Vara anului 2012 a fost, dincolo de tumultul ei fără precedent, ocazia pentru România şi cetăţenii ei de a înţelege faptul că procesul de democratizare şi europenizare nu este ireversibil. Perspectiva recăderii în autoritarismul demagogic a încetat să fie o ipoteză intelectuală. Ea a devenit, în iulie 2012, o realitate imposibil de ignorat. În faţa unei majorităţi parlamentare motivate de resentiment şi ambiţie ilimitată de putere, eşafodajul domniei legii este fragil. Suveranitatea camerelor,suprapusă peste delirul mediatic al unei prese controlate de agenţii politici, poate genera condiţiile eliminării statului de drept. De la justiţia independentă la instituţiile de control constituţional, garanţiile libertăţii au fost sub asaltul USL. Lecţia acestei veri 2012 nu poate fi uitată decât cu riscul de a privi degradarea democraţiei constituţionale ca pe un fapt oarecare, acceptabil fără dificultate.
Şi poate că amprenta autentica a USL se poate vedea în maniera în care asaltul împotriva domniei legii a fost continuat şi rafinat în ipostaza revizuirii constituţiei. Recurgând la umbrela tactică a Forumului constituţional, amendarea legii fundamentale a fost redusă la o operaţiune politică destinată să codifice, o dată pentru totdeauna, viziunea celor care, în iulie 2012, se coalizau spre a lichida constituţionalismul românesc. Proiectul ivit din deliberările Comisiei girate de Preşedintele Senatului propune o republică oligarhică din care dispar piedicile instituţionale în calea omnipotenţei parlamentare. Extinderea imunităţii se îmbină, dialectic, cu limitarea până la dispariţie a posibilităţii de convocare a referendumurilor. Cât despre justiţia independentă, ea este incompatibilă cu exigenţele unui asemenea stat- iresponsabilitatea juridică a reprezentanţilor este ţinta asumată în economia revizuirii.
La un an de la 29 iulie 2012 şi de la referendumul de demitere al preşedintelui Republicii, tacticile şi metodele rafinate nu pot ascunde realitatea continuităţii de viziune şi de proiect politic. Democraţia din România se află sub asediul tenace al celor care văd în separaţia şi echilibrul puterilor în stat doar un obstacol, iar nu un mecanism esenţial de protecţie. Luciditatea civică se cere mobilizată, spre a păstra , intact, sistemul fondat pe libertate şi egalitate în faţa legii.
După opinia mea MULT MAI IMPORTANTE decît măgăriile USL (care le stau în caracter oricum) a fost limpezirea (parțială) a apelor cu privire la „intelectualii neamului”. Prima auto-cățărată pe stîlpul infamiei a fost Lucia Hossu-Longin. Urmează lungul șir al trădătorilor atașat celor două scrisori „Zoe Petre” (Liviu Antonesei, Iarina Demian, Mircea Daneliuc, Serban Foarță, Ovidiu Pecican, et j´en oublie). Rămîne ca cei ce NU au semnat scrisorile în discuție să păstreze lista în memorie și să nu se mai amestece cu respectivii anti-patri(h)oți.
Fiindcă sînt destui români CARE NU UITĂ ȘI NU MAI SUPORTĂ LUCRURI „NICI AȘA, NICI ALTMINTERI” !