joi, martie 28, 2024

Guvernarea Cioloş duce în spate noul USL

Nu știu câți dintre dumneavoastră ați urmărit, în aceste zile, povestea formularului D394. Puțini îl cunosc, el trebuie completat doar de către cei care trebuie să declare la ANAF operațiunile cu TVA. Până în acest an, D394 avea doar două pagini. ANAF – „un partener al oamenilor de afaceri”, după cum ne cere „să înțelegem” premierul Cioloș – s-a gândit că e prea puțin și a anunțat că îl va modifica, iar D394 urma să aibă nouă pagini. A urmat un val de proteste, iar ANAF a reacţionat şi l-a mai schimbat o dată: noul D394 va avea 16 pagini.

Istoria mi se pare relevantă pentru cele 138 de zile ale guvernării tehnocrate. Am văzut multe gesturi minunate la televizor, iar imaginile cu premierul înconjurat de copii sunt înduioșătoare. Dar, să coborâm cu picioarele pe pământ: România nu are parte de o guvernare hotărâtă, care să repare ce mai poate fi reparat din dezastrul lăsat de Ponta, ci de niște funcționari timizi și fără viziune. Guvernarea tehnocrată nu numai că nu a rezolvat nici una din problemele spinoase lăsate în urmă de Ponta şi compania, dar chiar a continuat câteva din cele mai toxice politici:

  • Toți demnitarii care au plagiat, în frunte cu Petre Tobă, sunt neatinși.
  • Memorandumul cu Rompetrol – 400 de milioane de dolari de încasat pentru acțiunile la Petromidia, plus un fond de investiții de un miliard de dolari – ținut în sertar.
  • Autostrada demolată de pe Dealul Aciliu este şi azi închisă și nu știu să fi fost sesizat DNA-ul.
  • Promisa lege a salarizării unice nu mai apare și toți știm de ce: pentru că ar trebui să mai taie din indemnizațiile demnitarilor, indemnizații triplate în august 2015.
  • Avem un raport al Corpului de Control care arată clar că regimul Ponta-Oprea-Arafat a greșit în mod criminal la intervenția de la Colectiv. Și? Primul-ministru nu are curaj să se atingă de un Raed Arafat susținut de Antena 3.
  • Încrengătura de rubedenii pesediste trimise să se relaxeze pe banii contribuabililor pe la diverse ambasade a rămas, în frunte cu celebrul Andrei Zaharescu, consul la Capetown.

În fapt, guvernul nu face decât să aplice disciplinat politicile populiste impuse de PSD și PNL în 2015. Poziţiile cheie din Executiv – Internele, Dezvoltarea Regională, Transporturile, Energia, Externele, Educaţia – sunt ocupate de personaje provenind din triunghiul PSD-PNL-Iohannis. Investiţiile majore în infrastructură bat pasul pe loc – exact ca în guvernarea Ponta – pentru că au crescut cheltuielile cu salariile bugetarilor (cu 21,8% în plus, faţă de anul precedent) şi cu pensiile „speciale” ale Miliţiei şi Securităţii (circa 1,2 miliarde euro doar pentru „militari”).

Cheltuielile de capital sunt mai mici decât în 2015.

În noiembrie 2015, guvernul Cioloş avea suficientă popularitate ca să taie răul de la rădăcină. Prin legea bugetului de stat sau prin altă iniţiativă legislativă, putea anula toate pensiile speciale, putea anula ordonanţa prin care indemnizaţile demnitarilor s-au triplat, putea opri sau suspenda creşterile salariale necugetate din sectorul bugetar. Nu cred că PSD sau PNL şi-ar fi permis să răstoarne, la acel moment, un Executiv atât de popular. Dar s-a văzut, de pe atunci, că „tehnocraţii” sunt foarte atenţi să nu deranjeze nomenklatura care, de fapt, i-a pus în funcţii.

Ce mă îngrijorează este că, aşa cum anticipam, iniţiativele populiste ale PSD şi PNL continuă în 2016. Discret, prin Camera Deputaţilor îşi face din nou loc legea pensiilor pentru aleşii locali, după ce a fost respinsă de Curtea Constituţională. Nu este singura cheltuială majoră în curs de legiferare, iar Executivul pare resemnat. Vom termina anul 2016 exact ca în 2008, pe vremea lui Tăriceanu: toată creşterea economică se va duce în pensii şi salarii (şi, implicit, în importuri), cu un deficit mare şi vom amâna din nou autostrăzile şi căile ferate, care atrag investiţii şi aduc locuri de muncă.

Ca să pun degetul pe rană, mă tem că domnul Dacian Cioloş este doar noul ambalaj – denumit „apolitic” şi „tehnocrat” – în care se vinde USL-ul lui Klaus Iohannis, Alina Gorghiu şi Liviu Dragnea. Fără îndoială că este un progres faţă de vremurile când ţara era pe mâinile lui Ponta, Crin Antonescu şi Dan Voiculescu, dar am sentimentul că am fost păcăliţi.

Politicile populiste, corupţia cu legea în mână, impostura (ce repede am uitat de academiile de farsori înfiinţate de Ecaterina Andronescu sau Gabi Oprea, finanţate de stat) rămân. La cinci luni după Colectiv, Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă este tot nereformat (deşi premierul a cerut-o, în noiembrie), iar secţia de arşi de la Floreasca este şi acum închisă.

Să recunoaştem că, până acum, guvernul Cioloş nu a făcut nici un gest major care să indice o ruptură faţă de politicile USL. Şi cred că nici nu o va face, pentru că scopul său este să îşi asigure supravieţuirea după 2016, când va continua să fie faţada vandabilă a triunghiului Iohannis, PSD, PNL.

Distribuie acest articol

22 COMENTARII

  1. Da, functionari de mana a doua de Bruxelles, care tin mortis sa isi adauge in CV si o linie pe care sa scrie ministru. Atat si administrarea tarii pana la alegeri. Ei sunt Guvernul strazii ?
    Ce-au facut ? Nimic, asa cum arata si acest articol. Si nu vor face ceva , de teama sa nu isi reia prea repede viata plictisitoare in frigurosul si umedul oras Bruxelles, unde sunt niste anonimi.
    E dezamagitor, doar meteforele periodice ale unui ministru ne aduc aminte ca avem un guvern. Dl Ciolos la fel de sters ca si seful sau KWI cel care ca taurelul Fernando miroase flori , cei drept la Washington, pe banii nostrii.

    • Va inselati domnule MIOC ,Ponta a lasat acestui guvern o tara fara datorii la FMI ,cu cea mai mare crestere economica ,a redeschis spitalele inchise de Basescu -bot ,a restituit oamenilor cei 25 % retinuti din salarii de catre Basescu -Boc ,etc .Vorbiti de actualul guvern afirman ca incearca sa repare raul lasat in tara de catre Ponta ,Antonescu ,Voiculescu ,trecand sub tacere raul pe care l-a facut Romaniei Basescu cu ciraci lui in cei 10 ani cat a fost la carma tarii si s-au furat banii cu camioanele .In concluzie deduc ca sunteti un Basist inrait ,nu scoateti un cuvant despre Basescu si PDL desi sub oblduirea lor s-au facut jafurile la ANRP ,Microsoft si alte tunuri imobiliare

  2. Chiar nu ne putem aștepta la altceva. Guvernul Cioloș asigură tranziția până la alegerile parlamentare din toamnă, la care PSD ar fi obținut un rezultat mult mai modest dacă Ponta ar fi fost în continuare premier. Modelul a mai fost aplicat în 1992, guvernarea Stolojan având atunci același rol, iar PDSR-ul lui Iliescu și Văcăroiu s-a putut prezenta nou-nouț în fața electoratului.

    Nu există opoziție, dar realitatea e că alegerile nici nu au o miză reală. Votul nominal a fost compromis pentru zeci de ani de-acum încolo, toată lumea vrea vot pe liste, România se întoarce la ”democrația” lui Ion Iliescu. Fiscalitate mai redusă nu promite nimeni, TVA-ul le place la toți așa cum e. Adevărul e că asta vrea publicul, status-quo. Și exact asta o să aibă.

  3. Aveţi dreptate pe fond: timiditatea guvernului Cioloş, teama faţă de clasa politică, lipsa reformelor, acoperirea plagiatelor, lipsa de reacţie faţă de pensiile speciale şi salariile demnitarilor etc.
    Dar dvs spuneti asa: „Investiţiile majore în infrastructură bat pasul pe loc – exact ca în guvernarea Ponta – pentru că au crescut cheltuielile cu salariile bugetarilor (cu 21,8% în plus, faţă de anul precedent) ” „putea opri sau suspenda creşterile salariale necugetate din sectorul bugetar.”
    După majorarea cu 25% în 2015 salariul meu (profesor, gr. did. I, 18 ani vechime) este de 2013 lei net. Adică 450 euro. Vi se pare prea mult pentru o ţară UE în anul 2016?
    Vă reamintesc că ultima mărire de salarii pentru profesori avusese loc în tocmai în 2008 (majorările din 2011 şi 2012 doar au recuperat tăierea de 25% din 2010). A rămas pierdut al 13-lea salariu, ceea ce înseamnă că diferenţa reală dintre 2016 şi 2008 e de 17%, nu de 25%. În lei.
    Dar în aceeaşi perioadă Euro a crescut cu 21%, de la 3,7 lei la 4,5 lei, ceea ce s-a reflectat în creşterea preţurilor.
    Deci vă întreb încă o dată: vorbiţi serios când spuneţi că majorarea salariilor bugetarilor în 2015 a fost necugetată?
    Nu salariile bugetarilor sunt de vină pentru lipsa investiţiilor, ci corupţia, evaziunea fiscală, cheltuielile iresponsabile pe panseluţe şi borduri supraevaluate, nereformarea companiilor de stat etc.

    • majorarea salariilor profesorilor a fost de 26 % (intai a fost 10 %, apoi 15 % inclusiv la cei +10 %).
      Nu stiu cum de aveti doar 2000 lei, eu cunosc personal educatoare si profesori care au ceva mai mult. Insa intrebarea e: ce anume rezultate obtineti de acesti bani, ca sa meritati mai mult? Nu d-voastra personal, ci tot colectivul unde activati (cunoscut fiind faptul ca promovabilitatea la Bac de ex e data si de munca unui colectiv, un singur profesori nu are cum sa „traga” o intreaga generatie de elevi)? Deci, a crescut cumva tot cu 17 % in termeni reali, macar promovabilitatea la Bac/la ex nationale? rata de alfabetizare functionala/rezultatele la testele PISA?
      Din 2008 incoace tot scad, in schimb…
      Si va mai intreb: cum credeti ca poate bugetul asigura salarii si mai mari, daca insa invatamantul produce pe banda rulanta majoritar analfabeti functional (stiu sa citeasca si sa scrie (cam urat, dar deh, vina calculatoarelor) insa nu stiu sa scrie corect gramatical si mai rau, nu inteleg un text. Lucrez cu tineri proaspat absolvent in proiecte POSDRU si nu stiu sa compuna un comunicat de presa, o stire pe site, un newsletter, un e-mail mai amplu, de lucrari complexe nu mai zic. Asta pt ca i-ati invatat asa, cu referate luate de pe net, cu o cultura a copiatului si plagiatului in floare, in ideea ca, daca tot sunteti prost platiti, de ce sa merite sa va mai bateti capul cu ei? Rezultatul? Invatamantul produce someri pe banda rulanta, absolventi cu tot felul de diplome, simple hartii, neangajabili, cu studii si calificari care nu sunt cerute pe piata muncii, cu mari pretentii si asteptari in schimb, cu incultura civica, care nu respecta mediul, vecinii, samd samd. Absolventi care ar trebui sa lucreze, sa initieze afaceri, samd, si prin taxe sa va poata acoperi inclusiv maririle de salarii pretinse. Sau pensiile noastre.

      Stiti, pana la urma „viata” se razbuna si pe voi- daca nu v-ati ocupat de ei cum trebuie, acum la capatul unor cicluri educationale si in urma unor generatii de absolventi, avem ce „ati produs”: ceva nevandabil, prost, ineficient. Daca ati fi procedat asa la un privat ati fi fost concediati. In loc de asta vreti mariri, dar zero rezultate peste ce ati avut inainte, macar.

      PS: din cate stiu, pt ca lucrez SI in invatamant, chiar daca nu ca si cadru didactic, aproape toti profesorii au dat in judecata Ministerul/ISJ-urile etc pt maririle din 2008 neplatite si le-au castigat in instanta. In liceul unde am predat in 1999-2000 o persoana a incasat 300.000 lei NET acum 2 ani, ca despagubire. Intr-o univ unde am lucrat, la fel, multe valori de 100-200.000 lei NET. Deci, va rog sa aveti minima decenta sa NU mintiti ca nu vi s-au acordat aceste mariri, pt ca vi s-au dat retroactiv de catre Guv Ponta, in infinita lui marinimie electorala, a dat doua OG pt a aloca bani special pt procesele pierdute cu profesorii si sa le plateasca pana in alegerile prezidentiale din 2014 sumele castigate in instante.
      PPS: si mita aia electorala de 700 lei/pers din nov 2014 de ce nu v-a „nemultumit”? As fi curios cati dintre d-voastra si colegii d-voastra chiar au facut formare profesionala de acesti bani , caci Curtea de Conturi in raportul pe 2014 spune s-au finantat din fonduri europene (deci mita electorala din bani europeni) dar ca s-au cerut la rambursare fara documente care sa ateste ca Grupul Tinta vizat-profesorii-ar fi si urmat vreun curs de formare profesionala. Gaura din POSDRU/bugetul MENCS e de vreo 40 mil euro.

      • „invatamantul produce pe banda rulanta majoritar analfabeti functional” – nu e vina profesorilor. Şcoala scoate şi absolvenţi pregătiţi, şi analfabeţi funcţional. Adesea ei sunt colegi de clasă, adică pregătiţi de aceiaşi profesori. Depinde însă de motivaţia fiecărui elev, de timpul alocat acasă temelor, de supravegherea din partea părinţilor. Fata mea de ex. are rezultate foarte bune, dar asta pentru că am grijă să-şi facă temele.
        Întreabă un elev cu note slabe cât timp alocă zilnic temelor sau care e ultima carte pe care a citit-o. Îl vei amuza teribil.
        Sigur că profesorii au câştigat în instanţă măririle din 2008 neacordate. Le-au câştigat pentru perioada 2008-2011. În 2011 s-a făcut reîncadrarea bugetarilor pe salarii diminuate. Aşa că în 2014 salariul ÎN LEI era egal cu cel din 2008. Înţelegi? În timp ce euro a crescut, iar al 13-lea salariu a rămas pierdut. Venitul meu real de acum e mai mic decât în 2008.
        Mita electorală de 700 lei din 2014 a fost binevenită, ce vrei să zic? Că n-a fost? Dar mi-au rezolvat cei 700 lei problemele financiare? Nu. Am scos-o la capăt abia cu majorările din 2015.
        Şi ai ocolit fondul chestiunii. Ţi se pare mare salariul de 450 euro pentru un profesor? Deoarece d. Mioc zice că majorarea a fost nechibzuită.

        • Legat de acele castiguri in instanta trebuie stiut ca au fost luate de cei din sindicat. In momentul in care si celelalte cadre didactice au cerut acei bani li s-a spus ca nu au fost pe lista si ca faptele sunt prescrise.
          La momentul respectiv unii s-au inscris in sindicat numai pentru a fi pe acele liste. Nu prea a fost corect. Pana la urma statul trebuia sa dea tuturor cadrelor didactice acele diferente. De cele mai multe ori nu au luat chiar cei care isi trateaza munca cu serioazitate dar care nu au dorit sa fie inregimentati intr-un sindicat cu orientari politice. De fapt asa a si fost: informatia a venit banuiti de unde si cei care au timp de barfe au stiut despre ce este vorba.
          Comparati salariile din invatamant cu cele din alte sectoare ale statului la fel de neperformante si veti vedea pe unde suntem. Iar acel POSDRU de care amintiti dvs. nu este un reper de morala si corectitudine. Si acolo ca si in alte parti trebuie sa iesi bine in hartii. Ar trebui urmarite cativa ani acele proiecte ca sa vedem cata plusvaloare creeaza prin personalul instruit acolo.

          • Tot respectul pt profesorii dedicati, dar daca tot incepeti sa spuneti ca sa vedem calitatea proiectelor POSDRU- pai sa va zic eu din „minunatele” experiente cu profesorii:
            a) se da subventie? cat? nuuu…nu daaati? sorry, nu venim, dincolo (la alte proiecte) se da!
            b) ne cereti prezenta in procent de….? pai noi ce facem, avem ore, etc, dincolo (la alte proiecte) nu ne-au conditionat asa!
            c) ce mancare e asta? eu vreau raw-vegan! eu nu vreau castraveti murati , ci ardei! vaii, dar ce camere oribile (hotel tip Ibis, 3 stele, decent…dnii si dle profesoare pb aveau asteptari tip all-inclusive 5 stele Antalya)
            d) ce-s teoriile astea, ne cereti prea mult- teme?! examinare serioasa? va rugam, intelegeti-ne, ca noi nu avem timp/chef etc de astea…

            si astea pot continua. Deci, cand majoritatea profesorilor au astfel de apucaturi si pt ei nu calitate acursurilor, nu necesitatea conta, ci „ce se da”, sorry, dar nu am cum sa nu ma gandesc ca altii si-au compromis proiectele doar ca sa ii atraga ca Grup Tinta cumva. Sa le fie de „bine” si lor si „cursatilor”.

            Ca sa culmineze- intr-un proiect cu PROFESORI din preuniversitar- dupa ce terminau orele, ne injurau saracele femei de serviciu de ce gaseau un toalete. Am avut alte proiecte CU SOMERI si toaleta era infinit mai curata. Tot femeile de serviciu au venit sa ne spuna ca sunt mai civilizati somerii muncitori decat profesorii.

            Deci, va rog….

            Pana si atitudinea d-voastra cu cei 700 mita electorala, arata ca nu va pasa deloc de faptul ca e o MITA=CORUPTIE. Pai de ce sa va pese, asta vi se pare firesc si natural, asa i-ati invatat si pe copii astia- ies cu toleranta incredibila la coruptie, la copiat/plagiat-pe langa analfabeti. De la voi li se trage! Nu aruncati toata vina pe parinti, caci de multe ori ei nici macar nu stau sa educe, dar nici sa influenteze copii. Voi si mass-media sunteti principalii vinovati.

            • Du-te mă…
              Începi „cu tot respectul” şi-mi spui că profesorii înfundă toaletele şi că eu iau mită de la elevi?
              Ţi se pare că profesorii au pretenţii la cursurile POSDRU, dar nu spui cât ia un formator POSDRU şi câtă „treabă” face pentru banii ăştia?
              http://www.zf.ro/profesii/profesia-trainer-posdru-salariul-2-000-3-000-de-euro-net-pe-luna-7982027
              Şi cine ajunge formator şi pe ce căi?
              Dar ţi se par mulţi ce 450 euro ai mei?
              N-ai pic de bun-simţ?

            • Nu stiu de ce vehiculati acele valori- intai ca valoarea aceea de 2-3000 euro net era alocata si platita la o norma de 8 ore, zilnic, ori niciodata un formator nu a avut 21 zile de formare/luna. Articole din astea scrise de unii din auzite si pareri au fost cu sutele.
              Apoi pana nu lucrati intr-un astfel de proiect ati face bine sa nu va dati cu parerea- pt ca pe oricine ati intreba or sa va spuna ca tarifele „generoase” au venit la pachet cu o birocratie ingrozitoare- in care in fiecare luna, orice expert avea de intocmit Raport de activitate detaliat, Fisa de pontaj si…livrabile (adica nu poti declara doar ca „ai facut” N ore! nu, pt fiecare ora raportata treb sa aduci „livrabile”=documente pe care OI/AM/Autoritatea de Audit, Comisia Europeana, etc se uita si se pronunta asupra calitatii lor. Daca nu le place le invalideaza si fie angajatorul ramane cu banii dati, fie ca expert returnezi toti banii.
              Daca s-ar aplica logica proiectelor din fonduri europene si la voi, profesorii, la ce rebuturi scoateti (vb cuiva de mai sus), 100 % vi s-ar cere toti banii innapoi-si nu doar de salarii, ci si ce ati cheltuit in procesul de „productie”(utilitati, dotari, etc), asa cum se intampla la proiectele POSDRU si nu numai, unde se constata ca nu s-au atins indicatorii asumati.
              Deci, inainte de a va „revolta” ca unii au avut 2-3000 euro net, ganditi-va un pic ca au fost pe perioade f scurte si cu riscurile de rigoare. si mai ales cu RESPONSABILITATE. Da, stiu, asta nu va e cunoscut, d-voastra, colegii, scoala nu aveti nicio raspundere pt dezastrul pe care il faceti.

              Faptul ca invatati elevii ca mita e in regula e o realitate. Ce va revolta, ca spunem adevarul? Nu va e rusine sa va faceti ca nu vedeti toate cazurile tip „fondul clasei”, ” bani pt comisiile de examinare”, meditatiile pe banda rulanta- de f multe ori se cheama acasa fix elevii din clase, referatele plagiate/copiate de pe referate.ro etc?. Ati creat si mentineti o cultura a imposturii, plagiatului si spagarelii. Pe urma strigati ca vreti mariri dintr-un buget care nu are de unde, devreme ce e diminuat de furaciune si incompetenta angajatilor la stat- culmea, absolventii vostri. Nu mai zic de efectele asupra privatilor.

              Deci, pt ce vreti bani? 450 euro e salariul mediu de la un privat care munceste 8 ore/zi ( nu norma didactica de 18 ore/saptamana si cateva ore pe langa de corectat lucrari), are doar 21 zile de concediu, nu zecile de zile din invatamant, samd. Si daca ar avea „rezultatele” voastre ar fi dat afara.

              Revenind la POSDRU/POCU, intai sa scrieti si sa castigati si implementati macar unul si pe urma vorbim. Posibilitatea de a scrie si aplica la POSDRU a avut-o fiecare profesor si scoala sau liceu, dar putini au facut-o (deh, trebuie sa pui osul la treaba, sa inveti cum e cu managementul de proiect, reguli diferite, multa documentare, apoi trebuie sa accepti ca sunt niste luni de munca voluntara la scriere, riscul mare sa nu se aprobe, munca voluntara la inchiderea proiectului, plus ore suplimentare la implementare care nu pot fi raportate, deci nu platite, samd). Ori la ce mentalitate aveti, ma indoiesc ca ati face fata la asemenea „provocari”. Altfel, nimeni, dar absolut nimeni nu v-a oprit sa accesati finantare ca sa ajungeti la cei „2-3000 euro” de care va isterizati. Decat propria lene intelectuala si comoditate.

        • Nici nu conteaza a ne intreba daca sunt mari sau mici, pana cand nu constientizati ca, de vreo 5 ani (parca in 2011 a introdus Funeriu camerele video la bacalaureat), de cand rata de promovabilitate la bacalaureat este in jur de 50%, jumatate din corpul profesoral de la nivel liceal este platit degeaba. Asta, ca sa nu mai amintim de cei cca. 30% care iau note sub 5 la evaluarea nationala (cand, practic, asta inseamna ca acei absolventi de gimnaziu nu stiu sa scrie din mintea lor nici macar o simpla propozitie si au serioase probleme cu adunarea si scaderea, iar inmultirea si impartirea le sunt complet sraine). Credeti ca exista undeva pe lumea asta un agent economic care sa plateasca 450 euro unor salariati care rebuteaza jumatate din productie? Iar argumentul ca rezultatele invatamantului depind de elevi si, mai ales, de catre parinti, care ar fi obligati sa-si supravegheze plozii la executia temelor (eventual sa-trimita la multe, cat mai multe meditatii) este ridicol. Acei parinti, sub o forma sau alta, deja platesc statul roman pentru sistemul de educatie. Daca statul este capabil a asigura, de banii astia, o „productie” jumatate rebutata, poate ar fi mai bine sa ne spuna ca se derobeaza de aceasta sarcina, si probabil ne-om descurca, noi parintii, mai bine de capul nostru. Si probabil ca si profesorii, la fel ( ma rog, jumatate dintre ei, asa cum am stabilit la inceput).

          • „Credeti ca exista undeva pe lumea asta un agent economic care să plăteasca 450 euro unor salariati care rebuteaza jumatate din productie?” – tocmai comparaţia asta e ridicolă. Dacă îi asiguri condiţiile şi salariatul tot livrează rebuturi, e vina lui.
            Dar rezultatele muncii profesorului depind în foarte mare măsură de motivaţia şi efortul depus de elevi. Nu e suficient că părinţii dau bani prin intermediul impozitelor ca să le fie educaţi copiii. Aceştia trebuie să şi înveţe. Poţi să duci un cal la apă, dar nu-l poţi face să bea, dacă el nu vrea.
            O comparaţie mai bună ar fi cu munca medicilor: medicii pot obţine rezultate cu pacienţii care urmează prescripţiile. Dar ce vină are medicul dacă pacientul continuă să bea, să fumeze şi să nu-şi ia tratamentul? Îi poate fi imputată lipsa de rezultate în privinţa acestuia? Ce relevanţă are faptul că pacientul respectiv şi-a plătit contribuţia la sănătate şi vrea rezultate, din moment ce nu face şi ce depinde de el?

            • stiti ce? vi s-a crescut salariul in 2015 cu 26 %. Intai sa vedem ca a crescut promovabilitatea la BAC, la examenele nationale in acelasi procent. Sau, hai sa zicem ca nu tine doar de profesori ci si de rezilienta elevilor. Macar 15 %. Putem avea aceasta pretentie minima, ca daca tot vi s-a crescut cu peste un sfert salariul sa observam o crestere in calitatea actului educational prin prisma rezultatelor?
              (desi simularile au aratat contrariul).

              Dar haideti sa vedem in vara ce „impact” au aceste mariri. Pe urma sa pretindeti alte mariri.
              Altfel, puteti avea si 1000 euro si 2000 euro si daca rezultatele sunt fix cele de acum, sunt doar bani risipiti. In orice domeniu din lumea asta „capitalista” intai se cere sa performezi si sa arati ceva rezultate masurabile si pe urma sa poti pretinde compensatii/salrii/prime etc. Voi vreti invers „mariri” dar fara niciun alt impact- decat deficit bugetar in crestere. Si pt care Romania se imprumuta de miliarde euro anual. Sunt curios in 15-20 ani, cand vom ajunge in acest ritm de crestere a datoriei publice in default, precum Grecia, ce se va intampla si la noi…

            • Indaratnici rau elevii astia, domnule!
              Banuiesc, totusi, ca, oricat ar refuza ei sa invete, in 8 ani de scoala, profesorii ar trebui sa reuseasca sa-i invete macar sa citeasca si sa inteleaga un text compus di 4, 5 fraze, sa scrie din mintea lor macar cateva propozitii simple, in care sa identifice macar subiectul si predicatul si cele patru operatii aritmetice (cam asta este nivelul pentru a lua minim 5 la evaluarea nationala, ceea ce cam o treime din elevi nu reusesc). In 8 ani de zile se zoologi pasionati au reusit mult mai mult, lucrand cu cimpanzei si gorile.
              Se pare ca, in opinia dumneavoastra, profesorul nu are nici un rol in motivarea si atragerea elevilor catre studiu. Pana la urma ce rol are profesorul? Sa vina in fata elevilor, sa recite subiectul lectiei si sa dea teme? Voi continua sa ma intreb cum reuseste scoala (evident nu cladirea ci oamenii dintr-insa) sa ucida cauriozitatea nativa a oricarui copil si apoi sa aud profesori plangandu-se ca elevii nu vor cu nici un chip sa invete nimic si asta este explicatia ca scoala produce la finele ciclului liceal 50% absolventi care sunt incapabili a promova bacalauretul.
              Pana la urma nici nu conteaza care sunt explicatiile acestei situatii, pe care le sustineti dvs., domnule DanT. Ce conteaza este concluzia, pe care nu puteti sub nici o forma sa o contraziceti, ca atata timp cat promovabilitatea la bacalaureat este de cca. 50%, si asta deja de 5 promotii (deci se poate presupune ca asta va fi si in viitor) asta inseamna ca jumatate din corpul didactic de la nivel liceal este platita degaba. Pana cand nu aud opinii, solutii pentru aceasta situatie (dintre care prima, si cea evidenta, este ca cca. 40% din absolventii de gimnaziu nu au ce cauta in liceu) venite din partea corpului profesoral si a sindicatelor ce-l reprezinta (se pare, din pacate, ca nici un guvern sau ministru al educatiei nu va mai avea in veacul vecilor curajul de a pune degetul pe rana, mai ales dupa ce a vazut ce a patit bietul Funeriu. Eu inca ma mir ca inca nu s-a reusit eliminarea camerelor video de la bacalaureat, ca in rest cam tot ce a facut bun acest ministru s-a facut praf prin ordonante de urgenta ale guvernului plagiatorului) voi considera ca profesorii castiga prea mult si jumatate dintre ei chiar iau salariu degeaba (adica un ajutor de somaj de 450 de euro pe care statul il plateste sub forma de salariu fiind chiar exagerat de mare)

            • @Adi: „Ce conteaza este concluzia, pe care nu puteti sub nici o forma sa o contraziceti, ca atata timp cat promovabilitatea la bacalaureat este de cca. 50%, si asta deja de 5 promotii (deci se poate presupune ca asta va fi si in viitor) asta inseamna ca jumatate din corpul didactic de la nivel liceal este platita degaba.” – afirmaţia asta poate fi foarte uşor contrazisă. Cum am spus mai înainte, un profesor predă la multe clase şi la mulţi elevi. Dintre elevii ACELUIAŞI PROFESOR, unii au rezultate foarte bune, alţii mediocre, alţii sunt analfabeţi funcţional. Aşa că profesorul îşi face datoria. Dar unii elevi şi-o fac pe a lor, alţii nu şi-o fac.
              Din câte ştiu, nu profesorii solicită scoaterea camerelor video de la bac. Politicienii sunt aceia care plâng de mila „bieţilor elevi rămaşi fără bac”, în speranţa că vor obţine voturile acestora şi ale părinţilor lor.
              În rest, nu dau doi bani pe părerea ta în privinţa salariilor profesorilor.

            • stimate domnule profesor,am copil la scoala si fie ca va place sau nu ,ceea ce se face la scoala este foarte foarte putin ,nici un dascal nu are nici cea mai mica intentie de a pune baze solide la materia pe care o preda.oricat ar fi copilul de bine intentionat sa invete ,singur nu are cum iar dupa notitele de la orele de curs inveti cel mult de un nenorocit de 5,aici ma refer strict la orele de matematica,romana,fizica ,chimie unde fara indrumarea corecta a unui dascal nici cel mai genial copil nu are cum sa invete materia.Ideea este ca ,daca nu duci copilul la meditatii nu rezolvi nimic.NU ,nu va meritati salariile ,la cat de putin prestati intelectual la orele de curs si cat de putine orele efectiv lucrate intr-o luna aveti,NU va meritati bani.Eu muncesc infinit mai mult decat d_voastra (cand spun muncesc e pe bune in jur de 192 de ore /luna),cu simt de raspundere , calitativ si cantitativ in caz contrar sunt penalizata .,si abia am 200 de eura salar in mana

            • atunci sa se mareasca motivational burselor elevilor, nu salariile profesorilor

  4. Sunt de acord cu toate cele afirmate,mai mult am certitudinea ca Iohannis,PSD si PNL sunt exponentii actuali ai eternului USL.De aceea eu voi vota cu un partid neparlamentar.Felicitari pt articol

      • @Vaslie G (04/04/2016 la 23:51)

        Multam de site.

        L-am consultat si am gasit un partid Noua Republica (PNR), centru dreapta, 1 senator, presedinte George Mioc.

        Ma intreb daca e coincidenta de nume cu cea a autorului. Tonul celor scrise pe acest site este foarte vehement impotriva celor de la putere!

        Oare cum o fi cand va ajunge la putere ? N-am intrezarit nimic despre planul sau de guvernare.

        Constantine ce zici merita sa votez cu acest partid parlamentar?

  5. Guvernarea Ciolos este plina de Apud Toba si de „metafora” Achimescu.
    Intre ministul Achimescu si un fost ministru, l-am numit pe cel ce credea ca e prea mult hidrogen in apa in comparatie cu oxigenul, exista o inrudire: afirmatii fara acoperire. Primul e scuzat de Ciolos ca „ministrul a facut declaratii in nume personal, nu in numele guvernului”.
    Severin a trebuit sa demisioneze; imoralul Severin pare mai moral decit Achimescu.

  6. Nu cred ca e usor pentru un guvern fara sustinere politica sa guverneze corect si eficient.
    Chiar facand abstractie de importanta sustinerii parlamentului, ministerele sunt pline de sinecuristi, insurubati acolo de diverse partide. Nu poti face treaba buna fara o echipa buna.
    Avand in vedere limitele intre care trebuie sa evolueze, mie mi-a facut, in general, o impresie buna guvernul Ciolos. Da, putem gasi stangacii si poate chiar si gafe, dar, per total, impresia mea e pozitiva.
    Domnul Ciolos nu mi-a dat motive, pana acum, sa-l suspectez de lipsa de caracter. Si, privind clasa politica romaneasca, as zice ca nu-i putin lucru.
    Sunt multe lucruri de facut, in Romania post-’89, de care si-au batut joc in toate felurile politicienii „democrati”. Guvernul Ciolos are un mandat de un an – nu stim ce va fi dupa parlamentare. Cred ca trebuie sa gandim la rece si sa facem distinctie intre asteptarile neimplinite de ani de zile si ceea ce se poate face efectiv intr-un timp scurt.
    Treaba cu „taiatul raului de la radacina” am mai auzit-o, de-a lungul timpului si sub forma „sa taiem coada cainelui dintr-o lovitura”. In general, cei ce sugereaza aceste abordari sunt la adapost de consecintele lor. Un presedinte, un ministru, un parlamentar ar trebui sa-si pastreze obiectivitatea si viziunea de ansamblu, atunci cand iau decizii majore.
    Nu contest ca exista cel putin un „non-combat”, intre PSD si PNL. Dar incerc sa vad partea plina a paharului: poate ca, din cauza acestei coabitari, unii simpatizanti PSD si PNL vor prefera sa voteze cu partide noi, care au o sansa de a aduce pe scena politicieni noi. Un prim pas trebuie facut si anul acesta avem sansa sa-l facem. Astfel incat, in 2-3 cicluri electorale sa avem si altfel de politicieni in Romania.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

George Mioc
George Mioc
George Mioc este antreprenor, CEO al unei firme americane (PSI Industries). Este stabilit in SUA din 1976. Este inginer: CDS, Scranton, Pennsylvania (1985) Associate Degree in Mechanical Drafting & Design Technology.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro