vineri, martie 29, 2024

Mințile dezgustătoare ale susținătorilor lui Vladimir Putin

Oamenii sunt mai mult decât mințile lor, dar mințile lor pot fi dezgustătoare.

Mintea liderilor care nu văd similaritatea dintre tacticile lui Vladimir Putin și acțiunile lui Hitler, sau o văd și evită să pună peste ele stigma acuzatoare.

Mintea acelor lideri din țările NATO care acceptă doar jumătăți de măsură în pedepsirea monstruosului atac comandat la Kremlin.

Mintea foștilor lideri de stat, Gerhard Schröder și François Fillon, reduși la condiția de slugi bine plătite ale țarului rus.

Sunt dezgustat de calificativul „o mișcare genială”, dat de Trump intrării în  Donețk și Luhansk a trupelor rusesti antrenate să verse sânge. Sunt dezgustat de mințile susținătorilor acestui om politic delirant și ale acoliților săi.

De mintea celor care așează NATO și regimul criminal rus ca pe două rele în opoziție.

De mintea celor care afirmă că Vladimir Putin este creația Occidentului, iar crima lui împotriva păcii, efectul politicii de extindere a NATO.

De mintea „tovarășilor de drum” care vedeau la Kiev „fasciști”, îngânând limbajul lui Putin și legitimându-i astfel pretextele, în timp ce la Sankt Petersburg se adunau extremiștii Europei.

De mintea celor care caută orice greșeală în cuvintele opozanților-eroi ai lui Putin, dar oferă circumstanțe atenuante asasinului de la Kremlin.

Există voci care îndeamnă la scoaterea din luptă a cât mai mulți soldați ruși. Aceștia sunt prizonierii unui regim criminal. Sunt voci care cer ca armata ucraineană să suporte carnagiul luptelor fără șansă pentru „a-și plăti scump pielea”. Soldații sunt oameni care azu dreptul să trăiască. Se aud voci care mizează pe lupta de partizani a unor adolescenți, bunici și bunice – întotdeauna, ai altora -, atât de ușor de spulberat de trupe antrenate pentru a ucide.

Sunt cam aceleași voci care renunță ușor la viața altora, dar greu la banalele lor inconveniente. Voci pentru care creșterea prețului la benzina mașinii proprii li se pare de nesuportat, iar renunțarea la plecarea în vacanță, o tragedie. Ucraina nu se poate apăra în fața strivitoarei armate ruse. Viețile omenești nu pot salva nimic. Ucraina va putea fi salvată numai prin solidaritatea concretă, tenace, de lungă durată și cum să nu?, cu costuri, a oamenilor care trăiesc în civilizația democrației. Acolo unde pot să se exprime, pot să sprijine, pot să hotărască cum se desparte binele de rău.

Doresc ca luptele să fie cât mai puține. Nu se poate miza pe confruntarea armată, ci pe ajutorul prietenilor Ucrainei. Niciunui aparținător cu copii să nu i se refuze a fi primit ca refugiat. Nicio organizație să nu întoarcă spatele la a deveni gazdă surorei ei din Ucraina. Locuitorii Europei au ocazia să se simtă „ucraineni”. Să repete ce au făcut americanii cu peste șapte decenii în urmă, prin vocea lui John F. Kennedy, salvând o capitală și un popor. Nu poate exista o victorie militară împotriva satrapului Putin, dar poate exista o victorie morală. Până nu va elibera Ucraina, în totalitate, Rusia lui Putin să fie o paria a lumii civilizate.

 

Este uimitor cât de similare sunt tacticile lui Putin cu cele ale lui Hitler. Sunt alte timpuri, sunt alte forțe. Acum asistăm la tragedia poporului ucrainean, există un pericol și pentru altele.

Ajutorul dat Ucrainei și ucrainenilor este nu mai puțin un ajutor pentru populația rusă îngenunchiată de un criminal. Rușii au dreptul, cândva, ca vecinii să privească la patria lor cu simpatie, nu cu teamă. Epoca războiului din Ucraina va fi scurtă, epoca solidarității cu popoarele amenințate de Rusia, în frunte cu cel ucrainean va fi lungă, solicitantă, derutantă. Forța și durata acestei solidarități reprezintă un test istoric de umanitate al Americii și al Europei.

Gabriel Andreescu

București, 24 februarie 2022

Distribuie acest articol

96 COMENTARII

  1. Putin va intra în istorie ca un CRIMINAL împotriva umanităţii, ca şi Lenin şi Stalin. Asistăm oripilaţi la ÎNCĂ una din marile mârşăvii provocate de Rusia în Europa.
    Autorul ar fi trebuit să exemplifice şi cu câţiva români, mult iubitori în a linge cizmele ruseşti.

    • Sper ca sanctiunile occidentalilor sa nu evite activele rusesti ascunse in Elvetia, Cipru, Panama etc.

      Lumea civilzata se afla la rascruce. Indiferent de riscuri, si riscurile sunt uriase pentru ca dementii astia au arme nucleare, sanctiunile trebuie sa fie extrem de dure. In aceste momente frica nu ajuta pentru ca oricum nu avem ce face. Daca lumea civilizata nu actioneaza hotarat acum, peste un an, peste doi ani, un alt dement va declansa un alt razboi si lucrurile vor sta si mai rau. Dementii astia trebuie sa inteleaga foarte clar ca astfel de actiuni au un pret urias si ca viata lor nu va mai fi niciodata ca inainte.

  2. „”Gerhard Schröder și François Fillon, reduși la condiția de slugi bine plătite ale țarului rus.”

    Refuzul lor de a demisiona este absolut abject. Nu numai ca sunt doar o marfa cumparata de cel care ofera mai mult- rusii in cazul de fata- oameni fara nici un fel de principii, dar nici macar nu sunt platiti pentru competentele lor ci pentru carnetele lor de adrese, relatiile si informatiile pe care si le-au facut in timpul functiilor respective.
    Trebuie amintit si Wolfgang Schüssel, fost cancelar austriac care face parte din consiliul de administratie al grupului petrolier rus Lukoil. Sub pretextul ca acesta este cotat la bursa din Londra si deci nu este o institutie publica rusa a refuzat sa demisioneze.

    Trebuie mentionata si tacerea populatiei ruse fata de acest razboi. Este adevarat ca in marile orase au manifestat cateva mii de oameni care merita admirati si felicitati penrtu acest gest (foarte multi dintre ei au fost arestati de autoritati) dar ce inseamna cateva mii fata de populatia Rusiei, fata de cele peste 11 de milioane de locuitori ai Moscovei, 5 milioane ale Sankt Petersburg etc.

  3. Din păcate , interconexiunile economice , împiedică un răspuns categoric de condamnare a lui Putin și a camarilei sale. La fel cu China , unde avem încălcări groaznice ale libertății de exprimare libere a întregii populații , ( internet – Nu , Google – Nu , You Tube – Nu , adică surse acceptate de informație necenzurate , etc , etc. )
    Lumea liberă s-a complăcut să aibe aceste 2 țări , una ca sursă de energie , gaz și petrol , iar cealaltă , ca mână de lucru ieftină. Acum , plătim prețul !

    • Cum de a putut ‘lumea liberă’ să creadă că va avea toate astea ‘free’? Și cu slana’n pod și cu varza unsă’n farfurie?

  4. O minte limpede !
    Oricum, numai un dement – cunosc bine semnificatia cuvantului – putea provoca astazi, in Europa, un macel absolut gratuit ! Da, si Hitler a fost un dement capabil sa distruga omenirea spre a stabili dominatia rasei germane, si comunistii, cu Stalin in frunte, ar fi vrut sa stabileasca o „lume ruseasca” sub masca internationalismului comunist. Care macar, masca adica, beneficia de o ideologie care i-a cucerit pe multi… pana cand omenirea s-a dezmeticit. Dar Putin ? Nu cred ca rusii, poporul rus vreau sa spun si nu niste capete infierbantate, ii pot impartasi – sustine opiniile. Lumea lui „pan”, a panslavismului sau panortodoxismului mimate de catre Putin nu-si gaseste ecou in „omul recent”…
    Sa-ti asumi moartea si suferintele a sute de mii de oameni …

  5. Doresc sa accentuez un aspect trecut cu vederea: Rusia a fost primul aliat al lui Hitler si impreuna au sfasiat Polonia, desfiintand-o si au decis ca Rusia poate ocupa Basarabia si Bucovina, sfartecandu-le si pe acestea! Acum Rusia, prin pretentiile si actiunile sale, demonstreaza ca este si ultimul aliat al hitlerismului, dorind sa mentina in viata acordurile semnate cu Hitler. Culmea penibilului: ultimul aliat al hitlerismului sustine ca a agresat Ucraina pentru a o denazifica!? Viva Putler!

    • Nu pot să nu remarc că atunci când te referi la Rusia folosești „Rusia”, iar atunci când te referi la Germania, spui doar „Hitler”, adică disociat de Germania….Sfântă ipocrizie…

  6. Cel mai bun text citit despre tragedia poporului ucrainean din ultimele zile. Sper ca va fi citit de cat mai multa lume. Sper ca tot mai multi romani sa asculte sfaturile sincere si sa incerce „să se simtă „ucraineni” macar in acest cumplit moment pentru acest popor greu incercat.

  7. PS La lista celor care joaca un joc dublu, ezitand sa se pozitioneze categoric de o parte sau alta trebuie adaugati si responsabilii turci. Ieri, ucrainienii le-au cerut turcilor sa inchida stramtorile Bosfor si Dardanele pentru a impiedica vasele rusesti sa ajunga in porturile din Ucraina. Exista acordul de la Montreux din 1936 prin care Ankara controleaza aceste stramtori si poate reduce trecerile navelor de razboi in caz de pericol sau pe timp de razboi. Azi turcii au raspuns ca nu pot face acest lucru „din cauza unui pact international care permite vaselor sa se intoarca la baza lor de origine!!!” a declarat ministrul turc al afacerilor straine.

  8. Ce putem face ? Razboiul a inceput in Ucraina .Desigur , mintile, dezgustatoare , ce sustin agresorul pot gresi asa cum si noi toti am invatat inca de mici sa tinem doar cu Fat Frumos din Lacrima sau Harap Alb si nicidecum cu Spinul cel urit sau cu Zmeul Zmeilor .Totusi ,adevarul este dincolo de existenta acestor , contrare, pozitionari ,atit de omenesti .Cum sa alegi ? Poti condamna NATO ca nu a ajutat cu trupe Ucraina ? Nu poti , ar fi insemnat doar sa punem paie peste foc. Poti condamna pe seful Ucrainei modalitatea prin care cere aceasta forma de ajutor ? Nu poti. El se considera indreptatit sa fie ajutat orisicum .Noi toti ,cei care privitori ca la teatru fiind ,putem foarte bine sa ne pozitionam cum dorim si de o parte sau de cealalta parte , este insa obligatoriu , atunci cind facem asta , sa intelegem ceea ce numim RESPONSABILITATE .Dincolo de sentimentele fiecaruia si dincolo motivatiile, diferite ,expuse public , se afla cunosterea a tot ceea ce se intimpla si accesul la formularea unor sanctiuni ce cuprinde totodata si consecintele imediate si viitoare ale acestor pozitionari publice ca si deciziile ce ar insemna un raspuns militar din partea NATO .Nu stim ce se afla in spatele usilor inchise .Eu unul traiesc , doar cugetind strict pe acest moment istoric ce ne este si el dat al ii trai ,fie ca si ca spectator deocamdata ,ca Razboiul sa se opresca , ca Putin sa isi pozitioneze trupele undeva la frontiera delimitata de NIPRU si sa lase restul de UCRAINA parte (in viitor ) deciziiilor Europene . Pina la urma si-a arat forta . Putin a recuperat ,decisiv, sprijinul tuturor rusilor pe care i-a reintegrat ,ca si teritoriile ocupate din Ucraina , la mama Rusie si a reusit sa creeze o linie de demarcatie intre el si Occident .Nu cred ca va merge mai departe de atit fiindu-i infinit de greu , in acest moment istoric , sa intre in lupta cu NATO si sa ocupe teritorii (tari ) . Cetatenii acestor sunt ultramajoritari sau au devenit deja ultramajoritari si potrivnici , nu atit Rusiei , cit lui Putin . La nivel de umanitate intreaga Europa isi va face datoria si va primi cu bratele deschise pe cei care fug din calea razboiului si dupa ce lucrurile se vor fi incheiat vom asista la o grabnica reconstructie a noii Ucraine ramase sub controlul UE .Orisicare conducere sau conducator responsabil ,fie el al UE sau al SUA ,nu poate face , din nefericire ,mai mult de atit pentru Ucraina in acest moment istoric .

    • Si oare cand va veni momentul(absolut necesar pentru linistea si bunastarea popoarelor lumii) „sa punem paie peste foc” si sa terminam odata pentru totdeauna cu sobolanii tasniti din ideologii macabre spre a distruge vietile unor oameni nevinovati !?

      Cred ca exact acum, acest moment a sosit! Nu trebuie sa existe colt al planetei in care sa se poata ascunde de dreapta pedeapsa brutele care atenteaza la vietile oamenilor nevinovati! Cumva, cei ce afirma ca sunt aparatorii dreptatii, trebuie sa puna piciorul in prag si sa reduca la tacere orice manifestare care, intentionat si cu rea vointa, aduce atingere vietii si bunastarii oamenilor. Cu orice risc! In caz contrar omenirea este condamnata sa traiasca periodic tragedii inimaginabile si oricand, haosul si degringolada pot stapani planeta pe peroade nedeterminabile! O parte importanta in incercarea de realizare in viitor a unei civilizatii globale sanatoase pe planeta Pamant este exterminarea raului, exterminarea celor ce cu buna stiinta pun in pericol VIATA!

  9. Tot respectul pentru opiniile dvs-tră, ca și un om civilizat și echilibrat v-ați abținut de le epitete și catalogări mai tari, lucru pe care eu aproape că nu îl mai pot face. Omul ăsta care a dat peste cap viața a milioane de oameni nu merită să trăiască. Toată lumea se gândește la sancțiuni economice adresate poporului rus, ca și cum lor nu le-ar fi destul de greu și așa, cu un dictator criminal la putere, care îi ține sub teroare. Mințile strategice, specialiștii militari, experții în intervenții armate fulger, asasinii instituționalizați, ei trebuie mobilizați, motivați și asmuțiți asupra dementului ăsta. El trebuie eliminat … este singura soluție lucidă, realistă și care chiar ar salva vieți. O amânare a acestei decizii și o lipsă de fermitate în aplicarea unei astfel de soluții va costa omenirea multă suferință, mulți morți și multe destine de țări și de națiuni mutilate. Nu trebuie să uităm că nenorocitul ăsta are la îndemână arme nucleară și a amenințat cu ea.

    • @Josef Swejk- nu te duci tu cu fiul tau sa ne aratati cum se doboara unu-doua elicoptere rusesti cu pusca sau poate chiar cu pistoalele Colt cu care te lauzi pe aici, ca si asa va antrenati regulat la poligon si sunteti in forma. Sa pui pe Tik-Tok, sa devii viral, sa faci bani…
      In sinea ta probabil consideri actiunea lui Putin sinucigasa, ca doar nu se poate numi altfel daca si-a trimis soldatii sa moara impotriva unei armate mai numeroase si mai bine dotate, nu?
      De-ar fi fost cretinul de Trump la Casa Alba in locul lui Joe Biden, primul lucru pe care l-ar fi facut dupa invazia rusa ar fi fost sa ceara bani de la europeni pentru protectia militara, protectie evident proportionala cu donatia pentru terenurile sale de golf…
      Eu chiar sunt impresionat de comportamentul de pana acum a ucrainenilor, a presedintelui actual Zelenski si al fostului presedinte Poroshenko. Zelenski este inca la Kiev, nu la Lvov, nu in Air Force One in drum spre Polonia iar Poroshenko se pare ca este cu batalionul sau de aparare civila la vreo doi kilometri de cladirile parlamentului si guvernului ucrainean, tot in Kiev. Trump-ul tau era de mult in buncar, cu chilotii plini…

    • @ Svejk: Rastalmacesti ca de obicei.

      Autorul spune: „Sunt dezgustat de calificativul „o mișcare genială”, dat de Trump intrării în Donețk și Luhansk a trupelor rusesti antrenate să verse sânge. Sunt dezgustat de mințile susținătorilor acestui om politic delirant și ale acoliților săi.”

      Trump: „I went in yesterday and there was a television screen, and I said, “This is genius.” Putin declares a big portion of the Ukraine — of Ukraine. Putin declares it as independent. Oh, that’s wonderful.
      So, Putin is now saying, “It’s independent,” a large section of Ukraine. I said, “How smart is that?” And he’s gonna go in and be a peacekeeper. That’s strongest peace force… We could use that on our southern border. That’s the strongest peace force I’ve ever seen. There were more army tanks than I’ve ever seen. They’re gonna keep peace all right. No, but think of it. Here’s a guy who’s very savvy… I know him very well. Very, very well.

      “This is genius.” se refera la miscarea facut de Putin, adica exact ce spune autorul.

      Admiratia lui Trump pentru Putin e absolut gretoasa, ca si el insusi.
      „I knew Putin very well. I got along with him. He liked me. I liked him,” he said.
      The former President claimed that Putin was a „tough cookie” but was „very savvy”, had a „lot of great charm” and loved his country.

      Amindoi sunt doua gunoaie, de-asta se si plac recirpoc.

    • Trump e un razgaiat cu bani si din pacate reprezinta lumea libera. A pierdut o buna ocazie sa taca. De doua zile oameni nevinovati au murit, rusi si ucrainieni, soldati si civili. De ce?

    • @Svejk are dreptate. Trump a fost ironic acolo, dar asta o sa observe doar cei care inteleg engleza si n-au nevoie de ghilimele pentru a observa o ironie.

      • Lumea civilizata este la rascruce asa ca nu este momentul pentru ironiile/idioteniile lui Trump. Trump este doar un dement mic la fel cum Putin era un dement mic acum 22 de ani cand a venit la putere. Insurectia tribala din 6 ianuarie impotriva unui Congres lasat intentionat fara aparare arata ca este foarte usor ca in anumite conditii un dement mic sa se tranforme intr-un dement mare.

        In orice societate exista falii, frustrari, frici. Rolul unui lider autentic este sa promoveze pacea sociala si unitatea.
        Este cel mai usor lucru sa guvernezi prin ura si prin dezbinare iar tu sa pozezi in ”salvatorul” si ”geniul stabil” al natiunii. Este ceea ce face Putin in Rusia. Donald este un pericol urias pentru societatea americana si pentru lumea civilizata. Urmarile celor 4 ani de domnie ”geniala”, frica si ura dusa la paroxism in societatea americana nu se vor stinge nici in 20 de ani. Dupa 4 ani de trumpism au ajuns sa se urasca vecinii intre ei, au ajuns parintii si copiii sa nu-si mai vorbeasca…

        Prefer de o mie de ori un lider cumsecade si bine intentionat asa cum este Joe Biden. In indelungata lui cariera politica a facut nenumarate greseli, dar a incercat mereu sa repare raul pe care l-a facut sau sa-si ceara scuze. Lupta dintre bine si rau nu este doar o poveste din cartile pentru copii, ea se intampla in fiecare moment atat in interiorul nostru cat si in lumea din jurul nostru. O societate orbita, dar si un om orbit de ura nascuta din minciunile sau jumatatile de adevar ale unui lider supercarismatic ca Donald nu mai face alegeri rationale.

  10. Asta înseamnă că, într-o simetrie perversă care ar imita istoria din care nu învăţăm nimic, mai ales noi, ăştia, marii dictatori ai lumii, Germania, de data asta, se va alia cu SUA, şi, alături de Ucraina – victima, toţi – vor învinge Rusia încât, în acelaşi anotimp, Putin se va sinucide precum Hitler… Deja bat grâul de colivă, bănuind că avem de-a face cu un ortodox…
    Ceea ce am învăţat din istorie, din corsi e ricorsi, e că orice acţiune produce o reacţiune la fel de puternic şi, peste un timp, sistemul se va restabili aproape în aceiaşi parametri, răzbunând vechile nedreptăţi cu alte nedreptăţi, de data aceasta „nedreptăţile noastre” fiind cele corecte, câtă vreme ne avantajează pe noi. Probabil că nu aveţi simţul umorului, acel umor care intră inclusiv în tragedii, tragedii primite doar cu un trist surâs. Prea vă luaţi în serios şi nu-i prima dată, asta dacă vă găsiţi şi spectatorul… şi spun asta riscând să fiu crezut şi eu cu o „minte dezgustătoare”… Singura minte care nu intră sub această bănuială e, desigur, a celui care semnează comentariul… Da, mor oameni foarte aproape de noi, dar şi aceste tragedii intră în viaţa mea, până când şi viaţa mea va intra într-o tragedie… Desigur, nu şi a domniei voastre…
    Peste toate, lecţia gravă este că un sistem democratic este valabil într-o lume democratică. Dar când are a se confrunta cu o dictatură, nu va mai putea mobiliza resursele pentru un ideal oricât de nobil ar fi! Scurt: dictatorul Putin, la fel ca Hitler, poate dispune trimiterea la moarte a generaţii întregi de tineri, ceea ce o democraţie, mai ales când nu e ameninţată direct, nu va reuşi la fel de uşor, de teamă că-şi pierde electoratul!

    • Ar trebui sa reflectati si la faptul ca exista si DREPTATE ABSOLUTA si ca s-ar putea ca lumea sa traiasca curand momentul in care niste nebuni idealisti sa faca tot posibilul pentru ca DREPTATEA ABSOLUTA sa triumfe si sa puna cu botul pe labe toata sleahta asta de „materialisti” care nu pot face nimic din care sa nu „iasa” ceva pentru propria persoana!

      A propos, o democratie care nu se poate apara impotriva unei dictaturi garantat contine multi indivizi care se iubesc mult pe ei insisi si pentru care principiile nu reprezinta mare lucru…si in consecinta chestia respectiva nu prea mai e democratie!

  11. care sint mecanismele ce l au creat pe analfabetul scornicestean (Ceausescu) de a reusit sa batjocoreasca o natie? aceleasi ca n cazul lui Putin. cind jivinele inarmate si cele platite de cetatean sa i asigure siguranta si dreptatea/justitia se organizeaza n caste profitoare ce si urmaresc propriul interes si cel de clan, rezultatele sint cele pe care le vedem. nu mai exista comunitati umane ci sclavi ce muncesc sa imbogateasca stapinii (speciali, esentiali, politruci, scursuri abjecte ce si au format o retea mafiota din drojdia amorala, hoata si infecta a oricarui stat esuat). cine i pot veni de hac lui Putin si camarilei milienesti/securiste? mai degeaba cei dinauntru sustinuti prin toate mijloacele de lumea libera din afara (sper sa mai existe).

  12. Sanctiunile blande si cu actiune lenta adoptate pe 24.februarie ii vor permite lui Putin sa se adapteze. Rusia are nevoie de un tratament soc, excluderea de urgenta din sistemul Swift, chiar si temporar, pentru 90 de zile. Nu conteaza ca vor veni apoi bani din Kazahstan, din China etc pe alte cai, pe sisteme de plati alternative, din care o parte sunt deja implementate. Si nu, fondurile suverane rusesti nu au lichiditati de 700 mld usd, pentru ca mare parte din banii aia sunt deja investiti. Probabil ca au lichiditati doar banii veniti in 2021.
    Excluderea din Swift va provoca un soc major, chiar si pentru cateva zile in sistemul bancar rusesc. Rusii vor intra in panica iar marile orase rusesti vor intra in fierbere.
    Sa nu uitam ca cei 180.000 de soldati rusi au fost adunati cu arcanul din satele si din stepele Rusiei si nu din orase, tocmai pentru a nu provoca tulburari in marile orase.
    Sper ca birocratii de la Bruxelles sa gaseasca putina barbatie in costumele alea scumpe si parfumate pe care le poarta cu atata gratie si sa faca ceea ce trebuie. Despre intelepciune stiu sigur ca nu se pune problema, au aratat acum zece ani cand i-au predat energetic Europa lui Putin. Cat de tampit sa fii, va rog sa ma iertati, ca sa cresti dependenta de gazul putinist de la 35% la 45% in loc sa cobori la 20%? Cat de tampit sa fii sa-ti falimentezi singur industria energetica traditionala prin certificate CO2 la 100 eur, cand nimeni altcineva din lume, nici SUA si nici Asia, nu are astfel de certificate?
    Dar nu mai conteaza acum, am fost tampiti, o sa ne coste, dar hai sa facem ceea ce trebuie, ceea ce omeneste trebuie facut. Sau daca ne-am pierdut umanitatea, macar sa gandim economic, ce-o sa faca UE cu milioanele de refugiati din Ucraina? Cum o sa repare UE toate casele si podurile alea distruse in Ucraina de armata putinista?

  13. Libertatea nu vine de la sine. Sunt momente, ca acum in Ucraina, in care trebuie sa lupti ca sa fii liber, sa nu fii inrobit. Cu toata durerea, nu se poate concepe ca armata unei tari sa nu lupte sa si-o apere.
    Trump o sa mearga in iad impreuna cu prietenul lui, Putin.
    Mare noroc am avut cu Gorbachov. Daca era Putin in loc de Gorbachov, si acum am fi fost prizonieri in Romania, sub dictatura.

  14. Sine ira et studio“ – Geschichtsschreibung ohne Zorn und Eifer. Tacitus

    Cei cu biografia în două epoci foarte diferite înțeleg mai ușor acuzațile bine formulate aici.
    În război adevărul e prima victimă. Cred că e îngrozitor faptul că Președintele ucrainean Selentzky, un evreu rus asimilat (a învățat limba ucraineană ca a doua limbă) să fie acuzat ca neo-nazist de criminalii de război Putin și Lavrov. Putin a prezentat Rusiei și lumii întregi o viziune a istoriei Rusiei de tip tarist (protocoalele de la Zion sunt o fasificare a serviciului secret tarist, acuzații folosite pentru progroame țariste împotriva evreilor etc). În politică minciunile nu sunt o excepție. În democrație libertatea cuvântului e practicat în mod diferit. În lumea anglosaxonă, SUA, UK, se poate spune aproape orice în mod public. Statul nu impune o „istorie” de sus pentru cei de jos, pentru locuitorii țării (altfel e în Franța, RFG, România, Polonia, Ungaria etc).În RFG sunt interzise simbolurile naziste și propaganda nazistă, negarea holocaustului etc. În democrațiile tinere din fostul Pact de la Varșovia se caută încă un mod de comunicare convenabil în spatiul public, acceptat ca consens democratic de societatea civică. Acest text prezentat aici e o davadă a spiritului civic dezlănțuit 1989. Minciunile au azi picioare mult mai scurte decât în „Națiunea” ceaușistă.

    Dacă mătur în fata ușii mele e măturat peste tot!

    • „În RFG sunt interzise simbolurile naziste și propaganda nazistă, negarea holocaustului etc”.
      In luna ianuarie 2022 Adunarea Generala ONU a votata o rezoluie numita „Lupta impotriva glorificarii nazismului, neonazismului si a altor practici care contribuie la escaladarea formelor contemporane de rasism, discriminare rasiala, xenofobie si a altor forme de intoleranta”. domnul presedinte, ministrul de externe, ambasadorul Romaniei de la ONU (pentru ca nu cred ca Romania) s-a abtinut de la vot.

  15. Soldatii Ucrainieni de pe Insula Serpilor o sa ramana in istorie ca eroi. Orice rezistenta si sfidare la adresa agresorului odios este importanta.
    Liberatea Europei Occidentale este rezultatul eroismului si sacrificiului soldatilor aliati. Aproape 400000 de soldati englezi si 400000 de soladati americani au murit ca sa-l invinga pe Hitler.

    • Daca in fata armatei rosii in 40 armata romana ar fi ripostat la fel, chiar daca sansele erau nule, acum am fi privit conflictul de pe malul Nistrului, nu de pe Prut.
      Si sa nu-si inchipuie cineva ca bilantul vietilor pierdute ar fi fost mult diferit. Au distrus rusii mult mai multe vieti dupa (si din cauza ca) capitulare decat ar fi fost ca victime de razboi.
      Ar trebui sa invatam si care este valoarea materiala a eroismului. Da, nu e numai pe vorbe. Pe asta se cladeste o natiune, nu pe evitarea pierderilor de moment.

  16. As avea cateva comentarii la remarcile ´geniului stabil´ despre omologul lui malefic si la fel de ´stabil´. GOP pare captiv unei linii populiste-reactionare, exista un razboi ideologic in Vest de care profita, de ceva timp, rusii. Avem si noi ´reactionarii´ nostri europeni, educati la mari universitati si crescuti in puf. Este Putin urmasul bolsevicilor sau urmasul tarilor autocrati si reactionari ? Ideologii conservatori vor sa vada in regimul rus de azi bolsevism deghizat, adica ´stangism´ ( in miopia lor si in nazism vad tot ´stangism´) . E vorba insa de ceva mai fetid, un amestec de bolsevism si sumane negre, foarte aproape de cosmarul rosu-brun, care era si este cea mai demonica forma de fascism, fascismul ´mistic´. Unii dintre boierii reactionari romani, foarte eruditi, fara indoiala, sunt admiratori, pe fata sau pe dos, ai lui J. de Maistre ( care a compus la curtea lui Alexandru si a influentat foarte mult panslavismul ), Ch. Maurras si C. Schmitt : atitudinea lor fata de putinism, lucrul se simte, este una de groaza amestecata cu respect, un fel de ´teroare sacra´. Viseaza, un vis erotic decadent in hainele unui pseudo-clasicism -, un Putin american si o America reactionara, ´conservatoare´ , zic ei, in dispretul lor boieresc fata de plebe si ´egalitarism´. Este venerarea masochista dintotdeauna a intelectualilor fragili si neurastenici pt. o ´virilitate´ pe care nu o au, pt. Ubermensch. Cam in aceeasi dilema se afla si jurnalistul, estetul si literatul Ch. Maurras in fata lui Hitler : il credea rezultatul Reformei+Revolutiei+bancherilor evrei (!) , dar uniunea ideologica de profunzime l-au facut sa se impace cu regimul colaborationist iar discipolii lui au devenit pronazisti pe fata. Asa este acum legatura, de adancime, dintre curentul general neo-reactionar si putinism. Marele pericol, pe care Putin, cu narile lui de carnasier, il simte, e ´trumpizarea´ Americii si a Occidentului, pe asta mizeaza. Planurile nu au iesit cum se astepta, de aceea a atacat, ce s-ar fi intamplat insa daca evenimentele s-ar fi petrecut in mandatul ´Geniului´ ?! Acum se vede cat de importanta a fost America adevarata ( care a ´retinut´ Rusia, in comunicat ) in ultimul secol si cat mai este inca, in fata puterilor haosului, dar si pt. cine joaca toate partidele de antiamericanism ( deghizat in antiliberalism ). Cine l-a adus la putere pe Hitler ? Conservatorii reactionari, in frunte cu aristocratul von Papen ( si care aveau sa-i cada primii victime ), in ura lor viscerala fata de ´progresismul occidental degenerat´, atat de banal si de putin eroic-tragic. America si Europa au fost destabilizate mai intai, sistematic, din interior, aceasta civilizatie a fost puternica pt. ca a fost liberala si si-a avut fundatiile in Lumini, nu in vreo gotica ´teologie-politica´, un Occident ´conservator´ anti-liberal e doar o alta utopie medievalista si decadenta – inrudita cu slavofilismul. Acesti inteletuali vanitosi ce se cred ´initiati´ sunt cei mai aiuriti si inadecvati la realitati.

    • Remarcabilă formulă: ”trumpizarea Americii”. E nerelevant că anexarea Crimeii a avut loc în timpul administrației Obama, e nerelevant că aceeași administrație Obama a desființat Flota a-2-a a Atlanticului de Nord și a retras toate tancurile din Germania (ambele măsuri fiind corijate de Trump în 2018). E nerelevant că Biden a fost vicepreședintele lui Obama, e nerelevant că invadarea Ucrainei are loc în mandatul aceluiași Biden etc. Singur lucru relevant pe lumea asta e ”trumpizarea Americii”. Pentru că democrații americani se prezintă drept victime chiar și atunci când ei înșiși se află la putere.

      În realitate, invadarea Ucrainei demonstrează altceva: că ”trumpizarea” Poloniei a fost mai mult decât necesară, că ”trumpizarea” României este mult întârziată și că banii alocați de administrația Trump pentru modernizarea și extinderea bazelor aeriene de la Kogălniceanu și Câmpia Turzii au fost mai mult decât justificați.

      • @ Harald & sveik: Mai rasfirati baieti…sau v-a trimis Q vreun mesaj si v-ati activat?
        Putintica rabdare mai aveti trei ani pina pierdeti alegerile…din nou :-)

        • Dacă nu ameninți România și cu pierderea Transilvaniei, nu te recunosc :)

          Poți nega vreo frază din comentariul meu precedent, cel la care ai răspuns? Așa zișii anti-Putin sunt în majoritatea lor doar niște cozi de topor ale Rusiei, asta se întâmplă în realitate.

      • In 2020 cand Trump era presedinte acesta a anuntat retragerea a 12 000 de soldati din Germani plus echipamentul necesar. .

        • Așa … și? Amenință cineva Germania, riscă Germania vreo agresiune din partea lui Putin? :)

          Militarii americani sunt necesari în Polonia și în România, nu în Germania.

          • @Harald Va scrie cineva comentariile si dvs doar le copiati fara sa le cititi/intelegeti?
            Am raspuns frazei din comentariul dvs critic la adresa retragerii de tancuri din Germania ( cred ca intelegeti ca asta inseamna si retragerea soldatilor):
            „”Obama a desființat Flota a-2-a a Atlanticului de Nord și a retras toate tancurile din Germania (ambele măsuri fiind corijate de Trump în 2018)””.
            Deci ce anume a corijat Trump ca nu este deloc clar in contextul in care el este cel care a retras trupe din Germania?

        • @AlexA – lipsa dvs de familiaritate cu domeniul militar își spune cuvântul: poligonul de tancuri de la Grafenwöhr are peste 200 kmp, iar în timpul Războiului Rece a fost mai mult decât util, dat fiind că se afla în apropierea frontierei cu Cehoslovacia, deci la marginea Cortinei de Fier.

          Obama a retras pe tăcute toate tancurile M1 Abrams de la Grafenwöhr, fără să anunțe nimic oficial, facilitând astfel anexarea Crimeii. În 2018 Trump le-a adus înapoi, tot fără mare publicitate, însă bavarezii au ieșit în stradă flutrând steaguri americane, când tancurile au apărut pentru prima dată pe drumurile publice din Bavaria. Cât despre Flota a 2-a a Atlanticului de Nord, căutați singură pe net povestea cu desființarea și reînființarea ei. Așa a corijat Trump măsurile lui Obama.

          Retragerea de trupe ”din Germania” este cam vagă: Kaiserslautern Military Community se află aproape de granița cu Franța și cu Luxemburg, nu mai e nevoie de prea mulți militari americani acolo. Rămân operaționale baza aeriană de la Ramstein și Landstuhl Regional Medical Center, dar 54.000 de americani la Kaiserslautern e cam mult în zilele noastre. Retragerea a 12.000 de militari de-acolo e lipsită de orice semnificație strategică pentru estul Europei. Încercați să rămâneți la domeniul academic, cel militar vă depășește cu mult. Iar agresivitatea pe model Elena Ceaușescu nu vă ajută cu nimic.

          • @ Haralad: „Obama a retras pe tăcute toate tancurile M1 Abrams de la Grafenwöhr, fără să anunțe nimic oficial, facilitând astfel anexarea Crimeii.”
            O cam tragi la tema, maestre.
            Ai putea sa ne luminezi din putul gindirii militare cum a facilitat anexarea Crimeei plecarea tancurilor Abrams din Germania? Asa, cu cuvintele matale si pe intelesul tuturor.

            • Obama a relansat Rusia în politica mare internațională, prin așa-zise ”stângăcii” care au ridicat mingi la fileu Rusiei. Când retragi tancuri din Germania, care e mesajul pe care-l transmiți Rusiei? Să se implice în Siria și să anexeze liniștită Crimeea, ăsta e mesajul pe care l-a transmis Obama.

              Tot în perioada aceea, președintele Germaniei a fost forțat să demisioneze sub un pretext ridicol și a fost înlocuit tocmai cu învinsul din alegeri, un redegist de-al lui Merkel. Iar a doua suspendare a lui Traian Băsescu tot atunci a avut loc, orchestrată tot de oamenii rușilor.

            • Harald nu are nici o logica: este un admirator feroce al lui Trump si pentru asta face niste piruete care nu au nici un sens. Pentru el este evident ca Biden este vinovat de razboiul actual din Ucraina si daca ramanea Trump presedinte, Putin s-ar fi ascuns intr-un bunker de frica. Asta este teoria pe care o serveste cu acelasi sos in cam toate comentariile.
              Comentarii pe care le gasiti pe anumite articole de pe contributors unde nu esti acceptat decat daca ai aceleasi idei ca autorul si comentatorii ca @Harald.

            • @ Harald:
              „Tot în perioada aceea, președintele Germaniei a fost forțat să demisioneze sub un pretext ridicol și a fost înlocuit tocmai cu învinsul din alegeri, un redegist de-al lui Merkel.”

              Uite, citeste atent.
              Pretext ridicol? Wulff a bagat mina-n bani, adica coruptie. 500k euro private loan de la nevasta unui prieten mai smeker ca el. Daca era kosher de ce nu l-a declarat?
              „I was not straightforward, and I am sorry about that,” he said.

              Gauck, preot protestant, a fost seful Comisiei Gauck ce a pastorit dosarele STASI asa cum Romania n-a reusit nici pina-n ziuade azi cu dosarele securitatii. E un anticomunist convis si nu vopsit dupa 1990 ca multi altii, urmarit de STASI si mentionat in dosarul lui ca „incorrigible anti-communist”. Deci sugestiile tale „un redegist de-al lui Merkel” sunt mizerabile…ca de obicei.

            • @Ronny – Gauck era la fel de Stasi ca și cei pe care îi investiga, faptul că tu îl aperi din răsputeri e cea mai bună dovadă. Iar Merkel era mâna dreaptă a unui colaborator Stasi dovedit, așa i-a fost impusă lui Kohl. În regimurile comuniste, partidul și securitatea erau separate, dar Gauck nu era șef de partid.

              Ce-a zis justiția germană despre Christian Wullf?

          • @ Harald: „Gauck era la fel de Stasi ca și cei pe care îi investiga,”
            Pe ce te bazezi, domnule?

            „Iar Merkel era mâna dreaptă a unui colaborator Stasi dovedit, așa i-a fost impusă lui Kohl.”
            De ce ar fi acceptat Kohl o colaboratoare STASI?

            • A fost o parte din prețul reunificării. Rusia și-a retras abia în 1994 toate trupele din fosta RDG, după ce s-a convins că toate cerințele i-au fost îndeplinite.

              Între 1982 și 1990, idolul tău a fost secretar UTC pentru Cultură, șef al secției Agitație și Propagandă de la Academia de Științe a RDG. A fost practic echivalentul lui Ion Iliescu, pregătit de la începutul carierei să ajungă la conducerea țării. Numai că în Germania țara a devenit mai mare :)

            • @Harald:
              „Între 1982 și 1990, idolul tău a fost secretar UTC pentru Cultură, șef al secției Agitație și Propagandă de la Academia de Științe a RDG.”

              Ca sa-mi cunosc idolul mai bine si sa-mi mai tai din admiratie, puteti oferi un link cu informatia de mai sus? E
              interesant.

            • @Harald:
              Suntem intr-o confuzie. „Idolul” meu e Gauck, la el ma refeream. V-am intrebat de unde aveti informatia ca „„Gauck era la fel de Stasi ca și cei pe care îi investiga,”
              In comentariul meu de mai sus pusesem doua intrebari, cea despre Gauck si cea cu Merkel impusa lui Kohl. Ati raspuns la cea cu Merkel dar nu si la cea despre Gauck.

              Pe madama Merkel nu dau doi bani, are cea mai mare parte din vina pentru situatia actuala cu Rusia,
              Der Spiegel e o susrsa credibila.

            • @Ronny – Gauck n-a avut nicio treabă cu FDJ, evident. Însă după reunificare a fost ales și el în Bundestag și a demisionat după o singură zi (?!) tocmai pentru a conduce comisia care se ocupa de arhivele Stasi. Practic, el hotăra ce află publicul că s-a găsit sau nu s-a găsit în arhivele Stasi.

              De exemplu, legitimația lui ”Wladimir” Putin, cu gradul de maior în cadrul Stasi, a prezentat-o abia BBC în 2018, deși e evident că nu BBC a găsit-o în arhivele Stasi.

              În 1991, SPD (cel din Germania de Vest that is) și-a cerut public scuze pentru legăturile cu Stasi și pentru finanțările pe care le primea de la același Stasi. Iar în 2010, același SPD l-a desemnat pe Joachim Gauck candidat la președinție, dar a pierdut alegerile.

              Pentru ca în 2012, tocmai el să-l înlocuiască pe demisionarul Christian Wulff, fiind prezentat publicului drept ”neînvinsul Joachim Gauck”. Exact genul ăsta de amănunte dau de gol o cârtiță a securității, nu toți ne-am născut ieri.

            • @ Harald.
              Gauck e un anticomunist convins, urmarit si cu dosar la STASI inainte de 1989. Taica-su, fost membru NSDAP, a fost facut varza de rusi, deportat vreo 3 ani in Siberia cu viata intorsa pe dos. Gauck junior a trait cu frica-n casa si cu ura fata de comunisti toata viata. Daca e sa facem propriile scenarii as zice ca ar fi preferat sa moara decit sa toarne la stasi. Gauck a fost o nominalizare evidenta din partea presedintelui von Weizsäcker si a cancelarului Helmuth Kohl pentru functia de sef al arhivelor stasi.

              Dupa demisia coruptului Wolff, Gauck a fost ales presedinte cu sustinerea majoritatii partidelor, CDU, CSU, SPD, Verzi, FDP. Der Spiegel (in care avem incredere) described him as „the better President”.
              Nu a fost o cirtita a securitatii, exagerati.
              Daca aveti alte informatii sunt gata sa le citesc si discut.

            • @Harald:
              Articolul mentionat se refera la tensionarea relatiei lui Gauck cu Germania de est, de unde provine de fapt. Ok, dar nu asta e subiectul comentariilor. Iar faptul ca l-a cunoscut sau nu pe taica-su lui Merkel, amindoi fiind preoti protestati in RDG la un anumit moment e irelevant.

              Popularitatea si onestitatea lui Gauck a facut ca Merkel sa nu-l sustina la presedintie, urmind ca sustinerea ei sa vina dupa demisia rusinoasa a favoritului Wolff.

              „He (Gauck) was later given the sensitive job of overseeing the notorious files of the Stasi, where he resisted pressure from westerners to move the extensive archives to West Germany and from easterners to destroy them completely, insisting instead that they remain in Berlin and be opened up to academic researchers and ordinary citizens interested in reading their own files.”

              ” “Gauck is someone who can touch people with a speech in a way Merkel can’t,” said Gerd Langguth, a political scientist at Bonn University and biographer of Merkel. “He is a joyful protestant, she is a dutiful protestant.” ”

              Diferenta dintre cei doi, Gauck si Kasner e evidenta:

              By the 1970s Gauck was attracting attention for his criticism of the regime, and in the decade before the Berlin Wall fell, he came increasingly under the scrutiny of the Stasi, which compiled files on him under the code-name “Larva”.

              Records show the East German secret police viewed him as an “unreformable anti-communist” who abused his position as a pastor in the northern city of Rostock to turn youths into enemies of the state.

              Merkel’s father Horst Kasner, by contrast, belonged to a wing of the protestant church that worked with, not against, the political system.

              https://www.reuters.com/article/us-germany-president-merkel-idUSBRE82E0OJ20120315

              Gauck nu a fost o cirtita a stasi asa cum spuneti. („„Gauck era la fel de Stasi ca și cei pe care îi investiga,”).

              As fi vrut sa avem un „Gauck” in Romania.

          • Atat pot sa spun:

            dupa parerea mea Obama a gresit mult in aprecierea situatiei din Rusia

            A estimat constant ca cea mai mare amenintare petnru USA ramane China cu care a incercat sa cada la pace – vezi vizita efectuata acolo si prima doamna imbracata in rochie rosie (mai lipseau insemnele chinei puse pe rochie ca in rest totul era OK) Nu a fost prea departe de adevar dar…

            Obama a subestimat mult nebunia si paranoia sefului de la Kremlin desi a avut numeroase feed-backuri – modul in care erau tratati oficialii americani din Ambasada de la Moscova, tratamentul aplicat Secretarul de Stat aflat in vizita la Moscova si lista poate continua.

            Rusia ca si China sunt lumi extrem de diferite fata de cele din USA si au nevoie de experti specializati pe aceste zone si daca ii ai, caci exista, ar fi bine sa ii asculti iar ceea ce face un Presedinte al USA si deciziile pe care le ia il fac responsabil in fata natiunii sale dar si a lumii intregi

            Experti din zona intelligence din USA au apreciat si apreciaza ca atat China cat si Rusia submineaza tara lor chiar daca unii sunt putini mai persuasivi si alti mai abrupti, mai badarani

        • @AlexA – părerea mea despre Donald Trump (omul) este cât se poate de proastă: e un clovn cu un comportament adesea iresponsabil, fără prestanța și seriozitatea pe care ar impune-o funcția prezidențială. Însă politicile lui militare au fost evident în avantajul României și a ținut și Rusia la respect, cât timp a fost președinte.

          Pentru comparație, idolul progresimii Obama, deși extrem de civilizat și educat ca om, a avut politici militare total inepte, a distrus organizarea în țările nord-africane și a umplut Europa de migranți, iar Rusia și-a făcut de cap în mandatele lui, exact cum face și în prezent, cu Biden la Casa Albă. Cu ce ocazie a primit Obama Premiul Nobel pentru Pace, ce ”realizări” avea la acel moment?

          Isteria neomarxistă împotriva lui Trump are legătură cu degenerarea societății occidentale, iar Putin se folosește tocmai de această degenerare, pentru a-și permite ce își permite în prezent. Trump nu a reprezentat o soluție reală la degenerarea manifestă a Occidentului, dar Biden și Obama au accelerat degenerarea, nu au împiedicat-o în vreun fel.

    • Până una alta lucrurile stau un pic invers. Geniul stabil a reproșat slăbiciunea și erorile grave ale actualei administrații în relația cu Rusia, respectiv a remarcat că rușii au profitat în mod inteligent de astea. Și nu fără temei:

      – Pe 27 Ianuarie 2021, în plină molimă și la mai puțin de o săptămână de la inaugurarea sa, prima grijă a lui Biden a fost să-l asigure pe Putler că va semna New START – un tratat de dezarmare nucleară foarte dezavantajos SUA și extrem de convenabil rușilor care le permite acestora să păstreze paritatea cu SUA fără cine știe ce efort. Trump refuzare să-l semneze tocmai pentru că nu vedea niciun avantaj în el ci doar o gură de oxigen pentur Rusia.

      – În primăvara lui 2021 aceeași administrație Biden ridică toate sancțiunile împotriva Northstream II fără ca Rusia să fi făcut nicio concesie în rezolvarea problemelor pentru care acele sancțiuni fuseseră impuse.

      – În Februarie 2021 aceeași administrație Biden „uită” să mai prelungească sancțiunile impuse Rusiei de geniul stabil în Iulie 2017 și ce trebuiau prelungite la fiecare 6 luni. Rusia de asemenea nu făcuse nimic care să merite premiul ăla.

      În ce-l privește pe Hitler, neam de neamu’ lui n-ar fi ajuns niciodată cancelar al Germaniei, respectiv ar fi rămas un politican obscur cunoscut doar de câțiva istorici, dacă „farul călăuzitor al progresismului mondial” (așa cum l-au numit alde George Bernard Shaw sau Romain Rolland pe Stalin) nu ar fi ordonat Partidului Comunist German, ce avea 89 de locuri în Reichstag, să blocheze formarea oricărei coaliții de centru-stânga. Na kazanie…

      • „”Pe 27 Ianuarie 2021, în plină molimă și la mai puțin de o săptămână de la inaugurarea sa, prima grijă a lui Biden a fost să-l asigure pe Putler că va semna New START –”””

        Tratatul a fost semnat la acea data pentru simplul motiv ca precedentul expira exact atunci. Iar prelungirea acestui tratat fusese negociata de administratia Trump.
        Este incredibil cum puteti dezinforma.

          • Pentru un motif extrem de simplu pe care-l puteati deduce singur cu un minim de efort intelectual: la data respectiva, cand vechiul tratat expira si trebuia semnat cel nou, Trump nu mai era presedinte.

        • Fals

          Trump a respins net semnarea tratatului în condițiile dorite de Putin în toamna lui 2020:

          https://www.washingtonpost.com/national-security/trump-administration-rejects-putins-offer-on-nuclear-arms-deal-extension/2020/10/16/48d01db8-0fe2-11eb-bfcf-b1893e2c51b4_story.html

          Biden l-a semnat fără negocieri și a eliberat astfel Rusia de o povară enormă ce nu mai putea fi îndurată de prăpădita economie rusă. Resursele astfel eliberate au fost probabil folosite în năvala din Ucraina de un an mai târziu…

          • „”Trump a respins net semnarea tratatului în condițiile dorite de Putin în toamna lui 2020″””

            Afirmatie pe jumatate adevarata: tratatul nu a fost semnat in timpul administratiei Trump pentru ca aceasta dorea cu orice pret implicarea Chinei, lucru care nu a fost obtinut. Cu alte cuvinte Rusia nu a fost de acord cu semnarea tratatului.
            De altfel scrie foarte clar in articolul al carui link l-ati postat:

            „”After that meeting and the calls between Trump and Putin, the Trump administration thought an agreement in principle had been reached, prompting Billignslea to divert a trip in Asia to Helsinki to again meet with his Russian counterpart. The administration was hoping to agree to extend New START for one or two years and in the meantime place a freeze on both countries’ full nuclear arsenals, Billingslea told reporters. But that deal hasn’t materialized.””

            „”President Donald Trump tried to conclude a shorter extension with Moscow in the final months of his presidency, but he failed to reach an agreement after his nuclear envoy spent months trying to persuade China to join the accord before dropping that demand.””

            • Nu-i adevărat. Pe la început de 2020 Trump a spus că nu semnează tratatul pentru paritatea nucleară cu rușii pentru că vrea paritate între SUA și Rusia + China împreună. În orice caz nu a făcut niciun efort să negocieze un acrid Americano-Ruso-Chinez. A spus că în starea actuală a economiei ruse orice tratat va avantaja Rusia care nu are resursele necesare pentru a păstra paritatea cu americanii..

              În orice caz, dacă rămânea președinte tratatul nu era semnat nici azi, iar rușii ar fi fost forțați la cheltuieli militare imense ce nu le-ar fi permis aventuri în Ucraina sau prin alte părți ale lumii.

              Biden a semnat rapid fără să negocieze nimic un tratat prost, care leagă mâinile lumii libere și dă pe gratis un balon de oxigen Rusiei. Și uite acum rezultatele.

            • @QED „””iar rușii ar fi fost forțați la cheltuieli militare imense ce nu le-ar fi permis aventuri în Ucraina sau prin alte părți ale lumii””.
              ESte un non sens ce spuneti: cine investeste mult in cheltuielile militare are si o forta militara mai puternica.
              Asta nu face decat sa le sporeasca increderea in succesul lor militar, deci nu vad de ce ar fi ezitat sa atace Ucraina, avand si o forta militara mai mare. Iar ultimele evenimente si declaratii ale lui Putin sunt de natura sa arate ca a fost un lucru foarte bun semnarea acestui tratat.
              Mi se pare ca dorinta de a-l prezenta pe Trump ca pe un erou al Statelor Unite va orbeste si urma de logica pe care o aveti, daca o aveti.

    • In ast timp, un mare scriitor contemporan care compune despre frontiere, hiperactivist de altfel in batalia cu dictatura globalista si vaccinista, posteaza pisici. Fie nu a auzit de evenimente fie i se par neimportante , sa-i spuna cineva ca tocmai s-au incalcat niste granite.

      • Scriitorul de care pomeniti este fiul unei mame ruse/sovietice, poate conceput chiar cand tatal propriu si personal era in studii la fata locului moscovit ori leningradist, ori poate doar nascut si crescut intr-un majestuos bloc de locuinte din centrul Bucurestiului. Blocoi stil Casa Scanteii, si care a fost dintotdeauna proprietatea URSS. Si pentru a carui salvare de un colocatar un pic abuziv s-au ingramadit toti nationalii sa-l ajute pe respectivul pentru a intra cu mare gargara la Ministerul Culturii si Patrimoniului din RO, pt. a rezolva problemele de apa-gaze-curent-ecologie-panorama ale respectivului bloc (sovietic), acestea fiind erau singurele sale actiuni de civism romanesc de dupa 1988-ul stramutarii-n Paris etc.

        • Altceva ma nedumereste insa : dnul H. R. Patapievici, un mare filosof, a tot promovat de-a lungul timpului acest tip de intelectual de dreapta, pardon, de extrema dreapta : dnul Neamtu ( alt mare admirator de C. Schmitt ), dnul Lavric si or mai fi si altii. Desigur, se poate sa mai si gresesti, dar nu am vazut nicaieri o delimitare clara de aceste derive, poate nu am aflat eu, mea culpa. Afinitati elective ?

    • Am intrat si eu pe paginile redutei trumpiste, operatiune cam masochista, e drept. In general, o tacere grea, dezolare, sunt prinsi cu altele, mai importante. Exista insa si o explicatie, demna de Qanon : e la mijloc ceva mult mai subtil, ce scapa prostimii si desfide briciul tocit al lui Occam, miscarea lui Putin e suspecta, e prea simplista, realitatea e ca Putin e mana in mana cu globalistii, e instrumentul lor, probabil tot vreun robot biologic, ca Obama, un reptilian ( i-ati vazut ochii ?! … ), asta e. Atat de mare e ura fata de democrati si ´socialisti´ ca trumpistii, in general aceiasi cu fostii tea-party, zgomotosii libertarieni anarhisti de dreapta, ar face alianta cu inamicul, daca nu au facut-o deja. De fapt, nu prea ii intereseaza ce se intampla in Europa in general, pe care o dispretuiesc ( luand la tinta Germania, mai mult decat Rusia ), traiesc in lumea obsesiilor lor. Si nu e vorba doar de infanteristii virtuali, ci si de mari si foarte vocali profesori. Conspirationistii cred ca aparentele insala, ca realitatea e invers : partea buna in aparenta e de fapt cea rea iar partea rea in aparenta e, macar , mai buna, pt. ca lupta cu raul ascuns, cu ´subversiunea´, de aceea ei simpatizeaza cu tiranii, ´incorecti politic´. Logica lor paranoida ii impinge fatal la aceste concluzii. Cum gandirea nu e niciodata neutra, aceasta dezvaluie in ultima instanta o grava labilitate morala.
      E si o despartire necesara a apelor.

      • Păi, exact asta ar fi diferența dintre noi: eu n-am intrat niciodată pe vreun site Qanon, părerile mele despre Trump nu au nevoie de confirmarea sau infirmarea altora. La fel a fost și înainte de alegerile din 2020, un ”corespondent” de la Berlin care-și zice ba @Florix, ba @Yellow Submarine, ba @Nautilus și încă alte 7-8 nick-name-uri, mă ținea la curent cu ce mai zice Fox News și Tucker Carlson. Altfel chiar habar n-aș fi avut ce zice Fox News și Tucker Carlson, chiar nu mă interesează în niciun fel.

        Ce mă interesează este însă ”înfierarea cu mânie proletară” a dușmanului ideologic, pe care o practicați în comentariile astea, chiar mai abitir decât @Florix. Asta spune totul despre dvs și doar asta contează. Fiindcă ce spuneți dvs despre Qanon chiar e non-sequitur.

        Este într-adevăr necesară o despărțire a apelor, colectiviștii fascinați de Marx trebuie să meargă la loc cu verdeață, fiindcă rolul lor în istorie s-a încheiat de vreo 30 de ani, chiar dacă diverși zombies dintre ei au mai reușit să fenteze încă o generație.

    • Despre europenismul neo-reactionar.
      Mai sunt si unii conservatori traditionalisti de extractie seminarista ( Tutea/Staniloae), cu vizibile simpatii ´interbelice´, mai ales imediat dupa Revolutie, cand lucrurile nu erau asezate ( exista si oameni cu memorie buna ), si care intre timp s-au americanizat si democratizat, probabil sincer, dar si rentabil. Totusi, anumite nostalgii si ambivalente sunt mai rezistente. Ex. ( concrete ) de europenism ´conservator´ : da, iubesc Franta, dar nu Franta republicana, ci ´Franta crestina´. Cum vine asta ? Franta restauratiei, Franta Action Francaise, Franta petainista ?! Iubesc Europa, dar nu Europa Revolutiei, ci aceea crestina. Anume care, aceea a Habsburgilor, a lui Metternich si, da, a lui Alexandru I ?! La fel si cu America, nu America democratica si yankee, desigur, ci poate America sudista, a agrarienilor?! Pai inseamna ca admira si Rusia tarista, Rusia lui Dostoievski, nu-i asa ? Acesta e un europenism reactionar foarte aproape de fascism pur si simplu, acestea sunt faptele. E un amestec de ignoranta si duplicitate. Degeaba striga ei acum contra lui Putin ( ca toata lumea, si in care vor sa vada un comunist ) , iarasi, probabil sincer, si maurrasienii erau anti-hitleristi ( dar nu impotriva lui Mussolini, acel Trump de epoca ) si totusi erau in felul lor tot fascisti, fascismul nu a fost doar acea ideologie barbara din cliseele de azi, era sustinut de un Drieu la Rochelle. Esenta fascismelor nu a pierit, s-a modernizat, s-a europenizat ( De Rougemont, A. Marc, insusi Maritain, care au contribuit la constructia postbelica a U. E., veneau din Action Francaise, asa cum Kojeve era un autodeclarat stalinist si probabil si agent ). Putin e din partida lor, asa cum si Hitler si Mussolini erau din partida lor, legaturile ideologice sunt mai adanci decat acelea geopolitice. Cum adica ? , te declari democrat, pro-occidental, dar in privat ( si nu numai ) cultivi, mimand o neutralitate olimpiana, intelectuali clar fascisti sau protofascisti, corupand efectiv noi generatii ?! De ex., fascinatia pt. C. Schmit si pt. alti ingeri cu aripi arse in sine e ceva maladiv, decadent. Nu poti sluji la doi stapini. Ce-i cu acest Doppelganger faustian ? Nu e o denuntare, fiecare crede ce-i place si formatia culturala e ca o a doua natura, e o limpezire a unor vechi si tenace retele si complicitati subterane.

  17. N-ar fi timpul sa se reformeze si Organizatia Natiunilor Unite?
    Practic, agresiunea Rusie asupra Ucrainei nu se poate discuta la ONU, pentru ca Rusia are drept de veto in Consiliul de Securitate.
    Atata timp cat un stat agresor are drept de veto in Consiliul de Securitate, (de fapt amenintand cu un razboi total daca nu i se respecta dreptul de a decide soarta unei alte tari) statul agresat nu are nicio sansa.
    Daca ONU ramane in stadiul in care marile puteri sunt libere sa faca ce vor, e deja un esec. Inchidem dosarul si-l punem alaturi de Liga Natiunilor.
    Evident nu poate sa intervina NATO pe teren, pentru ca ar declansa un conflict pe langa care invadarea Ucrainei ar fi ca o bataie in spatele blocului, dar mai exista „castile albastre”?
    Da, Putin s-a aratat deranjat chir si pentru ca Secretarul General al ONU a indraznit sa nu considere legitima interventia armata pentru „pacificarea” si „denazificarea” unui stat care, oricum nu prezenta o amenintare si nu ar fi indraznit vreodata sa „sara la bataie”.
    Adevarata problema este ca, in conceptia lui Putin toate statele si teritoriile care au fost vreodata (indiferent cat de putin timp) in componenta imperiului Tarist, trebuie sa fie vasale Rusiei, asa cum sunt Belarus si Kazachstan (si nu numai), indiferent de modul cum guvernele lor isi tin poporul sub opresiune.

    • Nu stiu, zau cine e secre gen la onu, ignor multe, poate daca ma uit pe net, dar trebuia sa-i raspunda rusului „go bring your shinebox”.
      Un derbdeu nu are dreptul la respect.

  18. „Există voci care îndeamnă la scoaterea din luptă a cât mai mulți soldați ruși.” Mai au ucrainenii o alta șansă în afară de asta? Mai au ei altceva de ales decât între a lupta – și, da, a muri, din păcate – pentru libertatea și existența lor ca popor, pe de o parte, și o lungă perioadă – poate ani, poate zeci de ani – în care să fie striviți sub bocancul Moscovei?
    „Nu se poate miza pe confruntarea armată, ci pe ajutorul prietenilor Ucrainei.” Sunteți absolut sigur? Cum pot ACUM ajuta prietenii Ucrainei? Noi nu putem merge să luptăm efectiv acolo în locul lor sau alături de ei. Cum pot ajuta mai târziu prietenii Ucrainei dacă ea devine parte din Rusia? Îl credeți pe Lavrov când declară – cinic, după părerea mea – că poporul ucrainean va fi lăsat să-și aleagă singur soarta prin alegeri libere?
    „Gerhard Schröder și François Fillon, reduși la condiția de slugi bine plătite ale țarului rus.” Le Monde: „ François Fillon va quitter le conseil d’administration des entreprises russes Sibur et Zarubezhneft.
    L’ancien premier ministre François Fillon a annoncé au Journal du dimanche sa démission prochaine des conseils d’administration des entreprises russes de pétrochimie Sibur et d’hydrocarbures Zarubezhneft, après l’invasion de l’Ukraine par les troupes de Moscou.” Măcar în al 25-lea ceas, și probabil fără să-și mai poată șterge o pagină rușinoasă din biografie.

  19. Escremente dezgustatoare sunt si la noi, in inima Guvernului si a CSAT-ului. Uitati-va la declaratia viermelui de Dancu, Ministrul Apararii din Romania, cel care ar trebui sa ne asigure apararea Romaniei, tara membra UE si NATO, aliat al SUA: „trebuie sa ne invatam sa traim cu rusii la granita”.
    Asta deocamdata… pe urma va zice, „sa traim cu ei pe strada”, pentru ca cozile de topor ale Rusiei sunt aici, in inima si in fruntea tarii, sa nu ne indoim o clipa. Ce UE! CE NATO! Vax albina! Ne imbatam cu apa rece. Vedem bine de ce sunt in stare.

    Singura declaratie, a oricarui oficial roman, trebuie sa fie: NICIODATA NU VOM RECUNOASTE OCUPAREA SI ANEXAREA CU FORTA A INSULEI SERPILOR SAU A ORICARUI ALT TERITORIU, DE ORIUNDE, DE CATRE INVADATORUL RUS!

    Daca aveti vreun dram de autoritate, daca aveti prieteni influenti, va rugam sa porniti un curent de opinie pentru schimbarea si darea afara in suturi a ticalosului membru al Ciumei Rosii de sorginte sovietica, DANCU (fi-i-ar neamu blestemat!), care ne-a pus cizma pe grumaz. Asta ne-a vandut deja, urmeaza doar operatiunile in teren, atunci cand va primi ordin de la Putin.

  20. Citind unele comentarii de mai sus, mă mir cum de România este atât de… (completați dvs. pe linia punctată), când este locuită de atâția deștepți, învârtitori de vorbe goale și idei de-a gata!

  21. Lipsă de transparență NATO-UE: sunt doar bănuite țările sau grupurile care limitează sancțiunile.
    Cât privește România, e aproape absentă din condamnarea invaziei. Parcă n-ar avea oengeuri și organizații de-ale intelectualilor! Vorbesc doar politicienii și niște specialiști universali, ecranacii care pot comenta telespectatorilor și tenis, și geologia marțiană, și tainele… secrete ale oligarhiei ruse.

  22. Greșeală comuna, se crede că Ucraina a primit mii de tone de arme occidentale.
    Nimic mai fals. 1.500 arme antitanc Gustav.
    Citeva sute de Javelin și atît.
    Adică arme ce in un război vin consumate zilnic sau maxim doua zile.
    A nu se uita că în 2014, armata Ucraina era la pământ.
    Tehnica nefuncțională , lipsa de muniție ,( vândută clandestin peste hotare) corupție generalizată în corpul ofițerilor. Plus o infiltrare masivă cu rusofili care au dezertat sau chiar trecut imediat în tabăra rusă la anexarea Crimei.
    Sa pornești de la realitatea asta gravă și să reușești în 8 ani sa ai o armată decenta , nu e usor. Și cu tehnica din dotare ( sovietică , nemodernizata) să încetinești înaintarea unei forțe net superioare în dotare și armament ( rușii au adus trupele lor mai bine dotate și instruite. Că restul pină la milionul de efective e jale mare) e de admirat.
    Mai ales când te ataca din nord est și sud.

    Altceva daca cineva le livra cu doua luni in urma vreo 5.000 Javelin , Spike și vreo 1.500 Stinger.

    Acum se chinuie sa reziste cu ce au.
    Iar Putin cu clica lui e exact ca Hitler cu gașca lui de galonați și mari șefi al partidului nazist.
    După Ucraina va dorii sa „pacifice” republica Moldova. Să apere așa rușii din Transnistria.
    Și așa ne întoarcem la vremea RSR. Cu granita comuna cu URSS . Doar că nu vom mai fi ” pretini” . Rusul ne va privii prin periscopul tancului de dincolo de Prut. Alții vor privii prin binoclu alaturi de lansatoarele multiple gata să ne bombardeze.

    Ucraina trebuie susținută în toate modurile posibile.
    Iar gașca aia de nostalgici ai URSS din Kremlin e de înlăturat cat mai rapid.

  23. Dle Andreescu, cu tot respectul, mai incet cu patetismele.

    Cind scrieti „Sunt dezgustat de calificativul „o mișcare genială”, dat de Trump intrării în Donețk și Luhansk a trupelor rusesti antrenate să verse sânge. Sunt dezgustat de mințile susținătorilor acestui om politic delirant și ale acoliților săi.”

    fie sinteti neinformat, fie dezinformati. Va cunosc ca om onest, astfel incit vad prima varianta ca fiind mai plauzibila.

    Presedintele Trump a subliniat EVIDENTUL, ca Vladimir Putin i-a jucat pe „marii” lideri occidentali, in frunte cu Genialul Biden, ca pe papusi. A il acuza pe Presedintele Trump ca ar fi de partea lui Putin sau ca ar aproba invadarea criminala a Ucrainei este, mai rau decit inexact, absurd. Cineva poate sa fie SI inteligent SI un psihopat periculos – istoria e plina de ei. Indignarea e ieftina. Presedintele Trump sublinia ceva de domeniul evidentului.

    Cine a venit cu „reset button”, hlizindu-se stupid, sa reinnoiasca „traditionala prietenie ruso-americana? Hillary Clinton.

    Cine a fost surprins pe „hot mike” transmitindu-i lui Putin, literal,

    https://www.youtube.com/watch?v=MNxEDomUlXw

    Cine era presedinte cind a fost invadat Crimeea? Barack Hussein Obama.
    (Bonus question: cine era vicepresedinte? Joe Robinette Biden.

    Cine este presedintele care, dupa ce s-a laudat in stil Gigi Becali ca „lui Putin ii este frica de el”, a observat de la distanta, cu lasitate si incmpetenta, a doua, inca mai criminala, invadare a Ucrainei.

    Ca Presedintele Trump, in vorbe, l-a flatat pe Putin? Cui ii pasa?

    Cine era presedintele in vremea caruia Putin nu a indraznit sa miste in front?

    Cine era presedintele care a dezvoltat si incurajat independenta energetica a SUA si l-a costat pe Putin, de facto, multe miliarde de dolari, prin reducerea preturilor petrolului si gazelor? (Efort distrus de acelasi Biden in prima zi a presedintiei sale, prin sabotarea voita si fara perdea a industriei energetice americane SI prin ridicarea de oprelisti pe conducta putinista.)

    Cine era presedintele care a ordonat avioanelor F18 sa bombardeze zeci sau chiar sute de mercenari RUSI in Siria?

    Stim raspunsul. Sa mai lasam emotionalismele, fiti rezonabil, asa cum se stie ca puteti fi.

    Faptul ca acum sint la putere (cum au ajuns acolo e alt subiect!) Biden si clica pro-Partidul Comunist Chinez din spatele lui, si INCA se mai vaicaresc de FOSTUL presedinte Trump este penibil.

    • @Istoric Ar fi trebuit sa semnati @isteric si sa va documentati mai bine.
      In primul rand nu este vorba de „presedintele Trump” ci de Trump pur si simplu sau fostul presedinte Trump.
      In al doilea rand nu americanii au bombardat grupul pro-Assad ci coalitia internationala, cu americanii la conducere, dar deciziile au fost luate de comun acord.
      In al 3-lea rand nu este vorba de soldati rusi ci de mercenari rusi, o diferenta de talie. Rusii s-au facut efectiv ca ploua ca acest episod.
      In al patrulea rand, oricat s-ar screme unii sa-l prezinte pe Trump ca pe un mare presedinte american, adevarul este ca s-a facut de ras intr-un mod jalnic. Sa nu vezi acest lucru inseamna pur si simplu orbire.
      In al cincilea rand, ca sa vorbeti de ironia lui Trump, ar trebui sa-i acorzi ceva inteligenta, lucru imposibil pentru price persoana care gandeste.
      In al saselea rand sa-ti imaginezi ca Putin nu mai putea de frica lui Trump este de-a dreptul amuzant.
      Ar fi bine daca nu ati lua cititorii si mai ales autorul articolulu drept niste fraieri incapabili sa recunoasca genialitatea lui Trump si a sustinatorilor sai ( ca sa nu spun servitorilor sai).
      Deci, mai putina isterie si mai multa istorie.

    • „Cineva poate sa fie SI inteligent SI un psihopat periculos” – și de ce trebuie să-i lăudăm inteligența când psihopatul periculos face crime? Pe cine și cu ce ajută? Da, cineva ar putea spune că Trump și-a mărturisit admirația înainte de invadarea propriu-zisă a Ucrainei, asta nu înseamnă nimic în contextul dat, pentru că și până atunci Putin făcuse crime. Iar după ce invazia a început, ce spune? „As Russia began its full-scale invasion later Wednesday, Trump told Fox News that „This all happened because of a rigged election.” At a Mar-a-Lago fundraiser Wednesday evening, he continued his praise of Putin, calling him „pretty smart” in „taking over a country for $2 worth of sanctions.” (Video of the remarks was circulated on Twitter by American Bridge, a national Democratic super PAC.)”
      Poate asta spune ceva inclusiv despre inteligența lui Trump…

  24. @delia f

    „Trump o sa mearga in iad impreuna cu prietenul lui, Putin.
    Mare noroc am avut cu Gorbachov. Daca era Putin in loc de Gorbachov, si acum am fi fost prizonieri in Romania, sub dictatura.”

    Mare noroc am avut cu Reagan si Thatcher, nu cu Gorbaciov. Doar nu credeti ca a venit omul providential Gorbaciov si a demantelat sistemul. Ca sa nu zic si alta: Gorbaciov si colegul sau de la Moscova Iliescu au creat o diversiune la Bucuresti pentru a aduce la putere oamenii lor. Unde e Gorbaciov sa condamne invazia? Referitor la ce-a zis si ce n-a zis Trump, unii chiar se asteapta ca declaratiile sa fie politic corecte?
    A zis ce-a zis. Conteaza mai mult ce a facut. Conteaza ca a fost pace in timpul mandatului sau. Pace prin forta si diplomatie, nu prin declaratii patetice.

    • Daca azi era Reagan presedinte al USA, jigodia criminala Putin nu ar fi indraznit sa trimita nici macar un soldat in Ucraina!

    • Bullshit.
      SUA nu a intrat in razboi cu Russia ca sa elibereze Europa de Est din 1945 pana in 1989. Exista o limita rationala a puterii SUA.
      Daca in timpul lui Reagan ar fi fost Putin, in loc de Gorbachov, nu s-ar fi schimbat nimic. Cu toata simpatia pt Reagan si Thatcher, Gorbachov a fost exceptia binecuvantata din partea rusa, care a devenit din dusman , partener, si care ne-a eliberat de sub robia dictaturii.
      @LS Daca era Putin in loc de Gorbachov, Ucraina nu ar fi devenit in nici un punct o tara libera, democrata, independenta; ar fi ramas o parte din USSR.
      Trump este un ticalos, o bruta ordinara autoritara care il admira sincer pe Putin, dusmanul SUA. Trump este dusmanul democratiei americane. Anti FBI, anti CIA, si in final anti Congres, a atacat si a fortat pana la limita democratia americane, culminand cu nerecunoasterea infrangerii in alegeri si instigarea la rebeliune.

  25. Atat de multe tratate,atata respect fata de lege!
    Cand o femeie este batuta,schingiuita in propria casa nu se intervine,e o situatie familiala!
    Sa nu incalcam drepturile nebunului! Sa mai vedem,sa analizam!
    Ucraina moare! People are dying,people!

  26. „Sunt cam aceleași voci care renunță ușor la viața altora, dar greu la banalele lor inconveniente. ”

    Perfect de acord.

    Am auzit și eu voci de la Budapesta care pun relațiile comerciale, ori prietenia dintre liderii vremelnici ai celor două țări, mai presus de viețile civililor uciși.

  27. Trump este o rusine si o amenintare pt Partidul Republican si pt USA. Normele dupa care traieste Trump sunt opuse normelor dupa care functioneaza democratia americana.
    John McCain este modelul republican american de urmat.

  28. Ceea ce propuneti, ca solutie, se refera la un termen foarte lung. Raspunsul pe termen scurt si lung nu exista in viziunea dvs. Sunt de acord cu evaluarea dvs, dar solutia est utopica. Rusii, in toata istoria, au devenit receptivi numai cand au fost in conditii de inferioritate militara evidenta. Acum nu este cazul, Ucraina le este inferioara si singura, absolut singura in mijlocul unui ocean de zambete si incurajari. Dvs. ce sugerati? Aplecarea grumazului? Traiti ca sclavii, dragi ucrainieni, noi vrem sa iesim un pic dupa izolarea din pandemie si n-avem timp de solidaritate umana!
    Putin, tocmai a amenintat Suedia si Finlanda! Unde vedeti dvs ca se va opri? Pentru ca eu deja incep sa cred ca se va opri numai cand va inceta sa respire, iar la 70 de ani cat are, poate sa mai traiasca inca 10-15 ani.

    • Omul care, dinauntrul kgb/fsb cums e ai cheama, conduce rusia este irelevant.
      relevant este grupul care-l desemneaza
      Acela are puterea

  29. Când văd tancurile rusești în convoaie trecând prin Ucraina și hărțile prezentate la tv, pe care scrie undeva la N de Kiev „Kursk”, îmi dau seama cât de prost e Putin și ce afront aduce propriului lui popor. La Kursk a fost clară soarta războiului al doilea mondial, iar la sud de Kursk, Putin atacă pe ucrainieni (dintre care unii au cu siguranță bunici care-au murit la Kursk) care sunt sprijiniți de cei care l-au ajutat pe Stalin să pună pe picioare contra-ofensiva! Ce lipsă de respect față de istoria Rusiei (URSS)! E drept că atunci nu exista atâta mass-media, însă cred că și între ruși sunt unii care-și dau seama că termenul „naziști” este folosit greșit (indiferent de cât de corupt e regimul Zelinsky și cât de actor este acesta – trebuie să recunoaștem că joacă admirabil rolul de lider; indiferent de colaborarea ucrainienilor cu naziștii veritabili în WWII, colaborare stimulată și de cele 4 milioane de victime ale foamei instituite de Stalin, detaliu omis elegant din istoriografia putiniană).
    Rămâne de văzut dacă oligarhii ruși deținători ai Rivierei Franceze și elitele Rusiei îl vor mai răbda mult timp pe unul pentru care katiușele (cu rachete mai iuți și mai devastatoare, e-adevărat) reprezintă summum-ul în materie de acțiune politică.

  30. Incredibil cat de ingust, limitat si nepregatit esti. Iar astia iti permit sa-ti dai cu parerea. Bine ca liderii importanti ai lumii nu au mintea ta de molusca. Ca se alegea praful de mult de tot. De istorie nu mai mentionez ca esti pilaf si acolo. Ce victorie a reputat Kenedy? Tu sti cum au ajuns rusii sa-si ia rachetele din Cuba? Despre multe alte ineptii scrise de tine nu are rost sa comentez ca mi-as pierde prea mult timp de pomana.

  31. Si Britanicii au falitii lor. In primele ore ale atacului asupra Ucrainei, 11 deputati de extrema stanga din partidul Labour au semnat o declaratie in care condamna agresiunea NATO fata de Rusia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Gabriel Andreescu
Gabriel Andreescu
Activist român pentru drepturile omului și specialist în domeniul științelor politice, disident anticomunist român, care s-a opus deschis lui Ceaușescu și regimului său autoritar. Astăzi, este asociat Scolii Doctorale a Universitatii de Vest, Timisoarai și este membru activ al mai multor organizații de drepturile omului. A avut o lungă activitate în presă, a scris și predat în domenii precum multiculturalismul, minoritățile naționale, libertatea de religie și secularism, etica și politica memoriei ș.a. https://ro.wikipedia.org/wiki/Gabriel_Andreescu

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro