sâmbătă, ianuarie 23, 2021

Cea mai scurta distanta dintre doi baroni e o autostrada

Bine mă! Dacă tot le ştiţi voi pe toate mai bine şi niciun studiu, o opinie educată, o fărâmă de ştiinţă, un calcul, o evidenţă, un aspect de bun simţ nu vă stă în cale, faceţi voi aşa cum vreţi, că restul suntem nişte fraierii voştri.

Aruncaţi raportele asistenţelor tehnice pe care aţi plătit din banii noştri miloooane de euro, daţi dracului studiile de fezabilitate deja făcute şi decideţi voi priorităţie de dezvoltare pe transport. Toată lumea cu capul pe umeri ştie că prioritatea pe strategia de transport în României este coridorul 4. Avem nevoie de o autostradă scurtă, respectând matematica (cea mai scurtă distanţă între două puncte este o linie dreaptă) şi geografia dar şi priorităţile economice.  V-aş zice să vă uitaţi niţel pe buget la capitolul de venituri şi să vedeţi că balanţa comercială a României se bazează pe investiţia Renault de la Piteşti! Este în interesul nostru ca acestă poveste frumoasă de succes să continue şi să facem tot ce putem ca Dacia să rămână competitivă. Iar exportul mai facil către UE contribuie la competitivitatea (bazată în principal pe costul de producţie transport redus) a ce face Dacia. Dacă Renault vă cere autostradă, voi, din bani noştri şi ai lor să puneţi mâna să-i faceţi autostradă pe unde au ei nevoie. Că ei plătesc pensii, voi doar le distribuţi!

Nu am niciun chef la ora asta să mai înşir argumete, să citez studii, să mai prezint date. Fac asta în raportele pe care mi le plătiţi din bani publici să le scriu şi pe care la ţineţi prin sertare. Pentru că vă doare undeva de eficienţă (ban public), eficacitate (să facem ce trebuie), impact (calitatea vieţii oamenilor), etc.  Dacă ar fi după mine v-aş imputa orice cercetare plătită şi de care nu ţineţi cont! Dar acum să continui ca şi prin articole să mai fac asta asta ar însemna să fiu, în cel mai bun caz, inadecvat iar in cel mai realist, doar imbecil! Meritati doar articole scrise pe un ton ca acesta în care sa va tratăm cu acelaşi respect cu care ne trataţi si voi pe noi

Vrei autostradă la Alexandria? Fă-ţi mă, fă-ţi că plătim noi! Dar ai grijă în drum spre domeniu la vehiculele cu un cal/măgar putere când îţi conduci jipanu’ cu 200 la oră că nu-s semnalizate şi s-ar putea să-l iei pe capotă. Pe cal. Sau pe măgar. În fine, nu vor fi mari probleme, tu şi restul de nouă participanţi la trafic veţi ajunge mai repede acasă.

Că trebuie să trecem şi Meridionalii şi Orientalii ca să ajungem în Moldova din Capitală, nu e o problemă, peisajele sunt frumoase, traseul îşi va merita banii. Iar moldovenii de peste Prut vor avea şansa de a vedea toată ţara când vor veni la mall la Bucureşti că de la anu oricum vor avea liber la vize. Eu zic că ar fi trebui să îi ducem şi pe la Satu Mare.

În zig zag vom ieşi din ţară tot cam în atâta timp ca acum, deci nu avem ce pierde: vom lua în continuare avionul. Baronii să ne trăiască, că fiecare va avea autostrada lui acuma.

În drumul spre Galaţi chiar mă gândeam la indicatorul ăla cu nr. de tiruri sau autoturisme pe oră ca reper de dezvoltare economică, schimburi comerciale, etc. Să ştiţi că Daciile 1300 nu se pun: le sare motorul dacă depăşesc 90 km/h. Aşa că faceţi banda de sigurnaţă mai lată să se poată depăşi cu uşurinţă maşinile staţionate.

Şi încă ceva. Nu ne mai chemaţi la consultări. Sau cel puţin pe mine nu mă mai chemaţi. Nici ca oengist şi nici ca expert în una-alta. Nu mai vin, că sunt la mişto, vă bateţi joc de timpul meu. Voi tot ce vreţi să faceţi faceţi, voi ştiţi mai bine. Iar dacă vreţi să vă bateţi joc de timpul meu şi să bifaţi că le faceţi, să mimaţi consultările şi transparenta, măcar să o faceţi pe bani.

Chestiile astea cu identificarea participativă a priorităţilor de dezvoltare sunt baliverne. Adică nu-s daca se face cu cine trebuie, cu participarea baronilor. Acum ma bucur că n-am mai câştigat licitaţia aia cu priorităţile de dezvoltare pentru programarea pe 2014-2020. Găsisem un expert (român stabilit în Olanda) care lucrase pentru firme mari de consultanţă angajate de Comisia Europenă să deseneze cele mai importante coridoare paneuropene. Abia îl convisesem, cu rugăminţi şi cu chiu cu vai, să meargă cu noi. Mi-a cerut un fee pe zi de îmi e şi jenă să-l pun aici (omul îşi ştia valoare de piaţa şi portofoliul). Ce dracu făceam dacă îi dădeam ăluia  vreo 70 de zile să deseneze priorităţile pe strategia transport şi voi mai apoi să luaţi pixu şi să o trasaţi cel mai scurt drum între doi baroni? Mi-ar fi tremurat mâna pe cec şi m-aş fi amărât ca fraierul, căci mie îmi pasă de ţara asta.

Distribuie acest articol

9 COMENTARII

  1. Aveti nitzica dreptate. Adica nu foarte multa. Pentru d-voastra, ca pentru mai multi bucuresteni, Romania e doar teritoriul dintre Bucuresti si „punctele de interes”: mare, Valea Prahovei si Austria,,,

  2. Plus că acuma „băjeții deștepți” încep să descopere foloasele de a fi „expropriați” dacă au terenuri fix acolo unde zisa autostradă spintecă vesel „glia străbună” . Dacă nu trece prin locul potrivit, O MUTĂM ! Chestie binecunoscută în Occident de vreo două secole, de cînd cu drumurile de fier. A fost un exemplu perfect cum corupția erupe atunci cînd există condiții optime.

    Numai că, vorba morarului de la Sans Souci (într-un conflict similar cu Friedrich II, REGELE PRUSIEI): MAI EXISTĂ JUDECĂTORI LA BERLIN !

    Iaca d-aia are Germania cea mai performantă economie din Europa ! (chiar și cînd Berlinul era… dincolo de ZID).

  3. Pai de ce nu alegeti solutia pragmatica: mutati baronii pe traseul optim al autostrazii.
    Uite-asa impacati si varza (din proiecte) si capra (vecinului baron).

  4. Pt. asta este posibila puscaria. Procesul Vosganian – Videanu poate sa constituie precedentul. Stie asta si cel care se fereste ca de aghiasma de semnaturi. Asa cum a evitat semnatura la Oltchim, la CFR Marfa, asa a evitat-o si acum. Noul masterplan il transforma in lege votata de parlament. A anuntat deja asta. Deci case closed.
    Exista un exemplu mai reprezentativ pentru sintagma „a fura cu legea in mina”?

  5. Mi-a placut articolul, mai degraba tonul folosit… Sincer de catva timp ma plictisesc sau chiar ma infurie articolele prin care se tot insira argumente. Pentru cine mai argumentam? Pentru maimutele astea bolsevic-mafiote care ne conduc? Pentru cititorii prost informati (ignoranti), prost crescuti (inculti), fara cultura politica si responsabilitate civica? Sa-i lasam domle sa-si faca „treaba” linistiti si fara stres, ca oricum nu schimbam nimic cu teoriile noastre… si cand o veni ziua votului, ma daca „nu stii” nu vota! stai acasa si fati un mic si deschide o bere…

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Autor

Ciprian Ciucu
Ciprian Ciucuhttp://www.crpe.ro
Consilier in Consiliul General al Municipiului București / Fost președinte al Consiliului Național de Integritate (2015-2016) / Membru fondator al Centrului Roman de Politici Europene

Colectia Contributors.ro

Contributors.ro propune autorilor săi, acum, la sfârșit de an, trei întrebări despre anul 2020 si perspectivele României în viitorul apropiat. Cele trei întrebari sunt:

1. Care este evenimentul anului 2020 cel mai pe nedrept trecut cu vederea de media și de opinia publică? 

2. Care este cea mai interesantă idee a anului 2020?

3. Care e cea mai mare temere pe care o aveți pentru viitorul României si care e cea mai mare speranță? 

Esential HotNews

E randul tau

Observ cu uimire că invocați, ca reper intelectual creștin, cartea lui Noica, „Rugaţi-vă pentru fratele Alexandru”. Și cumva indirect îi reproșați lui Gabriel Liiceanu un soi de trădare a acestui crez ( „am neplăcuta senzaţie că mă aflu ȋn faţa unui tată care şi-a abandonat, simbolic, copiii”). Mă tem că tocmai această carte a lui Noica este o trădare a suferinței victimelor de: Cristina Cioaba la Dincolo de Isus. Gabriel Liiceanu şi portretul României religioase

Carti recomandate de Contributors.ro

 

 

 

Top articole

Navalnîi a fost judecat în secția de poliție. Doar pe vremea lui Stalin se mai putea întâmpla așa ceva. Interviu cu analistul Armand Goșu

Duminică seara, la revenirea în Rusia, Aleksei Navalnîi a fost arestat, la punctul de control al pașapoartelor, din...

Transgenderii, „Dezastru al unor oameni fără Dzeu”?

Îi mai țineți minte pe CpFeii ăia cu mîna pe cruce și familia-n gură care puseseră de-un referendum acum vreo doi ani...

O variantă modernă a poveștii cu vulpea bearcă: „Organizația pentru Alimentație și Agricultură a Națiunilor Unite a calculat că mai avem circa 60 de...

Dacă ați fi participat în iulie 2015 la lucrările Conferinței dedicate Anului Internațional al Solurilor, desfășurate în Colorado sub auspiciile Organizației pentru...

Democrația este pentru zei. Nu trebuie să ne surprindă faptul că oamenii nu o pot menține

„De ce eșuează democrațiile?” Am auzit această întrebare de multe ori în ultimii ani, în cărți, în paginile de...

Radiografia dezastrului industriei energetice românești în 10 ani

Cifrele nu mint, sunt luate din site-ul Transelectrica și puse în tabele și grafice pentru a trage concluziile. Am extras datele SEN...

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro

MIHAI MACI – Cel de-al doilea volum din Colectia Contributors.ro

„Atunci când abdică de la menirea ei, școala nu e o simplă instituție inerțială, ci una deformatoare. Și nu deformează doar spatele copiilor, ci, în primul rând, sufletele lor. Elevul care învață că poate obține note mari cu referate de pe internet e adultul de mâine care va plagia fără remușcări, cel care-și copiază temele în pauză va alege întotdeauna scurtătura, iar cel care promovează cu intervenții va ști că la baza reușitei stă nu cunoașterea, ci cunoștințele. Luate indi­vidual, lucrurile acestea pot părea mărunte, însă cumulate, ele dau măsura deformării lumii în care trăim și aruncă o umbră grea asupra viitorului pe care ni-l dorim altfel.” – Mihai Maci Comanda cartea cu autograful autorului. Editie limitata.