Regimul Dragnea este mai mult decât opera unui singur politician ambiţios şi rapace. Regimul Dragnea este expresia metastazei politice şi instituţionale ce afectează România de astăzi. Regimul Dragnea îşi are coerenţa sa proprie, dincolo de luptele interne care îl macină. Regimul Dragnea este imaginea însăşi a PSD, ca partid ce duce mai departe moştenirea patrimonialistă a comunismului ceauşist. Regimul Dragnea poate supravieţui domnului Dragnea însuşi, în acelaşi mod în care devorarea domnilor Năstase sau Ponta nu a afectat funcţionarea acestui mecanism rafinat peste decenii.
Votul de ieri din Parlament, prin care protecţia Rovanei Plumb este asigurată în raport de solicitarea DNA în cazul “Belina”, este proba acestei continuităţi ce trece dincolo de remanieri şi de accidente. Cazul Plumb este un alt caz test pentru starea democraţiei constituţionale de la noi, un caz test ce ilustrează centralitatea noţiunii de privilegiu pentru fesenism şi pededism. Doamna Plumb este, prin votul de ieri, mai presus de legi şi de constituţie.
Votul de ieri trebuie privit ca un autentic manifest politic, formulat la câteva zile după convulsiile din PSD. Acuzele la adresa DNA sunt maniera în care PSD îşi edifică propriul alibi, spre a justifica, public, incapacitatea sa evidentă de a produce o guvernare raţională. DNA şi justiţia independentă sunt inamicii care refuză românilor o viaţă mai bună. Votul de ieri este răspunsul dat de cei care alcătuiesc coloana vertebrală a regimului Dragnea.
Votul de ieri este şi o nouă fotografie a României aflată în captivitatea PSD. Agresivitatea lui Călin Popescu- Tăriceanu este, la rândul ei, un indiciu al acestei activări strategice. Rolul ALDE este acela de a fi avangarda ce anunţă temele pe care PSD le dezvoltă, mai târziu. Regimul Dragnea oferă celor care privesc privilegiul conferit de alegere ca fiind intangibil un scut şi o ideologie.
Raţiunea de a fi a regimului Dragnea, chiar şi fără domnul Dragnea însuşi, este menţinerea acestei inegalităţi de statut între români, prin consolidarea oligarhiei ce exploatează România. Acest regim se întemeiază pe un contract social implicit. El oferă politicienilor protejaţi imunitate, iar şerbilor care îşi dau votul mita statală. Acest regim, rafinat de domnul Dragnea, este adaptat perfect României de acum. Regimul PSD mizează pe apatie şi pe dezgust ca pe aliaţii săi cei mai importanţi. Pentru că este fondat pe loialităţi şi complicităţi cu atât mai puternice cu cât dezinteresul civic este mai pronunţat.
Votul de ieri este consecinţa votului dat la alegerile parlamentare. Votul acordat noului USL, atunci, a legitimat această maşinărie instituţională şi politică ce parazitează ţara noastră, acum. Gesturile au consecinţe, întotdeauna.Iar ziua de ieri este consecinţa unei alte zile, o zi de scrutin. Este ceea ce românii trebuie să accepte, pentru a înţelege impasul cu care se confruntă. Luciditatea, oricât de dureroasă, este preferabilă naivităţii sinucigaşe.
1. Articol exceptional, inca unul de acelasi autor lucid.
2. O corectie: contractul social e destul de explicit: Dragnea: „vrem ca romanii s-o duca nu mai bine, ci MULT MAI BINE” – si dezmostenitii l-au crezut !
3. Exista solutia individuala a emigratiei, dar pacat ca numai asta se mai poate materializa.
Despre imunitate
Enunţul “Popescu are imunitate” este INCOMPLET, deci incorect, pentru că nu se spune LA CE anume are imunitate Popescu. Este Popescu imun la orice?
Într-o formulare completă (corectă) se spune:
– Popescu are imunitate LA pojar (nu face boala, pentru că e vaccinat);
– Popescu are imunitate PRIVIND declaraţiile politice (are dreptul să facă orice declaraţiepolitică, pentru că este demnitar nu poate fi pedepsit pentru asta), etc.
Despre lege
Conform art. 16 din Constituţie “Nimeni nu este mai presus de lege”,
ORICE persoană este obligată să respecte legea. Dacă încalcă legea, suportă pedeapsa prevăzută de lege.
Despre imunitate şi lege
NIMENI nu are imunitate faţă de LEGE (fie că este vorba de Legea circulaţiei, de Legea penală, etc.),
– Enunţul “Popescu are imunitate faţă de lege” este FALS. (Afirmă că Popescu este mai presus de lege).
Distorsionări
Pentru a inventa drepturi care nu există, se fac afirmaţii incomplete.
Exemplul 1.
Constituţia României
Art 71
(1) Deputaţii şi senatorii nu pot fi traşi şa răspundere juridică pentru voturile sau pentru opiniile politice exprimate în exercitarea mandatului.
Aşadar parlamentarii (oameni politici) au imunitate privind votul şi declaraţiie lor politice.
În faţa unor fapte suspectate a fi penale se spune, însă, incomplet, că “demnitarii au imunitate”, Se poate înţelege că demnitarii au imunitate în raport cu orice, inclusiv în raport cu legea penală (care pedepseşte fapte ca furtul, corupţia, crima, etc. (Unii dintre ei cred că au imunitate şi în raport cu Legea circulaţiei).
Exemplul 2
Constituţia României
Art. 108
(1) Guvernul adoptă hotărâri şi ordonanţe
O hotărâre a guvernului poate fi legală sau nelegală În text se subînţelege, bineînţeles, dreptul guvernului de a da hotărâri LEGALE.
Numai că în faţa unor hotărâri suspectate a fi nelegale se invocă dreptul guvernului de a da hotărâri (extinzând acest drept şi asupra hotărârilor date cu încălcarea legii). Se ignoră obligaţia de a da hotărâri LEGALE.
E ca şi cum, circulând pe partea stângă a drumului, invoc dreptul meu de a circula pe drumul public (ignorând obligaţia de a circula pe dreapta).
Regimul Dragnea este imaginea însăşi a PSD, ca partid ce duce mai departe moştenirea patrimonialistă a comunismului ceauşist
Profund gresit dle profesor.
„regimul dragnea” este exact „insasi” imaginea societatii.
Noua din zece romani care au de rezolvat o pb apeleaaza la „pcr”… iar al zecelea se duce sa pupe moaste. Procentajul de „dupe” virgula a plecat deja.
Nimic nu e pierdut definitiv. Cele mai bune condiţii de o 100 de ani, libertate, democraţie şi pace sunt izvorul nesecat pentru o societate civică de talie europeană cu ţeluri precise : bunăstare, belşug, prosperitate, pentru locuitorii ţării, azi.
… « .. Acest regim, rafinat de domnul Dragnea, este adaptat perfect României de acum. Regimul PSD mizează pe apatie şi pe dezgust ca pe aliaţii săi cei mai importanţi. Pentru că este fondat pe loialităţi şi complicităţi cu atât mai puternice cu cât dezinteresul civic este mai pronunţat.
… « ….
Aşa e. Datoriile publice au depăsit 100 miliarde Euro, sunt o moşternire grea pentru generatia tânără. NU ! e răspunsul la această alunecare politică spre un faliment de stat şi deteriorarea conditiilor de viaţă în viitor. NU !, dar ce e de făcut ?
Opoziţia are un rol precis în democraţie, controlează executivul, mobilizează opinia publică şi se pregăteste să preia responsabilitatea după alegerile următoare, cel mai târziu 2021. Care sunt cerinţele opoziţiei azi, care sunt soluţiile, unde sunt dezbătute, unde prezentate ?
1) Oraşele sunt locul şi punctul de plecare pentru societatea civică activă pentru a se antrena azi în spaţiul public românesc în privinţa bunului obştesc. In oraşe se poate crea decentralizat azi acel sămbure de societate civică necesară în opozitie şi în noul guvern 2021. Diversitatea în oraşele mari, Sibiu, Brasov, Cluj, Timişoara, Sighişoara, Oradea, Arad, etc, contrastează puternic cu centralismul în partide, PSD etc, cu structura acutuală a statului « naţional unitar centralizat ». Pluralitatea societăţii civice în oraşe e un izvor nesecat de idei, concepte, poate duce la soluţii mai bune şi la încredere între locuitori. Timişoara TM2021 poate fi momentul şi catalizatorul puternic al acestei încercări îndrăzneţe de reconstructie a ţării.
2) Decentralizarea poate reduce posibilităţile executivului de pe malurile Dâmboviţei de a dăuna generaţiilor viitoare în mod dezastruos (vezi Grecia). Acel “monstru rece” de la Bucureşti descris atât de lucid de autor poate fi controlat şi neutralizat începând de azi. Decentralizarea şi crearea « regiunilor istorice » poate duce pe baza principiului de « subsidiaritate » la sarcini mai precise la cele trei nivele: oraş-metropolă, regiune şi republica. Poate duce la eficienţă mai mare în administraţia publică şi în acapararea subvenţiilor nerambursablile din UE. Responsabilitatea poate fi mai bine urmărită şi definită la nivel de oraş şi regiune. Posibilităţile actualilor penali, jecmănitori şi hoţi în parlament, guvern şi instituţiile publice pot fi esenţial şi definitiv reduse, dacă nu chiar anihilate.
3) Franţa se afla in faza unei « revoluţii culturale » a scris noul preşedinte E. Macron. Invăţământul, educaţia sunt cheia succesului francez 2017- 2022.
E valabil şi în România?