joi, martie 28, 2024

Usca-mi-se-va au ba mâna?

Imi amintesc şi acum foarte bine, deşi aş vrea să nu mi se fi întâmplat niciodată mie, de acel an în care a trebuit să pun ştampila pe cel pe care nu mi-l doream : era, totuşi preferabil lui V.C. Intre etica convingerii şi etica responsabilităţii (Max Weber), de această dată eram chiar eu, eu însumi. Nu mi s-a uscat atunci mâna, dar parcă şi acum simt un fel de furnicături până-înspre cot, ce revin cu regularitate din patru în patru ani, iar anul acesta riscă să se facă din nou simţite mult mai acut şi mult mai des; de azi, parcă au şi început deja.

Din nou, nu va trebui să votez nici pentru cine merită, nici pentru cel pe care l-aş dori –că de vrut, e cale lungă… deşi, odată, l-am vrut. Dar când, după episodul 322, l-am auzit mândrindu-se în faţa naţiei ca şi cum el ar fi fost alesul meu, m-a năpustit senzaţia de greaţă.

EBA lui nu a făcut decât să-mi accentueze senzaţia, până aproape de sufocare. Au venit apoi tăierea salariilor bugetarilor, a pensiilor, creşterea TVA şi modificarea codului fiscal de-azi-pe-mâine şi manelist (fără număr), dupa ce fuseseră deja cele cu afară toţi « ai voştri » ca să vină toţi « ai noştri ». Cu Berceanu, Videanu, Udrea, Apostu şi clica ce gestiona prăduirea acum spre centru-dreapta, după ce cu Năstase şi ai lui Culiţă Tărâţă, Triţă Făniţă, Voiculescu şi gaşca prăduirea fusese înspre stânga (Bancorex, FNI, nu ne vindem ţara înainte de-a fura noi cât putem –vă mai amintiţi ?). Ca să fii femeie de servici, trebuia să porţi acum tricoul Olandei, iar pe cele roşu şi galben să scuipi cu îndârjire, după ce au fost mândria ta ! Toate acestea din cauza unei lipse de voinţă caracteristice tuturor politicienilor noştri în a starpi (sau măcar reduce semnificativ) hoţia bine ordonată a fraudelor de tot felul (apropo : cine e regina ? câte regine au fost din ‘89 până azi ? ). « Baieţii deştepţi », mulţi dintre ei mosteniţi, au rămas la fel de « destepţi », în ciuda unor vizibile fandări de suprafaţă -cât să înţeleagă ei că stăpânul s-a schimbat. Totul legal (cand s-a putut sau asteptarea era cu putinta), deşi amoral sau profund imoral.

Au fost, cu siguranţă, şi lucruri bune : în primul rand, justiţia pare a fi trecut de adolescenţă (atenţie ! unii nu se maturizează niciodată dacă nu au un cadru propice). Apoi, intrarea în normalitate a unor pensii altădată speciale dar plătite de noi toţi ne-specialii, legea învăţământului, normalizarea (până într-un punct doar) relaţiei cu băncile –ce zic !- cu cămătarii instituţionali. (Bemoluri si aici : să se taie tuturor e legal, dar nu şi nouă, că pentru noi e nelegal ; sau : tăiem de la ANI mai mult decât ni s-a cerut, pentru că avem putirinţă şi unii penali ne vor fi recunoscători –tu parles !)

Din pacate, bune, rele, toate au fost făcute haiduceşte, prin ordonanţe de urgenţă sau asumarea răspunderii guvernului, parlamentul devenind perfect inutil sau cel mult registratura terţiară a unor voinţe de multe ori de circumstanţă, dacă nu cumva a unor imbecilităţi perfecte (impozitul minim, inclusiv pentru cei fără activitate).

Ca cetăţean, sentimentul dominant şi persistent a fost cel de nelinişte şi intrigare.

Ca angajator, aproape o luasem razna : criza economică, dublată de imprevizibilitatea legislativă, transformaseră business-plan-ul într-un document administrativ sistematic obsolet ; trezoreria a devenit o puşculiţă din care nu ştiai cand vine seriful din Nottingham-ul dâmboviţean să-ţi mai ia ceva (oroarea suprema a ruperii principiului de egalitate : pentru întârzieri la plată, contribuabilul datorează statului dobânzi reduse şi penalităţi colosale, pe când invers, pentru sumele de recuperat de la buget, statul datorează doar dobânzi reduse). Urmau şi urmează creşterea nediscriminatorie a veniturilor tuturor bugetarilor, chiar şi a celor inutili sau incompetenţi, a căror calitate unică este posesia carnetului de membru de partid (aşteptăm rocada, unu-la-unu) ; sursa va fi probabil cea deja indicată de MRU : venituri extrabugetare. Aşa că incep deja să prevăd cam câte amenzi şi câte tăieri din TVA voi avea în următoarea perioadă, pentru motiv de moţ la bască (daca-l ai, că de ce-l ai, iar dacă nu-l ai, că de ce nu-l ai) ; bugetarul va rămâne la fel de iresponsabil personal şi la fel de ocrotit de Tătucu’, iar eu, infractorul de servici ce trebuie biciuit in public.

Ca angajat, creşterea TVA şi scăderea puterii de cumpărare m-au năucit ; am continuat să duc în spate sifonările drumarilor şi bordurarilor, CFR-iştilor şi tuturor felurilor de Hidroelectrici, în timp ce altora trebuia să le plătesc mai mult pentru ca preţurile lor să fie la nivelul mediei europene (deşi calitatea serviciilor lor nu trebuia să suporte aceeaşi necesitate ; plus : contribuţie cogenerare înaltă eficienţă, auzi tu !). (La drumari, se pare că nivelul retrocomisioanelor ajunsese de la tradiţionalul 10-15% până înspre 40% cand era nevoie, de unde şi tăierile din legea ANI mai mult decât se ceruse iniţial !)

Astazi, din nou, greaţa şi semi-pareza îmi sunt singurele orizonturi ; şi din nou, tot din cauza aceleiaşi nenorocite etici a responsabilităţii. Pentru că nu cred că Băsescu merită să rămână preşedinte. Dar în locul lui, vreo trei saptamani cel putin, o să am o floare care-l întreba candid pe un ziarist dacă încă n-a murit (el şi ziarul lui) ; între « ţigancă impuţită » şi « dar voi încă n-aţi murit », ce, pe cine să aleg din convingere ? Mi-a fost suficient să văd şi să trăiesc ce au făcut nemernicii în cateva săptămâni, cu Prim-Plagiatorul, Floarea lui de la rever şi Motanul supărat pe sat. Să pariez, oare, că în mai puţin de trei săptămâni vom avea o graţiere la fel de sonoră ca o recentă condamnare ? Când alternativele ce mi se propun sunt netrebnicia şi nemernicia, sunt eu liber, vreau eu să aleg ? Va trebui !

Aici, cred eu, că se joacă totul, la nivelul libertăţii mele. Ori acum, chiar nu pot să fiu liber şi, lucru nemaifacut de mine vreodată, pentru a-mi câştiga libertatea, voi iesi în stradă, în spaţiul public. Ca om ne-liber, voi spune « nu » nemerniciei ăstora (şi netrebnicul ăla va crede, din nou, că i-am spus « da » lui şi alor lui). Ca om liber, îmi rămâne speranţa că voi putea să aleg cu toată convingerea şi încă de anul acesta un om şi el liber, cât mai merituos, fie el cuman. In zilele acestea avem toţi ocazia să spunem dacă vrem să fim liberi –lucru greu de asumat, în final, căci între altele va trebui să renunţăm definitiv la întrebarea « ce face Tatucu’ pentru noi ?» şi să ne întrebăm mai degrabă ce facem noi, pentru noi şi pentru cei ce încă vor veni sau se vor întoarce.

Distribuie acest articol

80 COMENTARII

  1. romanul a invatat bine un lucru in anii astia: sa dea vot negativ. asta inseamna ca peste 4 ani istoria se va repeta si ponta si ai lui vor da cu capul de asfalt. dar ne permitem sa pierdem patru ani? e momentul ca romanul sa mai invete si altceva: ca daca institutiile ar functiona in tara asta, daca justitia nu ar fi fragila, nu ar fi nevoie sa ne luptam de fiecare data cu disperare pentru o farima de normalitate.
    zilele astea s-a creat un precedent grav. lectia: sa nu ii mai iubim pe politicieni, iubirea oarba naste ura la fel de oarba. sa ii ascultam, sa ii votam si sa ii sanctionam daca nu si-au facut treaba. sa nu le raminem credinciosi. la meetingul din piata revolutiei am vazut acelasi lucru: oameni care se indragosteau prosteste de mru. vom ramine deci la fel de vulnerabili.

    • Deci toti sunt la fel dar parca tot Base e mai bun?
      Daca in astea 3 saptamani Nastase nu e gratiat de Crin, ma duc si votez pentru suspendarea lui Basescu.
      Din punct de vedere politic USL-ul nu avea alta optiune politica decat demiterea lui Basescu.
      Ar fi fost demisia lui Ponta, dar in mod cert Basescu nu ar mai fi numit un premier de la USL.
      Basescu a jucat bine, SINGURUL joc pe care-l mai putea juca.

      Cum ar mai fi putut creste in sondaje daca nu se victimiza din nou?
      Ii va prosti iar pe romani?
      O sa fie interesant oricum.

      • Nu va mai fi necesar sa votezi. Vom fi dati afara ca niste gunoaie din UE si atunci Turnatorul , Plagiatorul si Repetentul va vor oferi toate libertatile din Rusia. Romanii au trairi metafizice, sunt chinuiti de dileme si in final, pupa mana stapanului. Suntem o” populatie”beata , lipsita de principii si amorala. Bine ca am dubla cetatenie si voi parasi aceasta gloata cu pretentii intelectuale academice.

      • Nu va mai fi nevoie sa votezi, pt ca, intre timp, lumea civilizata ne va da afara din EU, precum un gunoi urat mirositor .Turnatorul, Plagiatorul si Repetentul iti vor oferi democratia din Rusia. Iti vei regasi linistea, vei scapa de dileme. Ca orice intelectual respectabil, vei fi sfasiat de trairi metafizice majore. Intre timp, gloata va cuceri suprematia si nu va mai avea nevoie de tine. Vei trai intr-o lume a desconsiderarii valorilor , in lumea nulitatilor cu pretentii. Noroc ca am dubla cetatenie si nu voi asista la aceasta restauratie.

  2. un punct de vedere pe cat de realist pe atat de dureros.
    nu credeam c-am sa ajung (inca odata) sa aleg cu atata durere in suflet si in creier.
    dar as avea mari mustrari de constiinta daca n-as alege, inca odata, acelasi rau, doar pentru ca reversul e de o alta factura, e dincolo de bine si de rau: ingrijorator si inspaimnatator.
    Nu-l aleg pe basescu asa cu sange rece, convinsa ca fac bine ceea ce fac, nu-l aleg pe basescu deloc,as vrea sa-i fie clar asta (hahaha:))) dar aleg cu convingerea ca mafia lui copy paste duhneste si mai tare a sfidare, a nesimtire, a porci grasi. Si e pe cale sa scoata din beci impotriva noastra, o fantoma monstruoasa a trecutului nostru inca si mai trist, inca si mai dureros

  3. Putem filosofa toată ziua pe tema „care din ei e mai hoț”, însă la urma-urmei eu unul gândesc așa. România este o țară prea săracă și prea furată (de toată lumea) ca să-și poată permite o guvernare de stânga și un stat social. Poate să zică oricine ce vrea, asta e realitatea matematică, care nu poate fi contrazisă de nicio ideologie stânga/dreapta. Așa că voi vota și la referendum, și în toamnă, astfel încât la putere să fie cineva cu minime vederi de dreapta (că partide de dreapta autentice nu prea avem). Ne trebuie justiție funcțională, ne trebuie un climat care să încurajeze munca și investițiile, nu pomeni electorale, nu ajutoare sociale. Nici Băsescu și nici ceilalți nu sunt îngeri și nu fac o pasiune pentru niciunul. Aleg rațional și pragmatic, nu „cel mai mic rău”, ci „cel mai mare bine minuscul” pentru țară.

    • In Romania la guvernare au fost partide de stanga, unele dintre ele simuland ca sunt pro-europene.
      S-a infiintat un mic partid autentic de dreapta NOUA REPUBLICA condus de d-l MIHAI NEAMTU, care timiid incerca sa coaguleze electoratul derutat de dreapta. Nu doreste sa faca compromisuri astfel ca fondurile sunt reduse si deci nu are mijloace financiare ca sa se faca cunoscut suficient . Apeleaza la cei care cred in valorile democratiei si lupta impotriva clanurilor mafiote, care incepand cu 1990 au distrus Romania..

  4. Un sofism de prima mana. Toti „e” la fel.
    As face o paralela intre justitia lui Nastase si cea a lui Basescu dar nu se poate face. Atunci spunem: Eba. As face o comparatie intre Funeriu si ceilalti ministrii ai educatiei. Raspunsul este: asta nici macar bacalaureat nu are, si daca o adaugi pe Eba atunci….asfixia este acolo

    As face o comparatie intre RESPECTAREA Constitutiei de catre pdl (stiu partidul de hoti cu Eba in frunte) si usl. Dar nu se poate. Asta nu am vazut-o scris pe aici asa ca inteleg ca nu va provoaca , asa o senzatie de sufocare precum Eba.
    Apropos, de ce a crescut tva-ul ? pentru ca pdl a respectat decizia CCR care nu ii convenea.
    Mie senzatia de sufocare imi este data de faptul ca este foarte posibil ca justitia sa se reintoarca la stadiul precedent, Ca legea invatamantului cel mai probabil va reveni la ce era inainte etc.
    Sa fie clar,evolutia justitiei s-a datorat exclusiv lui Basescu si Boc. Nu si pdl-ului

    Dar, NU, Basescu NU merita sa se intoarca…………

    PS. Suna aproape prietenesc si cu afectiv acel motanul s-a suparat pe sat”. Nu aveti nici-o grija, torcand acel motan va va lua un 60milioane dintrun foc, ceea ce este un pic mai mult decat a luat Eba, sau Valeanca, sau Madam Ponta la un loc(Adauga pe Rizi , Udrea, etc)

    • De ce mananca unii ce nu trebuie? Unde ati vazut voi ca Funeriu nu are BAC-ul luat. Sau voi luati de bun tot ce zic niste „reporteri” dobitoci. Informati-va!

    • Poate ca inteleg eu mai greu. Vad ca ii tot dai in sus si in jos cu EBA. Asta am inteles.
      Dar nu inteleg: votezi NU la referendun, pentru ca Presedintele sa nu fie demis sau DA?

      Vad ca aici sunt multi care o dau cotita: ca nu ma reprezinta, ca a fost rau pe vremea lui dar ca nici cu astia noi nu ne va fi mai bine.

      Da, e adevarat ca toti care vin si-i pun pe ai lor si nu ma asteptam acum sa fie altfel. Dar parca e prea repede!!! De cand a venit pontache nu face altceva decat sa schimbe oameni, sa ia in subordine institutii si sa schimbe legi. Cu ce? Cu multhulitele ordonante de urgenta.

      Sa nu uitati ca majoritatea pe care o are in parlament este cu oameni cumparati: unii au fost votati de popor ca fiind pdlisti si acum sunt cu totul altceva. Mai reprezinta ei poporul, asa cum se lauda? Ca nu au fost votati pentru ochii lor ci pentru ce spuneau ca reprezinta.

      Am senzatia ca aici posteaza (asa cum a scris si autorul articolului) mai mult cei nehotarati.”Vai, dar mie nu-mi place Basescu, ca a fost rau, dar parca nici astia doi nu sunt mai buni.”

      Dati-mi voie sa va spun ca dupa ce se alege chucky, nu veti mai putea posta ce vreti si atunci o sa-l regretati pe „diktatorul” Basescu si pe EBA lui.

      Si apopos de EBA, cel putin ea nu face rau nimanui. Comparati-o va rog cu varanul Felix si apoi mai ganditi-va!!!

      Daca va tot dati nehotarati asta o sa va astepte: furt pe fata de la varan, pontache si toti ai lui si un „somn linistit” de la chucky (cel cu ochi de peste fiert).

    • „…asta nici bacalaureat nu are…”, de ce vorbesti tampenii ? Are studii mai multe si mai importante decat balaureatul de la noi. Si a facut treaba. Toata lumea care are un cap pe umeri si ceva in el a spus ca e singurul care a facut reforma in invatamant. Sa-l pui alaturi de EBA mi se pare total hilar.Mai informeaza-te. Cele mai importante lucruri pentru viitor sint cultura si educatia.

    • Nu-i totusi o mica diferenta? Cretinica EBA a candidat pe lista separata. Nevestele-logodnicele, etc. Valean(viitoare Antonescu), Ramona Manescu, etc au fost „fruncea” pe lista de partid, de-i facura pe niste liberali sa-si dea demisia. Aproape s-o uit pe Daciana Sarbu (desi marturisesc ca asta mi-e totusi simpatica, asa candida cum e ea si zicand ca Indira Gandhi e fiica lui Mahatma Gandhi -remeber Turcescu?). Deci toate partidele au „falitele lor”.

  5. Clasa politica din Romania reflecta destul de bine structura societatii din Romania. Cel putin a partii din societate implicata in politica, pentru ca zone mari din societate sunt total dezinteresate.

    Asa ca asteptarile legate de aparitia unui grup semnificativ numeric de politicieni care sa fie educati, cinstiti, aparatori ai interesului national, pro-europeni, promotori ai statului de drept cred ca nu sunt realiste.

    Basescu si PDL-ul au comis multe erori. N-as pune semnul egal intre ei, si as zice ca desi exista o legatura puternica, totusi Basescu s-a situat constant deasupra PDL-ului.

    Ce se poate reprosa lui Basescu si PDL-ului:
    – lipsa de competenta; promovarea (cu anumite exceptii notabile) a unor oameni slab pregatiti profesional in Guvern, in Parlament, in administratie
    – politizarea excesiva a administratiei (facuta de toate partidele ajunse la putere dupa 89)
    – coruptia, dar nu la un nivel sistemic; comparativ cu PSD-ul si PC-ul, PDL-ul a fost ca un hot de buzunare fata de un mafiot; PDL-ul a furat punctual, dar nu a capturat statul
    – capacitate slaba de guvernare la nivel economic (politici absente sau slabe de stimulare a economiei, probleme majore la absorbtia fondurilor europene)

    Personal lui Basescu:
    – declaratii pripite in unele momente, neconforme cu rolul de presedinte
    – atitudini neelegante
    – mojicie, badaranie in anumite situatii

    Ce se poate aprecia la Basescu si PDL:
    – daca ne uitam la ce se intampla in Europa, Romania a traversat criza stabil dpdv macroeconomic; nu e putin lucru intr-o perioada foarte grea
    – justitia a inceput in utlima vreme sa functioneze; ministri sau secretari de stat, parlamentari (din toate partidele, inclusiv PDL), primari (din toate partidele, inclusiv PDL), judecatori, vamesi, oameni de afaceri, au inceput sa fie trasi la raspundere; daca ne gandim la reactia sistemului de justitie si la opozitia imensa a penalilor de la toate nivelurile, efortul necesar ca sa functioneze a fost imens, si cred ca nimeni nu se poate indoi ca principalul sprijinitor al acestui efort a fost Basescu
    – nu s-a facut nici o privatizare majora cu cantec; nu au vandut nimic
    – educatia a facut pasi inainte cu Bacul cinstit de anul trecut si cu noua lege care incearca sa reformeze cu adevarat sistemul universitar, pentru prima oara dupa 20 de ani; merit major al lui Funeriu
    – pt scurt timp pare ca au mers si transporturile (cat a fost Boagiu la minister)

    Din punctul meu de vedere acum este un moment important pt Romania, Putem sa continuam spre Europa sau sa ne indreptam in alta parte.

    Depinde de noi sa iesim in strada si sa demonstram ca vrem democratie si stat de drept.

    Cu toate greselile lui, nu putine si unele nu mici, Basescu are merite majore si nu cred ca merita demis.

    • Ai perfecta dreptate in tot ce ai spus. Nimeni nu vede ca a fost o perioada f neagra pt toata lumea..in toate tarile. Cine a scris articolul asta a uitat sa zica ca rata somajului la noi este de 6-7 % iar in spania este de 25% sau italia cu 17% ….si as putea sa continui lista. Nu sunt PDL-ist dar sincer apreciez ca economia romaniei este pe drumul cel bun. Nu va avea nici o sansa Basescu pt ca lumea nu poate vedea si partile bune ( cum ai descris tu ) ..

  6. Vreau sa vad ce face Ponta pe plan economic. Vreau ca guvernul sa fie lasat in pace sa isi faca treaba. Nu ma intereseaza plagiatele, nu ma intereseaza CV-urile, vreau sa vad ce poate face USL in conditiile crizei actuale. Cu Basescu si PDL m-am lamurit. Pe Basescu efectiv nu il mai suport, cand il vad la TV cu ranjetul ala stramb imi vine sa arunc TV-ul pe geam. Basescu trebuie sa plece. USL a facut din asta telul suprem si in ultimele luni s-a comportat ca un elefant intr-un magazin de bibelouri. A indoit legea pana la rupere, dar inteleg de ce asta a fost necesar. Dupa ani de zile in care Basescu si-a subordonat totul, era nevoie de o mana forte care sa il inlature, si USL a avut puterea si hotararea necesara sa faca asta. Nu vreau sa il mai vad pe Basescu in fruntea tarii, si vreau sa vad ce face USL in continuare. Daca vor dezamagi, vor fi sanctionati la alegeri. Daca vor tine cu dintii de putere, lumea va iesi in strada. E foarte simplu. Hai sa il sanctionam pe Basescu pentru greselile pe care le-a facut si sa vedem ce fac ceilalti.

    • Stimabile, în ce mod i-a împiedicat Băsescu pe cei de la USL să-și facă treaba de când au ajuns la guvernare? Dă-ne niște exemple concrete, nu lozinci învățate de la Antena 3. Hai, să auzim!

    • Pai, nu ai vazut ce face Ponta in vreme de criza? A spus chiar el: 75% din timpul de lucru al guvernului este preocupat de tacticile impotriva lui Basescu. Restul din timp face declaratii de presa, apare pe la TV si se plange ca Basescu nu-l lasa sa lucreze.

      A adus la guvernare oamenii „calificati” pe care i-a adus, numindu-i simplu „cel mai cinstit guvern”. L-a oprit Basescu sa-si faca treaba de Prim Ministrui? Asa ai vazut tu? Eu am vazut altceva: Ponta a fost preocupat cum sa-si salveze „onoarea” si cum sa-l salveze pe Voiculescu.

      Nu te intereseaza plagiatul lui? Pai eu zic ca ar trebui sa te intereseze. Un om in situatia lui este un om santajabil si s-a vazut acest lucru. Si-a adus oameni ca si el, santajabili si pierde timp sa-si acopere minciunile si sa-si justifice minciunile. Cine stie ce alte „tare” mai are in trecut si cum va mai fi santajat.

      Cam asta a facut Ponta pe timp de criza. Si sa nu uitam de Hidroelectrica: o alta lovitura data economiei noastre pe timp de criza.

    • Domnul meu, cu fraza „USL a indoit legea pana la rupere, dar inteleg de ce asta a fost necesar” esti in logica multora. Nu te intrebi ce va face USL cind va trebui sa cedeze puterea? Oare nu va indoi legea la fel de mult, ca sa o pastreze? Dar cind vor mai fi situatii tensionate pt ei? Nu vor indoi iar legea? Eu unul nu admit sa tolerez unora asemenea abuzuri, numai ca sa imi arate ce POT EI. Deja mi-au aratat!
      Da, Base si ai lui au facut si ei greseli, insa nu fi naiv si credul, in echipa USL sunt oameni stiuti si rastiuti: pe linga echipa de soc, ii avem pe Mitrea, Dragnea, Mazare et co. Ti se par ok? Mie NU! Cu Ponta crezi ca mai putem iesi in lume? Nu iti dai seama ca susotesc toti pe la colturi la Brussels? Pacat, cu de alde tine ducem tara de ripa, pt ca nu se trezesc si tot vor „sa dea o sansa” noii nomenclaturi.

    • eu nu vreau sa vad nimic din ce e in stare usl! cum s-a mai mentionat odata aici, suntem prea saraci, prea furati ca sa alegem un partid de stanga! si mai ales o gasca de stanga care nici bine n-a ajuns la putere si sfideaza tot, democratie, bun simt..ale cui buzunare crezi ca vor fi umplute? ale tale? se va instala un sistem legalizat de coruptie si abuz de putere fara precedent, pe care nu vei avea cum sa-l sanctionezi, never! si ii va dura fix undeva de snactiunea ta! fix asta e scopul. ca tu sa gandesti asa.
      crezi ca noi nu ne-am saturat de basescu cu ranjetul lui stramb cu tot?? ceea ce nu realizati voi este ca oricum basescu cu tot cu ranjet este la final de mandat. in conditii normale as aplauda cu maini si picioare demiterea lui basescu, si arderea pe rug a pdl cu toata mafia lor cu tot. in conditii normale! dar cand rade ciob de oala sparta, cand vin umflatii astia la fel de incompetenti si cu mai mult umor negru, cand calca in picioare democratia si principiile la care n-au contribuit cu nimic, cu populismul lor murdar, mi o greata de ma face sa-l vad pe basescu un inger pazitor, un sfant. si asa stramb cum este, este un sfant in comparatie cu se intrezareste la orizont.

    • Bogdane, iti spun ce face Ponta : nimic bun.
      Un om care minte si fura in halul sau si care nu are nici un fel de realizare in viata profesionala si care s-a folosit de cel de al doilea socru sa
      Ajunga un mare gunoi nu prea poate face nimic.
      Eu nu votez cu urmasii lui Iliescu si care inca sunt in partidul lui Iliescu si care nu promoveaza dreapta deloc.
      Tu estI liber sa facu ce vrei in „dictatura” lui Basescu ;)

    • @Bogdan Unii din noi au inteles inca de data trecuta ce POT face partidele din USL impreuna. Doar nu crezi ca sunt pentru prima oara la guvernare brat la brat (pentru biblografie poti studia perioada 2000-2008 ). Avantajul lor esential la vremea aceea a fost ca nu se pornise criza globala si inca mai erau resurse de exploatat/vandut.

    • Pe mine ma intereseaza plagiatele, chiar foarte mult. Spun foarte multe despre caracterul unui om si despre atitudinea sa fata de munca. Eu nu am nevoie sa vad ce poate face unul care a copiat mizerabil, ba nu, care de fapt si-a insusit munca altuia fara jena. O astfel de persoana nu are credibilitate absolut deloc. De fapt ultimele 10 zile va dau raspunsul: nu-i pasa de romani, tot ce vrea e sa se razbune pe cel care „l-a dat in gat”. Nu exista oare altcineva in tot PSD-ul si PNL-ul acelea care sa poata fi un prim ministru credibil?!

    • 1. PSD si PNL au condus tara 14 ani. Pe barba zeilor, ce mai vreti sa vedeti? Ce credeti ca va face Ponta ce n-au facut predecesorii lui pe care pe deasupra pitifelnicul ii mai tine si la mare cinste. Coruptie generalizata, incompetenta maxima, justitie complet pe butuci. Nu intelegeti nimic, dar absolut nimic din semnificatia plagiatului. In primul rind plagiatorul s-a dovedit a fi prost (n-a fost in stare sa scrie o teza personala), hot (a furat munca altora), iresponsabil. Dar inca mai grav decit plagiatul este atitudinea plagiatorului in fata dezvaluirii publice a infractiunii: negarea inversunata, minciuna colosala (n-am plagiat, e o masinatie politica a lui Basescu) si atacul la institutiile in masura sa judece si sa probeze actul.Avem asadar un noroc nesperat: il vedem pe Ponta actionind intr-un caz in care adevarul este dincolo de orice indoiala si interpretare. in acest om aveti dvs. incredere sa-i dati Romania pe mina. O sa minta si o sa schimbe regulile si institutiile asa cum a facut-o in cazul de plagiat, iar nici n-o sa mai stiti care e adevarul pentru ca va fi mult mai greu de aflat, cu o justitie care se va intoarce, incet-incet la obedienta din perioada guvernarilor anterioare PSD si PNL. Acum puteti sa-i spuneti: minti si manipulezi, ti-am vazut teza. Mai tirziu, cind toti Voiculestii si Voicii partidului o sa aiba liber la furat, n-o sa mai puteti spune nimic, pentru ca n-o sa fiti sigur.
      2. Daca l-ati vazut pe elefant facind praf magazinul de portelan de peste drum, n-o sa va spuneti, eh, nu-i bai, si-asa il detestam pe proprietarul magazinului, o sa v-asteptati sa va faca si dvs. magazinul praf, si o sa luati masurile de rigoare. „Daca va tine cu dintii de putere, lumea va iesi in strada?” Cind a iesit lumea in strada in Romania ca sa-si apere drepturile? A iesit de fiecare data o minoritate pe care puterea a calcat-o in picioare sau a ignorat-o. O parte din acea minoritate e si acum in strada, pentru ca elefantul a facut in astea 2 luni ce n-a mai facut nimeni din iunie 1990. Va bucurati de inlaturarea lui Basescu prin orice mijloace. Daca lumea va iesi in strada, dusmanul care va fi combatut prin orice mijloace va fi lumea, nu Basescu, insa lumea nu va iesi, pentru ca lumii nu-i pasa de drepturi.

    • Si cine l-a impiedicat sa guverneze?

      El s-a ocupat intai sa-si subordoneze tot ce se poate ca sa fie „unanimitate si liniste in tara”.

      In loc sa faca ce a urlat inainte in parlament s-a ocupat de altceva.

      Asa ca o sa vrzi de acum cum guverneaza. Deja a inceput: a dat inapoi indemnizatiile revolutionarilor falsi, s-a razgandit in privinta vicepresedinteei de la INS Gered Beatrix, ca era de la udmr si la votul din parlament udmr a votat cum trebuie, i-a iertat pe „tradatorii” de la unpr si acum sunt ca fratii, nu a desfiintat linia de invatamant maghiara de la facultatea de medicina din Targu Mures pentru care a cazut guvernul Ungureanu si asa mai departe.

      Te mai intrebi cum o sa guverneze: nu poate reintregi salariile bugetarilor dar arunca bani pe referendum si pe altele.

      Asteapta si vei vedea

    • Raspuns pentru Bogdan:
      Daca guvernul actual dorea sa faca ceva din punct de vedere economic, avea timp 2 luni in care sa faca. In timpul asta eu nu am auzit nici un proiect de lege care sa tina de partea economica sau care sa ajute Romania sa o ia inainte, initiat de guvern, si care sa fi fost respins de presedinte. Pur si simplu ei au stat degeaba pe banii nostri timp de 2 luni, nu au facut nimic concret, au incalcat constitutia si legile, au schimbat legile care nu le permiteau sa faca ce vor cu unele care sa le permita, si au adus Romania in pragul haosului atat pe plan intern cat si extern.

    • Scopul nu scuza niciodata mijloacele! Si nu cred ca are vreo importanta daca iti place sau nu zambetul / ranjetul lui Basescu. Nu am nevoie sa astept sa ajung in prapastie ca apoi sa sanctionez. Un hot – plagiatorii sunt hoti! – nu merita nici macar o sansa. N-ai ce credit sa-i acorzi.

    • N-ati vazut ce poate face economic? 1E=4,5 lei cu perspectiva sa ajunga la 5, rating de tara scazut, Hidroelectrica in insolventa, fonduri europene, pa! (de ce credeti c-a plecat L. Orban din guvern?). Sigur urmeaza sa mai vedem si ce face consilierul ala expert in gaze de sist si Rosia Montana (promis dupa alegeri). Dar pentru unii e ca pt. a doua casatorie: triumful sperantei asupra experientei.

    • Bogdan,

      Rationamentul tau putea avea ceva scuze acum 10 de ani. Acum datele problemei s-au schimbat.

      Spui ca in caz ca USL nu te va satiface, poporul ii va sanctiona la vot. Fals. Ca sa ajungi la vot trebuie sa ajungi informat, hai sa ne uitam cum arata mass-media romaneasca in 2004.

      Al doilea lucru pe care nu il iei in considerate si e diferit fata de 2004 este ca buna parte din Romania activa nu mai e in Romania sa intoarca rezultatul. Tot din cauza asta o revolutie nu mai e posibila. Nu poti avea o revolutie cu o Romania imbatranita.

      Oricum, multa bafta.

    • asa au spus si parintii tai, nu ma intereseaza minerii, mortii, ca iliescu a fost…
      Il votez si daca nu, il voi sanctiona la alegeri.

      Si uite unde s-a ajuns pe tipul asta de ‘logica’….

      Hotul dovedit e hot. Eventual pe Vintu nu l-ai pune prim ministru, ca doar a dovedit ca stie sa faca bani?

  7. Atentie la derapajul logic.
    Ca sa puteti alege ”cu toată convingerea şi ÎNCĂ DE ANUL ACESTA un om
    şi el liber, cât mai merituos, fie el cuman” (…cuman ?!)
    …ca sa faceti chestia asta ANUL ACESTA primul
    vot – cel din 29 iulie ar trebui sa fie DA.
    Altfel ”cumanul” va avea de asteptat , ca noi toti,
    pana in 2014….
    *
    Eu cred insa ca veti vota NU cu tot sufletul ….nici vorba
    de simptomele neplacute pe care le evocati….

    • In toamna (sau in primavara, daca va vrea Tatucul) sint alegeri generale, cu miza desemnarii primului-ministru, un om liber, fie el si cuman. Acum ati inteles? Cu Presedintele, ne-am lamurit, e ori Basescu pe inca doi ani, ori Antonescu pe 5. Hai, spuneti dupa mine: Crin Antonescu presedintele Romaniei pentru urmatorii 5 ani.

  8. Parerea mea este ca trebuie sa votam pentru a-l pastra in functie, i.e. pentru a apara DNA. E mai important ca justitia sa functioneze decat lehamitea pe care o simtiti la adresa lui Basescu ca persoana.

    Toate relele pe care le-ati enumerat cred ca erau si mai rele cu PSD la putere. In plus si asta e extrem de important – justitia era inexistenta.

    Votati acum pentru Basescu (sper ca Ponta si Antonescu sa-si tina ultima promisiune si sa-si dea demisia; daca nu, vor fi maziliti oricum de baietii cu boncul care au organizat lovitura cumparand cu bani grei scursuri de la PDL inainte de motiunea guvernului Ungureanu).

    Vestea buna este ca la urmatoarele alegeri vom avea cu cine vota. Cu coalitia in care sa se gaseasca Initiativa Civica a lui MRU si Noua Republica si caruia sper ca i se vor alatura si nucleul sanatos, reformator din PDL. Nu as dori ca PDL in integralitatea lui sa se alature acestei coalitii.

    Iar la prezidentiale cu MRU. Speranta exista. Dar acum trebuie sa salvam justitia de penalii astia din parlament. Morar si Kovesi isi termina mandatul in curand. USL vrea sa-si numeasca marionete la DNA si Parchet. Aici este una dintre chei. Degeaba ai toata puterea, degeaba poti sa faci toate shmenurile din Romania daca ti-e frica ca te asculta DNA. Despre asta e vorba, si de-asta trebuie sa votam impotriva suspendarii lui Basescu.

  9. Clar, Basescu este un politician pe „stil vechi”. As vrea si eu sa pot alege intre stilul vechi si stilul nou, insa ceea ce mi se ofera este impostor vs. jucator. Cum stim ca chiorul este rege in tara orbilor, alegerea devine mai usoara. In toamna insa, as vrea o oferta mai diversificata.

    • Care e stilul nou? Ponta si/sau Antonescu? Ma lipsesc cu un astfel de stil nou, de plagiator, care nu respecta Constitutia si legile tarii sau extremistul de Antonescu. Sa nu uitam ca „mai tinar” nu inseamna intotdeauna „mai bun”.
      Alegerea mi se pare banal de simpla si poarta nume si prenume: Basescu sau Antonescu. Pt. mine e clar.

  10. Cunosc sentimentele, le-am traiti si eu chiar daca nu cu atata intensitate.
    De data asta insa problema este pentru mine simpla: daca aia furau (sunt sigur ca au facut-o) o faceau cu constiinta (fie si postfactum) posibilitatii de a intra pe mana DNA et al. Astia vor sa o faca cu impunitate.

  11. Domnule Popa,noi nu sintetem doar simpli alegatori, noi sintem potentiali consilieri,primari parlamentari,ministri etc.E necesar sa ne sacrificam afacerile,profesiile si sa intram in politica adica sa servim interesul public ,care tot din viata noastra face parte.Edrept ca politica la noi a ajuns un lucru extrem de murdar si datorita faptului ca noi cei cu credinta ,poate gresita,ca avem constiinta curata,am stat inafara politicii. Sa ne suflecam minecile si sa luam in propriile mini acest obiect murdar numit politica.Bariera noastra subiectiva este sila,greata de a intra in politica.Daca nu vom infrunta si depasi aceasta bariera sigur vom muri ca fiinte libere.

  12. Am stat si am analizat politicienii din toate partidele, sa vad cat de responsabili sunt.
    Sunt convins ca politician cinstit nu exista, daca apare unul este rejectat rapid de sistem (cunosc personal un caz, ce a fost exclus din partid pentru ca nu a permis prietenilor din partid sa se infrupte din institutia unde fusese pus de partid).
    Nici politicieni foarte competenti in economie nu exista in varful politicii, daca era unul facea o afacere persoanala (fara contracte cu statul) care sa duduie si apoi nu mai avea timp sa se tina de politica.
    Mi-as dori ca economia si societatea noastra sa mearga inainte cu viteza gandului, dar este un vis nerealist.
    Acum am de ales intre a merge inainte cu viteza melcului sau a merge inapoi cu viteza unui pilot de raliuri. Si mama ma invatat ca trebuie sa merg inainte, drumul inapoi l-am strabatut deja si am vazut ca nu este deloc bun.
    Deocamdata doar un presedinte sa miscat inainte binisor, celalalt visator la scaunul de presedinte a promis ca se va intoarce inapoi la ce a fost inainte de 2004.

    Stiu ca voi fi furat in continuare, dar am vazut ca „stapanul acesta” ma lasa si sa mai traiesc, celalalt imi promite viata fara de moarte si fericire vesnica, dar din ce vad din fapte, promisiunile acestea sunt valabile doar pentru cei ce au lipit afise, pentru cei ce il sustin in parlament si din alte institutii, restul (cei ca mine) trebuie sa asigure birul necesar parlamentarilor care s-au sacrificat pe altarul democratiei si au votat suspendarea.

    Prefer sa merg incet inainte decat repede inapoi in 2004

  13. Si mai e ceva domnule Catalin Popa:In politica noastra ,cu cit te vei tine mai vertical, mai drept cu atit mai mult vei fi improscat cu noroi,atacat la persoana ,calomniat in mod ordinar,amenintat.Nu miroase deloc a trandafiri(umor negru) Imaginati-va la ce se expun acei putini politicieni care incearca sa ramina verticali,chiar in acest moment.

  14. Domnule Catalin Popa,

    Ca mic intreprinzator, am trait aceleasi lucruri ca si dumneavoastra in ultimii ani, dar impresia mea despre dl. presedinte Basescu e diferita.

    Parerea mea este ca omul a incercat sa faca reforme – poate din convingere, ca sa lase ceva in urma la ultimul mandat, poate din calcul politicianist, sa ocupe o nisa din piata politica inca neocupata.

    Partial, i-a iesit – dar numai partial, ceea ce i-a atras antipatia atat a reformistilor, cat si a anti-reformistilor.

    Oricum, e evident ca totul a fost facut nu cu sprijinul, ci impotriva propriilor lui parlamentari (PDL). Parlamentarii PDL si restul armatei de stransura au sustinut reformele (legea educatiei, si altele) numai sub presiunea asumarii raspunderii guvernului – ceea ce a insemnat sa aleaga intre a vota reformele si a pierde puterea executiva, izvorul banilor catre teritoriu. Toata treaba s-a terminat cand Ungureanu nu a mai virat banii (din prostie ? intransigenta ? imposibil sa nu fi stiut cum merge treaba) – sau s-a ajuns la un punct de inflexiune cand au simtit ca riscurile suportarii in continuare ale guvernului PDL sunt mai mari decat beneficiile.

    In aceste conditii, faptul ca s-au putut face unele reforme mi se pare ceva extraordinar – iar omul un geniu politic.

    De gresit, a gresit ca nu a stiut sa creasca in partid oameni pe baza meritelor, si mai putin pe baza obedientei. E ceea ce l-a invins, pana la urma – stupiditatea functionarilor PDL numiti politic n-a trecut neobservata.

    Cu sau fara Basescu presedinte, de acum nu mai conteaza prea mult Reconfirmarea sa ca presedinte va relansa putin lupta, dar nu va schimba decisiv rezultatul parlamentarelor. PDL-ul nu va castiga prea mult, iar oricum cu oameni de calitatea lui Blaga, Videanu, Berceanu, nu am asteptari prea mari. Alba ca Zapada a aparut prea tarziu. Probabil ca o coalitie intre USL, Partidul Poporului si fugiti din PDL va guverna fara frictiuni. Rolul presedintelui va fi redus la minim.

    Pe plan personal, studiez asiduu conditiile infiintarii unei firme in Bulgaria. Singura problema pe care o am este daca sa o fac acum, cat mai repede, sau de la anul. Atentie, vin alegerile, iar USL-ul are nevoie de bani.

  15. Draga prietene nu te cred cind spui ca ai sa iesi in strada.
    Doar te lauzi. Din pacate nu e vina ta , asa suntem toti. Stam in fata calculatorului si ne dam cit mai intelectual cu parerea.
    Iesi in starda si cere-i lui Ponta sa-si dea demisia iar lui Antonescu sa nu candideze la functia de presedinte. Du-te la referendum si trimite-l pe Basescu acolo unde ii este locul.
    Ai sa faci lucrul asta ? – Nu te cred.

  16. Cred ca e greu pentru unii oamenii sa si urmareasca ce se intampla in politica si sa nu fie manipulati.
    Cred ca e greu sa invete ca o ordonanta de urgenta tot trebuie votata de Parlament.
    Cred ca cititul Constitutiei a unei legii de buget, a angajamentelor FMI, EU si ce si-a mai luat Romania e mai complicat decat sa se uite in gura politicienilor.
    Sunt si eu angajator, si da aia cu TVA-ul a fost neplacuta, desele modificari pentru care a trebuit sa angajez firme noi a fost neplacut.
    Dar cel mai neplacut a fost cand m-am judecat cu un client care nu mi-a platit si a castigat. Pentru ca aia a lovit in insasi fundamentul idei de afacere. Eu muncesc, el ma plateste.
    Well, senzatia mea e ca idea de stat, si institutii functionale e mult mai dureros decat modificarea taxelor.

  17. Au fost din pacate incapabili sa conduca tara. La fel de corupti ca si Psd dar in plus incapabili. Basescu – redus cultural, lipsit de etică (2 exemple: nu avea voie sa accepte promovarea lui EBA si toate artificiile pentru alegerea acesteia + inlaturarea lui Augustin Buzura de la ICR, asta ca un exemplu pentru toți cei ce-l plang pe Patapievici).

    Pe 29 Iulie 2012 voi spune Da. I-am dat o sansa lui Basescu acum 8 ani si am primit Eba, Udrea Cocos si Blaga ”Vama Bors forever”. Vreau sa dau o sansă și altora, am acest drept.

    • da, i-ai dat o sansa varanului felix si interlopului doctor catalin voicu, iar buzura era prietenul asasinului de copii iliescu si securist dovedit. Comparatia intre buzura si patapievici este comparatia intre o primata si un om.

  18. Nu conteaza ce votati voi, conteaza cine numara voturile.
    PSD a inceput deja sa caute Presedinti de Sectii de Votare pentru data de 29.07.2012.
    Oare mai este vreo speranta pentru democratie?
    C.E. a cerut avizul comisiei de la Venetia.
    Ce se va intampla?
    Sunt un anti Base si un anti PDL dar sunt pro democratie.

  19. Mai intai: „Ca să fii femeie de servici…”- forma corecta : serviciu, asa ca idee, daca tot o dam cu sofisme inainte. E bine ca aveti vreme de reflectat la trecut, ca probabil, cu oameni ca dumneavoastra, tot acolo vom ramane. Asta in timp ce in 2 zile aceasta hoarda a cotropit tot, a calcat in picioare orice principiu democratic, o dati cu Eba in sus si cu Udrea in jos. Nu cred ca incape vreo comparatie aici.Si poate ca asta e norocul nostru sa ne fi lamurit odata pentru totdeauna de ce sunt capabili acesti bravi neocomunisti.
    Daca nu se vor trezi romanii si vor sta sa rememoreze ce tot insirati dumneavoastra acolo, atunci asta ne e soarta, si oameni ca dumneavoastra poate o si merita ..

  20. Din comentariile d-vs se trage o singura concluzie si anume ca electoratul educat doreste o Romanie normala. Pentru aceasta, in opinia mea forma de guvernamant sau organizare trebuie sa fie MERITOCRATIA. Va propun tuturor sa studiati aceasta doctrina filosofica care a fost sustinuta de Confucius (550-470 i.I.H.). Sa auzim de bine !

  21. Imi place articolul. Scurt si l a obiect. Exact la asta ma gandeam si eu. Basescu dl Sa traiti bine ! :) oare va castiga referendumul… ? Ca Ponta si Crin sunt varza si ei. Auzi tu ala.. cum il chema pe ala gras din parlament… Voicu a votat cu doua maini. Un interlop in parlamentul Romaniei… Cu cine sa votezi ? Cand il vezi pe grasutul ala iti dai seama ca mafia conduce Romania ! Oare nu este nici unul mai cu cap in tara asta… care sa aiba si cap si oua, ca un fost care cica sa i le numaram… pai probabil ca nu avea nici el ce sa numere, d-apai noi.

  22. Voi spune Da sau Nu?
    Da plagiatului? Nu conflictului Presedinte – Premier?
    Sa ma gandesc ce voi face. Sa fac un contract cu cineva care-mi inainteaza in ziua semnarii contractului un contract nou „din ordonanta”? Sau sa-l pastrez pe cel care, „din condei”, ii taie la salariu batranei invatatoare banii de lemne? Dar ore el e acela care a „dat” ordonanta? Iar celalalt o fi chiar cel care i-a luat batranicai banii de lemne?
    Stiu ca daca voi spune „Nu”, vor mai scoate inca 100-150 de milioane din buzunarul nostru ca sa-si faca pe plac. Daca voi spune Da, se va crede ca merita, asa cum desteptii „de urgenta” au impresia ca au fost „alesi”.
    Intre un „dau afara 6 judecatori” si „… imputita” as alege pe cel care macar sa-mi spuna acel adevar neplacut decat sa ma minta permanent, frumos dar permanent.

  23. Domnule Popa, sinteti o persoana extrem de potrivita pentru a raspunde la intrebarea pe care mi-o pun de ani de zile si care revine mai acut in momente de criza politica. Exista de ani de zile o cerere enorma pe piata politica pentru un partid modern, bazat pe valori democratice. Cum este posibil ca de ani de zile nu s-a cristalizat o oferta care sa raspunda acestei cereri? Mii, zeci de mii de oameni liberi, unii angajatori ca dvs. ori antreprenori formuleaza cererea, insa nu se organizeaza pentru a crea oferta. Dac-ati avea o piata de desfacere pentru ipad-uri si nimeni n-ar vinde ipad-uri in Romania, nu vi -ar parea inexplicabil? Acest sentiment al inexplicabilului, al absurdului ma incearca atunci cind ma uit, de la distanta (sint plecat din tara de prea multi ani ca sa mai pot fi eu insumi actor politic), la aceasta zbatere a unei multimi de oameni liberi fara reprezentare politica.

  24. „Ca om liber, îmi rămâne speranţa că voi putea să aleg cu toată convingerea şi încă de anul acesta un om şi el liber, cât mai merituos, fie el cuman”

    Frumos spus, dar cu sanse reale in 2014, nu acum pentru ca va pierde.
    Cel putin asta e alegerea mea..

  25. Dincolo de greselile pe care le-a facut Basescu eu, dupa o experienta de aproape 10 ani in institutii europene, plecand din bloc-start ca fiind anti-Base si pro PNL, am ajuns astazi sa zic ca nenorocirea Romaniei nu este suspendarea lui Basescu ci faptul ca Basescu nu mai poate sta inca 10 ani. Zilele acestea am constatat ca inca nu avem optiuni intre partide politice: avem acest PDL care este un fel de caine tinut in lesa de Basescu si restul – USL-UNPR-UDMR pe care ii unesc numai banii si interesele personale. Cum facem alternativa la putere si cu cine? Cu aceasta mare coalitie care nu poate guverna sub controlul legii, libertatea presei si mai ales in criterii de competenta. Uitati-va cata opozitie la legea educatiei, la clasificarea universitatilor, la anti-plagiat?

  26. Siu eu am fost pus ca si altii in situtia de al alege pe Iliescu in loc de Vadim. Am facuto cu strangere de inima si nu imi pare rau. Intrebarea care se pune acum este daca voi spune DA sau NU lui Basescu. Voi spune DA fara doar si poate pentru ca nu imi plac personajele care au furat puterea astazi si pentru ca eu am incredere in Basescu. Stiu ca votul meu va fi un vot pierdut pentru ca uitandu-ma la ce au facut cei de la putere in ultimile doua saptamani( si nu la mai insirui) nu am nici o indoiala ca vom asista la CEA MAI MARE FRAUDA ELECTORALA DIN ULTIMII DOUAZECI DE ANI. De ca spun asta, pentru ca au riscat prea mult violand constitutia si schilodind institutii de baza ale statului punandusi astfel Europa in cap, ca sa se impiedice acum de un amarat de referendum national. Dumneta domnule Catalin traiesti intr-o mare confuzie si faci in articol apologia egalitatii intre hoti. Spun confuzie pentru ca nu poti pune semn de egalitate intre:citez- Năstase şi ai lui Culiţă Tărâţă, Triţă Făniţă, Voiculescu şi gaşca prăduirea fusese înspre stânga (Bancorex, FNI, nu ne vindem ţara înainte de-a fura noi cât putem –vă mai amintiţi ?) terminat citatul-. si eliberarea justitiei de politic, legea invatamantului, legea pensiilor, cele patru coduri ale justitiei si nu in ultimul rand cele 10 motiuni de cenzura suportate de guvernul Boc din parte celor care acum se proclama salvatorii natiunii. Da au fost destui Aposti si in PDL dar au intrat la puscarie domnule nu i-a luat nimeni in brate asa cum fac cei care acum guverneaza tara cu penalii lor. Mie de ex. mi-a venit sa vomit cand am vazut cordialitatea dintre un Catalin Voicu condamnat intr-o instanta si Crin Antonescu cel cinstit si liberal infratiti in a scapa de raul Basescu . Stiti unde gresesc ei> Gresec pentru ca ei inca se mai cred intr-o feuda in care poti face orice si nu in UE si mai gresec in faptul ca acum avem o justitie mult mai matura si care practic nu mai poate fi incalecata.Dumneata le cam judeci prin stomac. Si nu ar fi rau daca ai avea in vedere stomacul tarii dar din pacate te referi la al dumitale.

  27. Inteleg si rezonez cu toate motivele de nemultumire pana la sufocare si de disperare pe care le descrieti.
    Inteleg si rezonez cu iesirea dvs (a unui om ca dvs) in spatiul public cu acest articol care e omenesc si rezonabil.
    Pentru motivele de mai sus va rog sa-mi spuneti – ce intentionati sa faceti in strada? Ce fel de rezolvare e acolo? Va intreb pentru ca nu-mi place sa urlu, nu-mi place aglomeratia, mi-e teama de prostiile care se pot produce in mase dezordonate si instabile si am staruit destul de mult pe intrebarea interioara daca nu cumva e un moment cand as face mai bine sa strig in fata sediului Guvernului – fara sa ajung la o rezolutie.
    Si va citesc azi articolul si spuneti – „lucru nemaifacut de mine vreodată, pentru a-mi câştiga libertatea, voi iesi în stradă”.
    In strada se poate, oare, cristaliza o entitate politica potrivita cu dorintele noastre, entitate care sa poata duce statul roman catre un mod de functionare constant, previzibil, impersonal?
    Ceea ce se intampla acum nu e o revolutie, e o incaierare intre gang-uri, cafteala de cartier politic care noua ne produce exclusiv stricaciuni. Un privitor de buna credinta nu poate decat sa cheme politia (norma, regula). Regula e ca presedintele tarii se alege prin vot de catre cetateni. Regula e ca turbulentii care se incaiera acum sunt in cartier in urma votului de acceptare al cetatenilor. Da, niste cetateni cu drept de vot i-au adus acolo.
    Eu ma intreb daca nu cumva „strada” noastra, in care ar trebui sa vorbim sau, ma rog, „sa nu tacem” (G. Liiceanu) ar trebui sa fie votul. Si tot ce se intampla in preajma lui, adica toata constiinta civica, politica, morala implicata in acest complicat proces de alegere. Poate important e sa intelegem.

  28. UN SINGUR OM, aflat direct in priza cu realitatile economico-politice, da clasa la cel putin 20 de articole Contributors scrise de diversi „umanisti” de birou, ba panicati, ba confuzi, ba irelevanti pur si simplu. DE RETINUT !

  29. Iti inteleg supararea, greatza, ce o fi. Dar cred ca Basescu trebuie sa inecheie. O sa vina alegeri si vedem cu cine vine PDL-ul. Nu poti sa-mi spui aseara ca nu ai mintit poporul roman cand ai mintzit de atatea ori. Nu cred ca mai e realist. O victorie acum l-ar face penibil de-a dreptul. Stii ca a zis acum 2 ani cand multi l-am votat ca unii l-au ales iar altii i-au dat o lectie. Ei, a fost doar text, nu a invatat nimic. I-a pus in continuare pe Boc, Udrea etc, In cei peste 2 ani am vazut ca el chiar nu a inteles nimic. M-am saturat de atatia bani la servicii, de poporul lui etc. Cred ca in jumatate de an USL-ul, fara Base adversar se va rupe si apoi poate se va reface PNL-PDL. E o sansa. Cu Base nedemis romanii vor vota USL si continuam inca 2 ani cirsul asta ieftin…

  30. Partea cea mai frumoasa a situatiei de acum e ca avem ocazia unca de a scapa definitiv de vreo 3 politicieni de virf, de care ne-am saturat cu totii. Daca il respingem pe basescu… are dreptul sa mai candideze pentru un mandat. Intr-o competitie cu crin… dati-mi voie sa cred ca somnolentul poate face gafe mai mari decit ale fostului candidat prostanac.
    Somnolentul a spus ca daca basescu nu va fi suspendat se retrage definitiv din viata politica. La fel si Copy Lot. Nu va suride ideea? Basescu daca nu va fi suspendat acum isi termina mandatul acusi, nu mai are mult… Si la anul cu ceva sperante putem spune ca am scapat de 3, ar fi un inceput de curatenie binevenit pentru mocirla de acum.

  31. Un articol care reflecta perfect convingerile pe care le traiesc si eu. Sunt sigur ca multi ce or sa vina la vot vor avea aceleasi ganduri. Foarte bune si comentariile.
    Incerc sa adaug si eu ceva cu modestie.
    Raul a fost deja facut. Clasa politica a demonstrat ca poate sa isi bata joc de alegatori in nenumarate randuri, totusi acum s-a realizat apogeul. M-am intrebat totusi de ce atata graba sa obtina USL fotoliul prezidential pe care oricum l-ar fi avut cu ceva rabdare si fara sa faca atatea valuri. Celebra: cui foloseste? Singurul raspuns pe care l-am gasit e: Adrian Nastase care poate trage foloase imediate din suspendarea lui TB si chiar cred ca masineaza aceasta dezonoranta actiune USL. Presedintele este singurul care poate sa-l scuteasca de apasatoarea pedeapsa si Traian Basescu daca ar fi facut-o probabil ca cerea in schimb o moneda de neacceptat. Iata de ce cred ca pana la referendum vom avea gratierea lui AN si o noua lovitura data democratiei din Romania. La asta se adauga si dictatura Parlamentului si a Senatului si a Guvernului care au dovedit ca isi pot proteja interesele de clica intr-un mod imoral si eficient. Deci ce e de facut? Nu cred ca politicienii actuali vor fi capabili sa invinga aceasta clica. PDL-ul ar fi putut face mai multe pentru ca situatia actuala sa nu se fi intamplat. Dar nu au facut-o. Nici UE sau SUA nu se vor implica decat la nivelul declaratiilor. Tot noi trebuie sa omoram balaurul, dar actionand inteligent, rapid si in forta…. Se mai ofera cineva voluntar?

  32. D-lor. aseara ma uitam la emisiunea lui Guran – ora de bussiness. Ii lua interviu prin telefon la directorul Dacia – Constantin Stroe. Si vorbind ei despre cursul leului au ajuns inevitabil la discutia despre evenimentele politice. Stroe a zis de la bun inceput ca nu vrea sa faca politica dar ca si-ar dori ca orice ar fi presedinte dupe referendum sa ajute cel putin la fel de mult Dacia pe cat a ajutat-o Basescu. Si Guran l-a tras de limba ca ce, cum. Si omul a continuat. A vorbit de centrul Renault-Dacia de la Titu, investitie de 2 miliarde de euro si a zis ca daca nu intervenea Base pentru avize si aprobari la ministere (desi guvernul era PDL) nu se rezolva.
    Dupa aia un domn din studiu – imi scapa numele (ceva reprezentant al unei comunitati de afaceri cred) a dat un exemplu similar. Credit luat de Ministerul Justitiei de la Banca Mondiala pt modernizarea parchetelor si tribunalelor, din care riscau sa piarda 100 mil. tot asa pt ca intarzaiau avizele si autorizatiile. Si din nou Basescu a salvat situatia. Nu ne place presedinte jucator? Pai sa punem un chiulangiu. Unul care vrea sa doarma tot timpul. Unul care rade de fundul gol a lui Boc la 12 noaptea la emisiune la Capatos.

  33. Cred ca aici ni se propune o falsa alternativa. Intrebarea la care trebuie sa raspundem este: A incalcat Basescu constitutia?

  34. Romania a fost, este si va fi predispusa la dictatura! Ceea ce se intampla azi e VOINTA POPORULUI. Degeaba consumati bytes aiurea aici in mediul electronic, cand afara sunt mult mai multi nostalgici dupa dictatura. La nivelul de educatie si cultura existent Romania e o tara prea mare. Poate o impartire a ei in 3 parti independente chiar si doar din punct de vedere economic, sau macar in doua parti ar genera o dezvoltare mai rapida.

  35. Interesane procesele de constiinta, justifiarile contorsionate, pe care fiecare le invoca pentru a isi explica un vot, astfel incat sa isi pastreze aparenta de serenitate si constiinta impacata!!!

    Atat Biblia, care ne spune de doua mii de ani ca „cel care este fara de pacat sa arunce primul piatra” cat si principiile moderne democratice ne simplifica foarte mult decizia.

    Vrem curatenie morala? Atunci nu inlocuim un om, chiar daca nu e cel mai bun dintre noi, cu altii, care sunt dovediti mai jos ca el!

    Avem legi, avem reguli, nimeni nu e impotriva sa isi castige chiar puscariasii anumite functii prin vot. Se si intampla la noi frecvent.

    Daca acest lucru se intampla, nu EI, imoralii, vor fi de vina si cu constiinta incarcata. Ci NOI, cei cu procese de constiinta, care ne-am gasit justificari de moment, dar pana la urma am devenit ceea ce ei defapt uramareau: complicii lor. Mana cu care ei infig cutitul in spate!

    Nerabdarea nu e a noastra, a populatiei. Daca era, atunci aveam strazile cel putin ca in Atenta. Nerabdarea e a lor. Dar si ei au nevoie de constiinta curata. Asa ca … ne pun pe noi sa le legitimam nerabdarea. (de a ne face noua bine? ei asi! de a ajunge la ciolan mai repede!)

  36. „Mai apăreţi? Pentru noi, domnul Gâdea, eu şi alţi câţiva?”, a aruncat Antonescu o ironie”
    citat din evz.ro
    așa noian de cuvinte ca să împodobești șopârlica pe care ai ținut s-o strecori :^o

  37. Obtuzitatea cu care multi privesc situatia actuala ma sperie iar dorinta unor de a avea din nou comunistii la putere ma ingrozeste.
    Obtuzitate – doamnelor si domnilor acum din pacate pt noi toti nu alegem intre Basescu si Antonescu. Acum alegem intre Statul de Drept si Democratia Constitutionala cu toate defectele si neajunsurile lor vs Comunism, coruptie, spagi, criza economica, ingroparea oricarei sanse pt un viitor mai bun. Vreti sa ii platiti lui Felix 60 mil euro?! Mergeti si faceti donatii, sigur le va accepta. Eu nu vreau sa ii platesc. Eu vreau pt copilul meu care se va naste in cate luni o minima sansa de mai bine decat mi-a fost mie pe vremea FSN-PSD.
    Votul meu va fi NU demiterii si asta nu pt ca imi place Basescu ci pt ca imi place democratia, justitia si dreptatea. Mama m-a invatat de mic caci o constiinta impacata si curata te ajuta sa dormi mai bine;-) si stiti ce? Mama e bugetara, are dupa taierile de salariu 600 RON venit lunar insa a inteles ca altfel nu e sansa pt un viitor mai bun si imi spunea ca votul ei va fi NU. Bunica, 84 de ani a fost cea care mi-a spus saptamana aceasta sa ies in strada pt ca ea e prea batrana sa o faca. Si votul ei va fi tot NU.

  38. Cred ca si pdl si TB sunt convinsi ca nu pt ei il votam ,ci pt groaza de a ramane Usl la putere . In 2 luni au facut atata rau cat astia in 4 ani. M-a amuzat un subtitlu la emisiunea lui Moise Guran : ” Ponta a guvernat toata ziua” si asta a fost singura zi , cand a dat o fuga la autostrada , s-a intalnit cu oamenii de afaceri ( strecurandu-le mincinos ca-l lasa fara min. de ext) si cam atat au guvernat 2 luni. In rest destituiri,numiri si lamentari ca nu e lasat sa guverneze . Treaba cu Funeriu si EBA , pusi pe aceeasi treapta e marca A3 , am auzit-o si eu de la spalati pe creier, care acum un an il admirau pe Funeriu ,iar acum ii pun la indoiala bac.

  39. Pentru ca si eu cred ca actiunea, faptele – nu vorbele – pot schimba ceva, am vrut la un moment dat sa ma inscriu intr-un partid, voind sa utilizez ce stiu si ce pot pentru a provoca niste schimbari in bine, dupa ce credeam eu ca ar fi bine.
    Inainte de a lua decizia de a trece la actiune (greu de luat, pentru ca oamenii – din partidul a carui denumire parea sa se apropie cel mai mult de ideile mele despre principiile politice cele mai corecte – erau cel mai greu de suportat – suficienta, orgolii nemasurate, graba si desconsiderarea celor diferiti samd), am discutat cu un membru de partid. Iar el mi-a spus asa: „Daca crezi ca poti fi ca ei, inscrie-te. Altfel, nu vei rezista.” Si nu m-am inscris, pentru ca nu as putea fi ca majoritatea oamenilor politici de la noi!
    Marea problema la noi este ca nu exista principii, legi, idealuri, deoarece conteaza doar interpretarea unuia sau altuia asupra principiilor, legilor sau idealurilor. Asa ca regula la noi pare sa fie ca orice dialog se transforma instantaneu dintr-un schimb de idei in doua monologuri paralele, iar finalul unei negocieri este „cine nu este cu noi, este impotriva noastra”. Asa ca cei care isi permit sa mai aiba dubii, care nu se considera stapinii absoluti ai adevarului sau care deviaza de la curentul majoritar la un moment dat, sint exclusi si devalorizati. Ciudata mai este majoritatea, nu? Dar daca ne gindim ca majoritatea apare ca rezultat al efectului de turma, tare imi doresc sa existe mai multi oameni cu musatrari de constiinta, cu dubii, cu capacitatea de a-si recunoaste greselile si a invata ceva din ele!

  40. Mie nu mi se va usca mana , ca am avut demnitatea sa nu ma duc sa aleg intre doua rele , unul mai mare ca celalat si mi-am respectat hotararea nu voi alege comunisti mai bine imi tai o mana , de asemenea nu am ales nici intre nastase si basescu si cred ca nu am gresit cu nimic . Mi-am propus sa ma duc la alegeri doar cand vor fi alegeri cu alte reguli cu resposabilitati penale si materiale pentru ocuparea unor functii care decid soarta atator oameni ,nu scuze verbale .De asemenea tot atunci ma voi duce la vot cand toti de la consilieri locali pana la parlamentari vor fi alesi pentru maxim doua mandate si interzicerea navetismului politic , cel ales pe olista va sta pe aceiasi lista pana la sfarsitul madatului sau isi va pierde locul in favoarea urmatorului pe lista. Acestea sant minimele mele dorinte pentru a participa la alegeri.
    Vor fi o serie de latratori care o sa zica ca trebuie mers la vot sa iti exerciti dreptul ,care drept ?Dreptul de a fi ales a treilea de pe lista , sau prin participarea la vot a aproximativ 50 % din alegatori partidul majoritar este ales cu in jur de 30% , faceti un calcul cati au votat pentru cei care iti vor hotara soarta pentru cel mult 4 ani sau in cazul presedintelui 5 ani , deci in concluzie 15 % din cei cu drept la vot ,in concluzie este dictatura minoritati . deci unde este democratia si puterea noastra de a schimba ceva , noi santem pomeniti doar in campania elecorala in restul timpului nu aparem pe lista de prioritati a politicienilor . Ii intreb pe cei care au votat in ultimul timp sant multumiti ce au votat si de situatia lor materiala si spirituala si de starea tarii in general , dupa asa zisele alegeri democratice . Cetateni va place cum arata tara cu jumatate din populatie sclava pe plantatiile si pe la batranii Europei ? daca da imi scot palaria in fata tuturor. Am mai spus ca nu am participat la nici un fel de alegeri sau referenduri dar acum imi calc pe inima si ma duc sa votez impotriva demiterii presedintelui , pe mine nu ma intereseaza omul basescu nu l-am ales eu , pe mine ma intereseza cum diversi indivizi violeaza Constitutia de cate ori nu le place ceva si nu vreau ca sa isi faca din asta un obicei, in rest pe basescu cand este momentul trimiteti-l la groapa de gunoi a istoriei sau chiar in justitie daca este vinovat dar nu maltratati institutiile statului dupa bunul vostru plac Mafiotilor ca sa folosesc un cuvant mai bland.

    • Nici parintii tai, nici sotia ta, nici prietenii tai nu au cum sa-ti fie pe plac 100 %, asa cum nici tu nu esti pe plac altora 100 %. Pentru ca sintem oameni si nu sintem perfecti. In concluzie, nu vei gasi niciodata un om politic care sa-ti fie pe plac 100 %. Totul se reduce la procente, exemplu: sa zicem ca sint 3 candidati, de unul iti place 20 %, de altul 40 %, de altul 60 %. Daca nu votezi nici unul, asteptand sa apara unul care sa-ti placa macar 80 %, o sa-ti treaca viata si altii vor hotara pentru tine. Sau si mai grav, e posibil sa iasa cel care iti place 20 % si e posibil ca el sa faca in asa fel incat sa blocheze aparitia unuia care sa-ti placa 80 % (lucru care se intampla si in Romania). In 2000 a fost singura data cand nu m-am dus la vot (in turul doi), dar acum situatia e mult mai grava. Si cine are ceva in cap isi poate da seama fara prea multa bataie de cap, asa ca, fara sa fiu fan Basescu, ma voi prezenta la vot pentru ca alternativele sint mult mai grave. Si ar fi bine sa mearga cat mai multi si sa le mai taie craca la nenorocitii astia. Apropo, daca ai dileme in toamna,vezi ca a aparut un partid nou cu care sa votezi: Noua Republica.

  41. Ce poate sa aduca bun intoarcerea lui Basescu? Privind asa in zare, eu nu vad decat mai multe scandaluri si de o parte si de alta iar din punct de vedere al evolutiei situatiei din tara, stagnarea e varianta optimista, sapte mii de pasi inapoi e varianta realista. La urma urmelor ce ne dorim? Nu stabilitate si normalitate? Crezi ca Basescu presedinte cu un parlament opozant e ceea ce avem nevoie?
    La punctul numarul 2, de ce plecarea lui Basescu inseamna automat ca devine Antonescu presedinte? Devine interimar pana la organizarea alegerilor cand banuiesc ca va aparea cel putin inca o minte mai mult sau mai putin luminata ca doar nu o sa se desfasoare competitia pe sistemul me, myself and Crin. Sau sa inteleg ca Basescu e chiar SINGURUL care are si vointa si putinta?

  42. Dacă aţi pariat, aţi pierdut: Adrian Năstase este tot la mititica! Mă miră confuzia în care aţi fost şi dvs. aceea că la referendum v-aţi dus ca să alegeţi (!?) între Băsescu şi Antonescu. Sunt perfect de acord cu cea ce a sus Claudia Abrudan, văd mai sus în timp ce tastez acest comentariu.
    Tristul adevăr este că în medie, rezultă că suntem o ţară de lichele şi de secături! Karl Marx: „Fiecare ţară îşi are conducătorii pe care şi-ii merită!”. Marin Preda: „Poporul acesta ar outea fi un popor mare dacă ar scăpa de lichele şi de secături”. Imaginaţi-vă ce s-ar fi întâmplat dacă în Cehia sau în Polonia politicienii ar fi făcut ce au făcut ai noştri în România. Vă spun eu: pînă acum ar fi fost mîncaţi cu fulgi cu tot! Acelea popoare demne şi curajoase, nu noi, pentru care „aflatul în treabă este metodă de lucru…” (Petre Ţuţea).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Catalin Popa
Catalin Popa
Director de operatiuni al filialei din Romania a unei societati comerciale franceze. Licentiat in filosofie (Paris 4), masterat in filosofie comparata –filosofie indiana (Paris 4), absolvent al Institutului de Stiinta si Teologia Religiilor (Paris). Domenii de interes : epistemologia comparata a religiilor si… microfibrele.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro