joi, martie 28, 2024

Imaginea Romaniei in lume facuta praf si pulbere de catre plagiatorii Ponta, Andronescu &co

Recunosc ca am scris prea multe articole in ultima vreme, dar situatiile limita in care ne aflam ma obliga sa reactionez.

Nu s-a terminat scandalul plagiatului lui Victor Ponta, cand un alt scandal sparge ecranele televizoarelor si, in curand, marile agentii si institutii de presa internationale.

Am scris si eu, pe 02 iulie, despre un posibil plagiat al dnei Andronescu, aici.

Scriam atunci:

„Pentru a feri Guvernul Romaniei de un nou posibi scandal de plagiat, de tipul celui in care a fost implicat Ioan Mang, semnalez premierului Victor Ponta un articol mai vechi, pentru a dispune verificari temeinice.”

Bineinteles ca un articol oarecare, scris de un oarecare, pe o platforma de opinii, n-a impresionat pe nimeni din guvernul Ponta. Desi, dupa scandalurile repetate, legate de incompatibilitati, dar mai ales de plagiate, premierul Victor Ponta ar fi trebuit sa „sufle” si in Andronescu.

Nu reiau toata istoria, pornita de la ancheta Iulianei Gatej, in Cotidianul in 2006. Atunci cazul a afost ingropat la comanda politica, desi ziarista obtinuse confirmarea chimistului olandez Gerard Antonie van Ewijk:

“Ceea ce sta sub semnul intrebarii este ca in descrierea sintezei ea nu citeaza nici o alta sursa in afara propriei sale opere, dar descrierea este scrisa de mine in procent de 95 la suta”.

De data aceasta, diferenta este data de faptul ca  site-ul http://integru.org/reviews/andronescu-2003 a procedat profesionist.

A supus analizei textele in cauza unor specialisti aflati deasupra oricaror banuieli de parti-pris-uri politice:   Prof Christian Holm, Institute for Computational Physics University of Stuttgart, Germany, Dr Xiaosong Wang, Department of Chemistry University of Waterloo, Canada, Dr Philip J. Camp, School of Chemistry University of Edinburgh, UK, Prof David Tomanek, Physics and Astronomy Department Michigan State University, US, Dr Tapas Sen. Institute of Nanotechnology and Bioengineering, University of Central Lancashire, UK, Prof Mehmet Sarikaya Genetically Engineered Materials Science and Engineering Center, Materials Science and Engineering, University of Washington, US.

Importanta publicatie germana FAZ, publica si ea aici un articol pe aceeasi tema, iar cine cunoaste seriozitatea si prestigiul acestei publicatii isi poate imagina verificarile facute inainte de a publica materialul.

Nu mai suntem in fata unor articole scrise de Iuliana Gatej sau Stefan Vlaston, care, la o adica, pot fi ignorate, ci de analize profesioniste, publicate intr-un cotidian german extrem de respectat.

Este o chestiune de ore pentru ca scandalul sa faca ocolul lumii.

Partea tragica, pentru Romania, este ca acest caz vine dupa ce plagiatul premierului Victor Ponta tine capul de afis al presei romane si straine, de luni bune, dupa ce la educatie au fost schimbati patru ministri, din motive de plagiat sau incompatibilitate.

Corina Dumitresu si Victor Alistar nici n-au apucat sa se vada ministri, dupa scandalul legat de minciuni si incompatibilitati.

Ministrul Ioan Mang a fost dat afara din Guvern de insusi Victor Ponta. Cu regrete, dar prea se facuse de rasul lumii. Si ministrul Liviu Pop a parasit postul, de data asta din motive de incultura si incompetenta crase.

Ecaterina Andronescu a fost numita ministru, desi avea un proces pierdut, in prima instanta, pentru incompatibilitate.

Mircea Diaconu a parasit si el postul de ministru, dupa decizia definitiva  de incompatibilitate a ICCJ. Dar nu si pe cel de senator, pentru care are protectia Senatului.

Eduard Raul Hellvig, Ovidiu Silaghi şi Liviu Pop şi secretarul general adjunct al Guvernului, Sorin Dan Mihalache sunt si ei incompatibili, dar aflati in procese cu ANI.

Mininistrul Sanatatii, Vasile Cepoi si Dan Mihalache n-au mai asteptat procesele, au plecat singuri  din guvern.

Pe acest tablou sumbru pica scandalul de plagiat in care este acuzata Ecaterina Andronescu. Un scandal pornit din exteriorul tarii, la fel cu acela al lui Victor Ponta, de la institutii deasupra oricaror banuieli.

Orice roman cinstit si onest, care munceste pentru lucrari stiintifice, de doctorat, sau pur si simplu intr-un job oarecare,  orice elev sau student, se intreaba daca in Romania furtul si plagiatul sunt mai degraba caile prin care ajungi la salarii mari, sau in functii de conducere ale statului, la cel mai inalt nivel.

Mai grav, ca roman ma doare sufletul cand imi imaginez ce gandesc strainii despre tara noastra.

Daca premierul si ministri sai sunt hoti si plagiatori, in cel mai bun caz incompatibili, ce fel de popor este poporul roman? Mai are ceva sfant?

Rezolvarea sta la institutiile statului, atatea cate mai sunt independente, si la masa larga de universitari si cercetatori cinstiti, care nu trebuie sa accepte sa le fie terfelita imaginea de catre  astfel de oameni.

Nota Editor: STEFAN VLASTON CANDIDEAZA DIN PARTEA ARD LA CAMERA DEPUTATILOR LA ALEGERILE DIN DECEBRIE 2012. ARTICOLUL DE MAI SUS TREBUIE CITIT CU ACEASTA REZERVA

Distribuie acest articol

87 COMENTARII

  1. OK, nu poate fi o surpriza ca Dna ANDRONESCU a placiat ca doar face parte din „cel
    mai cinstit guvern”.
    Surpriza este ca nu se iau masuri iar la televiziuni mereu se pune CD cu ce a hotarat Dragnea si usl-ul sa se spuna in camania de anihilare si ingropare a stirii..
    Putem face ceva daca ne vedem sambata 01.12.2012 in Piata Victorie la ora 13,00
    sa protestam impotriva plagiatorilor cum o facem din 02.07.2012.
    Mai mult inainte de a merge la vot, verificam cine sunt candidatii (intrand pe net, doar scriindu-le numele) si daca sun in procese penale, traseisti sau tradatori sa nu-i votam.
    D-le VLASTON va asteptam sambata in Piata Victoriei

    Altfel, toate bune !

      • Nu, nu a citit-o! Iar daca a citit-o, o ignora. In buna traditie a „elitei” de dreapta. Sa o reproducem direct:
        http://www.edu.ro/index.php/articles/18342

        „În Departamentul de Chimie Analitică din Facultatea de Chimie Aplicată şi Ştiinţa Materialelor, colectiv în care lucrează, din 1993, şi doamna Aurelia Cristina Nechifor, au fost abordate, în cercetarea ştiinţifică, teme legate de particule feromagnetice şi ferofluide, încă din 1991.
        Teza de doctorat elaborată de doamna Aurelia Cristina Nechifor şi coordonată de către doamna Ecaterina Andronescu, a avut drept temă „Sinteza şi aplicaţiile particulelor feromagnetice şi ale ferofluidelor”. Teza a dezvoltat acest domeniu, aducând numeroase contribuţii originale.
        În anii 1991-1994, au fost stabilite relaţii de colaborare ştiinţifică cu laboratorul de profil al Universităţii din Utrecht, condus de profesorul Albert P. Philipse. Ca urmare a acestei colaborări, pe probe sintetizate în laboratorul din România de către doamna Aurelia Cristina Nechifor, au fost realizate determinări prin microscopie electronică de transmisie în universitatea parteneră. Imaginile de microscopie, în original, se află şi astăzi în posesia doamnei Aurelia Cristina Nechifor. Acest lucru este certificat prin scrisoarea ataşată, datând din 1994, semnată de profesorul Albert P. Philipse. În concluzie, imaginea de microscopie invocată aparţine doamnei Nechifor.
        Lucrarea menţionată de FAZ tratează obţinerea unui nou tip de ferofluid, pe bază de tributil fosfat (TBP), sulfat feros, sulfat feroamoniacal, hidroxid de sodiu şi acid percloric. Autorul Gerard Antonie van Ewijk foloseşte, în articolul de unde se afirmă că s-ar fi copiat, o cu totul altă gamă de reactivi – clorură feroasă, clorură ferică, amoniac şi acid azotic, care nu au nici o legătură cu cei folosiţi în sinteză de către doamna Aurelia Cristina Nechifor. Ca urmare, considerăm că este inacceptabilă asocierea celor două lucrări, precum şi suspiciunea de plagiat pentru articole ştiinţifice care au în comun doar exprimări în limba engleză specifice domeniului chimiei.
        Este de menţionat, de asemenea, că Frankfurter Allgemeine Zeitung, preluând informaţiile de pe un site, afirmă că nu a fost citat corect articolul „Static and dynamic characteristics of magnetized journal bearings lubricated with ferrofluid” al autorilor T.A. Osman, G.S. Nada şi Z.S. Safar. Afirmăm, cu dovezi concrete, că şi autorii români, ca şi autorii de mai sus, i-au citat pe cei care au scris anterior pe subiectele respective, respectiv: Rosensweig RE, Kaiser R., Miskolczy G, Viscosity of magnetic fluids in a magnetic field, J Colloid Interface Sci, 1969, 29(4): 680-6 (citat în articolul de mai sus la poziţia 2, şi în lucrarea autorilor români la poziţia 5), şi Moskowitz R, Ezekiel FD, Magnetic fluids – something to consider. Instruments Control Syst, 1975, 48:41-5 (citat în articolul autorilor străini la poziţia 6, şi de autorii români de asemenea la poziţia 6).
        În concluzie, considerăm că opinia publică a fost dezinformată cu rea credinţă, având în vedere modul în care a fost denaturată realitatea, dar şi pentru că nu a fost solicitat şi punctul de vedere al persoanelor incriminate.”

        Este necesara si lecturarea notei olografe a profesorului olandez.
        Cum a ajuns FAZ sa publice o mizerie neverificata, o calomnie pentru care va plati in instanta germana?

        • Am scris mai jos: comunicatul pare ca le confunda pe dnele Ana Maria Nechifor si Aurelia Cristina Nechifor care au totusi in comun faptul ca au avut, la momente diferite, acelasi sot. Vedeti aici:
          http://integru.org/web/wp-content/uploads/2012/11/Head-to-Head-Comparison.pdf
          Poza incriminata se gaseste intr-un articol din 1993, avand autori total diferiti. Cititi intotdeaua ce zic ambele parti, zau ajuta. E unul din lucrurile pe care le-am invatat pe la 12-13 ani, cand mama mi-a zis sa citesc „To Kill a Mockingbird”, si incerc tot timpul sa-l urmez.
          Nu stiu ce politica are FAZ, dar ma indoiesc ca publica lucruri neverificate.

        • Semnalez cateva incongruente. Doctoranda functioneaza la catedra de Chimie Analitică si era de asteptat sa elaboreze o teza profilata pe acest domeniu. Dar, lucrarea incriminata trateaza o problema de chimie coloidala, fara nici o legatura cu chimia analitica. Apoi, coordonatoarea tezei (E.A.) nu are competenta nici in domeniul chimiei analitice, nici in cel al chimiei coloidale. E.A. este specializata in chimia materialelor ceramice. Asadar, E.A. a functionat in mod formal drept coordonator. Atunci, cine este coordonatorul real? Raspuns: Professor Gheorghe NECHIFOR, Ph.D, seful catedrei de Chimie Analitică, fost prodecan, acolit fidel al d.nei E.A. si „preocupat” de chimie coloidala si membrane (vezi ISI), Btw, d.na E.A.a fost nasa de cununie a familiei Nechifor. Asadar, este cert ca nu d.na E.A. a plagiat, ci numele sau s-a aplicat in mod automat pe lucrarile eleborate de finii d.sale. Evident, aceasta nu o degreveaza de raspunderea asumata in calitate de coordonator de teza si autor (formal) al lucrarii incriminate. Concluzie: spune-mi cu cine te insotesti, ca sa-ti spun cine esti! Amin!

        • cum ajunge Cassandra sa apere HOTZII ORDINARE (toate, mereu)? cum ajunge Cassandra sa califica FAZ drept fals sau micinos? SIMPLU: Cassandra are simbrie de la USL si isi apara slanina, ceapa si plasma luata cu acesti bani. RUSINE!!!!

      • Nu crede nimeni ca este anormal ca Ministerul Educatiei sa dea un raspuns la aceasta acuzatie de plagiat? Ministerul stie foarte bine ce a facut doamna Nechifor (nu e clar care dintre ele) in anii 90. Oare stie Ministerul Educatiei si ce fac eu si ce salariu primesc pentru activitatea prestata. Astept un comunicat oficial.

      • a fost acuzat MINISTERUL de plagiat? sau prof.dr. Andronescu? ce are persoana Andronescu si plagiatul sau cu MinisteruL? Cand a plagiat Mang a aparut vreo nota a MEC? sau antetul ministerului da o nota oficiala unei HOTZII ORDINARE?

  2. Macar Andronescu a copiat ceva bun, dar va rog sa citit referatele scrise de profesori universitari din Romania si cotate BDI. O sa ramaneti socat, de repetiile din text, mai ales atunci cand se chinuie sa le traduca in limba engleza.

    • @Casian,nu exista „macar a copiat ceva bun”,ce facem, ne furam singuri caciula? Furtul e furt,punct. La scoala,daca eram prins,luam nota unu(1) fara nici o discutie.Deci luam un punct pentru ca m-am prezentat in clasa.Se stie de mult si cine i-a facut lucrarea,dar e mai greu cu dezvaluirile publice…Porecla ei este pusa de catre lumea academica si nu o poate spala nici Dunarea, pentru ca o reprezinta 100% – Abramburica.Una din faptele ei de arme o reprezinta desfiintarea scolilor profesionale,o paguba incomensurabila adusa societatii per ansamblu si doar pentru acest lucru ar trebui sa faca puscarie,nu sa se mai aseze pe fotoliul ministerial !!!

      • Am vrut sa subliniez ca desi unii nu plagiaza, nu se descurca mai bine, munca lor nu are nicio valoare, mai mult distrug si ceea ce exista. Daca urmariti reviste din Romania, o sa constatati ca inainte de a avea acces la fonduri europene, articolele erau mai bine scrise, dupa ce au primit bani, articolele sunt mai prost scrise, mai mult, unele reviste au pierdut puncte la evaluare, desi cercetariile lor s-au facut pe baza baniilor UE.

        In ce priveste scoala profesionala, acolo nu doar Abramburica, ci si profesorii care au acceptat desfintarea lor sa mearga la puscarie. Desi, personal, fiind elev la profesionala, pot spune ca profesorii nu dadeau doi bani pe tine. Nu participam la activitatiile scolare. Nu eram invitati la diferite cercuri cu alti elevi, pe motiv ca suntem la profesionala.

        In ce priveste si nota 1, nu se mai da. Daca s-ar da, multe universitati s-ar goli. Si multi profesori vor fi facuti de rusine, pentru referatele proaste cotate BDI, care nu spun nimic, ci doar trebuie scrise, pentru ca, cu cat mai multe referate, cu atat punctajul creste,o sa avem o functie mai mare sire si mai importanta. Nimeni nu masoara calitatea.

        • Imaginati-va ca, cineva trebuie sa continue cercetarea, iar daca cei din prezent o duc prost, oare vor fi capabili sa invete tinerii din prezent, sa o faca mai bine in viitor? Ma indoiesc. Perspectiva mea este ca urmatorii 30 de ani, vor fi la fel ca si astazi sau mai rau.
          Sorry pentru greseala de la comentariu de mai sus. Scriu de pe tableta si se mai blocheaza.

          • „scrieti numai scrieti”.

            Aia a trecut de mult. Nu trebuie sa continue nimeni cercetarea. Ar fi mai onest sa recunoastem deschis ca nu avem cercetare originala si sa cumparam tehnologie de la cei care au. De fapt oricum cumparam. Iar banii cu care sint platiti plagiatori ca Mang si Androneasca ar putea sa fie folositi pentru a trimite studenti romani la universitati care au cercetare.

  3. Domnule Valston, toata stima pentru perseverenta dv. de a demasca impostura , fie de pe pozitiile Edu-Cer in trecut, fie de pe pozitiile de candidat NR, n-are absolut nici o importanta. Textele dv. au intodeauna si o componenta civica,desi inteleg si izul electoral, si e si normal, ca doar n-o sa va apucati acu’ sa-i laudati! Totusi ma tem ca nu prea exista impact electoral: noi care suntem pe aceleasi pozitii in ceea ce priveste impostura, suntem putini, si oricum cred ca cei mai multi dintre astia putini sa-i zic asa, au priceput si contextul politic actual. Nu cred ca trebuie prea multa meditatie pentru a alege corect. Totusi miile de mediocri produsi de sistemul universitar romanesc( desigur in proportie covirsitoare de universitaile privatizate (e mai corect asa, universitate privata e si Harvard-ul, tre’ sa facem o diferenta cumva, si sunt si conduse de „privatizati”, nu de oameni de stiinta), dar si de alea de stat), nu numai ca nu rezoneaza la chestii din astea esoterice ca „meritocratie”, „excelenta” ori „integritate”, ba dimpotriva au tot interesul in a perpetua aceasta stare de fapt. Inertia e inspaimintatoare. Si nu numai la privat, ci si la stat, unde pe la unele foste prestigioase universitati, ierarhia universitara e ca in epoca de piatra, organizata pe triburi si caste (vezi Universitatea de Medicina din Iasi, unde familii intregi de la bunic la nepot, de la nas la fin si de la socru la ginere sau nora, ocupa catedre intregi…dar si aia din oradea (fam mang), si probabil mai peste tot. Cam ce fel de doctorate si lucrari au astia? Cam ce fel de specialisti au produs, doctori inclusiv? Dupa chipul si asemanarea lor, asta e raspunsul. 90% dintre studentii merituosi, si-au continuat studiile in strainatate (desi si o parte din bursele in strainatate sunt cu dedicatie, as well!). Personal in fiecare an cind vin acasa, mai dau peste cite un „doctor” ori „poet”, ori „scriitor” (toata lumea scrie poezii prin Romania, in ultima vreme!), si ma refer la stia pe care-i stiu de zeci de ani, majoritate cu mari dificultati in a se exprima, de regula repetenti prin faculate cel putin un an, ori care au facut facultatea pe la 40 de ani. Extrapolind, imi inchipui cam ce magnitudine are acest fenomen in Romania. Si astia sunt aia educatii, inchipuitiva la ailalti: nici nu stiu ce e aia plagiat (or crede ca vine de la placinte, ori placere ori mai stiu eu ce, in tot cazul ceva „de bine”). Din punct de vedere electoral, eu cred ca in toate interventiile dv. in media ori stiu si eu intilniri electorale, ar trebui sa nu mai folositi cuvintul plagiat absolut deloc, ci furt. Asta e adevarul: au furat. Si nu numai idei si texte, sunt si implicatii materiale la limita penalului.

  4. „Consideram ca este inacceptabila asocierea celor doua lucrari, precum si suspiciunea de plagiat pentru articole stiintifice care au in comun doar exprimari in limba engleza specifice domeniului chimiei”, se mai arata in comunicatul remis HotNews.ro de catre Ministerul Educatiei.”

    ….grai abramburica (asta e comunicat pentru lumea satelor), garantata vanglelie, si deci prin vocea ei, insusi vanghelie!!!! Adicatelea:

    Prof Christian Holm, Institute for Computational Physics University of Stuttgart, Germany, Dr Xiaosong Wang, Department of Chemistry University of Waterloo, Canada, Dr Philip J. Camp, School of Chemistry University of Edinburgh, UK, Prof David Tomanek, Physics and Astronomy Department Michigan State University, US, Dr Tapas Sen. Institute of Nanotechnology and Bioengineering, University of Central Lancashire, UK, Prof Mehmet Sarikaya Genetically Engineered Materials Science and Engineering Center, Materials Science and Engineering, University of Washington, US.

    …sunt niste incompetenti care habar nu au ce e aia o lucrare stiintifica si care habar nu au de „de exprimari in limba engleza specifice domeniului chimiei”!!!!! Mai mult eu cred ca dumnealor nici limba Engleza n-o stiu prea bine :-)) …parere mea…poate le da ministreasa vre-o bursa la IPB, sa invete si oamenii aia cam cu se redacteaza si se concepe o lucrare stiintifica…tot parerea mea…

    Ce mi-a fost pop, ce mi-i abramburica…

  5. Mi-e greu sa inteleg cum se face ca intreaga armata a USL, cata frunza si iarba, sta disciplinata in spatele lui Antonescu si inista in sa-l puna prim ministru si dupa alegeri tot pe Ponta. Cum poti sa inisti sa numesti a doua oara intr-o asemenea pozitie pe cineva care a fost deja dovedit ca hot si ca mincinos de doi bani? Si minciuna poate fi o arta, mai ales in politica, dar nu e cazul lui Ponta. El e un mincinos jenant, de duzina. Le spune cum ii vin, dupa care doar ingroasa din obraz incredibil de mult.

    Intre atatea mari personalitati politice si mari patrioti din USL, nu-i duce pe nici unul capul sa inteleaga ca in afara Romaniei toata propaganda Antenei 3 este egala cu zero? Da, USL cu Antonescu in frunte sunt intr-adevar o forta. Sufincienti alegatori se pare ca ii vor vota asa cum sunt. USL are probabil forta de a impune numirea lui Ponta oricat s-ar opune Basescu. Dar oricat de tari sunt ei in Romania si oricate posturi TV controneaza, nu pot forta lumea civilizata sa accepte si sa respecte un hot dovedit si un nesimtit cu obrazul gros. Asta nu se poate nici cu 100 de Antene 3. Ce e asa greu de priceput?

    De fapt intreaga ununie social liberala pare sa sufere de boala lui Ponta. Nu par sa inteleaga ca si atunci cand esti hotarat sa inseli pe cineva, tot trebuie sa faci efortul de a salva aparentele. Ei doar ingroasa in continuare din obraz si atat. Din partea mea, sa fie ca ei. Nu va jenati, domnilor mari politicieni si patrioti. Numiti-l din nou pe Ponta. Aparati-va in continuare coruptii. Tineti-l in frunte pe deranjatul la cap Antonescu. Sa nu cumva sa-l schimbati cu vreunul mai respectabil. Macar sa fie clar pe mana cui a incaput Romania. Poate se mai trezesc si alegatorii.

    • In principiu aveti dreptate. Ma tem insa ca supraestimati (mult) „forta lumii civilizate.” Forta aia va putea fi lesne si rapid redusa la tacere cu niste avioane de mana a 17-a cumparate la pret de nave intergalactice, cu niste gaze naturale de pe ici si de pe dincolo, cu niste aur, cu niste ciozvarte din Hidroelectrica etc.
      Lumea civilizata o fi avand ea principii din cand in cand, dar are si niste interese. Doar nu veti fi crezut vreodata in basmele alea despre cum Ceausescu a „pacalit” Occidentul. Nici vorba sa-l fi pacalit – s-au prefacut aia pacaliti, pana cand asta a inchis robinetul, moment in care a devenit brusc indezirabil. Cam la fel ca Gadaffi.
      Asa ca eu nu mi-as face prea mari griji. Lumea civilizata cu siguranta nu-si mai face de multa vreme iluzii cu privire la Romania (daca si-o fi facut vreodata); profita si ei cat pot, in complicitate cu elitele locale, indiferent de culoarea si retorica acestora din urma.

      • Eu privesc lucrurile din alt punct de vedere. Nu ma astept ca lumea civilizata sa-si mobilizeze resursele si sa lupte eroic pentru statul de drept in Romania, impotriva vointei USL si a milioanelor de sustinatori. Nici vorba. Sunt convins ca o sa-si vada de interesele lor economice, de vandut avioane de vanatoare si de exploatat gaze de sist, lucru pe care il consider normal. Nu poti sa-i faci omului bine cu forta. Dar, cum spuneti si dvs, chiar si atunci cand interesele economice primeaza, dispretul lor tot acolo o sa fie si o sa ne coste. Ca o paranteza, desi banuiam cum stau lucrurile, am fost surprins sa vad cu cat dispret vorbea Gorbachev despre Ceausescu – un semianalfabet care isi considera banalele lui idei politice drept descoperiri revolutionare. Si mai facea insistent pe cunoscatorul si pe vicleanul. De academician doctor inginer Elena nu mai vorbim. Romania revine la aceeasi situatie de tara care nu merita respect. Alegem liber si ne afisam in lume cu o alianta condusa de un deranjat la cap cu aere de mare om politic si un mitoman ieftin si hot dovedit.

          • nu mi se pare. prin „alt punct de vedere” voiam sa spun altul decat convingerea naiva ca lumea civilizata se va lupta pentru idealul modernizarii statuluiu roman, de care vorbiti dvs in primul comentariu. cred ca trebuia sa formulez altfel. vor face un compromis cu USL, care tot prost o sa fie pentru noi. cred ca suntem de acord.

  6. A aparut raspunsul oficial al Ministerului Educatiei, care demasca aceste acuze. Daca se dovedeste totul un balon de sapun, propun sa va cereti scuze, D-le Vlaston.
    Ceea ce mi se pare extrem de nociv in toata aceasta tevatura legata de plagiaturi si copieturi si diplome si facaturi este faptul ca nu intelegem sa facem abstractie propriile noastre preferinte electorale sau umane si sa analizam lucrurile la rece, cu reculul de rigoare. In primul rand, nu intelegm e inseamna plagiat si ce nu. Plagiatul trebuie dovedit. Daca in lucrarea Doamnei Andronescu se vorbeste de elementul chimic Y, care apare si in lucrarea Z, nu inseamna ca a plagiat. Exprimarile chimiei sau matematicii sunt riguroase si trebuie sa sune la fel indiferent de lucrare. Plagiatul inseamna a-ti arbora lucrarea ALTUIA ca fiind a TA. Astra trebuie sa se demonstreze. A copiat Dna Andronescu o alta lucrare si a zis ca a scris-o dansa? Ca e creatia ei? Ea spune ca nu. Nu mi se pare normal ca ea sa demonstreze ca nu a plagiat, mi se pare normal ca cel care reclama sa demonstreze ca lucrarea D-nei Andronescu ii apartine de fapt lui. Ori din cate am inteles asemanarile se limiteaza la denumirea unor procese chimice in engleza…
    Ideea este insa sa incercam mai multa decenta cand imbucam orice ni se serveste dintr-o anumita parte a spectrului politic. Mai mult, aceste lucruri apar doar in CAMPANII ELECTORALE, fie ele de referendum sau de parlamentare deci ar trebui sa ne dea de gandit referitoar la autenticitatea acestor acuze. Seamana mai degraba cu fitile de campanie, pregatite din timp.

    • Pai tocmai s-a demonstrat, mister Smith! Ori profesorii aia nu va inspira incredere? Ori poate au fost cumparati de Basescu? Si asta e posibil! Lasa ca-i da mateutz si lui abramburica sentita de non-plagiat si se rezolva lucrurile…
      Ia mai cautati dv. pe siteturile marilor universitati (si nu numai, alegeti o universitate americana acreditata la intimplare, uite ca va ajut) din lume sa vedeti cam care sunt normele de redactare a lucrarilor stiintifice si tezelor de orice fel, doctorat inclusiv. Pina va dumiriti, am sa va zic tot eu: daca iti insusesti un simplu grafic ori imagine, se cheama ca ai plagiat. Atomii si moleculele s-au asezat in poza olandezului, asa cum s-au asezat, nu din intimplare, e rodul a multe luni de munca. Probabilitate ca si in poza ambramburicii sa se fi asezat la fel e zero mon cher!,
      Dumneata ai impresia ca profesorii aia de mai sus, au catalogat lucrarea ca fiind plagiat , pe baza „legislatie din 2003 din Romania” cum aiurea tot isi cauta scuze alde abramburica si ponta?
      Nu ma pricep la chimie , e vre-un chimist priceput pe aici? Nu cumva reactivii abramburicii pe care ii deosebeste comunicatul, se pot obtine din ce-i ai olandezului?Ca daca A+B+C+D (rectivii olandezului)= (A+B)+(C+D) , unde A+B=X si C+D=Y (reactivele „minstrei”), nu prea vad originalitatea…

      • Ma pricep eu la chimie. Retetele sunt foarte apropiate, cu deosebirea ca cea a olandezului e mai precisa in sensul ca spune si cat a pus din fiecare reactiv, astfel incat sa o poti reproduce (e o regula in tezele de doctorat: trebuie sa dai cat mai multe amanunte despre experiment, ca sa poata fi repetat). Daca vrei sa folosesti reteta din articolul dnelor Andronescu+Nechifor, nu poti neam. Reactivii sunt nitel diferiti in sensul ca difera sarurile de fier, dar as putea spune, fara sa ma pricep la maghemitele astea, ca diferentele sunt mici spre minore. Ce e nitel ilar e ca pe site-ul ministerului scrie ca s-a folosit sulfat feroamoniacal, cand in reteta „scrie” (cu formula, e adevarat, nu cu numele) clar ca e sulfat feriamoniacal. Nu e deloc tot aia, si pentru un chimist (presupunand ca adresa de la minister a venit fie de la dna Andronescu, fie de la dna Nechifor) greseala e oarecum jenanta. In plus articolul olandezului la care se face referire pe site-ul ministerului nu e deloc articol, e chiar teza lui de doctorat.
        Bottom line: reactivii folositi nu se pot obine din ai olandezului dar sunt apropiati. Nimeni nu citeste insa volumele astea de la conferintele romanesti, asa ca „almost anything goes”…

        • Merci Gogule…banuiam eu ceva-ceva, stiu practicile de prin alt domeniu, ma miram eu sa fi fost o super-originalitate…oricum tot ce-ai punctat si in acest post is in celalate… makes sense…

    • Domnule Adam Smith,

      Normal ca Abramburica si MEC pot sa aiba un punct de vedere in care sa incerce sa explice situatia. Ce, credeti ca pot sa taca asupra atacului?

      Problema este ca explicatia este cusuta cu ata alba, si practic necredibila…

      Mai degraba i-as crede pe profesorii straini care au facut verificarea, pentru ca ei nu au nici un fel de interes sa ascunda adevarul sau sa minta. Oamenii astia nu pot fi nici cumparati, nici mituiti, nici santajati prin prisma pozitiei lor universitare si al veniturilor obtinute, asa ca singura varianta credibila este ca spun adevarul.

      Imi pare rau ca in Romania impostura a ajuns la nivel de politica de stat si toate nulitatile s-au cocotat in pozitii de putere.

      Daca societatea romaneasca ar fi avut curaj in anii 1990 sa se debaraseze de mentalitatile gaunoase si sa faca o reforma sanatoasa cum au facut polonii, inclusic cea morala, altfel ar fi stat situatia in Romania…

    • Ce scuze vrei domnule Smith?

      Abramburica este o fatuca plecata dintr-un sat din Mehedinti, de origine sanatoasa, cum era si Elena Ceausescu, si tot ca ea, prin aceleasi metode necinstite a ajuns profeasoara universitara. Desi cum deschide gura iti dai seama ca e paralela cu stiinta sau cu pedagogia, de aia i se si spune Abramburica.

      Teza si-a plagiat-o, articolele si le-a plagiat, si face de ras sistemul academic romanesc.

      Dar, ai dreptate, si ce daca? Sunt sute ca ea in Romania care traiesc bine din banii platiti de noi si firmele private care nu au legaturi cu statul. Poate mii.

      Si poate si tu mister Smith esti un mic plagiator…. Ce articole ai?

  7. Vorbe, vorbe, vorbe!

    Nu că e ceaţă, praf, e un sistem bolnav, // Într-o ţară frumoasă pe care-o fac pilaf…
    Târfe ordinare cu un singur scop, // Să ne sece pe toţi ca ei să fie-n top,
    Nu contează cine moare, dacă moare, cum trăieşte, // Că oamenii se-aruncă de pe blocuri orbeşte,
    Că oamenii-şi dau foc pentru că nu au de mâncare, // Că se moare în spitale de atâta nepăsare,
    Că se spânzură copiii de dor pentru părinţi // Plecaţi afară, unii cu multă şcoală,
    Că n-au mai suportat bătaia de joc, // Politică pe băţ cu Pic şi Poc…

    • Spun prostioare in comunicat; pe articolul din 2003 apare Ana-Maria Nechifor (cred ca a fost prima sotie a dlui Nechifor) iar Aurelia Cristina Nechifor (cred ca a doua sotie) nu apare. Deci poza nu poate sa ii apartina dnei Nechifor de-a doua…
      Cel mai bine se vede aici:
      http://integru.org/web/wp-content/uploads/2012/11/Head-to-Head-Comparison.pdf
      Acum plagiatul nu e masiv, ca la Ponta. Tot plagiat este insa, pentru ca reproduce destul. Mai rau e cu poza aceea, care apare intr-adevar de doua ori si pare a fi identica. Partea urata aici e ca pe lucrarea cu dna Andronescu nu se regaseste nici unul din autorii originali din 1993… Comunicatul de presa o confunda pe dna Ana-Maria Nechifor cu Aurelia Cristina Nechifor…

    • Si de cand pana cand trebuie sa se ocupe ministerul de apararea acuzatilor de plagiat? Sa dea un comunicat persoana Andronescu, nu ministerul Educatiei. Adica in cazul acesta are competente, dar in cazul Ponta nu? Folosim institutii ale statului ca jucarii personale? Poate ar trebui adus Pop, sa explice el cu subiect si predicat.

  8. Vlaston: „Mai grav, ca roman ma doare sufletul cand imi imaginez ce gandesc strainii despre tara noastra.”

    Nu, nu gandesc rau despre o tara! Obisnuiti sa nu extrapoleze nici calitatile, nici defectele, majoritatea europenilor nu gandesc rau despre o tara care are nefericirea sa aibe niste lideri reprobabili. N-au gandit rau nici cand Nastse a pierdut ocazia sa taca, nici cand Severin a fost dispus sa ia mita, nici cand Macovei a etalat niste „adevaruri” neverificate in plen, nici atunci cand Barbie a apelat la tata pentru a ajunge europarlamentar.
    Nu, din fericire avem si nume, mult mai multe, cu care ne mandrim.

    • Cine-i Barbie, Daciana ponta, fosta Sirbu, fii’sa lui ta’su? Ori va referiti generic la toate fiicele tatilor lor, precum si la nevestele sotilor lor?
      Dl Vlaston nu cred ca se referea la „strainul” de rind, de prin mall-uri, ci la cancelariile europene, unde fiti sigur ca gindesc…iar ce gindesc, se redlecta in politici, si/sau rapoarte confidentiale pentru marii investitori…
      Totusi chestia asta cu Macovei, de unde ati scos-o, care sunt ne-adevarurile? Sincer nu stiu la ce va referiti? Parca azi, s-a publicat scrisoarea unui oficial european, care tocmai dezminte nu stiu ce minciuni venite pe filiera USL, respectiv unu’ pe nume ivan, cumatru de-al lui ponta , care la rindu-i se pare ca va fi tras la raspundere pentru minciunile pe care le zice prin tara…si nu Monica Macovei!

      • Hallo Guardian,

        1. Apelativul respectiv a fost lamurit de aceeasi publicatie la care face azi si domnul Vlaston referire.

        2. Nu ma astept sa-mi fi citit toate comentariile de pe Contributors.ro, dar din cele care le-ati fi lecturat n-ati gasit cu siguranta niciunul in care sa afirm ceea ce insinuati. N-avea sens sa-mi dau cu parerea despre o posibila ancheta in derulare, cand eu n-am competentele necesare.
        Nu! Macovei a facut afirmatii privind „alegatii de pana la 1,5 milioane frauda” (citat din memorie, deci aproximativ), cerand protectie pentru procurorii care anchetau fraudele respective. (Protectie impotriva cui?) O astfel de exprimare insidioasa e permisa intr-un spot publicitar, dar nu in plenul PE. Dar dupa ce CCR a trimis scrisori Comisiei de la Venetia acuzand presiuni din partea executivului si adaugand in context ca un membru a fost amenintat cu moartea, ce daca sare si Macovei calul? Exagerarea vreunei limite de posibilitate, cu scopul de a induce impresia ca dimensiunea se apropie de acea valoare este incorecta. Ca sa intelegi mai bine despre ce e vorba, pot afirma si eu ca PDL isi va tine promisiunile electorale pana in secolul viitor.

        Sper ca am lamurit, cat de cat. Crezi ca au gandit rau strainii despre tara?

  9. D-le Vlaston,

    Pentru mine, problema nu este cum ne vad cei de afara. Oamenii aia au un sistem bine pus la punct in ceea ce priveste formarea unei opinii. Cu siguranta derapajele acestor indivizi aflati azi cu fraiele puterii in mana se vor intoarce impotriva domniilor lor: de exemplu, in vizitele sale externe, de cine-i bagat in seama D-l Prim Ministru, si ma rog care-i de fapt rezultatul acestor discutii? N-am retinut ceva important….
    Problema o vad pentru romani, ca nu mai stiu sa deosebeasca bobul de neghina….ala-i baiul! Si atunci, ce-i de facut?

  10. M-am saturat, pe bune, chiar trebuie sa repetati aceleasi lucruri la nesfirsit? Oricine din lumea asta stie ca aproape toti cercetatorii din Romania sint niste plagiatori de ultima speta. Nu de ieri, de azi, dintotdeauna. Nu vorbim de Ponta sau Androneasca, ci un intreg sistem de hoti.

    Din nefericire insa cind, in fruntea sistemului a ajuns un cercetator adevarat (D. Funeriu), nici acesta nu a avut curajul sa ia masuri. Masuri care ar fi fost foarte simplu de luat, dupa cum vedeti nu se pune problema de a evalua unele cercetari, ci vorbim in majoritatea cazurilor de plagiate mot-a-mot.

    Asa ca, inainte sa urlati pe aici cu plagiatorii Ponta si Antonescu (desi, fara discutie, aveti dreptate), ar fi bine sa vorbiti si despre esecul reformei sistemului universitar romanesc in perioada ministeriatului lui D. Funeriu.

      • De acord, s-au schimbat unele lucruri, dar marea problema a „dinozaurilor” care ocupa toate functiile importante din cercetare nu a fost abordata niciodata frontal. Mi se pare chiar ipocrizie sa ii pretinzi unui elev care da bacul sa nu copie, dar sa accepti ca un profesor universitar poate copia fara probleme, ba mai primeste si salarii pentru asta. Cam asta a facut Funeriu: s-a razboit cu trisorii mai mici, ca de aia mari n-a avut curajul sa se ia.

        Acuma poate nu credeti ca-i apar pe boii analfabeti care vor sa ia bacul copiind.

          • Nu ma intereseaza ce spune o bucata de hirtie pe care dv. o numiti lege. Daca nu se aplica e inutila. Cine ar trebui sa aplice acea lege si de ce nu a fost aplicata in timpul lui D. Funeriu? Ce lege l-a impiedicat pe ministrul Funeriu sa le desfaca contractul de munca unor hoti? De ce Mang sau Andronescu au ramas in continuare profesori universitari? De ce Beuran, autorul unui plagiat copy-paste dovedit cu 10 ani in urma, inca mai este profesor si director de spital?

            Vreti sa va raspund? Pentru ca nu se putea lua Funeriu de banditii din universitati fara sa fie atinsi si universitarii de carton din PDL. E simplu, nu?

            • Nu e simplu. Beuran a castigat in instanta pe chichite avocatesti, dupa ce il dadusera afara din univ. si a fost reprimit, mi se pare ca a primit si salariu retroactiv. Nu ministru desface contracte de munca, pt. ca nu el este angajator, ci rectorii. Asa ca, de la distanta, totul e simplu, dar nu e.

            • Va dati seama ca trebuie schimbat totul; nu e posibil ca un rector sa faca ce doreste pe banii publici. Pe banii lor pot face ce vrea. Nu stiu ce chichite avocatesti, dar legea ar trebui sa fie clara: plagiatorii nu au ce cauta in universitatile de stat! De ce ministerul educatiei nu se poate comporta ca un patron? Ce, un patron care-i arde un sut unui angajat incompetent si mincinos poate fi obligat de instanta sa-l reangajeze pe respectivul? Sincer, faza cu „rectorii pot da afara, nu ministrul” imi pare o scuza de aceeasi nivel cu scuzele gasite de Androneasca pentru a nu-i retrage titlul lui Ponta.

  11. @Biroul de presa al ministerului imposturii si @Adam-Smith-il-iubeste-pe-Che-Guevara

    De pe integru.org – siteu’ ala pe care nu stiu daca se sinchiseste lumea sa-l consulte inainte s-o dea cu „vai, domnu’ Vlaston, da’ ce partinitor sunteti… si ce dinti ascutiti aveti… si ce gura maaaaare…”:

    „The most striking is the reuse of a microscope (micrograph) image from 1993 and the attempt of the authors to mask the falsification by widening the image horizontally. However, the microscope unique image counter number is the same on both images. We went further and post-processed the 2003 image, and the result suggests that the original contents of the two images is also the same.” – sursa: http://integru.org/reviews/andronescu-2003

    A naibii treaba cum se poate sa nimeriti voi fix acelasi aranjament de nanoparticule in poze cu fix acelasi identificator unic! (remarc dorinta de a diversifica putin si a decrementa un identificator intr-una din poze, de a mai sterge din puncte intr-alta – punctele dispar, grupuletele raman…).

    Stie careva sa calculeze statistic cam care e probabilitatea unei astfel de coincidente? Asta inainte sa disecam ce-au mai scris oamenii despre probabilitatea de a gandi o metoda „originala” de sinteza identica la 4 ani dupa altii si multe altele…

    Nu va e rusine sa aparati asa ceva?

    • Corect Adrian…nu-ti vazusem postul…am postat si eu un text aproape identic….Nu e plagiat :-))…pe probleme de „common sense”, oamenii normali, ajung la aceleasi concluzii in mod natural…
      Toate bune…

  12. Intr-adevar, e vorba de celebra inca din anii 90 pereche a „nechiforoilor” – prima nevasta in 2003, oamenii de maxima incredere ai abramburichii. Nechiforoaia 1 si-a insusit masiv din publicatziile olandezului la care fusese intr-un stagiu facandu-l pe acesta sa o reclame inca de atunci. Abramburichii pur si simplu i-a fost pus numele pe articol ca asa este „cutuma” la acea facultate. Daca te uitzi pe ISI web of knowledge la incredibila explozie de articole cu abramburica co-autor incepand cu sfarsitul anilor 90 cand ajunsese pe pozitzii importante, vezi ca aproape nu exista articol cu ea prim autor, desi a ajuns la un ritm incredibil in unii ani de 10 (ZECE) articole ISI in 12 luni. Cum sa nu-l urasca pe Funeriu cand la competitzia IDEI din mai 2011 abramburica a cazut ca neeligibila tocmai pentru ca nu avea articole proprii, adica facute in proportzie de minim 51% de ea insasi. Individa este o mediocritate jalnica dar impostoare si tupeista, precum neamurile sale care veneau inainte de WW2 in Bucuresti cu cobilitza si te pacaleau la cantar vanzandu-tzi telemea. Diferentza este ca „productzia” stiintzifica a abramburichii (aia reala, nu aia doar co-semnata de ea) nu se poate consuma pe cand telemeaua bunicilor ei olteni era totusi comestibila.

  13. Domnule VLASTON, imaginea ca imaginea…deh, ea este obsesia eterna a unui popor de hipernarcisisti…..Dar cum ramane cu REALITATILE ROMANIEI???
    Ati vazut filmul asta?

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2VdNPOS_LOs

    Rapiti 25 de minute din timpul dvs. si vizionati-l!
    Gata?
    Nu va cutremurati???
    Nu va vine sa emigrati ….ORIUNDE ALTUNDEVA???

    Realitatile Romanisi sunt marea si ETERNA problema domnule VLASTON, nu imaginea..O realitate buna convine TUTUROR, imaginea e un fard ieftin…care de cele mai multe ori ascunde mizerii greu de imaginat!
    Ca cele din filmul pe care tocmai v-am invitat sa-l vizionati!

    Trist, dar adevarat…nu?
    .

  14. Stimate domnule Profesor,

    Discutăm discuții. Și inutile. Lucrurile sunt foarte simple- vom putea vorbi despre plagiatele Ponta- Andronescu- X-lescu în momentul în care învățământul din ROmânia- în special cel superior- va fi la standarddele UE. Până atunci, aici sunt ”porțile Balccanilor și funcționează alte legi”. N-ai cum să ceri unui sistem de învățământ care n-are la ora actuală- publicat pe site-ul Facultății de Drept din București- un cod de etică în redactarea lucrărilor de licență, masterat și doctorat (m-am uitat special când a început cazul Ponta) să fie la nivelul Nature- pentru că ar însemna să dai mărgăritare la purcei.
    Nu dl.Ponta e principalul vinovat de pasajele străine de lucrarea domniei sale- ci cei care i-au acceptat lucrarea la susținere- deci cam toți profesorii de la Universitatea București- Facultatea de Drept. Nu dna. Andronescu e vinovată de eventualele devieri de la etica profesională ci sistemul de educație rusesc- care a funcționat până în 1990- și unde dacă dădeai de niște lucruri interesante – din Occident- le treceai acolo. Și îți mai făceai eventual și un titlu de glorie din asta.
    Sincer, v-aș întreba, câte din lucrările de licență ale colegilor dvs. de generație (nu mă refer la dvs. pentru că știu că sunteți un om cinstit) au respectat standardele Nature ? Dvs.- ca profesor- câtă educație etică le-ați făcut elevilor dvs. apropo de aceste aspecte ?
    Datul în bărci apropo de ”plagiatul lui Mang”, ”plagiatul lui Ponta”, etc. nu face decât să evidențieze că au existat 2 curente de gândire- cel interbelic- preluat și de sovietici și răspândit în România – unde astfel de lucruri nu erau esențiale (și să fim sinceri, ceea ce contează la o lucrare de orice fel este originalitatea sa- dacă se dovedește că nu e originală eu sunt primul care să strig plagiat- nu și la faptul că a adăugat 30 sau 50 de pagini pentru că așa cereau ”cutumele” să aibă mai mult de 300 de pagini) și sistemul actual de gândire din domeniul științelor- în Vest. Unde se comit- pe bandă rulantă- a se vedea și președintele Germaniei -plagiate- dar lumea e mai exigentă.

    • @AG. Si pana nu facem un sistem de supraveghere prin CCTV peste tot sa lasam sa scape primul hot de buzunare pe care-l prindem? Ciudata logica! Prima data cand vei avea ghinionul sa te talhareasca careva, sa-l lasi sa scape, pana cand se va pune la punct …. si … si…

  15. 26/11/2012 la 19:51
    @Guardian Aveti idee cu ce se ocupa acum fostul ministru german Karl-Theodor zu Guttenberg? Acela care si-a dat demisia fiind acuzat de plagiat? Plagiat dovedit, evident. Este angajat al Comisiei Europene ( da, ati citit bine). Se ocupa cu promovarea libertatii de exprimare si a securitatii pe net.
    Stiti cum a scapat de procesul intentat in urma plagiatului? Cu o donatie de 20 de mii de euro. Stiti ce a spus Angela Merkel marea politiciana a Europei la aceasta istorie a plagiatului? A spus ca pe ea o intereseaza rezultatele lui zu Guttenberg ca ministru si nu ce a facut in teza de doctorat. Daca era dupa ea si acum asta era ministru; noroc ca in Germania universitarii au reactionat cum trebuie sa reactioneze niste oameni corecti si care stiu ce inseamna un doctorat adevarat, demisia ministrului fiind o consecinta a acestei reactii masive si nu a corectitudinii politicienilor germani in frunte cu Frau Merkel.
    Iar acum Comisia Europeana nu s-a jenat sa-l angajeze pe acest individ, unul din comisarii europeni Neelie Kroes, declarand ca are totala incredere in el. Daca stiti germana, franceza, engleza gasiti multe articole pe acest subiect in presa europeana, ca sa va convingeti ca ceea ce am afirmat nu sunt inventii.

    • Domnule @Hanzty2, mi-ati copiat comentariul fara ghilimele de rigoare :).
      Totusi, va multumesc ca l-ati adus in actualitate: este foarte important sa vedem cum se comporta politicienii de pretutindeni fata de nenorocirea aceasta numita plagiat. Este cu atat mai trist cu cat Frau Merkel are un doctorat in fizica.

      • scuze! a fost din graba. dar se observa ca e un text dintr-o alta postare. si se precizeaza ziua si ora. am dat copy, am inchis pagina si am dat paste. am observat ca va lipseste numele dar am zis ca repar cand ajung acasa..
        asa arata discutia:
        ” Pink spune:
        26/11/2012 la 19:51
        @Guardian Aveti idee cu ce se ocupa acum fostul ministru german Karl-Theodor zu Guttenberg? Acela care si-a dat demisia fiind acuzat de plagiat? Plagiat dovedit, evident. Este angajat al Comisiei Europene ( da, ati citit bine). Se ocupa cu promovarea libertatii de exprimare si a securitatii pe net.
        Stiti cum a scapat de procesul intentat in urma plagiatului? Cu o donatie de 20 de mii de euro. Stiti ce a spus Angela Merkel marea politiciana a Europei la aceasta istorie a plagiatului? A spus ca pe ea o intereseaza rezultatele lui zu Guttenberg ca ministru si nu ce a facut in teza de doctorat. Daca era dupa ea si acum asta era ministru; noroc ca in Germania universitarii au reactionat cum trebuie sa reactioneze niste oameni corecti si care stiu ce inseamna un doctorat adevarat, demisia ministrului fiind o consecinta a acestei reactii masive si nu a corectitudinii politicienilor germani in frunte cu Frau Merkel.
        Iar acum Comisia Europeana nu s-a jenat sa-l angajeze pe acest individ, unul din comisarii europeni Neelie Kroes, declarand ca are totala incredere in el. Daca stiti germana, franceza, engleza gasiti multe articole pe acest subiect in presa europeana, ca sa va convingeti ca ceea ce am afirmat nu sunt inventii.
        Răspunde
        • Guardian spune:
        26/11/2012 la 20:41
        Nu stiam, multumesc de informatie. Evident ca asemenea chestii ma dezgusta si pe mine, totusi mi-as permite observatia, ca in ciuda declaratiilor (vorbele sunt vorbe, mai ales in politica), respectivul domn nu mai reprezinta Germania! Asta e un fapt, nu fictiune, indiferent ce zice doamna Merckel (vorba lui Calinescu, in Enigma Otiliei, “a zis-o, da’ n-a facut-o”). O fi avind expertiza tehnica pe un domeniu, nu stiu, o fi folositor pe o anumita chestie tehnica, da’ nu mai are treaba cu politica (adica sper ca pozitia dumnealui nu e numire politica). Acu’ daca domnul ponta o fi un extraordinar de mare expert (ipotetic desigur, n-are nici un fel de expertiza in domeniul dumnealul, respectiv juridic) de sa zicem drepturile omului , si nu pe contracte de asistenta juridica pe la Rovinari, nu as avea absolut nici un fel de problema sa fie, stiu si eu, ce functionar pe o chestie tehnica, la ONU de exemplu…mai ales ca probabil pozitii de aceastea tehnice se ocupa prin concurs…desi nu sunt sigur, presupun si eu, asa mi s-ar parea normal…man’s gotta eat…
        Răspunde
        o Guardian spune:
        26/11/2012 la 20:53
        Si in plus, foarte-foarte important: omul a demisonat didn’t he? Ponta, nici vorba, cu toata presiunea academica de care vorbiti…e o mare diferenta!
        Răspunde
         Pink spune:
        26/11/2012 la 21:46
        Guttenberg a demisionat pentru ca presiunea academica a fost foarte mare. La noi a fost un mare fas, la nemti au fost zeci de mii de universitari ( si ce universitari!) care au cerut demisia si s-au unit in aceasta actiune. Si, trebuie precizat, si el a negat de o suta de ori acuzatiile de plagiat, desi erau evidente si plagiatul se intindea pe 270 de pagini din 475. O performanta intr-o tara ca Germania cu un sistem academic sanatos.
        In plus, pozitia lui la CE este una pur politica, Guttenberg este la fel de specialist in probleme de siguranta pe net ca si mine sau casiera de la supermarchetul din colt. Iar Merkel continua sa-l sustina si a regretat profund demisia lui. Probabil spera ca in cativa ani sa fie uitata aventura asta si Guttenberg sa revina pe scena politica. Sansele sunt mari daca ne gandim ca , intr-un sondaj efetuat in acea perioada, 68% s-au declarat impotriva demisiei ministrului.
        Cu exemple de-astea europene de ce si-ar da Ponta demisia? Unde sunt zecile de mii de universitari care ar trebui sa fie dezgustati de plagiat, nu numai al lui Ponta, de altfel?

        • @hantzy2 Nici o problema: reprosul a fost in gluma. Dar, cum spuneam si mai devreme, este bine sa se vada si sa se aminteasca pozitia unor politicieni europeni despre plagiat si cei care plagiaza. Eu nu inteleg prezenta fostului ministri german intr-o comisie europeana si cred ca orice persoana corecta se intreaba ce cauta individul ala acolo! In definitiv, nu au decat sa-i dea nemtii ceva de lucru la ei in tara, daca il considera de neinlocuit.

    • zu Guttenberg nu este in nici un caz angajat al Comisiei Europene – pentru aceasta, ar fi trebuit sa fie selectat in urma unui concurs public, organizat periodic si deschis tuturor cetatenilor europeni.

      zu Guttenberg a fost numit consilier personal de dna. Comisar Nellie Kroes, care e libera sa fie sfatuita de cine doreste ea, dar nu primeste salariu sau alte beneficii din partea Comisiei, ci i se ramburseaza costurile transportului si cazarii la diferite conferinte sau intalniri la care este invitat, precum in cazul oricarui alt consilier extern sau expert.

      Astfel, suma rambursata de Comisie este de maximum 175 euro pe zi pentru cazare in locul in care se desfasoara conferinta sau intalnirea plus contravaloarea biletului de avion sau de tren la clasa economica, la care se adauga o diurna de maximum 100 euro pe zi. Cheltuielile nu acopera decat durata conferintei sau a intalnirii, plus eventual o zi necesara deplasarii.

      Controlul cheltuielilor din bugetul UE este foarte strict pentru ca nimeni nu doreste repetarea situatiei cand toti comisarii din mandatul presedintelui Santer a trebuit sa-si dea demisia deoarece comisarul Cresson si-a desemnat dentistul drept consilier personal.

      In rest, de acord cu articolul domnului Vlaston – impostura a sufocat mediul academic romanesc si ameninta sa distruga si celelalte institutii. De aceea, Andronescu si Ponta, plagiatori dovediti care inca nu au platit penal pentru aceasta infractiune incriminata ca atare chiar si de legisatia romaneasca, nu trebuie sa mai fie numiti in vreo functie publica.

      Aveti grija pe cine alegeti peste o saptamana! Nu votati partidele care protejeaza si incurajeaza impostura si coruptia (in primul rand, partidele din USL)!

      • Din comunicatul de presa al CE se intelege altceva, nu ceea ce pretindeti dv, ca plagiatorul zu Guttenberg ar fi doar un consilier personal al lui Neelie Kroes ci efectiv responsabilul unei comisii europene, ce e drept, propus de Neelie Kroes.
        http://europa.eu/rapid/press-release_IP-11-1525_en.htm
        In plus, chiar si un consilier personal al unui deputat UE este platit cu bani publici, si nu din salariul celui care il angajeaza. Pe langa salariu, deputatii europeni au la dispozitie o suma de bani din care pot plati cativa consilieri. Numai ca, repet, tot bani publici sunt si acesti bani publici servesc in acest caz a plati un plagiator dovedit. In mod sigur se gaseau persoane mai competente pentru postul respectiv decat zu Guttenberg. Promovarea lui pe acest post este doar o modalitate de a-l readuce pe scena politica, chiar daca, deocamdata, intr-un rol minor fata de pozitia anterioara.
        Poate doriti si un comentariu belgian despre acest episod al angajarii baronului plagiat:
        „Un ex-ministre allemand accusé de plagiat engagé par l’UE”
        http://www.rtbf.be/info/monde/detail_un-ex-ministre-allemand-accuse-de-plagiat-engage-par-l-ue?id=7231213

  16. Pe lângă argumentele de bun simţ aduse de ceilalţi contributori, prin care se demonstrează că scuzele+indignarea dnei. Andronescu nu sunt justificate, să mai amintim unul.

    ” Acest lucru este certificat prin scrisoarea atasata, datand din 1994, semnata de profesorul Albert P. Philipse. In concluzie, imaginea de microscopie invocata apartine doamnei Nechifor.”

    Acea imagine nu reprezintă o scrisoare. Chiar dacă prin scanarea si postarea pe hotnews s-au pierdut unele informaţii, nu este o coala A4 ci o pagină de agendă sau bloc notes cu cotor pe partea stângă şi care nu a fost pliată niciodată.

  17. …Şi totuşi, dincolo de toate nuanţele din comentariile contributorilor anteriori, nu pot să nu mă întreb DE CE mediul academic românesc nu a avut o reacţie imediată şi fermă încă din vară, când a fost mediatizat plagiatul lui Ponta. Sigur, întrebarea mea este retorică. Nu îmi scapă semnificaţia sintagmei „a te simţi cu musca pe căciulă” şi nici nu pierd din vedere orientarea interesată a (unei părţi a) intelectualităţii universitare. Bineînţeles că este o problemă care trebuia să mobilizeze şi învăţământul preuniversitar, deşi s-a văzut de fiecare dată cum acţionează dăscălimea şi care este efectul manipulator al „luptei sindicale”.
    Pe lista cu semnatarii scrisorii deschise către ministrul Andronescu figurează, proporţional, foarte puţine nume de universitari. Exclud slaba mediatizare a iniţiativei. Exclud dezinteresul. Ce rămâne atunci? …”Enteresul”?
    Recunoaşterea plagiatului lui Ponta şi aplicarea tuturor consecinţelor acestei recunoaşteri ar fi putut să fie începutul unei necesare recredibilizări a onestităţii şi seriozităţii mediului universitar, ar fi anulat o listă întreagă de falşi masteri şi doctori, ar fi fost o demonstraţie că minciuna nu este, totuşi, adevărul acestei ţări „triste, pline de humor”.

    • Dle. Xantipa, primul care se simte curat este rugat să dea cu piatra. Eu pot să pun pariu că dacă iei la puricat tezele dlui. Baconschi, Neamțu, Liiceanu, etc. vei găsi exact aceleași greșeli- pentru că nu există plagiat- vorbiți despre prostii- există greșeli de redactare din prisma anului 2012 spre anii 90. Plagiatul- real- se referă la substanța, respecctiv la fondul operei. Dacă contribuția originală- care există la licență, masterat sau doctorat- e dovedită că nu e orgiinală- jos pălăria, l-am prins. Dar toată această brambureală nu se referă nici pe departe la plagiat ci la modul în care ”comunitatea științifică” (nu aia din România că noi suntem exact încremeniți în timp) din UE vede în 2012 niște lucrări făcute până prin 2006.
      Cât despre poveste- în general- este o măgărie pusă la cale de dl.Funeriu la insistențele dlui.Băsescu. Dl.Ponta n-a fost și nu este reprezentant al mediului academic, n-a spus niciodată că lucrarea lui de doctorat e conform Nature și că respectă Harvard- iar problema principală- respectiv dacă are contribuții originale sau nu n-a fost discutată de nimeni.

      • @Andrei George Nu exista doctorat pentru anumite clase sociale/politice si restul omenirii. Doctoratul inseamna acelasi lucru si are aceleasi reguli indiferent de domeniu si persoana care il realizeaza si indiferent de tara, continent sau anul sustinerii. Daca nu stiti macar atata lucru, lasati discutiile savante despre doctorat.
        Cat priveste calitatea doctoratelor de la noi, este bine sa stiti ca, cel putin in stiintele exacte, fizica, chimie, matematica, informatica si altele, exista doctorate la nivel international din toate punctele de vedere. Bineinteles, nu se poate generaliza, si in stiintele exacte sunt doctorate sub orice critica, probabil multe plagiate sau macar fara nici o relevanta stiintifica, dar in aceste domenii exista recunoastere internationala si oameni seriosi care sunt apreciati oriunde in lume.

      • Pai prezinta contributii originale copiate de la altii…
        Despre plagiatul care nu e plagiat al dnei Nechifor: e OK deci sa-ti insusesti o poza din articolele altuia zicand ca e a ta? Asta nu e chestie de substanta, de „fondul operei”? Vorbiti prostii, ca de obicei…

      • Domnule Andrei George, veniţi cu aceleaşi pseudo-teorii despre doctorate, pe care le-aţi mai postat de nu ştiu câte ori. Nu există schimbarea de norme de redactare pe care o tot invocaţi. Onestitatea este una singură, nu depinde de regimul politic, de anul 1993 sau de 2012. Astea sunt gogoşile lor, servite pentru naivii care nu ştiu cu ce se mănâncă elaborarea unui text de ţinută academică – şi nici nu-i interesează.
        Dacă este posibilă verificarea tezelor lui Baconski, Neamţu, Liiceanu şi a oricui mai doriţi dv., foarte bine. Ar fi ideal – şi nu cred că ar da toţi din colţ în colţ, ca Ponta.
        Ideea că acuzaţia de plagiat este o comandă politică este o intoxicare. S-a mizat pe eterna permisivitate la manipulare a „poporului” (cuvânt drag usl-ului) – şi se vede că s-a reuşit. De-aia „suntem încremeniţi în timp”, cum ziceţi. Ultimul paragraf al postării dv. lasă pe oricine perplex prin naivitate. Sau o fi lecţia bine învăţată?… Şi aflaţi că Ponta reprezintă (ruşinos, dar adevărat) mediul universitar, este conf. (dr.!!!) şi merge la facultate ca să-şi anunţe studenţii că nu poate sta. Asta, fireşte, când ajunge. Am foşti elevi care i-au fost studenţi.
        Şi pentru „lucid” – sporul de doctorat este de 15 %. Din salariul de bază, care la Ponta este de conf. univ.

        • Spre deosebire de dvs., dle. xantipa- eu știu despre ce vorbesc. NU EXISTĂ la ora actuală- nici măcar după faimosul ministeriat al dlui. Funeriu- o normă unică de etică apropo de redactarea unei lucrări de licență, masterat sau doctorat. Ar fi nevoie de așa ceva ? Evident că da- pentru că nu toți cei care absolvă un astfel de ciclu de studii sunt experți în etica redactării unei astfel de lucrări. De aceea- de exemplu- vreo 60…70% din absolvenții de ciclu superior nu prea înțeleg cum vine treaba cu contribuțiile originale pe care ar trebui să le facă. Idem la masterat- o instituție cu pretenții- SNSPA-ul- face un model extrem de rigid- unde sunt numărate și paginile- și unde iarăși nu există bine definită o contribuție originală. Vom învăța să scriem frumos- și cu ghilimelele de rigoare- dar acest lucru nu ne va aduce cu nici măcar 1 mm mai aproape de Europa.
          Referitor la mânăriile dlui. FUneriu- asta e. Și eu am avut încredere în domnia sa- fără nici un fel de rezultat. Dacă în loc să fie lacheul lui Băsescu- aranjând ordinăria cu Ponta- pentru că de fapt asta e- o ordinărie PD-Listă- dacă ar fi interesat pe cineva respectivul cineva s-ar fi găsit să strige în 10 ani nu în anul alegerilor- ar fi rămas ministrul cu idei renovatoare- ar fi fost bine.
          Nu în ultimul rând- nu dl. Ponta a plagiat ci comisia de doctorat, Facultatea și Universitatea i-au acceptat plagiatul- dacă e pe undeva un plagiat. L-am văzut pe dl.Vlaston foarte important- în revista 22- într-o dezbatere unde nu s-a zis nimic. Dar chiar nimic. Dl.decan dă vina pe dl.rector, dl. rector nu e prezent acolo- și până la urmă tragismul total n-are decât o vagă legătură cu dl.Ponta. Tragismul este că aceste practici- astfel de practici- sunt acceptate la cel mai înalt nivel. Dacă acolo unde și-a susținut dl.Funeriu doctoratul- o astfel de afacere îl descalifică în primul rând pe conducătorul de doctorat- la noi ar fi interesant de făcut comparație în ceea ce privește numărul de doctori- între 1998 și 2012- de exemplu.

            • Stimate domnule Profesor,

              Una din regulile impuse- cred că și în domeniul dreptului unde și-a susținut dl. Ponta teza- este să ai un număr de pagini.Din desfășurarea incidentului- și din faptul că cei plagiați nu au făcut nici un fel de scandal- deși era normal ca ei să țipe primii- sunt convins că dlui. Ponta ”i s-au dat” acele fragmente pe care le-a pus în lucrarea sa chiar de persoanele respective. E de discutat moralitatea acestui gest- dar oricum el nu este plagiat. Iar dacă cumva dl.ponta chiar a plagiat și cei din catedră nu i-au citit lucrarea și i-au acceptat-o așa- așa le și trebuie – fiind din punct de vedere profesional ”dead as a dodo”. Oricum, sunt convins că 99.9% din populația României vede exact la fel ”plagiatul” dlui Ponta și ”pumnul” dat într-un copil de dl.Băsescu. Adică nu le vede de loc.

          • Imi pare tare rau, dar nu ati citit pana la capat legea.

            Indrumatorul de doctorat cel a „ingrijit” lucrarea celui care aspira la titlul de doctor si care ulterior se dovedeste plagiat, raspunde penal.

            Deci penali sunt 4case, Abramburica si lista este de abia la inceput…

            In alta ordine de idei este rolul indrumatorului de doctorat sa defineasca parametrii lucrarii, dar iertare, un aspirant la titlul de doctor deja stapaneste aceste norme pentru ca participa la prezentari, sustine articole in presa, la conferinte si poate a si publicat carti…

            Chiar nu vorbim despre necunoscatori in materie, ci pare ca mai degraba se ignora reguli cu buna stiinta.

            Universitatea Bucuresti s-a delimitat de cazul Ponta, desi Facultatea de Drept a considerat ca nu o poate face…

            Este asteptata reactia Ministrului Educatiei, dar daca nu va exista este pregatita si urmatoarea calea…

            Incredibil cata rezistenta opun acesti plagiatori si sustinatorii lor!

            • La care lege ne referim ? Eu am susținut doctoratul în 1996 și la vremea respectivă nu exista nici un fel de lege specială pentru acest eveniment. Exista ea oare în 2003 ? Mă îndoiesc profund că dl.Năstase cu toate păcatele domniei sale- după părerea mea legate doar de aroganță- și-ar fi băgat capul sub ghilotină pentru junele ”Titulescu”.

      • Asta-i mateutz sub-acoperire…singura persoana din lume care , desigur dupa o analiza profunda, pe genunchi in trenul Bucuresti-Cluj, a decretat ca ponta n-a plagiat!!
        Bai frate, mai lasa-ne in pace, chiar n-ai nici un pic de bun simtz? Pui tu pariu ca Baconschi a plagiat, ce sa-ti spun? I-a vezi ca ala si-a dat si luat doctoratul cu „magna cum laude” la Sorbona…ai impresia ca la Sorbona, conduc doctorate tot felul de gainari, gen profesorul detinut nastase?

        • Si ce, la universitatea unde si-a sustinut doctoratul zu Guttenberg sunt tot ” felul de gainari, gen profesorul detinut nastase”? Totusi, plagiatul a fost posibil.
          PS „Ia si vezi” unde e adevarul si unde e plagiatul!

        • Dle. Guardian, ca să fiu în ton cu dvs., cred că vă caută la crâșma din colț că ați plecat fără să vă plătiți nota, ați furat scrumiera sau ceva de genul ăsta. Da, oricât ar fi de șocant, cred că și la Sorbona sunt tot felul de oameni. Și acolo dacă ieși cu ce trebuie și unde trebuie- poți să obții ceea ce dorești.

      • Domnule Andrei George,

        Au incercat sa arunce cu pietre in dra KOVESI.
        Nu au reusit, iar comisia a precizat ca NU A PLAGIAT, bine inteles dupa ce au fost analizate probele pro si contra.

        EI bine, exista deci si pata alba!

        Dar Kovesi a plecat la Bruxelles, si ma intreb:”Oare o sa mai vine sa lucreze in RO?”

        • Dragă domnule eu,

          Sincer nu mă pot pronunța- pentru că n-am văzut din lucrarea stimabilei decât ceea ce a dat dl.Ciuvică. Cât despre valoarea unei procuroare aduse de la Cluj de dl.Băsescu- sincer cred că întrebarea dvs. de la final este retorică- iar răspunsul este unul singur ”Și ce dacă ?”. Nu zic că cei propuși de dna. Pivniceru sunt niște genii dar pentru DUmnezeu, dna. Kovesi și dl.Morar nu sunt în stare să vorbească singuri- pe ideile domniilor lor- fără să citească de pe foaie- împreună- nici măcar 10 minute. Deci nu prea ….

  18. „Ponta n-a fost și nu este reprezentant al mediului academic” – ei nu zau! Plagiatorul asta ordinar este CONF UNIV pe baza tezei furate de la altzii iar abramburica, fireste, nu poate nici macar acest titlu sa i-l retraga. Dar banii luatzi pe baza „doctoratului” – 10% lunar, cine poate sa-l oblige sa-i returneze ca ban furatzi contribuabililor cinstitzi? Ministreasa pivinicereasa? Haida-de, corb la corb…..

    • Dle. Lucid, faza cu ”furatul de la alții” e cam greu de dovedit atâta veme cât nici unul din acei alții n-a făcut gât. Și nu cred că va face. Aș putea să vă povestesc însă despre o anumită fostă doamnă ministru, de undeva de prin Petroșani- care și-a însușit 100% lucrarea de cercetare făcută pentru MEC de dl.Andrei George- după care și-a pus numele pe ea și și-a dat doctoratul într-un domeniu pe lângă care a trecut la viața domniei sale așa cum treci pe lângă o clădire. Are vreun sens ? Și dacă da, care ?

      • Evident ca d-ta il urasti pe Funeriu pentru ca v-a pus in fatza oglinda incompetentzei si imposturii voastre, cei cca 80% dintre asa-zisii profunivi, confunivi si cercprinc-i ai rrrrominichii. A fost suficienta competitzia IDEI 2011 cu evaluatori straini care sa arate imparatul in toata splendoarea goliciunii sale: rrrrominika are la ora actuala cel mult OPT SUTE DE UNIVERSITARI SI CERCETATORI DE GRAD INALT ADEVARATZI, adica raspunzand normelor tzarilor civilizate. Daca „Andrei George” itzi este numele adevarat luni te caut in ISI web of knowledge si-tzi fac publice performantzele stiintzifica ca sa vedem cu cine discutam. Daca e un pseudonim, inseamna ca esti doar un propagandist uslinos de duzina.

        • Și-uite-așa dle. Lucid, vă demascați exact neștiința și aiurelile PD-Liste din cap. Eu n-am de ce să-l urăsc pe dl.Funeriu pentru că dl.Funeriu mi-a acordat titlul de C.S. I- ordinul din August 2010, locul 4 din 50 de nominalizați. Interpretarea matale pe de altă parte este PD-Listă- și cred că am spus suficient. În rest, să fim noi sănătoși. Când o să-ți dai matale numele real și lucările ISI mai discutăm- altfel nu cred că ai nici cea mai mică competență să te joci de-a tribunalul poporului sau să-mi apreciezi tu mie realizările.

      • Domnule Andrei George,

        Sunt si eu curios sa va gasesc in Web of Science, dar se pare ca nu va dati numele complet. Ne spuneti macar in ce domeniu lucrati si unde ati publicat ISI?

        • Idem. Dle. Horia Cornean, dacă nu mă înșel, nu este vorba despre persoana mea aici. Când va fi vorba despre un dialog civilizat între dumneata și cu mine- pe bază de realizări- și nu aici pentru că n-are nici un fel de sens- mai discutăm.

            • Cinste dvs., dle. Cornean. Voi propune o zi în care să vă adulăm cu toții. Acuma există o mică problemă că nu toată lumea își găsește un post la o universitate din DK și iarăși nu toată lumea își găsește un post din care să poată fi plătită pentru a cerceta influența piliturii de magneziu asupra fecalelor de leneș sau ce cercetați dvs. pe-acolo. Dacă ar fi așa în România probabil că ar curge lapte și miere pentru cercetare..
              Iarăși, am o oarecare repulsie față de jdemii de articole apărute în ”Metalurgistul român” sau în alte reviste similare cu coeficient ISI dintr-un motiv foarte simplu- acela că din punct de vedere real singurul lucru pe care mi-l spune un astfel de articol este că dvs. aveți 700…1000 Euro să îl plătiți. Știm- aceia dintre noi care avem articole ISI- că nu sunt gratis- poți să ai un Einstein pe buletin și tot degeaba. Cercetătorul român nu are astfel de posibilități- cu mici excepții. Fără rușine, pot spune că taxele mele le-a plătit totdeauna ICHemE- ul . Care m-a sponsorizat dintr-un singur motiv- pentru că li s-a părut că sunt bun în ceea ce public- și fără o listă de ”floricele” despre influențele căpăstrului la cangurul neo-zeelandez.

  19. andrei george: ai un tupeu inimaginabil.. Da-ne aici exemple de reviste indexate ISI care tzi-au cerut bani ca sa-tzi publice vreun articol. Cu unul ca tine nici nu are rost sa discutzi despre „peer-review” caci in scoala ai „studiat” doar russkii iazyk si nici pe asta n-o stapanesti probabil bine.

    • Le. Lucid, PD-L-ul, PD-Lul…tâmpește după un anumit timp. De aceea matale ai înțeles ce ai înțeles. Treaba matale. Ceea ce vreau eu să-ți spun e că ceea ce se numește examinare peer to peer (în general în dublu orb la revistele mai serioase) costă. Și că este normal ca dacă vrei să publici acolo- să ieși cu banii. Bine, ăsta e finalul că mai trebuie să ai și bani de cercetare, etc. Oricum, am și eu o întrebare la matale- de ce crezi că la conferințe cu ISI taxa e de 700…1000 Euro iar la restul nu depășește 400 ?
      Ia şi matale un ceva de cap, de tensiune acolo, să te calmezi….observ- dar nu mă miră- că o iei din nou cu răutățile. Și o iei degeaba- pentru că pe lângă limba rusă- care nu mi-a plăcut de loc în școală dar mi-a fost utilă în câteva ocazii, am un CPE Cambridge cu A și mai știu și franceza, germana și spaniola.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Stefan Vlaston
Stefan Vlastonhttp://stefan-vlaston.blogspot.com/
Candidat din partea ARD la Camera Deputatilor la alegerile din decembrie 2012 Profesor de liceu, director de liceu in perioada 1990-2008, Presedintele asociatiei EDU CER- Educatie si Cercetare. Preocupari in domeniul politicilor educationale, in privinta calitatii educatiei, a managementului educational. Contributii in media scrisa si audiovizuala, pe temele privind educatia, formarea profesionala si cercetarea.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro