joi, martie 28, 2024

Raspunzand unui om neonest, doar un raspuns la calomnii gratuite

Sau despre cum „România Curată” se murdărește încercând să îi păteze pe alții

Impresia mea despre mine este că sunt un tip care nu caută conflictul, dar, în fine, e subiectivă. De obicei prefer să mă consum singur decât să pierd timp și energie cu niște confruntări sterile și contraproductive. Dar din când în când unele calomnii gratuite mă revoltă într-atât încât nu le pot lăsa fără răspuns. După acestă introducere știți la ce să vă așteptați așa că acum este momentul în care decideți dacă abandonați subiectul sau citiți mai departe: rândurile de mai jos nu sunt despre vreo temă importantă ci doar despre răfuieli personale stârnite de oameni ce par inteligenți dar care au spirite mici, meschine. Citiorul de Contributors.ro a fost deci avertizat și îi prezint scuzele mele că aduc acestă răfuială măruntă aici, dar o fac pentru acesta că este canalul care-mi oferă cea mai mare expunere în acest moment și nu am speranțe de la grupusculul rămas acolo și care-și spune în continuare „Romania Curată” să-mi dea dreptul la replică. Plus că s-au mai dat alte replici și în trecut în acestă comunitate căreia îi aparțin și eu în calitate, deja, de cel mai vechi contributor.

Asta e o chestiune pe care am învățat-o de la Cristian Ghinea, chiar dacă nu prea stă în fire mea: nu lăsa nicio calomnie fără răspuns. Dacă te știi curat și ai adevărul de partea ta, nu-i lăsa pe alții să-ți calce munca în picioare, pentru că etichetele rămân.

Mihai Goțiu folosește momentul intrării lui Cristian Ghinea în Guvern pentru a-și etala frustrările personale și atacă parșiv CRPE, făcându-se că nu înțelege diverse lucruri, doar pentru că poate (aici). Nu este prima dată când o face. Nu este prima dată când cei câțiva care-și spun “România Curată” aleg să murdărească. O fac, doar așa, fără niciun motiv clar și fără nicio bază.

Îl atacă pe Cristian Ghinea și atacă CRPE-ul pentru delict de opinie, că nu credem în ceea ce crede Goțiu, pentru că noi nu am susținut ce susține Goțiu. Omul este într-o așa eroare, este atât de normativ și de prescriptiv încât depășete bunul simț care caracterizează un om care dialoghează civilizat. Mă întreb oare unde am mai văzut asta la România Curată…

Ca să rezum, problema lui Goțiu este că CRPE susține TTIP, că are proiecte în Ucraina, Georgia și Republica Moldova (cică) fără a avea experți proprii (sic!), de parcă calitatea de expert trebuie să ți-o certifice Goțiu. Nu e prima dată când diverși fără competențe prea clare și cu cariere ce trebuie demonstrate cu premii, diplome și burse, sau care se rezumă la activism nervos, arată neîncredere față de cei pe care nu-i înțeleg. Neîncrederea lor e bazată pe propriile lipsuri și pe documentare precară cu privire la activitatea unor oameni care se ocupă de și chestiuni tehnice, aflate de multe ori în afara dezbaterilor publice de la noi (interesează pe cineva Acordul de Asociere UE-Georgia?). Nu cred că domnul Goțiu are habar de expertiza echipei CRPE și a experților noștri afiliați și mă îndoiesc că ne-a dedicat mai mult timp decât să scrie câteva rânduri, așternute exclusiv din mintea și frustrările proprii, despre o organizație care a pornit de jos și și-a căștigat exclusiv prin muncă, transparent și exclusiv pe baze competitive, locul în peisajul public românesc, în regiune și, atât cât a reușit în anii aceștia, și pe plan european.

Goțiu reproșează CRPE că “vedea (sau avea voie să vadă) corupția într-o singură nuanță (și culoare), drept pentru care a fluturat steagul austerității alături de Băsescu, Udrea, Videanu, Berceanu & Co. și a închis ochii când banii pentru spitale, educație, cercetare, cultură se duceau pe genți Hermes de 100.000 de euro bucata. Ce?!? Mi se pare ireal! Auzi… avea voie să vadă… Lipsește să zică că noi i-am luat lui Udrea gențile, din finanțări de la MAE. Asta este o jignire directă, o mojicie, o mizerie pe care nu o accept! Nu că m-aș justifica în fața lui Goțiu, dar și Ghinea și Ciucu, nu doar ca organizație ci și ca autori am avut poziții intransigente pentru orice caz de corupție. Dar ca să scrii un paragraf precum cel de mai sus e atât de simplu, de ce să nu o faci? Azi merge, jurnalismul de cea mai proastă calitate și care face audiență își permite, așa că-și permite și Goțiu, doar servește cauzei și se mai răcorește nițel.

Nu stau să epuizez aici toate mizeriile, se vede limpede intenția autorului de a murdări doar pentru că o poate face. Să fie din cauză că mă vizează personal, sau nu, dar cea mai mare și mai mare mizerie mi se pare că o face la adresa mea. Zice Goțiu „există o parte a societății civile care zice că e cam ciudat ca un ong anticorupție, și încă unul care dă chiar șeful la Consiliul Național de Integritate (cu sprijinul Guvernului Ponta) […]”. Cum? Cu sprijinul Guvernului Ponta? Efectiv, omul nu are rușine sau, în cel mai bun caz, este din cale afară de superficial. Vezi-Doamne, Ponta l-a sprijinit pe Ciucu și i-a dat bani de la MAE ca să… ca să ce? Lipsește motivul și rațiunea. Dacă a făcut asta Guvernul Ponta eu sunt surprins, dar e foarte puțin probabil. Omule, tot scrieți fără rușine în numele Societății Civile și împărțind societate civilă, dar sunteți tendențios, superficial și cu totul fals. Pentru a suplini lipsa dumneavostră de informare (suprinzătoare pentru om care se ocupă cu investigațiile), aflați că m-au susținut (deși mai aproape de realitate ar fi – m-au împins de la spate) 14 organizații dintre cele mai respectabile. Așa am ajuns să mă valideze Senatul drept membru CNI iar cum am ajuns președinte al CNI e un mister și pentru mine. Nu știu de ce l-au ales pe oengist, sau poate pentru că asta, că era oengist. Am fost ales președinte CNI în prima ședință a CNI și în momentul în care am intrat pentru prima dată în contact cu restul membrilor CNI (față în față sau oricum). Nu mi-am făcut nicun fel de campanie, n-am făcut niciun arnajament, n-am bătut palma cu nimeni pe nimic. Deci, să vă fie rușine, dacă aveți rușine, pentru insinuare.

Înțeleg aversiunea tipică Critic-Atac (prima decorație cu care vă lăudați pe profilul facebook) față de organizațiile cu orientare asumată de centru, înțeleg aversiunea extremei față de echilibru, înțeleg care sunt resorturile mizeriei pe care ați publicat-o. Să vă spun ceva ce i-am spus și lui Cristian Ghinea pe vrema în care era la CRPE. Am vazut calomnii asemănătoare și la alții, precum Costi Rogozanu și alți câțiva (nu le-am reținut numele) și crezând că pur și simplu nu înțeleg cum funcționează o organizație exclusiv pe forțe proprii, fără stăpân, pe baze exclusiv competitive, i-am zis să facem un fel de ziua transparenței totale (un fel de uși deschise) în care să vă arătăm tot ce vreți să vedeți și să răspundem la orice întrebare, să vă pun în față bugetele tuturor proiectelor noastre, să vă explicăm procesele prin care ne obținem fondurile, care sunt comune tuturor organizațiilor independente. Inclusiv România Curată, inclusiv SAR, toate avem același tipar de funcționare. Pe bune, cu toate că nu vă mai creditez cu onestitate și bună-credință, sunt în continuare dispus să fac exercițiul acesta. Vă zic tot ce vreți să știți, fără să cer păsuire, pe loc. Suntem permanent auditați, am informațiile la îndemână, nu stau să le caut.

Poate am reacționat disproporționat, sunt primele rânduri de acest fel pe care le scriu… și recitind le găsesc oarecum patetice, afectate… Efectiv nu suport ideea ca munca mea și a colegilor mei să fie călcată în picioare! Am ales să fim cinstiți, în România chestia asta este văzută ca o ciudățenie, poate și de aici neîncrederea generalizată. Și eu sunt frustrat că după 18 ani de muncă stau tot într-un apartament cu trei camere în Drumul Taberei. Știu la fel de bine ca orice om care a ales să fie cinstit și plecând de la nimic, doar cu priceperea sa, face ceva doar doar investind timp și crezând în ceea ce face și onorabilitate. A fost o alegere asumată și așa va rămâne până la capăt. Nu vii tu azi, așa, doar că poți să-ți bagi picioarele în munca mea. Dacă arunci mânușa, eu o ridic!

Spre final doar așa, un fapt divers. Ghinea ăsta calomniat la unison de Goțiu, Mircea Badea și B1 TV (Udrea, parcă, nu-i așa?), când s-a dus la Guvern a renunțat la tot! Și la calitatea de membru a organizației pe care am facut-o împreună (nu doar la poziția din Consiliul Director, nu doar la salariu) și la statutul de pfa și la firma pe care intenționa să o pună pe picioare. La tot și fără ca legea să i-o impună! Consilierii de Stat  (printr-o omisiune sau nu) nu fac obiectul legii incompatibilităților. Putea să-și ia în continuare salariul dacă vroia sau măcar să-și finalizeze proiectele începute. Dar el a zis că e mai bine așa. E plătit din bani publici, renunță la tot și se va dedica exclusiv proiectelor publice. Vă zic asta doar așa, ca idee. Și pentru a nu ne mai confunda pe viitor vedeți ce facu Mirel Palada pe vremea când era Consilier de Stat (aceeași poziție, alte atribuții) în guvernul lui Ponta.

Să vă solicit să prezentați scuze? Mă tem că este în zadar. Închei cu un paragraf la primul comentariu de la mizerabilul dumneavostă articolul făcut de un oarecare Ciprian (altul decît mine) care v-a „citit” perfect: „Sigur că n-ați avea același impact (conspirațiile sunt mai atractive decât adevărul), dar măcar ați demonstra onestitate.”

Distribuie acest articol

45 COMENTARII

  1. Dle Ciucu, trecând peste câteva considerații ultrasubiective, cum ar fi „grupuscul care-și spune (…)” sau „frustrările personale”, articolul lui Goțiu e mai complex decât lăsați să se înțeleagă prin intervenția dumneavoastră pe contributors.ro. Răspunsul dumneavoastră „unui om neonest” se limitează doar la două aspecte evidențiate de „decoratul Critic-Atac” și anume cele care, întâmplător sau nu, oferă doar un cadru pentru cele luaze de dumnealui în discuție. Hai să zicem că e și dumnealui „patetic și afectat” sau chiar „frustrat” (dacă insistați!) când scrie ceea ce ați reprodus dumneavoastră. Dar Goțiu continuă cu unele exemplificări de luări de poziție ale domnului Ghinea, pe care le putem cu ușurință considera ca fiind măcar controversate. Că Goțiu folosește momentul numirii colegului dumneavoastră în guvern pentru a dezgropa schelete e un lucru care vine în favoarea dumneavoastră, dar trecerea explicită în revistă a remarcilor domnului Ghinea nu poate fi ignorată, pretinzând că ar fi doar insinuări. Există posibilitatea, foarte ridicată chiar, ca Goțiu să falseze când readuce în discuție declarații vechi, dar o face tocmai pentru că nu a primit niciodată un răspuns direct la”insinuările” respective, cu date și cifre, cu informații explicative. Dacă tot nu ați reușit a organiza doritele „uși deschise”, ați fi avut acum ocazia de a arăta concret fie că aveți totuși experții necesari evaluării finanțate public despre Ucraina, Georgia sau Moldova, fie să indicați acele baze exclusiv competitive care au dus la câștigarea de către CRPE a contractului de furnizare de informații și evaluări pentru guvern. Căci, așa cum reiese din articolul său, Goțiu nu are o problemă că CRPE ar susține TTIP sau are proiecte în Ucraina, ci că acest lucru se întâmpla când un guvern, asupra căruia planează acum acuzații de corupție, era privit cu indulgență de Centrul dumneavoastră și e oarecum firesc să devii suspicios având în vedere calitatea de furnizor pe care acest Centru o avea față de acel guvern. Dar chiar și așa, Goțiu scrie în articolul său: Poate că austeritatea a fost un lucru necesar, că nu mai erau bani la buget, și nu pentru că banii de la buget nu ajungeau pentru a-i căpătui pe cei care erau în acel moment la Putere. În fine, nu exclud nici faptul că România să fi avut până acum o politică externă excepțională, mai ales în privința Moldovei, bazată pe rapoartele și expertizele CRPE făcute pe banii MAE. Fie și de ochii lumii, Goțiu mimează disponibilitate, la care nu ești convingător dacă spui că, deși legea ți-ar permite, tu renunți totuși la calitatea de membru al unei organizații. Reveniți, când vă mai relaxați puțin, cu date concrete și veți avea, cu siguranță, prioritate dpdv al credibilității!

    • Stimate domn,

      Cand cineva te acuză de ceva, acel cineva trebuie să probeze ceea ce spune.
      Nu, articolul este doar o teorie conspirației, nu are nimic complex. Și o să vă răspund pe îndelete.

      Exemplificările și scoaterile din context ale lui Goțiu nu au nicio referință, citează un interviu dar nu face trimitere la el, sau măcar la data când a fost dat de Ghinea. Și zice că Ghinea n-a sesizat că e corupție la Rosia Montana. E posibil să fie așa, dar poate interviul a fost dat înainte ca corupția să fie demascată sau nu a avut informațiile. Și, evident, ignoră restul pozițiilor lui Ghinea (poat nu le-a știut) impotriva corupției de la RM, cand acesta a aflat că acolo e mai mult decât proastă guvernare.

      Subiectul finanțărilor CRPE este absurd în sine, nu mă gândeam că mai trebuie suplimentar, dar după cum spuneți, să folosim ocazia și să explicăm oamenilor evidentul: CRPE funcționează pe bază de GRANTURI. Acestea sunt niște programe de finanțare la care acces toată lumea. În cazul fondurilor MAE, de cand suntem membrii UE, și noi romanii ne-am asumat să ajutăm anumite state. Cum mai nu are capacități de grant management (și pentru a nu-și asuma acuzații imbecile precum acestea de favoritism) a decis să apeleze la UNDP pentru managementul de grant. O dată pe an se face un aple de proiect și sute de orgaizații din RO și din regiune aplică pentru finanțare. O echipa de evaluatori evaluează cererile de finanțare pe baza unor criterii transparente și publică lista celor cateva zeci de organizatii care sunt finanțate. CRPE este doar una dintre acestea. Dacă vreți detalii despre ce am făcut in GE, MD și UA, în beneficiul acelor state, nu cum greșit și neinformat afimră Goțiu, deci nu în beneficiul RO, vă stau la dispoziție, inclusiv dacă vreți să-mi faceți o vizită. TOATE finanțările noastre au acest tipar. Nu am luat milioane de euro din structurale și am crescut mereu organic, construind chibzuit. E cât se poate de ciudat că CRPE este sub lupă, organizație cu activitate vizibilă și demonstrabilă, în timp ce multe ale organizații paravan ce implementează democrația pe ici-colo sunt ignorate de Romania Curată. Vă zic, totul se bazează pe resentimente, dar problema este că toate acuzațiile sunt falsuri ordinare.

      Faptul că dvs. sau lui Gotiu vi se pare că am privit cu indulgență un guvern asupra căruia planau acuzații de corupție sunt doar percepții individuale. Noi nu credem că am făcut-o, vă rog urmăriți inclusiv ce publicăm pe facebook. E drept că nu ne-am făcut o misiune din a ataca Guvernele permanent, după cum încerc să vă zic, munca noastră presupune discuții tehnice care nu ajung la publicul larg. Sunt și alte instrumente decât protestul public deși cred că doar anul acesta am semnat și inițiat mai multe scrisori de protest alături de colegii de la Efor. Vă rog identificați-le pe pagina noastră de facebook și o să va convingeti. Daca nu le identificati vi le voi trimite personal daca-mi lasati o adresa de e-mail. CRED că ne situăm ușor în primele 5 organizații care au înaintat proteste PUBLIC deși nu acesta este misiunea noastră.

      Vi se pare un lucru mărunt faptul că Ghinea a renunat la tot și la munca de la CRPE deși putea să nu o facă? Mie nu. Din contră, cred că astfel de exemple sunt extrem de rare în Romania deși Ghinea a facut-o nu pentru a se da exemplu ci pentru că așa este corect, acesta este un comportament integru.

      • Dle Ciucu, mulțumesc pentru răspunsul amplu. În intervenția mea nu era însă vorba despre ce aș crede eu sau Goțiu, ci despre stângăcia replicii dumneavoastră. Nu că ar fi un lucru rău acesta – nimeni nu se antrenează să combată insinuările – dar tonul disprețuitor adresat contraopinentului are de cele mai multe ori un efect pervers, altul decât cel scontat.
        Aveți dreptate, cel ce acuză trebuie să și dovedească, însă editorialele nu sunt totuși întotdeauna pledoarii ale acuzării, pe baza unor probe temeinice, irefutabile, ci constituie mai mult comentarii în urma unor coincidențe ce ar putea fi suspecte. Iar dacă ați decis să pierdeți timpul într-o confruntare sterilă și neproductivă, atunci renunțați la miștocăreala ieftină și oferiți argumente. V-am sugerat că ați fi mai credibil decât Goțiu. Sa fi fost articolul structurat precum răspunsul, eu n-aș fi comentat.
        PS. Motivul pentru care renunțarea dlui Ghinea la funcțiile private în favoarea celor publice nu mi se pare convingătoare este faptul că mă aștept ca odată cu terminarea mandatului să revină la CRPE. Și nici nu știu ce venit avea dumnealui la acest Centru ca să pot aprecia altruismul sau, după caz, sacrificiul domniei sale.

  2. In Romania diplomele nu dau valoarea, chiar deloc din pacate, feriti-va de argumentul asta sau de alte argumente de autoritate, pozitie sau relatii pentru ca deveniti si mai suspecti, argumentati pe fapte si fiti deschisi la critici.

  3. in mocirla patriei rominesti ptr un om de pe margine ii tare greu sa vada „luminita din capatul tunelului”ha ha.pina apare aia, il calca trenu

  4. Gotiu e caz clinic. E genul de om care, dintr-o simpla eroare la un material publicat in revista 22, a ajuns sa scoata un alt material cu o conspiratie unor grupuri de interese pentru a-i submina autoritatea lui Iohannis. Caz clinic, pierdut in paranoia. E inutil si contra-productiv sa ii aloci spatiu, efort si timp unui astfel de om.

    • Trioleta Gotiu, Rogozanu, Ernu-eternul stalinist e vestigiul otravit al partidului comunist roman, care poarta mai departe gena originara impamintenita de la primul PMR. Sa mai combati tovaraseste, cu burta plina si bani veniti moka in capitalismul pe care „il urasti”-iata esenta imposturii. Daca se perpetua regimul securist al lui Ceausescu astia erau ziaristi comunisti, care injurau virtos capitalismul imputit si imperialismul „jandarmului mondial”, care se destrama in fata puterii socialismului si comunismului biruitoare, datatoare de forta si universalitate.

      Un Stat care se respecta i-ar fi retras demult cetatenia infectului Ernu, caruia ii pute tot ce inseamna Romania, dar se simte bine ca e lasat sa injure si balacareasca tot ce nu are de-a face cu preceptele comunismului biruitor.

      Oamenii de genul asta produc doar scirba, dar au si ei adeptii lor, clasa tot mai mare a celor ce tin mina intinsa, a celor cu „era mai bine pe vremea….”, era totul gratis.

  5. Domnul Gotiu e mai buruienos in exprimare si nu are obiceiul de a cere puncte de vedere de la cei despre care scrie. Din punct de vedre jurnalistic mi se pare cam aiurea sa scrii despre cineva fara sa ceri opiniile persoanei despre care urmeaza sa scrii dar asta a ajuns presa la noi. In rest, obisnuiti-va cu atacurile, asta e soarta oricui se indreapta catre o cariera publica in Romania.

  6. Mă bucur să văd că ați luat atitudine, este de-a dreptul penibil ca un grup care pretinde că dorește o „Românie curată” și un set coerent de valori să-i atace în acest mod fix pe unii care fac treaba asta (dovedibil, cu cifre și fapte).

    Eu am avut acel comentariu de care menționați, întristat fiind de un astfel de atac absurd.
    Ceea ce este foarte trist nu este diferența de opinii politice, ci falsitatea: Goțiu nu poate combate direct argumente, astfel că recurge la insinuări și decredibilizare.

    Înțeleg și faptul că astfel de atacuri vă afectează, este din nou trist că avem această neîncredere generalizată – oricine e promovat sau are succes e ‘necurat’ (în afară de *mine*, evident).

    Îmi permit să vă recomand totuși ceva: răspundeți atacurilor cu înțelegere, aluziilor cu obiectivitate, mârșăviei cu finețe. E mult mai puternic cel care se ridică prin umor, care își susține munca prin date concrete și răspunde atacurilor cu calm și ironie fină. Cum zice un personaj într-un serial – „I don’t hate you; I pity you”. Mie mi-e milă de Goțiu și oaemeni ca ei, sunt tributari propriilor lor obsesii și biasuri.

    Multă stimă pentru ceea ce faceți și succes în continuare!

  7. Am citit articolul lui Gotiu si pe al dvs. Si am mai recitit si cateva luari de pozitie ale lui Ghinea in trecut, si ale lui Gotiu… N-are rost sa intram in detalii, e inutil… Nici o parte nu asculta de fapt cealalta parte… Insa la prima vedere, comparatia e in defavoarea lui Ghinea… poate justificat, poate nu dar aveti o problema de imagine… MARE…

  8. In afara de Haitele de Hiene de pe latrinele voiculesciene, „cuiburile de termite”, „bucatariile”, de fapt „cocinile” in care se framanta si se arunca cu excremente nu sunt putine din pacate ; si aici nu ma refer la presa scrisa a carui „obstesc sfarsit” e mai aproape ca oricand, cu „capetele de afis” binecunoscute, srs ,chireac, nistorescu, pieleanu,in fine toata „fauna” latrinei 3 ci la intelectuali ,asa zis „respectabili” de la care oamenii rationali, dar vai atat de naivi, se asteptau ca vor incerca sa „catalizeze” un „Solidarnosc” romanesc impotriva jegurilor securitatii si ale activistilor PCR ce ne-au calcat in picioare dupa dec.’89…
    Acesti ipochimeni, cu alura de dizidenti, au fost si au ramas de fapt niste „Coni Lonida” caragialesti, mai trag un pic”perdeaua” in piata publica, o „imping la loc” apoi fugutza inapoi la barfele de salon, in gascha lor, pe blog , e vorba de dorin tudoran, liviu antonesei, florin iaru, „alti tovarasi si pretini” a caror tinte sunt mereu Vladimir Tismaneanu si „basistii”, acesti „ciumati” ai natiei ,dupa opinia ipochimenilor…
    Ceea ce putem mereu urmari sunt asemanarile si deosebirile intre „patriotii sadea” tip mascaricii dan puric , mircea diaconu sau tudor gheorghe (ce continua „lupta sfanta” a inaintasilor , raposatii paunescu si vadim) si intelectualii „rasati”, ce au alta „anvergura” ; a Josniciei si a Infamiilor, intr-un cuvant a aceleasi Uri ce le-a „calauzit” intreaga viata…
    Interesant e sa urmarim cum isi prezinta ,cu permanenta emfaza, recunoasterile internationale si ne aducem aminte salba de diplome si medalii ale eternului vadim de la Vatican si de oriunde, asa si gruparea dorin tudoran isi prezinta „triumfurile” in randul dizidentei internationale, adaugand noi numere la continuarea „Romaniei mari” ; a lor !!!

  9. Domnule Ciucu, acest text furios pe care ni-l oferiţi vă afectează imaginea cu mult mai mult decât o face articolul de înfierare al tovarăşului Petrică Gotiu.

    Poate ar fi frumos şi decent ca, pe viitor, să încercaţi să vă comportaţi in conformitate cu noua dumneavoastră postură, cea de demnitar, şi nu ca un ongist rebel gata să sară la gâtul criticilor pentru a-şi apăra moşia gândurilor, impresiilor despre sine, convingerilor şi elementelor de caracter.

    Ca persoană publică plătită din banii noştri poate ar trebui să vă obişnuiţi cu ideea că veţi fi mult mai expus şi cercetat atât de vechii rivali politici, cât şi de către publicul obişnuit pe care-l plictisiţi cu chestiunile dumneavoastră personale, cu răfuielile meschine de maidan ongist [in afara imaginii dumneavoastră preţioase mai contează şi imaginea vreunei alte entităţi din zona asta?].

    Dacă pe dumneavoastră, un autor ce părea cumsecade, rezonabil, civilizat, experimentat in dinamica polemicilor publice, v-a îmbătat atât de tare şi de repede Puterea, judecînd după reacţia virulentă ce uită cu totul de moderaţie şi diplomaţie, ce să mă aştept de la funcţionarii născuţi şi crescuţi in Sistem? Văd că aroganţa lefegiului public este molipsitoare, brusc nu mai suportaţi să fiţi atins nici cu o pană fleşcăită. Aţi scormonit in memorie şi aţi descoperit că de obicei arătaţi reţinere in faţa atacurilor şi că prefereţi să înghiţiţi in sec şi să vă vedeţi de treabă. Ce s-a schimbat intre timp in dumneavoastră de vă simţiţi brusc calomniat de o „mizerie” lipsită de audienţă, produsă de un organ virtual insignifiant? De ce vă pasă atât de tare de trăncăneala unor vechi inamici ideologici? Vă irită că ăla poate să latre cât vrea şi ce vrea, ca orice mâzgălitor teribilist in căutarea senzaţionalului, iar dumneavoastră sunteţi obligat de funcţie să păstraţi tăcerea in chestiuni politice? Vă înmuiaţi culpa ireverenţei cu veşnica diluare a responsabilităţii -şi alţii au trântit ‘drepturi la replică’ pe contributors. Dar oare şi ceilalţi erau tot atât de mânioşi şi ambalaţi nervos in momentul scrierii? dar oare Gotiu ăsta e jurnalist? România aia Curată e organ de presă ca să primească replici oficiale? Oare nu este la limita penibilului pentru societatea civilă ca un grupuscul civic brusc ancorat in sfera publică să reverse arţag peste alt grupuscul rămas pe margine, fără foncţie. Ce am putea crede noi, chibiţii de pe contributors, despre voi, civicii instituţionalizaţi, că vă bateţi cumva pe posturile oferite de stat societăţii civile?

    Şi da, vă accept scuzele oferite de la bun început. Sunteţi iertat pentru că am încredere in capacitatea dumneavoastră de a vă reîntoarce la raţiune. Sper insă să nu se mai repete, nu de alta, dar dacă zâzania asta continuă nu cred că veţi mai găsi mulţi cititori aici.

    • Ca persoana publica platita din banii nostri …. Banii pe care mi-i dati sunt 79 de lei pe sedinta iar frecventa sedintelor este cam lunara sau bilunara.

      In tot timpul asta sunt asaltat cu o gramada de chestiuni pentru care trebuie sa-mi fac timp, sa le aprofundez, sa ma asigur ca totul este in regula. Am participat in diferite comisii, neremunerat si mi-am dus sarcinile cum m-am priceput eu mai bine. Daca pun la cap la cap cred ca-i dedic institutiei in medie 3-4 zile pe luna. Iar asta este mult, e un efort pe care-l fac pentru ca mi l-am asumat.

      Mai mult, cumva se asteapta de la mine sa ma asigur ca supraveghend instutia sa fie independenta si functionala. Mai e si un transfer de credibilitate pe care dau institutiei. Asa mi s-a spus. Poate ca nu e asa.

      Postura mea de demnitar nu e nici macar pe hartie, nu stiu ce demnitate e asta si cu ce se asimileaza. Puterea? Ce putere domnule? CNI-ul este o comisie fara mari puteri reale, ia verificati-i atributiile. Mai mult, nu simt că aș avea mare putere din functia asta, intr-un organism cu 12 membri in care fiecare are cate un vot.

      In rest ca beneficii am refuzat si sa ma urc in masina institutiei ca sa ma duca pana undeva cand s-au oferit ca m-au vazut grabit. Asa ca va spun sincer impresia mea este ca dvs. îmi datorați ceva și nu invers.

      Dacă aveți așteptări de la mine sa fiu altfel, imi pare rau, asta sunt. Prefer sa fiu autentic si sa fiu eu insumi.

      Deci va rog nu ma mai luati cu banii si cu demnitatile ca nu aici gasiti motivatia mea. Daca va datorez ceva este prin prisma faptului ca mi-am asumat ceva și oamenii au asteptari de la mine in virtutea faptului ca mi-am asumat.

      Oare de ce nu și-au asumat mai multi oengisti pozitia asta in CNI? De ce a tras APADOR CH trei saptamani de mine ca sa accept? Ca sunt multi buni la a tine lectii pe intenet si putini la pus osul. Si cand o faci te mai acuza si de interese oculte precum Laura, colea mai jos.

      • Cred că răspunsul acesta face mai mult rău decât orice atac argumentat sau nu a lui Goțiu sau al altcuiva. Iar dacă e atât de rău la CNI eu zic să vă dați demisia. Mai ales că sunt doar 79 de lei pe ședință. Ca să nu vă mai atace unul și altul pentru 79 de lei.

        • Deci, cand Gotiu&Rogo scriu o magarie, trebuie sa faci cateva meditatii cu Plesu, sa dai un test cu Liiceanu si apoi sa-ti permiti sa raspunzi. Domnul Ciucu are si un disclaimer, pus foarte onest, la inceput.
          Cu alte cuvinte, daca cineva arunca cu noroi in munca ta, trebuie sa dai dovada de eleganta. Gresiti amarnic, zicala cu cainii latra caravana trece dovedeste ca pana la urma camilele s-au speriat…

      • @Ciprian Ciucu
        Domnule, 79 de lei e cam mult dacă nu sunteţi demnitar, ci doar bibelou in vitrina Statului, mai ales in virtutea micului accident de traseu, o ciocnire virtuală in urma căruia vi s-a ciobit balanţa de porţelan. Haideţi, vă rog, nu vă faceţi că nu pricepeţi rolul decorativ al CNI. Remunerarea infimă a serviciului [adus îndeosebi Parlamentului] are un scop clar: să taie orice zel, să inhibe orice pornire justiţiară ori moralistă a vreunui consilier frustrat că nu consiliază pe nimeni. La banii ăştia, nu merită să ieşi pe uşă, darmite să şi mergi la muncă. In CNI nu sunt reprezentanţi, ci [s]pioni, cu excepţia dumneavoastră, patriotul voluntar dispus să stea smirnă in vitrină până-i pică blazonul de epuizare. Vă rog, nu vă mai mândriţi cu sacrificiile pe care le faceţi dumneavoastră pentru ţărişoara noastră…pe 79 de lei. Vă sacrificaţi ca să cauţionaţi moralmente o clasă politică putredă, nu pentru binele nostru. CNI nici nu ar trebui să existe, căci rapoartele şi propunerile către senat le poate face foarte bine ori un departament al ANI, ori o Comisie parlamentară. Aa, e adevărat, ar putea să facă ceva pentru membri săi: să organizeze şedinţe de 5 minute in fiecare zi pentru ca veniturile lunare ale membrilor să nu mai fie atât de mizere. Legea nu interzice asta, ci lasă la latitudinea dumneavoastră stabilirea necesităţii [consilierii se întâlnesc „ori de câte ori este necesar”].

        Acum, despre ton. Eu v-am vorbit frumos şi v-am oferit gratuit o consiliere, succintă e drept – cam cât un proces-verbal de şedinţă, asupra conduitei recomandabile unui demnitar, dumneavoastră îmi replicaţi opărit şi pretindeţi că vă datorez ceva. Nu aştept de la duimneavoastră in special să vă purtaţi intr-un anume fel, ci de la toţi demnitarii, cu oricât ar fi plătiţi. Dacă dumneavoastră acceptaţi să fiţi umilit cu 79 de lei, nu este problema mea şi nu mă simt deloc dator să vă plătesc suplimentar serviciul [şi totuşi v-am sugerat in paragraful anterior cum să procedaţi ca să vă rotunjiţi veniturile]. Nu-mi plac deloc elitismul, aroganţa, agresivitatea oamenilor obişnuiţi care se trezesc intr-o funcţie publică, aş putea trece insă cu vederea aspectele negative ale omului dacă se dovedeşte că este potrivit pentru funcţia respectivă. Mi-e teamă că dumneavoastră nu prea vă potriviţi cu rolul de Şef al Integrităţii rumâneşti, chiar şi acelei de vitrină, căci nu vă pasă decât de dumneavoastă, vă propuneţi public să rămâneţi aşa cum vă ştiţi, să nu vă adaptaţi in niciun fel prestaţia publică funcţiei, şi, in plus cereţi cu tupeu ceva -bani?- publicului -„va spun sincer impresia mea este ca dvs. îmi datorați ceva și nu invers”- fără măcar să aveţi intenţia de a vă îndulci vocea şi de a arăta că sunteţi dispus să oferiţi ceva in schimbul susţinerii cetăţenilor. Ce fel de civism e acesta, răstit şi stropşit?

        Vă întrebaţi cum de v-au ales pe dumneavoastră colegii din societatea civilă, cum de nu s-a băgat nimeni la funcţia asta? păi, nu e evident? Cine era ăl mai modest, mai muncitor, mai cuminte, mai idealist lucrător la ferma societăţii? Cine era capabil şi să refuze o maşină de serviciu şi să se încăpăţîneze să meargă pe jos in folosul Statului? Sisif, desigur. Sisif insă are simţitorul fragil şi la prima pietricică aruncată de răuvoitori in el începe a urla către trecători, chit că aceştia îi admirau tenacitatea, iar compasiunea li se citea pe figurile înmărmurite.

        • Nu o sa va vina sa credeti dar in cea mai mare parte sunt de acord cu critica dvs. si mi-o insușesc.
          Singurul lucru cu care nu sunt de acord este ca ar trebui sa inchid ochii la neadevarurile si insinuările lui Gotiu.
          Multumesc.

          • @Ciprian Ciucu
            Şi eu vă mulţumesc că v-aţi repliat şi recuperat calmul.

            Nu am spus nicăieri că nu ar trebui să reacţionaţi la atacurile mârşave ale stângii. Poate că nu aţi intuit până astăzi, dar unul din scopurile ascunse ale cooptării in funcţii publice a intelectualilor de dreapta de către guvernele de stânga este reducerea la tăcere. Aşa au procedat socialiştii cu un Pleşu, cu un Patapievici, cu un Tismăneanu. Şi să nu ne amăgim in privinţa guvernelor pretins de dreapta portocalii. Patapievici -un conservator- a fost amuţit de slujba ce i-a fost încredinţată de către nişte demagogi ce interpretau cu oarece talent valorile dreptei. Spaţiul public a pierdut pentru câţiva ani o voce esenţială a civismului cu preţul redresării temporare a unei instituţii de cultură de STAT. Ca atare, departe de mine ideea abdicării din poziţia de formator/vector de opinie. Din punctul meu de vedere, expresia publică a convingerilor politice de dreapta este mai importantă decât realizările mărunte dintr-o instituţie publică. Am subliniat că pentru mine ar fi o pierdere dispariţia dumneavoastră din spaţiul dezbaterii, iară nu decăderea tristă a unui organ de stat cu atribuţii superficiale. Dar, dacă tot vreţi să le păstraţi pe amândouă -şi vocea şi funcţia- apăi o fi venit timpul să deveniţi mai înţelept şi să scormoniţi in dumneavoastră după resursele de tact, de umor, de stil pentru ca viitorele replici cu conţinut politic să devină oleacă mai eficiente şi nu incă o povară de atârnat de gât. Şi, de final, incă un sfat: nu mai personalizaţi articolele, nu mai răspundeţi persoanelor ce nu merită răspuns şi nu merită nici să fie numite, atacaţi chestiunea aluziv in aşa fel incât cititorul inteligent de pe contributors să se prindă de cine este vorba şi să nu fie nevoit să dea click pe un blog de scandal. Adică, da, se poate purta un dialog cu un personaj de stânga, chiar există astfel de intelectuali valoroşi, dar poţi şi să-ţi alegi interlocutorii dacă ţii la imaginea ta. Adevăratul elitism presupune o triere a acestora, altfel vă veţi coborî de tot la nivelul lor.

    • @ euNuke,
      tu confirmi mai vechea zicala „pagubasul cu o mie de ponoase…”
      Dezamagesti.
      Pentru ca dl Ciucu a incercat, e drept fara talent polemic, sa ne arate o magarie a lui Gotiu la adresa sa, tu ii faci proces de intentie. Caci ai talent, chiar de a face din alb negru. Dar nu si dreptate.
      Eu nu incerc sa te conving de ceva, ci constat ca bazat pe talentul polemic, deviezi si denaturezi tema articolului.
      Ba, chiar il speli putin pe nespalatul de Gotiu, ca nu merita atentie; ba merita. Si da, e nevoie de o alta tastatura, care sa contina toate atributele si adjectivele meritate de cel ce e doar impotriva a orice intreprinde cineva.

  10. Faptele sunt clare, scrie Hotnews acuma putin timp (ianuarie trecut) ca ‘propunerea ca reprezentantul societatii civile sa fie si presedinte a venit din partea lui Tiberius Tanase (membru CNI din partea grupului parlamentar al minoritatilor nationale in Camera Deputatilor) – sustinuta si de reprezentantul Ministerului Justitiei si de cel al Agentiei Nationale a Functionarilor Publici – si a fost votata in unanimitate de toti cei zece membri CNI, cu drept de vot, prezenti la sedinta de constituire. Deci ministerul Cazanciuc a sustinut pe dl Ciucu, ca si AFP, deci da, ati ajuns presedinte CNI cu sprijinul guvernului Ponta. Nu e nimic incorect aici. Puteti spune cel mult ca a fost un guvern bun ca v-a sustinut pe dvs, dar nu ca dl Gotiu s-ar fi inselat pe undeva. Ca e clar ca guvernul Ponta si nici un guvern nu ar fi votat in furntea CNI pe careva de care se temeau cat de cat, deci oricum o dati sunteti societatea civila cooptata. Altfel, mult succes! Citatul de mai sus vine de pe Hotnews= http://www.hotnews.ro/stiri-esential-19474606-ciprian-ciucu-reprezentantul-societatii-civile-ales-presedinte-noului-consiliu-national-integritate.htm

    • Faptele sunt clare informatiile incomplete si concluzia dumneavostra gresita. Cazanciuc habar nu are cine este Ciucu. Pe vremea in care s-a intamplat acest lucru in CNI MJ-ul era reprezentat de membrul supleaan, dna Alina Barbu. Doamna Barbu a este una dintre cele mai respectabile si integre persoane , unul dintre cei mai competenti functionari publici din cati am cunoscut eu pana acum.

      Daca nu ma insel, dna Barbu nu a avut nimic de castigat pe vremea in care a fost Cazanciuc Ministru si Ponta premier, poate din contra. Sper sa nu gresesc. Sincer uitasem cine m-a nominalizat si cine m-a sustinut.

      Cat de usor cadeti in eroare si cat de simplist trageti concluzii. Va este foarte usor sa faceti acest lucru, din spatele unui singur nume, Laura.

      Cat despre functie in sine, mi-a adus numai batai de cap, timp consumat cvasi-neremunerat, responsabilitati de care personal m-as putea lipsi si maine, batai de cap suplimentare, am devenit o tinta pentru voi (desi nu inteleg de ce) si sunt vazut ca de partea cealalta (oricare ar fi acea parte), si nu-mi ofera mari satisfactii profesionale sau macar vizibilitate. Doar cand e sa fiu injurat fara motiv si in loc de intelegere ma trezesc cu astfel de comentarii anonime.

      Si mai trebuie sa ma si justific in fata unora care aud prima data de mine si ma pun in barva PSD-ului sau a altora. De asta imi e cel mai sila.

      In fine, m-am lasat impins in treaba asta de cele 14 organizatii si imi voi duce mandatul cu demnitate. (Nu ca n-ar fi util ca cei care m-am impins in asta sa vina si sa confirma acest lucru acum).

      Laura…

  11. Usile intredeschise si mixitatea de personal intre ong-uri, `societate ciivila`, si stat, duce la astfel de controverse, nu numai in Romania, nu inteleg dincolo de cazul personal care e mare problema si de unde atata irascibilitate. Sunt in joc cariere, bani, putere, influenta, e politica, deci e politic, sunt pareri diferite.

    • Tranzitia think-tank pozitii politice este doar normala. Acest schimb se realizeaza in toate tarile democratice. Si e normal sa fie asa.

      Noi ne petrecem timpul stand cu ochii pe guvenre si ce fac ele. Ne profesionalizam pe anumite teme și oferim argumente pentru diferite decizii și politici publice. Sunt domenii/teme pe care le urmarim de mult si le cunoastem de multe ori mai bine decat ministrii vremelnici.

      Este doar normal ca la un moment dat sa iti asumi, daca ti se propune o functie din care tu crezi ca poti face mai bine, mai mult.

      In RO, multi dintre noi se feresc sa o faca tocmai pentru ca nu vor sa fie asociati cu partidele politice. Da, cand apara un Guvern tehnocrat, asta este oportunitatea ideala care ti se ofera pentru ca nu va trebui sa fi asimilat unui partid.

      Nu cred ca oameni precum cei din societatea civila care-si asuma temporar pozitii publice ar trebui sa va incurce prea tare si ar trebui sa le multumiți tocmai ca isi pun expertiza la bataia in timp ce partidele politice de cele mai multe ori esueaza in a-si indeplini functia de baza: sa dea elite/elite și resurse umane competente pentru pozitii cheie din institutiile statului.

      La fel de normal ar fi ca si oameni din mediul de afaceri sau cel public sa-si asume diverse pozitii.

  12. @nico (05/12/2015 la 10:08)

    „In Romania diplomele nu dau valoarea, chiar deloc din pacate, feriti-va de argumentul asta sau de alte argumente de autoritate, pozitie sau relatii pentru ca deveniti si mai suspecti, argumentati pe fapte si fiti deschisi la critici.”

    Asta-i perfect adevarat ! Multi romani au cate 2-3 licente/masterate/doctorate care au valoare DOAR in Romania.

    Confirmarea acestora poate fi data numai de o piata adevarat libera. Voi fi convins de valoarea lor cand in CV respectivului vor aparea si informatii cu privire la activitatea lor PROFESIONALA in firme / companii / organizatii (din afara Romaniei) adica internationale sau tari dezvoltate: Unuinea Europaeana, Organizatia Natiunilor Unite, Franta, Anglia, Germani, Suedia, USA, Canada etc.).

    Multumesc.

    • corect n-are grade de comparatie, ioane. Nu’sh ce-ai invatat la „scoala” aia pe care o lauda toti trogloditii crescuti si formati in iepoca dar pt oricare prs care are mai multi carlionti activi decat a dorit „sistemu” e limpede carei categorii te subsumezi. Keep fighting, mon cher ;)

  13. @euNuke (05/12/2015 la 15:42) si @Ciprian Ciucu (05/12/2015 la 18:56)

    Apreciez ambele comentarii: fiecare denota modul sau de a vedea viata.

    Sa vedem care din ele vor fi confirmate / validate de viata.

    Multumesc.

  14. Io zic ca sunteti invidios pe un brav cetatean , care , spre deosebire de oamenii obisnuiti , STIE tot : Mihai Gotiu , un om fericit , lipsit de dileme .
    Omul detine RASPUNSUL la orice problema : TTIP / ISDS , fracturarea hidraulica , criza financiara din 2008 , austeritatea bugetara , politica externa ,…
    Io zic ca a fost ghinionul domnului Ghinea sa aiba alte opinii decat Mihai Gotiu .
    Asta – ma intelegeti – nu se face .
    Iar dv. sunteti nedrept , omul nu doar ca le – ntelege – la fix – pe toate , da’ chiar se pricepe :
    ” … cercetati pentru aportul la speculatiile bursiere care au dus la criza din 2008 ”
    ” … 18,31 % sunt bani publici ”
    ” …. scot corporatiile din justitia publica si le duc in justitia privata ”
    „… banii pentru spitale , educatie , cercetare , cultura se duceau pe genti Hermes de 100.000 de euro bucata ”

    Si – inevitabil – ca autentic ” om de bine ” , e vigilent .
    Aveti dreptate , textul dv. e cam patetic .
    In schimb , textul bietului Mihai Gotiu e doar penibil .
    Da’ – e meritul lui – de mult nu m-am mai amuzat atat de bine .
    P.S. Pana acum – ce pierdere – n-am avut cinstea sa studiez opera / gandirea maestrului Gotiu ; sigur textul e scris de el ?
    Ca cam seamana – ca stil – cu textele sefei , o mai veche – si distinsa – prietena a lui Cristian Ghinea .

    • Dom`Ioane, chestia e, ca agrapinii si neamurile proaste se recunosc si virtual. Sau va inchipuiti ca, scriind pe aici, deveniti intelectual? Zadarnic efort! Darele rosii ale Vox Publica se vad lejer.

  15. Nu inteleg: v-a validat Senatul (majoritar PSD, probabil) membru in CNI, spuneti ca habar n-aveti de ce v-au ales apoi chiar sef, dar nu-i dati voie lui Gotiu sa spuna ca a fost cu sprijinul guvernului Ponta. Pai daca e un mister si pentru dvs, de unde stiti ca n-a fost cu sprijinul guvernului Ponta, de unde stiti ca n-a fost ordin pe sus sa voteze cu dvs? Sau va inchipuiti ca v-au ales in unanimitate exact in ciuda guvernului Ponta? Pana va lamuriti dvs de ce v-au ales, n-aveti motive sa-i criticati parerile altora.

    Pana una alta, diferenta de credibilitate intre Gotiu si dvs este urmatoarea: el a riscat ceva prin pozitia si scrierile sale contra RMGC, ba cred ca i s-a deschis si dosar penal ca sa-l intimideze, dvs nu cred ca ati riscat inca nimic prin eforturile dvs de orice fel. Asa ca de la mine are un mare plus de incredere. E unul prefer un buruienos barbos cu cicatrici de lupta cu coruptia unor filfizoni la costum versati in redactarea de granturi europene si bifat „criterii transparente”.

    Si cum se intampla de obicei, e mai multa violenta si neonestitate in replica dvs decat in articolul initial.

    • Pentru că Gotiu insinuează un fel de blat al CRPE in relația cu Guvernul Ponta. Recitiți ce scrie. Este absurd așa ceva. Inainte de a avea acesta pozitia singurele discutii pe care le-am avut au fost cu cele 14 ONG-uri.

      Ca să fie clar:

      – Nu am discutat niciodată cu Ponta, cu PSD sau cu vreun membru PSD sau al coalitiei de Guvernare in ansmblul ei, sau cu cineva din partidele care compuneau coalitia de guvernare despre calitatea mea de membru al CNI inainte sau după a fi numit.
      – Nu am discutat, nu m-am intalnit, nu il cunosc pe fostul ministru Cazanciuc.

      Nu datorez nimic nimanui, n-am promis nimic. Că m-au votat, m-or fi votat. De fapt au votat o lista de 12 nume printre care si al meu. Faptul că nu aveam notorietate probabil că a ajutat. Am zis si atunci: puneti pe cineva cu merite mai mari pe lupta anti-coruptie, nu pe mine. Mi-au spus ca eu am mai mari sanse sa trec de Senat pentru ca nu ma cunosc. Am scris la acel moment, vedeti la mine pe facebook despre conjunctura in care am devenit membru CNI si Presedinte CNI. in continuare cred ca erau persoane mai merituoase decat mine, a fost prima declaratie pe care am dat-o. Daca tot am ajuns aici imi voi face treaba cum ma pricep mai bine.

      Pentru pozitia de Presedinte al CNI n-am avut nevoie de acordul Senatului, m-au propus si m-au votat niste oameni pe care i-am vazut pentru prima data atunci. In ziua aceea am facut cu ei cunostinta. Care au fost resorturile lor, nu stiu, intrebati-i pe ei. Singurul lucru pe care la-m facut, a fost sa accept.

      Dar de unde neincrederea?

  16. Cred ca lucrul pe care si-l doresc cel mai tare sustinatorii societatii civile este sa vada cum doua ONG-uri absolut proeminente se paruiesc ca doua precupete in mijlocul strazii… Personal, imi place cum scrie Gotiu (la modul – cum pune problema, nu stilul sau literar), imi place si cum scrie Ghinea, imi place si Mungiu Pippidi. Vad ca acum va impartiti scatoalce pe unde va prindeti – e drept ca startul l-au dat cei doi lideri ai organizatiilor (asa cum se si cuvine), fiecare cu un orgoliu cat casa (desi aici o banuiesc pe AMP a fi net in avantaj fata de Cristi Ghinea) si deosebit de aclimatizati cu „aciditatile”.

    Relaxati-va oameni buni! Si, tocmai fiindca faceti parte din societatea civila, deci se presupune ca credeti intr-un bine superior, comun, ganditi-va de doua ori inainte sa va dati la gioale in public. Aveti suficienti adversari ca sa nu va permiteti aceste razboaie fratricide! Si ce spun e valabil si pentru Gotiu si pentru Ciucu si pentru Ghinea si pentru AMP.

    Si mai ales, daca nu va suportati personal, nu va mai luati de organizatiile celuilalt! Ca acum, daca il apreciezi pe Gotiu e musai sa crezi ca CRPE e cumparat de servicii, iar daca il apreciezi pe Ghinea sau pe Ciucu, e musai sa crezi ca Romania Curata e doar un „grupuscul” format din niste „cativa” frustrati. Desi parerea mea, ca simplu privitor, e ca ambele isi fac treaba bine pe felia lor.

    • Vă rog sa mă credeți că nu-mi face nicio plăcere. AMP a fost unul dintre oamenii pe care i-am respectat cel mai mult de-a lungul timpului. Pe de altă parte, nu te poti lasa călcat în picioare de cineva doar pentru că de-a lungul timpului ai avut respect pentru acea persoana. Sper ca AMP si Romania Curată să revină cu picioarele pe pământ, să nu mai împrăștie insinuări aberante și să-și continue misiunea pe care și-au asumat-o.

  17. Hai să vedem acum cât de curată este „Romania Curata”. M-am adresat Consiliului Editorial al site-ului. Sunt curios daca este functional si daca imi vor da ocazia sa le prezint unde greste Mihai Gotiu. Ar fi un gest de minimal pentru a le mai acorda cineva credibilitate pe viitor.

    SCRISOARE DESCHISĂ

    În atenția Consiliului Editorial al website-ului România Curată,
    Simona Popescu, Radu Bușneag, Ioana Lupea, Cristina Guseth, Alina Mungiu-Pippidi, Narcis Iordache, Ana Maria Mocanu, Silvia Vrânceanu, Sorin Paveliu, Teodor Tita, Sabina Fati.
    CC: Mihai Goțiu

    Stimate doamne, stimați domni,

    Site-ul România Curată, aflat sub îndrumarea dumneavostră editorială, a publicat două articole defăimătoare și calomioase prin insinuările acestora la adresa Centrului Român de Politici Europene, ambele scrise de dl. Mihai Goțiu, intitulate “Culorile și nuanțele societății civile. Un răspuns pentru Tolo” și “Despre onestitate in societatea civilă”.

    Cunoscându-vă parcursul profesional sunt convins de faptul că aveți informații detaliate și înțelegeți funcționarea organizațiilor neguvernamentale, mecanismele de finanțare ale acestora și mijloacele prin care o astfel de organizatie urmărește atingerea misiunii asumate. Dl Goțiu, printre numeroase inexactițăti intenționate, face afirmații grave, acuzând de conflict de interese asociația noastră.
    Articolele Dlui. Goțiu sunt calomiatoare, concluziile neconcordante cu realitatea iar insinuările sunt pur și simplu jignitoare. Singurul scop al autorului pare a fi denigrarea Centrului Roman de Politici Europene și a conducerii asociației nostre. Autorul aduce dovezi exclusiv conjuncturale, încropeli nefondate și insinuează permanent un comportament lipsit de integritate al organizației pe care o reprezint.

    Articolele lui Mihai Goțiu nu respectă nici cele mai minimale standarde editoriale, nu se bazează pe nimic în afară de propriile sale percepții și jumătăți de adevăr przentate trunchiat, eșuând în a le valida altfel decât conjunctural.

    În calitatea dumneavostră de mebri ai Consiliului Editorial transferați credibilitate autorilor care publică pe site-ul România Curată pe care astfel îi girați cu numele dumneavostră și încrederea profesională de care vă bucurați.

    Vă aderesez acestă scrisoare deschisă la care aștept un răspuns semnat de consiliul editorial sau asumat individual, cu privire la articolele pe care până în acest moment se pare că vi le asumați în calitatea pe care o aveți. Astfel, vă rog să-mi permiteți să vă adresez următoarele întrebări la care aștept răspuns în scris pe adresa de e-mail [email protected]:

    1. Vă asumați în continuare articolele domnului Goțiu?
    2. Dacă da, considerați că acestea îndeplinesc standardele editoriale pentru a fi asumate de o mișcare care drept misiune promovarea integrității?
    3. Dacă nu vă asumați articolule veți face demersurile necesare pentru ca din ceea ce s-a publicat să fie retrase informațiile incorect prezentate, conform propriilor dumneavostra proceduri care spun, citez, “Afirmațiile cu caracter injurios sau penal, care nu aduc dovezi în sprijinul lor, vor fi eliminate”?
    4. Îi veți solicita autorului să contacteze în prealabil țintele articolelor sale pentru a-l ajuta să înțeleagă informații cheie și proceduri pe care evident nu le înțelege (plecând de la o cu greu prezumată bună-credință a autorului)?
    5. Dacă nu vă asumați articolele menționate, considerați că se impun dezmințiri publice și scuze adresate organizației pe care o reprezint?

    Vă stau la dispoziție cu totate informațiile necesare iar dacă Consiliul Editorial decide să se întrunească pe acestă chestiune, vă rog sa-mi permiteți să vă prezint unul câte unul și detaliat punctele în care dl. Goțiu duce opinia publică în eroare și prejudiciază imaginea organizației nostre.

    Aștept răspunsul dumneavostra iar așteptările mele sunt mari,
    Cu stimă,
    Ciprian Ciucu
    Memebru în Consiliul Director al Centrului Roman de Politici Europene

    • In sfarsit ceva rational la mizeriile aruncate de romaniacurata.
      Asa este normal sa va adresati , printr-o scrisoare deschisa prin care sa solcitiati dreptul la libvera indoirmare pentru a face publica pozitia dvs,

      eunuke are dreptate. pozitia de demnitar cere alt tip de comunicare,etc.

  18. @Ciprian Ciucu (06/12/2015 la 18:52):

    Relax, d-le Ciprian Ciucu.

    Festina Lente si ………..Meditati la ce v-a sfatuit OvidiuB (06/12/2015 la 18:17).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Ciprian Ciucu
Ciprian Ciucuhttp://www.crpe.ro
Consilier in Consiliul General al Municipiului București / Fost președinte al Consiliului Național de Integritate (2015-2016) / Membru fondator al Centrului Roman de Politici Europene

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro