marți, mai 20, 2025

Contabilul revine

La aproape zece ani de la prima lui apariție pe ecrane, superinteligentul expert în calcule și cifre Christian Wolf, excelent interpretat Ben Affleck, revine. Tot în regia lui Gavin O’Connor. O face pentru a da curs solicitării directoarei adjuncte a Trezoreriei americane pe nume Marybeth Medina (Cynthia Addai-Robbinson), dornică să rezolve misterul crimei căreia i-a căzut victimă fostul ei șef din tinerețe Ray King (J.K. Simons). Ucis după o întâlnire cu enigmatica Anaïs ( Daniella Pineda) căreia i-a cerut să caute și să găsească membrii unei familii  căzuți mai mult ca sigur pradă unor traficanți de carne vie.

Marybeth și Christian constată că moartea lui Ray este învăluită într-un complex de enigme.Însă unei directoare de la Finanțe nu i-a fost deloc greu să afle că șeful ei de odinioară, semi-oficial retras la pensie, nu are defel o situație financiară înfloritoare. Motiv pentru care a revenit pe tărâmul afacerilor periculoase la solicitarea unui anume Burke (Robert Morgan) despre care vom afla ceva mai încolo că este întruchiparea răului absolut. Scenaristul Bill Dubuque având grijă să ne dezvăluie pe rând și cu un remarcabil simț al măsurii noianul de fapte cumplite comise în ultima vreme de cel despre care ni se va spune și că are o legătură aparte cu mai sus menționata Anaïs.

Cum lucrurile se complică pe zi ce trece, Marybeth și Christian constată că au nevoie de ajutoare suplimentare. Și uite așa apare în scenă Braxton (Jon Bernthal). Nimeni altul decât fratele lui Christian. Și el o minte brici, verificată ca atare în tot felul de acțiuni primejdioase, majoritatea consumate la limita legii. Cum altfel? Așa cum va deveni pe mai departe și cea inițiată de Marybeth care, deși fidel și experimentat om al legii, va trebui să admită tot felul de derogări de la codul profesional al funcționarilor guvernamentali.

Pe diferite căi și grație unor mijloace diverse, dintre care cel mai simpatic și inedit este neașteptatul ajutor primit din partea unor pre-adolescenți  experimentați în IT, cei trei vor afla nenumărate lucruri despre Anaïs. La care duc toate firele. În filmul în care nu se face defel economie la capitolul sânge, bătăi, vânătăi și oase rupte, vor mai interveni încă alte câteva lucruri simpatice, bine gândite de scenarist și abil plasate de regizorul Gavin O’Connor. Ca, de pildă. Dorința de a avea un fotoliu de birou comod a lui Marybeth. Îndeplinită către final, atunci când toate lucrurile sunt deja clare și nici unul dintre personajele pozitive nu mai este în pericol. Înțepăturile și reproșurile reciproce ale celor doi frați care, deși duri mult peste marginile iertate, sunt capabili de sentimente dintre cele mai tandre. Am în vedere secvența în care Christian Wolf verifică eficiența algoritmului pus la cale de o agenție de matrimoniale. Sacrificiile pentru salvarea copiilor condamnați la moarte din ordinul maleficului fără egal Burke. Dansul neașteptat al lui Christian, savurat din toată inima de Braxton. Iubirea pentru un pisic de pripas a aceluiași Braxton. Ș.a.m.d. Toate concepute ca momente de respiro în economia unui thriller cu o acțiune întortocheată a cărui urmărire solicită din plin atenția și inteligența spectatorului. Care nu va pleca deloc dezamăgit acasă.  

51 Entertainment, Artists Equity, Warner Bros.

THE ACCOUNTANT 2- GĂSEȘTE CONTABILUL

Regia: Gavin O’Connor

Scenariul: Bill Dubuque

Producători: Ben Affleck, Lynette Howell Taylor, Mark Wiliams

Decoruri: Susan Benjamin

Costume: Isis Musenden

Imagine: Seamus McGarvey

Cu: Ben Affleck (Christian Wolf), Jon Bernthal (Braxton), Cynthia Addai-Robinson (Marybeth Medina), J.K. Simons (Ray King), Allison Robertson (Justine), Allison Wright (Justine-Voce), Daniella Pineda (Anaïs), Robert Morgan (Burke)

Distribuie acest articol

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Mircea Morariu
Mircea Morariu
Critic de teatru. Doctor în filologie din 1994 cu teza „L’effet de spectacle de Diderot à Ionesco” şi, în prezent, profesor universitar de Literatură franceză la Facultatea de Litere a Universităţii din Oradea. Dublu laureat al Premiului UNITER pentru critică de teatru (2009 şi 2013)

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Carti

Foarte rar mi-a fost dat sa citesc o carte atat de neinduratoare cu realitatea imediata, in acelasi timp atat de logica si de riguroasa in demonstratii. Da, Mihai Maci n-are solutii pentru impostura generalizata din sistemul universitar romanesc sau din cercetare; dar o vaneaza splendid si necrutator in toate cotloanele unde se ascunde si o fotografiaza impecabil, aratandu-i originile si semnificatia sociala. Da, recunoaste ca nu stie cum ar trebui recuplata cultura de invatamant, nu mai spera ca s-ar putea ingradi dezastrele produse limbii romane de utilizarea device-urilor digitale, nu poate decat consemna declinul ireversibil al culturii inalte, dar si al satului traditional si al „familiei traditionale”: dar cat de magistral si, mai ales, lipsit de complezenta sentimentala completeaza fisele sociologice ale principalelor mutatii sociale si culturale din ultimele decenii! Ce-i de facut, totusi? Atata (si e deja mult), crede el: sa privim drept in ochi dezastrul si sa-i punem interogatiile esentiale: „Inainte de-a da raspunsuri, se cuvine sa punem intrebarile”. – Andrei Cornea

Un nou volum semnat de Mihai Maci. Îl puteți achiziționa de aici

Carti

Cărți noi

Noțiunea de cumpănă, care dă titlul acestui volum, nu doar că surprinde natura momentului geopolitic internațional, dar sugerează și o posibilă soluție pentru România. Cumpăna nu este doar o etapă de tranziție, ci un punct critic în care direcțiile asumate astăzi vor determina ireversibil poziția țării în arhitectura globală a puterii. După trei decenii de integrare euro-atlantică, în care viitorul părea stabil și previzibil, realitățile internaționale s-au schimbat rapid, iar ordinea liberală care a definit ultimele decenii este acum contestată. Această contestare vine atât din exterior, prin ascensiunea regimurilor autoritare, cât și din interior, prin revizionism politic și radicalizarea discursului public.” Prof. Corneliu Bjola, Universitatea Oxford

Volumul poate fi cumpărat de aici

Carti noi

Definiția actuală a schimbării climei“ a devenit un eufemism pentru emisiile de CO2 din era post-revoluției industriale, emisii care au condus la reificarea și fetișizarea temperaturii medii globale ca indicator al evoluției climei. Fără a proceda la o „reducție climatică“, prin care orice eveniment meteo neobișnuit din ultimul secol este atribuit automat emisiilor umane de gaze cu efect de seră, cartea de față arată că pe tabla de șah climatic joacă mai multe piese, nu doar combustibilii fosili. Cumpără cartea de aici.

Carti noi

 

Carte recomandata

Ediția a II-a adăugită.

„Miza războiului purtat de Putin împotriva vecinului său de la vest este mai mare decât destinul Ucrainei, echilibrul regional sau chiar cel european. De felul în care se va sfârși acest conflict depinde menținerea actualei ordini internaționale sau abandonarea ei, cu consecințe imprevizibile asupra întregii lumi pe termen mediu și lung. E o bătălie între democrație și dictatură, între regimurile liberale și cele autoritare... Cumpara volumul de aici

Pagini

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro