Dl. ministru este o persoană educată. A absolvit studii universitare.
Dl. ministru a făcut cercetare științifică. A obținut titlul de doctor cu o teză al cărei titlu nu este de găsit. Cum nici teza. Domnia sa știe ce face.
Dl. ministru este o persoană cinstită, corectă. A susținut sau propus acte normative prin care plagiatorii urmau să se simtă mai bine. Absolviți de doctoratul furat. Domnia sa știe ce face.
Dl. ministru este o persoană onorabilă. A primit onoruri. De curând din partea statului francez. Pentru merite privind promovarea francofoniei. Căci domnia sa este și președintele Agenției Universitare a Francofoniei (AUF). De curând, AUF vrea să modifice propriul statut: dacă până acum președintele avea drept la un singur mandat, acum va fi vorba de două. Căci dl. ministru este o persoană onorabilă. Onorurile nu pot dura numai un mandat. Domnia sa știe ce face. Căci este o persoană educată, cinstită și corectă.
Dl. ministru este executorul (testamentar prezidențial?) al marelui proiect „România educată”, lansat în sfera publică drept cea mai prezidențială inițiativă. În Educație. Executorul este o persoană educată, firește, este doctor, este decorat, și de statul român, pe lângă cel francez. Executorul este o persoană cinstită, corectă: s-a ocupat de destinul unor persoane numite V. Ponta, G. Oprea ș.a. Care sunt persoane cinstite, corecte. Acestea nu trebuiau să sufere cum fac victimele plagiatelor. Pentru că dl. ministru știe ce face. Și când tace (știe), bine face.
Dl. ministru este membru, între altele, al unei Academii de Științe ale Securității Naționale. Unde, ca într-un „club”, se regăsesc figuri controversate. Chiar foști miniștri Educației. Rostul Academiei, chestionat adesea în spațiul public, e …inefabil. Există, dar nimeni n-ar putea spune de ce. Nici dl. ministru, care tace și când tace…Dl. ministru e și membru în consiliul științific al revistei acestei Academii: editorialul ultimului număr se deschide cu fraza: ” În plan mioritic, politicile în domeniul demografiei trebuie să fie coerente și susținute de întreaga clasă politică românească”. Desigur, dar în plan real…Oricum, dl. ministru este academician căci este o persoană educată și furnizor de securitate.
Dl. ministru este o persoană integră. Nu-i lipsește nimic: cinste, onoare, corectitudine. Criticile nu-l ating. Căci este o persoană educată, decorată, și are o misiune. Viitorul (apropiat) ne-o va face clară, fără îndoială. Era de preferat ca dl. ministru să aibă o viziune. N-a avut. Căci ea devenit o misiune…Omisiune.
E penibil ce se intimpla la noi zilele acestea! Amatorismul combinat cu reaua vointa continua sa mentina tara pe o traiectorie gresita, cu efecte dezastroase pe termen foarte lung.
A discuta aiureala numita Romania Educata e pierdere de timp. Dar face mult mai mult rau decat ignorarea invatamantului. „Romania educata” se refera de fapt la invatamant, nu la educatie.
Nu este prima data cand competenta de la catedra este confundata cu competenta in politicile educatiei. Nici Presedintele si nici Ministrul nu au vreo competenta, macar minima, in politicile educatiei.
Invatamantul Romaniei este mort si ingropat. Este indecent ca doua personaje politice de asemenea amploare sa se erijeze in salvatorii educatiei in timp ce o imping si mai mult cu capul la fund.
Cine are copii, au totusi la indemana solutia trimiterii lor la studii in strainatate. Cu cat mai devreme cu atat mai bine. A-i tine in Romania la studii este un sacrificiu cvasi-biblic fara noima.
O intrebare nevinovata: Presedinterle Klaus Iohannis ce parere are?
El, care era atit de pornit impotriva pesedistilor.
Cred ca cineva a citit articolul:
„Ministerul Educației renunță la modificările propuse pentru instituția care verifică acuzații de plagiat: Nu vor fi modificări cât timp sunt eu ministru. Am luat act de opiniile exprimate”.
Într-adevăr, nu-i lipsește nimic ministrului, are toate mânerele de care poate fi manevrat, toate scheletele în rastel, aliniate, dosarele încărcate pe țeavă, dacă cumva i se năzare să fie erou.
Ce-i al lui e al lui, trebuie să recunoaștem, nu e suficient să ai tone de diplome – fără valoare, oricum – dacă n-ai cum să fii șantajat, manevrat, compromis, atunci nu pupi minister, neicusorule!
Până la urmă va opri el și verificarea furturilor cât casa de la doctoratele prietenilor, e doar o mică întârziere de etapă.
Scrieti prea tarziu despre teza ministrului, pe care p ascunde, mult prea tarziu!
Controversa plagiatelor în Românica e ca frecția la picior de lemn. Adică poți să-l freci mult și bine, dar nu prea o să-ți îmbunătățească circulația.
Sigur este de lăudat și admirabil să încerci să fii corect și să pretinzi corectitudine. Nu zic nu. Aprob chiar. Poate chiar ajută la o campanie electorală două să o arzi pe indignatul.
Dar cât timp asistentului universitar cu doctorat „pă bune” îi se oferă un salariu de pornire pe undeva pe la 2300 de ronișori nu prea poți cere performanță. Adică poți cere, dar nu ți se oferă.
Învățământul românesc e mort și îngropat cum foarte bine a spus cineva mai sus. Încă ne rugăm pentru odihna sufletului adormitului robului lui Dumnezeu Învățământul, și pentru ca să se ierte lui toată greșeala cea de voie și cea fără de voie.
Monumental finalul: „dl. ministru să aibă o viziune. N-a avut. Căci ea devenit o misiune…Omisiune.”
Cum era si pe vremuri:
a. „Secu vine tacere” sau „se cuvine tacere”.
b. Sau cineva mult drag mie care a fost aproape pusa la zid pentru „Stalin calauzitorul” cu al doilea cuvant despartit la miloc in silabe.
.
Actiunea de verificare a tezelor de doctorat din 1990 este una de imagine. Multi cu acest titlu sunt la pensie iar altii nu mai sunt in viata. Acelasi lucru valabil si pentru conducatorii de doctorate. Apoi noile cerinte in editarea tezei dateaza dupa anul 2000. Multe teze au fost redactate de altii si multe sunt reluari ale unor proiecte si studii din entitatile de cercetare ale Acad Rom ori INCD-uri, centre de cercet si din care f. multe, intre timp au fost date la topit. Verificarea este necesara pentru cei cu functii publice, dar mai utila este taierea sporului de doctorat in toate domeniile cu exceptia invatamantului si a cercetarii.
Mai am o nedumerire: de apropae doi ani la guvernare sint liberalii (guvernul meu) si cu Pluseristii si Udemeristii. Daca un ministru face ceea ce face nu e doar vina lui, ci fiind acceptat de Prim ministrul guvernului inseamna ca asta e politica la zi. Daca veti da doar in ministru, loviti in gol.
Mai mult, dl. ministru si sustinatorul sau, dl. presedinte, au pe constiinta o parte dintre mortii valurilor pandemice 2 si 3, impunand desfasurarea activitatilor face to face in scoli, in momente total nepotrivite, nefiind nici macar in stare sa ia niste minime masuri de protectie, asa cum toate celelalte state europene au luat. Prostie pura sau politicianism ieftin? Sau ambele? Pot fi incadrati la ucidere din culpa( omor prin imprudenta)?
„Marele” proiect „Romania educata” este o gogomanie de prost gust, care va genera haos si mai mare intr-un sistem de invatamant care este oricum distrus. Acesti indivizi, ca si multi altii cu putere de decizie in privinta invatamantului, ca si multi altii fara putere de decizie dar cu aere de „specialisti” in domeniu, nu au priceput si nu pricep faptul ca boala principala in invatamantul romanesc este inadecvarea. Invatamantul romanesc este inadecvat total situatiei de fapt din aceasta tara, la toate nivelurile, de la cel preprimar, la cel universitar.
Primul pas in a-l face adecvat este cunoasterea(recunoasterea) tuturor bolilor de care sufera acesta. Sunt foarte multe bolile respective si spatiul necesar pentru a fi mentionate si explicate pe larg ar fi mult prea voluminos pentru un comentariu pe o platforma gen contributors.
Principiul finantarii per capita in invatamantul superior este una din bolile majore. Romania nu a fost si nu este pregatita sa aplice un astfel de sistem, aplicarea acestuia de atat de multi ani producand o nenorocire ce nu mai poate fi reparata. Dublat cu apetenta pentru coruptie si dorinta de parvenire a majoritatii romanilor, sistemul de finantare per capita a dat patriei deja zeci de mii, poate chiar sute de mii, de licentiati ce nu au competente nici macar la nivelul absolventului de gimnaziu, ceea ce este o tragedie pentru aceasta tara. N-am auzit pe nimeni discutand pe aceasta tema!
Ridicand aceasta problema si problema fraudelor majore de la examenele de bacalaureat( chestiune care nu a fost nici pe departe rezolvata) unui ministru al educatiei in functie( acum vreo 20 si ceva de ani), acesta mi-a spus ca aceste lucruri nu ar reprezenta o problema majora, totul va fi reglat de piata muncii!
Stim oare cum a reglat piata muncii acest fapt? Cu reguli romanesti! Inclusiv in zona privata!
De la acest individ intrat in „politica” in calitate de slugoi al securistului Voiculescu(ma refer la dl. ministru), nu am absolut nicio asteptare. Acest slugoi nu poate face nimic altceva decat rele, nu poate produce nimic eficient. Nici intelectul nu-l prea ajuta!
Marți a apărut în media comunicatul Ministrului Sorin Câmpeanu conform căruia acesta a dat dispoziție CNATDCU, asigurând și finanțarea necesară, să verifice TOATE cele 77111 teze de doctorat susținute după 1990, teze de doctorat pe baza cărora statul român a emis titlurile de doctor aferente.
Când ajunge la teza de doctorat a Generalului 4* (patru stele) Gabriel Oprea ce face? Îl degradează?