Dincolo de grandoarea vană a personajului care s-a dorit a a fi regele neîncoronat al unei Românii domesticite, Adrian Năstase este doar una dintre biografiile contemporane ce definesc profilul elitei rapace care a parazitat statul român, în cei douăzeci şi cinci de ani de după 1989. Ceea ce îl individualizează este capacitatea de a se afla în vârful acestui lanţ trofic al corupţiei politice şi puterea de a incarna un stil de guvernare responsabil pentru menţinerea naţiunii noastre în starea ei de subdevoltare democratică.
În acelaşi timp, destinul lui Adrian Năstase şi virulenţa cu care atâţia dintre cei ce populează studiourile de televiziune acuză prigoana sa judiciară indică semnificaţia profundă a unui concept doar aparent abstract- domnia legii. Domnia legii presupune, în cele din urmă, egalitatea în faţa legii şi oblgaţia ca fiecare dintre cetăţeni să fie supus aceluiaşi tratament, în condiţii de conduită similare. Calitatea de prim- ministru nu suspendă imperativul de a respecta îndatoririle ce revin oricăruia dintre noi.
Un stat al domniei legii devine,pe cale de consecinţă, unica pavăză de care noi, cei fără de putere, ne putem servi spre a ne apăra libertăţile. Procesele electorale, turbulenţele de moment, schimbările de guverm nu trebuie să ne abată de la menirea noastă esenţială- aceea de a veghea ca principiul egalităţii de tratament între cetăţeni să fie respectat cu scrupulozitate.
O justiţie independentă,un Minister Public transparent şi un D. N.A. eficace vor fi niciodată aliatul puterii politice pasagere. Ele sunt, însă, cele pe care noi, cei fără de putere, trebuie să le privim ca pe un element cheie pentru propria noastră existenţă. Toate cauzele în jurul cărora ne putem solidariza se reduc la această necesitate de a avea, în patria noastră, un set de instrumente care să limiteze abuzurile aleşilor şi clienţilor lor.
De aceea,oricât de firave ar putea fi eforturile noastre, ele trebuie duse mai departe. Principiile libertăţii şi egalităţii în faţa legii sunt temeliile pe care ne înălţăm viitorul. A nu le mai apăra înseamnă a renunţa la orice şansă de a ne mai modela, autonom şi responsabil, propriile noastre vieţi.
Un text corect dar din pacate nefiresc dupa 25 de ani de democratie. Nefiresc in sensul ca un astfel de articol nu ar fi trebuit sa apara in 2014. Imbucurator totusi este ca el apare si atrage atentia asupra unui lucru evident : statul de drept nu este instrumentul unei majoritati parlamentare. Confuzia intre putere si stat de drept este principala vina a unei parti a clasei politice care uita ca statul nu comite abuzuri, el isi apara cetatenii. Felicitari!
Si to(n)tusi, e frustrant sa detii puterea si sa nu poti face ce vrei ;)
Las` ca pleaca dictatoru`, o sa demontam caramida cu caramida ce a construit, ca asa nu se poate.
Cit de firave, ,,eforturile noastre trebuie duse mai departe” pentru apararea statului de drept.
1. Adevarul este, ca instrumentele penale sint minore pentru apararea de coruptie, dare de mita si sifonarea banului public.
Au ajuns pe mina DNA doar citiva din „pionierii” , naivii penali, care au facut la ,,vedere” beneficii si bani din actele economice penale, purtind ca fraierii la telefon, ori direct cu furnizorul de foloase si bani, negocierea cistigurilor.
In ,,regimul Boc” tehnicile s-au scimbat, banii si foloasele ,,penale” s-au obtinut prin ,,imbracatura” lor atenta in legalitate financiara, prin licitatii trucate si bani de la cistigatori,incit patinuarele, parcurile la tara, stadioanele, reparatiile de ulite, etc., au adus bani curati, fara tam-tam DN-ist.
Odata cu condamnarea penalilor ,,pionieri”, ai aranjamentelor la telefon si lipsiti de diligenta ca donatorul de mita te poate reclama, daca nu ai un intermediar intangibil – recolta DNA se apropie de sfirsit, iar aceasta forma de aparare a democratiei (economice), devine nefunctionala.
Adica functionala, fata de cei fraieri, ,,neadaptabili” la nou,care cer la telefon tuica, caltabosi sau citeva kg. de carne de pui!
2.Adevarata aparare a statului de drept si a cetatenilor de corupti, il constituie un ,,proiect national de reconstructie economica si industriala”, care sa puna la munca si raspundere politicii si administrativii de virf.Care sa schimbe deopotriva situatia economica a cetateanului si al politicianului de virf!
Numai un proiect, capabil sa faca din baroni si sefi locali, viitorii antreprenori si oameni de afaceri, cum s-a intimplat in Japonia, ca urmare a ,,reformei Meiji”, este de natura sa faca din corupti si sifonatori, capitalisti care sa nu fure banii nostri, pentru a-si cistiga si pastra statutul de bogati ,,bugetari”!
3.Un astfel de proiect exista, l-am oferit fara rezultat Premierului Ponta si sta la dispozitia celor care lupta pentru democratie si legalitate, la tel. 0761196940.
Pentru cei dornici de evaluarea si promovarea unui instrument capabil, alaturi de cel juridic, sa aduca o adevarata democratie economica in Romania, sta la dispozitie unicul proiect de aceasta factura din Romania!.Astept initiatorii pentru evaluarea si promovarea sa si la E-mail: [email protected].
cu stima,
„S-a dorit a fi regele neîncoronat” descrie vag realitatea din vremea aceea. Avea portretul pe perete în Prefectură, la fel ca Ceaușescu. I se spunea ”Împăratul” și el zâmbea cu condescendență auzind asta. În esență, e unul din miile de monștri creați de dictatura lui Ceaușescu, unul dintre miile de mici ceaușești care visau să devină asemeni ”Conducătorului iubit”. Numai că ăsta a ajuns mai departe ca alții, în visul lui dement.
Da,statul de drept conteaza,este chiar fundamental pentru ca viata cetatenilor de rand sa nu se transforme intr-un calvar.Din pacate,in Romania actuala,statul de drept nu este la prea mare cautare pentru ca nu exista o masa critica de cetateni care sa fie profund atasati de valori morale si etice.Inca auzim prea des expresia,fraier,prost,adresata oamenilor cinstiti,care nu fura,nu mint,nu-si desconsidera confratii.Singura modalitate de a corecta aceasta meteahna autohtona este educatia.