joi, aprilie 18, 2024

Punct final Bacalaureat 2011


Bacalaureatul 2011 va ramane in istorie ca primul examen in care au fost demantelate ipocrizia, minciuna si mistificarea ce l-au insotit  20 de ani cel putin.

Meritul ii apartine ministrului Funeriu, care a pus piciorul in prag si a transmis in teritoriu mesajul ca examenul de anul acesta sa fie corect, mesaj perceput ca atare de inspectori, profesori, directori si ceilalti membri ai comisiilor de examen.  Si care au cuplat la acest indemn.

Explicatiile asa zisului esec sunt multe

Spre deosebire de alte tari, la noi intreaga serie de absolventi de gimnaziu merge la liceu, au n-au resursele pentru un traseu educational pretentios, ce pretinde inclinatii spre domeniul conceptual-teoretic. Asa si trebuie tinand cont ca diploma de bacalaureat este pasaportul pentru invatamantul superior, unde nu te poti duce cu tabla inmultirii, uneori nici aceasta bine stiuta.

Pe scurt spus, 1/3 din masa de elevi se descurca singuri cu resursele din dotare si fac fata cu brio la acest examen, (cei care au luat din prima sesiune examenul), o alta treime ar trece daca ar invata mai mult, daca ar avea profesori competenti si daruiti meseriei si parinti care sa-i tina din scurt, iar ultima treime nu are ce cauta la liceu, fiindu-i mai potrivit un traseu vocational sau aplicativ. Asta imi spune experienta de 30 de ani la catedra, la un grup scolar.

In alte tari treimea cu inclinatii mai degraba aplicative are suficiente trasee educationale astfel incat sa nu vina neaparat la liceu, ca nu se termina lumea fara studii liceale si universitare. De aici diferenta de procente de promovare la bacalaureat intre noi si alte tari.  Iar un procent final de promovare de 55-56% nu este chiar asa de prost. Acesta era procentul de promovare in Franta, in urma cu 10-15 ani.

Ce s-a intamplat la sesiunea din toamna?

Am fost placut impresionat sa vad ca majoritatea judeteleor au procente de promovare cuprinse intre 10-22%, cu media pe tara 16%. E perfect din punct de vedere statistic, al legii numerelor mari si al curbei lui Gauss.

Cu atat mai neplacut apar procentele unor judete care sar departe din aceasta schema: Giurgiu 39%, Ilfov 38%, Suceava 36%, Vaslui 31%. De departe procentul cel mai scandalos s-a inregistrat la Mehedinti: 53%.

Mehedintiul reprezinta un caz halucinant, pe care nimeni nu are curajul sa-l explice. Acum doi ani avea procent de promovare, in vara, aproape 99%, acum un an 82%, in iulie anul acesta 28%, iar acum in septembrie, 53%! Cum este posibila aceasta variatie incredibila, cu aceiasi elevi, aceiasi profesori, ca nu s-a schimbat apa din fantani, nivelul de trai, in doi ani? Cand au fost cinstiti?

La fel de ciudata este situatia de la Suceava. Ani la rand in fruntea clasamentelor, in iulie a avut 67% procent de promovare fara camere de luat vederi, acum, in toamna, cu cateva zile inainte de examen inca nu facusera rost de camere, ca n-au bani, ca primaria este obligata sa le procure. Pana la urma au facut rost cumva, prin imprumut se pare, dar nu e sigur ca au si fost puse in functiune. Or fi fost doar de decor. Asa au obtinut 36% promovare, care adaugate celor 67% din vara duc procentul de promovare la pest 90%.

Exista un risc major aici, care poate distruge tot efortul ministrului Funeriu de a face un bacalaureat corect. Elevii si profesorii, comisiile de examen din judetele  cu procente de promovare „normale”, intre 10-22%, sa se simta frustrati de aceasta situatie, un fel de „ ce suntem noi, prostii satului, sa fim cinstiti iar altii  fura nestingheriti si elevii din acele judete sa ajunga la facultate sau in joburi mai bine platite?” Si au dreptate sa judece asa.

Singura iesire din acest impas este urmatoarea, alaturi de un apel public catre ministrul Funeriu s-o puna in aplicare. Trebuie urgent recorectate toate tezele din cele 5-6 judete care au procente de promovare peste 30%, la Bucuresti sau in alte judete, cu monitorizarea unor observatori neutri, pentru a se vedea cat de cinstit au fost corectate si a se depista tezele identice. Conform metodologiei de examen, aceste teze identice pot fi anulate si post factum, adica dupa anuntarea rezultatelor. Simultan cu preluarea fisierelor cu inregistrarile video, pentru a vedea daca ele exista, si ce contin. Nu este suficient un control superficial al unor inspectori din minister in aceste judete, care sa constate ca nu s-a intamplat nimic.

Doar in acest fel se va face dreptate elevilor si profesorilor care au avut demnitatea si corectitudinea sa nu apeleze la furat, pentru a trece examenul.

In caz contrar, se poate aprecia ca interese obscure il opresc pe ministrul Funeriu sa faca dreptate, iar elevii picati vor ramane cu gustul amar ca in alte parti s-a furat, bine mersi, iar cei cinstiti, ca de obicei, n-au decat de pierdut.

Distribuie acest articol

45 COMENTARII

  1. Pana la bacalaureatul din anul viitor 2012, Ministerul Educatiei trebuie sa rezolve
    problema monitorizarii video + audio in toate centrele de examinare. Am impresia
    ca in unele locuri camerele video au fost instalate doar de forma, sunt oare
    disponibile inregistrarile lor video?Trebuie si monitorizare audio, deoarece
    elevii pot vorbi in timpul examenului scris, si la fel pot vorbi si supraveghetorii.

  2. A fost o frauda la bacalaureat in Timis, a se vedea:
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-9979369-bac-2011-profesorii-dintr-comisie-din-timis-primit-avertisment-salariul-diminuat-10-timp-6-luni-dupa-prima-sesiune-fost-descoperite-98-lucrari-identice.htm
    Daca in localitatea Lovrin din judetul Timis (judet cu promovabilitate redusa
    la bacalaureat) Inspectoratul scolar si Politia si-au facut datoria, de ce nu
    si-ar face datoria organele competente ale statului si in judetele unde
    promovabilitatea la bacalaureat este suspect de mare? Ca si dl. Vlaston,
    sustin ideea recorectarii lucrarilor in judetele amintite de dl. Vlaston in
    articol, precum si vizionarea inregistrarilor video (sper ca ele exista).

  3. ” Asa au obtinut 36% promovare, care adaugate celor 67% din vara duc procentul de promovare la pest 90%”

    Nope, sub 80%. Domnule Vlaston, cit a fost nota dv. de Bac la Mate? Nu prea mare, nu-i asa ;-)

      • Afirmatia Dvs nu este una serioasa, imi cer scuze. Pe cifrele pe care le banuim (si anume ca toti picatii din vara au venit in toamna) Vali are dreptate. Mai mult, ce va face sa credeti ca dupa ce au vazut cum a fost in vara ar fi venit in toamna sute de elevi de anii trecuti? Deci cel mai logic e maxim 80% . Fiind profesor de matematica nu puteti arunca asa cu cifre totusi…

      • Un calcul rudimentar la 1000 de absolventi ar arata cam asa:

        – in vara promovabilitate de 67% – adica 670 absolventi
        – Pentru ca acum sa fie o promovabilitate de 90% inseamna ca trebuie sa ne raportam la acelasi numar de absolventi – adica 900 din 1000 .
        Ceea ce inseamna ca au absolvit bacul in a doua sesiune 230 de elevi din 330 cati nu au luat bacul in iunie. Prin urmare rezulta un procent de promovabilitate de 70% in a doua sesiune.

        Va spun eu ca procentul cumulat pentru Suceava este undeva la 78%

        • Ceea ce inseamna ca au absolvit bacul in a doua sesiune 230 de elevi din 330 cati nu au luat bacul in iunie.

          Dar daca pentru bac in sesiunea din toamna se inscriu si absolventi din anii trecuti? Si sunt in total 1000 de candidati? Astfel 36% ar fi chiar 360 de candidati … din care 230 dintre cei picati in vara. E improbabil, dar e posibil!

          • pai si adunam mere cu pere? daca in vara raportam la un numar total de 1000 de absolventi, acum raportam la aceeasi mie.

            Eu cred ca s-a inteles algoritmul. Oricum, vroiam sa imi amintesc si eu cateva probleme elementare de calcul :)

          • Nu e vb de mere si pere, ci de o marime pe care suntem tentati sa o consideram constanta, dar care poate fi variabila. Ca-n problema de mai jos:

            Un urs cade liber de la o inaltime de 20 m si loveste solul cu viteza de 20 m/s. Ce culoare are ursul?

            Raspuns: alba, variabila fiind tocmai acceleratia gravitationala (in acest caz egala cu 10 m/s^2), pe care noi o consideram constanta si egala cu 9.81 m/s^2. ;-)

    • @__Vali,
      chiar daca e doar „sub 80%” sau „peste 90%” ideea paragrafului nu e afectata. Iar o explicatie ar putea fi cea oferita de autor, chiar daca a face afirmatii, in acest caz, despre procentul final de promovabilitate este hazardat.
      Personal, as aplica alta regula: as permite inscrierea elevilor la bacalaureat in orice judet, in orice scoala, profesorii urmand a fi platiti pausal pentru corectare, iar nu in functie de numarul de ore. ::evil::

  4. Cred ca adunati gresit procentele. V-am auzit si la un post de televiziune, cand adunati 45% din iulie cu 15% de acum, si va dadea 60% pentru ambele sesiuni de BAC. Nu este corect, nu stiu ce formatie aveti ca profesor, dar trebuie sa adunati 45% cu 15% impartit la 2 (vorbim in mare, nu in cifre absolute). asa va da un procent aproximativ de de 53-55%. Intrebati un matematician daca nu ma credeti…

      • asta explica de ce atat de putini elevi iau bacul si mai ales la disciplina matematica… socant este modul in care persoana care scrie acest material face referire la legea numerelor mari, curba lui Gauss si statistica.. uimitor este ca acesti oameni sunt cei care dau calificative invatamantului romanesc.. nici nu ma mira ca la asa „intelighentie” li se pare Funeriu un idol… ar fi fost culmea sa aiba idoli in intelectuali rasati, in oameni cu vocabular bogat, cu logica … suntem prizonierii mediocritatii

  5. ”Asa au obtinut 36% promovare, care adaugate celor 67% din vara duc procentul de promovare la pest 90%.” greu cu matematica. 67% din vara e din nr total de elevi, 36% e din ce a ramas. nu da in nici intr-un fel 90%

  6. ” Asa au obtinut 36% promovare, care adaugate celor 67% din vara duc procentul de promovare la pest 90%”
    dle. Vlaston, iata un calcul f. simpu, mai simplu decat „curba lui Gauss” pe care o invocati cu atata emfaza didactica:
    36% = 36 / 100
    67% = 67 / 100 (alta suta)

    calcul final ( 36 + 67 ) / (100 + 100) = 103 / 200 = 51.5 / 100 = 51.5%
    calculul se poate complica, pondera etc., rezultatul nu e musai sa fie 51.5%va recomand un curs de statistica pentru incepatori dle. Vlaston.

    respecte stimabile :-)

    • Stimabile, n-ati inteles nimic, desi am explicat. Nu avem cifre absolute a celor din anii anteriori care s-au prezentat in cele doua sesiuni, sau numai intr-una, a celor care nu s-au mai prezentat deloc, desi aveau dreptul, nu calculati totul mecanic, ca nu e corect. Cifra mea a fost o aproximare bazata pe observatii din mai multi ani.

      • pai nu a inteles caci a facut probabil matematica cu asa profesori precum sunteti.. nu poti cere sa iasa geniu avand un profesor corijent… logica?Lipsa.. Cunostinte de matematica? grave lacune dupa cate se vede…utilizam teorii ce nu le stim dar da bine la publicul oranjina?.. pai e de fitz.. pai cred ca elevul vlaston era printre picati si la romana dar si la matematica

        • Nu-mi cititi articolele, e simplu. Oricum, mesajul articolului nu are legatura cu alegatiile dv. Probabil va afecteaza catedra pe care incercati s-o aparati. Doar ca nu eu iau decizii. V-ati gresit si dv. tinta.

  7. „Meritul ii apartine ministrului Funeriu, care a pus piciorul in prag si a transmis in teritoriu mesajul ca examenul de anul acesta sa fie corect”
    corect? icunosc cel putin 10 persoane care si-au aranjat bacul.asa ca haideti sa nu ne mai agitam atat cu acest examen care a fost corect..pentru ca nu este cazul.

  8. In timp ce scriu acest comentariu, domnii Antonescu si Ponta
    abereaza intr-o conferinta de presa despre rezultatele bacalaureatului
    2011.

  9. Nu vreau sa il jignesc pe domnul Vlaston dar este de neiertat pt un profesor de matematica calculul ce il face in cadrul acestui articol:
    100 elevi.. promovabilitate 67% in vara .. rezulta 67 absolventi si 33 respinsi
    33 elevi – 36% promovabilitate in toamna … rezulta 11.88 elevi admisi
    Pe total sunt admisi 67+12=79 elevi.. deci procentul este 79

    Utilizarea unor „unelte” din statistica este fortata avand calitatea de a da comentariului un aer academic. Mi-as dori mult ca dl Vlaston sa ne demonstreze in spiritul stiintei numita statistica ceea ce afirma cu privire la legea numerelor mari (sau Bernoulli- este mult mai utilizata in probabilitati caci in cazul statisticii afirma preponderent necesitatea utilizarii unei populatii statistice cat mai mari)si curba lui Gauss ( pt a explica mai vine distributia va recomand utilizarea expresiei de „clopotul lui Gauss).
    Nu voi cometa restul mesajului pe care domnul Vlaston il promoveaza caci are o tenta puternic politizata in ciuda celor multe cifre utilizate anarhic si gresit in interiorul textului:
    As fi bucuros daca dl Vlaston si-ar respecta mai mult meseria de profesor de matematici si ar fi mult mai atent la calcule cu atat mai mult cu cat face o referire cu privire la cunostintele celor ce au iesit din liceu care prin ricoseu il lovesc si pe domnia sa.
    Ca sa fiu rautacios si politic voi afirma ca si acest articol si ceea ce a facut cel mai agramat ministru al educatiei sunt expresii ale „SUCCESURILOR”

    • N-ati inteles din ce am explicat eu, ca nu sunt disponibile cifrele absolute ref. la nr candidatilor din serii anterioare, etc. Asa ca rautacios pot sa fiu si eu, ca trebuie sa explic de doua ori acelasi lucru.

      • @Stefan Vlaston,
        aveti dreptate sa fiti rautacios! Putini incearca sa discute ideea centrala a articolului, majoritatea legandu-se de o inexactitate fara implicatii majore. Procedeaza cam la fel ca dumneavoastra cand raspundeti telegrafic.

      • Privesc cu uimire explicatia dumneavoastra.. sunteti profesor de matematica la baza stimate domnule profesor. Oricat de putine date exacte ati avea un calcul matematic simplu v-ar fi facut sa vedeti eroarea.. dumneavoastra dati vina mult si pe elevi da5r va intreb eu cum poate sa treaca o proba de bacalaureat un elev cand profesorii de matematica fac aceste greseli fundamentale… ce ati facut este o bataie de joc la adresa profesiei dumneavoastra. Va descalifica si modul in care incercati sa va disculpati. In plus , si daca am lua argumentul dumneavoastra am ajunge in situatia in care vorbiti de curbe gauss, de teoria numerelor mari folosind populatii statistice incerte dar va permiteti sa afirmati ca datele indeplinesc perfect regula impusa de aceste teorii.
        Puteti fi foarte rau, cat de rau doriti, dar lipsurile dumneavoastra in domeniul matematicii pe care incercati sa le si acoperiti intr-un mod rusinos cu explicatii lipsite de orice responsabilitate pt un profesor de matematica ne dau explicatii mult mai bune asupra motivelor dezastrului de la bacalaureat. Va dati seama ce dezastru ati putut provoca in randul elevilor de la liceul la care ati activat daca dumneavoastra ii invatati o astfel de matematica?… Era mai simplu si mai elegant stimate domn sa va recunoasteti greseala, sa o puneti pe seama grabei de a va asterne gandurile pe hartie… in conditiile actuale stau si ma gandesc daca faceti referire si la dumneavoastra in acest paragraf: „diploma de bacalaureat este pasaportul pentru invatamantul superior, unde nu te poti duce cu tabla inmultirii, uneori nici aceasta bine stiuta”.
        Sa ne fereasca Dumnezeu de asa calauzitori ai reformei in invatamant! Stimate domnule Vlaston! Reforma trebuie sa inceapa de la profesori.. cei ce fac astfel de greseli cum le faceti dumneavoastra nu au ce cauta in sistem!!! Din nefericire sunt multi care crezandu-se un fel de Dumnezei fac la fel de multe greseli ca si dumneavoastra…
        Minciuna! Mediocritate! Manipulare!…. din pacate vad ca aceste lucruri guverneaza sistemul celor care incearca sa ne impuna „reformele lor”.. RUSINOS!!!

        • Nu-mi cititi articolele, e simplu. Altfel o sa cred ca dv. aparati minciuna, manipularea, ipocrizia, mistificarea care domneste in inv. romanesc. Predati in inv. superior? Ar fi o explicatie, sunteti afectat de seriozitatea bacului. Dar v-ati gresit tinta. Nu eu decid, eu doar comentez.

  10. Nu stiu ce sa spun despre Mehedinti, dar la Suceava o explicatie posibila ar fi ca mai mult de jumatate din judet a facut parte din Bucovina si este posibil ca influenta austriaca sa se vada si acum. Chiar si satele din Bucovina arata altfel. Tin minte ca tatal meu era tot timpul placut impresionat de copii din judetul Suceava care mergeau de diferitele concursuri de matematica.

  11. „E perfect din punct de vedere statistic, al legii numerelor mari si al curbei lui Gauss.”

    Domnule Vlaston, puteţi să indicaţi care este frecvenţa relativă a evenimentului şi care este numărul de experimente, suficient de mari, astfel încât să justificaţi folosirea expresiei de mai sus?

    Avem cumva informaţii despre numărul elevilor care au ajuns la liceu odată cu desfiinţarea şcolilor profesionale? Acest număr, se apropie ca egalitate, de numărul celor care nu au trecut BAC-ul anul acesta?

    Off topic:
    Dacă, de exemplu LEN spune că Structura, organizarea și funcționarea Autoritatii Nationale pentru Calificari se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, în termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi, dar HG este adoptata in data de 22.06.2011, a fost respectată legea?

  12. Eu cred că o eventuală recorectare a lucrărilor nu ar fi deloc benefică, şi iată de ce: corectorul are în faţă o lucrare şi un barem, nu un elev. Asta înseamnă că nu are altceva de făcut decât să aplice, oarecum mecanic, acel barem. Posibilităţile sale de a identifica frauda sunt extrem de limitate. Exemplu: am două lucrări, ambele de 10. Sau de 9, nu are importanţă, numai că una a fost realizată de un elev, prin forţe proprii, iar celălalt elev a copiat sau i s-a dictat, pur şi simplu. Ei, care e lucrarea fraudată şi cum o recunoaşteţi?
    Bine, un corector priceput îşi cam dă seama. Elevul care ştie scrie, de obicei altfel, e mai ferm, are o logică proprie, rezultatele se înlănţuie după această logică, în timp ce la celălalt scrisul poate fi mai timid, are rezultatele din barem, dar se vede că, pe undeva, înlănţuirea logică s-a „frânt”, e ceva forţat etc. Dar, asta NU e o regulă, pot fi excepţii, un elev pregătit, dar timid, poate avea mai multe ezitări decât unul care a copiat, pur şi simplu, cuvânt cu cuvânt.
    Deci, nu. Nu cred că recorectarea ne-ar scoate din ceaţă, dimpotrivă.

  13. Toti astia care-i dau inainte cu slaba pregatire matematica a autorului: poate l-a scapat mana si nu s-a gandit bine ce scrie, da’ totusi, cata vreme nu exista date statistice despre cati oameni au venit in toamna din anii din urma, care a fost numarul total de candidati in vara si-n toamna etc., toate calculele sunt simple speculatii, si cifra de 90% este plauzibila. In plus, mi se pare aiurea sa dai in cap unui articol care enunta niste puncte valide pt. o singura scapare.

    Mai o chestie: procentajele din toamna singure in fapt nu spun nimic. Doar procentaje cumulate, corelate cu nr. de candidati, nr. de candidati de anu’ asta si din anii trecuti, calculate peste toamna si vara laolalta, zic ceva. Daca intr-un judet dascalii si copiii vor sa aibe vacanta, trag tare si iau majoritatea bacul in vara, si in alt judet oamenii se lasa mai pe tanjeala, da’ tot vin pregatiti in toamna si iau bacu’, efectul de anamblu e cam acelasi. Daca printr-o minune intr-un judet treimea de care zice autorul are bunul simt sa nu mai vina in toamna, si vin doar lenesii care nu s-au pregatit in vara, si promovabilitatea e ridicata in toamna, asta iar nu face judetul respectiv mai cu mot decat alte judete.

    • Nu stiu daca i-a scapat mana sau daca nu cumva este inca una dintre multiplele „orori” de logica elementara pe care le-a facut sau le face. Dar aceast aspect deja nu mai mira prea multa lume. Pentru ca fractura logicii si chiar absenta acesteia sunt caracteristici esentiale ale celui mai inalt nivel. Spre deosebire de horror gubern pe dl Vlaston il mai salveaza manifestarile de bun simt de care (inca) mai da dovada.

    • Nu stiu daca i-a scapat mana sau daca nu cumva este inca una dintre multiplele “orori” de logica elementara pe care le-a facut sau le face. Dar aceast aspect deja nu mai mira prea multa lume. Pentru ca fractura logicii si chiar absenta acesteia sau a principiilor sunt caracteristici esentiale ale celui mai inalt nivel. Spre deosebire de horror gubern pe dl Vlaston il mai salveaza manifestarile de bun simt de care (inca) mai da dovada.
      Dar despre „toti astia care-i dau inainte”… cu sustinerea (interesata) a „jmekerilor” aflati acum prin „fonctii” nu se poate spune acelasi lucru.

    • Cifra de 90% (de fapt 90 nu e si nici nu poate fi cifra, ci cel mult numar) nu e nici un caz plauzibila, deoarece cum au demontsrat altii mai sus in cazu in care nu au aparut candidati noi din anii trecuti, procentu max. ar fi de 78%, am zis MAXIM, in cazu in care ar mai fi venit si candidati vechi, functie de nr. candidatiilor, procentu ar fi scazut deoarece, in mod evident ar fi trebuit luat si nr. acestora in considerare atunci cind se calculeaza procentu de trecuti si cazuti.

  14. Sunt de acord cu domnul profesor Vlaston. Am predat matematica de 26 de ani, de la clasa a 5-a in stagiatura de pe vremea lui Ceausescu pana la doctorat, in Romania si in SUA. Si la tara in conditii foarte rele, cu frig si copii necajiti. Ma refer la cele trei categorii de elevi. Oricum, sistemul este inca ultracorupt, mai ales in inspectorate si in universitati. De sus pleaca coruptia. Si mentalitatea generala este de fusereala si copiat. Sper ca ministrul acesta sa poata continua reforma si in anii viitori. Sa nu revina vremea lui Nastase, Vanghelie etc.

    Cer public sa se puna pe internet si sa se dea la TV inregistrarile camerelor video de la liceele teoretice din marile orase. In Timisoara de exemplu, s-a copiat pe rupte la aceste licee teoretice, unde predau toti inspectorii scolari si unde majoritatea profesorilor si-au cumparat posturile pe bani grei, tot orasul stie. Aceste licee au fost protejate de la minister. Pe elevii de acolo nu i-a controlat de fituici in buzunare, i-au lasat in pace. 10% ar fi procentul real pe toata tara!!

    • Pai in Drobeta, cica, camerele video s-au oprit la sesiunea din vara din cauza unor pene de curent… taman in mijlocul examenelor! Acum se zice ca au functionat doar 30′ – probleme de sistem! Oricum bacalaureatul din anul acesta e o lovitura grea si o generatie de sefi pierduta! :)

  15. Am o nelamurire….
    Inspectorul general Mehedinti face o declaratie pe HN : „Din cei 980 de cadidati care au promovat, 635 de candidati s-au prezentat la o singura disciplina sa dea examen. La acestia se adauga 137 de elevi care au avut mediile intre 5 si 6 si care s-au prezentat la o singura disciplina si ei ca sa-si mareasca media. Acum au dat ce au dorit fiecare in parte ca sa-si mareasca media sa ajunga la 6. Una e sa te prezinti la 3 discipline, si alta e sa te prezinti la o singura disciplina”, a declarat pentru HotNews.ro, Emil Mirica.” …
    nu inteleg, poate m-am demodat eu dar bacalaureatul in sesiunea a 2-a, nu se da integral? te prezinti la „bacalaureat” doar pentru o singura materie?

  16. Ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, domnul Daniel Funeriu, va susține astăzi, 6 septembrie, ora 15.00, la sediul MECTS, o conferinţă de presă pe tema rezultatelor înregistrate în a doua sesiune a examenului de bacalaureat 2011, respectiv începerea noului an şcolar şi universitar.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Stefan Vlaston
Stefan Vlastonhttp://stefan-vlaston.blogspot.com/
Candidat din partea ARD la Camera Deputatilor la alegerile din decembrie 2012 Profesor de liceu, director de liceu in perioada 1990-2008, Presedintele asociatiei EDU CER- Educatie si Cercetare. Preocupari in domeniul politicilor educationale, in privinta calitatii educatiei, a managementului educational. Contributii in media scrisa si audiovizuala, pe temele privind educatia, formarea profesionala si cercetarea.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro