PSD, în complicitate cu UDMR, surata lui de limbă maghiară, și cu Pro România, fratele său geamăn, care uneori, atunci când Victor Viorel Ponta ține cu tot dinadinsul să își dea importanță, pozează în frate inamic, au obținut miercuri demiterea guvernului condus de dl. Ludovic Orban. Și nu oricum, ci cu 261 de voturi date în favoarea moțiunii de cenzură.
Nu știu dacă chiar așa a vrut să se petreacă faptele și președintele Iohannis care continuă să își dorească cu orice preț alegeri anticipate, iar pentru asta a acceptat sacrificarea guvernului în funcție. Nu știu nici dacă toți membrii guvernului Orban începând cu fostul premier, sunt chiar împăcați ori încântați de asta. Nu cred însă deloc că situația ar fi chiar cu totul sub control,așa cum a declarat miercuri președintele Iohannis. La felcum nu cred nici în încercarea de minimalizare a înfrângerii din Parlament la care s-a dedat tot miercuri,la Digi 24, dl. Ludovic Orban însuși.
Așa după cum susțineam și în comentariul publicat ieri nu e nicidecum cert că trimiterea la vestiare a Cabinetului monocolor PNL înseamnă un pas sigur întru îndeplinirea visului zis de aur al alegerilor anticipate. Și aceasta pentru simplul motiv că ele nu ar fi deloc pe placul aceluiași PSD. Care, după cum s-a putut vedea cu vârf și îndesat miercuri, încă are suficientă forță. Căreia i se adaugă o imensă cantitate de lipsă de scrupule. S-a văzut asta cu vârf și îndesat în discursul dezlânat și plin de minciuni al unui anume parlamentar care se cheamă Alfred Simonis despre care aflu că a devenit peste noapte niscaiva nacealnik în partid ca și în vorbele tremurate ale plagiatorului dovedit Florian Bodog, Insul cu care partidul pare-se că plănuiește să își îmbunătățească imaginea publică.
Însă oricât de pervers ar fi și ,indubitabil, este PSD, am toate îndoielile din lume că în scopul evitării în procedura alegerilor anticipate parlamentarii roșii vor vota în cele din urmă, fie și la o a doua strigare, un nou guvern Orban. Care, e adevărat, ar avea toate șansele să treacă eminamente cu voturile social-democraților și ale complicilor acestora, chiar în pofida voinței liberalilor. Cred mai degrabă că mai marii PSD vor face tot ceea ce va fi posibil în vederea tergiversării operațiunilor la capătul cărora ar putea fi învestit un nou Executiv. Vor recurge pentru asta la sprijinul CCR, vor chiuli masiv de la ședințele plenare ale Camerelor parlamentare, vor căuta tot felul de noduri în papură.
Că toate acestea vor presupune costuri politice și economice plătite în solidar de toți românii, că ele implică instabilitate, creșterea dobânzilor cu care se va împrumuta un guvern condamnat la interimat, dar și creșterea prețului în lei al monedei unice europene pentru PSD puțin contează.
E de domeniul evidenței. Dl. Marcel Ciolacu și șleahta nu iau în calcule decât interesele imediate ale partidului. Din păcate,nu sunt singurii.
Comentariu publicat concomitent pe site-ul contributors.ro și pe blogurile adevărul.ro
1. PSD si Cotroceniul au dorit sa cada guvernul
2. Guvernul a cazut
3. Din cauza punctului 2 vor urma costuri politici si economice pentru romani
4. De vina pentru costurile de la punctul 3 este de vina PSD si…
Adica doar PSD.
Doar eu vad o fractura logica aici?
„…nu cred nici în încercarea de minimalizare a înfrângerii din Parlament la care s-a dedat tot miercuri,la Digi 24, dl. Ludovic Orban …”
Păi, nu așa își atinge PNL obiectivul organizării de alegeri anticipate? Cel puțin, asta se înțelege din debuutul articolului și este în concordanță cu declarațiile anterioare ale actorilor politici și nenumăraților analiști care apar neîncetat la TV. Prin urmare, trecerea moțiunii și demiterea guvernului reprezintă în fapt un succes, nu o înfrângere.
Apoi, discursul cu privire la „văleoo, cade leul!” este propriu adversarilor alegerilor anticipate, dar contrar rațiunilor economice. Să explic…
Alegerile anticipate reprezintă un pas spre STABILITATE politică și economică. Am arătat de ce în comentarii anterioare. Partenerii externi și agențiile de rating înțeleg foarte bine, contrar a ce crede dl Lăzăroiu, evenimentele politice din România, iar discuția anterioară cu FMI a d-lui Cîțu a explicat că acesta este mecanismul constituțional în România prin care poate fi pusă în acodr voința actuală a cetățenilor cu reprezentarea ei în Parlament.
Cât despre adptarea euro…
Politicile economice ale alianței PSD-ALDE-UDMR au generat deficite bugetar, comercial și de cont curent care reprezintă dezechilibre în economie incomparabil mai ample decât cele eventuale generate de alegerile anticipate, cu două propuneri de prim-ministru etc., într-o regie inevitabilă și acceptată de aproape toate partidele.
Creșterea inflației ca urmare a măririi „din pix” a veniturilor, de asemenea,..Despre celebrul MTO nici nu se mai aduce vorba. Iar gradul de îndatorare la dobânzi mari de acestea a fost provocat (fără ca atunci cineva să-și exprime îngrijorarea), acum aflându-se în scădere.
Politicile BNR și cele guvernamentale sunt în acord cu privire la EURO… Acum nu e momentul!
Iar aceasta este poziția lor încă de la aderare, în 2007, de când termenul a fost amânat mereu. În orice an ne aflăm, reprezentanții BNR vor da un termen „sigur” , peste 7 ani. Cu doi ani în urmă, era 2025, anul trecut termenul a fost 2026, iar anul acesta se anunță drept sigura adoptarea monedei comune în 2027. Vă asigur că, indiferent cine va guverna, anul viitor va fi anunțat termenul 2028. :-)
Am explicat în mai multe rânduri de ce…
E un joc politic din care PSD si PNL conteaza sa iasa cu partea lor de castig. Alegeri anticipate sau la termen nu inseamna mare diferenta. Si nici macar alegeri locale in doua tururi, in loc de unul. Printr-o guvernare desteapta guvernul Orban putea sa isi pastreze cele 45% de procente din optiunile electoratului, iar prin prezentarea de candidadti unici, sa castige jumatate din fiefurile Ciumei Rosii. Cu strategia politica adoptata de Iohannis sunt sanse ca PSD sa castige alegerile locale si sa ia un scor bun la parlamentare. Daca este blat sau prostie, asta numai Dumnezeu stie. Si baietii cu ochi albastri, care dirijeaza din umbra toata aceasta mascarada, pe care, bine ziceti, o vom suporta noi, nu ei.
Foarte multe comentarii se refera la un blat ce ar fi posibil intre PSDsi PNL. privind alegerile locale in doua tururi si cele parlamentare anticipate . Sa privim cu atentie si sa aratam cum influenteaza politica de moment cele spuse . Daca alegerile locale se vor desfasura intr-un singur tur de scrutin atunci PMP,PNL,USR,PLUS,vor fi obligati sa desemneze candidati unici (acceptati de toate aceste partide ) peste tot in tara sau macar in centrele de mare importanta (un fapt benefic cred eu ). Aceasta posibila decizie are avantajul , acolo unde se realizeza, de a forma anterior votului si noua structura a consiliilor locale . In alegerile parlamentare anticipate , drum deschis deja prin caderea guvernului ORBAN, PNLsi-a maximizat deja punctajul electoral prin cele doua decizii : Trei zile de vot in diaspora si votul oricarui cetatean acolo unde se afla in momentul votarii .Obiectivele PNL sunt asadar indeplinite si intr-un caz si in altul ,ba mai mult putem spune ca aceasta decizie este mai acceptabila unind forta celor asemeni PNL-ului .Totusi, este clar ca partidele mai mici sunt deranjate de masurile luate de PNL ,fie doar si pentru o posibila schimbare de atitudine a electoratului ce nu mai doreste partide de tip balama ce dicteaza (in ciuda scorului mic obtinut in alegeri ) politica mare a tarii (mai mult incurca si permit aceste mutari ,de la dreapta la stinga , functie de interese de partid ). Practic , partidele mici vor fi obligate sa se atasaze celor mari sau sa se reuneasca cu cei de la origine, altfel dispar din scena politicii romanesti . Putem vedea rapid fuziuni sau reintoarceri la partidele mama cit de curind . Presedintele Iohannis va cere societatii , ca un intreg , o prezenta masiva la vot si daca acest deziderat se realizeaza este posibil ca unele partide ce nu vor unirea cu cei asemeni lor sa dispara ,ca prezenta , in viitorul ciclu parlamentar.
@ mafalda
Ati comentat
„…deja prin caderea guvernului ORBAN, PNLsi-a maximizat deja punctajul electoral prin cele doua decizii : Trei zile de vot in diaspora si votul oricarui cetatean acolo unde se afla in momentul votarii .”
Pentru ca sunteti „mafalda” va rog sa clarificati urmatoarele, in situatia mea de cetatean cu domiciliu (permanent sau flotant cu 90 de zile inaintea datei alegerilor) in Bucuresti – Sector 6 (zona Grozavesti/Cotroceni) aflat in ziua votarii in Brasov (acesta este doar unexemplu):
1.- In ziua votarii, ca orice cetatean care imi exercit dreptul democratic de a alege si a fi ales, ma prezint la un centru de votare din Brasov. Voi fi inscris pe lista suplimentara de vot.
2.- Pentru a vota voi primi niste buletine de vot si va intreb ce buletine de vot voi primi ?
Exista doua optiuni:
2A – buletine de vot continand candidatii pentru sectia de votare din Brasov
sau
2B – buletine de vot continand candidatii pentru sectia mea de domiciliu din Bucuresti
Daca se aplica optiunea 2A (cel mai probabil), prin votul meu voi ALTERA rezultatele alegerilor de la Brasov, cu consecintele lor pentru 4 ani !, cu toate ca eu sunt un „Brasovean” doar pentru o zi !
Daca se aplica optiunea 2B, atunci fiecare sectie de votare (din tara, daca e vorba de alegeri locale) ar TREBUI sa aiba TOATE bueltinele de vot din toata tara (sute sau mii de exemplare), pentru ca nu-i asa, nimeni nu stie unde se va afla fiecare cetatean al tarii in ziua votului, in localitatea de domiciliu sau in orice alta localitate unde se afla un centru de votare !
Cred ca realizati ce cheltuieli imense ar implica (la fiecare sectie de votare ar trebui un loc de depoziatare si sisteme de distrugere a buletinelor de vot ramase dupa inchiderea alegerilor -ora 21 ?) si ce timp de asteptare ar fi pentru votant care, dat fiind aceasta situatie, ar putea renunta la a-si exercita dreptul de vot !.
Evident ca exista o alternativa, prin informatizare, adica fiecare sectie de votare sa tipareasca pe loc un buletin de vot continand candidatii din sectia de votare aferenta domicliului votantului; cheltuielie s-ar putea sa fie si mai mari fata de varianta de mai sus!
La finalul zilei de votare, ar trebui sa se transmita rezultatele alegerilor pe sectii de votare pentru cetatanii cu domiciliul arondat sectiei de votare si seprat pentru cetatenii cu domiciliul arondat altor sectii de votare din tara.
+++++++++++++++++++++++
In baza sistemului de vot propus – oriunde te-ai afla – exista posibilitatea ca sa apar situatii in care un cetatean din acelasi oras sa voteze pe o lista suplimentara din acelasi oras; de exemplu (generic) locuieste in sectia de votare Nord si voteaza in sectia de votare Sud – aflata la 5 km distanta – (unde se afla in vizita la niste prieteni).
Nu dau nici o sugestie dar mi se para a fi o posibilitate.
+++++++++++++++++++++++
Astept clarificarile dvs. cat si opiniile oricarui contributor.
@ Dan H
V-ati raspuns singur la intrebare, domnul meu!
„Daca se aplica optiunea 2A (cel mai probabil), prin votul meu voi ALTERA rezultatele alegerilor de la Brasov, cu consecintele lor pentru 4 ani !, cu toate ca eu sunt un “Brasovean” doar pentru o zi !”-
Ganditi mai departe in varianta asta: daca ati fi in … Vrancea sau in Giurgiu, in Olt sau in Botosani… in favoare cui ati altera votul??? sau prin Bucuresti, unde unele partide nu au inca nici candidati…
Precizare:
In exemplu de mai sus, rog a considera o persoana cu domiciliul permanent (nu flotant, fie student sau angajat intr-o firma, care nu are timp sa-si obtina viza de flotant).
Impactul flotantilor (cu sau fara) asupra rezultatului alegerilor este „dublu” distorsionat si la sursa (localitatea dupa buletin/carte de identitate) si destinatie (localitatea unde lucreaza/studiaza) pentru ca dupa cate stiu eu circumscrpitiile electorale sunt delimitate/delimitate dupa numarul de locuitori.
Rezultatul: in locatia de destinatie numarul votantilor va fi mare, pe cand in locatia sursa acesta va scadea si atunci granitele circumscptiilor bazate de numarul de locuitori sunt false.
O lege electorala este supusa printre altele obligativitatii asigurarii, pe intreg teritoriul tari, a dreptul universal valabil numit VOT . Asadar trebuie sa oferi conditii de vot pentru toti cetatenii romani oriunde se afla in momentul votului . Probabil se va alege varianta votarii listelor aferente locului unde te aflii in acel moment . Sigur , mici neajunsuri exista in orisicare varianta posibila ,dar tema principala este DREPTUL LA VOT neingradit . Ideea ca poti controla un turism electoral , bazat de un presupus avantaj, ce ar altera pentru 4 ani formula de calcul in – BRASOV -sa zicem ,este minima si este evident ca se poate face in toate sensurile , ceea ce aduce totul la ideea de baza . Sa privim din toate unghiurile si perspectivele problema si evident vedem ca nu influenteaza cu nimic (decit daca ne bazam pe scenarite)