luni, mai 23, 2022

Cea mai scurta distanta dintre doi baroni e o autostrada

Bine mă! Dacă tot le ştiţi voi pe toate mai bine şi niciun studiu, o opinie educată, o fărâmă de ştiinţă, un calcul, o evidenţă, un aspect de bun simţ nu vă stă în cale, faceţi voi aşa cum vreţi, că restul suntem nişte fraierii voştri.

Aruncaţi raportele asistenţelor tehnice pe care aţi plătit din banii noştri miloooane de euro, daţi dracului studiile de fezabilitate deja făcute şi decideţi voi priorităţie de dezvoltare pe transport. Toată lumea cu capul pe umeri ştie că prioritatea pe strategia de transport în României este coridorul 4. Avem nevoie de o autostradă scurtă, respectând matematica (cea mai scurtă distanţă între două puncte este o linie dreaptă) şi geografia dar şi priorităţile economice.  V-aş zice să vă uitaţi niţel pe buget la capitolul de venituri şi să vedeţi că balanţa comercială a României se bazează pe investiţia Renault de la Piteşti! Este în interesul nostru ca acestă poveste frumoasă de succes să continue şi să facem tot ce putem ca Dacia să rămână competitivă. Iar exportul mai facil către UE contribuie la competitivitatea (bazată în principal pe costul de producţie transport redus) a ce face Dacia. Dacă Renault vă cere autostradă, voi, din bani noştri şi ai lor să puneţi mâna să-i faceţi autostradă pe unde au ei nevoie. Că ei plătesc pensii, voi doar le distribuţi!

Nu am niciun chef la ora asta să mai înşir argumete, să citez studii, să mai prezint date. Fac asta în raportele pe care mi le plătiţi din bani publici să le scriu şi pe care la ţineţi prin sertare. Pentru că vă doare undeva de eficienţă (ban public), eficacitate (să facem ce trebuie), impact (calitatea vieţii oamenilor), etc.  Dacă ar fi după mine v-aş imputa orice cercetare plătită şi de care nu ţineţi cont! Dar acum să continui ca şi prin articole să mai fac asta asta ar însemna să fiu, în cel mai bun caz, inadecvat iar in cel mai realist, doar imbecil! Meritati doar articole scrise pe un ton ca acesta în care sa va tratăm cu acelaşi respect cu care ne trataţi si voi pe noi

Vrei autostradă la Alexandria? Fă-ţi mă, fă-ţi că plătim noi! Dar ai grijă în drum spre domeniu la vehiculele cu un cal/măgar putere când îţi conduci jipanu’ cu 200 la oră că nu-s semnalizate şi s-ar putea să-l iei pe capotă. Pe cal. Sau pe măgar. În fine, nu vor fi mari probleme, tu şi restul de nouă participanţi la trafic veţi ajunge mai repede acasă.

Că trebuie să trecem şi Meridionalii şi Orientalii ca să ajungem în Moldova din Capitală, nu e o problemă, peisajele sunt frumoase, traseul îşi va merita banii. Iar moldovenii de peste Prut vor avea şansa de a vedea toată ţara când vor veni la mall la Bucureşti că de la anu oricum vor avea liber la vize. Eu zic că ar fi trebui să îi ducem şi pe la Satu Mare.

În zig zag vom ieşi din ţară tot cam în atâta timp ca acum, deci nu avem ce pierde: vom lua în continuare avionul. Baronii să ne trăiască, că fiecare va avea autostrada lui acuma.

În drumul spre Galaţi chiar mă gândeam la indicatorul ăla cu nr. de tiruri sau autoturisme pe oră ca reper de dezvoltare economică, schimburi comerciale, etc. Să ştiţi că Daciile 1300 nu se pun: le sare motorul dacă depăşesc 90 km/h. Aşa că faceţi banda de sigurnaţă mai lată să se poată depăşi cu uşurinţă maşinile staţionate.

Şi încă ceva. Nu ne mai chemaţi la consultări. Sau cel puţin pe mine nu mă mai chemaţi. Nici ca oengist şi nici ca expert în una-alta. Nu mai vin, că sunt la mişto, vă bateţi joc de timpul meu. Voi tot ce vreţi să faceţi faceţi, voi ştiţi mai bine. Iar dacă vreţi să vă bateţi joc de timpul meu şi să bifaţi că le faceţi, să mimaţi consultările şi transparenta, măcar să o faceţi pe bani.

Chestiile astea cu identificarea participativă a priorităţilor de dezvoltare sunt baliverne. Adică nu-s daca se face cu cine trebuie, cu participarea baronilor. Acum ma bucur că n-am mai câştigat licitaţia aia cu priorităţile de dezvoltare pentru programarea pe 2014-2020. Găsisem un expert (român stabilit în Olanda) care lucrase pentru firme mari de consultanţă angajate de Comisia Europenă să deseneze cele mai importante coridoare paneuropene. Abia îl convisesem, cu rugăminţi şi cu chiu cu vai, să meargă cu noi. Mi-a cerut un fee pe zi de îmi e şi jenă să-l pun aici (omul îşi ştia valoare de piaţa şi portofoliul). Ce dracu făceam dacă îi dădeam ăluia  vreo 70 de zile să deseneze priorităţile pe strategia transport şi voi mai apoi să luaţi pixu şi să o trasaţi cel mai scurt drum între doi baroni? Mi-ar fi tremurat mâna pe cec şi m-aş fi amărât ca fraierul, căci mie îmi pasă de ţara asta.

Distribuie acest articol

9 COMENTARII

  1. Aveti nitzica dreptate. Adica nu foarte multa. Pentru d-voastra, ca pentru mai multi bucuresteni, Romania e doar teritoriul dintre Bucuresti si „punctele de interes”: mare, Valea Prahovei si Austria,,,

  2. Plus că acuma „băjeții deștepți” încep să descopere foloasele de a fi „expropriați” dacă au terenuri fix acolo unde zisa autostradă spintecă vesel „glia străbună” . Dacă nu trece prin locul potrivit, O MUTĂM ! Chestie binecunoscută în Occident de vreo două secole, de cînd cu drumurile de fier. A fost un exemplu perfect cum corupția erupe atunci cînd există condiții optime.

    Numai că, vorba morarului de la Sans Souci (într-un conflict similar cu Friedrich II, REGELE PRUSIEI): MAI EXISTĂ JUDECĂTORI LA BERLIN !

    Iaca d-aia are Germania cea mai performantă economie din Europa ! (chiar și cînd Berlinul era… dincolo de ZID).

  3. Pai de ce nu alegeti solutia pragmatica: mutati baronii pe traseul optim al autostrazii.
    Uite-asa impacati si varza (din proiecte) si capra (vecinului baron).

  4. Pt. asta este posibila puscaria. Procesul Vosganian – Videanu poate sa constituie precedentul. Stie asta si cel care se fereste ca de aghiasma de semnaturi. Asa cum a evitat semnatura la Oltchim, la CFR Marfa, asa a evitat-o si acum. Noul masterplan il transforma in lege votata de parlament. A anuntat deja asta. Deci case closed.
    Exista un exemplu mai reprezentativ pentru sintagma „a fura cu legea in mina”?

  5. Mi-a placut articolul, mai degraba tonul folosit… Sincer de catva timp ma plictisesc sau chiar ma infurie articolele prin care se tot insira argumente. Pentru cine mai argumentam? Pentru maimutele astea bolsevic-mafiote care ne conduc? Pentru cititorii prost informati (ignoranti), prost crescuti (inculti), fara cultura politica si responsabilitate civica? Sa-i lasam domle sa-si faca „treaba” linistiti si fara stres, ca oricum nu schimbam nimic cu teoriile noastre… si cand o veni ziua votului, ma daca „nu stii” nu vota! stai acasa si fati un mic si deschide o bere…

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Prin adaugarea unui comentariu sunteti de acord cu Termenii si Conditiile site-ului Contributors.ro

Autor

Ciprian Ciucuhttp://www.crpe.ro
Consilier in Consiliul General al Municipiului București / Fost președinte al Consiliului Național de Integritate (2015-2016) / Membru fondator al Centrului Roman de Politici Europene

conferinte Humanitas

 

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este banner-contributors-614x1024.jpg

„Despre lumea în care trăim” este o serie anuală de conferințe și dialoguri culturale şi ştiinţifice organizată la Ateneul Român de Fundaţia Humanitas Aqua Forte, în parteneriat cu Editura Humanitas și Asociația ARCCA.  La fel ca în edițiile precedente, își propune să aducă în fața publicului teme actuale, abordate de personalități publice, specialiști și cercetători recunoscuți în domeniile lor și de comunitățile științifice din care fac parte. Vezi amănunte.

 

Carte recomandată

Anexarea, în 1812, a Moldovei cuprinse între Prut și Nistru a fost, argumentează cunoscutul istoric Armand Goșu, specializat în spațiul ex-sovietic, mai curând rezultatul contextului internațional decât al negocierilor dintre delegațiile otomană și rusă la conferințele de pace de la Giurgiu și de la București. Sprijinindu-și concluziile pe documente inedite, cele mai importante dintre acestea provenind din arhivele rusești, autorul ne dezvăluie culisele diplomatice ale unor evenimente cu consecințe majore din istoria diplomației europene, de la formarea celei de-a treia coaliții antinapoleoniene și negocierea alianței ruso-otomane din 1805 până la pacea de la București, cu anexarea Basarabiei și invazia lui Napoleon în Rusia. Agenți secreți francezi călătorind de la Paris la Stambul, Damasc și Teheran; ofițeri ruși purtând mesaje confidențiale la Londra sau la Înalta Poartă; dregători otomani corupți deveniți agenți de influență ai unor puteri străine; familiile fanariote aflate în competiție spre a intra în grațiile Rusiei și a ocupa tronurile de la București și Iași – o relatare captivantă despre vremurile agitate de la începutul secolului al XIX-lea, ce au modelat traiectoria unor state pentru totdeauna și au schimbat configurația frontierelor europene. Vezi pret

 

 

 

Carte recomandată

 

Sorin Ioniță: Anul 2021 a început sub spectrul acestor incertitudini: va rezista democraţia liberală în Est, cu tot cu incipientul său stat de drept, dacă ea îşi pierde busola în Vest sub asalturi populiste? Cât de atractive sunt exemplele de proastă guvernare din jurul României, în state mici şi mari, membre UE sau doar cu aspiraţii de aderare? O vor apuca partidele româneşti pe căi alternative la proiectul european clasic al „Europei tot mai integrate“? Ce rol joacă în regiune ţările nou-membre, ca România: călăuzim noi pe vecinii noştri nemembri înspre modelul universalist european, ori ne schimbă ei pe noi, trăgându-ne la loc în zona gri a practicilor obscure de care ne-am desprins cu greu în tranziţie, sub tutelajul strict al UE şi NATO? Dar există şi o versiune optimistă a poveştii: nu cumva odată cu anul 2020 s-a încheiat de fapt „Deceniul furiei şi indignării“?

 

 

Esential HotNews

Top articole

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro