candidatilor samd.

            • Istoria arata ca premierii, care au banii in varful pixului, decid. Dupa ce nu mai este premier, nu mai da nimeni doi bani pe el. Exemplu: Boc

            • si inca ceva: orgoliosii mai au un talent – pot astepta pana le vina apa si la moara lor. Iar, dintre toti, Ponta are cel mai mult timp. Dupa ce l-a facut si pe Iliescu sa-i dea dreptate cand cu suspendarea lui Geoana, dupa ce DNA l-a inchis pe Nastase, iar Geaoana se reintoarce cu coada intre picioare, Ponta are cel mai puternic vant de pupa in PSD. Sova, Corlatean, Ivan sunt pretorienii sai. Iar daca Antonescu isi continua obsesiile declarative, cu un premier de succes care sa fie transparent manipulat de Ponta, se poate oricand face si rocada mare.
              Singura necunoscuta ar fi papusarul premierului. Dar daca e orgolios, asa cum sustineti, e posibil sa muste nada.

            • Cred ca exagerati rolul pe care il joaca Parlamentul.

              Parlamentul va decide acceptarea programului PM desemnat si ATAT!
              Dupa care PM validat de Parlament se apuca de treaba in spiritul programului asumat, fara OG si alte nazbatii. Adica PM isi face treaba lui si atat!

              Ca sa vezi de simplu este totul!

          • Iar scrieti dupa dictarile lui Felix (tataru!, nu celalat!) si ale lui Lazaroiu? Intelegem ca trebuie propagat mesajul acesta cu alt premier, dar nu pe „contributors” si nu de catre dl Vlaston.

      • Stiu foarte bine d-le Vlaston ce si cum despre banii „externi”.Dar la „investitiile”facute si mai ales la angajamentele pe care le-au facut in teritoriu ,noii parlamentari vor fi de acord cu nominalizarea ( si aici citez din d-l Nicolaescu E.) : si a Papei de la Roma. Vor fi „zbiarete si urlete” dar alegeri anticipate nu vor vroi.Chestiune de risc. In ceea ce priveste curajul „dictatorului” de a se opune unei majoritati parlamentare agresive,este clar ca nu va evita confruntarea. Si nu trebuie uitat,ca d-l Antonescu a afirmat ca-i este frica doar de Dep. de Stat ,iar despre frica motivata a liderului PNL,ceva,ceva a amintit si MRU;ori se pare ca aici este „calcaiul lui Ahile” ,in ceea ce priveste soarta politica a acestuia!! Atat CA cat si VP pot exista impreuna,orice despartire inainte de vreme va insemna sfarsitul politic a acestora.Presedintele a promis ca se „va apara”.Iar la sah,stim care este cea mai buna aparare. Intrucat Dvs. sunteti angajat politic asumat si declarat ,puteti sa-mi spuneti punctul Dvs. de vedere in legatura cu relansarea economica in primul semestru din 2013?
        Multumesc

        • Nu exista relansare economica cu forte proprii, ca nu prea avem, altele decat sumele din buget alocate infrastructurii. Mari daca avem un guvern ARD, zero daca e USL. Tot aproape de zero investitiistraine daca guvernul este USL. Pt. ca se tem de un stat neloial si ostil mediului de afaceri privat. Ei stiu sa protejeze doar cei de stat. Proprietatea privata este un MOFT. Aici e tragedia.

          • A nu se uita de consilierul personal al PM ,Wesley Clark,care deja a inceput uvertura resurselor,asa usor,la un instrument,pentru a nu tulbura sensibilitati patriotarde.Valoarea resurselor si dirijarea contractelor poate fi un argument in defavoarea democratiei?

          • Domnule Vlaston, acest raspuns este edificator pentru mine in ceea ce priveste pretentiile de „dreapta” pe care le sustineti. Si Dvs si ARD. Si va intalniti cu fostul ministru de finante, Ialomiteanu, care sustinea ca nu poate exista crestere economica fara bani de la stat. Vad ca si Dvs la fel spuneti: „Nu exista relansare economica cu forte proprii, ca nu prea avem, altele decat sumele din buget alocate infrastructurii” . De la un „dreptaci” veritabil asteptam o alta viziune, asteptam sa vorbiti despre competitivitatea si atractivitatea mediului de afaceri (vedeti ca exista un articol recent foarte interesant pe http://www.cursdeguvernare.ro), despre cresterea pe baze solide, prin investitii private in domenii cheie, etc. Cand colo, nu vedeti decat solutia bezmetica: sa dam bani de la buget. Nu zic nu, e nevoie de investitii in infrastructura, dar nu de acolo vine crestrea economica, nu pe termen scurt, in tot cazul. Asa cum puneti Dvs problema, mai ca imi vine sa ma rog de un uragan sau un cutremur, ca si alea determina cresterea PIB-ului, la reconstructie (se numeste „the broken window fallacy”, cautati pe net despre acest subiect, merita).

            • Alt economist de mucava caruia ii pute Keynes… Frate e plin netu de voi, pacat ca nu va sculta nimeni ca ati tranti un faliment de tara de toata frumusetea cu teoriile voastre debile…

              Fac pariu ca si criza derivativelor din 2008 tot prin „politicile comuniste ale lui Clinton” le explici nu?

        • e foarte simplu: ORI relansare economica (partea ce vine de la buget) ORI marire de pensi si salarii (LA BUGETARI!!!! sa nu confundam). Nu exista bani pt. amandoua si reamintesc ca gaura din trim 3 a fost acoperita cu banii obtinuti de la licente, nu din crestere economica. Deficitul bugetar pe 2013 va fi jos de tot (si conditie FMI si conditie UE si tratat fiscal votat ain parlamentul ACESTA). Acest deficit nu permite sume mai de la buget cheltuite pe stimulare.

      • Nu mai e mult si teoriile dvs. politice vor fi verificate in practica.

        Plecati de la premisa ca USL nu isi poate permite o noua suspendare. Mie mai de graba m-i se pare ca Basescu nu isi poate permite sa declanseze gratuit si in dispretul spiritului democratic (chiar daca in litera, Constitutia ii permite oarecum demersul) o criza politica majora.

        Teza dvs. pleaca de la premisa ca de dragul lui Traian Basescu UE va ingropa financiar Romania, tara de unde companiile lor repatriaza anual profituri de miliarde de euro. Dupa care ori vor exclude Romania, denuntand tratatul uniunii si aruncand la gunoi proiectul politic al europei unite ori vor primi cu bratele deschise cateva milioane de imigranti morti de foame. Ori fi Merkel si cu Basescu prieteni si colegi populari dar fantezia dvs. depaseste orice limita.

        Stati linistit, UE n-o sa falimenteze Romania decat (poate) daca il impuscam pe Basescu a la Targoviste ’89. Au prea multe de pierdut, o fi votul Romaniei important din perspectiva planurilor PPE dar nici chiar asa…

        In rest sunt chiar curios cine credeti dvs. ca ar accepta din PSD sau PNL sa se inregimenteze sub steagul Basescu si sa accepte desemnarea pentru PM? Va mintiti singur, dar nu ma mira… Daca ati ajuns sa ne povestiti de sondaje cu USL la 45% (apropo de ce ar fi asta un secret? daca sondajul ar fi real si nu doar o gluma proasta, iesea ARD cu el pe toate gardurile.)

        • @momo. Tratatul fiscal (aprobat de ACEST parlament in unanimitate) nu permite deficit mare in 2013. Banii de la UE vin in aceste conditii, plus cele dorite de FMI (pt. noul acord CERUT de Ponta). NU SUNT BANI pt. mariri de pensii si pt. maririle de salarii la bugetari. Nu sunt bani pt. investitii. Restul sunt interpretari personale. Numai cifrele bugetului 2013 al RO vor fi fapte.

    • „Am avea la guvern un Boc de-al lui Ponta”
      Nu sunt de acord cu asta… Dl Ponta e el insusi un Boc, atat doar ca la dl Boc stiam de cine asculta; la dl Ponta nu mi-e clar… Dl Ponta e scos in fata fiindca e dispus sa faca niste lucruri, nu fiindca ar avea cine stie capacitati manageriale sau vreo inteligenta sclipitoare (nu are nici una nici alta). La PSD cei scosi in fata dupa epoca Nastase au fost oameni modest inzestrati, ca Geoana si Ponta… Zau ca nu stiu insa cine ii sprijina: Voiculescu? Hrebenciuc? Iliescu? Nu mi-e clar deloc…

    • Traian Basescu NU are cum sa nominalizeze premier um om compromis precum Victor Ponta. Riscam excluderea de pe orbita vestica.. In „Revista 22” puteti lectura interviul acordat de Sebastian Lazaroiu, consilier prezidential, care, printre altele, este increzator in politicienii seriosi din PSD.

      • Chiar il mai ia cineva in serios pe fitilistul ala de Lazaroiu? Dupa ce a prevazut spargerea USL de paispe ori?

        Cine din PSD s-ar aventura sa accepte o desemnare la functia de PM peste decizia congresului comun al USL din primavara? Si ce ar obtine? Ca va dau scris ca un parlament majoritar USL nu voteaza un candidat al lui Basescu. Daca se ajunge pana acolo USL-ul mai degraba il suspenda pe presedinte, cu orice consecinte externe. Care hai sa fim seriosi, cat pot fi de grave? Crede cineva ca risca Europa inca o invazie de emigranti romani saraci de dragul lui Traian Basescu? Sa fim totusi realisti…

  9. hai sa deschidem o casa de pariuri…cei care mizeaza ca traian il va nominaliza pe ponta si cei care nu… eu pariez pe nu.. facem si o cota.. si_apoi, pe 10,11 dec. ne vaicarim…. vaaaaai… de ce n_am pariat ? ca eram al doilea tiriac azi…

    • Evident ca Traian nu il va desemna pe Ponta din prima. Atat mai are si el atu de negociere pana in 2012: desemnarea asta. O sa incerce sa o vanda cat mai scump. Doar ca previziunea mea e ca spre dezamagirea fanilor sai Basescu va negocia chestiuni foarte personale (pe care le va ambala in vesnicul „interes national”) si anume numirile de la justitie si servicii. Doar imunitatea nu tine la nesfarsit si dosarele (Mihaileanu etc) asteapta dupa colt. Plus ca si „prietena” Udrea e cam ingrijorata de viitorul ei din perspectiva penala.

      In final PM va fi Ponta, asta e previzibil, intrebarea e doar cat de mult va ceda USL pentru asta. Aici mi-e foarte greu sa estimez. Teoretic pozitia USL (presupunand ca obtine 50%+1 din mandate ceea ce e aproape sigur) e extrem de puternica si ar trebui sa cedeze foarte putin, spre exemplu sa ii lase lui Basescu SIE,dar sa preia controlul SRI si al parchetelor. Insa lucrurile nu sunt chiar asa simple. Vor fi, dupa cum vad eu lucrurile, doua forte contrare in USL: o tabara care va insista foarte tare sa nu se cedeze nici un milimetru pe justitie (cei cu probleme penala majore si presante gen Voiculescu) iar o alta tabara va milita pentru instalarea rapida, chiar cu concesii, a unui guvern functional. Exista, stiu asta la prima mana, o mare nerabdare in USL de a finaliza lupta si a se instala in liniste la ciolan. Care din cele doua curente va avea castig de cauza e intrebarea care decide cat obtine Traian din negocierea PM.

    • eu am un pariu cu dl mateescu si inca cineva pe sociollogica, pe o sticla de vin. tin si aici ca ponta va fi premier la 31.12.2012.

  10. O sa citez un clasic anonim care spunea cam asa „Man, you’ve got an obsession… ” Cred ca si noaptea il visati pe Ponta… :) Get a life mr. professor… ca tot sunt la moda englezismele :) Cat despre Base, cred ca-si cunoaste si singur interesul, in ultima vreme Ponta i-a tot facut semne de impacare… Are o sansa – din ce in ce mai redusa – sa-si incheie mandatul cu bine si sa-si petreaca pensia undeva pe o plaja si nu undeva dupa gratii… ma indoiesc ca o va rata… dar marog e posibil… :)

    • nu trebuie să ne tot minunăm. strategia este aplicată de multă vreme de usl, care nici nu poate să respire fără să articuleze numele lui Băsescu.

  11. eu fac pariu pe orice ca plagiatorul nu va mai fi PM din 9 dec ! si , argumente sunt destule ! e o intoxicare ordinara , marca antena 3 ca Presedintele e obligat sa-l puna pe ponta ! nici vorba ! cine citeste articolul din Constitutie , intelege cum sta treaba , restul e gargara !

    • De regula cine spune ca face pariu pe orice detine mai nimic. Oricum pierzi pariul asa ca e mai bine ca nu ai pe ce il pune…

        • La cum inteleg eu scena politica actuala pur si simplu nu vad cum ar putea impune Basescu un alt premier. Daca se incapataneaza si refuza sa il numeasca pe Ponta cu orice pret USL il suspenda. Chiar daca Europa face urat. Daca ati fi in locul USL ce ati alege: la putere cu o Europa ostila sau in opozitie (daca nu chiar in puscarie) cu o Europa favorabila. Cred ca e clar…

          Iar scenariul divizarii USL (PSD contra PNL sau factionarea PSD si/sau PNL) e foarte improbabil. In primul rand ca Basescu e realmente detestat de toate aceste potentiale factiuni. Aici vorbim nu de antipatii personale ci de un adevarat razboi (dosare penale, afaceri pierdute, umilinte) dus de ani de zile. S-a ajuns la ura viscerala in multe cazuri. Greu de trecut peste asa ceva. In al doilea rand ca Basescu i-a ingropat cam pe toti cei care au mers pe mana lui. Mai ii tineti minte pe Stolojan si Stoica? Vedeti ce s-a intamplat cu Boc? Dar ce se intampla acum cu MRU? Basescu e de un egoism politic feroce si asta deja e de notorietate, el nu are parteneri ci doar pioni. Pe care ii foloseste si dupa aia ii sacrifica. Invariabil.

          • la cuminteleg eu scena politica, la cate magarii a facut Ponta ii este imposibil lui Basescu sa-l numeasca premier. Sa n-o luam de la inceput cu toate cele, ca am obosit sa le tot insir.

  12. Oricine își dă seama că decizia este în mâna viitorilor parlamentari. Ei pot să țină seama sau de voința președintelui. Dată fiind lipsa lui gravă de credibilitate e clar că îl vor ignora. Dacă președintele va alege confruntarea, va pierde și sprijinul Europei și va zbura din funcție.

    Băsescu este un simplu figurant. Compromite grav posibilitățile de acțiune ale dreptei.

  13. Una din marile greșeli ale democrației noastre originale- de bătătură- este că președintele poate să facă ceva- cum ar fi nominalizarea Primului Ministru sau a șefilor DNA sau Parchetului. Nu există nici un fel de justificare- iar nărozia Ciacârului Matelot este suficient de bine cunoscută în vest. Dl.Băsescu are istețimea porcului care reușește să se mai ascundă o vreme de Ignat. În rest, este de o prostie fenomenală- dovadă consilierii deștepți- de la Pleșu și Renate Weber și până la dna. Săftoiu- care l-au părăsit.
    ”Varianta” nepunerii primului ministru din partidul sau uniunea care a câștigat alegerile nu poate fi decât una- ZIDUL.

    • …iaca şi marele analist.
      Românul s-a născut politician. el e o specie bizară, incapabilă să respecte instituţiile. Asociază preşedinţia cu omul-preşedinte şi se trage de brăcinari cu el. Se uită la omul-preşedinte şi îl vede „ciacâr”, fără să-şi numere cariile şi fără să-şi adulmece halena. Deh, avantajele democraţiei…

      • Dle. Xantipa,

        Faptul că vă faceți singur și cinstit teza de doctorat trebuie să fie o bucurie pentru dvs., nu un prilej de amărăciune. Oricum, se vede că n-ați priceput exact esențialul- respectiv faptul că pe mine mă interesează o Republică Parlamentară. Ca și pe cvasitotalitatea românilor. Unde să n-avem jucători de neam prost care se cred providențiali și strict necesari. În rest, pentru halena proprie folosesc pasta de dinți COlegate, apa de gură Listerine și bomboanele Halls. Asta pentru că am avut impresia că nu știți ce să faceți în astfel de cazuri…

  14. Domnule Vlaston , nu va mai suparati .Sunt sigur ca stiti acest paragraf, dar vi-l readuc in prim plan. Petre Tutea spunea : ” daca pana la 30 de ani nu esti de stanga, n-ai inima, daca dupa 30 de ani mai esti de stanga si nu esti conservator, esti cretin.” Cati ani are Ponta ? ……vedeti , nu mai fiti suparat. Ce viitor poate sa aibe un om cu acest calificativ ? Zau asa…

    • Pai cu exceptia secretarei lui dragnea, cam tot pdsr-ul e trecut de 30 de ani….ca si simpatizantii. Se simte cineva cu musca pe caciula? Da’ nu dati in mine, eu sunt doar mesengerul (ca si Horia), dati in Tutea, el a postulat (nu apostolat, apropo de apostolul Pavel, favoritul dumnealui: „nu m-ai fi cautat daca nu m-ai fi gasit”) axioma….

      • D-le Emil ,

        Eu din Petre Tutea am citat(cu ghilimele) si e la indemana oricui sa verifice.S-ar putea sa aveti dreptate si nu va contrazic , dar continutul citatului mie imi maseaza nervii, dumneavoastra nu ?

        Cu consideratie,

        Horia

      • Chateaubriand? Sunt curios de unde aveti informatia.

        Din cate stiu eu fraza e atribuita lui Francois Guizot, prim minstru francez de la jumatatea secolului 19 si se referea in original la republican/monarhist. Clemenceau a adaptat-o (cu referire la fiul lui) la paradigma politica moderna stanga/dreapta (comunism/capitalism).

        Citatul mai e atribuit si altor personalitati celebre (Churchill spre exemplu) dar fara temei.

      • ce-o fi preferabil, să devii senil sau să te naşti sărac la gândire?
        …dacă a ajuns tot anonimul să-l judece pe ţuţea, atunci ţara asta chiar e aşa cum se temea el c-o să fie…

    • Da, sunt perfect de acord ca atunci când va ajunge la guvernare (2250) ARD să-i retragă titlul de doctor dlui. Ponta. Ha, ha, ha. Și-atunci, va muri în mod oficial și capra vecinului, răpusă de un OG. Iar dl.Ponta va suferi cumplit acolo unde se va afla. Și lumea va râde.

      • Pe cinsitite, se vede, chiar daca incercati sa o faceti pe detajatul si degajatul, ca va e frica…domnule „doctor”….sunteti cumva in aceiasi situatie? Erati om de caracter, trebuia sa salutati o asemenea decizie, indiferent de partea cui va situati: etica profesionala a tagmei din care tot ziceti ca faceti parte, respectiv cea a cercetatorilor (desi ma indoiesc profund), ar fi trebuit sa va estompeze, izbucnirile de politruc…obiectiv ce-i drept, cum foarte glumet va auto-portretizati….pina una alta nu stiu decit de vecinul mang, a carui capra , desi trebuia sa moara de mult, inca mai respira…si asta datorita oarecarui mare om de stiinta de larga recunoastere internationala, garant vanghelie printre altele, care in scurtul timp petrecut pe la ceea ce era cunoscut ca si Guv Romaniei, si cu ajutorul colegului dr. Czepoi, recunoscut specialist in CPR, a reusit ceea ce parea imposibil: sa tina capra lui mang, si tzapul lui ponta in viata…bine si dr. Czepoi, a ramas consilerul impostorului ponta (in alt episod)…
        PS. Ceea ce nu cititi prin Times (new Roman?) si Newsweek, pe care se pare ca le lecturati in mod curent, prin America, toti profesionistii intr-un domeniu ori altul,sunt organizati pe bresle si ordine…una dintre conditiile fara de care nu esti primit in respectiva organizatie, e examenul de etica…care in cantarul comisiilor de evaluare, cintareste mai mult decit cunostintele pe care la ai in domeniul respectiv!!! De ce? E simplu, de invatat ai toata viata inainte, caracterul in schimb respectiv personalitatea individului, e formata in proportie covirsitoare pin la 26-27 de ani…ma tem la examenul de etica ati ramas corigent…stimate domn…

        • Dle. Guardian, constat din nou că vă bazați afirmațiile numai pe ceea ce se cheamă hearsay și innuendo- chestii pentru care dl.Ponta v-ar putea da în judecată. În rest, o invitație cordială- ”vale e me ama”. Pentru că probabil nu știți latină- ideea e simplă- nu ne mai plictisiți .

            • Wow, dle Gogu, va si enervati din cind in cind :-)) ? Chiar remarcasem echilibrul, calmul ca si justetea argumentelor dv. in mai toate interventiile (eu sunt un pic mai coleric, de aceea admir ceea ce mie imi lipseste, atita tot) ! Daca si pe dv. a inceput sa va plictiseasca stimatul domn…eu ce sa mai zic?
              Oricum multumesc pentru solidaritate…

            • păi, vorba românului, de piatră să fii şi nu poţi sta deoparte.
              Deşi eu cred că infamul dl. se joacă diabolic cu nervii noştri. i-am urmărit postările, sunt mostre tipice de formă fără fond. jonglează bombastic cu anglisme, plasează idei furate de aiurea, aruncă praf în ochi. nu ştiu dacă să-mi fie milă, să mă îngrijorez sau să-l condamn :)

      • Nu trebuie așteptat așa mult. Gândiți-vă la Adrian Năstase:
        acum 10 ani era mare și tare, acum vedeți unde a ajuns.

    • Minunat. Doar ca la cum se prefigureaza lucrurile pana ajunge ARD la guvernare mie ca se pensioneaza Ponta la varsta legala…. Dar niciodata nu e prea tarziu pentru DREPTATE….

      • Reiau comentariul pe care l-am pus puțin mai sus:
        Nu trebuie așteptat așa mult. Gândiți-vă la Adrian Năstase:
        acum 10 ani era mare și tare, acum vedeți unde a ajuns.

    • Să înţelegem că singura modalitate de a retrage titlul furat este ajungerea ard la guvernare????Pfuuiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!! în ce ţară trăim??

  15. Domnule Vlaston, nu mi se pare corecta modalitatea de adresare pentru premier. Formula corecta ar fi Doctor Victor-Viorel Ponta, ca doar si lui Doctor Petru Groza i se spunea la fel, chiar si in prezent e plin de strazi Dr.Petru Groza mai prin toate municipiile si orasele patriei.

    Cu privire la renominalizarea lui Doctor Victor-Viorel Ponta ca premier, sunt convins ca este pe prima pozitie dupa Doctor Victor Ciorbea, Doctor Petre Roman, Doctor Radu Vasile, Doctor Sorin Oprescu, Doctor Naum Ciomu

  16. Ar fi bine ca un psiholog/psihiatru sa ne explice de ce la 2 zile iese ori Ponta ori Antonescu si ridica problema cine va fi prim ministru. De ce nevoia de a reitera prea des faptul ca VP trebuie sa fie prim ministru, desigur cu variantele amenintatoare „daca Base nu-l numeste pe … sau il numeste pe (ex. Tariceanu) atunci noi…. ” si urmeaza alte amenintari. Nu explicatii politice!!

    Ar trebui ca cei care ocupa o functie de demnitate publica si decid soarta a milioane de oameni (inclusiv a celor 7,4 mil.) sa fie supusi unor teste psihologice care sa analizeze daca respectivii se inscriu in parametri de normalitate.
    In caz contrar vom fi condusi de „acesti bolnavi care ne guverneaza” (cei despre care s-a scris erau niste ingeri pe linga actuala clasa politica).

  17. Vlaston,

    ati atins un subiect fierbinte de tot, dar mult prea subtil pentru postacii usl.

    andrei george, momo, hantzy etc. Asta-i planul B , in cazul in care usl obtine mai mult de 50% la alegeri asta este, de a-i izola pe ponta, voiculescu, crin, din interior. De aia se incalzeste Tariceanu. Si-ar mai fi si altii care de-abia asteapta.

    Daca usl nu obtine 50%, adica planul A, e grav de tot. voiculescu merge la racoare, ponta ramane fara titluri, crin, la tomberon. Simplu ca bonjour.

    • Grav, domnule Popescu, este că n-aveți dvs. respectiv ARD-ul planul A care să-i permită să câștige alegerile. La dvs. planul A este evident conspirația ”postacilor postăcioși”.
      PS: Lăsați chestiile cu subtilitatea că astea sunt lecții care nu sunt predate la școlile PD-Liste din motive evidente- un PD-List subtil este un PD-List mort. PD-Lul trebuie să fie exact la fel de franș și din topor ca și icoana sa- Boc.

      • Planul A o fi existand, ce stiu eu, dar acuma, iaca, sunteti pe val. Poporul are un delay in a judeca situatiile, e clar si timpul pana la alegeri e foarte scurt, deci nu mai e timp de trezire. Asa ca, Basescu aplica planul B, ceea ce e foarte bine.

        Ceea ce ma distreaza e ca poporul e cam in contratimp, in 90 cand il aveam pe Ratiu, nu s-a trezit, a trebuit sa treaca 6 ani ca sa se trezeasca, ceea ce a fost mult prea tarziu, securistii se infiltrasera deja masiv si in CDR. Constantinescu a fost planul B al lor.

    • Tot poporul ARD-ist stie sigur sigur ca Tariceanu de abia asteapta sa fie desemnat premierul lui Basescu. Doar pe Tariceanu nu l-a informat nimeni. Daca l-ati intreba, va spun eu din sursa sigura, va-r spune ca a facut el prostii la viata lui dar sa linga unde a scuipat inca nu si nici n-are de gand. Dar voi visati in continuare, ce mai va ramane decat iluzia sperantei…

      Visati in continuare cum la primul ragait a lui Basescu hoarde intregi de PSD-isti si PNL-isti se vor incolona cuminti sub steagul lui. De ce nu? Sustinere populara are (7,4 milioane de voturi contra la refrendum) de atacat nu i-a atacat niciodata(„decat” ca i-a tavalit pe unde a apucat, cu gura, cu parchetele, cu serviciile. cu afacerile) ce mai partenerul ideal pentru o cariera politica de viitor…. Apropo pentru ai mai slabi cu mintea, afirmatia de mai sus e un sarcasm. Nu de alta dar la postacii portocalii chiar nu se stie ce ar putea intelege.

      Sincer sunt curios daca Basescu va reusi sa prosteasca macar un zombi politic de mana a treia sa ii puna in carca prima desemnare. Parca iar il vad ca in lipsa de musterii vine cu vreun anonim tutar pe la BNR in stilul Lucian Croitoru.

      • Momo, nu fi naiv, ai vazut tu vreun politician roman moral??? Pai o sa linga cu varf si indesat daca o sa merite, ca de aia s-a facut politician.

        • Moralitatea si politica nu se intersecteaza. Asta e o realitate. Insa dupa informatiile mele Tariceanu nu are de gand, din foarte multe motive, sa accepte o eventuala desemnare ca prim ministru. Chiar daca in PNL sunt nemultumiri legate de modul in care Antonescu conduce partidul. Speculatiile privitoare la disensiunile din PNL si USL in general au o baza reala dar speranta ca aceste disensiuni vor putea fi exploatate de Basescu pentru a pune un premier favorabil si eventual a aduce ARD la guvernare sunt fanteziste.

          Intelegeti urmatorul lucru: USL exista pentru ca exista Basescu. Cata vreme Basescu va mai fi o forta politica, dusmanul comun va tine USL unita. Mai ales acum cand dusmanul e aproape rapus.

          Cu siguranta USL si foarte probabil chiar PNL se vor rupe o data ce pericolul comun a fost inlaturat. Dar nu inainte. In privinta asta exista un consens remarcabil in randul politicienilor anti-basescu.

          Vom vedea in decembrie.

  18. Nu numai lui Ponta trebuie sa-i retraga titlul de doctor. Sunt SUTE de impostori in toata tara. Ia vezi aci:

    Urmatorii tovarasi sa dea imediat banii incasati pe nemerit inapoi, ca plagiatori si mincinosi:

    – Ponta, plagiat teza si trecut in CV doua mastersuri pe care nu le-a facut

    – Sova, doua mastersuri in CV, nu le are

    – Abramburica, Mang, Corina Dumitrescu, ultimii ministri ai educatiei, plagiatori si mincinosi cunoscuti deja bine in tara si strainatate, plagiatori celebri. Banii inapoi!!! Si toti ceilalti plagiatori, SUTE, care au primit pe nemerit salarii din taxele noastre de firme private terorizate de stat, salariile imediat inapoi!!!

    Iata cateva linkuri, si mai multe se gasesc la o simpla cautare:

    http://www.nasul.tv/2012/07/02/dezvaluiri-bomba-la-nasul-un-coleg-de-catedra-o-acuza-pe-ecaterina-andronescu-de-plagiat/

    http://www.nature.com/news/plagiarism-exposed-in-romanian-grant-applications-1.11758

    http://integru.org/reviews/pcca-owhan

    http://www.nature.com/news/romanian-scientists-fight-plagiarism-1.11170

    http://www.adevarul.ro/actualitate/Ecaterina_Andronescu_a_girat_un_plagiat_grosolan_0_806319624.html

    http://www.contributors.ro/editorial/exclusiv-hotnews-contributors-ro-premiul-nobel-pentru-ciuruit-jurnalistii-cu-rafale-de-minciuni-corina-adriana-dumitrescu-membru-in-consiliul-superior-al-magistraturii/

    http://www.contributors.ro/reactie-rapida/despre-acuzatia-de-plagiat-a-lui-%E2%80%9Cdottore%E2%80%9D-ponta/

    http://www.contributors.ro/administratie/ioan-mang-ingerul-de-pe-dric-al-educatiei-nationale-episodul-4/

    http://www.contributors.ro/dezbatere/%E2%80%9Edomnul-mang-si-doamna-mang-l-au-plagiat-pe-chin-chen-chang%E2%80%9D-caraghioslacuri-si-dovezi-suplimentare-%E2%80%93-episodul-2/

  19. Domnule Vlaston ,

    Va fac o propunere.Ca sa nu se mai irite lumea ca-l pomeniti prea des pe PONTA , spunetii numitului „VIOREL „, am constatat ca-l enerveaza groaznic. Macar atat sa-i zgariem si noi cu creta pe tabla. Ce spuneti ?

  20. De ce sa mai fie Ponta P.M.?? E cel mai destept ? E cel mai cinstit ? E cel mai citit ? E cel mai drept ? E cel mai curajos ? Stie imnul tarii ( cel cu Traian) ?? Stie cu ce se mananca U.E ?? Are spirit de sacrificiu ?? Stie sa negocieze (fara VETO)??? Spune adevarul zi si noapte ???? Poate sa ia un doctorat „pe bune”???? Are curaj sa-l contrazica pe Felix ?? Are curajul sa spuna adevarul despre starea natiunii inainte de alegeri ??? Chiar nu mai avem BARBATI de stat in tara asta ???

  21. Mon professeur, pentru cineva care se vrea om politic dati dovada de o naivitate induiosatoare! :)
    basescu a dovedit de nenumarate ori ca nu poate fi crezut! Si atunci, va intreb, cine in toate mintile va da „vrabia din mana” a unei majoritati parlamentare confortabile pe „cioara de pe gard” propusa de catre un om care si-a incalcat toate promisiunile, si-a folosit si aruncat toti colaboratorii si care in maxim doi ani, „best case scenario” pentru el, nu va mai reprezenta nimic dpdv politic?
    Cat despre fraza „cu ARD avem sanse mari de redresare, cu USL zero”, oricat de simpatic mi-ati fi, imi permit sa va reamintesc faptul ca sunteti pusi acolo, cei de la NR ca sa faceti figuratie si ca 95% din ARD este fix PDL…

  22. Inca ceva: asa cum il cunoastem pe basescu n-ar face un veci un guvern PDL-PSD! Oh, wait, a facut…
    Asa ca nu puneti mare baza pe ce ar face sau nu basescu!

  23. Domnule catindat ARD, dom’le…mai lasa-ne cu propaganda electorala de tipul ” de o fi…de s-ar povesti” despre un subiect care este de natura sa va ” bata cuie in talpa” , sa infurie si mai tare pe cei ce au votat la referendum, sa voteze impotriva ARD. Dupa atatea juraminte si minciuni sfruntate gen : demisia in 5 minute, nu vreau sa fiu reinstaurat la Cotroceni la masa verde, minciunile catre ” partenerii europeni” de asta vara etc. etc. , dumneata mai ai timp sa mai credeti o iota din ce spune Basescu?? Prostia asta cu ” imi tai mana dreapta” se poate intoarce cu : ” am semnat decretul de numirecu mana stanga”. Un om care se intoarce la Cotroceni impotriva vointei a 8,5 milioane de cetateni romani( cam tot atatia cati au votat Constitutia in 90′) nu are nici un Dumnezeu, nici o urma de constiinta , si-ar vinde si pe masa , numai sa ramana in functie. Crezi dumneata ca ar risca o noua suspendare , numai ca sa faca pe viteazul sau pe principialul ?? Prost nu e , stie ca a nu da curs , din nou, vointei romanilor exprimata prin vot, ar echivala , si in ochii strainilor, ca o incalcare a spiritului Constitutiei, a democratiei insasi . Nici dracu nu va mai sari in apararea lui, dupa o asemenea ofensa adusa spiritului democratiei reprezentative.
    Nu conteaza contextul campaniei electorale , domnule Vlaston, o prostie ramane o prostie , oricum ati lua-o !!

      • Domnule Vlaston, aici vorbim de politica de instalare a puterii executive in statul roman, conform cu rezultatul alegerilor democratice, nu vorbim de echpa de la „lapte gros”…. Cum adica, alianta USL isi desemneaza un nominalizat la functia de PM si, Basescu se face ca ploua, ca ” interesul lui national” nu corespunde cu vointa aliantei majoritare ?? Cu alte cuvinte , ce drept are un Presedinte ” sanki echidistant de la invinsi” sa hotareasca nominalizatul aliantei invingatoare ?? Nu mai discutam ca, in fata poporului roman nu mai are nici o calitate , atata timp cat reintoarcerea lui in functie s-a facut prin interventie straina in ciuda vointei exprimate la referendum !!!
        Dumneavoastra faceti parte din cele 11 milioane ??! Adica Basescu forteaza CC in aprilie sa schimbe legea referendum-ului cu introducerea , fara precedent in actele unei CC a cvorumului, apoi, forteaza prin interventia de tip santaj a CE impunerea arbitrara a cvorumului la referendum, facand din natiunea romana singura din Europa care a suferit o asemenea umilinta, si apoi, fara nici o urma de rusine , vine in fata natiunii si declara boicotul referendumului !! Daca dumneata esti deacord cu o asemenea marsavie, din partea unui politician roman , vis a vis de natiunea romana, este treaba dumitale dar, sa veniti acum si sa afirmati ca faceti parte din cele 11 milioane care au avut o pozitie, desi nu si-au exprimat prin vot vointa, este o lasitate , pe care numai partizanatul politic poate sa o justifice. Nu va este clara, odata pentru totdeauna, rezolutia alora de la Venetia :” nu este democratic referendum -ul cu cvorum pentru ca voturile neexprimate nu se pot asimila cu voturile negative” !!! De cate ori trebuie sa va repetam o concluzie logica, universal acceptata in cultura democratica europeana !! Numai dumneata , Basescu si Barosso o intoarceti ” ca la Ploiesti” , in functie de interese politice meschine !!

    • Aici are dreptate dl Vlaston: noi nu-l votam pe dl Ponta ca premier. Nu a spus nimeni ca premierul nu trebuie sa fie de la USL, daca vor avea majoritate (si e greu de crezut ca nu vor avea), dar de ce trebuie sa fie acest premier musai dl Ponta? USL nu e in stare nici sa propuna, nici sa sustina, un alt premier provenit din propriile randuri? Atunci inseamna ca e o constructie foarte subreda: o uniune de partide care sta in doi oameni, dnii Ponta si Antonescu, nu e o constructie politica, ci o cacealma electorala…
      Daca se imbolnaveste dl Ponta (nu-i doresc asa ceva, cat nu-mi place specimenul) ce facem, ramanem fara prim-ministru?

  24. Fostele „fabrici de diplome” închiriază spaţiul pentru nunţi şi pomeni. Ce îi aşteaptă pe elevi după terminarea liceului
    O.P. | 26 Noi 2012, 13:19
    http://www.antena3.ro/romania/fostele-fabrici-de-diplome-inchiriaza-spatiul-pentru-nunti-si-pomeni-ce-ii-asteapta-pe-elevi-dupa-terminarea-liceului-193490.html

    Facultate particulară închiriez spaţiu pentru NUNŢI şi BOTEZURI. Ce urmează?
    Scris de: Cristina Dobreanu | 26 Noiembrie 2012, 06:34
    http://www.incomemagazine.ro/articol_88799/facultate-particulara-inchiriez-spatiu-pentru-nunti-si-botezuri-ce-urmeaza.html

  25. Întrebare către domnul Vlaston: în ce țară a Uniunii Europene, cu excepția Franței (republică semiprezidențială cu o președinție „monarhică”) și Cipru (republică prezidențială) mai este premier altcineva decât liderul principalului partid de guvernământ?

    • Intrebare pentru domnul Clej: in ce tara a Uniunii Europene, FARA EXCEPTIE, plagiatorii (dovedeti de comisii academice, nu suspectati, dovediti ) sunt inca sefi de partide si ocupa inca functii grele in stat ?

    • Valdis Dombrovskis (PM in Letonia) e lider politic? Din cate imi amintesc eu, nu, dar poate gresesc. Dar Jean-Claude Juncker?
      Eu nu ma prea pricep, dar poate ne detaliati povestea lui Janez Janša. Cum a ajuns PM? Ca presesdintele lor n-a vrut sa-l nominalizeze, fiindca parca era implicat intr-un caz penal de dare de mita.

  26. Vă spun eu, domnule Vlaston: NICIUNA. Este un principiu bine stabilit, pentru a da autoritatea politică premierului. Dacă nu mă credeți, examinați de pildă cazul Marii Britanii unde funcția de prim ministru există din 1721. Așa că acest articol încearcă să justifice nejustificabilul. Nu mai încercați să reinventați roata democrației pentru scopuri partizane.

    • N-a dat rezultate google-ul? Va spun eu: nicuna. Si va si spun si de ce: o pata asa de vizibila, nu pe CV, pe constiinta (atita cit o are) si pe credibilitatea unui oarecare sef de partid, ii anuleaza asa numita autoritate politica pe care o mentionati dv. In primul rind in partidul care l-a propulsat (de restul lumii nici nu mai are rost sa discutam). Oameni pdsr-lui sunt constienti ca , ca legile firesti ale naturii (si umane daca vreti) actioneaza nemilos, si de aceea folosesc tot felul de tertipuri si camuflaje sa acopere fisura ponta. Oricit de maret ar fi un baraj (ori un partid), si oricita apa ar zagazui gituind, un oricit de mare fluviu, nu e nevoie de cit a mica crapatura pentru inceputul-sfirsitului. Restul is presure and time domnule Clej. Presure and time, that’s all what it takes. Daca pdsr-ul ar fi un partid politic oarecum comparabil cu partidele din tarile Uniunii Europene aici aduse in discutie, atunci ponta n-ar mai fi presedinte de partid, si de aceea nici potential PM, conform traditiei. Pentru ca acest lucru nu e corectat in mod natural (din motive electorale evident), atunci presedintele , cred ca are posibilitate, ba chiar mai mult datoria, da a corecta o asa anamalie. Asta in beneficiul tarii, pentru ca da, aveti dreptate, PM-ul trebuie sa aibe autoritate politica (si nu numai), iar ponta nu o mai are! E ca un pepene turcesc: frumos pe din afara, stiu si eu, cu multa reclama facuta pe toate gardurile, dar fad si fara gust pe dinauntru.

      • Intre timp am vazut si citit si articolul dv. domnule Clej, si deasemenea comentariul cititorului Stef: ca si mine si dumnealui (ori vice-versa) vad ca a folosit exact analogia cu „fisura”…unde-s doi puterea creste :-)) Exista un inceput la orisce, iar daca presedintele, poate legal, sa nu-l numeasca pe ponta, si poate, atunci asa si trebuie sa faca! A mai facut o gresela in primavara, iata ce a iesit, haos si balamuc pe toate fronturile (da’ sa zicem ca atunci nu avea motive). Desigur in pdsr sunt foarte putine figuri frecventabile si rezonabile (eu cel putin nu stiu decit citiva pdsr-isti rezonabili ca dl Dincu, dl Tanasescu (daca o mai fi in partid,da’ poa sa se intoarca), or mai fi si altii nu neg, da nu prea multi). Daca pdsr-ul isi doreste functia, si nu ca si-o doreste, o cistiga prin votul popular, atunci ar trebuie sa desmneze un om cu autoritate asa cum bine ziceti, si nu un impostor…n-are decit dupa desemnare, sa-l unga si presedinte de partid, care-i problema….o mica abatere, da cu finalitate care se incadreaza in regula generala pe care o sustineti (si pe buna dreptate) mai sus…oricum continui sa sustin ca situatii atipice, au rezolvari atipice…adicatelea, daca vrem sa fim europeni (ca la asta ne raportam, si dv. ati ales aceasta refereinta in mod corect), e bine sa respectam regulile si scrise si nescrise, in ambele tabere, nu numai intr-una…

    • Mario Monti(Italia). Se poate si guvern de tehnocrati, nu neaparat unul politic. Iar in Romania,Presedintele poate sa numeasca pe oricine vrea, doar ca cel desemnat trebuie sa se gaseasca o majoritate parlamentara care sa-l sustina.
      Orice comparatie cu Regatul Unit nu isi are sensul.

  27. Votanții USL (este irelevant exemplul, se putea întâmpla să fie ARD, je m’en fiche eperdument de cine c#;tig[ aceste alegeri, mă interesează principiul) își acordă votul acestei alianțe știind că Victor Ponta este candidat la funcția de prim ministru. Are tot felul de bube liderul PSD, dar câtă vreme electoratul îl creditează votând alianța al cărei lider este și cât nu a încălcat vreo lege nu cred că există vreun motiv ca președintele statului, dacă USL obține o majoritate absolută în parlament, să nu-l desemneze pe Ponta candidat la funcția de prim ministru.

    • Asa electoratul l-a vrut si pe Hitler. Trebuie sa invatam din trecut. Pe langa faptul ca plagiat, Ponta a emis niste ordonante care nu au legatura cu statul de drept. Eu zic ca sunt motive ca Ponta sa nu fie desemnat Premier.

      • Așa. și soluția e un Hitler care să oprească alegerea unui alt Hitler? Ca fapt divers, Hitler a ajuns unde a ajuns și datorită/din cauza unor lucruri cam certate cu legea. Mai ales că după ce a ajuns la putere a decretat că poporul care l-a ales e prost, nu știe să aleagă, așa că mai bine alege el. Și unii au fost de acord cu asta, nu s-au opus, că doar deh! poporul chiar e prost și are nevoie de o minte luminată care să îl îndrume, și uite unde am ajuns.

        • „Așa. și soluția e un Hitler care să oprească alegerea unui alt Hitler?”
          Imi pare rau, nu inteleg.
          In rest, cultura democratica in Germania anilor `30 era la fel de slaba ca in Romania de azi. Democratia germana s-a consolidat dupa al II-lea razboi mondial, cand nu s-au mai repetat multe greseli din perioada Republicii de la Weimar.

          • Va explic eu daca nu intelegeti:

            Problema e simpla: cine decide daca un candidat e un potential Hitler sau nu? Sa inteleg ca nu poporul ca ala n-are discernamant. Bun dar CINEVA trebuie sa decida inteleg. Ei bine acest CINEVA are puterea. Puterea absoluta. Si poate usor deveni el un Hitler. Pe el cine decide daca va deveni sau nu?

            Pana la urma daca nu acorzi puterea poporului prin vot o acorzi unei persoane care nu raspunde in fata nimanui. Si acea persoana se numeste dictator. Or fi si specimene luminate din aceasta rasa. Dar eu unul n-am prea vazut decat monstrii…

            • 1. Domnul Ponta si-a pus semnatura pe niste ordonante care nu au legatura cu statul de drept; din punctul meu de vedere are apucaturi antidemocratice.
              2. Presedintele(indiferente de numele lui) are o responsabilitate politica cand numeste Premierul. Pana la urma, Presedintele isi ia mandatul direct de la popor, Premierul si-l ia atat de la Presedinte cat si de la Parlament. Deci Presedintele decide daca un potential candidat este potrivit sau nepotrivit pentru functia de Premier. Sa nu imi spuneti ca Presedintele este un dictator, pentru ca va informez ca are un mandat limitat de 5 ani.
              Concluzie: si Presedintele Hindenburg are o vina, deoarece el l-a numit Cancelar pe Hitler.

    • Intr-o societate cu „valori intoarse pe dos” sustineti Dvs. fara echivoc ca este nevoie ca PM sa fie musai unul din liderii aliantei, indiferent de calitatea acestuia, asa de principiu???

      Sigur, etica si principiile ei va sunt cunoscute!

      Ce este mai important si cum prioritizati Dvs. principiul respectarii democratiei in raport cu cel al respectarii eticii?

      Daca as putea as face niste scheme care ar explica mai usor pozitia mea, dar…

      Oare pentru Dvs. nu inseamna nimic ca exista un plagiat, ca un Ministru al Educatiei nu vede ceea ce Universitatea Bucuresti vede, si mai ales nu actioneaza in sensul recunoasterii greselii?

      Oare Dvs. nu vedeti ca statul de drept cu adevarat este amenintat de actualul PM si de gasca sa?

      Oare nu se vede de la Londra cum s-a inrautatit situatia economica in tara, pentru care multumim partidului conducator?

      Oare nu s-a auzit de fraudarea referendumului si de faptul ca mana dreapta a actualului PM este implicat pana peste urechi in aceasta actiune?

      Cum puteti spune ca o asemenea persoana merita sa sta in pozitia de PM?
      Dar oare v-ati gandit la nervii celor din tara „uscati” de declaratii bolnavicioase?
      Dar oare ati stat de vorba cu oamenii de afaceri care sa va spuna cum merg afacerile dupa Iunie 2012 comparativ cu situatia de pana in Aprilie 2012?
      Dar oare ati vazut cum se asfalteaza si se anvelopeaza in RO pe banii fraierilor?
      Dar oare ati vazut cum acei oameni de la Oltchim, de exemplu, stau in asteptarea unei situatii mai bune care pare ca nu o mai vina niciodata? si sunt multi…

      • @ Gabi M, eu

        Doamna, Presedintele are obligatia sa respecte vointa exprimata prin vot a poporului roman. Adica daca votul popular este 51% pentru USL, asta inseamna ca cetatenii Romaniei in majoritate doresc sa fie reprezentati de USL, drept pentru care Presedintele are obligatia de a respecta democratia , vointa exprimata prin vot a POPORULUI, capisci ??
        In al doile rand, PM este desemnat de alianta USL pentru ca aceasta este singura indreptatita sa nominalizeze reprezentantii in guvern, conform Constitutiei , pluralismului politic nimeni, nici chiar Presedintele sau Barosso sau Scufita Rosie nu are dreptul la ingerinta in hotararea unei formatiuni politice, capisci ??
        Nu o mai dati de gard cu fraudarea referendum-ului, aia de la ambasada din Paris au furat cu mult mai multe voturi ca la referendum, cu toata procuratura scosa pe teren!!
        Cazul este simplu, Basescu l-a nominalizat pe Ponta ca sa scape PDL – ul de anticipate unde o inghitea ca la locale! USL-ul s-a saturat de toate aberatiile lui Basescu , in special controlul ilegal al justitiei si ‘ dupa tradarea PDL-istilor si UNPR-istilor au preluat majoritatea parlamentara si l-au trimis pe Basescu in garaj. Basescu , la randul lui , s-a folosit de papusarii din CE pentru care a tradat interesele poporului roman impunand umilinta referendum – ului cu cvorum. Rezultatul referendumului insa, il descalifica pe vecie de a reprezenta vreodata interesele poporului roman, el exista in functie ca o dovada ca UE este o dictatura ce nu se sfiieste sa calce in picioare vointa poporului roman !! O rusine ationala !
        Daca dupa alegeri nu respecta nominalizarea USL , majoritara in Parlament, atunci zboara printr- un nou referendum, dar de data aceasta , devine clar dusmanul intereselor poporului roman si , in aceasta situatie se pun dosarele pe rol, incalcarea Constitutiei si a juramantului prezidential, si va infunda puscaria pentru totdeauna ! Capisci ??

          • Domnule Vlaston, dumneavoastra cunoasteti o manifestare mai elogventa a „intereselor romanilor” decat cea exprimata prin vot. E simplu, nu trebuie sa fi savant ca sa interpretati rezultatul votului : majoritatea romanilor vor sa fie condusi de USL !!! chiar nu-ti trebuie diploma de la institutul de marina ca sa intelegi acest adevar, despre democratia reprezentativa!!!
            Care parte a vointei exprimate prin vot nu o puteti intelege domnule Vlaston ????

            • De unde ati scos-o? Va luati dupa sondaje? Au mai mintit. Pe urma, e vorba de majoritatea celor care se prezinta la vot, ceeace este altceva. Ceilalti sunt scarbiti, inclusiv de USL. Pe urma, nu se voteaza premierul, acesta este stabilit cum scrie la Constitutie, inclusiv de catre presedinte. Cand se va schimba Constitutia, mai vedem.

            • Nu domnule Vlaston, discutia a fost , de la inceput , axata pe supozitia ca USL va avea minimum 51% din voturi. In aceasta situatie , Constitutia este clara PM va fi reprezentantul acestei aliante, inregistrate la tribunal ca atare!! Nu este la cheremul toanelor prezidentiale!!
              Presedintele conform logicii constitutionale nu are dreptul sa conteste o majoritate parlamentara !! Dixit !

            • Gresiti, citati-mi art. din Constitutie.
              ARTICOLUL 103
              (1) Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru, în urma consultării partidului care are majoritatea absolută în Parlament ori, dacă nu există o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate în Parlament.

              Unde scrie de alianta?

              iar in urma consultarii nu inseamna sa nu aiba nicio opinie. Se discuta la infinit, dar asa a fost si la Johannis.

              Nu contesta majoritatea, dar poate contesta propunerea acesteia de premier. Fara dixit.

            • Domnule Vlaston, ce naiba dom’le nu santem copii de gradinita !! Alianta electorala inregistrata ca atare la tribunal si care, este reprezentanta unica pe listele electorale este asimilata sub termenul de „partid”. In viitorul Parlament , nu vor fi social democrati si liberali ca partide, toti vor fi USL-isti . Deci, daca partidul alianta USL are majoritatea in Parlament dupa alegeri , desemneaza candidatul al functia de PM ! Nu va este clar spiritul Constitutiei, partidul majoritar (corespunzator cu listele electorale ) desemneaza PM. Nu este de loc la latitudinea Presedintelui sa conteste decizia majoritatii parlamentare, deoarece, in aceasta situatie, ar contesta dreptul majoritatii de a constitui executivul !! De ce nu intrebati un expert in drept constitutional, sa va explice de ce Presedintele nu poate contesta optiunea majoritatii parlamentare reprezentate de USL, in cazul victoriei cu peste 50%. Nu se poate interpreta acest articol 103, dupa placul Presedintelui, a mai abuzat odata de nexistenta unei majoritati parlamentare si s-a vazut ce a s-a intamplat !! De aceasta data, o majoritate USL de peste 50% va trebui sa termine cu Basescu definitiv , daca obstructioneaza transferul puterii, si, va trebui sa scoata institutiile statului de sub controlul ” colaboratorilor prezidentiali” . In acest moment Basescu nu mai reprezinta pe nimeni, numai interese straine statului roman !! Din acest motiv,din toate institutiile puterii executive trebuiesc scosi toti politrucii nominalizati de Basescu si de PDL , din vremea partidului stat. Ajunge cat de rau a facut Basescu si mafia PDL-ista poporului roman !!

            • Domnule Muncaciu, la ce interese straine va referiti? Nu intelegeti ca Romania e obligata sa graviteze in jurul unui Imperiu. Fie ca vorbim de UE, SUA , fie ca vorbim de Germania nazista, URSS, Imperiul Otoman, Rusia, situatia Romaniei ramane la fel. Noi nu suntem de capul nostru, dar cred ca dumneavoastra nu stiti istoria romanilor.
              Domocratia nu se bazeaza doar pe logica majoritatii, ci si pe respectul fata de lege. Domnul Ponta nu joaca dupa regulile statului de drept, deci nu trebuie numit premier. Si Presedintele Germaniei poate sa refuze numirea unui Cancelar daca acesta i se pare nepotrivit, la fel si Regina Angliei. Nu conteaza ca are majoritate.
              Presedintele Basescu isi ia legitimitatea din mandatul care i-a fost inmanat in data de 6 decembrie 2009. Tin sa va reamintesc ca referendumul din vara asta a fost invalidat, deci mandatul Presedintelui continua. Deci este legitim.

            • Si inca ceva… partidul e partid, alianta e alianta. Ca USL sa devina partid, cele 3 partide trebuie sa se uneasca si sa vina cu un statut unic. Nu exista „partid” cu 3 statute. Deci USL nu poate fi asimilat unui partid. Legea partidelor politice e clara in acest sens. Eu va dau un sfat. Cititi legislatia romaneasca referitoare la partide politice, aliante electorale cat si ceva despre relatiile internationale.

  28. @Guardian Aveti idee cu ce se ocupa acum fostul ministru german Karl-Theodor zu Guttenberg? Acela care si-a dat demisia fiind acuzat de plagiat? Plagiat dovedit, evident. Este angajat al Comisiei Europene ( da, ati citit bine). Se ocupa cu promovarea libertatii de exprimare si a securitatii pe net.
    Stiti cum a scapat de procesul intentat in urma plagiatului? Cu o donatie de 20 de mii de euro. Stiti ce a spus Angela Merkel marea politiciana a Europei la aceasta istorie a plagiatului? A spus ca pe ea o intereseaza rezultatele lui zu Guttenberg ca ministru si nu ce a facut in teza de doctorat. Daca era dupa ea si acum asta era ministru; noroc ca in Germania universitarii au reactionat cum trebuie sa reactioneze niste oameni corecti si care stiu ce inseamna un doctorat adevarat, demisia ministrului fiind o consecinta a acestei reactii masive si nu a corectitudinii politicienilor germani in frunte cu Frau Merkel.
    Iar acum Comisia Europeana nu s-a jenat sa-l angajeze pe acest individ, unul din comisarii europeni Neelie Kroes, declarand ca are totala incredere in el. Daca stiti germana, franceza, engleza gasiti multe articole pe acest subiect in presa europeana, ca sa va convingeti ca ceea ce am afirmat nu sunt inventii.

    • Nu stiam, multumesc de informatie. Evident ca asemenea chestii ma dezgusta si pe mine, totusi mi-as permite observatia, ca in ciuda declaratiilor (vorbele sunt vorbe, mai ales in politica), respectivul domn nu mai reprezinta Germania! Asta e un fapt, nu fictiune, indiferent ce zice doamna Merckel (vorba lui Calinescu, in Enigma Otiliei, „a zis-o, da’ n-a facut-o”). O fi avind expertiza tehnica pe un domeniu, nu stiu, o fi folositor pe o anumita chestie tehnica, da’ nu mai are treaba cu politica (adica sper ca pozitia dumnealui nu e numire politica). Acu’ daca domnul ponta o fi un extraordinar de mare expert (ipotetic desigur, n-are nici un fel de expertiza in domeniul dumnealul, respectiv juridic) de sa zicem drepturile omului , si nu pe contracte de asistenta juridica pe la Rovinari, nu as avea absolut nici un fel de problema sa fie, stiu si eu, ce functionar pe o chestie tehnica, la ONU de exemplu…mai ales ca probabil pozitii de aceastea tehnice se ocupa prin concurs…desi nu sunt sigur, presupun si eu, asa mi s-ar parea normal…man’s gotta eat…

      • Si in plus, foarte-foarte important: omul a demisonat didn’t he? Ponta, nici vorba, cu toata presiunea academica de care vorbiti…e o mare diferenta!

        • Guttenberg a demisionat pentru ca presiunea academica a fost foarte mare. La noi a fost un mare fas, la nemti au fost zeci de mii de universitari ( si ce universitari!) care au cerut demisia si s-au unit in aceasta actiune. Si, trebuie precizat, si el a negat de o suta de ori acuzatiile de plagiat, desi erau evidente si plagiatul se intindea pe 270 de pagini din 475. O performanta intr-o tara ca Germania cu un sistem academic sanatos.
          In plus, pozitia lui la CE este una pur politica, Guttenberg este la fel de specialist in probleme de siguranta pe net ca si mine sau casiera de la supermarchetul din colt. Iar Merkel continua sa-l sustina si a regretat profund demisia lui. Probabil spera ca in cativa ani sa fie uitata aventura asta si Guttenberg sa revina pe scena politica. Sansele sunt mari daca ne gandim ca , intr-un sondaj efetuat in acea perioada, 68% s-au declarat impotriva demisiei ministrului.
          Cu exemple de-astea europene de ce si-ar da Ponta demisia? Unde sunt zecile de mii de universitari care ar trebui sa fie dezgustati de plagiat, nu numai al lui Ponta, de altfel?

          • Cum v-am mai spus nu stiam detaliile, si deocamadata nici timp nu e sa ma informez, desi va cred pe cuvint. Pozitia pe care o ocupa , cel mai probabil, nu e de expertiza tehnica, in sensul strict al cuvintului, adicatelea expert in IT security ( ceea ce gasim prin asa numitele hacker organizations or asa numitele white-hats organizations, ci pe politici de securitate,( filtre de continut obligatorii pentru IP-isti, ce e inclus ce nu chestii de astea), totusi asta are mai putina importanta…cit priveste zecile de mii de universitari…e buna gluma :-)) Daca or fi 10% oameni integri si valorosi, si nu cred ca exagerez! In rest, ma intereseaza mai putin ce e prin Germania, si mai mult ce e prin Romania, totusi e foarte interesant de remarcat si cu asta inchei, ce vehement a cerut SD-ul demisia ministrului german, si cum nu-i cere lui ponta, prietenul socialist „de la Romania”…desi, oamenii i-au dat de inteles, au batut niste apropouri,in fond ponta nu e german de-al lor, da’ ti-ai gasit cu-i sa bati obrazul….

  29. Exact, l-au pus pe ponta in vitrina pe post de Vasilach si lumea aplauda ca la circ! Amintiti de Great Britain… pai daca va duceti la Ascot fara joben, unde e toata aristocratia Londrei, va dau aia afara, fara sa fi incalcat nici o lege!
    Asa e si cu guvernele Uniunii Europene, si in general cu lumea civilizata. Nu vedeti ca nu-l primeste nimeni pe nicaieri, ce dumnezeu. Dumneavoastra vreti ca noi ca natie, sa ne taiem singuri una dintre pirghile cu care ne putem rasturna destinul, asa de buna voie si nesiliti de nimeni?? Mi se pare un punct de vedere rigid, cu scuzele de rigoare…

  30. Bun, sa zicem ca vi se indeplineste dorinta si basescu va nominaliza alt PM. Asa, si mai departe? Fie nu va trece si ajungem la anticipate fie il suspenda direct! Cine plateste oalele sparte de ambitia prosteasca a lui basescu? Pentru ca in aceasta situatie nu mai puteti acuza pe altcineva, ca in vara! Daca rezultatele alegerilor vor fi clare dar se va ajunge din nou la o criza politica va fi un singur vinovat!

      • Si da, si nu. Depinde foarte mult de cat va obtine USL in alegeri. Daca obtine mult peste 50% si basescu tot va refuza nominalizarea lui ponta se va ajunge clar la suspendare. Si in acest caz ostilitatea populatiei va fi mult mai mare decat in vara, pentru ca perceptia de „nerespectare a regulilor jocului” va fi perfect justificata in acest caz!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Stefan Vlaston
Stefan Vlastonhttp://stefan-vlaston.blogspot.com/
Candidat din partea ARD la Camera Deputatilor la alegerile din decembrie 2012 Profesor de liceu, director de liceu in perioada 1990-2008, Presedintele asociatiei EDU CER- Educatie si Cercetare. Preocupari in domeniul politicilor educationale, in privinta calitatii educatiei, a managementului educational. Contributii in media scrisa si audiovizuala, pe temele privind educatia, formarea profesionala si cercetarea.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro