vineri, aprilie 19, 2024

Infrastructură de transport, nu taxare aberantă!

Ce vină au bucureștenii că locurile de parcare nu au fost construite în ultimii 30 de ani? Actuala politică de parcare în București o să chinuie niște oameni nevinovați dacă nu se realizează investiții în infrastructura de mobilitate urbană.

Între 800 de lei și 8.640 de lei pe an va trebui să plătiți pentru parcare în jurul locuinței dumneavoastră în funcție de unde locuiți. Dacă nu, veți plăti 200 de lei pe zi și vi se va bloca mașina până plătiți amenda. Dacă nu aveți bani, fiecare zi în plus, înseamnă încă 200 de lei. Și tot așa. Adică 13% dintr-un salariu minim pe o lună, iar asta în fiecare zi.

Asta e o taxare aberantă a parcării într-un oraș care duce lipsă tocmai de parcări din cauza incompetenței autorităților care nu le-au construit până acum. Cuantumul tarifului de parcare dintr-un oraș trebuie să țină cont atât de cerere și ofertă, dar și de calitatea serviciului taxat și alternativele pe care administrația le oferă oamenilor la mersul cu mașina personală. 

5 lei / oră este un tarif decent pentru parcare în centrul Bucureștiului, un tarif care încurajează transportul public, alternativ sau pietonal, însă actualele tarife pentru permisele de rezident trebuie reduse. Apropo, toate agențiile și autoritățile statului au parcarea complet gratuită. Nu dau un ban pentru ele la primărie. După principiul “cine împarte, parte își face”.

Și unde se vor duce banii? Ați crede că la bugetul primăriei pentru investiții sau ceva servicii publice. Deloc. Doar 1% din banii pe care îi veți plăti va merge la primărie. 99% din bani se duc la o companie municipală făcută de doamna Firea, condusă de un domn care are un salariu lunar de peste 30.000 de lei pe lună. Fix acolo se vor duce banii dumneavoastră. USR București a solicitat ca această companie să se închidă.

Mai mult, dacă ne uităm pe istoricul companiei, vedem că salariile au reprezentat, țineți-vă bine, aproape 90% din cheltuieli (87% să fim preciși).

Aceste tarife au fost propuse chiar de doamna Firea încă din mandatul anterior.

Toate astea nu ne încălzesc. Mai ales într-o perioadă de criză economică, în care sărăcim văzând cu ochii din cauza prețurilor care nu se mai opresc din creștere.

Ce e de făcut?

Voi încerca să conving colegii de la PNL care controlează zona aceasta a parcărilor să facem multiple modificări:

1. Scăderea tarifelor pentru riverani. Tarifele pentru riverani trebuie sa fie mai mici față de cât sunt acum. Concret, pentru permisul de rezident, cel care oferă posibilitatea de a parca acolo unde este găsit un loc liber, în cartierul în care locuim, tariful trebuie să fie mai mic decât serviciul similar oferit de primăriile de sector;

2. Desființarea Companiei Municipale de Parking și transferul serviciului sub umbrela directă a PMB sau delegarea serviciului public din care Primăria să primească grosul banilor;

3. Eliminarea categoriei “Riverani cu rezervare” și a tarifelor aferente, astfel încât capacitatea locurilor publice de parcare să fie maximală și timpul petrecut de un șofer în căutarea unui loc de parcare să scadă;


4. Extinderea zonei în care se poate parca în baza permisului de rezident de la nivel de stradă, la nivel de cartier;


5. Aplicarea tarifelor se realizează exclusiv pe locurile de parcare marcate cu vopsea albastră și semnalizate în mod corespunzător;

6. Construcția de locuri parcare;


7. Eliminarea gratuității pentru ministere, agenții, instituții de stat. Toți plătim parcare mai puțin ei. Dacă vă uitați la piața Universității vedeți cum stau toți claie peste grămadă pentru că s-au găsit 4 ministere sa stea în același loc (Interne, Sănătății, Muncii și Energiei).

Tarifele de parcare nu trebuie să fie un prilej de a mai stoarce bucureștenii de bani. Orice măsură trebuie să nu înrăutățească starea bucureștenilor. Un oraș verde, prietenos cu oamenii, cu aer mai curat și cu mai multe spații de petrecere a timpului liber se obține prin investiții inteligente în infrastructură.

Distribuie acest articol

45 COMENTARII

  1. Parcari „nu au fost construite” dintr-un motiv simplu, permiterea parcatului (aproape) gratuit pe domeniul public (inclusiv trotuare, treceri de pietoni etc.). Normal ca nu s-au construit parcari (in special private) avand in vedere costurile mari si veniturile apropiate de zero din moment ce puteai parca gratuit langa. Ba mai mult, acolo unde erau terenuri private si ar fi putut fi ridicate parcari etajate, s-au ridicat blocuri de locuinta pentru ca era mai profitabil.. ceea ce a exacerbat si mai multe problema paractului. In concluzie, fara un pret suficient de ridicat pentru domeniul public, nu vor aparea parcari noi.

    Apoi, mai este oportunitatea investitiei. Locurile de parcare de pe marginea strazii nu costa o bidinea de vopsea cum spun unii, ci reprezinta minim costul terenului ~12mp (peste 10k euro). Acel teren de 12mp detinut de comunitate ar putea fi folosit si in alte moduri (spatiu verde, de recreere, taraba cu zarzavat, parcare biciclete etc.) Pana la urma de ce sa primeasca vecinul in folosinta semi-gratuita un teren de peste 10k euro si sa nu mi-l dea mie pe aceeasi suma sa joc șotron sau sa tin cele 3 biciclete ale familiei care stau in sufragerie?! Inteleg ca propunerea e de scadere a tarifelor sub cele ale primariilor de sector.. adica la un nivel foarte jos.

    Orasul asta are nevoie disperata de reducerea numarului de masini in folosinta, sunt pur si simplu prea multe, ocupa prea mult spatiu. Iar asta se poate face prin politica de parcare: scumpire si imposibilitatea de a parca gratuit pe domeniul public oriunde in oras.

    • Dacă pe străduța pe care încape o singura mașina se întâmpla sa fie la un moment dat doua, sunt deja prea multe.

      România are cea mai mică rata de motorizare dintre statele UE. Chiar și in condițiile acestea, numărul locurilor de parcare din București este de cinci ori mai mic decât cel al mașinilor.

      Întrucât taxarea gândită de doamna Fifi include și zona 2, fără a fi nevoie de un efort intelectual foarte intens, se înțelege lesne ca este fizic imposibil ca mai mult de un sfert dintre mașini sa fie parcate conform regulamentului.

      Prin urmare, acțiunea este eminamente una de adunare de bani la bugetul local, pentru salarii, întrucât odată cu libertatea de a-și mari lefurile atât cât vor, edililor nu le mai ajung fondurile.

  2. Un singur lucru mi-a atras atentia in articoul cu pricina: pretentia ca parcarea in centrul Bucurestiului sa fie 5 lei pe ora, adica cam un dolar sau euro pe ora, care este aberant de ieftin.

    Nivelul de trai in Bucuresti este destul de apropiat de nivelul de trai din Occident, unde sunt preturi mult mai mare pentru parcari decat 1 euro pe ora la venituri aproape similare.

    In SUA, parcarile in centrele marilor orase sunt prohibitive. Vrei sa parchezi in centrul Bostonului, taxa de garaj te duce la 27 de dolari pentru doua ore de parcare. Vrei abonament lunar, costa mult pentru parcat in centru (cred ca de la $600 in sus). New York, Chicago, si Los Angeles sunt si mai scumpe. Chiar si la orasele mai mici, cum e Phoenix, nu e taxa mai mica de 4-5 dolari pe ora in centrul orasului, sau 10 dolari pentru doua ore (sau $200 abonament).

    Nimeni nu vorbeste in Romania de masuri alternative transportului public, promovate cu success in alta parte. In orasele mari din SUA se practica foarte mult condusul impartit. Una din forme este vanpool. Adica se gaseste un investitor care investeste intr-un minibuz care aduna oameni lucrand cam in aceeasi zona, si ii duce si ii aduce de la servici cam la aceeasi ore. Pentru serviciul respectiv oamenii platesc o taxa in fiecare luna pentru transport si nu au de a face cu transportul public. Soferul lucreaza si sta in aceeasi zona si ii convine. Alta solutie se numeste carpool si inseamna pana la patru soferi lucrand si traind in aceeasi zona conductand pe rand masinile la serviciu. In varianta cu patru soferi, la fiecare vine randul cam o data pe saptamana, si odata pe luna cam de doua ori. La un drum lung, se merita.

    Statele americance, chiar si cele conduse de republicani, ofera subsidii pentru transportul impartit cum e cel de mai sus, facand varianta destul de convenabila pentru oameni care au un program fix de lucru. Sunt asigurate facilitati fiscale pentru cumpararea unui microbuz folosit pentru transport la lucru, si o suma lunara platita celor case se asociaza la condus, cu conditia ca utilizatorii sa foloseasca aplicatiile de ride-sharing pentru verificare.

    Solutii se gasesc la deblocarea traficului, insa numai pentru cine vrea sa le foloseasca. La un moment dat si eu foloseam carpool la o distanta de peste 50 de kilometri de lucru si era extrem de convenabil. Acum nu mai folosesc pentru ca programul meu este destul de neregulat.

  3. Nu e chiar așa rea măsura cu parcarea. Va place ce se întâmplă acum cu traficul? Infrastructura, străpungeri pasarele toate menite să ‘descongesioneze’ traficul NU funcționează, lecturați maculatura de specialitate. Mașinile personale nu au ce căuta în centru, doar mașini de aprovizionare, salubritate, ambulanțe pompieri poliție, atât. Vreți parcări ia mergeți și vedeți câtă lume se înghesuie la parcările de tip ‘edge city parking’ din Străulești, Berceni, Pantelimon; bate vântul. La Străulești Metrorex a propus toate variantele de abonamente și oferte cu rezultat zero, tot gol e. De ce ? Pai cum să lași mașină acolo și să vii cu metroul când poți parca gratis la Romana pe trotuar.

    Ceea ce se prefigurează e o realitate clara via UE. Ia analizați și vedeți de ce belgienii de la Interparking au cumpărat (și) parcarea din pasaj de la Obor anul trecut și au renovat-o. Cumva că sa o țină goala ca până acuma?!?

    Au propus din 900 de locuri 80 de zi și restul 820 abonamente lunare. Eu zic cine sta in zona sa nu se gândească de 2 ori…

  4. 1. Vedeti regulamentele de parcare din orasele din nord-vestul europei, sunt foarte complexe. As putea rezuma ca ai dreptul sa parchezi in anumita zona. In caz ca vrei sa rezervi un loc costa cam 25euro/zi.
    2. Nu mai vopseste nimeni locul de parcare, cum vezi vopseaua iarna sau cand ploua? Se pun indicatoare rutiere, mai nou sunt foarte la minim, se marcheaza zone, albastra, verde, rosie.
    3. Se scaneaza numerele de o masinuta care trece odata la 15 min si primesti amenda acasa.

    Nu e cazul de reinventat roata.

    • Legislatia rutiera e facuta in asa fel incat sa nu fie amendati smecherii. Amenda se da direct conducatorului auto prins asupra faptului, Daca ala nu e acolo si agentul nu il opreste nu are cum sa-l amendeze.
      Daca faci poza cu telefonul si o trimiti la politie sau se uita pe camerele de supraveghere si tu treci pe rosu nu au ce sa-ti faca pentru ca aceste aparate foto nu sunt omologate.
      Legile sunt facute astfel incat sa poata fi incalcate de oricine pentru ca nu stii cine le incalca si ce poate pati politistul daca se pune cu cine nu trebuie.

    • Dl Gabriel Rău e Consilier General al Municipiului București, asta stie, asta face reinventeaza roata. Cred ca e suparat pe cineva, „Voi încerca să conving colegii de la PNL care controlează zona aceasta a parcărilor să facem multiple modificări” – pana acum cine i-a tinut? A inceput campania electorala?

  5. In centrul Oradiei ora de parcare pe carosabil costa 8 lei! 4 lei in zone extra centru si 3 lei in parcarile supra sau subterane. O fi greu sa-ti permiti cel putin acelasi pret in centrul Bucurestiului, la salarii mult mai mari, cand doar pe o cafea to go dai 10 lei ?
    Costul unui bilet pt transportul in comun, in subordinea primariei, este 3-3,5 lei in Oradea. In bucuresti tot atat. Si Nimeni nu se revolta! Deci e suportabil macar acelasi nivel de pret pt. Un serviciu public.

  6. „Asta e o taxare aberantă a parcării într-un oraș care duce lipsă tocmai de parcări”
    si
    „5 lei / oră este un tarif decent pentru parcare în centrul Bucureștiului”

    Eu înțeleg din aceste lamentații și socoteli, precum și din alte milioane de lăcrămații ale locuitorilor capitalei ce umplu netu pân la refuz, că Bucureștiul este un oraș tare sărac (că d-aia trebuie să le subvenționăm încălzirea, transportul cu metroul, parcările, biberoanele copchiilor și mâncarea pisicii etc). Ca atare mi se pare că soluția este logică: mutarea de urgență a capitalei intr-un oraș prosper, mic la populație, mare ca suprafață, populat de oameni intreprizi, harnici, dotați cu un minim simț civic. Fără povara ministerelor și a altor organe ale administrației centrale sunt convins că amărăștenii de bucureșteni se vor putea descurca in trafic, ba chiar o să redescopere la ce folosesc picioarele (că deh, subvenții nu o să mai curgă).

    • Nu va mai lamentati, bucurestenii isi platesc cheltuielile si mai dau si la altii; atat cat permite bugetul statului, la care se duc colectarile de impozite prin ANAF.

      • Cea mai mare parte a bucureștenilor își obțin veniturile din bani publici. Egal dacă e vorba de pensionari, de funcționari, de demnitari, de militari sau de magistrați. Plus angajații de la metrou, de la CFR, de la salubritate, din domeniul medical etc.

        Asta nu înseamnă că ”bucureștenii își plătesc cheltuielile”. 90% din populația României NU locuiește în București, dar acești 90% plătesc taxe și impozite din care trăiesc toți bucureștenii enumerați mai sus plus o mulțime de alții care nu apar în acea enumerare.

        În țările cu apă caldă, instituțiile publice sunt răspândite prin toată țara. Permisele de conducere ar putea fi la Cluj, pașapoartele la Brașov etc. În România, toate sunt sunt în București, ba chiar și firmele mari trebuie să-și plătească impozitele tot în București. Ce treabă are compania de apă de la Cluj, să-și plătească impozitele la București? Și mai sunt peste 100 ca ea.

      • Nu vă mai umflați in pene: bucureștenii nu merită vreun premiu pentru că își „plătesc cheltuielile” (am auzit că unii sunt și capabili să se șteargă singuri). Ci doar compasiunea noastră, că deși restul țării le subvenționează căldura și hârtia igienică, ei tot se vaită că e parcarea scumpă și că Nicușor atentează la dreptul fundamental al cetățeanului riveran-central și suveran de scară de a parca unde vrea mușchiul lui..Și iaca de ce am scris, in ideea de a-i scăpa de povara capitalismului.

        • Potrivit celor mai recente date disponibile la Institutul Național de Statistică, Capitala „producea” în 2019 peste un sfert din PIB. Banatul contibuie cu 9,5%, oltenii ”aduc” 7,7% (cel mai puțin), Moldova contribuie cu 10,3% iar regiunea sud-est cu 9,4%. Prin urmare, ordinea în care regiunile contribuie la PIB este: București, zona de Nord-Vest, Muntenia, Centrul țării, Moldova, Regiunea Sud-Est, Banat și Oltenia.
          https://www.hotnews.ro/stiri-esential-25730021-femeile-frumoase-barbatii-aratosi-deschid-mai-usor-usi-costurile-ascunse-ale-capitalului-erotic.htm

          A ! Sa nu uit. DIGi are cea mai mare poata in Bucuresti …

          • Da. De asta tre’să-ți întrețină restul țării metroul și termoficarea, pentru că emiți tu facturi pentru un sfert din PIB-ul țării și scrii ”Capitala” cu majusculă. ”Provincia” ai scris-o vreodată cu majusculă?

            Un singur exemplu, poate mai reflectezi la modul cum se calculează PIB-ul în statistici : unde sunt emise facturile Alstom Transport SA și cine le plătește în realitate? Așa arată PIB-ul tău realizat în București, e format exact din astfel de facturi.

            • In gramatica limbii romane daca in loc de Bucuresti arati simplu functia de Capitala a unei tari se scrie cu majuscula. La fel Liceul Gh. Sincai..

            • @Un cercetator – da, hai să deturnăm discuția spre gramatica limbii române, că ne-am lămurit cu PIB-ul și cu parcările din București.

              Genul ăsta de reguli sunt stabilite exact de oameni care au trăit toată viața lor din bani publici. O să repet și pentru tine: ”provincia” nu se scrie cu majusculă, corect?

              Cuvintele pe care le alegi în exprimare spun mai multe despre tine decât despre ele. El a ales să scrie ”Capitala” și nu ”Bucureștiul” fiindcă avea ceva de demonstrat, conștient sau nu.

    • Eu votez pentru Alba-Iulia. Oriunde ar fi OK, în zona dintre Sebeș, Blaj și Teiuș.

      La sumele de bani publici pe care le înghite Bucureștiul în prezent, așa e cel mai ieftin, la Alba-Iulia.

  7. Primul articol decent despre problema parcarii in Bucuresti. Promit sa votez cu un candidat la primarie care promite sa reduca acest tarif aberant de 5 lei. Inteleg ca sunt cetateni care-si permit sa plateasca si mai mult, dar orice studiu de bun simt arata ca avem un nivel de trai si salariille pe ultimele locuri in Europa. Cu toate acestea clica primarilor se urca pe umerii celor care-i voteaza cu gandul sa-i jecmaneasca.

  8. Din pacate opinia exprimata de dl consiler general e foarte populara in tarisoara noastra. E inacceptabil sa fie exprimata de un consiler general, mai ales de la USR, care se vrea diferit de popilismul ieftin etc. Parcarea unde vrea el pe spatiul public e un drept inalienabil al bizonului din toate statele esuate, dar in EU sau USA e de negandit. Au fost date deja exemple mai sus, nu mai insist. Atat timp cat o majoritate covarsitoare de votanti si alesi gandesc ca dl consilier, orice schimbare in bine e iluzorie.

  9. Alt politician care cere „să se facă” în timp ce taie craca de sub picioare administrației cu maimuțăreli populiste. Cum dracu să se facă parcări dacă voi nu sunteți în stare să scoateți bani din cele care există? Cine „să facă”? Din ce bani? Credeți că o să vina investitorii sa va faca parcari gratuite in oras pe banii lor?

    Puneți mâna pe companie că e în subordinea primariei, schimbați directorul și adunați bani la buget așa cum e în toate orașele de lumea.

  10. Traiul intr-un oras mare devine interesant pt oameni care „urasc” masinile actuale si doresc electrificarea totala , mananca vegan, folosesc bicicleta/trotineta, doresc implementarea conceptului de smart citiy, monitorizare totala, cu alte cuvinte „omul de tip” nou asa cum se doreste sa fim „reeducati”, tot ce a fost pana acum fiind rau si nevoia de combatere prin intermediul retelelor sociale devenind o moda, boala.
    Vom ajunge sa impartim, modern exprimat ” share” pana si nevestele daca nu vom avea grija de dragul mediului, a locurilor de parcare care oricum vor mai exista, frustati vom „incendia” automobilul proprietate personala si vom trece pe trotinete si sheruirea celor cateva automobile care vor mai ramane.
    Exista oameni insa care doresc sa traisca liberi, sa nu fie molestati peste si tot si oriunde de altii care le stiu pe toate mai bine, e, pt acestia nu va mai fi loc decat in afara oraselor tot mai inteligente, cu oameni frumosi conformisti, adica dresati.
    Ganditi-va de pa acum la traiul la tara, in liniste, fara stress si altele care fac viata intr-un oras sau aglomerare urbana un calvar.

    • Cunosc familii care au trei masini si toate la mana a doua. Asa ca suntem departe de a merge doar cu biciclete, trotinete, triciclete. Taiem trotuarele la 75 cm cu tot cu bordura. Pe ele, mai parcheaza masini, merg trotin. si biciclistii iar pietonii pe carosabil. Asa exemple sunt pe strazile secundare ale str. Masina de Paine, sector 2.Si cate or ma fi si nu le stim !

      • România are cel mai mic număr de mașini din toată Uniunea Europeană, 357 de mașini la mia de locuitori. Polonia are 642 de mașini la mia de locuitori, iar Italia are 663.

        Obsesia cu ”mașină la mâna a doua” e deplasată. Vechimea medie a parcului auto este de 17 ani în România. Când românul mediu are azi o mașină din 2005, chiar nu mai contează la a câta mână e.

        Bucureștiul e supra-aglomerat din cauza cartierelor tip Jakarta.

        • Macar de ar arata si Bucurestiul ca Jakarta. Venind din Jakarta in Bucuresti, ai impresia ca e o altă lume si călătorești inapoi in timp. Pe lângă Jakarta, Bucureștiul arată că un cartier din Cairo.

        • Polonia are alt standard de viata si un urbanism mai bine aplicat. Prin urmare, se justifica nr.de masini la mia de locuitori. La noi masinile second hand sunt poluante si tip limuzine ce ocupa cat doua locuri de parcare obisnuite. Multi din Vest sunt fericiti ca isi vand rablele la noi, la ei masinile au o vechime sub 10 ani. Cand faceti comparatii de acest gen mai ganditi-va la argumente serioase si nu neaparat la cifre irelevante, luate de te miri de unde.,

          • În lumea comunistă așa e, ”se justifică”. În lumea reală nu merg lucrurile așa, nu trebuie să aprobe guvernul numărul de mașini (deși Tăriceanu s-a străduit din greu).

            Exact de asta a ajuns Bucureștiul mizeria de oraș actuală, pentru că 3 generații de comuniști au hotărât ei ce ”se justifică” și ce nu.

            ”Mulți din vest sunt fericiți că își vând rablele la noi” e o aberație patentă, derivată tot din educația naționalist-comunistă. Germania are de vreo 20 de ori mai multe mașini decât România, puțin le pasă nemților dacă românii cumpără mașini sau nu din Germania. Oricum polonezii cumpără de 5 ori mai multe decât românii.

            Isteria împotriva mașinilor second-hand nu se încadrează la ”argumente serioase”, e doar o idee preconcepută, ca urmare a traiului în mlaștina de pe Dâmbovița cu pretenție de oraș.

  11. o problema spinoasa parcarea in marile orase.
    un domn dadea exemplu Boston-ul.
    nu putem compara doar „costul”.
    domnul autor a pus punctul pe i.
    ce va face municipalitatea cu banii stransi?
    plateste salarii exacerbat de mari unor trepadusi pusi in functii mari pe linie politica sau/ si relatii in timp cu fostii primari.
    as putea da exemplul Paris-ului unde acum zece ani plateam 1.10 euro / ora iar acum se plateste 4.50 euro/ora in medie. in plus o serie de sensuri unice aiurea, semafoare desincronizate „voit” sunt in fapt piese din politica „verde-albastra” a primaritei socialiste Anne H.
    precizez ca preferam si prefer transportul in comun, dar in anumite situatii de urgenta, cum ar fi o nastere, o problema medicala urgenta, nu poti altfel decat motorizat. pentru cinci minute cat am intrat-iesit in/din spital pentru a accede in parking-ul de la urgente am primit o amenda de 130 de euro. imposibil de contestat cu legi ..cretine. si va asigur ca Paris-ul este tot atat de aglomerat, si bonus mult mai murrdar decat acum 10 ani… teze si antiteze la Paris, au revoir!

    • Pai, nu mai bine stateai acasa si chemai medicu’? Sa plateasca el amenda pentru timpul in care te-a consultat?
      P.S. Esti sigur ca locu’ pe care-l descrii mai e” le vrai ” Paris?Sau doar un ersatz?

  12. Realitatea e că Bucureștiul are mult prea multe mașini așa cum observa primul comentator al acestui articol. Orașul e supracongesionat. Ceva trebuie făcut rapid. Singura soluție rapidă e să pui taxe de parcare care să-i facă pe proprietarii de cazane, pe care doar vopseau ce la mai ține să nu se facă bucăți, să se gândească de două ori dacă chiar au nevoie de ele. Dacă în acest mod dispar de pe străzile Bucureștiului măcar 10%-15%-20% din mașinile ce-l sufocă azi, tot e o realizare remarcabilă.

    5 lei pe oră parcarea în buricul târgului e derizoriu pentru București. În mod normal ar trebui să fie de pe la 20-25 lei/oră în sus ca să aibă ceva efect.

    Cât despre chestia cu de ce să aibă ministerele parcare gratuită, pare a fi scoasă din repertoriul electoral al lui Piedone von Rahova & Sektor4/5 😀.

    Singura chestie din articol într-adevăr valabilă e desființarea companiei municipale de parcagii. E ceva ce nu se justifică. Totuși Nicușorul a reușit să desființeze 15 din cele 22 de companii municipale înființare de madame Fierea. Nu e puțin lucru considerând că în România e cvasi imposibil să dai afară bugetari. Deci nu l-aș bănui de rele intenții, ci presupun că pur și simplu nu a reușit să o facă până acum.

  13. Pana cand vestita anuntata transparenta de la PMB nu va face o comparatie intre costurile/ veniturile companiilor desfiintate cu cele ale companiilor private care le-au inlocuit si care fac aceeasi activitate ( nu dezastru in parcuri, cu reducerea cheltuielilor; nu tevi de termoficare neinlocuite si cheltuieli minime), ramanem la simple enunturi despre sim / anti-patiile politice

  14. Inca in mesaj electoral care nu are legatura cu problema in cauza. Cu cat ai mai multe locuri de parcare sau locuri unde masinile pot parca dar nu sunt parcari legale, cu atat mai multe masini in zona respectiva, trafic nervi si pietoni care nu pot sa circule. Orice varinata de restrictionare o sa fie intampinata cu vaiete si critici. Trebuie sa incepi undeva. Daca o sa continue sa fie locuri albastre goale si masini urcate pe trotuoare si pe spatii verzi cum avem deja acum o sa fie clar ca de vina nu e nici primaria nici domnul primar ci bizonul cu masina si politia care nu aplica legea. Trebuie doar sa se dea amenzi mai mari, sa se ridice masina si sa te coste sa o iei inapoi. Dupa ce se intampla asta o sa fie di presiune pe perimarie sa faca trasnposrt pulic bun, sa fac loc la biciclete, presiune pe politie sa reglementeze mai bine bicicletele dar mai ales trotinelte electrice si evidem desfiintarea tuturor companiilor firicioaicei care a ticluit companiile alea impreuna cu pesedistii care acum sunt prieteni buni cu dvs penelistii. Cei din pnl care pretind ca nu sunt tot psd ar trebui sa faca niste alegeri. Nu se poate si cu slanina in pod si cu buzele unse.

  15. Domnule Rau , solutia nu este sa ieftinesti parcarea ,ci sa oferi alternative sau sa investesti .Toate masinile astea trebuiesc parcate pe verticala (subteran sau supraetajari ).Toate platite… In Dubrovnik am platit 7.5.euro/ora in parcarea primariei ,si nu erau multe locuri libere …Eu am in sectorul 4 un loc pentru care platesc 500ron/an si al doilea nu pot sa-l iau .Daca pentru fiecare vehicul parcat pe spatiul public s-ar plati 1ron/zi (365 ron/an)si pentru cele rezervate ( de resedinta )macar 1000ron/an ar aparea ceva banuti din care sa faceti parcari supraetajate,Cu exceptia , Ambulanta , Politie , Pompieri TOATA administratia trebuie sa plateasca De la aplicarea unei asttfel de masuri pina sa demarati constructiile pentru noi parcari , dati la RATB sa-l faceti mai acceptabil , mariti contingentul de masini taxi (desi acum sunt alternative) Pas cu pas ….. Asta cu conditia sa nu se fure (transforma in salarii)

  16. Parcarile supraetajate sau subterane se pot construi oricand – management și bune intenții sa fie!
    Iarăși exemplu Oradea – în 10 ani s-au construit în zona centrală 3 parcări supraetajate (+inca 1 in urmatorii 2 ani) si o parcare subterană + 1 in urmatorii 2 ani). Cum? Credit furnizor – adica constructorul. Din ce bani? Finanțare bancară constructor pe baza contractului de execuție cu primăria până la receptie – apoi finanțare bancară primărie pt. Achitarea constructorului.
    Poate merge si la Bucuresti!? Terenuri centrale virane sau reconvertibile sunt suficiente si acolo. La fel si in cartiere.

  17. Da dle Mike, solutii exista, dar nu se vrea, ca din parcarii primarii si sefi arhitecti nu iau spaga multa. Pe toate terenurile virane, sau rezultate din demolari au fost construite sute de blocuri. Un exemplu, Piata Gemeni din Buc. vis a vis de Colegiul D.Cantemir au exista catevs case ruinate. Se putea face o parcare etajata pentru toata zona. Dar s -a ridicat ditamai blocul cu 10 etaje. Primaria S2 putea sa cumpere terenuri pentru parcari etajate, sa dea amenzi f. mari pentru parcarea pe trotuare si treceri de pietoni si asa toti soferii ar fi ales sa parcheze unde trebuie. Dar asa o lungim de la un primar la altul, in goana dupa voturi si pomeni proaste.

    • Asa o fi cu spaga putina din parcari dar poate le trece prin cap ca ar putea sa prinda mai multe mandate daca si livreaza ceva util bucurestenilor. Si mai multe mandate lasa loc de spagute pe termen mai lung, ca doar nu se concentreaza constructiile noi, private, in doar 4 ani.
      Eu sper pt. voi sa apara si acolo un tip incapatanat precum a fost(si este) dl. Bolojan.

  18. Am vazut recent, ba in zona statiei de metrou Mihai Bravu, ba in zona de metrou Lujerului blocuri de macar 10-12 etaje, unele finalizate, altele in curs de constructie. Destul de inghesuite. Ce m-a frapat din exterior este practic lipsa locurilor de parcare. Nu pareau ca au subsol (posibil ca structura terenului sa nu permita), iar cele in constructie, dupa gaurile pentru usi ce dadeau in exterior, pareau a fi tot blocuri de locuit. Cu un minim de 4 apartamente pe etaj rezulta macar 60 de apartamente de bloc. Unde vor fi puse 60 de masini?
    Ce-ar fi daca la nivel de consilii locale un proiect imobiliar nu se aproba decit daca are tot atitea locuri de parcare cite apartamente construieste?
    Nu de alta, dar circulatia are o problema fiindca pe multe strazi o banda pe sens este ocupata de masini parcate.

    • @radu _ Campania electorală este în patria noastră neîntreruptă. Ceea ce a început este adunarea de bani pentru finanțarea ei, într-un mod absurd.

      Când numărul de mașini este de cinci ori mai mare decât numărul de locuri de parcare, este evident că 80% dintre aceste mașini vor fi parcate contrar prevederilor regulamentului adoptat de doamna Fifi.

      Este ca și cum am impozita suplimentar pe toți bucureștenii care au înălțimea sub 1,85 m. Adică, aproximativ 80% dintre cetățeni.

      Prin urmare, este de fapt vorba despre un impozit mascat (și suplimentar) pe proprietate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Gabriel Rău
Gabriel Rău
Gabriel Rău, născut în 1989 în București, este absolvent al Facultății de Transport din cadrul Universității Politehnica București, specialist în comunicare digitală și Consilier General al Municipiului București.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro