joi, martie 28, 2024

Trenul fara frane. Un exemplu de manipulare grosolana marca Realitatea TV


Un studiu de caz, acest eveniment titrat cu mare tam-tam “trenul fara frane”. Care ne arata pana unde poate cobora lipsa de profesionalism si obedienta fata de cel (cei) care platesc salarii.

Trec peste acuza prosteasca a ministrului Boagiu ca un ziarist a apasat pe un buton si a stricat franele trenului. Daca pasagerii unui tren ar avea acces la butoanele franelor s-ar fi ales praful de mult de caile ferate. Si peste scenele ridicole in care, de teama ministrului, cativa sefi din CFR s-au bagat sub tren sau au rupt crengi din copaci ca sa „repare”, chipurile, trenul.

Voi comenta doar sustinerea unor ziariste, repetata zile intregi,  ca trenul a mers fara frane de la Predeal la Bucuresti, punand in pericol viata tuturor.

Pentru o astfel de afirmatie se pica testul de logica de la clasa a IX-a.

  1. Orice tren are mai multe sisteme de franare. Tocmai pentru  siguranta calatorilor, in cazul cand unul dintre ele se defecteaza. Acesta avea trei sisteme de franare. Chia daca s-a defectat unul, tot ramaneau inca doua.
  2. Este de o judecata elementara ca un tren nu poate circula fara frane. Cum s-a oprit in Gara de Nord? I-au pus saboti pe sine sa-l opreasca manual? Dar la semnalele de „stop”, ce apar adesea pe traseu, trenul n-a oprit,  a trecut pe „rosu”? Riscand sa loveasca alte trenuri sau obstacole aflate pe traseu?
  3. Am vazut in multe filme, americane si nu numai, ca toata circulatia feroviara este monitorizata de la un centru regional, aproape la fel cu zborul avioanelor. Exista multiple feluri de a opri si stapani un tren scapat de sub control. De la dirijarea pe linii moarte, terminate cu mormane de pamant, pana la decuplarea curentului electric si oprirea trenului ramas fara tractiune datorita frecarilor. Nu se poate ca ziaristii de la RTV sa nu fi vazut astfel de filme. Doar ca nu asta a contat. Ci discreditarea prin orice mijloace a guvernului si puterii actuale. Chiar cu pretul umplerii de ridicol.
  4. Ce nebun si-ar fi asumat riscul sa imbarce ditamai ministrul transporturilor intr-un tren fara verificari la zi?  Ca doar nu era singurul tren din dotare. Si Romania nu este o tara din mijlocul Africii, cum lasa sa se inteleaga mai toate reportajele de la cele doua televiziuni de stiri.

Pot sa inteleg critica presei la adresa regimului aflat la putere. E chiar necesara. Dar fara sa depaseasca nivelul de ridicol in care s-a aflat cu aceasta ocazie. Nu de alta, dar isi goneste audienta spre alte canale.

Tendinta de a manipula oamenii, pentru a face pe placul stapanilor platitori de salarii, cu scopul manipularii alegerilor, anticipate sau la termen, tine si nu prea. Oamenii simpli chiar, au o judecata minima si un bun simt: cum sa circule un tren, cu ministrul in el, fara frane. Exista solutia simpla sa mute ministrul si pasagerii  in masini si sa-si continue astfel calatoria.  A propaga o astfel de teorie descalifica  pe cei care o fac: ne cred pe noi atat de prosti incat sa nu discernem intre ce e credibil si ce nu. Dar sa-i crezi pe altii prosti este cea mai buna dovada de prostie. Alte institutii media n-au „marsat” pe o astfel de informatie ridicola.

Asa ca, pe viitor cel putin, mai incet cu „trenul fara frane”.

Distribuie acest articol

82 COMENTARII

  1. dle profesor, ati recurs la o tautologie: iRTV si manipulare grosolona. Au facut vreodata altceva decat manipulare? altceva decat grosolana? (lesinul unei pensionare, gestul lui Basescu, orice iese de pe buzele Andreei Cretzulescu, orice gand exprimat al lui Striblea). Iar la iRTV disperarea e mare: scade audienta (oare de ce?) vor scadea salariile si poate si efectivele.

  2. „Dom’ profesor” si aici ghilimelele sunt necesare, sunteti exemplu clasic a speciei care crede ca „las’ ca merge si asa!” Si mai puteti fi catalogati si la o alta subspecie „Nu stiu nimic, dar ma pricep la totul”. Experienta dumneavoastra este edificatoare: va pricepeti sa vedeti filme americane si sa dati exemple din ele ! Ar fi ideal daca in in viata reala ar fi chiar ca in filme!. Sigur orice mijloc de locomotie are mai multe sisteme de securitate independente. Daca insa totul ar functiona asa cum sunt proiectate, nu s-ar mai intampla atatea accidente. Majoritatea acestor accidente au la baza, eroarea umana, bazata pe ignorarea unor lucruri simple, pe instaurarea rutinei si a factorului uman. Faptul ca a fost suntat(derivat in circuit! – pentru cei ce nu cunosc termenul!) un element de siguranta, denota nu numai inconstienta si ignorarea celor mai elementare norme de securitate. Exista in practica, o teorie a erorilor si validarea uneia dintre sursele aparitiei acestora, putea genera un accident. Si cum la noi teoria este aplicata in practica, va rog sa cititi ultimile evenimente ce au loc la SNCFR. Par ar fi ireale, parca rupte „din filme”. In rest sa traim, ei o duc bine!

    • Danielush, esti pe langa subiect. In afara de faptul ca de intarzieri mari, nu am auzit de accidente recente pe caile ferate romanesti. Crezi ca faptul ca merg incet le impiedica sa aibe accidente? Nu. Exista sisteme de siguranta si monitorizari care, de bine de rau, merg si feresc trenurile de accidente.
      Acum sa trecem la subiect: ESTI IDIOT. „Profesorul” facea referire la exacerbarea voita a evenimentelor de catre media romaneasca manipulata de interese politice.
      Si, in caz ca nu ai inteles: ESTI IDIOT. PS, idiot nu in sensul de prost si in sensul dat de DEX.

      • Gigi, you have typical name of stupid people! Citeste punctul trei „a lu’ dom profesor” si modul in care isi da cu parerea ! In rest si mie mi se pare un pic fortata actiunea oricarui organ din media romaneasca, chit ca se nu este irtv , antene , evz sau curentul

        • punctu trei si filmele americane.
          i’auzi dom’le, mai e unii care crede in filme americane, cand noi toti stim ca americanii e grasi si prosti. e suntati.
          numai ca, adevarat, filmele americane au avut asemenea subiecte legate de trenuri si unde s’a putut vedea ca miscarea trenurilor nu este anapoda.

          nici cu dl. profesor nu’s de acord. da, un ziarist putea declansa, apasand pe un buton, un semnal de alarma, iar automat, trenul a franat. franele, la vehiculele mari, sunt de regula cu aer, pneumatice. autotrenurile, ceia ce se numeste tir, p’acilea pe la noi, au frane cu aer si butoane care, apasate, elimina aer din instalatie si se blocheaza franele.
          pentru restabilire, au compresoare si se reincarca instalatie, se deblocheaza sabotii de frana.
          cam asta este posibil sa se fi intamplat, iar ala de dedesubt, din exces de zel, caci, altfel nu se explica ca ditamai rangul nu avea ce cauta acoloe, s’a bagat sa incerce cat de blocati erau sabotii. probabil ca acea crenguta a folosit’o de parghie, sa indeparteze sabotii dupa roti :-)
          asta i’a oripilat pe zvonalistii dela zvonalitate vintului.

          cert este ca a fost in incident de tot hazul. si daca voia, dna boagiu n’ar fi scos’o mai bine sa’i faca de ras pe …opozantii de presa.
          trenuri fara frana…hahaha !

          in ro, trenurile circula incet, tocmai din motive de siguranta. caile ferate sunt sub orice critica, nu suporta regim de viteza mare. si, daca la reiealitatea sau la 3 va spune ca de vina e boc, sa’l credeti. inainte de boc, se circula bine pe chefere. la curba sinele trozneau !

          sa fitzi iubiti de copiloti si vintu tele !

    • „Amice”, esti dus … Propune catre Siemens, de acum inainte sa predea si teoria erorilor mecanicilor de pe trenurile lor. Rusine Siemens, rusine! Ati proiectat trenuri zeci de ani fara sa tineti cont de teoria erorilor … Iata cum vin romanii si va invata teoria sunt-urilor.

      • -O manipula RTV…dar nici clarificare OFICIALA asupra incidentului tehnic nu a avut loc. Ancutza o tine intr-una cu butonul apasat de „copii mici”…asta nu e manipulare!? Unde e comisia de ancheta cu rezultatu’?
        – Daca s-a blocat cu creanga un senzor de siguranta si lucrurile merg ibrisin…poate ar trebui sa scoatem protectia Siemensului de tot, mama lor de capitalisti redundanti.
        -Nu sunt specialist…dar aia de la realitatea au intrebat niste specialisti, si-au spus parerea ca un furtun s-a spart si ca facea parte din mecanismul de franare…ca o mai fi avut si alte sisteme de rezerva, bineinteles.

        Unde e manipularea aici?
        1) Ministrul spune…ati apasat un buton, ziaristilor
        2) ziariastii intreaba specialisti independenti si le zic ca nu exista un astfel de buton, dar parerea lor e ca mecanismul de franare a fost blocat pentru ca senzorii au semnalat o avarie…s-a dezactivat senzorul cu creaca si s-a mers inainte ignorandu-se blocajul de avarie.
        3) Ministrul revine si spune…hiperbolizand…ca daca trenul nu avea frane se oprea la ea in birou(deci nici gand sa conteste ce presupuneau specialistii consultati care nu au sustinut ca trenuml nu mai avea frane defel)…da’ tot aia micii au apasat pe un buton. Cool…si noi ii tinem partea.

        Si da, accidente se petrec des la CFR…acum 4 zile a deraiat locomotiva unui tren langa Sighisoara….ieri a luat foc o locomotiva langa Arad, si aici e vorba de trenuri de persoane.

        Alte intrebari as fi pus eu:
        1) Ce cauta ministrul cu un automotor diesel pe o linie electrificata…. nu ii e rusine sa se faleasca cu asa un nonsens?
        2) De ce nu is-a atasat un vagon la un tren regulat daca voia sa faca excurisii cadou jurnalistilor si siesi 1-2 ceasuri de propaganda?
        3) Cat a costat trenul special organizat pentru excursie si cine l-a platit?
        4) De ce automotorul „de protocol” pe care l-a luat in excursie avea parbrizul cabinei crapat pe mai mult de 1 m…si totusi trecuse revizia?

        • Ce specialisti au fost intrebati?
          Trebuiau intrebati profesori de la Politehnica, specializarea Material Rulant, sunat eventual chiar acel mecanic.
          Grasu ala a dat o mana de ajutor, ala habar nu are de material rulant.
          Infrastructura si Materialul rulant sunt doua facultati separate si total distincte. In cursurile ambelor facultati se invata doar notiunile de baza interdependente ale celor doua elemente. Multi dintre voi nu sunteti nici macar mecanici, cu atat mai putin ingineri si va dati cu parerea.
          Trenul ar trebuit sa astepte 1-2 ore sa vina echipa de interventie sa-l repare. Trenul nu putea fi remorcat, datorita problemelor la instalatia de franare explicate de comentariile de mai sus. Si asa ar fi fost o alta stire: „Trenuri intarziate din cauza ministrulului Boagiu… ”
          Asta este ROMANIA, asta este CFR!
          De nu se spune ca nici grasu si nici mecanicul aveau salariile platite din 28 mai primite pe jumatate?
          De ce langa locomotiva este doar grasu si cu mecanicul??? Ceilalti directori de la CFR unde erau? Stateau pe scaune si asteptau fraierii sa faca ceva???

        • D-le Mil, sunteti ATEHNIC! Dar ma bucur ca mi-ati aratat ca am facut politehnica degeaba! Dupa explicatia d-vs, constat ca era suficient sa privesc emisiunile RealitatiiTV pentru a ma lamuri si deveni expert pe problema.
          PS: pe viitor nu va mai bagati in chestii tehnice, va faceti de ras! Exceptie, daca partidul o cere…

  3. Din cate stiu eu, la trenuri, frana functioneaza putin diferit decat la masini. Mai exact, frana este pusa in permanenta (adica rotile sunt in permanenta blocate de tamburii de frana). De-a lungul trenului, de la locomotiva pana la ultimul vagon, circula o conducta prin intermediul careia, mecanicul de tren controleaza frana. Astfel, cand trenul trebuie sa plece de pe loc, se mareste presiunea in aceasta conducta, iar franele se decupleaza. Cand trebuie oprit trenul, se procedeaza in sens invers. Acesta este un sistem de siguranta, astfel ca daca, de exemplu, ultimul vagon se desprinde de tren, frane se pune automat.

    Poate era util daca oamenii de la iRealitatea TV invitau si un mecanic de locomotiva ca sa le explice cum stau treburile in lumea reala.

    Oricum, trebuie sa recunosc ca e rasul curcilor ca seful de la siguranta sa foloseasca o creanga pentru o reparatie…

    • Nu se intampla nimic daca invitau un mecanic de locomotiva, nu de alta, dar era manipulat si pus sa cante in ritmul lor de manelari.

    • Am uitat ceva. E din alta stire de la Realitatea, insa e conex cu acest articol. Spuneau oamenii astia de la Realitatea ca multe trenuri sunt in service. Insa, au uitat un mic amanunt, trenurile trebuie sa treaca prin revizii periodice, destul de dese, care nu se fac intr-o ora sau doua, cum e cand duci o masina la ITP. Exista revizii care se fac la numar de kilometrii si revizii care se fac la anumite perioade de timp. Nu-i contrazic ca sunt in service si trenuri care pur si simplu s-au stricat. Insa, a prezenta stirea fara a spune procentul celor stricate efectiv si procentul celor care sunt in revizie, mi se pare o dezinformare…

  4. „Am vazut in multe filme, americane si nu numai, ca toata circulatia feroviara este monitorizata de la un centru regional;;;;Nu se poate ca ziaristii de la RTV sa nu fi vazut astfel de filme”
    A trebuit sa citesc de doua ori ca sa-mi cred ochilor o astfel de argumentatie. :)
    Ca tot vorbiti de nivelul de ridicol…

  5. Si sa nu uitam punctul 5:
    5. Trenurile,tramvaiele, troleibuzele, metrourile si… CAMIOANELE, au sistemul de franare altfel ca la masinile mici. Mai exact: Franele sunt cuplate in mod normal (motor oprit). Deblocarea (si nu blocarea) se face de catre un compresor ( auziti si pasaitul tirurilor din cand in cand) care departeaza sabotii de roti. Astfel, un tren (si toate enumerate mai sus) la oprirea motorului, compresorul ne mai functionand, incepe sa se piarda (rapid) aerul, si astfel franele se blocheaza.

  6. Domnule Vlaston,
    eu nu ma uit la Realitatea TV. Pentru ca nu am canalul, iar online nu e totuna cu siesta la o cafea, cu telecomanda in mana. Nu stiu deci despre ce e vorba, cel putin nu in detaliu. Singurele elemente cunoscute sunt tocmai cele din articolul dumneavoastra si retin ca, intr-adevar unul din sistemele de securitate al garniturii nu era functional. Indiferent daca evenimentul era minor sau nu, faptul ca Realitatea a speculat momentul pentru inca un atac impotriva guvernarii, insa nu e o greseala. Alte canale media ar putea-o face in sens invers, dovedit fiind ca orice fapt divers poate fi privit din cel putin doua unghiuri.
    Asa cum dumneavoastra incercati sa ne aratati ca n-a fost niciun moment pericol, e laudabil, insa sunteti „mic copil”. Un agent de comunicare, asa cum si-ar dori Presedintele in functie, pentru executivul sau, ar fi facut din acest eveniment un ac de cojocul Realitatii. Motivat, ca si la referendumuri, de reducerea costurilor, ar putea afirma ca e bine ca macar unul din multiplele sisteme sa fie mereu suntat, eventual prin rotatie, tocmai pentru reducerea costurilor de intretinere.
    Daca nu le putem face mai bune, macar sa fie mai putine! suna deja cunoscut … si sigur nu e manipulator.

    PS. Desi n-ati vorbit in actualul articol nicaieri de doua televiziuni, la punctul 4 pomeniti brusc de „cele doua”. Adica, v-au luat-o prejudecatile inainte sau va refereati la RTV si TVR, de exemplu?

      • Domnule Valston,
        nu pot fi astat de meschin incat sa aplaud daca puterea e „atacata”. Dar, asa cum sustinea Churchil ca se lupta pentru dreptul de a gresi al contraopinentului sau, tot astfel sunt si eu pentru mentinerea dreptului de a exacreba al oricarui canal media. Daca o face, primul afectat negativ de acest lucru e tocmai canalul respectiv. Cu siguranta!
        Insa asa cum dumneavoastra ati ales sa denuntati numai exagerarile „celor doua televiziuni” (care sunt ele?), tot astfel si Realitatea a ales sa speculeze doar greselile unei anumite parti a politicienilor pe care-i avem. De asta sugeram si eu ca de celalalta parte tot de manipulari avem noroc.

          • Podurile pe piatra folosesc tehnica cheii de bolta, adica acea pana de granit introdusa intre cele doua jumatati de arc. Luate separat, jumatatile respective s-ar prabusi imediat, insa lasaze sa actioneze una impotriva celeilate, se confera echilibru intregului edificiu. Teoretic nici nu e nevoie de un liant.
            Asa e si cu televiziunile. indifernt de forta motrice care le mana in lupta. Eu chiar afirm ca si jurnalistii de la respectivele televiziuni sunt la fel de convinsi de propriile pareri ca si dumneavoastra. E atunci un sacrilegiu ca isi castiga si painea zilnica din publicarea propriilor convingeri? Pana la urma, toti politticienii fac acelasi lucru. Si, daca gresesc, odata si odata, platesc si unii si altii!

          • D-le Hantzy, chestia asta trebuie neaparat s-o publicati in Catavencu sau Kamikaze.
            „Eu chiar afirm ca si jurnalistii de la respectivele televiziuni sunt la fel de convinsi de propriile pareri ca si dumneavoastra”
            Daca tot e sa glumim, cum se masoara convingerea la acele televiziuni? in sute sau in mii de euro??

          • D_ule Stefan Vlaston..nu am mai rabdat la atata prostie din partea unui singur om….e drept ca afirmati ca nu va lasati manipulat si nu primiti bani…dar asta pt. simplu motiv ca sunteti seful manipularii…nu ati inteles nimic din demersul jurnalistic…indiferent ca este de la Televiziunea „dujmana” Realitatea articolul mentiona o INFORMATIE :defectarea unui Autotren si se referea la modul de actionare a angajatilor CFR ..care se apropie cu siguranta de o tara Africana..dupa cum mentionati…Problema este urmatoarea:
            – in orice tara civilizata la aparitia unui eveniment pe calea ferata exista PROCEDURI DE ACTIUNE IN CAZ DE INCIDENTE
            1.PROCEDURI INTERNE :care respecta cu sfintenie etapele legale ce se adopta pt. inlaturarea unui eveniment …actine, suport tehnic, aviz legal de indepartare a evenimentului…cine hotareste punerea in miscare a garniturii feroviare…ETC…mentionarea evenimentului in registrele operative…cauze..raspunderi etc
            2.PROCEDURI GLOBALE- calea ferata este integrata in sistemul NATIONAL DE SIGURANTA -care actioneaza cu alte criterii si mai stricte:ce vizeaza siguranta persoanelor ,caii de rulare, efecte si incidente care pot apare..etc…

            -DECI ASTA S-A MENTIONAT IN REPORTAJ LIPSA APLICARII DE PROCEDURI LEGALE

            Ce parere aveti daca un astfel de incident aparea la calea ferata Germana sau Japoneza…cred ca nu vedeati doi japonezi taranduse cu o craca din copac pe sub TRENUL DE MARE VITEZA care sa blocat din cauza unei defectiuni….
            VA ROG MAI MULTA RIGOARE PE VIITOR>>SI DISTINGETI ADEVARATELE PROBLEME SEMNALATE DE TOTI ZIARISTII >>FARA REMARCI IDIOATE …

            • Nu. In reportajul RTV s-a mentionat ca trenul a circulat fara frane. Daca cititi cu atentie articolul eu asta reprosez. Ca nu suntem toti tampiti sa credem o asa enormitate. ASa, ca mai multa rigoare cand ma criticati.

    • faptul ca pui alaturi RTv si TVR arata ca nu numai ca te uiti la realitatea ,dar le si raspandesti propaganda.Televiziunea publica este acuzata de politizare pentruca permite Presedintelui si Primului Ministru sa se adreseze publicului cu expunere de programe si bilanturi,astfel incat
      lumea sa nu afle numai inuendourile mascate in stiri si analize de la cele doua posturi ale informatorilor securitatii lui Ceausescu.In acelas timp la TVR sunt invitati SI LASATI SA VORBEASCA si lideri ai opozitiei.Probabil ca cei ca dta care plang pe umerii echidistantei aratind spre TVR ca principalul ofensator, suspina dupa domnia politrucului Sassu,sub care conducatorii tarii au avut INTERZIS la televiziune publica

      • mihailstanciu,
        in primul rand, Presedintele sau Primul Ministru n-au nevoie de o permisiune a TVR sa-si expuna bilantul sau obiectivele: le ajunge pupitrul de la Cotroceni sau Victoria. O conferinta de presa, la care si TVR ar fi nelipsita, este suficienta. Pentru o aprofundare neoficiala, de imagine, este foarte normal sa se apeleze la SRTV, ca televiziune nationala.
        Faptul ca le-am alaturat, era de pe urma articolului domnului Vlaston, care nu indica in niciun fel care ar fi cea de-a doua televiziune. Jurnalistic, nu e permis sa faci afirmatii axiomatice. Vad ca si dumneata faci aceeasi greseala. As putea invarti si au andreaua din protap si sa declar ca puterea actuala ataca numai pe „cele doua televiziuni”. Ei, care sunt alea?

  7. Acelasi punct de vedere: pentru argumentatia cu „am vazut in filme” se potriveste perfect fraza de mai jos :
    „Care ne arata pana unde poate cobora lipsa de profesionalism si obedienta fata de cel (cei) care platesc salarii. ”

    Cred ca singura diferenta e la pregatirea profesionala a celor doi : „o fatuca” contra „dom’ profesor”

    :(

  8. nu ma lansez sa calific postul realitatea pentru ca ar insemna sa risipesc timpul oamenilor care ar citi…orice om cat de cat de bun simt stie care e situatia. Dar nu pot sa nu remarc mentalitatea „merge si asa” care functioneaza foarte bine in Romania alaturi de mentalitatea de a baga in dulap orice chestie suspecta (chiar si o carpa arzand) in dulap la aparitia sefului:
    1. ramaneau doua sisteme, aici depinde ce prevede manualul de operare al vehiculuilui. Sistemele de siguranta nu sunt puse in gluma. Orice improvizatie poate sa duca la caderi in lant si a celorlalte doua sisteme sau sa provoace pagube suplimentare vehiculuilui.
    2. cu unul din sistemele de rezerva..si daca se strica si ala?
    3. nu va luati dupa filme, ele sunt fictiuni care nu prea au treaba cu tehnica in realitate. Mai degraba va uitati la seria aceea de pe discovery cu „air disasters” , sunt mult mai tehnice
    4. acesti nebuni exista. De fapt nu sunt nebuni, sunt oameni slab pregatiti in unele cazuri, in altele se tem mai mult de sef decat de moarte, altii iau ca pe o jignire personala o defectiune si incearca sa o ascunda, unii sunt manati de mentalitatea „mie nu mi se poate intampla” dar toti au un element comun: au provocat si provoaca accidente si catastrofe.
    Din ce s-a prezentat (fara comentariile ziaristilor) isprava de pe trenul de Sinaia pare o incalcare destul de grava a regulamentelor si o premisa de accident grav. Exista usurica in care dopul ala facut din crenguta avea rolul de a mentine presiunea in sistem si atunci cel mai grav lucru care se putea intampla era sa sara de la locul lui si sa urmeze o noua oprire brusca (cu cheltuielile si uzura de rigoare asupra trenului, intarzierea altor trenuri, etc) si varianta urata in care rolul acelei crengute era de a pacali un senzor ca exista presiune in sistem si astfel de a permite repornirea. Iar aici aveam o problema grava de tot. Sa mergi cu trenul prin munti cu un senzor „pacalit” inseamna sa cauti o catastrofa. Oricum in ambele cazuri e rau. Teoretic dupa faza asta ar trebui rescolarizat tot personalul de pe tipul respectiv de tren. La sanctiuni nu ma bag pentru ca nu ma pricep.

    • erata: din graba de a trimite inainte sa-mi faca probleme conexiunea am trimis cu cateva greseli:
      „Exista usurica”=”Exista varianta usurica”
      „de a baga in dulap orice chestie suspecta (chiar si o carpa arzand) in dulap la „=am repetat „in dulap”

      Oricum ca o completare pe mine treaba cu „pacalitul senzorilor”, daca asta a fost, ma ingrozeste in Romania la fel ca si indepartarea diverselor protectii, etc. Niste oameni in proiectare isi bat mintea sa te protejeze, sa impiedice accidentele si „dorel” vine si da tot sistemul peste cap cu o crenguta sau o sarma si se mai si mandreste cu asta. El nu stie ca in momentul ala mecanismul deja functioneaza altfel decat a fost proiectat, softul ia in calcul parametri gresiti, etc si ii baga si pe altii in buda.

      • e o comparatie inselatoare. Daca raportam la numarul de pasageri transportati si la vitezele de transport s-ar putea sa avem surprize. Drept comparatie desi Taromul a avut doar o catastrofa in timpurile recente (Balotesti 1995) asta nu inseamna ca sta bine la capitolul siguranta pentru ca ea se raporteaza la un numare de pasageri relativ mic. In fine…fix atitudinea de complacere (inca stam bine, poate noi nu patim, etc) duce la catastrofe. Poate e deformare profesionala la mine, dar pe mine m-a lasat ganditor aspectul tehnic. Nu ma intereseaza cine e la putere, samd. Maine pot sa fiu eu (sau cineva drag) intr-un tren sau avion care va avea „verde” sau „liber la decolare” pentru ca are la bord nu stiu ce sef sau sefulet sau pur si simplu pentru ca „merge si asa”, ba mai mult de-atat un ins va face si un contact cu o sarma ca sa bypass-eze un sistem automat de siguranta si am sa ma trezesc schilod sau ma vor culege altii facut terci.

    • Cert este ca in ultimii ani, chiar comparativ cu alte tari, n-am inregsitrat accidente feroviare majore, chiar fara ministri in trenuri. Statistica este, cred eu, in favoarea CFR-ului nostru. Cu tot cu „tampitii” de acolo.

      • Domnule Vlaston,
        am lucrat la CFR timp de 17ani si 6 luni, din 1984 pana in 2002, inclusiv in revizoratul de siguranta circulatiei. Aflati ca pana in 1998, cand CFR-ul a dost spart in 5 companii, numarul accidentelor era mult mai mic. Se intamplau multe lucruri, dar erau deficiente, si erau tratate cu exigenta si profesionalism. Siguranta circulatiei era pe primulloc. Necolaiciuc a inceput sa ascunda evenimentele, a incurajat neraportarea lor. Acum, ce se vede e varful iceberg-ului, dar si varful e mult mai mare decat tot ce se petrecea inainte de 1998.
        NU LUATI APARAREA CUI NU MERITA.

          • A fost prima mea dragoste si ma intereseaza tot ce se intampla. Prietenii mei sunt acolo, inclusiv sotia, in toate companiile: marfa, calatori, infrastructura. Principalul motiv pentru care am parasit sistemul a fost degradarea situatiei in siguranta circulatiei, pentru care erai raspunzator desi nu aveai mijloace de mentinere a ei. Intr-o singura privinta m-am inselat, cand am spus ca in 3…5 ani se vor intampla accidente grave. Au trecut 7..10 ani.
            Cauza situatiei actuale o constituie dispretul autoritatilor fata de transporturi, in general, si fata de cel feroviar in particular.
            Sa auzim numai de bine!

  9. si Mircea Badea afirma in sus si in jos: nu exista ceva mai penibil, asta e exemplu clar de cum e Romania, blabla. Saracu a imbatranit cam mult si il suge maxim pe Garfield … astaa .. Felix. :)

  10. Daca intereseaza pe cineva, orice pasager are acces la butoanele franelor trenului. Se cheama „semnalul de alarma”. Acesta actioneaza un soi de „dop” din conducta pomenita mai devreme, iar franele trenului se actioneaza exact ca in cazul desprinderii unui vagon.

      • Semnalul de alarma blocheaza trenul prin golirea aerului din instalatia de presiune. Nu strica sitemul de franare, ci il actioneaza independent de vointa mecanicului. Si nu mai lasa trenul sa inainteze… pret de vre-o cateva minute! Si semnalul de alarma e disponibil oricui…
        Ce a fost original in acest eveniment era „crenguta” si „colierul de Turda”… probabil niste senzori trebuiau pacaliti…

  11. stimate autor nu comentez punctele 2,3,4 din motive obiective trenul ala conform legii si procedurilor NU trebuia sa se miste pentru siguranta circulatiei pana cand nu era revizuit de personal calificat pentru revizuirea materialului rulant.

    la noi s-a umplat la unul dintre sistemele de siguranta cu o greanga un patent si o sarma.

    referitor la punctul 1. va solicit sa nu mai intoduceti afirmatii neadevarate
    un tren are un singur sistem de franare unul singur,si mai multe sisteme care pot comanda acea franare,noi intelegem ca un ministru PDL a fost facut penibil , a incercat sa dezimformeze si vrea sa dea girul unei catastrofe din punct de vedere al sigurantei circulatiei , pentru ca trenul ala a plecat din cate s-a dat de intels cu un sistem de siguranta in minus .

  12. Domnule Vlaston,
    ,Ca acest post de televiziune manipuleaza e cunoscut de toti romanii cu cap.In ultimul timp insa o face aberant si cu o doza de prostie din ce in ce mai mare.Partea proasta e ca apar destui oameni care marjeaza si se decridibilizaza alaturi de angajatii postului.Daca va uitati la audinte, pos
    tul pierde in fiecare luna si nu e de mirare…Cit despre datul afara a unora nici o grija ii recuperaza Fwelix cu A3.

  13. „Cert este ca in ultimii ani, chiar comparativ cu alte tari, n-am inregsitrat accidente feroviare majore”

    La o viteza medie de deplasare de 20 km/h poti sa te chinui mult si bine si nu vei avea un „accident feroviar major”.

    S-au dat prea multe argumente mai sus de ce nu aveti dreptate in ce ati spus si mai mult argumentele prezentate dau in penibil.

    Mult succes in continuare in a peria Puterea care nu greseste niciodata, mereu cei care au fost sunt vinovati si in mod sigur intotdeauna Opozitia.

    • Mda , din cat am citit pana aici cu creanga s-a „reparat” posibilitatea trenului de a se misca , nu cea de a frana (destept sistem , dar si idiot pt lipsa de override – daca erau in mijlocul unei inundatii ? ) . Mult noroc celor de la Realitatea la procesul pentru „punerea in pericol” a pretioaselor lor vieti . Ma intreb totusi de ce nu au coborat din tren daca tot au vazut ce au facut aia ? Sunt eroi in lupta pt informare corecta (au vrut sa documenteze accidentul si moartea ministrului pe viu , sau sunt doar guristi ?

      • Cine si-ar fi asumat un pericol de accident cat de mic, cu ministru si ziaristi in tren. Altceva este aici: trebuie demonizat, diabolizat tot, dar absolut tot, ce tine de actuala guvernare. Pana la ultimul acar. Asta este cheia in care trebuie citite reportajele si actiunile RTV.

        • Domnule Vlaston,
          ignorand sistematic multe pareri pertinente din aceasta lista si tinand-o tot pe-a dumneavoastra va descalificati, si este pacat, pentru ca de-a lungul timpului v-ati consolidat, totusi, o pozitie.
          La CFR exista Instructii cu prevederi foarte clare despre cum se intervine in orice situatie care poate aparea. Se spune ca aceste Instructii sunt scrise cu sange de cand fiinteaza CFR-ul. Dupa 1990 Anglia a „importat” specialisti de la noi pentru imbunatatirea sigurantei feroviare la ei (au companii private, interoperabile). Slugarnicia acestori directori politruci i-a facut sa acctioneze dupa cum am vazut cu totii; altfel, ei sunt intransigenti cu lucratorii sistemului si abia asteapta sa-i dea afara pe cei care gresesc pentru a indeplini politica de cadre a PDL.
          Actionarea semnalului de alarma, ca si franarile de urgenta la depasirea unor semnale restrictive sunt situatii exceptionale, cu risc de rupere a trenului (ruperea cuplei intre vagoane datorita reactiilor din tren). Orice situatie de acest gen se ancheteaza, pentru a se elimina cauzele. O franare, cat de brusca, comandata de mecanic, nu goleste brusc conducta generala, ci treptat (are si el o supapa de siguranta pentru urgente).
          Nu insist cu detaliile, multi de pe forum au inteles cum stau lucrurile, numai dumneavoastra nu VRETI. Demiterea directorilor, urmata de demisia ministrului pentru lipsa de reactie, ar fi salvat onoarea drei. Boagiu si ar fi pus lucrurile la locul lor.
          Sa auzim numai de bine!

    • Pentru curiosi…
      Ultima catastrofa feroviara pe teritoriul scumpei noastre patrii s-o intimplat in urma cu 50 de ani (juma di secol) jubileu.Prin urmare, pe vremea lui Gh. Gh. Dej, in epoca locomotivei cu abur. Viteza a fost cauza prima a catastrofei.
      A se lasa mai moale cu propaganda apocaliptica…

  14. Eh na ca acum am devenit si experti in trenuri … :)) Repede nu cumva sa ratam sansa de a apara un alt ministru basist la transporturi (domeniu pastorit de ministrii portocalii in ultimii 20 de ani atat de frecvent incat nivelul sau este sublim).

    Lasand gluma la o parte [sic!] eu cred ca si reforma in educatie tot de asta are nevoie … de o creanga de pe marginea drumului bine indesata undeva. Unde? Dl Vlaston care este specialistul in domeniu sa ne spuna …

  15. Cred ca d-ul Vlaston trebuia sa intituleze articolul altfel: „Elevi care cad testele Pisa”. Astfel l-ar fi legat si de specialitatea sa – educatia. Ziaristii de RTV se dovedesc pe zi ce trece indivizi „scapati” in societate de o scoala care nu le da un minim de cunostiinte/competente. Cum postul este vizionat mai mult de barbati si-au dat cu stangul in dreptul caci orice barbat care conduce macar o masina stie ca nu poti repara o frana cu o creanga!! Altfel am ramane fara copaci la cate discuri si saboti se schimba anual. Le recomand totusi „ziaristilor PISA OUT” sa-si repare la propriile masini sistemele de franare cu crengi de copac si apoi sa coboare de la Predeal spre Bucuresti. Pe de o parte ar putea verifica tembelismul teoriilor lor iar pe de alta ne-ar usura sa mai vedem acele fete congestionate de ura. De aceea le doresc „drum bun” la vale. Cei care vor scpa vii au sansa sa se reantoarca la scoala si sa o faca ca lumea. Nu putem avansa spre chestiunile tehnice ale trenurilor caci am cade in capcana lor – sa batem apa in piua.

  16. Mi se pare ca multi dintre comentatori ori nu au capacitatea sa priceapa (infrastructura neuronala e saraca) ori se fac ca nu pricep. Era o problema de logica elementara – un tren daca nu are frane nu poate opri. Din moment ce a oprit inseamna ca avut frane, rezulta ca afirmatia „trenul nu a avut frane si bla bla” este fie o prostie, fie o manipulare. Apoi se pune problema constipatiei. Am putea fi mai relaxati si mai putin constipati si sa vedem umorul situatiei caci o reparatie cu crengi de copaci si banda adeziva este amuzanta. Omul respectiv a rezolvat problema si trenul a plecat. Deci Bravo lui. In viata e important sa dai dovada si de originalitate si sa improvizezi atunci cand e nevoie, cu conditia sa nu mergi dintr-o improvizatie in alta. Stirea in sine este minora, faptul ca se poate discuta atata despre ea este grav, iar manipularea evidenta prin utilizarea oricarui pretext pentru a mai zice ceva rau de PDL sau de Basescu. Devine imposibil sa emiti critici reale din cauza puhoiului de false critici stupide. Iar nivelul IQ al analistilor TV este destul de redus fiind inlocuit de tupeu, isterie, nesimtire, etc. Nu cred ca ar trebui sa ne traim viata luand in serios ce au de spus acesti indivizi. Mai bine citim ceva si ne gandim singuri cu propriul nostru cap. Sau e prea greu?

    • Nu e o chestie de logica elementara. Trenul era in trafic in urma unei reparatii improvizate. Lucrul asta nu e in regula si, fireste, nu e nici comic. Sint unele situatii (din viata normala) in care „igeniozitatea” unor solutii improvizate nu e distractiva: avionul nu trebuie sa decoleze daca niste senzori sint lipiti cu scotch, o masina nu trebuie sa plece la drum cu fisuri in conductele din instalatia de frinare lipite cu guma de mestecat si desigur un tren nu trebuie sa plece la drum daca sint probleme la instalatia de frinare sint rezolvate cu dopuri, crengi etc.
      As prefera ca o autoritatile sa nu dea prilejul presei „rau-voitoare” sa speculeze astfel de situatii.

    • Un tren fara frane, deloc, e greu de imaginat. Trenurile moderne au un sistem de franare principal, pneumatic, unul electric (rezerva) si frana de mana folosita pentru stationare. Franarea trenului este asigurata prin contributia tuturor vagoanelor. Unele pot avea frana izolata (din diverse motive) iar trenul poate circula in conditii normale daca este asigurat „procentul de fanare” pentru sectia de circulatie respectiva. Daca nu este asigurat atunci trenul poate continua mersul in conditii restrictive, cu viteza redusa, astfel incat procentul de frana ramas sa poata asigura oprirea in siguranta a trenului pe „drumul de franare” instructionala (700 sau 1000 m). Aici, din cate am vazut, a fost intrerupta conducat prin aplicarea acelui bat; inseamna ca la franarea trenului nu mai contribuie toate vagoanele. Mecanicul stie sa faca calculul din care rezulta procentul real de franare si va adapta viteza de mers. Intrebare este: a facut-o?
      Seful de tren este singurul responsabil de siguraqnta circulatiei, ar fi trebuit sa interzica categoric „barosanilor” sa intervina. El si cu mecanicul erau indreptatiti sa rezolve instructional problema ivita. Dar deh, slugarnicia functioneaza la toate nivelurile.
      Imi cer scuze daca v-am plictisit, dar am vrut sa arat ca si un tren cu probleme de franare poate circula in conditii de siguranta, inclusiv opri, daca se respecta regulile stabilite in instructii. Aici au fost incalcate multe reguli chiar de cei pusi sa vegheze la respectarea lor.

      • Ce am vrut eu sa penalizez: afirmatia fara acoperire ca „trenul a circulat fara frane”, punand in pericol viata jurnalistilor. O astfel de afirmatie nu rezulta din naivitate sau necunoastere, la asemenea nivel, ci din dorinta de a manipula oamenii. Considerandu-i tampiti. Asta nu pot sa accept.

  17. Acuza prostească a ministrului Boagiu nu e cu nimic mai elevată decât propaganda de doi bani a pesedeului. În afară de mici nuanţe (nunanbţe de factura celor cu care ne-a tratat Luzăroiu în celebrul lui interviu de la Q-Magazine ) nu e nici o diferenţă. Io unu nu văd de ce ar fi mai credibile perntru mine mesajele venite de la pletora de femei supuse ale Marinarului decât mesajele venite de la fosta purtătoare de ţucal a lui WC Tudor, converttită peste noapte la social democraţie , aia, cum o cheamă că îmi scapă acum, aşa, Olguţa.
    P.S. M-aş fi abţinut de la a folosi sintagma de doi bani „Luzăroiu” dacă dumneavoastră, domnule Vlaston, nu aţi fi folosit la greu sintagma „uslaşi” în comentariile dvs.

  18. Domnule Vlaston, bateti campii cu brio. Ceea ce a prezentat Realitatea TV este emblematic pentru Romania. La noi totul se rezolva pompieristic, cu un patent si o bucata de sarma, iar in ceea ce priveste politicienii de la PDL toti pun interesul de partid si interesul personal inaintea intereselor tarii. Ce nevoie avea Mme Boagiu sa puna batista pe tambal ?
    Critica la adresa puterii ,oricare ar fi ea, e mult mai constructiva, decat pupincurismul si slugarnicia unora. Apropo , cu ce va ocupati cu 22-23 de ani in urma domnule Vlaston?

    • Mr. Dan capitan de plai: nu stiu daca d-ul Vlaston o sa-ti raspunda dar dupa modul in care iti folosesti logica nu puteai depasi gradul de ajutor de plutonier la securitate. Ca esti impotriva lui Base si PDL mi se pare o optiune care vine evident din trecut. Iar business continuity este de apreciat. Dar sa ne tii noua lectii ca o matahala de 20 tone se opreste fara frane inseamna ca: ori te duci si incerci sa te asezi pe sine sa incerci s-o opresti cu corpul, ori iti iei un ghiodan in spate cu pietre (caci de carte n-ai avut parte) si te arunci in Dambovita. Iti dau o veste proasta: acel monstru fara frane coborand valea Prahovei ar fi trecut peste toti angajatii RTV si A3 la un loc si tot nu s-ar fi oprit. Daca nu ma crezi, incearca!

  19. Indraznesc sa afirm ca in acest caz , e pur si simplu vorba de rea credinta. Si bineinteles o puternica doza de infantilism.Nu sunt jurnalist dar cred ca in aceasta meserie ca si in multe altele, criteriul profesionismului trebuie sa fie adevarul.Altfel jurnalistii cu pricina se pot trezi in situatia ciobanului care a pacalit satul de doua ori cu lupuu, baa! iar a treia satenii au lasat lupul sa-l manince.Cred ca si in cazul cu infectia din Germania jurnalistii s-au comportat neprofesionist si va trebui ca societatea sa gaseasca o solutie impotriva manipularilor prin presa , constiente sau inconstiente. O zi buna !

  20. De ani buni de zile ceea ce face iRealitatea tv (dar si Anatema3) se cheama atentat la siguranta nationala, manipulare si diversiune politica. Dar, mai exact, va pot spune cei de la SRI cam cu ce se ocupa cele doua „televiziuni” de „breaking-news” in Romania. Restul sunt povesti.

    P.S. E limpede ca acel tren a avut probleme la unul din sistemele de franare. Dar sa se ajunga pana acolo incat sa se sustina ca acel tren a mers „fara frane”, zau asa, ne jigneste inteligenta. Cine lucreaza in domeniu cunoaste foarte bine faptul ca pentru siguranta circulatiei feroviare, trenurile au in dotare cateva sisteme de franare care pot fi actionate independent unul fata de celalalt. Rog ignorantii si postacii politici (se stiu ei prea bine) sa se documenteze inainte sa-si posteze elucubratiile.

  21. Nu vedem padurea din cauza copacilor.
    Tren cu sau fara frine e mai putin important. Ce e mai important in acest caz este faptul ca doamna ministru face ce vrea in minister. Iar ziaristii pun botul la toate, mai ales daca e de-a moaca.
    Cum bagi tu un tren special? In baza la ce? Ca sa faca trenul asta 2 ore de la Buc la Predeal spre fericirea ministrei, alte trenuri, care si asa merg ca melcul, au fost trase pe dreapta. Cit a costat acest voiaj si cine a platit?
    Se zice ca Lascar Catargiu i-ar fi zis lui Carol I „Aiasta nu se poate, Maiestate!”
    Ei bine in Ro nimeni nu stie sa zica NU. Toti tin de scaune de parca ar fi lipiti cu pap (varianta veche a Super Glue de azi).
    Domnul ziarist daca vrea sa informeze, se suie in tren cu bilet si circula azi cu personal, miine cu rapid si poimiine cu inter-city sau ce o mai fi si scrie ce vede: vagoane curate sau nu, usi si ferestre ce nu se inchid, mersul cu nasul si tariful la nas si cit face ca timp.
    Dar meseria de ziarist in Ro nu exista. Exista cea de scrib la ordin. Ca din absoventi de Stefan Gheorghiu nu au iesit altceva.

  22. De acord cu Stefan. Asa a ajuns tara noastra dupa succesuri multiple si popandai care scriu verzi si uscate despre presa. A ajuns tara pe mana nepriceputilor cu diploma dar fara meserie, lingai care fac temenele la aprozaristii de pe vremea lui Ceausescu. Chelneri ajunsi ministri, refulati ai sistemului de educatie patronat de alde autorul articolului care le au cu teoria dar cand trebuie sa faca ceva te omoara sau distrug sistemul din care au provenit de parca si-ar fi castigat painea din alta parte.
    Parveniti si demagogi exact ca in poeziile lui Eminescu, personaje guturale si monstruoase ca in piesele lui Caragiale, absolventi de drept care au doctorat in inginerie miniera! Ce mai, ne-am intors in anii ’80 ca mentalitate si mod de reactie cu secretari de partid atotputernici care urla ca suntem corupti iar ei se imbogatesc cu contracte grase. Se pare ca vremurile acelea nu s-au uitat sunt in noi au ramas in ADN-ul nostru adanc intiparite! Democratia trebuie invatata la scoala de copiii de acum! Copiii nostri trebuie invatati de profesori cum sa se poarte, cum sa manance, regulile de politete cum sa lucreze in echipa si ce inseamna puterea echipei, ce inseamna familia si care este rolul ei, sa aiba o educatie sexuala sanatoasa, sa iubeasca si sa ingrijeasca natura dar mai ales si poate cel mai important sa aiba curajul sa ia atitudine chiar impotriva parintilor atunci cand gresesc. Intelegem democratia dupa bunul plac si o aplicam dupa ureche fara nici o frica si fara a afisa un minim respect fata de cei care pana la urma te-au votat si te-au facut sa ajungi ce esti acum.
    Deaceea presa trebuie sa fie jandarmul democratiei! Cand calcam in strachini ea are voie sa prezinta faptele cat mai grosier, cu tuse cat mai groase, ca poate se va gasi cineva sa sesizeze ridicolul si prostia in care ne complacem de 2 ani si ceva. S-au topit cei 20 de ani de la revolutie in 2 ani de abureala numita criza pentru unii si capatuiala pentru altii vorba aceea „La toti ni-i greu dar nu la fel!”
    Cand trebuia sa ne aratam taria unei tari democratice si europeane ne-am comportat ca in republica lu’ Caragiale. Cand trebuia sa ne dam mana si sa fim transparenti sa stie omul de rand pana la urma cat il costa sa traiasca in tara unde s-a nascut un ministru inchide gura presei si vrea sa faca troc ca si presedintele cu anii lui de mandat de parca am fi bisnitari.
    Toti suntem justitiari si spunem ca avem dreptate dar nu respectam politistul, uniforma, judecatorul pana la urma legea. Dar vrem educatie, vrem sanatate, vrem politisti!!! Totul a ajuns pe putere ca in ultimii ani din comunism, banul bate tot! Poate vor intelege totusi unii care au trait mai mult vremurile acelea ca democratia este dictatura legii si respectul libertatii de exprimare si nu troc si bisnita ca in targul de vechituri. Am adus tribut de sange pentru libertate si pentru ce vrem sa fim astazi dar nu exista nici cel mai mic respect pentru cetatean. Primul articol din Constitutie ar trebui sa fie acesta: Statul garanteaza si ocroteste demnitatea cetatenilor. Nu este o lozinca! Pentru noi 45 de ani de comunism au fost mai rai decat un razboi cu morti si distrugeri. La razboi individul dispare fizic iar avutia lui este in pericol cei ramasi reconstruiesc totul si iau viata de la inceput. In comunism demnitatea omului este distrusa si inlocuita cu mentalitate de las si turnator ceea ce e mult mai grav. Aceasta mentalitate nu se uita usor pentru ca este cultivata de un intreg sistem de stat. Deaceea poate redarea demnitatii cetatenilor este mai importanta decat orice asta fiind si o recunoastere a jertfei din care s-a nascut aceasta democratie. Este bine sa nu uitam de unde am plecat si sa fim mai increzatori in viitor. Cei care ne-au facut rau sa fie pedepsiti pe masura faptelor iar fiecare sa-si stie locul asta inseamna evaluare continua nu cu barda ci cu pricepere si intelegere, cu respect si cu deschidere. Nu sa lasi omul pe drumuri si sa iti trimiti tinerii din tara sa ajunga dezradacinati de tara si parinti. Cei care propovaduiesc asa ceva nu merita sa mai stea la putere!

    • @Nuti U
      Demnitatea nu ti-o asigura sau ti-o da cineva. Ti-o castigi singur. Prin modul in care te porti, muncesti, castigi cultura, educatie si bani, te raportezi la problemele tarii, participi la viata sociala. Restul sunt lozinci, imprumutatea de la demagogi.

      • Pot sa fiu corect si cinstit cit oi vrea eu. Daca atunci cind opresc la semnalul militianului de circulatie si el imi zice cu nonsalanta: Ia sufla ba aicea sa vad daca n-ai baut! Atunci nu mai sunt demn. (Trecem peste absurdul afirmatiei in sine).
        Daca intru in magazin si mi se raspunde intr-o indolenta totala nu mai sunt demn.
        Daca ma duc la un ghiseu sa platesc o dare catre stat si functionara catadicseste dupa 10 min de sta de vorba cu colega, sictirita ca inca mai sunt acolo, sa ma intrebe: Mda! Ce vrei domnu’?, nu mai sunt demn. Iar exemplele pot continua.
        SI asta nu pentru ca as munci mai putin sau as fi mai putin onest si nici fiindca as fi fost mai putin politicos. Chiar daca serviciile au fost mizerabile m-am pastrat calm si la sfirsit am adresat un zimbet si un multumesc. Nervii mi i-am calmat in exterior.
        Si stiti de unde vine? Din acea superioritate generata in anii comunismului cind ei, functionarimea erau atotputernici, cind vinzatorii erau super tari, ca nu se gasea nimic si totul era pe sub tejghea, cind militianul te putea aresta sau iti putea trage 2 palme fara sa pateasca nimic.
        Vine din nesimtirea ministrilor si altor politruci generata de sistemul asta nenorocit de justitie.
        Din slugarnicia tuturor semidoctilor ajunsi in functii si care stiu ca depind de cei ce i-au pus si nu de competenta.
        Din atotputernicia generata de masina cu girofar si de masina de fite pe care o au si cu numar special.. Ca masina este un statut social, nu o necesitate de a te deplasa de colo dincolo.
        Pentru ca un om poate fi demn in comportare si tinuta, dar strivit ca un gindac sau ca un vierme de cei care ar trebui sa-l serveasca ramine demn in universul lui. Pentru ca daca nu se cearta si nu se injura cu ei este tratat de ei si de cei din jur de PROST.

  23. Pa vremea cand CFR era CFR un astfel de gest i-ar fi trimis pe tembeleasa shefa si pe scrofu cu siguranta direct la pushcarie.
    Pentru ca astfel de indivizi conduc menesterul transporturilor in timp ce la altii cresc kmetri de cale ferata si viteza si mai si au autostrazi, la noi e invers, da costa de 10 ori mai mult.
    Scarba pentru clasa politica conducatoare in frunte cu tansportatorul presedinte.

    In alta ordine de idei: se vede ca ati fost profesor de liceu! Aveti totdeauna dreptate!
    N-ar trebui sa-i criticati pe altii cand nu reusiti sa va depasiti conditia.

    • VAINOI
      Pe vremea cand CFR era CFR asa ceva era la ordinea zilei!
      De unde stii tu cum era inainte?
      Esti inginer feroviar (infra. sau material rulant) sa poti vorbi despre ce sa intampla acolo la CFR?
      Chestia cu trenul protocolar este ceva normal la deschiderea unei linii noi sau reabilitate se face inaugurarea.
      Apropo tu te-ai intrebat:
      Daca era un pericol pentru siguranta circulatiei crezi ca oamenii aia doi se mai urcau in tren?
      Chestia cu batul se intampla indiferent daca era grasu acolo, mecanicul sub tren, ministrul in tren!
      Vorbeste cu cineva specialist si o sa-ti spuna ca ce au facut oamenii aia a fost foarte bine si foarte corect din punct de vedere teoretic, asta ar fi facut si echipa de interventie (care la CFR Calatori nu exista).
      PROBLEMA este ca instrumentele folosite denota amatorismul de la CFR, asta este de fapt problema si pe asta trebuie sa fi fost axate toate emisiunile de stiri, nu misto de prost gust, nu creare de panica prin „tren fara frane”, ci lipsa de finantare si astfel nevoie de a improviza, poate uneori gresit!
      Tie daca ti se strica robinetul din baie, il repari cu sarma si patent, daca ai bani cumperi un robinet nou iar daca esti doldora de bani iti suni instalatorul!
      Acum intelegi si tu la ce nivel de trai suntem!! si la ce distanta de caile ferate din Spania, Germania etc.

      • Sa inteleg ca linia Bucuresti-Predeal este noua? Sau reabilitata. Termenul de reabilitare este juridic si are alt inteles. Ca scribii romani tot inventeaza sensuri la cuvinte…. In tehnica e reparatie capitala, retehnologizare, modernizare… Dar in fine, sa trecem peste amanunte.
        Si de ce, ma rog, doamna ministru trebuia sa inaugureze o linie de peste o suta de ani?
        Apropos, mare parte din structura caii ferate romanesti e de pe vremea Regelui Carol I (in Romania mica, ca in Transilvania e de pe la Franz Iosef). Ca regele a fost preocupat de dezvoltarea infrastructurii… Comunistii au mai adaugat ceva (Salva-Viseu, Bumbesti-Livezeni…) Nici macar o gara in Bucuresti n-au facut.
        Iar noii democrati au distrus aproape ceea ce nici comunistii n-au facut.
        Priviti in jur si vedeti ca orasele Romaniei sunt din ce in ce mai izolate: autostrazi nema, sosele ca vai de lume, cale ferata mai de loc.
        Ce mare Eurotunel sau mai stiu eu ce e un tronson de cale ferata refacut de trebuie inaugurat de madam ministru si o pletora de tuteri? Ce i-au refacut?
        Daca mai imi amintesc bine un accelerat (oprire Ploiesti, Cimpina, Breaza, Comarnic, Sinaia, Busteni, Azuga, Predeal, Brasov) facea acum vreo 25 de ani vreo 3 ore si un pic (45 min pina la Ploiesti si cam o ora si un sfert apoi pina la Sinaia). Care e marele cistig?

  24. Constat ca domnul profesor marcheaza din nou cu un articol „de succes”. Succes obtinut prin text si… comentarii. Fara gluma si fara… subintelesuri. Poti afla mai multe din acest gen de articole decit din dezbaterile „savante” impanate cu citate despre unde este „stinga” si unde este „dreapta”, dezbateri care omit ca „stinga” se muta in „dreapta” cind te intorci cu spatele. De-un exemplu eu am aflat despre incidentul cu trenul. Cam tirziu, dar asa patesti daca nu iti pierzi timpul cu privitul la televizor.
    Ce-am mai aflat?

    – Ca sint multe persoane care detesta anumite posturi TV (nu ma pasioneaza televiziunea, nu ma pronunt). In ciuda suferintelor intelectuale provocate de aberatiile televizate exista un imbold peste putinta de oprit care ii obliga pe acestia sa stea cu nasul lipit de ecran si sa suporte cu stoicism chinurile ingrozitoare. Sa fie o noua religie? Sa fie o problema, sa zic asa, medicala? Un subiect gras pentru cine se incumeta.

    – Ca exista totusi si comentatori care sesizeaza adevarata problema (fapt incurajator). Un demnitar confunda domeniul pe care ar trebui sa-l administreze cu propria mosie. Isi permite sa comande un tren personal cu care sa isi plimbe invitatii pe tronsonul de cale ferata cel mai aglomerat din tara. Ca societatea care primeste ordinul are deja pierderi, ca se vorbeste de reduceri de cheltuieli (vorbe!) sau de „solidaritate”… nu mai conteaza. Nici macar domnul profesor nu pare sa observe anomalia adinc inradacinata in mentalul „pe cale de reformare”. Ceva mai devreme citeam un articol despre o declaratie a lui Emil Boc in legatura cu acelasi domeniu, al transporturilor. Primul ministru folosea expresia „toleranta zero”. In contextul dat hazul este… monstruos.

    Restul, batul rupt din copac, fisia de scotch, frinele care lipsesc fiind prezente, rebuturile sistemului de educatie mai vizibile in zona presei, sint elemente de anecdotica si nu aspecte iesite din comun. Asa este gestionata si tara, cu un bat si o fisie de scotch. Batul autohton si scotch-ul de import.

  25. Nu comentez partea tehnica a problemei, nu ma pricep. Realitatea nu se pricepe dar o face si mai mult, intenteaza un proces!! Dar ma intreb: pe ei cine ii da in judecata pt. toate ineptiile, toate minciunile, manipularile si grosolaniile spuse pe post cu buna stiinta? Daunele sunt incomensurabile dar vizibile prin ‘spalarea creierelor’ celor mai slabi de inger. Ar trebui ca cineva sa preia si aceasta initiativa si toate aceste canale mass media romanesti care s-au jucat cu noi, cu credibilitatea noastra si au introdus manipularea ca mijloc de promovare a unor interese particulare sau de grup, cele care si-au facut din vulgaritate si pornografie o politica editoriala, toate acestea sa fie macar supuse unei dezbateri publice de catre societatea civila. Oricum, ceva trebuie facut, ‘buboiul’ a crescut prea mare si a infectat nepermis de mult aceasta ‘a patra putere in stat’. Acum politica se face la televizor, dezbaterile si confruntarile la fel, alesii nostri din Parlament stau cu telefoanele la urechi sau pe internet…OARE CEI CARE LUCREAZA LA ACESTE TELEVIZIUNI SI FAC CEEA CE FAC AU MACAR SINCERITATEA DE A RECUNOASTE, IN SINEA LOR, CAT RAU AU FACUT SI FAC IN CONTINUARE DOAR PENTRU NISTE BANI?

    • „Spalarea creierelor celor mai slabi de inger”? Nu prea aveti incredere in semenii dumneavoastra. Nu stiu ce atuuri aveti in mineca si ce va poate justifica atitudinea.
      Dar… atentie la ce va doriti. Nu stiu daca va va fi pe plac daca se va implini.

      (Zilele trecute am avut parte, fara intentie si fara scapare, de vreo zece minute de stiri produse la TVR1. Suficient ca sa sesizez o incercare de manipulare. Nu prin minciuna ci prin omisiune. Destul de grosolana, dupa parerea mea. Daca vor fi omoriti toti manipulatorii s-ar putea sa ramineti fara drog.)

  26. Nu mai dati in femeile PDL-iste. Ca se supara daca nu le ia apararea Profesorul Vlaston.
    Si nu il mai iau in excursii de indoctrinare, moca…

    • Exista o disperare a puterii (oricare ar fi ea) impotriva celor care pot demonstra cu dovezi minciuna demagogica.
      Actuala putere e disperata sa decredibilizeze televiziunile care nu-i sunt docile si arata ce s-a declarat (mintit) cu ani in urma si ce se declara acum.
      In lupta cu televiziunile isi folosesc diversi vectori, pe care ii cumpara cum pot (mai o excursie cu femeile PD-L, mai o informatie „pe surse”). Vectorii sunt activati impotriva televiziunilor, mai ales cand se intampla ceva grav.
      Acum va e clar, distinse domn?
      Faptul ca o televiziune arata doar furturile unora, nu ar trebui sa ne faca sa nu le vedem. Alte televiziuni nu au decat sa arate furturile altora.

  27. Pentru mine, esenta e chiar aici: „acuza prosteasca a ministrului Boagiu ca un ziarist a apasat pe un buton si a stricat franele trenului”

  28. Cateva observatii asupra problemei „trenul fara frane” si a articolului domnului Vlaston
    – observatia domnului Vlaston e oarecum pertinenta. Un tren poate merge eventual infranat existand riscul sa ia foc (experienta traita personal acum 4-5 ani pe CFR)
    – domnul Vlaston in umila mea opinie pica de asemenea testul de logica din clasa a IX precum si pe cel de tehnica la nivel de cultura generala utilizand argumentele notate de la 1 la 4.
    – ca sa fac o paralela cu un text al lui Plesu care incerca sa defineasca cele 3 excese ale inteligentei: daca la IRTv sa zicem ca observam un exces critic la domnul Vlaston adie o briza de exces sofistic

  29. D-le Vlaston, articolul I al Constitutiei Germaniei este urmatorul:
    Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
    Demnitatea umană este inviolabilă. Protejarea si apararea ei este o obligatie pentru toate autoritatile statului.
    Articolul I consfinteste de fapt cum doreste statul sa se raporteze fata de cetatenii sai.
    Germania este o natiune mare care a facut 2 razboaie mondiale si a renascut din propria cenusa. I-am intrebat cum au reusit sa convinga oamenii sa nu mai spele masina in rau sau sa isi lase gunoiul dupa un gratar la iarba verde? Raspunsul a fost: Simplu! Prin educatie, i-am educat pe copiii sa ia atitudine inclusiv impotriva parintilor si se pare ca am reusit!
    Nu sunt demagogii, ceea ce faci dumneata cu articolele dumitale sunt demagogii ieftine si fara suport. Nemtii au avut idealuri de natie pe care si le-au indeplinit, nu de gasca si de conventie de partid cum au unii acum. Nu o sa ne depasim niciodata conditia asta de micimani cu asemenea mentalitati ramase de pe vremea lu’ Ceausescu.
    Noi am suferit 45 de ani de comunism si meritam sa ne fie ocrotita demnitatea.

  30. D-le Vlaston.penibilitatea RTV nu trebuie dovedita dar dv. vad ca va dati toata silinta s-o depasiti. Nu mai zic ca aveti pareri si cunostinte in toate domeniile, dar cred ca seneceferistul ala de sub tren care repara nu stiu ce, sau activa sistemul de franare „american” nu era angajatul televiziunii incriminate. Sau era ? Si apropos, in afara de ministru „ditai” de care mai exista ?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Stefan Vlaston
Stefan Vlastonhttp://stefan-vlaston.blogspot.com/
Candidat din partea ARD la Camera Deputatilor la alegerile din decembrie 2012 Profesor de liceu, director de liceu in perioada 1990-2008, Presedintele asociatiei EDU CER- Educatie si Cercetare. Preocupari in domeniul politicilor educationale, in privinta calitatii educatiei, a managementului educational. Contributii in media scrisa si audiovizuala, pe temele privind educatia, formarea profesionala si cercetarea.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro