joi, martie 28, 2024

Cine umbla cu anticoruptia in gura


„PDL-ul de astazi, la fel de corupt ca PSD-ul din 2004”.

Nu, n-o spun eu, nici ziaristi carcotasi, nici adversari politici. O spune senatorul PDL Iulian Urban, care nici nu a fost sanctionat sau atentionat pentru o afirmatie atat de grava. Probabil conducerea PDL este de acord cu afirmatia propriului senator.

Ultima lovitura de la Cluj a naucit, pur si simplu, conducerea PDL. In chiar fieful premierului, doi inalti reprezentanti ai PDL, ajunsi in functie, se presupune, cu binecuvantarea premierului, se trezesc incatusati de catre DNA. Este vorba de Radu Bica, vicepresedintele Consiliului Judetean si Sorin Apostu, primarul Clujului. Ambii sub acuzatii de coruptie, respectiv de luare de mita pentru masluirea de contracte cu statul.

Desi principala componenta a discursului politic al PDL este anticoruptia si acuzatiile de coruptie impotriva adversarilor politici. Dar, vorba lui Arghezi, „una vorbim, alta fumam”!

Mai mult, pe peretii primariei din Cluj exista afise impresionante: „Aici nu se ia mita”! Exceptie face primarul.

Cert este ca PDL este in degringolada, in zona cea mai sensibila, in care spera sa se deosebeasca de adversarii din alte partide: coruptia si lupta pentru integritate. Geaba coduri etice, geaba discursuri inflacarate, totul devine  mistificare si ipocrizie.

Sigur, vom auzi, fiecare raspunde pentru faptele sale, nu e de vina intreg partidul pentru ce face unul sau altul dintre membrii sai.

In primul rand ca nu este vorba de unul sau altul, ci de membri de vaza ai partidului. In al doilea rand, ce semnal da PDL cand persoane importante din PDL, trimise in judecata pentru acte de coruptie (Gheorghe Falca) sau cercetate pentru gestionare frauduloasa a fondurilor europene (Ioan Botis), ajung in conducerea centrala a PDL, ca sefi de comisii pe domenii. Adica, nu s-au gasit in PDL altii mai competenti sa preia sefia acelor comisii? Explicatia este alta. Contributia la pusculita de partid si la succesul electoral din bazinele controlate reprezinta parola de acces la functiile inalte din PDL. Nu integritatea, nu onestitatea. Si asta sub privirile ingaduitoare ale lui Emil Boc, care nu se poate pune cu baroni locali de tipul Ioan Oltean, Seculici, Cezar Preda, etc.

Antonie Solomon a stat in arest preventiv sase luni, fiind cercetat pentru fapte de coruptie in dosarul PIC alaturi de omul de afaceri Cornel Penescu si de alti inculpati. Dupa ce a fost eliberat, in 8 septembrie 2010, Curtea de Apel Galati i-a permis lui Antonie Solomon sa-si exercite in continuare mandatul de primar.
PDL l-a sustinut pe Solomon pe toata perioada anchetei, evitand o decizie de excludere a acestuia din partid.  Imediat dupa eliberarea din arest, Antonie Solomon a fost reales in functia de sef al Organizatiei Craiova a PDL.

Bogdan Cantaragiu apare in dosarul penal al deputatului PDL Giurgiu, Dan Pasat. Acesta din urma este cercetat de procurori pentru mai multe fapte penale comise in perioada 2007-2010.  Pentru a ajunge in functia de presedinte al organizatiei Sector 1, deputatul Cantaragiu a beneficiat de sustinerea unor lideri marcanti ai Partidului Democrat Liberal: Elena Udrea, Vasile Blaga si Adriean Videanu.

Cristian Poteras, primarul sectorului 6 din Bucuresti, a fost trimis in judecata pentru fapte de coruptie legate de schimburi de terenuri. Ceeace n-a impiedicat-o pe Elena Udrea sa-i dea pa mana, din fonduri europene, 15 milioane de euro pentru modernizarea parcului Moghioros. Unul dintre cele mai frumoase parcuri bucurestene.

Convingerea, impartasita si de presedintele Basescu, ca nimeni nu trebuie sanctionat pana dupa judecata de apoi, se dovedeste catastrofala sub aspectul imaginii publice.

Nu e suficient ca economic ne prabusim la prima furtuna mai puternica. Ca unitatile economice inca de stat, multe falimentare, trag in jos bugetele publice. Ca deficitele bugetare trebuie acoperite din imprumuturi din ce in ce mai scumpe.  Ca promisiunile cu investii ale statului se dovedesc desarte sau neinspirate si discretionare. Ca nu putem absorbi banii europeni, care au facut minuni pe timp de criza, in Polonia, de exemplu. Ca resurse importante ale tarii, in agricultura si turism, nu pot fi puse in valaoare din cauza mediului economic neatractiv si lipsa infrastructurii. Ca pana si Bulgaria ne-o ia inainte, aspirand firme grecesti si romanesti.

Pe langa toate acestea si multe altele, nici de integritate nu putem vorbi in politica noastra. Cu mortul economic in casa, mai marii PDL se tin de masluiri de licitatii, de trafic de influenta, ca de, lacomia e mare si viitoarele campanii electorale scumpe.

Ca nu e nici o exagerare in ce scriu, iata o lista sumara, a ultimelor cazuri instrumentate de DNA si alte parchete. Cred ca exista un mare regret la nivelul actualei conduceri ca au eliberat procurorii de controlul politic. Dar ceasul istoriei nu mai poate fi dat inapoi. Procurorii isi vor face treaba, indiferent ce regim politic s-ar instaura. Cel putin aceasta sa fie o speranta sau, poate, o certitudine.

Iata deci lista ultimilor cercetati din PDL, pentru viitoarele manuale de istorie.

1. Sorin  Apostu, primarul municipiului Cluj-Napoca,  a fost  retinut de procurori  24 de ore, pentru primirea unei mite de 94.000 euro, prin cabinetul sotiei sale, din măsluirea licitaţiei unor contracte.

2. Radu Bica. Potrivit DNA Cluj, Radu Bica ar fi cerut suma de 25.000 de euro pentru a oferi informaţii esenţiale în ceea ce priveşte o licitaţie care urma să aibă loc în luna decembrie. În urma acestei licitaţii se atribuia contractul prin care se asigurau serviciile de mentenanţă pe stadionul Cluj Arena, în anul 2012, servicii ale căror costuri se cifrau în jurul valorii de 60.000 de euro pe lună.

3. Gheorghe Sarb Secretarul general al Minsiterului Sănătăţii, Gheorghe Sârb este acuzat, de procurorii anticorupţie, de luare de mită şi că a dat subiectele propuse pentru examen unor candidaţi pentru ocuparea posturilor de conducere a Direcţiei de Sănătate Publică Argeş.

4. Silviu Bian. În data de 17 septembrie 2011, inculpatul Bian Silviu, în calitate de preşedinte al Agenţiei Naţionale de Ocupare a Forţei de Muncă, presedinte al organizatiei PDL Alba, a primit suma de 22.000 euro şi 19.000 lei de la funcţionarii structurilor judeţene ale ANOFM. Banii au fost pretinşi de către inculpatul Bian Silviu pentru ca, în calitate de ordonator principal de credite, să vireze 25% din costul proiectelor finanţate din fonduri ale Uniunii Europene şi destinate dezvoltării resurselor umane, reprezentând cofinanţarea acestora din fonduri proprii, în vederea bunei derulări a activităţii în cadrul proiectelor (comunicat DNA).

5. Cornelia Corescu Potrivit procurorilor DNA, în cursul lunii iulie, Cornelia Corescu, în calitate de inspector şef al Inspectoratului Teritorial de Muncă Timiş, împreună cu Vasile Medeşan, au pretins suma de 10.000 lei unui denunţător, administrator la o societate, indicându-i ca banii să fie achitaţi cu titlu de donaţie pentru organizaţia judeţeană a partidului din care toţi trei făceau parte – Partidul Democrat Liberal. Cornelia Corescu şi Vasile Medeşan rămân în continuare după gratii.

Sunt tare curios cum se va prezenta PDL in fata alegatorilor. Rezultate economice, ioc. Inceputul de echilibrare bugetara, nedusa pana la capat, din motive evident electorale, se va prabusi, probabil, sub impactul evenimenetelor externe. Integritate si anticoruptie, vezi listele de mai sus.

Atunci,  pentru ce realizari ar indrazni sa ceara votul electoratului?

In aceiasi situatie ingrata se afla si presedintele Basescu. Care s-a pus chezas, adeseori, pentru politica si componenta cabinetului Boc. Si care trebuie sa deconteze, odata cu acesta, si toate costurile aferente unei guvernari ineficiente. Este adevarat ca Traian Basescu a promis ca pleaca din politica in 2014. Dar locul sau in istorie se joaca acum, in functie de deciziile pe care le va lua. Ideea ca „buni, rai, altii n-avem”, exprimata de curand apropo de clasa noastra politica, nu are cum sa tina de cald romanilor.

Si nici de foame.

Distribuie acest articol

37 COMENTARII

  1. „Mai mult, pe peretii primariei din Cluj exista afise impresionante: „Aici nu se ia mita”! Exceptie face primarul.”

    Oara doar primarul face exceptie?! Dvs. chiar mai credeti in Mos Craciun?!! De ANI de zile in (aproape) TOATE institutiile de stat din Romania este acelasi SISTEM, doar nu credeti ca primarul/presedintele CJ/ministrul/seful de agentie, etc. pot „aranja” licitatiile/contractele de unii singuri (doar fiecare act este aprobat, asumat si semnat de comisii intregi/consilii de administratie/directori economici/sefi si sefuleti de toate categoriile/contabili/juristi, etc.!) Insa TOTI fac parte din SISTEM (altfel nici nu ar fi ajuns sa fie promovati sau mentinuti in acele functii), aplicand „tabla impartirii” conform Legii lui Ohm („Fii om cu mine, ca sa fiu om cu tine…”)

  2. „PDL-ul de astazi, la fel de corupt ca PSD-ul din 2004”.
    SI cati inalti demnitari de la PSD au fost saltati in 2004 de catre DNA, la fel cum se intampla cu PDL-ul astazi? :)

      • Ba exact asta e diferenta esentiala. Doar un naiv ar crede ca exista vreun partid fara uscaturi.
        Pana una alta nu am vazut conducerea PDL actionand cum actioneaza USLul cand le e anchetat vreun om.

          • de acord cu domnul care va arata ca judecati doar in alb si negru, …si cu precadere in directia care va convine pentru a crea un subiect intrun articol.

            Este posibil ca in PDL sa existe la fel de multi corupti ca si in PSD, dar… trebuie facuta o diferenta intre partide/organizatii corupte care stimuleaza si protejeaza coruptia ca modalitate principala de autosustinere si indivizi corupti, membrii unui partid, partid care lupta impotriva coruptiei (cu dovezi clare). Cele doua partide (lasand la o parte indivizii care le compun) se situeaza la poli opusi in ceea ce priveste abordarea coruptiei. Daca nu faceti diferenta, mi se pare ca sunteti un ziarist slab.

            • „Cele doua partide (lasand la o parte indivizii care le compun) se situeaza la poli opusi in ceea ce priveste abordarea coruptiei”.

              Adica partidele actioneaza si functioneaza singure, fara oamenii care le compun? pai ce, sunt masini robotizate?

  3. Stimate domnule Vlaston
    Ma intreb: chiar ati crezut in cinstea si corectitudinea clamate de pdl-isti in campanii si dupa aceea- vezi si ce peroreaza Monica Macovei de cate ori are ocazia?
    Nu pot sa cred!
    Pareti sincer surprins, de aceea va intreb, ma mir, totusi, la experienta dumneavoastra de viata si didactica, se poate presupune ca aveti fler, daca nu si informatii.
    Noi, cei care avem alte ocupatii si nu scriem in ziare sau pe bloguri, de fapt unii dintre noi, cei care nu i-am votat pe astia care sunt acum la putere si nici pe seful lor suprem, nu avem nicio asteptare, dorim doar sa treaca, ca o boala care trece dupa ce-si face mendrele!
    Va doresc sa va doriti si dvs. acelasi lucru!
    Cu stima,
    M.

  4. Nu stiu de ce, dar fara sa vad macar comentariile postate de altii inaintea mea, am avut aceeasi reactie ca V. Si am aceeasi intrebare: Cati inalti demnitari pesedisti au fost saltati de procurori in 2004 pe motiv de mita? Nu e asta un semn, oare, ca sub PDL justitia a inceput, timid, ce-i drept, sa functioneze? Chiar nu mai tineti minte cum au facut zid pesedistii in jurul lui Bivolaru?? In rest, politicieni (mai mult sau mai putin) corupti exista si vor exista peste tot. Problemele apar atunci cand justitia nu poate sa junga la ei. Sau macar partea din justitie alcatuita din procurori, ca atunci cand se ajunge in fata judecatorilor, lucrurile se mai schimba nitel…

    • Andrei :
      Episodului |Bivolaru, atat de invocat de fanii pedelisti, i se ,,uita” intotdeauna
      finalul : Bivolaru a fost judecat si condamnat la inchisoare in timpul guvernului Nastase ,daca nu credeti verificati .Nu credeti ca e mai bine ca evenimentul sa nu fie intotdeauna prezentat trunchiat ci pana la capat ?

  5. Pana la urma, „asta e problema”. Personal sunt de acord ca guvernul PDL este mediocru, chiar daca sunt de parere ca e mult mai bine ca nu am avut PSD-ul in timpul crizei (acum am fi fost cam la fel ca grecii). Dar legat de coruptie, ce este mai bine: sa existe oameni trimisi in judecata pentru coruptie (indiferent ca sunt PDL, USL, S O Vintu, vamesi etc.) sau sa fie toti curati si ne-corupti ca pe vremea PSD? Faptul ca in timpul unui guvern PDL exista destui corupti din PDL judecati, dovedeste totusi ca se incearca pastrarea unei justitii independente.

    Caci, pana la urma, cred ca suntem cu toii de acord ca probabil nici 10% din oamenii politici nu sunt cu adevarat curati, indiferent ce sustin toti ca slogane electorale. Deci e ipocrizie sa te plangi ca „vai exista corupti in PDL”. E clar ca sunt. Intrebarea e: cati mari corupti au fost judecati in vremea PDL? dar PSD?

      • Lasati domnule Vlaston, ca n-am vazut in Romania lume moarta nici de frig si nici de foame…Poate doar cei care nu muncesc desi-s apti de munca, sau cei care nu s-au gandit la timp sa puna de o parte pentru o pensie mai buna…sau poate cei care s-au imprumutat la banci ca sa-si faca nush ce amenajari prin casa, desi ei au salariu de 800 lei… sau cei care s-au pensionat pe caz de boala la 40 de ani, desi ei sunt sanatosi tun… sau cei care au jucat la FNI, Caritas si alte asemenea pomeni… Nu zic ca nu sunt oameni amarati care o duc greu si care trebuie ajutati in mod punctual, dar asa m-am saturat de plansul asta „in general” de mila romanilor afisat pe la TV sau prin presa, ce nu va inchipuiti… Daca ar fi sa urmaresc presa romaneasca de toate culorile, ar rezulta ca totul e nasol…dar supermarketurile sunt pline, in tara nu ai unde sa te invarti de masini de fitze… Noroc ca in afara de titluri si maxim 3 articole pe saptamana nu mai citesc nimic din presa, iar TV-ul il deschid cand am timp si imi aduc aminte… Altceva ne lipseste noua…un pic de ordine si disciplina… Vorbaraie mai putina si munca mai multa…asta ne-a trebuit mereu… Daca e sa ii reprosez ceva guvernului asta (fara ca asta sa ma impiedice sa sustin cat oi trai ca e de o mie de ori mai bun decat orice guvernare de dupa ’89), e ca uneori actioneaza haotic. In rest, Romania e asa cum e: si cu bune si cu rele…

          • Aici sunt de acord cu Dvs… Ar trebui sa ne preocupe pe toti situatia mondiala, care nu e nici pe departe roz, ba dimpotriva… La asta ma astept de la oamenii publici care mai au ratiune in tara asta si nu se lasa dusi de val (si sper ca Dvs. sa va pastrati echilibrul si sa faceti parte in continuare din aceasta categorie, asa cum ati facut si pana acum). Puneti domnilor pe tapet situatia mondiala, spuneti oamenilor ca sistemul mondial a ajuns intr-o criza din care ori iesim bine, ori se lasa cu sange, invatati-i cum sa puna bani deoparte pentru zile negre, cum sa aiba un comportament rational in toate domeniile… Lasati discutiile sterile, despre ce face cutare si cutare, sau cat de rau o ducem… ca asta nu foloseste la nimic. Dar in fine, asta e deja o discutie mai lunga, care depaseste tema articolului Dvs. Oricum, ma bucur ca raspundeti comentariilor, asta dovedeste ca va respectati cititorii. Am observat ca si dl. Tismaneanu face la fel. Numai bine va doresc.

      • M are dreptate, chiar trebuie sa explic ca aplicarea legii descurajeaza hotia iar neaplicarea ei o incurajeaza ?
        Ce sa inteleg de la dvs., ca era mai bine cand staff-ul PSD il insotea pe Bivolaru la justitie ?
        Eu eram mai degraba ingrijorat daca nu aparea nicio investigatie asupra vre-unui PDL-ist.

        Singurul aspect in care va dau dreptate este aplicarea „prezumtiei nevinovatiei” prin care cei cercetati dar carora nu li s-a stabilit inca vinovatia sunt mentinuti sau chiar promovati.
        Sanctiunea politica ar fi justificata fie si numai pentru imaginea proasta pe care o dau partidului.

  6. Eu sunt fericit ca DNA functioneaza. Era de domeniul utopiei ca un partid in care au trebuit primiti tot felul de oameni (ca sa aiba majoritate) sa fie imaculat. E remarcabil ca DNA ii cam salta pe cei care calca gresit. E in aceeasi masura regretabil ca nu o face la fel de energic in cazul celor din opozitie (mari maestrii in ale furatului). Practic,situatia actuala e cam asa: cand DNA salta pe unul de la putere, e clar ca e corupt si PDL are probleme. Cand il salta pe unul din opozitie, e comanda politica, bietul om e nevinovat, a avut ghinionul sa faca parte dintr-un partid din opozitie. Pe Oprescu nu l-au deranjat nici cu o floare. Pe Dragnea, Chiliman, Piedone (a luat carnetul la trei categorii intr-o z), Oprisan, Nastase, Hrabenciuc, Fenechiu, etc,etc…pe cand? PDL are acum taria ca sa nu intervina peste DNA chiar si cu riscul f clar de a face proprii membri corupti sa voteze cu PSD. Pentru ca nu cred ca isi face cineva iluzii ca, daca vine USL la putere, DNA si ANI vor mai exista cu alte scopuri decat de a-si regla uslasii conturile. Poate nu vor mai exista deloc si le vor regla ei cum stiu.

  7. Clar PDL nu e inocenta intruchipata si ma bucur ca DNA-ul ne-o arata intr-un mod formal, oficial. Pt o imagine completa cred insa ca ar trebui prezentata lista penalilor din toate partidele si vom vedea ca nu prea exista diferente intre ele la acest capitol – trist, dar adevarat.

    Scopul e sa alegem totusi pe cel mai bun din cei care exista. Si in acest sens ce vdm: primarii partidului de guvernamant sunt arestati – o premiera pozitiva! Exista vreo voce credibila anticoruptie in Opozitie? Ca in PDL pot sa numesc cateva, chiar daca influenta nu e mare – dar e mai bine decat deloc, ramane speranta.

    Criza economica ne-a lovit, dar nu ne-a tinut la pamant, chiar daca atacul continua, iar variante mai bune din Opozitie nu exista, dimpotriva.

    Legea educatiei pe care autorul a tot laudat-o a fost votata.

    Pot deci sa ma gandesc la cateva lucruri bune dinspre PDL, alaturi de cele rele. Nu-mi vine nimic bun in minte dinspre Opozitie.

      • PDL s-a oprit ? Oare de ce ?
        Cum a fost sprijinit PDL de catre opozitie la legile evident bune ?

        Hai sa luam Regionalizarea, s-a oprit PDL-ul sau a avut opozitie totala furibunda;
        nefiind agreata nici de UDMR, nu se putea aplica decat cu sprijinul opozitiei.

        UDMR-ului nu-i convenea pentru ca ar fi fost dizolvati in regiunea Centru cu capitala la Brasov.
        Iar romanii au fost prostiti de RTV, A3 si opozitie..

        In martie 2012 ungurii vor folosi precedentul referendumului de la Constanta si isi vor crea „Tinutul Secuiesc”.

        Facem pariu ?

  8. Mie mi se pare o diversiune faptul ca in materie de coruptie se arata aproape exclusiv spre PDL. . Nu sunt fan al nici unui partid si consider majoritatea clasei politice corupta si incompetenta.O dovada faptica a neincrederii generale este ca ultimul parlament a fost ales de o minoritate de 40% din electorat.Ce ma deranjeaza si mai mult e ca nici jurnalistii care ar trebui sa fie ciinii de paza ai democratiei sunt in majoritate de aceeas calitate cu politicienii. Sunt destul de rare cazurile celor care au ceva de spus si o si fac in mod determinat.Cu toate ca nu sunt medic de formatie mi-am permis un diagnostic: LENE INTELECTUALA. Urmaresc cu DESTULA ATENTIE SA VAD CINE IESE DIN EA SI DIN MINTEA DE LEMN.Si pe cale de consecinta din limba de lemn. O zi buna !

  9. ba e chiar mai multa coruptie acum decat atunci. Asta si doar daca te gandesti prin prisma sumelor, atunci sume de sute de mii, milioane se vehiculau doar cu FMI-ul . Acum coruptia si mitele de care se vorbeste sunt cat o transa FMI de atunci.

    Si inca ceva, daca totusi coruptia a ramas cel putin la fel, eu zic chiar ca a crescut dar in alta ograda, s-a pus si tara pe butuci.
    Deci ce e mai bine termopane si crestere economica/stabilitate/ deficit mic, sau sute de mii de euro si tara praf/indatorata?

  10. @Stefan Vlaston: Ba eu cred ca exact coruptia si furtul sunt cea mai mare problema in Romania. Ne furam singuri caciula si de aia nu avem nici de foame nici de cald. Practic de la mentalitatea de furt pornesc toate problemele acestei tai: avem analfabeti cu BAC, avem politicieni care ne fura si ne mint pe fata, nu avem prea multi investitori dispusi sa faca fata coruptiei din Romania (doar daca sunt la fel de necinstiti, si in cazul asta e vorba de afaceri care vin aici sa faca japca), nu avem infrastructura din cauza contractelor frauduloase, avem un buget mic pentru ca foarte multi nu platesc taxe .. you name it.

    Iar din punctul de vedere al eliminarii coruptiei, cred ca suntem de acord ca in vremea PDL s-au vazut cele mai multe progrese (politicieni, vamesi, rezultate BAC etc.).

  11. Ma bucur sa vad ca in sfarsit spuneti lucrurilor pe nume legat de PDL. Pana acum laudati intr-una PDLul. Acum vedeti ce fel de partid e. Chiar si asa, e mult mai ok decat PSD/USL. Problema e ca nu avem pe cine vota…

  12. dle Vlaston,
    incercind sa fiti impartial ca tot romanul, inevitabil nu puteti ocoli baltile/baltoacele.
    Va mai amintiti reactia pesedeilor la arestarea unuia care a scapat mina in borcanul cu Bancorex ori la arestrea lui Nicolaescu de la Arges? Nu vedeti asemenea reactii de la portocalii. Asta spune mult pentru cine are glagorie. Nu, nu-i scuza pe cei de teapa lui Apostu.
    Apoi, cine este la guvernare? daca in timpul guvernarii portocalii DNA-ul ii macina si cerne in asemenea hal, atunci exista si un merit al cuiva de pe acolo. Si este incurajator.
    NB, cind spuneti ca portocalii s-au oprit la legea Educatiei va stropiti urit de tot; mai sint si alte legi bune adoptate, dar nu sint de domeniul dvoastra, invatamintul.

  13. „Cel putin aceasta sa fie o speranta sau, poate, o certitudine” spune domnul Vlaston.

    Foarte bune articole aveti, dar, sa fie lumina….Nu merge.

    Nu cred ca procurorii sunt liberi.. Este un fel de teatru care sa ne pacaleasca.

    De abilitare va ocupati? Ca a inceput deja. Apropo de legea educatiei.

    Pot sa va arat lucrari de rector economist cu articol de chimie pura?

    Sau de economisti si economiste catastrofali cu lucrari de matematica grea?

    Pe care nu le-au facut ei. Dar au fost pusi coautori acolo de persoane bine interesate.

    Ca sunt tare suparata. Indignata. La pensie.

    Este inimaginabil ca acesti indivizi sau individe sa ajunga conducatori de doctorat.

    Trei sunt deja dar nu au trecut prin abilitare. O simpla intrebare din lucrarile respective va dovedi ca habar nu au de nimic in acel domeniu strain lor complet!!

    Unde trebuie sa ma adresez ca sa fie demascati??

    • Pe necajitii aia sa-i lase in pace!

      Asa au invatat de la profesorii universitari.

      Si ce am zis eu mai sus e mult mai grav.

      Ca asa poate ajunge si portarul profesor universitar, ii face careva cateva lucrari ISI de matematica, chimie etc si se duce la abilitare la comisia de economisti si ajunge conducator de doctorate. Sau il face CNATDCU profesor plin.

      Totul este formal. Vor trece prin abilitare in masa. Deja se lauda cum si-au aranjat comisia la beraria de langa UVT. Economistii lor ii vor intreba numai din lucrarile economice, nu si din cele complet straine lor unde apar ca coautori.

      Am strans dosare cu lucrari dar nu stiu unde sa le trimit. O simpla privire si vezi cum dintr-odata unul cu lucrari prin Oradea, zalau etc devine brusc expert in teoria jocurilor si publica alaturi de un matematician, chimist sau fizician intr-o revista ISI.

      Impostura e mult mai grava. ca astia vor educa vitorii dascali de maine!!

  14. „PDL-ul de astazi, la fel de corupt ca PSD-ul din 2004”

    Ei, as! La fel de corupt?! De 5 ori mai corupt. Tocmai pentru ca o spune Urban si pentru ca DNA nu mai pridideste la saltat. Cu toate ca sunt la putere, nu mai pot acoperi toate matrapazlacurile.

  15. Acum poate intelegeti cum demnitatea dvs si a fiecarui cetatean din aceasta tara este calcata in picioare de neica nimeni adusi de vant si pusi in functii. Poate acum trebuie sa avem mai mult curaj sa aparam principiile simple ale democratiei care spun clar ca parlamentul este forul legiuitor intr-o tara (asa cum este el schiop si obez dar care are o singura menire sa faca legi si sa fie lasat sa lucreze pentru ca cei de acolo au fost alesi UNINOMINAL) si nu guvernul (ales dupa gasti si clici de arad, de cluj, de constanta, de suceava, de plescoi) care iata este corupt de la nelutu botis si pana la mr. bian. Lucruri simple care pentru unul ca dumneata, care ai supravietuit unei revolutii in 89, ar fi trebuit sa ii dea aripi in a lupta pentru democratie. Albim cu totii dar nu trebuie sa uitam cum ne-am castigat bruma asta de libertate iar cineva trebuie sa se lupte pentru ea. Ai iesit in fata, esti formator de opinie, scrii articole pentru ca oamenii sa le citeasca si sa isi dea cu parerea. Lupta pentru principii nu pentru partide, lupta pentru demnitatea dumitale si a mea care am rabdarea sa te citesc chiar daca ar trebui sa fii ca un Don Quijote si sa telupti cu morile de vant. Varsta si parul alb ar trebui sa va induca sentimentul ca nimic nu va poata atinge, ca ati adunat atata experienta incat puteti lasa ceva de care sa fiti mandru si celorlalti! Rolul nostru in viata nu este sa ne luptam pentru o functie ci sa incercam sa lasam ceva bun dupa noi Exista o vorba: „Cine seamana vant culege furtuna”. Sa fim modesti si sa aducem liniste celor din jur cu intelepciunea noastra. Teama de a nu crea dezechilibre care pana la urma atrag dezechilibre mai mari, grija de a respecta reguli simple precum o majoritate in parlament sau o cartulie mica de cateva pagini care se numeste Constitutie nu ne-ar fi adus aici. Democratia nu poate fi pacalita, nu poate fi smecherita iar cine o face dispare. Articolul 1 din Constitutia Germaniei spune: „Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.” DEMNITATEA UMANA ESTE INVIOLABILA. INSTITUTIILE STATULUI SUNT OBLIGATE SA O PROTEJEZE SI SA O APERE.
    Poate acum veti intelege si dvs de ce este necesar acest lucru. In al 12 lea ceas v-ati dat seama de coruptia institutionalizata din aceasta tara dupa ce o gramada de comentatori ai articolelor dvs va semnalau aceste lucruri de mai mult de un an. Acesti comentatori scriau multi dintre ei din acelasi motiv ca si mine pentru ca nu se respectau principiile simple ale democratiei si nu aveau cui sa le spuna si le scriau acolo ca si comenatrii la articolele domniei tale.

  16. Eu cred ca nicio apa nu mai poate spala coruptia din pdl. Sunt vinovati si dupa ce vor fi debarcati de usl vom vedea cu siguranta ministrii la puscarie. Se fura fonduri si nu se justifica o gramada de bani. Sufera profesorii iar regiile statului huzuresc si fac datorii imense. Acolo trebuie umblat, regia lignitului, posta, transgaz, romgaz, hidroelectrica, electrica etc. ministere suprapopulate unde stau cohorte de rude ale pdlistilor care iau bani ca unul la o multinationala si nu fac absolut nimic toata ziua. Acolo sunt ascunsi si cu aia trebuia inceput. Nu privatizarea pe 2 lei si gata spunem ca am mai inchis o gaura ci demascarea intregii mafii pdliste si destructurarea ei astfel incat nici un alt partid sa nu mai faca ce au facut astia. Ailalti lucrau mai cu fereala dar astia sunt de toata jena cine nu e cu ei este calcat in picioare. Institutiile statului actioneaza acum pentru ca altfel s-ar putea sa dispara si de frica dau din ei cat pot nu din cauza ca este pdl -ul democratic si deschis.

  17. Acum poate intelegeti cum demnitatea dvs si a fiecarui cetatean din aceasta tara este calcata in picioare de neica nimeni adusi de vant si pusi in functii. Poate acum trebuie sa avem mai mult curaj sa aparam principiile simple ale democratiei care spun clar ca parlamentul este forul legiuitor intr-o tara (asa cum este el schiop si obez dar care are o singura menire sa faca legi si sa fie lasat sa lucreze pentru ca cei de acolo au fost alesi UNINOMINAL) si nu guvernul (ales dupa gasti si clici de arad, de cluj, de constanta, de suceava, de plescoi) care iata este corupt de la nelutu botis si pana la mr. bian. Lucruri simple care pentru unul ca dumneata, care ai supravietuit unei revolutii in 89, ar fi trebuit sa ii dea aripi in a lupta pentru democratie. Albim cu totii dar nu trebuie sa uitam cum ne-am castigat bruma asta de libertate iar cineva trebuie sa se lupte pentru ea. Ai iesit in fata, esti formator de opinie, scrii articole pentru ca oamenii sa le citeasca si sa isi dea cu parerea. Lupta pentru principii nu pentru partide, lupta pentru demnitatea dumitale si a mea care am rabdarea sa te citesc chiar daca ar trebui sa fii ca un Don Quijote si sa te lupti cu morile de vant. Varsta si parul alb ar trebui sa va induca sentimentul ca nimic nu va poata atinge, ca ati adunat atata experienta incat puteti lasa ceva de care sa fiti mandru ! Rolul nostru in viata nu este sa ne luptam pentru o functie ci sa incercam sa lasam ceva bun dupa noi.
    Exista o vorba: “Cine seamana vant culege furtuna”. Sa fim modesti si sa aducem liniste celor din jur cu intelepciunea noastra. Teama de a nu crea dezechilibre care pana la urma atrag dezechilibre mai mari, grija de a respecta reguli simple precum o majoritate in parlament sau o cartulie mica de cateva pagini care se numeste Constitutie nu ne-ar fi adus aici. Democratia nu poate fi pacalita, nu poate fi smecherita iar cine o face dispare. Articolul 1 din Constitutia Germaniei spune: “Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.” DEMNITATEA UMANA ESTE INVIOLABILA. INSTITUTIILE STATULUI SUNT OBLIGATE SA O PROTEJEZE SI SA O APERE.
    Poate acum veti intelege si dvs de ce este necesar acest lucru. In al 12 lea ceas v-ati dat seama de coruptia institutionalizata din aceasta tara adusa de pdl si unpr si udmr si minoritati. Poate Pambuccian inginerul de microunde intelege si el ca e pe de nicaieri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Stefan Vlaston
Stefan Vlastonhttp://stefan-vlaston.blogspot.com/
Candidat din partea ARD la Camera Deputatilor la alegerile din decembrie 2012 Profesor de liceu, director de liceu in perioada 1990-2008, Presedintele asociatiei EDU CER- Educatie si Cercetare. Preocupari in domeniul politicilor educationale, in privinta calitatii educatiei, a managementului educational. Contributii in media scrisa si audiovizuala, pe temele privind educatia, formarea profesionala si cercetarea.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro