vineri, martie 29, 2024

De ce conteaza Monica Macovei: Libertate, egalitate, dreptate


Monica Macovei conteaza
pentru ca lupta pentru deplina egalitate a cetatenilor in fata legii si impotriva oricarei vatamari a libertatii!

Monica Macovei conteaza pentru ca este verticala, pentru ca nu practica dubla gandire si dublul limbaj, nu marseaza la intrigi bizantine si lovituri de pumnal pe la spate!

Monica Macovei conteaza pentru ca este adepta spatiilor deschise, iar acolo unde unii inchid usile, ea le deschide!

Monica Macovei conteaza pentru ca este o europeana autentica, nu o facatura insetata de bani si privilegii!

Monica Macovei conteaza pentru ca ii pasa sincer de victimele comunismului si lupta pentru drepturile lor!

Monica Macovei conteaza pentru ca stie ca, intr-o democratie, tacerea in jurul samavolniciei este ea insasi o forma de samavolnicie!

Monica Macovei conteaza pentru ca in spatiul public romanesc, atat de viciat si poluat, ea este o voce curata!

Monica Macovei conteaza pentru ca actiunile ei ii fac pe borfasi sa stie ca nu pot conta pe intimidarea judecatorilor, ca legea nu poate fi incovoiata conform bunului lor plac!

Monica Macovei conteaza pentru ca este candidata tuturor cetatenilor cinstiti, indiferent de categoria sociala, de originea etnica, de afilierea religioasa, de gen si inclinatii ori de meridianul unde se gasesc!

Monica Macovei conteaza pentru ca prin alegerea ei ca presedinte al Romaniei puterea poporului va apartine poporului si NU unei uzurpatoare oligarhii cleptocratice!

Monica Macovei conteaza
pentru ca se gandeste la tara inainte de a se gandi la ea insasi, pentru ca iubeste traditiile democratice si pretuieste modernitatea, pentru ca intruchipeaza altruismul civic, pentru ca nu se teme sa-si asume sarcini care i-ar speria pe atatia altii, pentru ca este curajoasa, onesta si principiala!

Motive pentru care o sustin pe Monica Macovei cat pot de tare!

Ii indemn pe toti prietenii mei, pe toti cei carora le pasa de soarta acestei tari, sa faca la fel!


Distribuie acest articol

50 COMENTARII

  1. „Monica Macovei conteaza pentru ca este verticala, pentru ca nu practica dubla gandire si dublul limbaj, nu marseaza la intrigi bizantine si lovituri de pumnal pe la spate! ”

    Monica Macovei conteaza pentru ca este candidata tuturor cetatenilor cinstiti, indiferent de categoria sociala, de ORIGINEA ETNICA, de afilierea religioasa, de gen si inclinatii ori de meridianul unde se gasesc!

    Duminica, Monica Macovei a sugerat ca UDMR si proiectul de autonomie este un fel de coloana a cincea, ca ei fac „jocul Moscovei” Inchipuiti va daca Ponta sau Iohannis ar fi spus asa ceva…sigur ca raspunsul dvs. ar fi o lectie despre sovinismul, xenofobia, sau populismul, dar cand idolul dvs. de azi spune acest lucru….numai tacere. Cum sta cu fair-playul dle. Tismaneanu, cu intelectual impartial?

    http://www.revista22.ro/monica-macovei-teme-ca-suspendarea-si-autonomia-fac-jocul-moscovei-47194.html

    Ea a aratat ca proiectul autonomiei Tinutului Secuiesc lansat de UDMR “nu face decat sa zgandareasca si sensibilitatile romanilor si pe ale maghiarilor” si ca “constient sau inconstient” cei care fac asemenea declaratii fac in realitate “jocul Moscovei impotriva intereselor Romaniei”.

    • Sunteti foarte nervos, domnule I.S. Aveti ceva de spus, spuneti, dar fara insinuari si, mai ales, fara insulte. Nu sunteti de acord cu ceea ce a spus Monica Macovei, este OK, e dreptul Dvs. Nu sunteti deloc indignat de iesirile aberante ale premierului plagiator. Ati citit declaratiile domnului Aurel Vainer? Daca doriti sa fiti prezent aici, rugamintea mea este sa va ocupati de subiect, de o maniera decenta si politicoasa. Full stop.

      http://www.revista22.ro/comunitatea-evreilor-din-romania-reactioneaza-la-declaratia-premierului-ponta-o-greseala-politica-imensa-si-de-neacceptat-e-inadmisibil-47259.html

      • Dle Tismaneanu, profit de ocazia, pe care mi-o ofera aceasta replica a dvs, de a introduce in discutie ceea ce face azi Ponta si toti dughinistii lui(intr-o vreme – ianuarie 2012- pe alde colonelul Dogaru il numeam in mod corect kgbist, azi prefer termenul de dughinist adiaca de-al lui Dughin) cat si raspunsul dlui Basescu, de fapt ocupandu-ma mai mult de acesta. Acest raspuns cred eu ca merita un fir special dar cum eu nu am nici veleiatea, nici talentul si nici rabdarea sa confectionez un text mai „elevat” folosesc doar acest spatiu cu speranta ca il vor citi inafara de dvs si multi din cei care intra aici, caci sunteti nu numai un autor citit ci si unul cu obiceiul si politetea occidentala de a-i baga in seama pe cei care interactioneaza pe firele deschise de dvs
        Asadar cred ca era cazul ca noi sa nu asteptam ca dl Basescu sa fie fortat sa-i explice lui Ponta ce inseamna „basismele naziste” de care ar trebui curatata tara, in acel mod retoric foarte reusit de ieri si trebuia sa le subliniem noi ca sa explicam de ce suntem „basisti”
        Nu le mai reiau caci sunt trecute pe situl presedentiei de unde toate acele acte si documente importante vor disparea in curand cand un alt presedinte se va instala la Cotroceni. Desigur ca ele sunt salvate si arhivate (asa sper) dar o sa extrag si eu ce cred ca merita, caci de pe diferite bloguri unde am scris, unele la care daca azi ma refer si mi se cere sa vin cu o dovada, acestea au disparut, blogul neretinand la vedere intreaga sa arhiva, mai ales blogurile politicienilor caci asta ar constitui dovezi privind consecventa si orectitudinea lor politica. :)

        1) Anuntand si prezentand decretul de gratiere al unei femei de 72 ani foarte bolnava si condamnata pentru o frauda de coruptie in valoare de 35 lei(cat un pix primit cadou de orice politician roman) Presedintele a dat un exemplu magistral cum trebuie inteleasa o gratiere si cine ar trebui sa beneficieze de asa ceva. Desigur ca ptr dl Ponta ar fi fost mai nteresat sa-l fi gratiat in trecut pe A Nastase sau azi pe un Voiculescu.

        2) Referitor la actiunile recente si in desfasurare ale guvernului este evident pentru orice om de buna credinta ca chiar daca nu se constituie intr-o dovada explicita de fraudare materiala efectiva sau doar morala a alegerilor, constituie o suspiciune foarte serioasa mai ales daca tinem cont de frauda enorma care a avut loc la referndum din care incep sa apara din ce in ce mai multe probe consfintite juridic.

        3)Referitor la raspunsul dat insultei pe care i-o aduce Ponta si care deja a cutremurat oficialitatile evreiesti si europene lasand deoparte acest aspect aproape penal remarc ca dl Presedinte este fortat , nefacan pana acum nimeni inventarul actiunilor pozitive ale Dsale in cele doua mandate , sa incerce sa il faca el. Mentionez ca eu unul pe blogul dnei Elena Udrea dar si prin alte locuri, in 2009 cand dl Basescu era insultat de la stanga la dreapta(dupa cate stiu chiar si dna Cornea cazuse in plasa acelor calomnii), cand Timisoara s-a incercat sa fie transformat din orasul proclamatiilor anticomuniste in orasul proclamatiei antibasiste, pornind de la ideea ca daca este o asemenea coaltie de forte care-i aduna pe toti la un loc cum i-a adunat in 2000(desigur prin manipulare si diversiune si tot subliniez acest aspect din 2007 de cand am intrat pe net) teama de Vadim Tudor, atunci acest inamic public nr 1 cum era prezentat si cum este mereu prezentat de
        atunci dl Basescu trebuie sa fi comis crime, jafuri, abuzuri distrugeri ale sperantelor poporului si compromiterea securitatii tarii si etc etc . Si ce am gasit cand am urmarit mai atent acuzele ? Ca pe langa ca multe erau nejustificate sau se refereau la chestii neesentiale care ranisera orgolii ale multor neicanimeni politici ca sa spun decat atat despre respectivele nulitati, pentru multe actiunea Presedintelui era chiar inversa adica adusese mult bine Romaniei.
        Pentru istorie si desi pe blogul dnei Udrea nu se mai afla, caci postarea mea din 2 decembrie 2009 ora 8: 56 a fost stearsa de pe firul deschis de Udrea in 2 decembrie 2009 cu tot ce s-a scris la acel fir pana in 7 decembrie, ca sa nu mai ramana dovezi ca l-a preluat ea(nu am cerut prioritate si cand am constatat cu bucurie ca dl Basescu a preluat sloganul am fost multumit cu asta caci nu ceream nimic in schimb)ca eu sunt acela cae am livrat un slogan de succes sau care cu siguranta i-a purtat succes dlui Basescu in campania de atunci caci la folosit vineri 4 decembrie la mitingul din piata in fata la restaurantul Cina si pe la orele 23:55 la TV DD, ca ultim indemn pentru electorat votul fiind Duminica 6 decemvriesi campania stopandu-se peste 5 minute. In PS voi da detalii celor interesati de asa ceva
        Asa ca acum voi incerca sa fac eu „apologia regimului basist” care de fapt din aprilie 2012 este din ce in ce mai „psdisit-pontist”, toate institutiile fiind in mana lui Ponta iat in justitie(DNA si ICCJ) realizandu-se initial singurul gest real de coabitare azi foarte in pericol:

        a) In ciuda erorilor grave ale guvernului Tariceanu care a facut sa fim prinsi nepregatiti de criza care totusi era inevitabila „guvernul basist” a reusit trecerea rapidă, cu costuri regretabile dr de neevitat pentru populaţie(nota mea:din pacate nu si pentru „imbogatitii de razboi”) dar o trecere rapidă prin criză şi revenire la creştere economică(nota mea: revenire de care Ponta s-a bucurat din plin dar pe care este pe cale sa o compromita)
        b) Actul de condamnare a comunismului pe care l-a patronat cu toată buna credinta cu credinţa. ntegrală a Arhivelor fostei Securităţi către CNSAS Probabil că prin debăsificare înţelege să mă acuze pentru faptul că am predat arhiva Dunărea la CNSAS şi la Arhivele Statului cat si deschiderea accesului la acestea.
        c) Semnarea în aprilie 2005 în numele statului român Tratatul de aderare la UE.
        d) Justitia a inceput sa functioneze mai eficient mai ales in domeniul marii coruptii impletita cu factorul politic functionare al carui efect a devenit astzi vizibil si laudat de partenerii nostrii europeni speriati doar de intoarcerea in trecut.
        e) Convenirea cu SUA a Parteneriatului strategic pentru secolul XXI cu SUA si consolidarea poziţiei României în NATO şi în UE perioada in care Romania a avut un portofoliu foarte important la UE
        f) Readucerea sub controlul României a 10.000 de kilometri pătraţi din zona economică a Mării Negre, un mare succes juridic internationa al Romaniei

        Desigur ca a fost doar o incercare retorica sa transcriu in realizari intrebarile puse de dl Basescu dlui PM Ponta convins fiind ca un grup de specialisti sa extinda si sa argumenteze o asemenea analiza cat si sa o propage maximal in opinia publica chiar si prin afisare .
        Si ca sa fie si mai clar intreb si eu care din aceste masuri plac Rusiei lui Putin si care nu ar fi gasita fascista asa cum a gasit fascista manifestatia ucrainiana din piata Maidan si asta ne va lamuri pe deplin ce se joaca acum in Romania.
        g) Despre suspendare nu mai vorbesc ca am mai spus ca daca se produce este posibil sa asistam la lucruri oribile fata de democratie conduse de Zgoanea dar ca noi trebuie sa ne aparam cu toate mijloacele fata de asemenea „zgoneli” dar trebuie sa stpam pe cat putem amestecarea insultelor la adresa lui Basescu si apararea pe care noi ar trebui sa o facem cu procesul electoral. Adaug ca in chiar clipa asta Ponta facand slalom prin tema suspendarii a afirmat ca intrun fel suspendarea va obliga forele politice sa evalueze acesti 10 ani cu Basasescu. De aceea ma simt si mai determinat sa spun ca este de datoria noastra sa facem acest bilant sine ira et studiu cu bunele dar si cu eventualele rele si sunt cateva si unele le-am mentionat si eu pe acest portal.Astept si multumesc.

        PS. Daca este cineva interesat de cum se realizeaza manipularile pe internet urmariti pe firul blogului dnei Udrea(inca existent-pana cand?) la adresa http://blog.elenaudrea.ro/opozitia-puterii.html unde la textul scurt al Elenei Udrea si intitulat Opozitia puterii incepand si terminandu-se cu :
        ” Aud pe de acum celebrele televiziuni ale mogulilor….in spatele perdelei de fum pe care ne-o ridica trusturile de presa” primele postari existente azi sunt:

        Maryland Andrei on 07/12/2009 at 18:37 said:
        Buna dimineata prieteni. Va felicit pentru victoria presedintelui Traian Basescu. Nu a fost usor pentru nimeni din cei care au sperat in aceasta victorie. Doresc sa transmit aprecierile mele personale romanilor din tara, pentru cele 50 de procente ale acestei optiuni pentru viitor. Dar sa va si reamintesc, asa cum am spus in nenumarate randuri, faptul ca romanii din strainatate au facut diferenta. Cand voi plangeati sau erati disperati in tara, noi ne miscam aici. Si am castigat, dar nu a fost usor. O sa-mi fac timp sa va ofer niste date si niste imagini relevante, pe blogul meu, probabil astazi. Dupa o scurta escala in Germania, revin in tara. Cu certitutitde o sa fac din nou presa de investigatii si voi incerca, in masura posibilitatilor, sa repar ce se mai poate repara, din prestigiul acestein nobile meserii. Un sfat personal: nu faceti abuz de sampanie! Situatia este inca dificila, iar sistemul legislativ care trebuie reformat din temelii, acorda, inca, pozitii importante in deciziile care trebuie luate. Disperarea comunistilor atinge acum cote maxime, sunt in stare de orice. Dar o sa treaca si astea, cu pierderi mai mari sau mai mici.

        silverstar on 07/12/2009 at 18:45 said:
        Banc de rezultat final – Preluat de pe ziare.com

        Culmea somnului :

        Sa te culci Presedinte si sa te trezesti Prostanac…
        hahahahahahahahahahahahahaha…si firul se termina cu o postare din 8 dec

        Bibliotecaru on 08/12/2009 at 00:39 said:
        @ Maryland Andrei
        Nu reforma PSD, reforma politică, reforma clasei politice, reforma fiecărui partid, adică şi a PSD.

        Vă adresez aceiaşi întrebare ca domnului Ion Adrian… Dumneavoastră de ce susţineţi PD-L, domnule Maryland Andrei?

        Administrator on 08/12/2009 at 00:40 said:
        Avem un nou articol!

        SI acum cele spuse de mine in 2 decembrie cu vecinatatile lor azi disparute

        balbeck says:
        2 December, 2009 at 8:56 am
        Bai,frate,acum toti au fost in strada in 1989?Mai sa fie…toti politicienii spun ca au fost in strada.Cel mai mic politician avea 1 an la “revolutie”.Dar si el spune ca a fost la revolutie.Probabil politicieni nascuti in 1990 vor spune ca au fost si ei la revolutie,in burta mamei.

        ion adrian says:
        2 December, 2009 at 8:58 am
        Lozinca inspirata de Academia Catavencu:
        Mai bine presedinte jucator decat presedinte jucarie

        ion adrian says:
        2 December, 2009 at 9:02 am
        RFI descrie foarte bine ce s-a intamplat la Timisoara si certifica faptul ca s-au folosit si gaze lacrimogene, atat de indignati si de intaratati au fost timisorenii
        …………………………………………

        • … DEMNITATE, dragi concetatene si concetateni; CA’I … mai buna decat toate! (decat ceea ce stim – subiectiv – si decat ceea ce simtim! ; pe pielea noastra/obiectiviceste !
          *
          Doamne ajuta!

    • Atentie ca nu ati inteles – ea nu a spus ca UDMR face cu buna stiinta jocul Moscovei. Doar ca Moscova beneficiaza de pe urma instabilitatii si conflictelor de tot felul care vulnerabilizeaza Romania – asta nu inseamna ca Rusia e inteleasa cu UDMR.

      dar dat fiind contextul din regiune – Ucraina, e mai bine sa strangem randurile si sa lasam temele divizatoare pentru vremuri mai calme.

  2. Inca o dovada ca in sanul dvs. sunteti un LAS dle. Tismaneanu! Cand vine o intrebare neplacuta, neconvenabila, fugiti asa de repede! Urlati provocare, deturnare, s.a.m.d., sau dvs. sau „moderatorul” sterge. Dar pentru dvs. cel mai dureros lucru este ca stiti foate bine ca in fiinta dvs. sunteti un LAS! Stergeti dle stergeti! Nimic de riscat…numai cu constiinta dvs. asa de degredata.

      • Si totusi inca n-ati dat un raspuns la intrebarea mea despre ceea ce a spus Monica Macovei despre UDMR si „jocul Moscovei.” Oare de ce, dle. Tismaneanu? De acord, ceea ce Ponta a spus despre TB si regimul nazist era o jignire odinoara. N-am citit ceea ce a spus Vainer. Dar faptul ca Ponta a facut ceea ce a facut, nu explica de ce nu vreti sa dati un raspuns in cazul lui Monica Macovei. Ce parere aveti despre ceea ce a spus Monica Macovei despre UDMR si proiectul de autonomie?

        • O sa indraznesc eu sa vad raspund dle I.S. de ce miroase a fumigena aruncata de la Moscova : tocmai pentru ca in tara vecina ,Ucraina,Putin a reusit sa porneasca un razboi pe motiv de protejare a minoritatii ruse.
          Pentru ca Moscova de ani de zile duce un razboi de uzura prin propaganda raspandita pe extrem de multe canale media ,si peste tot in lume.
          Pentru ca oficiali ungari au declarat acum cateva luni ca este un moment prielnic pentru minoritatea maghiara din Ucraian sa-si castige autonomia.
          Pentru ca situatia minoritatilor in Romania este in general buna , si oricum se ridica la standardele U.E. , si atunci nu vad de unde URGENTA de a discuta chiar acum un proiect de autonomie al acestei regiuni numite secuiesti.Nu spun ca sitiuatia,in general, a minoritatilor din Romania ,nu se mai poate imbunatati,dar asta este o alta discutie si nu include in mod automat nevoia de autonomie a unie anumite regiuni.
          Pentru ca este stiut din presa ca agenti ai Moscovei umbla si pe la noi si incurajeaza orice ar putea periclita stabilitatea interna a Romaniei.Moscova face asta de mult ,are scoala de traditie de pe vremea NKVD-ulun si a KGB-ului,deci nu incercati sa imi spuneti ca este doar un risc teoretic.
          Pentru ca NATO tocmai a decis ca unul dintre comandamente va fi in Romania, Romania care ar putea fi in viitorul apropiat vecin cu Rusia ; dupa cum stiti trupele lui Putin nu stau degeaba in Ucraina si Odesa este foarte importanta pentru Rusia , dupa cum a fost si pentru imperiul sovietic si pentru cel tarist.Asa ca o Romanie slabita ( cu ajutorul Ungariei lui Orban) nu poate fi decat de folos marelui frate de la rasarit.
          Dintre toate aceste motive se nasc suspiciuni indreptatite.Evident sint doar suspiciuni,dar serviciile secrete romane mai culeg in continuare informatii si din cand in cand mai rasufla cate ceva in presa.

      • Si inca o dovada, dle Tismaneanu, ca sunt adevaruri (nu neaparat foarte vechi, ci de istorie recenta, contemporana) care nu se-nteleg. Gen:
        http://ihincu.wordpress.com/2014/09/09/comunistii-nu-mint-totdeauna-adevarurile-mentorilor-lui-ponta/

        Si cate alte adevaruri/minciuni de gen, ale propagandei stangiste, lipsesc cu desavarsire din bagajul ideatic si semantic al majoritatii….

        Dar iata, ce nu lipseste niciodata din tocana asta ideologic-propagandistica si atitudinala, este insulta, atacul ad hominem, oricat de aberant, oricat de departe de semantica fireasca. In fine, acest comentariu, dincolo de caracterul lui trist, este, cumva, comic prin absurdul lui: cum adica, tot dvs sunteti las, cand sustineti impotriva opiniei majoritare (pt ca, din pacate, Monica Macovei nu este sustinuta de o majoritate politica sau electorala)? ASta-i deja o problema psihiatrica, nu mai e semantica….

        • De acord, comunistii (chiar si cei aparent raspopiti) recurg la huliganisme verbale (si nu numai verbale) in clipa in care se simt despuiati de costumatia lor pseudo-democratica. Spumele la gura (nu e o metafora, ci o descriere literala) facute de Ponta la adresa „dictaturii basiste” care trebuie „zdrobita”, revela un mod de gandire si de actiune. Monica Macovei vine dinspre amenintata si ponegrita societate civila. Ea a fost vestea cea buna, so to speak, a primului mandat Basescu. Monica Macovei reprezinta tot ceea ce oamneii sistemului Iliescu iubesc sa urasca… Si fiindca vorbim de potopul urii, ca sa nu zic al celei mai deprimante obtuzitati:

          http://m.adevarul.ro/news/politica/tradarea-intelectualilor-liiceanu-tismaneanu-1_540e55ca0d133766a8f9958a/index.html)….E

          Ce poti, draga Ioana, raspunde unei asemenea naluciri? Ca este o porcarie? Evident ca este, ca si autorul e constient de asta. Ca este un text fals deopotriva in premise si in concluzii? Ca omul compara atitudinile lui GL ori a mea cu les beaux jours des collabos intr-o Franta ocupata de nazisti, deci, pe scurt, bate campii? Este un text care i-ar asigura frisoane de extaz mega-plagiatorul de la Palatul Victoria…

  3. Nu, domnule profesor, Monica Macovei NU conteaza pana ce nu expune argumentele dumneavoastra in mod concret, ca parte integranta a unui program politic.
    Astept sa-si asume responsabilitatea prin declaratii proprii, intrucat afirmatiile dumneavoastra – chiar daca sunt corecte – nu o angajeaza cu nimic.

    • Iosipe, tu astepti promisiuni de viitor incadrate intr-un program politic? Uita-te mai bine la ce a facut Macovei si o sa intelegi in ce directie merge.
      Ea a dovedit deja prin fapte nu prin vorbe tot ce afirma domnul Tismaneanu.

    • Pai stimate IosiP, daca nu-i urmariti Monicai Macovei nici declaratiile (proprii, inclusiv televizate, pe larg, la mai multe televiziuni), nici activitatea (zau ca nu-i noua) nici luarile de pozitie (permanente), nici programul (parol ca-i vechi, si l-a expus hat! de de mut, inclusiv in programul politic cu care a candidat anul trecut, la sefia PDL, cand a pierdut). puteti astepta mult si bine. Sistemul pica para malaiata in gura lui natafleata rareori functioneaza. Adica dati si dvs macar din degetel, din butonul tastaturii, apelati la prietenul google (daca stiti cum) si jur ca va vor fi implinite toate asteptarile. Daca vreti. Daca nu….

  4. Rezultate sondaj INSCOP:

    http://adevarul.ro/news/politica/sondaj-inscop-cumvoteaza-romanii-alegerile-prezidentiale-1_540c92b50d133766a8efe97d/index.html

    „Raportat la cei care îşi declară intenţia certă de a vota (votează în mod sigur), Victor Ponta (Alianţa PSD-UNPR-PC) conduce în clasamentul candidaţilor la Preşedinţie cu 41,1% din voturi. El este urmat de Klaus Iohannis (ACL –PNL/PDL) cu 28,8%, Elena Udrea (PMP) cu 8,1%, Călin Popescu Tăriceanu (PRL) cu 6,7%, Monica Macovei – independent (3,5%), Corneliu Vadim Tudor (PRM) cu 3,2%, Dan Diaconescu (PPDD) cu 3%, Kelemen Hunor (UDMR) cu 3%, Ioan Ghişe – independent (2,1%) şi Szilagyi Zolt (PPMT) cu 0,5%.”

    • Ar trebui ca cei care vor sa o voteze pe MM sa-si schimbe convingerile?Pentru cu aunme sondaj de opinie ii da 3,5% ?
      Ma rog….eu unul nu am de gand asta.Votez dupa cum cred ca este corect si nu dupa niste cifre date publicitatii.
      Asta nemaicomentand credibilitatea asa numitelor institute de sondare a opiniei publice din Romania.Sondajele de opinie au fost printre primele metode de manipulare a intentiei de vot ,si asta de prin anii ’90. Eu unul nu dau 2 bani pe ele.

      • Fiecare face ce dorește. Dacă mergeți pe varianta calculului (adica aratati ceva trufie cum considera dl. Liiceanu :-) ) și doriți să micșorați șansele șarlatanului psd-ist sa ajungă la Cotroceni, atunci varianta Monica Macovei nu este probabil cea mai fericită. 3.5% este infim iar handicapul față de cei din capul listei este de nerecuperat (un ordin de mărime). O candidata făra carisma, cvasi-necunoscuta publicului larg, chiar daca poartă un mesaj corect si probabil cel mai aliniat la asteptarile elitei romanesti, nu se poate impune. Asta e realitatea. Electoratul este cum este si rezultatele sunt pe măsura. Se lucrează cu materialul clientului, cum se spune.

        Daca gândiți cu inima atunci votati Monica Macovei (totul in regula) și faceți act de prezență la vot. Orice om rațional intelege ca stimata doamna nu poate ajunge in turul 2 si infrângerea l-a care s-a angajat îi va grăbi sfârșitul carierei politice. Piloții japonezi pe avioane de vânătoare în WWII care se sacrificau plonjând în țintele inamice mureau frumos pentru Împărat și gloria eternă, din nefericire această atitudine nu prea a ajutat când Japonia a capitulat.

        Miza acestor alegeri este de a bloca pe Victor Ponta sa câștige funcția prezidențială. Acest lucru ar fi trebuit să preocupe politicienii reformiști. Din păcate, dupa 25 de ani de democratie am avansat modest la capitolul politică. Nu există arta compromisului. Nu există „common sense”. Nu suntem intr-un punct confortabil unde se pot discuta cat de cat relaxat solutii, programe, initiative, proiecte. Există încă multă fluiditate si iresponsabilitate. Nebuni precum Ponta, Antonescu, Tăriceanu, Dan Diaconescu, Udrea în fruntea statului pot face praf bruma de stabilitate, progresele din justiție și imaginea favorabila de care se bucura România in exterior.

    • Atunci nici sustinatorii d-nei Udrea nu ar trebui s-o voteze pe aceasta, caci, nu-i așa, nici ea nu are șanse. Exemplele pot merge mai departe.
      Indiferent cate voturi va obține Monica Macovei, voi fi totdeauna mândru ca am votat-o.

  5. „Monica Macovei conteaza pentru ca este candidata tuturor cetatenilor cinstiti”
    Sunt si cetateni cinstiti care nu voteaza cu Monica Macovei. Daca ei au alte preferinte electorale, inseamna ca nu sunt cinstiti? Presedintele Basescu, de pilda, voteaza cu Elena Udrea. Nu sunt cinstiti presedintele Basescu si candidata Udrea?

    Asta ca sa nu cadem nici in zeificarea candidatei Macovei, nici in culpabilizarea celor care nu voteaza cu ea. Chiar nu e cazul de asa ceva si ar fi cat se poate de contraproductiv pentru orice campanie electorala. Incolo, sunt de acord si imi place partea cu „indiferent de categoria sociala, de originea etnica, de afilierea religioasa, de gen si inclinatii ori de meridianul unde se gasesc”. De pilda, la candidata Udrea ma deranjeaza teribil pedalarea excesiva si permanenta pe faptul ca e femeie, ca si cand asta ar fi un atu special pentru o candidatura la presedintie sau la orice alta functie publica. Apreciez foarte mult la candidata Macovei ca nu face deloc caz de faptul ca e femeie, ba chiar a spus ca e irelevant daca un candidat e barbat sau femeie in cursa pentru prezidentiale. Macar stiu ca daca nu o sa castige alegerile, n-o sa strige ca asta a fost din cauza ca romanii sunt misogini, cum deja ma astept ca o sa faca Udrea. Ceea ce deja e un mare castig pentru normalitatea vietii noastre politice.

    • Daca acei cetateni sunt cu adevarat cinstiti si voteaza cu altcineva decat Monica Macovei, inseamna ca nu inteleg ce se intampla in jurul lor. Toti ceilalti candidati sunt sustinuti de mafia transpartinica.

      • @ Marius Muntean: De ce nu inteleg ce se intampla in jurul lor? Monica Macovei a fost pana acum cateva zile fruntas intr-unul din principalele partide politice de la noi. Doar cateva zile fara carnet de partid au transformat-o in singurul candidat care nu are treaba cu „mafia transpartinica”? Atat de rau am ajuns, incat sa stam intr-un singur candidat providential si sa-i acuzam pe toti cei care nu-l voteaza ca nu inteleg ce se intampla in jurul lor? Comentariul dvs si altele care culpabilizeaza electoratul care indrazneste sa nu voteze cu Monica Macovei imi aduce aminte de un altul, de pe cand inca se mai simula candidatura lui Cristian Diaconescu: „daca nu il votam pe el, ne-am semnat certificatul de deces ca natie”.

  6. Ce ti-e, domnule, cu romanul nostru cand nu-i convine ceva: devine pedant. Cere insistent programul politic al lui Macovei. Vrea omul sa-l citeasca. Ce poti sa-i faci daca are exegeza-n sange si nu voteaza pana nu buchiseste din scoarta-n scoarta programul politic? Nu le e suficient declaratiile pro-UE, pro-SUA si NATO, justitie independenta si statul de drept sau faptele verificabile ca ministru de justitie si membru in PE. Vrea omul 5, 6 pagini cu argumentatie solida scrise in caractere Times New Roman si cu spatiu dublu intre randuri sa-si poata insera critic observatiile. Ma intreb in acelasi timp, de ce nu-l cer si pe-al lui Ponta, Tariceanu, sau Iohannis. Nu de alta, dar daca nu votezi cu acestia trebuie, in logica de mai sus, ca-i musai si obligatoriu sa le citesti programele politice ca sa stii de ce nu le dai votul.
    Lasand ironia sa-si faca efectul, eu unul sunt mai mult decat sigur ca 99.99% din cei ce se duc la vot si chiar voteaza nu citesc absolut nimic din programele politice ale candidatilor, indiferent cine au fost si vor fi acestia, cu exceptia sloganelor de pe bannere sau din clip-urile televizate.

  7. „Libertate egalitate dreptate” !? Cand zice „egalitate”, sloganul ăsta zice DEJA „dreptate” („egalitate in fata legii”). Despre asta e vorba. De ce nu încercați ceva ca „Libertate, slobozenie, neatârnare” ? Acuma, citind ce zic si ceilalti…ca premierul e un tolomac, si pe-afara si de dinautru, NU este in avantajul Monicai Macovei. Dimpotriva, eleganta (oarecare, totusi) a doamnei e suspecta. Chiar si aparenta rectitudine a MM este mai degraba un handicap. Pentrul că e orientata. Cum face oare, sa fie „dreaptă” dar sa nu vada decât coruptia antibasestilor, si sa taca asupra „samavolniciilor” puterii? Alegatorii – aceia care conteaza prin număr- au alta idee despre „dreptate”, cu totul alta. Tare mi-e teama ca Antonescu ar fi fost unica salvare a „dreptei”…

  8. Daca prin absurd UDMR ar rupe Harcov de Romania credeti ca etnicilor maghiari le va fi mai bine ? Bineinteles nu , statul respectiv ar fi mai sarac decat restul Romaniei si plin de probleme poate chiar cu enclave romanesti violente (oops) – asadar Macovei le slujeste interesele etnicilor maghiari chiar contra vointei lor aparente :) .
    Cum necum Macovei e cea mai buna optiune -chiar foarte e aproape de perfectiune si asta tocmai cand ne obisnuisem cu tot felul de compromisuri , unul mai gretos decat celalalt .

    • Nu va faceti griji! S-ar gasi destui sa sprijine (cel putin economic) „enclava”. Si sa se ingrijeasca de securitatea si bunastarea cetatenilor de etnia „X”.
      Cred ca Rusia este in plina ofensiva, nu doar militara si nu doar in Ucraina. Nu stiu daca UDMR „face jocul Moscovei”, dar, indiferent cine ne conduce, statul unitar ar trebui sa fie ne-negociabil. Orice „mugur” de separatism ar trebui excizat, inainte de a se transforma intr-o „tumora”.
      Din fericire, consider ca SRI este una dintre institutiile statului care chiar isi face treaba.

      • stiti care mai e o problema: Romania are nevoie intr-adevar de cresterea autonmiie locale pentru a-si accelera dezvoltarea.
        De aceea autonomia pe criterii etnice trebuie refuzata.Ca sa nu mai spun ca e si stupida ca si idee :Harcov devine autonom,dupa care comunitatile romanesti din Harcov revendica si ele dreptul la autonomie( ca de, se poate si la case mai mic ,nu?) s.a.m.d. pana fiecare gospodarie care se simte minoritara, dpdv etnic , intr-o anume regiune se poate declara autonoma :-) e caraghios ce scriu,stiu,dar aplicand acelasi principiu ar trebui sa fie valabil ,nu?
        trebuiesc garantate si acordate drepturi minoritatilor,fara doar si poate.Se poate revizui starea actual si vedea ce anume ar mai putea fi facut.Ne trebui si o autonomie local mai vasta.
        Ar trebui ca noi ,natiunea romana ,aici incluzind si minoritatile,sa comunicam si sa propunem solutii pana cand majoritatea va fi multumita.Sa nu lasam tot felul de „idei” si „initiative” sa ne vina din afara,pentru ca interesul altora nu este sa ne fie noua(TUTUROR cetatenilor romani ) bine,ci lor( acelor cu „initiativa” si „sprijinul” ).

  9. Sunt logice argumentele pro Monica Macovei din partea unei parti a intelectualilor nostri….
    Numai ca asta nu ajuta cu mare lucru:Monica Macovei nu va ajunge in turul doi!Electoratul nostru are nivelul unei tari africane,precum Togo,Burkinafasso,Senegal….Partidul Social Democrat este structurat dupa modelul URSS,si in fond,foloseste aceleasi metode.Voturile sunt hotarate de baroni si moguli.Asa ca ne place,nu ne place,Ponta va veni presedinte cu un prim ministru din gasca Dragnea sau Tariceanu.Ca nu-si vor putea face mendrele,asta,datorita Uniunii Europene,care cat,decat, vegheaza cat poate asupra normelor de drept.Dar tot asa este sigur ca clica conducatoare va gasi cai sa fure in continuare Ceeace este ,,original” la noi este avalansa furturilor si ilegalitatilor,cu toate condamnarile care,iarasi se desfasoara cu duiumul.Morala unei parti a societatii noastre este simpla:,,daca pot fur 10 milioane,daca ma prinde iau 5,6 ani,dar stau la inchisoare numai o treime din condamnare,si apoi o duc bine”.Vorba unui prelat dela Vatican:,,90% dintre romani sunt credinciosi,si procentual tot pe atat sunt corupti!”.

  10. Dle V.Tismaneanu, citesc cu interes variabil si relativ declinant, recentele dvs articole, elogii vibrante la adresa stimatei doamne Macovei…
    Asa cum spuneam intr-un comentariu anterior (care nu a trecut de cenzura :( ), parerea mea este ca initiati un adevarat cult al personalitatii care jenându-ma, ma obliga sa fiu circumspecta in analizarea acestei „persoane providentiale”!
    Cum sa va spun…? Am impresia ca prea mult, nu doar ca strica, dar da si idei…uneori defavorabile subiectului (prea-)sustinut, de genul: chiar n-o avea niciun defect aceasta doamna? Sau suntem bombardati cu „aduceri aminte” care-i subliniaza intransigenta si incoruptibilitatea (incontestabile!, dar insuficiente pentru a fi presedintele Ro…!?), tocmai ca sa nu aprofundam, pentru ca exista posibilitatea sa nu ne placa ce gasim…?
    Sunt convinsa ca, comparativ cu Ponta, M.Macovei este idealul personificat, dar multi sunt in acest caz or, noul presedinte ales nu va continua, sper, sa se joace de-a tele-realitatea cu Ponta, deoarece va avea de administrat o tara, in toata complexitatea ei (cu probleme economice si financiare, cu minoritati etnice, membra UE si NATO dar si „vecina” cu Rusia, etc.etc.)
    Este M.M. diplomata?, pentru ca conteaza!
    Este M.M. capabila de compromisuri?, pentru ca conteaza!
    Este M.M. un leader carismatic si federator? pentru ca conteaza!

    • Am mai spus-o, o repet aici: nu consider ca Monica Macovei este o „persoana providentiala”. Nu propag cine stie ce „salvationism”. Consider ca este cea mai potrivita sa continue lupta impotriva oligarhiei cleptocratice, pentru justitia independenta, pentru confruntarea cu trecutul traumatic, pentru consolidarea institutiilor democratice intr-o Romanie atasata valorilor euro-atlantice.Este dreptul meu sa-mi declar preferintele, dupa cum este dreptul Dvs sa nu le impartasiti. Pretuiesc la ea angajamentul pentru transparenta, responsabilitate si adevar. Nu le regasesc la alti candidati.

      In plus, sa nu confundam alegerile prezidentiale cu cele parlamentare. Intrarea Monica Macovei in turul doi poate declansa o dinamica politica greu de anticipat acum. Vom vedea.

  11. Evident fiecare este indreptati la propria parere. Doar ca atunci cand incerci sa prezinti atuurile unui politician, corect ar fi sa nu minti si mai ales sa nu folosesti cuvinte si expresii inflacarate pe care nu le-am mai auzit de 25 de ani.
    „Monica Macovei conteaza pentru ca este verticala, pentru ca nu practica dubla gandire si dublul limbaj, nu marseaza la intrigi bizantine si lovituri de pumnal pe la spate!”
    MM tocmai a parasit un partid pe listele caruia a intrat in PE. Sper ca nu vreti sa va agatati de ineptia „MM a ridicat votul pentru PDL”, pentru ca nu are acoperire. Daca mergea singura, MM ar fi avut o adevarat veritcalitate. A preferat insa dublul limbaj pentru a-si vedea interesul concretizandu-se: sa fie aleasa in PE ca sa aibe o pensie nesimtita (varba lui Base) cat mai mare. Sa mearga singura era onorabil, dar riscul de a avea o pensie de doar 17.5% din salariul lunar de europarlamentar era prea mare. Un salariu de 35% este de doua ori mai atractiv si motiveaza de doua ori mai repede o persoana sa faca un compromis grotesc pentru a-l primi.

    MM nu are nici cea mai mica intentie sa castige Presedintia pentru ca stie ca nu are sanse. Ceea ce face acum se cheama un joc de imagine pentru folosul personal. Exact acelasi lucru pe care il face si Nuti. Le uneste pe amandoua incapacitatea de a-si face o familie si de a procrea. Nu pot avea incredere in femeia politician care nu este in stare sa faca un copil. Orice discutie despre politici de natalitate, alocatii de crestere ale copilului, indemnizatii pentru concediul postnatal o descalifica automat.

    Si in final: nu se mai poarta odele de mult d-le Tismaneanu. Este trist sa apelati la procedee facute celebre in vremuri pe care le infierati adesea. Cu manie proletara as zice….

  12. Care este pozitia d-nei Macovei asupra religiei, in special a predarii para-obligatorii in scoli, a deturnarii de fonduri din bugetul public pentru biserici si din plata din bugetul public a personalului anumitor religii? Dar asupra religiilor recunoscute de stat versus cele nerecunoscute – daca sunt multi au drepturi, daca sunt mai putini nu mai au drepturi? Dar a drepturilor ateilor, agnosticilor si altor non-religiosi?

    Care este pozitia d-nei Macovei asupra sanatatii, in special a sistemului comunist in care putini platesc si multi beneficiaza, a platii contributiilor ca procent din venituri (nu s-a demonstrat ca cei mai bogati ar fi mai bolnavi si vorbim de un om politic de dreapta, nu de un program politic comunist), a costurilor ireale (mici) decontate catre spitale de CNAS, a deductibilitatii asigurarilor private, a platii serviciilor medicale pe pacient indiferent de locul in care se trateaza? Tocmai am avut o experienta cu medici si spitale din Austria, unde statul plateste o suma fixa indiferent de locul in care te tratezi: suma acopera 100% din cheltuiala in sistemul de stat, daca la privat e mai scump pacientul acopera doar diferenta. Asta face ca sistemul privat sa fie o alternativa competitiva si economica.

    Care este pozitia d-nei Macovei asupra taxelor mari, cheltuite in mare parte pe ajutoare sociale? Are un program politic de dreapta sau unul comunist?

    Care este pozitia d-nei Macovei asupra sistemului falimentar de pensii, care pentru generatiile active e doar un impozit de pe urma caruia nu vor primi nimic in viitor?

    Care este pozitia d-nei Macovei asupra impozitului pe proprietate, in sine neconstitutional pentru ca e o nationalizare fara compensatie (imobilul este transferat catre stat ca impozit cu valoare procentuala, x%; in 100/x ani statul preia imobilul)?

    Care e pozitia d-nei Macovei asupra birocratiei inutile, de pilda vanzarea-cumpararea unei masini care implica o jumatate de zi de vizitat administratii financiare si birouri de inmatriculare (cate doua din fiecare) versus sistemul din Anglia, de pilda, unde vanzatorul trimite un cartonas prin posta cu datele tranzactiei si datele de la sectiile financiare si inmatriculari sunt actualizate iar cumparatorul primeste direct placutele si talonul acasa prin posta, cu zero efort?

    Ce pozitie are d-na Macovei despre baronizarea alesilor si mai ales a ridicarii lor in functii de putere, nu de public servants? Vorbim de imunitate in fata legii, de privilegii in genul mersului la mare pe bani publici cu masina de serviciu, de coloane oficiale cu masini de politie si trecut semafoarele pe rosu, de vizitat tara cu elicopterul, de alocat bani din buget dupa chef (milioane catre manastiri). Stie dansa ca premierul norvegiei merge la serviciu cu metroul? Intentioneaza sa faca la fel daca este aleasa sau doreste sa fie inscaunata in tronul prezidential cu toate drepturile pe care le poate gasi pentru acea pozitie de noblete? Va fi un public servant sau un stapan ales de popor?

    Daca vrea voturile cetatenilor ar trebui macar sa discute punctele fierbinti ale agendei cetatenilor. Da, stim cate ceva (pozitiv) din ce a facut, dar functia de presedinte are o fisa a postului mult mai larga, nu acopera doar justitia, coruptia si diplomatia: e functie de presedinte de stat, nu de procuror sef.

    • Absolut corect! As mai adauga:
      – cum intentioneaza Monica Macovei sa rezolve problema retrocedarii proprietatilor (avem mii de procese la CEDO pe aceasta tema);
      – care este pozitia sa in privinta liberalizarii pietei energetice, conform calendarului asumat;
      – cum intentioneaza sa elimine (sau macar sa reduca) politizarea institutiilor statului.

      Mai sunt si altele pe care as vrea sa le citesc intr-un program politic, nu de alta dar intre a te declara de dreapta si a actiona de dreapta e o mare diferenta.

      • Sunt convins ca aceste teme si multe altele vor fi abordate in campanie, nu doar de catre Monica Macovei. Sa retinem, totusi, ca, dupa stiinta mea, presedintele nu are drept de initiativa legislativa. Ceea ce nu inseamna ca nu are preferinte valorice, optiuni de politici publice etc

    • Sunt de acord cu termenul „pozitie”, desi sunt destui care tot solicita „programe”.
      Cred ca, in acest moment, candidatii la prezidentiale nu isi pot exprima decat „pozitii”.Doar domnul Ponta, care reprezinta (inca) o majoritate parlamentara, ar putea vorbi despre un program, fiindca ar avea posibilitatea (teoretica) sa-l si aplice. Candidatii din opozitie, daca ar vorbi despre „programe”, ar putea fi intrebati cum ar aplica aceste programe si ar putea fi (usor) acuzati de demagogie. Despre programe vom auzi in 2016, in caz ca nu avem parlamentare anticipate, pana atunci.
      Asa ca nu ne ramane decat sa judecam prezidentiabilii dupa fapte, imagine, caracter, CV si pozitiile exprimate public. Sa ne lamurim daca au „stofa” de presedinte. Sa ne formam o parere. Sa asteptam BEC sa-i valideze. Si sa iesim la vot. In ambele tururi.

    • foarte bine punctat!
      Dar am si eu o intrebare : de ce asemena intrabri sa fie adresata doar candidatului MM?Consider ca TOTI candidatii trebuie sa-si faca publica pozitia.Astfel s-ar ridica calitatea competitiei electorale si noi, alegatorii,am putea vota in cunostinta de cauza.
      Din pacate nu sint sigur ca ceilalti candidati sint doritori de asemenea dezbateri.Cel putin mitomanul s-ai declarat indisponibiltatea pentru dezbateri in turul 1.
      hmm..cred ca asta ar presupune sa fim in alta tara…cu alegatori informatii,cu candidati reprezentati cat de cat in mod echilibrat pe canalelel media si cu o presa in general libera …

      • Pentru ca e singurul candidat care merita luat in seama. Credeti ca Ponta sau altii au ceva interesant de spus? In special Ponta, care are o istorie suficient de murdata incat nu l-as vota nici daca jura pe turla manastirii.

    • Cred ca faceti o confuzie, M. Macovei candideaza pentru functia de presedinte, nu de prim-ministru. Dupa cum stiti, presedintele nu are atributii legate de taxe, impozite, programe sociale de dreapta, birocratie. Sigur, ea personal poate avea o pozitie, o parere, dar din punct de vedere practic, asta nu conteaza.

      Sigur ca toate intrebarile de mai sus sint de bun simt daca am fi vorbit de alegeri parlamentare, dar nu e cazul.

  13. Monica Macovei conteaza!

    Monica Macovei face repede distinctia dintre bine si rau!
    Monica Macovei lupta pentru ca binele sa invinga!
    Monica Macovei nu cedeaza atunci cand este greu!
    Monica Macovei sustine ca tocmai coruptia este cauza saraciei in RO!

    Monica Macovei nu ne lasa si nu se lasa!

    De aceea Monica Macovei conteaza!

  14. Felicitari domnule Vladimir Tismaneanu ! Felicitari pentru sustinerea ferma si fara echivoc a doamnei Monica Macovei !
    Si mai ales felicitari ca dupa atatea tone de invective si calomnii care vi s-au spus nu ati abandonat sufetul romanesc si va simtiti atat de aproape de romani, chiar daca uneori la propriu sau la figurat sunteti mai la distanta de Romania !
    Monica Macovei chiar merita sa ne reprezinte !

    Numai bine si cu Dumnezeu inainte !

  15. Am citit cu mare bucurie acest manifest.

    Desigur, manifestul o susține cald pe Macovei și asta n-are cum să nu mă entuziasmeze, fiind convins de importanța crucială a candidaturii ei.

    Dar mai este ceva, o notă specială a acestei chemări. Acest text descrie modul cum o vede pe Macovei cel mai important politolog român și unul dintre cei mai semnificativi ai lumii euro-atlantice: printr-o prismă stilistică, civilizationala, morală.

    Argumentele lui Tismăneanu nu sunt practic-terestre, nu o laudă pentru speranțe de creșterea pensiilor și salariilor, kilometri de autostradă, abolirea vizelor SUA, spitale civilizate, re-alfabetizarea țării și câte alte nevoi și necazuri, ci pentru valorile ei de civilizație, pentru capacitatea de a impune un stil public sobru și pertinent, dar mai ales pentru tăria și claritatea ei morală.

    Înainte de a fi un manifest pentru Macovei, acesta este un manifest moral.

    PS
    De altfel, nu întâmplător acest text stârnește reacții atât de puternice, mai puternice decât texte mai virulente ale autorului: morala doare, supără, irită.

    • Exista mari probleme ale clasei politice post-decembriste. Nu intru acum in detalii. Intre acestea, conjuncturismul, oportunismul, clientelismul, cinismul, falsul realism. Havel scria despre „cosmarul post-comunist”. Monica Macovei reprezinta un altfel de politician si o altfel de politica. Multi dintre cei care nu voteaza nu o fac pentru ca sunt dezgustati de micimea morala a clasei politice. Monica Macoviei propune ceea ce, impreuna cu Marius Stan, definim drept altruism civic. Este vorba si de un idealism aici, dar nu vad nicim grav in el. Ba chiar dimpotriva. Nu este Joachim Gauck un idealist? Nu este el presedintele Germaniei? Nu era Vaclav Havel un idealist? Nu a fost Andrei Saharov un idealist cand s-a opus KGB-ului? Candidatura Monicai Macovei face posibila ceea ce as numi reimputernicirea civica (civic re-empowerment) a celor care voteaza.

  16. Macovei e un om liber. Nu e santajabila, daca castiga nu trebuie sa dea functii la partid, sa faca premier pe Blaga sau pe altul.

    Imi ajunge cand vad ca politicienii din toate partidele si chiar Basescu o urasc.

    Si eu ii urasc pe ei pentru cum trateaza oamenii din Romania, deci dusmanul lor e prietenul meu.

    Chiar e omul perfect daca e urat de toate jegurile astea!

  17. Ponta si Basescu sunt intelesi. Basescu e ca un pompier piroman – vrea sa castige Ponta, sa distruga tara dupa care sa vina el sa o salveze.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Vladimir Tismaneanu
Vladimir Tismaneanuhttp://tismaneanu.wordpress.com/
Vladimir Tismaneanu locuieste la Washington, este profesor de stiinte politice la Universitatea Maryland. Este autorul a numeroase carti intre care "The Devil in History: Communism, Fascism, and Some Lessons of the Twentieth Century" (University of California Press, 2012), "Lumea secreta a nomenclaturii" (Humanitas, 2012), "Despre comunism. Destinul unei religii politice", "Arheologia terorii", "Irepetabilul trecut", "Naufragiul Utopiei", "Stalinism pentru eternitate. O istorie politica a comunismului romanesc", "Fantasmele salvarii", "Fantoma lui Gheorghiu-Dej", "Democratie si memorie" si "Reinventarea politicului. Europa de Est de la Stalin la Havel". Este editor a numeroase volume intre care "Stalinism Revisited", "The Promises of 1968", "Revolutiile din 1989" si "Anatomia resentimentului". Coordonator al colectiilor "Zeitgeist" (Humanitas) si "Constelatii" (Curtea Veche). Co-editor, impreuna cu Dorin Dobrincu si Cristian Vasile, al "Raportului Final al Comisiei Prezidentiale pentru analiza dictaturiii comuniste din Romania" (Humanitas, 2007). Co-editor, impreuna cu Bogdan Cristian Iacob, al volumului "The End and the Beginning: The Revolutions of 1989 and the Resurgence of History" (Central European University Press, 2012). Co-autor, impreuna cu Mircea Mihaies, al volumelor "Vecinii lui Franz Kafka", "Balul mascat", "Incet, spre Europa", "Schelete in dulap", "Cortina de ceata" si "O tranzitie mai lunga decat veacul. Romania dupa Ceausescu". Editor, intre 1998 si 2004, al trimestrialului "East European Politics and Societies" (in prezent membru al Comitetului Editorial). Articolele si studiile sale au aparut in "International Affairs" (Chatham House), "Wall Street Journal", "Wolrld Affairs", "Society", "Orbis", "Telos", "Partisan Review", "Agora", "East European Reporter", "Kontinent", "The New Republic", "New York Times", "Times Literary Supplement", "Philadelphia Inquirer", "Gazeta Wyborcza", "Rzeczpospolita", "Contemporary European History", "Dilema Veche", "Orizont", "Apostrof", "Idei in Dialog" , "22", "Washington Post", "Verso", "Journal of Democracy", "Human Rights Review", "Kritika", "Village Literary Supplement" etc. Din 2006, detine o rubrica saptamanala in cadrul Senatului "Evenimentului Zilei". Colaborator permanent, incepand din 1983, al postului de radio "Europa Libera" si al altor radiouri occidentale. Director al Centrului pentru Studierea Societatilor Post-comuniste la Universitatea Maryland. In 2006 a fost presedintele Comisiei Prezidentiale pentru Analiza Dictaturii Comuniste din Romania. Intre februarie 2010 si mai 2012, Presedinte al Consiliului Stiintific al Institutului pentru Investigarea Crimelor Comunismului si Memoria Exilului Romanesc (IICCMER). Doctor Honoris Causa al Universitatii de Vest din Timisoara si al SNSPA. Comentariile si opiniile publicate aici sunt ale mele si nu reprezinta o opinie a Universitatii Maryland.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro