sâmbătă, iulie 12, 2025

Profit cinematografic minim

Cu un buget considerabil –vreo 200 de milioane de dolari-, cu o distribuție consistentă, conținând mulți actori care chiar sunt stăpâni pe meserie, fllmul F 1-The Movie-  scris de Ehren Kosinski și Joseph Kosinski și regizat doar de cel de-al doilea -reușește cumplita performanță de a proba o originalitate zero.

Dacă facem abstracție de imensa umplutură, adică de interminabilele secvențe filmate pe pistele de Formula 1, de cele în care protagonistul, nimeni altul decât carismaticul Brad Pitt, tine neapărat să ne convingă că la 61 de anisori încă se ține bine și poate fi chiar sexy, de sublinierea apăsată a ideii că voința învinge și că până și cei considerați a fi terminați definitiv pot procura imense surprize, adică chiar și câștigarea unei curse de Formula 1, practic nimic cu adevărat nou nu se petrece în cele două ore și jumătate cât durează filmul. Film care, vorba lui Caragiale, s-a întins ca cașcavalul prăjt.

Ruben Cervantes (Javier Bardem), proprietar al unei echipe de Formula 1, aflat la mare ananghie, adică pe punctul de a trebui să vândă tot fiindcă investitorii se cam dezic de el considerându-l terminat și nerentabil, recurge la soluția disperată a recuperării fostului lui coechipier. Un nărăvaș prin definiție pe nume Sonny Bayes (Brad Pitt), a cărui carieră marcată de tot felul de hopuri și la fel de multe acte de indisciplină se încheiase dramatic în urmă cu treizeci de ani. În urma unui accident dintre cele mai crunte.

Sonny Hayes ne este prezentat drept omul care, după momentul tragic care i-a distrus cariera, a trăit de pe o zi pe alta, din tot felul de expediente. A fost când pilot de curse minore, nebăgate în seamă de nimeni, a fost chiar și taxi driver. Când este căutat de vechiul lui amic Ruben, numai ce câștigase o cursă oarecare, cea de la Daytona, și se află pe punctul de a pleca spre alte orizonturi. Dintre cele mai incerte.

Sigur, Brad Pitt, care, cum spuneam,  ține cu tot dinadinsul să fie seducător și la 61 de ani. nu a acceptat  cu nici un chip să arate prost. Așa că pretinsul ratat Sonny ne apare de la bun început spilcuit, bine îmbrăcat, cu bicepșii și pectoralii în regulă și cu corpul încărcat de tatuaje.

Opțiunea lui Ruben provoacă peste tot mari surprize. Și în lumea Formulei 1, și în aceea a propriei echipe, și printre ziariștii ba de specialitate, ba de scandal. Cel care ar urma să fie partenerul lui Sonny, foarte tânărul și răsfățatul Joshua Pearce (bun în rol Damson Idris) nu se abține de la proteste și nici de la glume. Fiind pentru asta drastic pus la punct de mama lui, înțeleapta și hotărâta Bernadette (Sarah Niles).Desigur, Sonny comite o serie întreagă de nefăcute, strică vreo două mașini, se prinde că un anume Banning (Tobias Menzies) trădează,  este pe punctul de a avea un nou accident. Este înlăturat din prietenie din echipă de Rubens, însă desigur nu se lasă, revine și câștigă infirmând toate pronosticurile super-pesimiste. Desigur se și împrietenește cu Joshua. Sonny e înțeleleptul de profesie care, cum s-ar zice, și-a împlinit visul. A căștigat, s-a retras în plină glorie și revine la viața anonimă, făcută iar din expediente.

Nu-i așa că nu ați mai văzut și auzit asta?

Cred că are extreme de multă dreptate spectatorul care, exprimându-se pe site-ul Cinemagia, a făcut inteligenta observație că F1-The Movie nu este nimic altceva decât o imensă reclamă făcută curselor de Formula 1. Rămâne să vedem cu ce profit. Deoarece cel cinematografic este minim,     

Monolith Pictures (III), Apple Studios, Dawn Apollo

F 1- THE MOVIE

Regia: Joseph Kosinski

Scenariul: Ehren Kruger, Joseph Kosinski

Producători: Chad Oman, Brad Pitt

Imaginea: Claudio Miranda

Sunetul: Hans Zimmer

Montajul: Andrew Deamley,  Levi Hawkinson

Muzica: Steven Kofski

Coloana sonoră: Hans Zimmer

Costume: Julian Day

Decoruri: Andrew McCarthy, Véronique Melery  

Cu: Brad Pitt (Sonny Hayes),  Damson Idris (Joshua Pearce), Javier Bardem (Ruben), Kerry Condon (Kate), Tobias Menzies (Banning), Kim Bodnia (Kasper), Sarah Niles (Bernadette)

Distribuie acest articol

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Mircea Morariu
Mircea Morariu
Critic de teatru. Doctor în filologie din 1994 cu teza „L’effet de spectacle de Diderot à Ionesco” şi, în prezent, profesor universitar de Literatură franceză la Facultatea de Litere a Universităţii din Oradea. Dublu laureat al Premiului UNITER pentru critică de teatru (2009 şi 2013)

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Carti

Foarte rar mi-a fost dat sa citesc o carte atat de neinduratoare cu realitatea imediata, in acelasi timp atat de logica si de riguroasa in demonstratii. Da, Mihai Maci n-are solutii pentru impostura generalizata din sistemul universitar romanesc sau din cercetare; dar o vaneaza splendid si necrutator in toate cotloanele unde se ascunde si o fotografiaza impecabil, aratandu-i originile si semnificatia sociala. Da, recunoaste ca nu stie cum ar trebui recuplata cultura de invatamant, nu mai spera ca s-ar putea ingradi dezastrele produse limbii romane de utilizarea device-urilor digitale, nu poate decat consemna declinul ireversibil al culturii inalte, dar si al satului traditional si al „familiei traditionale”: dar cat de magistral si, mai ales, lipsit de complezenta sentimentala completeaza fisele sociologice ale principalelor mutatii sociale si culturale din ultimele decenii! Ce-i de facut, totusi? Atata (si e deja mult), crede el: sa privim drept in ochi dezastrul si sa-i punem interogatiile esentiale: „Inainte de-a da raspunsuri, se cuvine sa punem intrebarile”. – Andrei Cornea

Un nou volum semnat de Mihai Maci. Îl puteți achiziționa de aici

Carti

Cărți noi

Noțiunea de cumpănă, care dă titlul acestui volum, nu doar că surprinde natura momentului geopolitic internațional, dar sugerează și o posibilă soluție pentru România. Cumpăna nu este doar o etapă de tranziție, ci un punct critic în care direcțiile asumate astăzi vor determina ireversibil poziția țării în arhitectura globală a puterii. După trei decenii de integrare euro-atlantică, în care viitorul părea stabil și previzibil, realitățile internaționale s-au schimbat rapid, iar ordinea liberală care a definit ultimele decenii este acum contestată. Această contestare vine atât din exterior, prin ascensiunea regimurilor autoritare, cât și din interior, prin revizionism politic și radicalizarea discursului public.” Prof. Corneliu Bjola, Universitatea Oxford

Volumul poate fi cumpărat de aici

Carti noi

Definiția actuală a schimbării climei“ a devenit un eufemism pentru emisiile de CO2 din era post-revoluției industriale, emisii care au condus la reificarea și fetișizarea temperaturii medii globale ca indicator al evoluției climei. Fără a proceda la o „reducție climatică“, prin care orice eveniment meteo neobișnuit din ultimul secol este atribuit automat emisiilor umane de gaze cu efect de seră, cartea de față arată că pe tabla de șah climatic joacă mai multe piese, nu doar combustibilii fosili. Cumpără cartea de aici.

Carti noi

 

Carte recomandata

Ediția a II-a adăugită.

„Miza războiului purtat de Putin împotriva vecinului său de la vest este mai mare decât destinul Ucrainei, echilibrul regional sau chiar cel european. De felul în care se va sfârși acest conflict depinde menținerea actualei ordini internaționale sau abandonarea ei, cu consecințe imprevizibile asupra întregii lumi pe termen mediu și lung. E o bătălie între democrație și dictatură, între regimurile liberale și cele autoritare... Cumpara volumul de aici

Pagini

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro