vineri, martie 29, 2024

Propunere de Ordonanța de Urgenta. Înființarea Academiei de Înalte Studii Politice, de Știința, Cercetare si Securitate Naționala – OPAC

Domnule Premier Dacian Ciolos,

Domnilor Deputați si Senatori,

Va supun atenției un proiect de Ordonanța de Urgenta care am convingerea ca nu va întâmpina nici o opoziție din partea dumneavoastră, deoarece este in spiritul interesului național. Având in vedere acțiunea concertata a unor mijloace media si a unor așa zisi intelectuali, care afectează imaginea României atât in plan intern cat si extern si cu care sunteți confruntați in spatele ușilor închise, la întâlnirile cu majoritatea ambasadorilor si care a acum a atins un nou palier social – educația academica prin tezele de doctorat plagiate – va sugerez sa adoptați o Ordonanța de Urgenta prin care sa înființați Academia OPAC cu statut special si ordonator de credite, in mandatul dumneavoastră. Inițialele acestei academii provin de la numele a patru personalități universitare asupra cărora nu planează nici o urma de încălcare a eticii si profesionalismului in politicile de educație si cercetare, doi rectori si doi profesori: Oprea, Pricopie, Andronescu, Curaj – OPAC. Aceasta noua instituție, nu are desigur nimic conspirativ, ci ar fi menita sa clarifice subiectul atât de fierbinte al tezelor plagiate, problema pe care nici tehnocratul Dvs. Ministru al Educației, Adrian Curaj, nu găsește mijloacele de a o rezolva, ceea ce va aduce personal, deservicii de imagine cat si Parlamentului in general. Iată in cele ce urmează, motivația si forma Ordonanței de Urgenta, pe care poate ar fi mai oportun sa o inițieze Doamna Pruna, ministrul Justiției pentru a-l proteja pe Ministrul Adrian Curaj:

Motivație

Având in vedere ca fosta Academie Stefan Gheorghiu a fost desființata abuziv după căderea lui Ceaușescu,

Având in vedere principiul politic enunțat recent la Bruxelles de către noul ministru al educației – Domnul Adrian Curaj – CONTINUITATE,

Având in vedere faptul ca pregătirea înalților demnitari ai statului a rămas in domeniul educației civile din universități care sunt obligate prin lege, la transparentă,

Având in vedere ca partidele nu au mijloacele materiale pentru a susține scoli de cadre si nu pot acorda echivalări universitare activului de partid,

Având in vedere faptul ca într-o societate deschisa, democratic spre presa si societate civila, lucrările de licența si doctorat ale înalților demnitari pot fi analizate de către orice persoana,

Având in vedere ca acuzațiile de plagiat pot afecta chiar situația geo-politica a României prin aceste acuzații nefondate așa cum a fost cazul Premierului Ponta obligat de strada sa demisioneze,

Având in vedere numărul tot mai mare de Academii de Securitate, Apărare si Siguranța Naționala ai cărei absolvenți nu sunt protejați pentru lucrările științifice elaborate,

Având in vedere numărul crescând de opere științifice elaborate de foști demnitari sau oameni de faceri aflați in detenție si ale căror opere sunt supuse oprobiului public,

Având in vedere ca înalții demnitari cu sarcini la nivel național au un timp limitat de studiu, fiind obligați sa-si redacteze tezele in coloane oficiale, in avioane, sau in stațiuni exotice unde nu se pot bucura de vacante liniștite, dar care au nevoie in fisa postului de înaltă calificare profesionala certificata prin doctorate, se emite următoarea Ordonanța de Urgenta:

ORDONANTA de URGENTA

Pentru înființarea Academiei Naționale OPAC

nr. XX din XX:YY:2016

Începând cu data de XX :YY :2016 se înființează Academia OPAC cu următoarele atribuții si competente in baza Legii autonomiei universitare nr. 1 din 2011 si a modificărilor ulterioare aduse prin Ordonanțele de Urgenta: nr. 21/2012, nr. 84/2012, nr. 92/2012, nr. 14/2013, nr. 29/2013 si a legilor, nr. 187/2012, nr. 5/2013, nr. 62/2013, nr. 206/2013:

  1. Academia OPAC este o instituție de interes național cu un buget reprezentând 1% din PIB  care poate creste pana la 6% in funcție de numărul de cursanți;
  2. Academia acorda titluri universitare si de doctorat in baza autonomiei universitare, cursanților recomandați de partide si instituții centrale si locale care vor intra sub incidenta secretului de stat ;
  3. Lucrările de licența si de doctorat nu au un caracter public fiind declarate ca dezvoltând subiecte de interes strategic național ;
  4. Cursanții sau absolvenții nu sunt obligați sa-si publice CV-urile si nici vreo lucrare științifica de autor ;
  5. Absolvenții cu diploma de masterat sau de doctorat vor fi recomandați de conducerea Academiei OPAC, partidelor politice si instituțiilor statului pentru a ocupa funcții de conducere ;
  6. 6. Înscrierea in Academia OPAC nu presupune vreo condiție obligatorie de bacalaureat sau liceu. Selecția cursanților se face exclusiv pe baza recomandărilor primite de la foștii absolvenți. Funcționarea Academiei OPAC este exceptata de la conflictul de interese si nu poate primi in rândurile sale absolvenți romani ai unor universități internaționale de prestigiu pentru a nu afecta interesul național.
  7. 7. Instituțiile diplomatice romane vor face diligente pe lângă organizațiile de finanțare a cercetării științifice, inclusiv Comisia Europeana ca absolvenții OPAC sa poată participa la competiția de granturi fără a-si face publice CV-urile si lista de lucrări ;
  8. Academia OPAC va avea prioritate la finanțarea granturilor publice de cercetare, iar UEFISCDI își va adapta procedura de evaluare in acest sens ;
  9. Academia OPAC va fi o instituție academica de interes național si va grupa universități existente din domeniul apărării, securității naționale si administrației. Consiliul științific al Academiei OPAC va fi format din membrii fondatori, dintre care obligatoriu, va face parte un fost șef de serviciu de informații. Pentru primii 5 ani, Rectorul academiei OPAC va fi Domnul Profesor Remus Pricopie, actualmente Rector la SNSPA.
  10. Începând de la data înființării Academiei OPAC, in baza Ordonanței de Urgenta a Ministerului Educației din ianuarie 2016, care aduce modificări pentru Legea 206 din 2004 privind etica în cercetare-dezvoltare și inovare, cu privire la trecerea competentelor de evaluare plagiatelor la nivelul universităților si academiilor, TOATE tezele de doctorat cu suspiciuni de plagiat vor fi declarate secrete si trecute in arhiva OPAC unde vor putea fi consultate după 75 de ani ;
  11. 11. Orice acuzație adusa prin mijloace publice in masa, despre plagiate ale unor înalți demnitari capabile sa afecteze interesul național si geo-strategic, prin afectarea imaginii înalților demnitari in relațiile internaționale sau de afaceri vor fi sancționate penal, cu închisoarea de 5 la 10 ani.
  12. Celelalte instituții, universități publice sau private care nu se afiliază, fie integral, fie la nivel de departament, fie la nivel de conducător științific la Academiei OPAC sunt obligate sa respecte codul de etica si conduita european al absolventului cu privire la plagiate, universitățile putând retrage titlul academic sau de doctorat in baza avizului Comisiei de Etica de la nivel local.
  13. Membrii fondatori ai Academiei OPAC vor primi o renta viagera pana la al doilea urmaș in echivalentul a 5000 euro/lunar. Membrii corpului didactic care au activat cel puțin 4 ani ca profesori la Academia OPAC vor primi un adaos la pensie de cate 1750 euro/luna pentru fiecare mandat de 4 ani.
  14. Persoanele care nu-si vor înregistra tezele de doctorat la Academia OPAC in termen de 15 zile lucrătoare de la înființarea prezentei Academii, vor risca sa intre sub incidenta legii plagiatului care va fi elaborata de Ministrul Adrian Curaj ;
  15. RAPPS este obligata sa pună la dispoziție Academiei OPAC un spațiu de depozitare de minim 100.000 mc intra-unul din spatiile aflate in proprietatea regiei pentru securizarea tezelor sub paza permanenta oferita de Jandarmeria Romana al cărui comandant trebuie sa fie obligatoriu absolvent al Academiei OPAC!

Semnează

…………………………………

Distribuie acest articol

9 COMENTARII

  1. Dacă cei vizați ar înțelege ironia fină, pe atâtea paliere distribuită, tot ar fi ceva! Mi-a plăcut cel mai mult propunerea cu depozitul „fizic” de captură a lucrărilor-exact opusul online public acces catalog.

    • Ironie fina!? E chiar exagerat de subtila.
      Motiv pentru care cei vizati o vor ignora, pentru ca n-o inteleg, iar veritabilele elitele intelectuale o vor savura, cu satisfactie, la un serbet de trandafiri si un marghiloman.

  2. Excelent pamflet care garanteaza un foarte sanatos simt al umorului. Trebuie sa remarcam totusi ca umorul de tip studentesc nu ne salveaza din orice situatie si mai ales dintr-una de tip post-Orwell cum este acum societatea romaneasca si in care de mai mult de 25 de ani „cainii latra, ursul trece”.
    Râsul este benefic pentru toata lumea , dar daca ramane singura noastra reactie si daca trecem in derizoriu lucrurile grave care se petrec de multa vreme sub ochii nostri ,riscam sa platim cu totii .
    In curand , si daca pastram simtul umorului, competentele dvs de exceptie , onestitatea dvs intelectuala si doctoratul din USA ar putea deveni „circumstante agravante” care nu v-ar mai fi de nici un folos. Pentru un pamflet ca acesta , ati putea scoate democratic din buzunar chiar pana la 100.000 de lei ( chiar http://www.hotnews.ro/stiri-politic-20783553-legea-defaimarii-lui-dragnea-trecut-comisiile-din-camera-deputatilor-merge-plen-amenzile-initiale-fost-marite-dupa-octombrie-dragnea-promitea-faca-simbolice.htm ).
    Uluitor pentru unii dintre noi este tacerea asurzitoare din presa asupra acestui subiect si lipsa de reactie a societatii.
    De ce ? Pentru ca sub ochii tuturor , si de peste un sfert de secol, Romania este captata treptat si sistematic in plasa mentalitatii de buncar iar societatea civila cu intelectualii ei cu tot nu reactioneaza decat , eventual , cu simtul umorului dar care de aceasta data s-ar putea sa-i coste foarte scump.

    O mica demonstratie a mentalitatii de buncar si a ofensivei acesteia. Pe site-ul oficial al Ministerului Educatie citim negru pe alb misiunea oficiala a acestui minister :

    Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, pe baza consultării celorlalte instituţii şi ministere interesate, proiectează, fundamentează şi aplică strategia globală a învăţământului, stabileşte obiectivele sistemului de învăţamânt în ansamblul său, precum şi obiectivele educaţionale pe niveluri şi profiluri de învăţământ ( Art. 12 (1), Legea învăţământului 84/1995 cu modificările şi completările ulterioare).

    http://www.edu.ro/index.php/articles/c242/

    Ce face ministrul Educatiei ?!… Inoveaza :

    „Eu am intrat în Academie (Academia de Ştiinţe ale Securităţii Naţionale (ASSN)-n.n. ) pentru că mi s-a părut că este extrem de important, este o instituţie publică, este o instituţie creată de statul român (s.n.) , este o instituţie care răspunde de situaţii foarte clare (s.n.) şi uitaţi-vă la Strategia Naţională de Apărare şi vedeţi câte puncte sunt legate acolo de educaţie, de cercetare, de inovare (s.n.). Părerea mea, şi am spus-o, investiţia în educaţie şi modul în care suntem serioşi cu ea, investiţia în cercetare şi inovare sunt subiecte de siguranţă şi securitate pe termen lung a României (s.n.). România trebuie să joace internaţional, iar eu trebuie să fiu întotdeauna prezent acolo unde am posibilitatea să promovez faptul că România trebuie să-şi cunoască interesul şi trebuie să-l promoveze făcând cele mai bune decizii (s.n.)”
    „…au fost întâlniri, au fost evenimente unde s-a discutat despre educaţie, cercetare, strategia în educaţie (?!-s.n.), modul în care am pregătit strategia de specializare inteligentă a României(s.n.), care sunt direcţiile principale de intervenţie(s.n.), cum anume foloseşti fondurile structurale împreună cu fondurile naţionale (s.n.)pentru a face ca România să crească în indexul de competitivitate, ca România să fie competitivă, ca România să fie prezentă internaţional. Asta am făcut eu(s.n.)”

    Adrian Curaj
    Ministrul Educatiei

    Sursa : Mediafax / Gandul
    ( http://www.gandul.info/stiri/ce-spune-ministrul-curaj-ca-a-facut-cu-banii-primiti-de-la-academia-lui-gabriel-oprea-si-de-ce-nu-renunta-la-functie-15057350 )

    Ce legatura exista intre invatamant , educatia elevilor si …securitate ?! Este o mare enigma pentru unii unii dintre noi , dar probabil ca stie ministrul Educatiei pentru toti.
    Cu zeci de ani in urma, in invatamantul romanesc a fost data o circulara prin care adresarea oficiala catre un profesor trebuia facuta musai in formula „Tovarase profesor” pentru ca regimul constatase cu ciuda ca adresarea extinsa era ceva de genul ” Domnule profesor „. Extrapoland pamfletul dvs, am putea sa ne asteptam ca in noua circulara adresarea in invatamant sa inceapa conform vremurilor cu un …”Sa traiti!”.

  3. Râzând îndreptam moravurile ! Eu de plilda am ras cu lacrimi constatând ca „articolele” 6, 7 şi 11 sunt numerotate dublu. M-as mira totusi ca indivizii luati astfelpeste picior sa priceapa respectiva ironie.

  4. Este o propunere binevenita de ordonanta de urgenta in domeniul educatiei. Poate aceasta noua dar importanta academie ar fi mai potrivit sa se numeasca CAPO.

  5. Tragi-comic si pertinent!
    Am totusi o impresie de déjà vu, probabil pentru ca OPAC seamana atat de bine cu ceea ce avem, slava Domnului, din (prea)plin, ca si-a pierdut pana si dreptul la definitia originara…
    Ce mai este „opac” la noi, si ce intelegem, concret, prin transparenta la care ravnim?
    Sa stim de mai multi hoti? Sa le descoperim cumetriile? E asta o garantie ca vom promova calitatea? nu sunt sigura…
    Mi se pare o schizofrenie generalizata, unde totul se dilueaza cu totul, unde basculam dintr-o extrema in alta, fara avantajele (macar momentane…) unei sau alteia…
    Permanent suspiciosi si, paradoxal, permanent manipulati, cand de unii, cand de altii, toti ne pacalesc!
    Confuzia domina, astfel incat orice are valoare si nimic nu este valoros!
    Contrariul opacitatii ar fi transparenta…ar fi normal sa ne-o dorim atunci cand ne lipseste!
    Daca, ceea ce ne lipseste este sa avem la dispozitie liste de CV-uri si dovezi de lucrari originale, le vom avea! Si…? Pe urma?
    O teza de doctorat originala va fi, automat, si de calitatea corespunzatoare categoriei, adica exceptionala?
    Doctorul „pe bune” va fi si un excelent profesionist?
    Dilema…

  6. Trist.
    Suntem condusi de prosti fuduli.
    Faptul ca nu si-a ridicat nimeni vocea la trecerea legii lui Dragnea, dovedeste odata in plus ca romanii sunt needucati si din aceasta pricina manipulabili, creduli, superficiali.
    Poporul Roman e pe Cale de disparitie tocmai datorita acestor „calitati”.

  7. cum dai scroafa jos din copac ? cu vorba buna ? filosofind la umbra pomului ?
    in sfirsit, tind sa cred ca realitatea este mai puternica decit pamfletul.
    poti spune bancuri cu burta goala precum bula n epoca de aur, dar nu ncape ndoiala cine are de profitat din aceasta stare de fapt. in acest punct critic nu mai merge cu strimba (nu mai putea ferma animalelor de sopirla inteligenta). lucrurile trebuiesc spuse clar si raspicat pe intelesul tuturor (a propos s a vazut clar ca pastorii / ciobanii sint mai intelepti decit „intelectualii”)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Valentin Cotarta
Valentin Cotartahttp://contributors
Doctor la Universitatea Politehnica Bucuresti si la University California of Los Angeles sub conducerea Prof. Octavian Radovici si Prof. Ken NOBE (UCLA) 6 ani experienta la Ofiter Stiintific la ERCEA (European Research Council Executive Agency) 1 an experienta ca Ofiter Stiintific la REA (Research Executive Agency of the European Commission) 5 ani experienta in calitate de consultant pentru Comisia Europeana Coordonator a 5 proiecte europene in domeniul educatiei universitare si cercetarii; Distins in anul 2001 de Comisia Europeana cu diploma “Very Best Practice - From Policy to Practice” pentru proiectul ADLIC de repartitie computerizata a elevilor in Licee si Scoli Profesionale. Membru fondator al Clubului Romania UE din Bruxelles. Special Guest al universitatilor : Newcastle Upon Tyne, Liverpool University (UK), University of Pisa (IT), Institute National Politechnique de Grenoble, University Nisa Sophia Antipolis, Universite de Lille (FR), Turku University (FI) ; Dechema Institute, University of Karlsruhe (DE), UCLA (US), University of Viena (AU).

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro