miercuri, februarie 8, 2023

Cincisprezece ani am rostogolit ideea intrării în Schengen, până am ciobit-o de tot!

Refuz să iau în considerare un eșec al aderării României la spațiul Schengen până la sfârșitul anului. Sau scenariul amânării până la un alt moment potrivit. Două țări se opun momentan: Olanda și Austria. Cu mențiunea că premierul Olandei se agită mult zilele acestea cu telefoane, pentru a lărgi și mai mult clubul celor două țări pline de ifose, care ar intra în sevraj instant fără supradozele zilnice de gaz rusesc și cocaină columbiană. (…) Dar dacă (Doamne ferește) România nu intră în Schengen până la sfârșitul anului vă spun ce voi face eu, un simplu parlamentar: îmi voi dedica ultimii doi ani din acest mandat pentru legislație și activitate politică ce vor viza în mod direct firmele și interesele austriece (rusești la bază) și olandeze prezente în România.[1]

Pavel Popescu, deputat PNL

România merită să intre în spațiul Schengen! I-auzi vorbă?! Așa să fie? Așa o spun politicienii noștri, șeful guvernului, șefii celor două camere ale Parlamentului, parlamentari ca Pavel Popescu, europarlamentarii Corina Crețu, Dan Nica, Victor Negrescu, Mihai Tudose, Rareș Bogdan… unii insistă apăsat chiar, amenințând cu „consecințe” partenerii din Uniune care se opun, adică Olanda (în special), Austria sau Suedia, dezaprobând ceea ce numesc „dubla măsură”; că adică România îndeplinește de 15 ani condițiile „tehnice” de aderare la spațiul de liberă circulație Schengen și totuși nu i se „acordă acest drept”!

Creștini cum suntem, când facem astfel de afirmații tari mai că dovedim cu asupra de măsură că nu am internalizat absolut deloc pilda fariseului habotnic și a vameșului smerit din Evanghelia după Luca (18:9-14): cine ce anume crede că merită și ce i se cuvine de fapt.

Da, știu, vorbim aici de viață reală și nu despre istorii fantastice și pilde nou testamentare; lumea noastră nu are a face cu învățătura lui Hristos. Aici sunt de acord, altminteri multe ar fi mai bune în această lume, iar noi mai împăcați și cu certitudine fericiți și mulțumiți. Totuși, ar trebui înainte de toate să reflectăm dacă merităm cu adevărat ceva și suntem nedreptățiți, sau așteptările noastre sunt în fapt nerealiste?

Imediat după ce Ungaria a emis o legislație care făcea posibilă obținerea cetățeniei maghiare dacă dovedeai că ai avut în familie cândva un înaintaș ungur, un amic mi-a spus că va aplica. M-am mirat, îl știam român get beget. Crezi că-i poți păcăli? l-am întrebat. Da’ nu păcălesc pe nimeni, pentru că unul din bunicii mei a avut un părinte ungur și o pot dovedi, mi-a spus. Ok, și restul? Știi ungurește și celelalte? Pot învăța! mi-a răspuns.

M-am mirat de o atare hotărâre a lui și am insistat cu întrebările, pentru că mă intriga planul lui. Ce-o să faci? Te muți în Ungaria? Care-i de fapt ideea? Bă – mi-a răspuns – îți dau doar două argumente: cu pașaportul unguresc sunt în Schengen și nu-mi trebuie viză de America! Mi-a închis gura cu cele două argumente, pentru că dacă ești corporatist, sau antreprenor sau sportiv, sau artist etc., ideea de a te mișca liber în Occident devine un argument puternic.

(Să-mi aduc aminte, când ne-om mai vedea, să-l întreb dacă a votat la alegerile din Ungaria și, dacă da, cu cine a votat. De curiozitate. De-o vrea să-mi răspundă…)

Morala istoriei este că românii nu mai au de mult încredere că politicienii noștri chiar își doresc să ducă România în spațiul Schengen și în Eurozonă, așa că își caută singuri soluțiile pe care le găsesc potrivite. Rezultatul: avem peste 5 milioane de români stabiliți peste hotare, mulți având deja o a doua cetățenie și un pașaport cu care pot călători liberi, inclusiv în Statele Unite.

Și încă ceva, o observație minoră: dacă din 2023 se va produce minunea și noi, alături de Bulgaria și Croația, ne vom alătura spațiului de liberă circulație în Uniunea Europeană, doar românii vor rămâne în situația de a nu se bucura de toate drepturile de cetățean european, pentru că bulgarii și croații vor avea Euro în portofele. Noi vom rămâne la Leul nostru și la dobânzile noastre mari la credite și mici la depozite, pe mâna Guvernului și a BNR.

(Da, știu, mi se va replica că la fel sunt și ungurii, polonezii, danezii, suedezii… Oare? Ce-ar fi să cântărim mai bine acest argument? Că poate nu e chiar așa…)

Cât despre politicienii noștri care își arată mușchii și amenință, ca Mihai Tudose, Rareș Bogdan sau Pavel Popescu, căruia i-am făcut onoarea de a deschide ostilitățile în textul meu, mă tem că trăiesc cu totul într-un univers paralel și îmi aduc aminte de celebrul personaj turmentat, care se află la pământ cu un altul deasupra care-i cară scatoalce, dar el strigă de zor de acolo de jos: Luați-l de pe mine că-l omor! Doar că toți cei care privesc scena consideră că-și „merită” scatoalcele și se amuză copios.

„MERITĂM” TEHNIC ADERAREA LA SPAȚIUL SCHENGEN?

„Comisia invită Consiliul să ia fără alte întârzieri deciziile necesare pentru a permite Bulgariei, României și Croației să participe pe deplin la spațiul Schengen.

Misiunea voluntară de informare, care a avut loc în octombrie 2022, a confirmat că Bulgaria și România nu numai că au continuat să pună în aplicare noile norme și instrumente, ci au și consolidat în mod substanțial aplicarea generală a arhitecturii Schengen în toate dimensiunile sale. În plus, aceste două țări s-au dovedit a avea rezultate exemplare în ceea ce privește punerea în aplicare a normelor Schengen.

România asigură o gestionare solidă și de înaltă calitate a frontierelor, inclusiv în ceea ce privește supravegherea frontierelor și verificările sistematice la frontiere, și participă la cooperarea polițienească internațională. Combaterea migrației neregulamentare și a traficului de persoane reprezintă două priorități în care România este activă. Sistemul de informații Schengen este bine stabilit. În ceea ce privește respectarea drepturilor fundamentale, România dispune de structuri eficace pentru a garanta accesul la protecție internațională, cu respectarea principiului nereturnării.”[2]

Cele de mai sus sunt extrase de pe pagina oficială de internet a Reprezentanței României la Bruxelles, care reia recomandările din comunicatul Comisiei Europene (16 noiembrie ac.), ce propune Consiliului European să avizeze pozitiv aderarea Bulgariei și României, alături de Croația (țară față de care nu există nicio opoziție, de fapt) la spațiul Schengen, pentru că respectă condițiile cerute legate de gestionarea frontierelor externe ale Uniunii, a fluxurilor migratorii și au creat cadrul de legiferare și procedural necesar.

Un al doilea raport[3], din 23 noiembrie ac., la a cărui redactare au participat de această dată și experți din Țările de Jos, a reconfirmat că stăm bine cu respectarea aquis-ului europeană în materia gestionării apărării frontierele externe ale Uniunii Europene. Deci, încă o dată, stăm bine tehnic și deci „merităm” să ne alăturăm spațiului european de liberă circulație.

Dar de ce atâtea dubii? Am greșit anterior cu ceva, sau sunt doar obiecții artificiale cele venite din partea unor state ca Austria, Suedia ori Țările de Jos? Să vedem cum stăm, răsfoind mass media.

Prima știre (Europa Liberă[4]):

„Poliția de frontieră moldoveană spune că a capturat un avion ucrainean de mici dimensiuni care era folosit la transportarea țigărilor de contrabandă în România, în timp ce aparatul venind din Ucraina survola ilegal raionul Edineți, azi în zori. Într-un comunicat de presă se spune că polițiștii au ‘acționat prompt’, reușind reținerea avionului AN-2. Din informații și imagini difuzate de autoritățile ucrainene, rezultă că avionul aterizase pe un câmp, unde un microbuz moldovean îi adusese combustibil pentru realimentare. Cel puțin un cetățean ucrainean a fost arestat la fața locului, iar altul într-un hotel din Edineți.

Poliția de Frontieră a precizat că în avion nu s-au găsit țigări de contrabandă. Se pleacă însă de la premisa că avionul fusese folosit pentru contrabandă iar doi dintre străinii cărora le aparținea avionul au reușit să fugă.”

A doua știre (Rise Project[5]):

„Un cunoscut traficant de droguri care locuiește în Brazilia a organizat o întâlnire strategică cu asociații și colaboratorii săi. Scopul? Urmau să exporte trei tone de cocaină din America de Sud în Europa.

În ianuarie 2019, cocaina a fost păstrată în câteva depozite din zona portului Belem din Brazilia. Un locotenent al Șeicului a coordonat apoi o echipă care, în februarie 2019, a încărcat toate cele trei tone în câteva ambarcațiuni mai mici. Le-au dus apoi pe nava RB Eden pentru transportul pe ocean.

Pe 1 martie 2019, nava a ajuns în Turcia, unde marfa a fost împărțită. 300 de kilograme fost preluată de o organizație locală, iar restul a fost încărcat pe un alt vas. Drogurile îmbarcate pe nava Sormovskiy 121 au tranzitat Marea Neagră până aproape de Delta Dunării, unde au fost aruncate în apă.

Drogurile erau puse în rucsacuri și genți de voiaj, legate unele de altele cu corzi speciale, și care aveau atașate veste de salvare care să le țină la suprafață. Procurorii susțin că drogurile au ajuns în mare cel mai probabil în data de 17 martie 2019, între 12:20 și 14:19. În acest interval sistemul de localizare al navei a rămas fără semnal. Investigatorii presupun că nava a ancorat în larg 33 de minute, timp în care drogurile asigurate cu veste de salvare au fost lăsate în apă.”

Știrea numărul trei (Digi24[6]):

„Un elicopter sovietic, care zburase clandestin în România, a fost găsit întâmplător la câteva zile de la prăbușire. Pilotul a fost găsit mort.

Epava a fost descoperită de un cioban, într-o pădure de lângă Săpânța, într-o zonă greu accesibilă. Elicopterul este de tip Kamov-26, folosit în special în agricultură, pentru stropirea terenurilor cu soluții de fertilizare sau cu insecticide. În acest caz, ar fi fost folosit, cel mai probabil, pentru traficul cu țigări, mai ales că nu are niciun însemn de înmatriculare, spun surse din anchetă.”

Un avion intră cu țigări de contrabandă în spațiul aerian al României, scapă de încărcătură, apoi ajunge în Republica Moldova unde ar fi trebuit să fie realimentat și încărcat, dar are ghinion și este surprins de autoritățile moldovenești. Un elicopter ce făcea transporturi ilegale de țigări de contrabandă este găsit prăbușit în România după câteva zile, întâmplător. Un cartel sud american de droguri planifică, alături de traficanți din Turcia, Bulgaria, România ș.a. o elaborată operațiune prin care aproape două tone de cocaină să ajungă pe piața europeană plecând de pe plajele noastre.

Niciuna dintre aceste operațiuni nu a fost interceptată „tehnic” de Poliția de Frontieră, ci au fost descoperite întâmplător, pentru că au existat erori în conducerea lor din partea infractorilor care le-au derulat. Concluzia imediată este că aceasta este fața văzută a situației și că, cel mai probabil, alte operațiuni similare ce nu au avut parte de erori au fost derulate bine mersi pe sub nasul autorităților, care habar nu aveau ce se întâmplă.

Pentru lumea noastră, a profanilor, s-au dat unele explicații și nici nu a contat dacă cineva le crede sau nu. Dar în lumea experților Frontex[7] sau a altor agenții europene specializate s-a ridicat cu siguranță sprâncene, iar explicațiile cerute de la autoritățile române au trebuit să primească explicații credibile. Care explicații au fost, cum ne imaginăm, că fie anumite echipamente de supraveghere încă nu există, există dar nu acoperă toate necesitățile sau pur și simplu nu au funcționat.

DAP POLITIC, „MERITĂM” ADERAREA LA SPAȚIUL SCHENGEN?

Într-un articol recent mi-am exprimat nedumerirea privind cazul lui Niculaie Bădălău, care continuă să ocupe postul de vicepreședinte al Autorității de Audit din cadrul Curții de Conturi a României (cel puțin la ora la care scriu, aceasta este situația), deși DNA a oferit suficiente probe privind grave infracțiuni de corupție comise de cel în cauză, astfel încât să convingă un judecător de drepturi și libertăți să semneze arestarea sa preventivă pentru 29 de zile.

Niculaie Bădălău nu era fitecine, ci o piesă importantă în angrenajul unei instituții esențiale a statului român, care conducea activitățile de audit pe fondurile europene cheltuite în România în sectorul agricol. Și totuși, acest personaj cu comportament de interlop, deghizat ani de zile în politician și din 2020 în consilier de conturi, ce s-a dovedit a fi profund corupt, mai fusese anterior în atenția DNA, dar partidul său, președintele partidului, Marcel Ciolacu, au preferat să omită respectivele amănunte și să pună lupul paznic la oi. Un exemplu clasic de practică politică dâmbovițeană, deloc singular.

Alte argumente? Am găsit unele pertinente într-o analiză din G4Media[8], publicată de Dan Tăpălagă, legate de legile justiției recent promulgate de președintele Klaus Iohannis, deși Comisia de la Veneția le-a sancționat cu o serie de observații[9] pe care Parlamentul și Cotroceniul au preferat să nu le mai aștepte (motivația grabei subite: votul din 8 decembrie din JAI, privind Schengen! puțin amuzant, nu?).

Pentru cei care au pregătit argumentul că am făcut progrese în justiție și că, iată, Comisia Europeană recomandă acum și ridicarea MCV pentru România, țin să precizez că lucrurile nu stau chiar așa cum am vrea să credem. Să parcurgem doar câteva extrase din recomandările Comisiei legate de ridicarea MCV[10] și devine clar că este doar o decizie politică formală și atât:

„Printre reformele importante se numără legile justiției adoptate recent și o nouă strategie pentru dezvoltarea sistemului judiciar. De asemenea, Comisia ia act de angajamentul României de a ține seama în cea mai mare măsură de avizul Comisiei de la Veneția cu privire la legile justiției și la alte aspecte, mai generale, în eventualitatea în care ar fi necesare acțiuni suplimentare.

Înainte de a lua o decizie finală, Comisia va ține seama de observațiile Consiliului, precum și de cele ale Parlamentului European. Comisia va reveni asupra acestei chestiuni atât în cazul Bulgariei, cât și al României în lunile următoare.

Ciclul anual al raportului privind statul de drept va permite Comisiei să monitorizeze implementarea multora dintre reformele convenite, precum noul regim în urma desființării Secției pentru investigarea infracțiunilor din justiție; funcționarea Inspecției Judiciare; resursele umane din sistemul judiciar; executarea hotărârilor judecătorești de către administrația publică; impactul viitoarei revizuiri a legislației penale asupra eficacității luptei împotriva corupției, precum și evoluția cadrului de integritate și aplicarea acestuia, inclusiv de către Parlament.”


PRIETENI ȘI MAI PUȚIN PRIETENI

Cei mai mari inamici ai integrării noastre cu drepturi depline în Uniunea Europeană, adică și în spațiul Schengen, și în Eurozonă, suntem noi; pentru că știm sau măcar simțim că acest lucru este adevărat, alunecăm în negare și dăm vina pe alții, ori ne resemnăm că strugurii sunt acri. Adevărul, în schimb, ne provoacă crize (naționale) de nervi.

La votul din Parlamentul European, care a fost favorabil în final recomandării ca spațiul Schengen să cuprindă din 2023 Croația, România și Bulgaria, au fost voci venite dinspre dreapta conservatoare germană (considerată extremă), și anume dinspre AfD, care au afirmat clar că nu avem ce să căutăm în Schengen[11]:

Guido Reil, eurodeputat din partea AfD: România este Vestul sălbatic din mijlocul UE, Ucraina are o infrastructură mai bună. Cum s-a putut așa ceva, o țară cu așa infrastructură, corupție, criminalitate să fi fost primită în UE? Nu avem nevoie de România și Bulgaria nici în Uniunea Europeană, nici în Schengen!

Ce-i drept, afirmația este dură și tonul aproape disprețuitor. Dar câți dintre noi, românii, nu spunem același lucru despre țara noastră, fie că locuim aici sau ne-am stabilit în altă parte? Majoritatea! Și atunci, de ce ne supărăm când ne-o spun și alții? Nu ar ajuta mai mult să ne mobilizăm mai bine în toate acțiunile și atitudinile noastre, pentru a schimba imaginea României atât în fața lumii, cât și în ochii noștri?

Nu știu ce se va întâmpla joi, 8 decembrie, la JAI. Poate cererea României de aderare la Schengen va fi luată în discuție la propunerea Cehiei sau poate că nu, așa cum sugera a fi posibil președintele Klaus Iohannis. Și dacă va fi luată în discuție poate va obține votul unanim necesar sau poate că nu, cine știe? Dar un lucru îl pot afirma sigur, cu mâna pe inimă, că România nu a făcut tot ce depindea de ea pentru ca acest vot să existe și să decurgă fără emoții, firesc. Din păcate.

Așadar, să o lăsăm mai moale cu „meritul”. Să ne gândim, mai degrabă, că dacă vom fi admiși ar trebui să ne crape obrazul de rușine, pentru că se va întâmpla din calcul politic, într-o conjunctură dificilă, și sub privirile condescendente, dacă nu frustrate, ale partenerilor pe care nu i-am convins noi, ci cu totul alte argumente. O fi bine așa?
 


[1] https://www.euractiv.ro/politic-intern/un-deputat-pnl-a-pus-gand-rau-firmelor-austrice-si-olandeze-din-romania-daca-nu-intram-in-schengen-31545

[2] https://romania.representation.ec.europa.eu/news/consolidarea-spatiului-schengen-bulgaria-romania-si-croatia-sunt-pregatite-sa-participe-pe-deplin-la-2022-11-16_ro

[3] https://media.hotnews.ro/media_server1/document-2022-11-23-25920977-0-raport-misiune-evaluare.pdf

[4] https://moldova.europalibera.org/a/contraband%C4%83-de-%C8%9Big%C4%83ri-%C3%AEn-rom%C3%A2nia-cu-un-avion-ucrainean/31460103.html

[5] https://www.riseproject.ro/cocaina-la-mal-originea-si-destinatia-celor-18-tone-de-droguri-recuperate-din-marea-neagra/

[6] https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/un-elicopter-sovietic-care-zburase-clandestin-in-romania-a-fost-gasit-intamplator-la-patru-zile-de-la-prabusire-1128328

[7] https://frontex.europa.eu/

[8] https://www.g4media.ro/merita-romania-sa-intre-in-schengen-riscurile-unei-decizii-negociate-politic.html

[9] https://romania.europalibera.org/a/comisia-venetia-legile-justieiti/32137314.html

[10] https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/romania-scapa-de-mcv-raportul-ce-legile-justitiei-asigura-independenta-sistemului-judiciar-2159937

[11] https://spotmedia.ro/stiri/politica/romania-si-bulgaria-intrunesc-conditiile-pentru-schengen-o-decizie-finala-ar-putea-fi-decisa-in-decembrie-de-consiliu

Distribuie acest articol

47 COMENTARII

  1. Felicitari, foarte pertinenta analiza, dle Felea. Din pacate, ipocrizia, fariseismul si minciunile politicienilor au devenit prea evidente tot mai mult. Tarile vestice prin ambasade cunosc toate mizeriile de la noi. Cand vom avea politicieni adevarati se vor schimba lucrurile in bine. Din vechi comunisti si securisti nu vom avea niciodata oameni care sa faca ceva pentru binele natiunii. Ce naste din pisica, tot soareci mananca !

  2. „Dar câți dintre noi, românii, nu spunem același lucru despre țara noastră, fie că locuim aici sau ne-am stabilit în altă parte? Majoritatea! ”

    Majoritatea celor pe care-i cunoașteți, bănuiesc, că doar nu ați făcut un plebiscit (:)) pe chestiune ca să vorbiți de majoritatea românilor.

    Dar, presupunînd că majoritatea românilor gândește astfel mă întreb de ce nu sunt mai puternice partidele eurosceptice românești. cum care partide? unde-s afd-r, r-ip, mișcarea de 5 stele și 3 epoleți care să lupte intre ele pentru onoarea de a cere prima ieșirea României din UE? Mă întreb și de ce nu apare o mișcare care să ne apere neamul cu sărăcia, ulițele și corupția intacte, că-s de la străbuni? :) Dacă infrastructura și corupția sunt un dat național și suntem așa convinși de treaba asta (apud Băse) atunci de ce ne mai chinuim atâta să părem altceva in Uniunea Europeană in loc să declarăm România un Prințipat sălbatic al tâlharilor de viță veche? Nu ar fi mai bine ca șefii de neam să renunțe iute la Șenghen că e acru și expirat (plus că traficanții de droguri nu au nevoie de el din moment ce-și plimbă marfa nestânjeniți spre Europa acum, deci șenghenu ăsta ar fi fost un beneficiu pentru prostime, nu pentru elită)?

    • Apreciez comentariul dv. Dar alianta coruptilor si prostilor a fost mereu tot mai unita, indiferent de ciclurile de guvernare. Sa va aduceti aminte ce zid a fost facut in jurul lui A. Nastase, si ale altora din marile partide de la noi cand au fost acuzati de coruptie. Manipularea maselor si jocurile jurnalistilor platiti de partide a fost si este cheia reusitei lor, iar elita cat mai exista mereu a fost data la o parte !

    • @euNuke _ „Dar, presupunînd că majoritatea românilor gândește astfel mă întreb de ce nu sunt mai puternice partidele eurosceptice românești. ”

      Cu un imens cinism, dl. V. Stoica face aceeași observație precum dumneavoastră și conchide că practic „Sistemul” poate face ceea ce dorește pentru că nimeni nu i se va opune. (Așadar, ce „locale” în două tururi?! Vor fi comasate cu „generalele”. Și „fiți mulțumiți că vor mai fi, atât cât vor mai fi!”)

      https://www.g4media.ro/breaking-valeriu-stoica-anunta-ca-psd-si-pnl-vor-sa-comaseze-alegerile-locale-si-parlamentare-din-2024-la-un-an-dupa-formarea-coalitiei-psd-pnl-vedem-ca-partidele-anti-sistem-usr-si-aur-nu-au-sanse.html

      Aderarea la Spațiul Schengen nu ține în mod semnificativ de „dorința de a părea altceva” a unora sau a altora, ori pentru a călători personal mai lesne șamd., ci pentru că orice produs traversează frontierele României spre și dinspre Schengen are costuri suplimentare, ceea ce îl face mai puțin competitiv. Orice produs.

      • cred că nu ați înțeles deloc replica mea (că io nu am contestat niciunde utilitatea spațiului Schengen ori valoarea libertății de mișcare in Uniune, unul din puținele lucruri bune ale pseudofederației). probabil avea nevoie de…emoticoane.

  3. A apărut o teorie care pretinde că România va fi admisă oricum în Schengen, fără nicio legătură cu ce face sau ce nu face ea. Din motive de agendă a Berlinului, nu de altceva.

    Nu sunt multe cazuri când aștept cu nerăbdare părerea lui @Florix, dar ăsta ar fi unul dintre ele 😀

    • Romania a fost primita in UE si NATO tot fara nicio legatura cu ce face sau ce nu face. Asa va fi primita si in Schengen, se numeste noroc. In caz de atac nuclear romanii vor fi si printre putinii supravietuitori, alaturi de gandaci, tot din acelasi motiv.

    • Hi Harald, scuze ca te-am tinut pe jar.. Referitor la intrarea Romaniei in Schengen, Cancelaria Germaniei nu are obiectii 😀 In plus, ofera Ucrainei un sistem Patriot in scopul apararii spatiului aerian de rachetele putinistilor.

      P.S. ce mai zic oare americanistii-first, brexitierii, bufon Farage, BoJo si noua lui „Epoca de Aur” cu China? De asemenea sunt curios daca „pretenii” lor din Intermarium (in speta Fidesz-sisti si PiS-isti) mai viseaza la formarea unui pol – ca o contrapondere la Eurozona? 😀

      • Mi se pare normal, de moment ce tot UE să bani pentru dezvoltarea infrastructurii după ce pesedisii alaturi de ceilalți au băgat aproape gratis un miliard de Euro in buzunarele turcilor și americanilor. Drept pentru care nu le-a mai rămas niciun leu 🦁 pentru Moldova care va avea în câțiva ani infrastructura construita aproape in totalitate cu bani UE!

    • @ion _ „Vrem in schenghen si in Euro.”

      Anual, Raportul BNR dă ca cert termenul admiterii României în Eurozonă, de 7 (șapte) ani. Deci, anul acesta, termenul este anul 2029. Anul trecut a fost 2028, în urmă cu 7 ani a fost 2022, iar anul viitor termenul „cert” va fi 2030.

      Nu este în interesul BNR, al băncilor comerciale, sau al guvernării cleptocratice românești adoptarea monedei comune EURO. Am explicat în alte comentarii, la articolele dedicate subiectului, de ce.

  4. https://europe-diplomatic.eu/justice/crime/the-port-of-antwerp-becoming-europes-main-entry-point-for-illegal-drugs/

    https://www.dailymail.co.uk/news/article-10460757/Welcome-Antwerp-cocaine-capital-Europe.html

    Despre tigari:

    https://greekreporter.com/2021/05/14/greece-busts-international-cigarette-smuggling-ring/
    https://www.thenationalherald.com/big-haul-greek-cops-seize-60-million-contraband-cigarettes-in-piraeus/

    De ce Pireu, cui apartine, de unde provin tigarile si ce vase fac traficul ar trebui sa stie cei care citesc …

    Asta pentru ignorantii care n-au idee de volumul traficului de droguri ori tigari in Schengen comparativ cu Romania.

    M-am saturat sa citesc ineptii despre meritul sau nemeritul Romaniei de a intra in Schengen. Criteriile sint clare si sint indeplinite.

    Si eu imi doresc o clasa politica onesta care sa puna interesele tarii inaintea celor personale si o justitie care sa nu actioneze doar selectiv dar Badalau ori ceilalti incompetenti impinsi in functii de virf in administratie n-au nimic de-a face cu intrarea in Schengen. Oprirea fondurilor europene ar fi o masura care i-ar afecta mult mai mult pe politicienii romani verosi …

    • Criteriile sint clare si sint indeplinite.
      Dacă asta ar fi fost suficient, atunci ar fi trebuit ca un grup de specialiști evaluatori să pună o ștampilă pe un formular și gata! Dar uite că inițiatorii Schengen vor unanimitate la vot. Tot așa cum vrea și NATO*.
      Așa ca, deși criteriile of fi ele “tehnic” îndeplinite, mai trebuie ținut cont și de acceptarea celorlalți membri. Căci și “tehnicul” ăsta e cu cântec. Dacă un polițai are radar, atunci tehnic el poate să-i amendeze pe cei prea-grăbiți, dar practic îi poate șantaja in folos propriu. Iar cei care te primesc in clubul lor, vor să fie (cât mai) siguri că nu vor regreta ulterior.

      * și in privința NATO eram cu criteriile cică îndeplinite încă din 1996. Dar până nu a vrut Washingtonul nu am intrat.

      • @Hantzy
        „Căci și “tehnicul” ăsta e cu cântec.”

        Pe muzica si versuri compuse si ajustate cu autoimportanta de vataf (elita „neinteleasa si patrioata”) pe mosia populata majoritar de „gloata”-ca sa-l citez pe Dl Hodor cand s-a referit la pavlikmorozovul Iulian Vlad/

        Se confunda (ne)voit:
        (a) „borcanele PCTF” /autostrazile diriguitoare catre acestea/creioanele si agendele electronice sau nu/echipamentele si programele specifice necesare, fixe si mobile/cursurile de pregatire pt competenta in a utiliza echipamentele si programele/asigurarea unui numar suficient de ofiteri-vamesi
        cu
        (b) SONDAREA CALITATIVA SI CANTITATIVA A ACTIVITATII PERSOANELOR din „borcanele PCTF” si fasiile/zonele de patrulare terestre si maritime (si consecintele suportate de acestea la incalcari ale legislatiei si fisei postului, respectiv activitatea justitiei din domeniul militar) in perioada 2011-2022.

        Vigilenta maxima cand vine vorba de perceptia publicului „deservit” si meschinarie de talcioc/bazar („hai, dom’le, ca n-om fi noi mai catolici decat olanda aia drogata etc!”), din care nu mai iesim de 33 de ani.

        Perpetuarea „spiritului” asta de compromis compromitator nu ne deserveste, ci ne face deservicii pe termen mediu si lung (dupa cum se poate observa de oricine in ziua de azi, dupa 33ani de meschinarie).

        https://www.youtube.com/watch?v=YauZSglG7Cw

    • @cititor critic _ „De ce Pireu, cui apartine…”

      După cum am mai spus, faptul că există contrabandă și prin alte porturi nu este un argument acceptabil pentru a tolera (sau a convinge UE să tolereze) crima organizată din România.

      Global Initiatiative Against Transnational Organized Crime a publicat recent raportul „Portholes – Exploring the maritime Balkan routes” în care lucrurile privind rutele și modelele de trafic sunt explicate pe îndelete.

      https://globalinitiative.net/analysis/balkans-maritime-routes-ports-crime/

  5. Un text lung, care se poate rezuma in doua-trei fraze:
    1.Cum sa intram in Schengen, cand ministrul de interne care ne reprezinta in aceast demers este un plagiator,adica un hot?. Aia cu care negociaza stiu asta mai bine ca noi,si asta atarna mai greu decat tigarile de contabanda.
    2. Daca intram in Schengen este numai datorita razboiului din Ucraina. Si n-ar fi prima data cand datorita unor conjucturi politice Romania obtine ceva important 1) intrarea in UE….Toni Blair in 1999 ne asigura printr-un discurs in Parlament intrarea in UE daca suntem de partea US si Europa in conflictul din Yugoslavia-am intrat. 2) Intrarea in NATO datorita lui 11 Sept 2001. Apoi,in 23 Noiembrie 2002 presedintele G.W.Bush anunta in piata Revolutiei intrarea Romaniei in NATO-apare curcubeul descris atat de frumos in cartea pe care presedintele american a scris-o.
    3) o sa apara curcubeul si acum?

  6. Ce încredere pot avea românii în politicienii lor in general, când un ministru de externe ori un președinte, adică experți în ceea ce privește intrarea în Schengen, se exprimă la fel de clar în aceasta chestiune ca preoteasa Pythia ?!
    Mesajele lor sunt la fel de lipsite de noimă și poate au nevoie de intervenții de specialitate ale altor „experți pentru lămurirea muritorilor de rând, cine știe?! Mai că îți vine să te întrebi dacă au inhalat ceva gaze…
    Când vorbește dl. Aurescu, se referă la chestiuni strict punctuale, ultra tehnice, nu îndrăznește să transmită un mesaj simplu, mai general, pentru tot omul, de genul „suntem optimiști, intrăm!”.
    Eh, poate asta înseamnă diplomația, sa bagi lumea in ceata folosind un limbaj discret și civilizat, care nu spune nimic, până la urmă…

  7. @ Care nu ați înțeles că Bucureștiul este doar un județ al Republicii Moldova și că la Parlamentul European vă reprezentați doar pe voi, conform votului popular, ?

  8. Merita citit si KWI cu:
    „Cred că s-a vehiculat 8 decembrie ca şi un termen final, ceea ce nu este. 8 decembrie este prima posibilitate când această chestiune poate fi discutată şi interesul meu, al nostru este ca atunci când se votează să avem un vot clar pentru accesul României la Schengen. Nu este util pentru absolut nimeni să forţăm un vot care poate nu este cel aşteptat.”

    S-a schimbat placa. Mai bine nu intram în teren decât sa luam bătaie. Nu ne prezentam la meci din motive de sănătate.

  9. Detest profund turnarea de cenusa in cap, atat de caracteristica neamului romanesc. Nu suntem perfecti, nimeni nu e. Fiecare natie are bubele ei. Opozitia la intrarea in schengen este posibila datorita cerintei unanimitatii, ceea ce permite diversilor politicieni de cariera din unele tari europene sa speculeze tema pentru puncte interne. Schema functioneaza de minune in primul rand pentru ca poporul roman nu este unit, romanii isi dau in cap reciproc, cele mai mare probleme in vest le-am avut, culmea! cu romani. Nefiind uniti si avand mai degraba o mentalitate de clan, nici nu e de mirare ca suntem o tinta facila.
    Faptul ca poti fi membru UE dar sa nu fii primit in schengen este o rusine pentru uniune. In autobuzul european suntem obligati sa folosim locurile din spate, literalmente cetateni de mana a doua, un apartheid daunator…

    Da, daca am fi avut cat de cat vagi intentii de a iesi din gandirea de clan, am fi dat cu pumnul in masa pentru a ne reclama, de jure, DREPTURILE. Conform regulilor stabilite de ei, nu de noi, intrarea in schengen este deja un DREPT pentru Romania, nu un favor pentru care sa ne caciulim. Daca mandria si prostia se platesc, prefer sa platim mandria, ca de platit prostia ar trebui sa fim satui.

    Sa va mai spun ceva, dupa 25 de ani in vest: daca tu nu te respecti pe tine, NIMENI nu te va respecta. Sa vedeti ce repede se schimba lucrurile cand arati ca nu te calca nimeni in picioare :)

    Daca tu insuti ai dubii ca meriti in schengen… atunci probabil ca nu meriti :) << cam asta e gandirea in "vest".

    Si da, daca iarasi ne amana ar trebui sa tratam cu VETO absolut orice (cu regret si inima sfasiata, desigur), sau garantez ca ne vor amana la nesfarsit (well, pana la finalul uniunii). Daaar pentru asta e nevoie de politicieni fara gandire de clan, din care avem putini.

    • @Zambetul lui Ilici _ „In autobuzul european suntem obligati sa folosim locurile din spate…”

      Priviți puțin, vă rog, dintr-o altă perspectivă această „obligație”.

      Gândiți-vă la Slovenia, ori Croația, state care au trecut printr-un război nimicitor în fosta Iugoslavie. Sau, la statele baltice (Estonia, Letonia, Lituania), care au fost asuprite, în sensul cel mai propriu al cuvântului, cumplit de mulți ani, de Imperiul Sovietic/ Rusia.

      Toate au astăzi PIB/cap mai mare decât România. Sunt parte a Spațiului Schengen (Croația, în câteva zile) și au adoptat moneda comună Euro (Croația, în câteva zile). Urmăriți vă rog procesele și reformele pe care le-au parcurs aceste state. Nimeni „în autobuzul european” nu le-a „obligat sa folosească locurile din față”.

      • @Constantin – în Slovenia nu a fost niciun fel de război, îi aveau pe croați pe post de tampon, între ei și sârbi. Slovenia a cerut Serbiei să-și ia tancurile armatei iugoslave de pe teritoriul sloven și în câteva săptămâni s-a rezolvat, fără scandal.

        Croații au început să lucreze în Germania încă din anii ’70, iar indepedența Croației în sine a fost o afacere germană, date fiind legăturile lor din timpul WWII. Deci nu comparați Croația cu România. Croația nu a întors armele împotriva Germaniei, Croația a fost fascistă ca la carte.

        În timpul WWII, Croația a masacrat conștiincioasă sârbi alături de Germania nazistă, asta după ce la finalul Primului Război Mondial masacrase conștiincioasă sloveni, alături de Austria Germană (Deutsch-Österreich) în scop de purificare etnică. Chiar și astăzi, pe lângă Maribor (care a rămas până la urmă în Slovenia, nu în Austria) e plin de gropi comune cu fasciști croați, care n-ar fi avut ce căuta acolo.

        • @Harald _ „în Slovenia nu a fost niciun fel de război,”

          Desigur că a fost. Conflictul armat în care a fost atacat teritoriul Sloveniei este cunoscut drept „Războiul de 10 zile”, dar consecințele acestuia s-au întins asupra economiei slovene timp de mai mulți ani.

          Toate statele foste iugoslave au fost implicate în război.

          Astăzi Slovenia și Croația sunt membre Schengen, iar peste câteva zile ambele se vor afla în Eurozonă. România nici nu visează… Iar dacă visează, știe bine că rămâne un vis.

      • Zâmbetul are ceva colți împotriva Uniunii Europene. Însă, oricât de senzațional i-ar părea, Schengenul nu este administrat de uniune. Ea se bazează pe o înțelegere între state din Uniune, dar la care au aderat și altele din afara ei: Norvegia, Islanda, Elveția* și Liechtenstein. Chiar și Marea Britanie și Irlanda au o colaborare polițieneasca cu statele Schengen. Calitatea declarat membru al UE nu implica automat și apartenența la Schengen, chiar dacă ea poate fi un atuu in aceasta privința. Avionul Schengen nu e obligat să transporte pe oricine, chiar dacă are bilet de autobuz european.

        * întrucât Elveția nu face parte din uniunea vamala europeană, controlul de mărfuri la granița elvețiană a rămas valabil.

        • Da, am, pentru ca ceva este profund gresit cu Uniunea daca accepta ideea de cetateni de rang secund, cetateni vs liberti. Culmea, tari terte au drepturi de circulatie mai mare decat membrii uniunii. E clar acum? Caz in care isi pierde legitimitatea de a dicta si este o datorie morala sa i se puna bete in roate.

          • ceva este profund gresit cu Uniunea daca accepta ideea de cetateni de rang secund, cetateni vs liberti. Culmea, tari terte au drepturi de circulatie mai mare decat membrii uniunii.
            Întâi de toate, nu am reproșat nimănui culoarea opiniilor. Dar dacă tot oferiți o motivație pentru opiniile dvs, vă pot spune că aveți informații eronate. Uniunea Europeană nu accepta ceea ce presupuneți:
            https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_22_6945
            În plus, nu cunosc niciun caz în care cetățeni din țări terțe să aibă drepturi mai extinse în interiorul uniunii decât proprii cetățeni. Dar repet, UE nu are jurisdicție asupra convenției Schengen, așa cum nu are nici asupra grupului Visegrad, de exemplu.

            E clar acum? Caz in care isi pierde legitimitatea de a dicta si este o datorie morala sa i se puna bete in roate.
            Din cele scrise mai sus se poate deduce că ați dori ca UE să le impună țărilor din Schengen să accepte România și Bulgaria în grupul lor. Realitatea arată că UE nu are legitimitatea de a le dicta, deci datoria morală de care vorbiți nu are niciun sprijin.

      • acel gap in gdp per capita este micut in favoarea croatiei la nominal si tot la fel de micut, dar in favoarea romaniei la ppp.
        va dau wiki pt. ca grupeaza intr-un singur loc imf/ cia/ wb: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita
        Partea plina a paharului ne arata romania a evoluat(crescut) spectaculos in ultimii 10 ani. Croatia a fost mai tot timpul usor deasurpa romaniei dar ecartul s-a redus major. Trendul av fi in curand inversat.

        La fel sta situatia la PPP si fata slovacia, polonie etc. Nu mai reprezinta un argument. Slovenia a fost tot timpul o exceptie, la un moment dat sufland in ceafa chiar si austriei.

        Mda, procese/reforme – Ungaria, Polonia, Slovacia, chiar si Croatia au fiecare bubele lor. Unele mai mici, altele mai mari.

  10. De meritat nu merităm să intrăm în Schengen dar vom intra pentru că strategia unei actiunî militare în Ucraina din partea aliaților occidentali are nevoie de trecere libera și pe asta mizează politicieni Români în momentul de față . Austria fiind neutră în fața unei invazî este normal să aibe libertatea de a recunoaște că România nu este pregătită dar Nemți le va închide gura pînă pe 8 decembrie.Este o strategie psihologică din punct de vedere American pentru că Putin va înțelege că Americanii și Europenii își pregătesc traseul în cazul unei intervenți la scară mare. Deci Romînia va intra în Schengen 100%.

    • Hai explica-mi te rog cum portugalia, spania sau olanda merita in schengen cu granite atat de poroase ca se simte aroma de hash de peste gibraltar. Terminati cu aiurelile, e strict politic totul. 100% politic.

  11. „O fi bine așa?” Nu, nu ar fi deloc bine si o spun inca o data: Romania a beneficiat de aliantele occidentale fie din „mila istorica”, fie datorita unor evenimente pe care politicienii nostri le-au speculat la momentul respectiv (razboiul din ex-Iugoslavia din anii 90, 11 septembrie 2001 in SUA, razboiul din Irak si Afganistan, iar acum razboiul din Ucraina care accelereaza anumite procese politice). Daca vom intra in Schengen, va fi doar pentru ca planurile UE sunt de a se extinde intr-o zi in Ucraina si R.Moldova si de a-si consolida militar flancul estic, prin filtrarea migrantilor, spionilor rusi si mafiotilor direct in Romania, deci mai departe de tarile vestice. Granita Schengen se va deplasa mai la est, ceea ce este in beneficiul statelor vestice, pana la urma. Oricum, chiar daca intram in Schengen, Romania nu va fi singurul mare „filtru” pentru cei veniti din afara UE, ci va ramane operational si sistemul de identificare existent, tocmai pentru ca nimeni nu se poate baza 100% pe sistemele noastre atata timp cat aterizeaza avioane din Ucraina pe sub radare. Acuma, privind Croatia, odata cu aderarea la Shengen a acestui stat, s-ar inchide cercul in Balcanii de Vest, fiind astfel inchisa si ultima cale de acces ilegal dinspre Serbia, Sarbska, Albania sau Kosovo. Mai ramane sa vedem ce facem cu amicul Orban fidel Rusiei, insa nu degeaba ar trebui sa aderam noi si croatii la Schengen…putem sa facem un „double check” in zona. Odata cu declansarea agresiunii ruse asupra Ucrainei, s-a declansat si noul Razboi Rece 2.0., un razboi asimetric, hibrid, care presupune amenintari specifice acestui tip de razboi, o consolidare a securitatii spatiului UE fiind urgenta.

  12. „Cei mai mari inamici ai integrării noastre cu drepturi depline în Uniunea Europeană, adică și în spațiul Schengen, și în Eurozonă, suntem noi; pentru că știm sau măcar simțim că acest lucru este adevărat, alunecăm în negare și dăm vina pe alții, ori ne resemnăm că strugurii sunt acri.”

    Mă simt obligat să încep prin a scrie că sunt de acord cu toate argumentele aduse de autor în susținerea opiniei domniei-sale și cred că sunt pe deplin reale. Aș îndrăzni să exprim, însă, unele observații asupra concluziei, dacă îmi este permis. Și ia ceva spațiu…

    „Merită” România să acceadă în Schengen? În aceeași măsură poate fi pusă întrebarea „merita” România să se afle în sfera de influență rusească și să-i fie distruse de utopia comunistă relațiile sociale până la atomizare? Un alt autor Contributors scria că România ar fi putut fi precum Belgia… Contrafactual, desigur.

    Așadar, este absurd să spunem că România merită sau nu. Poate că ar fi potrivit să ne întrebăm dacă politicienii români „merită”.

    Dar, se spune adesea cu multă convingere că politicienii sunt reflectarea societății din care provin, că sunt asemenea cetățenilor care i-au ales. Prin urmare, nu este firesc să ne întrebăm dacă cetățenii români sunt cei care „merită” sau nu un nivel mai ridicat de integrare în Uniunea Europeană?

    Ei bine, așa cum am mai scris altundeva, mă întreb adesea, precum mulți alții, oare au „meritat” cetățeni britanici să iasă din UE? Apoi, să-l „aleagă” în fruntea (guvernului) lor chiar pe unul dintre principalii „artizani” ai procesului? Majoritatea britanicilor zic astăzi că a fost o regretabilă greșeală – majoritatea celor „cu toate țiglele pe casă” au spus-o încă dinainte. În realitate a fost o imensă manipulare.

    În acest punct al comentariului meu mă gândesc la reportaje precum cele ce apar la „anumite” televiziuni, adică la toate. O tânără reporteriță se adresează unor „doamne mature” din Vaslui, sau Teleorman, din mediul rural, cu întrebarea „merită România să intre în Schengen?”, iar concluzia este „iată, românii consideră că nu merităm să intrăm în Spațiul Schengen”.

    Îngăduiți-mi, vă rog, o concluzie proprie la întrebarea despre „merite”. Pentru cine a uitat, România este, din 1990, guvernată de facto de o cleptocrație securisto-comunistă al cărei unic obiectiv ideologic este transferarea unei cantități cât mai mari de resurse din averea publică în proprietatea privată a sa și a apropiaților, fără a fi sancționați.

    În acest context, cui îi pasă de „meritul” pentru accederea în Schengen?! (Argoul american, spre exemplu, zice mult mai plastic „cui îi pasă”.)
    Dacă este util cleptocrației ca România să facă parte din Spațiul Schengen și Eurozonă, aceasta va face ceea ce este necesar pentru a face parte, dacă nu, nu! Cândva, exagerând dar nu mult, spuneam că dacă domnul D. Voiculescu dorește ca unul dintre labradorii domniei-sale să devină senator, singura întrebare pe care trebuie să și-o pună este cât de mult este necesar să investească pentru asta.

    Iar, în acest moment, cleptocrația românească este interesată în oarecare măsură ca România să acceadă în Schengen și deloc în Eurozonă. Că acu’ așa „merge bisnisurile”.

  13. Motivatia austriei, ultima dintre cele trei tari((deocamdata) care s-ar opune este nu doar falsa cat mai ales ipocrita!
    https://spotmedia.ro/stiri/opinii-si-analize/un-singur-obstacol-pentru-schengen-se-va-intrebuinta-presedintele-iohannis
    Olanda – s-a linistit cu rapoartele MCV si cele ale comisiilor de verificare schenghen din ultimele doua rânduri. Rutte are toate argumentele fata de parlament a.i. sa nu riste sustinerea guvernului.
    Suedia – s-au calmat si socialistii, guvernul are unda verde
    Austria -are o problema cu modul in care vede harta rutei balcanice. Desi trece covarsitor prin serbia, croatia, ungaria, problema ei este romania. Este coplesita de migratie si doreste, ceea ce nu a sustinut in alte timpuri pt. Italia, spania si grecia) sa forteze un mecanism de relocare. Daca reuseste, atunci va da votul.
    Secundar, noua ruta de aprovizionare cu gaze a austriei se bazează pe terminalul de gnl de pe insula krk, croatia. Pur întâmplător sau maieul e mai aproape decât camasa!

    Imi pare rau dar absolut niciuna din framantarile articolului nu se oglindeste in realitatea situatiei – acordul tine in mod meschin de cauze interne ale tarilor sceptice, si cam atât.

    E bine ca ne analizam critic dar ceea ce credem noi ca se gaseste doar in romania sau doar la romani găsim din plin si in alte tari schenghem. Nu avem ce ceda ca tara dar daca veto-ul va fi doar al austriei aceasta merita cu vârf si îndesat represalii (corecte politic, bineinteles). La ipocrizie se răspunde la fel.

  14. Si ca sa continui ideea – https://www.news.ro/externe/austria-ungaria-si-serbia-se-aliaza-printr-un-pact-incheiat-la-belgrad-impotriva-migratiei-clandestine-1922403617002022111420923068
    ”Sistemul de azil al Uniunii Europene (UE) a eşuat”, a declarat presei cancelarul austriac.
    Cancelarul austriac:
    ”Am ajuns în punctul în care diverse ţări europene caută noi forme de parteneriat în afara a ceea ce este posibil în UE”, a declarat Karl Nehammer.

    ”Azilul à la carte” trebuie să înceteze, iar ”turismul azilului” trebuie să fie oprit, a subliniat cancelarul austriac.

    Problema clara a austriei sunt solicitantii de azil, cei pe care, in calitate de prim stat schenghen de intrare (nu-mi dau seama ce păzesc ungaria si slovenia, croatia nu are granita cu austria) trebuie sa-i înregistreze si apoi sa stea la mila tarilor reale de destinatie (germania in special) pt. Mici cote de relocare.

    „Ruta migraţiei prin Balcanii Occidentali – care traversează Turcia, Bulgaria, Macedonia de Nord şi Serbia – a devenit principala rută a migraţiei către UE.. In septembrie, numărul trecerilor a crescut cu 141% faţă de nivelul din 2021.”
    Partidul ÖVP (conservator), încearcă să se poziţioneze ca un critic al migraţiei şi refugiaţilor în perspectiva alegerilor din 2024 – o abordare cu care a obţiniut o victorie în 2017.

    „Karl Nehammer a salutat acest pact drept un ”parteneriat împotriva expoatării fiinţelor umane” – în pofida faptului că, în realitate, este vorba pur şi simplu despre arestarea persoanelor care încearcă să înceapă o nouă viaţă în UE.”

    A, si era sa uit – trafic de tigari exista, si inca masiv si bine organizat logistic in vestul UE. Sursa nu e din romania si nici din est. Lecturati mai ses presa franceza (o tara predilecta datorita preturilor enorme comparativ inclusiv cu tarile din jur gen germania, belgia).

    La fel si canabisul din spania (unde e legala cultivarea) – o metoda predilecta de traversare in franta este ce asa numita „go fast” – pe autostrada.

    Trebuie întotdeauna văzut contextul general.

    • Repet ceea ce si alti comentatori au spus mai sus:

      Faptul ca exista infractionalitate si in tari membre Schengen nu ne permite sa trecem cu vederea faptul ca Romania este „in top” in ceea ce priveste infractionalitatea.

      Marea problema a Romaniei este insa faptul ca e evident ca puterea politica de la Bucuresti nu intreprinde nimic eficient pentru stoparea infractionalitatii. Mai mult, modul in care procedeaza dovedeste ca incurajeaza si protejeaza infractionalitatea. De ce? Pentru ca asa cum domnul Constantin corect spune mai sus, Romania este prizoniera unei cleptocratii de origine securisto-comunista, care urmareste scopul sau, nu scopul integrarii pe deplin a Romaniei in sistemul de valori al lumii civilizate.

      Si cum acesasta situatie de fapt e bine inteleasa si cunoscuta de catre politicienii din tarile civilizate, acestia au gasit un mijloc de a pedepsi Romania pentru performantele sale negative.

      Daca nu ar exista razboiul din Ucraina si amenintarea ruseasca, si grupul politicienilor rensposabili din Occident ar fi pus in situatia de a vota cu inima si constiinta pentru acordarea unor drepturi Romaniei, fiti convins ca votul ar fi 100% negativ impotriva Romaniei.

      E evident pentru toti ca ceea ce spunea eurodeputatul german din partidul de extrema dreapta este adevarat. Romania nu merita nimic…nici UE, nici Nato, nici Schengen. Doar contextul geopolitic a permis Romaniei sa acceada acolo unde nu merita!

      O sa se spuna, ce vina au milioanele de romani corecti, harnici si cinstiti? Aici apare disfunctionalitatea de intelegere! Noi nu pricepem nici astazi ca esecurile tarii sunt vazute ca o consecinta a votului popular! Deci intreaga natie trebuie sa sufere consecintele, pentru ca ea, prin vot, mentine fraiele puterii in mainile clicilor de origini securisto-comuniste!

      Cleptocratia securisto-comunista vrea in Schengen din 2 motive:

      1. Infractionalitatea va avea mai putine piedici de infruntat

      2. Prostii vor fi mai usor de convins ca clica comunista e meritorie pentru asta, si trebuie mentinuta la putere in continuare.

      Si totusi, eu cred ca e bine sa fim primiti in Schengen, pentru ca e posibil ca securisto-comunistii sa nu fi facut calcule corecte si admiterea in Schengen sa produca incetul cu incetul responsabilizarea unei bune parti a celor care prin votul lor au girat ani de-a randul mentinerea la putere a clicii securisto-comuniste.

      • Va recomand o sedere de mai multi ani in vest pt. a simti pe pielea dvs. infractionalitatea de acolo. Si nu se datorează neapărat romanilor plecati.
        pe de alta parte, ca sa nu intram intr-o spirala de whatabout, va sugerez sa comentati la subiectul comment-ului meu, iar acesta este altul – externalizarea nepermisa problemelor interne ale unei tari spre tinte false si vicierea corectitudinii aplicării regulilor si tratatelor in vigoare in UE si Schengen.
        Austria vrea reformarea spatiului schengen si santajeaza pe tema asta. La ce a ajuns in ultimii ani ( controalele la granita au-de sunt deja permanentizate de ex iar masinile cu nr. Ro, bg etc „selectate” pt. A fi trase pe dreapta aproape by default) acest spatiu singura motivatie pe care o mai vad pt. Noi este legata de circulatia marfurilor.

  15. Eu sper sa intram macar sa le mai inchida gura la toti negativistii astia ca nu meritam pentru ca nu stiu ce ministru nu isi face treaba. Adica sa intram si sa iesim de fiecare data cand avem un ministru care a ajuns cum a ajuns pe acolo? Dar ce treaba au cele 15 milioane de romani care vor beneficia de intrarea in Schengen sa fie pedepsiti pentru ca sistemul cumva a dus acolo un singur om la un moment dat? Cum se schimba un sistem veti spune: eh.. dar italienii cum l-au schimbat? Dar grecii? Dar multi altii care inca se lupta cu coruptia si contrabanda? Cumva in UE nu sunt infractiuni sau acte de contrabanda? De cand a intra in Schengen are legatura cu lipsa infractorilor? Ma deranjeaza atata pesimism si negativitate! Daca intram, ca si intrarea in UE si NATO va fi benefic pentru tara si popor! Asta e cel mai important! Apoi, vazand ca se poate, poporul va alege politicieni din ce in ce mai buni! Dar trebuie rezultate, sa vada ca se poate, ca sa intre in politica si oameni curati! Altfel tot d-astia vor fi in parlament! Dar cu suturi in fund de la populatie incet incet ii vom schimba! (dar perfectiune nu vom avea niciodata). Pana la urma, probabil ca cei care au stimulat clasa politica este AUR-ul (trebuie o oaie neagra sa te sperie ca sa te apuci serios de treaba). De asta s-au mobilizat toti, de frica AUR-ului.. si nu exista vreo alta solutie (oricat am apela la etica, morala, stoicism sau ce alte preferinte filozofice mai aveti). In plus, foarte important: faptul ca intram in Schengen inseamna ca vom fi si mai monitorizati decat pana acum prin mecanismele normale ale UE de monitorizare. Vad ca toti negativistii astia care zic ca nu meritam, vad aderarea ca un examen si gata. FALS! Dupa aderare va fi si mai monitorizata Romania: vezi doar exemplul Ungariei si al Poloniei. Deci va fi mai bine pentru cei care vrem o Romanie curata si mai rau pentru corupti si traficanti.

    • @ion _ „De cand a intra in Schengen are legatura cu lipsa infractorilor?”

      Controlul frontierelor are legătură cu prejudiciile provocate de contrabandă. O justiție independentă reprezintă garanția că vinovații sunt pedepsiți și fenomenul infracțional ținut sub control. O fi corupție și la alții dar Transparency International, spre exemplu, arată an de an că nu este la toți la fel.

      Pe de altă parte, cred că aveți dreptate, datele Frontex arată că prin România trec spre Vest mult mai puțini migranți decât trec prin Croația, stat susținut de Austria pentru aderare la Schengen. Așadar, argumentația Austriei pentru acceptarea Croației și respingerea României este absurdă.

      În acest context, cu mult mai credibilă este alinierea poziției Austriei cu cea a domnului V Orban și cea a Consiliului Național Secuiesc. Și, de asemenea, armonizarea ei cu dorința Rusiei (important partener economic al Austriei) de a crea disensiuni în Uniunea Europeană.

      Prin urmare, este foarte probabil ca o bună parte din lobby-ul antiromânesc (inclusiv în privința Schengen) să fie finanțat chiar prin banii pe care românii înșiși îi plătesc pentru petrolul rusesc. Fără nicio legătură cu îndeplinirea condițiilor invocate ca pretext.

  16. Multe din comentariile de aici imi confirma ceea ce stiam deja: romanii se urasc cumplit pe ei insisi. Adevarul e ca cele mai multe probleme pe afara mereu le-am avut cu romani.

  17. Interviu HN cu Daniela Pisoiu, cercetător senior la Institutul Austriac pentru Afaceri Internaționale:
    „Ce ar fi trebuit să facă România pentru a nu avea această opoziție a Austriei la intrarea în spațiul Schengen?
    România trebuie să insiste asupra situației de fapt. Dacă Austria are date care contrazic datele europene, să li se ceară să le prezinte. Întărirea relațiilor cu alte țări europene, în special Germania, Franța și Italia pe aceste teme. Să refuze să susțină propunerile austriece cu privire la temele de migrație și azil, atâta timp cât Austria se opune aderării României la Schengen.”
    https://www.hotnews.ro/stiri-esential-25946998-experta-romanca-relatii-internationale-din-austria-despre-schengen-romania-bulgaria-sunt-tapii-ispasitori-pentru-esecurile-ungariei.htm

  18. Articolul prezinta doar o parte a „povestei”. Prezinta exceptii cu titlul de regula, statistica cifrelor mici, ca si cand in nicio alta tara nu ar exista tentative de contrabanda.

    Ideea de Uniune nu e despre despre politicieni, ci despre cetateni.
    Cetateni care au depus eforturi considerabile sa faca parte din UE si sa aiba drepturi depline, egale, nu sa fie tratati in mod discriminatoriu, nu sa fie umiliti.

    Pe cat o fi ea tara asta de stricata, autorul trece cu vederea ca este un membru regional extrem de important al NATO, a contribuit enorm pentru ajutorarea Ucrainei, Moldovei, Greciei (incendii) si chiar si Austriei (Covid). Si nici macar nu ne putem opri aici. Avem resurse exploatate de europeni, atat minerale, cat si financiare sau umane.

    Deseurile din Europa sunt importate si incendiate pe campuri fara sa comenteze niciun membru UE nimic, dar inghitim in sec si traim cu impresia ca noi, mortul, suntem de vina.

    E tara asta mai stricata decat restul care sunt in Schengen? Refuz sa cred.
    Romania nu merita sa intre in Schengen, Romania si-a castigat acest merit.

  19. Austria este un stat european, mai parazit decat chiar Germania, nefiind in NATO.
    Este sediul unor organizatii internationale care au ca misiune sa spele/justifice regimuri precum cele din Iran si Rusia si sa le ofere o doza de legitimitate internationala.
    Exemplul recent cu centrala nucleara din Ucraina este elocvent.
    Austria este infilitrata demult de KGB.
    Pozitia politica „ghiocel” in UE este deja in DNA-ul partidelor din Romania.

    Si este plina de votanti de extrema dreapta mult mai extremisti comparativ cu cei din AUR.
    Ceea ce face Austria cu Schengen se numeste in engleza „red herrings”.

    Cat priveste vacantele in Austria; este o tara foarte fumoasa dar Romania este si mai frumoasa si mai mare si cu un peisaj mai variat.
    Mancarea servita este facuta corect dar comparativ cu cea romaneasca este … plictisitoare.
    Cei care au incercat revelioane in Tirol stiu ce sa se astepte in materie de distractie, orchestra, muzica; plictis total.
    Dar preturile sunt (inca?) mai bune decat cele pentru vacantele in Romania.
    Consoartele ahtiate dupa outlet-uri de haine second hand si zdranganele (accesories) au un paradis-refugiu-emotional.
    Intr-unul din revelioanele din Tirol, o ospatarita locala, cam urata, cam batrana, dar foarte inimoasa ne-a ajutat si ne-a dat de mancare pentru ca ajunsesem tarziu la hotel.
    Prietenii au servit-o la prima ocazie pe Heidi (asa am poreclit-o :)) ) cu tuica romaneasca. Fata i s-a LUMINAT cand a gustat licoarea!

  20. Scriu acest comentariu în data de 10 decembrie când știm că nu suntem în Schengen. Sunt uimit cum „argumentele” din articol vin să justifice o „corectă” respingere a României. Pe logica autorului, iată, austriecii nu au argumentat cu fapte incriminatoare gen „politicieni corupți la București” sau „avioane/ elicoptere/droguri” trec granița României. Poate ar fi trebuit să citească acest articol înaintede 8 decembrie?! Culmea-spre ghinionul autorului-argumentele austriecilor, emigranții ilegali, sunt exact neajunsurile croaților, dar asta nu a fost o problemă în a fi acceptați. De acord, politicienii noștri isterici și dezechilibrați nu ajută cu nimic. Nu ajută așa cum argumente gen „Bădălău” sau „avion/elicopter/droguri” nu sunt altceva decât exemple că și la noi, ca dealtfel oriunde în statele Schengen, există corupți și contrabandă. Dacă drogurile care se vând în Austria sau Olanda presupunem că nu au ajuns pe piață pe cale legală, dacă problemele politicienilor corupți din Austria, Olanda, Ungaria sau oricare alt stat Schengen ar trebui să fie fapte incriminatorii, atunci respectivele state trebuie date afară din Schengen? Sunt ei sursă de răspândire facilă a răului intr-un spațiu fără frontiere? Argumentele autorului sunt cel puțin atât de subțiri încât, iată, nici măcar nu au fost folosite de austrieci, dimpotrivă, au folosit drept argument al respingerii noastre fix emigranții care tranzitează Croația. Cât despre Bădălău/între timp e la bulău… că să închei cu o rimă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Prin adaugarea unui comentariu sunteti de acord cu Termenii si Conditiile site-ului Contributors.ro

Autor

Cristian Felea
Doctor în ştiinţe inginereşti, domeniul: „Mine, Petrol şi Gaze” - Universitatea din Petroşani. Ofițer SRI în rezervă Colaborator al publicaţiei „Revista Minelor”

Carti noi

 

Institutul de Istorie a Religiilor al Academiei Române și Muzeul Național al Literaturii Române vă invită la expoziția „Manuscrisele inedite ale lui Mircea Eliade din patrimoniul Institutului de Istorie a Religiilor al Academiei Române”, care va putea fi vizitată între 26 ianuarie și 13 martie 2023 la sediul Muzeului Național al Literaturii Române din strada Nicolae Crețulescu nr. 8. Află mai multe

Carti noi

Revoluția Greacă de la 1821 pe teritoriul Moldovei și Țării Românești

 

Carti noi

„Jurnalul de doliu scris de Ioan Stanomir impresionează prin intensitatea pe care o imprimă literei, o intensitate care consumă și îl consumă, într-un intangibil orizont al unei nostalgii dizolvante. Biografia mamei, autobiografia autorului, atât de strâns legate, alcătuiesc textul unei declarații de dragoste d’outre-tombe, punctând, în marginea unor momente care au devenit inefabile, notele simfoniei unei iremediabile tristeți… vezi amanunte despre carte
 „Serhii Plokhy este unul dintre cei mai însemnați experți contemporani în istoria Rusiei și a Războiului Rece.” – Anne Applebaum
În toamna anului 1961, asasinul KGB-ist Bogdan Stașinski dezerta în Germania de Vest. După ce a dezvăluit agenților CIA secretele pe care le deținea, Stașinski a fost judecat în ceea ce avea să fie cel mai mediatizat caz de asasinat din întregul Război Rece. Publicitatea iscată în jurul cazului Stașinski a determinat KGB-ul să își schimbe modul de operare în străinătate și a contribuit la sfârșitul carierei lui Aleksandr Șelepin, unul dintre cei mai ambițioși și periculoși conducători sovietici. Mai multe…
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

Top articole

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro