duminică, mai 18, 2025

Matrimoniale și teroare

În Drop- Jocul terorii, mai toți protagoniștii, indiferent că se situează de partea bună sau de cea rea a baricadei, ajung să fie, la un moment dat, plini de sânge. Unii dintre ei chiar își mai rup o mână sau un picior. Însă numai răii și neutri (așa cum este cazul  pianistului plasat acolo poate și spre a aminti de cel din Casablanca) trec în lumea drepților.

Ceilalți, adică bunii, scapă, salvați ca prin minune. De pildă, de apariția unui revolver adus exact când trebuie de o mașinuță a copilului Tobby, luat ostatic spre a o determina pe mama lui, frumoasa Violet (a cărei interpretă, Meghann Favy, e chiar frumoasă și unde mai pui că și joacă bine) să îl ucidă pe chipeșul Henry, fotograful cu care are o primă întâlnire într-un restaurant de lux, situat la al nu știu câtelea etaj al unui zgârie nori american. Interpretul lui Henry, Brandon Tyles, este chiar chipeș, iar evoluția lui în rol mi s-a părut net superioară celei din Totul se termină cu noi.

Nu voi dezvălui aici care e motivul pentru care Violet ar trebui să îi ia viața lui Henry. Voi spune doar că femeii i s-a pregătit statutul de viitoare criminală în urma unei analize foarte atente. Care o indică drept asasina ideală.

Mai concret. Violet este de ceva vreme văduvă. Iar văduvia ei a intervenit după ani buni de chin petrecuți alături de un soț violent, marcat de grave, de  serioase probleme psihice. Care și-a luat viața în cursul unei certe violente, după ce mai întâi a intenționat să îi ucidă pe Violet și pe micuțul Tobby. Afacerea a fost lămurită, cum altfel?, de justiția americană, însă o astfel de situație lasă mereu loc și pentru niscaiva dubii ce s-ar putea reactiva în cazul unei recidive. Unde mai pui că Violet are, grație profesiei, liber acces la substanța cu care ar urma să fie trimis pe lumea cealaltă Henry.

Violet vrea să uite problemele de odinioară, plănuiește să își refacă viața, iar cel ce pare a-i oferi o șansă e tocmai Henry. Numai că prima întâlnirea dintre cei doi nu se dovedește a fi de la bun început dintre cele mai reușite. Henry întârzie (ceva mai încolo ni se va lămuri motivul întârzierii), iar mai apoi Violet primește pe telefonul mobil mesaje din ce în ce mai ciudate.

Ceea ce pare inițial un simplu joc  (de unde și titlul în limba engleză al filmului) se complică. Comportamentul din ce în ce mai ciudat al lui Violet în fața asaltului de mesaje îl pune serios pe gânduri pe Henry. Asta în vreme ce bărbatul va deveni obiectul suspiciunilor femeii. Firește, la sfârșit vom vedea că posibilii amorezi sunt cinstiți și puri, că au trecut cu bine prin jocul terorii și că viitorul lor matrimonial sună cum nu se poate mai bine.

Recunosc. Am povestit poate mult prea ironic conținutul Jocului terorii. Film al cărui scenariu (Jillian Jacobs, Christopher Roach) și a cărei regie (Christopher Landon) sunt departe de a fi de Oscar. Jocul terorii  are însă și unele părți bune. Specifice unei producții acceptabile care îți pare astfel dacă nu intri în sala de cinema nutrind prea mari pretenții. Jocul terorii ilustrează categoria filmelor ce nu te plicitsesc, dar care, odată urmărite, sunt uitate. Nelăsând mai nici o urmă.      

Blumhouse Productions, Platinum Dunes

DROP (JOCUL TERORII)

Regia: Christopher Landon

Scenariul: Jillian Jacobs, Christopher Roach

Producători: Michael Bay, Jason Blum, Bradley Fuller, Cameron Fuller, Niamh Gale, Joe Hagg

Imaginea: Marc Spicer

Costume: Gwen Jeffares Hourie

Decoruri:  Kevin Downey

Design de producție: Susie Cullen

Coloana sonoră: Bear McCreary

Cu: Brandon Tyles (Henry), Meghann Favy (Violet),Fiona Browne (Diane),Travis Nelson (Connor),Ellen Reidy (Rebecca Novak)

Distribuie acest articol

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Mircea Morariu
Mircea Morariu
Critic de teatru. Doctor în filologie din 1994 cu teza „L’effet de spectacle de Diderot à Ionesco” şi, în prezent, profesor universitar de Literatură franceză la Facultatea de Litere a Universităţii din Oradea. Dublu laureat al Premiului UNITER pentru critică de teatru (2009 şi 2013)

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Carti

Foarte rar mi-a fost dat sa citesc o carte atat de neinduratoare cu realitatea imediata, in acelasi timp atat de logica si de riguroasa in demonstratii. Da, Mihai Maci n-are solutii pentru impostura generalizata din sistemul universitar romanesc sau din cercetare; dar o vaneaza splendid si necrutator in toate cotloanele unde se ascunde si o fotografiaza impecabil, aratandu-i originile si semnificatia sociala. Da, recunoaste ca nu stie cum ar trebui recuplata cultura de invatamant, nu mai spera ca s-ar putea ingradi dezastrele produse limbii romane de utilizarea device-urilor digitale, nu poate decat consemna declinul ireversibil al culturii inalte, dar si al satului traditional si al „familiei traditionale”: dar cat de magistral si, mai ales, lipsit de complezenta sentimentala completeaza fisele sociologice ale principalelor mutatii sociale si culturale din ultimele decenii! Ce-i de facut, totusi? Atata (si e deja mult), crede el: sa privim drept in ochi dezastrul si sa-i punem interogatiile esentiale: „Inainte de-a da raspunsuri, se cuvine sa punem intrebarile”. – Andrei Cornea

Un nou volum semnat de Mihai Maci. Îl puteți achiziționa de aici

Carti

Cărți noi

Noțiunea de cumpănă, care dă titlul acestui volum, nu doar că surprinde natura momentului geopolitic internațional, dar sugerează și o posibilă soluție pentru România. Cumpăna nu este doar o etapă de tranziție, ci un punct critic în care direcțiile asumate astăzi vor determina ireversibil poziția țării în arhitectura globală a puterii. După trei decenii de integrare euro-atlantică, în care viitorul părea stabil și previzibil, realitățile internaționale s-au schimbat rapid, iar ordinea liberală care a definit ultimele decenii este acum contestată. Această contestare vine atât din exterior, prin ascensiunea regimurilor autoritare, cât și din interior, prin revizionism politic și radicalizarea discursului public.” Prof. Corneliu Bjola, Universitatea Oxford

Volumul poate fi cumpărat de aici

Carti noi

Definiția actuală a schimbării climei“ a devenit un eufemism pentru emisiile de CO2 din era post-revoluției industriale, emisii care au condus la reificarea și fetișizarea temperaturii medii globale ca indicator al evoluției climei. Fără a proceda la o „reducție climatică“, prin care orice eveniment meteo neobișnuit din ultimul secol este atribuit automat emisiilor umane de gaze cu efect de seră, cartea de față arată că pe tabla de șah climatic joacă mai multe piese, nu doar combustibilii fosili. Cumpără cartea de aici.

Carti noi

 

Carte recomandata

Ediția a II-a adăugită.

„Miza războiului purtat de Putin împotriva vecinului său de la vest este mai mare decât destinul Ucrainei, echilibrul regional sau chiar cel european. De felul în care se va sfârși acest conflict depinde menținerea actualei ordini internaționale sau abandonarea ei, cu consecințe imprevizibile asupra întregii lumi pe termen mediu și lung. E o bătălie între democrație și dictatură, între regimurile liberale și cele autoritare... Cumpara volumul de aici

Pagini

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro