marți, martie 19, 2024

PD-L pe muchie de cutit


Intr-o nota interna din iulie 2010, ministrul Sebastian Vladescu scria profetic:

“Se constata distributia preferentiala de stimulente (inclusiv conditionarea acordarii de stimulente de returnarea catre conducerea institutiei a unei parti din acestea) si redistribuirea lor in sistem piramidal”.

Mai clar de atat nici ca se poate. Aceasta este esenta sistemului politic actual.

PD-L s-a nascut, a trait si traieste in pacatul originar: dai banu’ la partid, primesti apoi contracte si functii publice. “Ai nostri”, lipitori de afise sau nu, trebuie sa beneficieze de faptul ca am ajuns la putere. Asta-i logica, stramba, a jocului politic dambovitean. Si in multe alte societati.

Fenomenul Siret. Se indoieste cineva ca in majoritatea vamilor, daca nu chiar in toate, lucrurile se petrec identic, aproape trase la indigo? Dar sefii vamilor nu sunt pusi cu acordul liderilor judeteni de partid? Ca doar ei ii recomanda spre a fi numiti, ca rasplata a procentelor de voturi aduse la zestrea partidului. Ca si la Halmeu. Lucrurile au avansat, ca sa ajungi sef in vama plateai 130.000 de euro, iar la renumire suma s-a ridicat la 430.000 de euro. N-o spun eu, o spun procurorii DNA. Unde mergeau banii, cei de inceput si apoi din sumele colectate zi de zi? O spune fara ezitare Vladescu: se redistribuiau in sistem piramidal. Pana la ce nivel? Aici procurorii DNA au o problema: se pare ca exista un prag peste care nu mai trec. Cine a primit o parte sau toata suma de 130.000 de euro pentru numirea sefii vamii  la Halmeu? Tacere.

Fenomenul Soric. Nu mai reiau evenimentele legate de seful politiei de la

Neamt. Agresiv in fata camerelor tv, Soric declara senin: “ce mare lucru facea Mararu, dadea bani cu camata”. Toate se intamplau sub ministeriatul implacabilului Vasile Blaga. Soric a fost numit cel putin cu acordul liderului local al PD-L, dl Pinalti. Dar si cu acordul interlopilor din zona. Existau semnale in presa locala despre legaturile acestuia cu zona infractionala, si totusi a fost numit sef de politie. Umbla zvonuri ca in mai multe judete se intampla acelasi lucru, iar in contrapartida interlopii platesc sume grase la “cine trebuie”.

Fenomenul Falca. Finul Falca isi tergiverseaza dosarul penal de 3 ani, prin tertipuri avocatesti si cu coniventa judecatorilor aradeni, aducandu-i pe procurorii DNA la concluzia ca dosarul trebuie stramutat la alte instante. N-am auzit sa fie admonestat de catre presedintele Basescu pentru acest fapt, macar in termenii folositi pentru mustruluirea Monicai Ridzi si a lui Pasat. Mai mult, Elena Udrea il propunea pe finul Falca, nici mai mult nici mai putin, pentru conducerea PD-L. A scapat si dansa de criticile “nasului” prezidential. Iar finul Falca este cel care a aparat cu vehementa onoarea partidului, sifonata de insistentele cu care Monica Macovei si Cristian Preda propuneau anul trecut criterii de integritate foarte dure pentru viitoarea conducere a PD-L.  Am o vaga premonitie ca si Pasat va scapa de DNA prin votul “colegilor” din toate partidele, carora cuvintele profetice ale Monicai Ridzi (“o sa va vina si voua randul”), le-au trezit fiori de groaza. Sa amintim si amendamentul deputatului PD-L, Daniel Buda, care ii exonereaza de raspundere penala pe avocatii care au comis infractiuni, amendament retras de guvern prin OUG, alegerea proaspat iesitului din puscarie, Antonie Solomon, drept seful filialei PD-L Craiova si desemnarea condamnatului definitiv, Mircia Gutau, drept cetatean de onoare al orasului Valcea. Fara vreo reactie din partea conducerii partidului. Doar sunt “ai nostri”, pe care trebuie sa-i aparam.

In PD-L exista teoria ca pana la pronuntarea definitiva si irevocabila a justitiei, personajul cu pricina e curat ca lacrima, chiar daca se judeca penal. Ceeace a facut-o pe Monica Macovei sa exclame: “este o mare porcarie”. Ce se aplica unui om de pe strada, prezumtia de nevinovatie, nu este aplicabila  unui demnitar, care ramane cu mainile in banii publici bine mersi,  ani buni, desi a fost acuzat de furt din aceiasi bani publici. Cel care reprezinta interesele cetatenilor in functii de conducere nu are acelasi grad de responsabilitate si raspundere cu omul de rand.

Fenomenul mafiei publice. Fenomenul descris de Vladescu din finantele publice functioneaza in continuare si in multe alte sectoare. Dupa scandalul cu retragerea stimulentelor, sechestrarea in birou a ministrului de finante, urcarea acestuia pe masa in holul ministerului pentru a potoli furia angajatilor, totul a revenit la normal. Stimulentele se dau in continuare, amenintarea cu restructurarea ministerelor finantelor si internelor a fost uitata, banii si-au reluat circuitele obisnuite. Controalele ANAF se produc acolo unde trebuie, la firmele opozitiei, investitorii straini fug din cauza coruptiei, mai nou nici intrarea in Schengen nu mai este asa de sigura. Si daca de criza mondiala nu este vinovat PD-L, de lipsa reformelor in domeniile fiscal, administrativ si ordine publica, de nestapanirea evaziunii, a infractiunilor economice,  este. Cu varf si indesat. ”Ai nostri” i-au infrant, se pare definitiv,  pe Boc si pe Basescu.

Alegeri pentru conducerea PD-L. Influenta presedintelui Basescu este totusi limitata, fapt demonstrat de maraitul “buldogului” Blaga, care i-a transmis lui Basescu ca nu primeste ordine de la nimeni. Lupta dintre aripa Falca-Udrea-Igas si “stelele” partidului, Blaga, Videanu, Berceanu, Oltean, Cezar Preda, va fi castigata de … Emil Boc. Este singurul care mai poate salva fata partidului si tine in frau taberele formate sau in curs de formare. Singurul care poata salva partidul de sindromul Katoblepas, miticul animal care se autodevora.

Presedintele Basescu ii  baga pe gatul partidului si pe Monica Macovei, Sever Voinescu, Cristian Preda. Nu cred ca-si imagineaza ca vor avea mai mult succes cu reformarea partidului decat au avut anul trecut. Mai degraba e un fel de aratat pisica, daca reuseste va planta in vitrina partidului persoane care sa dea bine la Bruxelles. In plus, incearca sa neutralizeze posibila amenintare de constructie a unui alt partid, in jurul Monicai Macovei. Posibilitate pe care o voi analiza intr-un  articol viitor.

Perspectivele economice care sa permita PD-L sa dea inapoi cetatenilor ce “le-a luat” (de fapt nu le-a luat, n-avea de unde sa le mai dea), nu apar la orizont. Coruptia si paradigma pacatoasa in care functioneaza toate partidele romanesti este in continuare vizibila si la PD-L. Mult discutata si trambitata “relansare economica” si creare de locuri de munca nu sunt  posibile nici in Spania, nici in Ungaria nici in multe alte tari, neconduse de Basescu si Boc.  Mai este doar un an pana la campaniile electorale din 2012 si populismul si cumpararea de voturi prin pomeni electorale vor fi aduse iarasi la rang de virtute politica. Deja nou creata USL supraliciteaza si promite ca raiul va pogora pe plaiuri mioritice daca va fi votata in 2012. Blestemul democratiei prost intelese isi produce efectele. Daca electoratul de dreapta, scarbit de evolutia politica si economica, de evolutia PD-L, va sta acasa, USL va castiga  en fanfare. Iar din cele 18 procente pe care se lauda PD-L ca le are se va alege praful.

Presedintele Basescu va fi coautorul  aceastei evolutie, daca se va intampla. Il accepta pe finul Falca, cu tot cu proces penal, nu vrea sa retraga PD-L de la guvernare in favoarea unui guvern tehnocrat, cu argumente indoielnice, ii ameninta pe Pasat si “stelele” PD-L, dar obtine doar maraituri. Nu este de acord nici cu constructia unui nou partid in jurul Monicai Macovei.

PD-L se afla pe muchie de cutit. Doar un miracol il poate salva de la prabusirea finala. De la autodevorare.

Distribuie acest articol

137 COMENTARII

  1. Nene Vlaston, te mai echilibrashi un pic. Adica dupa 10 articole in care dam in opozitie da bine totusi si unul critic la adresa partidului. Bine, in continuare Basescu si Boc par a fi „albi”. Acuma Boc nu cred ca e corupt dar ele incapabil. Economic e evident de cand a lansat tva-ul diferentiat, intre timp a spus-o si Vladescu mai frumos. Basescu insa are o casa cu probleme, mai o cumparare de teren de la Casuneanu parca deci cu coruptia e clar. Cu capabilitatea ce sa mai zicem. Vedem politica externa. Economic tinde spre 0 dupa atatea previziuni penibile facute.
    Despre partidul Monicai e o alta himera. Nu are nicio sansa. Stiu ca matale esti mare fan dar degeaba. La ce varsta ai astfel de naivitati nu sunt permise…politic vorbind

      • Am spus undeva ca ne va salva USL? Depinde de ce premier pun. Daca e Ponta e la fel de priceput ca Boc. In rest insa structurile din teritoriu ale PDl se dovedesc la fel de bune ca si cele ale PSD. Nu pierdem nimic.
        „Reformarea statului mostenit de la Nastase si Tariceanu”
        Nu prea inteleg aici. e mostenit si de la Basescu. Sa ne aducem aminte ca in 2008 el vedea bani de marirea salariilor profesorilor. Ce face acum PDL e facut prost. NU AU CE FACE. Nu e nicio modernizare. Modernizare inseamna descentralizare preintre altele. Ei doar taie cheltuieli. Asta stie sa faca orice contabil.Orice partid venea la conducere trebuia sa faca asta.
        Ziceti ca fac autostrazi. Pai in ultimii 15 ani 9 au avut ministru la Transporturi. Si n-au facut nimic. Si ACUM insista cu autostrada transilvaneana de 2 ani cand UE da bani pentru coridorul IV. De ce? Pentru ca acolo nu-i verifica nimeni!
        V-am mai scris ce masuri economice cretinoide au putut sa ia de 2 ani. E cea mai mare debandada in zona asta de dupa 90!
        In concluzie nu zic ca reducerile de acum sunt rele. Oricine le facea pentru ca nu avea ce face. Dar mai lasati-ma cu Boc si Basescu marii reformatori. Pe Basescu l-am vazut in politica externa, in economie. E slab rau de tot. Si e si corupt. Sau a fost ceea ce nu schimba nimic. Boc e curat dar e zero economic. Sa-l puna domle cu etica la PDL dar nu premier.
        M-am saturat de povetele presedintelui. In 7 ani a mintit mai mult decat Iliescu in 10. Si nu sunt fan Iliescu pe care sa nu uitam ca Basescu l-a apreciat in 2004 cand a preluat puterea. Intre timp si-a dat seama ca e bine sa-i traga o flegma de-a lui si sa se dea anticomunist ca o muschati dvs si alti electori altfel de buna intentie…

        • Gresiti.
          „e mostenit si de la Basescu” Nu e mostenit de la Basescu ca doar de un an poate colabora cu guvernul. In rest nu presedintele decide politici economice. Iar ca ministru nu poate face nimic, asculta de premier. Evolutia economica din ultimii 2-3 ani n-a prevazut-o nimeni, de la FMI, BM, etc.

          Nu taie cheltuieli, alta inducere in eroare. Nu au bani sa la faca, ceeace este altceva. Si nu ma luati cu pationarele sau postele lui Udrea ca astea sunt mizilicuri. Imprumutam un miliard de euro pe luna.

          Autostrada Transilvania a fost decisa de Nastase, el a pus clauzele din contract. Masuri economice nu mai ia guvernul, ca nu mai suntem pe timpul CSP, Comitetul de stat al planificarii. Economia cu piete globalizate nu asculta de guverne. O sa vedem masurile USL.

          • „“e mostenit si de la Basescu” Nu e mostenit de la Basescu ca doar de un an poate colabora cu guvernul”
            De 2 ani, sa nu reinventam cifrele. 2! Pe de alta parte ziceti ca nu e mostenit si de la Bse. Atunci cum va explicati ca premierul care se confunda cu presedintele pe langa sistemul PROST de pensii in 2009 a venit cu pensia minima si cu o marire de inca 2%? Ca nu l-am auzit pe presedinte prea ingrijorat… Apoi s anu uitam ca ministrul de finante liberal a fost foarte bun si pentru Basescu in 2009! Si haideti ca sistemul nu a crescut numai in 2007 in partea a doua a anului si 2008…a crescut in toti cei 4 ani cu PD la conducere alaturi de Tariceanu…
            Daca presedintele nu decide politici economice cum ziceti de ce tot bate campii? De ce numeste premieri incompetenti?
            „Nu taie cheltuieli, alta inducere in eroare. Nu au bani sa la faca, ceeace este altceva”
            Exact. Si atunci despre ce modernizare aberati cand recunoasteti ca NU AU CE FACE???
            Va contraziceti singur.
            „Autostrada Transilvania a fost decisa de Nastase, el a pus clauzele din contract. Masuri economice nu mai ia guvernul, ca nu mai suntem pe timpul CSP, Comitetul de stat al planificarii. Economia cu piete globalizate nu asculta de guverne. O sa vedem masurile USL.”
            A fost decisa de Nastase dar continuata la greu de toti. Basescu cand a fost ministru zicea ca nu avem nevoie de autostrazi.
            Si acum sa vedem ce mai aberati cu CSP. Tot aud de la tot felul de nepriceputi ca masuri economice nu ia guvernul. Da domle. Eu cred totusi ca ia masuri economice.
            Iata doua:
            – introducere impozit forfetar 2009 scoatere 2010
            – scoatere impozit micro 2010 scoatere 2011
            Astea inteleg ca sunt politici inteligente ale guvernului Boc.
            Se vede clar ca nu simtiti economicul. Tot imi explicati cu piete globale, etc. Poate ca accesul pe anumite piete e conditionat si de o buna relatie cu anumite state, vezi Rusia pe care marele strateg Basescu o plezneste din gura cand il taie. Poate ca ar fi frumos sa nu aruncam cu vorbe in Franta si Germania ca nu mai pupa ele bani de la noi. Asta daca suntem constienti de ce vrem sa facem.
            Deci sa nu mai aberam cu PDL – noul rau in raport cu mega curatul Basescu.
            Basescu e un nou Ilici. Nu mai e asa comunist dar e mult mai manelist. DIn pacate si in politica externa, Macar Ilici isi cam stia locul.

          • Mai Judex ce memorie selectiva ai ! „De 2 ani, sa nu reinventam cifrele” Singurul care le inventeaza esti tu Oare vreo 4 luni fara guvern e ceva cunoscut pentru tine sau e vreo nebuloasa ? Acea perioada Johannis ti-e cunoscuta ? Asa poate oricine sa scoata din context si sa sublinieze doar ce vrea. Nimeni nu spune ca nu e coruptie si la pdl (e in toata lumea), banul public” e ochiul dracului” dar asa cum spunea un profesor de-al meu acum vreo 40 ani (facultatea nu-i grea , doar primii 4 ani, pana treci in anul doi) orice are un incept , mai timid dar un inceput. Crezi ca in sistemul vamal (daca vorbim de el) cand corpul vamesilor si al politistilor de frontiera vede ce se intampla , o sa continuie sa procedeze la fel ? Ma-doiesc, vor fi mult mai circumspecti(stiind ca pot fi arestati) Pana acum n-aveau nici o treaba, nici prin gand nu le trecea ca ar putea sa li se intample ceva . Si asta e valabil in orice domeniu. Coruptia nu poate fi anihilata dar poate fi diminuata.

          • Aveti mare dreptate.
            Probabil „judex”-ul interlocutorul dvs. si-a ales pseudonimul din profesia pe care o are.
            Si-i este teama ca de altfel tuturor celor care hotesc la drumu mare, fara jena si fara scrupule, aparati fiind de insesi legile nedrepte, promovate cu precadere de regimul Iliescu!
            Este desigur foarte greu sa-l suporti pe Basescu cand te astepti ca si Vanghelie, sa-ti bata mascatii in poarta!
            Daca vom ajunge sa guverneze aceasta tara „USLASII” acestia de mana a doua, atunci trebuie sa conchid ca, acest popor este ignorant si usor de manevrat, ceea ce este putin probabil, cata vreme tot mai multi „se trezesc” si incep sa inteleaga ce se intampa …
            De altfel, o arata si sondajele (desigur nu cele comandate si masluite murdar de Voiculescu et comp.)

          • @cmike: de perioada aceea de 4 luni nu e de vina opozitia ci tot presedintele pentru ca putea sa-l numeasca pe Johannis. Deci 2 ANI! Da? Hai ca nu e greu cu numaratul. Tot aburim ca alea 4 luni nu se pun, celelalte 6 a fost PSD-ul, 2 a fost baut presedintele, 1 a fost Boc la coasa…
            Referitor la cat le e de frica la vamesi, ce sa zic. Au mai fost arestari de astea masive si nu tin minte sa se fi schimbat prea multe. Ca si nea Vlaston ai o varsta la care nu credeam ca mai poti fi atat de naiv.

            @elena77: culmea e ca nu sunt din zona justitiei. Ce ai postat tu in replica la ce am spus eu e o bun exemplu de postac portocaliu (ca sunt de ambele culori). Aruncati laturi, inventati sondaje, atata va duce mintea.

          • Deci autostrada Transilvania a fost semnata de Nastase? Aha, inteleg, deci meritul celor 40km dati in folosinta anul trecut, pentru care l-ati pus pe saracul Mircea Badea sa-si puna pene pe fund, a fost de fapt meritul d-lui Nastase, nicidecum al lui Berceanu!

            • Da cat au costat cei 40 km, conform clauzelor lui Nastase? Bechtel e formata din afaceristii, isi vad de profit. Iar Nastase de comision. De platit platesc prostii, adica noi.

        • in 2008 basescu a intrebat de citeva ori daca sint fonduri pentru marirea pensiilor. Atunci guverna tariceanu (singur), cica, cu pesedistii pe post de aparatori ai liberalilor cu 18% in parlamentul Romaniei.

          +

          citeste ce a declarat basescu in iulie 2007. Retine: iulie 2007
          (este in primul paragraf)
          greseala lui basescu este ca a crezut cele spuse de tariceanu.

          http://www.romanialibera.ro/opinii/editorial/revolutia-lui-vintu-sau-pork-ul-la-romani-200528.html

          • skorpi, ai dreptate! nimeni nu incearca sa ascunda acest lucru: Base a intrebat de cateva ori.
            Insa ulterior a cautionat marirea pensiilor in cel putin doo momente:
            1. octombrie 2008 la marirea salariilor dascalilor, cand afirma sus si tare ca exista bani destui.
            2. septembrie 2009, cand a marit din nou pensiile cu 2%. e putin, intr-adevar, dar rezulta ca maririle anterioare nu erau suficiente.

          • Hai sa vedem cat e de coerent presedintele asta al tau mai skorpioane. In 2008 a intrebat d epensii. CORECT. Dar in 2009 cand deja aflase si el de criza (la vreo jumatate de an de la debut) ce face presedintele? Promulga fara retinere pensia minima in primavara si apoi cresterea cu 2% a pensiilor din toamna.
            Deci? E un presedinte jenant? E.
            Asa ca nu-mi mai veniti cu exemple din astea de clasa a 4-a. Ganditi intregul ansamblu.
            Basescu nu are fond politic serios. El se schimba dupa cum are anumite avantaje. Singura chestie cu care si-a venit de hac singur e nevoie de a avea o sluga pe post de premier. Nu-l poate ataca pentru ca nu are pe cine pune in loc asa bun lingau. Si atunci cauta noi tinte…Dar na, lumea vrea capul cuiva de la conducere…

      • Coruptia poate fi ingradita numai prin masuri institutionale.Una dintre acestea (poate fundamentala) este descentralizarea administrativa reala, adica cu buget cu tot.
        Ce reforma face TB, daca nici nu se gandeste la modernizare administrativa pe principiul subsidiaritatii ? Ca doar e partid de dreapta PD-ul!! Iar principiul fundamental al doctrinei de dreapta este impartirea echitabila a responsabilitatii de guvernare intre centru si guverne regionale, gen Austria, Germania, si mai nou Cehia si Polonia.
        De ce imparte banii Ministerul Dezvoltarii pe cumetrii si nu se dau in teritoriu pentru cerintele specifice locului?
        Cum reformeaza statul lui Iliescu, cand se complace intr-un stat supracentralizat infiintat de Ceausescu prin Legea nr.2 din 1968….?
        *Reimpartire piramidala! * este raspunsul!

        • Descentralizare? :) E misto descentralizarea propusa de Udrea in Constanta :) Sau aia cu desfiintarea sectoarelor din Bucuresti. Astia in curand or sa propuna desfiintarea judetelor ca sa se ajunga la o singura feuda pentru Partidul de Doi Lei :)

      • Reformele astea chinuite si bramburite nu sint facute de PDL din convingere doctrinara sau din considerente de eficientizare economica, ci la presiunea unor factori conjucturali – criza economica, FMI, BERD etc. Cu prima ocazie, pdlistii vor purcede la schimbarea schimbarii. De asta „reforma PDL” o sa tine de joi pina mai de-apoi.

        In PDL e doar un mic grup care chiar crede in reforma, lupta anticoruptie, depolitizare, criterii de performanta – adica in buna guvernare. Problema e ca acest grup nu e in guvern si nici nu influenteaza deciziile partidului.

        Lupta anticoruptie nu se poate face de catre persoane corupte. Nevoia de majoritate politica in parlament a facut ca PDL si Basescu sa inchida ochii la cazurile de coruptie din partid sau din partea aliatilor lor. De ce personaje atit de daunatoare justitiei gen Buda nu au fost marginalizate de PDL si continua sa faca legi corupte?

        • „Lupta anticoruptie nu se poate face de catre persoane corupte. Nevoia de majoritate politica in parlament a facut ca PDL si Basescu sa inchida ochii la cazurile de coruptie din partid sau din partea aliatilor lor. De ce personaje atit de daunatoare justitiei gen Buda nu au fost marginalizate de PDL si continua sa faca legi corupte?”

          În concluzie, nu avem decât o singură soluţie: înlocuirea in corpore a actualei clase politice. Şi nici atunci nu e sigur…
          O alternativă ar fi continuarea, la scară şi mai mare, a exodului românilor şi repopularea ţării cu populaţie venită de aiurea. Măcar numele ţării ar rămâne…
          Suntem într-o gaură neagră, într-o situaţie fără ieşire.
          Se pare că poporul a ales ultima soluţie, cea radicală, exodul.
          Nimeni nu vrea să ia în considerare asta! Că poporul a ales. Că îşi face nevoile pe clasa asta politică de tot rahatul! Degeaba discutaţi alternativele. Nu sunt!

    • recomand cu insistenta vizionarea interviului M.Tanasescu cu R.Soviani. Tanasescu a aratat acolo de ce amploarea si timing-ul reformelor structurale au fost bune si trebuie sa continue. Daca ne indoim de credibilitatea lui Tanasescu ne ajung enunturile „papale” ale lui R.Soviani. Ca fiecare dintre noi ar dorit ca mai inati sa se rezolve problema noastra si nefiind asa l-am taxt pe Boc de incompetenta, asta e! constat insa -ascultand enunturile USL- ca vor nu numai sa renunte la reforme, ba chiar sa le si inverseze!

  2. Domnule Vlaston,

    Acest articol este unul onest si echilibrat, atat cat este omeneste posibil din partea unei persoane cu preferinte politice clare si asumate. Va felicit pentru asta!

    Afirmati ca „Intr-un loc totusi incearca ceva. Reformarea statului mostenit de la Nastase si Tariceanu.” Partea proasta este ca aceasta „reformare” se face haotic si, prin adoptatea en gros a legilor, se mareste zapaceala si cresc costurile adminsitrative achitate de companii si cetateni. Statul nu mai reuseste sa-si indeplineasca bine nici cele mai elementare functii. Guvernul ar trebui sa „stea cu picioarele in apa rece” putin si sa gandeasca.
    1. In primul rand, la cacofonia de legi pe care slujbasii statului trebuie sa le aplice. Este un asa hatis de legi si alte norme legale de nu mai pot fi urmarite in aplicare. Prima masura de reformare a statului trebuia sa fie codificarea legislatiei, pentru a scoate un corpus legal coerent si aplicabil. Consiliul Legislativ trebuia sa fie consolidat si sa primeasca aceasta misiune cu termen de 2 ani. Am fi vazut atunci cum sunt incadrate legislativ misiunile statului si le-am fi putut dimensiona mai bine.
    2. Reforma administratiei publice nu poate sa mearga decat din prost in mai prost atata vreme cat numirile de sefi la toate nivelurile se fac politic, iar cei care sunt restructurati sunt, de obicei, exact tehnicienii fara „patron” politic. Acestia din urma, nefiind afiliati politic, au o mai consistenta teama de a primi mita sau de a face porcarii. Ca nu are cine sa-i apere. Reformarea in curs se face exact invers.
    3. Reforma este facuta cu picioarele si in contradictie cu obiectivele de politica anuntate si asumate. Diminuarea numarului de birocrati exact in locurile cu mare expunere catre public o sa creasca timpii de asteptare si o sa scada calitatea serviciului public prestat. S-au redus fara judecata posturile . Cum se poate combate munca la negru cand numarul inspectorilor de munca a scazut cu peste 700? Asta in conditiile in care oricum numarul lor era in Romania ceva mai mic decat in Ungaria, tara cu populatie la jumatatea celei de la noi.
    4. Reducerea bugetelor publice s-a facut, in exact locurile importante pentru mase largi de cetateni, fara sa se asigure nimeni ca nu s-a coborat sub pragul de eficacitate sesizabila. Efectele negative pot fi semnificative. Ce a fost in capul guvernantilor cand au coborat cu 1` ban nivelul de plafon al veniturilor impus pentru programul „Bani de liceu” de la 150 lei per capita la 149,99 lei per capita? Vreo 4000 de elevi saraci, majoritatea de la tara, nu mai pot urma cursurile liceale. Merita? Cu banii cheltuiti pe telegondola doameni Udrea s-ar fi asigurat resurse pentru ca 4000 de copii destepti sa nu ramana nescoliti.

    Reforma statului se face haotic, cu masuri prostesti si cu efecte negative durabile. Minciunile de justificare nu are rost sa le mai amintesc. De fapt, discursurile de justificare a masurilor luate sunt inutil de umilitoare si mincinoase. Internetul ne ofera posibilitati vaste de a verifica realitatea afirmatiilor guvernantilor si credibilitatea lor este ferfenita.

    Impresia lasata de Guvern – in cea mai favorabila varianta posibila – este aceea a unui personaj nevrotic aflat in intuneric si care loveste haotic cu pumnii in jur fara a sti de ce, pe cine si daca are rost.

    • „Diminuarea numarului de birocrati exact in locurile cu mare expunere catre public o sa creasca timpii de asteptare si o sa scada calitatea serviciului public prestat.”

      Nu si daca sunt inlocuiti de computere, care lucreaza fara gres si nu cer spaga.

      Impresia lasata de guvern trebuie sa fie si aceea ca nu exista alternativa la reforme si REDUCEREA cheltuielilor. Ca nu mai sunt bani. De unde trebuie reduse, fiecare arata cu degetul in alta parte. Daca stai sa-i asculti n-ar trebui redus nimic. Ca ar putea fi reduse si mai bine, de acord. Dar axiomele sunt: trebuie reduse, banii castigati astfel trebuie bagati in infrastructura si micsorate imprumuturile. Ca nu e drept sa le ramburseze urmasii.

      • Da nene Vlaston, ii inlocuim cu computere. Mai bine l-am inlocui si pe Boc cu unul ca si asa nu ar avea decat de redat ce ii transmite Computerul central.
        „Impresia lasata de guvern trebuie sa fie si aceea ca nu exista alternativa la reforme si REDUCEREA cheltuielilor”
        Pai nu-mi ziceati mie ca nu tai cheltuieli ci ca nu mai au bani? Putina consecventa totusi ca posturile sunt pe aceeasi pagina, usor de urmarit :))

    • Cassandra, meticulozitatea si rabdarea dumitale sunt de apreciat. La fel ca staruinta chinezilor pentru dantelariile de portelan. Desi perfecte vor exista insa mereu chitibusari, dispusi sa gaseasca locul unde a tremurat pensula si sa considere astfel intregul drept neconform.

      Desigur ca inlocuirea personalului cu computere ar fi fost un inceput de reforma. Dar daca a trebuit ca bugetul sa fie astfel distribuit incat prioritare sunt salile de sport, admiram activitatea ministrului de resort in loc sa ne extaziem de proiectul e-Romania.
      Iar in plus, PC-urile alea sunt perfecte insa nu pot face si cafea, nu pot raspunde reclamatiilor sau solicitarilor, nu pot ducve bolnavii la toaleta, nu pot face injectii, nu pot educa copii, nu pot fi parlamentari, chiar si mai multi de trei sute …

      • Computerele sunt moarte fără oameni. Nu pot greşi? Oho, şi încă cum. Nu vă mai amăgiţi cu paleative. Făceţi-vă bagajele, plecaţi. Nemaiavând de unde fura, vor pleca şi ei!
        Vor veni alţi, măcar va rămâne numele ţării!

        • @ nelucraciun, Vad ca insisi sa faci apologia exodului ! Asta-i o solutie ? Sunt convins ca acolo unde au emigrat oamenii nu-si mai bat capul cu politica, coruptia(e prezenta peste tot in lume) Abia acolo constientizeaza ca nu statul le organizeaza viata ci ei insisi. Daca ajungi la concluzia asta poti trai foarte bine oriunde. Crede-ma am 57 ani si puteam sa plec de foarte multa vreme din tara dar am ales sa traiesc acolo unde m-am nascut. Am vazut de nenumarate ori ca nu exista civilizatie niciunde. Acolo unde credeti voi ca oamenii sunt civilizati e doar pentru faptul ca ei au invatat cat costa daca faci un anumit lucru(si au invatat in timp ca cineva-i va trage la raspundere) Deci „civilizatia” trece prin buzunar. Cand tu emigrezi in alta tara vei cauta sa faci ce fac si ceilalti , nu vei vrea niciodata sa iesi in evidenta daramite sa schimbi ordinea social-politica( nici n-ai putea) Dar aici in Romania toti suntem mari si tari, toti schimbam ,criticam. Eu am invatat ca doar meseria mea mi-asigura cele necesare traiului, mai bine sau mai rau dupa aportul care-l aduc eu la aceasta.

          • Nu fac apologia exodului!
            Din păcate poporul asta a ales.
            Suntem într-o situaţie fără ieşire.
            Cu PDL sau cu USL, tot un drac!
            Oamenii văd, ştiu, aleg, dacă pot, drumul cel mai scurt. Adică în linie dreaptă.
            De ce nu a lăsat Ceauşescu oamenii liberi? El ştia asta. După 1989 oamenii au tot sperat. Tot mai mulţi îşi dau seama că, indiferent ce vor alege, vor alege hoţi. S-au săturat de asta. Pur şi simplu pleacă!
            Moştenirile comunismuluisunt atât de mari în ţara noastră şi în primul rând hoţia(http://nelucraciun.wordpress.com/2011/02/06/toti-fura-si-nu-se-mai-gata-din-ciclul-mostenirile-comunismului-2/) ca mod de viaţă, că nu put fi stârpite decăt pe două căi: dictatură cruntă sau înlocuirea totală a populaţiei.
            Oamenii, se pare, au ales…Îmi pare rău că s-au năruit, precum o avalanşă, speranţele oamenilor…

          • @DanBruma
            Scuze daca raspunsul nu apare la locaţia potrivită. Nu mai inteleg softul ăsta!

            Raspuns: Aşa este, a fost şi îndemnat, din păcate şi nu mă jenez să spun de către cine: însăşi de şeful statului. Asta nu demonstrează decât un lucru: nu sunt soluţii, se aleg de-a valma, paleative cu ajutorul cărora se cârpeşte, pe ici-colo, temporar, dar care, pe termen lung, duc la catastrofă. Dar sunt ferm convins că, indiferent de îndemnul preşedintelui, aceasta e opţiunea oamenilor. Pur şi simplu nu există alternativă.

          • Tataie Mike, nu stiu pe unde ai fost matale de ai vazut ca nu exista civilizatie niciunde. Nu te mai du numai cu bisnitza la vecini. Cum mai puteti abera unii apropiati de 60 de ani. Ingrozitor. Se vede ca v-a inchis comunismul rau de tot.
            Hai ca a anuntat Base ca nu mai luam ultima transa, asta e echivalentul platii datoriilor. Asa-i ca v-ati bucurat si atunci ca si acum? Bine, acum vor fi luati bani din privat in continuare, stati linistiti, asta e doar imagine.

          • Ca nu esti civilizat se vede , dar ca esti si needucat reiese din felul cum vorbesti. Am fost in mai toate tarile Europei si nu la bisnita la vecini cum vrei tu sa insinuezi. N-am nici cea mai vaga idee cum ai reusit sa faci asocierea asta, dar ma rog(nu cer daca n-am de unde sa primesc) Aici oamenii exprima parer,i mai bune sau mai rele ,nu cred ca esti tu indreptatit sa le critici. A, ca tii la ale tale. ok, nimeni n-a vrut sa ti le schimbe, dar atunci invata sa le respecti si pe ale celorlalti. Comentarii de genul celor scrise de tine trec de moderare doar pe anumite bloguri mai libertine. Vad ca te distreaza grozav sa contrazici pe oricine si orice. Ia incearca pe niste bloguri mai „elevate”(Adrian Nastase, Ciutacu , Badea) sa „gresesti o virgula si ai sa constati ca no sa-ti fie postat niciun comentariu. In schimb aici poti sa te manifesti „plenar”

          • hai să răspund şi punctual:
            Într-o primă fază nu-şi mai bat capul cu politica. Dar pe măsură ce se integrează nu pot rămâne în afară.
            E o soluţe bună sau rea, a fost adoptată de popor! 3 milioane, oficial! Pana acum. Toţi în putere! E groasă, nene!
            Nu spun că acolo nu se fură, că nu există corupţie…dar la noi e dincolo de imaginabil – se fură pe faţă.
            Şi încă ceva, nu vă supăraţi pe mine, dar eu asta am simţit: citindu-vă parcă reciteam un articol de propagandă din alte vremuri.
            Pace!

          • Nu stiu ce-ai facut Mike prin toate tarile Europei de le-ai vazut tot asa de civilizate ca si Romania. Te-ai cam dus degeaba daca poti scoate astfel de aberatii. Nu e numai vorba de bani cum ai ramas tu cu impresia. Dar na, esti genul la care banul face totul. Pai asta e si parerea lui Jiji…. :))

        • „Computerele sunt moarte fără oameni. Nu pot greşi? Oho, şi încă cum.”
          GRESITI! Computerele NU GRESESC! NICIODATA! Oamenii DA!
          Nu e vina masinii ca e programata gresit de OM!
          :)

    • Draga Casandra, bag seama ca la politici administrative esti tare, number ONE, nu gluma, ceea ce ma duce cu gandul ca lucrezi la stat, si dupa datele pe care ni le-ai prezentat aici…
      Am o rugaminte la tine: incearca sa faci un exercitiu de imaginatie si sa sari parleazul in partea astalalta la noi, la privati, crezi ca ai reusi sa te integrezi, sa rezisti si, cel mai important, sa produci ceva?

      • Ete scartza, ca doar Zgarbeatza si cei ca el produc ceva in tara aia :) S-a „inscris” Zgarbeatza la privat si e tare mandru de asta, doar el produce acum :) Ce faci mai Zgarbeata, daca esti asa fan de privat de ce nu iesi in strada sa ceri privatizarea companiilor nationale?

        • Mai DanBruma, poate o bruma de glagorie nu ti-ar strica, la ce ineptii rosii debitezi p’acilea… Pentru tine cine nu e cu PDL-ul este impotriva, nu?
          Lucrez numai la privat de 17 ani, adica din 1994 si, da, m-am saturat de controalele facute de „inspectorii de munca”, aia care sunt mai putini decat in Ungaria, bla-bla, dar iau spaga de 10 ori mai mare…
          Si sa stii ca daca un oras cu 8.5 mil de locuitori sau unul si mai mare cu 13 mil, numind aici New York sau Tokyo, au doar un singur primar nu vad de ce Bucurestiul ar trebui sa aiba 7!!! Aaaaa…. da, m-am prins asa mai aveti si voi, rosii, o sansa la alegeri locale, din 7 sa va iasa si voua unu-doi…
          Eu nu trebuie sa ies in strada sa cer privatizarea companiilor nationale, voi ar trebui s-o faceti, voi pentru care concurenta, competitivitatea, randamentul nu reprezinta nimic, dar care sunteti foarte ofuscati ca noi astilalti nu va mai putem sustine… eh, da, ce naibilor, doar sunteti la stat!…

          • A, ok, tu vrei sa fie doar Udrea primarita :) Pai de ce o ocolesti, mai omule? Spune direct: O vreau doar pe Udrea primarita la Bucuresti.

          • … Si nu o vreau pe Udrea la Primaria Bucurestiului, in schimb vreau un PRIMAR (Campineanu, Protopopescu, Bratianu …)

  3. Acum doi ani, mi-ar fi parut sincer rau. Acum, fara nici un fel de iluzii (din partea PSD mai ales), abia astept sa vad pedeleul cazand, precum PNt-CD in 2000, spre a nu se mai ridica niciodata. Aleluia.

    • Impecabila logica ! Mi-ai adus aminte de o poanta care spune ca: de creanga unui copac atarna tinandu-se cu o mana un individ. De un picior al acelui individ sta agatat cu doua maini cel mai mare dusman al sau. Cel de deasupra se bucura ca in sfarsit va scapa de cel mai mare dusman al sau. Acum te intrb pe tine , ce crzi cine va da drumul mai repede, cel care se tine cu o mana(care mai are de sustinut greutatea proprie plus a dusmanului) sau cel care se tine cu doua maini ? In concluzie, daca nu esti politruc vei cadea si tu odata cu cei care doresti sa cada. Pentru mine e egal cu zero si daca cad si daca nu cad. Dar tot asa era un dicton care spunea ca :scimbarea sefilor, bucuria prostilor. Poate mai inveti cate ceva din dictoane, sunt facute de oameni simpli si cu bun simt.

        • Te crezi istet sau nu reusesti sa intelegi ce citesti ?”abia astept sa vad pedeleul cazand,” era contextul in care am dat raspunsul. Nu stiam ca ai nevoie de traducere romana -romana.

          • @cmike: spre deosebire de manelarzii de la pedele, PNT-CD nu isi merita caderea pe care a suferit-o. Cat despre figura ta de stil cu atarnatul de o creanga si sugestia cu „salvatorul natiunii” PDL, a se scuti. Personal, la ora asta singurii de care ma doare sint rudele si cativa prieteni. Restul gastii autointitulate „poporrrr roman” ma lasa perfect rece. Sincer.

          • @cmike: „Abia astept sa vad PDL-ul cazand” nu exista in mesajul tau, il inventasi acum. El exista in mesajul tipului dinainte. Vad ca ai nevoie sa ti se reaminteasca ce ai scris. Nu-i problema, uite acilea „Pentru mine e egal cu zero si daca cad si daca nu cad” A doua oara nu o mai fac. Exprima-te corect, omule, daca vrei sa fii inteles.

  4. „nu vrea sa retraga PD-L de la guvernare in favoarea unui guvern tehnocrat”

    sunteţi ca Mircea Cărtărescu: bine intenţionat, dar realism/pragmatism – ioc!

    după cum s-a văzut cînd aţi sperat pînă în ultima clipă în „revergorarea” PNL şi-a febleţei Crin Antonescu
    păi, n-aţi văzut că – dacă nu-s chiar în comă profundă – „e leşinate” demult? :)

        • Despre ce verticalitate liberala vorbiti cand omu nu o are nici pe cea a coloanei vertebrale?!
          Sa ne fereasca D-zeu de un individ care nu s-a remarcat nici socio-cultural, nici etic si moral …pana la urma nicicum!
          Un blabla sonor dar in stil muieratic, bun pt cucoane plictisite, minti adormite si lingai de partid.
          Il vedeti pe acest reprezentand tara la nivel inalt…vorbind (slab) rusa, ca-n franceza (pe care cica o stie) e de rasul curcilor, iar de engleza, n-a auzit cum singur i s-a destainuit lui CT Popescu intr-un interviu televizat?!

      • D-le Vlaston ! Parerea mea e ca totusi Crin Antonescu era, totusi relativ coerent pana intr-un anumit punct in care i s-a rupt filmul . Am cautat pe net o inregistrare cu acel moment dar n-am gasit. Mai exact este vorba de momentul discursului dupa anuntarea rezultatelor primului tur la alegerile prezidentiale . Nu o sa uit niciodata acea privire debusolata pe care o avea. Un amestec intre deziluzie si disperare. Cred ca acela a fost momentul cheie, din acel moment ura pentu cel care-a castigat a devenit ratiunea lui de a trai. Nimic n-a mai contat si nu mai conteaza.

  5. zilele acestea si-a incordat muschii unul din greii pdl, inlaturat si tinut la distanta de tabara udrea&comp. ei bine, acest greu a lucrat ani buni la vama, chiar si pe vremea PSD (sau PDSR) si el ar trebui sa stie cum stau lucrurile. cum stau lucrurile acolo.

  6. Din pacate, a reforma oricare din principalele partide, inclusiv PDL, este o munca aproape imposibila. Pentru ca fiecare din actualele partide consta intr-o increngatura de interese, de servicii si santaje reciproce pe care orice lider, cat de bine intentionat ar fi, nu poate sa o rupa. Asta facan abstractie de faptul ca nu poti ajunge lider in aceste partide fara a fi tu, la randul tau, parte din aceasta increngatura. Relatiile de putere in partidele noastre sunt dictate de banii adusi in partid si de cei datorati sponsorilor (sub forma de afaceri cu statul, numiri in functii etc), de asocierile si adversitatile create de acesti bani. Sa ne imaginam doar care ar fi reactia PDL daca maine Emil Boc ar impune crearea acelui consiliu de integritate si excluderea din partid a touturor celor care au probleme cu legea. Cat ar mai ramane Boc presedinte al PDL? Sau daca ar ramane cu cati parlamentari ar mai ramane PDL? Si asta e valabil si pentru celelalte partide.
    Problema partidelor noastre sta in insasi originea lor si ma indoiesc ca poate fi rezolvata. E usor pentru noi, cei de pe margine, sa comentam: de ce X nu reformeaza partidul, statul, etc. Ma tem insa ca in miezul lucrurilor situatia nu mai e asa simpla.

      • Asta nu cred ca se va intampla pentru simplul motiv ca in RO nu exista interes pentru politica. In RO nu exista scoala de politica sau de administratie de exemplu. Nu exista nici o traditie in acest sens. Si apoi Romania are o istorie de 100 de ani. Pana acum o suta de ani au existat. doar principatele romane prin consecinta nu s-a putut face politica in RO. Perceptia despre politica in RO este cea data de perioada comunista. Si apoi inainte de comunisti „politica” din RO a fost facuta sub inca doua dictaturi, cea regala si cea a lui Antonescu. Asa ca despre ce politica romaneasca vorbim? Politica romaneasca de fapt nu exista.

      • Pai a aparut deja Partidul poposului. Sa-l vedeti cum ia vreo 10%. Asta e solutia :)) Asta e singurul spatiu unde era loc.
        Sa lasam naivitatile. Tanti Macovei nu are nicio sansa. Mi-aduc aminte de alt tehnocrat Stolojan, o alta himera damboviteana. A facut 8% parca numai ca ciupea de la PDL. Si apoi a zis sefu’: gata baieti, adunarea. Nu conta ce vroiau ei. Si asa s-a format PDL :))

        • Dar ce-ati mai zice dvs. daca Mona MUSCA si-ar da acordul sa candideze la presedentie din partea PDL?!
          Eu stiu ce-ar zice multi liberali si i mai multi romani!

          • Pai pentru mine nu ar fi o surpriza, eu tot timpul am sustinut ca PDL este partidul securistilor, iar PSD cel al comunistilor :)

          • PNL-ul este instrument al celor doi :) PNL a fost instrumentizat de PD pentru a ajunge la putere, acum e randul PSD-ului. PC-ul are o oarecare independenta pentru ca Voiculescu face afaceri ca pe vremea lui Ceausescu si pentru ca el insusi conduce partidul, ceea ce nu este cazul lui Patriciu cu PNL-ul.

  7. Hai sa zicem (prin absurd :) ca statul asta nasol nu e mostenit si de la Basescu Deci d-ta, d-le Vlaston, vrei sa faci reforma numai cu Basescu pentru ca in rest faci de un leu Partidul de Doi Lei pe o pagina intreaga. Pai asta numesti d-ta pragmatism?

  8. Eu cred ca salvarea Romaniei ar veni de la un nou partid in jurul Monicai Macovei, Cristian Preda, Sever Voinescu si multi alti tineri (vezi „grupul „madame Blogary”).

  9. Nu vedeti doar in alb si negru ceea e foarte bine. E cazul insa sa observam ce nuanta predomina si mai ales spre ce parte a spectrului mergem. Prefer intotdeuana pe cei care realizeaza ca e mizerie in ograda proprie si iau masuri sa o indeparteze in locul celor care isi ascund mizeria sub pres si care se dau cu parfum ca sa-si ascunda damful.
    PDLul are toate pacatele societatii romanesti iar conducatorii lor de la toate nivelurile provind exact din randurile minunatului, competentului si preacinstitului nostru popor.
    Dar cu chiu cu vai mie se indreapta, desi cam bezmetic, in directia cea buna.
    Isi mai ia o masina de spalat de tip DNA pe care chiar o foloseste, mai da peste mana progeniturilor ce-si baga mana in borcanul de dulceata,taie din cheltuielile pe care familia nu si le permite, muzica ce o asculta nu e cantata de vuvuzele si nu e data la nivel maxim, e in stare sa asculte, e in stare sa se corecteze.
    Eu unul ii critic cand e cazul, asa cum sunt si situatiile enumerate de dumneavoastra, si in sprijin cand fac ceea ce trebuie, asa cum sunt masurile de curatenie prin vami de pilda.
    Ii simt ca parteneri, nu ca dusmani.
    Ce ma ingrijoreaza pe mine nu e PDLul ci alternativa la el.Jigodiile grupate in sinistra alianta de uslasi put a rahat mancat cu polonicul zilnic la antene si sunt manjiti de petrol, noroi si toate urmele slinoase ale nenumatelor ciozvarte insfacate de-a lungul anilor.
    Daca cei din PDL au figuri detestabile ca alde Solomon de la Craiova cei din opozitie nu au absolut nici un om demn de un minim respect. Nu exagerez cu nimic. Practic fiecare lider al lor imi provoaca o sila nemasurata prin prostia, aroganta, furturile, minciunile pe care le etaleaza zilnic.
    Nu ma omor dupa PDL sau conducatorii lor dar ceilalti
    Pana apare o noua forta politica, pe care mi-o doresc si eu ca si atatia altii,nu e nici o sansa sa votez cu sinistrii Ponta si Antenescu si Voiculescu. Astia sunt problema, nu solutia. Nu te astepti sa iesi curat cand te bagi intr-o balta plina de mizerii de tot soiul.
    Doamne fereste sa ajunga alianta jegosilor la putere, doamne fereste!

    • Doamne fereste!
      Asa zic si parintii mei si au 78 de ani si sunt oameni simpli, dar inteleg singuri ce se intampla!
      Sansa noastra si obligatia noastra implicit este sa ajutam cat mai multi oameni sa inteleaga!
      Sa inteleaga ce dezastru ar insemna sa ajunga acesti uslasi nemernici uniti pana trec parleazul!
      Ce neobrazare sa imparti o tara dupa bunul plac inainte de a veni cu un program minimal! pe toti ii arde frica de Basescu si de reforme, deci de ei si nicidecum de tara!

      • Frica de Basescu? De ce? Cine e Basescu? E aberant ce spui. Frica de justitie poate. Dar Basescu nu e justitia. Si apoi frica de justitie o are si Ritzi si Falca si Pasat etcetc E cam deplasata fraza d-tale cu frica de Basescu.

        • Sa nu-mi spui tu ca, personalitate puternica a lui Basescu si diplomatia lui politica (subiecte tabu pt ziarele si televiziunile slugarnice) nu dau imbold justitiei si poate chiar orientarea….aberant mi se pare mai degraba sa crezi ca-l vor pe Basescu suspendat din motivele pe care le expun ei si alea intr-un mod atat de jalnic incat nu ai nevoie de studii juridice in drept constitutional ca sa realizezi ca sunt cusutew cu ata alba!

          • Imbold justitiei? :) Stii si d-ta ca si mine ca omul in general se conduce dupa interes. Justitia in mod teoretic este independenta. Prin consecinta judecatorii se vor conduce dupa interesul propriu. Orice „imbold” dat justitiei este taxat rapid ca ingerinta in justitie, ceea ce este si cazul actualmente. „Imboldul” asta adresat justitiei nu este decat capcana pentru voturi. In 2004 acest „imbold” era ceva de genul „tepe in piata victoriei”. Fiecare are credintele proprii. Nu am crezut niciodata ca acest „imbold” este altceva decat vanatoare de voturi.

  10. Statul mostenit de la Nastase si Tariceanu nu poate fi „reformat” de Basescu. Din 1991 pana in 2000 a fost pe la butoane (drept reprezentant al socialistilor, cu trandafirul in piept vorba lui Crin). Iar din 2005 ce sa mai spunem – el maximo. Cam 16 ani a fost „inalt si foarte inalt demnitar” al statului clientelar construit de Iliescu (dixit Boc).
    In rest PDL (partid 90% din istoria lui socialist) a condus bezmetic. Apropo….stiti ca minunata LEN va fi amendata…nici n-a apucat sa intre in vigoare ca trebuie resapata. Dumneavoastra ce ziceti, daca va vinde cineva o masina si dupa o luna va cheama ca nu are frane si cupleaza numa cand vrea, ati crede ca e o masina buna? Asa si cu reformele…ca istoria PDL, ieri socialisti, azi democrati, maine populari. Cum e trendy.

  11. Cred ca sunt implicati si cativa de la PDL, problema este ca pana veni PDL-ul la putere Romania nu avea nici un hot, avea numai pagubasi daca vine fratia la putere iar o sa intram in criza de hoti, vor fi pedepsiti judecatorii si procurorii.

  12. Corect in ansamblu, totusi sunteti dezinformat partial. Cand Gheorghe Falca a cerut stramutarea procesului, instanta s-a opus. Acum, procurorii, cand vad ce rechizitoriu subtire au reusit sa aduca si sunt pe cale sa piarda, cer stramutarea procesului pentru a-l tergiversa si a-si spala obrazu. Nu ar fi mai bine sa asteptam sentinta?

      • 1.Opozitia.
        Vedeti va rog modul diabolic, sub false pretexte, de a reforma sau pune in vigoare coduri si legi prin care se exclud sau se raresc cel putin suspendariele/amanarile proceselor, nu mai vorbesc de prescriptia infractiunilor!
        2. Toti cei cu musca pe caciula mai mare sau mai mica!

      • Primarul Aradului e acuzat ca a primit mita sub forma unui schimb imobiliar mai mult decat avantajos (o vila pentru un apartament la bloc) pentru a-i ajuta pe doi oameni de afaceri sa obtina un teren din domeniul public al municipiului la un pret de peste trei ori mai mic decat cel real.

        Un teren de 5,2 hectare, situat in zona centrala a Aradului, pe care fusese amplasata fabrica Zahar SA, a fost vandul de Consiliul Local firmei Elcon, in 2006, pentru circa 840.000 de euro. O zi mai tarziu, compania a vandut terenul pentru aproape 2,94 milioane de euro.

        Procurorii sustin ca imobilul a fost subevaluat de comisia de negociere a Consiliului Local ca urmare a influentei exercitate de primarul Gheorghe Falca, care ar fi primit mita, de la patronii Elcon. Mai exact, spun anchetatorii, in martie 2005 Falca ar fi primit, in schimbul unui apartament de 90 de metri patrati la etajul noua al unui bloc vechi o casa de 242 de metri patrati, in centrul Aradului. „Diferenta valorica dintre cele doua imobile este de 111.550 euro. De altfel, pe cei doi inculpati care au dat mita nu i-a interesat apartamentul dobandit, pe care l-au si vandut cu suma de 80.000 euro dupa trei saptamani”, se arata in rechizitoriu.

        Cercetarea penala a inceput in toamna lui 2006, urmarirea penala in 29 ianuarie 2007, iar in 25 octombrie 2007 Gheorghe Falca a fost trimis in judecata pentru de luare de mita si abuz in serviciu contra intereselor publice, urmat de obtinerea unui avantaj patrimonial, cu consecinte deosebit de grave.
        http://anticoruptie.hotnews.ro/ancheta-7776929-dosarul-fabrica-zahar-gheorghe-falca.htm

      • As spune mai multe, dar nu e treaba mea sa intervin in treburile justitiei. Tot ce pot sa spun e ca „cineva” a facut o legatura fortata intre un schimb de locuinta intre prieteni si o hotarare legala (desi aparent dezavantajoasa) a Consiliului Local. Cat despre prelungiri inutile, pe langa audierea a foarte multi martori, avocatii si procurorii si-au facut meseria, si, conform procedurii, asta a iesit. In situatii similare, cand legea nu presupune licitatie si nici nu da dreptul altuia sa obtina un anumit teren, totdeauna va plana prezumtia de subevaluare. O evaluare nu va reflecta niciodata piata. dar, asta fiind legea, Consiliul Local a aplicat-o. Restul sunt discutii…si procese. Care vor avea o sentinta.

            • Pai asta si este rolul expertilor: sa rastalmaceasca totul.

              Cazul este unul clasic. Dau un teren din proprietatea primariei subevaluat, cumparatorul il vinde a doua zi cu de 3 ori pretul, iar mie imi da comisionul de-o maniera incat sa bata la ochi cat mai putin. Se intampla in proportii de masa. Asa au zburat activele comuniste. Din care ne-am ales cu 150 km de autostrada. Ce-o fi neclar aici?

      • E de mult pe fond. Tocmai urma sa se pronunte sentinta, dar, procuratura, vazand ca i-a fost demolat rechizitoriul, a cerut stramutarea.

  13. Alternativa o vedem in calitatea comentarilor sustinatorilor aliantei dementilor. Studiu de caz Terente, Judex, Dan Bruma. Asta ca nu trecem pe la antene sau irealitatea, ca e galerie de nebuni cu acte in regula acolo.
    Tipii sunt complet schizofrenici, sofismul le tine loc de proces logic iar modelul in viata e reprezentat la ei Becali, Voiculescu si banii lui Patriciu.
    Din pacate la ora asta PDLul e singura forta cat de cat decenta de pe plaiul mioritic.UDMRul nu se pune,ca nu-l voteaza decat maghiarii.Ferice de ei.
    Cand vor veni ceilalti la putere, si sunt sanse mari sa vina, lumina se va stinge si speranta va fi data prin catran,presarata cu pene de cioara si aratata pe post de lebada alba pe la Gadea si Ciutacu prin studiou.
    Si iar nu exagerez nu nimic.
    Nu spun ca nu trebuie criticat PDLul, bine faceti, dar pericolul cel mare e in alta parte. Nu de disparitia PDLului imi pasa mie,ci de disparitia sperantei. Dementii de uslasi o vaneaza de ani de zile si acum sunt mai aproape sa o ucida decat oricand. Si in prostia lor multi, mult prea multi romani le servesc drept haitasi in vanatoarea asta.

      • declaratii Ponta si Crin: PDL sa dispara din politica, parlamentul cu 56% coalitie PDL face dictatura, UDMR sa vina acum sau va disparea, etc. ATUNCI: ce parlament vom avea in 2012? 95% USL si 5% UDMR? cu 56% avem dictatura si cu 95% va fi democratie? cine va face opozitie deciziilor PSD (majoritar in USL)?

    • Amice, io unu am o alergie organica la tot ceeace inseamna propaganda ieftina. Ca sa dau un exemplu, chestia ta cu „uslasi” referindu-te la USL. Incercarea de a alatura in mentalul cititorilor „dreptei” (apropo de astia, in curand, aici sau pe blogul Revistei 22, o sa ajungeti sa va cititi, comentatorii „de dreapta”, sa va cititi unii altora comentariile si cam atat) notiunile de USL cu „uslasi” cu referire la Unitatea Speciala de Lupta Antiterorista (a lu Secu’ de pana in 1989), aceasta alaturare simbolica nu e decat un rahat propagandistic iesit din mintea „inginerilor sociali” de la Cotroceni. Aia ai lui Lazaroiu. Intr-un cuvant – gargara portocalie de doi bani.

      • de ce la 56% in Camera Depuatilor, coalitia cu PDL exercita dictatura si cu 68% -anuntata de Crin- USL va face democratie? asta apropos de propaganda ieftina?

  14. pare ca ne abandonam solutiei usl ( si cred ca ei s-au inteles asa de abrupt doar ca sa scape de dosare – nu au nici o idee economica, in afara de furtul organizat – care ar e in felul ei o idee economica).
    Eu as inclina pentru un partid nou – d-na Monica Macovei, Sever Voinescu or sa aiba balast partidul asta – care nu e de fete mari – corupti normali. Eu sunt gata de ceva noua. Restul tarii nu ar fi interesata de asta?

  15. S-a domolit gerul si a iesit si domnul Vlaston din casa. Din pacate nu a avut curajul sa mearga decit pina la colt. Poate miine isi ia inima-n dinti si mai face niste pasi. :-)

    PS1: acel „dl. Pinalti” are numele Gheorghe Stefan. O fi el obez (la propriu si la figurat), o fi el fost membru PNL, nu are importanta, noi vrem reforma nu doar vorbe-n vint..
    PS2: vamesii adusi cu surle si trimbite la Bucuresti au inceput sa se evapore. Au fost 80, au ramas 59. Ori dl. Boc are o lipsa de bile la numaratoare, ori niste oameni au fost plimbati dintr-un exces de zel (sora sefa de la HotNews a considerat ca aceasta observatie le face rau bolnavilor care citesc articolele de pe site; ca urmare… i-a protejat)
    PS3: nu se poate reforma nimic fara _educatie_. Aici este cheia. Cum sa le iei oamenilor partidul? Bietii de ei ce mai voteaza?

    • analfabetii pe care-i vezi pe sticla si pe strada, cei de peste 20 de ani, de cine au fost educati? de Bsi B? sau de sefii sindicali din educatie care azi isi arata amigdalele pe ecrane?

      • Am impresia ca dumneavoastra nu va este foarte clara semnificatia cuvintului „educatie”. Nu are nimic de a face nici cu reflexele conditionate induse si nici cu vreun sindicat/partid/adunatura. Renuntati la privitul fara rost catre ecranul televizorului. Exista multe alte activitati mai folositoare.

  16. Pentru prima oara de 21 de ani, exista un spatiu enorm, neocupat pe scena politica romaneasca. Intre struto-camila USL si PDL-ul care se pesedizeaza pe zi ce trece s-a deschis o poarta cat casa pentru un nou partid, democratic si modern, cu o orientare economica liberala construit in jurul putinilor politicieni credibili din Romania si anuma Macove, Preda si Voinescu. Pe acest trunchi se vor alipi rapid multi oameni profesionisti si bine intentionati care au stat pana acum deoparte.

  17. Dl Judex am vazut ca ai foarte mare incredere in a mia alianta care se realizeaza in tara asta „USL”. Te rog sa-mi dai 2 argumente pentru care ar trebui eu, cetatean al Romaniei, sa acord un vot acestei aliante care pentru mine este reprezentata de un Victoras Ponta plin de infumurare si tupeu care se crede salvatorul Romaniei, si Crin Antonescu care s-a transformat intr-un „papagal-trambita”.
    Vreau doar 2 argumente pentru care as crede intr-un PSD care ne-a guvernat atat de frumos parca vreo 16 ani. PNL nu stiu daca mai exista, tinde sa se piarda in neantul PSD.
    Nu vreau bla bla-uri despre doctrine si alte minunatii, vreau 2 argumente.

    • Permite-mi sa raspund eu in locul lui judex cu o intrebare: unde ai vazut ca are incredere in aceasta alianta, sau de undei ai dedus, citatul/citatele cu ghilimele, te rog? Ca altfel te taxez de gargara ieftina maniheista (ce cuvant frumos) de genul cine nu-i cu PDL e cu USL.

  18. nea vlastoane,jos palaria!nu credeam ca o sa scrii asa ceva .
    nu ma intereseaza pd, e mort .basescu e mort,mai da din gura,atat..boc..e nesemnificativ..
    alba ca zapada e o poveste,pe bune.nu au carisma,nu au bani,nu au aparat de partid..au doar mesaj..dar mesajul ala se adreseaza unei majoritati a populatiei cu educatie precara,debusolata,satula de saracie si lipsita de speranta.
    oamenii simpli, cand isi pierd speranta ,simt nevoia sa fie mintiti.de aia nu emigreaza toti,de aia femeile batute cred si revin langa barbatul care cu lacrimi in loc le spune ca e ptr ultima data.
    urmatoarele alegeri vor fi castigate de cei care vor arata mai multe stanioale de ciocolata si mai multe cioburi de sticla.de la asta excludem pd ptr ca ei deja prin comportamentul necinstit, a creeat sentimentul razbunarii, a celei de: o sa-i furam ,o sa-i bem si o sa votam cu cine vrem ..
    sa facem niste precizari..masurile adevarate anticoruptie,antievaziune sunt cele care ataca cauzele si nu efectele.
    pd, din incompetena sau din rea vointa, a tratat efectele.
    nea vlastoane,prima masura anticoruptie este adoptarea declararii averilor de catre toti cetatenii romaniei si de la acea declaratie de avere sa justifice castigurile cu documente..in rest degeaba arestam vamesi,politisti,judecatori,politicieni, etc..
    cand omul care a declarat ceva si pe urma justifica castigurile cu documente in care arata ca a platit taxele..e ok.cand nu poate face acest lucru, ar trebui sa aiba de a face cu fiscul si cu justitia.asta e cel mai simplu sistem anticoruptie si cel mai eficient pentru media populatiei.bogatasii or sa fie cu paradisurile fiscale,cu cumpararea legiuitorilor..asta e in toata lumea,inclusiv in tarile bogate si democrate.
    e asa mult de spus de ce trebuie facut..ca sa sintetizez,iti recomand asta care e tot de aci, de pe blog si e sugerata de o persoana care mi se pare echilibrata si de bun simt.

    http://www.contributors.ro/economie/ce-spune-proiectul-de-buget-despre-starea-actuala-a-romaniei-iii-top-10-masuri-de-eficientizare-a-bugetului/

    asta ar trebui sa fie decalogul politicii economice,al oricarui partid care vine la guvernare..

    in ceea ce priveste usl,am incredere in moralitatea lui crin antonescu si in faptul ca el nu s-a manjit in politica romaneasca.
    nu avem nevoie de sfinti in politica, dar de oameni morali, da! avem nevoie de oameni care sa coaguleze in jurul lor.antonescu a dovedit in proiectul johannis ca a fost capabil de compromisuri si a adunat apoape tot ce era in politica in jurul unei idei,fara sa piarda ceva.
    a dovedit constanta,si echilibru cu exceptia serii din primul tur cand si-a pierdut cumpatul.poate a invatat ceva atunci..
    iar acum cu alianta cu psd si pc, a dat dovada de previziune,de abilitate tactica si strategica..
    sa-l vedem cand o fi la butoane cu adevarat…si ptr el,nea vlastoane ,am pregatit cosul cu oua ca si ptr basescu acum.timpul nu are rabdare cu noi si nici eu nu am de ce sa am foarte multa rabdare cu altii,oricat i-as simpatiza.
    atat timp cat oamenii astia,portocalii,rosii,galbeni sunt platiti din banii nostri,trebuie sa le cerem socoteala in permanenta ca sa nu uite ce au promis si ce au de facut ptr noi,cei de acum si cei din viitor.

    • Constitutia (Iliescu-Iorgovan): Averea se prezuma a fi fost dobandita in mod LICIT. PUNCT.PUNCT. deci ii revine fiscului/parchetului sa demonstreze CU DOCUMENTE ilicitul (ce urla presa „noastra”despre „ai lor” nu conteaza). In naivitatea mea, cum documentezi o spaga la negru??? Care din partidele actuale (si iti trebuie 67%) ar fi de acord cu modificarea Constitutiei in acest sens?

  19. Ptr judex, probabil vreun absolvent de drept de la Spiru Haret pe banii lui taticu.
    Mai nulitate, ma doare in cot de programul vostru. Daca e implementat de Ponta, Antenescu, Vantu , Voiculescu, Mazare si Vanghelie poate sa vina direct de pe biroul consiliului reunit al castigatorilor premiilor Nobel in economie, fizica , medicina si chimie.
    Daca aveati ceva in cap o faceati deja pana acum.Ati stat la guvernae nenumarati ani. Doar dezastru ati produs, doar disrugere. Singurii ani in care s-a miscat ceva a fost in 96-2000,2005-2006 si din 2010. Adica exact cand PSD a lipsit din peisaj, mai nenorocitule.
    E posibil sa castigati in 2012, eu nu neg datele, nu pot sa nu remarc mizeria morala in care se balaceste marea masa a romanilor, stimulata si intretinuta de voi. Asta nu va va face mai putin toxici, prosti, nesimtiti si incompetenti.

    • Pentru logica si conciziunea cu care i-ati replicat „judex”-ului jude ca de dex nici vorba, permiteti-mi sa va felicit si sa va ofer o carte de vizita din partea locului, adica o Palinca de Zalau!
      Sunt consternata de perseverenta acestui individ care se crede atotstiutor si care nici ca s-a nascut vitelul si-l si vede bou cu coroana cu tat!

  20. mai tanti..am io impresia ca matale ai lucrat la apaca si ai participat si la defilarea aia faimoasa cu portretul lui petre roman in brate..cand strigati in gura mare:
    nu vrem bani nu vrem valuta,petre roman sa ne ….!
    cred ca de atunci ai ramas ..frustrata.

  21. Ca actualii membri ai clasei politruce, cu Ilici si Basescu diriginti pe masura, formeaza o adunatura de mafioti verosi e clar !

    Ca viitorul suna a doaga sparta si pute de trazneste a securisti- PD, a comunisti resapati- PSD, si a retard politic sever – PNL, iar e simplu de observat.

    Dar nu mai confundati politrucii intre ei, rogu-va !

    Il tot pomeniti pe Sever Voinescu ca si cum ar fi vreo speranta de la unul care a girat furtul grosolan din Parlament, cot ca cot cu Roberta Anastase, la votul pe legea pensiilor. Omul s-a integrat perfect in sistem, e unul din politruci, e pierdut pentru alt gen de politica, genul ala la care visam ca prostii.

    Si iar repetati greselile: cautati intai oamenii, apoi va ganditi cam ce-ar putea ei sa faca bine. Hai sa procedam altfel: intai ideile, programele simple si de bun-simt, si apoi vedem cine se aliniaza in spatele lor, al ideilor. Niciunul din daunatorii astia nu genereaza idei. Ei doar mesteca vorbe, aceleasi cuvinte goale, ritualul politrucului care stie ca are de mestecat vorbe si gata, e iar ales !

  22. Nu vreau sa fiu ireverentios dar v-ati sculat pe partea gresita a patului.Comparativ cu TOATE celelalte partide PDL are inca cel mai mare potential de reformare care la PNL si PSD este la zero absolut.Sunt convins ca congresul din Mai va fi un punct de inceput in aceasta directie,cu Basescu si Boc motoarele principale.
    Cat despre”doar un miracol il poate salva de la prabusirea finala”ma alatur lui Twain si spun:zvonurile despre moartea PDL sunt mult exagerate

  23. Domnule Vlaston, de ce nu iniţiaţi dumneavoastră un partid politic? E clar că politicienii actuali nu se vor schimba. Oare o să continuăm aşa la infinit? Nu are nimeni curajul să propună o alternativă, deşi există mii de oameni care aşteaptă şi speră. Aţi văzut cât interes a generat ştirea că Monica Macovei ar putea crea un partid nou.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Stefan Vlaston
Stefan Vlastonhttp://stefan-vlaston.blogspot.com/
Candidat din partea ARD la Camera Deputatilor la alegerile din decembrie 2012 Profesor de liceu, director de liceu in perioada 1990-2008, Presedintele asociatiei EDU CER- Educatie si Cercetare. Preocupari in domeniul politicilor educationale, in privinta calitatii educatiei, a managementului educational. Contributii in media scrisa si audiovizuala, pe temele privind educatia, formarea profesionala si cercetarea.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro