joi, martie 28, 2024

Ne duce proiectul Johannis 2.0 mai aproape de Europa reală?

Până la spectaculoasa ieşire a lui Klaus Jo­hannis din stadiul de pupă politică, în care a înţepenit de ani de zile, prin întindere a ari­pilor de cavaler al modernităţii şi dreptăţii, pu­tem rămâne un pic rezervaţi faţă de masa de analişti că­zuţi pe spate la anunţul coop­tării acestuia în guvern. In­clusiv faţă de sondorii care pâ­nă la ora asta deja l-au in­trodus în formulă şi testează ce şanse are primarul Sibiului să-l bată la prezidenţiale pe cel al Bucureştiului; sau, de ce nu, pe Victor Ponta.

Nu de alta, dar cariera la vâr­ful guvernării a celui prezentat ca, practic, vărul Angelei Merkel, cel care va face din România un fel de mică Germanie a început cu o foarte balcanică pledoarie pentru de­ro­gare de la lege în uz propriu, astfel încât omul să poată fi simultan şi ministru de In­terne, şi primar. Cu alte cuvinte, mai curând ca francezii decât ca nemţii. Plus, cum Bă­sescu a sărit şi el cu laudele la sibian, prevăd sute de ore de talk shows conspiraţioniste des­pre cum va face preşedintele alianţă cu PNL ca să bată PSD etc. Conspiraţii uşor în­curcate de înscrierea lui Emil Boc în Fundaţia Mişcarea Populară – dar, toc­mai de aceea, cu atât mai creative, nu?

Întrebarea importantă pentru cei care văd politica doar ca pe un joc de oglinzi în care scoţi permanent din mânecă figuri noi în locul celor vechi, ca să mai abureşti încă o da­tă electoratul, e următoarea: prin ce a demonstrat d-l Jo­hannis de un an de zile, de când este la vârful PNL ca prim-vicepreşedinte, nu membru oarecare, că gândeşte autonom pe temele im­portante care au fracturat recent România? Si­gur, e mai bine să ai ca ministru pe cineva ales de oameni printr-un vot local masiv decât vreo nu­litate anonimă. Dar care sunt opiniile sale, eventual susţinute prin fapte, pe următoarele teme care au isterizat ţara şi de care nu se mai poate feri o dată ajuns al doilea om în guvern:

1. Codurile Penale şi tentativa de puci an­ti­justiţie orchestrată de USL în decembrie? Nu l-am auzit pe liderul naţional-liberal Johannis dacă e bine sau rău ce s-a întâmplat şi, în ge­neral, cum vede chestiunea justiţiei şi pro­te­jării ei de interferenţe politice.

2. Proiectul de schimbare a Constituţiei? E de acord cu varianta plină de capcane şi defecte propusă de echipa condusă de şeful său, Crin Antonescu, din care face în continuare parte subordonatul Chiuariu, condamnatul penal care ne scrie acum noua Constituţie? E ok, aşa e şi în Germania? Sau nu e ok şi va lua măsuri în partid? Ca ministru de Interne, daca interesele partidului o vor cere, va de­cima şi el electorii la referendum, cum a în­cercat colegul Stroe?

3. Are vreo idee constructivă pe reforma ad­mi­­nistrativ-teritorială, care a consumat imen­se energii politice în prima parte a lui 2013 şi a rămas apoi în coadă de peşte? În afară, fi­reş­te, de opţiunea de a avea capitala unei re­gi­uni la Sibiu şi de a muta o autostradă pentru a satisface mai bine nişte interese locale – am­­be­le exemple de politică tranzacţionistă de ni­vel mărunt? Ca primar de atâţia ani, cum i se p­a­re planul colegului de guvern Dragnea, de a în­tări consiliile judeţene, care înţeleg că ră­mâ­ne pe tapet (şi contrazice flagrant re­gio­na­li­za­rea, pentru că nu se pot face ambele si­mul­tan)?

Mai cum seamă, cum se vede din perspectiva lui Johannis 2.0 tot războiul contra sta­tului de drept, pornit la vedere cândva prin 2007, dar ajuns în ultimii ani la faza ul­timă, a insurecţiei antibăsiste şi antiim­pe­ria­liste, pentru suveranitate şi ieşirea de sub căl­câiul occidental al ANI şi DNA, instituţii unicat in Europa? Insurecţie concretizată nu doar în celebrele flegme trase de şeful Antonescu în freza Departamentului de Stat şi a ve­ri­şoa­rei Merkel, ci şi mai nou, în anul de graţie 2013, în cochetării tiermondiste (tip „miş­ca­rea de nealiniere“, vă mai amintiţi?) cu nişte in­ves­ti­ţii fantomă din China, prezentate po­po­rului ca alternative mai bune şi mai rapide la fon­du­rile UE, sau parteneriate tacite cu Gaz­prom.

Astea nu sunt fleacuri: dacă uneşti punctele cu o linie continuă, se vede clar slăbirea an­ga­jamentului actualei majorităţi, dacă nu faţă de banii UE ca atare, că nu-i nimeni nebun să spună asta public, atunci faţă de comunitatea de valori şi legi europene. Or, doar banii şi be­ne­ficiile, fără reguli de comportament, nu se poate, iar norma de comportament în Ro­mâ­nia de doi ani încoace este „nimic nu-i prea jenant ca să nu se facă, dacă avem un interes în asta noi, majoritatea; iar interesul nostru primordial e demolarea statului de drept“.

Această subtilă formă de antioccidentalism, discutată în conferinţa anuală a EFOR de săp­tă­mâna trecută (vezi www.expertforum.ro), e principalul pericol la adresa stabilităţii de­mo­cratice în România azi, ce nu se poate în­lă­tura cu PR politic ceva mai bun sau cu tur­na­rea aceluiaşi vin vechi şi borşit în sticle noi cu etichete nemţeşti. Nu de alta, dar câte schimbări din astea de gardă la partide n-am văzut noi până acum, cu echipe “tinere şi necompromise” garantate de X şi Y (de exemplu, cea de la PSD) care veneau s-o rupă cu trecutul negru, doar pentru a sfârşi prin a fi şi mai dăunători decât cei dinainte.

  • articol aparut in Revista 22

Distribuie acest articol

41 COMENTARII

  1. Johannis, un balon prea mult umflat.
    (Ca primar al Sibiului a prins o conjuctura favorabila de proiecte banoase: Sibiul, capitala ioropeana a culturii; au curs bani girla.)

    • Nu. Ca primar, in primele doua mandate, a facut o treaba excelenta. Capitala culturala, zona industriala, restaurarea centrului istoric, punerea Sibiului pe harta. Toate astea sunt realizarie lui si nici un sibian de buna credinta nu i le poate contesta. Nenorocirea e ca i s-au urcat la cap si a vrut sa joace in liga mare. In loc sa ramana primar pana la pensie, ca l-am fi votat in continuare, si sa faca treaba buna pe care a inceput-o in primii ani, a inceput sa cocheteze cu vezi doamne politica mare. In germana se spune cine urca foarte sus, cade de sus. Cam asa ma tem ca se va intampla si cu Klaus al nostru – isi va frange gatul in mocirla puturoasa in care s-a bagat. E un caz de manual despre cum poate fi contaminat si un om de calitate de mizeria toxica a mafiei politice. Pacat.

      • Ma intreb cate realizari ar fi avut ca primar la Mizil.
        Mi-a spus cineva din Sibiu ca „neamtul” ar fi capatat si ceva deprinderi balcanice.

  2. ” Nu l-am auzit pe liderul naţional-liberal Johannis dacă e bine sau rău ce s-a întâmplat şi, în ge-neral, cum vede chestiunea justiţiei şi pro¬te¬jării ei de interferenţe politice.”

    Asa este, numai ca daca l-am fi auzit, n-ar mai fi fost propus vicepremier. Nu stiu daca eram mai castigati.

    • Aici e marea problemă. Nemții pot fi de o duplicitate feroce, constatare formată după mulți ani petrecuți prin Germania. Iar dl.Klaus Johannis este un demn reprezentant al etniei sale, constatare formată la precedenta aducere în prim-plan a domniei sale.

      Pe de altă parte, dacă e să fim sinceri, Klaus Johannis e net preferabil faunei majoritare de la vârful PNL, chiar nu suportă comparație cu persoane gen Tudor Chiuariu sau Relu Fenechiu. Deci din punctul ăsta de vedere, prezența lui Klaus Johannis în guvern e un indiscutabil progres. Dar ca să nu avem așteptări exagerate, ceea ce spune Crin Antonescu va fi întotdeauna literă de evanghelie pentru Klaus Johannis, atât timp cât Crin Antonescu e șeful.

      • Sa n-o pateasca Antenescu asa cum a patit-o (nu ca mi-ar parea rau) Petrica Roman cu Basescu. Se poate „trezi” cu o forta anti organizata in jurul jupanului Iohannis, care o sa preia partidul tocmai inainte de prezidentiale.

      • confirm chestia cu duplicitatea, am constatat si eu acelasi lucru, doar ca eu o consider un lucru bun :) mai bine duplicitar in guvern decat integru si principial in corul analistilor.

        • Poate e mai bine pentru persoana direct implicată, dar pentru cei care suportă efectul deciziilor sale, acest bine e discutabil. Dați-mi voie să mă îndoiesc că Johannis va lua vreo măsură pe care el să o vizeze de ani buni și că doar ipocrizia și duplicitatea ar fi fost capabile să-l ducă în componența guvernului, pentru a lua acea măsură (una simplă, de relaxare a birocrației suportate de cetățeni, de exemplu).

          Johannis nu va pune la cale genul de șmenuri marca Tudor Chiuariu sau Relu Fenechiu, dar este genul de om care joacă în echipă, fără niciun spirit de frondă, iar echipa lui nu e tocmai etalon de moralitate în deciziile ei politice. Dacă ar face echipă (de exemplu) cu Lucian Croitoru, ar fi altceva. Dar Lucian Croitoru nu-i poate oferi un post în guvern, în timp ce Crin Antonescu iată că poate.

          După părerea mea, speranțele puse în Klaus Johannis sunt complet nejustificate. E bun să și-l pună Antonescu în vitrină, ca să i-l arate Angelei Merkel, dar cam atât.

          • vorbeam de interesul general, n-am fost suficient de clar, scuze.

            intrebarea filozifca ramane, cred eu. ce fel de om politic poate face un bine mai mare romaniei in siutaita de astazi? un politician integru poate face ceva util pentru romania, dar doar din in postura de analist sau comentator, pentru ca fix acolo va fi trimis atat de catre partide cat si de catre alegatori. nu va putea sa se apropie vreodata de un loc eligibil, ca sa nu mai vorbim de vreo functie cheie. zona analistilor e destul de bine acoperita, as zice, raportat la numarul celor dispusi sa asculte, asa ca beneficiul marginal in situatia actuala e destul de mic. e posibil sa fie mai de folos un politician mai putin integru, acceptat de sistem, care joaca in echipa (duplicitar sau nu), dar care este macar pe jumatate bun.

            cum suneti si dvs ma astept ca johannis sa se dovedeasca a fi mai bun decat sova, nicolaescu sau alte caricaturi de pe acolo, ceea ce nu e greu deloc. nu ma astept la mai mult. dar si daca ar fi vorba de mult mai mult, tot duplicitar ar fi trebuit sa joace si pana acum, si de acum inainte. din punctul meu de vedere inca nu s-a compromis neluand atitudine.

  3. Performanta administratiei Sibiului in mandatele succesive ale lui KJ este dovada a ceea ce se poate realiza intr-un sistem nereformat: un pic mai putin rau. Adica o irelevanta si minora exceptie care intareste imperativitatea reformei.
    Relevanta este insa contribuitia sa in calitate de vicelider al PNL.

      • Haideti domnilor sa fim seriosi si sa ne reactivam memoria: face parte din conducerea PNL. Al acestui PNL: http://ihincu.wordpress.com/2014/02/11/sa-nu-uitam-caci-cine-uita/
        Si gata.

        In ce priveste „prestatia” de la Sibiu, nu-s putine problemele cu justitia ( legate de coruptie si interese imobiliare) ale numitului Iohannis. Ca justitia locala n-a transat problema clar si cumsecade, asta-i alta poveste. Iar daca-i vorba de incantatoarea fata a Sibiului ( am fost de cateva ori in ultimii ani) lucrurile sunt cam asa: a beneficiat la greu de fonduri europene cu ocazia anului 2007 – cand a fost „capitala culturala europeana’. Adica marea multumire ar fi ca centrul vechi ( mititel) arata bine ( de acord) pentru ca n-a devalizat administratia Iohannis chiar toate fondurile destinate renovarilor. Asta insa nu inseamna ca splendida catedrala ar fi gata. Nici ca Muzeul de istorie a farmaciei nu statea acum 2 ani sa se inchida. si nici ca restul Sibiului ar fi vreo floare de primavara.

        In rest, ramane ca in articol. Si ca pe link. Lasand la o parte ca impricinatul viseaza la un cumul de functii ( portofoliu ministerial, cu cel de primar pus la conservat prin suspendare) care este interzis de lege ( de trei legi mai bine zis, legea administratiei publice locale 215/2001, legea statului alesilor locali 393/2004 si Legea privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei 161/2003 care prevede clar, la articolul 84 incompatibilitatea functiei de membru al guvernului cu orice alta functie publica de autoritate cu exceptia celei de deputat sau senator (primarul este autoritate executiva in administratia publica locala). In fine, parca de lege i-ar arde lui sau „liberalilor” lui…

        • Catedrala evanghelica se afla in proprietatea Bisericii Evanghelice CA din Romania, nu a Primariei. Drept urmare Primaria nu are nici o treaba cu restaurarea acesteia care se face cu fonduri europene si donatii obtinute de Biserica Evanghelica. Sa nu confundam lucrurile. Da, a obtinut fonduri europene pentru capitala culturala europeana, asta nu e un lucru bun sau cum? A creat zona industriala, rezultatul e ca Sibiul are un somaj aproape de zero. Ah, ca nu sunt toate perfecte, de acord.

          Nu mi se pare corect si normal ca realizarile reale ale primarului Johannis sa fie negate acum din cauza deciziilor politice proaste. Traiesc de 40 de ani in orasul asta, stiu ce a fost inainte de 2000 si stiu ce e acum. Johannis a fost un primar extraordinar. Ce face acum e o prostie, in opinia mea, care-l va costa mult. Dar nu-i diminueaza cu nimic meritele de primar.

          • cati colonei merituosi nu au putut deveni mari generali? Cati ingineri buni nu au avut cele necesare MENTAL ca sa devina mari manageri?
            Cati mari jucatori de fotbal nu au devenit mari antrenori?
            Principiul incompetentei [Peter’s].

          • Subscriu. Sper ca sibienii nu s-au saturat de prea mult bine, caci poate fi mult mai rau. De obicei apreciezi ceva atunci cand nu-l mai ai. Sa ne bucuram de el ca primar cat timp il mai avem si sa-i multumim pentru tot ce-a facut pentru orasul asta.

        • Daca a beneficiat de fonduri europene asta inseamna ca a facut proiecte eligibile, stimata doamna. Si asta este ceva pozitiv si nu reduce meritele lui Johannis asa cum vreti sa sugerati in mod subversiv. Cat despre acuzatia ca vrea cumul de functii, asta este complet fara acoperire. Vorbe in vant.

        • Doamna, sunt multi sustinatori ai liberalilor care inghit de ani si ani de zile: imbratisarea socialismul pomanagiu cu PSD-ul, pupaturile apasate cu Voiculescu (cand Voiculescu avea deja decizie definitive de collaborator), cazurile semi-mafiote, penale sau doar penibile de persoane care sunt scose in fata (Rusanu, Chitoiu, Becali, Fenechiu, Chiuariu, Marga, Barbu, sau, recenta bomboana pe coliva, Gigel Sorinel Stirbu – la Cultura!)

          Johannis e paiul de care se agata si ei.

  4. Mi se pare mai plauzibil ca se pregateste urmatorul scenariu – Iohanis va fi propus nu ca prezidentiabil, dar ca primar general al capitalei. Sanse ar avea serioase. Iar primaria generala este foarte posibil sa fie o trambulina spre viitoarele prezidentiale.

    • Cu respect va reamintesc ca ordinea e inversa: intai prezidentialele anul asta, abia apoi localele in 2016. Iar cine castiga presedintia, de regula vizeaza 2 mandate. Sau imi spuneti ca KJ se pregateste pentru prezidentialele din 2024? asta da, ar fi treaba nemteasca, dar mi-e teama ca unii dintre noi nu vor mai fi primprejur s-o admire

      • :) eh, pai daca asa se intelege treaba ( alegeri, strategii, scenarii electorale), ca-n unele comentarii, as zice ca we are doomed.

        Dar poate ca neintelegerile persista doar in lumea virtuala ( sunt o optimista incurabila). Insh’Allah :)

      • Eu înclin sa cred că oricare din prezidentiabilii USL nu va obține un al doilea mandat, dacă (god forbid) ”scapă” prin gardul opiniei publice în gradina de zarzavat (vă las să ghiciți animalul din analogie)…

  5. D-le Ionita, deocamdata echipa guvernamentala actuala e in acord cu marea majoritate a electoratului roman, asa ca va rog frumos mai incet cu criticile la adresa ei. Si asta mai ales ca deocamdata nu exista nici o constructie politica (romaneasca zic si nu UE) plauzibila care sa vina sa se opuna actualei politici. Este aberant sa loviti in singura organizatie politica coerenta in RO fara sa propuneti in loc altceva decat franturi de politica europeana si nimic autohton.

    • @Dan Bruma..

      Ce gluma…O guvernare inexistenta ,o guvernare pentru interese de partid,nu pentru tara..
      O cacealma mai mare nici ca ar exista..
      Noroc ca exista un Basescu- cal de bataie pentru toate frustrarile,minciunile si iresponsabilitatii de care da dovada acest incompetent „cel mai cinstit guvern” care a schimbat pe baza de coruptie,incompetenta si habarnism zeci de ministri…
      Taxe si impozite ,majorari,recalculari,legi aberante,anticonstitutionale provenite din elaborarea unor OUG anticonstitutionale…

      Cum o duc romanii azi in raport cu anii trecuti???
      Ce a indeplinit cu rezultate benefice pentru tara si romani acest guvern condus de la televizor,de un premier incapabil sa gestioneze situatii de viata ,cum a fost cea a Aurei ???

      Si care a dat dovada nu numai de iresponsabilitate ,neimplicindu-se DIRECT in SALVAREA victimelor..a dat dovada de cinism infiorator,inuman ,stiind ca undeva acolo mor oameni ..el sta la crisma…

      Ia sa fi fost Basescu ..sa fi facut asta???Era iar suspendat…
      Va meritati soarta ..voi toti cei care sustineti ca nu exista un guvern mai capabil,mai recomandat decit ….adunatura pistrita numita pe baza de algoritm unional,in loc de atribute meritorii… cu un premier trompeta,monument de aroganta si pretentii de dictator..

        • Vă garantez că analizele viitoare (câțiva ani) vor arata că această guvernare fost fie cea mai dezastruoasă fie ocupă un ”onorabil” loc doi…

          Practic oricare guvern ați lua a fost mai responsabil decât cel mai cinstit guvern. Asta nu înseamnă că celelalte guvernări au fost BUNE, doar ne dă măsura neghiobiei actualei guvernări…

    • Stimate domn Dan Bruma, am o intrebare cat se poate de serioasa si deloc ironica: dumneata glumesti? Daca da imi cer scuze ca n-am sesizat ironia ( vai mie). Insa in caz ca nu e vorba de o gluma, pun a doua intrebare cat se poate de serioasa: dumneata pe ce lume traiesti?

      Intreb pentru ca vad scris, negru pe alb, asa:

      1.“echipa guvernamentala actuala e in acord cu marea majoritate a electoratului roman”. Treaba cu marea majoritate a electoratului roman ( 18,2 milioane adulti, in tara), pe cifre confirmate official, de Biroul Electoral Central, in decembrie 2012, sta asa: 60% din electorat nu s-a prezentat la vot ( ma gandesc ca nu de multumire sau de accord), iar din alea 40% care s-au prezentat, o fi iesit USL cu 65%, adica 70% mandate parlamentare prin redistribuire, nu zic nu ( ca bezmetici se gasesc oriunde in lume destui), dar asta per total face numa 4,3 milioane de voturi adulte, din 18, 2. Adica un sfert ( ceea ce nu-mi da cu majoritate). Ei, daca la asta mai adaugam faptul ca in USL, PNL are procentele minore, iese si mai ( al naibii de) putin. Deci, despre ce mare majoritate a electoratului in accord cu aceasta guvernare vorbim?

      2. “Este aberant sa loviti in singura organizatie politica coerenta in RO”. Domnule, aici, recunosc, m-am pierdut putin in semnificatia ( de dictionar) a cuvantului “aberant”. Dar mi-am revenit imediat. Prin urmare, uite ce zic eu ca-i aberant, apropos de coerenta “autohtona” http://ihincu.wordpress.com/2014/02/11/sa-nu-uitam-caci-cine-uita/

      Ei, daca nici dupa exercitiul asta de memorie si contact cu realitatea ( aia care e, nu aia pe care v-o inchipuiti dvs), nu sesizati aberatia ( aia in care traiti dvs), poate incercati niste terapii, fie conventionale, fie alternative, nu stiu, ce va convine, dar va rog eu mult sa ma incercati. Pentru ca aveti o problema, nu e mica si daca persista se poate agrava. In acelasi timp exista riscul sa se si ia ( la familie, prieteni, in fine, la populatia de proximitate, ptiu drace).

      • Stimabila doamna, de ce m-as tine de gluma cu dvs? Nu va cunosc deci stati linistita sint cat se poate de serios. Daca aveti ceva constructiv pentru guvernarea RO in afara de UE si USA va rog sa-l expuneti aici.

    • @dan bruma. Si in 1989, PCR era singura organizatie coerenta. Sau nazistii in 1938 in Germania? Sau RUsia Unita a lui Putin?
      miros ceva partid unic dedesubt, dle Bruma? Si ca sa iasa in continuare, activeaza dl Bruma in favoarea organizatiei coerente?
      PS. 60% din 40% inseamna 24% dle Bruma. Daca asta e majoritatea, sa calculam:
      3 mil. pensionari MINTITI ORDINAR cum ca e posibila marirea IMEDIATA si SUBSTANTIALA a pensiilor
      1 mil. beneficiari (pe bune sau nu) de asistenta sociala MINTITI ORDINAR CA „SE VA DA”
      300 activisti PSD
      Iese socoteala de 4,5 mil. voturi dle Bruma?
      PS2. din care categorie de mai sus faceti parte?

      • D-le cinic, va împiedica cineva sa aduceti majoritatea absoluta la vot ca sa va voteze guvernul din umbra care se pare ca are programme solide si serioase pentru popor ? Daca mirositi partid unic dedesubt asta nu poate fi decat vina opozitiei, nu cred ca puteti sustine ca actuala guvernare a interzis partidele, manifestatiile, libertatea de asociere, libertatea presei, etc.

  6. Mai e o varianta.
    „Neamtul” Johannis nu poate sa functioneze in aceiasi echipa cu mincinosul Ponta.
    Antonescu nu poate sa-si asume spargerea USL pentru ca nu-l lasa baronii din PNL si atunci „il baga la inaintere” pe Johannis. Deocamdata Ponta zice ca e un castig pentru guvern. Vor aparea divergente care „vor largi fisurile” si PSD se va hotara mai repede ca nu mai are nevoie de USL pentru ca are USD.
    Si Johannis se va intoarce la primarie, de unde nici n-a plecat. :)

  7. Nu e carte ca Shogunul/
    Nici mashina ca Lastunul!

    Domnul Iohannis vorbeste germana, dar o stie din Romania.

    Sau altfel spus, primaria unui oras, chiar Sibiul, nu se compara cu un post in Guvern.

    Nu spun ca domnul Iohannis este nepotrivit. Spun doar ca argumentul ‘uite ce-a facut in Sibiu” nu tine, dupa cum nici nationalitatea sa nu e in sine o garantie.

    Ceea ce este foarte clar este incapacitatea cronica a administratiei romanesti de a administra, Romania. Nu conteaza doar politicienii.

  8. Din punctul meu de vedere,Johannes este un edil mediocru…Chiar daca a realizat in cele doua mandate dezvoltarea municipiului cu proiecte urbane de anvergura,Sibiul nu este ce se povesteste ,iar Johannes nu are calitatile unui gospodar de marca..cum este,de exemplu Scripcaru de la Brasov.

    Sasul(nu este neamt) a beneficiat de stipendii si subventii europene sau private,de donatii sau alocari guvernamentale peste masura obisnuita…Germania ,dar si nemtii asociati in organizatii care de care mai nationaliste (ca sa nu le spun altfel),aflati peste tot in lume..si-au dorit ca Sibiul sa ramana un reper german,in inima Ardealului romanesc. La acest festin s-au intilnit si si-au gasit inclinatii si afinitati comune Johannes cu Antonescu..

    Am spus ca este un edil mediocru…pentru ca Sibiul a avut ani de zile o poarta de intrare GARA..de mizerie inacceptabila la o capitala cu;lturala europeana..
    Este un edil mediocru pentru ca nu a facut,nu a intreprins actiuni de sprijin ,de colaborare cu CFR..ca sa reabiliteze la un standard occidental,european aceasta statie …care azi este jalnica,arata ca o pupaza fardata cu tone de smak ,dar plina de jeg..

    Inca traversarea se face peste linii,grupul sanitar arata ca o varza,balariile ajung pina la usa.
    periferiile vazute din tren sunt sordide:cotete si constructii insalubre,terasamentele pline de gunoaie neridicate de mult timp…

    Pe bancile din fata garii dorm vagabonzii …spatiile alimentare si de consum au decor si ambient de comuna…taxiurile nu te iau de pe peron,trebuie sa ajungi la ele ,incarcat de bagaje ,prin balti si gropi…
    Cel mai mare magazin universal situat in centrul Sibiului „Dumbrava” nu este altceva decit o aglomerare de buticari care desfac marfuri de calitate dubioasa,,contrafaceri China intr-o pestrita adunatura colorata de cea mai joasa factura..

    Centrul vechi este frumos..dar constructiile si eleganta cladirilor nu sunt rezultate din practica de edil a sasului..Cind imensa piata este goala ..e dezolant aspectul..

    Sunt multe zone neingrijite..murdare…cu buruieni…Sibiul nu respira calitate si prestigiu,nu impune respect si nu etaleaza standarde culturale ,spirituale la nivelul reclamei ….

    Johannes este net superior altor ministri,indiferent din ce partid vin..prin cunostintele acumulate si experienta dobindita..dar si prin mindria cetateanului german ,care se considera mai presus de altii…
    Ponta nu va putea obtine obedienta sau executie fara cricnire a unor ordine de la acest sas,care probabil dispretuieste,in sinea lui actuala conjunctura politica!

    E TREABA MEA
    Exprimare taioasa si care nu lasa loc de indoiala despre cum gindeste in a isi face treaba!

    • Nu cred că e cazul să exagerăm cu standardele în materie de germanism, atât sașii cât și șvabii sunt totuși nemți, cu bunele și cu relele lor. Nu trebuie neapărat să fie bavarez ca să fie neamț. Deși n-ar fi rău, într-adevăr :P

  9. Un nemt, un singur neamt nu reprezinta nimic intr-o maree de politicieni damboviteni cu apucaturi balcanice, il calca astia in picioare unu’ doi…il vor da pe brazda imediat, altfel va pleca daca nu se „da” cu ei, cu politica damboviteana….

  10. In germana se mai spune>
    Schuster bleib bei deinen Leisten..
    adica> Cizmare, ramii la calapodul tau.
    Cu adresa la Herr Johannis..stai la Sibiu ca bine stai si bine ai facut si faci…nu ne amesteca cu porcii ca te maninca hienele…
    Alles Gute aus Klausenburg:)

  11. Pe vremuri am vazut o comedie americana a carei nume imi scapa in care un june alb disperat sa stranga un ban ii provoaca la un meci de basket 2 contra 2 pe alti doi albi. Pe bani. Dupa care il aduce pe noul sau amic, un negru simpatic dar care se dovedeste ca habar n-avea de baschet. Iohannis are maniere de neamtz cum si junele de culoare din film avea alura unui atlet versat. Sa vedem insa ce se va intampla cand Klaus va intra pe teren.

  12. Un singur om nu poate schimba multe. Este bun sau rău? Nu am înţeles dintr-un articol asemănător cu orice emisiune A3. Poate dacă era PM? Ah, trebuia sa-l numească TB acum câţiva ani :(

  13. au mai adus liberalii un neamt in romania si a facut treaba buna. poate si acum o sa fie la fel.
    nu exista oameni politici perfecti. asa ca domnule ionita propuneti dvs o alternativa.
    sa stai pe margine si sa injuri tot timpul..si numai de la unii…nu-i frumos. mai ales ca…pe ‘ai nostri’ ii menajam.

  14. Nu ne duce mai aproape de Europa, pentru ca uitati-va ce frica pe ei ca a venit un om de valoare, un om apreciat in Romania ca om serios si deja PSDul e in alerta, se lupta sa-i puna bete-n roate, doar-doar or scapa de el…
    Asta in timp ce analfabetul de Gabriel Oprea e bine mersi Vicepremier cu drepturi depline !!
    Cum sa intre oameni valorosi in Guvern sau in Parlament cand haita sare la gatul lui Johannis sau incearca sa-l indeparteze si sa-l tina la distanta ?!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Sorin Ionita
Sorin Ionitahttp://www.expertforum.ro
Paleo-liberal (adica din soiul cel vechi) Partener fondator la EFOR (www.expertforum.ro) think tank independent Citeste si preda teorii ale dezvoltarii si sectorului public Consultant pe reforma institutionala si descentralizare in Europa de Est si Balcani

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro