sâmbătă, decembrie 7, 2024

Monica Macovei, şansa dreptei unite?

Actualii lideri ai PNL şi PDL îşi imaginează că electoratul care a asistat la ciclul “pupi-scuipi-pupi-şi o luăm de la capăt” va pune votul fără să se întrebe ce-i cu menajul ăsta suspect făcut pe genunchi doar de dragul propăşirii post-electorale şi îngopării neputinţei. Oare aşa să fie?

Deşi nu uită ce-a făcut liderul liberal în vara lui 2012, Vasile Blaga se aruncă în braţele lui Crin Antonescu aşa cum un frate mai mic şi mai prăpădit se uită de jos la golanul care a reuşit să tragă mai mult cu praştia. Şi îşi spune că e singura lui şansă să mai rămînă în politica mare. Pe margine, cu ochi lacomi, aşteaptă Elena Udrea. Ar vrea şi ea să participe la jocul de-a puterea. Dar nu prea ştie cum să procedeze. Nu e singurul politician mărunt şi fără repere care aspiră să stea la masa reunită a dreptei.

Toţi uită sau nu vor să înţeleagă faptul că ceea ce s-a întîmplat în 2004 nu se mai poate repeta. Atunci, se ştiau clar taberele. Iar discursul candidatului Traian Băsescu, clar şi aplicat pe ceea ce însemna stat de drept, justiţie şi lupta anticorupţie, nu poate fi revigorat acum de micii lui discipoli. Cu o excepţie. Un singur politician a păstrat această linie care s-a opus răului pe care PSD-ul în frunte cu Adrian Năstase îl pregătise pentru România: Monica Macovei.

Ştiu, e femeie. Şi românul, zice-se, e misogin. Ştiu, probabil că organizaţiile de partid ale PNL şi PDL ar fi speriate să-l sprijine pe politicianul care a contribuit din plin la încarcerarea colegilor infractori( aici vor arăta liderii celor două partide dacă fac opoziţie la PSD sau doar mimează), ştiu, nu e omul compromisului, dar măi oameni buni, dacă veniţi şi resuscitaţi Alianţa DA, atunci puneţi în frunte pe cineva care chiar a arătat în aceşti ani că se poate lupta cu maşinăria pesedistă.

De ce v-ar vota cei care înţeleg pericolul pe care îl reprezintă partidul unic, dacă defilaţi cu Antonescu, degrabă plecător umil pînă mai ieri în faţa USL şi Dan Voiculescu, Iohannis care nu a văzut nici o problemă în ceea ce s-a întîmplat în vara lui 2012 sau Blaga care numai opoziţie la PSD n-a făcut în ultimele luni?

De ce ar vota cei care speră într-o altfel de politică, adică nehotărîţii pe care încercaţi cu disperare să-i scoateţi la urne, dacă pupaţi piaţa independenţii pe rînd?

Tot ce puteţi obţine cu micile cocine de partid în care vă lăfăiţi şi vă schimbaţi din cînd în cînd blazonul, că deh, trebuie să arate bine pe dinafară, e să contribuiţi şi mai mult la venerabila scîrbă cu care vă va trata votantul.

Nu cred în blaturile unor indivizi care au arătat cu supramăsură ce pot face atunci cînd vine vorba să blocheze justiţia. Poate Alianţa PNL-PDL să propună un candidat, cu şanse reale de a opri PSD în a confisca toată puterea în România, care să fie la fel de onest şi luptător ca Monica Macovei?

PS. Cu MM preşedinte, vor creşte spectaculos incasările agenţiilor de turism. Mulţi baroni şi acoliţi vor lua bilet dus spre destinaţii exotice.

Distribuie acest articol

73 COMENTARII

  1. Ehee, de ar fi MM propusa pentru președenție ce frumos ar fi.
    În primul rand as vota noua alianță de dreapta fără sa ma stresul ca voi face o mare tâmpenie
    Apoi, cred ca e timpul sa experimentam și o conducere feminina.
    Și nu în ultimul rand, eu n-am auzit nimic sa i se impute femeii asteia, mai mult decât ca la băgat pe nastase la pușcărie iar asta de la antene

    • Stimate domnule Ghițulete și dle Cosmin
      Parțial de acord cu dvs. Totuși aș vota la alegerile prezidențiale cu formațiunea politică ce va avea în program:
      1. Măsuri foarte concrete de redresare economică
      2. Menținerea și accentuarea independenței justiției – deci totuși numai ca prioritate secundă
      3. Revenirea la independența economică a unităților administrativ-teritoriale
      4. Atașamentul față de valorile naționale și euro-atlantice
      5. Progresul CALITATIV al sistemelor de învățământ, cultură și sănătate
      Formațiuni politice (nu persoane – evident nu sunt misogin) fără programe clare nu mă pot interesa.

      • De acord cu tine.
        Insa din toti care se pretind prezidentiabili acum.
        Consider ca doar cuvantul MM e de luat in seama

        Restul pot sa spuna/promita orice,
        pentru mine e egal cu zero pentru ca trecutul lor ii „recomanda”.

        • va intrebati de ce ar vota romanii de dreapta cu PNL-PDL? Pai, poate pentru ca alternativa este abjectia basista, ce ziceti? In ceea ce o priveste pe Monica Macovei, parca ea era cea care sustinea la Bruxelles in iulie 2012 ca in Romania are loc o lovitura de stat (una cu referendum, caz unic in lume!). Sau sunteti si dvs. de acord cu ea? :)

          • Pai, dragul meu, a fost ceea ce sustinea d-na Macovei, si cred ca reactia dumneaei a fost foarte importanta in salvarea pe muchie a statului in fata loviturii ticaloase care a avut ca autori – nota bene! – pe V. Ponta si C. Antonescu si ca spectator in loja de onoare pe V. Blaga. Regia : D. Voiculescu.
            Daca iti mai aduci aminte de Caragiale, si de „Caldura Mare”, atunci stii ce trebuie sa ti se raspunda : „baiete, esti…”.

            • Haideți totuși dacă tot pretindem de la politicieni să fie onești să fim și noi. Nu a fost nicio lovitură de stat decât dacă redefinim sensurile termenului.

            • replica la care te referi este „amice, esti ….”; mai reciteste-l pe Caragiale. Cat priveste „lovitura de stat” din 2012, stiu ca este o adevarata obsesie in randul basistilor. Apropos, e adevarat ca in secta voastra Elena Udrea este numita „Doamna” ?? :)

    • Ma va face sa votez la prezidentiale cu dreapta convingerea ca e necesara o contrapondere la un PSD-partid stat, nu neaparat cutare sau cutare candidat. E un reflex necesar, de simpla supravietuire. Calitatea celui propus, pe care o sper desigur la nivelul asteptarilor (disperarilor la unii), va fi un bonus. Sau nu. Dar mi-e greu sa cred ca va fi un „mai rau” decat Ponta !

      Daca vom incepe sa dezbatem acum de persoane dovedim lipsa de strategie si de inteligenta politica si facem un serviciu PSD-ului si infractorilor ascunsi prin Parlament de frica DNA. Asa cum au facut un serviciu PSD si hipsteristii infantili si iresponsabili de la „unitisalvam” cu absenteismul lor steril si inaudibil.

      Tonul autorului e penibil, mojicia si simplismul nu ar trebui sa inlocuiasca, nici macar din provocare, enuntul raspicat si simplitatea clarificatoare.
      Iar daca totusi e gandit ca un limbaj ce se vrea provocator, atunci in fapt e o insulta la adresa celor care citesc constant pe contributors, oameni interesati de chestiuni societale si care pot pricepe mai mult decat exprimarea de birt. Poate autorului nu-i pasa, ca e „autor”, de gustibus non disputandum est si asa a „simtit” el ca trebuie pus verbul in pagina.

      Ideea e irealizabila politic pentru o alianta ce-si propune o victorie (esec electoral garantat), toate persoanele care nu sunt agreate de o portiune consistenta a electoratului romanesc trebuie sa faca pasul inapoi. Nu trebuie ridicata mingea la fileu pentru Antena3 si PSD.
      Repet, daca se vrea o victorie si nu o lectie de morala si palme date electoratului asistat social/pensionat, electorat manipulat de PSD, electorat care se teme sincer de severitatea cu care-l judeca o Monica Macovei, care e dezgustat de pitiponcismele unei Udrea.

      Sper sa fie respinse ideile de candidaturi-kamikaze, oricat de nobile si exemplare ar parea.

  2. Rețetă Presedinte:

    Ingrediente:
    – o parte Loialitate & Competență Monica Macovei
    – două părți Charismă & Elocință Antonescu
    – trei părți Rezistență & Impetuozitate Băsescu
    – patru părți Calm & Equilibrium Johannis
    – cinci părți Erudiție & Imparțialitate Răzvan Ungureanu
    – șase părți Suport Societate Civilă
    – crema Magistraților: cât cuprinde

    Mod de preparare:
    Se mixează total și se dă la cuptorul electoral.

    Se servește fără blat.

  3. Am citit si am ramas cu un gust amar pentru tonul folosit de autorul articolului; daca nu ar fi postat pe acest site, as crede ca apartine unui diversionist pesedist.
    Monica e de admirat pentru consecventa ei, dar, din pacate, cu totii stim ca politica e arta compromisului. In plus, candidatul la Presedintie trebuie sa aiba in primul rand proprietatea de a obtine voturi inclusiv din partea celor care nu inteleg nimic sau aproape nimic din aspectele de principiu ale politicii si care voteaza in functie de calitatea show-ului televizat.

    • Aveti dreptate in privinta limbajului dlui Ghitulete si a fondului chestiunii candidaturii Macovei.

      Nici nu s-a racit bine esecul lamentabil al PMP la europarlamentare si unii de acolo incep deja sa-si dea singuri certificate de gardieni ai valorilor de dreapta.
      Mai rau, se pronunta deschis pentru mentinerea unei drepte fracturate de orgolii personale mascate in batalii ideologice.

      Sa vedem mai intai programele, reformele, structurile propuse. Felul in care isi propun cei din PNL-PDL sa sustina statul de drept si sa lase DNA sa continue formidabila campanie de curatenie in randul clasei politice, a afaceristilor cu statul, a functionarilor corupti.
      Apoi vom putea dezbate asupra persoanelor celor mai potrivite sa castige alegerile prezidentiale. Si doar daca vor fi castigate, dreapta va fi in masura sa puna si persoanele potrivite in functie.

      Pana atunci, cred ca am fi cu totii bucurosi sa vedem disponibilitate si discutii de substanta intre liderii dreptei, nu obisnuitele anateme, diabolizari, suspiciuni si acuzatii.
      Fiecare partid de dreapta sa se uite atent la rezultatele pe care le-a obtinut, sa ia masura a ceea ce inseamna acel partid pentru electoratul actual din Romania si dupa aia sa inceapa cu pretentii de candidaturi ideale si valori sacrosancte.

  4. Subscriu in totalitate la ideile articolului. Monica Macovei e politicianul-tehnician al statului de drept de care avem nevoie.

    Din punctul meu de vedere, Monica Macovei este candidatul la presedentie pe care l-as vota oricind, cu toata inima. Oricare alt candidat paleste fata de curajul, credinta, competenta si puterea de munca a politicianului Monica Macovei. Asa vad eu realitatea.

    Pe Crin Antonescu nu l-as vota niciodata, chiar daca se opune acum lui Victor Ponta, chiar daca a inceput sa afiseze chipurile interes fata de statul de drept. Domnul Predoiu e moale si neconvingator. Vrea pace. Va ceda influenta justitiei in fata politicienilor. Domnul Ungureanu e mai serios. Dar si dinsul pierde in fata prestigiului Monicai Macovei.

    Daca PMP-ul vrea o carte cistigatoare, atunci o va propune pe Monica Macovei la presedentie, indiferent de afilierea ei politica. Din partea aliantei PDL-PNL, nu ma astept sa o propuna vreodata. Interesul acestei aliante nu este statul de drept. E adevarat, sustine teoretic statul de drept. insa doar teoretic. Practic, alianta PDL-PNL, isi urmareste doar interese politico-economice meschine. Nu e mare diferenta intre ei si politicienii PSD. Aceeasi Marie cu alta palarie. Doar ca palaria PSD-ului mai are inca blazonul secerei si a ciocanului anti-democratic.

    • In ce conditii si-ar putea permite dreapta sa aiba doi candidati la presedintie? In conditiile in care macar unul dintre ei ar intra in turul al doilea al alegerilor. Ori aceasta conditie parea simpla de obtinut, pana cand s-a vazut ca dl Diaconu poate bate PMP de unul singur.

      Nu am nici un fel de indoiala ca daca Mircea Diaconu si-ar propune sa participe la prezidentiale ar obtine un scor mai mare decat MRU, Papahagi, Macovei sau Udrea (ce pot spera probabil la 10-15%, restul pana la 37-40% mergand spre candidatul PNL-PDL). Pentru ca ar mobiliza dincolo de o parte a electoratului PSD.

      Insa cu adevarat periculos e faptul ca PSD-ul l-ar putea sustine direct pe Diaconu, prin primari din teritoriu, pentru a-l duce spre 20%, nivel la care Diaconu ar putea fi in masura sa elimine ambii candidati de dreapta.

      De aceea cred ca dreapta are nevoie de candidatura unica. Oricat de necesare ar fi, dezbaterile asupra valorilor si oamenilor trebuiesc facute doar in interiorul unei structuri colegiale de dreapta (partid unic sau alianta), fara a alimenta Antena3 cu scandaluri.

      • Daca fair-play nu e, inseamna ca NIMIC NU E!

        Atentie! Nu ma refer la fair-play fata de PSD, sau fata de electorat. Ma refer la sinceritate si curaj fata de propriile obiective. Nu-mi trebuie nimic mai putin decit statul de drept.

        Eu vreau sa invingem intr-un singur fel. Prin credinta fata de idealurile noastre. Smecheriile merg, sint acceptabile in limita legalitatii si a moralitatii. Dar smecheria fata de propriile idealuri, asta nu pot sa inteleg. Ba pot sa inteleg. Dar nu vreau.

        Daca romanii refuza acum idealurile noastre, nu-i nimic. Trebuie sa raminem pe baricade. Sa spunem adevarul onest. Asta e forta idealurilor. Daca nu sintem capabili sa rezistam, oare idealurile noastre mai sint legitime? Daca nu sintem in stare sa invingem cultural, ce sa facem cu victoria politica vremelnica??!! Cu ce ne ajuta?

        Statul de drept este atit de important, incit merita tot fair-play-ul nostru. Sau poate ca nu credem suficient. Poate ca nu ne-am copt ca tara, ca natie, ca civilizatie. Mai asteptam atunci. Dar merita incercat.

  5. Jocul pupi si scuipi a fost brevetat tocmai de Basescu, adica infractorul cu discurs dublu, ce pretexteaza cu anticoruptia de catifea apararea coruptiei din ograda proprie. L-a pupat pe Iliescu si l-a scuipat, l-a pupat pe Roman si l-a scuipat, l-a pupat pe Voiculescu si l-a scuipat, l-a pupat pe Tariceanu si l-a scuipat, a pupat-o si pe Macovei si a scuipat-o. De ce ar fi tocmai fanii d-lui siderati de asemenea jocuri?!
    Eliminarea lupului batran de mare din ecuatiile politice e lucrul cel mai bun care se poate intampla. Chiar mai mult decat demontarea masinatiunilor pesederiste. Altfel, maleficul nu va pregeta sa dezbine, sa manipuleze, sa incite, sa submineze, sa discrediteze liderii politici pentru a le fura jucaria. E singurul lucru la care se pricepe.

    Cât despre Macovei, ce relevanta are dumneaei pentru dreapta? Ce initiative legislative are ea pe acest culoar ideologic? Nada! Amendamentele blocate de CCR aduceau mai mult cu statutul de altadata a procurorului din statul comunist decat cu democratia europeana. Si de ce ar trebui sa fie un presedinte neaparat de dreapta? Admit ca Macovei e un bun specialist, dar asta nu e un Argument. De ce nu l-am alege pe Mircea Diaconu? A obtinut singur cât Pmp si e un nume intr-o meserie prin excelenta liberala. Sau daca un capitan de vas e potrivit pentru presedinte de tara, un cosmonaut trebuie sa fie ideal. Prunariu presedinte! In Romania n-avem inca un altul ca el.

    • „Cât despre Macovei, ce relevanta are dumneaei pentru dreapta? Ce initiative legislative are ea pe acest culoar ideologic?”

      Hmm, inteleg ca nu o simtatizati, dar chiar nu vreti sa vedeti faptele.

      Iau de pe Wikipedia, ca imi e lene sa caut in alte surse.

      „Ministerul al justiție condus de Macovei a trebuit să inițieze proiecte de lege incluse în strategia națională de luptă împotriva corupției declanșată de Guvernul Tăriceanu; legile privind reforma justiției (legea privind Consiliul Superior al Magistraturii, legea privind organizarea judecătorească și legea privind statutul magistraților), care au fost adoptate în urma procedurii de asumare a răspunderii guvernamentale, Legea nr. 90 din 15 aprilie 2005 (în virtutea căreia orice fost ministru poate fi anchetat pe baza dreptului comun, fără avizul parlamentului) și proiectul de lege privind înființarea Agenției Naționale de Integritate, al cărei scop este controlarea averilor demnitarilor.

      ….

      Financial Times (2006) „un erou care a transformat România din una dintre cele mai corupte parți ale Europei în unul dintre cei mai credibili candidați pentru aderarea la UE”; apreciată de Die Welt (2006) că „pentru România, aderarea la Uniunea Europeană aproape că nu ar fi fost posibilă fără Monica Macovei”

      A scris si negociat ca raportor al PE 40 de rapoarte adoptate si a negociat 50 de rapoarte ca raportor al grupului PPE”

      Vorbim de un om cu activitate remarcabila guvernamentala si de europarlamentarul cu cea mai consistenta activitate din tot parlamentul european, ca raportor al GRUPULUI PPE. PPE, nu grupul socialistilor! Cu activitate in probleme de justitie, anti-corputie, regimul vizelor, libera circulatie, negocierile cu Rep. Moldove, etc etc etc. .

      Macovei CHIAR ARE relevanta pentru dreapta. De 100 de ori mai mult decat Antonescu, Johannis sau Blaga.

      Dar, nu va speriati, nu se va intampla nimic in privinta asta. Intelegerea cu Blaga a fost punctuala, Mavovei nu va mai conta in politica interna, va lucra mai departe in PE si atat.

      In plus, nici chiar si Macovei nu e pregatita cum trebuie pentru politica la nivel mare, unde trebuie sa fii capabil de multe compromisuri, aranjamente, de capacitatea de convinge grupuri foarte eterogene de oameni. Poate ca nu o sa fie pregatita niciodata, asa ca relax. Sunt doar niste „fundamentalisti” care se imbata cu apa rece.

      Asta e viata. Cu Blaga si Antonescu, tot inainte! Ei sunt relevanti pentru dreapta romaneasca.

      • Ce enumerati n-are legatura cudreapta sau stanga, ci cu un principiu transideologic. Dl Ghitulete spune ca Macovei e sansa dreptei si mi-e neclar de ce spune asta. Faptul ca d-ei s-a alaturat grupului Ppe n-o face Automat o persoana cu vederi de dreapta. Eu am cerut concret un exemplu de initiativa legislativa de dreapta si n.ati reusit sa furnizati exemplul.
        Am admis ca Macovei e un tehnocrat prin excelenta, dar daca asta e criteriul decisiv pentru un candidat la presedintie, nu vad de ce Diaconu ar fi o gluma. Se pare ca nici dv nu aveti Argumente in acest sens, devenind eliptic cand e vb sa le furnizati.

          • Geo, tehnocratia presupune conducerea societatii de catre specialisti ale diferitor domenii. In sensul acesta chiar si un Artist poate fi considerat tehnocrat, adica specialist al bransei sale. Autorul speculeaza ca jumatate din voturile PDL au fost aduse de Macovei, adica vreo 6-7%. Diaconu a obtinut cu siguranta acest procent. Intrebarea „de ce nu l-am alege pe Mircea Diaconu?” vine atunci aproape Automat. Nu e o propunere, ci o nedumerire. Nu aveam de unde sa stiu ca e invitat permanent la A3, dar accept ca asta ridica suspiciuni, desi presedintele in functie a fost si el la OTV. In fine, eu mai dat un alt exemplu, dar strategia multor comentatori e de a decupa si a raspunde doar partial. Pentru a-si insulta apoi interlocutorii.

            • as fi vrut sa raspund lui Hantzy, pentru ca sunt multe afirmatii provocatoare in comentariile sale succesive, dar observ ca atitudinea sa e dictata de o pasiune intensa, asa ca renunt.

    • Daca nu stiti relevanta Monicai Macovei pentru dreapta romaneasca. inseamna ca ati ratat informarea politica in ultimii ani. Ma refer aici la perceptia publica. Puteti sa recunoasteti perceptia publica a Monicai Macovei in rindurile electoratului de dreapta, indiferent fata de opinia dumneavoastra personala. Sint notiuni diferite. Sint sigur ca puteti discerne intre parerea dumneavoastra si perceptia publica.

      Despre Mircea Diaconu, aceeasi poveste. Dumneavoastra ne propuneti un candidat al dreptei care nu a vorbit niciodata in termini rezonabili despre justitie si stat de drept. Ar trebui sa va dati seama singur ca un asemenea candidat poate avea suces doar la electoratul majoritar, cel de stinga. Pensionari, bugetari, asistati sociali, miliardari de carton, corupti mai mici sau mai mari, hoti si iubitori de hoti, oameni cu vise individuale modeste, oameni cu incredere modesta in propriile puteri, oameni fara sperante cinstite, sincere si sanatoase. Oameni slabi, fara vise, bucurosi sa se regaseasca in orice fel de majoritate. Si-atit.

      Cum va puteti imagina ca Mircea Diaconu, invitat zilnic la Antena 3, cu toata istoria sa recenta, cu parerea lui despre dreptate sociala, poate fi vreodata candidat al dreptei??!! Evident, sinteti diferit fata de alegatorii de dreapta. Parerile dumneavoastra nu prea sint agreeate pe aici. Dar asta nu-i vreo tragedie, intrucit va regasiti mentalitatea din plin in rindurile majoritatii electorale.

      O zi buna!

      • „Dumneavoastra ne propuneti un candidat al dreptei care nu a vorbit niciodata in termini rezonabili despre justitie si stat de drept. Ar trebui sa va dati seama singur ca un asemenea candidat poate avea suces doar la electoratul majoritar, cel de stinga. Pensionari, bugetari, asistati sociali, miliardari de carton, corupti mai mici sau mai mari, hoti si iubitori de hoti, oameni cu vise individuale modeste, oameni cu incredere modesta in propriile puteri, oameni fara sperante cinstite, sincere si sanatoase. Oameni slabi, fara vise, bucurosi sa se regaseasca in orice fel de majoritate. Si-atit.”
        Parerea mea™(saru-mana nea Nicu) ati descris o majoritate trista ce formeaza o populatie vremelnica pe aceste meleaguri.

      • Daniels,
        Nu sunt nici Pensionar, nici bugetar, nici asistat, dar asta nu-mi da dreptul sa-i dispretuiesc a fi slabi, lipsiti de vise. Urla individualismul in mata, nevrand sa apartii majoritatii ignorante si de ignorat. Democratia de carton! Daca asta e tot ce te face sa aderi „dreptei”, atunci halal!

        • Reprosul dumneavoastra ma onoreaza. Majoritatea este ignoranta. Dar nu e de ignorat. Si nici democratia nu e de carton. Democratia e un concept foarte puternic.

          Dorinta mea e sa va zdrobim cultural, ceea ce e mult mai mult decit victoria politica. Eu nu doresc nimanui umilinta fizica si degradare. Doresc sa va umilesc cultural. O meritati pe deplin. Mizeria spirituala si intelectuala pe care o accepta stinga romaneasca e absolut condamnabila pentru orice fiinta umana. Mi-e drag omul si puterea combinata a mintilor omenesti. Dispretuiesc gloata si grobianismul. In Romania si oriunde in lume.

          • Mai, ţâcã, eşti dulcic: sa fii onorat ca-ţi lipsesc cei sapte de-acasa e o enormitate, nu e ideologie. N-o sa recuperez eu ce n-ai acumulat la vremea aia, asa ca umileste cultural pe cine vrei, fie batrani fara vise sau slabi neajutorati. E asta o declaratie de credinta?! Imi pari a fi un fel de Ponta in Piata Universitatii: leninism la baza, dar cu frisca conservatoare. Un barbat adevarat nu se sfieste sa poarte roz, doar cel nesigur recurge la exhibitionismul ideologic, ca suplinitor pentru obiective personale.

      • Eu de exemplu, fiind si jurist, cunosc relevanta si roul benefic al MM pe scena institutionala si politica romaneasca. Dar aici nu despre asta este vorba, ci despre posibilitatea reala ca acu, in 2014, cu acest electorat si aceste partide, MM sa poate crea (crea, da, a n-avem, incetati cu prostia asta) dreapta politica romaneasca, unificand niste partide care nici in doctrina, nici in practica, nu sunt de dreapta. Si, eventual, de a candida cu succes si sanse de a invinge candidatul PSD, si la prezidentialele de la toamna.

        Ori, din acestel unghi, situatia (negru pe alb) sta asa:

        1. La alegerile de duminica, presupunand ca toti cei care au votat lista PDL au votat-o pe Macovei de fapt, ea a obtinut (maxim) 12% din votul celor 32% prezenti. Adica sub 4% din voturile elecgtoratului roman. Cu asa procent (fie ca-i 4, fie ca-i 12%) nu se castiga alegerile, nu se intra nici macar in turul 2 al alegerilor preidentiale (trebuie niste milioane de voturi)

        Ce ne-ar face sa credem, asadar, in aceste conditii, ca, la alegerile prezidentiale, daca ar candida din partea unei aliante de partide controversate (PNL, PDL si poate si PMP) ar obtine mai multe voturi? Ca singura (independenta) daca ar candida, evident ca n-ar avea nicio sansa (nicaieri in lume la scrutinuri cu aceasta miza, nationale, oricat de bogat ar fi un independent, nu apuca sa castige cursa electorala)

        Adica, ok, uitati-va la astia din partide – niste politicieni de mana a doua (blaga, Antonescu, Udrea si ceilalti) si venali pe deasupra. Criticati-i. De acord (foarte de acord).

        Dar uitati-va si la electorat. Inclusiv aici, pe contribuors, cititi domnule comentariile la articolele lui DP Aligica sau ale celor care indemnau inainte de duminica lumea sa iasa la vot; va sta mintea in loc ce motivatii gaseau multi sa nu voteze, ca n-au ce.

        Ce va face sa credeti ca nehotaratii, nemultumitii, impecabilii astia ganditori, care n-au votat duminica (majoritatea celor 70% absenti) pentru a „n-aveau ce, toti sunt aceeasi mizerie”, inclulsiv Macovei, ar vota-o mai degraba la toamna, daca ar candida tot din partea partidelor astora, care sunt, iaca, pentru ei, aceeasi mizerie? Ce i-ar putea convinge pe astia ca, sub conducerea si reprezentarea lui Macovei, PDL si PNL sunt preferabile PSD (adevarul e ca si eu am unoeri dubii; dupa care imi aduc aminte ca macar PDL a avut niste limite si la furat, si la facut praf tara si legile). Adica daca n-au votat-o duminica , atunci cand candida doar din partea PDL, ar vota-o la toamna, daca va candida si din partea PNL?

        prin urmare, hai sa coboram putin in realitate, aia care e, nu aia care ne-o dorim noi si sa tragem dupa votul de duminica concluziile relevante. Printre care una ar fi ca, iata, desi aveau ocazia sa o voteze, romanii absenti au votat-o doar in mica masura pe Macovei. Asta-i electoratul, astea ii sunt preferintele si nivelul. De ce? uite de asta:
        http://ihincu.wordpress.com/2014/05/27/harta-rosie-asa-nu-se-mai-poate/

        Deci, prioritatea de anul acesta – presedintia sa nu fie castigata de un candidat al celui mai rosu si cleptocratic partid romanesc, PSD- e una care trebuie inteleasa realist si de politicieni, si de electorat. Gen:

        https://www.facebook.com/ioana.hincu/posts/563071730470525?

        Se va intampla? Habar n-am. Intre timp zic sa fim atenti la ce se intampla, ca sa putem hotari inteligent atunci cand vine momentul.

        Ei, si daca scapam cu bine din 2014, si cel care va ajunge presedinte nu va avea ca agenda personala sa faca praf pana la capat justitia si statul de drept, si nu va fi prietenul Rusiei putiniste, mai vedem ce-o mai fi cu dreapta romaneasca, daca poate fi (re)construita, si cu cine. Dar repet, uitati-va la politicieni, da, pentru a jocul politic e in mana lor, dar uitati-va si in jur, la electorat, la ce nivel de intelegere politica si ce optiuni are. Pt ca puterea in stat se castiga pe voturile acestui electorat.

        • Analiza statistica electorala si sociala, spune multe si ascunde multe. Procentele descriu static realitatea, nu prea surprind viteza de modificare a realitatii. Deci intuitiile noastre lasa mult de dorit, la fel ca predictiile noastre statistice.

          Eu cred in Monica Macovei nu doar pentru ca imi place sa cred. Ci si pentru ca am citit multe comentarii pozitive despre ea. Lumea o iubeste si o uraste. Cred ca are un potential mare de crestere. Gresesc? Poate gresesc. Dar in nici un caz nu am pretentia de predictie stiintifica.

          Cit priveste importanta presedentiei Romaniei, ce sa va raspund? Ponta si PSD-ul pericliteaza democratie. Dar coruptia e si mai periculoasa, pentru intreaga ordine de stat, nu doar pentru democratie. Deci? Anti-PSD sau anti-coruptie? Cum e mai bine, cum e mai sigur?

          Din punctul meu de vedere, mai generos si mai sigur este obiectivul statului de drept, al luptei anti-coruptie. De aceea prefer doar politicieni curati. Daca am suspiciuni privind cinstea unor politicieni, atunci n-am sa-i votez. Prefer sa-i las pe Ponta si intreg PSD-ul sa se erodeze la maxim, pentru a creea un nou inceput. Cam asta-i planul meu. De aceea pierderea presedentiei nu este prea importanta, din punctul meu de vedere.

          Dar si scenariul meu prezinta riscuri mari. Fara riscuri nu se poate.

        • @Ioana Hincu,
          Analitic, textul e imposibil a fi ignorat. Dovedeste intelegere profunda a fenomenelor politice si sociale, precum si stradanie, dorinta de reusita si devotament. E putin altfel decat comentariile anterioare, care mi-au aratat o persoana satula de eufemisme si condescendente, tributare unui conventionalism prost conceput si inca si mai defectuos aplicat. Din acest motiv, cel al dihotomiei celor doua aspecte ale dv, asa cum le-am cunoscut online, ma obliga sa intreb: e rapacitate sau e totusi dedicatie, e aroganta actuatorul comentariilor dv sau e totusi seriozitatea? Cand am gresit? Cand am vazut aroganta sau acum, cand vad intelegere? Oare altii nu pot gresi?!
          Nu am contestat rolul d-nei Macovei in ameliorarea institutionala a statului, ba chiar am frematat, ca Multi cei ce iubesc dreptatea, la desfasurarea evenimentelor ce au succedat crearii DNA. Intrebarea mea nu era retorica, ci interogatie pura, ce cerea un raspuns concret. Cel mai tarziu, dupa raspunsul adresat lui silicon valley nu putea fi decat astfel perceputa.
          Sunt in aceeasi masura ca si dv interesat de reusita dreptei, de unificarea ei in jurul unui Lider adevarat, ce se distinge prin perseverenta, intransigenta sau orice alte calitati personale. Si e evident ca, desi n-o simpatizez pe Macovei, d.ei poate fi un astfel de Lider. Nu sunt Idealist, desi nu-mi pot retine o anume adversitate cand simt ca incalcarea unor principii morale e acceptata pentru oarece privilegiati. E oare gresit sa inveti a le acorda tocmai lor increderea ta?

    • @ Hantzy
      Domnul Mircea Diaconu e perfect pentru presedintie, perfect opus, vream sa zic.
      Mare actor, mare arivist si oportunist. Daca a luat 7% la europarlamentare, e ca si bun pentru prededintie. Are toate atuurile: stie sa faca genoflexiuni, sa joace roluri si sa capteze atentie publicului (la teatru, desigur). Este as in materie de justitie (sa o eludeze adica), de libertate a mass-mediei (pentru antene), si jocul cu friptura… Ar fi cel mai bun actor presedinte, ar juca perfect rolul dictat de altii…
      Hantzy, ma lasi?

    • „De ce nu l-am alege pe Mircea Diaconu? A obtinut singur cât Pmp si e un nume intr-o meserie prin excelenta liberala. Sau daca un capitan de vas e potrivit pentru presedinte de tara, un cosmonaut trebuie sa fie ideal. Prunariu presedinte! In Romania n-avem inca un altul ca el.”

      Pare ca ar fi mai bun un îmblânzitor. Un dresor de motani.
      Unul care sa poată manevra ” pisicul”…. :)
      Si ăștia sunt rari ( sincer , numai la rusi am văzut….:) ). Oare de ce numai la rusi?

    • Tandemul Ponta+Diaconu=Cascadorii Rasului. Stan si Bran ai politicii, oricat i-ar sulemeni propaganda drept Tony Blair (Ponta) sau Ronald Reagan (Diaconu), actor care a jucat in filme western de mana a doua si care a devenit unul dintre cei mai apreciati presedinti ai SUA.

  6. Între PSD atotputernic şi PSD vs cineva care îi mai cenzurează ici şi colo, ce alegem? Nu are rost să ne punem un target prea ridicat, posibil sa fim foarte dezamăgiţi. Să ne gândim puţin la propunerile de până acum pt guvern: Marga, Fenechiu, Silaghi, Vosganian… Plus că PNL va dori să propună preşedintele, PDL este vioara a 2a.
    Aşa că, să nu ne stricăm inutil optimismul

  7. E clar ca nu putem uita cum Antonescu a hacuit statul de drept in 2012 , iar Chiuariu a operat pe creier in chinuri Constitutia , in timp ce Ghise umbla cu celebrul tricou dupa el ! Nu uitam rezistenta acerba a doamnei Macovei in fata socialistilor mafioti ! In schimb putem spune ca-n conditiile date, te faci frate cu dracu ca sa treci puntea ! Mi-ar placea sa cred ca Blaga cu Crin au inteles greselile facute, iar acum printr-un gest de fuziune politica, incearca sa consolideze pentru viitor latura de dreapta a politicii romanesti ! Da oare asta este-n capul lor ? Penitenta si dorinta de a nu mai repeta bataia de joc la adresa statului democratic ? Cine poate sti asta ,pana nu-i punem la incercare !

    Parerea mea este ca aceasta fuziune va da masura-n care PNL-ul si PDL-ul vor respecta pe viitor valorile democratice , de aceea este bine sa existe o alternativa politica la un PNL umflat , pana la momentul la care vom constata ca marele partid de dreapta mult visat, se afla pe drumul democratic fara putinta de-a mai deraia vreodata ca-n 2012 !

  8. Ar fi prea frumos ca sa fie adevarat asa ne-am face si noi respectati in UE , insa din pacate politicienii de oricare culoare nu o vor ,doar societatea civila si doar cea de dreapta si-ar dori o asemenea Doamna ca Prim ministru sau de ce nu Presedinte

  9. dle Ghitulete,
    cred ca visati frumos.
    Pai, cine s-o propuna la presedintie? Cretinel si liberalii?
    Si doamna Macovei sa accepte?
    Dvoastra ne povestiti un cosmar si vreti sa intelegem ca v-a fermecat visul.
    Scuze, coboriti cu piciorele pe pamint.
    Dna Macovei, pot ca sa zic, are chiar mai multi dusmani decit Elena Udrea.
    Macovei pentru ca vrea sa ne oblige sa nu mai furam.
    Udrea pentru ca este Elena.
    Ar fi buna de presedinte? sincer, nu stiu si nu cred. Dna Macovei are o mare carenta: este doar foarte buna ca specialist, si deloc politician.
    NB,
    s-a ris copios de faptul ca dl Almanahe o gira pe Abramburica.
    Dar cind Cretinel o gireaza pe Macovei?

  10. In timp ce asistam uimiti si fermecati la unirea dreptei, alti mai fac un pas:
    „Alin Petrache (deputat in Parlamentul Romaniei, din partea PSD, din 2012 si pana in prezent) este, incepand de joi, noul presedinte al Comitetului Olimpic Roman, acesta invingandu-i pe Octavian Bellu si Elisabeta Lipa. Petrache (presedintele FR Rugby) a obtinut 143 de voturi, in timp ce Bellu a strans 33, iar Lipa 21.”

    Cine o fi Bellu?!

  11. bun, Macovei, candidatul dreptei unite!!! si cate voturi ar obtine, ma rog frumos, 15%? sa nu uitam ca buna parte din electoratul nostru a votat la referendum pentru „lovitura de stat, subminarea statului de drept” etc. cum ar putea Macovei sa obtina voturile acestui electorat? da, vreo 4-5 milioane din cei 7 milioane ar fi electoratul pro-PSD, dar mai raman 2,5-3,5 milioane de votanti ale caror voturi Macovei nu le va obtine niciodata. ba din contra, e posibil sa le indrepte spre candidatul PSD.

  12. In vara lui 2012 Monica Macovei era seara de seara printre manifestantii de la Antipa. De-abia o astepta lumea sa apara. Emana calm, rabdare si putere. Fara fite, fara tocuri, fara blugi.
    Dl. Blaga sta acum la masa negocierilor, exclusiv datorita dumneaei si toata lumea stie acest lucru. Intr-adevar n-as mai avea nicio emotie cu dansa presedinte. Mai mult, cred ca s-ar declansa o miscare feminista fara precedent, iar dl. Blaga tocmai ar afla unde ii erau voturile care ii lipseau. Dreapta ar vota-o oricum, plus foarte multe femei de stanga. Ar fi cazul sa afle si domnii din politica, cum ca sunt o multime de femei capabile in jurul dumnealor, nu numai bune de venit de la servici, de pazit cratita si de crescut copiii. Femeile au o capacitate analitica mult mai ascutita decat a barbatilor si prin definitie sunt mai pacifiste. Sunt exceptii, dar acestea nu fac altceva decat sa intareasca regula.

  13. macovei n-ar avea nici o sansa in fata lui Ponta in turul 2. Candidatul anti-PSD trebuie sa fie o persoana care n-a avut nimic de-a face cu Basescu pentru a-i atrage si pe indecisi si pe o parte din cei care faca ca trenu’ cand aud de el (pe drept sau pe nedrept asta-i alta discutie).

    Eu nu-mi doresc ca „dreapta” sa piarda principial in toamna ci sa opreasca PSD-ul. Votantii lui Basescu vor vota oricum cu candidatul anti-Ponta in turul 2.

    Cine vrea Alba ca Zapada sa mearga la Disneyland.

    • Nu cred că legătura cu Băsescu e cea mai gravă ”liability” a Monicăi Macovei. De exemplu, Cristian Diaconescu va primi oricând mai multe voturi ca ea, deși legătura cu Băsescu există și în cazul lui.

  14. Wishful thinking. Fie si numai in PDL, MM n-are nici sustinere, nici tractiune. Uniunea asta PDL-PNL (sau invers) suna deja a divort.

    Sint chiar curios cum se va numi noul partid. PNLD ? PNDL? Partidul National al Dreptei Leftiste ? Partidul National Leftist al Dreptei ?

  15. Poate într-o campanie gen grass-roots, doamna Macovei ar avea mai mari șanse- dar dacă e vorba de un sprijin dat de mașina electorală combinată, am senzația că în PDL cel puțin, nu sînt iubiți premianții. Deja trebuie bandajate multe bătături în teritoriu, dincolo de impunerea unui candidat unic. În plus, no offence, dar cred că mai există un public PNL rezidual care n-ar trebui să se mai uite la Antena 3 :). Deci e un proiect ambițios. În logica acestor animozități care nu vor dispare peste noapte, poate candidatul cel mai puțin detestat e cel mai bun compromis- domnul Johannis e potrivit pentru acest portret robot, dar deocamdată cel puțin nu este foarte clar dacă ar vrea să accepte provocarea. Nu știu exact care sînt procentele în ce privește două miezuri hard-core, fiecare votând „stânga” sau „dreapta” indifferent de candidat și un al treilea, mai puțin dur, de „nehotărâți”. Este evident că sarcina „dreptei” e mai dificilă- la „stânga” pare că în afară de momitul cu cârnați, întrebarea rămâne totuși în ce-l privește pe domnul Ponta- în ce măsură numărul de tâmpenii comise până la alegerile prezindețiale va eroda sau nu acea parte de indeciși- cred că infanteriștii PSD îl vor sprijini la baionetă, exceptând poate niște erori catastrofale- minciunele și prostioare sînt OK.
    Fără ca să vreau să-l ofensez pe domnul Ghițulete, cred că „dreapta” trebuie să decidă dacă vrea să câștige „urât” sau să piardă „frumos”. Iar dacă vorbim de regenerarea morală de care are nevoie „dreapta” (de „stânga” nu mai vorbesc), mă tem că totul ar trebui luat de la 0, iar această purificare făcută în bălării, departe de orice pârghie a puterii care să mai frâneze „stânga” și cleptocrația ei.
    Păstrând proporțiile- am văzut de curând un documentar despre campania lui George McGovern în 1972. Discursurile sînt impresionante: efortul și dedicarea tinerilor fără egal- această mișcare grass-roots l-a impus în ciuda unui aparat de partid care nu doar că nu l-a dorit dar a utilizat toate armele posibile pentru a împiedica această ascensiune. Candidatul democraților însă a pierdut alegerile prezidențiale catastrofal. E drept, rămâne un simbol.

  16. Desi sustin ideea, consider ca sansele ca Monica Macovei sa castige alegerile pentru Presedintie sunt oarecum mici. Romanul e un alegator primitiv. Ruralul nu o sa voteze o femeie presedinte. Cel putin nu cred. Iar urbanul nu se va prezenta la vot in masura in care sa compenseze votul celor din rural.

    • Daca judecam asa, nici Johannis nu are sanse deoarece este „neamt”. Dar oricare va fi candidatul dreptei, va putea acesta tine piept valului de mizerii ce se vor revarsa asupra sa din directia A3?

    • Partea cu ruralul care nu va vota o femeie președinte cred că e valabilă. Însă Monica Macovei mai are o problemă, ea nu are imagine de lider, are imagine de polițist, de ”executioner”, de călău, mai pe românește spus.

      Nu poți ajunge președinte cu o astfel de imagine, iar aici Antena 3 nu mai are nicio vină. Un conducător care doar taie și spânzură poate fi șef, dar nu va fi niciodată un lider. Iar oamenii votează cu entuziasm lideri autentici, dar nu votează șefi care doar taie și spânzură. Cam asta-i.

  17. Nu e realist. Monica Macovei are o popularitate extrem de scazuta datarita Antenei 3 care a prostit poporul la fel de bine cum a facut-o TVR pretins independenta in 1990. Vor dura ani pana cand aceasta perceptie (evident falsa) se va disipa. Faptul e ca e un om cu o inalta tiunta morala nu e deloc suficient. Seniorul Coposu a fost hulit si detestat pana a inchis ochii si apoi au mai durat niste ani pana cand sa devina etalonul de moralitate in politica romaneasca.

  18. Monica Macovei,atâta timp cat este sub influenta lui Blaga,nu va putea face nimic.Ca sa facă ceva concret,sa demisioneze din PDL si sa meargă la PMP-un altfel de partid,MM-o altfel de femeie.Imi pare rău ptr.”abordarea f.profesionista”a persoanei care a scris acest articol.Dar cum dragilor,Bleaga nu ar avea nevoie de 6 procente si ceva de la PMP,3 de la FC,s.a.Dupa mine,daca Bleaga nu face alianta cu toate partidele de dreapta,cu toate..,PDL-PNL,va fi un mare esec..,însă,ne va costa pe noi.

  19. Toti afirma ca presedintele trebuie sa nu mai interpreteze Constitutia cum vrea si sa nu mai fie un jucator ci un mediator adevarat.
    Toti afirma ca presedintele trebuie sa fie curat ca lacrima din toate, daca se poate, punctele de vedere.
    Asa ca dna Macovei, cu toate atuurile ei, ar trebui sa stea deoparte: cu un tata fost sef al securitatii judetene si ea ca fost procuror comunist despre care se zvonea, prin presa e adevarat, ca emitea mandate in alb. Cred ca i-ar sta mai bine ministru la justitie. Dupa 24 de ani ar trebui sa-i lasam pe liceenii din 1989 sa acceada la functiile statului. Sa se retraga discret si va fi apreciata. Votantii Romaniei, cei care merg la vot nu cei de pe liste care invoca motive pentru absenteism, au putere de discernamant.

    • L-am lasat pe „liceanul” plagiator sa fie prim-ministru si uite ce a iesit! Ne trebuie oameni onesti si puternici, dar si intelepti

      • Eu cred ca sunt multi fosti liceeni din acea perioada sau ulterioara, bine pregatiti, corecti, cinstiti, cu charisma de lider de grup, dar care nu vor sa se implice in viata politica. Din varii motive: nu se regasesc ideologic, le este lehamite de mocirla in care te baga opozitia politica sau presa care nu este echidistanta, nu vad viitorul ca evolutie proprie din cauza nepotismului ridicat la rang de regula de promovare a personalului, etc. Altii, putini, sunt aproape de varf: Eugen Tomac, Ioana Petrescu…. Nu ii cunoastem bine pt ca nu sunt in vizorul media, mai atrasa de analfabetele Tonciu, Dragusanu, etc. Mai afli si te mai lamuresti pe siteuri ca acesta. Nu numai din analize dar mai ales din postari.

  20. Eu n-aș da cu piciorul germanității domnului Johannis. Să nu uităm soarta crudă a serbilor, unde cele două dinastii s-au cuțitat până la extincție. Deci moșii și strămoșii nostri au știut ce-au știut. Și chiar și așa, german sau germanic, dar nu era un slam-dunk, cum se spune la baschet. Grecii au avut probleme- iar de albanezi nu mai spun, al lor a cedat nervos după câteva luni. Și trebuie cercetat, să fie german curat, pentru că la începutul istoriei lor moderne, bulgarii au omis să facă acest lucru și legăturile rusești I-au venit de hac bietului om. Și oricum, trebuie să fim realiști- vreau să zic, trebuie să și găsim un neamț care să ne vrea. Pentru că nu e atât de simplu cum credeți voi. Nu este o coadă cu busculade, nu de nemți. De români este, dar am încercat mai mulți și nu s-au potrivit. Voiam însă să nu bagatelizăm cartea germană. În ce privește apelul ei electoral, să nu credeți că PSD-ul nu s-a prins, nu fiți atât de naivi. S-a prins, dar ei chiar dacă au nemți printre susținători, e târziu să-i mai scoată în față acum. L-ați auzit pe domnul Iliescu cum spunea că „Johannis nu e prezidențiabil, el e de Sibiu”.Dar știți că Iliescu e vulpe bătrână și astfel de afirmații sînt menite să arunce adversarul în genunea confuziei. Luați seamă că vorbea el și nu Ponta. Deci nici acolo, lucrurile nu stau chiar pe roze, dacă vorbește Iliescu, ca să restabilească moralul și disciplina trupelor. N-o face Ponta, pentru că s-a plâns că sînt unii care scot limba la el și-i dau cu tifla. Dar el era în spatele lui Iliescu și șoptea, „Vati, Vati”- pentru că să nu fiți suprinși când veți vedea cum întregul PSD s-a germanizat. Pentru că sînt oameni inteligenți și nu se leapădă de așa un atu electoral. De la Volker Vanghelie la Albrecht Dragnea, toți s-au germanizat. Inclusiv președintele de onoare, care acum nemaiputând candida la funcția supremă, a renunțat la numele asumat de Varsanufie- Varsanufie Iliescu (Pafnutievici). Ortodocșii îi au în buzunar, câți au apucat- acoperirea asta nu mai este necesară. Nu, acum domnul Iliescu (ce instinct politic) insistă să i se spună Willy. Nu „nea Willy”, că nu ne tragem de șireturi- nici de șepci.

  21. Inainte de toate precizez ca am votat lista PDL pt Monica Macovie.

    Insa aici nu despre preferintele mele sau ale unei minoritati e vorba (preferinte temeinic argumentate sau nu), ci despre perspectiva alegerilor prezidentiale, si despre posibilitatea unui candidat de a castiga aceste alegeri, impotriva candidatului PSD si fara sprijinul masiv al unui partid mare sau al mai multora. In legatura cu asta, cateva observatii:

    1.La aceste alegeri (duminica), desi n-am date (cercetare sociologica) as zice ca dintre toti candidatii, Monica Macovei a avut profilul cel mai popular. Cu toatea astea, presupunand ca toti cei care au pus stampila pe PDL ar fi votat lista acestui partid pentru Monica Macovei (ceea ce nu-i chiar asa; desi ea a fost principalul vector de imagine), rezultatul e asta: 12% din 32% cati au votat. Adica sub 4% din electorat. Asta-i popularitatea (maxima) a Monicai Macovei in electorat, in acest moment.

    2. Anul trecut, in propriul ei partid, la congresul pt alegerea noii conduceri, Macovei a castigat votul a putin peste 4% din colegi. Restul de 95-96% au votat entuziast Udrea si Blaga, iar blaga a castigat la o diferenta nu foarte mare de Udrea. Asta-i cu alte cuvinte popularitatea Monicai Macovei in propriul partid. Interesant, nu? cum este sensibil egal acest procent cu procentul electoral/de popularitate de la pct 1.

    3. N-am date (sondaj de opinie) care sa-mi spuna, negru pe alb, cat de populara e Macovei in PNL sau alte partide decat PSD, de exemplu PMP. Dar stiu asa: ca din guvern a zburat de draga ce i-a fost lui Tariceanu – PNL. Stiu de asemenea ca Udrea-Preda-EBA-PMP o au ca sarea-n ochi ( a se vedea declaratiile astora din campanie). Si mai stiu ca e absurd sa ne imaginam ca plutocratii si celptocratii PNL ar sustine-o vreodata pe MM, cumva, la varful partidului lor sau a unei aliante cu alte partide de opozitie (refuz sa spun dreapta, ca e o gluma proasta si o confuzie)

    4.Dupa 25 de ani de alegeri libere, si daca ne uitam in lumea larga, ar trebui sa stim ca un prezidentiabil sau un candidat la o functie executiva suprema intr-un stat, n-are nicio sansa (chiar daca e foarte bogat, si poate cheltui enorm pe promovare si campanie) sa castige o asemenea cursa electorala.

    Prin urmare:

    Inteleg preferintele unora cu privire la Macovei (pe unele le si impartasesc). Dar ce-ar fi sa coboram cu picioarele pe pamant, in realitatea sociala si politica? Despre ce sansa a carei drepte vorbim, acum in 2014? Si ce rost au articolele astea, in afara de a umple spatiul editorial?

    In fine, in ultima instanta o inteleg si pe asta cu umplutul spatiului editorial (inspiratia nu vine la comanda, gandirea critica mai ea si dumneaei pauza, na, dar spatiul trebui umplut zilnic, cumva). Dar totusi, zau, putina responsabilitate fata de public, in calitate de formator de opinie publica, mai ales pe teme vitale (prezidentialele de anul asta) n-ar strica. Exhibarile si parerismele astea ar trebui sa si le mai cenzureze fiecare, mai cu seama in contexte ca astea. Si mai ales cand avem nu doar o clasa politica in degringolada, dar si o opinie publica pe masura, adica buimacita si deloc matura democratic, politic si civic. Sa fie oare asa si din cauza formatorilor de opinie publica? Sa-si raspunda singuri publicistii si autorii textelro de gen.

    • De acord cu prima parte a comentariului.
      Adaug la parerea in legatura cu sansele prezidentiabilului si petele din cv. Iar doamna MM are.
      In legatura cu ultimele trei propozitii, cred ca nu e cazul unei autocenzurari sau a altei metode de slefuire avand in vedere posibile pericole generate de exprimari pe un site formator de opinii. Multi, poate marea majoritate, nu sunt manipulabili. Daca tac, poate sunt diplomati. Daca reactioneaza brutal, confirma existenta unei minuscule atipice in lateralele curbei Gauss. Multi sunt ca albinele, extrag doar calitatea necesara mierii.

    • Mi se pare ca finalul comentariului e cam lipsit de eleganta, dar si de logica. Nu comentati prea mult despre un articol pe care il considerati lipsit de valoare ?

    • Nu se intampla prea des dar de aceasta data, in multe din punctele de vedere exprimate va dau dreptate. Explic, nu inainte de a mai arunca o rautate – cred ca unele din sugestii vi le-ati dat in primul rand Dvs..
      Revenind, aveti dreptate cand spuneti ca din degringolada actuala nu se va iesi decat incepand o constructie solida, cu fundamente puternice: oameni, leaderi (takes time), programe, strategii. Si acest lucru trebuie inceput de catre partide si formatorii de opinie.
      O organizatie bine inchegata asa cum este PSD nu poate fi combatuta decat venind in contrapondere cu una de aceeasi masura. Nu exista, in ultimii 10 ani! Si cat timp nu va exista toate rezolvarile vor fi vremelnice si fara randament.
      PSD a avut si va mai avea oscilatii, insa de 15 ani a ramas (si va ramane) peste 20%. Eu cred ca in primul rand asta se intampla pentru ca exista organizare interna, exista organizatii judetene puternice etc.. Poate ca leaderii lor din ce-au furat au folosit si in interesul partidului, mai mult decat au facut-o ceilalti care au preferat sa pastreze pentru uzul propriu si personal tot (sau aproape), Or fi pastrat si cursurile din tinerete cu principiile de organizare si functionare a partidelor.
      S-a vehiculat de mult timp ca nu TB este nucleul in jurul caruia sa se incerce reorganizarea dreptei. Au fost necesari 10 ani pentru a se intelege acest lucru (si nu cred ca e toata lumea convinsa de acest lucru). Din pacate, odata cu el, a mai contaminat multi altii care s-au straduit din toate puterile sa-i stea aproape (acolo le era cald) si care acum platesc nota (si o vor mai plati multa vreme). Si odata cu ei intreaga „dreapta” si implicit noi.
      Apreciez realismul comentariului Dvs..

  22. Nicio sansa!As compara situatia din anii „90 cand a candidat Iliescu,Campeanu,Ratiu.Multi sustineau ca Ratiu este salvarea tarii.Multi afirma si acum ca alta era Romania daca atunci castiga Ratiu.Dar n-a intrat nici macar in turul 2.Asta este si situatia lui Monica Macovei acum.

  23. Fara discutie as vota-o pe MM la presedintie, de altfel acesta a fost singurul motiv pentru care am votat la alegerile parlamentare – am iesit sa o votez pe MM, altfel nu as fi fost la vot.

    Realist vorbind insa, este exclus ca ea sa castige in fata lui Ponta, din pacate. Romanii sunt misogini, inclinati sa creada orice calomnie cand e vorba despre o femeie, MM e deja vazuta ca „nesuferita”, iar meritele ei reale nu le pot vedea decat persoanele suficient educate, adica o proportie foarte restransa din electorat, cu care nu castigi alegerile.
    Dupa parerea mea, singurul care are sanse reale sa il invinga pe Ponta in turul al doilea (daca nu cumva dreapta se va prezenta faramitata si cu mai multi candidati, iar Ponta va iesi din primul tur) este Iohannis. Asa corupt si cu scheleti in dulap cum este, are in mod surprinzator cea mai buna imagine si cu un PR bun are toate sansele sa castige. Mitul neamtului corect, cinstit , harnic si echilibrat se va vinde ca painea calda inclusiv catre cei care nu au prea mare treaba cu politica. Ca sa nu mai spunem ca are si „fata de presedinte”, place la dame si domni deopotriva.

  24. Din pacate, majoritatea romanilor voteaza imaginea, nu meritele. De multe ori, meritele unui presedinte devin evidente pentru toata lumea dupa ani de zile sau chiar dupa ce si-a incheiat mandatele. Asa ca votam imaginea pe care ne-o facem, „ajutati” de mass-media, despre omul respectiv. Presedintele, barbat sau femeie, trebuie sa fie un om puternic, abil si cu pielea groasa (in relatia cu adversarii politici). Si sa fie suficient de destept incat sa adune in jurul sau oameni inteligenti si profesionisti. Si sa le ceara sfatul.

    Departe de mine gandul de a nu recunoaste meritele doamnei Macovei. Pentru ea si pentru domnul Stolojan, am votat cu PDL, la europarlamentare. Dar nu cred ca o femeie, oricare ar fi ea, poate fi un contracandidat serios pentru candidatul PSD (oricare ar fi el).

    In SUA (considerat cel mai democrat stat), a trebuit sa treaca peste 200 de ani, inainte sa fie ales un presedinte de culoare. Oarecum de culoare. Si n-au avut un presedinte-femeie, inca.

    Nu cred ca vreun partid se poate „juca”, propunand o femeie la presedintie. Miza e prea mare. Nu sunt misogin, dar nu cred ca o femeie ar avea sanse reale.

    Opozitia unita trebuie sa cumpaneasca foarte bine si sa aleaga un candidat (chiar unul surpriza si chiar daca vine prin intermediul unui partid mic) cu sanse reale sa castige. Eu l-as vota pe Maior, de exemplu. Si chiar si pe Iohannis, daca are dosarul curat (ma refer, in special, la dosarul de la SRI).

    • Totuși, au existat sau există în politică personalități ca Margaret Thatcher sau Angela Merkel- fără ca să forțez comparația cu România, pentru că nu se poate. „Bărbații” noștri din politică sînt în majoritate foarte slabi, fiind născuți cu diverse afecțiuni congenitale cum ar fi nevertebrarea, alergia la adevăr, fobia de competență și lipsa lobului loial- așa că n-ar trebui chiar o regină a amazoanelor ca să facă puțină ordine. Dar dacă vreți exemple de la noi, putem să ne întoarcem în istorie la doamna Chiajna :) Sau mai recent, la regina Maria, care a fost un monarh considerabil mai activ și mai eficace decât consortul. Deci, acest sexism are poate și niște rădăcini în felul în care a fost scrisă istoria și nu doar în „tradiții”. Unul din marele dezavantaje ale democrației (și nu sînt puține), este acela al necesității alegerii unei persoane al cărei mesaj „să ne placă”, „să ne gâdile plăcut la urechi”. Eu, fidel principiului loteriei babiloniene, postulat de Borges, aș propune ca să fie o alternanță în ciclul electoral, așa fel încât să putem alege și candidați „antipatici” și care să ne spună lucruri pe care „nu vrem să le auzim”.

      • Din cate stiu eu, nici primul ministru al Marii Britanii si nici cancelarul Germaniei nu sunt alesi de catre populatie, prin vot direct. In ambele cazuri, conteaza majoritatea din parlamentul tarii respective. In concluzie, as spune ca exemplele date de dumneavoastra nu se aplica temei articolului de-aici.

  25. Impas !
    pe masura ce citesc comentariile afisate la acest articol (oportun, se pare !) mi se pare ca noi, astia „de dreapta”, suntem cam diferiti. In afara de teama de a avea un presedinte PSD-ist nu avem altceva in comun ? Nu numai pozitia in raport cu referentialul Basescu ne diferentiaza, ci si felul in care receptam electoratul, partidele, politicienii / candidatii potentiali, importanta strategiilor electorale si, mai ales valorile proprii.
    Pentru a gasi, totusi, elementele importante pe care le-am putea impartasi, propun sa raspundem la intrebarea De ce vrem ca al nostru candidat sa castige si sa ajunga la Cotroceni?
    Nu imi doresc sa castige oricine, doar ca sa nu avem presedinte PSD. Trebuie sa fie cineva cu un program minim acceptabil (stat de drept, anticoruptie, cresterea responsabilitatii statului fata de cetateni, relansarea educatiei – da, stiu, astea tin mai mult de guvern si parlament, dar…), cineva care sa furnizeze electoratului increderea ca va si aplica acest program (altfel, programe frumoase pe hartie au toate partidele), cineva care sa reziste in lumea dura in care lucreaza presedintele, cineva care sa se bucure de sprijinul real al partidelor propulsoare si dupa ce candidatul lor a fost ales.
    Haideti sa raspundem la intrebarea aceasta ca sa vedem daca putem sa avem suficient de multe in comun pentru a ne hotari asupra unui candidat.
    Altfel, ma tem ca, votand orice propun PNL+PDL, doar pentru a nu-l avea pe Ponta sau alt PSD la Cotroceni, ne vom sabota singuri interesele, sperantele.
    Poate ca va castiga „al nostru”, dar noi ce am castiga ?
    Stim ce au facut PNL si PDL in ultimii ani, nu doar in perioada 2012-2014, ci si anterior. Sau putem sa ne informam si sa ne reamintim, daca am uitat. Putem sa incercam sa nu ne mintim singuri in ceea ce priveste valorile cultivate de acestea si cat de mult / putin se potrivesc cu valorile fiecaruia dintre noi.
    Daca PNL si PDL, eventual si altii care vor dori sa li se alature, vor sa primeasca voturile noastre, atunci ar trebui sa propuna un candidat care sa ne reprezinte pe noi, nu pe ei.

  26. Greşeala noastră, d-le Ghiţulete, a celor cărora nu li se pare oportun să-l vadă pe Antonescu drept răul cel mai mic (adică un mare bine), este că n-avem habar ce înseamnă „Realpolitik”.
    Ba unii merg chiar şi până acolo încît regretă eşuarea încercării de a-l demite pe Preşedintele Băsescu în 2012.
    Am fi avut doar de atunci un Preşedinte „de dreapta”, nu-i aşa?
    http://www.blogary.ro/editorial/teribila-greseala-dreptei/#disqus_thread
    Dacă mă întrebaţi pe mine: Nu poate exista o Dreaptă adevărată în cea Strâmbă…

  27. Mare scofala, ca vine d-na Macovei sau Ponta la Presedentie, daca niciunul nu are un proiect de reconstructie economica si industriala?
    Daca vine d-na Macovei Presedinte, va repeta ,,reforma” Basescu de ,,salvare a Romaniei”, taind salarii, pensii, spitale, etc. omorind populatia ,daca vine Ponta, va impoza si stilpii de gard ai gospodariilor de la tara!
    Dreapta se scalda in imaginatie politica, in loc sa se gindeasca ca Romania are nevoie de 5 milioane de locuri de munca, de reconstructie industriala si economica, care nu-i de stinga sau dreapta!
    Asa ca, cu sau fara unul sau altul dintre ,,purii” sau ,,tarcatii” politici, Romania moare de foame in continuare – elita intelectuala evitind cu nonsalanta sa abordeze si dezbata tot ce-i economic si dezvoltare – traind in ,,lumea pura a ideilor” si desfasurarilor politice – la fel ca Platon, acum 2000 se ani!

    • @ CALIMAN EUGEN-analist de provincie ,
      nu sint dumirit daca te informezi la Latrina3 sau minti cu buna stiinta.
      Da, salariile au fost diminuate (nu taiate), insa pensiile in niciun caz.
      Documenteaza-te, dar nu din tigaia Danei Grecu :P

  28. Ok, dl. Crin Antonescu a făcut pasul înapoi. A fost un pas necesar.
    Însă, după părerea mea, nu este suficient !
    Ar fi însemnat mult mai mult pentru ÎNTREAGA clasă politică dacă dl Crin Antonescu ar fi exprimat recunoașterea erorii care a fost alianța electorală a PNL cu PSD + PC, o eroare văzută din perspectiva interesului național. Poate vom descoperi asta în memoriile sale.

    Interesul național nu depinde de un singur om (fie el Băsescu sau Ponta sau Iliescu sau Antonescu sau Năstase sau Constantinescu sau Voiculescu) ci de voința electoratului. Voința electoratului începe cu Proiectul de Țară al unor Vizionari, continuă cu munca de propagare a înțelegerii de către mentalul colectiv a obiectivelor acestui proiect, și se fixează prin participarea la vot a acestui electorat.
    Dl Crin Antonescu a avut viziunea consecințelor destructive ale acțiunilor USL, a denunțat eroarea de poziționare a Partidului Național Liberal, a acționat pentru întreruperea parcursului USL, apoi demisionat din funcția de președinte al acestui partid care a pus bazele fundamentale el statului român modern. Dar oare este liber acest partid ?
    Actualii membri ai PNL trebuie să constate că proiectul unificării formațiunilor politice non-PSD nu poate continua fără ca și PARTIDUL SĂ RECUNOASCĂ partea sa de implicare la tornada care a încercat să răstoarne ordinea constituțională din România, o tornadă numită USL.
    Este necesar și acest pas pentru că Ei, Membrii, sunt forța Partidului iar Forța partidului va fi cea care va constitui unul dintre pilonii de rezistență în ambițiosul proiect de unificare. Acest proiect se va face pe termen lung și va fi solid doar dacă TOȚI MEMBRII susțin Obiectivul reformării clasei politice, adică revenirea (tuturor) Partidelor la Programele Originare.
    Primul pas al Proiectului de Unificare este evitarea ocupării funcției de Președinte al României de către candidatul partidului care a demonstrat în nenumărate ocazii că nu dă doi bani pe democrație, stat de drept, dezvoltare economică și pe interesele majorității cetățenilor (educație, sănătate, loc de muncă, demnitate națională). Din momentul în care Uniunea Forțelor de Dreapta va ieși în fața națiunii cu acest proiect și va prezenta Candidatul cu cele mai bune șanse se va constitui rapid majoritatea electorală iar aceasta va da primul semnal că România se ridică.
    Doar astfel vor fi obligate și celelalte partide din ruinele USL să gândească propria lor reformare pe liniile de forță ale Programelor lor.
    În caz contrar, fantoma USL va continua să bântuie mințile tulburi ale cetățenilor amețiți de sărăcie precum și mințile înfierbântate de lăcomie ale baronilor patroni ai Marii Corupții care vor prepara la iuțeală un nou Țap Ispășitor către care să se îndrepte frustrarea electoratului iar România va continua să bată pasul pe loc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Dragos Ghitulete
Dragos Ghitulete
Jurnalist, a realizat de emisiuni la RFI Romania si Radio Romania. Talk-show-urile gazduite de el au fost premiate in 2007 de Reprezentanta Comisiei Europene in Romania, iar in 2008 de Clubul Roman de Presa. "Gluma ruseasca" este ultima sa carte, publicata la Cartea Romaneasca.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Carti

 

 

Nexus – Scurta istorie a retelelor informationale

Scurtă istorie a rețelelor informaționale din epoca de piatră până la IA
Editura Polirom, 2024, colecția „Historia”, traducere de Ioana Aneci și Adrian Șerban
Ediție cartonată
Disponibil pe www.polirom.ro și în librării din 27 septembrie 2024

 

Carti noi

Definiția actuală a schimbării climei“ a devenit un eufemism pentru emisiile de CO2 din era post-revoluției industriale, emisii care au condus la reificarea și fetișizarea temperaturii medii globale ca indicator al evoluției climei. Fără a proceda la o „reducție climatică“, prin care orice eveniment meteo neobișnuit din ultimul secol este atribuit automat emisiilor umane de gaze cu efect de seră, cartea de față arată că pe tabla de șah climatic joacă mai multe piese, nu doar combustibilii fosili. Cumpără cartea de aici.

Carti noi

 

Carte recomandata

Ediția a II-a adăugită.

„Miza războiului purtat de Putin împotriva vecinului său de la vest este mai mare decât destinul Ucrainei, echilibrul regional sau chiar cel european. De felul în care se va sfârși acest conflict depinde menținerea actualei ordini internaționale sau abandonarea ei, cu consecințe imprevizibile asupra întregii lumi pe termen mediu și lung. E o bătălie între democrație și dictatură, între regimurile liberale și cele autoritare... Cumpara volumul de aici

Pagini

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro