luni, mai 17, 2021

La Transporturi avem nevoie de schimbare, nu de continuitate

Scrisoare deschisă privind nominalizarea pentru Ministerul Transporturilor
Domnule Prim Ministru,
Domnule Presedinte al Romaniei,
Situatia infrastructurii de transport in Romania este critica, cresterea economica si dezvoltarea tarii fiind franate de o retea de transport gatuita si supra-saturata. Practic, la 100 de ani dupa Marea Unire, Romania este in continuare separata de munti in doua „tari” diferite, cu toate trecerile peste munti ori operand la de doua ori capacitatea (Ploiesti – Brasov, Sibiu – Pitesti), ori fiind gatuite de probleme tehnice majore (poduri subrede, caderi de pietre, sisteme de semnalizare distruse si neinlocuite de ani de zile, restrictii de viteza si de tonaj severe etc.). Vorbim de o situatie in care incapacitatea si servitutea politica a unor indivizi precum Narcis Neaga, directorul interimar al CNADNR (cu un interimat de 2 ani) face ca o autostrada sa stea inchisa din septembrie, fara o solutie aprobata si fara ca utilajele sa munceasca. Vorbim de o situatie in care riscam ca anul acesta sa avem mai putini km de autostrazi ca anul trecut. Vorbim de o situatie in care trenurile fac mai mult astazi decat faceau in 1938.
Lucrarile de infrastructura sunt ori blocate, ori puternic intarziate, cu licitatii care treneaza de mai bine de doi ani (precum cele de pe Campia Turzii – Tg. Mures sau cele de la tunelele dintre Lugoj si Deva). Pe calea ferata, situatia e inca si mai dezastruoasa, cu reabilitari care se anunta ca vor dura chiar si 10 ani datorita incapacitatii administrative in toate fazele, licitatiilor anulate sub suspiciuni de frauda, proiectarii defectuoase, managementului de proiect incompetent. Mai mult, politicul a taiat puternic finantarile atat pentru autostrazi cat si pentru cai ferate, bugetele din 2015, an de crestere economica, fiind chiar si la jumatate fata de cele din 2010, an de varf de criza economica.
Ca urmare, Romania a pierdut deja peste 1 miliard de euro fonduri nerambursabile acordate de UE. Adica, Romania a aruncat la gunoi echivalentul valorii muncii a 100.000 de romani pentru un an intreg, practic aruncand la gunoi 200 lei din buzunarul fiecarui roman prin incompetenta, rea-vointa, ingerinta politica si furt.
Domnul Costescu, propunerea dvs. pentru ministerul Transporturilor a declarat ieri la audierile din Parlament: „Cuvantul cheie este continuitate. Ne dorim sa asiguram aceasta punte si in scurta perioada pe care o vom avea la dispozitie sa pregatim practic toate conditiile ca urmatorul Guvern sa poata sa plece de la o baza solida”
Sa vorbim de continuitate mi se pare o dovada de cinism si nesimtire in fata contribuabilului roman si european. Nu ne mai permitem sa aruncam cu bani, nu ne mai permitem sa intarziem nejustificat proiecte, nu ne mai permitem sa ne batem joc de banul public, nu ne mai permitem sa taiem bani de la dezvoltare pentru a arunca inspre acoperirea gaurilor fiscale si pentru pomeni electorale, precum a facut precedentul guvern. O punte intre guvernari implica fix continuitatea starii de fapt anterioare, o situatie intolerabila, chiar si pentru inca o zi.
Dat fiind cele de mai sus, orice idee de dezvoltare, de mai bine, in conditiile astea, sunt pur si simplu vorbe in vant, cresterea economica si dezvoltarea si investitiile neavand de unde sa vina in conditiile in care infrastructura de transport nu permite nici macar un transport suplimentar fara cresterea intarzierilor in alta parte. Practic, este absurd sa vorbesti de viitor, de investitii in conditiile in care arterele tarii, care ar trebui sa sustina acest viitor cedeaza una cate una sub presiune si sub nepasare.
Ca urmare, solicit retragerea propunerii / demisia / demiterea ministrului propus al transporturilor. Solicit o numire din afara companiilor de stat sau a Ministerului Transporturilor, considerand ca personalul acestora este compromis, ori prin rea vointa, ori prin incompetenta, in totalitatea sa.
Cu dezamagire,
Mihai Croicu

Distribuie acest articol

5 COMENTARII

  1. Asta pentru ca ati uitat deja de Inundatiile Catastrofale de acum 10 ani!
    …din 2005, cand ati devenit 3 tzari distincte pentru cel putin 2 saptamani – dpv feroviar aproape un an de zile incheiat.

  2. TRANSPORTURI.Am participat recent la o prezentare interesanta a situatiei transporturilor in Romania si m-am ingrozit.A fost practic o actiune de distrugere in toate domeniile, pe fondul unor conduceri nerealiste si care a dus la o explozie a traficului cu auto de mica capacitate urmata de blocajele aferente.Lipsa unor autostrazi moderne si de calitate, cuplata cu distrugerea mijloacelor feroviare, lipsa transportului in comun modern din marile orase ,genereaza zilnic problemele cu care suntem cu totii afectati..

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Prin adaugarea unui comentariu sunteti de acord cu Termenii si Conditiile site-ului Contributors.ro

Autor

Mihai Croicu
Mihai Croicuhttp://contributors
Mihai Croicu este membru in Consiliul Director al Asociatiei Pro-Infrastructura si cercetator la Universitatea din Uppsala, Suedia. Are studii la Universitatea Bucuresti si Universitatea din Uppsala si Universitatea din Umeå, Suedia.

Contributors.ro propune autorilor săi, acum, la sfârșit de an, trei întrebări despre anul 2020 si perspectivele României în viitorul apropiat. Cele trei întrebari sunt:

1. Care este evenimentul anului 2020 cel mai pe nedrept trecut cu vederea de media și de opinia publică? 

2. Care este cea mai interesantă idee a anului 2020?

3. Care e cea mai mare temere pe care o aveți pentru viitorul României si care e cea mai mare speranță? 

Esential HotNews

E randul tau

Observ cu uimire că invocați, ca reper intelectual creștin, cartea lui Noica, „Rugaţi-vă pentru fratele Alexandru”. Și cumva indirect îi reproșați lui Gabriel Liiceanu un soi de trădare a acestui crez ( „am neplăcuta senzaţie că mă aflu ȋn faţa unui tată care şi-a abandonat, simbolic, copiii”). Mă tem că tocmai această carte a lui Noica este o trădare a suferinței victimelor de: Cristina Cioaba la Dincolo de Isus. Gabriel Liiceanu şi portretul României religioase

Top articole

Încălzirea globală, acidificarea oceanelor și moartea peștilor tropicali – acuzații de fraude științifice de mari proporții

Pe 6 mai 2021, revista Science a publicat o amplă anchetă intitulată Acidificarea oceanelor modifică comportamentul peștilor? Acuzațiile de fraudă creează o...

Ierusalim. Există conflicte fără soluții sau doar conflicte pentru care soluția încă nu a fost găsită?

Rezumatul în 10 puncte: Începând din noaptea de vineri spre sâmbătă (7/8 mai), în...

Sfârșitul emigrației

Au emigrat din România spre Europa occidentală peste trei milioane de români, din 2000 încoace. O parte au emigrat spre Italia și...

De ce a pierdut USR în sondaje după criza de la Ministerul Sănătății

Un studiu Avangarde a prezentat zilele trecute câteva date extrem de interesante. 52% dintre cei intervievați consideră USRPLUS drept...

Îl mai poate salva războiul/Hamas pe Netanyahu de pierderea funcției de prim ministru?

Știm, teroriștii de la Hamas au atacat iarăși Israelul iar statul Israel are tot dreptul să se apere. Niciun dubiu în această...

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro

MIHAI MACI – Cel de-al doilea volum din Colectia Contributors.ro

„Atunci când abdică de la menirea ei, școala nu e o simplă instituție inerțială, ci una deformatoare. Și nu deformează doar spatele copiilor, ci, în primul rând, sufletele lor. Elevul care învață că poate obține note mari cu referate de pe internet e adultul de mâine care va plagia fără remușcări, cel care-și copiază temele în pauză va alege întotdeauna scurtătura, iar cel care promovează cu intervenții va ști că la baza reușitei stă nu cunoașterea, ci cunoștințele. Luate indi­vidual, lucrurile acestea pot părea mărunte, însă cumulate, ele dau măsura deformării lumii în care trăim și aruncă o umbră grea asupra viitorului pe care ni-l dorim altfel.” – Mihai Maci Comanda cartea cu autograful autorului. Editie limitata.

Carti recomandate de Contributors.ro

 

„Pierre Hadot aduce filosofia antica in zilele noastre. Ce s-a spus candva redevine actual, urmand modelul exercitiului spiritual, mai exact al intelepciunii care este, inainte de orice, o optiune de a fi.” – Pascal Bruckner

 

„Demersul lui Hadot parcurge elegant traseul de la inceputurile filosofiei printre greci, apoi transformarea ei in timpul romanilor si intalnirea cu crestinismul, precum si relatia emotionanta dintre filosofia orientala si occidentala.” – Global and Mail

 

Pierre Hadot (1922–2010) a fost un filosof, istoric si filolog francez, bun cunoscator al perioadei elenistice si in special al neoplatonismului si al lui Plotin. Este autorul unei opere dezvoltate in special in jurul notiunii de exercitiu spiritual si al filosofiei ca mod de viata.

 

Cumpara cartea de pe GiftBooks.ro