Home » Media / Tech » Citesti:

Săraca fată bogată Televiziunea Română sau cât câștigă șmecherii la TVR

Brindusa Armanca septembrie 2, 2014 Media / Tech
11 comentarii 3,405 Vizualizari

Audierea conducerii TVR la Comisia de cultură, culte și mass-media a Senatului cerută de societatea civilă pe tema grilei fanteziste de toamnă a pus pe tapet, la finele lui august, problema salariilor și a câștigurilor suplimentare din instituție. Pe Facebook și pe reportervirtual.ro au apărut informații din surse confidențiale despre salariile unor șefi. Curiozitatea publicului este justificată în condițiile deficitului major din bugetul TVR, de peste 600 milioane Ron, a împrumutului pe șapte ani contractat sub jalnicul management al lui Claudiu Săftoiu, al cărui echipă supraviețuiește și sub Stelian Tănase. Subiectul este cu atât mai incitant cu cât actualul PDG a făcut o declarație epatantă ca să impresioneze parlamentarii și să preseze sindicatele neprietenoase: TVR s-ar putea închide în primăvară ! Învățați să se resemneze, oamenii din TVR, printre care numeroși profesioniști remarcabili dar infestați de oportunism, tac. Ei știu că TVR nu se închide și așteaptă vremuri mai faste, bombănind pe la colțuri și atât. Incompetența managerială au plătit-o déjà 619 de salariați disponibilizați sub Săftoiu, șefii au rămas aceiași, mai mulți membri ai Consiliului de Administrație, și ei responsabili de dezastru, au revenit în noul CA, iar colaboratorii externi curg. O instituție condusă bezmetic, după agendele personale ale celor de la butoane.

Să vedem cum stă treaba cu stipendiile, pe care noul PDG salvator le voia tăiate cu 20%. Pentru că legea obligă conducătorii instituțiilor publice să își facă publică averea, se poate vedea pe site cum s-au descurcat financiar tocmai cei care au dus TVR cu oiștea în gard. Primul în discuție este însuși șeful ei, dl. Stelian Tănase, care bate spre 4000 de Euro venit lunar, cu tot cu sporuri, conform reportervirtual.ro. Deși contestată, cifra de 15.000 lei salariu este riguros exactă. Nici nu se putea altfel, din moment ce indemnizația membrilor Consiliului de Administrație, în cuantum de 25% din salariul PDG, este de 2600 lei lunar, cu plusuri speciale din așa numitele ”comisii de lucru”. A produs uimire venitul lui Cristian Nițulescu, fost șef și membru CA, devenit celebru la lansarea TVR3 cu oaia Pufulica: 85.000 Ron salariu pe 2012 plus 40.000 Ron indemnizație, ceea ce duce spre 3000 Euro venit pe lună din falimentara TVR. Mai recent, Claudiu Lukacsi, șeful Direcției de Știri, a fost ”pârât” pe FB că își dă singur prime/sporuri de 1000 de Euro lunar, pe lângă salariul de peste 2500 Euro. Mai exact: 10.000 lei salariu, 2800 lei sporuri fixe și prime între 2000 și 4000 lei lunar. Șefii diverselor direcții din TVR se învârt pe la 2500-3000 Euro venit lunar, la care se adaugă telefonul de serviciu, mașina la scară, călătoriile prin lume, dar mai ales avantajele sociale, influența, relațiile politice, eventual afacerile acoperite și, nu e exclus, ”parandărătul” unor contracte. În TVR sunt azi binișor peste o sută de șefi și șefuleți. Zgabercea, șeful producței în TVR, care își datorează funcția lui Nicușor Constantinescu, urmărit internațional, fost președinte PSD al C.J. Constanța, continuă să câștige cam 3000 Euro lunar, fără să dovedească vreo competență. Scandalos este, conform unor documente vehiculate de Sindicatul pentru Unitatea Salariaților din TVR-SPUSTV, că prin martie anul trecut, după disponibilizarea sutelor de oameni, șefilor le-au crescut salariile. Totodată, indemnizațiile de concediu prevăzute de Contractul Colectiv de Muncă pe acest an au fost amânate pentru anul viitor fiindcă nu sunt bani. Decalajele sunt și ele scandaloase. Cei care asigură și realizează zilnic producția, jurnaliști, cameramani, monteuri, personal tehnic, artistic, administrativ, au salarii de 2000-2800 Ron, adică 500-700 de Euro. Nu criteriile profesionale și morale stau la baza avansărilor și a majorărilor salariale. Piloșii au mai mult noroc, în toate mandatele: neveste, fii, veri, amici sau parteneri de afaceri au poposit peste noapte la TVR odată cu șefii parașutați politic. Au căzut direct pe funcții, pe contracte sau salarii mari. Discrepanțe majore persistă între salariul oamenilor de la studiourile teritoriale și al celor de la București, pe posturi echivalente. Nimeni nu a corectat această nedreptate. Este încă un simptom al disprețului față de profesioniști, adesea marginalizați după de eticheta politică aplicată de șefimea politrucă. Deși declara ritos că va înainta un dosar de nereguli finaciare către ANAF deranjând ”profitori de ieri şi de azi, … multe interese legate de TVR, clanuri, afaceri, cumetrii”, Tănase a făcut exact ca predecesorii: s-a dus în genunchi la stăpânul politic (acum Ponta) să fie acceptat, a privilegiat amici și aliați politici (USL trăiește!), a exclus, a cenzurat. Aceiaşi oameni care făceau emisiuni acum 15 ani, în momentul de faţă sunt daţi la o parte şi înlocuiţi cu colaboratori externi, aduşi pe mii de euro pe lună şi care s-a dovedit până acum că au avut rezultate sub prestaţia angajaţilor TVR”, a declarat Dragoş Bocanaciu, preşedintele SPUSTV pentru Mediafax. Ziarul Bursa dădea ca exemplu contractul lui Dinescu, cadorisit cu emisiuni de 40.000 Euro lunar la televiziunea publică. Mulți necunoscuți, ca Sorin Avram de la Cotidianul, au aterizat recent. Este de înțeles ca TVR să își dorească în grilă o emisiune ca a lui Moise Guran, dar nu și producții inepte ca a lui Dragoș Pătraru de la România TV.

Comparativ cu veniturile substanțiale din televiziunile comerciale, salariile șefilor din TVR nu sunt exorbitante. Ele sunt mari în raport cu incompetența celor care răspund de soarta televiziunii publice și sunt mari în comparație cu nivelul general al salariilor din România. Nenorocirea e că bătăliile interne se dau pentru prezervarea scaunului și a privilegiilor, iar nu pentru proiectele de salvare a instituției. Cheltuielile cu personalul au fost în 2013 de 142.957.804 lei, aproximativ 37 milioane de Euro, ceva mai scăzute decât în anul precedent, conform ultimului raport de activitate al SRTV. Casă mare, cheltuieli mari. Disponibilizările n-au rezolvat nimic, iar procesele pornite de sindicate se câștigă în lanț, adăugând alte datorii. Programele difuzate pe cele 6 canale descriu televiziunea publică de acum ca pe o fată săracă și obosită. Ea este însă generoasă cu agreații politic, cu șmecherii, cu oportuniștii. Partidocrația a dat o lovitură de grație instituției. Sloganul de pe site-ul TVR este ”Istorie. Emoție.Viitor. Istoria televiziunii în România a început cu noi”.Tocmai cei care n-au contribuit cu nimic la istoria sa îi anulează azi dreptul la viitor.

P.S. De câtăva vreme ActiveWatch, fosta Agenție de Monitorizare a Presei, se află sub tirul lui Mălin Bot, redactor la evenimentulzilei.ro, pentru deficit de reacție. Este nedrept ca o activitate civică de mulți ani, de la rapoartele anuale FreeEx la apărarea jurnaliștilor agresați ș.a., să fie denigrată și ștearsă cu buretele. Mălin Bot însuși, ca și subsemnata, a avut parte de asistența și solidaritatea activiștilor AMP/ActiveWatch. Personal, am exprimat în articolele mele surprinderea că organizațiile media întârzie să reacționeze într-o perioadă de gravă deteriorare a conduitei jurnalistice. Să nu fim totuși amnezici: organizații ca AMP, Centrul pentru Jurnalism Independent, Freedom House au fost extrem de importante pentru constituirea comunității jurnalistice, fie și firave, în România. Oricâte am găsi de reproșat, ele rămân importante și în prezent, într-o perioadă complicată pentru presa noastră, de aceea hărțuiala trebuie să înceteze.

Articol apărut și în revista 22

Ai informatii despre tema de mai sus? Poti contribui la o mai buna intelegere a subiectului? Scrie articolul tau si trimite-l la editor[at]contributors.ro



Currently there are "11 comments" on this Article:

  1. Ela spune:

    Stimata dna B.Armanca, apreciez – de fiecare data cand am privilegiul sa va citesc – luarile dvs de pozitie pertinente, curajoase si obiective, care fac onoare profesiei de jurnalist!
    Parerea mea, de simpla observatoare, este ca ceea ce se petrece in TVR este absolut normal!
    De ce ar sta lucrurile diferit la TVR, fatza de restul tarii?
    Exista 2 idei provenite din intelepciunea populara romanesca care sustin ca “Omul sfinteste locul!” si ca “Pestele de la cap se altereaza, dar se curata de la coada!”.
    Nu cred ca mai trebuie demonstrat faptul ca principalul flagel al Ro este coruptia! La orice nivel, la orase sau la sate, numerosi sunt cei care mizeaza numai pe coruptie ca sa reuseasca, si reusesc! Metodele de coruptie insa, nu implica profesionalism, nici competenta si nici atat excelenta, deci cei care sunt astfel propulsati in varf de piramida, n-au cum sa exceleze in vreun domeniu! Mediocrii si hotii vor “sfinti” astfel locul, adica vor domina, vor perpetua si se vor inmulti, ceea ce ar echivala cu faptul ca “pestele are capul alterat”. Conform proverbului, ar fi momentul sa se inceapa curatirea lui…de la coada, cu conditia sa se doreasca asta, sa se considere prioritar si urgent, ultimul moment in care se mai poate salva ceva din peste…
    Viitoarele alegeri prezidentiale vor fi edificatoare in acest sens!

  2. doando spune:

    TVR – televiziunea publica si nationala din RO – este sufocata, pur si simplu, de adunatura fetida de impotenti profesional, jmekherasi care nu numai ca n-au disparut la sinistra “reorganizare” din 2012, ci si-au sporit numarul prin cohorta de sugatori de zerouri, pe care actuala si vremelnica conducere afiliata Puterii (numai prostii se cred vesnici pe scaune) i-a pripasit de pe la diverse statii tv / ziare sub-sub mediocre (aprofesioniste). Omul din afara considera totul o apa si-un pamint si greseste grav (judecind, totusi, dupa produsul pe care-l vede pe ecran si carev poarta amprenta acestor impotenti profesional). Vocea publicului care plateste EFECTIV aceste salarii este inexistenta in Cetate.

    @Ela – pacat de mica filozofie populara expusa in rindurile postate. Concluzia lor e cel putin STUPIDA: “Conform proverbului, ar fi momentul sa se inceapa curatirea lui…de la coada…” Pai, daca pestele-i imputit la cap, TAI IMEDIAT CAPUL, nu-l belesti de solzi de la coada!!!! Ca de chestia asta e satula natia romana de vreo 25 de ani!!!!!!!!

    • Ela spune:

      @doando, gresiti! Intelepciunea populara este departe de a fi depasita, si cu atat mai putin stupida! Daca dvs nu o impartasiti (pentru ca nu o intelegeti, aparent!), este problema dvs, nu a ei ;)
      Atunci cand afirmati categoric si sigur de justetea analizei dvs : “Pai, daca pestele-i imputit la cap, TAI IMEDIAT CAPUL, nu-l belesti de solzi de la coada!!!!” amintiti-va si de 25.12.1989, cand s-a aplicat exact teoria dvs, si poate va razganditi…

  3. euripide spune:

    faptul ca nu abandonati ci continuati sa scrieti nu i putin lucru
    socialismul luminos n ar fi rezistat daca nu se baza (pe linga activistii de parada) in primul rind pe forta bruta (militienii) si o justitie aservita.
    care s pilonii “democratiei” si “capitalismului” romanesc ? ciomagul din comunism (ca mijloc civilizator) a fost inlocuit de mass media. asadar deprofesionalizarea ei nu este intimplatoare.
    ce valoare adaugata aduce televiziunea romana (pentru ca despre ea vorbiti in articol) ? dar asf ul, cna ul, cohortele de senatori, deputati, comisii si comitete ? lista i foarte lunga. raspunsul este unul singur : zero (nici o valoare adaugata – dimpotriva, principala piedica in calea unei dezvoltari economice normale). intr o societate civilizata toate institutiile acestea capusa (populate de non valori, rubedenii si sinecuristi) n ar exista. in romania ele sint stilpii de rezistenta cu ajutorul carora se perpetueaza sistemul ticalosit. fara o reasezare a valorilor pe criterii de competenta, romania ramine o cauza pierduta. (a propos : citi dintre oamenii care lucreaza in sectorul privat tinind in spate toti parazitii, se bucura de salariile, compensatiile, clauzele din contractele de munca si vacantele platite ale angajatilor din televiziunea romana “libera” ?)

  4. Malin Bot spune:

    Asociatia lui Mircea Toma nu mai reprezinta de foarte mult interesele jurnalistilor si nu mai serveste scopului pentru care a fost fondata.

    Sunt sub tirul meu pentru ca refuz sa accept ca in numele meu sa vorbeasca, mimand obiectivitatea, niste persoane profund viciate de sinecurism si mai ales de interese care nu tin de principiile pe care sustin ca le apara. Se vede de la o posta treaba asta. Va fac un sumar:

    1. Ziaristi batuti in strada = nicio reactie ActiveWatch aproape doua zile.

    2. Cand vine reactia e una ca apa sfintita. Ignora total esentialul situatiei.

    3. CJI nu exista.

    Gresiti, doamna Armanca atunci cand puneti semnul egal intre CJI, AMP si Freedom House.

    Iata cum a reactionat Freedom House: “Desfășurate în disprețul legii, dar cu girul și ocrotirea unor membri ai Consiliului Național al Audiovizualului, campaniile de publicitate politică ilegală, violența de limbaj și amenințările proferate de câțiva realizatori ai emisiunilor Sinteza Zilei și În Gura Presei s-au transformat ieri în agresiuni fizice sub privirile nepăsătoare ale jandarmilor sau chiar cu complicitatea Jandarmeriei”, spune Freedom House.

    Nu merita cei de la Freedom House sa ii puneti in oala cu falsa societate civila.

    3. Pentru smecherii de la Actvie Watch nu a existat asa ceva, la fel cum nu au existat cele doua zile in care Mircea Badea a incitat la ura, a facut semne obscene, a folosit un limbaj injurios in direct, desi Legea Audiovizualului interzice strict toate aceste comportamente.

    4. Nu i-a deranjat nici ca CNA nu a luat nicio masura, dar astazi reclama B1 TV pentru ceva infinit mai putin grav, le fel cum s-au solidarizat imediat cu Tolontan pentru ceva infinit mai putin grav decat agresarea unor jurnaliste in strada.

    In timp, cu fiecare moment de acest fel, veti intelege ca Mircea Toma nu mai este acel Mircea Toma cu care am colaborat noi in trecut si ca nu mai are nicio legatura cu principiile pentru care am stat noi alaturi.

    Desi ecologia nu a fost niciodata printre temele FREEX, o activista eco foloseste un limbaj incalificabil la adresa unei redactii si a unui jurnalist, pe grupul Freex si echipa ActiveWatch considera asta ceva acceptabil si firesc.

    Pur si simplu nu pot reproduce aici mesajul respectiv, este prea imund. Pot sa va prezint insa doua dintre reactiile primite de la parteneri sau finantatori ActiveWatch carora le-am transmis acel mesaj, pentru a vedea cu cine colaboreaza.

    Monica Calota, Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale: ”Buna ziua, va inteleg foarte bine supararea produsa de limbajul suburban din mesajul pe care l-ati primit, limbaj care descalifica intelectual si moral autorul”.

    Liana Rusu, Director Comunicare Fundatia pentru o Societate Deschisa, reapunde ca mesajul este ”incalificabil”:

    ”Cuvintele folosite sunt evident inacceptabile. Condamnam si noi alaturi de dumneavoastra degradarea limbajului folosit mai ales in spatiul public, ca si actiunile agresive la care au fost supusi unii jurnalisti (un bun exemplu fiind intamplarea nefericita prin care a trecut colegul dvs., Mircea Marian) … Speram sa puteti gasi o modalitate (drastica si eficienta) prin care sa puteti sanctiona mesajul de mai jos”.

    Le-am atras atentia ca limbajul incalca trei dintre regulile formului si nu le-a pasat, acel mesaj e acolo. Centrul pentru Jurnalism Independent a considerat in regula mesajul cu cuvinte obsceme.

    Alaturi de un altul in care un alt activist civic, angajat acum la organul de propaganda a Patridului Comunist Chinez -Radio China International, floseste cuvinte la fel de jignitoare.

    Cum a ajuns un grup ca FREEX sa fie locul in care activistii eco linseaza ziaristi? Ce interese au determinat asa ceva? Cum a ajuns ActiveWatch o organizatie care promoveaza mesaje imunde impotriva unor ziaristi, pe grupul finantat cu 87.000 de euro si in retele sociale?

    Cum a ajuns Mircea Toma sa nu vada derapajele grave ale vuvuzelelor PSD in timp ce e foarte vigilent cu cei care critica Guvernul?

    Aceasta este adevarata fata a lui Mircea Toma si a colaboratorilor sai.

    Va mai spun ca acum un an, cand am ridicat problema ipocriziei acestor smecheri ai activismului de sinecura, am fost exact la fel tinta unui atac imund executat printr-un consilier pe probleme de rromi din primaria lui Marian Vanghelie.

    Adevarul e ca ActiveWatch nu mare aie nicio legatura cu ceea ce cred unii ca mai este.

    Gresiti, doamna Armanca atunci cand puneti semnul egal intre CJI, AMP si Freedom House.

  5. Vasile spune:

    Daca nu ar avea arhiva, TVR ar putea sa reia programul de doua ore din epoca de aur. In afara de redifuzari, reluari, best of si alte gaselnite, emisiunile sunt jalnice iar informatiile, nepreluate de la agentiile de stiri, sunt ridicole, cu nuante neaosiste.
    Nici capitolul filme nu ridica stacheta.

  6. Csurf spune:

    Ar fi de dorit ca autorul adticolului sa verifice informatiile pe care prezinta in articol. Altfel ne departam de jurnalism si intram intr-o alta sfera (aceea doarte criticata de Dna BA). Salariul Dlui Dinescu NU este de 40,000 luro pe luna. Pt a clarifica orice neclaritati – nu sustin prezenta Dlui Dinescu la TVR, nu cred ca face o emisiune de valoare. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa manipulam realitatea. Poate ne indica sursa autorul articolului. Din pacate textul este bazat pe ceea ce se numeste ‘hearsay’, pe umori personale mai mult decat o analiza la standarde jurnalistice. Sugerez dnei BA sa consulte publicatii precum NY Times, the Guardian, das Spiegel pt a vedea ce inseamna jurnalism de calitate. Best regards, SC

    • brindusa armanca spune:

      N-am spus ca Dinescu are un salariu de 40 000 Euro. Informatiile mele din surse interne arata ca e vorba de contractul sau de productie pentru cele 2 emisiuni, ceea ce, in orice caz e mult pentru situatia TVR azi. O emisiune de dialog cultural se poate face cu oameni buni, angajati in TVR, ca sunt si din acestia, cu 15% din suma de mai sus, cu un rating similar.

      • Csurf spune:

        “contractul lui Dinescu, cadorisit cu emisiuni de 40.000 Euro lunar la televiziunea publică. ”
        Acesta este un citat din textul dvstra. Maybe we can get our facts straight? Deasemenea – aici nu este vorba de o emisiune de dialog cultural – ci de ‘star power’ in cazul Dlui Dinescu. Personal nu sunt impresionat de asta dar nu despre asta este vorba. Si sorry dar nu prea exista angajati in TVR care sa produca o emisiune de cultura cu oarecare substanta. Ma intreb care sunt standardele dvstra de fapt?

  7. ziarist spune:

    Foarte bine ca Malin Bot spune aceste lucruri despre Mircea Toma si asociatia lui, era evident de ani de zile ca servesc unor interese care nu sunt interesele ziaristilor. E bine ca are cineva curaj sa suna aceste lucruri pe care le stim multi in multe redactii.

    De cate ori ati auzit in ultimii trei ani sa spuna AMP ceva despre Antena 3 in conditiile in care acolo se petrec seara de seara lucruri inadmisibile? Mi-e lehamite de toti impostorii acestia. Acum sunt plecati prin Turcia la o alta sinecura luxoasa in numele ziaristilor.

    Cand in redactii nu s-au dat salariile cu lunile (RL, Adevarul) nu l-ai auzit pe unul sa se intereseze de situatia ziaristilor. I-a durut in cot. Acum ar trebui sa picheteze sediul CNA nu in Turcia. Nu mai reprezinta interesele noastre, dar scriu proiecte si primesc zeci de mii de euro in numele nostru. Despre asta e vorba.

  8. sorin spune:

    Stimata Doamna,

    In primul rand vreau sa va felicit pentru curajul de a scrie despre ceea ce se intampla la TVR. Numai spunand lucrurilor pe nume se poate schimba ceva.
    Din pacate, sistemul descris de Dvs. se regaseste in orice institutie a statului. Pot fi si mici exceptii, dar nu cred. In orice institutie de stat va veti duce veti gasi o scara a valorilor inversata. Cei care fac ca institutia sa functioneze sunt prost platiti. Cei tineri mai au sansa de a pleca in privat. Ceilalti nu au ce face si de aceea statul roman mai fuctioneaza, asa cum functioneaza.
    Daca maine vor fi trimisi acasa cam 60-70% din angajatii la stat vom constata ca nu se va intampla nimic, iar serviciiile prestate de stat pentru contribuabili vor fi de aceeasi calitate. Conditia este sa fie trimisi acasa cei care mananca salarii mari fara sa faca nimic. Dar nu se va intampla asta si daca se va intampla va fi tot pentru cei care mai fac ceva pe niste salarii mizere pentru ca nu au pile. S-a mai intamplat asta. Cand a fost vorba de concurs pe post s-a apelat la concediile medicale: doamne insarcinate peste noapte, barbatii neamului si-au rupt piciorul, etc. A ramas pe post cine trebuie: copii, finul, amanta …..
    Legea salarizarii unice a fost numai o spalare de imagine pentru statul roman. Nu a schimbat nimic. Se vede acest lucru din ceea ce scrieti. Si asa este. A fost o mare minciuna.
    Oricati bani se vor arunca in aceasta tara rezultatul va fi acecelasi: zero sau aproape zero. De ce? Pentru ca la noi este o problema de schimbare de mentalitate si aceasta nu se schimba atat de repede pe cat ne-am dori noi. Si ca sa se intample acest lucru avem nevoie de un sistem de educatie in care sa fie atrasi oameni de valoare care sa constituie modele pentru copii. Si daca se intampla acest lucru acum, poate, peste inca 20 de ani va incepe schimbarea si ceea ce descrieti Dvs. aici va incepe incet, incet sa devina istorie…..
    Nu cred ca la alte popoare nu exista asemenea probleme. Apucaturile umane sunt universale. Problema este ca la noi majoritara este incompetenta, dar aceasta este catarata si pe lasitatea si dezinteresul civic al celor competenti…



Comenteaza:







Do NOT fill this !

Autor

Brindusa Armanca


Brindusa Armanca

Jurnalistă, profesor universitar, a făcut parte din redacţiile prestigioase de la Radio Europa liberă, Expres sau Ziua şi a condus mai mulţi ani studioul regional de la Timi... Citeste mai departe


MIHAI MACI – Cel de-al doilea volum din Colectia Contributors.ro

"Atunci când abdică de la menirea ei, școala nu e o simplă instituție inerțială, ci una deformatoare. Și nu deformează doar spatele copiilor, ci, în primul rând, sufletele lor. Elevul care învață că poate obține note mari cu referate de pe internet e adultul de mâine care va plagia fără remușcări, cel care-și copiază temele în pauză va alege întotdeauna scurtătura, iar cel care promovează cu intervenții va ști că la baza reușitei stă nu cunoașterea, ci cunoștințele. Luate indi­vidual, lucrurile acestea pot părea mărunte, însă cumulate, ele dau măsura deformării lumii în care trăim și aruncă o umbră grea asupra viitorului pe care ni-l dorim altfel." - Mihai Maci

E randul tau

cu ani in urma un prieten cambodgian mi-a povestit cum a fost omorat pe taica-sau pe vremea khmerilo...

de: r2

la "Ce-ar fi să vorbim cu-adevărat corect politic despre Fidel Castro?"

Cauta articole

decembrie 2016
Lu Ma Mi Jo Vi Du
« Noi    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Valentin Naumescu – Marile schimbari. Crize si perspective in politica internationala. Editie bibliofila

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro

(An essay by Vladimir Tismaneanu and Marius Stan)