Home » Media / Tech » Citesti:

Tirania tabletei, copiii și educația ministrului

Brindusa Armanca septembrie 12, 2017 Media / Tech
7 comentarii 1,155 Vizualizari

London School of Economics dedică de câțiva ani resurse pentru cercetarea utilizării computerului în orice format – PC, tabletă, IPfone, Smartphone – în educație. Nevoia unor studii serioase vine din datele incerte care circulă în lume și mai ales pentru a combate știrile negative de pe Internet, care se jură fără nicio bază științifică, că folosirea tabletei de către școlari îi îmbolnăvește și îi omoară cu zile. Sonia Livingstone, profesor de psihologie socială la Departamentul de Media și Comunicare al LSE, a investigat sute de familii în toată Europa în proiectul Parenting for a Digital Future, cu focus pe elevii de vârstă mică. Primele constatări au stabilit predilecția pentru tabletă, în special pentru cea cu touch-screen, a elevilor din clasele primare, care o folosesc cu mare dexteritate pentru divertisment: jocuri, filme, muzică. În Marea Britanie peste 85% dintre școlarii mici au acasă o tabletă. Sonia Livingstone notează că ”totalitarismul tabletei” apare acolo unde părinții abandonează copilul în grija acestui”babysitter digital”. Din discuțiile cu familia se poate trage concluzia că exact părinții au nevoie de îndrumare pentru a ști cum să îi ferească pe copii de exces și de pericolul unui tip de alienare încă insuficient cunoscut, fiindcă ”device”-ul care azi umple viața tuturor nu e mai vechi de 7-8 ani, așadar  n-a fost prea mult timp de reflecție.Unii părinți decid să interzică uzul tabletei, simțind că diminuează comunicarea sau pentru că e ”periculos”. Alții se simt ușurați că au liniște și pentru a-și putea face netulburați treburile. În numeroase țări europene, tableta se folosește în clasă. Este nevoie de un ghid pentru ca adultul, părinte sau educator, să știe că tableta trebuie să devină un dispozitiv interactiv, care facilitează activitatea și creativitatea, iar nu privitul pasiv, ca la televizor. Magicele dispozitive, care permit comunicarea oricând și oriunde, trebuie utilizate ca forme complementare altor activități scolare sau extrașcolare – sport, plimbare, teatru, concert, concursuri etc.- , iar nu ca înlocuitor, ca recompensă sau pedeapsă. Cercetarea inițiată de London School of Economics subliniază că un copil nu va înțelege de ce i se interzice tableta, acasă sau la școală, din moment ce adulții nu se dezlipesc nicio clipă de telefoanele lor inteligente.

Dacă educatorii veghează asupra conținutului potrivit și asupra folosirii cu moderație a tabletei, nu există nicio primejdie. Pe lângă responsabilitatea educatorilor, este importantă și responsbilitatea furnizorilor de informație, a marilor platforme ca Google, Facebook, YouTube etc. de proteja copiii, dezvoltând și perfecționând formule de filtrare la îndemâna părinților în accesul la Internet.Tehnologia face parte din rutina zilnică, generațiile tinere vor trăi într-o lume tot mai sofisticată, deci accesul lor e firesc, cu condiția să se facă diferența între beneficiile tehnologiei și riscurile utilizării sale inadecvate. Se poate învăța alfabetul, aritmetica, desenul etc. cu ajutorul tabletei, astfel încât încă din clasele mici elevii să știe când se scrie corect ”copii” și ”copiii”, ceea ce îi dorim și actualului ministru al educației, Liviu Pop. În vreme ce universitățile Europei se ocupă de viitorul educației, la noi parcă niciodată  n-a fost mai actuală butada”Nu mi-e frică de ministrul educației, ci de educația ministrului”.

Articol apărut în revista ”22”

Ai informatii despre tema de mai sus? Poti contribui la o mai buna intelegere a subiectului? Scrie articolul tau si trimite-l la editor[at]contributors.ro



Currently there are "7 comments" on this Article:

  1. Dan Nicolescu spune:

    Mie mi-e frica de tot GUVERNUL NEEDUCAT a Romaniei si de PARLAMENTUL ROMAN IEI, de promovarea lipsei de eduatie normala drept conditie obligatorie pentru a face parte, in viziunea celor ce conduc tara, din orice functie de conducere in administratia statuui. Ba mai mult decit atit, cu cit esti mai needucat si mai mitocan, poti aspira mai sus !

    • victor L spune:

      Ca atare nu e in van vorba “fericiti cei saraci cu duhul!” :P

      • Dedalus spune:

        Se referee la altceva, dar am prins ideea.

        Astfel de situatii sunt posibile pentru ca oamenii normali nu fac nimic. Multi considera lupta cu prostia ca fiind sub demnitatea lor. De ce? Exista o explicatie. dar cine are nervi sa o si spuna….

  2. Vlad spune:

    Academia Americană de Pediatrie despre media digitală:

    http://pediatrics.aappublications.org/content/138/5/e20162593

  3. Dedalus spune:

    Haideti sa haidem! :-) )

    Cum anume ar trebui facut, asta e o intrebare pentru dezbatere.

    Se reflecta aceasta conceptie expusa de autoare in programele scolare? Dar in programa IT? Dar in studiile disponibile profesorilor?

    Raspuns: Nu!

    Intrebare: De ce?



Comenteaza:







Do NOT fill this !

Autor

Brindusa Armanca


Brindusa Armanca

Jurnalistă, profesor universitar, a făcut parte din redacţiile prestigioase de la Radio Europa liberă, Expres sau Ziua şi a condus mai mulţi ani studioul regional de la Timi... Citeste mai departe


E randul tau

...primul e termenul curent, din lat. culus. Cu ani în urmă, cineva i-a pus exact această întreb...

de: Funeriu

la "Întâmplări lingvistice triste, hazlii și puțin indecente. Astăzi despre spelling"

Cauta articole

noiembrie 2017
Lu Ma Mi Jo Vi Du
« Oct    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Valentin Naumescu – Marile schimbari. Crize si perspective in politica internationala. Editie bibliofila

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro

MIHAI MACI – Cel de-al doilea volum din Colectia Contributors.ro

"Atunci când abdică de la menirea ei, școala nu e o simplă instituție inerțială, ci una deformatoare. Și nu deformează doar spatele copiilor, ci, în primul rând, sufletele lor. Elevul care învață că poate obține note mari cu referate de pe internet e adultul de mâine care va plagia fără remușcări, cel care-și copiază temele în pauză va alege întotdeauna scurtătura, iar cel care promovează cu intervenții va ști că la baza reușitei stă nu cunoașterea, ci cunoștințele. Luate indi­vidual, lucrurile acestea pot părea mărunte, însă cumulate, ele dau măsura deformării lumii în care trăim și aruncă o umbră grea asupra viitorului pe care ni-l dorim altfel." - Mihai Maci

(An essay by Vladimir Tismaneanu and Marius Stan)