joi, martie 28, 2024

Pop il controlează pe Funeriu la știință… Hai nu mă înnebuni, Mițo!

Am trăit s-o văd și pe asta. Un sindicalist politruc, cu greșeli elementare in CV, cu exprimări cel puțin dubioase, ajunge să-l verifice pe Funeriu la documentele care-i atestă știința. Iși trimite inspectorii la Cotroceni.

Dacă ridicolul ar ucide am rămâne și fără ministrul Educației.

Iată  pe scurt activitatea științifică a lui Daniel Funeriu.

inginer in chimie, European Higher Institute of Chemistry, Strasbourg, France (1991-1994)
– masterat (DEA) in chimie organica si supramoleculara, Universitatea Louis Pasteur, Strasbourg, France(1994-1995)
– doctorat, coordonator J. -M. Lehn (laureat Nobel in chimie) , Universitatea Louis Pasteur, Strasbourg, France (1995-1999)

Activitate profesionala:

– stagiu stiintific (4 luni) la Merck&Co, Rahway, New Jersey, USA (1994)
– stagiu stiintific (3 luni) la Zeneca Fine Chemicals, Huddersfield, Anglia (1994)
– asistent, Universite Louis Pasteur, Strasbourg, Franta (1995-1998)
– conferentiar, College de France, Paris, Franta (1998-1999)
– cercetator stiintific la Scripps Research Institute, La Jolla, California (1999-2002)
-cercetator stiintific la National Institute of Advanced Industrial Since and Tehnology (AIST), Osaka, Japonia, (2002-2006)
– obtine un grant de cercetare EU de aproximativ 2 milioane Euro, Marie Curie Excellence Grant, (2006)
– Marie Curie Excellence Team Leader, Technical University Munich (2006)
– inventii : On-Chip Enzyme Activity Measurement and Applications Thereof, On-Chip Measurement of Enzyme Ubiquitination and Applications Thereof, A New Class of Soluble b-Amyloid Binders and their use in Alzheimer Disease Treatment.

Și vine un neica nimeni, Liviu Marian Pop, ministrul Educației într-un guvern de plagiatori, în frunte cu Primul Ministru, Victor Ponta, să-l controleze la studii. Unul care scrie numele liceului la care a predat „Salygny”. Și care scrie în CV că are abilități la mânuirea xeroxului și a scanerului! Sesizați diferența???

Că Funeriu n-are actele echivalate in România. În România plagiatorilor și mincinoșilor, de tipul Corina Dumitrescu, Ioan Mang, Victor Ponta. Adică, dacă te angajează guvernul japonez nu e suficient, trebuie sa te verifice și Liviu Pop, ca e mai de „bază”.  In conditiile in care in UE exista regula recunoasterii reciproce a diplomelor.  Repet, are noroc ca ridicolul nu ucide.

Că de ce l-a angajat președintele Băsescu în funcția de consilier, fără aprobarea sa, a ministrului educației. Ca și cum președintele nu are voie să angajeze pe cine vrea, la o adică. Inclusiv un elev de liceu, dacă dorește să afle care sunt problemele școlii.

Liviu Pop are o problemă care-i explică gafele repetate. Pe 30 iunie îi expiră mandatul și nu știe ce să mai facă sa rămână ministru, în condițiile în care dna Andronescu are deja o condamnare pentru incompatibilitate. Care nu-i definitiva, dar orisicât. Nu se face, după atâtea experimente nefericite pe scaunul „electric”. Cum alții universitari-politruci nu se inghesuie, la gândul „scheletelor” (plagiate) de prin sertare, la pățania lui Ioan Mang și a premierului Ponta, face tot ce poate să rămână ministru în continuare.

Reușește doar să se facă de râs. Asta da!

Distribuie acest articol

99 COMENTARII

  1. Am cam inteles si eu abia acum de ce nu prea mai avem trupe de satira si umor si nici publicatii comice… nu pot rezista concurentei guvernului. Realitatea bate fictiunea la mare distanta.
    Da, clientul trebuie sa se faca util patronului. Trebuie sa ii surpinda cele mai ascunse dorinte, trebuie sa il incante cu initiativele sale, trebuie sa se faca mai mult decat util.

    • Organele de ancheta au dovedit faptul ca fostul ministrul PDL al Tineretului, Monica Iacob Ridzi, a folosit ilegal bani de la buget pentru a finanta diferite actiuni din campania electorala a fiicei lui Traian Basescu, Elena Basescu
      Aceasta a devenit europarlamentar folosind aceleasi mijloace invocate in condamnarea cu executare a lui Adrian Nastase. Mai mult, Ridzi a savirsit infractiuni in flagrant si DNA nu a cerut arestarea ei.

      Fostul ministru al Tineretului este acuzat de :

      – abuz in serviciu contra intereselor publice

      – fals intelectual in legatura cu fapte de coruptie,

      – uz de fals in legatura cu fapte de coruptie

      – participatie improprie la infractiunea de fals intelectual la Legea contabilitatii.

      Procesul este judecat tot la Inalta Curte de Casatie si Justitie.Cercetarea penala in cazul Monicai Iacob Ridzi a fost declansata in urma anchetei publicate de Gazeta Sporturilor in 16 iunie 2009, potrivit careia festivitatile organizate de Ministerul Tineretului si Sporturilor cu ocazia Zilei Tineretului (2 Mai 2009), care au avut un buget de circa 600.000 de euro, au fost incredintate fara licitatie unor companii private.
      Vor fi condamnate si ele la inchisoare cu executare deputatul PDL Monica Iacob Ridzi si europarlamentarul PDL Elena Basescu? Ca si Adrian Nastase?”

      • Orice om rational asteapta hotararea justitiei. Ce nu putem astepta este ca un infractor condamnat definitiv sa se sustraga de la executarea unei clemente pedepse cu complicitatea directa a institutiilor statului si a mebrilor de guvern. Cum e posibil. Aceasta e intrebarea care trebuie sa o pui. Ce ne spui tu e doar o barfa partizana fara argumente.

      • Dinspre partea mea as face voluntariat la o asociatie de ajutorare a coruptilor care vor sa se sinucida.

        PS. Ai bagat comentariul asta cu Monica Ridzi pentru a fi mai vizibil la inceputul comentariilor :-))
        Ce tare. Curat ca pe ziare.com. Cat e postarea? Sau cum se plateste? Pe zi?
        Eu as cenzura astfel ce comentarii. Nu am insa nimic impotriva sa citesc ceva despre Monica Ridzi, ceva dezvaluiri despre campanie si coruptie dar documentate.

      • Si daca o condamna nu mai este Ponta un plagiator si mincinos iar Pop cu abilitatile in manuirea xeroxului si scanerului ( lucru ce il face foarte bine si unul cu patru clase ) devine comparabil ci Funeriu ?

  2. Foarte bine! Excelent! Domnul Pop nu trebuie sa se opreasca aici insa. ITM-ul ar trebui sa verifice daca directorii celor mai mari banci din Romania, toti straini, au diploma de bac romaneasca. Si pe aia de la Cosmote, Vodafone, Orange si Romtelecom. Si Dacia si OMV.
    Huoo! Jos Strainii!

    • Pop e gelos! vrea si el articole in presa straina!!! Acest sindicalist e in stare sa conteste pe prof.Hawkings (daca ar fi sa tine cursuri la Univ.Buc) ca nu si-a echivalat diploma. Apropos, managementul strain OBLIGATORIU pt. companiile de stat va avea studii echivalate de Pop? Mare e Gradina Ta doamne…..

  3. Confundati partea stiintifica cu cea administrativa. Diplomele sunt una, continutul lucrarii de doctorat si al articoleleor inseamna cu totul altceva ( asta este partea stiintifica). In acest caz vorbim doar de administrativ: legea trebuie sa fie una pentru toti. Atata timp cat exista tineri absolventi ai unor universitati prestigioase ( chiar mai prestigioase decat cea unde a obtinut doctoratul Funeriu), tineri ce au fost obligati sa -si echivaleze diplomele obtinute, atunci nu vad de ce s-ar face derogari pentru unii.
    Stiu ca acum 5-10 ani era o nebunie sa-ti echivalezi diplomele, umblai ca nebunul la minister si te trimiteau dintr-o parte in alta, se astepta si jumatate de an, poate chiar mai mult, pana obtineai echivalarea dorita si in acest timp NU PUTEAI SA TE ANGAJEZI. Credeti ca Funeriu, pentru ca face politica, este mai presus de orice alt posesor al unei diplome de doctorat straine si legea care se aplica unora nu se aplica altora? Intrebati-i pe cei care au avut de tras cu echivalarea diplomelor ce parere au de acest lucru.

      • Stimate domnule Vlaston,

        Din pacate, echivalarea diplomelor obtinute in statele europene mai exista iar domnul Funeriu NU A FACUT NIMIC IN PRIVINTA ASTA cat timp a fost ministru. Procedura de recunoastere este costisitoare, extrem de lunga (daca nu ai o pila la minister) si pana la urma injositoare. Nu e de mirare ca nici dumnealui nu a catadicsit sa-si recunoasca diplomele. Putea macar sa o inlesneasca. Echivalarea automata functioneaza doar pentru anumite domenii stiintifice dar si acolo ai de asteptat si, mai ales, de platit.

        Duduile de la CNRED, cand nu sunt de-a dreptul nesimtite, te trateaza de sus, de parca ti-ar face o favoare (in plus au un orar extrem de scurt pentru numarul de cereri, nimeni nu raspunde la telefon, etc)

    • Eu ce nu inteleg in chestia asta e urmatorul lucru: Domnul Funeriu are un doctorat.

      Inteleg ca in Romania, pentru a ti se echivala un doctorat de afara, trebuie sa-ti echivalezi clasele 1-4, 5-8, 9-12, bacalaureatul, facultatea, masterul. Pentru ca, se stie, cei de afara nu solicita nici unul din aceste acte pentru doctorat.

      Intrebarea mea: nu e suficienta echivalarea ultimei diplome academice obtinute?

    • Sunt medic si am foarte multi colegi care au plecat sa lucreze in alte tari UE (Franta, Germania, Marea Britanie) fara formalitati speciale in tarile respective. Pur si simplu diplomele de aici au fost suficiente + un document de la ministerul sanatatii.
      In plus, stiu ca exista profesori universitari romani care sunt invitati sa predea la universitati de prestigiu: li se cere echivalarea diplomelor?

      • In multe tari, diplome unui nou angajat este verificata doar de institutia angajatoare. Va pot confirma aceasta cu exemplul meu si al sotiei, care am fost angajati pe posturi de cercetare/invatamant universitar fara un document de echivalare emis de o institutie centrala a tarii-gazda.

  4. Priceless! Da’ daca nu-l pun si sa dea bacul inca odata sub supravegherea camerelor de la Antena3 si cu o comisie condusa de Ciuvica n-au fact nimic!

  5. domnule vlaston,ma contrariatzi!dvs,un patriot sa nu intzelegetzi de ce indeminaticul xeroxist reclama bacalaureatul in romanica?
    sa va explic io:daca nu l are,statul rumin nu l recunoashte pe Funeriu educat!
    daca nu face demersurili sa l obtzina,asta inseamna ca i ignora cu buna shtiintza regulili impuse

  6. Domnule Vlaston, noi stim, ei stiu. Mesajul e pentru nucleul „dur” PSD (de la electoratul liberal ma astept la mai mult totusi), acei oameni care nu si-au „vandut” tara, care regreta vechiul regim, care il vad pe Iliescu drept presedintele cel mai bun pe care l-a avut Romania (mentiune – dupa Ceausescu).

    Oameni simpli in fond, fara vina pentru totalul dezinteres al statului in educarea mentalitatii lor.

  7. Domnule Vlaston, gresiti: nu exista nici o recunoastere reciproca a diplomelor in UE, in orice caz nu cu Romania. Duceti-va dvs intr-o tara europeana cu diploma pe care o aveti si vedeti daca va fi recunoscuta: trebuie echivalata, daca va fi echivalata, ceea ce nu e automat. La fel, daca vii in Romania cu o diploma din afara aceasta nu era si nici acum nu este recunoscuta automat. Oricum, nu era recunoscuta acum 2 ani si jumatate cand Funeriu a fost angajat ( chiar daca pe post de ministru).
    Cunosc cazuri de oameni cu diplome de doctorat, ba chiar si de habilitare obtinute in Europa si care nu sunt recunoscute automat la noi. V-am spus, confundati partea stiintifica cu cea administrativa si mai ales lasati sa se inteleaga ca legea se aplica diferit pentru unii fata de altii si aceasta este normal. Ei bine, nu este. Indiferent cine este in cauza trebuie sa se se supuna legilor tarii respective. Aveti alta parere, inteleg?

    • ca unul care-am plecat din tara de cativa ani, e ceva ce nu-nteleg: fisa postului de consilier al presedintelui impune un barem minim al studiilor – liceu, profesionala, facultate, masterat, doctorat? Daca nu, atunci „initiativa” lui pop intra-n categoria „sa facem ceva sa ne aflam in treaba”. Daca da, atunci treaba-i oabla – pui fisa postului langa CV-ul lui Funeriu si gata, se potriveste – bine, nu – raus.

  8. Domnule Profesor,

    In Romania, LEGEA trebuie RESPECTATA?
    Verificarea documentelor este facuta de ITM, care este subordonata Ministerului Muncii!
    Ce implicatie are „Un sindicalist politruc…” cu „…abilități la mânuirea xeroxului și a scanerului!” in aceasta problema?

    P.S.1. De ce un valoros cercetator, cum este D.Funeriu, nu-si urmeaza vocatia si se complace sa ocupe o functie banala si prost platita?

    P.S.2. Atzi uitat ca este descoperitorul teoriei „pixelului albastru”? Aceasta teorie i-a permis sa ocupe si scaunul de ministru!!!

  9. Ma vad nevoit sa fiu de acord cu altii: NU exista nici o recunoastere automata a diplomelor la nivel European. Fiecare tara e libera sa aplice regulile care i se par corecte. Mai multe aici:

    europa.eu/youreurope/citizens/education/university/recognition/index_en.htm

    Si il cauta nu la stiinta, ci la hartii. E o mizerie, adevarat, dar o mizerie bazata pe legea (stramba, dar totusi in vigoare) rin Romania. Si eu stiu persoane cu diplome obtinute afara care nu sunt recunoscute aici. E o procedura indelungata, chinuitoare si care costa si bani ca sa poti echivala o diploma de doctorat in Romania. E frustrant ca un doctor cu diploma obtinuta la o universitate de top 100 sa nu fie recunoscut in Romania, in vreme ce mizeria de doctorat a dlui Ponta este valabila. Dar asta este legea! Schimbati-o, doamnelor si domnilor, daca vreti corectitudine…

    • la linkul indicat scrie „If you already know that you will eventually want to pursue further studies in a different country, check before you start whether your diploma will be recognised there”. DAR avem si Directiva 2005/36/CE privind recunoasterea calificarilor profesionale, care permite desfasurarea de activitati profesionale in alt stat membru decat cel in care au fost obtinute calificarile si unde conditionarea recunoasterii de catre statul membru gazda , pe baza titlurilor oferite in alt stat membru, se intimpla in urmatoare le situatii:
      „Articolul 14
      Măsuri compensatorii
      (1) Articolul 13 nu aduce atingere dreptului statului membru gazdă de a impune solicitantului să urmeze un stagiu de adaptare de cel mult trei ani sau să susțină o probă de aptitudini în unul dintre următoarele cazuri:
      (a) atunci când durata formării pe care o dovedește în temeiul articolului 13 alineatul (1) sau (2) este mai mică cu cel puțin un an decât cea necesară în statul membru gazdă;
      (b) atunci când formarea pe care a urmat-o acoperă discipline semnificativ diferite de cele incluse de titlul de calificare necesar în statul membru gazdă;
      (c) atunci când profesia reglementată în statul membru gazdă cuprinde una sau mai multe activități profesionale reglementate care nu există în profesia corespunzătoare în statul membru de origine al solicitantului, în sensul articolului 4 alineatul (2), și în cazul în care această diferență este caracterizată de o formare specială care este necesară în statul membru gazdă și care include discipline semnificativ diferite de cele la care se referă atestatul de competență sau de titlul de calificare pe care îl posedă solicitantul.”

      Or nu cred ca dl Funeriu se incadreaza in una dintre cele trei situatii.

  10. In Germania, cu mai multi ani in urma, a trebuit sa-mi echivalez diploma, pe de o parte e o procedura simpla si facuta prin posta, pe de alta parte e necesara. Conform legislatiei germane sunt obligat sa-mi pun in paranteza la titlu si (RO). Deoarece sistemele de invatamint difera intre tari sunt confuzii intre master, bachelor, Fachhochschule, TU si alte forme.
    Oricum diplomele trebuie recunoscute, trebuie traduse, apostilate, mai ales pt. a se evita diplomele falsificate.

    • O procedura similara este in uz si in Franta. Pentru echivalarea unei diplome de studii aprofundate obtinute in Romania este suficient sa te prezinti cu ea la un traducator autorizat de curtea de apel. Si atat.

    • asa o fi fost acum mai multi ani

      eu de 2 ani nu a trebuit sa imi echivalez nimic. doar am tradus diploma si le-am aratat-o.

      am capatat drept de munca pe baza celei romanesti.

  11. @bird, @echos, @ampersand

    Sint doua idei in comentariile mele: prima se refera ca afirmatia domnului Vlaston, cum ca Funeriu ar fi controlat ” la stiinta”, afirmatie falsa. A doua se refera ca obligativitatea de a-ti echivala diplomele obtinute in afara tarii si invers. Am inpresia ca vreti sa deturnati discutia de a obligativitatea de a face cum face toata lumea si a respecta legea indiferent daca esti ministru sau simplu absolvent al unei universitati ce vrea sa se angajeze in tara.
    Daca este sau nu necesara o diploma oarecare pt a numit ministru sau consilier prezidential, ar trebui sa stiti, sustinand contrariul. Eu cred ca trebuie sa ai o minima calificare chiar si pentru inutila functie de consilier prezidential. Nu este asa? Aratati-mi va rog unde este specificat, in ce articol de lege, ordonanta ca nu exista nici o cerinta de acest gen. Mai precis, exista un articol in care se spune ce acte sunt necesare ca sa fii angajat pe un asemenea post? Vreti nu vreti, este un post de bugetar, platit de stat, deci niste acte sunt necesare la angajare, indiferent ca este vorba de o numire sau de un concurs.
    Pana una alta eu stiu ca ORICAUI bugetar care are un contract de munca, i se cer niste acte. Repet, pana la proba contrarie sustin aceasta, asa cum sustin ca daca Funeriu nu si-a echivalat diplomele si acest lucru era necesar, atunci, da, exista o problema de respectare a legii.
    Daca pretindeti ca pentru un ministru sau consilier prezidential nu se cere absolut nici o diploma, atunci sunt de acord ca demersul tantalaului asta de Pop este o tampenie. Pana atunci, dati-mi voie sa sustin ca legea trebuie respectata de toti.
    Ar fi cazul sa iesiti din sfera „Pop,idiotul ii cere cont lui Funeriu genialul „si sa ganditi in termeni de lege si respectarea ei.

    • Sunteti ilogic.

      „Aratati-mi va rog unde este specificat, in ce articol de lege, ordonanta ca nu exista nici o cerinta de acest gen”

      Pai vad ca ii cereti cuiva sa isi dovedeasca nevinovatia.

      Aratati-mi dumneavoastra mie invers: Aratati-mi va rog unde este specificat, in ce articol de lege, ordonanta ca EXISTA o cerinta de acest gen. Caci e vorba de o acuzatie, nu?

      Daca acuzati ceva, probati acuzatia. Nu ii cereti celui acuzat sa isi dovedeasca nevinovatia, cand nici macar nu stiti pe baza legala il acuzati. Nu asa se face?

      Uite, fac eu si treaba pentru dumneavostra. Am cautat in COR (codul ocupatiilor din Romania), singura chestie de care se poate lega cineva la angajare privind nevoia unui anumit nivel de studii pe un anumit post.

      Ei, unde se incadreaza Funeriu? Ei, iaca ce am gasit. Aici se poate incadra, in una din cele doua categorii:

      111202
      Consilier guvernamental
      (Subgrupa majora 11, Grupa minora 111, Grupa de baza 1112)
      Nivelul de instruire: – nedefinit; superior dar nu neaparat

      111204
      Consilier institutii publice
      (Subgrupa majora 11, Grupa minora 111, Grupa de baza 1112)
      Nivelul de instruire: – nedefinit; superior dar nu neaparat

      Ei, ati vazut? Nivelul de instruire: – nedefinit; superior, dar nu neaparat. Asa scrie in COR la Consilier guvernamental sau Consilier institutii publice

      Daca aveti alte argumente, eu le astept.

    • Bai frate, sa mor daca inteleg!
      D-vs afirmati ca „…cu o diploma din afara aceasta nu era si nici acum nu este recunoscuta automat. Oricum, nu era recunoscuta acum 2 ani si jumatate cand Funeriu a fost angajat ( chiar daca pe post de ministru).”
      Si eu va atrag atentia ca folositi un argument fals in dzertatia d-vs, functia de ministru fiind una in care esti „NUMIT” si nu „ANGAJAT”. Si tot eu sunt vinovat ca vreau sa deturnez „…discutia de a obligativitatea de a face cum face toata lumea si a respecta legea indiferent daca esti ministru sau simplu absolvent al unei universitati ce vrea sa se angajeze in tara”
      Curat Murdar! Pana si Vangelie poate fii desemnat ministru, ca nu se da concurs…

      „Daca este sau nu necesara o diploma oarecare pt a numit ministru sau consilier prezidential, ar trebui sa stiti, sustinand contrariul. Eu cred ca trebuie sa ai o minima calificare chiar si pentru inutila functie de consilier prezidential. Nu este asa? Aratati-mi va rog unde este specificat, in ce articol de lege, ordonanta ca nu exista nici o cerinta de acest gen. Mai precis, exista un articol in care se spune ce acte sunt necesare ca sa fii angajat pe un asemenea post? Vreti nu vreti, este un post de bugetar, platit de stat, deci niste acte sunt necesare la angajare, indiferent ca este vorba de o numire sau de un concurs.”
      „Pana una alta eu stiu ca ORICAUI bugetar care are un contract de munca, i se cer niste acte. Repet, pana la proba contrarie sustin aceasta, asa cum sustin ca daca Funeriu nu si-a echivalat diplomele si acest lucru era necesar, atunci, da, exista o problema de respectare a legii.”
      D-vs FACETI AFIRMATIILE, D-vs TREBUIE SA LE DOVEDITI! Sustineti acest lucru, nici o problema, dar dovediti-va argumentul! Nu ne obligati pe noi sa va dovedim contrariul! Altfel ajungem ca in bancul cu piatra si desteptii…

      • ca bugetar (or fi ministri bugetari sau consilierii bugetari NU stiu, nu dati cu piatra), daca in fisa postului scrie „A „trebuie sa ai „A” daca legea nu prevede derogari. Ce scrie la ministru, habar n-am, desi uitandu-ma exact la Pop cred ca nu scrie nimic. In rest doar exemple: a fost echivalat master lui Ponta (ca sa poate fi doctor), a fost echivalata diploma lui Isar sau Voinea? Ce diplome are Remus Cernea? Iar ca o comparatie: Igas a luat bac la 24 de ani, Vanghelie la 31 si Robert Negoita la 34, deci sa-l injuram pe Igas.

    • „Aratati-mi va rog unde este specificat, in ce articol de lege, ordonanta ca nu exista nici o cerinta de acest gen. Mai precis, exista un articol in care se spune ce acte sunt necesare ca sa fii angajat pe un asemenea post?”
      Simplu: legea 47/1994 privind organizarea si functionarea Presedentiei Romaniei, gasita pe site-ul oficial: http://presidency.ro/static/ordine/AdmPrez/__LEGEA_nr_47_din_7_iulie_1994_(republicata)_privind_serviciile_din_subordinea_Presedintelui_Romaniei.pdf
      articolul 5, al. 2:
      „Personalul [Administratiei Prezidentiale] poate fi încadrat numai pe baza încrederii acordate de Preşedintele României şi cu condiţia semnării unui angajament de loialitate stabilit prin regulamentul prevăzut la art. 2.”
      Prin urmare singura cerinta este ca persoana respectiva sa beneficieze de increderea Presedintelui.
      Ceea ce e si normal, deoarece singurul scop al Administratiei Prezidentiale este sa-l ajute pe Presedinte sa-si indeplineasca atributiunile. (vezi articolul 1 din aceeasi lege „Pentru exercitarea de către Preşedintele României a prerogativelor care îi sunt stabilite prin Constituţia României şi alte legi se organizează şi funcţionează Administraţia prezidentiala”)

      Prin urmare, oricine, cu sau fara studii (echivalate sau nu), poate fi angajat de Presedinte, daca acesta are incredere in persoana respectiva.

  12. 1. Presedintele poate angaja in functia de Consilier Presidential oameni cu orice fel de pregatire profesionala, tine strict de latitudinea presedintelui. Din acest punct de vedere, dl. Funeriu, putea, foarte bine, fi gunoier sau tamplar.
    2. Actualul guvern se dovedeste incompetent panad si cand este vorba de ”gasirea” de „murdarii” la adversarii politici. Imi imaginez cat de mult o fi trebuit sa „cotrobaiasca” dl. Ministru Interimar Pop pt. a gasi asa o „murdarie” la dl. Funeriu”: licentiat Magna Cum Laude, la Sorbona!
    3. Rugam pe capabilul „dottore” sa ii traduca domnului Pop „Magna Cum Laude”. Este posibil ca insasi acest termen de „import” sa ii fi trezit suspiciuni dlui ministru al educatiei.

    • Sa inteleg ca un consilier prezidential poate avea opinie despre o lege aflata la promulgare pe masa presedintelui chiar daca este gunoier sau timplar? Pai, cam asta a contat in guvernarea pedelista. Toate institutiile isi adunau directorii de prin cluburi, asta-i o realitate.

      • „Sa inteleg ca un consilier prezidential poate avea opinie despre o lege aflata la promulgare pe masa presedintelui chiar daca este gunoier sau timplar?”

        Ce anume l-ar impiedica?

        „Pai, cam asta a contat in guvernarea pedelista. Toate institutiile isi adunau directorii de prin cluburi, asta-i o realitate.”

        Aveti vreun exemplu?

      • Stimata doamna Valeriana, intr-o democratie ORICINE are dreptul sa-si dea cu parerea despre orice lege, fiindca va fi obligat sa o respecte. Da, si daca sunt tamplar si daca sunt simplu fermier cu 4 clase am dreptul sa-mi dau cu parerea. Inteligenta si bunul-simt nu sunt neaparat conditionate de educatie. Poate nu stiati, dar legile se supun si dezbaterii publice…

        • @Gogu Bosorogu

          Sa desfiintzam invatzamantul!!! Facem economie la buget!!!
          Cu bun simtz si bunavointza nu se conduce o tzara!!!…

          De ce un valoros cercetator, cum este D.Funeriu, nu-si urmeaza vocatzia si se complace sa ocupe o functzie banala si prost platita?

          • @contrabas
            nu vad care e problema. cred ca dl funeriu este liber sa-si aleaga locul de munca, nu?
            si nici nu era despre asta vorba in propozitie, contrabas. recititi articolul dlui vlaston. poate se ridica ceata.

      • @valeriana
        cred ca va scapa atat esenta articolului dlui vlaston, cat si ideile dezbatute aici. banuiesc ca aveti o gandire diferita, de tip „emanat”.

  13. 1. Am mult mai mare încredere în diplomele obținute în Occident de
    Daniel Funeriu decât în diplomele din Romania;
    2. Marii noștri plagiatori sunt burdușiți cu diplome;
    3. Dacă văd o diplomă din România (de bacalaureat, doctorat
    sau altceva) mă întreb cât de reală este.
    Sau, cum scria odată dl. Vlaston, cât a dat pe ea posesorul?

  14. @Ciprian Nicolae spune:
    25/06/2012 la 12:45
    Nu comparati situatia din 1990 cand legile erau cele care erau, cu situatia de acum. Cine isi echivala diplomele obtinute in alta tara in 1990-1991? Cati si le echivaleaza acum, cati si le-au echivalat in ultimii 10-15 ani? ? Pe de alta, daca, intr-un caz nu s-a respectat legea ( daca exista o asemenea lege atunci), asta nu inseamna ca trebuie iertati toti cei care nu o respecta. Daca e cazul schimbam legea in loc sa toleram nerespectarea ei.

    • @Dinu,
      Las-o balta ca te afunzi in ridicol.

      Consilierii (Presedintelui, Premierului, ministrilor) sint numiti, vin si pleaca odata cu cel care-i numeste (eventual mai devreme), alesi dupa criteriul „asta vreau sa-mi fie consilierul” si nu exista nici o lege care sa reglementeze un nivel MINIM de scolarizare. La limita, pot fi si ANALFABETI.

      E permis tot ceea ce legea nu interzice express. Pe intelesul tau, nu eu trebuie sa probez ca legea permite sa existe consilieri prezidentiali cu doar 4 clase primare. Cel care afirma ca legea nu permite trebuie sa produca dovada.

      Consilierii aia nu sint asimilabili functionarilor publici sau angajatilor bugetari. Nu ocupa postul prin concurs, nu beneficiaza de somaj, sint la dispozitia discretionara a „angajatorului”. Curata sclavie!

      Deci, nu e logic sa-mi aleg sclavul si sa fac ce vreau cu el? Ce treaba are unu si altu sa-mi spuna ca n-am voie sclav fara bacalaureat?

  15. probabil ca nu ai vazut tot: eu am trait s-o vad pe o procuroare ceausista, punand la indoiala o diploma de medic.
    ce-o fi cu oamenii astia?
    o fi de la caldura sau de la vodca?

  16. @silicon_v spune:
    25/06/2012 la 13:14
    „Sunteti ilogic.”
    Nu domnule, nu sunt ilogic, sint scirbit cind vad ca legea se aplica preferential si lumea aplauda. Dupa ce spuneti dv oricine poate fi angajat drept consilier prezidential; si aici nu ma refer la nivel de studii ( inteleg ca si cu 8 clase poti fi consilier prezidential) ci doar la partea administrativa. Adica, vine maine unul care nu are NICI o diploma obtinuta in tara, si i se poate face contract de munca fara nici un act, decat cartea de identitate? Vreti sa spuneti ca nu i se cere nici o diploma, absolut nimic? daca e asa, atunci e discriminare.
    In plus, va reamintesc ca nu eu am deschis discutia, doar am intervenit ca sa pun lucrurile la punct fata de niste afirmatii false, un amestec de stiinta si acte, diplome care cica ar fi recunsocute peste tot, dar nu e cazul si altele la fel de „exacte”.
    Nu e treaba mea sa aduc lamuriri despre ce acte se cer unuia care e angajat consilier prezidential, ci e treaba celor care se agita si protesteaza ca nu e cazul sa se discute subiectul. Dv chiar nu vreti sa pricepeti ca este vorba de respectarea legii si nu de preferinte politice?

    • Si daca aduce o diploma de la controversata Spiru Haret este PEFECT, daca aduce o diploma de afara de la o facultate de top trebuie echivalata si trebuie umblat incat iti vine rau. Va mai mirati ca tinerii nostri nu se mai intorc dupa ce studiaza afara. Bine fac, oricat le-ar fi de greu acolo si oricat de dor le-ar fi de familii. Scarba mi-e de modul acesta de gandire. Ne meritam soarta si mocirla morala in care facem baie cu totii.

    • „[..] sint scirbit cind vad ca legea se aplica preferential si lumea aplauda.”

      Scarba nu va este indreptatita, deoarece deocamdata nu ati exemplificat nici o lege incalcata.

  17. @echos spune:
    25/06/2012 la 14:29
    Repet ce i-am scris mai devreme lui @silicon: nu eu trebuie sa aduc dovezi pentru ca nu eu am decshis discutia si domnul Vlaston. Dansul a aacut anumite afirmatii si daca pretinde ca nu e nevoie de nici o diploma romaneasca sau echivalata in Romania ca sa fii angajat consilier prezidential, atunci l-as ruga sa ne spuna pe ce se bazeaza.
    Repet ( desi cred ca este inutil pt dv): eu cred ca un bugetar, ca sa fie angajat trebuie sa prezinte macar o diploma, chiar si numai pt a i se stabili nivelul de salarizare.

  18. Am o concluzie foarte trista!
    Desi nu folosesc atacuri la persoana sau cuvinte injuriosa, comentez la subiect, profesorului Vlaston nu-i plac alte pareri. Ca mine cred ca sint atitia altii, drept pentru care ne elimina comentariile. Pai, daca lucrurile stau astfel, ma gindesc sa va faceti propria scoala de propaganda, nu si de confruntare de idei. Nu-i asa, profesore? Sau crezi ca mi-am pierdut dreptul de a alege?

    • gresesc eu sau incercati sa comparati pe dl.Funeriu cu dl.Remus Cernea ? ambii consilieri, dar l anivele diferite. Bine ca nu mai traieste dr.Einstein, ca acest Pop memebru marcant al unei clici sindicale era in stare sa-i ceara echivalrea diplomelor! PS. Va rog sa va inscrieti pe lista de protest contra Microsoft avand in vedere ca Bill Gates nu a absolvit studii superioare si astfel orice produs Microsoft nu a fost aprobat de Pop si PSD. Chiar nu va ustura ridicolul ?

  19. Doamnelor, domnilor, problema e una singura: este legal sau nu, sa fii angajat cum a fost Funeriu, consilier prezidential, fara sa ai nici o diploma obtinuta sau recunoscuta la noi?Nu e vorba de merite, comparatii intre diplome sau candidati, strict cadrul legal.
    Asta e tot, asa ca decat sa va certati mai bine i-ati cere autorului articolului sa-si argumenteze afirmatile. Eu nu cunosc textele de lege, nu pot sa spun daca e sau nu e legal, dar cand cineva face niste afirmatii si este indignat ca i se cere cont lui Funeriu, acest cineva trebuie sa-si motiveze indignarea.
    Btw, acum ceva timp am postat un comentariu despre cv-ul lui Funeriu si nu a aparut. Il postez in alta parte? Ploua cu articole pe subiectul acesta.

  20. Domnule Vlaston, exact asta vreau sa stiu: exista sau nu o lege in acest sens?
    Iar aceasta dv ar trebui sa ne-o spuneti, ca sa ne lamurim daca lucrurile sunt legale sau nu. De ce dv? pentru ca dv ati deschis discutia si pretindeti ca nu e absolut nici o problema dpdv al legii. Asa o fi dar sa stim si noi care e situatia exacta.
    Multumesc.

  21. Reiau primul comentariu legat de CV-ul lui Funeriu, poate mai exista putina corectitudine si apar toate comentariile, nu doar alea care plac autorului.
    Intrebam in primul comenntariu daca si Funeriu a inceput sa-si scrie prostii in CV, ca aia care fac 2-3 luni de cursuri la o facultate si se trec absolventi cu diploma, ca Ponta cu masteratul in 2 luni.
    Ca vad o gogomanie mare in cv-ul domnului fost ministru: scrie ca si-a facut doctoratul intre 2005 si 2009 si intre 2008 si 2009 a fost conferentiar! Pai cum poti tu sa fii conferentiar ( si la College de France), pozitie universitara permanenta obtinuta in urma unui concurs, cand tu nu ai nici doctoratul terminat? Cine stie ce-o fi fost pe acolo si ne ia de fraieri.

  22. Elena, Geo, nu ati inteles comentariul meu: am spus ca nu poti fi conferentiar nicaieri daca nu ai doctoratul terminat. Conferentiar= doctorat terminat si un concurs national care e doar o data pe an. Funeriu si-a terminat doctoratul in 1999, deci nu putea fi conferentiar. Iar ATER ( attache temporaire…..) nu e conferentiar: pe intelesul vostru, nu e totuna sa scrii intr-un CV ca ai fost conferentiar intr-un loc si sa fi fost doar AT….. Diferenta dintre cele doua este foarte mare, la fel de mare ca intre 2-3 luni de cursuri fara nici o finalitate si o diploma obtinuta in acelasi loc.
    Primul e un post pe care il au trei sferturi din doctoranzii francezi ca sa poata sa-si termine doctoratul si sa-si caute un post permanent, al doilea e primul pas important intr-o cariera universitara., Am fost extrem de surprins sa vad prostia asta scrisa in cv-ul lui fFneriu, nu mi-l imaginam ca e la nivelul de Dumitreasca si altii care isi infloresc cv-ul. Si exact pt ca nu toata lumea e la curent cu toate titulaturile universitare este bine sa fii cat mai clar in exprimare.
    Si geo, apropo de traducere: cum naiba se face ca traducerea asta este intotdeauna superioasa realitatii, niciodata inferioara?

    • CV,

      imi pare foarte rau ca ma puneti in situatia usor jenanta de a va pune la indoiala capacitatea de lecturare a unui text simplu.

      Dumneavoastra nu ati prezentat nici macar un link care sa va sustina afirmatiile. De exemplu, ce scrie in CV-ul domnului Funeriu. Eu v-am prezentat acest link, si v-am aratat de asemenea care este titulatura pe care domnul Funeriu pretinde ca a detinut-o in perioada indicata. Al 2-lea link va prezinta detalii destul de clare despre conditiile in care este permisa obtinerea acestei titulaturi.

      Pot fi de acord cu dvs ca ATER nu este o titulatura echivalenta titulaturii de conferentiar. Gasiti va rog echivalentul potrivit, argumentati convingator si sugerati-i aceasta traducere corecta domnului Funeriu pentru a-si corecta CV-ul.

      PS: Va sugerez sa deschideti PDF-ul pe care vi l-am indicat. Este foarte posibil sa va aflati intr-o eroare fara vointa dumneavoastra.

      PPS: Raspuns la „cum naiba” – „nu intamplator”.

  23. &&&&Geo spune la 15:53
    “Sa inteleg ca un consilier prezidential poate avea opinie despre o lege aflata la promulgare pe masa presedintelui chiar daca este gunoier sau timplar?”
    Ce anume l-ar impiedica?”&&&

    Geo, cred ca l-ar impiedica bunul simt si o doza de inteligenta. Exista si oameni foarte inteligenti fara diplome, dar ca sa-i gasesti trebuie sa ai tu inteligenta necesara. Altfel, ajungi la Marcel Hoara, nu-sh ce consilier bagator de seama.
    Pina la urma s-a lamurit autorul articolului daca se cere sau nu vreo diploma ca sa fii angajat in administratia prezidentiala? Ca asta e intrebarea, altfel nu vad de ce s-ar contesta acest act al lui Pop, care clar e facut ca sa tulbure apele, dar pe ceva se bazeaza. Indefinitiv, sa cerceteze si daca nu gaseste nimic, sa explice cum sta treaba.

    &&&Dinu Poate ca ai dreptate, dar nu e nimic clar. Pana nu stim ce zice legea toata lumea are dreptate. Dar tnteleg ca nu poti accepta exceptii pentru unii, alesi ai poporului si ai presedintelui, mai ales daca ai fost obligat sa-ti echivalezi vreo diploma in Romania, te apuca disperarea pana ai raspunsul!!! Ma asteptam ca Funeriu sa rezolve asta cu echivalarea diplomelor in aia 2 ani si ceva cat a fost ministru.

    • Faceti o confuzie de termeni. Legea nu poate sa interfereze cu capacitatea de autocenzura. Libertatea de constiinta este suprema.

      Considerentele despre capacitatea intelectuala a presedintelui, din nou, nu-si au locul intr-o discutie despre legalitatea unei numiri sau angajari.

      De asemenea nu am vazut nici macar o sugestie din partea autorului ca ar sustine vreun principiu de discriminare, pe orice criterii, inclusiv politice. Va repet, onus probandi este in sarcina reclamantului. In speta domnul ministru in exercitiu al educatiei.

      • Despre care lege vorbiti? ca daca pricep eu bine din discutii, tocmai aici e buba: nimeni nu da nici un link, nici o explicatie despre cum se fac angajarile in termeni de contract de munca la consilieri prezidentiali, fiecare sustine ce crede.
        Parca asta e dilema, nu?

        • ORICE lege intr-un stat democratic. Cititi va rog cu atentie ce am scris. Afirmatia e universal valabila, sau mai precis este falsa doar in state dictatoriale.

          Dilema de care vorbiti (abuz de termen, apropos) nu era in discutie in primul paragraf.

  24. @Corson: spuneti-mi va rog, de cate ori trebuie sa repet ca sa intelegeti? Nu eu trebuie sa aduc textele de lege, cele care reglementeaza incadrarea consilierilor prezidentiali ci cei care gasesc ca nu e normal sa se faca un control pt ca totul e OK!
    Ok, e OK, dar de ce? asta ma chinui sa aflu si toata lumea pt ca nu are un raspuns clar incepe cu ” ca nici ala nu si-a echivalat nu stiu ce diploma, nici alalalt nu a facut nu stiu ce”.
    Domnule, intelegeti ca articolul nu imi apartine: eu doar vreau sa ma lamuresc care e situatia si de ce aia multi si prosti care se intorc in tara ( chiar ca prosti) trebuie sa se chinuie luni de zile sa-si echivaleze diplomele si altii nu. Poate ca e adevarat , dar vreau sa stiu de ce si cum. Cer poate prea mult ca atunci cand faci niste afirmatii in calitate de autor sa fii si coerent cu ce afirmi? E asa de greu de inteles? Nu stiu care dintre noi e mai ridicol, dar macar eu sunt pentru respectarea legii in aceeasi masura, lucru cu care nu mi-e rusine si nici nu il gasesc ridicol.

  25. Geo, Cv-ul lui Funeriu este ala pe care domnul Vlaston l-a pus in articol, altfel va asigur ca am altceva de facut decat sa caut pe net cv-urile unora si altora. Am citit articolul si am remarcat inexactitudinea.
    Scrie: „- conferentiar, College de France, Paris, Franta (1998-1999)”
    Am explicat ce inseamna conferentiar, diferit si ca statut ,si ca importanta de ATER. O traducere corecta si mai apropiata de adevar ar fi fost ” asistent” sau traducerea mot-a-mot a expresiei ATER: atasat temporar de invatamant si cercetare, cam asa suna in romana. N-o fi destul de prestigios pentru domnul fost ministru, poate?
    Nu vad de ce trebuie sa ne excitam la maxim cand ministrul cutare cu studii la Cantemir, Oradea…. scrie vrute si nevrute in cv dar trebuie sa trecem cu vederea aceleasi exagerari la altii. V-am spus, traducerile astea ” in sus”, cum da mai bine, nu-mi plac deloc si nu fac cinste celor care le folosesc. Iar Funeriu stia bine ce inseamna conferentiar in Franta.

    • Cred ca dv faceti confuzia intre postul didactic de „conferentiar” din Romania si calitatea de „conferentiar”, adica om care tine conferinte, prelegeri. Prima in franceza este „maitre de conference” si nu am auzit de nicaieri ca dl Funeriu sa fi fost asa ceva la College de France. A doua calitate este reala; a tinut conferinte la College de France, institutie care poate cere oricui vrea sa tina „conferinte” (OK, in romaneste suna mai bine „prelegeri”, dar „prelegator” e de-a dreptul inexistent…). Citez de pe Wikipedia (fr.wikipedia.org/wiki/Daniel_Funeriu) „… avant d’animer, entre 1998 et 1999, des conférences au Collège de France”. Acum e clar? Nu scrie ca ar fi avut post didactic de conferentiar acolo, ci doar ca a tinut prelegeri. Daca v-ati fi uitat pe pdf-ul pus de Geo ati fi vazut ca dl Funeriu a fost „conferentiar invitat” in multe locuri. Si nu, asta nu inseamna ca a fost „visiting professor”, ci pur si simplu ca a tinut prelegeri acolo.
      In concluzie e o simpla confuzie de termeni: conferentiar nu se refera la un titlul didactic; dealtfel in DEX prima definitie este aceea de persoana care tine conferinte si abia a doua cea de titlu didactic (dexonline.ro/definitie/conferen%C8%9Biar). Sper ca acum lucrurile sunt clare si ca nu cred ca cineva a vrut sa induca in eroare cu buna-stiinta.

      • Gogu Bosorogu: Funeriu nu a tinut nici o conferinta la College de France, a fost un simplu ATER in anul terminal al doctoratului. De ce la College de France? pt ca indrumatorul sau de doctorat avea o „catedra” acolo ( chaire) in acea perioada, lucru ce se poate verifica, si pt ca, in general, faci acest an de ATER-at in locul in care e profesorul tau, tocmai ca sa poti finaliza doctoratul linistit, bursa de doctorat e doar de 3 ani iar ATER-atul asta iti da posibilitatea sa ai o finantare pentru a sustine doctoratul si a-ti gasi un postdoc sau un post permanent.
        Este vorba doar de o traducere nefericita, dar probabil voita, a unui termen ( ATER), ceea ce face ca necunoscatorii in materie sa divagheze despre conferinte la College de France, conferentiar si altele. Nu mai aberati cu nu stiu ce interpretari savante: este un post cat se poate de banal, si nu are nimic de-a face cu cel de conferentiar.

        • Stiu cum e cu ATER-ul; eu voiam pur si simplu sa explic confuzia din CV-ul postat de dl Vlaston. Pe care sincer sa fiu nu stiu de unde l-a luat. In pdf-ul de la Geo nu apare nicaieri nimic privitor la „conferentiarat”…
          In fine; ce o fi om mai vedea. Onor dl Bsescu i-a transmis dnei Campeanu ca asteapta inspectia muncii…

          • Ba da, apare scris astfel:

            1998-1999 : Conferenţiar (Attaché Temporaire d’Enseignement et de Recherche),
            Collège de France, Paris, Franta ;

            Traducerea poate fi nefericita, poate fi inexacta, departe de mine sa comentez acest lucru. Reaua intentie a domnului Funeriu este dupa parerea mea exclusa din moment ce precizeaza pentru toate titlurile echivalente romanesti si originalul francez. Oricine se simte indus in eroare de asa ceva fie nu cunoaste limba franceza deloc fie nu are nici un pic de interes sa inteleaga continutul CV-ului.

            Comentatorul CV din pacate nu are „timp” sa caute ceva ce e la un click distanta. Daca as vrea sa exagerez in clementa, as putea sa-l acuz de lene dusa la extrem.

            • Domnul Vlaston ar trebui sa-si ceara scuze ca a postat in articol un CV incomplet care a dat generat toata discutia asta. Cand citesti” conferentiar” cum e scris in articolul prezent intelegi exact ce ce se intelege prin conferentiar la noi si cel care a facut remarca se referea exact la ce scrie in articol. Si avea dreptate sa se mire, ca oricine gandeste putin.

            • @Dr

              Absurd.

              1) Domnul Vlaston nu a pretins ca ce a prezentat este o reproducere fidela din CV-ul domnului Funeriu. Daca a decis sa se inspire de acolo nu vad de ce e un lucru rau. Daca a decis sa scurteze eliminand titlurile/posturile in versiune franceza, iarasi nu vad de ce e un lucru rau.

              2) Comentatorul CV nu a fost indus in eroare. Reaua vointa a acestuia este dovedita cu varf si indesat. O eventuala confuzie in care s-ar fi aflat ar fi fost clarificata dupa fix primul raspuns pe care l-a primit de la mine. Continuarea non-dialogului a fost permisa doar de bunavointa unora de a ii acorda prezumptia de nevinovatie (mea clupa aici), de care a si abuzat, probabil cautand expunerea unor idei fixe si (cum se intampla de obicei) proaste.

  26. Pentru Dl. Vlaston

    Exista, inca, pe internet un material despre Ponta din 2007:

    http://www.eghid.ro/Actualitatea/NewsDetail.aspx?NewsID=14081

    Articolul este real? Puteti trimite articolol jurnalistilor de investigatie pentru verificare?

    Mai jos articolul integral – mang/ponta :)

    Tånarul pesedist Victor Ponta si-a construit o adevarata cariera universitara pe baza unui sir de ilegalitati. In postura de cadru didactic, acesta a «ars» o serie de etape, obtinånd cel putin dubios mai multe titluri.

    Despre Victor Ponta se poate spune ca este unul dintre putinii tineri din PSD care a reusit sa tina pasul cu greii din acest partid. Daca la capitolul activitate politica Ponta sta foarte bine, nu acelasi lucru se poate spune despre el atunci cand vine vorba de cariera universitara.

    Ponta este absolvent al Facultatii de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti, structura unde nu a excelat nici un moment prin rezultatele sale. Ba mai mult, desi este licentiat in stiinte juridice, cu media generala 8.80, vicepresedintele PSD a primit doar 6.50 la Drept Penal si nota 7 la drept civil si cel constitutional. A avut insa noroc cu proiectul de diploma, unde a primit nota maxima si asa a reusit sa-si mai dreaga media generala. Dupa terminarea facultatii, Victor Ponta a fost numit procuror stagiar la Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti, unitate care i-a emis si cartea de munca.

    Magistratul a cochetat si cu munca la catedra
    In anul 2002, Universitatea Romano-Americana din Bucuresti a primit de la Ministerul Educatiei acreditare. Victor Ponta avea insa o relatie mult mai veche cu aceasta institutie. Inca din 1996, pesedistul a incasat fonduri de acolo, pentru activitatea de preparator universitar ce o presta. In paralel, Ponta facea acelasi lucru si la Universitatea privata “Dimitrie Cantemir”. La unitatea din urma, Victor Ponta a avut chiar o ascensiune mult mai rapida, devenind asistent si apoi lector universitar. Cel putin asa apare in CV-ul acestuia, postat pe site-ul Camerei Deputatilor si depus la dosarele de concurs ale acestuia. Bizar este insa faptul ca, cel putin in CV, activitatea didactica a lui Ponta la Universitatea Romano-Americana nu se regaseste. “Gardianul” a intrat insa in posesia unor documente din care reiese ascensiunea permanenta a lui Ponta, in cadrul acestei institutii, ascensiune care nu a fost intotdeauna in conformitate cu legislatia din domeniu.

    Mai mult, toata aceasta activitate nu se regaseste nici in Carnetul de Munca a lui Victor Ponta, fapt ce ridica numeroase semne de intrebare cu privire la modul in care a prestat actualul lider PSD servicii pentru universitate. Din pacate insa, contactat telefonic, Victor Ponta a fost foarte transant in ceea ce priveste activitatea sa didactica: “Credeam ca m-ati sunat pentru lucruri serioase. Puteti sa scrieti orice despre treaba asta, ca nu ma intereseaza”, ne-a declarat Ponta.

    Radiografia perfecta a unui smen didactic
    Cea mai mare “gogoasa” pe care s-a bazat intreaga cariera universitara a lui Victor Ponta a fost cea de la examenul de titularizare pentru postul de conferentiar. Ca sa obtina acest post, PSD-istul a avut nevoie ca o armata de nume grele din invatamantul romanesc sa inchida ochii la inadvertentele din dosarul sau.

    Legea 303 din 2004 privind statutul magistratilor spune foarte clar: “Magistratii care au, la data intrarii in vigoare a legii, norma de baza la institutii de invatamant superior juridic, au obligatia de a-si transfera aceasta norma de baza la instanta sau parchetul unde functioneaza ori sa renunte la calitatea de magistrat.” Ori, in cazul Ponta, la dosarul de care vorbeam mai sus nu exista nici un document din care sa rezulte unde a avut si unde are norma de baza acesta.

    Nici macar vechimea necesara pentru inscrierea la concursul cu pricina nu exista. Victor Ponta a depus la dosar doua adeverinte. Din prima rezulta ca, in perioada 1 octombrie 1997 – 1 octombrie 2002, Ponta a ocupat pe rand, prin cumul, functiile de preparator, asistent, si lector. In realitate, nu exista insa nici o lege care sa permita cumularea functiei de preparator. Chiar si asa, pe 1 octombrie 2002, cand s-a inscris la concursul respectiv, Ponta nu avea vechimea prevazuta de lege. Pentru ca nu detinea titlul de doctor, lui i-ar fi trebuit 6 ani vechime, iar din scriptele depuse de el nu ies nici macar 5.

    Master de 2-4 semestre in 3 luni
    In continuare, pentru inscrierea la concursul de ocupare a unui post de conferentiar, candidatul trebuie sa faca dovada ca are o vechime minima la catedra de 9 ani, im invatamantul superior. Cu toate eforturile de moment, actualul lider PSD-ist abia a obtinut 7 ani si cateva luni.

    In fine, o alta “facatura” din dosarul de universitar al lui Victor Ponta se leaga de cursurile de master pe care acesta le-ar fi absolvit. In Romania, potrivit prevederilor Legii invatamantului, este o activitate de invatamant postuniversitar, cu durata de 2-4 semestre.

    Cele 3 cursuri tip master, mentionate de candidatul la titularizarea respectiva, au fiecare doar cateva luni ca durata. Cum a reusit aceasta performanta, doar Victor Ponta poate spune.

  27. SFINTA NERUSINARE!!!!!
    Pina unde vor merge?? In fiecare zi dau cite o lovitura bunului simt. Toata speranta noastra se indreapta spre curajul dvs. si al celorlalti, carora nu le e frica sa spuna adevarul. Un doctorat indrumat de un laureat NOBEL nu e de ajuns. Intreb, din nou, pina unde vor merge?

  28. Funeriu nu trebuia sa intre in troaca de porci din politica romaneasca.

    Eventual daca aducea cu el mii de oameni ca el educati in Vest, din toate domeniile.

    Nu inteleg care-i motivatia lui reala.

    Intelectualii de clasa nu sunt apreciati de acest popor.

    Gigi Becali e mai popular.

    Sa vii inapoi ca sa educi acest popor…e o nebunie.

    Poporul acesta merita doar sa fie exterminat, e prea multa prostie aici.

    • Motivatia lui reala e politica in sine. Fiecare cu gusturile sale, nu trebuie sa-l judecam. Niciodata nu vor veni mii de oameni educati din Vest pentru un milion de motive, unul fiind si fatpul ca nu au nici chef si nici timp sa explice ce si cum se scrie un cv, ce inseamna fiecare chestie si cum trebuie tradusa. Glumesc putin, dar nici nu va imaginati ce impresie lasa discutia asta si incercarile de ” e doar o traducere, merge si asa”. Nu, nu e doar o traducere,e ceva mai mult, si destul de grav intr-un CV, iar din partea celorlalti e si multa ignoranta.

    • Asta asa este… dar este poporul nostru si sangele apa nu se face.
      Poate Shakespeare avea dreptate cand a spus:

      ,,Mai bine să stau cu un prost care mă distrează decât cu un deştept care mă plictiseşte.”

  29. Cred ca articolul de aici da toate lamuririle necesare:
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/inspectia-muncii-despre-diplomele-lui-funeriu-nu-avem-competente-in-acest-caz-268607.html

    „Bratu a făcut referire la Legea nr. 47/1994 privind organizarea şi funcţionarea Preşedinţiei României, unde, la articolul 4, se precizează că «numirea sau eliberarea din funcţie a consilierilor prezidenţiali se face de către preşedintele României.»”

    Aceeaşi lege stipulează că personalul poate fi încadrat şi „numai pe baza încrederii acordate de preşedintele României şi cu condiţia semnării unui angajament de loialitate”. Cu alte cuvinte, nu contează studiile celor pe care preşedintele şi-i alege drept consilieri.”

    • Asa este! Nu trebuie sa detzina nici o diploma sau titlu recunoscute in Romania…
      Motivul real este „recunostinta” fatza de descoperitorul teoriei “pixelului albastru”!
      Aceasta teorie i-a permis sa ocupe si scaunul de ministru!
      Poate sa spuna cineva ce experienta are acest fost ministru in invatamantul romanesc? Din CV rezulta ca a lucrat numai in cercetare…

      Meritul acestei noi reforme in invatamant ii apartine profesorului Miclea! A fost contestat de cineva ca nu are studii?

  30. Vlaston – Basescu poate sa angajeze un elev, chiar daca Romania este parte a unor conventii obscure pentru prevenirea exploatarii minorilor. Dar ce dreptul international cand Vlaston spune clar ca Basescu poate angaja pe cine pofteste.

    • in primul rând elev nu inseamna in mod obligatoriu minor. Cunosc o gramada de oameni care aveau peste 18 ani cand si-au dat bacul.
      Punctul 2 : în majoritatea tarilor UE ai voie sa lucrezi chiar ca minor, în anumite conditii. Eu in Franta am lucrat de la 16 ani, în fiecare vacanta de vara cel putin o luna, cât se poate de legal.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Stefan Vlaston
Stefan Vlastonhttp://stefan-vlaston.blogspot.com/
Candidat din partea ARD la Camera Deputatilor la alegerile din decembrie 2012 Profesor de liceu, director de liceu in perioada 1990-2008, Presedintele asociatiei EDU CER- Educatie si Cercetare. Preocupari in domeniul politicilor educationale, in privinta calitatii educatiei, a managementului educational. Contributii in media scrisa si audiovizuala, pe temele privind educatia, formarea profesionala si cercetarea.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro