joi, aprilie 25, 2024

Victor Ponta minte si manipuleaza. UPDATE

UPDATE1: Declaratii Victor Ponta

Cea mai mare cantitate de demagogie s-a strâns la zona de educaţie. Demagogie există în toate domeniile. Nu mi s-a părut nimic mai penibil, totuşi record într-o ţară în care demagogia se foloseşte, decât apelul disperat al doamnei Turcan şi al domnului Preda de la PDL, care m-au rugat să îndrept ticăloşia groaznică, oribilitatea, de a cere educatoarelor şi învăţătoarelor să facă studii superioare. De ce spun asta? Pentru că sunt total de acord cu doamna şi cu domnul de la PDL, având în vedere că această odioşenie este prevăzută în articolul 247 din Legea educaţiei a domnului Funeriu, adoptată prin asumarea răspunderii Guvernului. Faptul că doi lideri marcanţi ai PDL îmi cer să îndrept ticăloşia făcută de Guvernul PDL şi de domnul Funeriu este exact ceea ce-mi doresc”, a spus Ponta în şedinţa de guvern.

El i-a cerut ministrului Educaţiei să explice public care sunt cauzele care au produs neînţelegere în rândul opiniei publice, inclusiv în ceea ce priveşte instituţia de învăţământ care va conţine clasa pregătitoare, respectiv şcoala sau grădiniţa.

Dumneavoastră, domnule ministru, însă trebuie să explicaţi lucrurile astea. Trebuie să explicaţi cum a fost cu clasa zero, marea reformă în educaţie, în care de fapt a mutat copiii pentru că n-aveau loc la grădiniţă, i-a mutat la şcoală. Aia a fost toată marea reformă, că n-aveam loc pentru ei la grădiniţe. Zisese o doamnă ministru că face vreo 200 de grădiniţe, n-a făcut niciuna şi, neavând loc la grădiniţe, i-a mutat cu forţa la şcoală ca să aibă loc”, a adăugat Ponta.

……………………………………………………………………………………………..

Dupa declaratiile de marti seara de la Realitatea tv, referitoare la ultimele evenimente din educatie, am crezut ca la Victor Ponta vorbeste gura fara sa gandeasca. Dar miercuri, la inceputul sedintei de guvern, a reluat aceleasi aberatii care nu pot ramane fara replica.

Situatia invatatorilor si educatorilor

Spune Victor Ponta, ca „odiosenia” a fost creata de legea Funeriu, dna Andronescu a vrut doar s-o indrepte. Minciuna si manipulare. Iata textele de lege.

Legea 1/2011, Legea Funeriu:

Art.248 (3) „„Cadrele didactice care ocupă funcții de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învățători/învățătoare, maistru-instructor, antrenor și care au dobândit formal, nonformal sau informal competențe profesionale până la intrarea în vigoare a prezentei legi, îndeplinesc condiția pentru ocuparea funcției didactice de profesor pentru învățământul preșcolar, profesor pentru învățământul primar, respectiv, profesor antrenor, în baza unei metodologii de recunoaștere și echivalare elaborate de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului”.

Era suficienta o metodologie, aprobata prin Ordin de Ministru, pentru ca situatia acestor cadre didactice sa intre in normal. Eventual o schimbare prin OUG a legii salarizarii bugetarilor, daca existau probleme de incadrare in grilele de salarizare prevazute de aceasta lege.

In locul metodologiei de echivalare, dna Andronescu alege sa puna in OUG data in ultimele zile de mandat

Articolul VI “Educatorii şi învăţătorii încadraţi în sistemul naţional de învăţământ au dreptul să îşi continue activitatea în funcţiile didactice din învăţământul preşcolar, respectiv învăţământul primar pe care le ocupă, cu condiţia absolvirii studiilor universitare de licenţă, în profilul postului, în cel mult 6 ani de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

Un articol evident in favoarea fabricilor de diplome, care ar fi avut partea de clienti, fiind in mare suferinta dupa ultimele sesiuni de bacalaureat cu procente de promovare foarte mici.  Si culmea tupeului, atat Ecaterina Andronescu cat si premierul Ponta argumenteaza ca au vrut sa indrepte ”odiosenia” creata de ministrul Funeriu, dupa principiul „calomniaza, calomniaza, tot ramane ceva”.

Multi asculta, putini citesc si inteleg, mai ales din masa de 24% a votantilor USL.

In privinta clasei pregatitoare.

Cand a vazut ca a dat-o in bara cu interventia de marti, prin care il certa pe ministrul educatiei, Victor Ponta o da si aici la intors. Clasa pregatitoare a fost mutata la scolile generale pentru a face locuri in gradinita, elevii au acelasi program pe care il aveau la gradinita.

Fals. Curricula pentru clasa pregatitoare e mult mai complexa decat poate sa inteleaga Victor Ponta. Sunt si multe alte argumente si motive.

*pregatirea didactica si pedagogica este net superioara in scoli;
* cadrele didactice au experienta si pregatirea speciala, ceeace nu este cazul in toate gradinitele;
* procesul didactic este controlat de directori si inspectori;
* s-a procurat deja mobilier si nijloace de invatamant in majoritatea scolilor;
* eliberarea a circa 150.000 de locuri din gradinite pentru primirea copiilor de trei ani;
* finantarea se face compact, de la buget, fiind vorba de invatamant obligatoriu, lucru mult mai greu la gradinite, unele private.

Sa muti tot ce a inceput la scoli, cadre didactice, mobilier, mijloace de invatamant, bani, la gradinite, doar pentru a indeplini obstinatia unui premier este un precedent riscant la care, iata, Victor Ponta s-a bagat ca un habarnist.

Sigur ca nu poate recunoaste ca a dat-o in bara, de doua ori, nu o data. Si atunci apeleaza la minciuni si manipulare.

Nu conteaza oamenii constienti, cititi, si care pot discerne intre minciuna si adevar. Conteaza doar cei 24% pe care i-a prostit in campanie, promitandu-le marea cu sarea.

Si care acum asteapta sa le dea ce le-a promis, dar nu are de unde.

Distribuie acest articol

31 COMENTARII

  1. Articolul VI “Educatorii şi învăţătorii încadraţi în sistemul naţional de învăţământ au dreptul să îşi continue activitatea în funcţiile didactice din învăţământul preşcolar, respectiv învăţământul primar pe care le ocupă, cu condiţia absolvirii studiilor universitare de licenţă, în profilul postului, în cel mult 6 ani de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.“

    Iar universitatile private sint deja pregatite: Spiru Haret (Fac. de Psihologie si pedagogie), Dimitrie Cantemir (Fac. de Stiinte ale educatiei), Titu Maiorescu (Psihologie si pedagogie), Hyperion (Psihologie si stiinte ale educatiei), gasite la o minima cautare. Ce-o mai fi si prin provincie?! Acum au de lucru si cei de la Psihologie si stiintele educatiei din Univ. Bucuresti ca pot face cite norme vor.
    Inca 6 ani, clienti potentiali 22.000, trai pe vatrai.
    Pai sa nu-i votezi a la long?

    • Stimate domnule Pinno,

      Nu risc să vă contrazic deși oarecum îmi desfășor activitatea în sistem și n-am auzit până acuma de învățători făcuți la Spiru Haret. Totuși, ar fi interesant să ne spuneți și nouă de ce e rău asta. Între cetățeanul care n-a reușit să intre la facultate dar i se găsește un post de învățător la o școală mărginașă, pentru care n-are nici un fel de chemare și de unde nu face decât rău și cetățeanul care va face 3..4 ani de pedagogică, aflând dacă are drum spre educație, învățând și o limbă străină pe parcurs și fiind apoi connectat la un sistem de educație continuă- chiar contează cine face aceste cursuri ? Nu ne împiedică nimic să îi punem pe absolvenți să dea examen toți la stat- și să obțină așa cum am mai spus un certificat- care ar putea să fie structurat pe mai multe nivele- care să-i dea dreptul să predea. Cei cu nivelul A ar putea preda în București, cei cu B în orașe de provincie, cu C- la țară.

  2. Stimate domnule Profesor,

    Sincer și foarte cinstit să fiu, nu văd unde e marea nenorocire dacă învățătorii și educatorii vor face o facultate. Pentru dvs., despre care presupun că v-ați frecat de această problemă la un moment dat, altfel neavând cum să fiți profesor, cred că știți foarte bine că nu poate fi vorba de fabrici de diplome, atâta timp cât, din câte știu eu, nu există profil pedagogic pur la nici una din universitățile particulare din București și probabil din țară. Un învățător sau un educator vor trebui să treacă- și așa e și normal- printr-un fel de proces de certificare, bazat pe diploma respectivă. E rău ?Categoric nu. Atât umila mea persoană cât și familia mea a avut de-a face cu învățători de cea mai proastă calitate- și e cazul ca acest lucru să înceteze. Învățătoarea mea, s-o țină Satana la el, era o fostă instructoare de pionieri, de o prostie nemărginită și de o lăcomie și mai și. Învățătoarea soției și cele ale copiilor au fost tot niște monștri cu chip de om care se făceau ascultați prin bătăi și vorbe urâte. Dacă ne gândim că 40.000 de persoane fără o facultate vin în contact cu generațiile cele mai tinere- cred că dl. Ponta are maximum de dreptate și că noul OG ar trebui aplicat de anul ăsta, imediat, acum.
    Iar soluția este extrem de simplă. Cred că dl.Spiru Haret- dacă nu mă înșel- a înființat ceva care se numea Institutul Pedagogic și care a fost păstrat de comuniști chiar- încă până în vremea lui Ceașcă. Reînfințarea institutului Pedagogic (sunt curios dacă mai există și Biblioteca pedagogică-una din cele mai bune din București) ar fi benefică- mai ales că ar putea să ofere și seral și fără frecvență.

    • Exista invatatoare cu studii superioare mai prost pregatite, comparativ cu altele care fac de o viat meseria asta. Nu avea sens sa le trimiti la facultate la 50 de ani. Dar sa arunci vina pe legea Funeriu, este o mizerie

      • Stimate domnule Profesor,

        Excepții au existat și vor exista. Le strică o facultate ? Nu cred. Ca să nu discutăm de profit, n-am nimic împotrivă ca statul să reînființeze Institutul Pedagogic și să ofere acest serviciu și gratis- pe examen de admitere. Chiar și la 50 de ani. Chiar și cu 5 ani înainte de pensie. Educația nu face rău la nimeni.
        Ca să revenim în zona politicului, constatăm că dl.Funeriu, cu foarte multe idei bune dar cam SF- bineînțeles că moare de ciudă pentru că blânda Caty- și cuvântul blând e aici oarecum peiorativ- face ceva foarte practic și eficient. Calitatea joasă a majorității corpului didactic de nivel primar este demonstrată de n scandaluri (îmi aduc aminte doar de dna. învățătoare care îi trăgea zmetii dlui. polițist și care ar fi trebuit dată IMEDIAT afară din sistemul educațional- ca un exemplu ilustrativ- înainte bușindu-și elevii) cât și probabil de răspunsurile părinților dacă cineva ar catadicsi să întrebe și beneficiarii educației cum se simt.

        • Nu-i adevarat. Din experienta mea, majoritatea invatatorilor sunt bine pregatiti, sunt in contact direct cu parintii, f. interesati de soarta micutilor. Nu neg ca primesc si unele atentii.

          • Cu tot respectul, dle. Profesor, nu cred că puteți vorbi nici măcar pentru 10.000 din cei 40.000 de învățători și educatori – așa cum nu cred că o pot face inspectorii școlari de specialitate. Și chiar dacă ar fi așa- cu ce le strică o facultate ? Pe lângă atenții mai și bat, mai și înjură și jignesc copiii și părinți. Iar cât despre pregătire- haideți să fim serioși. Întrebarea, foarte simplă- este- câtă vreme n-au facultate, de unde ?
            Aici ar mai trebui cules un pic și feedback-ul copiilor și părinților- cel puțin din 5 în 5 ani. Iar dacă sunt dovedite incidente- chiar și minore- respectivul învățător trimis la păscut oi. Cu toată părerea de rău pentru faptul că nu-mi împărtășiți vederile, nu merge să păstrezi în sistem oameni care n-au ce să caute acolo. Și mă refer aici și la cadrele didactice de liceu și universitare- care ar trebui să aibă o evaluare pedagogigică în situ cel puțin o dată la 5 ani. Vorbind de evaluare pedagogică- îmi aduc aminte de acele ”tribunale ale poporului” de după Revoluție care au dat afară profesori foarte buni din Politehnică și care au lăsat-o pe Julieta Florea- care era extrem de familiară cu studenții. Nu e cazul dar -așa cum am mai spus-o- fără vocație n-ai ce să cauți ca profesor.

        • @Andrei George
          De ce sa faca facultate? Credeti ca respectivii o sa fie mai bine pregatiti? Asa e moda in Romania acum… toata lumea sa faca facultate! Nu mai bine educatorii, invatatorii si chiar profesorii sa beneficieze de cursuri de formare continua, care sa fie tinute vara(8 h pe zi), Trebuie avut in vedere ca respectivii au concediu in perioada respectiva, ceva mai lung fata de alte categorii, care de abia pot sa-si ia liber de Sarbatori. Asa sa ii pui in timpul serviciului sa faca si facultate mi se pare aberant( anul scolar coincide cu cel universitar). Si trebuie gasite criterii si modalitati de evaluare. Cei incompetenti trebuie dati afara din sistem!

          • Și de ce n-ar face facultate ? Institutul Pedagogic se numește ea și e normal să fie re-înviat și tot ce e educator sau învățător să treacă pe-acolo. Cât despre când să o facă, sincer nu mă interesează. Așa cum pot să fie un lung șir de scandaluri- din 1990 încoace și cum mai pot exista în anul 2013 încă cadre didactice CARE SĂ LOVEASCĂ COPIII-cred că e treaba lor- și obligația lor- și nu treaba mea. Așa cum treaba statului român e să nu lase persoane cu cea mai mică umbră de violență sau de neam prost în sistem.

            • Dle Andrei George.
              Observ o tendinţă de a aloca proprietăţi miraculoase bucăţii de hârtie diplomă universitară.
              Trei observaţii.
              A. Calitatea preconizată a sejurului şcolar de recalificare a educatorilor şi învăţătorilor prin tot felul de instituţii care cu numele sună bine, dar care se pare în afară de plagiatori, diplome false şi corupţie la nivelul relaţiei student-profesor nu prea produc rezultate în topurile internaţionale privitoare la nivelul educaţiei. De la cei care fură nu prea ai ce învăţa indiferent de denumirea pompoasă sau aura de imagine prestigioasă manipulatorie.
              B.Dumneavoastră porniţi de la premiza că educatorii şi învăţătorii o duc extrem de bine în privinţa resurselor materiale şi de timp. Sau dacă nu …implicit sugeraţi o formă fără frecvenţă…care nu foloseşte la absolut nimic, doar fabricilor de diplomă.
              C. La nivelul educatorilor şi învăţătorilor se pot lua măsuri de formare pentru cei care au nevoie, măsuri de reziliere a contractelor pentru cei care lovesc copiii.

              Apropo, Primul Ministru are o Diplomă de Doctor obţinută prin plagiat. Îl face cumva mai bun decât Ronal Reagan un simplu actor, devenit preşedinte. Nu diploma dă calitate omului, ci omul dă calitate diplomei.

              Referitor la cerinţele privind educatorii vă asigur că în Canada, până la o anumită vârstă orice mamă de copil poate aplica pentru acel rol, reglementat dar necondiţionat de o diplomă. Ideea cu diploma şi superioritatea e egală cu zero. Dacă evaluatorii sunt proşti sau rău intenţionaţi, sau pur şi simplu vânzători de diplome, diploma nu are nici o valoare. E cazul Cantemir, Spiru Haret şi a produselor lor politice din Parlamentul României.
              Că se întâmplă şi la case mai mare, exemplul lui Einstein,

    • Andrei George,

      nu stiu, vorbiti din naivitate cumva?
      Daca era sa fie acele cadre didactice nu se duceau si singure sa-si intregeasca studiile?
      Credetii ca daca ii fortati vor face mai bine treaba?

      Ce-ar fi sa vi se spuna de la servici, stiti, daca vretii sa mai ramaneti la noi trebuie sa faceti o a 2-a facultate la care sa va dati un doctorat si un masterat….

      Chiar nu sunteti constient ca totul trebuie sa se regleze de la sine? Ca gradul de inteligenta ramane constant la nivelul societatii? Unii pot face facultate, majoritatea nu. Unii chiar si cu o facultate sunt mai tampiti decat unii fara.

      Profesorii sunt unii mai buni, altii mai slabi, ca si la dumneavoastra in meserie sau la servici, ca doar n-oti fi geniul societatii…

      • Dorule dragă, dacă tot ne tragem de șireturi, îți mărturisesc sincer că la 51 de ani dacă aș avea ocazia sau aș fi nevoit aș face cu cea mai mare plăcere al doilea doctorat (primul l-am susținut în 1996) pur și simplu din plăcere. Mi se încrețește pielea pe mine când văd comentarii de genul ”ce chin pe bietul învățător să facă o facultate”. Păi frate, cred că sunt mai multe locuri de oieri decât de învățători și eu cred că oierului nu-i va cere nimeni încă vreo 20 de ani un lucru așa de ignobil. Nu-i așa că și pe tine te apucă tremuriciul când auzi de învățat ? Iar la faza cu reglarea de la sine aștept cu interes să ai plozi și să ajungă pe mâna unei învățătoare făcute la apelul de la popotă care să folosească eventual și forța fizică împotriva copilului și mai discutăm. Așa, ca idee, într-un sistem de învățământ nimic nu se reglează de la sine. Re-referindu-ne la cazul învățătoarei care dădea pumni în cap polițistului (care venise să ancheteze bătăi crunte date copiilor)- după ce într-o primă fază s-a zis că va fi dată afară- a fost păstrată în sistem- nu știu dacă cu ajutorul superbei justiții românești sau nu.

        • Pai tocmai ca tu te tragi de sireturi cu mine, eu ti-am vorbit cu dumneavoastra tot timpul, iar la 56 ai mei cred ca dispare si diferenta de varsta care sa ne puna pe pozitii diferite, ce crezi?
          N-aii de cat sa crezi ca toti trebuie sa aiba diploma universitara intro tara de analfabeti hoti.

          Cred ca ai observat ca am terminat-o cu politeturile.

          • Dragă domnule Doru,

            E clar că eu nu mă fac înțeles sau că matale nu pricepi ce vreau să spun. Institutul Pedagogic- ca singură instituție pe care am pomenit-o pentru a forma educatori și învățători- după 3 sau 4 ani de școală- FORMEAZĂ viitorul formator. Partea cu bătaia hai să spunem că e e secundară și e unul din lucrurile care trebuie scoase din PROGRAMA educațională. Ceea ce mă interesează pe mine e să am un educator cu studii superioare, care să fie cu adevărat un educator. Și să aibă și studii. E ceva rău în acest lucru ? Dacă da, aștept cu interes să aflu ce.
            Un astfel de institut poate fi frecventat- indiferent de părerea oricui- și la forma seral sau fără frecvență. Există suficiente cazuri de școli de foarte bun nivel- în Marea Britanie și SUA care au 100% învățământ fără frecvență- dacă e să ne uităm numai la Open University din Marea Britanie. Totul ține de organizare. Și, de ce nu, de un parteneriat public- privat ? Cetățenii din orașul X care doresc învățători mai buni în orașul lor pot să asigure un sediu pentru filialel ale Institutului Pedagogic.

            • Ce nu intelegeti este esential: ROMANIA NU ARE atatatia invatatori cu studii superioare sa ocupe toate posturile necesare. Putem sa producem cu forta profesori cu diploma si ZERO inteligenta, trimitandu-i la scolile private (cati isi pot permite oare?) sa va satisfaca dvs cerintele. Unde ati fost cand s-au dat acele examene profesionale la profesori si majoritatea s-au facut de ras, nu in Romania? Nu sunteti la curent cu stirile? Se pare ca nu, din ceea ce tot incercati sa ne convingeti.
              Intreaga societate este o frauda, nu va este clar? Cati masteranzi si doctoranzi pe milimetru patrat are tara? Si la ce nivel de dezvoltare se afla Romania azi? Asta spune mai mult decat orice ca ceea ce vreti este o utopie. Dovada ca si incompetentul guvern de azi, cu un plagiator PM si o plagiatoare ministru care a fost initiatoarea acelei porcarii de OUG au dat inapoi, ce a mintit ponta dimineata se minte pe dos a doua zi pe seara.

              Romkania, ca orice alta tara din lume are profesori buni si profesori prosti, dupa cum si elevii sunt foarte buni (un procent foarte mic) si foarte prosti (majoritatea).
              Ca sa educi un copil pana in clasa a 4 nu mi se pare neaparat necesar sa am profesori sau educatori cu studii avansate. Nu mai vorbesc ca practic nu ai de unde scoate atatea valori.

        • Nu stiu de ce tot mentionati cazul cu respectiva invatatoare care a lovit politistul. Vreti sa spuneti ca este un caz reprezentativ, ca majoritatea invatatorilor/invatatoarelor sunt violenti/violente la cursuri? Si daca da, absolvirea unei facultati ii va face mai putin violenti/violente?

          Eu pot sa spun ca sunt mai multi elevi violenti decat invatatori/profesori violenti si o spune unul care a luat bataie si de la invatator (cu facultate) si de la profesori. Si sunt de acord ca violenta nu rezolva nimic. Dar nu vad legatura intre articol, cerintele din legile citate si cazul prezentat de dumneavoastra. Asa este si cazul acelei judecatoare sau ce „dansa”, care a fost prinsa bauta la volan si nu a patit nimic, ba din contra, s-a pensionat cu o pensie foarte „frumoasa”. Si are facultate. Si?? Sa mai faca o facultate ca poate ii trece”?

          Si mai afirmati dumneavoastra: „Rezumând, un învățător trebuie să învețe tot timpul”. Dar in care meserie nu trebuie invatat tot timpul? Poate in cea pe care o practicati, cine stie?… Dar in restul meseriilor, tot timpul trebuie invatat, tot timpul apare ceva nou, lumea evolueaza si noi odata cu ea. E inevitabil, fie ca vrem, fie ca nu vrem, fie ca ne place sau nu.

          Ce se intampla daca mai ai doi ani pana la pensie? Mai faci sau nu facultatea? Si dat-mi voie sa va intreb: ce va impiedica sa mai faceti un doctorat? …” îți mărturisesc sincer că la 51 de ani dacă aș avea ocazia sau aș fi nevoit aș face cu cea mai mare plăcere al doilea doctorat..”. „Ocazia”: de placere, cum l-ati facut si pe primul. Niciodata nu e prea tarziu sa-l faceti si pe-al doilea. Succes!

          • Dle. Alius, haideți să sistematizăm că văd că ne rătăcim prin tot felul de capcane. Deci:
            1. Nu cred că un copil- până în clasa a 4-a- poate fi violent cu profesorii sau cu oricine; discutăm de copii până în 10 ani;
            2. Avem 40.000 de persoane- asta e cifra dată de media- care nu au studii superioare- dar lucrează cu cei mai tineri și mai influențabili dintre noi. Gândiți-vă că în loc de învățătoarea copilului dvs. ar fi la fel de bine vânzătoarea de la legume sau cea de la chioșcul de ziare. Ar fi Ok ? Pentru mine, experiența nu compensează studiile. Iar studiile- mai ales aici- trebuiesc finalizate cu o verificare unitară, care să includă și un OK din punct de vedere psihologic.
            3. Fără date statistice nu putem vorbi de majoritate. Totuși avem niște dovezi clare (video) de la niște oameni despre care se presupune că ar trebui să fie mai presus de orice astfel de bănuială- și dovada că nu se iau măsurile necesare pentru a scoate astfel de oameni din sistem.
            4. Am o mare îndoială că majoritatea- așa cum vă exprimați dvs- educatorilor și învățătorilor- așa cum e doamna din Adevărul- mai pun mâna pe o carte după ce intră în pâine. De ce ar face-o ? De bine de rău, așa chinuit cum e, la salariul lor nu prea râvnește nimeni cu scaun la cap. Nici măcar Ministerul care știe că dacă-l dă afară pe dl.X sau pe dna. Y s-ar putea trezi fără cine să țină 50 sau 100 de copii.

            • Andrei George,

              Incepe sa devina penibila toata pledoaria ta. Ce te face sa crezi ca un invatator odata ce a terminat o facultate isi va potoli pornirile beligerante, va pune mana din cand in cand mana pe carte sa se tina la curent cu noutatile si asa mai departe. Vad ca pui niste puteri magice in aceste institutii de invatamant magice. N-am auzit sa se predea la facultate cum sa nu fii violent, cum sa-ti tii nervii in frau, cum sa nu fi puturos, cum sa te autoimpulsionezi sa dai mai mult din tine cand esti tratat de ponta precum ultimul om, chiar daca ai un masterat sau doctorat si esti dornic sa mai faci vreo zece… desi ma intreb, daca faci masterate si doctorate pe banda rulanta cand mai si muncesti cu adevarat, cand te mai ocupi si de copiii aia pe care ii plangi atata si de care tu ca parinte esti primul responsabil pt. educarea lor. Profesaoratul este doar o meserie ca oricare alta

            • Domnule,

              Da, ne pierdem/ratacim in tot felul de capcane:

              1 – facultatea facuta la „timpul ei” sau mai tarziu, nu are legatura cu violenta unor invatatori, violenta, care eu sunt de acord ca ea nu trebuie sa existe, dar nu acesta era subiectul articolului.

              2 – doamna Andronescu a mintit, la fel si Ponta, dar cu asta suntem deja obisnuiti. Si acesta este in principiu subiectul abordat acum de domnul Vlaston.

              3 – faptul ca este oportun, bine-venit sau nu, asta este intr-adevar o discutie care trebuie aprofundata.

  3. In Timis, inspectorii scolari nu doresc desfiintarea clasei pregatitoare
    „Noi am facut un sondaj printre parintii copiilor de la clasele pregatitoare, iar rezultatele sunt pozitive, cei mai multi dintre ei sunt multumiti de cum functioneaza si nu si-ar dori sa se revina la sistemul precedent”, a adaugat Aura Danielescu.
    http://www.opiniatimisoarei.ro/scandalul-cu-clasa-pregatitoare-bulverseaza-scolile-din-timis-multe-unitati-de-invatamant-risca-sa-ramana-fara-clasa-i/15/01/2013

  4. Stimate domnule Profesor,

    Pentru clarificare, e bine sa mentionati ca LEN in varianta Funeriu prevedea la art 248 (1) ca pentru toate posturile didactice, incepand chiar de la nivelul anteprescolar, sunt necesare studii universitare de licenta, si master didactic. Acest articol se aplica celor noi care vor sa intre in sistem. La art 248 (3) sunt doar prevederile tranzitorii, valabile pentru cei care sunt deja in sistem.

    Nu stiu daca ati vazut dreptul la replica al ministerului : http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14009290-derept-replica-ministerului-educatiei-articolul-despre-ordonanta-privitoare-educatori-invatatori-studii-licenta.htm
    Practic ministerul recunoaste 1) ca nu a organizat la timp procesul de evaluare a celor din sistem, si 2) ca in cazul celor evaluati e jale. Citez: „Precizam ca, la începutul anului scolar 2012 – 2013, mai putin de jumatate dintre educatorii si învatatorii aflati în sistem erau în proces de evaluare, cei mai multi neîndeplinind, în fapt, conditiile stabilite de metodologia de echivalare.”
    Deci ministerul, in calitate de angajator, isi da seama ca are foarte multi angajati incompetenti, pe care legal si de bun simt ar trebui sa-i dea afara. In schimb, onor ministerul schimba legea, ii mentine ca angajati minim 6 ani si le cere ca in timpul asta sa obtina o hartie de la o fabrica de diplome, hartie care sa „bata” evaluarea facuta de minister.

    Dupa parerea mea, catre acest punct ar trebui sa se indrepte critica, nu catre cerinta studiilor superioare – cerinta care exista in lege inainte de OUG, si care este o cerinta rezonabila.

    • Sa vedem si noi criteriile si punctajul, cum si de catre cine se face evaluarea. Daca-i facuta cu rea credinta, doar pentru a-i trimite pe invatatori la fabricile de diplome, macar sa stim.

    • Cineva care gândește și se exprimă ca ” doamna” Liliana trebuie zburat imediat din sistem și trimis la spălat de vase, la mopuit pe jos sau la activități de genul acesta folositare societății.Dacă după o experiență de 30 de ani afirmi că n-ai nevoie de învățătură cred că mai există locuri pentru tine și la împletit de coșuri.
      Rezumând, un învățător trebuie să învețe tot timpul.

      • „Rezumând, un învățător trebuie să învețe tot timpul”
        Exact asta si fac: e o meserie in care trebuie sa inveti tot timpul. Si chiar invata, se adapteaza. Desigur, nu toti. Ministerul insa nu e interesat de asta, de invatatura, ci de diploma lor. Despre asta e vorba, e simplu.

    • ” Legea Educaţiei e limpede ca borvizul: „Cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare (…), învăţători/învăţătoare (…), şi care au dobândit formal, nonformal sau informal competenţe profesionale până la intrarea în vigoare a prezentei legi, îndeplinesc condiţia pentru ocuparea funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învăţământul primar (…) în baza unei metodologii de recunoaştere şi echivalare elaborate de Ministerul Educaţiei.”

      Vasăzică educatoarele şi învăţătorii aflaţi deja pe post NU trebuie să meargă la facultate! Ministrul Funeriu şi Guvernul Boc, n-au avut niciodată în cap o asemenea gogomănie. Era nevoie doar de o metodologie de recunoaştere şi echivalare, elaborată de minister. De ce un banal act de birocraţie s-a transformat într-o grandioasă transhumanţă a zeci de mii de educatori şi învăţători spre Universitate nu e greu de bănuit. De când bacalaureatul a încetat să mai fie un banc estival, „fabricile de diplome” ale clientelei politice se clatină de picioare de foame”.

      Am scris ieri:

      E vorba de art. 248, nu <b247, cum mintea ieri Ponta. Si nu au venit la el cohorte de educatoare si invatatoare sa il roage sa elimine acest articol care le trimitea la facultate, pentru simplul fapt ca legea prevede clar echivalarea studiilor printr-o metodologie pe care Sinistra Kati nu a dat-o.

      Mint si ea si Ponta de rup, si mai spun ca educatoarele i-au rugat sa le trimita la "fabricile de diplome!!!"

      Citat al lui Cetatean de pe : http://politeia.org.ro/stiri-revista-presei/revista-presei-17-ianuarie-penalii-uniti-din-parlamentul-romaniei/4792/#comments

      ___________
      De fapt, despre asta e vorba: ca Ponta minte de ingheata apele, se crucesc curcile privitoare printre uluci, numai unii romani ii sorb berlinele gogosoase mai ceva ca pe apa sfintita. Daca aceasta din urma nu face bine, dar nici rau, mizeria pontiana otraveste orice incercare de normalizare a vietii boborului, care, nu-i asa, "ne voteaza pe noi, plagiatorii"

  5. Este INCREDIBIL ce minte acest individ numit VV Ponta !! Si mai e si procuror pe deasupra !!

    Este principala lui arma: minciuna !!

    Acest individ provine dintr-o lunga serie de comunisti, criminali, mincinosi: Iliescu, Nastase, Ponta.

    Bunicul lui din partea mamei a fost securist, il chema Naumovici, schimbat in Naum:

    http://basarabialiterara.com.md/?p=13246

    Iata ce istorie are acest Ponta, provine dintr-o familie de criminali. ultracunoscut in Basarabia.

  6. Asta stim si noi. A spus-o mai de mult Cristoiu. Asteptam solutii si fapte in privinta contracararii acestor minciuni si manipulari. O zi buna !

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Stefan Vlaston
Stefan Vlastonhttp://stefan-vlaston.blogspot.com/
Candidat din partea ARD la Camera Deputatilor la alegerile din decembrie 2012 Profesor de liceu, director de liceu in perioada 1990-2008, Presedintele asociatiei EDU CER- Educatie si Cercetare. Preocupari in domeniul politicilor educationale, in privinta calitatii educatiei, a managementului educational. Contributii in media scrisa si audiovizuala, pe temele privind educatia, formarea profesionala si cercetarea.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro