joi, martie 28, 2024

Imigrantii, o provocare si o oportunitate in acelasi timp pentru Europa

Atitudinea europenilor si in mod special a Germaniei fata de imigranti va avea rolul de a modela viitorul Europei si al zonei euro implicit. Marea provocare a Europei va fi aceea de a intoarce in favoarea ei o criza umanitara – nedorita de nimeni – si a o transforma intr-o oportunitate atat pentru imigranti, cat si pentru europeni. Ceva care in momentul de fata pare foarte greu de realizat, dar nu imposibil, din mai multe considerente.

In primul rand, deschiderea pietei muncii germane (pricipala tinta a imigrantilor) ar putea aduce un impuls economiei Germaniei si indirect, Europei. Mai multa forta de munca ar putea conduce la o crestere a investitiilor (in domeniul constructiilor, deoarece va fi nevoie de locuinte pentru imigranti, de exemplu), ceea ce se va reflecta in cresterea economica. Investitiile suplimentare in economie, in contextul unor rate scazute de economisire a imigrantilor ar putea stimula cererea agregata germana. Stimularea cererii agregate poate conduce la o reducere a surplusului cronic de cont curent al Germaniei, ceea ce avantajeaza celelalte state europene. Toate aceste efecte reprezinta tot atatea oportunitati care ar putea avea drept rezultat pe termen mediu diminuarea dezechilibrelor acumulate in economia uniunii monetare europene in ultimii ani.

In al doilea rand, deoarece Europa se confrunta cu provocari demografice majore – imbatranirea populatiei, imigrantii ar putea reprezenta o oportunitate, atat pentru  nemti  cat si pentru toti europenii. Potrivit statisticilor, mai mult de jumatate dintre imigranti au varste cuprinse intre 16 si 30 de ani. In plus, multi dintre ei au specializari foarte cautate pe piata muncii din Germania, la care se adauga si motivarea acestora pentru a obtine un trai mai bun, ceea ce in trecut a adus plusuri productivitatii germane. Insusi ministrul german de finante aprecia recent ca pe termen scurt costul refugiatilor poate fi sustinut, subliniind in acelasi timp ca beneficiile pe termen lung asupra finantelor publice si sustenabilitatii pensiilor vor fi substantiale.

Pe de alta parte, beneficiile vor depinde de daca si cum vor fi integrati imigrantii pe piata muncii germane/europene, ceea ce va reprezenta o reala provocare pentru toata lumea. Va fi nevoie de modificari legislative care sa faciliteze integrarea muncitorilor calificati, ceea ce nu se face peste noapte. Potrivit The Association of German Chambers of Industry and Commerce (DIHK), in ultimii ani Germania a facut ceva pasi in aceasta directie. In momentul de fata imigrantii au dreptul legal de a munci dupa o perioada de numai 3 luni, nu 9 cum era initial. Au fost initiate o serie de facilitati in special pentru tinerii refugiati – accesul la cursuri de formare profesionala, internshipuri, etc. In plus, potrivit DIHK, multe dintre marile companii sustin acest demers, deoarece la randul lor duc lipsa de personal calificat. Prin urmare, acest potential merita exploatat, dupa cum insusi presedintele german al Camerei de comert si industrie afirma in urma cu cateva zile.

Reglementarea dreptului de a munci si securitatii muncii sunt insa doar o fateta a monedei. Ramane problema limbii germane, care nu e de neglijat. La care se adauga birocratia inca foarte ridicata in intreaga Europa, nu numai in Germania, care poate impiedica derularea rapida a procedurilor, etc. In plus, in Europa piata muncii s-a dovedit a fi destul de inflexibila, ceea ce ar putea constitui o bariera suplimentara pentru integrarea imigrantilor. Potrivit statisticilor europene, dupa declansarea crizei financiare, putin peste o jumatate de milion de imigranti au ajuns in Germania din Spania, Grecia, s.a. Acest numar este insa destul de mic avand in vedere ratele mari ale somajului inregistrate in aceste state. Prin urmare se poate spune ca nu exista suficienta mobilitatea fortei de munca care sa amortizeze socurile asimetrice din interiorul uniunii si sa reduca astfel ratele somajului suficient de mult, ceea ce confirma ipoteza unei piete a muncii europene insuficient de flexibile.

Exista de asemenea unele temeri ca integrarea imigrantilor pe piata muncii din Germania va avea ca efect scaderea salariilor si in consecinta pierderi suplimentare de  competitivitate ale altor state din eurozona relativ la Germania. Aici parerile sunt impartite, iar rezultatele studiilor redate de evidentele empirice sunt reativ neconcludente. O slaba calificare a imigrantilor poate trage salariile in jos, dar poate avea ca efect si cresterea salariilor pentru lucratorii germani calificati superior. Pe de alta parte, nu vorbim doar de lucratori necalificati. Lucratorii calificati, precum asistentele medicale din Siria sau Irak ar putea concura cu lucratorii germani sau imigrantii din alte state europene, de exemplu, ceea ce ar pune presiune pe piata muncii in sensul cresterii pretului pentru forta de munca. Pentru imigrantii EU,  imigrantii non EU vor reprezenta, evident, un concurent puternic.

In concluzie, in opinia mea imigrantii reprezinta o provocare si o oportunitate in acelasi timp pentru Europa. De abilitatea cu care decidentii europeni vor inclina balanta intr-o parte sau alta depinde practic viitorul constructiei europene. Nu e prima data cand Europa si in special Germania e asaltata de imigranti. De altfel, nu suntem noi, europenii, singurii care ne confruntam cu asa ceva. Potrivit Immigration Statistics, US Department of Homeland Security, SUA acorda statut de rezident permanent legal – cu beneficii similare propriilor cetateni – unui numar de 1 milion de imigranti anual. Intrebarea e daca UE are capacitatea si mai ales disponibilitatea de a sustine un astfel de demers.

Distribuie acest articol

66 COMENTARII

  1. – „In concluzie, in opinia mea imigrantii reprezinta o provocare si o oportunitate in acelasi timp pentru Europa.”
    – ” Intrebarea e daca UE are capacitatea si mai ales disponibilitatea de a sustine un astfel de demers.”
    Doua paralele: Germania si Romania.
    Germania a declarat ca are nevoie de forta de munca (si de singe proaspat, zic unii, nu mai vor singe pur arian);
    Romania are nevoie de forta de munca? din moment ce milioane de romani sint plecati din tara.
    Acest val de migranti a fost provocat. Asta e provocarea. Iar oportunitatea pentru unii nu trebuie multiplicata la toti.
    Paralela cu SUA nu este edificatoare: statul de peste balta este rodul migrantilor din toata lumea. Alta cultura.
    Impunerea pentru statele UE a cotelor obligatorii pentru ca „eu” am nevoie de migranti, nu este corecta. Doar stabilirea de bunavoie si acceptata de statul respectiv.
    Pentru ce s-a mai facut securizarea granitelor UE daca sint ca o strecuratoare?

    • Scopul fiecarui patron e sa mentina salariile propriilor angajati jos, dar ale angajatilor altora sus. Ca aia sa-i poata cumpara produsele. Pericolul e ca angajatul propriu sa fuga la patronul alalalt si, de-al dracului, sa nu mai cumpere de la fostul patron niciun capat de ata. Asa ca le mareste si el nitel, dar scumpeste papiotele. Alarmati de cresterea pretului insa, angajatii de la patronul de dupa colt, cel cu ace de gamalie, fac greva sa primeasca leafa mai mare. Pentru ca nu are ce face, patronul le da leafa ceruta, dar vinde firma la patronul din deal. Care, la randul sau, restructureaza managementul si da afara 15% din angajati. Astia ii sparg cauciucurile la masina patronului de la malul raului … care n-avea lotca.

  2. „In concluzie, in opinia mea imigrantii reprezinta o provocare si o oportunitate in acelasi timp pentru Europa.” – va impartasesc opinia, dar din alte motive…
    Cele expuse de dvs pornesc, deja, de la o premisa incorecta, dupa parerea mea, care presupune (cu suficienta convingere, ca sa construiasca scenarii pe termen mediu si lung…) ca intentiile refugiatilor de razboi, ar fi, majoritar aceleasi cu ale imigrantilor economici : stabilirea definitiva sau pentru lunga durata in UE. Nu este cazul!
    Oricat de dificil le-ar fi unora sa creada, refugiatii de razboi din Siria si Iraq au vocatie sa traiasca in tarile lor de origine, de indata ce conditiile de securitate vor fi reunite pentru a le garanta o viata normala!
    Ei nu sunt candidati benevoli la cules capsuni occidentale din lipsa de locuri de munca acasa, nici viitori contribuabili pentru asigurarea pensiilor noastre, si nici potentiali tauri reproductori pentru cresterea demografiei europene!
    Principala provocare pentru UE este folosirea tuturor mijloacelor, si a tuturor aliantelor (Rusia, Israel, Liga Araba) necesare lichidarii DAESH si restabilirii pacii in zona.
    Oportunitatea pe care, deocamdata, refuzam sa o consideram ca atare, este sa ne transformam un mod pagubos de gandire, intr-altul care sa ne salveze (!) pe noi insine, pentru ca suntem in pericol!
    Numai ca pericolul nu il reprezinta musulmanii care ne invadeaza – au mai fost si altii, Imperiul Otoman de ex, si era „un pic” mai de temut, parca? – , ci felul nostru de a reactiona, mai mult isteric si epidermic, decat rational!
    Ce mesaj le transmitem, astfel, islamistilor? ca ne e frica de ei? Ca 500 de milioane de europeni civilizati, educati si bogati (!) se tem de 50 000 de barbari taietori de capete? Ca noi, lumea civilizata tratam dusmanii lor, exact ca ei, aruncandu-i pe drumuri si batjocorindu-i?
    Iar noi, românii, intransigenti si duri cu cei mai slabi decat noi, cui acordam indulgenta si increderea noastra, de 25 de ani incoace?
    Acelora pe care-i instalam in palatele României?
    Si cum ne corijam proastele alegeri, ca sa nu le mai repetam? Bucurandu-ne cand ajung la puscarie? Si, functioneaza, se indreapta lucrurile, suntem furati si abuzati mai putin?
    Sau suntem doar ridicoli?

    • Ce mesaj le transmitem, astfel, islamistilor? ca ne e frica de ei? Ca 500 de milioane de europeni civilizati, educati si bogati (!) se tem de 50 000 de barbari taietori de capete? Ca noi, lumea civilizata tratam dusmanii lor, exact ca ei, aruncandu-i pe drumuri si batjocorindu-i?
      Iar noi, românii, intransigenti si duri cu cei mai slabi decat noi, cui acordam indulgenta si increderea noastra, de 25 de ani incoace?
      =============================================================

      Se pare ca cineva uita ISTORIA ! Sau poate dragostea de profit (bani) anesteziaza insasi instinctul de conservare !
      Aveti idee cati romani au murit pe aici pentru a se apara de Islam de-a lungul secolelor ?
      Ori acum „voievozii politici” isi dau singuri gauri in „vapor”. Sau sunt obligati ?
      Pericole ? Da, sunt . Si inca imense. Terorismul, poate, nici nu este cel mai important. Natalitatea lumii musulmane si inflexibilitatea ei fata de orice incercari de integrare in alte societati (nu vorbiti aici de tatarii din Dobrogea; ei s-au integrat dar intr-un context socio-economic special) sunt adevaratul pericol !
      Cine aplauda si propavaduieste mila Europei civilizate si crestine uita ce se intampla in zone intregi din unele metropole vestice (unde, practic, nativii nici nu pot intra) ?
      Uita cumva, cineva, ca peste 4 milioane de romani si-au parasit tara neavand de lucru – in ultimii 25 de ani? Oare pentru straini se va gasi de lucru ? Daca da, ar fi scandalos. Inseamna ca este o operatiune deliberata de deznationalizare a Romaniei !
      Sau exista ale interese oculte ? Poate o reducere a presiunii demografice arabe in unele zone ?

      • „Aveti idee cati romani au murit pe aici pentru a se apara de Islam de-a lungul secolelor ?”

        Nu sint convins ca are, dar (fiindca o cunosc), pot sa va asigur ca putin ii pasa de citi romani au murit sau vor mai muri. Dimpotriva, e cu sentimentele in extrema cealalta.

        Mie mi se par strident anti-romanesti chiar si comentariile ei de aici. Chiar nu se vede?

        Ma mira sa vad cititori naivi care ii acorda atentie si isi inchipuie ca pot sa aiba un dialog civilizat cu ea.

      • „Se pare ca cineva uita ISTORIA !” – este posibil sa aveti dreptate, sau nu…!?
        Aceleasi evenimente pot fi interpretate diferit, in functie de intentia cu care faceti asta:
        – sa va consolidati resentimentele fata de numerosii dusmani si cotropitori pe care Ro i-a avut in trecut, si sa va aparati de actualii prin aceleasi metode (baricadarea in cetate…), sperand ca, de aceasta data si fara sa schimbati NIMIC, rezultatul va fi diferit de cel pe care-l deplangeti „Aveti idee cati romani au murit pe aici pentru a se apara de Islam de-a lungul secolelor ?”
        – sa va adaptati epocii actuale, cu bunele si relele ei, si sa va comportati inteligent, tocmai pentru ca cunoasteti istorie, si stiti probabil, ca ea nu se repeta niciodata intocmai!
        E bine sa va inspirati din experiente trecute, dar adapandu-le la prezent, in toata complexitatea sa, UNICA!
        Altfel, este ca si cum ati avea o oglinda retrovizoare mai mare decat parbrizul…

    • „Numai ca pericolul nu il reprezinta musulmanii care ne invadeaza – au mai fost si altii, Imperiul Otoman de ex, si era “un pic” mai de temut, parca? ”
      Si nu au fost un pericol turcii? Ehei, ce vremuri! Ce bine era cand trimeteam ieniceri la turci!! Totul era perfect, dar nu ne-am dat seama pentru ca eram inchistati si xenofobi, blocati in prejudecati si meschinarii. Ei venisera sa ceara pamant si apa, ca tot refugiatul. Noi nimic, xenofobi pana la cer. A fost doar o toana a noastra sa scapam de turci, ca ei nu erau nici un pericol.
      Doamna Ela, ati vazut vreun om agonizand? Sau murind? Nu la televizor ca atentatele nu se petrec la televizor, acolo sunt imagini ale 2D. De atentate si de morti este vorba.
      In rest, cred ca au aparut destule intrebari legate de refugiati pe contributors. Intrebari ne punem si noi. Are vreun expert solutii? Ca tot citesc referinte la lumina care vine de la UE. Aia spun ca trebuie sa se faca analiza de risc, impact, studii, statistici, evaluari, prognoze, etc. Le-a facut cineva sau ramanem la cercul de literatura?

      • „…ati vazut vreun om agonizand? Sau murind?…De atentate si de morti este vorba.” – Da.
        Dvs insa, credeti ca refuzand sa primim refugiati reducem riscul atentatelor?
        De ce nesocotim intelepciunea populara care (stim ca nu s-a inselat niciodata!) ne avertizeaza, de secole, ca „de ce ti-e frica, de-aia nu scapi”?
        Cum credeti ca reactioneaza, spontan, un tanar musulman care simte anemozitatea unor europeni pentru el si familia lui, aflati in pericol de moarte? Cand isi vede mama plangand, tatal umilit, si fratii mai mici epuizati, balansati dintr-o frontiera in alta, credeti ca ramane clam si impasibil? Se pare ca riscurile de radicalizare sunt maxime, tocmai pentru ca ura se hraneste din ura!
        Daca dvs ii considerati periculosi pe TOTI musulmanii, deoarece teroristii islamisti sunt musulmani, este posibil ca si ei sa faca acelasi amalgam cu crestinii? Familiile indoliate din acest periplu dramatic, pot acuza TOTI crestinii de moartea alor lor?
        Pentru orice om, numai mortul lui conteaza!
        Atitudinea esticilor europeni face jocul ISIS… :(

        • de fapt nu ne intereseaza cum reactioneaza atata timp cat sta la el acasa……nu e problema noastra ca au ajuns in situatia asta si nici nu vrem sa ne punem in pericol modul de viata ajutandu-i…atata timp cat sunt sute de exmple in europa unde au venit ca refugiati si acum se cred stapani si ne omoara, cred ca e suficient ca sa tragem o concluzie si sa luam decizii….daca stau la ei acasa, se pot omori cat vor nu ne deranjeaza, nu e problema noastra, dar intelgeti ca nu ii vrem aici pur sis implu….daca ii vreti, va puteti converti si sa plecati lin oreintul mijlociu sa ii ajutati, altfel lasati balta gogosile lacrimogene

        • Atentatele teroriste au legatura cu fraude la trecerea frontierei si cu pasapoarte false. Asta e. Teroristilor le plac identitatile false. Cu cat se accepta ilegalitati la frontiera in virtutea zicatorilor si a intentiilor bune, cu atat securitatea oamenilor scade.
          Ref la banuieli si acuzatii in bloc aduse unui grup, a se vedea parul din ochiul propriu, pt ca le practicati generos si dvs la adresa esticilor.

  3. Aceleasi aberaii rasuflate repetate mantric la nesfarsit.

    Ca sa nu mai lungim vorba hai sa vedem cateva cifre din 2014:

    http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Unemployment_statistics

    1. Rata somajului in zona euro 11.6%
    2. Rata somajului in radurl tinerilor din zona euro: 23.8%
    3. Rata somajului in randul tinerilor din intreaga UE: 22.2%

    Anul asta nu e cu nmic mai bine pentru ca economia europeana continua sa stagneze, in fapt chiar sa scada daca ne uitam la contractarea pietei transporturilor (indicele care nu minte niciodata).

    Europa e deci incapabila sa-si utilizeze forta de munca PE CARE O ARE DEJA GRATIS LA FATA LOCULUI. Isi imagineaza insa ca daca aduce puhoaie de oameni cu calificari si abilitati necunoscute atunci va relua cresterea. Stagnarea nu se datoreaza lipsei de mana de lucru, ci politicilor sociale aflate la marginea dementei, care politici stimuleaza asiduu nemunca. Ce stim de asemenea cu certitudine pe baza experientelor precedente e ca marea majortiate a acelor oameni nu vin sa munceasca in UE ci sa paraziteze sistemele de asistenta sociala.

    In Siria anului 2010 (inainte de razboiul civil) PIB-ul nominal/capita era cam de 3 ori mai mic ca cel al Romaniei. O leafa buna din care traia o familie era ~ $120/luna. Cei ajunsi in Germania primesc casa si masa gratis in conditii infinit mai bune decat cele din tarile lor + 140€ / caciula bani de buzunar. Cei veniti din Pakistan, Bangladesh sau Africa vin de la o saracie si mai crunta. Asta explica faptul ca marea lor majoirtate nu se vor inghesui sa-si ia nici un fel de slujba pentru ca traiesc oricum din aistenta sociala la un nivel mult mai ridicat decat putea visa in tarile de origine. Sigur ca exista si exceptii, dar astea sunt doar accidente nefericite :-)

    Din motive de corectitudine politica nu exista date statistice clare vis a vis de rata somajului in randul musulmanilor (marea majoritate a valului de migranti) insa in zonele locuite masiv de ei rata somajului e de cateva ori mai mare decat media tarii respective. De exempu in Germania getto-urile musulmane au o rata a somajului de peste 60% iar in Franta si Marea Britanie de peste 80%.

    SI asa se ajunge la situatii absurde precum cel al lui Hani al-Sibai „cleric musulman” britanic, considerat unul din organizatorii macelului turisitilor europeni de la Tunis din iunie 2015, care incasa (el, sotia si copiii) aproape £50000 de la asistenta sociala britanica, fara sa fi lucrat macar o zi in cei 19 ani petrecuti in Marea Britanie.

    Sau cazul lui Mohammad Sidique Khan, unul din atacatorii metroului londonez din iulie 2005 care pana la varsta de 30 de anisori, cand a facut bum-bum in metrou reusise sa nu lucreze nici el nici o zi.

    Oamenii astia nu reprezinta nici un fel de oportunitate. Ei reprezinta doar o povara ce devine tot mai insuportabila pentru sistemul de asistenta sociala europeana. Si asta lasand la o parte riscurile teroriste deloc de neglijat. Cei ce isi imagineaza ca astia le vor plati pensiile si-au pierdut mintile. Ei nu le vor plati pensiile. Ei le vor manca pensiile, pentru ca ei vor provoca deturnarea unei fractiuni tot mai mari a banilor de pensii spre propriile lor plati sociale.

    Singurele „oportunitati” pe care le-au generat au fost „investiiile” in retelele de traficanti de fiinte umane din Orientul Mijlociu si Balcani, care dupa unele estimari ar fi castigat sume de ordinul a peste un miliard de euro doar in acest an. Cum cea mai mare parte a imigrantilor nu poseda sumele necesare pentru plata traficantilor, banii sunt obtinuti de la rude si prieteni ce traiesc deja de pe urma asistentei sociale europene si vor fi platiti inapoi din sumele ce vor fi castigate tot de la asistenta sociala de noii veniti. Magnific, nu-i asa? De acolo si disperarea migrantilor de a ajunge in Germania sau Marea Britanie unde platile sunt cele mai grase.

    • Felicitari Domnule
      Am scris si eu ceva in acelasi sens dar privind lucrurile din alt punct de vedere, sa zicem ca mai conspirationist, dar realismul celor prezentate de dta se suprapune peste orice situatie ce se dezvolta indiferent daca cu rea credinta si rea intentie sau cu buna credinta sau probabil cum cred ca este adevarat cu cate ceva din ambele motivatii.

  4. Hmmm… Nu cunosc statisticile, dar, din ce-am vazut cu ochii mei in Germania, Franta si Elvetia, cei mai multi emigranti nu au slujbe peste medie (ca raspundere si remunerare). Sigur, sunt, printre emigranti, specialisti care reusesc sa se impuna in domeniul lor, dar sunt minoritari. Foarte minoritari, as spune. Si nu cred ca se afla printre cei care forteaza granitele, astazi…
    Ca o paranteza, te pomenesti ca aflam, maine-poimaine ca responsabilul pentru soft -ul ce pacalea testele de emisii poluante este un emigrant… :)

    Probabil ca „migratia” asta are, ca orice pe lumea asta, parti pozitive si parti negative. Timpul ne va spune care sunt acelea si care sunt cele ce vor prevala, in final. Sau care vor fi efectele secundare ale celor pozitive.

    Oricum ai lua-o, la forta de munca ieftina viseaza orice antreprenor din lumea capitalista. Asa ca, cel putin o parte buna exista, in aceasta „migratie”.

    • Pai da, e o provocare, la care se adauga provocarile si oportunitatile constatate deja la cei care de abia ajunsera in Europa in vara asta:
      Femeile şi fetele tinere adăpostite într-o tabăra de refugiaţi din Bayernkaserne, o baza militară din Munchen, sunt violate şi obligate să de prostitueze zilnic, anunţă organizaţiile pentru drepturile femeilor. Deşi centrul dispune de camere separate pentru femei, uşile nu pot fi blocate şi bărbaţii pot pătrunde oricând în încăperi şi în toalete.
      Aproximativ 80% dintre refugiaţi sunt bărbaţi, anunţă Baykerischer Rundfun, care scrie că refugiaţii care obligă femei să se prostitueze le vând pentru 10 euro. „Suntem cel mai mare bordel din Munchen”, a spus un asistent social descriind astfel tabăra de refugiaţi de la Bayernkaserne.
      http://www.evz.ro/in-germania-mai-rau-ca-n-iadul-din-siria-violuri-copii-abuzati-si-femei-vandute-pe-zece-euro-in-taberele-de-refugiati.html
      Ela va zice ca de vina suntem noi, esticii, ca sutem xenofobi, dar eu intrebde unde vom avea expertiza si capacitatea administrativa de a asista miile de femei care vor trece prin aceste experiente in viitoarele lagare de refugiati din Romania.

      • Eu aș zice că voi esticii duceți mai departe orice propagandă care vă servește scopului, oricât ar fi ea de puțin credibilă.

        ”Baykerischer Rundfun” e un mod de a scrie în bătaie de joc ”Bayerischer Rundfunk”, Radioteleviziunea Bavareză. Nici tu și nici articolul din EvZ nu citați nicio persoană, nciun post concret de radio sau televiziune și nicio emisiune. Ce faceți voi e pur și simplu o înșiruire de afirmații gratuite, fără nicio dovadă care să le susțină.

        Bine că au ajuns polițșiștii germani să ascundă traficul de droguri și prostituția! Chiar ai impresia că te crede cineva? Găsește relatările la care te referi pe site-ul Bayerischer Rundfunk:

        http://www.br.de/index.html

        • Știi cum era bancul acela de pe vremea lui Ceaușescu: ”mai răsfirați, băieți, mai răsfirați” :P

          Ce scrie în articolul din Daily Mail este exact ce scrie și în articolul din EvZ. Numai că în Daily Mail locul acțiunii e descris ca fiind Giessen (asta fiind în Hessen, undeva la noird de Frankfurt, pe A45) iar în EvZ locul acțiunii e ”Bayernkaserne” din Munchen, asta însemnând textual ”cazarma bavareză” :P

          În rest, în ambele articole același ”asistent social”, fără nume și prenume, descrie cu aceleași cuvinte aceleași ”evenimente” care se presupune că s-ar fi petrecut în locații aflate la 450 km distanță unele de altele. Poza din Daily Mail (presupusă din Giessen) e într-adevăr cu una din acele ”kaserne” construite imediat după 1945, dar e de pe vremea când erau într-adevăr cazați militari în ea. Militari americani :P

  5. Aranjamentul avântului demografic prin importul unor loturi masive de armăsari arabi este mai mult decât un mariaj morganatic pritocit in culise de nişte politruci rasişti cu veleităţi de despoţi, este pur şi simplu o transformare cinică a cetăţenilor in vite de şeptel. Ba chiar mai rău: vitele au dreptul de a fi montate când sunt in călduri, iar distribuitorul de sămânţă este un unic mascul, pe când femelele umane sunt aruncate pe islaz -spaţiul public pus la dispoziţia turmelor de import structurate pe criterii de vârstă şi sex- şi oferite unei gloate de gorile înfierbântate care nu admit sub nici o formă necesitatea consimţământului prealabil însămânţării.

    Mă tot izbesc de sintagme precum deficit demografic, provocări demografice, prăbuşire demografică. Toţi micii ceauşeşti ai Europei ies in târg şi trâmbiţează falsele lor griji patriotice: pasămite li se subţiază boboru şi e nevoie urgent de măsuri ca să remedieze situaţia copulării in scopuri reproductive. Imaginaţi-vă pentru un moment o Naţiune ca pe un trup uman care creşte, creşte şi creierul îi dictează să tot crească pentru că este defect, lovit de o boală rară – grandomania, ajunge iute dolofan, obez, dar nu se satură, vrea mai multe mâini, mai multe organe, vrea nepoţi crescuţi intre deştele de la picioare, vrea un popor născut pe burtă pe care să-l hrănească şi ocrotească cu privirea lui divină, insă poporul liliputan intârzie să apară, in loc de micuţi jucându-se la groapa cu furnici a buricului Naţiunii o ciurdină de celule ramolite îi împăienjenesc privirea, o ceată se târâie alene pe braţele flasce, un trib de spermatozoizi pensionaţi lâncezeşte steril pe un cearşaf hrănindu-se cu ultimile amintiri disponibile şi curând Naţiunea pricepe că a devenit inertă aşa că e musai să atragă celule străine zglobii care să pună iarăşi in mişcare corpul greoi şi bătrân al Naţiunii. Asta e viziunea despre naţiune a ceauşeştilor: un organism in continuă expansiune, menit să dureze pe veci, să realizeze producţii-record, să facă totul. Şi iată că realitatea aşa ingrată cum o ştim contrazice binefăcătorii gardieni ai Naţiunii: trupul nu se mai mişcă, nu mai creşte, ci, dimpotrivă se contractă, se adună in sine, se scurge către alte zări. Organele nu mai ascultă de creierul închipuit. La un moment dat creierul -clica de ceauşeşti- se va trezi in afara trupului şi, desigur, va sucomba. Pentru că un popor nu este un organism care să asculte de dorinţele morbide ale unor indivizi stăpâniţi de iluzia grandorii. Un popor nu are o dimensiune optimă comprehensibilă, nimeni nu poate ştii cât se poate întinde şi cât poate dura o asemenea structură socială. In mod cert, un popor e mai degrabă o entitate pământeană, muritoare, iară nu o Naţiune deificată ce poate fi convinsă să cucerească Eternitatea prin cânticele patriotice. Naţiunea îşi pierde sexapilul şi se îngraşă rapid ori de câte ori ajunge pe mâna unor gogomani neputincioşi, şi nici vorbă să mai fie iarăşi seducătoare ca altădată. Naţiunea redevine o abstracţiune, o utopie, o ideologie făcută fărâme de autorii ei. Vorbind in continuare in numele Naţiunii devenite anacronice, politrucii ceauşişti ai Europei pretind cetăţenilor europeni o cotă obligatorie de progenituri, ca să repare pasămite închipuitul deficit demografic şi să restabilească astfel gloria Naţiunii gonflate; li se vâră-n aşternut şi de câte ori văd un prezervativ sar şi-i urechiază pe sabotori, pe egoiştii libertini ce refuză să copuleze in scopul aplicării principiilor solidarităţii şi responsabilităţii sociale, adică pentru aprovizionarea fondurilor de pensii pe care socialiştii, convinşi de Eternitatea Naţiunii, le-au forjat in societăţile captive. Obligaţia de a face 2,1 copii este cea mai de seamă îndatorire a cetăţeanului, pardon, vitei europene; sub această cifră devii un hedonist trădător şi sancţiunea este capitală: capul tău de vită stearpă va fi înlocuit cu un cap de vită fecundă. Desigur, nu există niciun deficit demografic, pentru că nu există un număr optim de cetăţeni şi nimeni nu poate decide prin ukaz un asemenea număr, ci numai un deficit bugetar, in special al fondurilor de pensii, iar ceauşeştii europeni, in scrânteala lor, chiar cred in forţa de muncă a loturilor de vite importate, in capacitatea lor de tracţiune pe sol străin, deşi in ţarcul lor de baştină s-au dovedit a fi departe de productivitatea cornutelor autohtone [cu excepţia capitolului reproducere].

  6. Sa fim seriosi
    https://www.facebook.com/valentin.m.ionescu/posts/10204811569189455

    „……
    d) problema cu cererea acuta de forta de munca in Europa prezenta si viitoare este o intoxicatie de cea mai joasa speta. In Uniunea Europeana sunt in acest moment 23 milioane de someri. Numarul celor in afara pietei muncii este insa aproape dublu, pentru ca, nu toti se inregistreaza ca someri, dar figureaza la rata de inactivitate. In Marea Britanie, de pilda, rata de inactivitate in randul barbatilor musulmani este de 47%. La femeile musulmane din Marea Britanie, rata este de 24%. Nu ca femeile ar muncii, dar probabil ca sunt inregistrate la somaj si mai primesc si ajutoare sociale care le permite sa toarne copii si sa stea acasa;
    e) in toate clasamentele pe tari, rata somajului cea mai ridicata este in randul musulmanilor;
    f) somerii din Spania, Belgia, Franta, Marea Britani, Italia sunt incurajati sa stea acasa, din moment ce primesc ajutor de somaj in primul an si ajutoare sociale in urmatorii 2 ani. Prin urmare, sistemele sociale sunt un cancer al Uniunii Europene pentru ca incurajeaza lenea si aceasta migratie la care asistam.
    ……..”

    • 23 x 2 = 46 milioane de oameni fara ocupatie in Uniunea Europeana?

      Slabut. Mai avem pina sa ii ajungem pe americani.

      RECORD: AMERICANS NOT IN LABOR FORCE — 93,194,000

      http://www.washingtontimes.com/news/2015/may/8/record-americans-not-labor-force-93194000/

      Dar nu cred sa ii ajungem din urma orice am face, pentru ca si americani primesc imigranti ilegali din Sud. Si tot cu milioanele.

      Traim decenii de impliniri marete.

      O chemare noua Lumea o strabate,
      Suicidu’n patru ani si jumatate.

      Mai, maaaaiiiiiiiiiiiiii….

        • Nu intra. Asa ca NU Otis e cel care incearca sa intoxice… :-)

          In general, in „labor force” intra toate persoanele apte de munca.

          Definitia „labor force” conform Bureau of Labor Statistic din USA (www.bls.gov):
          „Included are persons 16 years of age and older residing in the 50 States and the District of Columbia who are not inmates of institutions (for example, penal and mental facilities, homes for the aged), and who are not on active duty in the Armed Forces.”

          In luna iulie 2015 s-a stabilit un nou record: 93,770,000 Americans Not in Labor Force

          http://www.breitbart.com/big-government/2015/08/07/record-93770000-americans-not-in-labor-force/

          • @Labor Force

            Nu intra in calculul „labor force”, dar intra in calculul ‘not labor force’.
            In cadrul „labor force” sunt incluse: personele apte de munca(peste 16 ani si care nu s-au pensionat, incluzand somerii dar excluzand militarii) iar in „not labor force”: persoanele inapte de munca sau nedisponibile: persoane sub 16 ani, pensionari, handicapati, militari. Nu vad ce ti s-a parut gresit in ceea ce a spus zzap. Otis era cel care facea confuzie, voit sau nu, intre „not labor force” si oameni apti de munca fara ocupatie.

            • Gresesti (partial).
              In cifra „Not in labor force” nu intra cei 65 milioane copii sub 16 ani.
              http://www.bls.gov/news.release/empsit.t01.htm

              Dar si cifra de 94 milioane trebuie nuantata:

              Aici intra 40 milioane persoane peste 65 ani („pensionarii”).
              Iar varsta de la care se calculeaza aceasta cifra e cam mica – 16 ani. Sunt vreo 30 milioane tineri in jur de 20 ani. Nu te poti astepta sa lucreze toti. Sa zicem doar jumatate. Presupun ca nici copilul meu n-o sa lucreze pana pe la 24 ani.
              Si mai sunt femeile casnice.
              Adica sunt niste chestii obiective.

  7. Provocare si oportunitate:
    „Cel puțin 453 de persoane au murit și peste 719 au fost rănite într-o busculadă în care au fost implicați pelerinii, joi, la Mina, în apropiere de Mecca, au anunțat autoritățile saudite.”
    Digi 24.
    Mie mi se pare ceva de domeniul incredibilului o asemenea „busculada”.
    Isi vor abandaona credinta oarba cei ce vor veni in Europa?

    • De parca nu avem si noi busculade la tot felul de moaste si ape sfintite. Si se mai moare si pentru zeul fotbal pe Heysel sau pentru zeul distractiei la Duisburg.

      • Nu. Nu avem astfel de busculade. Dati exemple de situatii comparabile la manastiri si biserici. E aglomeratie, dar sunt garduri si agenti de ordine si miscarile multimii sunt dirijate.
        Astfel de busculade nu sunt un accident la Mecca. Apar consant in momentul ritual in care se arunca cu obiecte in necuratul (obicei pagan reactivat si adaptat). Sunt previzibile si evitabile cu garduri si agenti de ordine.

        • Hai să nu ne mai credem buricul pământului. Sunt 3 miloane de pelerini acolo, adunați de pe 3 continente. România nu adună 3 milioane de pelerini într-un singur loc nici dacă îl sanctifică pe Ion Iliescu încă din timpul vieții :P

          România e a 7-a roată la căruță, atât în Uniunea Europeană, cât și pe lista de destinații a emigranților musulmani. Nu credeți că ne cam dăm importanță aiurea?

  8. „Pe de alta parte, nu vorbim doar de lucratori necalificati. Lucratorii calificati, precum asistentele medicale din Siria sau Irak ar putea concura cu lucratorii germani sau imigrantii din alte state europene, de exemplu, ceea ce ar pune presiune pe piata muncii in sensul cresterii pretului pentru forta de munca.”

    Puteti sa ne explicati de ce credeti ca va creste pretul fortei de munca in situatia unei oferte mai mari?

    • Nu e usor sa scrii articole la comanda. ;-)

      Vorba celor de la „Ars amatoria” despre problemele majore ale capitalismului (care agoniza sub privirile noastre indiferente de constructori constienti ai socialismului si comunismului): somajul si criza fortei de munca.

      (Era prin anii ‘980, cind la noi curgea lapte & miere.)

  9. Stimata doamna .
    Acest articol confirma ce banuiam de la vechiul articol legat de OBLIGATIVITATEA DE A ADOPTA MONEDA EURO .
    Teoreticieni visatori avem cu gramada in tara asta . Din pacate ne lipsesc profesionistii .
    – Nu se construiesc case si ulterior se creaza locuri de munca pentru refugiati . Mai studiati macar istoria nostra socialista . Se construiau fabrici si uzine si in paralel , prin planificare, se construiau marete cartiere muncitoresti . In capitalism ,planificarea socialista si Comitetul de Stat al Planificarii nu exista nicaieri .
    – Fara locuri de munca, imposibil de integrat mase de refugiati . Studiati datele ANOFM Cu 451.000 someri in iulie , unde gasesti loc de munca la vreo 7.000 refugiati in Romania ? Punem 5 pe un loc de munca ca in maretele combinate socialiste ? Au ajuns la faliment toate si fara exceptie .
    – „Potrivit statisticilor, mai mult de jumatate dintre imigranti au varste cuprinse intre 16 si 30 de ani. In plus, multi dintre ei au specializari foarte cautate pe piata muncii din Germania”
    – La virsta de 16- 18 sau 21 de ani , dumneavoastra ce specializarea aveati ? La 30 de ani , cu diploma si post , va cautau nemtii sa va angajeze ?
    Ma opresc aici . Astfel de articole optimiste , analize rupte de realitate am citit cu gramada in tinerete . Se publicau periodic in maculatura aia de ziar numit „Scanteia” . Doar ca era cu zeci de ani in urma . :(

  10. Democratizare fortata (cu forta armelor)!
    Conducatori din perioade recente, ai unora dintre marile puteri ale lumii, luandu-si ‘neintrebati’ misiunea de ‘democratizatori’ ai unor tari conduse, in acele tipuri, de dictatori, au invadat tarile respective, i-au omorat pe dictatori si pe cativa acoliti ai acestora si, considerandu-si ‘misiunea indeplinita’, au sters-o in tarile lor super-democratice si umanitariste, lasand in urma lor haos, debandada, domnia fara-de-legii.
    Sub dictatori, in tarile in cauza era ordine, era aparata suveranitatea si independenta acestora, nu era libertate si dreptate sociala, dar se facea productie, oamenii, cei mai multi, aveau ce munci si manca („nici munca fara paine, nici paine fara munca”!), se purtau relatii ‘diplomatice’ si ,mai ales, economice, de cele mai multe ori in avantajul tarilor invadatoare (‘democratizatoare -cu-forta-armelor’).
    In acest sens, este edificator exemplul Libiei, in care, dupa inlaturarea dictatorului, in special din initiativa ‘democratizatoarei’ Franta, triburile s-au dezlantuit, au creat cale libera dezvolutarii statului islamic (ISIS), acesta insusindu-si rapid bogatiile naturale ale tarii, mai ales rezervele de titei si rafinariile.
    Democratizatorii au luat in catare si Siria, au incurajat material, in special cu arme, miscarea ploitico-sociala care actiona pentru indepartarea dictatorului Bashar Arafat, au creat haos si in aceasta tara, fara sa reuseasca sa-l indeparteze pe dictator, acesta fiind sprijinit fatis de Rusia, care are baze militare puternice, in zonele localitatilor Tartousse si Latakia (din Siria). De haos, a profitat ISIS, care a pus stapanire pe o parte din tara, in special pe zonele petroliere si pe rafinarii (Banias, de sasemilioane de tone/an, construita de Romania, inainte de ’89).Populatia pasnica din tarile ‘democratizate’ fortat, sau in curs de ‘democratizare’ si-a parasit locuintele si a migrat, cu ce a avut pe ea, catre tarile civilizate, prospere..Conducatorilor din aceste tari ‘le-a cazut fisa’, si-au zis ca au o buna ocazie pentru a-si selecta niste specialisti – forta de munca proaspata -, de care duc lipsa si vor duce lipsa acut, pe termen mediu si lung.
    Ca atare, migratia refugiatilor si a imigrantilor (in cautare de o viata mai buna) a fost provocata de conducatorii marilor puteri, de niste persoane, nu de tarile pe care le conduc acestea. Ei, conducatorii poarta vina haosului, invaziei de sutedemii si, in viitor, de milioane de oameni, inclusiv de femei, de copii de toate varstele si de batrani.
    Angela Merkel, unul dintre conducatorii caruia ‘i-a cazut fisa’, a apucat sa promita rapid ca Germania va primi 800.000 de refugiati si imigranti in acest an (s-a grabit ca sa nu i-o ia altii inainte, sa nu se infrupte si ei din ‘crema’).
    Trazindu-se cu refugiatii in casa, conducarorii generosi au facut un pas enorm inapoi : au decis ca refugiatii trebue sa fie preluati de catre toate tarile UE, conform unui algoritm de distribuire stabilit de ‘marile puteri’, peste vointa ‘micilor puteri’.
    ‘Micilor puteri’ care au cartit (au ezitat sa ia o portie de refugiati), li s-a amintit ca ele (micile tari) primesc multe miliarde, ca ajutor, de la marile tari si ca aceste ajutoare ar putea fi reduse sau chiar anulate, daca nu le vine mintea la cap (micilor puteri).
    De fapt, miliardele de euro provin din taxele si impozitele platite de populatiile marilor puteri adica, cei ce le conduc, ca persoane care au provocat haosul ( migratia), ei sau predecesorii lor politicieni, vor sa-si spele pacatele cu banii populatiilor pe care conduc., si ameninta tarile mici cu represalii daca nu sunt ‘solidare’ la atenuarea haosului provocat de ele, persoane conducatoare ale ‘marilor tari’.

    • Nostalgii ceaușiște după ”ordinea, suveranitatea și independența” de pe vremea aceea. Chiar nu remarcă nimeni că modelul e același cu cel folosit în 1989-1992? Care țară nord-africană a vrut să se reformeze, s-a reformat din proprie inițiativă și are azi uzine care produc Logan. Care n-a vrut, a fost dezorganizată până la nivelul la care de-acum are nevoie de reconstrucție.

      Dar în timpul ăsta lumea civilizată își poate vedea de treabă, fără să stea mereu pregătită pentru orice aberație îi mai trece prin cap ba lui Ceaușescu, ba lui Saddam, ba lui Gaddafi, ba lui Assad (cel bătrân). Chiar nu vede nimeni că e vorba tocmai de prietenii lui Ceaușescu? Pe ăștia îi regreți, ”ordinea, suveranitatea și independența” asigurată de ei? Du-te vreo 3 săptămâni în vacanță în Belarus sau în Azerbaijan, găsești acolo ”ordine, suveranitate și independență” câtă vrei. După care ai să vezi că nu le mai regreți :)

  11. Aveti asumptii gresite, cel putin asa le vad eu. Oportunitatea poate fi pentru Germania, nu pentru UE. Franta este in trena Germaniei pentru ca asa este Hollande, nu pentru ca vad francezii o oportunitate. In plus, Germania si Franta nu au reusit sa integreze ce au la ei in tara, nu stiu ce plan nou au pentru acest val de imigranti.

    Asadar, nu puteti extinde nevoia de forta de munca la toata UE si nici nu puteti dovedi ca exista un model de integrare de succes pentru musulmani. Problemele sunt mult mai mari decat birocratia europeana sau inflexibilitatea pietei muncii.

    Ar fi mult mai interesant de tratat, insa presupun ca iese din norma PC, modul in care Germania a atacat problema :
    1. Anunturi optimiste de genul :putem primi 800.000, avem nevoie de forta de munca (cativa primari, CEO-ul Daimler). Anunturile au dus la alte barci, alti inecati, etc
    2. Daca faci anuntul de mai sus trebuie sa nu te faci de ras cand oamenii aia chiar ajung la tine. Realitatea a aratat ca, in afara de Bavaria, restul erau pe net si visau la salvarea omenirii
    3. Punctele 1 si 2 dovedesc un cinism fara margini. La fel si luarile de pozitie pro imigranti. Daca ai nevoie de forta de munca, daca vezi oportunitatea, daca poti primi 800.000, atunci du-te sa-i iei, nu-i lasa sa se inece pe drum, sa marsaluiasca cu copii prin Europa, sa se bata cu fortele de ordine, etc. Stii clar de unde pleaca…
    In plus, pentru tari ca Romania oportunitatea este zero:
    – nu avem birocratia Germaniei, noi un stim nici cati suntem pe listele electorale. Avem lipsuri elementare in sistemul de sanatate si educatie, un respect fata de lege minim, etc
    – nu avem fortele de ordine ale Germaniei
    – pe langa pericolele zilnice pe langa care un om mediu din Romania trebuie sa treaca, se adauga si posibiltatea de a bubui in metrou, in biserica, la film, la bordel sau cine mai stie pe unde. Stiu, stiu, cei care au frica asta bla, bla, bla. Cred ca este datoria celor pro imigranti sa dovedeasca ca acest pericol nu exista, nu sa arunce cu noroi in cei care se tem.
    Deci, sa extinzi oportunitatea la tot spatiul UE este utopic. Mai bine am trata cinismul pro imigrantilor, insa probabil ca nu este pe agenda.

    • Cum va explicati ca cetatenii tarilor lovite crunt de terorism, ca Franta, Belgia, UK accepta sa primeasca refugiatii musulmani? Cu exceptia extremei dreapta, toate partidele, bisericile, sinagogile(!), etc, au acelasi discurs: ni se cere ajutorul, este inimaginabil sa-l refuzam!
      Cum se face ca mii voluntari din vestul UE si pana la Viena (!) se organizeaza sa intampine corespunzator valurile de imigranti, cu respect pentru demnitatea lor, in timp ce la est oamenii sunt cu totii specialisti in sharia si isi lustruiesc deja armurile?
      De cand au devenit romanii atat de diferiti de cei pe care-i admira, si seamana, din ce in ce mai mult cu aceia pe care-i detesta?

      • Românii nu prea admiră sincer pe nimeni, în cel mai bun caz invidiază. Asta când nu disprețuiesc de-a binelea.

        Nu pare să-și mai aducă aminte nimeni de vremurile când era plin de studenți sirieni în RO. În schimb au devenit brusc toți experți în islamism și atentate :)

        • S-ar putea ca romanii (si esticii in general) sa intuiasca mai bine un pericol pe care anesteziatii de political correctness nu-l vad. A functionat destul de bine in ceea ce priveste Rusia.
          Despre studentii straini imi amintesc ca erau cei care stabileau standardele la spaga. Treceau examene destul de usor, intr-o limba pe care o vorbeau prost dupa ani de facultate.

          • Și nu le treceau cu profesori români? Cine stabilea standardele la șpagă, studentul sirian sau profesorul român? Cine deține poziția de putere, cel examinat sau examinatorul?

        • „Românii nu prea admiră sincer pe nimeni, în cel mai bun caz invidiază. Asta când nu disprețuiesc de-a binelea.” – …mi-e teama ca aveti perfecta dreptate… :(
          De ce nu se gaseste un intelectual, cat de cat, resptectat de romani, care sa explice, clar si pe intelesul tuturor, efectele perverse ale acestei atitudini?
          Chiar daca mentalitatea pare deja formatata, deoarece oamenii sunt perfuzati inca din copilarie cu frica de necunoscut, diabolizarea diferentelor, cu neputiinta si frustrari, eu cred ca orice invat are si dezvat!
          Pentru ca:
          – scoala este incapabila sa-si indeplineasca rolul!
          – BOR pune paie pe foc cu interpretarea literala a textelor sfinte (tipic fundamentalista!), transmitand (din clasele primare!) ca singura atitudine acceptata de Dumnezeu (???), pentru romanul confruntat cu „diferente”, este incriminarea lor, ferma si intransigenta!(insotita de scuipatul in san?)
          – politicienii, astfel educati si ei, nu au cum sa fie altfel decat majoritatea care i-a plebiscitat, adica incompetenti si iresponsabili!
          Invit un intelectual sa constate daca exista o relatie de cauza la efect, intre lipsa de respect pentru sine a românilor, si dezastrul complet al vietii lor, atat spirituale cat si materiale!

          • Din nou, a se vedea parul din ochiul propriu. Acuzati TOTI romanii in bloc, fara nuante. Daca faceam eu asa ceva cu armasarii arabi, ce spuneati? Ca sunt specist-rasista.

          • Puteti sa explicati:
            “Chiar daca mentalitatea pare deja formatata, deoarece oamenii sunt perfuzati inca din copilarie cu frica de necunoscut, diabolizarea diferentelor, cu neputiinta si frustrari, eu cred ca orice invat are si dezvat!
            Pentru ca:
            – scoala este incapabila sa-si indeplineasca rolul!
            – BOR pune paie pe foc cu interpretarea literala a textelor sfinte (tipic fundamentalista!)…
            etc”

            Deci, orice invat are si dezvat pentru ca avem o scoala incapabila si un BOR fundamentalist? Adica, sustineti ceva de genul: trebuie sa fie rau ca sa fie bine si acum este rau si o sa fie bine?

            • Haplo, concluzia dvs eronata este din cauza mea si a modului gresit in care in care (nu) m-am folosit de punctuatie, multumesc pentru remarca.
              Rectific, deci :

              “Românii nu prea admiră sincer pe nimeni, în cel mai bun caz invidiază. Asta când nu disprețuiesc de-a binelea.” – …mi-e teama ca aveti perfecta dreptate… :(
              De ce nu se gaseste un intelectual, cat de cat, resptectat de romani, care sa explice, clar si pe intelesul tuturor, efectele perverse ale acestei atitudini?
              Chiar daca mentalitatea pare deja formatata, deoarece oamenii sunt perfuzati inca din copilarie cu frica de necunoscut, diabolizarea diferentelor, cu neputiinta si frustrari, eu cred ca orice invat are si dezvat!

              Pentru ca:
              – scoala este incapabila sa-si indeplineasca rolul,
              – BOR pune paie pe foc cu interpretarea literala a textelor sfinte (tipic fundamentalista!), transmitand (din clasele primare!) ca singura atitudine acceptata de Dumnezeu (???), pentru romanul confruntat cu “diferente”, este incriminarea lor, ferma si intransigenta (insotita de scuipatul in san?),
              – politicienii, astfel educati si ei, nu au cum sa fie altfel decat majoritatea care i-a plebiscitat, adica incompetenti si iresponsabili, (pentru toate aceste motive, deci ;) )
              invit un intelectual sa constate daca exista o relatie de cauza la efect, intre lipsa de respect pentru sine a românilor, si dezastrul complet al vietii lor, atat spirituale cat si materiale!”

        • Bun exempu! Imi aduc aminte foarte bine cat de puturosi si spagari erau colegii sirieni, si ce dispretuitor vorbeau despre toate fetele. Foarte putini veneau la cursuri. Pe urma am mai aflat si de cum antrena ceausescu teroristii.

        • Am mai auzit argumentele acestea, nu aduc nicio lamurire situatiei. Arata doar ca unii oameni neaga realitatea sau nu sunt in stare s-o inteleaga.

      • Chiar si la unguri au fost voluntari, nu va opriti la Viena. Va raspund cu placere la intrebari, insa va rog sa ma lamuriti: daca sunt atat de umani si pregatiti sa-i primeasca-cifra de 800.000 nu este inventata de mine- de ce ii lasa sa treaca pe mare si apoi pe jos prin Europa? Si unde este oprtunitatea in ceea ce-mi explicati? Ca eu faceam referire la articol.

      • Catre Falstaff: Europa de est a fost marcata de celelalte invazii musulmane din trecut. Ii cunoaste mai bine. Din aceasta cauza este reticenta la demersurile emigrantilor.

        • Deci tu ții minte invaziile turcilor de pe vremea lui Vlad Țepeș și Ștefan cel Mare, de aceea știi mai bine decât vest-europenii cum or să se comporte refugiații sirieni, irakieni și afghani :P

          Nu cumva ceea ce ții tu minte e de fapt ”Istoria românilor, manual pentru clasa a IV-a” ?

  12. Cei 500 de milioane de europeni civilizaţi, educaţi şi bogaţi nu se tem de 50 000 de barbari tăietori de capete.

    Cei 500 de milioane de europeni civilizaţi, educaţi şi bogaţi au nevoie de 50 000 de barbari tăietori de capete, în prima fază. După care vor fi 500 000, 5 000 000 şi aşa mai departe.

    Musulmanii umplu un gol care s-a creat prin dispariţia progresivă a claselor sociale creştine (protestante, catolice, ortodoxe) foarte conservatoare. În România, categoria “Minunea de la Maglavit, 1935″. În SUA, rednecii cu “Procesul Maimuţelor, 1925″. În Italia şi în alte câteva ţări europene, aceste clase sociale erau numeroase şi puternice pe scena politică până la sfârşitul anilor 1970.

    Aceşti “fanatici sau talibani creştini conservatori” erau necesari pentru a menţine echilibrul în politică şi în viaţa socială– a contrabalansa diversele categorii sociale “prea moderne” şi “prea deschise”. Dacă stai să te uiţi la modul în care se purta un occidental din lumea aşa-zis liberă, cei “excesiv de moderni şi deschişi” erau o minoritate, cei care formau marea masă a populaţiei erau la fel de conservatori ca Dorel al nostru de la lopată.

    Iar oamenii Statului au început să se agite, fiindcă voturile de care depindeau ei ţineau la rândul lor de alternanţa între partide politice “mai conservatoare” şi “mai liberale”. (A se vedea agitaţia politică legată de contracepţie, avort şi cenzura filmelor în Franţa anilor 1970. Statul laic, revoluţionar, cu libertate, egalitate şi fraternitate şi ce mai îndrugau ei pe acolo. Cei care acum pretind că nu cenzurează pe nimeni, nici măcar pe Charlie Hebdo.)

    Aşa încât în spaţiul rămas gol au migrat musulmanii. Predicatorul fanatic protestant sau catolic a fost înlocuit de imamul musulman şi legea Sharia. În lumea vitrinelor roşii, a cluburilor şi a marijuanei legale au intrat burqa şi crima de onoare.

    Sau, mai bine zis: autorităţile europene, cu bună ştiinţă, au făcut ca în lumea vitrinelor roşii, a cluburilor şi a marijuanei legale să intre burqa şi crima de onoare.

    PS: Nişte români verzi foarte credincioși și pro-life au întocmit o petiţie care zice cam aşa: „într-o situație de exasperare, văzând că principiile creștine nu sunt susținute în realitate nici de instituții, nici de clasa politică, mulți cetățeni ar putea să se lase tentați de grupuri antidemocratice, antioccidentale, care fac propagandă în sprijinul politicii neoimperiale a lui Putin, sub pretextul „apărării ortodoxiei, apărării valorilor creștine împotriva Occidentului decandent” – așa cum s-a întâmplat deja în alte țări europene.”.

  13. O provocare?

    Desigur, dar multe depind de realitatea din spatele acestui termen, adica daca este o provocare provocata de altele decat de o reactie naturala a unor oameni nefericiti la invitatii de genul celor facute de Germania (ca sa nu dau direct numele bine cunoscute de ersoane responsabile) si sunt multe aspecte(fapte si date) care ne indreptatesc sa avem in vedere si acest aspect mai ales in fata unei taceri ciudate a serviiilor insarcinate sa stie mult mai multe decat noi si care tac in mod suspectTotusi apar si poztii din partea institutiilor de forta si in acest sens vezi pozitia gen Degeratu ( http://www.ziare.com/invazie-imigranti/romania/gen-constantin-degeratu-criza-imigrantilor-o-operatiune-de-razboi-rusia-raspunde-la-sanctiunile-ue-interviu-1380280) dar si scapari dinspre servici (http://www.napocanews.ro/2015/08/criza-refugiatilor-e-de-fapt-o-invazie-musulmana-organizata.html)
    De aemenea o pozitie ca cea a unui Lech Walesa nu poate sa fie ignorata (http://www.evz.ro/lech-walesa-avertisment-cutremurator-daca-europa-isi-va-deschide-portile-imigrantilor-vor-incepe-curand-sa-si-practice-obiceiurile-inclusiv-decapitarile.html)

    In functe de raspunsul la aceasta problema adica de realitatea felului crizei umanitare care se ascunde in spatele ei trebuie sa ne gandim daca si cum Europa va putea „sa o transforme intr-o oportunitate atat pentru imigranti, cat si pentru europeni ”

    Asa ca pana atunci discutii mai detaliate decat articolul la care comentez nu cred ca au prea mult sens. :)

  14. Soata consilierului infractor penal el plagiatores foloseste aceeasi poliloghie si argumente ca si sotul. Adik genul care nu stau in picioare si cum spunea un cititor mai sus sunt foarte adecvate in Scanteia anilor 80.
    Ce chestie interesanta la politicienii astia si facatoriid e politici. Toata viata lor au stat prin niste birouri platite in intregime de cei care produc intr-adevar bani, recte contribuitorul dar vin cu solutiile ideale pentru orice. Fara nici o legatura cu viata reala ei folosesc in functie de ideologia proprie si subiectiva date si statistici pe care le interpreteaza numai bine cat sa le serveasca idea lor. In rest, precum religiosii, argumentul nu mai conteaza. Ei „stie mai bine” ca „asa e bine”.

  15. Articolul a căpătat multă valoare adăugată ca urmare a comentariilor generate încât pălește la umbra lor. Pe lângă asta, acum 2 milenii a trăit un spirit înalt, numit de unii king of kings, care în smerenia lui a spălat picioarele oamenilor, și care ne-a lăsat multe pilde. Una din metaforele care se potrivește cel mai bine la momentul de față e: „Nu daţi cele sfinte câinilor, nici nu aruncaţi mărgăritarele voastre înaintea porcilor, ca nu cumva să le calce în picioare şi, întorcându-se, să vă sfâşie pe voi.”

  16. 1.Asa cum Romania nu este capabila sa-si construiasca un ,,proiect economic national” (ori sa-l inteleaga si asume cind i se ofera), la fel si UE cauta in orice desfasurare economica/sociala, o ,,urma”, un simulacru de proiect, care sa compenseze imaginea de bloc economic lipsit in mod absolut de viziune si capacitate ,,programatica” in directia dezvoltarii si creierii de noi locuri de munca.Romania a inventat la rindul ei, ,,surogatele economice, de la bani pentru firme care asigura noi locuri de munca, 25 de mii de Euro pentru afaceri la tara, 100 de mii Euro pentru IMM-uri, turismul ,,motor” de dezvoltare economica, promisiuni neonorate de ajutor de minimis, etc. etc.
    Iata ca PSD isi incheie guvernarea, cu cel mai dezastruos ,,proiect national”, prin supraimpozitare lucrat pe toate liniile intre 2012 – 2015, consfiintit prin CODUL FISCAL.Nici P.N.Liberal nu se lasa mai prejos, resuscitind comisia CoNaCo,, comisiile fiind modelul clasic de promisiuni maxime si rezultate inexistente, prin ,,ingroparea” temei in discutie.Pe aceeasi linie a esecului national datorat lipsei de proiecte (si substitutia prin surogate), UE proclama oportunitate, ceeace este de fapt un fenomen de dezintegrare nationala, economica si sociala a tarilor arabe:exodul in masa a unor populatii neintegrabile.
    Alaturi de acest exod sub presiunea razboaielor si violentei, se produce exodul estic, pasnic, sub mirajul edenului economic Vestic si stagnarea/dezintegrarea economica a tarior foste comuniste,ramase la periferia sudica a Uniunii.
    2.,,Credinta” privind imposibilitatea si incapacitatea Romaniei de a construi un ,,proiect economic de tara”, postaderare a devenit una (aproape) religioasa, incit nimeni din partide, guvern, presedentie, institutii si organizatii economice patronale, universitari, etc. , nu mai cred si nu-i intereseaza o construtie programatica, ,,reparatorie” politic, economic si sociala a tarii!
    Situata inafara analizei economice si exogena acestui tip de cercetare stiintifica, avind ca ,,sediu al materiei”(stiintifice) domeniul stiintelor politice, sociologice, administrative,organizatorice, normative, etc. – noua stiinta economica a ,,dezvoltarii economice rapide, de ajungere din urma a tarilor dezvoltate”, este respinsa ca insasi idee si posibilitate de constructie, odata cu proiectul economic a carui teoretizare, o va crea.
    Prapastia dintre cercetarea stiintifica economica (econometrica) cantitativa (cu modelul de dezvoltare BUGETAR de dezvoltare, anulat de integrare si disparitia economiei nationale furnzoare de bani bugetari) si modelul Asiatic, calitativ (axat pe competitivitate si tehnici de accelerare a dezvoltarii industriale) este atit de profunda, incit nu poate fi depasita.
    Consilierii si consultantii economici care descriu, conturaza viziunea si optica politicii economice nu se ,,avinta” in ruptul capului dincolo de propriul domeniu, desi de 25 de ani este vizibil ca modelul economic si masurile economice profesate de ei sint promotoare ale crizei structurale a Romaniei.Criza care este constituita de ,,inexistenta economiei si industriei nationale”, asupra careia dumnealor sa poata actiona in directie pozitiva.Astfel, toate analizele economice, masurile de dezvoltare economica preconizate, etc. se adreseaza unei economiii nationale inexistente. Domeniul economic ramine supus ,,imbunatatirii” cu instrumente inadecvate cerintelor de schimbare pozitiva, total nefunctionale si imposibile sub raport financiar.Ele sint mereu prezentate ca utile, in lipsa intelegerii si asumarii unui instrumentar economic functional in directia dezvoltarii si reconstructiei economice nationale.Pina cind proiectul national nu va fi construit pe o viziune si fundament calitativ, oferit de tehnicile si instrumentarul de aducere a competitivitatii economice la indici 20-30, ca ai tarilor vestice, Romania in special si UE in general, vor inota in surogate si oportunitati de imagine, fara legatura cu interesele si tehnicile de dezvoltare economica.
    3.Noua paradigma a dezvoltarii propune modelul economic calitativ, fiind axat pe inalta competitivitate/functionalitate economica si institutionala, care sa atraga masiv investiorii straini, incit resursele financiare acumulate sa asigure reconstructia economica si industriala nationala, odata cu recuperarea averii nationale energetice si minerale, a distributiei de utilitati, etc., care sa contribuie la progresul national, iar nu la al tarilor straine.Cu indici de competitivitate africani (74), cu surogate economice, cu strategii generale proprii sau ale UE, pe care lipsa ”proiectului national” nu le poate transforma in ,,proiecte comunale,orasenesti, judetene, de zona economica (reunite in proiectul national), intelighentia economica produce „surogate” stiintifice, pe care le preia si profeseaza in modul falimentar general guvernele si partidle din Romania si UE.

  17. Nu e cazul sa vorbim de forta e munca, remodelare etc. Nu sunt imigranti, ci refugiati. Europenii au spus clar ca cei care se califica ca imigrantii (economici sau de alta natura) vor fi trimisi inapoi. Sunt ilegali sau asa ceva. Cu alte cuvinte, ii acceptam ca refugiati, nu ii transformam noi singuri in imigranti economici, iar cand se linistesc lucrurile, ii trimitem inapoi.
    Sau poate am inteles eu gresit
    Cele bune

    • Cu alte cuvinte, ii acceptam ca refugiati, nu ii transformam noi singuri in imigranti economici, iar cand se linistesc lucrurile, ii trimitem inapoi.

      Chiar credeti ca afirmatia de mai sus este credibila? Cand cineva vine din Somalia chiar vreti sa-l acceptam si sa vedem ulterior daca avea sau nu de suferit ramanand acasa? Cum credeti ca va avea loc procesul de triere a catorva zeci de mii de oameni, urmat de deciziile aferente?

      Dar ca veni vorba, ce facem cu imigrantii economici care se integreaza vs. refugiatii care nu o fac? Alegem legalismul pur si tamp sau interesele tarii?

    • nu prea inteleg cum ar putea trimite inapoi juma de million sau mai mult de oameni. imi scapa mie sau in general tocmai refugiatlor li se ofera naturalizarea..

    • Asa am inteles si eu!
      Majoritatea covarsitoare a acestora intentioneaza sa se intoarca in Siria cat mai repede posibil! Acesti oameni nu au venit in cautare de locuri de munca, visul lor nu este sa devina asistati social in Germania, cei care-i judeca astfel se inseala…dupa parerea mea.
      Or, sfarsitul conflictului, nu depinde de ei…asa cum nu ei l-au declansat, sunt victime si trebuiesc tratate ca atare, cu respect pentru demnitatea lor!
      UE si aliatii au puterea, dar si datoria, sa actioneze direct si ferm, asupra sursei problemei, fiecare zi de tergiversare fiind o dovada suplimentara de iresponsabilitate…
      In acest context (al iresponsabilitatii!!!) ma intreb de ce nu se activeaza statutul de refugiat de razboi, creat de UE inca din 2001, si niciodata intrebuintat?
      Fiind valabil numai 1 an (cu posibilitate de reinnoire doar pentru inca 2, nu mai mult!), ar linisti oamenii carora le este teama de musulmani dar, mai ales, ar forta autoritatile sa se ocupe de ceea ce trebuie : rezolvarea conflictului din Siria!

  18. Articolul de fata te pune pe ganduri. Nu pe ganduri bune ci pe ganduri rele! Banuiesc ca in situatia actuala or sa fie activate fortele de extrema dreapta, ca riposta la invazia Europei..

  19. emigratia masiva e o povara ptr Europa atat de mare incat s’ar putea sa ramana cu sechele ptr totdeauna. nu stiu exact de unde au aparut ideile caudate ca ar avea si o component pozitiva, ca pe latura practica nu creeaza decat tensiuni si problem ptr viitor.

  20. Am auzit ca dupa scandalul cu VW doamna Merkel a spus ca va rebrand-ui Germania si lobanul de tara nu va mai fi „Made in Germany, german quality” ci „Made in Germany, syrian quality” si va scoate Germania din criza. Ca doar muncitorii sirieni (si cei africani care reprezinta in realitate 80% din valul de refugiati „sirieni” – ce sa faci propaganda isi face bine treaba) sunt renumiti pentru calitatea muncii, constiinciozitate, rigoare, prezie, pricepere etc. etc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Aura Socol
Aura Socol
Conferentiar universitar doctor, ASE Bucuresti cu specializari Macroeconomie, Macroeconomia Integrarii monetare europene. In prezent Consilier Vicepresedinte Autoritatea de Supraveghere Financiara A lucrat 2 ani in cadrul Directiei de Analiza Macroeconomica din Ministerul Finantelor Publice A urmat stagii de specializare si cercetare in macroeconomie in cadrul unor institutii internationale de prestigiu precum FMI, Comisia Europeana, etc.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro