vineri, martie 29, 2024

Curtea Miracolelor din presă: șantajiști, aserviți, profitori

Revine în atenția publică una dintre actrițele care mai joacă rolul de „jurnalistă” în periferia morală a mass-media, Floriana Jucan. Revista de actualitate politică, economică, socială şi culturală din ţara noastră şi din lume”, patronată de F.J. aduce în puturoasa Curte a Miracolelor de presă un damf de bordel politic și nerușinarea de a prezenta negrul ca alb în schimbul unor arginți. Revista se cheamă Q Magazine, cu apendicele emfatic „by Floriana Jucan”. Firma-editor s-a numit la înființare S.C. Doi și un sfert srl., semn de IQ limitat, companie rebotezată în 8 ianuarie 2007, S.C. Babilon Press srl, nume norocos din moment ce a reușit să facă hocus-pocus cu pierderile înregistrate anterior și să obțină contracte avantajoase din banii publici. Asta s-a întâmplat și acum, când diverse instituții aflate sub mâna PSD au făcut shopping generos din oferta de albume a Florianei, cum arată cu documente HotNews:„Ministerul Turismului și Primăria Sectorului 5, 50, respectiv 100 de bucăți, cu 470 de lei fiecare. De asemenea, RAR a luat 50 de albume, cu 450 de lei bucata”.

Pentru aceste avantaje, Q Magazine a prestat o ediție specială în noiembrie cu ode, ovații și aplauze prelungite pentru „premierul-minune” în „Țara muiștilor”, Viorica Vasilica Dăncilă. Pentru a face pe de-a-ntregul plăcerea finanțatorului, a așezat pe copertă o poză atent photoshopată în „mărime naturală” (sau „bust cu cizme”, cum se glumea pe seama ministrului agriculturii, Zăroni, prostul guvernului Petru Groza) și titlul Rezist, zeflemitor față de miile de contestatari din ultimii doi ani. Ditirambul, semnat cu pseudonimul Nora Noapte, este un exemplul perfect de cinism care parazitează mass-media din România, amestecând într-atât interese meschine, iresponsabilitate, fake news și coperți glossy, încât să debusoleze publicul și, pe termen lung, încrederea în presă să scadă spre zero. În același număr, o scrisoare deschisă „by Floriana Jucan” îi este adresată doamnei Iohannis pentru a o mustra „cu empatie” pentru ținutele vestimentare inadecvate alese în vizitele oficiale. Chiar dacă e adevăr în observațiile critice, așezarea editorialului cu prima doamnă îmbrăcată „la limita între kitsch și stridență” în contrast cu impecabila, neconflictuala, imperturbabila, onesta, sănătoasa, competenta și, în fine, minunata Dăncilă, este un truc editorial ieftin care subliniază și slugărnicia și cupiditatea. Cum bine observau jurnaliștii, una dintre poze o clonează pe sfioasa doamnă Viorica în postura dominatoare a Clairei Underwood din serialul House of Cards. Nu există subiect din ediția amintită care să nu se impregneze de linia politică revolută a celor de la putere: summitul de la Istanbul este zero, Merkel și Macron sunt ratații Europei, patriotismul stă musai sub semnul ortodoxiei etc. Pentru toate acestea, banii s-au cerut înainte, fiindcă așa funcționează bordelul politico-mediatic.

Floriana Jucan a picat pe mormanul gunoaielor din Curtea Miracolelor presei nu prin isprăvi jurnalistice, ci grație scandalului cu diplomatul elvețian Vettovaglia căruia combinația i-a dăunat la carieră: a fost rechemat din poziția de ambasador și a primit înapoi numai jumătate din banii apartamentului cumpărat în București Florianei Jucan. Se întâmpla prin anii 2000. Mai departe, combinația cu interlopul Gigi Kent a ținut-o în atenția publică până la decesul acestuia. „Îngroparea” și „îmbălsămarea” au rămas specilitățile Florianei, care nu ezită să publice atacuri la adresa inamicilor lui Dragnea sau a puternicilor momentului și cântece de laudă celor care dau banul. Jurnaliștii cu memorie își amintesc cum îl descria Jucan pe Iulian Vlad, ridicându-l în slăvi la deces:„personaj solar, un personaj care avea o lumină a lui, un om deasupra timpului său, de o bunătate și o generozitate incredibile, un făcător de istorie”. Citatul apare pe National.ro în 2017 într-un articol care trage și concluziile:Există oameni pe lumea aceasta născuți a fi slugi perfecte. Lingăi destoinici care își exercită menirea în noaptea minții, de cele mai multe ori făra să le-o ceară cineva...Totuși, ieșirea doamnei are și o latură bună: acum știe tot poporul de unde are ea bani să țină revista glossy Q Magazine pe tarabe pe vremurile astea”.

Articol apărut în revista „22”

Distribuie acest articol

10 COMENTARII

  1. Eeee…da, insa nu-i usor sa-i #rezisti doamnei Jucan. Am dat si eu un „search” sa vad cine este doamna si am vazut ca are si un aer usor melancolic si „iliberal”, ingredientele perfecte pentru a intra in gratiile actualei puteri. Insa urat din partea dansei pentru ca a denigrat protestele, foarte urat. Si l-a laudat si pe Iulian Vlad… Nu ma asteptam de la asa o doamna rafinata… :(

    • Intrebarea pentru mine ramane, dupa douaj de ani, cu ce le-a calcat pe bec baietilor veseli mosnegutul de Vettovaglia de i-au bagat-o pe duduie in patucul conjugal.

      • a fost ca la butoiul cu varza … intai se pregateste, se taie la cotor, se sareaza, se lasa si apoi la un moment dat desi pute, trebuie sa il desfaci si apoi sa sufli … asa se face ca au lansat-o cu surle si cu un elvetian ca sa se stie ca probabil astia erau cel mai greu de convins, desi si ei sint adulti responsabili.
        si mai e si norocul pescarului incepator ….pe restul probabil ca ori nu ii puteau ori ii aveau …

  2. Din fericire, presa romaneasca este inca libera.
    Din pacate este prea libera, mai ales libera de profesionalism si moralitate.
    Cu contributia tacita a tuturor celor care o servesc si o consuma.

  3. „Floriana Jucan a picat […] nu prin isprăvi jurnalistice…”

    Întrutotul de acord cu autoarea articolului, inclusiv în ceea ce privește tendința presei românești spre credibilitate zero!

    În context, și în susținerea opiniei doamnei Brindușa Armanca, nu vâd de ce n-am face aceleași observații cu privire la d-na Ramona Ursu, spre exemplu, care a scris cu același patos la moartea „solarului” Adrian Păunescu. Și despre iubirile și urile domniei-sale se poate vorbi, ori scrie, și despre colaborarea cu „serviciile”. Totuși, partea din mass-media care este considerată respectabilă o primește cu brațele deschise și multă căldură, la fel ca pe alți „colaboratori” despre care s-au scris „liste”, ori și-au recunoscut personal „acoperirea”, precum d-na S Matei, O Andronic, R Turcescu șamd. Iar calitatea actului jurnalistic este foarte scăzută, tocmai pentru că de fapt aceasta nici nu contează, important este mesajul manipulator transmis prin mass-media.

    Prin urmare, nu doar presa este imorală, ci și „cenzorii” ei, cei care pretinzându-se obiectivi și onești îndrumă publicul către unele sau altele dintre publicațiile/articolele aflate în puzderia de site-uri, bloguri și ziare online, posturi de televiziune, ori ziare și reviste tipărite. Așadar, reiau, sunt încredințat că presa românească are credibilitate [foarte aproape de] zero. Inclusiv posturile TV care, asemenea OTV, la îndrumarea „serviciilor”, ce prin atomizare doresc împiedicarea coagulării oricărei opoziții la cleptocrație, mai pun de-un partid, două!

  4. Florina Jucan este o combinatie intre Dama cu camelii si Mata Hari.
    Iar noi romanii in loc sa o glorificam, ii dam cu flit :P

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Brindusa Armanca
Brindusa Armanca
Jurnalistă, profesor universitar, a făcut parte din redacţiile prestigioase de la Radio Europa liberă, Expres sau Ziua şi a condus mai mulţi ani studioul regional de la Timişoara al TVR. Membră a Uniunii Scriitorilor din România, este autoarea mai multor volume de jurnalism ca „Televiziunea regională în România” (2002), ”Media culpa” (2006), ”Învaţă să învingi” (2006) şi „Istoria recentă în mass-media. Frontieriştii” (2009), tradusă şi în maghiară în 2011, cărţi de comunicare cum este „Ghid de comunicare pentru jurnalişti şi purtători de cuvânt” (2002), sau de istorie literară ca „Mesajul lui Crypto. Comunicare, cod, metaforă magică în poezia românească modernă” (2005). Filmele de televiziune i-au fost premiate la festivaluri naţionale şi în competiţii internaţionale, iar activitatea sa a fost recompensată cu Distincţia Culturală a Academiei Române.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro