joi, martie 28, 2024

Bacalaureat 2012: oglinda unui faliment

Iata, pentru inceput, o suită de rezultate, obtinute aleatoriu dintr-o lista mult mai lungă, nepublicată si care nu va fi publicată.

Cifrele reprezinta elevi admisi la examen/total elevi prezentati

Colegiul Agricol Viaceslav Harnaj 5/114

Colegiul Tehnic Anghel Saligny 6/294

Colegiul Tehnic Carol  I  13/370

Colegiul Tehnic D. Leonida 14/289

Colegiul Tehnic E. Nicolau 16/303

Colegiul Tehnic Mihai Bravu 6/235

Colegiul Tehnic Iuliu Maniu 15/510

Colegiul Tehnic Energetic 6/228

Colegiul Tehnic M. Nicolescu 7/187

Si lista poate continua.

Lista aceasta, incompleta, este demonstratia falimentului absolut pentru învățământul românesc. Ea ne arata proporția fraudei, minciunii, ipocriziei și mistificării din cei 15-18 ani anteriori. Câte diplome liceale si apoi universitare s-au eliberat doar pentru a satisface setea de îmbogățire a fabricilor de diplome.

35-40.000 de absolventi ai universitații Spiru Haret au intrat în învățământ. Ce vedem acum sunt, parțial, rezultatele activității lor.

Desființarea școlii profesionale in 2003, de către Ecaterina Andronescu, a reprezentat începutul falimentului. A fost înlocuită cu o parodie de „scoala de arte si meserii”, dar cu finalitate tot bacul si facultatea. Doar că era pe cinci ani. Scopul nespus al acestei conspiratii monstruoase: toti elevii, au n-au resursele intelectuale necesare, să ajungă să îmbogățească fabricile de diplome universitare. Toată formarea profesională, necesară ca aerul unei economii sănătoase, a fost sacrificată pentru acest deziderat. Profitand si de faptul, recunoscut de ex-ministrul Mihail Hărdău, ca „universitatea Spiru Haret si alte universități controleaza ministerul Educatiei si Parlamentul României.

S-a indus elevilor, an de an, „lasă ca merge si așa, bacul poate fi fraudat si cumparat. Cu putin”. An de an profesorii, inspectorii, directorii, s-au complăcut in aceasta minciuna sinistră.

A fost scos examenul de admitere la liceu, cu același scop. Sa nu mai existe, cumva, vreo piedică, în drumul triumfal spre facultate.

Nu există o orientare școlară și profesională de calitate, dar chiar dacă ar fi existat, care erau multiplele trasee educaționale puse la dispozitia elevilor? Unul singur, liceul, chiar dacă si pe ruta progresiva, a scolilor de arte si meserii.

Sunt de vină și elevii și părinții? Parțial, atâta timp cât diplomele, obținute cu doi lei, aveau valoare de întrebuințare la angajatorul stat, îi poți înțelege. Care nu se uita ce se ascunde în spatele lor. Multi polițiști au devenit juristi, mărunți funcționari-economiști, muncitori-ingineri, etc.

Sunt de vină și profesorii? Ei se apără spunând ca au primit la liceu elevi de nota 2, 3, 4. Și cum dintr-un pumn de făină nu poți face un cozonac, nici eu nu puteau scoate genii teoretice din copii făcuți pentru activitate aplicativă. Și au parțial dreptate. Pentru că unii au și profitat de faptul că educația este locul unde nimeni nu dă socoteală de nimic. Nu se evaluează performanțele și rezultatele muncii. Salariile se dau după grade și vechime, fără vreo legătura cu munca efectivă și rezultatele ei. O mare gafă a guvernului Boc.

Realitatea din școli este următoarea. 1/3 dintre elevi învață cu usurință teorii și concepte oricât de dificile. Au o inteligență dominant conceptual-teoretică, necesară liceului, apoi la facultate. Altă treime ar putea învăța dacă ar fi ajutați, împinși de la spate, supravegheați să nu bată barurile și discotecile. Aproape jumătate din această treime a fost salvată. Așa ajungem la un procent de promovare de 45%. In sfârșit, ultima treime, nu avea ce căuta la liceu, având o inteligentă dominant aplicativa, practică. Pentru aceștia, derivatele, integralele, fizica cuantică, vor rămâne întotdeauna un mister. Locul lor era pe filiera de pregatire profesională, inexistentă în învățământul românesc.

În Germania, încă după clasa a V-a elevii sunt indrumați pe filiere teoretice sau practice. Si nu fac mofturi. În Elveția, din fiecare clasa de gimnaziu sunt selectați, după multiple probe, 3-4 copii care să meargă la liceu. Doar în România liceul a fost singurul traseu educațional pentru toți elevii.

Milioane de diplome aflate acum în piața muncii nu valorează nimic. S-au prabusit competitivitatea, productivitatea si atractivitatea economiei românesti, în lipsa fortei de muncă calificate.

Aceasta-i oglinda bilanțului unui faliment.

Decredibilizarea școlii

N-au decrebilizat-o Vlaston și alți comentatori care arată de ani de zile ce se întâmplă în învățământ. Au decredibilizat-o diriguitorii ei, miniștri, parlamentari, guverne. S-a decredibilizat singură, pentru că a stat în mizeria minciunii și diversiunii. În mistificarea examenelor și notelor umflate sau furate. De doi ani vedem adevarul: împăratul este gol.

Școala are acum ce merită. Elevii au inceput să fugă de școală. Pentru că și-au dat seama că,  în piața muncii private, ce învață la școala nu valorează mare lucru. Școala este încă utilă acelei treimi dintre elevi care fac studii superioare serioase, in țară sau în străinătate. Doar acestora. Cam puțin, pentru ce are nevoie economia unei țări.

Doar jumătate dintre elevii cu drept de înscriere la bacalaureat s-au și inscris. Doar ¾ dintre absolvenții clasei a VIII-a s-au inscris la testarea națională. La repartiția computerizată probabil și mai puțini. Se constată o tendință inversă, dar justificată de valoarea de întrebuințare a diplomelor în piața muncii. În care angajatorul te întreabă ce știi să faci, nu câte diplome ai.

Ce vor face fabricile de diplome? Vor muri de moarte naturală. Din cei 80.000 de absolventi de bac de anul acesta, nu vor merge toti în învățământul superior. Se vor ocupa doar locurile bugetate de stat. În rest, adio și n-am cuvinte.

Aici au adus școala politrucii care s-au perindat pe la ministerul Educației și care n-au avut măcar bunul simț să întrebe pe cei care știu ce era de făcut.

Ce propune dna Andronescu pentru remediere?

„Adecvarea” subiectelor de la examenul de bacalaureat, astfel încât să-l ia orice elev. Probabil ceva socoteli de aritmetică și tabla inmulțirii. Scoaterea camerelor de supraveghere, să se poată copia, pentru că jignim profesorii. Pregătire gratuită la școală, peste vară, 2-3 săptămâni. Ca și cum în acest timp se poate recupera ceva. Mai mult, convocarea Senatului în sesiune extraordinară pentru schimbarea examenului de bacalaureat. Nu e nevoie. Ar merge și o OUG prin care băieții să dea bacul la sport și fetele la dans. S-ar rezolva problema. Iar accesul la facultate pe baza notelor de la aceste probe.

În schimb, comisia de curriculum a fosr desființată de grăjdanii și plagiatorii care s-au perindat la cârma ministerului Educației (ca și multe alte comisii prevăzute de Legea Educației Naționale), astfel încât nu mai există speranțe nici în direcția aceasta.

Dacă nici aceste cutremure, doi ani la rând, nu vor trezi la realitate lumea decidenților, nu știu ce anume i-ar mai putea trezi.

Există și speranța că profesorii din preuniversitar si universitar să nu mai fie părtași la minciună și mistificare. Poate s-au săturat și ei. Deși vor fi probleme cu normele didactice, cu asigurarea traiului de zi cu zi.

Va face cineva socoteala, câți km de autostradă am pierdut cu costurile necesare pentru diplomele care nu mai valorează nimic? Probabil că nu.

Distribuie acest articol

53 COMENTARII

    • Daca se fac schimbari in sistemul de organizare a invatamantului, efectele se vad dupa 4-5 ani. Asadar, bacalaureatul 2011-2012 demonstreaza care sint consecintele „reformelor” puse in practica de E. Andronescu in mandatele anteriaoare de ministru al invatamantului. Acum, E.A. vrea „masuri remediale” ca sa dreaga ce a stricat mai inainte.

      E.A. este o persoana foarte activa, dar superficiala, oportunista, cu inteligenta mediocra si cultura generala precara. Tocmai ce-i trebuia pe la 1985 unui secretar de BOB sau decan al unei facultati tehnice. Destinul (prin mana lui Iliescu) a facut-o lider politic si tot ceea ce face E.A. este profund marcat de trasaturile mentionate mai sus. Altceva mai bun PSD nu are.

    • nu inteleg ce e asa de adevarat si ce e tragic? Ce e rau in aavea un procent de promovvare de 50%?
      Eu nu inteleg toata aceasta tevatura pe seama procentului redus. Dupa mine as lasa lucrurile exact cum sunt acum. Sa se dea bac la toata lumea dandu-le astfel o sansa egala tuturor de a merge la o facultate. Cine nu il promoveaza nu face facultate si gata.
      Aud pe domnul Vlaston vaietandu-se ca filtrarea nu se face din clasa a 5-a. Cu ce e mai rau daca filtrarea se face in clasa a 12-a? Eu zic ca nu conteaza cand se face filtrarea respectiva, important e cand se face. Pentru mine un procent de 50% din toata gramada e excelent si mult mai bun decat un 70 % din cei filtrati odata in clasa 5-a , odata in clasa 9-a si apoi inca o data in clasa 12-a

      Pe de alta parte domnule Vlaston, de ce nu aratati si licee cu un procentaj extraordinar. Sunt licee unde au picat 1-2 elevi sau nici unul. Pe alea de ce nu le aminteste nimeni si toata lumea se uita doar la cele cu numar redus de promovati? Pot sa va dau exemple nenumarate de licee cu promovabilitate mai mare de 90% si mult mai multe de 80% , consultati siteul si uitati-va in craiova, bucuresti, cluj, iasi si orice municipiu sau resedinta de judet. Astia merita amintit si promovati nu alea cu 1, 2 promovati.
      Un procent de 50% e bun sau rau , depinde din ce unghi privesti. Asta e ca vorba aia cu jumatatea plina sau jumatatea goala a paharului.

      Faptul ca a sczut promovabilitatea de la 69, la 50% nu mi se pare mare dezastru. @0% diferenta cu camere e chiar acceptabil

  1. […] Un articol la obiect, care reuseste sa nu jigneasca pe nimeni, unlike some on this thread: Bacalaureat 2012: oglinda unui faliment | Contributors Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when […]

  2. Puneti pe aceasta lista si Grupul Şcolar Agricol Holboca – Iasi, care de 3 ani (!!!) de zile are 0 (zero) promovati la BAC.

  3. De ce trebuie ca 20 de milioane de oameni sa fie toti matematicieni?
    Pt ca in viziunea nebuna a decidentilor,asta creeaz alogica practica?
    Matematica e o stiinta teoretica,fizica e o stiinta practica
    De ce sa nu fie toti fizicieni?
    le-ar folosi mai mult,mult mai mult in viata ca notiunile teoretice matematice
    Mai degraba,sa fie reintrodusa Logica in clasa a 5-a sau a 6-a
    eu am facut logica la facultate si mi-a folosit destul de mult
    E ca si cum i-ai obliga pe toti sa fie specialisti in calendarul mayas si sa cunoasca lista dimensiunilor si sfarsitul lumii :))
    Dar iata ca intru in specialitatea mea si nu vreau sa confuzez si mai tare lumea
    Eu propun sa fie doar limba si literatura romana obligatorie
    Sa fie reintroduse admiterile la facultati si universitati
    Si fiecare specialitate de liceu sa dea bacalaureatul din engleza si din specialitatea lor,bineinteles
    Informaticienii din informatica,mecanicii din mecanica si asa mai departe
    3 probe sunt suficiente

    • Nu, nu trebuie ca toti sa fie matematicieni sau fizicieni. Matematica de liceu nu te face matematician, nici fizica de liceu fizician. Dar e bine ca toti sa aiba notiuni de baza despre cum
      „functioneaza” stiintele exacte, cand citesc prin reviste argumente „stiintifice”.

      E o mare prostie sa crezi ca daca vrei sa te faci fotbalist (de exemplu) trebuie sa nu mai inveti altceva in afara de sport, pentru ca restul „e pierdere de timp si nu iti foloseste la nimic”.

      In plus, faptul ca inveti ceva ce nu iti e confortabil sa inveti e foarte benefic, dezvolta mintea, vointa, concentrarea etc. Desigur, problema principala e ca o sa trebuiasca sa taie din timpul de televizor, filme, jocuri, petreceri, cluburi etc. Asta-i viata.

      • Da, aveti dreptate, se spune cifra de scolarizare, cifra octanica, cifra-record, dar se foloseste expresia respectiva in intregime, intr-un anumit context.

        • „Se folosește expresia în întregime” – de unde e regula asta ? O denunț ca nazism lingvistic și plusez cu sensul terțiar din DEX:
          3. Număr care indică valoarea unei mărimi caracteristice a unei substanțe, a unui fenomen. Cifră de saponificare. – Din it. cifra, lat. cifra. Cf. fr. chiffre.

          „Cifrele de mai jos”, care alcătuiesc firește numere, caracterizează fenomenul promovării la liceele înșirate. E corect și clar, e în spiritul limbii.

          • Nu doresc sa intru intr-o dezbatere extinsa pe aceasta tema, in fond nu este atat de important. Articolul in sine este excelent cu sau fara aceasta mica scapare.

            Totusi definitia nr. 3 din DEX pe care o citati nu face decat sa intareasca observatia lui Pink, conform careia expresia trebuie folosita in intregime, iar ‘cifra’ este folosita doar in conjunctie cu marimea pe care o caracterizeaza. Vezi exemplul dat acolo (cifra de saponificare) sau altele cum ar fi ‘cifra de scolarizare’, data ca exemplu chiar de Dl. Vlaston.
            Oricum am privi lucrurile, ‘123’ este un numar, format din trei cifre, si nu a cifra formata din trei cifre.

      • 1. am citit zilele trecute un articol care arata ca in conformitate cu legea dreptului de autor furtul intelectual se pedepseste penal si ca parchetul trebuie sa se autosesizeze ori sa fie sesizat .

        `.stie cineva daca este depusa o plangere ,colectiva sau nu?

        2. pentru depunerea dosarului la doctorat trebuiesc depuse copii legalizate dupa certificate si diplome, DECI COPIE LEGALIZATA DUPA DIPLOMA DE MASTER CARE NU EXISTA !
        NU ESTE UZ DE FALS daca aceste acte erau necesare si in 2003 ,trecute in cv-ul depus la dosarul de doctorat..
        E pe undeva copia dosarului sau se poate cere informatia de la secretariat?
        Răspunde

          • DA. Chestia cu masteratul este valabila pentru studentii care termina facultatea (licenta) in sistem Bolognia: 3 (4) ani licenta + 2 ani master + 3 ani doctorat.

            V.Ponta nu a prins acest sistem (nici eu) si in mod legal am putut sa ne inscriem la doctorat.
            De ex. conditiile la mine (om de rind) au fost: peste 8 media de facultate si test de limba straina.

            Ar fi de cercetat ce conditii ar fi trebuit sa indeplineasca politicienii care sint doctori si doctoranzi. Pun mina in foc ca nu s-a tinut cont de aceste criterii in cazul lor.

            Un agramat ca Robert Negoita este doctor la Academia de Politie = fabrica de doctorate.

  4. Acest articol prezinta starea exacta a invatamantului romanesc. As avea totusi o intrebare pentru d-l Vlaston: De ce nu mentionati nimic despre vina elevului in sine? Parerea mea ca toti elevi se gasesc intr-o profunda delasare, probabil una dintre cauze fiind criza morala in care se afla societatea romaneasca. Nu stiu daca cel mai potrivit cuvand ar fi nemotivati. Imi amintesc de vremea cand am dat examenul de bacalaureat (s-a intamplat acum 5 ani). Sa pic acest examen ar fi fost tragedia vietii. M-as fi simtit un paria in fata parintilor, profesorilor, colegilor, vecinilor, in fata tuturor celor care m-ar fi intrebat sec „ce ai facut la bac?”. Am consider, la vremea aceea, promovarea examenului de bacalaureat ca fiind cea mai mare realizare in 18 ani de existenta.

    • Eu am fost profesor (titular, am plecat din evidente motive materiale). Copiii, desi spunem ca au discernamantul in formare, sesizeaza foarte exact realitatea, uneori te lasa cu gura cascata cat de curat disting lucrurile, uneori mai bine decat adultii. UN lucru este foarte clar pentru ei, a invata, in Romania, o fac numai prostii. Copiii nu au exemple de succes social prin invatare. In societatile normale un individ care invata are cel putin un succes social mediu. IN Romania modelul este hotia, smecheria, frauda. Copiii fac exact ceea ce vad in jurul lor, se adapteaza. Se cere sa fii smecher si hot, exact pentru asta se pregatesc. Invatarea este ultima activitate in lista lor de prioritati. Dincolo de problemele salariale ale profesorilor, dincolo de programele scolare inadecvate, manuale fanteziste, lipsa de dotari, dincolo de toate aceste probleme este marea problema: nimeni nu are nevoie de invatatura, si nu da doi bani pe aceasta, in societatea Romaneasca.

      • @fefe

        „Copiii nu au exemple de succes social prin invatare. In societatile normale un individ care invata are cel putin un succes social mediu.”

        Corect.
        De aici pornește totul.
        Se pot aduce pușcașii marini la supraveghere (sau ce-om fi având la Deveselu).
        Se pot importa profi super-bine plătiți din Germania-Elveția-Finlanda.

        Când îi vezi pe tocilarii din anii mai mari cu salarii jalnice de sub o mie de roni pe lună îți piere cheful de integrale și teoreme.

  5. Ce poti sa ceri elevilor cand au profesori agramati? Nici nu mai discutam de nivelul pregatirii profesionale, ci de o minima educatie care presupune sa stii si sa vorbesti corect. Iar un profesor trebuie sa fie un exemplu in acest sens. Ce respect poti avea pentru un profesor agramat? Pentru ca lipsa de respect pentru profesori are un rol determinant in relatia pe care acestia o vor construi cu elevii.

  6. Remarca „Se vor ocupa doar locurile bugetate de stat. În rest, adio și n-am cuvinte.”

    mi se pare o sinteza excelenta a modului in care sistemul (de invatamant in cazul de fata) isi implementeaza functia de auto-curatare. Tot sistemul, daca nu este perturbat de legi nefiresti, se va auto-organiza astfel incat sa asigure oportunitati ‘reale’ (nu artificiale) tuturor membrilor sai. Personal, nu vad nicio problema ca doar 30-40% dintre elevi iau BAC-ul (desi cu sesiunea din toamna procentul trece binisor de 50%). Acestia pot urma o cariera ‘intelectuala’, restul la munca fizica. Avem nevoie si de acestia. Pentru a deveni un bucatar sau coafeza nu trebuie sa urmezi o scoala timp de 3/4 ani. Un curs de 3/4 saptamani + 2/3 luni de practica este indeajuns daca sunt facute cu pasiune si implicare din ambele parti.

    Cel putin, statul le-a oferit tuturor sanse egale. A fost alegerea fiecarui elev sa invete, sau nu pe durata anilor de liceu. Nu a fost o selectie arbitrara la un punct fix in viata fiecarui elev.

    • @Daniel

      Esti intr-o mica eroare. Ca sa fii bucatar „adevarat” in Occident se invata din greu. Se fac scoli de 3 ani (cat o facultate) si apoi se fac calificari suplimentare ca sa fii un „chef”. E putin in afara discutiei, dar un motiv ca nu avem un turim prea important in Romania este ca serviciile sunt foarte slabe. Asta si pentru ca nu avem oameni pregatiti. La noi este mentalitatea ca meserii precum bucatar (sau altele din aceeasi categorie) sunt pentru „prosti”. In Germania de pilda este pur si simplu vazuta ca o vocatie. UN bucatar adevarat nu este vazut mai „prost” decat un economist, este pur si simplu un om care a ales un alt tip de cariera in viata.

      Eroarea ta arata cum modelul social este cel care impune un sistem educational falimentar. Noi nu avem scoli profesionale sau daca sunt sunt o gluma, pentru ca modelul social depreciaza astfel de cariera.

  7. Stiti care este tristetea? Ca firmele private ii pot respinge pe cei cu diplome dar incompetenti. Dar la STAT sint angajati daca detin diploma „ceruta” si pilele de rigoare.

    Astfel in principu in mediul privat vor lucra cei competenti iar ca functionari publici cei incompetenti. Cum sa evolueze tara: hais si cea?

    La profesorat tristetea este si mai mare. Amintiti-va scandalul de acum citiva ani cu absolventii de Spiru Haret care au fost exclusi de la examenul de definitivat. Desigur aveau diploma valabila si evident au ajuns profesori de scoala generala, liceu.

    Atita timp cit si x% dintre profesori se preteaza sa ia bani pentru a-i lasa pe elevi sa copieze sau chiar le dicteaza rezolvarile la bac, ceilalti nu mai au nici o importanta (vezi marul putred). Tot profesorii rezolva subiectele, desi ar trebui sa refuze. Dar cine ii apara? NIMENI. Sindicatele din invatamint cred ca sint cele mai corupte. Ca atare cei corecti se vor pensiona, vor pleca se vor „integra”.

    Cei care cunosc mai bine situatia de la asa numita Academie de Politie ar trebui sa iasa pe aceasta platforma si sa devoaleze ce se intimpla acolo (ideea mi-a venit cind am citit ca „proxenetul” Robert Negoita ar avea un doctorat acolo).

    Banc: Cercetatorii britanici au facut cea mai mare descoperire a ultimilor 20 de ani. Care? Au identificat citiva cercetatori romani.

    Q.E.D.

    • Este un banc prost. Chiar daca dv nu sunteti la curent, exista cateva domenii unde cercetarea romaneasca este recunoscuta international si nu cu 2-3 cercetatori: este vorba in special de fizica, matematica, chimie, domenii unde intotdeauna au existat rezultate bune. Din pacate finantarea cercetarii nu se face in functie de rezultatele reale ci se distribuie sume egale la toate proiectele, indiferent ca este vorba de psihologie sau fizica, unde nu numai rezultatele sunt diferite dar si cerintele materiale. O chestie facuta fara cap pe care nici un ministru nu a gasit de cuviinta sa o schimbe in bine.

      • Imi pare rau ca n-ati inteles gluma.
        Adevaratii cercetatori romani in orice sint atit de putini, fata de mangi…..
        Nu uitati ca toti care sint profesori universitari ar trebui sa fie si cercetatori, poate nu neaparat de calibrul celor exceptionali dar orisicit…

        Cind academicieni rde omani sint acuzati plagiat, replica dvs. este de facuta cu rea credinta.

  8. Domnule Vlaston consider incorect modul in care impartiti dvs grupul cu cine ce capacitati are, toti suntem egali si toti avem dreptul la educatie, toti avem capacitati egale, copilul in clasa a v-a nu stie ce meserie vrea sa face, am avut multi colegi care la 30 de ani au facut a doua facultate si s-au reprofilat. De ce unele scoli au elevi cu note mari,este o vina generala a societatii care nu promoveaza si nu incurajeaza studiul, trebuie reformat sistemul, parintii si profesorii, atat cei de liceu cat si cei care predau in facultati si nu stiu ce inseamna educatie si creativitate.
    De ce sa studiem cand putem ajunge europarlamentari cu putin noroc sau functionari in guvern cu pile

      • Pe acelasi principiu adoptam sistemul de invatamant din China nu ?

        Dl. Vlaston, fiecare tara are specificul ei si necesita reforme, consider ca trebuie reformata societatea romaneasca si apoi sistemul de invatamant

    • Toti avem sanse (teoretic) egale, nu capacitati! Capacitatile sunt individuale si se valideaza, sau nu, prin diferite forme de testare.
      Avem si dreptul la educatie. Sigur. Doar ca la noi s-a tranformat intr-un soi de obligatie sociala: vreau si eu diploma de facultate.
      Elevul de cl. a V-a nu stie ce meserie vrea sa faca, dar cei din jurul sau (parinti + profesori) pot sesiza incliantiile sale si il pot ghida.

  9. N-am sa inteleg nici o data de ce solutiile guvernelor se concentreaza pe ajustarea respectivului examen cand problema se afla in cei patru ani de liceu si modul in care lucrurile se intampla in acest rastimp. Ceea ce trebuie re-evaluat este tocmai aceasta perioada. Stim cu totii ca elevii obtin note de trecere usor, departe de realitatea performantelor lor, ca unii profesori sunt dezinteresati si nu-si fac treaba la clasa (cu exceptia celor dedicati si responsabili), ca acesti profesori incurajeaza disperat un sistem de meditatii de genul „daca nu faci meditatii cu mine, media ta va fi nu tocmai buna” si multe alte astfel de situatii. E uimitor sa vezi cum foarte multi au 2-3 facultati, cate 2 mastere si isi pregatesc doctorate intr-un timp extrem de scurt, cum se cumpara lucrari de licenta si cum acesti absolventi au o atitudine de genul „mi se cuvine totul”.

  10. D-le Profesor,aveti dreptate ,diplomele acestea n-or fi valorand nimic pe piata muncii,dar ele valoreaza „enorm” pe piata nemuncii (politicienii,inaltii functionari publici,etc ).Acestia din urma se vor simti tare deranjati de prezentul articol !

  11. Toata nebunia, pentru cine nu stie a inceput prin anul 1996. Este anul in care DIP o primea in PSD pe Andronescu. Va intrebati de ce? Pentru ca fiul lui DIP era student la sectia de anorganica la Chimie in Politehnica. Un derbedeu care nu trecea pe la scoala a fost umflat cu note de 9-10 de profesori la ordinul lui Andronescu sub umbreala – „ne da contracte de cercetare tatal”. Cei care au mai indraznit sa-i dea un 7 sau sa-l pice au avut de infruntat mania unei actiuni precum vedem acum contra lui Base. Putini stiu ca tot la chimie si tot la anorganica a terminat la seral si celebrul „analist” politic Bogdan Chiriac tot sub plapuma lui Andronescu. Si asemenea lui Antonescu, Chiriac este un student repetent. A urmat apoi tsumani-ul universitatilor private care la inceput au fost sustinute exclusiv de liberali (Marga) in conflic total cu PSD. Mai tarziu PSD-ul a realizat prin Andronescu cat de „utile” pot deveni fabricile de diplome pentru cadrele PSD. Din examenele de titularizari s-a facut surogat, fiind titularizati dupa contestatii profesori care obtinusera note de 2 si 3. Titularizarile au fost mutate apoi de Andronescu la universitatile controlate de PSD (Politehnica, Iasi, etc). S-au facut titularizari pe banda, spaga fiind unanim admisa. Un asemenea sistem nu avea cum sa duca la ceva bun peste ani. Singura solutie va fi tot aceea tip Andronescu, copiatul, subiecte stiute dinainte, fabrici de diplome, doctorate plagiate. Cine se indoieste va putea vedea acest reality-show desfasurat pas cu pas. PSD-ul trebuie sa-si recastige electoratul de needucati si hoti.

  12. Lungirea scolarizarii pe bani publici mareste cererea de profesori, adică de membri de sindicat, adică de cotizatii sindicale, de şefi sindicali etc. Filtrele timpuriu ( examene, evaluari) micsoreaza nr de copii si cotizatiile sindicale. Iar sindicatele aduc voturi la PSD.

  13. Totusi, cati au promovat Bac-ul la Liceul „Petru Poni” in 2011 si 2012 unde ati fost director si banuiesc ca v-ati lasat amprenta asupra profesorilor si a elevilor care au absolvit in 2011 si 2012?
    Ca eu nu inteleg foarte bine, in clipa asta unde este problema: subiecte, profesori, elevi …

      • Problema este ca ‘evolutia’ societatii nu ne mai permite sa spunem lucrurilor pe nume. Toti suntem egali, toti visam sa avem cat mai mult, toti credem ca meritam… Fals. Nu suntem egali. Unii au mostenit ADN de artisti, altii au parinti care ii ajuta sa invete, altii bani si relatii…
        Mi se pare fundamental gresit sa prezinti BAC-ul ca un pas necesar in viata, o diploma care atesta ‘maturitatea’. Oare? Oare un tanar care incepe sa invete o meserie la 14 ani, sa o practice de la 16, sa fie independent financiar de la 18 si poate chiar sa-si dea copiii la gradinita cand fostii lui colegi termina facultatea, nu ar fi un castig mai mare pentru societate decat daca il trimitem sa invete integrale si derivate pe care oricum nu le folosesc efectiv in viata decat 0.00x% din populatie???

  14. rezultatul 6/294 este de la acelasi colegiu ‘salygny’ unde preda fostul ministru interimar? oare ce note or fi luat elevii sai la matematica?.. :) sa le comparam cu notele pe care le-au primit in timpul anilor de liceu?

    refacerea invatamantul profesional, de arte si meserii, trambitat cat mai tare si sustinut de la buget cu o suma egala cu cheltuiala medie pe elev de liceu (pentru ucenici) ar da rezultate in doar 2 ani. copii de 14 ani ar putea ajunge la 16 ani sa lucreze pentru un ban cinstit…

  15. Colegiul anghel Saligny? Nu e acela absolvit sau unde a lucrat luceafarul educaţiei din Ro, acel faimos Liiiiiiiiiiiiiiiiiviu Pop?

  16. De cate ori iti citesc articolele, imi vine in monte un citat din biblie, precum ca Sodoma si Gomora ar fi fost crutate daca ingarul ar fi gasit in ele macar un singur om cu frica lui Dumenzeu….

    Pastrand proportiile, ma tot intreb de ce cei cativa oameni care au mai ramas si care se procupa realmente de invatamntul romanesc nu reusesc totusi sa determine o reforma.

    Nu politicienii trebuie sa reformeze invatamantul, pentru ca reforma invatamantuli dureaza mai mult decat un mandat.

    Nu schimbari de structura a anului sau de continut al examenelor vor ducve la schimbare. Politicienii doar asta pot insa sa faca, in mod obiectiv.

    Eu am o propunere diferita de acest Zid al plangerii la care ne tot ducem cu totii.

    Ce-ar fi daca am face o propunere de reforma?Un plan de schimbare reala in invatamant.

    Singutra problema ar fi sa nu ne apucam sa tot criticam, ci sa construim un adtfel de plan, real, prin colaborare sanatoasa.

    Uite, incep eu cu un set de masuri, si astept comentarii, dar in sensul de propuneri de actiune pozitiva, nu ar duce la nimic sa spunem doar ca nu e bine.

    Sa zicem ca liceul ar fi prima tinta:

    a) Reducerea numarului de ore cu 25%, si introducerea programei extracurriculare facultative in locul acelor ore
    b) Eliminarea din programa a tuturor subiectelor care nu au corespondent in viata reala (ex. calculul de algebra superioara, determinanti si matrice, nu vad la ce trebuie sa il invete toata lumea) – probabil inca vreo 25% din ore s-ar elibera
    c) Trimiterea porfeserorilor la schimb de experienta in alte State UE, in Elveria si SUA, cu utilizarea Erasmus dar si a bugetului national – tinta ar fi ca 25% din profesori sa faca un astfel de stagiu de pregatire in maxim 3 ani
    d) Solicitarea sectoruilui de afaceri de a aindica domeniile in care resimt lipsa de forta de munca si modificarea programelor ca atare

    Cam asa, sigur ca se poate gandi mai departe, dar sunt curios daca se poate purta o discutie pozitiva, creatoare in locul eternelor vaicareli ca invatamantul romanesc e in ultimul hal.

    PS- poti sa imi scrii si pe emailul privat, daca te incanta ideea…
    Sola Deo Gratia.

    • Ca sa faci o reforma adevarata si esentiala in educatie, iti trebuie sa existe niste oameni pentru care tara sa reprezinte cu adevarat ceva sfant si care sa aiba o viziune de viitor
      Probabil ca nu ar trebui decat sa ne uitam putin la ce s-a facut in Finlanda, ca sa intelegem ca SE POATE, daca exista vointa, caracter si viziune
      De ce-o fi trebuind sa reinventam noi roata, de fiecare data, mai ales roata cu galme, n-am sa pot intelege, oricat mi s-ar explica…
      Eu, daca as fi indrituita, as trimite cateva cadre didactice in Finlanda, sa invete si sa practice putin meseria asta acolo(„practice” e un fel de-a spune, ca nu s-or apuca sa invete finlandeza in cateva luni…) si sa se intoarca in tara putin mai luminati in ceea ce s-ar putea face si la noi
      E drept ca un sistem de invatamant ca cel finlandez cere ani de reforma sistematica si absolut determinata, fara nicio abatere de la un plan indraznet, ambitios si inteligent si nu vad eu nici macar in zare o dorinta de acest fel la cei ce ne guverneaza, indiferent de culoarea politica
      Doar de curiozitate, dati un search pe google si cititi putin(cei care nu au facut-o pana acum) despre invatamantul finlandez – e o lectura interesanta
      Ma indoiesc insa ca ar fi multe cadre didactice entuziasmate sa parcurga traseul de formare al unui coleg finlandez :)

  17. Dupa examenele din ultimii doi ani, concluzia corecta ar fi nu ca s-a intamplat acum un dezastru ci ca pana in 2010 am trait intr-o imensa minciuna. Dupa ce constientizam asta ne intrebam ce e de facut? Un singur raspuns este corect dupa opinia mea : reducerea cifrei nationale de scolarizare pentru filiera teoretica (sau cum i-o fi zicand filierei care se incheie obligatoriu cu bacalaureat). Cred ca o reducere cu 30% (jumatate din cei picati) ar fi corecta intr-o prima faza. Cine are curajul sa propuna macar o astfel de masura?

  18. Din punctul meu de vedere, variantele alese anul asta nu au fost mai grele ca in alti ani, au fost chiar mai usoare ca anul trecut la matematica(M1) si la romana.
    Rata de promovare redusa are mai multe cauze si nu e corect sa zicem ca-s aceleasi peste tot. La mine in clasa au promovat jumatate din cauza ca nu am facut asa serios la matematica(M1), ca profesorul a fost prea indulgent, ca am pierdut prea mult timp la ore in loc sa lucram exercitii si, cel mai important, din cauza lipsei de interes a elevilor(+ a parintilor)..
    Totusi, cat am facut la ore era destul pentru a lua peste 7 cat timp erai atent la ore si iti faceai temele de-a lungul anilor de liceu. Problema lor e ca n-au facut asta si nici n-au putut copia, fiind control de la minister.
    Sunt mult prea multi elevi care nu inteleg ca nu mai e ca inainte, ca multi din generatiile trecute luau note decente/mari doar pentru ca aveau posibilitatea de a copia si ca nu poti sa faci la fel ca ei(sa n-ai treaba cu invatatul) pe parcursul liceului si sa te astepti la aceleasi note.

    Dar de ce ar fi interesati de liceu? pana la urma, sunt destui absolventi de liceu/facultate care nu sunt angajati pentru ca ei nu stiu sa faca nimic. Da, sunt inutile multe din cunostintele dobandite in liceu/facultate pentru ca nu au legatura cu ce se cere la angajare, macar de ar putea invata o meserie si cat timp isi cauta ceva ce necesita studii superioare ar putea sa aiba unde lucra cu un salariu decent.
    O mare problema este ca sunt o gramada de absolventi de facultate care nu stiu nici macar ce au facut ei la ore, dupa cum zic si multi angajatori, la ce te poti astepta de la ei daca nici macar atat nu stiu? si dupa se plang ca nu-i angajeaza nimeni cand ei sunt 0.
    O alta mare problema din invatamant sunt cei din minister si inspectoare. Cred e ca ei e nu au nicio treaba cu scoala! ce au facut ca sa remedieze lipsa de cunostinte a elevilor stiind ce note s-au luat anul trecut la bac? parca sunt de pe alta lume! Totusi, birocratii de la minister au inceput sa mai miste(ex. se ocupa de frauda), chiar daca mai greu. Cei de la inspectorate inca se fac nevazuti.
    Daca institutiile astea aveau oameni cinstiti si corecti, nu era invatamantul in dezastrul de azi pentru ca puteau opri frauda, dar n-au facut-o, fiind chiar una din cauzele situatiei de azi.

    Altceva, notele din liceu nu reflecta, in general, pregatirea elevului. Prof. trebuie sa fie mai duri, sa nu creada elevii ca sunt bine pregatiti si sa se trezeasca la bac ca sunt mult mai slabi decat credeau. Exista licee unde au putut copia toti si de abia au promovat 10 din 200, asta e nivelul la care s-a ajuns.

    Cred ca cea mai mare parte din vina o poarta nu elevii, ci restul societatii. Nu e normal sa te astepti ca elevii sa fie harnici, educati, cu bun simt, cand nu au invatat de la altii lucrurile astea. E absurd. Sper ca vor intelege si altii lucrul asta.
    Mai absurd este sa te astepti ca elevii de azi, care de abia pot fi constransi sa invete, sa aiba singuri initiativa ca sa recupereze ce nu au facut prea bine in ultimii 3 ani, avand profesori care nu au facut o treaba asa buna (se intampla si la licee de top, doar ca acolo sunt mai seriosi o parte din elevi).

    Credeam ca ce s-a intamplat anul trecut la bac va schimba multe, nu s-a intampla la mine in oras. Bine, aici n-au fost camere atunci, dar se stia ca se vor pune.

    Anul viitor probabil vom avea o rata de promovare apropiata de cea din ultimii doi ani din urmatoarele motive: se vor trezi unii elevi; nu se va putea copia aproape deloc, ceea ce ar fi dus la <40% promovare in acest an si in anul trecut; prof. vor fi mai exigenti la ore; nu vor mai participa la bac cei care nu cred ca pot sa-l treaca.

    Sunt multe de zis, dar asta sunt o parte din impresiile mele facute in urma terminarii liceului si promovarii bac-ului cu o nota decenta. Nici eu n-am studiat cat trebuia anul asta, dar e greu sa te apuci sa muncesti zilnic cateva ore cand nu ai facut-o de mult timp. Am noroc ca nu am fost degeaba pe la scoala si am invatat cate ceva la timpul potrivit, altfel ar fi trebui sa fac un efort mult prea mare (nu pentru promovare, ci pt o nota maricica) si nu cred ca as fi gasit destula motivatie.
    Norocul meu e ca in generala am facut mai serios si asta m-a ajutat sa-mi dezvolt gandirea. In liceu esti mai mult pe cont propriu, multi se strica in aceasta perioada pentru ca e prea lejer pentru ca si sunt influentati in mod negativ de cei cu un an, doi, trei mai mari ca ei si pentru ca parintii nu prea se mai intereseaza de ei.

    P.s.1: nu a fost in niciun caz mai greu la M2 ca la M1(am auzit des asta), majoritatea care dau M2 sunt foarte foarte slabi; ei nu depun efortul necesar pentru a a lua nota buna si cred ca se poate ca la romana, unde poti lectura in ultima luna si ai sanse sa treci;
    P.s. 2: am auzit ca unii au stiut de dinainte ce vom avea la partea a III-a la romana; nu stiu daca de la minister s-a aflat, dar cei cu pile pe la inspectorate afla cel mai tarziu dimineata cand e examen si pot citi putin inainte;
    P.s. 3: unde au fost comisii de la minister nu s-a copiat (doar cand nu erau in clasa), daca s-ar verifica filmarile ar fi un dezastru si mai mare;

  19. Cred ca de vina sunt si parintii. I-au scapat din mana cam devreme. Pe vremuri se mai faceau meditatii daca nu faceai fata la materia din liceu. Acum banii de meditatii se duc prin baruri, pe haine/telefoane de fitze, droguri mai mult sau mai putin usoare……Ca sa nu mai zic de exemplele de la televizor, adica incultii plin de bani cu scoala putina dar care au umplut ecranele.

  20. subiectele (la orice) find aceleasi pe tzara, avem procentaje de 0% si procentaje de 100%. Cum Dzeu, Abramburica acuza subiectele? sau la PSD orice aberatie e litera de lege?

  21. „Există și speranța că profesorii din preuniversitar si universitar să nu mai fie părtași la minciună și mistificare. Poate s-au săturat și ei. Deși vor fi probleme cu normele didactice, cu asigurarea traiului de zi cu zi.”

    Cred ca rezolvarea unei parti a problemei, din punct de vedere al facultatilor, poate incepe prin aplicarea articolului 223 din LEN, care prevede finantarea in functie de numarul studentilor din anul I. Macar sa fim lasati sa decidem, fara riscul de a ne pierde locul de munca, cine merita si cine nu merita sa primeasca diploma.

  22. Ideea unui examen de bacalaureat diferentiat este in regula si chiar este solutia onesta in ceea ce ii priveste pe cei care au terminat licee tehnologice.

    Marea intrebare este daca acesti absolventi vor avea dreptul urmeze o facultate. Daca raspunsul este da, atunci lucrurile incep sa puta. Ideea ca acesti absolventi ar avea dreptul sa urmeze o facultate cu profil tehnic este o aberatie. Cel mult ar putea urma o scoala postliceala.

    A doua intrebare ar fi daca elevii care au terminat un liceu tehnologic vor avea voie sa dea examen de bacalaureat stiintific si apoi sa aiba dreptul sa urmeze o facultate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Stefan Vlaston
Stefan Vlastonhttp://stefan-vlaston.blogspot.com/
Candidat din partea ARD la Camera Deputatilor la alegerile din decembrie 2012 Profesor de liceu, director de liceu in perioada 1990-2008, Presedintele asociatiei EDU CER- Educatie si Cercetare. Preocupari in domeniul politicilor educationale, in privinta calitatii educatiei, a managementului educational. Contributii in media scrisa si audiovizuala, pe temele privind educatia, formarea profesionala si cercetarea.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro