marți, martie 19, 2024

O propunere către V. Ponta: dacă nu ştiţi să guvernaţi, citiţi proiectele lăsate la Cotroceni de Băsescu

Mai mulţi comentatori au scris în aceste zile că tot ceea ce face DNA este extraordinar, dar procurorii anticorupţie nu pot guverna România. De acord! Procurorii fac curat în clasa politică, dar ţara are nevoie de proiecte. Şi, după ce actuala elită politică a ajuns în arest, alegătorii trebuie să o înlocuiască cu persoane oneste şi competente, nu cu epigonii lui Hrebenciuc, Dan Voiculescu sau Relu Fenechiu.

Vorbind despre proiecte, m-am uitat zilele acestea pe site-ul Palatului Cotroceni, peste ceea ce a lăsat în urmă fostul preşedinte Traian Băsescu:

–         O propunere de proiect de lege privind reforma sănătăţii. Printre prevederi: sistemul românesc de sănătate ar urma să fie finanţat prin case de sănătate private, spitalele de stat se vor transforma în fundaţii sau în societăţi private, iar ministerul Sănătăţii ar avea doar rol de reglementator de piaţă şi de administrator doar al programelor naţionale de sănătate.

Un raport privind regimul constituţional din România, elaborat de o comisie condusă de profesorul Ioan Stanomir. Comisia a oferit propuneri alternative la cele mai spinoase probleme din Constituţie, de la regimul imunităţilor de care beneficiază parlamentarii, demnitarii şi şeful statului la statutul Avocatului Poporului. Nu intru în detalii, cu siguranţă însă acest raport este mult mai profesionist decât ceea ce ne-a propus comisia parlamentară Antonescu-Chiuariu. Zilele acestea au arătat însă cât de mult este nevoie de o discuţie despre regimul imunităţilor…

–         O strategie privind dezvoltarea agriculturii. Remarc doar faptul că punctează spinoasa problemă a asocierii micilor producători, reticenţa acestora la cooperativele de producţie, deşi, aşa cum arăta recent Ziarul Financiar, alte state est-europene au depăşit acest complex provenit din regimul comunist.

–         Un raport privind analiza riscurilor demografice şi sociale din România, elaborat de o comisie condusă de decanul Facultăţii de Sociologie a Universităţii Bucureşti, profesorul Marian Preda. “Ponderea pensionarilor va fi de aproximativ 32% din întreaga populaţie în 2025 şi de peste 45% în 2050 în situaţia păstrării vârstei medii reale de pensio­nare din prezent. Pentru a menţine o pondere acceptabilă a pensionarilor în popu­laţia totală, de aproximativ 30%, vârsta medie reală de pensionare ar trebui să fie de 65 de ani, iar vârsta legală de aproximativ 70 de ani” – este doar unul din semnalele de alarmă trase de comisie. Pur şi simplu stăm, precum în Povestea prostiei, şi aşteptăm să ne cadă în cap drobul de sare!

–         Pactul pentru Educaţie, prea uşor uitat de toţi cei care l-au semnat. Angajament: 6% din PIB pentru educaţie şi minimum 1% din PIB pentru cercetare, nici măcar nu ne apropiem de aceste cifre!

Aş vrea să punctez o nuanţă: nu idealizez aceste proiecte. Propunerea de lege a sănătăţii este cu siguranţă perfectibilă şi trebuie dezbătută atent, un timp îndelungat. Însă, pe de altă parte, din câte ştiu eu Guvernul Ponta nu are nici un plan de această anvergură. De fiecare dată când Traian Băsescu avansa o propunere, liderul PSD se lansa în tot felul de ironii ieftine. Victor Ponta este premier de aproape trei ani, dar Executivul său nu a prezentat nici un proiect în domeniul sănătăţii – situaţia este liniară, de parcă n-ar fi plină România de spitale care arată ca-n Evul Mediu – şi nu are nici un plan de perspectivă pentru rezolvarea problemelor demografice cu care ţara se va confrunta tot mai acut. În ceea ce priveşte educaţia, singura preocupare a lui Victor Ponta pare a fi să îngroape scandalul doctoratului plagiat, în rest „După noi, potopul”, după cum spunea doamna de Pompadour.

Desigur, multă vreme se va discuta despre moştenirea celor zece ani de regim Băsescu, iar controversele nu vor înceta niciodată. Eu fac un apel simplu: să ne uităm peste excelentele studii şi proiecte elaborate de comisiile înfiinţate de Administraţia Prezidenţială, să le actualizăm, să le corectăm acolo unde este necesar şi să le punem în aplicare. România este plină de caieţele propagandistice care poartă ştampila „Program de guvernare” – bieţii copaci, tăiaţi inutil! – ar fi bine să valorizăm puţinele proiecte serioase pe care, pentru început, n-ar strica măcar să le citim.

P.S. Deşi sunt proiectele strânse în mandatul lui Traian Băsescu, omagiul meu se îndreaptă în primul rând către profesioniştii discreţi care au lucrat luni şi ani la aceste studii.

Distribuie acest articol

19 COMENTARII

  1. Studiile astea „savante” ale lui TB NU le-am vazut MATERIALIZATE in 10 ani!!
    Exista cu adevarat sau e un ultim omagiu lui TB, acum cand statuia lui e daramata pas cu pas de EU?!
    De ce NU le-a finalizat el, a avut 10 ani de mandat, din care 4 ani a avut Guvernul lui??!!!
    Seamana cumva cu studiile de fezabilitate celebre ale oricarei guvernari, studii prin care se sifoneaza BANII publici si din care NU se alege decat praful prin sertare!!?

    • care 4 ani???? tu stii sa numeri? si ce, in cati ani au fost la guvernare, au avut majoritate confortabila ca psd? mereu ii strangeau cu usa ungurii, mereu tradau unii din partid si picau legi importante. sigur ca e si vina lor, dar din astia 25 de ani, psd a stat de la mare distanta cel mai mult la guvernare, nu pdl.

      nu a finalizat basescu alea ca nu are astfel de puteri ca presedinte. ce, iohannis are?

      presedintele isi da cu parerea mai mult.
      ideea articolului era ca printre studiile alea se gaseste si ceva bun, iar actualul guvern, in afara de aberatii, nu vine cu nimic. ca scaderile alea fantasmagorice de taxe sunt bune pe post de banc si atat.

      • @ andrei,
        nu ai observat ca @ lili a ramas incremenita in proiectul „jos dictatoru` si blonda”? desi de aproape 3 (trei) ani guverneaza plagiatorul ei drag :P

    • @Lili toate proiectele de mai sus, si proabil multe altele, au fost facute de specialisti dupa studii foarte elebaorate. Se observa cu ochiul liber. Majoritate au trecut prin parlament. De exemplu cu proiectul reformei sănătăţii a a cazut guvernul Boc, dat jos de Arafat. Care cica, de ce sa fie spitalele si salvarile si urgentele in regim concurential pe o piata libera? Toate au fost in lucru, dar greu de implmentat, ca sunt multe interese. De exemplu in proiectul pentru agricultura, s-a propus ca statul sa depoziteze gratuit graul. Si apoi sa fie listate la bursa din New York. Dar, iarasi mari agronomi a sait la gatul presedintelui. Era o speranta pentru mici tarani, ai incurca pe afaceristii zelosi.

    • 1. Ar trebui sa studiati un pic mai atenta ce presupun atributiile presidentului (mult reduse de guvernarea si majoritatea USL) inainte sa il acuzati pe Traian Basescu ca nu a pus in practica studiile respective.

      2. Ar trebui sa va ganditi inainte sa spuneti ca „4 ani a avut Guvernul lui”. Din 2004-2008, in fruntea Guvernului a fost Calin Popescu-Tariceanu din partea PNL. Acela, daca mai tineti minte, a fost prins la un moment dat in niste scandaluri cu niste biletele, ca sa nu mai vorbim de faptul ca ulterior iesirii de la guvernarea au desavarsit struto-camila perfecta, alaturi de PSD. Lui Tariceanu i-a urmat Boc ca prim-ministru, dar tot asa, daca mai tineti minte, in 2008 a lovit criza economica, care inca isi face simtite efectele, iar posibilitatea de implementare de astfel de proiecte a scazut dramatic.

      Dar din moment ce dumneavoastra considerati articolul un omagiu la adresa lui Traian Basescu si clasificati acele studii drept „savante” (banuiesc ca nu ati auzit vreodata de oamenii care le-au conceput) mi se pare destul de clar ca nu ati inteles nimic din articol.

  2. Domnule George Mioc ceea ce propuneti tine de buna credinta si de recunoasterea unor adevaruri asa cum sunt ele.
    la noi cel mai bine prinde spalaraea mintilor si promovarea incompetentei si smecheriei.
    Aici nu este vorba de Traian Basescu este vorba de un om care a inteles ca altii sunt cei care trebuie sa scrie proiectele – altii decat politicienii mediocrii pe care ii avem….Ei ar trtebui s ase inconjoare de specialisti sa sa urneasca tara
    – problema este cati sunt dispusi sa puna osul competent la viitorul acestei tari.
    Reformele reale , competente, cu criterii clare …distrug mafiile politice si economice legate intre ele.
    de aceea interesul este sa denigreze ceea ce este bun lasat acolo marturie si sa mentina un nivel scazut si tulbure al gandirii si al prezentarii situatiei.
    legea sanatatii …va mai amintiti ce au facut?
    legea educatieie la fel, sa nu mai vorbim de agricultura si de ce nu despre riscurile demografice …..ei se simt bine in dezordine si in haos.
    Ponta este unul,din pacate sunt multi ca el iar ceilalati care vor reforma si inteleg ce inseamna asta ori nu au putere ori se retrag ….

    p.s – intreb naiv – dar Iohannis ce motiv are sa nu se uite peste aceste proiecte?!

  3. Decat sa va ratoiti aici, mai bine ati da o fuga pe site-ul presedintiei ca sa va lamuriti in personam. Daca le-a gasit autorul, poate le gasiti si dvs. Veti constata ca sunt facute de specialisti in domeniile respective care si-au rupt din timpul lor sa lucreze si la aceste strategii, pe langa activitatea de baza. Faptul ca nu s-au improvizat si ministri si parlamentari ca sa faca totul ca la carte nu cred ca le poate fi imputat. Desi traim intr-o tara unde spiritul paternalist e foarte puternic si se poate repede reprosa unui om ca s-a apucat sa faca o treaba care oricum nu ii revenea.

  4. Simplu, clar si la obiect, adica excelent! Felicitari, dle G. Mioc!
    Imi permit o sugestie de „citire” a acestui remarcabil text : pentru ca mesajul sau sa nu fie considerat, ca ceea ce NU ESTE, adica o incitare suplimentara la aceeasi sfanta polemica romaneasca , mi se pare util ca resentimentele si convingerile absolute sa fie ignorate un moment…eventual si aroganta tipica a-tot-stiutorului patetic, asta daca printre cititori s-ar afla si un anume Viorel!
    Pentru mine, un „Om de Stat” veritabil si respectabil, este acela care, in mod spontan si natural, pune interesul national inaintea celui personal sau partinic!
    Faptul ca asemenea „exemplare rare” nu par sa se inghesuie pe scena politica Ro, nu este insa nici fatal si nici catastrofal: totul se invata! Oamenii se pot ameliora mereu, indiferent de antecedentele lor, cu conditia sa doreasca schimbarea, sa o considere necesara! Este vorba deci, mai degraba de mentalitatea politicianului roman, decat de calitatea sau de valoarea sa intrinseca…asa cred!?
    V.V.P. a avut, dupa 16.11.14, o ocazie unica si exceptionala (a 2a sansa fiind extrem de rara in politica!) sa realizeze aceasta performanta(!), si sunt aproape convinsa ca românul, profund ingaduitor si cum-se-cade cum il stim, ar fi dat repede uitarii abuzurile si toate celelalte dovezi de incompetenta endemica, aca ar fi fost recunoscute fara ambiguitate!? Dar nu s-a intamplat asa, si astazi, dupa 3 luni de agonie voioasa, ridicolul situatiei nu mai amuza pe nimeni…
    Dvs, stimate autor, lansati un ultim colac de salvare, dar mai e cineva la suprafata…?

  5. Daca vreti esenta sterilitatii intelectuale, a lipsei de vizune si a unei paralizii in actiune ce cangreneaza aproape o intreaga generatie de intelectuali romani (multi vizitatori ai acestui site) acest articol sintetizeaza tot.
    Sa ma explic.
    Basescu este politicianul suprem (mult si peste Iliescu care de 10 ani e la naftalina) care de la revolutie incoace a fost non stop ba ministru, ba sef de partid, parlamentar, primar al capitalei, parlamentar, presedinte, seful delegatiilor care negociau cu intitutiile internationale probleme capitale ale romaniei cum ar fi toate resursele de petrol ale Romaniei etc. etc.etc.
    Oameni buni, Basescu a fost presedinte 10 ani. Zeus pe pamant. Avatarul lui Mesia. El era atoate cunoscator, stia ce vorbesc ministri la telefon si ce dosare vor lansa procurorii a doua zi dimineata, stapanul serviciilor secrete, al procurorilor si judecatorilor, cavalerul neinfricat in lupta cu coruptia, atletul lui Hristor care apara Europa de ciuma ruseasca, si-a pus valetul prim ministru, aparatorul neintinal al statului de drept si un mare actor care era in stare sa planga la comanda.
    Dupa 25 de politica de , 10 de presedinte , nenumarate ministere si functii inalte tot ce a ramas pozitiv in urma lui basescu sunt niste proiecte?NISTE PROIECTE!!!!
    Sunteti exact ca penibilii aia care se lauda vesnic cu autostrazile care vor fi construite si niciodata cu cele facute. Nu puteti pune pe tava nimic bun din ce a FACUT Basescu o viata de om la conducerea tarii. Tot ce a ramas dupa el sunt niste proiecte care nici macar nu sunt demarate. Cand avea de gand Basescu sa faca ceva din proiectele sale? La al XIII-lea mandat ca Ceausescu???
    Sa sintetizez BASESCU NU A FACUT NIMIC BUN 25 ani de politica si 10 ani de presedintie
    si a lasat in urma doar NISTE PROMISIUNI ELECTORALE SUB FORMA UNOR PROIECTE.
    O generatie de intelectuali cu doctorate care nu intelege ca o FAPRA valoreaza mai mult decat un milion de cuvinte(proiecte).
    Nu va e rusine ca dupa ce l-ati sustinut neconditionat sa nu aveti nimic drept exemplu pozitiv din ce a FACUT BASESCU CI DOAR DIN CE A PROPUS SA SE FACA?
    Niste vanturatori de vorbe in vant.

    • Corect spus. Domnule Mioc, Romania vazuta de departe prin ochii televiziunilor si al ziarelor, de la noi si de peste ocean, sau prin ochii unora care se cred nascuti doar pentru postul de director, nu e cea reala. Nu e nici buna, nici rea. Ce vreau sa spun este ca titlul eseului dvs este in dezacodr total cu asertiunea de la final. Adica pe scurt nu proiecte lasate de Basescu ci proiecte adunate pe vremea lui Basescu. Basescu a fost omul trompeta: mult zgomot pentru nimic. Mult pe hartie, zero in practica.

    • Basescu are un comportament tipic de golan de port care a reusit sa se educe putin.
      Ponta, in schimb, e un personaj absolut dezgustator.
      Il prefer pe marinar, mincinosului.

  6. Exista mult mai multe proiecte, este adevarat, neasumate de presedentie, pe care guvernele atasate domnului presedinte nici nu au vrut sa le ia in seama, tot de specialisti facute. Poate nu atat de ilustri ca cei arondati dumnealui. Proiectele strategice pe invatamant, strategia invatamantului superior, au fost refuzate de domnul ministru basescian Funeriu. dar si de alti minstri care nu de strategii aveau nevoie.

  7. 1.Proiectul fundamental al lui T.Basescu, care a pacalit pe toata lumea, a fost ,,SA TRAIM BINE”! Dupa 10 ani de realizare a acestui ,,proiect”, Romania are lipsa 5 milioane de locuri de munca, populatia ocupata este de numai 30 la suta din cea activa, 4 – 5 milioane de emigranti economici, tara are o datorie externa de aproape 100 miliarde de Euro, M.Finantelor se imprumuta lunar cu 1 milliard de Euro pentru plata bugetarilor si drepturilor sociale, de 8 ani nu mai exista investitii straine industriale (ISD), moneda nationala a luat-o la vale de 10 ani si alte si alte realizari, ale ,,proiectului Basescu”!Aceasta este buna mostenire lasata Stingii!
    2.Proiectul ,,anticoruptie” a fost al SUA – UE – FMI, dar ceva colateral a fost totusi realizat, adica ,,dreapta politica” a furat alaturi de ,,stinga”.
    La toate acestea, mai putem adauga un ,,proiect” la fel de semnificativ:realizarea noii uzine Dacia in Maroc, urmare a profundei preocupari pentru proiectele industriale ale Romaniei.
    Din 2010 pina in 2014, cind a iesit de la Cotroceni, nu l-a interest oferta repetata a unui proiect de reindustrializare, care ,,bun sau putin fezabil”, putea fi imbunatatit – constituind inceputul unor proiecte economice nationale majore, in locul proiectelor de ,,jucator” in piesele marilor nimicuri, sau petardele care trebuiau sa acopere esecul zilnic a celor 10 ani de ,,prezidentiat”!

  8. Analiza punctuala a proiectului ,,Basescu” este concludenta ca rationalitate si aplicativitate, insa numai din p.d.vedere, al celui care a ,,taiat” pensii si salarii, pentru a ,,salva” parcuri si stadioane la tara, patinuare si gondole, etc.
    a.Privatizarea sistemului de sanatate, cu ,,excelentul” potential financiar al celor 3 milioane de salariati cu minim pe economie si celor trei milioane de pensionari cu pensii de pina la 400 de lei, putea degreva (in vizunea sa ,,liberala”) statul de cheltuielile cu sistemul gratuit de sanatate.
    b.In ce priveste Constitutia, ea trebuia sa adopte/promoveze proiectul de dezvoltare economica si industriala si sa inscrie in legea suprema, obligatii si raspunderi concrete pentru neasigurarea unui trai decent, a dreptului la sanatate si munca.Restul erau lucruri colaterale interesului national.
    c.Romania are 20 de ani de STRATEGII de dezvoltare a agriculturii, dar nici un Proiect National” in aceasta problematica.Strategia ,,prezidentiala” publicata ca mare realizare economica, are numai ,,darul” de a fi UNIFICAT ,,strategiile” punctuale, disparate ale vremii, intr-una singura, unitara, ceeace in sine, este un lucru pozitiv.
    Cu toate acestea, ea este nula ca ,,valoare” programatica – deoarece ca orice alte strategii (teoretice), doar enumera avantaje si dezavantaje ale Romaniei in domeniu, ce este facut si ce trebuie realizat, etc. Cita vreme lipseste un ,,proiect cap-coada” – care sa stabileasca la modul concret, metodic, principiile directoare si logistica dezvoltarii agricole, obiective concrete pe etapele derularii acestui proiect (national), resursele institutionale, umane si financiare alocate, responsabilitatile pe obiective si termene, etc. – strategiile sint numai bune, de a umple dulapurile muzeale prezidentiale.
    In termeni economici reali, reconstructia agriculturii este o componenta a ”proiectului de reconstructie economica nationala”.Fara industrie si locurile de munca care sa le asigure, agricultura nu are resursele necesare sustinerii:salarii pentru consumtorii produselor sale, nu exista banii necesari investitiilor, nu exista raspunsul la cea mai simpla intrebare a ,,societatii de consum”:cine sa cumpere produsele agricole, in cazul dublarii productiei, in lipsa de consumatori solvabili?
    d.Analza riscurilor depopularii trebuia facuta dupa 2005, cind a inceput emigratia masiva in Vest.Solutia o avea d-l Basescu in proiectul de ,,reconstructie economica/industriala”, fundamentat pe un nou model de dezvoltare, oferit repetat.Refuzul este fara justificare, dupa ce si eminentul ec. Liviu Voinea arata (in 2011 prin studiul cerut de M. Economiei) ca reconstructia industriala este imposibila, pe modelul actual, bugetar de dezvoltare.Modelul nou, calitativ, axat pe competitivitate/functionalitate ridicata, care sa atraga investitorii nu l-a interesat pe Presedinte, iar mostenire economica, este cea aratata!
    e.Reforma invatamintului este si ea, parte a unui proiect economic, altfel nu are de cine sa fie sustinuta financiar si orientata logistic ca sa raspunda cerintelor dezvoltarii.Intr-o tara esuata economic si industrial, care sa fie reperele generale, orientative, pentru a construi o viziune si proiect scolar educativ cultural, daca nu exista locurile de munca care sa le indice?
    f.Este firesc, ca nici Premierul Ponta sa nu aiba un proiect cu privire la domeniile care nu aveau nici un ”proiect” pe vemea lui Basescu.Dupa un proiect al impozitarii absolute, ca ,,proiect national”, nu mai este interesat decit de cresterea economica a firmelor straine, industriale si comerciale care apare drept crestere a PIB.Daca cresterea economica nationala (Produs Intern Net) scade se la un an la altul, dupa 8 ani de lipsa a investitiilor straine, nu mai conteaza.Aflata intr-o profunda criza, UE se face ca nu observa marea inselaciune statistica,privind cresterea PIB!Inselaciunea este insa perceputa de romanii cu tot mai putini bani in buzunare.
    Cita vreme nu exista ,,proiectul economic postaderare”, care sa directioneze, fundamenteze, asigure informatii tehnice si financiare asupra modului de a contribui nemijlocit la dezvoltarea economica si functionalizarea sistemelor economice si institutionale, totul este intr-o desfasurare haotca, fie de conjunctura.
    Asa ca ,,proiectul Basescu” ca avorton programatic national, trebuie ingropat (in marea de esec national de 10 ani ai Romaniei) si adoptat unicul proiect/strategie nationala utila:cea de reconstructie economica si industriala, pe fundamentul caruia pot sa se construiasca/refaca, intr-un mod unitar, coerent, organic, toate sistemele dezvoltarii ,,nationale”!

  9. Vedeti ca tocmai se prezinta pe televiziuni HG luate in sedintele conduse de Basescu prin care au fost utilizati bai publici pentru o gala de box profesionist. Lucru interzis de lege. In plus, ca un bonus spagile utilizate pentru campania electorala din 2009, dupa ce autorul lui „sa traiti bine”, anuntase reducerile salariale si ale pensiilor pentru toti bugetarii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

George Mioc
George Mioc
George Mioc este antreprenor, CEO al unei firme americane (PSI Industries). Este stabilit in SUA din 1976. Este inginer: CDS, Scranton, Pennsylvania (1985) Associate Degree in Mechanical Drafting & Design Technology.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro