A trecut suficient timp pentru a avea o imagine clara, relativ la recentul referendum. Chiar daca repet ce s-a mai spus, tabloul general este cel descris in continuare.
Pana in 30 iulie nimeni n-a ridicat vreo obiectie asupra cadrului de derulare a referendumului. Initiatorii erau convinsi ca 80% din populatie va veni la vot sa-l alunge pe Basescu. Aceasta a si fost premiza constructiei scenariului de suspendare a presedintelui. Numarul total al alegatorilor a fost anuntat in cateva randuri de catre ministrul de interne, care l-a si mentinut, inclusiv prin demisie si prin declaratia „nu vreau sa-mi petrec batranetile in puscarie”.
Desfasurarea referendumului s-a facut in aceste date si cadre. Decizia alegatorilor, de a vota DA sau NU, de a sta acasa, a depins esential de aceste date, daca existau altele, decizia unora ar fi fost, posibil, alta. A schimba datele jocului dupa desfasurarea sa reprezinta o abatere grosolana de la cele mai simple reguli, nu numai democratice, dar si legale si de „fair” elementar. Pe 11 iulie listele electorale permanente au fost batute in cuie, legal si formal.
In zilele urmatoare referendumului exista cadrul legal, necesar si suficient, ca judecatorii CCR sa se pronunte, inclusiv documentatia inaintata de BEC, Biroul Electoral Central. N-au facut-o pentru ca o parte dintre judecatori au fost imediat blocati in decizia lor de patronii politici care i-au trimis la CCR, pe 16.000 lei pe luna, timp de 9 ani. Si care si-au cerut „drepturile”.
Ce-a urmat se stie. Romania a fost aruncata in haos si incertitudine.
-A inceput o lupta oarba si infractionala pentru schimbarea datelor electorale si statistice ale referendumului, inclusiv prin crearea unui „grup infractional organizat” la nivelul guvernului, cum rezulta din stenograme;
-Demisii si punere sub cercetare penala a unor inalti demnitari ai statului roman;
-Pierderi uriase de credibilitate pe pietele financiare, de investitii si economice, europene si internationale, piete din care trebuie sa imprumutam 16 miliarde euro doar anul acesta;
-Interventii repetate ale oficialitatilor europene si americane, siderate de derapajele grosolane de la democratie si principiile statului de drept ale puterii de la Bucuresti;
-O stare de insecuritate, nesiguranta si incertitudine in randul populatiei;
-Pierderi economice importante, din cauza reactiilor negative ale cercurilor de afaceri si de investitii;
-Aparitia, odata cu publicarea (partiala deocamdata) a stenogramelor, a unor evidente elemente de periclitare a securitatii nationale, de la cel mai inalt nivel politic si guvernamental. („grup infractional organizat”, „nu vreau sa-mi petrec batranetile in puscarie”, etc.);
-Posibilul precedent creat in acest mod si care va fi folosit in viitor pentru calcarea in picioare a regulilor si legilor democratiei si statului de drept;
-Blocarea unor institutii importante ale statului roman.
In aceste conditii, actiunea si deciziile unor judecatori de la CCR pot sa constituie elemente de agravare a situatiei economice si politice in care se afla Romania. Se va evalua in viitor, la nivelul institutiilor specializate ale statului, daca este, sau nu, cazul si cadrul unor astfel de elemente.
Asa cum se vad lucrurile acum, revenirea la normalitate politica, sociala si economica este este esentiala, limitarea pierderilor economice si de credibilitate, de asemenea.
Singura instanta care poate decide acum revenirea la normalitate, sau dimpotriva, este CCR.
Increderea populatiei, sau pierderea ei, in institutia fundamentala a statului roman, depinde acum exclusiv de rapiditatea deciziei judecatorilor CCR. Oricare ar fi aceasta.
Doamnelor si Domnilor judecatori ai CCR, nu va jucati cu focul!
Judecătoarea CCR Iulia Motoc îi „aşteaptă pe barbari”. Postarea care a stârnit controverse pe Facebook
http://www.adevarul.ro/actualitate/politica/Judecatoarea-CCR-Motoc-Postarea-Facebook_0_754124682.html
Coincidenta sau nu, la prima poezie ciudat postata de aceeasi persoana au aparut erorile materiale in MO. Acum oare ce poate urma? Sa fie oare un semnal pentru debarcarea judecatorilor CCR ce sunt pentru invalidarea refenedumului, asa cum sudereaza actiunile lui Zgonea?
Dle Vlaston, presedintelr Barosso a spus clar ca nimeni nu trebuie sa faca presiuni asupra CCR Sub nicio forma ! Pai pana si vtisman@ a inteles lucrul asta ! Dumneavoasta ?
@vasilică,
Confuzi oare „presiunea” (a face pe cineva să facă ce NU trebuie) cu îndemnul de a face exact ceea ce trebuie (din punct de vedere legal, juridic), deci de a NU ceda presiunilor? Nu cred că faci această confuzie, ci te lași voit furat de cuvinte.
Baroso nu stie cit de timpiti si indolenti au putut fi judecatorii cind au cerut listele de alegatori (sute de mii de pagini pe care se afla peste 18 milioane de nume) a caror verificare poate dura mai mult decit mandatul unui presedinte. Si ca de fapt si-au depasit competenta punind la indoiala rezultatele primite de la BEC. E normal sa li se reaminteasca in fiecare zi ca trebuiau sa ia o decizie inainte de a pleca, ca nesimtitii, in vacanta. Asta este intr-adevar o presiune, dar asupra bunului simt.
Cum mai vasilica, petitia lui zgonea n-a fost „presiune” si cele care vin dupa, sunt?
Vi se pare ca va da desteptaciunea pe-afara si ca ceilalti sunt prosti.
Credeati voi ca e suficient sa dati cu limba si gata, le-ati dat plasa la romani?
Face-ti pe prostii ca sa va prinda bine? Eu zic ca cine face pe prostu, asa ramane.
AFP citează Ziarul Financiar: „circul politic” mutilează economia românească
http://www.zf.ro/eveniment/afp-citeaza-ziarul-financiar-circul-politic-mutileaza-economia-romaneasca-9942269
Subscriu integral mesajului din titlu. Cu voia dumneavoastra imi voi ingadui cateva adaugiri:
1. Trebuie sa constientizam ca metodele etalate pana in prezent nu au absolut nimic in comun cu cele folosite in lupta politica dintr-o societate democratica. Dimpotriva, acestea sunt metodele specifice utilizate si rafinate de catre partidul bolsevic pentru cucerirea puterii in stat si instaurarea dictaturii „proletariatului”:
– promovarea unui discurs totalitar (cine nu e cu noi e impotriva noastra si trebuie anihilat);
– identificarea si izolarea „inamicului” urmata de condamnarea acestuia ca fiind incompatibil cu „binele general”;
– aproprierea agendei publice prin monopolizarea fizica a mijloacelor de comunicare in masa;
– calibrarea mesajului propagandistic si repetarea acestuia pe toate caile pana la saturatia completa a „tintei”, in speta masele de manevra mobilizate in strada;
– aproprierea si rechizitionarea tuturor mijloacelor si parghiilor disponibile pentru cucerirea puterii in stat;
– asaltul final si anihilarea completa a adversarului;
– imediat dupa victorie, instituirea unui regim de control, prevenire, interdictie si anihilare a oricarui viitor curent contestatar sau „deviationist”.
Aceasta este logica si finalitatea oricarui discurs totalitar. Supravietuirea insasi a sistemului depinde de indeplinirea si asumarea integrala a acestor pasi. In caz contrar, la prima „bresa” interna, fara sprijin extern, sistemul se prabuseste.
2. Din aceasta perspectiva, resetarea adresei publice de catre USL dupa 29 iulie reprezinta din pacate un succes remarcabil. Nimeni nu isi mai pune problema ca NU este absolut nimic de actualizat, se discuta acum ce si cum trebuie numarat, inclus, scos etc. Eroare grava: Curtea Constitutionala NU are a pronunta o decizie cu privire la invalidarea referendumului decat poate din punct de vedere formal caci pe fond Curtea NU este sesizata cu o problema de drept. Ea trebuie doar sa verifice nerealizarea cvorumului raportat la listele publicate de guvern la data de 11 iulie si sa ia ACT de aceasta. Orice alt demers este nul si neavenit si prelungeste nelegal o stare de interimat ce trebuia sa inceteze a doua zi dupa referendum. Iar in cazul in care guvernul isi contesta propriile liste referendumul trebuie anulat si guvernul respectiv demis intrucat a organizat un referendum fara respectarea procedurilor legale. In drept exista un principiu consacrat ce spune ca nimeni nu isi poate invoca propria culpa in apararea unui drept pe care il pretinde in fata legii: nemo propriam turpitudinem allegans. In acest caz, dreptul de a reconsidera post-factum listele pe baza caruia s-a desfasurat referendumul.
Si in fine,
3. Repetarea pana la saturatie a mesajului de mai sus si, respectiv, pana la restabilirea legalitatii in ce priveste incetarea interimatului functiei prezidentiale de catre oricine altcineva decat partile implicate (guvern, parlament, presedinte suspendat, institutiile statului) NU reprezinta o ingerinta sau presiune in activitatea Curtii Constitutionale deoarece se incadreaza in dreptul fundamental la libera exprimare pe care orice cetatean si membru al societatii civile il are GARANTAT prin Constitutie. Intr-o societate libera oricare si fiecare din membrii acesteia (cu exceptia partilor implicate OFICIAL) au dreptul sa se pronunte pe toate caile disponibile asupra oricari chestiuni apreciate ca fiind de importanta capitala in viata cetatii. Acesta este mecanismul firesc, deschis si concurential pe baza careia se seteaza agenda publica intr-o societate deschisa, libera.
Completare: la punctul 1 din postul anterior fac referire in mod evident la metodele bolsevice etalate de USL pana in prezent.
Vasazica Belgia a putut trai mai mult de un an fara guvern si economia nu a luat-o razna. Noi, in citeva luni dotati CU GUVERN (o adunatura de politruci imbecili) ne-am dus dracului.
INCA O DOVADA A PERPETUARII SATULUI BOLSEVIC FARA INTERVENTIA CARUIA NU ZBOARA NICI MUSCA (in ciuda privatizarilor si alte pantomime de retragere din economie).
Diaspora dă un ULTIMATUM Guvernului Ponta şi lui Crin Antonescu
http://www.realitatea.net/diaspora-da-un-ultimatum-guvernului-ponta-si-lui-crin-antonescu_986632.html
Domnule Profesor,
Cum vi se pare declaratia doamnei Macovei, si anume: „Lumea trebuie sa inteleaga ca ne asteapta un razboi civil” ? Dupa umila mea parere este efectiv o provocare, o dovada de inconstienta!
e o exagerare
Domnule Profesor,
Am vazut-o cu ochii mei si am auzit-o cu urechile mele pe Dna. Macovei (si ca mine..alte milioane de romani) cand a rostit aceasta enormitate la Realitatea! Nu este vorba de „exagerare” ci..repet..INCONSTIENTA! Este incredibil…ca un europarlamentar..fost ministru de justitie sa afirme asa ceva!
Mi-e sila…de tot..si de toti!
Desigur, e rău dacă dânsa ne avertizează, în timp ce Dogaru (de care n-o să pomeniți nimic), amenință efectiv: http://www.evz.ro/detalii/stiri/antaj-la-Curtea-Constituional-Colonelul-USL-Mircea-Dogaru-Vom-chema-la-nesupunere-ci-9961.html
Eu cred că, știind mai bine ce poate USL, d-nei Macovei îi este frică (cum îmi e și mie) de violențele generate propagandistic – să nu uităm minerii lui Iliescu.
Eu cred ca d-na Macovei a luat in serios amenintarea colonelului Dogaru – cel care pregateste o noua „mineriada” ce va avea drept scop aruncarea Romaniei in „haos”. Cred ca institutiile abilitate ar trebui sa stea cu ochii pe acest individ dispus sa dea foc Romaniei…
O fi, dar e de-a dvs.! Ce ne impiedica sa credem ca alte afirmatii din tabara dvs. ar fi altceva decat exagerari? ;)
Pe fondul saraciei, disperarii si debusolarii actuale din Romania…mi-e teama ca ORICE E POSIBIL!
Sper sa ma insel….e tot ce pot sa sper..
Pentru ca…din pacate, speranta (chiar daca moare ultima) a murit la multi romani!
Speranta de NORMALITATE in aceste vremuri COMPLET ANORMALE provocate, evident, de INDIVIZI ANORMALI, dusmani ai logicii si ai bunului simt!
Are dreptate. Exact asta se urmareste, iar rolul lui va fi sa duca la eliminare Ro din UE si NATO. Joc rusesc prin USL.
Sa vedem daca SUA reusesc sa blocheze miscarea, pentru ca de la romani nu ne mai putem astepta, prostia nu doare.
Poate ar trebui sa ne gandim la in sistem in care evolutia tarii sa nu mai depinda asa de mult de numele celui care ne conduce.
Stie cine cum se numeste presedintele sau prim-ministrul Elvetiei? Belgia nu a avut guvern 1 an si ceva si a fost printre putinele tari din UE care a avut crestere economica in perioada aceea. Cred ca tara poate functiona si fara mana protectoare a politicienilor.
Cred ca discutia ar putea porni de la filmuletul de mai jos.
http://freedomchannel.blogspot.ro/2008/09/4-ways-to-spend-money-by-milton.html
In CCR ar trebui sa se regaseasca „crema” judecatorilor din Romania. Salariul lor se situeaza intre 2.500 si 4.000 de Euro. Prestatia lor este insa la nivel de Judecatorie. Aceeasi veche problema ridicata de Maiorescu in „Critica formelor fara fond”. Adica institutii DA, functionari/demnitari competenti …BA. Ce scenarii urmeaza ? USL ameninta cu „mineriade” conduse de polcovnicul Dogaru daca Presedintele Basescu ar revini la Cotroceni… Romani, realizati ca viitorul nostru este in pericol ?
Andronescu: „Suntem aproape de o disoluție socială”
http://www.adevarul.ro/actualitate/politica/Andronescu-_-Suntem_aproape_de_o_disolutie_sociala_0_754124749.html
Nu știu ce în mintea celor de la CCR.
Înțeleg care e miza întoarcerii lui Băsescu la Cotroceni. Ponta și Antonesc vor avea pozițiile slăbite, poate vor fi înlăturați. Discursul lor după care Europa este dezinformată va fi înlocuit de un discurs că Europa ne vrea răul (cam cum este al opoziției din Grecia). Băsescu va zbura apoi cu multe șuturi în fund din Cotroceni. Cine să-l apere? Ardelenii? Nu o vor face, oricum Bucureștiul nu e în Ardeal, și oameni ca Boc nu contează. Vor ieși ceva bloggeri pe stradă spre distracția mulțimilor.
Monica Macovei înțelege această evoluție. Dar e prea apucată ca să-i ceară lui Băsescu demisia. Speră că vine Baroso pe un cal alb și rezolvă România.
Nu sunt expert in drept constitutional dar am ajuns la concluzia ca singura sansa ca sa avem o CCR normala si corecta ar fi ca judecatorii sa fie alesi prin vot direct, democratic, de cetateni, de pe o lista de persoane competente si cunoscute profesional ca juristi de calitate. Fiecare din cei 9 isi va face campanie electorala si va descrie ce tip de legi va promova si ce principii il vor calauzi. Stiu ca pare naiv si va ganditi ca oricum factorul politic va influenta deciziile judecatorilor. Poate ca da. Dar cei 9 vor avea cu adevarat legitimitatea in ochii natiunii. In caz contrar iau in calcul si ideea desfintarii CCR din lipsa de incredere in statura morala a judecatorilor. Pentru mine cei 9 sunt acum simple marionete ale partidelor politice, de fapt ale liderilor. Marionete bine platite dar tot marionete.
Dar asa e format acum Parlamentul, prin vot direct. Vi se pare ca sunt parlamentarii ceea ce ne trebuie noua, cetatenilor, ca sa traim demn, fara sa fim umiliti aproape la fiecare pas?
Eu cred ca fiecare dintre noi trebuie sa incerce sa se abtina, permanent, de la tentatia de a fi profitor de ape tulburi, adica sa respectam cateva reguli:
1) sa ne obtinem drepturile in mod legal, fara sa dam sau sa primim spaga;
2) sa fim fermi dar sa fim politicosi si sa nu acceptam impolitetea;
3) sa ne facem treaba asa incat lucrurile sa functioneze.
Atitudinea ferma din campanii este necesara dar nu si suficienta.
ccr sa devina o sectie a csj daca vrem cat de cat o institutie. acum ccr este doar o petarda plina de indivizi neprofesioniti si partizani politic. mai rau de atat nu se putea.
Se pare ca Curtea Constitutionala evita sa aplice legea, asa cum a mai facut-o in ultimul timp, atunci cand a evitat sa se pronunte in privinta demiterii presedintelui Senatului.
Crin Antonescu a intrat la palatul Cotroceni pe „usa din dos”. Pe „usa din fata” se intra in urma alegerilor prezidentiale. Intrarea prin „usa din fata” este pazita de Curtea Constitutionala care verifica daca viitorul locatar este unul legitim. „Usa din dos” (pe care intra presedintele interimar) nu este pazita de nimeni. Oricine poate intra pe acolo deoarece paznicul de serviciu (Curtea Constitutionala) a refuzat sa pazeasca si acea usa. A decretat ca nu intra in atributiunile ei sa se pronunte in cazul demiterii presedintelui Senatului, care este si viitorului presedinte potential al Romaniei. Astfel a fost posibil ca noul locatar sa intre la Cotroceni cu o „diploma de presedinte” (interimar) obtinuta prin frauda, ajutat de un prim-ministru posesor al unei diplome de doctor optinuta prin plagiat. Cum numiti dvs. aceasta manevra? Unii o numesc „lovitura de stat”. E greu sa ii contrazici cu argumente, fara sa para o demonstratie de tipul „negru este de fapt alb”.
CCR are deja toate documentele necesare pentru invalidarea referendumului.
CCR a avut toate documentele si in momentul sedintei in care a aminat in mod nejustificat si aberant invalidarea referendumului, care oricum era neconstitutional, pentru ca Presedintele ales nu a incalcat in niciun fel constitutia.
CCR trebuie sa invalideze marti referendumul si sa decida intoarcerea, de indata, a Presedintelui ales la Cotroceni.
Repetentul incompetent si impertinent trebuie sa demisioneze din toate functiile si sa dispara din viata politica.
Derbedeul plagiator, mincinos, incompentent si impertinent trebuie sa demisioneze sau sa fie demis de parlament si sa dispara din viata politica.
Parchetul trebuie sa ceara arestarea pucistilor si a complicilor lor,, inclusiv celor de la CCR (care s-au prefacut ca nu vad ca Presedintele nu a incalcat deloc constitutia, care s-au prefacut ca nu vad toate abuzurile si incalcarile constitutiei comise de banditii din usl, care au aminat nejustificat invalidarea referendumului si repunerea Presedintelui ales in functie).