Vineri, 11 mai, la emisiunea „Vorbe Grele,” dl. Ioan Mang, actualul Ministru al Educatiei, sustinea faptul ca numele ii apare pe anumite articole plagiate fara acordul lui. „Cineva care doreste neaparat sa ma calomnieze a trimis lucrarea sau cineva care ar vrea sa ma faca mai om de stiinta decat sunt,” a declarat dl. Mang. Intrebat daca lucrarile plagiate apar pe CV-ul lui, a raspuns clar si raspicat ca el nu si-a insusit niciodata aceste lucrari.
In lipsa unui CV sau a unui raport al activitatii de cercetare scris de dl. Mang, afirmatia lui pare greu de verificat. Totusi, pentru noi, cei care dorim sa aflam adevarul, batalia nu este pierduta. Pe pagina de web a Universitatii din Oradea, puteti gasi raportul de activitate stiintifica a centrului de cercetare din cadul Universitatii din Oradea pentru anul 2008-2011, centru de care apartin si dl. si dna. Mang. Raportul a fost emis de Consiliului Facultăţii de Inginerie Electrică şi Tehnologia Informaţiei din Oradea:
http://www.uoradea.ro/attachment/791672704232e82e41d0a31a6bc16159/7af1372f62b5cde9fa0815c3a47804c0/06_CCTIEA_2008-2011.doc
In sectiunea „5.1. Lucrari publicate in reviste de specialitate fara cotatie ISI,” veti gasi mai multe lucrari semnate de dl. si dna. Mang. Unele dintre ele au fost semnalate deja ca fiind plagiate, dar as vrea sa va atrag atentia asupra unui articol listat in aceasta sectiune si anume „Determin Large Prime Numbers to Compute RSA System Parameters” (greseala din titlu apartine autorilor), scris de „Erica Mang, I. Mang” si publicat in „Proceedings of Renewable Sources And Environmental Electro-Technologies RSEE’08/Analele Universităţii din Oradea, Fascicola Electrotehnică, Secţiunea Stiinţa Calculatoarelor şi Sisteme de Control,1844-6043.” Cu alte cuvinte, lucrarea a fost prezentata la o conferinta internationala, Renewable Sources and Environmental Electro-Technologies (RSEE 2008), care a avut loc la Oradea, in perioada 29-30 Mai 2008. Articolul acesta a mai aparut si in Journal of Computer Science and Control Systems. De fapt, pe paginile acestui jurmal puteti gasi textul integral al articolului:
http://electroinf.uoradea.ro/reviste%20CSCS/documente/JCSCS_2008/JCSCS_2008_10_MangE_1.pdf
De ce va semnalez acest articol? Deoarece este alt articol, marca Mang, care este si copiat, si gresit. Sursa de inpiratie este articolul cu titlul „Algorithm Engineering for Public Key Algorithms,” scris de Thomas Beth si Dieter Gollmann in 1989 si publicat in IEEE Journal on Selected Areas in Communications, volumul 7, numarul 4. In 2005, cu trei ani inainte de aparitia articolului plagiat de Mang, profesorul Beth a murit dupa o grea batalie cu cancerul. Profesorul Gollmann, insa, este inca in viata si imi confirma, intr-un email lung pe care il aveti mai jos, ca articolul publicat de dl. si dna. Mang este „o copie verbatim a sectiunilor din lucrarea noastra, ocazional mutilate de greseli de tipar, cu trei diagrame simplistice adaugate.”
As avea cateva intrebari pentru dl. si dna. Mang:
1. Avand in vedere ca sunt singurii autori listati pe aceasta lucrare, unul dintre ei trebuie sa fi fost cel care a prezentat lucrarea la conferinta din 2008 din Oradea. Care dintre ei?
2. Daca, prin absurd, nu ei au prezentat lucrarea, cum este posibil ca ei sa nu fi stiut ca aceasta lucrare apare in raportul de activitate stiintifica a Universitatii din Oradea?
3. Tot in acest raport de pe pagina de web a universitatii gasiti in sectiunea 6.1 „membrii (incluzand statutul de recenzor) in colectivele de redactie ale unor reviste (cotate ISI sau incluse in baze de date internationale) sau in colectivele editoriale ale unor edituri internationale recunoscute.” In anul 2009, o veti gasi pe dna. Erica Mang afiliata cu Journal of Computer Science and Control Systems. Daca dna. Mang a fost in colectivul de redatie a acestei reviste in anul 2009, cum este posibil sa nu fi stiut ca un articol plagiat, cu numele ei si a domnului Mang, a aparut in aceasta revista in anul 2008?
Astept un raspuns si o demisie.
***************************************************************
From: Prof. Dieter Gollmann <[email protected]?>
Date: Mon, May 14, 2012 at 8:02 AM
Subject: RE: Plagiarized copy of your 1989 paper with the late Prof. Beth
To: Cosmina Dorobantu
Dear Cosmina,
You may of pass on this information. The facts can easily be checked.
Best regards
Dieter Gollmann
Von: xxxxxxxx Im Auftrag von Cosmina Dorobantu
Gesendet: Montag, 14. Mai 2012 08:33
An: Prof. Dieter Gollmann
Betreff: Re: Plagiarized copy of your 1989 paper with the late Prof. Beth
Dear Prof. Gollmann,
I very much appreciate the time you have put into this. It is much more than I could have asked for. With your permission, I would like to publish this email exchange in the Romanian press. It is important for the public to know that this is the person that is in charge of the Ministry of Education at the moment.
And yes, I will definitely keep you updated regarding this issue.
My very best wishes,
Cosmina
On Mon, May 14, 2012 at 7:26 AM, Prof. Dieter Gollmann <[email protected]?> wrote:
Dear Cosmina,
The paper you have pointed me to is almost identical to Sections I, II.A – II.C, and II.H of our paper on “Algorithm Engineering for Public Key Cryptography”.
I have observed the following differences:
Most of our references to the research literature have been dropped (e.g. references [9, 10, 29, 33, 35] from our introduction have not survived.)
Reference [6] in this paper (a textbook on RSA from 2003) has been added. References [3] and [4] in this paper point to books not quoted in our work but probably used by these authors. My name in reference [5] is misspelled …
On page 54 squaring is consistently replaced by multiplication by two, e.g. (u+v)2 = u2 + v2 should be (u+v)2 = u2 + v2. Interestingly, this mistake is not repeated on page 56, see e.g. equation 8.
On page 55 above equation 3, the equation missing an equation number also misses an “element of” symbol; the equation as is does not make sense.
On page 56, the sentences “We have written a program which is able to determine such prime numbers and to calculate the parameters of the RSA system” and “The diagram block which describes the RSA algorithm is shown in figure 1, figure2 and figure 3” have been added. Figure 1, figure2 and figure 3 have been added. These flow diagrams are elementary and not further explained in the text. The two sentences and the three flow diagrams are the contributions in this paper not copied from our text.
Summary: the paper is in the main a verbatim copy of sections from our paper, on occasion mutilated by typesetting mistakes, with three basic flow diagrams added.
I hope this helps. Please keep me up-to-date on developments.
Best regards
Dieter Gollmann
Von: xxxxxxxx Im Auftrag von Cosmina Dorobantu
Gesendet: Samstag, 12. Mai 2012 17:41
An: [email protected]?
Betreff: Plagiarized copy of your 1989 paper with the late Prof. Beth
Dear Prof. Gollmann,
My name is Cosmina Dorobantu and I am a PhD student at the University of Oxford. I am writing to you with a somewhat urgent request. It was brought to my attention that significant portions a paper of yours, co-authored with the late Prof. Beth in 1989, „Algorithm Engineering for Public Key Algorithms” (IEEE Journal on Selected Areas in Communications, vol. 7, nr. 4, May 1989), was plagiarized by two Romanian researchers, Ioan and Erica Mang. You may find a copy of their paper on the website of their university:
http://electroinf.uoradea.ro/reviste%20CSCS/documente/JCSCS_2008/JCSCS_2008_10_MangE_1.pdf
Would you be able to confirm that this paper, claimed by the two authors, is a plagiarized version of your paper? This matter is particularly worrisome for me, as Ioan Mang was recently named as the Minister of Education in Romania.
Your prompt answer would be greatly appreciated.
Thank you so much for your time.
Sincerely,
Cosmina Dorobantu
Teaching Assistant and PhD Candidate
University of Oxford
Ca un comentariu suplimentar la spusele Prof. Gollmann. Se pare ca multe dintre articolele lor „sufera” la capitolul bibliografie, dar explicatia este extrem de simpla: se foloseste o bibliografie cat mai generica posibil pentru ca eventualele indexari (ex. google scholar, deoarece „bazele de date internationale” serioase nu se vor mai uita o vreme indelungata la aceasta revista) sa nu scoata in evidenta lucrarea si, implicit, plagiatul.
Cu alte cuvinte, s-au sters urme (dar nu toate :D) care sa duca spre lucrare. Iar daca cei din Ucraina si Craiova nu ar fi fost atat de zelosi, cu siguranta lumea internetului nu ar fi avut cunostinta decat de cele 2-3 lucrari care apar prin IEEXplore, dblp sau ISI Web of Knowledge iar plagiatul nu ar fi fost vizibil, cel putin pentru moment.
sincer, nu cred ca au habar Mangii despre google indexing si alte de-astea in asa detaliu astfel incit sa evite gasirea articolului lor. au pus referintele alea generale pentru ca probabil doar de alea stiu. state-of-the art in research? cred ca n-au habar ce-i aia.
Este extrem de usor de descoperit unde si de unde au copiat. Cele doua propozitii scrise de ei, in fiecare articol, sunt scrise intr-o engleza de balta. Vezi, de exemplu, in articolul semnalat de mine, propozitii de genul „The most used and checked public key-based cryptosystem was find by Rivest, Shamir and Adleman, so called RSA system.” Normal ca atunci cand vad, mai jos, „Realizations of some of the most popular public key algorithms rely essentially on efficient exponentiation. In the RSA algorithm, encryption and decryption are performed by exponentiation modulo…” caut aceste doua propozitii scrise intr-o engleza perfecta pe Google si ajung direct la lucrarea lui T. Beth si D. Gollmann. Nu trebuie sa ai diplome de la scoli inalte ca sa realizezi ca nu se mai poate copia in ziua de azi la fel de usor ca in anii ’90.
Bravo! N-o fi greu dar nimeni nu s-a gandit la asta pana la tine. Felicitari!
un senator PSD e convins de impunitate! vezi si Catalin Voicu! isi permite deci sa spuna orice.
si impunitate va fi, daca nu reactionam.
stati pregatiti, miercuri se pregateste un mare protest civic anti-mang
si anti-mangleala!!!
voi reveni cu amanunte
De ce il chinuiti? Imi si imaginez revolta din capul lui ‘Dar ce? Am omorit pe cineva? Am dat in cap cuiva, am talharit la drumul mare?’
E si el un biet gainar ajuns vedeta fara voia lui. Acum vor susoti pe la spate vecinii, mai ales ca, cel mai probabil, va fi mazilit in cateva zile.
Urmeaza Andronescu ce va parea rupta din soare, dupa cele doua petarde fasaite din cel mai cinstit guvern pe care l-a avut Romania.
Androneasca este deja in stare de incompatibilitate, ar trebui sa isi dea demisia din parlament. Dar la fel ca orice USL-ist nu poate sa renunte la ciolan, si o doar in cot de ce sa descoperit de ANI
Urmeaza desfiintarea ANI, ca prea a descoperit multi USL-isti incompatibili
Un astfel de personaj e mult mai daunator societatii decat un hot ordinar care poate fura de foame.
Un astfel de plagiator nu are ce cauta la catedra! Ce exemplu da generatiilor urmatoare?
Cu atat mai mult nu are ce cauta intr-o functie publica ca cea de ministru!
Ar trebui sa infunde puscaria!
Cei ca el duc tara asta de rapa.
Felicitari!!!!!
Cate lucrari si articole stiintifice din mediul universitar plagiate circula in Romania are cineva idee? As indrazni sa merg pe un procent 80% la lucrari de licenta, 60-80% la lucrari de dizertatie si undeva spre 80-90% la doctorate, incluzand si toate articolele publicate in reviste!
Fabricile de diplome au excelat in a tipari lucrare dupa lucrare pe banda rulanta in cardasie profesor student, sub patronajul cui trebuie!!
Atunci ce ne mai mira ca inclusiv un ministru poate plagia? Cati ministrii nu au repetat figura?
Vorbind despre lucrarile de doctorat si articolele publicate de cadrele didactice universitare as aprecia la 80% nivelul plagierii. Problema este ca se publica in general in Romania, iar faptul ca avem cateva reviste ISI nu insemna ca si respecta standarde de calitate in selectarea materialelor publicate (double blind peer review,etc.). Fiecare universitate ar fi trebuit sa aiba un open repository cu lucrarile de doctorat (nu in rezumat) si articolele cadrelor didactice (nu ar strica un repository pentru lucrari de diploma si masterate). Ministerul este vinovat ca nu a obligat universitatile sa-si scaneze toate lucrarile de doctorat incepand cu 1990 si sa le posteze online, pentru a fi observata calitatea respectivelor materiale si eventualele plagiate (doctoratele pot fi si retrase, dupa cum s-a intamplat relativ recent si in strainatate cu un caz celebru). In opinia mea tinerii fara bani care fac doctorate au o rata mult mai mica a plagiatului iar persoanele cu bani plagiaza in proportie de pana la 80% in lucrarea lor de doctorat (nu se ocupa ele de cercetare ci platesc alte persoane sa faca compilari, etc.) Am indoieli serioase in privinta calitatii pregatirii diversilor politicieni cu doctorate (indiferent ca au fost luate de la universitati de stat ori private).
Well … universitatile de buna calitate din Romania au postat deja pe siturile bibliotecilor lor tezele de doctorat.
Scriu cu mult jind (*) despre Academia de Studii Comerciale (ASE) din Bucuresti – care ofera public acces la tezele de doctorat pe situl:
http://www.biblioteca.ase.ro/resurse/resurse_electronice/teze.php
(pana in prezent doar anii 2000-2011)
N.B. Fara sa-i fi fortat nimeni, in fond Universitatile se bucura de o larga autonomie, care pentru unii se pare ca este rost de hotie.
(*) eu am absolvit la Politehnica din Bucuresti
„Patria si Dreptul Meu!”
.
De ce oare ne miram ca Ponta si PSD isi apara penalii?Pentru ca de fapt conform legii educatiei plagiatul este o fapta penala, cel vinovat isi pierde titlurile si i se desface contractul de munca.Acum este clar poate pentru multi de ce PSD-ul incerca schimbarea legii Educatiei.
De altfel asa se explica si de ce Ponta si PSD-ul a introdus academia romana in constatarea plagiatului, acesta institutie , legal, nu are atributii in acesta problema.Evident juristii PSD, ulterior vor specula acest ,,viciu de procedura,,.
Si nu in ultimul rand d-nul conf. Ponta isi trece in cv un masterat de drept penal, la Univ. din Catania (intre martie-iunie 2000), stiut fiind ca un masterat acolo, la fel ca in tot occidentul dureaza 2 ani.
Multumesc.
Ma bucur ca exista astfel de demersuri pentru a demonta toti escrocii care au ajuns sa conduca Romania. Felicitari Cosmina!
As vrea sa ma pot transforma intr un mic omuletz care sa patrunda in casa Magilor sa le asculte conversatiile. Ce lectie de viata le dati domnilor Mangi copiilor si studentilor pe care i indrumati?
Cred ca trebuie depasit stadiul „lucrarea lui Mang e o copie identica a lucrarii X sau Y”. Nu ca lucrurile ar sta altfel, dar dinozaurii Mang au pielea extrem de groasa si nu se dau demisi pe baza unor documente publicate pe site-ul facultatii.
E nevoie de probe incontestabile, documente in original unde Mangii isi asuma aceste plagiate, fise de autoevaluare, CV-uri oficiale, volume fizice ale acestor monografii, versiunile originale trimise editorilor spre publicare alaturi de marturia acestor editori. Martori, acte, un probatoriu solid al infractiunilor comise in ascensiunea lor universitara: fals si uz de fals, declaratie mincinoasa, frauda intelectuala; apoi formulata o plangere penala.
asta e solutia! rugam onor-societatea civila sa se mobilizeze, sa se gaseasca cativa juristi sa puna lucrurile cap la cap, si sa-i dea in judecata! Este esential ca in Romania sa se creeze astfel de precedente, ca sa se stie ca hotia poate fi dovedita, iar cei care cred ca pot sa ajunga si sa ramana in posturi importante prin furt, se insala!
Iar dupa ce cazul prezent este dus pana la capat incheiat, se poate incepe si altul (sau altele) cu politicieni de la care oricare alt partid. Personal as incepe cu Abramburica si cu Funeriu. In primul caz, succesul e aproape garantat, iar in al doilea caz…e totala pierdere de timp.
Sunt de acord! As vrea sa pot face mai mult, dar din pacate documentele in orginal nu sunt online. M-am bucurat mult sa vad si raportul de activitate a centrului de cercetare online. E un pas inainte. Si cei de la Revista 22 declara ca articolul semnalat de mine apare pe fisa de evaluare a doamnei Mang. Alt pas inainte!
Eu sunt surprins ca nu a fost nimeni la Universitatea Oradea sa obtina revistele alea…Pana acum a fost prezentata o singura dovada pe hartie – cea din revista de la Craiova, pe B1 TV. Oricum, ar trebui sa se mearga inainte cu sesizarile pe toate filierele posibile. Nu vad sincer nici o finalitate ia demersului lui Ponta catre Academie….Mi se pare mai mult o modalitate de a pune batista pe tambal. In plus, sesizarea aia va fi insotita de niste documente pregatite probabil de insusi Mang. Dupa cat de impasibil a asistat la demontarea fiecarei minciuni inventate, seara de seara, fara sa clipeasca, fara rusine, nu ma astept la nimic cinstit din partea lui.
Buna seara
Credeti ca ar da vreo lucrare „hard copy” cineva de la Oradea?
Pun mina in foc ca este un embargou asupra tuturor publicatiilor acum.
Colegii fam. Mang nu indraznesc sa miste in front (probabil se simt cu musca pe caciula), in fond apa trece mangii ramin si le vor face zile fripte daca misca unul in front.
Sigur ar da daca cineva le-ar cere asta oficial, printr-o adresa. Nu au loc de intors, sunt informatii de interes public. Nu inteleg de ce nu o face nimeni, un ONG, opozitia sau altcineva. Cred ca si studentii de la Oradea s-ar putea organiza putin, nu de alta dar dupa scandalul asta cine va mai aprecia diploma lor? O sa le fie rusine sa spuna unde si-au facut studiile!
Poate ca totusi domnul Mang ar trebui sa puna punct acestui vartej prin explicatii clare sau prin demisie.
Nu cred ca nu are timp sau ca nu i se permite. Sunt convins ca orice televiziune l-ar primi cu bratele deschise pentru astfel de declaratii.
Daca intr-adevar a copiat, ar iesi extrem de bine ca imagine publica sa recunoasca acest lucru si sa trimita scrisori de scuze celor pe care i-a plagiat. Poata ca un avocat bun i-ar gasi si o modalitatea de a face acest lucru fara a dauna carieriei sale academice. Poate.
Daca nu a copiat si exista o .. manipulatiune odioasa, atunci ar trebui sa iasa pe post si sa dea explicatiile concrete necesare. Nu asa, cu declaratii politicie ci cu explicatii verificabile: „iata partea a doua a lucrarii mele, originale, corespuinzatoare primei parti teoretice pe care bineniteles ca am copiat-o pentru ca am vrut doar sa dau cititorilor baza de lucru”. Cam asa.
In vremurile astea dificile, toata lumea are nevoie de un guvern credibil si de concentrarea pe lucrurile importante, nu pe pagiat.
Bravo pentru investigatie, sper sa aiba ecou.
Am un gust amar pt ca am impresia ca mi-e mie mai rusine decat lor.
De-a dreptul hilara afirmatia „cineva vrea sa ma faca mai om de stiinta decat sunt.”. Daca eliminam lucrarile plagiate, pe care dl profesor oricum nu le recunoaste, ramanem cu un numar ridicol de lucrari, care cu mare indulgenta ar satisface cerintele pentru un doctorand, nu mai vorbim de profesor si de „om de stiinta”…
Felicitari Cosmina! Asteptam demisia!
De ce se cramponeaza toti aici? Pentru ca un exemplu la inalt nivel (demiterea ministrului educatiei din cauza unui plagiat) se va propaga ca focul mai jos. Sa ne uitam numai la actualul rector al UMF Carol Davila care are in CV carti cu plagiat dovedit si recunoscut. Si totusi …. e rectorul celei mai mari universitati de medicina din tara.(http://www.stiriazi.ro/ziare/articol/articol/profesorul-ionel-sinescu-acuzat-de-plagiat-candideaza-pentru-un-post-in-academia-romana/sumar-articol/967076/)
Ponta trebuie sa decida daca accepta furtul – asta este plagiatul – sau minciuna in guvernul sau. Grea alegere.
Trebuie republicat tot scandalul cu plagiatul lui Sinescu si trebuie readusa in dezbaterea publica si problema asta.
V-ati chinuit prea mult sa demonstrati plagiatul asta evident. Intrebati orice student al lui Mang daca a avut in materia de studiu respectivele articole. Veti ramane surprinsi.
Rijndael a fost subiect de examen. exact cum apare in hartiile plagiate nesemnate de mang.
Eu un lucru nu pot intelege la Mang asta… de ce o mai lungeste…
Aveti, cumva, materiale in original de la cursul respectiv?
Bravo! Banuiesc ca a fost greu de gasit acel document, mai ales ca CV-urile si listele de publicatii ale profesorilor universitari romani sint secrete, in majoritatea cazurilor. Ma intreb totusi ce scuza va mai gasi Mang acum.
Oricum mi-i indiferent daca Mang va fi sau nu demis din functia de ministru. Daca si dupa doi ani cu Funeriu la minister, tot gasim aceeasi dinozauri de profesori cu zero activitate stiintifica, inseamna ca probabil nu mai e nimic de facut. Poate doar dupa un razboi civil sau dupa ce vom avea si noi politicieni linsati in public. Bine ca ai reusit sa pleci la o universitate adevarata!
A, mai voiam sa spun ca e o prostie sa sustii ca doar autorul unui articol poate spune daca acel articol a fost plagiat sau nu. Orice om poate spune daca ceva e plagiat, e foarte simplu. Nici macar nu trebuie sa fie de specialitate. Dupa mintea lui Mang, daca autorul unui articol a murit, oricine il poate copia fara a fi acuzat de plagiat.
Raportul de performanta mi-a fost semnalat de un prieten, pe Scribd. M-am bucurat sa il pot gasi, insa, pe pagina Universitatii din Oradea. Cat despre faptul ca „e o prostie sa sustii ca doar autorul unui articol poate spune daca acel articol a fost plagiat sau nu” – acest lucru este tot datorita domnului Mang, care a sustinut ca isi va da demisia daca autorii articolelor originale vor confirma acuzatiile aduse. Oricum, ma bucur ca Prof. Gollmann mi-a raspuns. Am aflat, cu ocazia aceasta si ce greseli sunt in lucrarea Mang & Mang 2008.
penibil pe de o parte ca a copiat, mai penibil este ca cel ce confirma plagiatul ii si corecteaza lucrarea aia. nu a fost nici macar in stare sa copieze corect ceva, sa copieze niste formule. cum a prezentat rahatul ala de lucrare care mai era si gresita?
unor asa oameni ca mang, severin, remes care ajung sa se balaceasca in rahat si sa le placa ar trebui sa le fie platite drepturi de autor simbolice, si sa devina simbolul mizeriei comice umane, ca dorel daca vreti …
Mang era mai bun de Ministru de Externe. Deja a reusit in putin timp sa faciliteze stabilirea de relatii cu cei de la care a plagiat din:Taiwan, Japonia, Israel si acum Germania.
Ca ministru de externe, putea sa le explice mai usor omologilor de unde vine expresia de „Mang-litor”.
@alef FELICITARI pentru aceasta postare. Tot scandalul acesta mi-a produs mult dezgust dar aceasta abordare a lucrurilor m-a amuzat teribil.
Familia Mang este o familie de MANG-litotori. Acest tip de familii au condus si inca sunt la conducerea Romaniei din 1990 pana la zi. Nu putem scapa de aceasta plaga sociala. Justitia nu a facut progrese vizibile, fiindca numarul acestor specimene este in crestere. Ce solutie poate fi eficienta, care sa se materializeze intr-un timp rezonabil.
Felicitari pentru documentare si in special pentru pastrarea liniei academice in tratarea subiectului. Ma bucur ca ati evitat politizarea problemei, mai ales ca un coleg de platforma a reusit sa-si inceapa 2 articole despre subiect prin condamnarea ferma si fara drept de apel a lui … Boc.
De parca ar fi urmat scoala Stefan Gheorghiu, domnul Orasanu injura PDL-ul, pe Boc si postacii care au descoperit subiectul, dupa care aduna materialele si isi aroga meritele de descoperitor al plagiatului. Formidabil!
Eu sunt mai vulcanic, Cosmina mai cerebrala, nu degeaba a fost unul dintre oamenii filmati de „Romania desteapta” :)
Si, de ce sa nu recunosc, cititorii Hotnews/ Contributors sunt altfel decat cititorii ziarelor generale, etc. :)) Diferenta este mare- si e in bine.
Vestile sunt extrem de proaste. Mang nu are demnitatea sa isi dea demisia
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-12251245-ioan-mang-dupa-participarea-sedinta-psd-sunt-raman-fruntea-ministerului-educatiei.htm
Cred ca nimeni din PSD nu isi asuma acest minister, fiind constient ca va intra sub tirul universitarilor. Inseamna ca nu sunt „curati” si le este frica sa se expuna.
Daca atatea dovezi de plagiat nu sunt suficiente pentru Ponta sa il demita, oare care este solutia?
Chiar nu isi da seama Ponta ca decredibilizeaza intregul sistem de invatamant?
Sau vrea sa ne demonstreze ca nu cedeaza in fata opiniei publice?
Domnule prim ministru Victor Ponta, nu va mai bateti joc de invatamantul din Romania!
Intr-adevar, cata nersusinare!
Asta este sfidare pe fata.Unde sunt razbonicii din p-ta Universitatii ? Cine au fost ei ? Unde sunt sparlamentarii care au tradat ? Aici nu mai este vorba doar de Mang. E vorba de „sistemul” care il apara ( pe Mang) cum singur a recunoscut in direct pe B1TV .Isi permit sa ne sfideze fara scrupule pentru ca stiu ca nimeni nu va iesi in public sa protesteze. Tocmai in aceste zile TVR Info , RRA sunt amenintate , epurate , santajate , cumparate. Societatea civila doarme . Romania curata a doamnei AMP il lauda pe Ponta si il citica pe Funeriu.Ceilalti independenti , analisti , specialisti ( Dan Petre, Daniel Daianu , etc. ) sunt ocupati cu preluarea portofoliilor. Asta este numai inceputul . Ma mir doar de pozitia lui CTP. Nu ma asteptam . In rest sa auzim numai de bine ( cine va rezista ).
Sfidare, eu nu am preluat niciun portofoliu si adevarul va iesi la suprafata – vezi articolul Cosminei Dorobantu.
Problema plagiatului este foarte interesanta si complexa. Se plagiaza doar la noi? Nu! Unde si de ce se plagiaza? Am scris un articol pe aceasta tema:
http://www.journal.univagora.ro/?page=article_details&id=425
Problema principala este ca plagiatul apare in societati in care acest fenomen nu este considerat o ofensa serioasa.
In calitate de redactor la o revista din Romania, va pot spune ca un mare numar de lucrari primite sunt plagiate ordinare, majoritatea din India, China si Romania (in aceasta ordine). Inca nu am primit o lucrare plagiata a unor autori din Germania sau SUA. Este absolut penibil si epuizant, in calitate de redactor, sa faci munca de tip FBI ca sa descoperi lucrarile plagiate.
Trebuie sa consideram plagiatul ca o ofensa majora. Nu e doar un furt intelectual ci si un furt material. Cel care face un plagiat profita de asta sa devina ministru sau profesor universitar si sa castige mai multi bani prin furt. Articolele publicate se traduc in bani!
Cred, deopotriva cu Asociatia Ad Astra (www.ad-astra.ro), ca probele pe care le-ati obtinut trebuie inaintate CNECSDTI, in primul rand si moment. Imi permit sa va si semnalez si pozitia Ad Astra in chestiune:
http://www.ad-astra.ro/posts/view_post.php?post_id=1937&lang=ro
Da, foarte bine. Principiul aplicat de PSD si in anii ’90, cainii latra, caravana trece. Chiar daca au murit oameni in decembrie 89, chiar daca au fost mineriade si chiar daca s-a facut praf tara.
Dar sa-i dea afara si pe ministrul plagiator, ca a facut de ras comunitatea stiintifica din Romania in 3 tari, Japonia, Israel si Taiwan, si sa-i dea afara si pe cei care i-au supervizat dosarul de avansare, atat comisia locala cat si cei din comisia CNATDCU care au dat aviszul final !!!!
Si sa-i ia la rand pe toti profesorii universitari din Romania, ca nu sunt multi, in primul rand cei din CNATDCU, apoi cei care conduc doctorate si sa-i puna in lumina reflectoarelor la un examen de Abilitare serios si netrucat, cu profesori de la mari universitati din strainatate.
Cati Mang-i si Mang-ute nu sunt printre ei? Cati au plagiat? Cati nu si-au facut ei lucrarile, mai ales cele ISI? Sa vedem cati profesori de economie de la ASE Bucuresti, FEAA Timisoara, Cluj etc. vor mai ramane in post, alaturi de alti “specialisti” din toate domeniile, ca vezi ca pana si la calculatoare sunt impostori.
Ca eu nu mai vreau sa platesc impozite din munca mea de privat prost pentru impostorii astia !!!
Felicitari!
Domnule Orasanu nu v-am pomenit numele , nu m-am referit la dvs. cand vorbeam de portofolii. Sper si eu ca adevarul va iesi la suprafata si nu numai in cazul domnului Mang. Sa privim cu curaj adevarul in fata chiar daca el nu corespunde cu ceea ce credeam noi ca reprezinta adevarul.Eu sunt gata sa-l accept. Dar nu numai pe bucatele .
Felicitari, Cosmina Dorobantu, pentru initiativa avuta de a mai demonta o caramida din piedestalul pe care s-a cocotat familia Mang, si inca una esentiala, avand in vedere ca cei doi sunt singurii autori ai lucrarii cu pricina. Multi dintre noi comentam de pe margine- „sa se faca sa se ancheteze”, etc. dar uite ca unii ca tine (imi permit sa te tutuiesc) chiar se pun pe lucru.
Mi-e teama ca prin aceasta tema s-a ridicat un pietroi sub care se ascunde un adevarat musuroi mustind a plagiat, si ca multi din colegii care poate se bucura de „ghinionul” lui Mang nu vor totusi ca ancheta sa fie dusa pana la capat, pentru ca i-ar afecta si pe ei. Indraznesc sa pronostichez ca in proportie covarsitoare cercetarea academica din Romania se bazaza pe plagiat, poate nu intotdeauna la fel de grosolan ca al sotilor Mang, dar tot plagiat, si nici unul din factorii de decizie n-are interesul sa faca curateniei. Ca sa folsosec un citat biblic, cel care se simte curat ar trebui sa ridice primul piatra, or in interiorul sistemului nu cred ca sunt prea multi curati, cel putin nu din cei cocotati in functii de decizie.
Pe de alta parte, s-ar putea ca Mang sa nu fie demis, sau nu deocamdata, pentru ca nimeni din cercul de influenta al PSD nu cred ca-si doreste la ora aceasta sa-i ia locul si sa fie pus sub lupa opiniei publice, cum au fost expusi Mang si Corina Dumitrescu. Cred ca si domnul Marga rasufla usurat ca i s-a oferit functia de Ministru de Externe si nu portofoliul educatiei.
Pe de alta parta, absenta unei decizii, tergiversarea acestui subiect la nesfarsit in speranta ca publicul va uita, ar putea fi va fi dovada suprema pentru tineri cercetatori care studiaza in afara tara ca n-au ce cauta in mediul universitar romanesc, ultimul cui in sicriul educatiei universitare din Romania. E foarte, foarte grav.
Subscriu in totalitate la comentariul Ioanei, si mai ales felicitari Cosminei pentru initiativa!
Ioana, excelent comentariul tau. Este un singur lucru cu care nu sunt de acord. Absenta unei decizii ar trebui sa ne motiveze pe noi, cei care ne permitem sa aruncam cu piatra, sa aruncam cu piatra. Povestea se va uita daca nimeni nu va mai scrie despre ea. Dar cum am cautat si eu informatiile acestea pe Google ca sa scriu un articol, mai poate cauta si altcineva. Nu ne putem plange, din afara, ca nu avem ce cauta in mediul universitar romanesc daca noi nu facem nimic, mai ales in fata unei nedreptati atat de mari.
Wow! „Nu ne putem plange, din afara, ca nu avem ce cauta in mediul universitar romanesc daca noi nu facem nimic, mai ales in fata unei nedreptati atat de mari.” Atat de rar intalnesc oameni cu aceasta atitudine! Te rog, mai scrie!
Genial! Va dati seama cu arata o seara in familie la fam. Mang? O seara de cercetare vreau sa spun…
„Ea: — Am venit draga. Iarta’ma dar am intarziat la fundatie.
El: — Hai draga ca te astept de 3 ore. Tocmai am gasit un articol pe care cred ca merita sa il publicam in revista noastra. E fain. Are si ecuatii si ceva grafice.
Ea: — Ce bine dragule. Tocmai ma intrebase decanul daca nu mai avem ceva articole de publicat ca ne cam strang astia de la ARACIS cu usa si… nu am prea stiut ce sa ii spun. I’am promis insa ca ne straduim.
El: — Eh, si nemernicii astia cu reforma lor numai articole si articole si articole stiu sa ceara. Eh, le’am dat noi articole. Dar asta e chiar bun, potrivit pentru noi. Nu am prea inteles eu unele lucruri dar le descurcam noi.
Ea: — Sigur dragul meu. Hai ca vin acum sa il vad si eu. Ma schimb si ne apucamde lucru. Pana incepe filmul sa terminam pentru ca mi’a spus Geta ca e un film fain.”
In general ne gandim la plagiat ca fiind activitatea unui om singur frustrat si ros de remuscari care in chilia lui intunecate coace un plan de a iesi din anominat, din izolare &c. Nu ne gandim la dimensiunea sociala a plagiatului. Plagiatul la familie, plagiatul ca retea, plagiatul ca sistem de valori. „Ia uite Georgestii ce articol fain au gasit sa publice. Draga, tu de ce nu gasesti unul asa fain?”
Este pentru prima oara cand plagiatul este pus in adevarata lui lumina… ca un mod de recunoastere a celuilalt, o cocarda care ii deosebeste pe baietii „nostri” de ceilalti. Isi inchipuie cineva ca fam. Mang este singura? Aiurea! Ei fac parte dintr’o familie mult mai larga, mai mare decat chiar si marginile partidului. Experti care evalueaza dosare si numara doct cate articole listeaza fiecare, catedre care intocmesc dosare, comisii si institutii de stat, institute ale academiei, si cate si mai cate nu joaca in aceasta hora.
Ce frumos fac ei, toti acesti „ei” si ce aer superior afiseaza. Ei au ajuns „Stalpii societatii”… cum suna titlul unei vechi piese de teatru. Se potriveste mult. Tot despre minciuna, tot despre impostura si tot in numele datoriei, tot mecanisme care macina temelia societatii… orice am intelege prin aceasta temelie. De multa vreme insa romanii nu mai gusta Ibsen. Oare de ce ? Sunt pline manualele noastre de tot felul de meculatura literara… dar Ibsen nu are loc. Si multi altii nu au loc. Pacat. Pacat pentru ca se vede.
Si ma gandeam deunazi cum trebuie sa fie situatia in justitie, in administratie si in alte domenii. Pentru ca situatia invatamantului superior se propaga ca o avalansa ce umple de impostura toate ungherele societatii.
Sindicatele din invatamant au dat vreun comunicat? Ele ce parere au? Mi se pare incredibil ca sindicalistii din invatamant sa stea cu capul in nisip la o astfel de problema! Totusi, vorbim de invatamant, nu de tractoristi….Pe ei nu-i deranjeaza impostura? Vor doar retinerea cotizatiilor in schimbul tacerii?
Nu ii deranjeaza…stau si ei sa vada de unde bate vantul in continuare.
Am si eu o nelamurire vis-a-vis de tot acest scandal. Toata lumea (inclusiv eu…) ii da cu dl Mang in sus si-n jos, si poate pe buna dreptate, fiindca el e ministru. Dar dnei Mang i-a solicitat careva vreo parere, a dat vreo declaratie, a scos vreo vorba? Ca doar si dansa apare pe unele din articolele incriminate. Si va rog frumos sa nu uitati ca este evaluator ARACIS, adica cineva care evalueaza facultati si universitati si contribuie major la luarea unei decizii privind acreditarile din invatamantul superior. Pai ce incredere pot sa am eu ca dna Mang isi face cinstit meseria de evaluator, dupa ce vad ca plagiaza fara rusine?! Si ARACIS are o comisie de etica; a sesizat careva aceasta comisie in legatura cu dna Mang? Ca pana la urma dl Mang a zis ca articolele nu sunt ale lui; pe dna Mang nu am auzit-o sa spuna asa ceva… N-ar fi primul caz in care consoarta e de vina pentru plagiat…
M-am gandit si eu la lucrul acesta si chiar ma intrebam daca pentru a solutiona problemele semnalate de mine, dna. Mang va fi scoasa drept vinovata. Cum ca ea a fost persoana care a dorit sa il faca mai om de stiinta decat e. Nu ar fi prima oara cand doamnele isi sacrifica propriile cariere pentru domni. Dar oricum, cred – si sper! – ca in cazul acesta, nu mai pot fi salvate, nici cariera lui, nici a ei.
Da, dar pe articolul plagiat dupa al unui articol pe care apare decanul din Israel – nu-i mai retin acum numele – dl Mang e unic autor. El vrea sa spuna ca altcineva a trimis articolele in numele lui, fara sa-l consulte. Deci e posibil ca si la celelalte sa se fi intamplat la fel (va rog sa notati ca eu acum fac exercitii de gandire, nu vreau sa spun ca asa e…), desi eu nu am auzit inca de asa ceva… Chestia e ca dna Mang si-a asumat acele articole, ca si le-a trecut peste tot. Postasem si aici o adresa de la ARACIS cu cateva lucrari ale dnei Mang (pfe.aracis.ro/inscriere/registru/evaluator/454/) unde apar clar doua din lucrarile cu probleme (6 si 7). Nu stiu de ce, dar a aparut doar la dl Orasanu… Si mai e si fisa de activitate a dnei Mang, acolo unde iar sunt asumate clar lucrari plagiate.
Eu i-as cere dlui Mang sa ne prezinte lista cu cele peste 80 de lucrari, numar care apare in CV-ul sau de la Senat. Eu nu am reusit sa gasesc pe Internet o lista de lucrari a dlui Mang, ci doar a dnei Mang…
Despre participari la conferințe:
Nu vă puneți mari speranțe că puteți demonstra foarte multe cu participările la conferințe. De cele mai multe ori cei de teapa lui Mang se înscriu la conferințe, plătesc taxa (că oricum nu o plătesc din banii lor) dar la conferință nu apar, pe motive de sănătate. Credeți că riscă ei să prezinte public un text pe care nu l-au înțeles? Dacă-l întreabă vreunul din sală ce înseamnă desenele alea și eu nu știu să explice? Dacă, doamne ferește, autorul plagiat e și el în sală?
Eu unul sunt convins că Mangii nu au participat decât la conferințe unde nu erau sesiuni de Q&A. Eventual au aranjat astfel, fiind ei și în comitetul științific de al conferinței.
Din cate stiu cand trimiti o lucrare la orice conferinta sau jurnal ti se cere sa semnezi o foaie de copyright in care declari ca lucrarea este originala etc. Asa ca dovezi exista, doar trebuie cautate.
Cautand cu Google Images denumirea tezei de doctorat a Manglitorului „Contribuţii la creşterea securităţii în transmisia informaţiei”, Google scoate pe prima pozitie imaginea unei alte teze (http://www.editurapolitehnica.upt.ro/admin/coperteteze/seria101.jpg) „Contribuţii la îmbunătăţirea dependabilităţii şi securităţii informaţiei”. Interesant este ca autoarea acestei teze este colega cu ministrul Manglitor. Sa fie vreo legatura?
Ideea e că plagiatul lui Mang nu e doar un plagiat și atât. În baza plagiatelor el și nevasta-sa au luat gradații de merit, burse de cercetare și au câștigat grade universitare în urma cărora li s-a mărit binișor salariul.
Așadar acești bani obținuți prin fraudă ar trebui dați înapoi. Nu mai zic că obținerea de bani din fraudă s-ar putea potrivi cu multe articole din Codul Penal.
Twitty, gandesti departe. Imi place! Sa-l vedem plecat de la minister, in primul rand. Minus un titlu de profesor, in al doilea rand. Si dupa aia mai vedem cu banii, dar sunt sigura ca pe frontul acesta, nu se va intampla mare lucru, din pacate.
NU stiu cum sa va zic, dar mi se pare ca demisia nu e de-ajuns. Adica da, e clar ca acest domn Mang nu are ce cauta pe postul de ministru al educatiei si mai mult ca sigur isi va depune demisia in urmatoarele zile…Ok bun, sa zicem ca asta e ca si rezolvata, dar palgiatul se pedepseste penal… Cum facem? Ne facem ca uitam de el dupa ce pleaca din guvern?
Cautand cu denumirea tezei de doctorat a ministrului Manglitor „Contribuţii la creşterea securităţii în transmisia informaţiei”, Google scoate pe prima pozitie imaginea unei alte teze (http://www.editurapolitehnica.upt.ro/admin/coperteteze/seria101.jpg) „Contribuţii la îmbunătăţirea dependabilităţii şi securităţii informaţiei”. Interesant este ca autoarea acestei teze este colega de departament cu ministrul Manglitor. Sa fie vreo legatura?
@Marius teza la care faci referire este publicata in 2007. Mang este doctor de prin 1996. Crezi ca are el o teza asa valoroasa ca au plagiat-o altii? Va dati seama ca la un plagiat dupa lucrarile lui Mang, este posibil sa apara relatiile corecte, nu gresite asa cum le-a copiat el?
Felicitari pentru implicarea de a ne arata adevarul!suntem condusi de niste mincinosi si ipocriti si avem nevoie de oameni acre sa ii demaste.
Felicitari Cosmina Dorobantu
Cred ca este o insiruire de dovezi la care acest individ nu poate sa mai raspunda pe ocolite:
Ar trebui sa sesizam Comisia de Etica de la ANCS si pentru aceasta lucrare. La un asemnea grad de nesimtire ne trebuie solutii definitive.
Mang nu mai poate sa spuna ca nu stia de un articol care a aparut intr-o revista de specialitate a universitatii in care lucreaza, revista la care sotia este redactor.
La Biblioteca Nationala trebuie sa existe copii dupa fiecare publicatie cu ISSN aparuta in Romania. Oricum eu cred ca si formatul electronic ar trebui sa fie suficient. Pe principiul negarii de tip Mang, se poate nega si formatul tiparit: „Nu este aceasta revista. Au tiparit-o dusmanii”.
Nu trebuie oprit acest demers pana nu sunt inlaturati din invatamant cei doi Mang (nu stiu exact daca se pot adopta si alte masuri. Ma gandesc la banii necuveniti incasati in acesti ani, in timp ce multi asistenti universitari traim cu un salariu de baza de 1000 de lei).
Ar trebui ca acest demers sa il continuam si dupa Mang. Sunt o serie de profesori universitari acuzati de plagiat. Demersurile in cazul lor s-au oprit foarte repede. Noi ar trebui sa continuam acest demers. Am in minte trei exemple:
1. Corina Dumitrescu, prima propunerea pentru fotoliu Educatiei, plagiat intr-o carte la care este cooautoare impreuna cu sotul (a motivat ca doar sotul a plagiat, dar nu exista delimitare clara a autorilor pe capitole);
2. Medicii Beuran si Sinescu, al doilea rector si membru al Academiei Romane (http://www.ghimpele.ro/2012/05/dinastia-plagiatului-in-cercetarea-romaneasca-certitudinea-mircea-beuran-controversele-ioan-mang-si-ionel-sinescu/)
3. Profesorul Ioan Rosca, fost rector ASE, acuzat alaturi de alti doi colegi ca a plagiat o lucrare stiintifica. Din pacate nu gasesc acum unde a fost publicata acuzatia.
Exista sisteme informatice care pot detecta rapid plagiatul. Daca Ministerul Educatiei (nu ministerul domnului Mang) ar dori, in maxim 3 ani ar fi verificate toate cadrele didactice universitare. Dar acest lucru nu se va realiza. Se va realiza doar o verificare la avansari. Este buna si asta. Dar este frustrant sa ai in fata ta profesori plagiatori. Trebuie sa continuam noi demersul.
cred ca erau MANGA cind s-au trecut autori pe lucrare
Articolele in cauza sunt recunoscute de Univ. din Oradea, prin raportul pentru perioada 2008-2011 a „centrului de cercetare in tehnologia informatiei, electronica si automatica”
http://www.uoradea.ro/attachment/791672704232e82e41d0a31a6bc16159/7af1372f62b5cde9fa0815c3a47804c0/06_CCTIEA_2008-2011.doc
Din moment ce au fost folosit pentru diferite raportari, cum se pot „lepada” autorii acestora de ele?
Aceasta este intrebarea pe care mi-o pun si eu. Om trai si om vedea.
Uitati un caz in care PhD-ul a fost retras (chiar daca nu a fost obtinut prin plagiat) -doctoral degree had been revoked due to „dishonourable conduct”… In mod normal, lui Mag ar fi trebuit sa i se retraga tot, inclusiv titlul de doctor!
http://en.wikipedia.org/wiki/Sch%C3%B6n_scandal
The Jan Hendrik Schön scandal
De asemenea, toate sumele de bani primite in cariera, mai ales maririle de salarii obtinute ca urmare a articolelor plagiate (care l-au calificat pentru grade didactice mai mari) ar trebui returnate… Din pacate, nu se va intampla nimic deoarece:
-Mang are relatii si in PDL ( fiul lui este cu fiica liderului PDL din zona)
– ancheta din minister (singura cu suport legal) va intarzia sa fie finalizata, oferind astfel tot felul de solutii legale de anulare a rezultatului eventual nefavorabil ( pe motive de vicii de procedura, etc.)
-probabil peste 70% din profesorii universitari din Ro au plagiate la activ (cred ca zilele acestea isi modifica cv-urile si invata „apararea Mang” (este plagiat dar nu este al meu; cineva a trimis/publicat articolul/cartea cu numele meu; un dusman ce-mi vrea raul (politic, mai ales) se afla in spatele acestei inscenari odioase)…
Vreau sa va reamintesc ca se pare ca au mai existat cazuri de plagiat chiar in Universitatile de stat din Bucuresti si mare lucru nu s-a realizat… chiar unul dintre plagiatori a castigat in instanta pe motiv ca nu un coleg poate acuza de plagiat ci doar autorul (din SUA ori Camerun) -ca urmare, autorul trebuie sa depuna plangere in Romania (universitatea in cauza a transmis cadrelor didactice sa evite sa mai spuna de plagiatele descoperite pt ca vor pierde in justitie). Un model mai inteligent de plagiat (tot Buc) este acela de a modifica fisierul pdf al unui articol important (sau nu) si de a-ti introduce numele tau printre coautori (intamplator un doctorand a cautat si intr-o baza internationala respectivul articol, pentru ca -din greseala, profesorul in cauza modificare un articol semnat de o somitate in domeniul respectiv-> a fost lacom si a atras atentia!) Aici mergea mai bine „apararea lui Mang” – cineva m-a introdus intre coautori fara stirea mea (nu avem de a face cu un plagiat deoarece articolul este original…doar la autori este o problema)
Deoarece acest caz are vizibilitate ridicata, Academia Romana probabil va oferi rapid un verdict (desi ei au spus ca nu pot aprecia daca altcineva a trecut numele lui Mang pe articole). Insa nu as fi sigur ca in cadrul AR nu se afla persoane care au plagiat (daca se afla astfel de persoane, atunci cazurile sunt musamalizate). Ce ma deranjeaza la AR, este ca nu da dovada de etica si nu cere modificarea autorilor articolelor „scrise” de Elena Ceausescu, articole aflate in versiune electronica in prezent (atat pe site-ul respectivelor jurnale cat si in abstract in diverse baze de date)… astfel ca si acum se mai intampla ca E.C. sa fie citata ca autor al unor articole scrise de alti cercetatori romani (nedreptate mentinuta pana in prezent)
Cred ca o adresa din partea AR trimisa jurnalelor /BD in acest sens ar rezolva problema (se stiu articolele si autorii reali). Lipseste insa etica…
http://www.adevarul.ro/life/Ionel_Haiduc-academician-_-Toata_viata_mea_a_fost_un_sir_de_coincidente_fericite_0_685131794.html
Nu stiam ca Elena Ceausescu inca apare ca autoarea acestor articole. Ce trist, pentru cercetatorii din spatele lor. E dureros sa vezi numele altuia pe lucrarea ta. Uitati-va si la emailul profesorului Gollmann. Cat timp a depus ca sa imi spuna exact ce a copiat Mang de la el si cat de nedrept i se pare. E normal. Si eu as face exact la fel daca un mai stiu eu cine si-ar pune numele pe lucrarea mea.
Am gasit cateva link-uri:
uoradea.ro->Calitate->Lista persoanelor care beneficiaza de gradatie de merit->2011->MANG GERDA-ERICA
http://pfe.aracis.ro/inscriere/registru/evaluator/454/
http://pfe.aracis.ro/inscriere/registru/evaluator/1443/
Le-am vazut si eu azi de dimineata. Dl. Vlaston, mi se pare, a ridicat intrebari asupra articolelor care apar pe fisele de evaluare. Articolul despre care am scris eu apare pe fisa ei. El nu si l-a trecut, dar are alte articole care au fost contestate de altii, de exemplu, „An FPGA-based implementation of the key transformation procedure,” analizat la: http://www.revista22.ro/articol.php?id=14948
Superb Cosmina!
Chiar daca PM roman nu „indrazneste” sa ia masuri impotriva impostorului in comunitatea stiintifica Mang este un om disparut. Poate doar sa incerce sa iasa la pensie, sa isi creasca nepotii si, eventual, castravetii din gradina proprie.
Cat despre domnul Ponta si inertia sa cu Academia – iarasi comunitatea internationala nu o sa uite prea repede si prea usor aceste mici accidente marca „Mang-Ponta”. Domnul Ponta greseste repetat si prea des. Produce pana la urma un deservciu RO prin lipsa sa de reactie in fata atator dovezi de lipsa de etica. Si era tanar si parea capabil…
Mii de multumiri pentru minunata demonstratie plasata pe Contributors.ro!
A DEMISIONAT!!!
Ponta abereaza ca Mang e cinstit :
„Domnul Mang are în acest moment mâinile dezlegate să îşi poată apăra imaginea, prestigiul şi munca de atâţia ani şi sunt absolut convins că, în zilele următoare, fără a mai avea presiunea acestei funcţii care se dovedeşte mult mai dificilă decât am crezut vreodată, va restabili adevărul şi mă va ajuta şi pe mine, şi probabil şi pe dumneavoastră, să înţelegem exact ce s-a aflat în spatele acestor atacuri repetate asupra celor care au fost nominalizaţi pentru funcţia de ministru al Educaţiei”, a spus Victor Ponta.
Mang spune „Nu, nu am nimic să-mi reproşez”…
Totul se va stinge in cateva zile iar Mang nu va suferi nicio consecinta . Made in Romania. Nu cred ca comisia Academiei va mai prezenta vreun rezultat al investigatiei pe motiv ca nu mai este cazul…
Trebuie sa urmarim rspunsul Comisiei de Etica a ANCS. Aceasta comisie trebuie sa dea un verdict in 90 de zile. Demisia trebuie sa fie urmata de celelalte consecinte legale: retragerea titlurilor didactice la cei doi soti. Astept si demisia din Parlament a domnului Mang.
I-am trimis un email profesorului Gollmann ca sa ii spun ca Ioan Mang a demisionat de la conducerea Ministerului Educatiei. Ma bucur ca am putut sa fac lucrul acesta. Si ma bucur si mai tare ca sistemul de invatamant care m-a adus unde sunt nu mai e pe mana unui plagiator.
Stai linistita, nu s-a schimbat nimic. Nu vezi, Mang si-a dat demisa si nu a fost demis, cum ar fi fost normal. E de la sine inteles ca Mang va continua sa fie prof universitar si tot timpul se va considera o victima a presei. Asa cum a spus de altfel si Ponta: presa, ea e singura vinovata! Magarii dracu’ de ziaristi, auzi ce tupeu la ei, sa-i scrie emailuri lu’ Biham si nu stiu cui sa intrebe de plagiat. Cine sinteti voi, ma gunoaielor, sa contestati un prof universitar si un ministru? (n-a spus chiar asta, dar mesajul a fost clar).
S-a vazut si cit de caraghios poate fi ministerul educatiei. Ce treaba are academia cu plagiatul? Cum e posibil ca in ministerul educatiei sa nu existe nici o structura care sa se ocupe de titlurile astea de carton obtinute prin fals? Nu e clar ca nimeni nu poate contesta un prof universitar?
Alt incapabil la aparat…
http://www.gandul.info/news/liviu-pop-ministrul-interimar-al-educatiei-are-greseli-de-ortografie-in-cv-si-in-declaratia-de-avere-9629263
Mai are Ponta multi „specialisti” de rezerva care nu stiu sa completeze un CV (sau nu au ce sa scrie in el)? Asa, sa stim daca pana la alegeri o sa avem un ministru rezonabil de competent la min. educatiei ori ba…
Felicitari dvs si cititorilor, au facut o treaba absolut exceptionala. Mi s-a parut de ex ca dl Vlaston nu prea mai reusea sa tina pasul cu ei. Sper sa-i mai vedem si pe altii, altele. E nevoie ca presa sa nu-si rezume cautarile doar la guvernanti. Impostura si tupeul de a profita de ea sunt incredibile si functioneaza la fel de bine si la niveluri mai mici. Felicitari tuturor :)
E prea devreme pentru felicitari. As vrea sa vad cine preia steagul si urmareste continuarea situatiei sotilor Mang. Ambii sunt in continuare profesori, membri in comisii de etica, de asigurare a calitatii in invatamant. Domnul Mang este vicelider al grupului parlamentar al PSD, membru îm Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport. Faptul ca nu si-a dat demisia e o victorie, dar e doar una de etapa. Sper sa nu se astearna praful pe anchetele astea.
Deloc. Aveti doua demisii in mai putin de 2 saptamani. Luati spre comparatie situatia ministrului Beuran. In sept 2003 i-a fost dovedit plagiatul (1997); fusese evident semnalat in presa mult mai devreme, in sept aveti verdictul. Pe baza plagiatului el s-a facut conferentiar. Pleaca de la minister in oct 2003. Ei, nu sesizati aici niste progrese? Oricum, cititorii astia au facut o treaba minunata. Nici Boc, nici Vlaston mai tarziu nu aveau vreo idee initial despre amplitudinea imposturii dlui Mang; dl Vlaston daca utilizeaza acum softuri sofisticate de detectare a plagiatului e gratie unora dintre ei. Putin optimism, e destul de clar ca nu mai suntem pe vremea lui Iliescu si Nastase. Poti pleca mai repede decat ai venit dintr-un post ca asta. :)
Bine ca a avut decenta sa demisioneze astazi!
Mang isi vede visul cu ochii: a aparut in NATURE…
http://www.nature.com/news/plagiarism-charge-for-romanian-minister-1.10646
Sper sa iti treaca aceasta realizare pe CV. Si sa ne arate si noua CV-ul acela cu 80 de lucrari, acum ca are timp sa isi clarifice situatia.