Jucării sau drepturi? Despre ce să discutăm de 1 iunie? Gestul de a oferi o jucărie arată apropiere sufletească, dar acest gest de multe ori subliniază discrepanța de autoritate și este realizat pentru a suplini o lipsă de comunicare sau pentru a cumpăra un drept. Putem mai mult, cu siguranță. Respectarea drepturilor copilului ne transformă în ființe sociale mature și inevitabil responsabile trans-generațional. Conștienți de drepturi și obligații, copilul și adultul relaționează inter-generațional. Să zicem că ne lipsim de această discuție. Ce ne facem când drepturile nu pătrund în intimitatea fiecărei case? Poate să urmeze abuzul fizic, abuzul emoțional, abuzul sexual, neglijarea. Poate e nevoie să fim mai grafici cu ce se poate întâmpla în spatele sintagmei de abuz: neasigurarea alimentației adecvate, dezinteres față de starea de sănătate, privarea copilului de afecțiune, bătăi cu mâna sau cudiverse obiecte, scuturarea copilului, punerea copilului în genunchi, legarea, trasul de urechi, expunerea la munci grele, voyeurism, exhibiționism, hărțuirea sexuală, incitarea la prostituție.
Am urmărit cu îngrijorare tăcerea din perioada stării de urgență. Pentru o scurtă perioadă de timp s-a reușit ceea ce își doresc abuzatorii. Victimele minore ale abuzurilor domestice au dispărut în spatele ușilor închise . A dispărut șansa ca principiile democratice ale societății să pătrundă în obiceiurile familale.. Subiectul reapare pe prima pagină când se întâmplă ceva îngrozitor și negreșit, odată cu încetarea stării de urgență, au reapărut titluri care relatează fapte îngrozitoare. Or să fie voci ce vor spune că nu cade în puterea lor să schimbe o viață de copil din altă familie. Drepturile copilului se întind de-a lungul “competenței” fiecărui membru al comunității. De aceea, mă simt obligat să readuc aminte câteva dintre drepturile copilului. Sunt sigur că o să ne regăsim ca potențiali eroi prin fapta noastră în cel puțin unul dintre aceste scenarii. Aceste drepturi trebuie să fie respectate pe 2 iunie, pe 15 iulie și în orice altă zi. Fie că ai 5 lei sau 100 de mii în buzunar pentru a lua jucării de 1 iunie pentru copilul tău, promovarea drepturilor copilului este necesară. Aşadar, copilul are dreptul dat de natura umană, de legislația europeană și de hotărâri ale Curții Europene a Drepturilor Omului:
- de a se naște și avea acces la un incubator unde să nu fie ars de o asistentă iresponsabilă; de a nu muri dacă are varicelă doar pentru că ambulanța nu s-a grăbit, iar defibrilatorul a fost cărat 5 etaje; de a nu intra în moarte cerebrală după o anestezie la stomatolog; de a nu muri de la o viroză pentru că a fost plimbat între spitale sau pentru că doctorul nu i-a acordat atenție. (art. 35 Carta drepturilor fundamentale a UE, CEDO Oyal/Turcia)
- de a fi ferit acasă, pe stradă, în mijloacele de transport, în școală, în instituţii, în comunitate de discriminare, amenințări, hărțuire, pumni, vătămări, scuipături și persoane nepoliticoase. (art. 21 Carta drepturilor fundamentale a UE, CEDO, Oršuš și alții/Croația)
- de a nu fi confruntat cu maldăre de gunoi neridicate aflate în descompunere care miros urât în făța blocului, în parc, pe stradă, în pădure, pe malul răului, la gradiniță și în curtea școlii.
- de a nu fi pus în pericol de șoferi beți, câini de atac nesupravegheați, de cioburile din groapa de nisip, de fiarele ruginite ce zac peste tot, gropile din asfalt uitate de cei chemaţi să le repare, de bucățile căzute din clădirile lăsate în paragină, de tencuiala din şcoli ce se prăbușește ca urmare a infiltrațiilor de apă din urma ploilor sau orice alt motiv.
- de a avea acces la locuri unde să își petreacă timpul liber în siguranță, fie că este la vârsta de a se da în leagăn, la vârsta de a ieși în cluburi, restaurante sau terase știind că acestea respectă condițiile de funcționare ISU sau că este vorba de întruniri în spațiul public, inclusiv proteste. (art. 12 Carta drepturilor fundamentale a UE, CEDO Partidul Popular Creștin Democrat/Moldova).
- de a avea acces la un mediu online unde să își petreacă timpul liber în siguranță fără agresiune, hărțuire, escrocherii, link-uri periculoase, dezinformare, conținut pornografic, materiale violente, gambling, cyberbullying și furt de date personale. (art. 8 Carta drepturilor fundamentale a UE, CEDO K.U./Finlanda)
- de libertatea de a primi sau a transmite informatii sau idei, de a citi, asculta şi vedea programe la televizor sau radio care să nu ii puna în pericol sănătatea mentală, emoţională şi capacitatea de a construi relații sociale. (art. 11 Carta drepturilor fundamentale a UE, CEDO Handyside/Regatul Unit)
- de a fi ascultat, de a avea acces la educație juridică, sexuală, financiară, de protecție a mediului, istorie a religiilor. (art. 24 (1) Carta drepturilor fundamentale a UE, CEDO Sommerfeld/Germania)
- de a avea acces la o familie adoptivă dacă este cazul, la un personal medical bine pregătit, un asistent social empatic care să nu îl lege de pat; la un funcționar public ce nu uită de respect când se află în spatele ghișeului și nu suferă de incompetenţă, indiferenţă, corupție, de a nu avea profesori care copiază la examene sau plagiează licențe sau teze de doctorat, persoane care să nu afirme că “unde dai crește”, asistente maternale care să nu simtă în suflet că “bătaia este ruptă din rai”. (art. 24 Carta drepturilor fundamentale a UE, Regulamentul Bruxelles II bis, CEDO Câmpeanu/România)
- ca vocabularul său de copil să nu conţină “mingie”, “vroiam”, “țigare”, “Jmecher”, “renumerat”, “pițipoancă”, “apocalipsa 5G”, “vaccinul produce autism”, “gen”.
- de a nu fi nevoit să aleagă drept model fie din rândul lumii interlope, fie din lumea parveniților deoarece „gen, ăștia” au resursele necesare pentru a cumpăra audiență la ora de vârf.
- de a constata că cele peste 10.000 de acte legislative pe care este obligat să le respecte sunt respectate și de cei care le fac, existând acces la un proces echitabil. (art. 47 Carta drepturilor fundamentale a UE, CEDO T./Regatul Unit)
- de a fi ocrotit de familie, la respectarea vieții de familie, de a fi îngrijit de părinți, de a întreține relații personale cu ambii părinți, de a fi protejat de comunitate, direcția pentru protecția copilului, școală, poliție și justiție. (art. 7 Carta drepturilor fundamentale a UE, CEDO R.M.S./Spania)
- de a fi încrezător că își va putea construi un destin în ţara în care s-a născut.
- de a călători oriunde în Europa pentru a își construi un destin, deoarece România este o țară europeană.
- dreptul de a călători oriunde în lume, dar nu pentru că este privat de toate aceste drepturi în țara în care s-a născut.
Simt că este necesară o concluzie concisă: putem mai mult de atât. Fiecare hotărâre și prevedere legală a fost creată pentru că un drept al copilului nu a fost respectat. Fiecare hotărâre reprezintă victime, speranțe și destine curmate. Să respectăm ce simțim și să respectăm litera de lege. Să nu ne jucăm cu drepturile copilului nici măcar de 1 iunie.
Drepturile fundamentale ale copilului sunt ignorate de expertii care scot pe banda rulanta drepturi cu nemiluita.
Am fost surprins ca totusi primul pe lista este dreptul de a se naste – un drept ignorat si de CEDO, si de ONU, si de toate supra-organismele globaliste pro-avort. Conform alora, drepturile incep dupa ce te-ai nascut.
Am fost surprins si sa vad aici si „de a fi ocrotit de familie, de a fi îngrijit de părinți”. Sa-i spuneti asta si copiilor lui Anderson Cooper, si ai lui Elton John, care au facut din ei obiect de tranzactie intre practicantii de sex steril, donatoare de ovul si mame surogat.
Oare copilul sau adultul, în cazul meu, nu are și dreptul să fie scutit de a exersa cititul aberațiilor debitate de abject precum AT?
Daca vorbesti despre „drept”, atunci are si el voie sa se exprime.
Nu iti place, combate-l cu argumente, nu cu injurii.
EXCELENTA partea cu enumerarea! Am dat-o mai departe! Felicitari! :)