joi, martie 28, 2024

Declaratie-apel adresata judecatorilor Curtii Constitutionale


Deciziile anterioare luate de CCR in privinta Legii Educatiei Nationale sunt corecte si normale,  intr-o tara normala.

Din pacate,  nu traim intr-o tara normala.

Parlamentul si parlamentarii, parte dintre acestia rectori si profesori universitari, dupa 21 de ani aflati la carma  tarii si invatamantului romanesc  ne-au condus la urmatoarele rezultate:

  • Universitatile romanesti s-au transformat in fabrici de diplome.
  • Clanuri universitare conduc universitatile ca pe propriile feude, la adapostul autonomiei universitare.
  • Baronii universitari castiga averi si salarii bugetare uriase speculand naivitatea studentilor si fraudand fondurile publice.
  • Clasamentele internationale ne plaseaza constant pe ultimul loc intre tarile Uniunii Europene, nici o universitate romaneasca nu se afla in clasamentele internationale prestigioase.
  • Productivitatea si atractivitatea economiei romanesti sunt afectate de precaritatea sistemelor de educatie si formare profesionala.
  • Toate alocarile bugetare, inclusiv pentru cercetare, se cheltuiesc fara ca cineva sa dea socoteala asupra rezultatelor acestor cheltuieli.

Proiectul Legii Educatiei Nationale angajat de Guvernul Romaniei incearca sa puna ordine in aceasta stare de lucruri deplorabila si intolerabila.

Prin opozitie, Proiectul de Lege elaborat de Comisia de Invatamant a Senatului, sub conducerea rectorului Ecaterina Andronescu, are urmatoarele prevederi:

  • Profesorii universitari raman in functie pana la plecarea naturala.
  • Rectorii sunt alesi de aceleasi clanuri care conduc si acum universitatile.
  • Se mentin cumulurile de functii si salarii, inclusiv cu demnitati publice, care au dus si duc la fraudarea bugetului de stat si la pervertirea legislatiei in sensul servirii intereselor ilegitime ale profitorilor educatiei.
  • Managerii din educatie pot indeplini functii de conducere in partide politice, fapt ce transforma depolitizarea intr-o lozinca incarcata de o demagogie ieftina.
  • Nepotismul, plagiatul, refuzul de a angaja tineri, falsificarea diplomelor si alte tare ale invatamantului superior raman in continuare nepedepsite.

Pe scurt, varianta Andronescu a Legii Educatiei Nationale este conceputa pentru a conserva  puterea, privilegiile si banii baronilor universitari, la adapostul unei autonomii universitare nedublata de responsabilitate publica.

In aceste conditii, dupa 20 de ani de incremenire in modelul descris mai sus, este momentul sa se ofere o sansa de reformare si modernizare a sistemelor noastre de educatie si formare profesionala, pentru a parasi pozitiile rusinoase pe care le ocupam in clasamentele internationale.

In  acest context special, avand in vedere ca Proiectul angajat de Guvern a fost dezbatut public, respecta Pactul Pentru Educatie, preia bunele practici din Uniunea Europeana, a parcurs o mare parte a procedurilor parlamentare, a preluat din solutiile Comisiei de Invatamant a Senatului, va solicitam, doamnelor si domnilor Judecatori ai Curtii Constitutionale a Romaniei, sa validati forma Legii Educatiei Nationale angajata de Guvernul Romaniei.

Dati o sansa acestei tari!

  1. Prof. Stefan VLASTON, Presedintele  Asociatiei  EDU CER  ([email protected], 0722.802.165)
  2. Avocat Ana BIRCHALL, dr. in drept, Yale Law School
  3. Prof. dr. Cristian SILVESTRU, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca, Membru Corespondent al Academiei Romane.
  4. Prof. univ. dr. Daniel Vighi, scriitor si jurnalist
  5. Prof. Univ. Dr. Gigel MILITARU, Universitatea din Bucuresti, membru fondator EDU CER
  6. Prof. Univ. Dr. Corina IONESCU, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
  7. Cercetator Principal Corneliu SARBU, membru EDU CER
  8. Prof. Univ. Dr. Bogdan MURGESCU, Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Istorie
  9. Sef lucrari dr. Ioan TANTAU,  Universitatea Babes-Bolyai, Facultatea de Biologie si Geologie.
  10. Prof. univ. dr. Liviu DRUGUS, Universitatea George Bacovia din Bacau, membru fondator EDU-CER, vicepresedinte al International Society for Intercommunicating of New Ideas, Boston, USA
  11. Conf. dr. Costel SARBU, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
  12. Dr. Vasile V. MORARIU, Cercetator st. gr. I, Profesor asociat la Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca, Membru AOSR
  13. Prof. univ. dr. Marian IVAN, Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Geologie si Geofizica
  14. Economist Badita Ion Sebastian,  Membru fondator Asociatia Edu Cer
  15. Prof. Dr. Ing. Petre T Frangopol,  Profesor consultant IFIN – HH
  16. Ruxandra Hurezean, ziarista, Cluj-Napoca
  17. Prof. univ. Dr. Vlad A. CODREA, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
  18. Dr. Antoneta Seghedi, cerc st. I INCD GeoEcoMar
  19. Prof. univ. dr. ing. Grigore BUIA, Universitatea din Petrosani
  20. Valentin  Grigore, Presedinte – Societatea Astronomica Romana de Meteori
  21. Prof. Miala Rodica Victoria, Profesor lb engleza, Scoala nr. 37 ”Mihai Eminescu”, Craiova
  22. Prof. Silvia Cartu, Director Scoala nr. 37 ”Mihai Eminescu”, Craiova
  23. Dr. Bogdan Constantinescu, Institutul de Fizica si Inginerie Nucleara „Horia Hulubei”, Bucuresti
  24. Dr. Alexandrina Fulop-Senior Specialist-Stiintele Pamantului, De Beers Canada.
  25. Prof. dr. Ioan POP, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
  26. Harry Minti, Doctor in Fizica cu specializare in Astrofizica                 Conferentiar la Univ. Ebraica din Ierusalim
  27. Prof. Dr. Anca Silvestru, Facultatea de Chimie si Inginerie Chimica, Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca
  28. Prof. Dr. Ion MIHAI, Universitatea din Bucuresti
  29. Dr. Adela MIHAI, Universitatea din Bucuresti
  30. Prof.Smaranda LIVESCU Fulbright Scholar University of Virginia on line CASENEX courses English and ESOL Specialist Atlanta, Georgia, USA
  31. Prof. Dr. Ion GROSU, Organic Chemistry Department Faculty of Chemistry and Chemical Engineering „Babes-Bolyai” University Cluj-Napoca
  32. Dr. Niculina  BOGDAN, Organic Chemistry Department Faculty of Chemistry and Chemical Engineering „Babes-Bolyai” University Cluj-Napoca
  33. Cercet. St. III, dr. Nicolae Mihai Academia Romana Institutul de Cercetari Socio-Umane „C.S.Nicolaescu-Plopsor”, Craiova
  34. Mihai A. GIRTU, Ph.D. Professor of Physics DeanFaculty of Physics, Chemistry, Electronics and Petroleum Technology Ovidius University of Constanta
  35. Belu Constanta – profesor de fizica   Grupul Scolar „Voievodul Mircea” Targoviste.

Distribuie acest articol

42 COMENTARII

    • Update semnaturi
      36. Prof. Dr.Zoltan Neda, Facultatea de Fizica, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
      37. Mihaela Baciu, medic, Brasov
      38. Elvira Popeti, inginer chimist, Timisoara
      39. Mihaela Baciu- medic pediatru Brasov, SOG Dr I. A.Sbarcea Brasov.
      40. Baciu Gh.Damian, medic, Brasov
      41. Prof. Ecaterina Dragan, secretar , firma Almis Distribution SRL , com Movila Miresii , jud Braila
      42. Maria Burzo -medic stomatolog-cabinet privat Cluj-Napoca
      43. Ioan Burzo -inginer programator-primaria Cluj-Napoca
      44. Marius Burzo -inginer programator -„Arobs Transilvania software ”
      45. Ionut Burzo -student anul 3 – Informatica U.B.B .Cluj-Napoca
      46. Lect. dr. Anamaria Terec, de la Facultatea de Chimie si Inginerie Chimica a Universitatii „Babes-Bolyai”, Cluj.
      47. Dr. Silviu Radan Cercet. st. gr. I INCD GeoEcoMar
      48. Prof. dr. ing. Nadia Potoceanu, prodecan la Facultatea de Inginerie de la Universitatea Resita
      49. Dr. Lucian Besutiu cercetator stiintific gradul I Institutul de Geodinmaica al Academiei Romane
      50. Prof. Valentina-Florentina Visan director Scoala cu clasele I-VIII Dridu(jud. Ialomita)
      51. Leca Ionescu Adriana, profesor de chimie la Grup Scolar „Constantin Brancoveanu” Horezu, judetul Valcea
      52. Carmen Cujba, conductor arhitect, pensionar

    • Daca minoritatile accepta pozitia UDMR, care tinde sa le izoleze de piata muncii romaneasca, gresesc. In acelasi timp au posibilitatea, cu unele exceptii, sa-si dea copiii la scoli romanesti.

      Alegerea e la ei. Grav e in rural, in comunele in care n-au alternativa. Daca si-ar intelege interesul n-ar accepta propunerile UDMR din lege.

      Pe de alta parte, reprezentatii minoritatilor din parlament au acest rol, de a le apara interesele.

      Sa treaca statul peste reprezentantii lor? Greu de decis, mai ales ca sunt la guvernare.

      • Aveti dreptate. Dar tocmai acest lucru ma nedumireste. Cum si cata responsabilitate exista din partea lor sa promoveze de fapt invatamantul pentru minoritati asa cum era pe vremea raposatului. Au poate niste interese ascunse pe care eu, cu mintea mea, nu le vad? Mizeaza pe faptul ca in 20-50 de ani vor fi tot mai multi care vorbesc limba maghiara in diferite zone si o vor folosi ca motiv pentru autonomie? Nu le inteleg iresponsabilitatea….
        Eu insumi am trecut prin asa ceva….in clasa a 6-a am trecut de la sectia germana la cea romana. Daca terminam 8 clase la sectia germana ajungeam la liceul Brukenthal din Sibiu, singurul cu sectie in limba germana, mandru „prelucrator prin aschiere”, deoarece nu as fi stapanit limba romana, (ca roman fiind 100%) nici pentru un liceu in limba romana dar pentru o facultate!
        Totusi, in spatele acestei iresponsabilitati a UDMR-ului, credeti ca se ascunde si altceva?
        Multi dintre cei pe care-i cunosc afirma ca legea e mai mult o dorinta „arzatoare” a minoritatilor decat a principalului partid de la putere!

  1. Buna ziua,
    Sustin cele spuse de dumneavoastra in articol;o observatie, eu fiind iesean, nu am vazut pe nimeni in lista din Iasi.
    Cu stima,
    Paul Gafita

  2. Cu alte cuvinte, domnul Vlaston și semnatarii acestei scrisori solicită desființarea statului de drept în schimbul unei iluzorii îmbunățățiri a învățământului. Fără alte comentarii.

      • Dacă „deciziile anterioare luate de CCR in privinta Legii Educatiei Nationale sunt corecte si normale”, ce este deosebit în cazul ăsta? Și ce treabă au argumentele legate de clanurile universitare și fabricile de diplome în condițiile în care, legal, CCR nu se pronunță asupra oportunității unei legi, ci asupra legalității (constituționalității) ei și a modului de adoptare? Pledoaria dumneavoastră este: scopul (eliminarea actualilor rectori etc) scuză mijloacele (încălcarea constituției prin impunerea legii de către Guvern, peste voință Parlamentului). Adică sacrificarea statului de drept.

        • Pentru ca la noi, din pacate, respectarea intocmai a „statului de drept”, stat facut de parlamentari rectori si prof. univ., ne lasa in starea de inapoiere in care ne-au lasat comunistii. Iar legea aceasat a parcurs si o parte importanta din procedurile parlamentare.

    • Nu va inteleg logica. Cum de „semnatarii acestei scrisori solicită desființarea statului de drept”?
      Sa inteleg ca oamenii nu au voie sa gandeasca despre o chestiune in care se va pronunta un complet de judecata? Nu numai sa nu gandeasca dar sa nu vorbeasca despre ce gandesc?

      De ce nu am avea voie sa gandim despre un proces sau sentinta? Ce inseamna a pronunta o sentinta de catre un complet de judecata? Ce inseamna stat de drept? Numai uni au voie sa gandeasca si sa exprime o pozitie? …

  3. Sint inv pensionara si mi-am dorit sa lucrez intr-o scoala moderna in pas cu schimbarile din societate . N-am avut parte si doresc viitorilor dascali sa sustina aceasta lege care revolutioneaza inv . Cei ce nu doresc schimbarea ori nu inteleg nimic ori sint de rea credinta .Acum lucrez in sectorul privat si vad ca scoala este paralela cu nevoile societatii . Ma alatur apelului dv si sper sa fie cit mai multi altfel degeaba spunem ca sintem mindri de inv rom daca nu-l ajutam nicicum .

  4. Aurel Codoban este profesor de filosofie la UBB de 38 de ani. A parcurs toate etapele, de la asistent la profesor, a primit premii și distincții pentru cărțile sale, coordonează masterate și doctorate.

    Este genul de profesor care vorbește cu sălile atît de pline încît face aerul irespirabil în amfiteatre. Dar nimeni nu pleacă. Studenții îl urmează peste tot, îl însoțesc și pe stradă, la cafenele, dar și-n troleibuz. Felul în care este urmat de studenți i-a scos din sărite pe cei cu mai puțin har.

    Și iată cum a ajuns profesorul Codoban să ia un salariu de 2720 de lei, potrivit propriei sale mărturii.

    http://gazetino.wordpress.com/2010/12/19/3005/

    • Eu stiam ca fiecare profesor participa la concursuri pentru castigarea unor granturi de cercetare. Din sumele obtinute, acesta defalca sume de bani pentru a participa la conferinte nationale sau internationale (in conformitate cu tematica proiectului castigator), disemineaza rezultatele in carti, lucrari etc. Ori, din ceea ce vad eu in materialul legat de domnul Codoban e vorba doar de vechea „pasare a resposabilitatii” a unora- un mare profesor universitar al carui nume nu vreau sa-l dau aici- spunea ca acestia sunt „inadaptatii sistemului”- intotdeauna sunt altii vinovati pentru faptul ca el castiga atat de putin. Problema nu este aceasta- ca el castiga putin- ci ar trebui sa se intrebe „ce fac pentru a castiga mai mult?” In rest, articolul imi pare o ingerinta clara a EDUCER in probleme de justitie. Problema minoritatilor nu a fost rezolvata in noua lege, problema ingerintei politicului in scoala nu a fost solutionata, practic legea nu aduce mai nimic nou, ci doar incearca sa „cosmetizeze” cateva idei mai vechi.

      • Pentru comparatie

        MATIS DUMITRU, decan la Facultatea de Stiinte Economice si Gestiunea Afacerilor, de la Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca.

        Daca dl Decan a vrut sa fie un exemplu viu pentru studentii sai, a ce inseamna succesul economic, a reusit. Mai ales ca e vorba de un succes economic bugetar.

        1. Casele dlui Decan MATIS: 4 (patru), cu suprafete de 400, 100, 200, 70 mp. In Cluj-Napoca si la Tureni.
        2. Plasamente, investitii directe (actiuni, parti sociale) : 114.700 (peste un miliard de lei vechi) si 27.336 euro
        3. Venituri ale declarantului si membrilor de familie in anul de criza 2009:

        Titularul:
        • Universitatea Babes-Bolyai: 118.409 + 269.422=387.831 lei
        • Alte 8 salarii sau indemnizatii: 75.849 lei
        • Sotia: 130.700 lei
        • Chirii: 22.200 euro
        • Dividende: 40.000 lei

        MATIS DUMITRU a castigat, el singur, doar din salarii bugetare, 463.680 lei (4,6 miliarde lei vechi), aproximativ 9.000 euro/luna. Impreuna cu sotia si veniturile din chirii si dividende au castigat 729.840 lei noi, adica 14.144 euro/luna.

  5. am facut facultatea in anii 80.ce este acum am vazut.Domnii marga si andronescu au avut ocazia sa arate ce pot face si au facut sistemul varza ,sa pleceeeeeeeeeeeeeeeeeee!

  6. sunt fericit sa vad ca mai sunt oamenin ca Dv-stra, Dle Profesor Vlaston. Invatamantul s-a degradat continuu in ultimii 20 de ani, mai ales cel universitar. Pe d-nii Prof. universitari nu-i mai intereseaza decat bani cu nemiluita. Predau (vorba vine) la cate 3-4 universitati, asa intre doua tramvaie, examenele se dau asa cum se dau si, scoatem pe banda rulanta analfabeti cu diploma. Fereasca D-zeu sa ajungi pe mana unui avocatel din asta scos la fara stiinta. Aceasta lege este necesara ca aierul. Luptati pentru implementarea ei. Va doresc succes.

  7. Unii dintre noi, eu, Gigel Militaru, nu prea avem ce pierde. Am fost dat afara de
    doua ori din functia de director, Gigel Militaru este oricum oaia neagra a Universitatii din Bucuresti.

    Alti semnatari insa isi risca pozitia, salariul, banii din care isi intretin familiile, copiii. Inca odata, pentru acestia respectul meu, care e mai mult decat pot cuvintele sa exprime. Am primit emailuri de sustinere, cu scuza ca nu pot sa riste.

    Pentru cei care au riscat totusi: mon chapeau, doamnelor si domnilor!

  8. dvs aveti sa zicem expertiza in domeniul asta si poate aveti dreptate in privinta legii invatamantului.eu nu ma pricep foarte bine in domeniul asta si nu ma exprim nici pro, nici contra.dar avand in vedere cele ce-am citit pe blogul asta si scrise de domnia voastra in legatura cu alte subiecte, as lua afirmatiile pe care le faceti mai sus cu mari rezerve si mari indoieli.nu vreau sa initiez o disputa sau sa prezentati vreo justificare.ci doar vroiam sa va fac sa vedeti, ca luarile de pozitie partizane sau tendentioase, arunca o lumina indoielnica si asupra afirmatiilor posibil adevarate.
    ce nu pricep eu in toata dezbaterea asta privind legea invatamantului este urmatorul fapt.
    am aflat ca finlanda are cel mai performant sistem de inatamant din europa. si polonia, care sa zicem, este o tara mai apropiata de noi,unul din cele mai performante din statele centrale si estice ale continentului in acest domeniu.
    de ce nu luam noi scheletul sau 99% din legislatia lor si o aplicam la noi?vorbesc aici inclusiv de felul de formare al corpului profesoral.cel din finlanda mi s-a parut genial si simplu.
    poate din cauza aia are si succesuri..

      • nu pricep asta.deci vine nokia cu capital si management si face telefoane la cluj.de ce nu am putea aduce 10-20-100 de consilieri finlandezi,platiti regeste care sa implementeze sistemul lor educational..cat ar putea costa know-how-ul lor?50-100 de mil de euro la cel mai inalt nivel.coreenii fac masini in slovacia cu ingineri,designeri de la nemti luati de la nivelele de top.japonezii stiam ca luau competente europene si americane, pe care le puneau sa le antreneze sau sa le impartaseasca experienta si cunostintele compartimentelor lor deficitare.chinezii cand au inceput deschiderea economica,angajau pensionari europeni sau americani care ii consiliau.
        suntem la 20 de ani de cei 45 de ani sau chiar mai putini, de comunism.
        nu pricep de ce nu se pune accent pe metodele de predare,de transmitere a cunostintelor,de atragere a elevilor.de ce disciplinele sunt predate sec si teoretic,de ce in numele protectiei sociale a corpului profesoral se sacrifica educatia.nici legea marga,nici legea asta noua nu sunt decat niste carje ptr profi si nu o reforma in sistemul educational.
        ca sa va spun cum as face eu..
        as pleca de la obiect.ce vrem sa obtinem?un elev care sa stie sa caute si care sa fie curios sa descopere.ptr asta avand in vedere mediul social si cultural relativ scazut al majoritatii populatiei, ar insemna ca predarea ,respectiv asimilarea si invatarea sa se faca in interiorul scolii.acasa copiii avand numai teme extracuriculare,hobby-uri,activitati sportive,culturale.
        pe urma felul cum s-ar transmite cunostintele ar trebui plecat de la reformarea formarii corpului educational.adica perfectionare si aprofundare ale tehnicilor de predare,metodologii,pedagogie,psihologie si ce ar mai fi in domeniu si abia pe urma trecut la nivelul de cunostinte ale disciplinei,modul de prezentare si materialul didactic necesar.
        nu mai zic de cunostintele „moarte” care se transmit in sistemul educational romanesc.de exemplu in informatica unde ar trebui sa fie in pas cu noul, la noi se fac limbaje de programare aproape disparute, ca asa stie profesorul..mai bine nu face nimic decat sa piarda timpul copiii.deja am trecut la particularitati..
        in concluzie..parerea mea este ca aceasta lege este moarta si va prelungi agonia sistemului educational de la noi.

        sunt de acord cu invatarea limbii romane de catre maghiari, ca pe o limba straina.ma intereseaza scopul,adica acela de a putea fi accesibila ptr un copil crescut intr-un mediu unde se vorbeste numai ungureste si faptul ca acel copil in loc sa nu invete nimic in romana va invata in ungureste bine si va invata si limba romana cat de cat.

        in privinta mediului universitar, sunt de acord cu o curatire ,dar facuta de, sa zicem, o personalitate recunoscuta,competenta si care sa aiba acordul celor 4 principale partide politice.sa i se dea o barda ascutita si sa taie.nu funeriu..ala e un mascarici cu competente de laborator.(parerea mea)

        p.s.
        pd-l si udmr procedeaza gresit cu aceasta lege.ar fi trebuit sa negocieze cu opozitia, daca vroia sa aiba o lege stabila si care sa nu fie modificata la anu sau peste doi ani.

  9. Lista semnaturilor este incurajatoare, mai ales prin calitatea oamenilor implicati. Unde sint totusi (cu cine voteaza) cadrele universitare de la Brasov, Timisoara, Iasi ? Unde sint cei de la Politehnica din Bucuresti ? Este rusinos ca din atitea centre universitare numai citeva zeci de intelectuali se implica in aceasta lista de semnaturi (de „revoltati”) !

    • Am mai explicat ca ideea si lista au doar doua zile vechime. Pt. ca marti CCR ar trebui sa decida. In momentul de fata lista a ajuns la 60 de persoane. Maine seara am sa fac un update cu cei care au aderat ulterior.

    • nu stiu cum vi se pare dvs.dar eu am observat cand s-a pus problema unor chestiuni de importanta nationala si au fost mediate/negociate corespunzator,s-au gasit solutii.
      acordurile de aderarea la nato si ue,mai multe legi importante,chiar si pactul ptr educatie..a fost semnat de toata lumea daca nu ma insel.
      inclusiv asta cu bugetul. acum o sa treaca bugetul pd-udmr si opozitiei i s-a dat o scuza in ochii electoratului propriu,cu impozitarea cu 3%..

  10. Iar domnule Vlaston o dati cu politichia-curva dracului.Eu insa ma gindesc la altceva si anume :iar generalizati,iar asmutiti pe unii impotriva altora. Asa ati facut cu politistii ,cu militarii,cu parlamentarii,etc. Sinteti omul cu …-capra vecinului.Ia ginditi -va ca in afara de cei pe care i-ati trecut pe liste sint cel putin tot atitia care nu sint de acord cu legea asta si nu din motivele pe carele spune-ti dv . ci din cu totul alte motive,.Daca fac si ei o lista cu motivele lor, si o dau CCR atunci sa vezi alta brambureala.Si mai este si a treia lista a celor care sint de acord cu Abramburica, atunci ce se vor face membrii CCR?Asa ca domnule Vlaston ,daca PDL va da bani ca sa-i sustine -ti atunci nu sinteti ziarist cum va pretindeti . Nu sinteti in stare sa fiti cit de cit obiectiv.Va dau o tema : ia ginditi-va la copii maghiari care peste citiva ani vor intra in cimpul muncii. Unde ? in Ungaria ca vor sti numai maghiara iar in RO vor fi handicapati Si asta numai ca sa nu plece UDMR de la putere si sa ramina PDL in fundul gol.Asta-i!

    • Stimate Domn Baiesu, nu trebuie sa judecam totul din punct de vedere politic. De ce oare noi romanii , cum se ridica cineva cu o initiativa,sar zece sa-i dea in cap ? De ce trebuie sa privim totul prin prisma partidelor politice sau a altor interese ascunse , nu am vazut unde ne-au dus politicienii cu minciuna si lacomia lor ? Va place starea invatamantului romanesc, va place cum ies mii de studenti cu specialitati care nu au nici o legatura cu economia reala ? De cand atitudinea civica fata de aceste disfunctionalitati ale invatamantului sunt nedemocratice?
      Daca madam Andronescu si cei care au interese asemanatoare dumneaei stau in parlament zeci de ani si fac legi dupa chipul si asemanarea lor, romanii sa nu ia atitudine ? Eu cred ca da, si de aceea salut aceasta initiava a cadrelor didactice responsabile si consider ca ar trebui sa se alature mai multi.

      • NU EU sint cel care politizez totul. Sistemul acesta de presiune asupra autoritatii statului de o seama de cetateni ,mi se pare nedemocratic.CONTRIBUTORUL a fost si este PRO putere. Legea asta a educatiei ,mi se pare-si nu numai mie -o doleanta expresa a UDMR. EU CRED CA O LEGE DE ASEMENEA IMPORTANTA <NU POATE FI FACUTA PENTRU DORINTELE UNUIA SAU ALTUIA.De aceia ar trebui discutata la rece in parlament .Sa se lase la o parte orgoliile de partid si dorintele unora care vor sa se izoleze de Ro.In al doilea rind lista asta mi se pare o dorinta a unora de a inlocui pe actualii conducatori ai invatamintului cu altii. In practica PDL ,-politizarea tuturor innstitutiilor a devenit POLITICA DE STAT- cel mai mare dusman al TARII.Pot sa va dau exemple concrete cu nume si functii si unde s-au platit bani grei pentru a fi numiti . Erau cite 2 directori la unele institutii. Au ramas universitatile nepolitizate indeajuns si acum ii momentul sa-si puna oamenii lor. CCR e politizata complet si daca mai ia cite o hotarire ,de ochii lumii corecta ,e praf in ochi. Nu stiu de ce doamna ELENA esti pro Basescu? Nu vezi ca el nu poate fi agreabil cu nimeni Bineinteles poate fi cu cei care-l ling.

      • Doamna E.si domnule Vlaston! Eu nu nm-am referit in niciun caz la continutul legii.Am oroare insa ,de modul cum se incearca sa fie aprobata legea: „pe ascunsulea” , fara macar sa se tina seama de situatia in care sintem. Asa cum s-a facut si cu celelate legi de importanta nationala fara sa tina cineva cont de oamenii din aceasta tara. L-ati intrebat pe Basescu cum vede el modernizarea statului?,.Stie macar cum arata un STAT MODERN?i-a intrebati-l ! Sa vedeti ce prostii va va spune.Asa ca va urez sa ramine-ti cu Basescu .Despre interes : Totu-i facut in interesul cuiva .De data asta in intersul UDMR SI NORMAL A PDL> .Evidenta sta in declaratiile lor.,nu eu am descoperit-o.In nici un caz in interesul tarii din moment ce marea majoritate a populatiei nu e de acord cu acest sistem.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Stefan Vlaston
Stefan Vlastonhttp://stefan-vlaston.blogspot.com/
Candidat din partea ARD la Camera Deputatilor la alegerile din decembrie 2012 Profesor de liceu, director de liceu in perioada 1990-2008, Presedintele asociatiei EDU CER- Educatie si Cercetare. Preocupari in domeniul politicilor educationale, in privinta calitatii educatiei, a managementului educational. Contributii in media scrisa si audiovizuala, pe temele privind educatia, formarea profesionala si cercetarea.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro