joi, martie 28, 2024

Il mai asculta cineva pe Traian Basescu?


Pe scurt, mai nimeni.  In ciuda faptului ca tot da indicatii si solutii. A si recunoscut. Daca nu ma inteleg cu guvernul, clasa politica, PDL, ies public si spun ce am de spus. Si? Ramane cum au stabilit. Altii.

Iata cateva exemple.

In februarie-martie, oricat ar nega acum, Traian Basescu a incercat sa impuna un guvern tehnocrat. Ca nu iese fum fara foc. Oricat s-a agitat, oricat a supus la vot in structurile de conducere ale PDL, n-a iesit nimic. Logica era sa apere tara de masuri populiste, in an electoral. Si sa nu deconteze PDL masurile dureroase ce-ar fi urmat sa fie luate. Nici macar sutinerea, decisiva, acordata lui Emil Boc, pentru presedintia PDL, n-a mai contat. Emil Boc i-a dat cu flit si a facut ce-a zis partidul. Cum sa se lipseasca de sursele de finantare acum, cand campanii electorale costisitoare bat la usa? Si de bazinul de functii publice, de santajarea primarilor cu sumele alocate de la bugetul central?

Presedintele Basescu a incercat sa impuna doua teme arzatoare: regionalizarea si modificarea constitutiei. Totul a ramas ca-n tren, dupa chiar explicatiile  presedintelui. Impotriva regionalizarii se pronunta chiar baronii PDL, Flutur, Falca, Scripcaru, etc., care nu vor sa piarda clientela si sursele de finantare judetene. Iar comisia de modificare a constitutiei nu s-a intalnit niciodata, desi coalitia are majoritate.

Trebuie sa  functioneze aranjamente de felul urmator: Elena Udrea ii aloca primarului penal Poteras 15 milioane de euro, pentru parcul Moghioros. Care arata foarte bine, nu are nevoie de banii acestia. Prin filiera de contracte masluite, deja batuta si uzitata, o parte din bani ajung la partid, o alta in buzunarele celor ce-i manevreaza si, ceva mizilic, in parcul Moghioros, pentru niscaiva leagane. Multiplicati la nivel de 46 de judete si sectoare, iata sursa de finantare a alegerilor. Vorba Monicai Macovei, dintr-un interviu: „toti fura, inclusiv PDL. Doar nu va imaginati ca Emil Boc nu stie”.  Si Basescu, adaug eu.  Dar, ne explica presedintele, nu exista partide imaculate, e ridicola pretentia asta. Multumiti-va cu ce aveti. Monica Macovei a acceptat rolul de „bibelou de portelan”, in vitrina PDL, ca de Codul Etic nu se mai aude nimic.

A spus Traian Basescu ca povestea cu cosul pensionarului e o prostie populista, a si explicat de ce nu se poate asa ceva. Uite ca se poate, pana si presedintele si-a pus cenusa in cap si a zis ca daca nu antreneaza bugetul de stat se poate face.

In iunie, Traian Basescu a spus ca dupa evaluarea ministrilor, la inceput de toamna trebuie facuta o remaniere. A trecut si inceputul de toamna, probabil va trece si remaniere s-a facut: a fost dat afara Lazaroiu. Dar Igas, la MAI, ne ameninta din aprilie ca trebuie sa plece 18 mii, 15 mii, opt mii de salariati, acum a lasat-o la cinci mii, in septembrie-octombrie, dar nici acestia nu par sa plece. Lasa ca a stat momaie pe la intalnirile internationale la care a participat. Dar Aradul a fost fruncea la sponsorizari, mai din vami, mai de la sefii deconcentratelor care trimit agentii economici la casieria PDL, daca vor sa scape de amenzi.

Presedintele spune de multa vreme sa se ia decizii in dosare arzatoare, Rosia Montana, Oltchim, datoria Rompetrol, scoaterea la vanzare pe bursa a pachetelor de actiuni inca de stat, etc. Se face ceva? Nimic. El vorbeste, el aude. Chiar daca pierderile sunt similare celor din afacerea cu certificatele de emisii de carbon.

Intreprinderile economice de stat constituie o moara la gatul economiei romanesti. Iata cateva cifre de la registrul comerțului, care a făcut publice rezultatele financiare ale primelor 45 de companii de stat, în comparație cu primele 45 de firme private. Aceste firme reprezintă aproape 40% din economia românească. “crema” economiei.

Cifra de afaceri. Statul: 9.9 miliarde euro. Privatul: 46 miliarde euro.

Profitul. Statul: 68.3 milioane euro pierdere. Privatul: 1.12 miliarde euro profit.

Angajați. statul: 212 000 angajați. Privatul: 165 000 angajați.

Salarii brute. statul: circa 3200 lei/lună. Privatul: circa 1300 lei/lună.

In conditiile in care economiile europeana si mondiala stau sa crape, isi poate permite statul roman o atare risipa, justificata doar de sursele de finantare pentru partid si de bazinul de functii publice?

„Daca nu fac ce trebuie, sa plece”, spune presedintele. Aiurea, pleaca atunci cand vor ei, nu cand spune presedintele, ca nu are cum sa-i dea afara. Coalitia majoritara s-a dovedit stabila si unita, la recentul vot, cand a obtinut 244 de voturi in favoarea crearii noului minister al afacerilor europene. Asa ca n-o poate da nimeni afara, pana la viitoarele alegeri.

Spune presedintele de doi ani de atragerea fondurilor europene, fara efect. Solutia o reprezenta angajarea de specialisti europeni, eventual polonezi, care au avut rezultate deosebite in acest sector de activitatea administrativa, asa cum ne-au recomnadat si oficiali europeni.  Nu s-a apelat la ei ca sa nu-si bage nasul in afacerile noastre, mioritice, cu spatii de joaca in rural, sali de sport, parcuri pe la sate, ca si cum nu mai erau gradini si pomi pentru odihna satenilor veniti seara tarziu de la munca. In schimb, circulatia pe centura Bucurestiului este un calvar, in lipsa pasarelelor care s-o traverseze.

Rolul presedintelui, de care nu se poate dispensa PDL, apare la numirea premierului, in 2012. Daca insa, PDL ia sub 30% din voturi, asa cum se contureaza scenariul acum, in conditii de criza economica severa si urmarind tendinta electoratului de a alterna partidele la guvernare, (astia au furat destul), iar UDMR si UNPR nu fac pragul minim, nici macar acesta nu mai este un rol important. Ca nu mai are cum s-o intoarca. De asta incearca o Miscare Populara, (a recunoscut ca a fost initiativa sa), ca o contrapondere la USL. Doar ca nu de miscari e nevoie, ci de actiuni hotarate in plan guvernamental, care sa atenueze crizele ce stau sa explodeze. De atragerea investitiilor straine, a fondurilor europene, de reducerea aparatului de stat, ministere, agentii, salariati de stat, eliminarea unitatilor economice de stat falimentare, simplificare birocratiei si a avizelor de tot felul, care fac neatractiv mediul nostru economic. Salarizarea bugetarilor dupa performanta si rezultate, acestea sunt  masuri pe care ptrmierul Boc nu le ia, desi ii stau in varful pixului. Dar de, cum sa piarda sustinerea baronilor, clientelei si sursele de finantare ale campaniilor.

Un singur lucru nu intelege Emil Boc. Vremurile in care traim sunt speciale. Aparenta crestere a economiei romanesti se poate transforma in cateva saptamani in dezastru, in rezonanta cu economia mondiala. Va regreta ca nu  a luat la timp masurile potrivite cand valul crizei il va matura, cu guvernul si cu partidul sau cu tot. La cosul de gunoi al istoriei.

Distribuie acest articol

73 COMENTARII

  1. @Vlaston: „„Daca nu fac ce trebuie, sa plece”, spune presedintele”

    Bine, dar cine […] este Basescul asta sa judece si sa dea verdicte daca guvernul (sau altceva/altcineva) „face ce trebuie’ sau nu?! Asa cum spuneti (si partial cu dreptate), Constitutia – cu siguranta, mai inteleapta decat Basescu (nici nu este greu sa fie asa) – nu ii confera asemenea calitate: „pleaca atunci cand vor ei, nu cand spune presedintele, ca nu are cum sa-i dea afara”.
    Si nu in ultimul rand, daca prersedintele asta „nu face ce trebuie” (sau „face ce nu trebuie”, cum a dovedit de atatea ori) atunci sa… plece

    • Eu cred ca presedintele are dreptate cand cere tot ce le cere: guvernului, PDL, clasei politice. Si pentru ca, asa cum a declarat, nu mai are nicio miza. Nu mai candideaza la nimic.

      • @Vlaston

        Dimpotriva, eu cred ca au dreptate politicienii si cei din societatea civila care ii cer constant acestui „prezident” de mahala sa aiba o prestatie potrivita cu functia pe care o exercita, sa aiba rezultate corespunzatoare, nu „succesuri” precum recentul „Schengen”, iar daca nu este capabil sa… plece. Va inselati in privinta mizelor lui Basescu. Individul asta are o miza foarte mare, vitala pentru el – este esential pentru el ca dupa 2012 sa ramana „ai lui” la putere, altfel, dupa o guvernare cu multe „momente” dubioase, pot sa apara multe probleme pentru el si ‘ai lui”, daca vor pierde puterea. Si pentru atingerea acestui obiectiv, asa cum unul dintre ridicolii sai sustinatori (si mare militant de dreapta cu salariu de la bugetul de stat), tovarasul Mihail Neamtu scria pe fituica pro-basista blogary… dar mai bine sa dam citire: „Traian Băsescu a reiterat prioritatea zero a momentului: atragerea tuturor forțelor politice responsabile, capabile să accelereze și să adâncească reformele Guvernului Boc. Asumarea acestui obiectiv presupune stoparea ascensiunii USL, prin orice mijloace”. Trebuie sa recunoastem, acel „prin orice mijloace” din final duhneste a „democratie”. „Democratie basista”, desigur.

          • De unde reiese din cele scrise de mine ca „basescu ar fi vinovat de faptul ca guvernul nu ar face reforme”?! Nici vorba. Ceea ce gandesc si fac basescu si compania nu sunt reforme.
            Neamtu nu mai este platit din bugetul de stat?! De putin timp, cu siguranta. Sunt convins ca i-ati admirat limbajul de lemn evidentiat de acel citat, limbaj de lemn care aminteste de alte vremuri in care copilul de atunci, Mihaita, habar nu avea de la fel de gloriosul si atunci, adultul Traian, dizidentul de la Anvers. Mai ales momentul „atragerea tuturor forțelor politice responsabile, capabile să accelereze și să adâncească reformele Guvernului Boc” este pur si simplu emotionant. Dar… se pare ca activistul Neamtu va contrazice – totusi, guvernul Boc face reforme, problema ar fi numai aceea ca „reformele” cu pricina trebuie sa fie „adancite”. Precum santurile, gropile, prapastiile

          • Nu mai e Mihail Neamtu angajat la stat? Cum de s-a intamplat asta? A fost data afara pentru ca trebuia sa fie pus in locul lui alt activist de partid? Nu pot sa imi imaginez ca a avut Mihail Neamtu atat bun-simt incat sa demisioneze.

            Si mai raman si alte intrebari. Cat a lucrat Mihail Neamtu la stat si pe ce salariu (poate asta e confidential)? Eu m-am saturat de intelectuali de dreapta ce scuipa lozinci de genul „avem nevoie de stat minimal”, „romania e stat asistential” (lucru dovedit fals cu cifre, desi sunt de acord ca sunt multi asistati social care incaseaza fraudulos bani) pe salariu de la stat. Scarbos de-a dreptul…

    • Presedintele Basescu are dreptate dar ce sa faci cand clasa politica este plina de indivizi intrati in politica doar pentru bani. PDL de bine de rau a mai oprit din jaful din guvernarile PSD si PNL cand statul roman a fost condus dupa principii mafioto-securiste. Dar totusi, e greu pentru ca cei corecti si care spun adevarul sunt aratati cu degetul iar hotii care striga hotii stau linistiti. Iar tembeliziunile romanesti manipuleaza si dezinformeaza sub josnicul patronaj al CNA o institutie sub orice critica care patroneaza bataia de joc numita mass-media romaneasca unde de-abia ai cateva surse corecte de informare: TVR-urile, ProTv, EVZ, Adevarul si Hotnews. Restul praf..

  2. cifrele sint interesante si concludente.
    privat vs stat.
    primele 45 firme de stat, primele 45 firme private

    cu 30 % mai putini angajati (!!!!!!!!!!) mediul privat realizeaza o cifra de afaceri de aproape 5 ori mai mare si un profit de peste 16 ori (!!!) mai mare decit firmele de stat.

    nu mai mentionez ca unul de la privati cistiga in medie de 2,46 ori mai putin decit cel de la stat, iar volumul de lucru este dublu, uneori triplu.

    absurd, dar adevarat, doar traim in eterna si fascinanta Ro mereu nemai-surprinzatoare.

    • Argumentul este ca unele (CFR) reprezinta servicii sociale, statul nu poate lipsi cetatenii de ele. Nu stiu cat de valabil e argumentul si in orice caz nu se poate extinde la toate.

      • Nu generalizaţi asta cu CFR, domnule Vlaston. Există un aşa numit „pachet social” în serviciile pe care le oferă CFR, dar acesta reprezintă, după ştiinţa mea, undeva la maxim 20%. Restul, pe lîngă pierderile alea, cele identificate încă de prim anii 90 şi de care de pe atunci vorbeşte (când Băsescu era la Transporturi şi primul pe care l-am auzit vorbind pragmatic despre necesitatea de a scoate la suprafaţă pierderile şi a le elimina – el a „spart” mamutul CFR în companiile de acum..), restul se împart astfel: apx. 30-40% sunt cheltuieli de operare, iar ce mai rămâne le găsiţi în excelentul articol din Caţavencii de săptămâna asta „Foaie verde drum de fier, jaful e din minister”.

    • @skorpion: „cifrele sint interesante si concludente. privat vs stat. primele 45 firme de stat, primele 45 firme private. cu 30 % mai putini angajati (!!!!!!!!!!) mediul privat realizeaza o cifra de afaceri de aproape 5 ori mai mare si un profit de peste 16 ori (!!!) mai mare decit firmele de stat.”

      … dar concluziile trebuie sa mai fie si corecte. Sectorul de stat include si(!) invatamantul, si(!) sistemul de sanatate, si(!) functionarii publici etc…. adica segmente care, inevitabil, nu aduc „cifre de afaceri” si profituri, dar care sunt esentiale pentru civilizatie si necesita un numar mare de angajati. Dar cine are timp si chef sa „digere” propaganda oficiala care incearca sa acopere incompetenta celor care conduc, astazi, Romania si sa „justifice” concedierile, reducerile salariale, eliminarea ajutoarelor sociale, in conditiile in care infloresc patinoarele, telegondolele, parcurile , salile de sport construite prin tot felul de comune populate de „varsta medie 65 ani”.

        • 1. Cred ca problema mitei este o problema falsa. Daca populatia (nu spun popor ca Romania nu are asa ceva, are doar populatie) nu ar fi asa obisnuita cu mita si cu nemunca (sa zicem asa, nu dezvolt, se stie realitatea) atunci mita electorala nu si-ar avea sensul sau ar avea un impact foarte mic. Din pacate mita are un efect puternic in an electoral si istoria asa o arata. Trist dar este o vorba: cum iti asterni asa dormi.
          2. Mie nu imi pasa de ce basme scot „politicienii”. Pe mine ma intereseaza rezultatele. Deocamdata PDL a avut rezultate, a luat destule masuri care sa ajute tare. Evident, nu a ajutat o mare parte din populatie dar, sa fim seriosi, daca ar fi fost corecti si ar fi luat toate masurile necesare pentru aceasta tara, acea parte din populatie ar fi murit deja de foame. Totusi PDL a ales sa fie mai milos. Ca nu place populatiei este partea a doua. Populatie uita nivelul la care se afla si are impresia ca merita mai mult. Nu stiu de ce, o fi ipocrizia tipica a romanului. Pana acum 3-4 ani a mers statul deoarece au mai avut ce sa vanda, acum s-a cam terminat (ce a mai ramas nu prea indestuleaza clientela partidelor). Oricum, pana la urma conteaza masurile luate nu promisiunile. De astea eu sunt cam satul. Fapta conteaza. Tocmai din acest punct de vedere prefer sa creditez PDL decat PSD sau PNL (care, in paranteza fie spus ar trebui sa isi schimbe numele, face de rusine pnl-istii adevarati). M-am uitat pe programele PSD-ului si a PNL-ului (atata cat au spus). Penibile. Vorbe multe fara acoperire financiare. Asa, si eu pot sa ma laud ca o sa imi fac vila in Miami dar, daca nu am banii, ii doar lauda goala. Si acum, sincer, tinand cont ca au aratat ce pot cand au fost la putere nu le mai poate oferi nici un fel de credibilitate ca sunt in stare de ceva pentru tara asta.
          3. Pana una alta Basescu este presedintele tarii. Si cei 7 ani de acasa ar trebui sa invete o persoana sa vorbeasca politicos de presedintele tarii sale. Indiferent ca l-a ales sau nu. Chiar daca Basescu a folosit anumite cuvinte triviale, coborarea la nivelu de injuraturi a multora nu face decat sa ii descalifice. Injuraturile nu rezolva problemele (mai ales ca foarte multi comentatori injura cand nu au argumente, adica dupa prima fraza). La fel este si atacarea persoanei nu a ideilor. Este o obisnuinta la roman sa atace o persoana nu ideile acestora. Pentru ca foarte multi sunt dislexici (vezi @basisme dar si altii). Dar, pe de alta parte, trebuie sa recunoastem ca Brucan avea dreptate si istoria o arata.
          4. D-le Vlaston, lasati-l pe @basisme, asta ii platit de injure presedintele. Nu incercat sa ii aduceti argumente ca il zapaciti si revine la „jos basescu”.
          5. @Momarlanu – ai dreptate dar mandria prosteasca a miticilor nu o poti combate asa usor. Nici a tiganilor (scuze, a oltenilor) nu vei reusi. Este in firea lor sa fie asa si iti pierzi vremea. Si da, ai dreptate. Noi in vest am avut parcuri cand in sud dormeau in gropi sapate in pamant. Dar trebuie sa fim corecti: la noi a fost o influenta foarte mare dinspre Ungaria si Austria, in est si sud au fost mult mai putin influentati de civilizatie. Pe de alta parte, satele din vest au fost prospere pana in momentul in care au plecat sasii si secui. Dupa ce ei au plecat s-a vazut cat de gospodar ii romanul. Majoritatea satelor arata parca ar fi parasite (cu mici exceptii). Chestia cu nu sunt bani…nu este chiar asa. Ca sa fi gospodar banii nu sunt suficienti.

          • Mi-e imi pare rau ca Basescu nu mai este ascultat. A dobandit o profunda intelegere a lucrurilor, prin toate fctiile prin care a trecut, si omul are dotare naturala pentru asta. In plus, nu mai are nicio miza. Nu mai candideaza la nimic.Ar trebui sa le forteze mana la astia din PDL. O contracampanie, ceva, asa, sa le arate pisica.

          • @dle vlaston

            va contrazic. miza presedintelui este sa scape „turma” si el si „familia sa”. Nu e vorba de ocuparea de functii politice dupa terminarea prezidentiei ci de raspunderea in fata procuraturii pt „smecheriile” pe care le-a facut si le-a „patronat” atat in interes de partid cat si personal.

  3. Presedintele le cere sa i-a decizii mai repede, daca stam si fataim actele idn stanga in dreapta nu o sa facem nimic. A trecut vremea in care puteam sa frecam menta la guvernare. Persedintele nu poate sa faca nimic, doar poate sa spuna, guvernul este cel responsabil

    • S-au prins si cei din guvern ca nu poate sa faca nimic. Doar ca presedintele se cam lauda, le-am spus, le-am dres, etc. Ar face bine sa le arate „pisica”, daca are „pisici” pe acolo, prin sertare…

      • @Vlaston: „Ar face bine sa le arate “pisica”, daca are “pisici” pe acolo, prin sertare…”

        Daca… Daca are… Daca vrea, cu adevarat…
        Mai degraba incearca sa castige capital de imagine, pozand in „responsabilul presedinte care s-a opus (din vorbe si de forma) unei atitudini mai tolerante a guvernului si a PDL fata de aplicarea dura a reducerilor de personal si de venituri (pe care el le numeste, sforaitor, reforme) in conditiile apropiatelor alegeri”. Din cota electorala a PDL au disparut vreo 20 de puncte procentuale – naivii (nu fanaticii) care l-au votat cu zel in 2008 si care acum nu pot sa nu se declare dezamagiti – iar Miscarea Populara (mai aproape de adevar si de… pacaleala ar fi „Misculatia Populara”) are tocmai acest obiectiv: sa recupereze pe cat posibil aceasta pierdere. Ca doar nu au disparut prostii cu drept de vot din tara romaneasca… Daca in 2012 M.P. intra, cumva, in Parlament, o vom vedea aliniata frumos si disciplinat alaturi de PDL si UNPR (daca va intra in Parlament), prinsa de coada tovarasului Basescu. M.P. nu vizeaza electoratul rural (pentru care, oricum, nu va avea structuri si de care se va ocupa PDL cu plasa, cu punga, cu galeata etc.), ci electoratul urban, cu mai mult de 8 clase, dar mai putin discernamant, ce se lasa vrajit de tot felul de povesti cu pitici, cu Albe-ca-zapada si Feti-Urati (dar jucatori)…

    • Citat din d-voastra: „Mi-e imi pare rau ca Basescu nu mai este ascultat.” Ce s-ai faci, domnule Vlaston. Cu d-voastra s-e face reforma in educatie? Vai mi-e!

      • Pai,dupa cum scrieti chiar dumneavoastra,domnule Adi:”Mi-e imi pare rau ca Basescu nu mai este ascultat.” Ce s-ai faci, domnule Vlaston. Cu d-voastra s-e face reforma in educatie? Vai mi-e!”,este cu siguranta nevoie de o reforma dura in educatie.Profesorul Vlaston este una din mintile limpezi ale societatii civile(de dreapta,ce-i drept).Sa-l pretuim!

  4. @ basisme,
    cu aplomb, ne spune:
    „Bine, dar cine […] este Basescul asta sa judece si sa dea verdicte daca guvernul (sau altceva/altcineva) “face ce trebuie’ sau nu?!”
    Felicitari, dle Vlaston, pentru rabdarea de a purta, totusi, un dialog. Si cred ca sintem indreptatiti sa ne intrebam ca in titlu.
    NB,
    referitor la cererea de ieri, de a corecta „Balintony” cu Balintoni, nu era o impertinenta, ci o interventie in cunostiinta de cauza.

    • @victor L

      Acel „[…]” este un substitut pentru „pasarici”, „ga…zari”, „ti…anci imp…tite” si alte cuvinte nascute din intelepciunea prezidentiala, cuvinte pe care – asa cum regreta unii – nu prea se mai gasesti cine sa le asculte. Spre deosebire de „modelul” tau de morala, etica si intelepciune, cazat temporar la Cotroceni, am preferat acel substitut. Si se mai intreaba unii si altii daca mai asculta cineva ineptiile unui asemenea „prezident”…

  5. Bine punctate hibele.
    Amendament : Falcă ăla e finul meu sau al dvs., nu al lui Reformatoru’. Dar aici s-ar putea să mă înşel….

  6. Nu am crezut niciodata si nu cred ca nu avem oameni pregatiti sa traga fondurile europene. Cat de greu poate fi sa urmaresti o procedura? E adevarat ca birocratia europeana este mai stufoasa decat orice am vazut pana acum in Romania, dar chiar si asa, cat de greu poate fi?
    Sa fim seriosi! Putem sa schimbam de acum in colo cate un ministru pe luna si tot degeaba. Daca nu se schimba echia de „tehnicieni” imbatraniti in functii si anchilozati in spagi care isi fac veacul prin ministere, nu se poate face nimic in acest sens. Exista in fiecare minister un viespar de rubedenii osificat in jurul functiilor suculente si care sunt obisnuite, in lipsa unguentului, sa tergiverseze orice demers „uscat”.

  7. E timpul sa mai luati pauza, dle Vlaston. Ca va contrazicetid e dimineata pina seara, ab vreti sa va faceti partid cre dvsre doar dvs il mai ascultati, e vonfuz ca sa confuu Mungiu, ba cu Lzaroiu, ba PDL e rau, ba e destul sa isi schimbe numele ca sa fiti iarasi cu ei – sinteti confuz cu totul.IMacar Basescu, pe care doar dvs il mai ascultati, e confuz ca sa ne cobfuzeze si pe noi, are uns cop caravasazica. Dvs insa nu cred ca o faceti inadins. Sinteti dezorinetat si toata ziua scrieti in loc sa asteptati un pic sa va orientati ceva mai bine….

  8. @basisme,
    Se pot reproşa multe dlui Băsescu, dar mult mai puţine în raport cu precedesorii dânsului. Performanţele lui actuale depăşesc aspiraţiile palide ale celor doi lideri de patid in USL, care au zero obiective naţionale în afară de discursul privind voturile şi o critică constantă, legată tot de dl Băsescu, nu au avut nici o iniţiativă care să-i definească ca şi o opoziţie credibilă. Tot prin perspectiva muncii, actualul preşedinte îmi pare că are un ritm de 10 ori mai susţinut decât dl Ponta, care îşi petrece timpul liber la raliuri şi vacanţe prin ţară, sau dl Antonescu boemul romantic al parlamentului care nu înţelege că are o datorie faţă de salariul său, plătit de contribuabili. Nu membrii de partid cotizează salariul de parlamentar.
    Revenind la argumentaţia privind apărarea publicului vs privat, la nivel de performanţe economice, din nou, modul de formulare privind utilitatea zero economică a educaţiei, viziunea dumneavoastră că statul ar trebui doar să cheltuiască şi nu să pretindă rezultate, aşa cum privaţii o fac e total ilogică. Problema actuală, nu e că statul nu cheltuie, e că statul nu oferă performanţa privaţilor la nivelul muncii.
    Ceea ce sugerează că jobul la stat e căpuşa naţiei, locul predilect al trântorilor şi trepăduşilor politici şi incompenteţilor angajaţi. Şi în rezolvarea acestei probleme actuala alianţă USL nu a reuşit nici măcar să scoată o propoziţie promisiune gratuită. Toată ziua bat apa-n piuă, criticând măsuri cu adevărat curajoase în educaţie, de exemplu, unde dl Funeriu a pus un diagnostic crud în privinţa a ceea ce îşi imaginează societatea că este şi ceea ce este în adevărat.
    A spart iluzia valorii nemuncite pi cumpărabile la secunda bacalaureatului.

    Cam aşa şi cu stânga actuală.

    Există un hău imens între ceea ce îşi imaginează că sunt la nivel de alternativă politică şi ceea ce sunt cu adevărat, la nivel de interes naţional.

    Nu aş reveni la cine a creat un stat stufos şi mentalitatea oamenilor care aşteaptă mură-n gură pomana, îmi pare evident că nu e dl Băsescu, pe care cu emfază îl atacaţi.
    Iar pe altă temă, cea a justiţiei şi corupţiei, PSD are zero credibilitate, din punctul meu de vedere. Zero. Din moment ce nu s-a delimitat ferm de Severin, Voicu and company.

    În schimb reveniţi cu atac la persoana dlui Neamţu. Bine, dar în perspectivă comparativă cu alte personalităţi publice, să spunem că pe lângă dl Ponta e imaculat la nivel de limbaj, comportament şi prestaţie publică.

    • @daniel

      „Performanţele lui actuale depăşesc aspiraţiile palide ale celor doi lideri de patid in USL, care au zero obiective naţionale în afară de discursul privind voturile şi o critică constantă”
      – Mai intai, unde gasim „performantele actuale” ale lui Basescu? Le cautam de „un mandat si jumatate”, dar nu le gasim.
      Apoi este clar ca nu putem compara performante (in general, daca exista) cu aspiratii, tot asa cum nu putem aduna mere cu pere. Cat despre discursul critic al Opozitiei la adresa Puterii, ei bine, asta este exact ceea ce poate si trebuie sa faca Opozitia (tot asta au facut si tovarasii Basescu si Boc, impreuna cu ceilalti tovarasi si prieteni din conducerea de partid la vremea cand erau in opozitie). Ca doar nu o sa cerem Opozitiei sa vina cu „masuri concrete si aplicate” in conditiile in care nu are la indemana parghiile puterii.

      „modul de formulare privind utilitatea zero economică a educaţiei, viziunea dumneavoastră că statul ar trebui doar să cheltuiască şi nu să pretindă rezultate”
      – atentie, depinde despre ce rezultate vorbim. In textele anterioare se facea referire strict la „rezultate economice” (cifra de afaceri, profit…). Eu nu am sustinut niciodata ca medicii sau profesorii nu au datoria sa obtina rezultate profesionale.

      „în educaţie, de exemplu, unde dl Funeriu a pus un diagnostic crud în privinţa a ceea ce îşi imaginează societatea că este şi ceea ce este în adevărat”
      – Poate… Dar acelasi Funeriu (care are, la randul lui, nevoie de un diagnostic, oricat de crud va fi) a uitat cu totul sa vorbeasca si despre finantarea corespunzatoare obtinerii unor rezultate bune.

      „Problema actuală, nu e că statul nu cheltuie, e că statul nu oferă performanţa privaţilor la nivelul muncii.”
      – Nu, „performantele” merg mana in mana cu „conditiile”, iar legile pietei isi spun si aici cuvantul: medicii pleaca spre alte zari, care le ofera conditii si, unde, surprinzator pentru un Funeriu sau alti ca el, obtin performante; mai nou, si profesorii isi iau avant spre alte zari.

      „Cam aşa şi cu stânga actuală.”
      – „USL de stanga” este deja un cliseu „a la PDL-Basescu-Boc” care poate satisface numai intelectul modest al sustinatorilor portocalii.

      „pe altă temă, cea a justiţiei şi corupţiei, PSD are zero credibilitate, din punctul meu de vedere. Zero. Din moment ce nu s-a delimitat ferm de Severin, Voicu and company.”
      – Au mai multa credibilitate Basescu-PDL pe tema asta? S-au delimitat de Ridzi (sa ne amintim ce declara cu obraznicie Basescu la vremea aceea, ca sa nu mai vorbim de atitudinea lui si a PDL), de Pasat, de Falca, de Solomon (cel recent invitat sa se reintegreze in randurile partidului)?…

      „reveniţi cu atac la persoana dlui Neamţu. Bine, dar în perspectivă comparativă cu alte personalităţi publice, să spunem că pe lângă dl Ponta e imaculat la nivel de limbaj, comportament şi prestaţie publică.”
      – Nu este un atac la impozanta persoana a lui M.Neamtu. Dimpotriva, spuneam ca cetateanul M.Neamtu savarsea constant un atac la bugetul de stat, in conditiile in care tuna si fulgera impotriva bugetarilor (profesori, medici, functionari) printre – povestea cu paiul si barna din ochiul fiecaruia. Cat despre „comparatii de limbaj”, ar fi mult mai potrivit sa-l comparam pe Ponta cu Basescu (unde jucatorul Basescu pierde incontestabil in fata jucatorului Ponta, iar pe Neamtu… ei bine, sa zicem ca ramane „incomparabil”, pentriu ca, cel mai probabil, oameni de calibrul d-nei. Zoe Petre, de exemplu, nu ar accepta o asemenea comparatie

      • 1. În mandatul său, România a evitat un colaps exemplu Grecia. S-au întâmplat reforme adevărate, cum cea din învăţământ. S-au iniţiat discuţii de modernizare, gen regionalizare care lovesc în interesele cam a toate partidele existente, dar ar fi un atu pe plan naţional, nu accesarea rapidă de fonduri pentru oameni.
        2. În mandatul său primarii, oamenii politici PDL nu au avut imunitate politică în faţa instituţiilor de drept. Gen DNA. Ridzi, Falcă Solomon sunt chiar exemplele. Aa, e altă problemă dacă oamenii şi dinozaurii ciumei roşii corupţi, gen judecătorii Costinoiu and company eliberează pe bandă cu motive puerile şi inventate, marii corupţi.
        3.Nu aţi susţinut performanţa, dar nici n-aţi condamnat politizarea învăţământului la nivel managerial. Viziunea PSD e de aservire a statului în sprijinul unei clientele proprii. Nu diferă întradevăr de cea a unei părţi din PDL. Dar PDL-ul a promovat oameni incontestabili ca şi doamna Macovei. PSD-ul nu. Iar ceea ce dl Funeriu încearcă să distrugă şi să creeze o neutralitate benefică în raport cu nevoile societăţii. De la politizare începe corupţia şi ineficienţa. Şi nu, nu e adevărat că performanţa zboară la bani mai mulţi, banii dle nu sunt în toate studiile legate de motivaţie argumentul principal. Absenţa stabilităţii şi a unui sistem valoric de promovare pe scara socială, modelul corupţiei implementate cu succes de PSD.
        4.Singura calitate profesională, deontologică şi politică a dlui Ponta e cea de lingău politic. Maturitatea îi lipseşte cu desăvârşire când se apucă să povestească cum circula cu metroul gratis prin Paris(infracţiuni) transformând-o perioada boemă într-una de apogeu intelectual. Maturitatea î-a lipsit în raport cu propriul partid, când a decis să participe la curse de raliuri, expunându-şi partidul la riscuri inutile pe plan organizaţional. Maturitatea politică îi lipseşte când face afirmaţii de care şi mai care suprinzătoare care lovesc în interesele naţionale pe plan extern. Nu că la capitolul acesta, dl Băsescu nu a făcut greşeli. Dar overall, Ponta nu e liderul să conducă o naţiune, e doar marionetă a unora.

        • @daniel.
          1. Domnule, as vrea sa incercati s apriviti cu obiectivitate, sau macar sa incercati acest lucru, cu privire la Grecia – incercati sa fiti grec, nu european, roman sau german. Veti intelege ca guvernul Greciei a facut ceea ce trebuia pentru tara sa, nu ceea ce a cerut toata lumea – a taiat pe ici pe colo, nu in punctele esentiale, si a papat banii tuturor. Cand ai TVA de 9 si, respectiv, 16%, de exemplu, cand tai doar al treisprezecelea si, eventual, al paisprezecelea, salariu, sau pensie, etc, intelegi ca guvernul Greciei a aruncat praf in ochi si a incasat bani, stiind ca nu va fi lasat, de fapt tara, sa se prabuseasca, indiferent de ceea ce zic agentiile de rating, guvernele si intreaga lume. Si, probabil, se va aplica solutia DSK, adica stergerea datoriei.
          Guvernul Romaniei insa, a facut doar ceea ce i s-a spus, fara nici un pic de demnitate sau de empatie pentru poporul care l-a pus in situatia sa guverneze, in timp ce proprii membrii au continuat sa se imbogateasca, la presiunile presedintelui Basescu, si acum ne spune ca n-a lasat tara sa se prabuseasca…. Care tara? Cine?
          Concluzia evidenta este ca a. Guvernul Greciei este al Greciei.
          b. Guvernul Romaniei, impreuna cu presedintele, sunt ale FMI, Banca Mondiala sau oricui altcuiva, incluzand propria clientela, dar nu al Romaniei.
          2. Ma faceti sa rad – in afara circului mediatic al DNA, vezi si ceea ce se intampla astazi, a fost praf in ochi. Ceva condamnari?
          3. Politizare, nepolitizare, in afara demonstrarii impotentei invatamantului romanesc, cam ce s-a facut pentru imbunatatirea lui?
          4. Ponta este „Micul Titulescu”, hahahahahaha

          • @Bujold:

            „2. Ma faceti sa rad – in afara circului mediatic al DNA, vezi si ceea ce se intampla astazi, a fost praf in ochi. Ceva condamnari?”

            Hai sa incercam sa lamurim un pic lucrul asta, caci mi se pare o chestie inexacta, care e tot mai des utilizata. Sa cautam aici:
            http://anticoruptie.hotnews.ro/

            O lista extrem de semnificativa. Sa citam un pic din ea:
            1065 de zile de la trimiterea in judecata
            Dosarul „Retrocedarile ilegale” – Radu Mazare si Nicusor Constantinescu

            1006 de zile de la trimiterea in judecata
            Dosarul „Spaga in numele fiului” – Paul Pacuraru

            934 de zile de la trimiterea in judecata
            Dosarul “Voluntari” – Miron Mitrea

            1777 de zile de la trimiterea in judecata
            Dosarul „Bunuri din China (Zambaccian I)” – Adrian Nastase

            1431 de zile de la trimiterea in judecata
            Dosarul „Fabrica de zahar” – Gheorghe Falca

            1937 de zile de la trimiterea in judecata
            Dosarul „Loteria I” – George Copos

            1938 de zile de la trimiterea in judecata
            Dosarul „Caprioara” – Marian Oprisan

            1025 de zile de la trimiterea in judecata
            Dosarul „I.C.A.” – Dan Voiculescu

            etc etc etc. Lista e foarte lunga.

            Judecatori care amana cazurile cu anii, vad ca sunt cazuri in care ne apropriem de 6 ani. Suprinzator sau nu, cam singurii care au facut puscarie au facut doi primari din orase mari, unul de la PD, altul de la PNL (Valcea si Baia Mare). PSD-ul si-a impanat din timp zonele de control cu dinozauri (judecatori la nivel inalt, CSM-ul, Inaltea Curte de Casatie si Justitie, retaeaua Voicu chiar exista). Daca nu credeti ca e asa, cautati pe net un caz clasic:

            Dosar finalizat in 2135 zile de la inceperea urmaririi penale
            Dosarul „Romsilva” – Ion Dumitru (senator PSD)
            SENTINTA DEFINITIVA: Inalta Curte de Casatie si Justitie i-a achitat pe toti cei opt inculpati in doua randuri (in februarie si septembrie 2009), ultima hotarare fiind irevocabila.

            Asta in conditiile in care faptele erau clare ca lumina zilei.

            So, procurorii DNA al lui Morar si-au facut treaba. Basescu aici are parghii, la numirea sefului DNA.

            Banuiesc ca ati astepta de la Basescu sa dizolve prin decret prezidential CSM-ul, apoi Inalta Curte de Casatie si Justitie si sa se apuce sa judece personal cazurile astea. Dar cred ca nici atunci nu ati fi satisfacut, evident pe motive de dictatura…

        • Stiu ca stric orzul pe o gasca indoctrinata pana la balbaiala dar fie:

          1. Basescu si-a inceput mandatul cu tara indatorata 20% din PIB si l-a adus deja pe la 40%. Grecia are grad de indatorare 120% si de aia are probleme. Eu zic sa ii mai lasam lui Basescu si lui Boc niste timp si cred ca ne rezolva….
          2. Ridzi, Falca, Solomon. Toti liberi bine mersi, ultimii doi pe functie. In rest circ mult la televizor pentru bizoni ca tine. Pascut placut…
          3. Vizunea PSD e de… bla bla bla Deocamdata ce mi-a aratat Funeriu ca stie e sa puna militie la Bac. Nu e rau nici asta dar e mult prea putin.
          4.Ponta e naspa. De ce? Ca zic eu. Binenteles ca Base e cool din acelasi motiv,,, Patetic.

          • Ei, daca Ridzi, Flaca si Solomon sunt bine mersi, atunci Basescu e de vina.

            Daca imi aduc aminte, Ridzi a luat la suturi din toate partile cum nu imi aduc aminte sa fi luat alt om politic din Ro, pentru niste spagi de valori atat de mici, care ii fac pe Nastase, Mitrea sau DIP sa rada cu lacrimi. Nu mai are nicio functie, are un dosar pe rol.

            Falca are un dosar nasol pe rol, pe care il amana cu miile de zile, am zis mai sus. Da, stiu, Basescu e de vina ca DNA-ul ia facut un dosar lui Falca, iar judecatorii tremura de frica in a judeca.

            In cazul Solomon, cam la fel. Tot Basescu si-a bagat coada ca judecatorul ala din Galati sa il repuna in functie pe Solomon. Dar, stiti ceva? Asa, pentru mica si mizerabila mea satisfactie personala, as vrea sa ii vad pe ceilalti la putere, si, dupa aia, Mazare sa stea in puscarie cam 6 luni, apoi sa fie eliberat. Sau Pendiuc. Sau Oprisan. Sau Dragnea. Sau alegeti dumneavoastra orice alt mahar de nivel local PSD.

            Pe cat facem pariu ca discutam de scenarii SF?

  9. Auzi, dom Vlaston,
    Nu e prima data cand tot te strambi la aradeni!! (poti sa crezi ce vrei ca scriu astfel!) Stii ceva? mai uita-te cu atentie si in statisticile alea ale dumitale cu mai multa atentie!! Aradenii isi platesc impozitele in proportie de peste 90 % dintre contribuabili;taxele catre stat la fel etc etc. In privinta cifrelor economice ale agriculturii de pilda, sta pe priemele locuri alaturi de judetul Timis si Caras – Severin, Aduna-le productia agricola celor 3 judete si compara cu restul !! Si mai fa si alte exercitii de felul asta poate ajungi si la concluzia pentru ce e asa!! Nu ma intereseaza Falca al dumitale, nici Boc , nici Basescu atata vreme cat treburile se misca pozitiv si in dezvoltare aici, la noi. De aceea i-am si votat. Cand nu vor mai corespunde , jos cu ei!! Aici PSD si USL nu predomina ca mentalitati generalizate , cum e la voi in judetele inconstiente!! Asa ca educa-ti si instruieste-ti oamenii acolo in judetele matale obisnuite cu miloaga si cu munca fara cap, mai inainte de a ne tot arata cu degetul !! Nu om fi noi perfecti, nici buricul pamantului, dar avem alt nivel cetatenesc, alt orizont al muncii decat pomanagii , lenesii si plangaretii din sud si est!!Stiu ca ma vei injura (alaturi de multi altii cu musca pe caciula)dar ma obligi si la a spune lucruri care voua nu va convin!!
    Boc, nu stiu cat intelege sau nu , dar vad un lucru cat se poate de clar: s-a dovedit un mai bun admministrator de tara decat miticii dumitale Cu Tariceanu,Crin, Ponta si cati vor mai fi fiind in fruntea celor care trag inapoi tara asta.Cu toate suspiciunile si barfele de om aflat la taclale politice nu faci un comentariu consistent si pentru mine. Nu Ardealul , nu Banatul , nu Aradul trage inapoi Romaniai!! Comunele noastre nu au avut parcuri de azi ,de ieri. Nici macar ceausismul nu le-a facut!! Erau demult!!! Acuma, ce vrei matale? Sa lasam sa pasca vacile si caii tiganilor in ele? Vino aici si stai si calatoreste macar o luna prin partile noastre si vei vedea deosebirile. Eu le-am vazut la voi suficient si …indelungat!!Compara o gospodarie taraneasca de aici , oricare, cu gospodariile taranesti de la voi si trage concluziile care le vrei!! Nu te ratoi la mentalitatile noastre, ratoieste-te cu ceilalti care nu au ajuns nici macar la atat . Nu ne baga pe toti in aceeasi oala cu voi!! Si inca un mic amanunt pe care poti sa-l interpretezi cat doresti si cum doresti matale: nu adopta o pozitie de idealism politic!! Nu exista asa ceva!! Practicand asta , nu faci decat sa aduci la putere tot PSD , tot USL, tot PNL -securism de rangul doi!! Nu e bun PDL!! Categoric!! Dar cand va fi altul mai bun, voi merge cu el. Momentan asta-i situatia. Daca nu, Grecia este viitorul nostru! Iar pe Oprescu nu voi avea ocazia sa-l vad la … coasa, ci tot prin cele mahalale bucurestene sa prosteasca…. prostii. Mai bine s-ar fi tinut de chirurgia lui nu de (e)vanghelisme!

  10. Nu-mi vine a crede ochilor sa citesc asa ceva scris de Dvs, dle Vlaston !!! Oricum, sincer ma bucur sa citesc asta.
    Inca din 2010 spuneam astea despre PDL si spuneam mereu ca PDListii nu sunt deloc altfel decat ceilalti politicieni romani, de la celelalte partide.
    Imi raspundeati de fiecare data ca PDL face si drege, nu cum au facut PSD sau PNL.
    NU a facut nimic altfel PDL-ul, Dle Vlaston, cu Dl Boc in frunte.
    Masurile alea de austeritate luate dupa luna mai 2010, dupa venirea FMI si incheierea acordului de imprumut de 20 de miliarde care conditiona luarea unor masuri de scadere a cheltuielilor IMPUSE de FMI, NU se datoreaza deloc PDLului Dlui Boc, ci exclusiv FMIului care a dat banii. Altfel Romania era in faliment daca nu primea acei bani, nu avea bani ptr salarii si pensii, falimentul ne pastea, Presedintele a recunoscut ulterior ca ne-a trecut atunci glontul pe la ureche, deci alternativa nu aveau decat sa ia bani de la FMI si sa ia masurile IMPUSE de FMI de scadere a cheltuielilor bugetare.
    Dl Basescu imediat atunci cand a anuntat imprumutul, a anuntat si scaderi de salarii si pensii, pentru ca Romania NU mai avea bani. Deci masurile erau obligatorii ca atunci cand NU mai ai bani.
    Si apoi, nici nu sunt foarte convinsa ca Dl Basescu chiar le spune PDListilor acele solutii si indicatii pentru a fi facute, dimpotriva il vad pe Dl Basescu atat de ipocrit in ceea ce spune incat nu am deloc incredere in vorbele Dumnealui. Le spune ca sunt vorbe la moda, suna bine sa spui ca trebuie sa iei masuri reformiste, de echilibrare a bugetului, dar nu sunt deloc convinsa ca TB crede in acele masuri, crede ca are vreun rost sa le spuna decat acela de a da bine in fata romanilor care l-au scos definitiv de la suflet pe TB cu toata speranta si increderea pe care i-au aratat-o in 2004.
    Si spun asta pentru ca nu am uitat deloc cat a mintit Presedintele Basescu in 2009 an electoral prezidentiabil, cand a ascuns situatia grava a finantelor Romaniei ca altfel de scotea un cuvintel despre asa ceva azi nu mai era Presedinte la Cotroceni. Nu repet aici cum Presedintele Basescu se lauda in camapania din 2009 cum au crescut salariile in mandatul lui, la fel pensiile, la fel ajutoarele sociale prin acea pensie minima data de Boc in 2009!!!!
    Presedintele Basescu a procedat in 2009 exact cum procedeaza azi cei de la PDL preocupati sa-si salveze scaunele si avantajele functiilor.
    Iar politicienii PDL stiu bine asta si nu le pasa deloc de ceea ce le spune Presedintele, ei isi vad de ale lor. Ei stiu bine ca Presedintele una spune acum si alta a facut in 2008 si in 2008 in campanie electorala.
    Si spun asta cu mahnire, pentru ca mi-as fi dorit sa traiesc intr-o tara in care Presedintele tarii sa aiba increderea majoritatii oamenilor, cum vedem in sondajele facute in tarile dezvoltate si asezate ale lumii.
    Presedintele Basescu din pacate nu mai are credibilitate nici in fata politicienilor din propriul partid si nici in fata romanilor, desi Dumnealui vorbeste, de multe ori vorbe goale si necontrolate, dar asta-i alta poveste.
    Dl Basescu, in opinia mea, a ratat sansa de a schimba Romania, increderea de care s-a bucurat in 2004 cand a reprezentat pentru muuuulti romani speranta schimbarii, a pierdut-o pentru ca cei cu care s-a inconjurat nu au fost cei mai potriviti pentru a face aceasta schimbare, criteriul de a numi oamenii a fost exlusiv loialitatea si supusenia fata de Presedinte. Din acest motiv l-a numit pe Dl Boc, de o incompetenta rar intanita printre Prim Ministrii post ’89, desi nici ceilalti nu au stralucit, dar dl Boc sta in frunte la capitolul incompetenta. Lipsa unui om competent in fruntea Guvernului si cu o mana de fier a dus la dezastrul de azi, altfel cred ca Presedintele impreuna cu alt prim Ministru potrivit putea sa schimbe Romania atat cat s-o puna pe un drum definitiv. NU a facut asta, l-a tinut pe Dl Boc care a fost cea mai fericita alegere pentru baronii PDL si clientela lor iar acum degeaba spune una si alta.
    Cu cine sa mai schimbe Presedintele Basescu, cand mai nou chiar Dumnealui semnaleaza rezistenta la schimbare la mai marii din PDL?! Iar Dl Boc, ce sa spun, este o simpla prezenta in fata lor, practic au nevoie unii de altii sa ramana bine mersi lucrurile asa……..
    Sincer regret esecul Presedintelui Basescu si mai rau de-atat, in opinia mea daca Presedintele Basescu nu a reusit sa schimbe asa cum acum tot vorbeste, cu atat mai mult nu ma astept ca va aparea alt politician in urmatorii 50 de ani ca sa reuseasca asa ceva. Nici o sansa muuuulti ani de-acum, poate pe la anul 2070, vorba lui Neagu Djuvara, poate cand actuala clasa politica se va curata natural iar alti politiceni-oameni tineri si instruiti, scoliti in alte parti sa reuseasca sa o inlocuiasca…
    Asa cum vad lucrurile azi in Romania, nici nepoteii mei nu vor trai altfel, daca nu vor pleca spre alte zari….

    • @Lili, PDL a facut si multe lucruri bune, dar s-a oprit, din motive de clientelism si campanie electorala
      1. N-a continuat politica falimentara a lui Tariceanu-PSD, fara FMI si cu deficite oricat de mari. Reteta Greciei.
      2. A acceptat jandarmii FMI-BM-UE, s-o fereasca de prostii.
      3. A echilibrat, cat de cat, deficitele structurale. Raman la pensii, sanatate, somaj.
      4. A trecut la reforma in educatie.
      5. Anca Boagiu a inceput sa miste lucrurile la transporturi.

      Eu nu vad lucrurile doar in alb sau negru

      • @Vlaston: „… PDL a facut si multe lucruri bune, dar s-a oprit, din motive de clientelism si campanie electorala […] Eu nu vad lucrurile doar in alb sau negru”
        :)
        Mai exact, arti renuntat (fortat de evidente, evitand ridicolul) sa mai „vedeti” lucrurile numai in alb, in privinta PDL (le „vedeti” acum in… nuante), dar continuati sa „vedeti” lucrurile numai in negru in privinta PNL si PSD

      • 1. N-a continuat politica falimentara a lui Tariceanu-PSD, fara FMI si cu deficite oricat de mari. Reteta Greciei.
        Dimpotriva! TB si PD-L au ignorat afirmatiile premierului Tariceanu cum ca salariile profesorilor nu pot fi majorate cu 50%. Au promis nu doar marirea lor, dar si majorarea salariului minim pe economie si a pensiilor minime. Iar dupa iesirea PSD de la guvernare a mai adaugat inca 2% pensiilor deja majorate de fostul guvern, ca si cum n-ar fi fost suficient. Prin asta a acautionat politica acestuia.

        2. A acceptat jandarmii FMI-BM-UE, s-o fereasca de prostii.
        Lipsiti de fonduri pentru clientela de partid, au apelat la FMI. (BM si UE au acceptat finantare fara control, conditionat doar de acceptulFMI.) Cum Romania guvernata de Tariceanu nu avea un grad de indatorare mare, iar rezervele valutare ale BNR crescusera, ca de la 8 la 18, in aceeasi guvernare, Romania reprezenta un client credibil pentru FMI, care a acceptat aproape fara sa conteste propunerile guvernelor Boc. Indiferent ca a fost vorba de capitalizarea bancilor grecesti,tocmai a bancilor grecesti aflate in situatii mai mult decat delicate, sau ca era vb de programe electorale.

        3. A echilibrat, cat de cat, deficitele structurale. Raman la pensii, sanatate, somaj.
        A aplicat doar niste masuri de prima urgenta. Pentru stabilizarea „pacientului” fie n-a mai avut interes, fie ii lipseste calificarea.

        4. A trecut la reforma in educatie.
        Reforma in educatie suna impresionant. S-a incercat o solutie de compromis, cu buget limitat, diferit de cel promis in campanie. Domnul Marga a afirmat ca „reformele” lui Funeriu sunt departe de a fi bune. Iar el, ca si domnul Hardau, a fost mult timp in sistem si stie ce spune!

        5. Anca Boagiu a inceput sa miste lucrurile la transporturi.
        Dupa ce au fost promisi 1000 km de autostrada, acum Boagiu are misiunea sa mai salveze ceva din reputatia democratilor. O face intr-un mod cel putin ciudat, jupuind inca o data contribuabilii. Dupa ce rovinieta fuse introdusa tocmai pentru a se aduna fonduri in vederea modernizarii drumurilor, acum mergem pe concesionare. E tare ciudat unde se duc banii astia, cand guvernul taxeaza in draci, dar si sanatatea si educatia, si transporturile si apararea nu mai au bani de investitii, de reforma, de nimic. Se fac sali de sport si telegondole. Sa vezi ce mandri o sa fim ca ajungem primii in lume la investitii nefolositoare.

        • Da, dar Tariceanu a dublat pensiile si salariile, a spuns ca nu are nevoie de FMI si ca poate guverna cu deficite oricat de mari. Reteta Greciei. Marga si Hardau stiu ce spun clanurile universitare. Cat au fost la guvernare au facut reforma?

          • D-le Vlaston, lamuriti-ma si pe mine, simplu contribuabil din RO, si cred ca stiti foarte bine asta, ce binefaceri ne aduc FMI, BM si alte organisme internationale.

            Stiti foarte bine cine sunt, asta daca nu ma insel si nu dumneavoastra sunteti Stefan A., cel care comenteaza pe blogul lui Theophile, asa ca nu ma puteti acuza de stangisme. Ceea ce ma intriga pe mine, nu ca cetatean european, pentru ca din aceasta pozitie n-am observat nimic care sa ma afecteze, ci ca roman, caz in care tara mea chiar are probleme, la relatiile intre tarile mari ale UE si tarile mici si nesemnificative, sau putin importante dpdv economic, este ca de fapt tarile puternice si-au urmarit propriile interese.
            Avem niste prieteni care locuiest in Creta. Ea este romanca, el este belgian. Pe el il veti putea urmari in scurt timp pe site-ul: http://www.cheznousencrete.com. Am sa-l citez pe el, Georges, pe numele sau:
            „Maintenant, France, l’Allemagne et les Etats-Unis vont acheter la Grece pour rien”

            Ar trebui, descopar acum, dupa ce am tipat atata timp pentru UE si NATO si…., plecand din P-ta Universitatii…. sa descoperim ca n-ar trebui, totusi, sa lasam patriotismul sa moara…. pentru ca, in fond, totul pe lume se face pentru un interes anume, numai noi nu vedem care ne este intersul.

            • Eu as fi fost stefan v., si nu stiu cine sunteti. Ce binefaceri ne aduc? Nu ne lasa sa cheltuim ce n-avem, adica praful de pe toba. Ca sa-si ia banii inapoi. Cu exemplul Greciei in fata, nu stiu ce mai e de comentat.

          • Dle Vlaston, Dvs afirmati mai sus ca Tariceanu a dublat pensiile si a marit salariile !!!!
            Ma indoiesc eu ca Dvs nu va aduceti aminte si ce spunea Presedintele Basescu despre asta in 2009, in plina campanie prezidentiala si cum maririle alea au fost facute in 2008 si cu votul PDL iar Tariceanu va reamintesc cum s-a opus maririi salariilor profesorilor cu 50% in 2009, opozitie la care Presedintele Basescu si PdLul Dlui Boc i-a raspuns SEC: bani sunt, nu stiti sa-i gestionati, nu stiti care sunt prioritatile !!! Iar in 2009 pensia minima de 350 Roni a introdus-o dl Boc, nu Tariceanu !!!
            Va aminititi spusele Dlui Presedinte si ale PDLului ?!!!!! Nu mai afirmati precum PDListii ca Tariceanu a marit pensiile si salariile si a facut gaura la buget!! De ce nu a spus nimic despre asta Dl Presedinte si Guvernul Boc tot anul 2009 pana in mai 2010 cand FMI i-a spus Dlui Basescu ca Romania e aproape de faliment… abia dupa luna mai 2010 au inceput PDListii cu Dl Basescu sa ne spuna ce situatie financiara grava a lasat Tariceanu, dar pana in mai 2010 DE CE NU au spus nimci? NU era grava, a devenit grava cumva din cauza incompetentei Guvernului Boc, care in 1 an si 1/2 de guvernare a dus Romania aproape de faliment??!!
            Sa vedem mai jos ce spunea Dl Presedinte Basescu in campania prezidentiala din 2009 referitor la acest subiect:

            SALARII

            Traian Băsescu, 2010(in plina criza!!):

            „Politicienii au făcut ce i-a dus capul, singurul lucru la care i-a dus capul a fost să dubleze salariile”.

            Băsescu Traian, 2009(campanie prezidentiala)

            „În mandatul meu, salariul mediu a crescut de la 815 la 1880 de lei”.

            PENSII

            Traian Băsescu, 2010(in plina criza!!):

            „Atât i-a dus capul pe politicienii români: să dubleze pensiile”.

            Băsescu Traian, 2009(campanie prezidentiala)

            „Tot în mandatul meu, pensia medie a crescut de la 230 la 700 de lei”.

            AJUTOARE

            Traian Băsescu, 2010(in plina criza!!):

            „Atât i-a dus capul pe politicienii români: să inventeze 222 de categorii de ajutoare sociale”.

            Băsescu Traian, 2009(campanie prezidentiala)

            „Şi tot în mandatul meu, pentru cei 1,5 miloane de bătrâni pensionari care au lucrat toată viaţa la CAP s-a introdus pensia minimă garantată de 350 de lei”.

            Sunt convinsa ca Dvs cunoasteti aceste afirmatii, nu trebuie sa le mai cautati pe internet.
            Cum mai comentati acum afirmatiile Dvs de mai sus, cum il mai acuzati pe Tariceanu ca a marit salariile si pensiile, cand in acei ani de crestere daca Guvernul Tariceanu ar fi indraznit sa nu mareasca(cum a si incercat cu salariile profesorilor la sfarsit de 2008 cand criza bantuia deja, numai Presedintele Basescu si PDL refuzau criza in Romania) i-ar fi sarit in cap PDL si Traian Basescu in primul rand!!
            Iar declaratiile Dlui Presedinte selectate de mine si mentionate mai susu confirma asta din plin.
            Mai sustineti acum cu atata convingere acuzatiile la adresa lui Tariceanu, fara ca sa recunoasteti responsabilitatea intregii clase politice in frunte cu Presedintele Basescu, nu numai a lui Tariceanu???!!!

            • Greseala guvernarii Tariceanu este ca nu te arunci sa maresti pensii si salarii, fara sa stii daca sunt sustenabile pe un viitor cel putin mediu, 30-40 ani. Au stiut chestia asta? Si nu mai bine duceau banii in infrastructura, ca suntem cam singura tara din UE fara autostrazi?

          • Vreti sa-mi spuneti ca Guvernul Boc face acum ce face gandindu-se peste 30-40 de ani, cand ei nu sunt in stare sa faca o strategie pe cativa ani, vreo 5, hai 10 !!!
            Va amintiti Rapoartele Bancii Mondiale despre incompetenta Guvernului Boc, care exact asta spuneau, ca la nivel de SGG si la nivel de Ministere unde ar trebui elaborate strategii, programe, planuri de dezvolatare, nici vorba de asa ceva, dimpotriva la SGG in loc de experti pe diferite domenii care sa intocmeasca acele startegii cei de la BM vorbeau despre „o nebuloasa” din cauza clientelei politice ce bantuie p-acolo iar la Ministere spuneau ca Ministrii in loc sa faca management, adica strategii, planuri de dezvoltare, ei fac de regula munca pompieristica rezolvand problemele curente, de zi cu zi!!!!
            Cunoasteti aceste constatari al Rapoartelor BM la Bucuresti, sunt sigura ca le-ati citit.
            Vreti, in concluzie, sa-mi spuneti ca marele merit al Guvernului Boc e ca face strategii, spre deosebire de Traiceanu care nu facea asa ceva ??
            Sa fim sinceri, poti spune multe despre Guvernul Boc, dar nu poti spune ca este un Guvern competent, NU, dimpotriva, este cea mai mare problema a Romaniei dincolo de criza ce bantuie mapamondul inca…
            Asta a fost ghinionul Romaniei sa aiba in vremurile astea grele dpdv economic un Prim Ministru absolut nepotrivit.
            Adica incompetent.

  11. Traian Basescu vorbeste mult si prost. Daca n-ar vorbi asa de mult si de prost, ar fi ascultat. Eu unul n-as mai schimba canalul daca Traian Basescu ar vorbi putin si cu sens. L-as asculta daca as sti ca-l intereseaza in tara asta altcineva decit persoana si famiglia lui. Dar cum nimic nu ma poate face sa cred ca-l intereseaza altceva decit persoana si famiglia lui, schimb canalul si citesc articole care nu il au ca subiect.

    Despre Rosia Montana daca mai aud o data fac o super-alergie. Rosia Montana e o timpenie si o hotie care nu foloseste nimanui in Romania, e un parandarat urias ci dedicatie precisa, si consecinte pe termen lung. Nu salveaza nimic in tara asta Rosia Montana.

    Jaf mai mare decit acum n-a cunoscut tara asta niciodata in istoria ei, si nici nepasare mai mare din partea „cirmuitorului”. O prostie si o rusine. de-aia pleaca toata lumea, chiar si aia care pina acum doi, trei ani credeau ca-si au rostul si viata aici.

    • Din pacate o sa tot auzim de Rosia Montana pana se ia o decizie concreta. Si daca se va lua impotriva, cred ca vom auzi si mai mult decat acum. cam in vreo 15-20 de ani cand s-or apuca ei de treaba.. Deja imi imaginez titluri de prima pagina: Statul roman nu se pricepe la minerit. Guvernantii habar nu au ce sa faca cu rosia montana. Au dat gres odata, acum repeta aceeasi treaba. Guvernul maghiar acuza Romania de incapacitatea de a gestiona substantele toxice de la rosia montana. uniunea europeana atentioneaza romania pentru lucrarile de la rosia montana. e unul din motivele pentru care abia astept sa inceapa lucrarile la rosia montana de catre gold corporation. cel putin ei investesc niste bani seriosi; si in exploatari dar si in toata zona aia uitata de lume.

  12. Razboiul lumilor. Vad ceva ciudat aici, o dezbinare intre regiuni. Asa nu mai scapam de clasa politica si vin iarasi nastase @comp la guvernare, adica pleaca ai nostri, vin ai nostri, ca oricum nu le-au facut nimic nici pdl la aia dinainte.

    Acuma, Timisoara era un oras civilizat inainte de razboi. Romani, germani, evrei, sarbi, unguri, bulgari etc. se intelegeau foarte bine. Dupa razboi au venit mii de muncitori din toata tara si au distrus orasul, ti-era frica sa circuli seara iar in anumite cartiere chiar si ziua. Dupa 90 au plecat multi acasa dar au venit doua categorii noi, tiganii si cocalarii. Primii erau pe aici dar mai ascunsi. Acuma au cumparat strazi intregi din zonele centrale ale orasului alungandu-i pe ghinionistii care se incapatanau sa stea in apartamente vecine cu ale lor, in vile. Cocalarii sunt vamesi, politisti, copii de avoocati, procurori, judecatori, medici. Sau bisnitari de la Dunare cu benzina sau mai nou cu tigari. acestia se plimba in masini luxoase si nu respecta nici o regula. Sunt bine protejati de autoritati, vezi cazul Cocoana care a omorat un om si nu a patit nimic pana acuma de 4 ani. Si multi altii. Vin din toate partile tarii, mai ales din judetele limitrofe. Oricum, Timisoara e un magnet pentru cei cu bani. Iar primaria ia spagile si-i lasa in pace.

    Deci cu regret o spun, era mai bine daca baietii astia nu veneau, cu zecile de mii si stateau in birlogul lor. Au distrus orasul.

    Ce a insemnat de exemplu pentru universitatea UVT din Timisoara venirea oltenilor? Este plin de ei, in toate facultatile. Statistic vorbind, au doua proprietati: sunt rude intre ei toti si extrem de corupti. Fostul rector Popa de pe vremea lui Ceausescu i-a adus. De exemplu Megan de la matematica, un cupola al mafiei din uvt. A venit cu pantalonii rupti in fund din Mehedinti, s-a insurat cu nepoata rectorului Popa si a ajuns profesor universitar rapid. Si-a adus fiica, nepotul si inca vreo 3 consateni la universitate. E dintr-un sat vecin cu al lui Abramburica Andronescu. Nu e concurs in Ttimis si toate judetele invecinate la care sa nu fi fost el prezent. Spagi peste spagi, examene vandute, concursuri trucate, doctorate mai nou si referate pentru promovari. Si-a cumparat o vila repede dupa 1990, masini, jeep. Doua treimi din dept. de matematica sunt olteni. Si toti sunt dupa chipul si asemanarea lui Megan. Si la fizica, chimie si economie sunt foarte multi, pe principiul lor, cum ajunge unul la putere isi aduce tot clanul.

    Deci sunt deosebiri mari de mentalitate intre locuitorii din diferite zone. Dar nu cred ca exista eroi civilizatori in vreo zona anume. Influenta occidentala in Banat si Ardeal a fost benefica. Oricum, daca populatia tarii nu realizeaza ca are o tara de administrat o va pierde.

  13. Articol cam desantat plecat dintr-o oarecare disperare ca toate sperantele secrete sau mai putin secrete de a ramane dupa 2012 pdl-ul cu codosii lor la guvernare pe care le-ati incercat de-alungul articolelor scrise spre exemplu dupa conventia pdl s-au cam naruit si in capul dvs. In sfarsit, cei care au inteles democratia intr-un mod atat de original de am ajuns sa semanam cu o tara bananiera, aici, aproape de centrul Europei trebuie sa plece. Nu e loc de compromisuri in democratie cu Constitutia tarii, cu ocolirea Parlamentului cu asumari de raspunderi pentru legi care nu se pot aplica, cu incurajarea tradarii si a traseismului politic, cu politizarea excesiva a statului si cu evaziunea fiscala fara sa platesti politic mai devreme sau mai tarziu. Acum si 10 miscari populare nu reusesc sa indrepte jecmaneala, incompetenta si lipsa de orizont a coalitiei. Un vot dat unui alt partid nou aparut pe scena politica este un vot pierdut pentru democratie. Trebuie sa mai impartaseasca cineva soarta pntcd pentru a ne maturiza politic si a avea in Parlament doua – trei formatiuni mari si late.
    Basescu mai este ascultat dar nu mai este bagat in seama. Este presedinte de otv, acolo unde si-a gasit sa isi faca reclama in campanie. Asa ca are o groaza de simpatizanti. Este presedintele care si-a gasit timp sa ne arate ca este afon complet la istorie si face reclama din prostie monarhiei si casei regale folosind un limbaj de prin suburbiile Constantei. Ne spune ca el pazeste Constituia dupa ce a maltratat-o cum a vrut si a inteles-o cum i-a cazut mai bine lui si partidului pe care nu a incetat sa il sustina cu toate ca acest act fundamental interzice acest lucru. Presedintele jucator de liga a 4-a a ramas fara onoare si a ramas singur tipand ca altii sunt vinovati de esecurile lui politice. El este rodul tipic al scepticismului intiparit in firea romanului, un ex-comandant de vas ajuns in politica pe prietenii, pe cunostinte pe un discurs fara de continut, un ex-primar fara performante, un ex-ministru al transporturilor fara autostrazi si fara flota un actual tatuc al coruptilor din pdl din cauza caruia mai avem putin si ajungem in afara Europei. Ne-a ciuruit bine atat mandria cat si demnitatea de a fi romani.

  14. Profitul. Statul: 68.3 milioane euro pierdere. Privatul: 1.12 miliarde euro profit.

    Angajați. statul: 212 000 angajați. Privatul: 165 000 angajați.

    Salarii brute. statul: circa 3200 lei/lună. Privatul: circa 1300 lei/lună.

    Diferenta salariu stat/privat 1900 lei luna x 12 luni =22.800 lei / an. Practic la privat salariul pe angajat este cu aproximativ 5.300 EURO / an mai mic decat la stat.
    Inmultiti cei 5.300 euro diferenta cu numarul de salariati la stat si o sa va dea 1.12 miliarde de euro exact MARELE profit de la privat.

    DIn pacate un salariul mediu brut de 1300 lei adica pe undeva pe la 1000 lei lunar net la privat este un salariu de mizerie si numai acest lucru explica profitul la privat si nu diferenta dintre ele.

    Intr-adevar fura toti la stat, trebuie arestati toti dar exemplul dat nu convinge dupa parerea mea.

    In rest vizavi de basescu… unor basescieni oricat le-ai explica despre pacatul romanilor de a avea tot un comunist presedinte asa cum bine s-a autodefinit chiar basescu ei tot cu vesnica problema sunt…

    fara stima pentru aberatiile din articol iar modificarea constituiei nu trebuie facuta dupa chipul si asemanarea lui basescu.

    P.S. basescu nu mai are miza???? pai si atunci cum justifici tu ( nu dvs. ) ca a trimis-o pe ioana sa inregistreze msicarea populara??? asa fara miza :) . Pacat de mortii din 1989

  15. articolul este interesant dar sa nu uitam ca nu D-nul Presedinte conduce personal acele companii . Pe cine sa ascult … prin eliminare Ponta in nici un caz ( nu il suport pe Nastase ) / Antonescu in nici un caz ( lipsa mesaj / gargara cit cuptinde ) / Dan Diaconescu e la inceput de drum pe scena plitica / Vadim s-a fumat renuntind la mesajul dur ….. concluzie tot Basescu ( tipic romanesc am mer prin eliinare )

  16. Eu zic ca ar trebui sa se revina la mandatul prezidential de patru ani si alegerile pentru presedinte sa aiba loc in acelasi timp cu cele parlamentare.

    A fost o greseala schimbarea facuta de Nastase. Datorita acestei schimbari, presedintia lui Traian Basescu a fost plina de conflicte: el a numit un premier cand altii vroiau sa se numeasca altul…

    Ganditi-va cum a fost in 2004: alianta D.A. a castigat alegerile, presedintele a numit un prim-ministru de la acea alianta. Daca nu s-ar fi certat, ar fi guvernat linistit 4 ani.

    Aceasta modificare inca se poate face si eu cred ca presedintele ar trebui sa isi dea demisia in 2012. Desi de obicei are dreptate, plus ca a acumulat multa experienta, lucrurile nu mai merg cum ar trebui. Poate ar fi mai bine sa punem punct si de la capat. In 2012 se vor implini 8 ani de cand va fi presedinte. Suficient, zic eu. 10 ani este prea mult, pentru un popor atat de imatur din punct de vedere al democratiei.

  17. Stefan Vlaston: Eu cred ca presedintele are dreptate (…) Si pentru ca, asa cum a declarat, nu mai are nicio miza. Nu mai candideaza la nimic.

    Nu incetez sa ma minunez de profunzimea argumentatiei domnului Vlaston. Ea depaseste pana si posibilitatea de imaginare a limitei unui sir divergent.
    Ma intreb daca pot sa aplic aceeasi logica si in cazul unui fost presedinte, care declara ca Basescu nu are viziune, ca e mincinos de o seninatate dezarmanta, ca rastalmaceste constitutia si cate si mai cate. Sa-l cred? Pentru ca nici dumnealui nu are nici o miza, intrucat nu mai candideaza la nimic.

    • @hantzy: stiu ce este de capul tau pentru ca ti-am vazut de mai multe ori postarile insa, oricat de mult il dispretuiesti pe presedintele actual, trebuie sa accepti ca Basescu este cu mult, cu foarte mult peste oricare din fostii presedinti pe care ii citai mai devreme (nu stiu exact din cine anume ai citat insa amandoi au fost o apa si un pamant si amandoi au facut mai mult rau decat bine acestei tari).

  18. Domnule Vlaston, desi de obicei va apreciez articolele ca fiind obiective, de aceasta data nu mai pot fi deacord cu dumneavoastra. De exemplu, doamne fereste sa-l urmeze si cei din guvern pe Basescu in privinta sustinerii proiectului Hotia Aurului Romanesc (pardon RMGC). Toate initiativele bune pe care le-a avut si promovat Traian Basescu pana acum ( dupa parerea mea au fost cateva care merita apreciate, printre care se numara si cele in domeniul invatamantului), ar fi de-a dreptul insignifiante in raport cu deserviciile pe care le-ar aduce Romaniei, pe termen lung, realizarea acestui jaf asupra resurselor naturale ale tarii, care nu poate fi justificat, daca vrem sa fim realisti, decat de existenta unor interese meschine consistente! Gravitatea acestor acte (de tradare a intereselor nationale) este mult sporita de faptul ca acest jaf, spre deosebire multe altele consimtite de clasa noastra politica de dupa 1989, are toate sansele sa fie insotit de un dezastru ecologic de proportii, iremediabil, cu urmari aproape necuantificabile in timp si spatiu. Sa fim cat de cat obiectivi, domnule profesor, raportul risc/beneficiu, in acest caz, nu justifica sustinerea unei asemenea tampenii. Oare chiar ar mai trebui sa-l asculte cineva pe domnul presedinte si in acest caz?

      • Depinde si cum exploatezi „resursele tarii” mon cher!
        Pentru ca daca le exploatezi in asa hal ca nu mai ramane prea multa „tara” dupa, nu prea cred ca-i ceva laudabil si mai bine le lasi la locul lor in pamant!
        Apropo, poate imi explici pe unde in cartulia aia numita pompos „Constitutia Romaniei” scrie ca onor pres. ar avea ca job-description lobby-ul in favoarea unei companii private!
        Ca unde scrie ca pres-ul ar trebui sa fie impartial si sa trateze in mod egal toate fortele politice stiu! Doar basescu se face ca nu stie!

  19. Basescu ar trebui sa inceteze sa ne mai arate pe noi romanii cu degetul, ca nu este mai deosebit ca noi ceilalti, tot un hot este! Sidatorita noua romanilor este acolo sus unde este si rade de noi!!!…Mai bine sa-si puna ochelari ca si asa este chior, nu vede ca nici o tara nu ne inghite, romanii nostri sterg la cur de rahat pe batranii lor si fac muncile cele mai de jos…nu-si pune intrebarea DE CE???….De ce fug din romania, romanii domnule basescu, de bine ce le este!!! De ce fura, pentru ca asa vad la guvernanti, fura cei care conduc, noi de ce sa nu furam!!!

    • Draga Laura,
      Hai sa ne vedem fiecare de respectatul legii.
      Cei care o incalca, sa plateasca.
      Daca cineva, oricat de suspus ar fi, incalca legea, nu inseamna ca si noi trebuie sa facem la fel.

      • @Marius Ogrean: „Daca cineva, oricat de suspus ar fi, incalca legea, nu inseamna ca si noi trebuie sa facem la fel.”

        Dar ce-ar trebui sa facem, domnule? Ca eu nu vad decat 3 optiuni: sa-i lichidam fizic, sa plecam din tara, sau sa ne resemnam cu dreptatea divina (pe care o vom vedea in viata de Apoi)…

  20. EXACT:
    ,,O lista extrem de semnificativa. Sa citam un pic din ea:
    1065 de zile de la trimiterea in judecata
    Dosarul “Retrocedarile ilegale” – Radu Mazare si Nicusor Constantinescu

    1006 de zile de la trimiterea in judecata
    Dosarul “Spaga in numele fiului” – Paul Pacuraru

    934 de zile de la trimiterea in judecata
    Dosarul “Voluntari” – Miron Mitrea

    1777 de zile de la trimiterea in judecata
    Dosarul “Bunuri din China (Zambaccian I)” – Adrian Nastase

    1431 de zile de la trimiterea in judecata
    Dosarul „Fabrica de zahar” – Gheorghe Falca

    1937 de zile de la trimiterea in judecata
    Dosarul “Loteria I” – George Copos

    1938 de zile de la trimiterea in judecata
    Dosarul “Caprioara” – Marian Oprisan

    1025 de zile de la trimiterea in judecata
    Dosarul “I.C.A.” – Dan Voiculescu

    etc etc etc. Lista e foarte lunga”
    CAND MAI VEDEM SI NOI UN HOT DIN ASTA MARE PRINS, LEGAT SI BAGAT LA ZDUP LAOLALTA CU CEILALTI INFRACTORI!!! CA PARCA ASA SE BATEA CU PUMNUL IN PIEPT, DOMN PRESEDINTE!

  21. Mon professeur, chiar vreti sa dezgropam mortii si sa ne aducem aminte care ministru al transporturilor a spus ca n-avem nevoie de autostrazi? :D

  22. din moment ce ni s-a spus ca daca il impuscam pe ceausescu tara va merge mai bine si n-a fost, tot astfel sunt surd la cei care comenteaza basescu infierbantati de antene sau alte realitati. De departe, basescu este cu o clasa peste orice politician de la USLA sau de la PeDeLea.
    problema e ca la noi asta nu ajuta la nimic.
    Eu as prefera un altfel de discurs: sa intr-oducem in parlament doar persoane independente si nu agregate politic.
    1.toate blocajele actuale provin de la niste datorii care le platesc actualii politicieni celor care i-au sustinut
    2. toate contractele care se dau acum sunt pe principiul ia si tu un contract si pune banii la ciorap ca vin alegerile
    3. acesti independenti vor face doua lucruri: vor valida un guvern de tehnocrati si probabil vor incerca sa se asocieze intre ei, insa dupa ce ajung in parlament (cum ar fi si logic, in baza unui mandat dat de cetateni)
    4. poate nu ar fi rau pentru salvarea ideii de democratie, ca partidele politice sa ramana putin pe linga tusa. intre politicianism si democratie prefer decoratia
    5. guvernul tehnocrat nu va avea de ales in teritoriu decat sa se bazeze pe persoane care sunt in principal competente si pe urma membrii de partid.
    oricare dintre partidele care ar ajunge la guvernare in forma actuala nu vor avea suficiente cadre pentru a acoperi intreg teritoriul si vor pune oameni de umplutura de calitate indoielnica insa membrii de partid. practic iar ne invartim in jurul cozii, in romania oamenii competenti nu fac politica de partid, au doar afinitati politice si este altceva. marea majoritate a incompetentilor gasesc o usa de slavare intrand in polica.
    Ar fi obligatorie o astfel de lectie pentru romania. Oricare independent este mai bun pentru romania decat un membru de partid pentru ca acesta are un mandat doar fata de colegiul de unde provine. obligatiile fata de partid nu sunt.
    stiu ca suna utopic tot ceea ce am spus, dar haideti sa incercam, o tura sa vedem cum este.
    mai prost decat ceea ce ni s-a intamplat in 20 de ani nu cred ca se mai poate. am spus 20 si nu 5 sau 10. Orice om care are mai mare responsabilitate fata de tara si familie decat de carnetul de partid, va intelege ceea ce am spus.
    putina demnitate, o data la 4 ani, nu strica nimanui
    in plus invoc aici argumentul Belgiei care a avut cea mai mare crestere din zona euro pentru ca avand probleme de executiv nu a putu sa implementeze masuri de austeritate. sociatatea se regleaza singura si corect in astfel de situatii. la noi ca si in alte parti sub pretextul austeritatii si crizei se dau cele mai tarsi tunuri.
    eu asta vreau sa evit pentru tara mea , dupa 2012. Democratia nu va pierde nimic dimpotriva. cei care ar trebui sa plateasca sunt, TOATE PARTIDELE POLITICE. ori Toate, ori niciunul. Scenariul propus ar produce efecte doar daca nici un partid nu va trece de pragul electoral. Asta s-ar putea intampla daca lumea ar merge masiv la vot si i-ar vota pe independenti.

  23. 1)Domnule Vlaston, Basescu este peste Ponta in mod evident, dar din pacate greseste in calificarea situatiei din tara si din acest motiv masurile pe care le cere sunt paliative pe termen scurt si nu rezolva problemele .Astfel:
    a) Romania nu este un stat asistential, desi nr. asistatilor este foarte mare, pentru ca cheltuielile per asistat social sunt infime – de ex. 40 de lei/luna alocatia pentru un copil, cca100 de lei/luna pentru un adult fara ocupatie ci care nu primeste somaj( intrebarea este cum poate trai , fiindca ar mai trebui sa faca munca in folosul comunitatii, ajutoarele pentru incalzire sunt pentru o perioada de timp, etc. Suma tuturor acestor ajutoare sociale este insa mult mai mica decat transferurile la bugetul social de pensii, dar aici nu este vorba de asistenta sociala ci de un angajament implicit al statului fata de pensionarii care , in trecut au platit pensiile parintilor lor;
    b) astfel Romania desi are multi asistati social nu este stat social fii[ndca suma platiita acestora este destul de mica , desi subventioneaza masiv sistemul public de pensii pensionarii au pensii mici si mai trebuie sa li se mai subventioneze incalzirea!, desi are prea multi bugetari fata de salariatii din domeniul privat, nu are totusi multi bugetari in raport cu intreaga populatie a Romanie( serviciile publice se adreseza intregii populatii a tarii – nu numai salariatilor, iar uneori chiar numai nesalariatilor – invatamantul de ex. deci raportul bugetari/ salariati economie nu are sens)
    b) Ce e de facut? Trebuie marit nr. de salariati in domeniul privat si nu micsorat cel din domeniul bugetar, trebuie cheltuit mai mult pentru educatie si sanatate care sunt investitii mai bune decat cele private( exista studii in acest sens, trebuie sa avem mai multi copii( stimulata natalitatea) deoarece altfel sistemul public prin repartitie intra in colaps si chiar si cel privat prin capitalizare nu are o viata roza, sistemul de pensii private trebuie perfectionat si facut cat mai ieftin pentru ca daca daca are cosruri mari si pensiile rezultate vor fi mici, trebuie luate masuri inteligente, pentru a crea pensii facultative private cat mai necostisitoare, cat mai simple si adecvate care sa includa si populatia rurala, PFA-uri, chiar cei emigrati, intr-un nr.cat mai mare ? A vazut Basescu situatia astfel? Din pacate nu, desi era aproape , desi este inteligent.Politicienii trebuie, potrivit anticilor sa rezolve problemele fundamentale ale cetatii pentru a avea o ocupatie nobila. Altfel nu sunt adevarati politicieni ci numai cei care ne obtin voturile.
    Astept raspunsul dvs. Poate v-am convins si ne unim fortele.
    Astep

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Stefan Vlaston
Stefan Vlastonhttp://stefan-vlaston.blogspot.com/
Candidat din partea ARD la Camera Deputatilor la alegerile din decembrie 2012 Profesor de liceu, director de liceu in perioada 1990-2008, Presedintele asociatiei EDU CER- Educatie si Cercetare. Preocupari in domeniul politicilor educationale, in privinta calitatii educatiei, a managementului educational. Contributii in media scrisa si audiovizuala, pe temele privind educatia, formarea profesionala si cercetarea.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro