joi, martie 28, 2024

Învățământul românesc condus de universitățile private

Uluitoare desemnarea rectorului unei universități private drept ministru al educației!

Se știe lupta acerbă a acestor universități pentru studenți plătitori de taxe din care patronii lor s-au îmbogățit, și-au ridicat sedii și clădiri impresionante, pe care le pot vinde când doresc, dacă legea recent trecută prin Senat va fi promulgată. Și asta în ciuda faptului că n-au funcționat în regim de societăți comerciale ci de instituții de interes public, fără să plătească la stat taxe, impozite si TVA.

Prin manevre și desființarea învățământului profesional, ajunsesem ca toți absolvenții unei serii de liceu să intre în universități. Avem, probabil, milioane de hârtii fără acoperire,  eliberate de fabricile de diplome.

Fostul ministru al educației, Mihail Hărdău a declarat, într-un acces de sinceritate, că universitățile private controlează Ministerul Educației și Parlamentul României. Avea dreptate, ce  dovadă mai bună, alta decât nominalizarea unui rector privat ca ministru al educației!

Viitorul ministru, Corina Dumitrescu, este de mai multe ori incompatibilă, amănunt neglijat de Victor Ponta, care a declarat prioritatea zero a mandatului său,  respectarea legilor.

Să zicem ca va demisiona din funcția de rector și din aceea deținută la CSM. Dar din „funcția” de soție a președintelui Comisiei de Învățământ a Camerei Deputaților, nu poate demisiona. A demisionat soțul din fruntea Comisiei, dar nu și-a pierdut influența asupra foștilor și viitorilor colegi. Cum să nu votezi, sau să șicanezi cu întrebări dificile, soția colegului tău?

Nu poate demisiona nici din poziția de parte în procese, pe care Universitatea (la care se va întoarce peste șase luni), le are cu Ministerul Educației. Adică, va fi simultan și reclamant și pârât. De partea cui va fi? Grea întrebare, care va tulbura somnul viitoarei ministrese!

Tot la „respectarea” legilor clamată de Victor Ponta intră și nerezolvarea incompatibilității între funcția de rector și aceea de membru al CSM. Aleasa de senatorii PSD si PNL ca reprezentant al societății civile (care „civilă”??) in CSM in 2011, aceasta trebuia sa renunțe, conform legii, în termen de 30 de zile la funcția de rector al Universității Dimitrie Cantemir. Nu a facut-o! Cum e, domnule Ponta, cu prioritatea zero a mandatului dv.?

Marea necunoscută rămâne posibilitatea bulversării aplicării Legii Educației Naționale, aflată de un an și jumătate în implementare. Întoarcerea la momentul zero a tuturor prevederilor deja aplicate în învățământul superior, mai ales. Astfel încât educația să redevină locul de îmbogățire a clanurilor universitare, al plagiatorilor, să se treacă la anularea clasificării universităților și ierarhizării  programelor de studii,  locul unde înflorește nepotismul și unde nimeni nu dă socoteală de nimic.

Tot importantă rămâne și schimbarea managementului în învățământul preuniversitar, după reguli noi, prevăzute de Legea Educației Naționale. Vor fi acestea pervertite, pentru a face loc clientelei de partid, ținută la post de opt ani? Probabil că așa se va întâmpla, experiențele anterioare sunt grăitoare.

Vom avea si anul acesta un bacalaureat corect? Greu de crezut, avand in vederea „foamea” de studenti a universitatilor private, reprezentate la conducerea ministerului chiar de ministru. Oricum, avem acum un reper. Daca procentul de promovare va fi mai mare de 45%, va fi clar ca univeristarii sefi de comisii au lasat elevii sa triseze.

Se va da o OUG, prin care universitățile de stat să nu mai poată primi studenți cu taxe? În acest caz, toți cei care nu prind locurile puține de la universitățile de stat se vor duce la cele private, contribuind la umplerea buzunarelor patronilor. Va accepta statul să fie „furat” de studenți, în favoarea privaților? Ar fi o noutate absolută. Sigur, presiunile în acest sens vor fi enorme.

Acesta este riscul maxim, reîntoarcerea sistemelor de educație la momentul zero al începutului de reformă, reîntoarcerea țării pe drumul pe care baronii traspartinici au furat și jefuit întreaga societate, fără ca aceasta să descopere și să pună la lucru necesarii anticorpi de apărare.

Distribuie acest articol

35 COMENTARII

  1. Domnule Vlaston,
    Cu toate ca in principiu sunt de acord cu dumneavoastra (dumneata – forma corecta pentru singular, dar multi „intelectuali” ar lua ca o jignire o astfel de adresare) ca de obicei, vorbiti pe jumatate informat. In universitatiile de stat este permis din totalul de locuri, un procent de 25% pentru locurile de la taxa. Care este diferenta dintre o universitate privata care are doar locuri la taxa si una de stat care are 80% louri la taxa (ex. FSEGA – Cluj). Domnul Marga lua impreuna cu sotia dansului peste 100 000 ron pe luna. In coditiile in care la o singura facultate de stat (nu universitate) sunt 15 000 de studenti intr-un an, spre deosebire de o universitate privata care are in jur de 100-200 studenti pe facultate (ma refer la cea condusa de noul ministru), care dintre ele este o fabrica de diplome? Inca o rugaminte: uitati-va peste numele si ACTIVITATEA profesorilor de la ambele tipuri de universitati si dupa aceea va rog sa mai scrieti un articol pe aceasta tema.

    Cu respect,
    Vasile

    • Aveti dreptate doamna Alina. Cert ca ne aflam in plina „CIOLANIADA”. Este periculos ca Legea exista doar pe hartie, dar nu numai la actualii ci si la precedentii. Un exemplu; Art. 146 din Legea 1/2011-Legea educaţiei naţionale prevede posibilitatea dată RECTORULUI DE A ANULA, CU APROBAREA SENATULUI „UN CERTIFICAT SAU O DIPLOMĂ DE STUDII”.
      Solicităm să ne precizaţi:
      1. Art. 146/Legea 1 din 2011 se aplică şi diplomelor sau certificatelor eliberate înainte de promulgarea Legii şi, respectiv, publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României?
      2. Art. 146/Legea 1 din 2011 se aplică şi diplomelor sau certificatelor eliberate şi înmânate titularilor, adică şi după ce acestea a intrat în circuitul civil”?
      3. Art. 146/Legea 1 din 2011 conferă universităţilor competenţe jurisdicţionale similar Consiliului Naţional pentru Studierea Contestaţiilor, instituţie înfiinţată în domeniul achiziţiilor publice de bunuri?
      4. Care trebuie să fie paşii/activităţile pe care o UNIVERSITATE, respectiv, rectorul şi senatul universităţii, trebuie să le întreprindă pentru anularea unei diplome sau unui certificat:
      a. înainte de a fi înmânat titularului;
      b. după ce a fost înmânat titularului, dar nu a intrat în circuitul civil;
      c. după ce a fost înmânat titularului şi a intrat în circuitul civil.
      5. Art. 146/Legea 1 din 2011 nu este neconstituţional? Solicităm să faceţi demersuri privind neconstituţionalitatea art. 146/Legea 1 din 2011.
      IN BAZA ARTICOLULUI DE MAI SUS(146/Legea 1) S-AU ANULAT SI LEGAL SI ILEGAL, FUNCTIE DE INTERESE DIPLOME ALE UNOR ABSOLVENTI ROMANI SI STRAINI. DE NOTORIETATE ESTE ACTIUNEA PROMOVATA DE FOSTUL RECTOR URS IOSIF AL UNIVERSITATII TITU MAIORESCU
      Am propus:
       îniţierea demersurilor necesare privind neconstituţionalitatea art. 146/Legea 1 din 2011.
       iniţierea unui proiect de act normativ care să detalieze şi expliciteze competenţele conferite de art. 146 din Legea 1/2011.

  2. Daca ati face un studiu ati avea surpriza sa canstatati ca aproape in toate famiile cu mai multi copii unul, de regula cel mai bun urmeaza o universitate de stat care are colaborari cu universitati occidentale si restul isi cumpara cate o diploma la o universitate privata. Am folosit gresit termenul de universitate pentru ca denumirea lor corecta ar putea fi site de Internet unde se vand diplome (asa cum si-a cumprat si Felix o diploma de doctor din state). Asadar o mama de copii chiar daca accepta ideea ca un sigur copil era cel mai bune nu poate accepta ideea sa dispara privatele de unde si copilul mai lenes isi poate cumpara o diploma. Eu cred ca cel mai mare pericol ii va paste pe studenti, a caror dimplome nu vor fi recunoscute in afara. Cu chiu cu vai Funeriu a reusit sa negocieze un calenadr al recunoasterii diplomelor universitare cu conditia ca recenta lege a educatiei sa fie aplicata. Ori USL-ul tocmai cu aceasta se lupta sa o distruga pentru a face universitati de stat politice/politizate. Cat despre Vasile, va ramane un vesnic Vasile cu o diploma de la privat buna de gunoier la fel preum studentul repetent de la istorie care se viseaza Presedinte!!!

    • Prefer munca de gunoier decat lenevie de profesor… In mediul universitar cei mai buni profesori sunt cei practicieni, care mai au si alt lot de munca… adica au contact cu realitatea. Erasmus, daca ai fi urmat o facultate privata ti-ai fi dat seama ca nu ai fi reusit sa fi absolvent cu atatea greseli de ortografie. Intr-adevar, am absovit o universitate privata in Romania, dupa care am urmat cursuri de masterat in afara, la o facultate de stat. Sincer, am avut mai multa bataie de cap la „fabrica de diplome” decat la recunoscuta facultate din vest. Toata lumea face referire la „Spiru Haret” cand vine vorba de universitati private… Iti recomand sa faci o comparatie intre modul in care s-a format UCDC si modul in care a aparut universitatea amintita de tine. Si inca ceva… in toate tarile civilizate, facultatile de elita sunt cele private. Faptul ca in Romania, in multe universitati se urmareste doar castigul financiar ii una, dar sa generalizezi arata foarte clar ca esti sustinatorul unui anumit partid care stie doar sa critice, niciodata sa vina cu ceva constructiv. Scuza-ma, dar ma grabesc putin. Au fost intelectuali la gratar de 1 Mai si am de adunat gunoaiele. O zi buna!

      • Domnule Stie-Tot,
        Vreau sa va informez ca NU peste tot universitatile private sunt cele mai bune. Doua exemple la indemana sunt Franta si Belgia (eu lucrez la o universitate in Belgia).
        Cat despre opiniile dvs. despre ‘lenevia de profesor’ si faptul ca cei mai buni sunt ‘practicienii’, imi pare rau insa habar n-aveti. Confundati calitatea academica (care presupune multe, inclusiv potential de cercetare si talent pedagogic) cu ‘cunoasterea practica’. Sunteti reprezentativ pentru proletarul intelectual autohton care a absolvit o facultate privata. Mult succes in tara, se pare ca se deschid oportunitati noi!

        • Chiar ma intrebam de ce decade Belgia asa rapid… Se pare ca nici la ei nu exista concordanta intre cercetare si practica. Nu am spus ca doar una conteaza, ci ca un om care are contact cu ambele vorbeste mult mai informat decat unul care sta toata ziua in biblioteca si citeste ce i se recomanda.
          Ceea ce vroiam de fapt sa spun era ca atat in universitatile de stat cat si in cele private, cine vrea sa-si cumpere o diploma o poate face (cu totii banuiesc ca stim cazuri de oameni care au terminat o facultate de stat fara sa deschida o carte)… asa ca nu inteleg de ce sa le criticam pe unele si sa le ridicam in slavi pe celelalte. Consider ca ii mult mai usor sa-ti cumperi un examen de la un profesor care are un salariu mic, decat de la unul care are un salariu mai mare… Si sa fim cinstiti, nu mai tine povestea cu daruirea pentru profesia de profesor. Apropo de oportunitati, ai putea sa-mi spui te rog care ii posibilitatea de angajare la absolivrea universitatii la care predai (sau nici asta nu ii un criteriu important pentru tine, ci numarul de lucrari publicate)?

          • Nea Vasile,
            Eu te-am tratat cu dvs. Nu-mi amintesc sa fi mancat din acelasi blid.
            Nu sunt student acolo, nea Vasile. Sunt cadru didactic. Unul din ala mai fara ‘practica’.

      • Domnule Vasile Pop!
        Cu toată ”amenitatea” de care dați dovadă din plin și spumegânda ură tipică mediului lumpen ”Au fost intelectuali la gratar de 1 Mai si am de adunat gunoaiele.”(vituperări tipice de A3), vreau să vă amintesc lapidar câteva lucruri:
        i) ”ai fi reusit sa fi absolvent ” , e vorba de un conjunctiv simpluț… se scrie bineînțeles cu doi ”i”. Lăsați , bun e și ”înnotul” !
        ii) Ironie rasismă.. continuați imediat ”cu atatea greseli de ortografie.” Nu mai am nimic de comentat! :)
        iii) nu v-am citit după aceea (mono)mania politică , dar am rămas siderat de convingerea dumneavoastră neclintită că facultățile private sunt mai bune în afară. O asemenea inepție rar am mai auzit. În Munchen se intră la Politehnică doar la locuri bugetate la stat, în Franța doar facultățile de stat contează, în Austria, Germania, Suedia, Italia, Elveția, etc nu am auzit de facultăți private și lista poate continua.
        iv) Sunt de acord cu punctul dvs. de vedere cu privire la facultatea de Științe Economice de la UBB. Totuși, dintotdeauna științele economice au fost mai căutate de oameni decât Filosofia ori Matematica de pildă, de unde și supradimensionarea (însă aici bezmetică și tâmpită, de acord) acestei secții.
        v) salariile mari la profesori? Hai să facem un pariu… un an de zile nu lăsăm decât 3 centre universitare: București, Cluj, Iași. Dispare o clică, mâna de prozeliți cu deliruri prometeice care au fondat fabricile de diplome particulare și/sau cele DE STAT (!!!) din orașe mici (cu toate specializările), crește valoarea studenților, împrospătezi întregul sistem universitar în cele 3 centre amintite(recunoaștere internațională, concursuri, simpozioane, publicații, proiecte->tot corpul profesoral va fi angajat, reevaluat și însănătoșit), pui și admitere, începi să ai rezultate la Olimpiadele Universitare, proiectelele universitare nu vor mai fi niște fraze gata făcute ci vor avea o bază cât se poate de reală: studentul selectat după merit la un examen serios de bacalaureat, după aceea de admitere, indiferent de facultate.
        Poate asta aveau în cap și domnii Funeriu și Baba. Dar ar fi anihilat mafioții, pișicherii, șarlatanii, eșuații reconvertiți în profesori și toate speciile sinistre cu doctorate de pe google.

        A venit reforma, a venit USL-ul! ( A propos de Marga… să vedem ce reacție va avea peste vreo 2 ani când universitățile particulare+ cele din orașe cu populație de 45.000 de locuitori vor începe să dilueze calitatea studenților de la a sa (fostă) facultate)

        • Sunt de acord cu cele amintite mai sus, cu mentiunea ca si in cele trei mari centre universitare ar trebui facuta curatenie inainte ca reforma propusa sa deie roade, dar nu cred ca Suedia ar trebui amintita printre tarile care ar putea fi un model pentru noi… chiar ministrul invatamantului de la ei spunea nu cu mult timp in urma ca nivelul academic este la un nivel foarte scazut.
          Ca o concluzie as putea spune ca indiferent de tara sau de universitatea absolvita, daca lucrezi si nu astepti mereu ajutor sau te plangi pentru orice neajuns poti sa te descurci bine si la noi. Chiar nu vad de ce trebuie sa incercam sa copiem modelele altora, care la ora actuala nici nu o duc mai bine, nici nu le pasa de noi… mi s-ar parea mai corect sa mergem pe principiile: munca + „they don’t give a f_ _k about us, so we don’t give a f_ _k about them”

    • Cand freci menta la stat pe banii contribuabililor, iti permiti sa fi nesimtit si parazit. Impozite platesc studentii de la universitati private care muncesc ( pt achitarea studiilor ) adica li se retin impozite de catre firmele care-i angajeaza. Acesti bani din impozitele colectate de la studentii universitatilor private sunt directionati catre universitatile de stat si parazitii de studenti de acolo. La INM nu intri decat daca esti absolventul unei universitati parazite ( Cuza, Bucale, Babes ). De asta avem magistrati atat de incompetenti. Nu ma mira existenta lui Erasmus.

      • Buna Gigi,
        Imi pare rau sa te contrazic, dar daca verifici listele cu cei admisi anii trecuti la INM o sa observi ca raportat la numarul de studeti, anumite universitati private au avut promovabilitate mai buna decat cele de stat. La capitolul paraziti sunt de acord cu tine, dar cred ca se aplica la tot sistemul bugetar, nu doar la universitati.

      • Inainte de a cataloga pe unii „paraziti”, este mai bine sa ne uitam la ce ofera universitatile particulare.

        1. De ce prefera studentii care platesc taxe universitatile de stat, in conditiile in care taxele la universitatile de stat sunt de cele mai multe ori mai mari decat cele de la universitatile private?

        2. De ce la multe oferte de locuri de munca scrie „exclus USH”?

        • Din cauza mentalitatii majoritatii romanilor: „daca ii facultate privata, nu faci scoala”. Is curios cati dintre cei care afirma asta au fost la o facultate privata (nu ma refer la cele fantoma aparute peste noapte, ci la cele care au peste 15 ani de experienta in domeniu). Dupa cum amintea cineva intr-un articol mai sus de INM: nu stiu care sunt rezultatele de anul acesta la INM, dar stiu ca anii trecuti una dintre fabricile de diplome a avut rezultate mult mai bune decat UBB Cluj, raportat la procentul de studenti care au absolvit. Cred ca asta spune suficente despre UBB, a doua facultate ca valoare din tara.

          • Cine nu crede ca exista o piata a educatiei reglata de cerere si de oferta, atunci va avea mult de pierdut.

            Bine inteles ca uneori sunt dezechilibre (unul dintre ele, cred, este numarul mare al absolventilor de ASE), dar per ansamblu absolventii de liceu se orienteaza in functie de piata muncii si cunostintele cu care au terminat liceul (de exemplu mecanica vs AC).

            Daca facultatile particulare au pierdut studenti inseamna ca absolventii nu au increde in acele facultati.

  3. Eu personal sunt dezamagita. Sunt profesor de peste 17 ani. Cu toate taierile salariale din sistem, din care am avut de suferit, am avut impresia ca acest sistem incepe sa se insanatoseze. Se ajunses foarte jos din punctul de vedere al calitatii. Dar bacalaureatul de anul trecut, noua profesorilor ne-a dat o speranta. Ca lucrurile vor reveni asa cum au fost candva. Cand performanta conta in sistem. Si cand nu puteai fi profesor cu trei ani facuit la fara frevcenta intr-o facultate din universitatea Spiru Haret sau alte asemenea ei. Nu cred ca noua doamna ministru nu va fi partinica cu interesele invatamantului particular, care este evident, a distrus invatamantul romanesc. Buzunarele celor din invatamantul particular care au fost golite anul trecut, trebuie sa se umple din nou. Iar speranta mea, ca acest sistem sa-si revina dispare. Vom fi in continuare supravietuitorii unei tari ravasite de hotii, incompetente si parca uitata si de Dumnezeu pentru pacatele celor care o conduc de peste 50 de ani. Dumnezeu sa ne intareasca si sa ne dea putere de trece si peste aceste vremuri.

    • Nimeni nu opreste societatea civila sa protesteze fata de masuri aberante luate de Ministerul Sanatatii. Cu presiunea strazii si a societatii civile se poate face multe, inclusiv demisia unui ministru incompetent sau rau-voitor.

  4. pai se poate, domnule vlaston, sa nu aveti nici macar dumneavoastra incredere in mana nevazuta a capitalismului? sau capitalismul este bun oriunde altundeva dar nu in educatie? noi astia de dreapta ce ne facem in viata? cine ne mai calauzeste?

  5. Victor Ponta ne-a prezentat guvernul cu cei mai „cinstiti” ministri. Probabil „cinstiti” in sensul descris de Vlad Mixich pe Hotnews. Am vazut ca d-na viitor ministru are probleme cu „innotul”, asa ca (ne)priceperea (in)compabilitatilor cere un pic de studiu. Oamenii astia in afara de „titlurili” universitare dobandite la apelul de seara, nu au rusine?? Nu se gindesc ca intr-o zi vor da socoteala in fata lui Dumnezeu pt tot ceea ce fac? Nu se gindesc ca in mod deliberat, pt binele personal, distrug generatii intregi de tineri?? Nu le este rusine sa se priveasca in oglinda? E prea de tot, asa ceva e strigator la cer!
    Ma intreb, mediul academic ce atitudine va avea fata de ministrul Dumitrescu? Nadajduiesc ca unii din rectorii de caracter, o vor infrunta.
    Ceea ce se intimpla acum in Romania, prin pregatirea noului guvern, este o rusine. Dupa cum merg lucrurile, ne putem astepta, la infiintarea unei Academii Romane private, pt uzul parvenitilor din mediul academic.

    • Majoritatea cadrelor didactice din mediul academic, fie de stat, fie privat sunt abolventi ai unor unitati de invatamant de stat si putem vedea foarte bine pregatirea care o au. Drept urmare, cred ca avem o problema cu invatamantul in general, deoarece dascalii care au peste 45 de ani sunt fosti membrii ai partidului comunist care si-au luat colectia de diplome fredonand anumite cantece (respect pentu doamna profesoara doctor Elena Ceausescu care nu a fost nevoie sa aiba carnet de partid pentru a deveni doctor in ceva),
      Drept urmare, sistemul de invatamant din Romania a inceput sa puta inainte sa apara universitatile private… Acestea doar i-au dat avant.

  6. Buba mare! Buba mare Domnule Ponta! Sa il dati pe Marga pentru matracuca asta….. Uite cum ajunteti sa faceti greseli inca de dinainte de a guverna!

  7. Da, la toate intrebarile dv., din pacate.

    Tot ce a incercat sa faca domnul Funeriu va fi distrus.

    Este o obraznicie fara margini, numirea acestei madame la ministerul educatiei.

    O reintoarcere la impostura generalizata.

    Nu stiu ce va fi, vor elimina examenul de abilitare pentru conducatorii de doctorate, vor ataca standardele minimale, vor uita de nepotism, de clasificarea universitatilor.

    Hai ca vreau sa vad si pe asta, Dimitrie Cantemir in categoria A la cercetare !!!!

    Vor incerca sa forteze trecerea legii cu studentii cu taxa numai la privati.

    Jalnica clasa politica, produce astfel de creaturi ….

    • Nici la universitatile de categoria A nu se face nici o cercetare, stai linistit.

      Acelea iau doar banii de la stat pentru pseudoprograme de cercetare inutile, pe baza unui simulacru de „concurs de proiecte”.

      Clasificarea aia e o imensa airueala, bazata pe studierea unor dosare pline de hartii pe care nimeni nu le ia vreodata in seama, clasificare condusa de niste personaje bizare de la si mai bizara si nemaivazuta ARACIS, un cumplit mestesug de tampire organizata.

      La fael ca bordelul sovietic (stii bancul cred….) universitatile au ajuns foarte bine organizate, clasificate si categorisite dar nu au nici profesori, nici absolventi.

      • Nu sunt de acord cu Dedalus.

        Sa ne uitam pe UEFISCDI, acolo se afla lista cu articole ISI (la punctul ISI, a)) pe ultimii 5 ani, la fiecare universitate. Din tara.

        Dimitrie Cantemir sta jalnic, comparativ chiar si cu ASE Bucuresti.

        Si chiar comparata cu facultati de drept, ca cea de la UBB.

        Deci, nu e chiar asa. Iar daca ne referim la fizica sau matematica de la Bucuresti, Timisoara etc. nici nu are sens comparatia. Aia AU MULTE articole ISI.

        Deci, nu ne bagati pe toti in aceeasi oala. Granturile s-au obtinut si se obtin inca pe pile, POSDRU-urile etc, asta e adevarat. Dar articole in reviste ISI….nu ai cum sa trisezi, ai sau nu ai.

        Iar despre studiile ei la Stanford, multi politicieni sau copii de ai lor s-au dus pe acolo…la cumparaturi poate. Ca Eba de exemplu. Una e sa stai 5 ani acolo, sa-ti faci temele de casa saptamanal, transpirand de frica ca pierzi cursul, nici nu mai ajungi la examen, alta e sa mergi in vizita ca doamnele astea.

        E O MARE RUSINE ca dascalii nu ies imediat in strada, sa protesteze impotriva numirii acestei doamne la educatie.

  8. studiu de caz: un fost olimpic, ajuns ministru al educatiei si invatamantului, a reusit ceea ce numai Spiru Haret a reusit : o reforma intru calitate, o reforma pentru valorizarea profesiei de dascal, o reforma pentru excelenta universitara. s-a luptat cu sindicalisti interesati doar de avantaje materiale, cu o clasa de „profesori” fara vocatie si, culmea culmilor o mare parte a populatiei anteniste chiar crede si ca nu a obtinut bacalaureatul…
    studiu de anti-ministeriabila: dna CD, rector al universitatii DC. doamna in cauza are un parcurs
    tipic pentru orice oportunist sau oportunista de dupa ‘ 90. … lansati pe o orbita politica extrem de remuneranta, castigand rapid grade universitare si titluri academice au avut in P.Roman primul model de success. Nastase, omniprezentul profesor, ministru, prim-ministru, om de afaceri, a impus in mod fara echivoc non-valoarea si impostura! daca ne vom plange fara a riposta, democratic, civic, epigonii lui Nastase vor continua sa faca rau Romaniei si implicit urmasilor nostri..

  9. Este foarte grav ca revine brutal mafia din invatamantul privat.

    Dar ce fac oamenii de calitate din educatie? De ce nu ies in strada ca sa opreasca numirea acestei doamne la Educatie?

    Unde e opinia publica?

  10. Toată lumea se miră de ce Marga a ajuns ministru la externe şi Titus Corlăţean, diplomat, la justiţie. Se pare că „influenţa” d-nei Corina Dumitrescu a fost atât de mare încât a determinat rocada a 2 miniştri pe alte portofolii decât cele planificate iniţial, cărora li s-a promis probabil că vor fi miniştri şi apoi au fost mutaţi la alte ministere pentru a nu se face scandal (întâi Marga care a ocupat locul lui Corlăţean, apoi Corlăţean la rândul lui). Ce determină oare partidele să ignore interesul public şi chiar propriile structuri pentru a servi maşina de făcut bani din iluzii a universităţilor private? Cel mai probabil, banii înşişi…

  11. In acest moment universitatile private si cele de stat sunt in egala masura fabrici de diplome.

    Cine inca mai crede ca „la stat” se „face carte” inseamana ca nu a stat de vorba cu nici un absolvent de la stat. Presa a aberat mult pe tema „universitatilor private”, doar pentru a castiga cititori. In realitate insa, tot ce se spune despre universitatile private este in egala masura valabil si pentru cele de stat.

    Trebuie sa infruntam realitatea, pentru a putea schimba ceva: Romnia nu are invatamant superior. Deloc si de nici un fel. Avem doar niste cladiri unde se adapostesc de ploaie unii cetateni (gratis sau cu taxe).

    in final, putin ma interesaza daca ministrul invatamantului e „de la stat” sau de la „privat”. Reforma invatamantului nu a inceput niciodata, iar toti ministrii nu au facut nimic altceva decat sa tot schime aiurea structura anului scolar si structura institutionala.

    Nu de ministru grozav avem nevoie, ci de cineva care faca un program de reforma real si de un grup de oameni care sa il sprijine pe acel cineva. Penru cei cu adevarat interesati recomand filmul „Waiting for Superman” despre criza invatamantului din Statele Unite.

  12. Într-o intervenție în cadrul emisiunii „Ultima Oră”, difuzată de România TV, președintele CSM Alina Ghica a pus erorile din CV-ul Corinei Dumitrescu pe seama unui angajat al instituției, spunând că aceste acte, publicate pe site-ul CSM, sunt redactate de personalul tehnic.

    De unde sa stie personalul tehnic de la CSM ce parcurs profesional a avut respectiva (ca doar nu le-a pus in brate un teanc de diplome sa decida ei ce trec acolo)?CV-ul se face personal, nu prin proxi. Delegarea responsabilitatilor are totusi o limita.

    ATENTIE: nu a terminat un ciclu de invatamant la Stanford (cum pare sa reiasa din anumite ziare) ci doar niste cursuri… este o mare diferenta!!! Ce a facut doamna intre 1982-1986 (ca in CV nu apare nimic)?

    Fiecare partid are o Elena Udrea !

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Stefan Vlaston
Stefan Vlastonhttp://stefan-vlaston.blogspot.com/
Candidat din partea ARD la Camera Deputatilor la alegerile din decembrie 2012 Profesor de liceu, director de liceu in perioada 1990-2008, Presedintele asociatiei EDU CER- Educatie si Cercetare. Preocupari in domeniul politicilor educationale, in privinta calitatii educatiei, a managementului educational. Contributii in media scrisa si audiovizuala, pe temele privind educatia, formarea profesionala si cercetarea.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro