vineri, martie 29, 2024

Traian Basescu si PDL au uitat de reducerea cheltuielilor de functionare a statului


O remarca a presedintelui Basescu, (aici),  din care rezulta ca statul nu poate sustine un deficit financiar de 3%, mi-a  amintit cruciada pe care a inceput-o presedintele  pentru reducerea cheltuielilor de intretinere a statului. De care se pare a uitat cu totul.

Ca PDL a abandonat lupta pentru reducerea cheltuielilor statului, nu ma mira. Se apropie campania electorala, clientela si primarii PDL trebuie cu totii „miluiti”cu sume cat mai mari, de la bugetul de stat si fondul de rezerva al premierului. Ca sa aduca voturi. Dar ca aceste sume, care nu sunt produse de economia tarii si urmeaza sa fie platite, candva, in viitor, de catre generatiile urmatoare, nu pot fi de acord. Ca pe ele nu le intreaba nimeni daca vor si pot sa plateasca factura traiului nostru de azi. Uneori a exceselor noastre. A faptului ca nu suntem in stare sa ne gestionam existenta in limitele a ce castigam. Pretul pomenilor electorale care usuca bugetul de stat.

Iata o lista sumara a zonelor de unde se pot reduce mult si bine cheltuieli ale statului. Daca n-ar fi de hranit gurile nesatule ale clientelei.

  1. Reducerea numarului de agentii si ministere. Sa nu-mi spuna cineva ca toate agentiile si directiile generale din ministere sunt necesare. Cu secretari de stat, care presupun secretare, masini, aparat functionaresc. Si care inventeaza aprobari peste aprobari, pun stampile peste stampile, de-am ingrozit investitorii straini cu nivelul birocratiei de la noi. Opt-zece ministere ar fi mai mult decat suficiente, cum se intampla si in alte tari. Acolo cum de functioneaza?
  2. Inchiderea sau privatizarea companiilor de stat cu pierderi. De ce sa se transfere bani de la bugetul central, si asa sarac, pentru a tine in functie niste mastodonti ineficienti? Trebuiau de mult privatizati, dupa exemplul Apa Nova din Bucuresti, care functioneaza mai bine ca inainte de privatizare. Si n-a murit nimeni.
  3. De ce nu se desfiinteaza comunele mici, prin comasarea intre ele, astfel incat sa nu mai fie necesare transferuri uriase de la bugetul de stat catre bugetele locale, dincolo de motivatia aducerii de voturi. Aceasta motivatie nu reprezinta interesul general al societatii. In general transferurile catre bugetele locale nu se justifica, pentru ca se adreseaza in principal mentinerii in functie a unui aparat birocratic care mai mult incurca. Normal ar fi ca fiecare comunitate sa-si ia soarta in propriile maini, sa aiba traiul pe care-l merita, pe care si-l doreste si in care investeste.Nu din banii bugetului central, ci din propriile resurse.
  4. Risipa din sanatate si, in general, din sistemele bugetare, se putea rezolva simplu prin alocari transparente, functie de criterii bine stabilite: numar de elevi, de bolnavi, de cetateni, etc. In interiorul acestor alocari  fiecare institutie se gospodareste, isi calibreaza salariile dupa principiul „mai putini salariati, mai multa munca, salarii mai mari”. In educatie, de exemplu, exista baza legala pentru aplicarea principiului finantarii per capita, inca din 2011, dar a fost amanata in mod nejustificat pentru 2012. Salarizarea bugetarilor dupa alte criterii decat eficienta economica si a performantelor si rezultatelor muncii a fost o eroare majora, pe care o platim acum. Trebuie trecut la spargerea Casei Nationale de Sanatate intr-un numar de case mai mici, private, care sa intre in competitie.
  5. Nu exista implementat un sistem de evaluare, analize si raportari postfinantare, de terta parte, realizate de experti independenti, eventual din tari UE. Pentru a opri risipa incredibila care se face cu ocazia achizitiilor publice, in care tot clientela politica este favorizata. Ca de asta doreste opozitia sa ajunga putere, adica la  achizitii publice. De asta avem deficite bugetare mari.
  6. In schimb, datorita coruptiei endemice din Ministerul de Interne, statul nu poate stapani evaziunea fiscala din agricultura, mafia din alcool, transporturi, etc. Este adevarat ca autoconformarea voluntara ar rezolva problema, dar unde sunt masurile care sa stimuleze o astfel de autoconformare? Unde sunt masurile sanctionatorii exceptionale care sa descurajeze evaziunea?
  7. Pentru lipsa de eficienta in atragerea investitorilor si a fondurilor structurale, orice guvern responsabil si respectabil si-ar fi dat de mult demisia. Nu si guvernul Boc.
  8. Reducerea, chiar si prin lege, a numarului de parlamentari la 300.
  9. Reducerea, prin bugetul de stat, a sumelor imense destinate SRI, SIE, STS si altele, care nu se mai justifica de cand suntem sub umbrela NATO.
  10. Legile asistentei sociale zac netrecute prin Senat, din lipsa  cvorumului pe care coalitia de guvernare nu-l asigura, desi asistenta sociala inghite nejustificat miliarde si miliarde de euro.
  11. Coruptia, inclusiv din PDL, are un rol decisiv in compromiterea accesului nostru la spatiul Schengen si la cresterea deficitelor bugetare.
  12. Fiscalizarea averilor si veniturilor bisericilor si cultelor din Romania.
  13. Controlul drastic al „ajutoarelor” acordate revolutionarilor, care s-au inmultit peste masura, dupa principiul „putini am fost, multi am ramas”.

La aceste lucruri ar trebui sa reflecteze presedintele Basescu cand spune ca nu putem finanta deficite de 3%. Si are dreptate, avand in vedere costurile uriase ale creditelor, cu tendinta de  crestere in continuare.

Unde nu are  dreptate: „uitarea” cruciadei de reducere a cheltuielilor de functionare a statului. A si declarat ca trebuie sa mai plece 200.000 de bugetari. Polonia, la o populatie dubla comparativ cu Romania, are 1,4 milioane de bugetari,  Grecia, la o populatie jumatate cat a Romaniei, are tot 1,4 milioane bugetari.  Polonia nu este afectata de criza, iar despre Grecia nu mai e ceva de adaugat.

In concluzie, interesele electorale ale PDL, care se pare ca sunt si ale presedintelui Basescu, nu pot fi lasate sa afecteze interesele societatii noastre. Presedintele are, probabil, o unica solutie sa dovedeasca ce pretuieste  interesele generale ale societatii. Sa ceara Guvernului  Boc sa reduca cheltuielile de functionare ale statului, sau sa plece.

Nu este acceptabil ca factura intereselor electorale ale PDL sa fie platita de generatiile viitoare.

Distribuie acest articol

36 COMENTARII

  1. SV: (…) PDL a abandonat lupta pentru reducerea cheltuielilor statului(…)
    Nu poti abandona ceva ce n-ai inceput! PDL a incercat, intr-adevar ceva masuri, dar rezultatul era mutarea banilor dintr-un buzunar intr-altul. Nu functionarea statului a fost obiectivul ci clientelismul politic.

    • Basescu si Boc au facut de 10 ori mai multe reforme benefice pentru tara in doi ani decat a facut toata satra FSN, PSD, PNL in 20 de ani. dar ca de obicei, tocmai spalatii pe creier si cei manjiti sar sa urle ca nu e corect si drept. In timp ce oamenii care sunt corecti stau in spate si indura nesimtirea smecherilor.

      • de 10 ori mai multe reforme ptr tara si jumate dintre romani o duc de 10 de ori mai prost decat acum 3 ani !!
        adica SARACIE lucie ptr ei…
        REFORME, asa e……
        Ce-o inseamna „tara” asta ?!!

          • @SV: „Fiecare o duce mai bine sau mai rau, functie de ce produce, si cu ce productivitate. Aici e izvorul bunastarii, presupun eu”
            :)
            Cooorect!… Iata – ca exemplu mai recent – fostul ministru al Muncii, Ioan Nelu Ioan Nelu (etc.) Botis (de la reformatorul PDL) a descoperit, intr-un moment de inspiratie, un izvor al bunastarii. L-a descoperit din postura de membru al guvernului. Moment in care s-a apucat omul sa… produca. Impreuna cu sotia si o biata firma de casa pripasita pe acolo. Iar bunastarea nu s-a lasat asteptata.
            Problema este ca cetatenii obisnuiti ai Romaniei nu au, sarmanii, aceeasi inspiratie precum ministrul Ioan Nelu Ioan Nelu (etc.) Botis in relatia cu fondurile europene, sau precum primarul Traian Basescu-Flota in relatia cu imobilele din fondul locativ situate in strada Mihaileanu etc. etc….

          • „În primul rând, trebuie să te asiguri că guvernul cheltuieşte banii cu înţelepciune şi că guvernul are priorităţi, iar printre priorităţi să se numere bunăstarea ţării şi a cetăţenilor. Este o combinaţie de eliminare a pierderilor şi a ineficienţei. De exemplu, acest lucru implică bani pentru educaţie, şi asta nu înseamnă doar să te asiguri că oamenii sunt instruiţi pentru a obţine o slujbă, înseamnă să te asiguri că slujbele sunt disponibile. Să te asiguri că cetăţenii pot atinge acel vis american – că se pot căsători, pot forma o familie, pot avea o casă şi un trai decent”.

            Am citit asta din interviul dat azi in GANDUL de fostul Primar al orasului Chicago, Dl Richard M Daley, care a fost Primar la Chicago timp de 22 de ani!!!
            Si care azi a fost invitatul emisiunii Dupa 20 de ani de la PROTV.
            Cum va suna Dvs spusele acestui fost primar american si daca ati auzit vreodata asa ceva la vreun politician roman?!
            Eu nu am auzit niciodata un politician roman vorbind despre prioritatile guvernarii in slujba oamenilor care i-au ales.
            Si atunci, cum sa ne asteptam sa progresam ?
            Cum sa credem ca politicienii astia ai nostri vor reusi vreodata sa determine schimbarile de care Romania are nevoie?!

          • @SV: „Oricine poate accesa fonduri europene”

            Da, asa este in teorie, dar, va asigur, practica ne omoara… daca nu, cumva, suntem, de exemplu, ministri.
            In privinta „accesarii fondului locativ din str. Mihaileanu”, insa, nu puteti veni nici macar cu teoria „oricine poate accesa fondul locativ al capitalei” :)

          • http://www.mediafax.ro/externe/fostul-primar-al-orasului-chicago-am-pus-toate-familiile-la-munca-asa-nu-mai-trebuie-sa-traiasca-din-ajutoare-sociale-8895173/

            Da, dle Vlaston, asta TREBUIE sa faca si guvernantii Romaniei, sa puna romanii la treaba, nu sa le dea ajutoare sociale, din care jumatate sunt acordate ILEGAL, dupa cum au spus Dl Boc si dl Lazaroiu.
            Numia ca cei care NU vor sa voteze Legea asistentei sociale 2011 sunt chiar PDLIistii, pentru ca cei care primesc aceste ajutoare sunt viitorii votanti din 2012 !!
            Putin le pasa parlamentarilor din coalitia de guvernare daca statul plateste miliarde Euro anual pe fiecare judet(cum a spus azi Dna Sulfina Barbu la Sibiu) ILEGAL catre cei care primesc aceste ajutoare, mai mult le pasa ca daca le taie aceste ajutoare votand Legea asta vor pierde voturile lor!!
            Legea asta NU va trece de Parlamentul Romaniei ptr ca cei care NU vor sa o voteze sunt YOTI parlamentarii Romaniei, in frunte cu PDListii!!
            De ce Dl Basescu credeti ca a intervenit personal cerand Parlamentului sa o voteze, pentru ca si Dl Basescu a recunoscut ceea ce am spus eu mai sus, ca NU vor nici cei de la PDL nici de la celelalte partide sa o voteze ca sa nu piarda voturile acestor oameni.
            Cei de la guvernare vorbesc doar, dvs spuneti ca au uitat, NU au uitat, stiu bine ce fac, fac ceea ce au nevoie in INTERESUL lor.
            ATAT.
            NIMIC pentru romani si pentru Romania.
            Doar VORBE goale.

            • dar si Basescu are vina lui. Sa se dezolidarizeze de guvern si sa scoata dosarele din sertare. Daca le are. Asa, exista impresia ca-i acopera.

        • Se pare ca tu de criza mondiala nu ai auzit. nici de falimentul Greciei. de problemele SUA, Spaniei, Italiei, Portugaliei, UK-ului etc. nu ai auzit de nimic din pestera in care traiesti sau ai auzit ca Basescu e de vina. si ai iesit doar sa zici ca PDL-ul e rau. Poate nu e idealul meu, dar traiesc in Romania si am de ales intre PDL si o alianta bazata pe principii mafiote numita USL. Si brusc, aleg din toata inima PDL.

          • @alin

            Apropo de „principii mafiote”: PDL a dus principiile mafiote pe cele mai inalte culmi de… „progres si pervertire”, depasind, indubitabil, chiar si „performantele” PSD. Iar asta este, poate, cel mai puternic motiv pentru a arunca peste bord, fara nicio strangere de inima, aceasta haita portocalie de „nervosi” netrebnici si stupizi (impreuna cu „lastarii” lor ce incearca sa scoata capul gen Noua Republica, Alba-ca-zapada si alte… povesti). Pana si PSD s-a mai curatat putin de unele mutre dubioase gen Gabriel Oprea, Serban Mihailescu (Miki Spaga) sau Eugen Nicolicea. Unde sunt acum toate aceste mutre dubioase?! Alaturi de T. Basescu-Flota-Mihaileanu si de PDL, „reformeaza” Romania.

          • @Fiecaruia dupa productivitate – te inseli. Diferenta este data de mass-media: acum vreo 10 ani (si mai mult), pe vremea mult-iubitilor tai PSD, presa avea un calus in gura, nu se auzea nimic de furturi, privatizari frauduloase, contracte ciudate si altele. Acum ca ai cazanul 3, irelitatea sau zero tv poti auzi despre toate. Pe vremea aceea televiziunile nu aveau voie sa deschida gura, acum, pe vremea „dictatorului” Basescu apar peste tot in presa si televiziune tot felul de mizerii. Si vad ca apar din toate partidele, indiferent de culori, deci PDL-ul nu este favorizat aici. Eu cred ca PDL-ul nu este nici macar pe departe atat de dezastruos cum au fost cei dinainte, dar romanul nu gandeste decat prin stomac si, pe langa memoria extraordinar de scurt si ipocrizia tipica nu isi cunoaste nici macar propria istorie dar braveaza in acuzatii si insulte.

          • @cristi

            Televiziunile erau cel putin la fel de libere „sa deschida gura” si in vremea guvernarii liberale, pana in 2008. Pe atunci Realitatea TV era vizibil prietenoasa cu Basescu-PDL si la fel de vizibil ostila fata de Tariceanu-PNL, iar orice basist/pedelist explica doct ca „Realitatea TV prezinta adevarul”. Dupa ce „parteneriatul” Vantu-Basescu (stabilit in parcare, la Tancabesti) s-a stricat prin 2009, fiecare basist/pedelist a inceput sa racnesca isteric ca „Realitatea TV minte poporul in privinta maretelor realizari cincinale ale Basescu-PDL”. Iar OTV a fost un picior de sprijin pentru candidatul Basescu in campania din 2009 – OTV a participat activ la promovarea candidatului Basescu, alaturi de Nicolae Guta, Florin Salam si Roxana Printesa Ardealului care au desfatat intelectul infocatilor sustinatori portocalii cu productiile lor.
            Nu am ridicat deloc in slavi PSD, am remarcat, numai, faptul ca acest partid „s-a mai curatat putin de unele mutre dubioase” si ca putem regasi mutrele cu pricina langa mutra nu mai putin dubioasa a lui Basescu, dupa principiul „cine se aseamana se aduna”, contribuind activ la „reformarea” Romaniei in sensul perpetuarii lor la putere. Pentru binele poporului, desigur…

  2. Pe puncte:
    1. Desigur ca nu toate sunt necesare. Dar romanii, si mai ales Boc si Udrea, nu sunt eficienti in identificarea acelor agentii nenecesare.
    2. Privatizarea e o idee foarte buna. Insa esential este sa stim in favoarea cui. IMi amintesc de cerberul de la Cotroceni care ne ameninta cu sarea si marea privatizata. Mai bine le dfalimentam si le inchidem. Ca n-o sa moara nimeni!
    3. Cine stabileste care sunt comunele mici? care sunt criteriile, functie de zona, de populatie, de structura ei a.i. sa obtinem pentru fiecare caz in parte masa critica de la care cheltuielile administrative se reduc prin comasare? Ne trebuie experti. Si cu cati bani ar fi platiti expertii ca s-o faca?
    4. Usor de spus – greu de facut! Alocarile transparente nu sunt iubite de politicienii, a caror strategie e de a centraliza, de ex la MTDR, a fondurilor pentru investitiile regionale.
    5. De asta vrea si puterea sa ramana la putere: ca nu exista un sistem de evaluare si analiza.
    6. Chiar, unde sunt?
    7. Mda! Dar nici altii n-ar fi facut-o. Nu fiti drastic doar cu Boc!
    8. Sunt convins ca vor creste cheltuielile, nu vor scadea. Exemple sunt destule!
    9. Hm! Adica sa lasam serviciile nefidelizate?! E mai utopic decat comunismul.
    10. No comment!
    11. idem
    12. idem
    13. vezi punctul 8

  3. Vorbiti despe PDL, chiar vorbiti Dvs asa despre PDL??!!!
    Este adevarat ca Dvs ii spuneti „uitare”, eu i-am spus mereu altfel, i-am spus VORBE goale, vorbe in care Dvs si altii au crezut si in care azi practic NU mai credeti.
    Vorbe goale, dle Vlaston la PDL ca si la PSD ca si la PNL ca si la celelalte partide romanesti.
    Vorbe goale si o Romanie care se scalda de 20 de ani in minciuna, incompetenta incepand de sus de tot, coruptie generalizata, ipocrizie fara margini, clientelism politic rar intalnit, spaga la toate nivelele intr-o administratie publica stufoasa si ineficienta si un popor sarac, amarat si nenorocit de niste conducatori vremelnici care nu au avut decat grija propriilor interese dar niciodata ale romanilor care i-au ales.
    Vorbe goale….

  4. E bine ca ne reamintiti din cand in cand de asta. Lumea uita repede. Lunar presedintele sau guvernul ar trebui sa iasa cu un comunicat si sa ne spuna cum mai sta cu „bugetofagia”.

  5. cum sa uite, daca nici macar nu au inceput/vrut? urmariti va rog executia bugetara 2008-2011. puteti observa ca cheltuielile au crescut cu 10% (2011 fata de 2008) cat timp veniturile au crescut, dupa cresterea tva, dupa cresterea accizelor cu 5% (2011 vs 2008). pe 2009 si 2010 situatia e si mai catastrofala, cheltuielile au crescut fata de 2008 in timp ce veniturile au scazut. pdl si basescu nici macar nu au vrut sa scada cheltuielile. in plus, mint cu tupeu de borfas cum ca le-ar fi scazut. ce ne-a tinut economia in viata au fost cresterea exporturilor datorata iesirii din criza a ue si banii fondului, deci niste cauze exogene. ambele s-au dus.

    • poate inveti sa citesti o executie bugetara? inainte de a deveni Nobel in economie? cat din cheltuieli reprezinta PLATA ARIERATELOR precedente si plata facturilor lasate in aer de Tariceanu? discutam dupa…

  6. mari la sanatate,astfel:cetateanul x merge la medic(de familie,spital,urgenta etc.) primind un serviciu in baza asigurarii pe care o are.Medicul trimite la CNAS o nota de plata,CNAS plateste.Daca aceasta factura s-ar elibera in dublu exemplar,unul la CNAS si unul la pacient(sau apartinatorii acestuia,in caz de deces de ex.) s-ar putea descoperi f. usor notele de plata umflate…Cu ani in urma in Germania(vorba aia) anumite spitale trimiteau spre decontare note de plata modificate(foloseau mat.mai ieftine la operatii si treceau in decont pe cele mai scumpe)pana cand a sesizat cineva manevra(greu de demonstrat) asa ca imaginati-va cat se ciuguleste la noi in acest fel ca romanul nu e prost…Iti vine nota de plata acasa,citesti,te crucesti si poti sa te iei cu ei de gat…altfel,,,

  7. In principiu aveti dreptate domnule Vlaston. Din pacate, indiferent de partidul aflat la putere, reducerea cheltuielilor bugetare, pana la un deficit de 3 %, este imposibila. Singura masura pentru a se intimpla asta este cea propusa deja de presedinte, prin proiectul de modificare a Constitutiei. Sa se introduca limita de deficit in constitutie si atunci incadrarea in deficit va fi posibila. Orice partid aflat la putere va trebui sa taie de undeva ca sa dea in alta parte, altfel devine neconstitutional. V-ati referit la reducerea numarului de parlamentari la 300. Este o hotarare in acest sens- hotararea poporului prin referendum. Clasa politica nu tine seama de ea. Ce poate face poporul? La aceasta intrebare sa-si raspunda fiecare pt a nu fi acuzat de instigare la violenta.

  8. Un film care ar trebui sa il vada toti politicienii de dreapta.

    http://www.youtube.com/watch?v=0PaN9M4WwHw&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=bxeP-krUrdU

    In privinta ministerului educatiei, nu stiu daca chiar ar trebui desfiintat, dar redus substantial sigur trebuie. Nu stiu ce fac cei 4500 de angajati ai ministerului. Nu vad cum ma ajuta pe mine sa predau mai bine. Nici cei de la ISJ, nici cei de la Casa corpului didactic.

    Cred ca principalele functii care ar putea ramane in sarcina ministerului ar fi distributia banilor in teritoriu conform principiului banul urmeaza elevul, organizarea examenelor nationale, functia de control (o mica parte din ISJ) .. si cam atat. De strategii , programe etc cred ca s-ar putea ocupa foarte bine profesorii care au cele mai bune rezultate la examenele nationale (am uitat … ar mai trebui cateva persoane angajate la minister, care sa se ocupe de coordonarea profesorilor).

  9. trebuie sa tinem cont si de faptul ca un numar foarte mic ar putea insemna o putere mai mare iar pierderile provin in mare masura din intreprinderi si nu administratie. Dincolo de o dimensionare corespunzatoare remuneratia nu ar trebui sa depaseasca unele sectoare productive private ca sa nu devina oaza de retragere in paradise economice autonome.

    • Daca guvernul s-ar retrage din economie atunci problema cu bugetarii care castiga prea mult nu ar mai fi o problema atat de mare. Cred ca mai mult de jumatate din bugetari ar putea trece in mediul privat.

      Si asta spre binele lor.

      Salariile profesorilor dedicati meseriei nu vor creste prin actiunea sindicatelor sau prin intermediul a tot felul de statistici, puncte, teste initiale sau finale. Tot timpul se va reusi pacalirea sistemului de catre oportunisti si de directori cu caracter indoielnic. Salariile profesorilor buni vor creste cu adevarat prin mobilitatea fortei de munca si prin concediarea celor care nu au menirea de a fi profesori.

      Sper ca sistemul de invatamant sa fie primul care se va privatiza. Daca principiul „banii urmeaza elevul” nu va fi ciuntit de urmatoarea guvernare, vom vedea (sper) o multime de scoli private pentru copii clasei de mijloc (~3500 lei de familie). In Iasi sunt scoli care percep acum taxe mai mici decat finantarea per elev (2800 lei/an) in conditiile in care inca nu primesc bani de la guvern. Cum problemele sunt cele mai mari sunt la gradinite si clasele 1/4 probabil se va incepe cu acestea.

      Singura problema este ca viitorii patroni sa nu fie lacomi.
      Dar oricum daca s-ar intampla, sper ca piata sa ii aduca cu picioarele pe pamant.

  10. Ron Paul, candidat republican la presedintia SUA, promite desfiintarea imediata a 5 (cinci) ministere in cazul in care va cistiga alegerile:
    1. Commerce
    2. Education
    3. Energy
    4. Interior
    5. Housing and Urban Development
    ceea ce va elimina 221.200 job-uri de functionari si va reduce cheltuieile de la bugetul federal cu un trilion de dolari. Bugetul estimat pe 2012 e de aproape 4 trilioane.

    http://www.realclearpolitics.com/video/2011/10/18/ron_pauls_plan_to_restore_america_proposes_1_trillion_in_cuts.html

  11. Acest guvern a invatat sa conduca prin lupta politica si prin vointa lui Basescu. Astfel, presedintele Basescu a renuntat la viitorul sau politic si a anuntat masurile legate de TVA si scaderi salariale la bugetari. Intre timp partidul pdl s-a transformat in partid stat cu comportament de sleahta si clica pusa numai pe furat. Putem afirma fara sa gresim prea tare ca niciodata in 20 de ani vreun partid aflat la putere nu s-a manifestat mai plenar in a fura si a politiza statul. Deaceea daca vor sincer sa se mai salveze, ar fi corect sa organizeze alegeri anticipate. Asa isi salveaza cat de cat onoarea macar pentru acei membri care sunt corecti si merita sa isi mai faca un viitor pe partea dreapta a esicherului politic. Daca nu inteleg acest lucru, nu inteleg esenta democratiei, iar ca partid ajung sa se autodevoreze. Cel mai elegant si normal ar fi sa se recunoasca criza si blocajul din Parlament si sa se treaca la organizare de alegeri anticipate, altfel intr-un an de zile coalitia va fi atat de erodata incat dupa alegeri nici unii nu vor intra in Parlament. Anul 2012 va fi mult mai greu decat tot ce a fost pana acum si acest lucru o spun oameni care sunt economisti de renume. Criza in fapt o vor resimti atat angajatii din mediul privat cat bugetarii iar pana la alegerile din noiembrie anul viitor s-ar putea sa se stie foarte precis cum este mai bine sa votam. Eu nu pot sa inteleg cum un partid atat de mare ca pdl are comunicatori si oameni care trebuie sa gandeasca la imaginea partidului atat de slabi! Daca s-ar organiza alegeri acum pdl ar mai putea recupera ceva din terenul pierdut altfel pana la anul vor ajunge partid de sub 5% dupa calculele mele cu o probabilitate de 78%. Lumea nu ii mai agreaza iar pana la anul vor fi varza! Alegerile anticipate ar fi solutia de a mai avea cu cine sa construiesti ceva de dreapta. Dialogul si in al 12-lea ceas ar putea fi util in sensul de recunoastere a blocajului si crizei din Parlament si de comun acord sa se treaca la organizare de alegeri. Asta ar fi o lovitura de imagine care ar da un suflu nou in partid salvand ce se mai poate salva inaintea unui an care se anunta sumbru.

    • Cu atat mai mult trebuie reduse cheltuielile de functionare a statului. Exista pe undeva, calculat un minim al acestor cheltuieli, ca procent din PIB? pana una alta statul ne innebuneste de cap cu avize, aprobari si stampile. Nu zic ca unele n-or fi utile, dar cand te gandesti ca 80% se cumpara cu spaga, parca n-ar fi chiar asa obligatorii.

  12. Bun articol, ca de obicei.

    Cauzele tin de statistica. Am mai spus. Trebuie un milion de vlastoni, alt milion de Funeriu etc.

    De mult mai citeam Biblia. In Vechiul Testament apare ideea, cand israelul decazut era in pragul distrugerii, Jahve spune, „mi-am mai pastrat 7000 de barbati care nu si-au inchinat genunchii lui Baal”

    Numarul indivizilor care ar dori sa formeze o echipa (un popor) care sa construiasca o societate corecta, eficienta, transparenta, chiar daca asta ar insemna ca unii din ei sa piarda unele privilegii pe care le au in sistemul asta, este foarte, foarte mic!!!! O societate care sa-ti garanteze ca nu te lasa sa mori de foame si frig, care te protejeaza de nebuni ca Huidu si criminali de tot felul, care sa-ti dea un minim dar pe de alta parte legile ei sa fie ultratransparente si care sa aiba o opinie publica activa, vie.

    De exemplu in Timisoara, vezi 40000 de imbecili adunandu-se sa strige hai Poli, dar nu se duc sa ia de gat primaria si sa-i intrebe cat a costat zugravirea unui spital, a unei scoli, cat a costat drumul cutare etc. Ca toate costa de zece ori cat ar fi normal, dar lucrurile asrea se tin ascunse, greu le afli, cand ele ar trebui postate pe net in timp real. Cati angajati sunt la primarie si de ce asa multi, de ce tiganii au cumparat si cum mai ales, centrul orasului etc. E o coruptie totala, in primarie, in Universitatea de Vest, peste tot dar nimeni nu se aduna sa demonstreze, sa ceara adevarul, incepand cu mortii din decembrie etc. Nu exista opinie publica, e moarta!

  13. La inceput a fost cuvantul – cuvantul fiind anticoruptie.

    Vai ce ii mai ardea pe corupti stimabilul Basescu in campania electorala din 2004. Mai tineti minte? Cum infiera el cu manie RAFO-JAFO, mafia personala a lui Adrian Nastase si alte alea si cum promitea ca daca vine EL, cel anticorupt, s-a terminat cu hotia si tepele vor umple piata victoriei. (Apropo pe vremea aia El era de stanga, adept al economiei sociale de piata si a redistribuirii bogatatiei, stiti si voi doctrina aia satanica.) Si EL a venit, ca boborul l-a votat. Si coruptii lui Nastase mor. Mor de invidie, evident, ca astia de i-a pus EL in loc ii fac sa para mici copii in ale jafului. Bine mai putin aia reevaluati de EL, aia nu mor deloc aia plesnesc de sanatate. Si nu numai..

    In orice caz prosteala cu anticoruptia a tinut cat a tinut dar nici macar acest popor de hidrocefali nespalati nu poate fi aburit la infinit cu aceeasi vrajeala. Mai trebuie schimbata placa. Zis si facut. Acum placa e „reforma”. Ce anticoruptie ce moguli? Aia e moda 2004-2009 frate, nu mai e pa trand. Acum e fashion sa fi de dreapta dement-libertariana, din aia de isi arunca copii cu dizabilitati de pe stanci si sa vorbesti incontinuu de pericolul grecesc si despre statul minimal, evident in timp ce incarci pana la refuz schemele de personal cu toti fomistii tai de partid plus nepoate, cumnate si amantele cumnatelor lor si dijmuiesti la sange orice banut public inspre firmele tale de casa.

    Dar nu-i problema, sunt multi care o inghit noua prosteala cu tot cu carlig, guta si jumate din lanseta. Uite domnul Vlaston spre exemplu chiar se mira ca „se zice da nu se face”. E hai nu zau? Nu manebuni? Nea Nicu?

  14. Canta zeita mania ce aprinse pe Vlaston, Pe(de)leianul. Taiatul de bugetari e tot ce a putut produce gandirea guv ro in materie de reforma a administratiei publice. Nu i-a interesat sa eficientizeze nimic, si oricum nu au expertiza necesara. Iar guvernul, la fel ca raul si ramul, functioneaza in parametriu si sub indrumarea decisi de Basescu, deci separarea lui Basescu de PDL in constiinta publica nu o sa tina, indiferent cat incearca sforarii cu albe ca zapada si drepte puriste si restul de fumigene.

  15. 1,5. se poate intampla doar daca exista „masa critica”… din pacate la noi, numarul ministerelor si a functiilor bugetare au avut si au o puternica influenta politica. Atat timp cat „masa critica” in interior se opune, factorul de decizie poate face putin… snt de acord ca trebuia inceput si cu acel putin…
    2. Nu e asa simplu si nu din cauza exclusiva a politicului. Se pot micsora intradevar la „chestiile” mai mici, dar la giganti e problematic… Gaurile cele mai mari sun in zona energiei, dar detalierea problemei ar lua in sine cateva articole
    3. Legea de reorganizare administrativa parca contine si cateva masuri de reglementare a comunelor, din pacate nu exista o dorinta de dezbatere serioasa(putere opozitie)
    4,5. Stiu ca cu legile noi propuse/adoptate s-a inceput ceva… si de nevoie, nu banuiesc competenta guvernatilor, s-a ajuns prectic la fundul sacului… e bine ca s-a inceput si e de dorit mai mult..
    6. cu MI problema e mai grava… Politistului i-au fost limitate drastic optiunile( e drept ca aveam in spate imaginea militianului vechii epoci) iar acum se regaseste de multe ori in situatii penibile – el ca reprezentat al statului este agresat iar agresorul lui e eliberat de instanta ca nu prezinta pericol public!!!. Atat timp cat problema asta exista, nu ne putem astepta la schimbari majore inspre varf
    7 – e legat de 1,5
    8. – masura asta nu exista in noua lege electorala a „dictatorului”?, ca de schimbarea constitutiei, putine sanse….
    9. Aici cred ca decizia finantarii nu se ia in functie de considerentele economice si nici de faptul ca suntem sub umbrela NATO… suntem totusi prea aproape de russia
    http://www.ziare.com/stiri/sri/seful-sri-despre-cresteri-calitative-ale-operatiunilor-de-spionaj-in-romania-1129111
    10, 11 sunt de acord cu d-vs
    12 – de acord…
    13 – nu cred ca numai revolutionarii sunt de verificat, pentru ca in tara asta prea multi stau cu mana intisa!
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-10501899-ministrul-muncii-sulfina-barbu-sibiu-din-430-persoane-verificate-354-fraudau-banii-pentru-asistenta-sociala.htm
    ps: 13 e un nr cu noroc pt d-vs?
    ;)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Stefan Vlaston
Stefan Vlastonhttp://stefan-vlaston.blogspot.com/
Candidat din partea ARD la Camera Deputatilor la alegerile din decembrie 2012 Profesor de liceu, director de liceu in perioada 1990-2008, Presedintele asociatiei EDU CER- Educatie si Cercetare. Preocupari in domeniul politicilor educationale, in privinta calitatii educatiei, a managementului educational. Contributii in media scrisa si audiovizuala, pe temele privind educatia, formarea profesionala si cercetarea.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro